Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 445 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0mrDcoD_uc2zXmf_0nl6jbYhNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnSwN6CywRPUgRGYJoO0pdm4.jpg?f=fotoalbum_large

#NBD — Canyon ultimate cf sl 8 (oude versie)

Even het zonnige weer gepakt om in de straat schijfremmen in te remmen.
1e indruk: stabiele stijve frisse fiets, best lage zit (183 bbl 87 maat M), voorderrailleur lijkt niet helemaal goed afgesteld en yes dork disc moet er nog af gehaalt worden.
Ik kom van een cannondale caad10 2013.
Hopenlijk blijft het lekker weer deze week dan kan ik hem nog een rondje uitlaten.

Nu dromen over setje hoge carbon wielen..

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:13

McMiGHtY

- burp -

Ik zou niet dromen..maar gewoon een potje maken en is informeren bij bepaalde personen..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
Ik vertrouw ze niet echt, ik doe (zeker op de cadanssensor) altijd een extra ty-rap. Ik heb er al eens eentje van de crank af getrapt. Kon hem met strava wel weer mooi terugvinden trouwens, precies waar het cadans signaal was weggevallen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Rickbhs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-01 21:46
Mistraller schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:31:
Ik vertrouw ze niet echt, ik doe (zeker op de cadanssensor) altijd een extra ty-rap. Ik heb er al eens eentje van de crank af getrapt. Kon hem met strava wel weer mooi terugvinden trouwens, precies waar het cadans signaal was weggevallen.
hier hetzelfde, meerdere keren al 1 verloren, ik wikkel er tegenwoordig ook een stukje tape er om heen.
heb alleen het idee dat de Magene sensors niet in slaapstand gaan, waardoor de batterij ook snel leeg gaat als ik hem een tijdje niet gebruik.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-01 22:14
BraX schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:06:
[Afbeelding]

1e indruk: stabiele stijve frisse fiets, best lage zit (183 bbl 87 maat M), voorderrailleur lijkt niet helemaal goed afgesteld en yes dork disc moet er nog af gehaalt worden.
Hopenlijk blijft het lekker weer deze week dan kan ik hem nog een rondje uitlaten.

Mooie fiets!! Goed zadel ook!

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Stom op 17-10-2022 11:19 ]

• Mistraller
Rickbhs schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 07:06:
[...]

heb alleen het idee dat de Magene sensors niet in slaapstand gaan, waardoor de batterij ook snel leeg gaat als ik hem een tijdje niet gebruik.
Dat ligt aan de firmware. Ik heb er eentje die dit ook heeft. (Firmware versie 0.110)
Die gaat snel de deur uit omdat mijn Garmin nu steeds vraagt of ik wil switchen.

Ik heb daar trouwens bij de verkoper over geklaagd en ik kreeg een vervanger (tegen betaling $3,-- verzendkosten), mocht de oude gewoon houden. Batterij gaat misschien iets sneller leeg maar dat heb ik nooit bijgehouden. Vooral dat switchen is onhandig; ik heb immers meerdere fietsen met sensors en slechts 1 garmin Edge.

Mijn oudere sensors kregen ooit een firmware upgrade (volgens mij naar 0.109 maar dat weet ik niet meer zeker) Toen kwam dit probleem naar mijn idee ook op die sensors; maar even later een downgrade naar 0.106 en die doen het helemaal volgens verwachting.

Een nieuwe sensor die ik onlangs ontving heeft firmware 0.112 en die gaat ook netjes slapen.

Ik heb verder geen andere updates meer gezien via de magene app.

TLDR: firmware 0.110 gaat niet in sleep.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 17-10-2022 11:35 ]

---------------

• BraX
Mr. Stom schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:19:
[...]

Mooie fiets!! Goed zadel ook!
Ha, ja die gaat nog vervangen worden voor een bredere variant. Of gewoon mijn oude Pro Stealth O+
Standaard zit er een 130mm zadel op, zulke smalle billetjes heb ik nu ook weer niet

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-01 15:36
Ik ben aan het rondkijken naar een bril voor op de donkere dagen, zoals bijvoorbeeld vandaag. Mijn POC Aspire met Cat2 glazen is hier nu iets te donker voor.

Zijn die brillen op Wish wat, of is dat echte rommel?

Ik zou ook Cat 0 of Cat 1 glazen van POC kunnen kopen (100 euro per lens is nog steeds fors), maar ik zie mijzelf niet zo snel iedere keer een lens wisselen.

BlaBlaBla

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Strider schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:56:

Ja dat is rommel.

Ik heb wel eens een POC van Ali besteld. Ontzettend plastic en zat niet lekker. De bril verduisterde gewoon en voor die tien euro vond ik dat prima maar ik zou alle specs die erbij staan over visibility en UV index etc gewoon met een flinke schep zout nemen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Strider schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:56:
Ik ben aan het rondkijken naar een bril voor op de donkere dagen, zoals bijvoorbeeld vandaag. Mijn POC Aspire met Cat2 glazen is hier nu iets te donker voor.

Ik zou ook Cat 0 of Cat 1 glazen van POC kunnen kopen (100 euro per lens is nog steeds fors), maar ik zie mijzelf niet zo snel iedere keer een lens wisselen.
Fotochromatische brillen van BBB zijn hier perfect voor en goede prijs/kwaliteit mi.
Vrijwel doorzichtig in het donker en toch nog genoeg tegen fel zonlicht, dus je hebt maar 1 bril / lens nodig.
Heb er zelf 3 in verschillende kleuren en gradaties. O-)
Als ik 's nachts rijd, dan gebruik ik deze en anders deze

[ Voor 9% gewijzigd door NewbieNeo op 17-10-2022 17:33 ]

• roelwillems
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10-2025
NewbieNeo schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:31:
[...]

Fotochromatische brillen van BBB zijn hier perfect voor en goede prijs/kwaliteit mi.
Vrijwel doorzichtig in het donker en toch nog genoeg tegen fel zonlicht, dus je hebt maar 1 bril / lens nodig.
De fotochromatische bril van Decathlon is ook een aanrader. Van Rysel ROADR 920 photo chromatic (ook in verschillende maten te krijgen).

Bril is ideaal voor omstandigheden zoals vandaag. Glazen zijn ook fijn van kleur, heel neutraal als je hem op hebt. Bij goedkopere brillen had ik vaak dat ik slecht contrast op de nav. kon zien, bij deze bril geen probleem (al is Oakley imho wel nog net iets beter). En net als de BBB optie geen frame om de glazen waardoor je fijn zicht hebt.

Overigens ook prima bij volle zon (al heb ik zelf daarvoor een andere bril die ik iets fijner vind). Werkt alleen niet als je echt een avondrit wil doen waarbij je lampjes nodig hebt om te kunnen zien (dan goedkoop ding van Ali met transparante glazen).

[ Voor 20% gewijzigd door roelwillems op 17-10-2022 17:54 ]

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:07

Oxigeon

En zo is dat!

NewbieNeo schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:31:
[...]

Ik heb er een van BBB die een tandje goedkoper is. Dir zit ergens rond de 50 meen ik

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-01 12:28
Mijn fiets is een paar weken geleden bij de fietsenmaker geweest. Nu was ik deze aan het schoonmaken, maar ik krijg twee langwerpige vlekken er niet uit. Het lijkt precies op een plek waar een klem van een fietsstand heeft gezeten..

Ik weet echter niet of dit nu een beschadiging is of dat het toch nog te verwijderen valt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGIjgosXuNN1z96yEMqo0DCwd4U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLt8gAjmZjmVmMMWAdy7vqJ2.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om die lange zwarte vlek. Er zit er nog 1 precies op de rand maar dat is niet te fotograferen.

Weet iemand of dit nu een beschadiging is of een vlek en wat voor middel ik evt op carbon zou kunnen proberen? Dreft/muc off bike cleaner en glassex werken iig niet..

• Mistraller
yeehaw schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:38:
Mijn fiets is een paar weken geleden bij de fietsenmaker geweest. Nu was ik deze aan het schoonmaken, maar ik krijg twee langwerpige vlekken er niet uit. Het lijkt precies op een plek waar een klem van een fietsstand heeft gezeten..

Ik weet echter niet of dit nu een beschadiging is of dat het toch nog te verwijderen valt.

[Afbeelding]

Het gaat om die lange zwarte vlek. Er zit er nog 1 precies op de rand maar dat is niet te fotograferen.

Weet iemand of dit nu een beschadiging is of een vlek en wat voor middel ik evt op carbon zou kunnen proberen? Dreft/muc off bike cleaner en glassex werken iig niet..
Met dit krijg ik normaliter alle vlekken weg. Ook op mat.

---------------

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-01 12:28
Ik heb het besteld. Hopelijk werkt het :)

• Strider
  • Laatst online: 12-01 15:36
Wat vinden jullie van de nieuwe POC Devour bril, volgens mij is dit wel de grootste bril die er op dit moment verkrijgbaar is. De lenzen schijnen wel makkelijk te verwisselen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2348/1571/products/poc-devour-sunglasses-uranium-black-translucent-grey-green-mirror-lens-insitu_1100x.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0470/0359/9000/products/MA1001_Devour_1615_SapphirePurple_Translucent_Violet_SilverMirror_1_grande.jpg

BlaBlaBla

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 16:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-gTUP_mH1wkMesfJpWH7mTENhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OV7BFH3JFF9TRlk2f7JwC0bv.jpg?f=fotoalbum_large
Ik was het weer eens vergeten (het is toch alweer bijna een jaartje terug dat ik zo vroeg op de fiets zat) maar er is weinig fijner op de fiets, dan een frisse ochtendrit door het natte gras met de opkomende zon O+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZ2Qh3M6FI147glk3Keo7hAJQso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGmWg4YkrJ5JgFJCOA0IuauD.jpg?f=fotoalbum_large
Strider schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:58:
Wat vinden jullie van de nieuwe POC Devour bril, volgens mij is dit wel de grootste bril die er op dit moment verkrijgbaar is. De lenzen schijnen wel makkelijk te verwisselen zijn.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Té groot. Het kan voor sommige hoofden, maar voor de meeste is dit toch een beetje overdreven en vind ik het er niet uit zien.

[ Voor 50% gewijzigd door Raznov op 18-10-2022 12:07 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:06

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beginnen nu wel op skibrillen te lijken....

Afbeeldingslocatie: https://www.op-wintersport.nl/wp-content/uploads/skibril-aanbiedingen.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door GerbenBK op 18-10-2022 10:14 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:50
@GerbenBK die kan je toch ook prima tijdens fietsen gebruiken ?

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/tSPH1Tc4wO2QE5C4haaVzjOVQeNlwBKFMk1lAD0iCZc-1536x2048.jpg

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39

Steeffoon

Smartphone-nerd

Deze ochtend was een hele fijne start om weer op de fiets te springen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jf3T3tTplQsBTMlx-5rLJ65nzoo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Dfj17e8F6ohs4tZocyA6s48.png?f=fotoalbum_large

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• DDX
Komt op foto's helaas altijd minder mooi over, op bepaalde stukken echt hele dikke mist. (en best fris aan vingertoppen)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/59tCew37JJCsyepydTNVgnHlOH2SQMfm2prPycNA6mc-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/h2e3tn5i2vsLTIv5ubX8jnFR3EHrq9epkz2V5JAVf2U-2048x1152.jpg

• scraemus
  • Laatst online: 16:43
Wat een zicht, ik zag vanmorgen in het begin nog net de voorkant van mijn voorwiel... Later werd het zicht ca. 100 meter (en nog geen zon te zien, dat begon hier pas na 9u).

https://www.strava.com/athletes/5891551

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Handig als je lasser bent! :+

Raar... Is zo gek nog niet

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46

Grin

Ride si sapis.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hahahaha wanstaltig...
Ik vind het wel fijn als een bril een beetje aansluit, op deze foto's zie je enorme ruimtes aan weerskanten. Daarbij is de bril veel te groot voor beide gezichten, ik vraag mij af of er überhaupt mensenhoofden zijn waar deze bril staat/past.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik heb geen foto's genomen, m'n vingers konden de telefoon niet meer bedienen... ik was allicht iets te zonnig gekleed.. :X

het hielp ook niet dat mijn bril gelijk al volledig beslagen was door de mist en ik op de onverlichte paden misschien 10 meter zicht had...
Leuk zo'n baard trouwens, gaat de mist fijn in condenseren!

blup

• Mistraller
Bezulba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:29:

Leuk zo'n baard trouwens, gaat de mist fijn in condenseren!
Weet je nog, toen het vroeger vroor in Nederland 8)7

---------------

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Grin schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:18:
[...]
ik vraag mij af of er überhaupt mensenhoofden zijn waar deze bril staat/past.
ik denk het wel..

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Mistraller schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Weet je nog, toen het vroeger vroor in Nederland 8)7
Vond ik minder erg om 1 of andere manier.. dan had ik gewoon sneeuw in m'n baard maar smolt het niet :P

blup

• GerbenBK
Bezulba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:17:
[...]

Vond ik minder erg om 1 of andere manier.. dan had ik gewoon sneeuw in m'n baard maar smolt het niet :P
Had jij toen al een baard?! :D

• wisselwerking
  • Laatst online: 19:51
Grin schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Hahahaha wanstaltig...
Ik vind het wel fijn als een bril een beetje aansluit, op deze foto's zie je enorme ruimtes aan weerskanten. Daarbij is de bril veel te groot voor beide gezichten, ik vraag mij af of er überhaupt mensenhoofden zijn waar deze bril staat/past.
Dat is misschien een kwestie van gewenning, maar met mijn kleine hoofd zijn dat in elk geval brillen die ik niet aanschaf.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

GerbenBK schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

Had jij toen al een baard?! :D
wintersport ;)

blup

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-01 15:58
BraX schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:06:
[Afbeelding]

Hoe verhoudt de Canyon zich tot je CAAD10?

(zelf ook CAAD10 eigenaar :-) )

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-01 22:01
Ga het toch maar even vragen, welke shops raden jullie allemaal aan?
Bij voorkeur ook met baan componenten en alleen uit Europa, dit heb ik nu als lijst op volgorde van meest gebruikt:

bike24.com
bike-components.de
mantel.com
futurumshop.nl
ridewill.it
rose.nl
hollandbikeshop.com
salden.nl

Er zijn best veel fixedgear shops maar dat is meer gericht op het visueel pimpen van je fiets dan daadwerkelijk goede componenten wat ik tot dusver gezien heb.
Ridewill.it heeft ook veel maar hoe het nu zit met vat/tax weet ik niet want ze hebben een wijziging doorgevoerd en heb daarna niet meer besteld bij ze.

Ik heb ook wel eens eenmalig bij 12gobiking.nl of santafixi.nl besteld.

Hebben jullie nog goede of interessante tips?

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025

fstieger99

www.Isaia.it

Onze legend op de Wall of Fame van Mantel HQ opgepikt door hun social media team haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tn2xlojFwvZ2W2AvdzibqlN2pA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIWlge3gPmlCIST2urbYT6W7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhaKUqP1G9hJ97zSAtbdS8a5jLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYiQ8O92DeZOCNzWuQJ0V9Au.jpg?f=fotoalbum_large

The Sartorialist

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:51
@Dagg beastybike heeft veel fixed gear spul, ook wel wat high end (Miche, Paul components, Cinelli) maar ook erg gefocust op (stads) fixies.
Echt high end baan onderdelen kom je heel weinig tegen in retail.

Flickr - Strava

• BraX
Brecht.A schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Hoe verhoudt de Canyon zich tot je CAAD10?

(zelf ook CAAD10 eigenaar :-) )
Helaas nog niet kunnen proberen, in verband met 'blessure', hij voelt wel snel!

Vorig weekend in de ardennen wezen fietsen op de Caad10, zijn afscheidsritje.
Het was lekker weer, dus kort-kort. In de afdalingen door het bos was het ontzettend koud.
Daarna in het huisje lekker gedouched en de sauna gepakt; met als gevolg hitte uitslag :X
Dat wens ik echt niemand toe zeg.. inmiddels al anderhalve week jeukende bulten. Advies van de dokter, verkoelende zalf smeren en niet zweten 8)7

Meer mensen hier wel eens last van gehad?

• Rickbhs
  • Laatst online: 09-01 21:46
@Dagg ik bestel ook nog wel is bij bike-discount.de

• roelwillems
Dagg schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:57:
Ga het toch maar even vragen, welke shops raden jullie allemaal aan?
Bij voorkeur ook met baan componenten en alleen uit Europa, dit heb ik nu als lijst op volgorde van meest gebruikt:

bike24.com
bike-components.de
mantel.com
futurumshop.nl
ridewill.it
rose.nl
hollandbikeshop.com
salden.nl

Er zijn best veel fixedgear shops maar dat is meer gericht op het visueel pimpen van je fiets dan daadwerkelijk goede componenten wat ik tot dusver gezien heb.
Ridewill.it heeft ook veel maar hoe het nu zit met vat/tax weet ik niet want ze hebben een wijziging doorgevoerd en heb daarna niet meer besteld bij ze.

Ik heb ook wel eens eenmalig bij 12gobiking.nl of santafixi.nl besteld.

Hebben jullie nog goede of interessante tips?
Ter aanvulling:
https://www.hopmansfietsgigant.nl/
https://www.bakkerracingproducts.nl/

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@Dagg ik heb deze week een ganse gravelfiets bij elkaar besteld op r2-bike.com, bike-discount.de en bike-components.de . Nog een kleinigheid op fashionforcycling.be dat nergens anders op voorraad was.

Vroeger bestelde ik ook best vaak iets bij wiggle, maar de prijzen zijn niet meer zo scherp als vroeger.

• SirLenncelot
  • Niet online
@CyberThijs dan zou je ook bij https://www.chainreactioncycles.com/ kunnen kijken. Die zijn onderdeel van Wiggle maar zitten met de prijzen (en verzendkosten) al een stuk lager. Heb er vorige week iets besteld, maar bij de douane wil het nog niet echt opschieten.

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Kluus schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 17:31:
[...]
...

Edit: Overigens gaat Shane Miller in het filmpje weer lekker popie jopie doen met zijn parktool kabelgeleider en dat dit anders zo nooit lukt maar ik heb net getest met een oud stuur en een oude schakelkabel en die duw ik er zo doorheen, vervolgens zou ik die makkelijk als geleider moeten kunnen gebruiken lijkt me.
Even mezelf quoten, vandaag de boel geinstalleerd maar dit viel toch wel een beetje tegen. Bij het ouderwets gevormde ronde alu stuurtje wat ik had rondslingeren kon ik uiteraard zo een versnellingskabel doorduwen maar in een carbon S-Works Shallow Bend stuurtje ging dat natuurlijk helemaal niet. Uiteindelijk is het me gelukt met de stofzuiger een touwtje door het stuur te zuigen en toen ging het allemaal wel.

De D-fly zit behoorlijk opgepropt in dit stuur maar hopelijk hoeft ie er toch nooit meer uit, ik heb hem wat ingetaped met wat overtollig kabel en zo had ik een mooi pakketje wat ik in het stuur kon duwen. En dus eindelijk van het stomme overstekende kabeltje af! d:)b

Nu maar eens mee gaan rijden, volgens mij bevalt het stuur wel echt, het is dan wel geen aero stuur maar wel vlak aan de bovenkant dus ik hoop wat meer steun te hebben. Extreem licht ook, ik ben niet echt een weightweenie maar zojuist even aan de weeghaak gehangen en de fiets komt nu totaal op 7kg, niet zo heel slecht voor een Ultegra afgemonteerde maat 61 denk ik. :)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_k_cQowHLOSRG9_TYs0GVZexB_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjOeEvL73fHH5jC5pknk1qAr.jpg?f=fotoalbum_large

Was weer mooi vanmorgen

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Het is haast niet te geloven, morgen gewoon weer 18 graden en warmer. Kan iemand me verzekeren dat we in oktober zitten?

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:52
McMiGHtY schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:08:
Het is haast niet te geloven, morgen gewoon weer 18 graden en warmer. Kan iemand me verzekeren dat we in oktober zitten?
Kijk even naar de luchtvochtigheid, dan weet je of je in oktober zit.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:55
Tsja het is nu 11:27 en het is 15 graden... met luchtvochtigheid van 92% :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPlimoywGTtjDwpq53uGk5w7Sdk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/meqh6EWh82U6Q7VOGweCpatx.png?f=user_large

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:14
Kijktip: De Tijd van Ons Leven

Programma waarbij twee niet-wielrenners in twee maanden tijd klaargestoomd worden om "deel te nemen" aan het WK tijdrennen (en hopelijk niet laatste te worden). Volgende week vrijdag is de laatste (?) uitzending met de ontknoping op het WK. Ik vond de afgelopen uitzendingen leuk om te kijken, veel dingen herkenbaar van toen ik zelf begon met wielrennen en ook grappig om te zien hoe twee mensen met nauwelijks ervaring de duurste fietsen en allerbeste begeleiding krijgen. En ze leggen toch op een best kloppende manier aan het publiek uit hoe wielrennen precies werkt.

• wisselwerking
  • Laatst online: 19:51
Vandaag terug gefietst vanuit Sauerland. Dat kon op een gegeven moment ook heerlijk in kort-kort. Jammer alleen van die harde zijwind. Anders was het helemaal lekker geweest.

Desondanks toch nog 319km met 31,5km/u gemiddeld zie Strava

[ Voor 12% gewijzigd door wisselwerking op 22-10-2022 23:18 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Tom-Z schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:42:

Programma waarbij twee niet-wielrenners in twee maanden tijd klaargestoomd worden om "deel te nemen" aan het WK tijdrennen (en hopelijk niet laatste te worden). Volgende week vrijdag is de laatste (?) uitzending met de ontknoping op het WK. Ik vond de afgelopen uitzendingen leuk om te kijken, veel dingen herkenbaar van toen ik zelf begon met wielrennen en ook grappig om te zien hoe twee mensen met nauwelijks ervaring de duurste fietsen en allerbeste begeleiding krijgen. En ze leggen toch op een best kloppende manier aan het publiek uit hoe wielrennen precies werkt.
Net even twee afleveringen gekeken..leuk dit. Wel een cliffhanger met die laatste beelden in Australië

• Teun_2
  • Laatst online: 08-01 23:46
Tom-Z schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:42:

De oorspronkelijke versie is vlaams, vorig jaar op tv geweest. Nu te streamen via vrt max : https://www.google.com/ur...Vaw2Q28ImhLtLXSIFYPqFXarP

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Maar niet voor mensen met een Nederlands IO adres denk ik..

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:57
Teun_2 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:26:
[...]

De oorspronkelijke versie is vlaams, vorig jaar op tv geweest. Nu te streamen via vrt max : https://www.google.com/ur...Vaw2Q28ImhLtLXSIFYPqFXarP
Was natuurlijk te verwachten. Alle goede televisieformats komen uit België.

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:15
My own build.

Paar weken geleden een nieuw Isaac Boson frame in indigo blue gekocht met alle toebehoren. Nieuwe 12sp di2 groepset en een mooi setje 50mm carbon velgen en bouwen maar.
Niets bleek minder waar. Haalde het frame uit de doos en zag dat er een kleine scheur in het carbon zat van het balhoofd. Frame retour en onder garantie een nieuwe gekregen. Wel in het Onyx Black maar eerlijk gezegd vind ik de kleur met dat grijze toch nog mooier dan met het blauw. Al met al een mooie fiets geworden. Zie het eind resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79O0YJxjiOD2LNnB95Q-KGOvmEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LSbFuSyhCbgjFjyNiFPydx71.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas kwam er nog 1 vervelend dingetje aan het licht. Na het aandraaien van de Topcap en het richten van het stuur de bouten op moment gezet met de momentsleutel. Stuurpen geeft max 6nm aan. Bij carbon met ik toch argwanend en de sleutel op 4.7nm gezet. En wat denk je! zie hier het resultaat :(. Vandaag maar even contact opnemen met Isaac.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9Z6QSs-_QEw9joMPlGKgen_t18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okBklMilkQAYf5EOzvRAVoCq.jpg?f=fotoalbum_large

• SirLenncelot
  • Niet online
ja dat is een kwetsbaar plekje. Heb ik bij een Canyon ook een keer gesloopt. Al moet ik eerlijk zijn; dat kwam omdat ik te eigenwijs was om de momentsleutel te pakken... "gelukkig" was er meer mis met die fiets en heb ik het kunnen ruilen.

Verder hele mooie fiets hoor! :9~

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:20
@tinusterror mooi fiets, kleurenstelling pakt zeker mooi uit :9~ Jammer van de topcap.
Welke velgen en zadel heb je gebruikt?

• tinusterror
DialOut schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:04:
@tinusterror mooi fiets, kleurenstelling pakt zeker mooi uit :9~ Jammer van de topcap.
Welke velgen en zadel heb je gebruikt?
Het is helaas niet alleen de topcap. Het is een compleet carbon stuur wat bij de bovenste bout is ingescheurd. Hopelijk garantie gevalletje.

Ik heb de Four Five CRD velgen erbij gekozen. Voor de foto nog de standaard zadel van Isaac welke bij de fiets geleverd wordt. Moet me eigen zadel nog overzetten.

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Balen @tinusterror hopelijk inderdaad garantie, ook bijzonder dat hij gespecced is op 6Nm, mijn alu pen is maar op 5 gespecced (en heb ik ook op 4,5 gezet in verband met carbon stuur en stuurbuis), maar normaal gesproken zal dat dan vast kunnen op die torque dus je zou verwachten dat deze pen/stuur al kapot was.

Wel een heel mooi resultaat en leuk project, ik heb me ook voorgenomen om het zo aan te pakken als ik ooit een nieuwe fiets wil. Mijn huidige fiets heb ik uiteindelijk ook compleet herbouwd naar persoonlijke voorkeuren dus waarom niet in een keer goed doen inderdaad. Heb je specifiek naar dit frame gezocht of liep je hier gewoon tegenaan? En ga je dan shoppen bij winkels voor een frame of zoek je online? Maw hoe pak je zoiets aan? En dan vooral de zoektocht naar een vet frame. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Kluus op 24-10-2022 12:50 ]

• Galois
  • Laatst online: 09:10

Galois

1811 - 1832

@tinusterror dan moet er wel al wat mis zijn geweest hoor. Als je die bouten moet aandraaien met 6 Nm, dan is 6 Nm echt niet het maximum hoor. Dit kan nooit gebeuren onder de 6 Nm en waarschijnlijk pas bij 1,5-2x zoveel verwacht ik...

Bovendien zijn er denk ik weinig momentsleutels in onze hobbybranche die op 0,1 Nm nauwkeurig exact deze foutmarge hebben :)

Ben benieuwd wat de fabrikant zegt...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:43
Pfoe ik wilde al zeggen.. als dit bij een verschil van 1,3 Nm gebeurd.. dan zal de ingebouwde momentsleutel in mijn handen nog wel minder nauwkeurig zijn en alles aan gort draaien :+

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 19:45
Is die 6Nm gespect op de binnenkant (cylinder waar je op klemt) of op de buitenkant (dat stuk waar je de boutjes in draait)?

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 22:41
tinusterror schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:24:
Het is helaas niet alleen de topcap. Het is een compleet carbon stuur wat bij de bovenste bout is ingescheurd. Hopelijk garantie gevalletje.
Wow de pech achtervolgt je wel. Heb je altijd ellende met Isaac of is N>2

• tinusterror
Kluus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:17:
Balen @tinusterror hopelijk inderdaad garantie, ook bijzonder dat hij gespecced is op 6Nm, mijn alu pen is maar op 5 gespecced (en heb ik ook op 4,5 gezet in verband met carbon stuur en stuurbuis), maar normaal gesproken zal dat dan vast kunnen op die torque dus je zou verwachten dat deze pen/stuur al kapot was.

Wel een heel mooi resultaat en leuk project, ik heb me ook voorgenomen om het zo aan te pakken als ik ooit een nieuwe fiets wil. Mijn huidige fiets heb ik uiteindelijk ook compleet herbouwd naar persoonlijke voorkeuren dus waarom niet in een keer goed doen inderdaad. Heb je specifiek naar dit frame gezocht of liep je hier gewoon tegenaan? En ga je dan shoppen bij winkels voor een frame of zoek je online? Maw hoe pak je zoiets aan? En dan vooral de zoektocht naar een vet frame. :)
Heb wel specifiek gezocht of naar een Element uit 2022 (Heb nu ook al het model uit 2017) of een Boson. Ik zet een zoek functie aan op Marktplaats en wacht geduldig af tot je denkt, ja dat is echt wat voor mij! Al moet ik zeggen dat je kring van connecties wel steeds breder wordt dus het aanbod ook makkelijker. Je kan mij natuurlijk ook altijd benaderen voor de mogelijkheden. Bouw ik hem voor je op.
Galois schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:00:
@tinusterror dan moet er wel al wat mis zijn geweest hoor. Als je die bouten moet aandraaien met 6 Nm, dan is 6 Nm echt niet het maximum hoor. Dit kan nooit gebeuren onder de 6 Nm en waarschijnlijk pas bij 1,5-2x zoveel verwacht ik...

Bovendien zijn er denk ik weinig momentsleutels in onze hobbybranche die op 0,1 Nm nauwkeurig exact deze foutmarge hebben :)

Ben benieuwd wat de fabrikant zegt...
ja dat dacht ik dus ook! Als er max 6nm als opgedrukt staat zit er altijd wel een safe marge in. Al weet ik wel dat ik met Carbon toch altijd extra voorzichtig ben.
avdongen schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:31:
Is die 6Nm gespect op de binnenkant (cylinder waar je op klemt) of op de buitenkant (dat stuk waar je de boutjes in draait)?
De 6nm is gebaseerd op de 2 boutjes. Anders zou je het nooit kunnen meten.
DieAnder schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Wow de pech achtervolgt je wel. Heb je altijd ellende met Isaac of is N>2
Nou met deze Isaac lijkt er wel een vloek op te rusten :). Gelukkig met me andere niet heel veel pech op een valpartij na :(. Bij intersse en een goed bod is de Boson dan ook te koop 8)7 . Zowel het frame of de complete fiets. hahaha

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

tinusterror schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:14:
[...]

Heb wel specifiek gezocht of naar een Element uit 2022 (Heb nu ook al het model uit 2017) of een Boson. Ik zet een zoek functie aan op Marktplaats en wacht geduldig af tot je denkt, ja dat is echt wat voor mij! Al moet ik zeggen dat je kring van connecties wel steeds breder wordt dus het aanbod ook makkelijker. Je kan mij natuurlijk ook altijd benaderen voor de mogelijkheden. Bouw ik hem voor je op.
...
Ja top, ik ga ook eens kijken wat ik zou willen en dan wat zoekopdrachten maken. Ik heb ook echt geen haast want voorlopig heb ik gewoon een hele fijne fiets maar wie weet komt er ooit iets voorbij. Thanks voor het aanbod voor opbouwen maar dat doe ik juist graag zelf, onderdeel van de hobby voor mij. :D

• DDX
tinusterror schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:14:
[...]
De 6nm is gebaseerd op de 2 boutjes. Anders zou je het nooit kunnen meten.
[...]
Let op dat je dan niet direct 1 boutje op 6Nm vastzet maar wisselend steeds wat vaster.

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

Let op dat je dan niet direct 1 boutje op 6Nm vastzet maar wisselend steeds wat vaster.
Dit is inderdaad wel een goede ja, het is belangrijk dat je dit een voor een opvoert, idem voor de kant van het stuur (die je dus niet hebt bij een integrated cockpit ;) en shimano linker cranks etc).

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Oprechte vraag... maar hoe hoog wordt de kans geschat dat dit garantie zal zijn? Lijkt mij een situatie te zijn die snel afgewimpeld kan worden door de fabrikant met "gebruiksschade"?

(nogmaals, oprechte vraag, geen doemdenken).

• rolandos582
Lastig, gezien het frame al afkomstig uit garantie...

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:20
nogeeninlog schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:08:
[...]

Nee, deze komen op mijn forens-/slechtweerfiets. Eerst had ik daar dus Garmin Vector 3 pedalen met adapters, maar dat beviel niet. Nu heb ik, voor mij althans, the best of both worlds: gewone platte pedalen met goede grip en vermogensmeting.
Ze zijn pas een half jaar of zo op de markt. En ze zijn nog in het zilver ook!
Nou, ik heb te vroeg gejuicht.
De vermogensmeting wordt in de SRM-X flat pedalen in het rechterpedaal gedaan. Daar kan ik niet meten i.v.vm. de pedaalpendel.
Dat heb ik weer. Alle enkelvoudige meters meten links en juist deze meet rechts. :(

• tinusterror
DDX schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

Klopt inderdaad. Zelfde als voor je crank enz.
Stancke schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:17:
Oprechte vraag... maar hoe hoog wordt de kans geschat dat dit garantie zal zijn? Lijkt mij een situatie te zijn die snel afgewimpeld kan worden door de fabrikant met "gebruiksschade"?

(nogmaals, oprechte vraag, geen doemdenken).
Isaac zelf gaf aan dat het niet mag voorkomen. Zeker niet onder de 6nm. Vandaag de dealer gecontact, moet via hem lopen. Hoogstwaarschijnlijk gewoon garantie. Het is een volledig nieuw product.
rolandos582 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:27:
Lastig, gezien het frame al afkomstig uit garantie...
@rolandos582 frame wat ik gekocht had was compleet nieuw, beschadigd door transport en omgewisseld voor een nieuw frame. Was nog geen eens garantie. Stuur een nader verhaal maar hopelijk wel garantie. Moet wel zeggen dat de service van Isaac normaliter echt top is. Ooit voor een oud model opzoek geweest naar een onderdeel. Zij zonden het als service compleet gratis toe 👍🏻

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ik heb ook al eens een garantie frame gehad voor een garantie frame dus dat hoeft inderdaad geen probleem te zijn lijkt mij. (En sowieso is dit natuurlijk niet het frame ;))

[ Voor 50% gewijzigd door Kluus op 24-10-2022 19:02 ]

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 14:48
Als de fabrikant dat stuur niet vervangt en niet wil onderzoeken dan doe je als fietsenbouwer iets niet goed.

Dat is een structurele fout in het design. Dat boutje moet een veel hoger aandraai moment kunnen hebben dan die 6nm. Want de krachten die er daarna op komen zijn vele malen hoger. En het zou mij verbazen als ze iet over de brug komen met een nieuwe unit. Kijk maar naar het sturen debacle van Canyon en Trek.

• DDX
Lastige is dat je niet weet wat een eindgebruiker gedaan heeft.
Misschien weet hij niet precies hoe een momentsleutel werkt en is door blijven draaien.
Of momentsleutel is kapot. (ook een leuke, in handleidingen daarvan staat dat je ze regelmatig moet laten kalibreren, wie doet dat?)

Scheelt wel dat een stuur kwa materiaal ed heel wat minder kost dan de uiteindelijk verkoopprijs.
Dus hangt van fabrikant af hoe makkelijker ze zoies vervangen.
Maar je kan ook gewoon bot zeggen niet ons probleem. had je het maar door de dealer moeten laten monteren.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:55
Ik denk dat een stuurtje gratis vervangen uiteindelijk goedkoper is dan een paar mensen die geen fiets bij je kopen omdat een ontevreden klant dit zeker aan iedereen gaat laten weten. Zeker omdat zoals @DDX zegt zo'n stuur de kosten niet zijn voor de fabrikant.

www.vanspeykwheels.nl

• AxzZzeL
  • Laatst online: 08:44

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Er zit ook verschil in hoe 'vast' een boutje zit met hetzelfde aanhaalmoment aangedraait maar met of zonder vet. Draai je het er 'droog' in of met een dikke lel montagevet?

Sowieso zijn die ingestelde aanhaalmomenten op je sleutel maar een indicatie dat je to specs installeert, omdat er meer factoren mee spelen. Geloof dat die discussie hier om de paar bladzijden weer eens opvlamt... :P

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• tinusterror
AxzZzeL schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:53:
Er zit ook verschil in hoe 'vast' een boutje zit met hetzelfde aanhaalmoment aangedraait maar met of zonder vet. Draai je het er 'droog' in of met een dikke lel montagevet?

Sowieso zijn die ingestelde aanhaalmomenten op je sleutel maar een indicatie dat je to specs installeert, omdat er meer factoren mee spelen. Geloof dat die discussie hier om de paar bladzijden weer eens opvlamt... :P
Precies er tussen in O-) . Niet droog en ook niet met een dikke lel montagevet. Bij de boutjes zit al dat blauwe schroefdraadborging, daarachter doe ik altijd een klein beetje montagepasta. puur dat de bout niet vast komt te zitten in de andere delen van de pen. Door bijvoorbeeld oxidatie.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Je raad het nooit, maar 5 november 2022 is er weer een van de leukste soort ritjes die je kunt verzinnen!

5 November 2022 Surprise Social Ride

[ Voor 32% gewijzigd door McMiGHtY op 25-10-2022 09:59 ]

• rolandos582
McMiGHtY schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:53:
Je raad het nooit, maar 5 november is er weer een van de leukste soort ritjes die je kunt verzinnen!

McMiGHtY in "Het Grote - 2023 Tweakers Social Ride- Topic!!"
De laatste keer dat ik keek was 5 november nog in 2022. Of is dit alvast voor volgend jaar?

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

rolandos582 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

De laatste keer dat ik keek was 5 november nog in 2022. Of is dit alvast voor volgend jaar?
Surprise Social Ride
5 November - 2022 @ 10:00 uur
Waar:Veenendaal

Ik heb de link ietwat aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door McMiGHtY op 25-10-2022 10:00 ]

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-01 14:48
McMiGHtY schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:53:
Je raad het nooit, maar 5 november 2022 is er weer een van de leukste soort ritjes die je kunt verzinnen!

5 November 2022 Surprise Social Ride
He. Mijn home town, ik ga proberen er bij te zijn. Mocht er nog inspiratie voor een route nodig zijn dan kijk ik met alle liefde even mee.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:26
Mooie fiets @tinusterror, maar wel jammer dat je al 2x de zwakte van carbon hebt mogen ontdekken zonder ook nog maar een kilometer te rijden.

Dit zijn relatief zwakke punten, maar ook niet waar ik blind zou vertrouwen op een momentsleutel. Een klein beetje montagepasta op het schroefdraad/klemgebied of niet de juiste volgorde van het gelijkmatig aanspannen, en je meting klopt al niet meer. Dit soort punten doe ik liever op gevoel en vast = vast.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Noxa schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

He. Mijn home town, ik ga proberen er bij te zijn. Mocht er nog inspiratie voor een route nodig zijn dan kijk ik met alle liefde even mee.
Zet ik je met potlood op de lijst!

• Roozzz
  • Laatst online: 18:38

Roozzz

Plus ultra

McMiGHtY schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:57:
[...]

Surprise Social Ride
5 November - 2022 @ 10:00 uur
Waar:Veenendaal

Ik heb de link ietwat aangepast
In mijn achtertuin en ik kan niet -O-

Oh well, mochten er vraagpuntjes zijn qua route wil ik wel even meekijken.

If you can see, look. If you can look, observe

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Roozzz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:58:
[...]

In mijn achtertuin en ik kan niet -O-

Oh well, mochten er vraagpuntjes zijn qua route wil ik wel even meekijken.
Jammer! Ik had je graag eens in het echt ontmoet. Al kom je er dan achter dat ik nog minder talent heb voor fietsen dan voor hardlopen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Roozzz
  • Laatst online: 18:38

Roozzz

Plus ultra

mhr-zip schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:32:
[...]

Jammer! Ik had je graag eens in het echt ontmoet. Al kom je er dan achter dat ik nog minder talent heb voor fietsen dan voor hardlopen.
Dan kunnen we elkaar de hand schudden :+

If you can see, look. If you can look, observe

• GerbenBK
Roozzz schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:43:
[...]

Dan kunnen we elkaar de hand schudden :+
Nou, niet dus... :P

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Scherp zeg :D

• tinusterror
DDX schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:11:
Lastige is dat je niet weet wat een eindgebruiker gedaan heeft.
Misschien weet hij niet precies hoe een momentsleutel werkt en is door blijven draaien.
Of momentsleutel is kapot. (ook een leuke, in handleidingen daarvan staat dat je ze regelmatig moet laten kalibreren, wie doet dat?)

Scheelt wel dat een stuur kwa materiaal ed heel wat minder kost dan de uiteindelijk verkoopprijs.
Dus hangt van fabrikant af hoe makkelijker ze zoies vervangen.
Maar je kan ook gewoon bot zeggen niet ons probleem. had je het maar door de dealer moeten laten monteren.
Laatste is waarheid tot nu toe! Er is bot gezegd had ik het maar door een erkende dealer moeten laten monteren. Echter heb ik de garantievoorwaarden gelezen en daar wordt alleen gesproken over 'Isaac adviseert' niet verplicht dat je dit laat doen.

Stel je nou voor. Ik wil na enige tijd toch een 1cm dieper zitten en er een spacer tussen uit halen, dan moet het stuur inclusief topcap ook even los. Moet je hiervoor ook naar een dealer :).

Ga nog even verder in de mail discussie.

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

tinusterror schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 06:35:
[...]

Laatste is waarheid tot nu toe! Er is bot gezegd had ik het maar door een erkende dealer moeten laten monteren. Echter heb ik de garantievoorwaarden gelezen en daar wordt alleen gesproken over 'Isaac adviseert' niet verplicht dat je dit laat doen.

Stel je nou voor. Ik wil na enige tijd toch een 1cm dieper zitten en er een spacer tussen uit halen, dan moet het stuur inclusief topcap ook even los. Moet je hiervoor ook naar een dealer :).

Dat is balen inderdaad! Het lijkt mij ook niet dat ze dat als harde eis voor garantie kunnen stellen naar consumenten, dan zouden ze ook niet direct aan de consument moeten verkopen. En dan nog, het is een afstel mechanisme zoals je zegt, je kunt als producent van te voren weten dat gebruikers er aan gaan zitten tweaken. Zou je ook niet zelf je zadel mogen verstellen?

Misschien eens bellen wat je rechtsbijstand verzekering hier van vind, als je die hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 28-10-2022 07:44 ]

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
[...]

Oei, minpunten voor Isaac ;(

Maakt soms de wereld van verschil welke fabrikant je mee te maken hebt. Afgelopen week zelf contact gehad met POC over het bestellen van helmkussentjes, wil er zelf prima voor betalen is immers gebruik/slijtage, nee hoor "wat is je adres? Komt naar je toe!". Paar dagen laten kon ik keurig een setje pads ophalen bij het pakketpunt. d:)b

• roelwillems
[...]

Het eerste jaar* van de wettelijke garantie je recht hebt op reparatie of een nieuw product (beide kosteloos). Je hebt geen garantie als het eigen schuld is (niet normaal gebruikt). Maar de wet gaat er vanuit dat als een product in het eerste jaar stuk gaat het product niet goed was bij aankoop. De bewijslast dat een product niet normaal is gebruikt en daardoor defect is ("eigen schuld") ligt in het eerste jaar volledig bij de verkopende partij.

Kortom, Isaac had kunnen opschrijven in hun garantievoorwaarden wat ze willen (maar ik lees dat ze dat niet hebben gedaan) of zeggen "niet ons probleem". Maar in het eerste jaar* is het wel hun probleem. Wettelijke garantie is niet uit te sluiten. Als ze van mening zijn dat het wel eigen schuld is dan zullen ze dat moeten aantonen.

Als ze vereisen dat het product alleen door een erkende dealer wordt geïnstalleerd dan hadden ze het product niet direct aan consumenten moeten verkopen.

Dit is geen sluitend juridisch advies (ken niet alle details én ondanks dat ik redelijke wat weet van consumenten recht ben ik geen specialist). Kijk op de site van juridisch loket of consuwijzer voor meer info en voorbeeld brief/stappen plan. Het is belangrijk om op een juiste manier aanspraak te maken op garantie.

* er bestaat geen termijn in de wettelijke garantie in NL. De wet gaat uit van een redelijke termijn en is afhankelijk van het product (zolang je mag verwachten dat een product meegaat). Ook na 1 jaar heb je dus recht op garantie. Wel veranderd dan de bewijslast, je zal dan moeten aantonen dat het defect niet door je toedoen is ontstaan.
Wettelijke garantie is overigens anders dan fabrieksgarantie (vaak door de producent geboden voor 1 of 2 jaar). Fabrieksgarantie is eigenlijk een soort commercieel extra'tje en beperkt de wettelijke garantie niet. Naast fabrieksgarantie (vanuit de fabrikant) heb je wettelijke garantie bij de verkopende partij.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Wellicht kun je in de correspondentie verwijzen naar de bepalingen van art. 7:18 lid 2 (en 3) BW:

2.Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

3.Indien in geval van een consumentenkoop de verkoper verplicht is zorg te dragen voor de installatie van de zaak en deze installatie ondeugdelijk is uitgevoerd, wordt dit gelijkgesteld aan een gebrek aan overeenstemming van de zaak aan de overeenkomst. Hetzelfde geldt indien de installatie door de koper ondeugdelijk is uitgevoerd en dit te wijten is aan de montagevoorschriften die met de levering van de zaak aan de koper zijn verstrekt.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:57
roelwillems schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

De bewijslast dat een product niet normaal is gebruikt en daardoor defect is ("eigen schuld") ligt in het eerste jaar volledig bij de verkopende partij.
Kleine nuance. Heb je iets gekocht voor 27 april 2022, dan is deze periode zes maanden.

• tinusterror
Cranzai schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:45:
[...]

Oei, minpunten voor Isaac ;(

Maakt soms de wereld van verschil welke fabrikant je mee te maken hebt. Afgelopen week zelf contact gehad met POC over het bestellen van helmkussentjes, wil er zelf prima voor betalen is immers gebruik/slijtage, nee hoor "wat is je adres? Komt naar je toe!". Paar dagen laten kon ik keurig een setje pads ophalen bij het pakketpunt. d:)b
Moet zeggen dat ze normaliter in de service net zo goed zijn als jij omschrijft bij POC. eerder ook eens een ontbrekend onderdeel nagevraagd en deze hebben zij ook kosteloos toegezonden.
Mijn frame is ook zonder enige discussie vervangen. Nu heb ik het gevoel of de dealer/distributeur niet voldoende heeft onderbouwd waardoor het stuur kapot is gegaan. Of dat Isaac het verkeerd heeft beoordeeld.

Bedankt voor alle aanvullende info, ik ga zodra ik de mail van mijn dealer binnen hebt en gelezen heb zelf een mail sturen aan Isaac.

• roelwillems
tinusterror schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:02:
[...]

Moet zeggen dat ze normaliter in de service net zo goed zijn als jij omschrijft bij POC. eerder ook eens een ontbrekend onderdeel nagevraagd en deze hebben zij ook kosteloos toegezonden.
Mijn frame is ook zonder enige discussie vervangen. Nu heb ik het gevoel of de dealer/distributeur niet voldoende heeft onderbouwd waardoor het stuur kapot is gegaan. Of dat Isaac het verkeerd heeft beoordeeld.

Bedankt voor alle aanvullende info, ik ga zodra ik de mail van mijn dealer binnen hebt en gelezen heb zelf een mail sturen aan Isaac.
Dealer is in deze verkopende partij neem ik aan? In dat geval ligt de wettelijke garantie bij hun ipv fabrikant. Hoe ze dat dan zelf gaan regelen met Isaac is -beetje bot gezegd- hun probleem.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Zojuist rondje gedaan met nieuwe lampjes. De Lezyne 1300xxl voorop en de Lezyne Laser Drive achter. Vervolgens hier in Utrecht “het Lint” op, een mooi testrondje want onverlicht. Erg tevreden.

De koplamp geeft een enorme bak licht, is goed te richten en blijft ook goed in de juiste hoek staan (zakt niet langzaam naar beneden).

De laser drive achterlamp is een gevalletje apart. In positieve zin. Naast genoeg lumen voor een achterlicht (en een reeks knipper-opties) projecteert de lamp twee lijnen rood licht op de grond naast de fiets. Naast extra zichtbaarheid geeft dit volgens reviewers andere weggebruikers een motivatie om meer ruimte te houden bij inhalen, het creeert immers een soort “zone”. Of dat echt zo werkt weet ik niet, maar in het oder van baadt het niet dan schaadt het niet zet ik het maar gewoon mee aan ;) ..

Rondje Lint ging in ieder geval prima. Blijft even wennen, rijden in donker. ondanks berg licht zie je toch later (en minder accuraat) hoe het wegdek erbij ligt. Nu is dit rondje snaarstrak, maar inmiddels waaien de takjes en bladeren er natuurlijk wel overheen. Maar had niet het idee dat het mij weerhield van mijn normale tempo.

Wat vooral opviel als je met zo’n groot licht rijdt is hoe slecht je mensen ziet (voetgangers met name) die geen reflecterende kleding of licht hebben. gelukkig is dit rondje voorzien van een voetgangersstrook en een fietsers/skaters deel dus had er weinig last van.

Binnenkort maar eens een polder-avond-rondje doen.

• Mistraller
Valorian schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:30:

Wat vooral opviel als je met zo’n groot licht rijdt is hoe slecht je mensen ziet (voetgangers met name) die geen reflecterende kleding of licht hebben.
Ik heb zelf wel de indruk dat je pupillen met een heftige bak licht niet helemaal open gaan staan. Ik denk dat heel veel meer licht daarom niet altijd zal leiden tot beter zicht.

Dat merk ik vooral als ik wil wisselen van lichtstand en bij het wisselen gaat de lamp uit, dan ben ik echt even stekeblind, terwijl je op basis van het natuurlijke licht zou verwachten dat je echt nog wel wat kon zien. (Wat ook zo is als je het de tijd geeft)

---------------

• Makkelijk
  • Laatst online: 16:06
Ik heb donderdag met een Lezyne 1300 op stuur en 800 op hoofd een rondje Schoorl gedaan op de MTB. Hoofdlamp stond op 400lm en stuur switchte ik tussen 150 en 1300 afhankelijk van klimmen-/dalen.

Ik kan me niet voorstellen dat lezyne op 1300lm op de weg verstandig is. Is echt extreem veel licht. Natuurlijk zie je voetgangers zonder reflecterende kleding dan slecht.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Mistraller
McMiGHtY schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:25:
[...]

Net even twee afleveringen gekeken..leuk dit. Wel een cliffhanger met die laatste beelden in Australië
Net ff op de replay gekeken. Wat een deceptie zeg. De organisatie van de rit is echt een regelrechte aanfluiting en er wordt echt een slechte vertoning weergegeven van wielrenners. Als snelheidsduivels die geen oog voor het verkeer hebben... Nee want het is een tijdrit! Waarom ga je in godsnaam op zo'n drukke weg, zonder enige ervaring met links fietsen, een tijdrit voorrijden op je echte tijdrit fiets.

Dan de race zelf, waarbij er nog altijd verkeer op de weg zit, en dan wordt de hoofdrolspeelster Chatilla aangereden door notabene één van hun eigen motorrijders. En de ander moet stoppen omdat er teveel verkeer op de weg is. Waarom is er überhaupt verkeer op een tijdrit parcours.

Dit gezien hebbende verbaas ik mezelf dat het toch op TV is gekomen, en ik denk dat de twee rijders nog wel een hartig woordje gesproken hebben met de organisatie van dit gebeuren. Chatilla heeft verdomd veel geluk gehad, dit had veel beroerder kunnen aflopen. De motorrijder kreeg geen aandacht op tv, maar die bleek diverse botbreuken te hebben. Manmanman |:(

---------------

• SirLenncelot
  • Niet online
Oef inderdaad een deceptie. Wat waren ze allemaal aan het doen daar op het parcours?

Ik denk trouwens dat die Chatilla die motard afgesneden heeft. In het programma wordt het wel heel erg op die motorrijder geschoven, maar hier zijn er echt wel twee schuld.

Overigens wel goed de essentie van wedstrijd rennen weergegeven; de meeste coureurs zijn verliezers…

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
spoiler: De tijd van ons leven
Chatylla vertelde in haar tvprogramma dat de motorrijder een reeks gebroken ribben had, een doorboorde long en een open botbreuk sleutelbeen (stak eruit). 😐 ..

Dat “verkennen van het parcours” de dag ervoor op tijdritfiets met verkeer en voor het eerst linksrijdend was inderdaad een hele gevaarlijke keuze van de programmamakers.

Dat het parcours op raceday niet verkeersvrij is natuurlijk ook zeer kwalijk, maar als kijker zal je niet meer te weten komen of dat aan de organisatie van de rit ligt (die afspraken niet zijn nagekomen) of aan de programmamakers/producers (die dingen niet voor elkaar hebben gekregen maar tv-programma toch doorgang wilde geven).

[ Voor 64% gewijzigd door Valorian op 31-10-2022 08:37 ]

Pagina: 1 ... 445 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).