Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 443 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

Kluus

Gang is alles

@AMD1800 de truc is denk ik ook gewoon blijven gaan en gaandeweg kijken wat prettig is.

Wat wel is met “winterbanden” is dat er straks gewoon een hoop meuk op de weg ligt, dat begint nu eigelijk al en straks wordt het wegdek een hele tijd ook niet echt droog ondanks dat het best prima weer kan zijn, waardoor al die meuk (denk aan kapot gereden eikeltjes) wat langer blijft plakken en voor ellende kan zorgen. Daarvoor is het op zich wel weer prettig om een iets lekbestendigere band te hebben. Het gaat dan dus meer om lekrijden dan om grip.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:58
McMiGHtY schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:29:
[...]

En hij gebruikt hem ook bij BRM's @Mistraller dus..hebbie al iets in een winkelmandje gegooid?

(Wellicht is de optie met die optie om zijtassen erop te gooien een idee?)
Haha, ja ik wil hem wel. Maar eerst maar eens zorgen dat ze pijnvrij is. Vandaag zwaardere pijnstillers gehaald, in de hoop dat ze de boel een beetje kan ontspannen. En dan kan ze helder nadenken wat ze nu eigenlijk wil. Al bedenk ik wel; vanuit die pijn kan de prijs van een tailfin haar wellicht wat minder schelen :+

Gelukkig heeft ze óók een zwak voor mooie fietsspullen <3

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01 12:45
Kluus schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:54:
@AMD1800 de truc is denk ik ook gewoon blijven gaan en gaandeweg kijken wat prettig is.

Wat wel is met “winterbanden” is dat er straks gewoon een hoop meuk op de weg ligt, dat begint nu eigelijk al en straks wordt het wegdek een hele tijd ook niet echt droog ondanks dat het best prima weer kan zijn, waardoor al die meuk (denk aan kapot gereden eikeltjes) wat langer blijft plakken en voor ellende kan zorgen. Daarvoor is het op zich wel weer prettig om een iets lekbestendigere band te hebben. Het gaat dan dus meer om lekrijden dan om grip.
Ok, ga ik dat maar doen denk ik.

Wat de winterbanden betreft kan ik dus beter kijken of er niet te veel zooi op de weg ligt en dan bepalen of ik kan fietsen. Ik weet ook niet of ik nu extreem dunne en snel lekke bandjes daarvoor heb nu. Daar ga ik dan eerst nog even naar kijken. En dan kan ik nog altijd besluiten om winterbanden te nemen als ik wel lek rijd.

[ Voor 4% gewijzigd door AMD1800 op 01-10-2022 07:01 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

AMD1800 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:00:
[...]

Wat de winterbanden betreft kan ik dus beter kijken of er niet te veel zooi op de weg ligt en dan bepalen of ik kan fietsen.
Gewoon fietsen! ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Kluus op 01-10-2022 07:42 ]

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:14
Iemand hier ervaring met 12 speed quick links? Heb vanmorgen de fiets even lekker schoongemaakt en daarbij de ketting losgemaakt. Nu wil ik de ketting er weer opleggen, maar ik krijg met geen mogelijkheid de quick link weer dicht. Is een quick link van Shimano die bij de levering van de fiets er al op zat.

Heb bij de 10 speed quick links nooit problemen gehad, die maakte ik geregeld open en dicht zonder enig probleem.

Edit: Gelukt! Blijkbaar gaat het bij 12 speed iets minder soepel dan bij 10 speed :) Quick link bovenaan de kettinglijn en even wat kracht op de pedalen.

[ Voor 15% gewijzigd door wackmaniac op 01-10-2022 17:55 ]

Read the code, write the code, be the code!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Mistraller schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:34:
[...]

Haha, ja ik wil hem wel. Maar eerst maar eens zorgen dat ze pijnvrij is. Vandaag zwaardere pijnstillers gehaald, in de hoop dat ze de boel een beetje kan ontspannen. En dan kan ze helder nadenken wat ze nu eigenlijk wil. Al bedenk ik wel; vanuit die pijn kan de prijs van een tailfin haar wellicht wat minder schelen :+

Gelukkig heeft ze óók een zwak voor mooie fietsspullen <3
In aanvulling op de tassen, vandaag via marktplaats een setje Ortlieb Classic weten te scoren

Absoluut een veel mooiere tas dan die van de Decathlon en het geld dubbel en dwars waard (zeker als je twee voor de prijs van één Decathlon tas kan kopen). Dus, fietstas? Ortlieb!

• Mistraller
AMD1800 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 07:00:
[...]

Wat de winterbanden betreft kan ik dus beter kijken of er niet te veel zooi op de weg ligt en dan bepalen of ik kan fietsen. Ik weet ook niet of ik nu extreem dunne en snel lekke bandjes daarvoor heb nu. Daar ga ik dan eerst nog even naar kijken. En dan kan ik nog altijd besluiten om winterbanden te nemen als ik wel lek rijd.
Dat moet je gewoon altijd doen. In de zomer kan je ook op je muil gaan bij los grind, bloesemblaadjes etc. Als het droog is waaien de blaadjes zo van de weg :)
Ik heb zelf afgelopen winterseizoen ook niet lek gereden, en toch genoeg vies weer gehad. En toen heb ik niet met tubeless gereden. (waar ik zelf wel een beetje verbaasd over was, dus ik hoop niet dat ik daar nog compensatie voor krijg deze winter...)
Lekrijden gebeurt vooral omdat scherpe steentjes etc aan je band blijven plakken bij nat weer.

Fietsen kan in elk geval altijd, zolang je je snelheid maar aanpast en je bent wat vaker aan het afspuiten en smeren in deze tijd.

---------------

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sinds kort heb ik een trekhaak onder mijn Hyundai Kona Hybrid. Daar heb ik vandaag een fietsendrager voor aangeschaft (https://www.obelink.nl/thule-easyfold-931.html). Gebruiken jullie nog iets van extra accessoires hiervoor om je racefiets op een bepaalde manier te beschermen, of is dit in het geheel zo voldoende?

Het doel is om er twee racefietsen op mee te nemen, misschien soms een e-bike.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 11:52
Steeffoon schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:32:
Sinds kort heb ik een trekhaak onder mijn Hyundai Kona Hybrid. Daar heb ik vandaag een fietsendrager voor aangeschaft (https://www.obelink.nl/thule-easyfold-931.html). Gebruiken jullie nog iets van extra accessoires hiervoor om je racefiets op een bepaalde manier te beschermen, of is dit in het geheel zo voldoende?

Het doel is om er twee racefietsen op mee te nemen, misschien soms een e-bike.
Wij hebben sinds dit jaar ook een Thule (ander type) en gebruiken daarvoor de Carbon Frame protector en in de klem die om het frame gaat heeft een aanhaalmomentfunctie (aldus Thule zelf).

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Fanatix schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:37:
[...]

Wij hebben sinds dit jaar ook een Thule (ander type) en gebruiken daarvoor de Carbon Frame protector en in de klem die om het frame gaat heeft een aanhaalmomentfunctie (aldus Thule zelf).
Wij hebben zelf racefietsen met een aluminium frame, maakt het daarin verschil of je dat gebruikt?

En bedoel je dan deze?> https://www.mantel.com/thule-carbon-frame-beschermer
of zijn deze beter voor een aluminium fiets? https://www.thule.com/nl-...e-bike-protector-_-988000

[ Voor 20% gewijzigd door Steeffoon op 02-10-2022 11:45 ]

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mistraller schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

Dat moet je gewoon altijd doen. In de zomer kan je ook op je muil gaan bij los grind, bloesemblaadjes etc. Als het droog is waaien de blaadjes zo van de weg :)
Ik heb zelf afgelopen winterseizoen ook niet lek gereden, en toch genoeg vies weer gehad. En toen heb ik niet met tubeless gereden. (waar ik zelf wel een beetje verbaasd over was, dus ik hoop niet dat ik daar nog compensatie voor krijg deze winter...)
Lekrijden gebeurt vooral omdat scherpe steentjes etc aan je band blijven plakken bij nat weer.

Fietsen kan in elk geval altijd, zolang je je snelheid maar aanpast en je bent wat vaker aan het afspuiten en smeren in deze tijd.
Ik pas nu ook mijn routes er op aan. Er zijn stukken waar fietsen een beetje een kriem wordt (bomen dus veel blad en andere zooi op de weg, minder wind die alles wegblaast, en de weg droogt veel minder snel op). Althans, op een gewone racefiets. Je kan er nog steeds best rijden maar dan heb je wel grotere kans op een smerige fiets of valpartij. Ik rij nu lekker in de graslanden hier in de buurt. Gaat prima.

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:43
Steeffoon schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Wij hebben zelf racefietsen met een aluminium frame, maakt het daarin verschil of je dat gebruikt?

of zijn deze beter voor een aluminium fiets? https://www.thule.com/nl-...e-bike-protector-_-988000
Ja daar heb je alleen bescherming tegen krassen nodig, niet zozeer een kracht verspreider. Een doekje op het frame waar je de fiets klemt is dan ook genoeg

https://www.strava.com/athletes/5891551

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

scraemus schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:12:
[...]

Ja daar heb je alleen bescherming tegen krassen nodig, niet zozeer een kracht verspreider. Een doekje op het frame waar je de fiets klemt is dan ook genoeg
Super, dankjewel!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Fanatix schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 10:37:
[...]

Ik gebruik die ook inderdaad, vooral die carbon protector is een fijn ding, ook voor lak bescherming. Die knop met aanhaal moment heb ik eens getest op een metalen frame, maar zo hard draai ik die knoppen toch al niet aan dus daar heb ik eigenlijk niet zo veel aan.

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-01 11:52
Steeffoon schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Voor fietsen met een alu frame zou ik inderdaad gewoon een doek tussen de klem doen. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2025

dano_nl

Meh

Ha ik kwam er tijdens een lange rit achter dat mijn achterband er momenteel zo uit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nww3D3wqPhqTnDc6WrHvdZRtDRo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dljjt7hK7bld7TN1jn2aJxgI.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi moment om nieuwe banden te kopen, maarrrr... kan je op 23mm velgen 25 of 28mm banden zetten en moet je dan ook even grote binnenbanden kopen? (of is dat een open deur:p)

Meh

• Galois
  • Laatst online: 13-01 09:10

Galois

1811 - 1832

dano_nl schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:17:
Ha ik kwam er tijdens een lange rit achter dat mijn achterband er momenteel zo uit ziet:
[Afbeelding]

Mooi moment om nieuwe banden te kopen, maarrrr... kan je op 23mm velgen 25 of 28mm banden zetten en moet je dan ook even grote binnenbanden kopen? (of is dat een open deur:p)
Ai! Die heb je in ieder geval goed gebruikt zullen we dan maar zeggen :)

Als je velgremmen hebt, dan zal 28 mm niet passen verwacht ik (in de remklauw). 25 mm soms ook al niet. De velg heeft over het algemeen wel meer marge, dat zal het probleem niet zijn. Op een 13 mm velg, past maximaal 25 mm band. En jouw velg heeft ongetwijfeld deze breedte.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11-2025

dano_nl

Meh

Galois schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 17:21:
[...]

Als je velgremmen hebt, dan zal 28 mm niet passen verwacht ik (in de remklauw). 25 mm soms ook al niet. De velg heeft over het algemeen wel meer marge, dat zal het probleem niet zijn. Op een 13 mm velg, past maximaal 25 mm band. En jouw velg heeft ongetwijfeld deze breedte.
Ahh ik ga eens kijken hoeveel ruimte ik tussen de remklauwen heb, thanks. En ja goed opgebruikt, moest nog 30km toen ik dit zag haha, was even spannend.

Meh

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-12-2025
[Afbeelding]

https://www.mantel.com/blog/de-juiste-bandbreedte

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:14
[Afbeelding]

Het gaat hard vandaag. Ik controleerde mijn band vandaag ook toen ik de trapaslagers aan het vervangen was en kwam erachter dat ik zo'n zelfde scheur had over een lengte van 8 cm op mijn Grand Prix 5000. De bandjes waren ook al 5k+ km oud en ik vermoed dat ik hem kaal geremd heb bij een noodstop afgelopen week.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[...]

Ligt er aan welke remklauwen je hebt maar 25mm paste ook al op mijn oude 6500 remmetjes, op mijn huidige fiets met direct-mount velgremmen past 28mm weer makkelijk, ik denk dat 30mm bij mij ook nog wel past.

@dano_nl inderdaad even de ruimte checken met bijvoorbeeld een 4mm imbus sleutel ofzo. Welke interne breedte heeft je velg?

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 02-10-2022 17:49 ]

• Mistraller
[...]

In principe kan je interne breedte x2 doen inderdaad, maar ik heb op een 15mm velg ook een gravelbandje van 35 gelegd en dat ligt er goed op. Paste maar net in de fiets, maar die heeft wel Vbrakes dus dan zijn de remmen nooit een issue.
Als ik jouw velgen zo zie dan schat ik je interne velgbreedte wel breder in dan 13mm trouwens.

Een binnenband rekt wel op. De paar millimeters maken het verschil echt niet. Hoe minder de band is opgerekt, hoe meer lekbestendig, dat weer wel, maar is natuurlijk ook weer ietsje zwaarder.

Maar als je al eens een biba hebt opgepompt zonder buitenband dan weet je hoe enorm een band kan oprekken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 02-10-2022 22:09 ]

---------------

• Mistraller
Kluus schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 16:49:
[...]

Ik gebruik die ook inderdaad, vooral die carbon protector is een fijn ding, ook voor lak bescherming. Die knop met aanhaal moment heb ik eens getest op een metalen frame, maar zo hard draai ik die knoppen toch al niet aan dus daar heb ik eigenlijk niet zo veel aan.
Ik ben nog altijd zo blij met onze goeie ouwe spinder. Geen gedoe, gewoon op de zadelpen klemmen. De enige plek die altijd sterk genoeg is voor klemmen, en bovendien niet gelakt is. Elke fiets kan erop, en nooit gedoe met doekjes of protectors. Alleen als er twee fietsen op gaan is het ff voorzichtig puzzelen met de sturen.

---------------

• Joarie
Gisteren voor het eerst een krakende trapaslager vervangen op mijn fiets (geperste lagers). Man man, wat een gebeuk is dat zeg (had hiervoor het BBB BTL-95 setje te leen).

Wat zijn de ervaringen om dat te doen met een lager-trekker zoals die van Unior?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07-2025
AMD1800 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:47:

Ik zat te denken aan:
- Winter Bib of een extra broek die ik over mijn normale bib aantrek
- handschoenen
- een regenjack die ook wind tegen houdt, waarvoor ik https://www.decathlon.nl/...301771?mc=8502439&c=BLAUW had gevonden. Daar doe ik dan mijn normale ondershirt en wielrenshirt onder.
- mogelijk overschoenen, maar dat wil ik eerst uitproberen
Persoonlijk zou ik de overschoenen wat hoger op je lijstje zetten en het regenjack wat lager. Fietsschoentjes zijn vaak van het type 'doorwaai' zonder enige voering. Erg fijn in de zomer, maar zelfs bij de huidige ochtendtemperaturen wordt het zelfs met dikke wollen al snel te koud. BBB heeft voor 2 of 3 tientjes prima neopreen overschoenen die jaren meegaan. Alleen houden ze niet van de wasmachine.

Regenjackie kan handig zijn, als je echt door de regen móet, maar gebruik je in de praktijk erg weinig. Althans dat is mijn ervaring. Voor warmte en tegen de wind is een wielershirt met lange mouwen over een ondershirt beter. Met extra laagjes kun je dan nog doseren. In zo'n regenjack zit je te zweten en heb je het alsnog koud.

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07-2025
Joarie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:43:
Gisteren voor het eerst een krakende trapaslager vervangen op mijn fiets (geperste lagers). Man man, wat een gebeuk is dat zeg (had hiervoor het BBB BTL-95 setje te leen).

Wat zijn de ervaringen om dat te doen met een lager-trekker zoals die van Unior?
Is kraken het enige signaal dat trapaslagers versleten zijn? En moet je ze preventief vervangen of alleen als je er iets van merkt? Mijne gaan 25k km probleemloos mee, maar vraag me af of het niet 'ongemerkt' slechter draait.

• Joarie
Motorbike33 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Is kraken het enige signaal dat trapaslagers versleten zijn? En moet je ze preventief vervangen of alleen als je er iets van merkt? Mijne gaan 25k km probleemloos mee, maar vraag me af of het niet 'ongemerkt' slechter draait.
Meen dat het van factoren afhangt. Zo fiets ik ook vaak in de niet zo standaard omstandigheden zoals regen / herfst / winter waardoor er sneller vuil in mijn lagers kan komen. En schoonhouden is ook niet mijn hobby gebleken :+
Dus na 5k+ km begonnen de lagers te protesteren.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:02
Joarie schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:43:

Die heb ik. Je zet hem erop. Draait een paar keer en het lager valt eruit. Zijn weinig dingen meer zen in het leven.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-01 07:55
Ypuh schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:02:
[...]

Die heb ik. Je zet hem erop. Draait een paar keer en het lager valt eruit. Zijn weinig dingen meer zen in het leven.
True true, ik heb de chinese variant via Aliexpress. Werkt geweldig voor vervangen van lagers of plaatsen van BB. Niet meer slaan met een hamer!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:15
Na lang zoeken naar een nieuw frame om zelf te bouwen van het weekend begonnen met opbouwen van mijn nieuwe fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoDpbvmkz-b4XPcOurrS7RsXDyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xzWdUtnUjtwNeTytH3JdHMch.jpg?f=fotoalbum_large

- Isaac Boson 2022
- Shimano Ultegra 12sp Di2
- Fore Five carbon wielset

Ben je niet begonnen met bouwen ontdek je dit :(. Door transport schade aan het de onderkant van het balhoofd carbon ingescheurd. Hulde aan Stram Bikes in Putten waar ik het frame vandaan hebt. Binnen een week verwacht hij een vervangend frame. Niet in het indigo blauw maar de Onyx black variant. Misschien ben ik hier wel meer blij mee dan de blauwe als ik nu zo achteraf vergelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Md0xW5PkDRfuKjd6DsWIXPjKXM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcgwKfDm8km3TqM1z51ZUOMR.jpg?f=fotoalbum_large

Een vraagje aan mijn mede tweakers. Het installeren van de hydraulische remmen vind ik nog wel een dingentje. vanuit Shimano zijn de leidingen en shifters al gevuld. Vernomen dat als ik de leiding op maat knip en hoog houd er geen lucht bij komt en ik de shifters niet direct hoef te bleeden. Iemand hier ervaring mee?

• Mistraller
tinusterror schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:55:

Een vraagje aan mijn mede tweakers. Het installeren van de hydraulische remmen vind ik nog wel een dingentje. vanuit Shimano zijn de leidingen en shifters al gevuld. Vernomen dat als ik de leiding op maat knip en hoog houd er geen lucht bij komt en ik de shifters niet direct hoef te bleeden. Iemand hier ervaring mee?
Lijkt me sterk dat je het helemaal luchtvrij kan houden? Naar mijn idee is bleeden niet echt heel spannend, maar kan me wel voorstellen dat je reservoir voldoende is om de eventuele lucht op te vullen. Dan zou ik dus wel even je reservoir bijvullen op z'n minst.

---------------

• Mistraller
AMD1800 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:47:
Ik probeer te bepalen wat ik moet kopen nu het wat kouder is buiten. Ik ben van plan om buiten te fietsen als het droog is en het wegdek dus ook droog is. Wat moet ik dan kopen?

Ik zat te denken aan:
- Winter Bib of een extra broek die ik over mijn normale bib aantrek
- handschoenen
- een regenjack die ook wind tegen houdt, waarvoor ik https://www.decathlon.nl/...301771?mc=8502439&c=BLAUW had gevonden. Daar doe ik dan mijn normale ondershirt en wielrenshirt onder.
- mogelijk overschoenen, maar dat wil ik eerst uitproberen

Nu vraag ik me af of ik nog iets mis. Ik zag dat er ook winterbanden bestaan. Maar ga ik dat nodig hebben als ik alleen met een droog wegdek fiets? Mij lijkt van niet, maar ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn. Ik fiets nu maximaal een uur/30km.

Ik snap dat ik vraag naar oa kleding, maar ik denk dat mijn vraag beter past in dit topic omdat ik opzoek ben naar wat ik nodig heb en niet zozeer op zoek ben naar tips voor specifieke kledingstukken of spullen.
Rogelli Essential winterjack; waterafstotend, winddicht. En wél ventilerende stukken. Niet te gek duur en een heerlijk jack. (let op dat je het WINTERjack neemt, er is ook een gewone rogelli essential maar die bedoel ik niet.)

---------------

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 17:56

joker1977

Tweakert

Mistraller schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:26:
[...]

Rogelli Essential winterjack; waterafstotend, winddicht. En wél ventilerende stukken. Niet te gek duur en een heerlijk jack. (let op dat je het WINTERjack neemt, er is ook een gewone rogelli essential maar die bedoel ik niet.)
Bedoel je deze: https://www.plutosport.nl...er-jacket-heren-rog351027 ?

En is Rogelli nog steeds 'T-Shirt maat +1' ?

• Mistraller
joker1977 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 12:18:
[...]

Bedoel je deze: https://www.plutosport.nl...er-jacket-heren-rog351027 ?

En is Rogelli nog steeds 'T-Shirt maat +1' ?
Volgens mij is dat wel dezelfde. goeie prijs.
Ik heb hem van Mantel, daar is het nu deze: https://www.mantel.com/rogelli-essential-jacket-fietsjack
Inmiddels een tientje duurder dan wat ik betaalde.
Ik zat te twijfelen tussen M en L maar toch M genomen (=mijn shirt maat; ik ben 1m80 69kg) Gewoon in de winkel gepast en gekocht. Met laagjes eronder kan, goeie tight fit wel.
Overigens wellicht ff topic move overwegen; dit hoort echt meer in Het grote fietskleding topic thuis ;)

---------------

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:27
tinusterror schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:55:
Na lang zoeken naar een nieuw frame om zelf te bouwen van het weekend begonnen met opbouwen van mijn nieuwe fiets.

Er komt altijd wat lucht bij, dit omdat je de leiding altijd wat beweegt na het knippen en op z'n plek zetten. Een bleed kit biedt dan uitkomt. Wel even opletten dat je een bleed kit haalt voor de shimano road-shifters, de schroefdraad is groter (meende M7) dan de MTB versie (M5). Is zo gedaan

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:36
Technisch vraagje waar ik niet helemaal aan uit kom.

Ik wil op de fiets die op mijn Tacx staat een andere cassette leggen om een lichter verzet te creeeren. Nu ligt er een 11-25 cassette op en wil naar 11-28 OF 11-30. Het betreft een 105-5700 groep in de triple variant. Volgens https://www.mantel.com/blog/derailleur-capaciteit (zoeken naar Shimano capaciteit en cassettes) zou 11-30 moeten kunnen maar zie online eigenlijk alleen 11-25 of 11-28 cassettes beschikbaar. Er zijn wel 11-32 cassettes maar dat is over het algemeen voor de nieuwere 105 reeks.

Nu is mijn vraag of 11-28 dan ook het maximum is of dat 11-30 gewoon niet (meer) verkrijgbaar is.

Nadeel is dat ik nog genoeg onversleten 11-speed tandwielen heb en nog een nieuwe 11-25 10-speed maar goed daar ben ik in dit geval dus niets mee geholpen :+

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 22:41
la_fusion schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 14:34:

Ik wil op de fiets die op mijn Tacx staat een andere cassette leggen om een lichter verzet te creeeren. Nu ligt er een 11-25 cassette op en wil naar 11-28 OF 11-30. Het betreft een 105-5700 groep in de triple variant. Volgens https://www.mantel.com/blog/derailleur-capaciteit (zoeken naar Shimano capaciteit en cassettes) zou 11-30 moeten kunnen maar zie online eigenlijk alleen 11-25 of 11-28 cassettes beschikbaar. Er zijn wel 11-32 cassettes maar dat is over het algemeen voor de nieuwere 105 reeks.

Nu is mijn vraag of 11-28 dan ook het maximum is of dat 11-30 gewoon niet (meer) verkrijgbaar is.

Nadeel is dat ik nog genoeg onversleten 11-speed tandwielen heb en nog een nieuwe 11-25 10-speed maar goed daar ben ik in dit geval dus niets mee geholpen :+
Op je vraag kan ik geen antwoord geven maar ik begrijp je use-case niet.
Je heb een fiets op je tacx staan met triple voor en 11-25 achter. Hoe is het verzet 30-25 niet licht genoeg voor indoor gebruik?

• joker1977

joker1977

Tweakert

Grootste issue is de kooi-lengte van je derailleur. Als je kort hebt, zal 11-30 waarschijnlijk nog wel passen, maar meer vereist een grote (langere) kooi.

Je hoeft niet beslist 105-cassette te nemen, je kunt misschien ook wel een huidige 10-speed Tiagra-cassette nemen, bv. https://www.mantel.com/shimano-hg500-cassette

Maar bij een triple zou je kleinste voorblad écht wel klein moeten zijn, dan zou je je wel mee moeten kunnen redden. Zeker als het een Tacx-apparaat is met ERG-modus, toch ?

• scraemus

Zo ver ik kan zien kom je dan in een 10 speed ultegra 6700 12-30 cassette uit, die overigens op dit moment overal uitverkocht lijkt te zijn...

Mocht je Zwift gebruiken om te fietsen kun je eventueel ook nog met de trainer difficulty aan de slag om de 11-25 cassette bruikbaarder te maken

[ Voor 6% gewijzigd door scraemus op 08-10-2022 16:05 ]

• la_fusion
Bedankt voor de antwoorden zover. Normaal is de combinatie van triple met 11-25 meer dan voldoende, zeker met de standaard trainer difficulty van 50% maar wil een vEveresting poging gaan doen waarbij een trainer difficulty van 100% vereist is en wil het dan zo soepel mogelijk maken.

Probleem is vooral het niet goed kunnen vinden van betrouwbare informatie over wat technisch mogelijk is met de lange 105-5700 kooi.

[ Voor 6% gewijzigd door la_fusion op 08-10-2022 16:17 ]

• joker1977

joker1977

Tweakert

la_fusion schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:16:
Probleem is vooral het niet goed kunnen vinden van betrouwbare informatie over wat technisch mogelijk is met de lange 105-5700 kooi.
Destijds was 28 het maximum, maar een 30 lukt heus wel.

• DieAnder
la_fusion schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 16:16:
Betrouwbaarder dan de opgave van de fabrikant kan ik het me niet voorstellen: https://si.shimano.com/en/pdfs/si/5XN0A/SI-5XN0A-002-ENG.pdf
Zowel de GS als de SS variant kunnen maximaal met 30 tanden overweg.

Wellicht rijdt een goedbedoelende beunhaas tot volle tevredenheid met een 32 of 34 tands, so be it, maar dat zou ik geen betrouwbare bron vinden.

• joker1977

joker1977

Tweakert

DieAnder schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:07:
[...]

Betrouwbaarder dan de opgave van de fabrikant kan ik het me niet voorstellen: https://si.shimano.com/en/pdfs/si/5XN0A/SI-5XN0A-002-ENG.pdf

Wellicht rijdt een goedbedoelende beunhaas tot volle tevredenheid met een 32 of 34 tands, so be it, maar dat zou ik geen betrouwbare bron vinden.
Als je dan goed leest in de specs zie je ook:

* If using a 52-39-30T front chainwheel, the maximum number of largest sprocket teeth should be 28T or less.

En dan komt de discussie: Hoe kritisch komt dat. Het probleem is dat de derailleur niet genoeg slag heeft om zowel 50-30 als 30-11 te verwerken en de ketting strak te houden. Niemand gaat die combinaties gebruiken, maar ja.. Shimano moet er wel rekening mee houden.

Daarom ook het advies: 28T max, 30T wil prima maar hou rekening met het feit dat je geen 30-11 moet gaan rijden én 50-30

• la_fusion
DieAnder schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:07:
[...]

Ik had nog niet deze specifiek gevonden maar zag bij de paginas van de deore kooi dat die ook max 28 had, in de specs dus nog iets meer ruimte afhankelijk van de setup.

@joker1977 lijkt mij ook niet nee maar kan mij voorstellen dat op een wat minder helder moment je toch ook niet alles stuk trapt omdat het eigenlijk niet kan. Al zal het niet direct finaal stuk zijn natuurlijk.

• DieAnder
joker1977 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 17:26:
[...]

Als je dan goed leest in de specs zie je ook:

* If using a 52-39-30T front chainwheel, the maximum number of largest sprocket teeth should be 28T or less.

En dan komt de discussie: Hoe kritisch komt dat. Het probleem is dat de derailleur niet genoeg slag heeft om zowel 50-30 als 30-11 te verwerken en de ketting strak te houden. Niemand gaat die combinaties gebruiken, maar ja.. Shimano moet er wel rekening mee houden.

Daarom ook het advies: 28T max, 30T wil prima maar hou rekening met het feit dat je geen 30-11 moet gaan rijden én 50-30
Ja dat is zo klaar als een klontje. De 5700GS heeft volgens het document een capaciteit van 39 tandjes, en dat is onvoldoende voor 52-39-30 vóór i.c.m. 11-30 achter. Dat is een feit waar je helemaal niet over hoeft te discusiëren.

Het is aan @la_fusion om deze betrouwbare informatie over wat technisch mogelijk is te gebruiken voor zijn overwegingen, Dáár kun je wel diepgaande gesprekken over voeren.
la_fusion schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Ik had nog niet deze specifiek gevonden maar zag bij de paginas van de deore kooi dat die ook max 28 had, in de specs dus nog iets meer ruimte afhankelijk van de setup.

@joker1977 lijkt mij ook niet nee maar kan mij voorstellen dat op een wat minder helder moment je toch ook niet alles stuk trapt omdat het eigenlijk niet kan. Al zal het niet direct finaal stuk zijn natuurlijk.
Als het je specifiek om die Everesting poging op de trainert gaat zou je je voorderailleur zo kunnen afstellen dat hij niet op het grote blad kan. Of moet je ook downhill? 8)

[ Voor 23% gewijzigd door DieAnder op 08-10-2022 19:13 ]

• nogeeninlog
  • Laatst online: 19:20
Een paar weken geleden heb ik heel dure pedalen besteld. Deze week kwamen ze binnen :

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/67KJdtBP/20221008-191239.jpg

Ze zullen mij vast en zeker beter gaan bevallen dan de Garmin Vector 3 met pedal plates die ik eerder gebruikte. 🙂

[ Voor 2% gewijzigd door nogeeninlog op 08-10-2022 19:23 . Reden: woordkeuze ]

• la_fusion
DieAnder schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:10:
[...]

Als het je specifiek om die Everesting poging op de trainert gaat zou je je voorderailleur zo kunnen afstellen dat hij niet op het grote blad kan. Of moet je ook downhill? 8)
Ik ben allang blij dat ik die triple een keer volledig goed heb afgesteld staan, dat ga ik niet lopen vernaggelen :+

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-01 13:00
rolandos582 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

True true, ik heb de chinese variant via Aliexpress. Werkt geweldig voor vervangen van lagers of plaatsen van BB. Niet meer slaan met een hamer!
Heb je een link van deze Ali versie?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

scatman schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:25:
[...]

Heb je een link van deze Ali versie?
Volgens mij is dat deze:
https://m.nl.aliexpress.c...j9fV&gatewayAdapt=glo2nld

Ik heb die ook, prima ding, zitten verschillende adapters bij voor verschillende lagers. Deze is wel wat duurder geworden helaas, ik heb toen 35 euro betaald voor de “professional boxed” versie.

Met wat zoekwerk zijn er denk ik nu wel wat beter geprijsde sets te vinden bij ali.

[ Voor 7% gewijzigd door Kluus op 08-10-2022 20:00 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Vanochtend heb ik een kleine 60km gefietst. Wat me opviel is dat mijn voeten gevoelloos werden van de kou.

Ik heb wel laatst nieuwe MTB-schoenen (lake MX219) gekocht. Ik had eerst schoenen voor SPD-SL (lake CX238). Met de CX238 heb ik hier nooit last van gehad. Met eerdere SIDI MTB-schoenen dan weer wel overigens (overigens was dit mt43 of zo en heb ik die zo van mijn zwager gekregen, dus waarschijnlijk niet de beste schoen voor mij)

Wat is hier aan de hand? Is dit gewoon toeval, komt dit doordat ik mijn voeten minder goed kan bewegen (van mt 46 naar mt 45 gegaan, omdat ik volgens Daan van bikeshoe4u te grote schoenen had) en hierdoor de doorbloeding anders is of komt dit doordat ik geen steunzeulen heb (had altijd van die gele Curex steunzolen, maar nog geen zin gehad om die over te zetten, omdat ik ze dan op maat moet knippen en ze niet meer in mijn cx238's passen), of is dit een eigenschap van MTB-schoenen of zijn de cx238 gewoon van betere materialen gemaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 09-10-2022 16:25 ]

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
hoi1234 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:23:
Vanochtend heb ik een kleine 60km gefietst. Wat me opviel is dat mijn voeten gevoelloos werden van de kou.

Ik heb wel laatst nieuwe MTB-schoenen (lake MX219) gekocht. Ik had eerst schoenen voor SPD-SL (lake CX238). Met de CX238 heb ik hier nooit last van gehad. Met eerdere SIDI MTB-schoenen dan weer wel overigens (overigens was dit mt43 of zo en heb ik die zo van mijn zwager gekregen, dus waarschijnlijk niet de beste schoen voor mij)

Wat is hier aan de hand? Is dit gewoon toeval, komt dit doordat ik mijn voeten minder goed kan bewegen (van mt 46 naar mt 45 gegaan, omdat ik volgens Daan van bikeshoe4u te grote schoenen had) en hierdoor de doorbloeding anders is of komt dit doordat ik geen steunzeulen heb (had altijd van die gele Curex steunzolen, maar nog geen zin gehad om die over te zetten, omdat ik ze dan op maat moet knippen en ze niet meer in mijn cx238's passen), of is dit een eigenschap van MTB-schoenen of zijn de cx238 gewoon van betere materialen gemaakt?
Mwoah kwestie van beetje wennen? Schoen die nog ff moet zetten? Heb zelf ook wel eens eens enkele keer dat gevoel met schoenen waarin ik anders nooit last heb.

Vanochtend was het dan ook wel taffeskoud met 6°, je had wel overschoenen/teenstukken aan?

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik ben op zoek naar een goed voor- en achterlicht voor de racefiets. Ik wil daar geen vermogen aan kwijt zijn gezien alle uitgaven die ik voor de nieuwe hobby al heb gedaan, maar wil natuurlijk wel goed gezien worden.

Het surfen over het web naar goede fietsverlichting heeft me al een goede zondag vermaakt.

Mijn voorkeur gaat uit naar deze set; Sigma Aura 80 met Blaze (zie hier)
Ziet er goed uit denk ik. Mede omdat de Aura 80 al verschillende onderscheidingen heeft gekregen. Ik zie alleen nergens daarvan het aantal lumen.

Een ander alternatief dat ik in gedachten had is:
- Voor: Sigma Buster 700 (link) met achter de Sigma Sport Infinity (link) of Sigma Blaze

Er zullen in mijn fietstochten soms plekken zijn zonder lantaarnpalen, dus dan is een fellere lamp wel lekker. Ik denk dat deze een goede compromis zijn, maar wat raden jullie aan? Hoor het graag!

--

En raden jullie voor de wat nattere dagen, een achterspatbordje aan om te bevestigen?

[ Voor 6% gewijzigd door Steeffoon op 09-10-2022 17:51 . Reden: vraag over achterspatbord ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 09:30

Phydomir

Dennis

hoi1234 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:23:
Ook snel last van. Onder de 10 graden heb ik beduidend sneller last van gevoelloze tenen, vooral links. Boven de 15 graden kan ik uren fietsen zonder last en daar tussen iets sneller last.
Van alles geprobeerd maar het is echt de kou. Overschoenen helpen ook niet echt dus ik denk dat het al meer vanuit m'n bovenbenen komt dan echt de voeten zelf.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Ypuh
nogeeninlog schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:19:
Een paar weken geleden heb ik heel dure pedalen besteld. Deze week kwamen ze binnen :

[Afbeelding]

Ze zullen mij vast en zeker beter gaan bevallen dan de Garmin Vector 3 met pedal plates die ik eerder gebruikte. 🙂
SRM flat pedals? Ga je deze op je racefiets gebruiken? Wel gaaf om te zien. Wist niet eens dat ze bestonden. Kun je nog switchen naar bijvoorbeeld een SPD body als je dat zou willen?

Ben zelf nog steeds erg tevreden met Quarq. Heb ook een left-only van Stages, maar dat vind ik net zo'n onding als de left-only van 4iiii die ik daarvoor had. Dat ontwerp/productiemethode is gewoon gedoemd vroeg of laat te falen (uiteraard altijd buiten garantie). Liefst wil ik daar ook gewoon een Quarq/P2M voor maar daar gebruik ik die fiets te weinig voor.

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-01 12:44
Steeffoon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 17:41:
Ik ben op zoek naar een goed voor- en achterlicht voor de racefiets. wil daar geen vermogen aan kwijt zijn gezien alle uitgaven die ik voor de nieuwe hobby al heb gedaan, maar wil natuurlijk wel goed gezien worden.

Het surfen over het web naar goede fietsverlichting heeft me al een goede zondag vermaakt.

Mijn voorkeur gaat uit naar deze set; Sigma Aura 80 met Blaze (zie hier)
Ziet er goed uit denk ik. Mede omdat de Aura 80 al verschillende onderscheidingen heeft gekregen. Ik zie alleen nergens daarvan het aantal lumen.

Een ander alternatief dat ik in gedachten had is:
- Voor: Sigma Buster 700 (link) met achter de Sigma Sport Infinity (link) of Sigma Blaze

Er zullen in mijn fietstochten soms plekken zijn zonder lantaarnpalen, dus dan is een fellere lamp wel lekker. Ik denk dat deze een goede compromis zijn, maar wat raden jullie aan? Hoor het graag!
Ik heb deze begin v.h jaar gekocht; Sigma Aura 60 / Nugget II Verlichtingsset.

Bevalt mij prima, voldoende licht om wat te zien en gezien te kunnen worden. Heb er een night ride mee gereden en de lampjes een uur of 4 aan gehad 👍🏻
De 80 is vlgs mij nog iets krachtiger dan de 60 die ik heb
Kijk ook eens bij rose bikes wat ze daar kosten.
Scheelde laatst namelijk wel wat qua prijs.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28
Ypuh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:23:
[...]

SRM flat pedals? Ga je deze op je racefiets gebruiken? Wel gaaf om te zien. Wist niet eens dat ze bestonden. Kun je nog switchen naar bijvoorbeeld een SPD body als je dat zou willen?

Ben zelf nog steeds erg tevreden met Quarq. Heb ook een left-only van Stages, maar dat vind ik net zo'n onding als de left-only van 4iiii die ik daarvoor had. Dat ontwerp/productiemethode is gewoon gedoemd vroeg of laat te falen (uiteraard altijd buiten garantie). Liefst wil ik daar ook gewoon een Quarq/P2M voor maar daar gebruik ik die fiets te weinig voor.
Ow zijn het power pedalen O+

@nogeeninlog "kennende" vond ik het niet raar dat hij niet standaard pedalen had gekozen. Maar met power erin maakt ze wel 10x leuker.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• DieAnder
mhr-zip schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:42:
[...]
Ow zijn het power pedalen O+

@nogeeninlog "kennende" vond ik het niet raar dat hij niet standaard pedalen had gekozen. Maar met power erin maakt ze wel 10x leuker.
Dat gezegd hebbende, ik denk dat @nogeeninlog de enige op dit hele forum is die een goede reden heeft om links en rechts apart te meten. Ben benieuwd!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-01 16:33
Was @nogeeninlog de gebruiker met een pendelcrank? In dat geval had Francis Cade laatst een video van een commerciële 'swing crank' die wellicht interessant is:

• HBSVDK
  • Laatst online: 10-01 01:44
Ypuh schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:23:
[...]

Ik heb zelf zoon 4xi left sided power meter en ben er prima tevreden mee. Zit ook wel eens te kijken naar een dubbelzijdige optie. Maar kun je eens vertellen wat de reden is dat ze vroeg of laat gaan falen? Dan weet ik waarom ik ze juist niet moet aanschaffen :P

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb 3 stages left sided waarvan er een bij écht crappy weer wordt gebruikt en een offroad waarbij deze niet bepaald ontzien wordt. Nooit problemen mee. Hiervoor jaren een 4iiii “factory installed” gehad en die heeft het ook altijd prima gedaan. Mogelijk is die nu nog in gebruik bij een mede tweaker. Ik ben dus ook benieuwd.

Ik heb wel een keer een defecte stages ontvangen maar die deed rechtstreeks uit de fabriek al raar en is zonder problemen vervangen door stages.

Edit: @Verwijderd als je shimano cranks hebt kan de rechterkant voor als je naar dual sided wil wel een probleem geven:
YouTube: Shimano Based Crankset Power Meters: Not As Accurate As You Might Think

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 10-10-2022 08:10 ]

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 12:00
Grootste probleem bij de Stages is die waardeloze rubbers die ze gebruiken om het batterij dekseltje mee "af te dichten". Het internet staat ook bol van de mensen die problemen hebben met water in het batterij compartiment. Mijne geeft nu opnieuw foutieve kalibratie waardes dus ik mag hem weer gaan opsturen. Als ik hem echter een nachtje binnen laat staan onder dekseltje, krijg ik weer " normale" waardes.
Voor mij in ieder geval nooit meer een Stages.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:08:
Grootste probleem bij de Stages is die waardeloze rubbers die ze gebruiken om het batterij dekseltje mee "af te dichten". Het internet staat ook bol van de mensen die problemen hebben met water in het batterij compartiment. Mijne geeft nu opnieuw foutieve kalibratie waardes dus ik mag hem weer gaan opsturen. Als ik hem echter een nachtje binnen laat staan onder dekseltje, krijg ik weer " normale" waardes.
Voor mij in ieder geval nooit meer een Stages.
Vreemd ik herken dat echt totaal niet, ik ben er wel altijd super alert op dat dat sealtje goed zit inderdaad…

• mhr-zip
Kluus schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:13:
[...]

Vreemd ik herken dat echt totaal niet, ik ben er wel altijd super alert op dat dat sealtje goed zit inderdaad…
Inderdaad, als je rubbertje niet goed zit, krijg je allemaal gezeik.

#MondayMorning

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 10-10-2022 08:18 ]

• Ypuh
Heb er de afgelopen 5 jaar 3 left only's gehad. Eentje gaf uit de fabriek (4iiii) al vreemde waardes, de tweede ging uit het niets dood (vermoed door vocht) en mijn huidige Stages denkt dat ik bij rustig peddelen al 250w trap. Leuk voor je ego, maar ik weet dat het niet klopt. Ben er wel gewoon echt klaar mee en je hoeft niet je best te doen om vergelijkbare verhalen te vinden.

Dat is dan nog los van hoe accuraat ze zijn (gebruikers die niet eens doorhebben dat waardes niet kloppen) want dat laat ook de wensen over. Uiteindelijk denk ik dat nog overschat wordt van de hoeveelheid mensen die een PM hebben, het gedeelte dat hem ook daadwerkelijk gebruikt. De meeste zien het gewoon als een extra getalletje op hun fietscomputer maar hebben geen referentie of ze nou 220 of 280w getrapt hebben.

De Quarq's heb ik inmiddels 4 jaar. Gemonteerd en ze hebben nog geen seconde iets geks gedaan. P2M lees je ook zelden iets over en zo zijn er nog wel een paar merken die het inmiddels op orde hebben.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
Korte vraag tussendoor gezien het over PM gaat.

Kalibreren jullie deze altijd voor het begin van een rit?

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-01 11:56
Mijn Stages is verdronken, helaas :(. Was Gen. 2, die 'betere' afdichting tegen water had dan de eerste versie... maar duidelijk nog niet goed genoeg :).

Nu heb ik de supergoede *kuch* *kuch* R9100-P Dura-Ace 11sp power meter en daar druk ik wel bijna elke rit even op het kalibratieknopje - alleen al omdat dat een makkelijke manier is om 'm gevonden te laten worden door mijn Wahoo :)

BetterShifting.com | Strava

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Ypuh Nou ik gebruik ze daadwerkelijk vrij intensief als trainings device om buiten gestructureerde trainingen te doen, dus dat argument gaat in mijn geval niet op. Ik heb ze ook al eens vergeleken met mijn Tacx Neo en daar komen ze inderdaad wel een paar Watt hoger op uit maar onderling zijn ze redelijk goed consistent te vergelijken (zeker voor buiten waar je toch meer iets meer in ranges trained) en dat is waar het mij voor de trainingen die ik doe om gaat.

Ik maak me er verder niet druk om wat anderen voor getalletje op hun unit hebben staan, het gaat mij om consistente data over alle drie mijn fietsen en daarvoor voldoet zo'n stages best goed voor mij.

Het is ook niet zo moeilijk om gewoon tevreden gebruikers te vinden, ook op bijvoorbeeld het trainerroad forum. Om iedereen die tevreden is over zo'n ding af te doen als gasten die niet weten wat ze doen vind ik nogal flauw. In mijn ervaring hebben veel gasten met een Stages of 4iiii juist zo'n ding aftermarket aangeschaft om mee te trainen en zijn de mensen die er niets mee doen juist degene die een veel te dure PM unit standaard op hun veel te dure (pre de tijd dat iedereen een standaard PM kreeg zoals @Salteh dan ;)) fiets hadden zitten.

@Stancke gewoon af en toe maar het kalibratie getal wat ik terug krijg varieert niet zo veel. Vooral als het weer omgeslagen is doe ik wel even een kalibratie.

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 10-10-2022 09:31 ]

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Tip voor mensen die trainen met Join en hun training met behulp van de TrainingPeaks koppeling synchroniseren met andere devices: pas je drempelwaardes ook in TrainingsPeaks aan wanneer deze wijzigen.

Trainingen worden in een %van FTP doorgestuurd en TP betekent zo zelf de ranges van een blok. Staat in TP een andere waarde dan in Join dan krijg je dus eigenlijk een andere training…

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

SirLenncelot schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:39:
Tip voor mensen die trainen met Join en hun training met behulp van de TrainingPeaks koppeling synchroniseren met andere devices: pas je drempelwaardes ook in TrainingsPeaks aan wanneer deze wijzigen.

Trainingen worden in een %van FTP doorgestuurd en TP betekent zo zelf de ranges van een blok. Staat in TP een andere waarde dan in Join dan krijg je dus eigenlijk een andere training…
Net getest met een andere waarde in TP en je hebt gelijk! Stom zeg, want Join vraagt nog expliciet iedere keer dat je je omslag punt moet verifieren zodat de workout wordt omgezet naar de juiste vermogens maar daar doen ze dan dus uiteindelijk niets mee... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Kluus op 10-10-2022 09:57 ]

• Salteh
haha, ik heb 'm van Shimano gekregen destijds ;-).

Vroeger, lang lang geleden, toen PMs heel duur waren was ik heel erg blij met mijn Stages.Ergens eind van het jaar ga ik 12sp Di2 installeren en een maandje met die 11-speed crankset rijden. Wat ik daarna op de fiets zet weet ik nog niet, maar heb ook niet zo'n haast met een PM. Voor het 'trainen' dat ik doe heb ik voorlopig genoeg aan m'n Kickr.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ja, het is ook niet zo dat ik koste wat kost Stages wil verdedigen maar ik heb gewoon gelukkig oprecht nog weinig problemen meegemaakt en N=3 (4 als je mijn oude 4iiii meetelt).

Het is verder gewoon nog steeds zo dat de keuze voor het type PM nogal persoonlijk is.

Mijn persoonlijke afweging hierin is: Ik wil mijn woon-werk en regenritten ook combineren met Join trainingen maar ik vind veel andere PMs nog steeds te duur om op mijn woon-werk beater bike te zetten en een stages vind ik dan nog wel te verantwoorden. Voor mijn goede wegfiets zou ik best een duurdere PM leuk vinden en kunnen verantwoorden maar omdat PM's vergelijken sowieso al iffy is haal ik daar liever zo veel mogelijk variabelen weg door dan maar overal hetzelfde te gebruiken. Het beste zou zijn pedalen maar ik ben denk ik te lui om dat steeds te wisselen, bovendien kom ik dan in de "problemen" met mijn MTB waar ik andere pedalen gebruik. Natuurlijk kan dat betrouwbaarder maar voor mijn use-case is consistency belangrijker dan number crunching.

Ik begrijp best dat anderen op andere keuzes komen in verschillende situaties, maar het is echt totaal niet zo dat iedereen die een left-only crank PM koopt niet weet waar die mee bezig is.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-01 22:38
Momenteel heb ik een Ultegra Di2 achterderailleur die ik graag zou vervangen door een Dura-Ace Di2 variant die ik tweedehands op de kop heb kunnen tikken.

Kan het kwaad om dit te doen zonder de batterij (in de zadelpen) eerst los te koppelen, of riskeer ik dan om mijn volledige groepset te slopen?

• Salteh
Zit wel iets in, woon-werk ritten combineren met trainingen... misschien iets voor volgend jaar! :)

• Salteh
SanderH_ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:14:
Momenteel heb ik een Ultegra Di2 achterderailleur die ik graag zou vervangen door een Dura-Ace Di2 variant die ik tweedehands op de kop heb kunnen tikken.

Kan het kwaad om dit te doen zonder de batterij (in de zadelpen) eerst los te koppelen, of riskeer ik dan om mijn volledige groepset te slopen?
Kan je gewoon doen :)

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Kluus schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Net getest met een andere waarde in TP en je hebt gelijk! Stom zeg, want Join vraagt nog expliciet iedere keer dat je je omslag punt moet verifieren zodat de workout wordt omgezet naar de juiste vermogens maar daar doen ze dan dus uiteindelijk niets mee... 8)7
Nvm verkeerd begrepen

[ Voor 16% gewijzigd door SirLenncelot op 10-10-2022 10:22 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:15
SanderH_ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:14:

Kijk even op https://bettershifting.com/ _/-\o_ :P :P

• Kluus

Kluus

Gang is alles

SirLenncelot schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:15:
[...]

Volgens mij is die keuze alleen of je de training op basis van vermogen of hartslag wil berekenen. Dat heeft dan weer niets te maken met de waardes daarachter.
Na de vraag over hartslag of vermogen krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XFT232xYbtzPr3wAOzu5wMM9p8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKFP8PyM3omuH16aMvimOoBI.jpg?f=fotoalbum_large

Die interpreteerde ik toch alsof het op harde vermogenswaardes zou worden gezet. Vandaar dat ik het even ging testen, maar je hebt gelijk, in werkelijkheid is het op percentages…

• Ypuh
Kluus schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:11:
Ja, het is ook niet zo dat ik koste wat kost Stages wil verdedigen maar ik heb gewoon gelukkig oprecht nog weinig problemen meegemaakt en N=3 (4 als je mijn oude 4iiii meetelt).
Denk ook dat zo lang ze het goed doen er weinig op aan te merken is. Alle electronica gaat vroeg of laat stuk, dat geldt ook voor Quarq, P2M en alle andere. Ik heb alleen wel het beeld dat het bij Stages en 4iiii veel eerder en vaker voorkomt dan bij andere merken.

Verder denk ik dat left-only wel z'n plek heeft en als hulpmiddel gebruikt kan worden om trainingsdoelen te bereiken. Om die reden heb ik er zelf ook eentje, maar inmiddels is die 'peace-of-mind' mij meer waard dan het prijsverschil. Een SRAM Force AXS spider upgrade naar Quarq koop je voor zo'n €380. Een 4iiii left only kost tegenwoordig €250? Voor die €130 prijsverschil ga ik dat gezeik niet meer aan.

Wat betreft vergelijken, als je accurate powermeters hebt die gezero'd zijn en zich in dezelfde omstandigheden bevinden zie ik niet in waarom dat niet kan. Heb mijn 2 Quarq's (1.5% afwijking) wel eens geanalyseerd tegen mijn Tacx Neo (1% afwijking). Tijdens het Zwiften record ik meestal allebei (Quarq op Zwift en de Tacx op Edge 830) en kwam dan op een gemiddelde afwijking van max. 1.59% over een gehele vermogensrange zonder uitschieters (piek zat bijv. slechts 1w tussen) en daarmee ruim binnen de range van de te verwachten afwijkingen.

Vanwege het L/R verschil dat uitvergroot wordt en de 2% afwijking die Stages hanteert kun je vooraf al stellen dat de Stages dat niet gaat halen en daardoor idd niet representatief te vergelijken is. Voor trainingsdoeleinden maakt dat weinig uit, maar voor iemand die waarde hecht aan juistheid van data wel. In mijn geval produceerden 2 van de 3 units gewoon waardes die niet kloppen, ver buiten de te verwachten afwijking. Dat is waar Stages en 4iiii in mijn ogen tekort schieten.

[ Voor 32% gewijzigd door Ypuh op 10-10-2022 15:00 ]

• HBSVDK
  • Laatst online: 10-01 01:44
Stancke schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:13:

nee nooit.
Het heet kalibreren.... maar is dat het eigenlijk wel? Hij doet namelijk een zero-offset.
en die zero offset waarde (ook met de 4xi app) is altijd hetzelfde: -10.
en na 6 maanden niet kalibreren is het wattage exact overeenkomstig met mijn tacx neo.

• Galois
  • Laatst online: 13-01 09:10

Galois

1811 - 1832

Stancke schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:13:

Ik kalibreer 'm inderdaad voor elke rit. Vraag mij wel af wat het effect zou zijn als ik het niet zou doen.

Als ik namelijk een paar keer achter elkaar kalibreer komt het ook vak genoeg voor dat Garmin dan net een ander getalletje geeft (908 ipv 910 bijvoorbeeld). Geen idee hoe groot dat effect dan is.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ypuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
...

Vanwege het L/R verschil dat uitvergroot wordt en de 2% afwijking die Stages hanteert kun je vooraf al stellen dat de Stages dat niet gaat halen en daardoor idd niet representatief te vergelijken is. Voor trainingsdoeleinden maakt dat weinig uit, maar voor iemand die waarde hecht aan juistheid van data wel. In mijn geval produceerden 2 van de 3 units gewoon waardes die niet kloppen, ver buiten de te verwachten afwijking. Dat is waar Stages en 4iiii in mijn ogen tekort schieten.
Ja precies bij mij is de afwijking met mijn Neo ook best groot, maar daarom kies ik er dus juist voor om dan gewoon overal met de Stages op te rijden omdat ik die onderling wel redelijk met elkaar kan vergelijken. Gaat me dus niet om mijn ego verder, als ik een lesje realiteit nodig heb kijk ik wel weer wat mijn Neo aangeeft. ;)

Edit: maarja, wat is correct, hoe controleer je de waardes van anderen? Volgens mij is dat vergelijken van de data van anderen sowieso een vrij zinloze exercitie omdat je het materiaal van de ander niet kan controleren. Daarop ben ik bijvoorbeeld ook een beetje afgeknapt op virtuele wedstrijdjes op Zwift enzo waar gasten rond rijden die elkaar de hemel in prijzen op basis van data van een Tacx Vortex ofzo. Gewoon lekker die data voor jezelf gebruiken en als je iets te bewijzen hebt de benen laten spreken.

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 10-10-2022 12:00 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

Ik kalibreer 'm inderdaad voor elke rit. Vraag mij wel af wat het effect zou zijn als ik het niet zou doen.

Als ik namelijk een paar keer achter elkaar kalibreer komt het ook vak genoeg voor dat Garmin dan net een ander getalletje geeft (908 ipv 910 bijvoorbeeld). Geen idee hoe groot dat effect dan is.
Die verschillen zie ik ook ongeveer, ik weet niet wat de “schaal” hiervan is maar volgens mij is dat inderdaad zeer minimaal. Ik denk niet dat je het merkt tussen ritten.

4iiii kon je vroeger ook zelf nog op een bepaalde offset zetten, kan dat nog steeds? Dat mis ik wel een beetje in de stages, zou fijn zijn als ik die in kon stellen dat ze beter overeen komen met de Tacx, hoewel je dan nog geen exacte data hebt om dat die offset waarschijnlijk verschilt bij verschillende vermogens, maar je kan dan wel een soort optimale instelling zoeken lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 10-10-2022 12:22 ]

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

rinslll schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:14:
[...]

Ik heb deze begin v.h jaar gekocht; Sigma Aura 60 / Nugget II Verlichtingsset.

Bevalt mij prima, voldoende licht om wat te zien en gezien te kunnen worden. Heb er een night ride mee gereden en de lampjes een uur of 4 aan gehad 👍🏻
De 80 is vlgs mij nog iets krachtiger dan de 60 die ik heb
Kijk ook eens bij rose bikes wat ze daar kosten.
Scheelde laatst namelijk wel wat qua prijs.
Dankjewel!
Is wel iets goedkoper, maar weer duurder met de verzendkosten volgens mij :)

Hoe bevalt de siliconen sluiting? Vooral op Amazon las ik daar aardig wat negatieve reviews op, of valt dat allemaal wel mee?

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-01 22:38
Niet dat jouw avatar mij geen vertrouwen inboezemt, maar ik had eigenlijk het omgekeerde antwoord verwacht :P

Nu voelt het een beetje alsof je gaat sleutelen aan je PC zonder de voeding uit te schakelen / los te koppelen. Maar bon, dat bespaart mij dan wat werk: gewoon plug and play ride dus (+ eventueel wat afstellen).

• Salteh
SanderH_ schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Niet dat jouw avatar mij geen vertrouwen inboezemt, maar ik had eigenlijk het omgekeerde antwoord verwacht :P

Nu voelt het een beetje alsof je gaat sleutelen aan je PC zonder de voeding uit te schakelen / los te koppelen. Maar bon, dat bespaart mij dan wat werk: gewoon plug and play ride dus (+ eventueel wat afstellen).
haha, je kan natuurlijk ook kijken op die website die @tinusterror noemt, die gast schijnt er ook wel iets van te weten! Hij heeft zelfs een contactformulier https://bettershifting.com/contact/

• joker1977

joker1977

Tweakert

Misschien zou je eens kunnen kijken of je die Di2-spullen ook kan hacken zodat je op een 11-speed Di2 ook gewoon een 12 speed cassette kan gebruiken !

Hardware-matig is er geen belemmering...

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik zie vandaag best wel wat mooie deals bij Bol.com voor wielerkleding en accessoires.
Onder andere Rogelli kleding is leuk geprijsd. Misschien een tip voor de rest?

Zie deze pagina

• Salteh
joker1977 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:03:
Misschien zou je eens kunnen kijken of je die Di2-spullen ook kan hacken zodat je op een 11-speed Di2 ook gewoon een 12 speed cassette kan gebruiken !

Hardware-matig is er geen belemmering...
Dat laat ik aan dit soort mensen over: https://weightweenies.sta...156208&p=1731647#p1731647 :)

• Ypuh
Steeffoon schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:04:
Ik zie vandaag best wel wat mooie deals bij Bol.com voor wielerkleding en accessoires.
Onder andere Rogelli kleding is leuk geprijsd. Misschien een tip voor de rest?

Zie deze pagina
Mijn tip is dan vooral om geen Rogelli kleding te kopen. Dat hebben we 3 jaar als clubkleding gehad en viel niet bepaald in de smaak, ook bij de mensen die een stuk minder veeleisend zijn dan ik. Mijn advies (maar dit is meer iets voor het fietskledingtopic) is om één niveautje daarboven te gaan zitten. Bioracer, Vermarc, Sportful, Gore, Gobik, Santini om er snel een paar uit die merkenlijst op te noemen.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ypuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Mijn tip is dan vooral om geen Rogelli kleding te kopen. Dat hebben we 3 jaar als clubkleding gehad en viel niet bepaald in de smaak, ook bij de mensen die een stuk minder veeleisend zijn dan ik. Mijn advies (maar dit is meer iets voor het fietskledingtopic) is om één niveautje daarboven te gaan zitten. Bioracer, Vermarc, Sportful, Gore, Gobik, Santini om er snel een paar uit die merkenlijst op te noemen.
Thanks voor de tip!

• Mistraller
Ypuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Was de tweakers kleding geen rogelli? O-)

---------------

• Ypuh
Mistraller schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:57:
[...]

Ik hoop het niet. In eerste instantie dat er uberhaupt Tweakers kleding is, en in tweede instantie dat er een mede-nerd na grondig onderzoek op dat merk uit durft te komen :+.

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-01 22:14
Ypuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:01:
[...]

Ik hoop het niet. In eerste instantie dat er uberhaupt Tweakers kleding is, en in tweede instantie dat er een mede-nerd na grondig onderzoek op dat merk uit durft te komen :+.
Dus wel:
McMiGHtY schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:05:
Goed nieuws op het kledingfront!

Na overleg met de Rayonhoofden, Tweakers.net Community en Brand Managers kunnen we melden dat er
een tweakers.net shirt/bib gaat komen!

Vanuit Rogelli is ons de hand toegereikt en hebben we een leuke korting kunnen krijgen!

Wat Rogelli bied is het volgende:

Rogelli Comfort Lijn

Zoals de naam al een beetje doet vermoeden is de Comfort lijn met name bedoelt voor de recreatieve fietser. Alles zit net wat minder strak.

Rogelli Speed lijn

De Speed lijn heeft een echte racefit.

Prijzen?

Comfort shirt korte mouw €32,95
Comfort bibshort incl. D100 zeem €42,30

Speed shirt korte mouw €38,95
Speed Bibshort incl. THOR D100 zeem €42,30

Qua design hebben we na diverse rayonbijeenkomsten een aantal ideeën, maar voordat we dit in werking gaat zetten
willen we eerst weten of er nu Tweakers zijn die er met deze prijzen interesse in hebben! Dus laat je hoooorrrrrren!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01 11:47
[...]

Hey, je draagt het shirtje 5 keer tijdens een SR (nog veel enger: nerds die samen gaan rijden) en het was nou niet bepaald een rib uit je lijf.

• mhr-zip
[...]

Inderdaad, daarvan komt ook geen 2023 editie.

• mhr-zip
[...]

*kuch*
Cycloworld
*kuch*

Het merk van die kleding is wel een stuk beter

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 10-10-2022 14:18 ]

• scraemus
[...]

Ja en mijn shirtje is al retour want de stiksels van de mouwen vielen na 2x wassen in een netje en op 30 °C handwas programma al volledig uitelkaar. Nu was de shirt retour en kreeg ik de vraag of hij nog een keer naar de naaisters mocht omdat de stiksels rond de rits blijkbaar ook niet helemaal goed waren (dus opzich wel tevreden met de service zover)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11-2025
Wij hebben sinds vorige week officieel een nieuwe fabrikant en dat is Castelli. Nu was er met de kleding van Parentini ook heel weinig mis moet ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 10-10-2022 14:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ypuh
Zie toevallig dat CycloWorld net een artikel gepost heeft over hun kleding. 2 jaar geleden ook besteld, mede omdat ik weet wat voor kleding-nerd @havana is. Normaalgesproken niet zo'n fan van clubkleding of iets met een opdruk, maar die van CycloWorld was wel mooi en met de verwachting dat je iets meer betaald (€155 vs. €85) dan een merk als Rogelli, maar daarvoor ook meer waar krijgt voor je geld. Dat is uitgekomen en draag daardoor de set ook uit vrije wil nog regelmatig.

Vanuit duurzaamheidsperspectief heb ik iets tegen goedkope kleding (@Frenz64!!). Ja het is goedkoop, maar als het daardoor niet fijn of mooi zit, dan beland het ook gewoon in de kliko en vind ik het alsnog zonde/duur. Zo'n shirt geef je ook niet weg want niemand zit er op te wachten. Als je het duurder maakt zoals CycloWorld gedaan heeft loop je het risico dat de drempel te hoog is en je mensen uitsluit, maar ik ben blij dat zij wel die keuze durfde te maken. Nog een voorbeeld was de Giro Dolomiti en we kleding kregen van Q36.5 (evenement vond plaats hun thuisstad). Dat was een shirt met een tof design en goede kwaliteit, dus daar ben ik dan ook blij mee. Een week fietsen in de bergen voelt dan ook meer als een prestatie/herinnering.

Met teamkleding lijkt het erop dat je altijd de helft van de groep teleursteld. Zo lang er een keuze is om niet mee te doen vind ik het prima.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-01 11:47
Point taken @Ypuh en je hebt helemaal gelijk. Nu wil het geval dat ikzelf het shirt ook best regelmatig draag (ik geef sowieso vrijwel geen geld uit aan wielerkleding muv bibs). Ook zit hij mij prima, dus is het geen waist of money (pun intented).
Pagina: 1 ... 443 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).