Zojuist rondje gedaan met nieuwe lampjes. De Lezyne 1300xxl voorop en de Lezyne Laser Drive achter. Vervolgens hier in Utrecht “het Lint” op, een mooi testrondje want onverlicht. Erg tevreden.
De koplamp geeft een enorme bak licht, is goed te richten en blijft ook goed in de juiste hoek staan (zakt niet langzaam naar beneden).
De laser drive achterlamp is een gevalletje apart. In positieve zin. Naast genoeg lumen voor een achterlicht (en een reeks knipper-opties) projecteert de lamp twee lijnen rood licht op de grond naast de fiets. Naast extra zichtbaarheid geeft dit volgens reviewers andere weggebruikers een motivatie om meer ruimte te houden bij inhalen, het creeert immers een soort “zone”. Of dat echt zo werkt weet ik niet, maar in het oder van baadt het niet dan schaadt het niet zet ik het maar gewoon mee aan

..
Rondje Lint ging in ieder geval prima. Blijft even wennen, rijden in donker. ondanks berg licht zie je toch later (en minder accuraat) hoe het wegdek erbij ligt. Nu is dit rondje snaarstrak, maar inmiddels waaien de takjes en bladeren er natuurlijk wel overheen. Maar had niet het idee dat het mij weerhield van mijn normale tempo.
Wat vooral opviel als je met zo’n groot licht rijdt is hoe slecht je mensen ziet (voetgangers met name) die geen reflecterende kleding of licht hebben. gelukkig is dit rondje voorzien van een voetgangersstrook en een fietsers/skaters deel dus had er weinig last van.
Binnenkort maar eens een polder-avond-rondje doen.