Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 437 ... 644 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 14:12
Bosch zit zelfs al op de 2e generatie ABS voor fietsen, geloof ik ;-)

Shimano is er ook mee begonnen, in samenwerking met 'BluBrake'.

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05 11:46
Salteh schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:50:
Bosch zit zelfs al op de 2e generatie ABS voor fietsen, geloof ik ;-)

Shimano is er ook mee begonnen, in samenwerking met 'BluBrake'.
Tis wachten op Lane departure warning systemen, verwarmde sturen en adaptieve vering.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
GerbenBK schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:53:
[...]

Tis wachten op Lane departure warning systemen, verwarmde sturen en adaptieve vering.
Doe mij maar cruisecontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
Ja dat mis ik ook! Adaptive :)

Is me actually wel eens overkomen dat ik mezelf op gang trok en bij 31kmu dacht, waar zit het knopje? -O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 20:58

Lulukai

God's gift to women

Zit iedereen morgen klaar voor de lancering van de nieuwe Canyon Ultimate?

.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:04
Lulukai schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:14:
Ik heb gehoord dat @Grin al op het puntje van zijn stoel zit #fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ha mede-Tweakers, ik rijd nu met een goedkoop brilletje dat niet al te best past. Ben op zoek naar wat nieuws en er is zo absurd veel op de markt dat ik even door de bomen het bos niet zie.

Ik ben even benieuwd naar jullie tips en ervaringen; welke merken wel/niet? Is photochromatic het waard of kan ik beter naar een bril waar je makkelijk lensjes verwisselt kijken? Ik vind het best om pak 'm beet 70 euro uit te geven aan een goede bril, maar zie nu ook genoeg voor 100+ langskomen. Dat vind ik echt te gek. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:10

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Zou dat de reden zijn dat alle Aeroads op binnenkort staan? Dat ze net zoals Specialized nog maar 1 type gaan hanteren? :9

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 14:44

Grin

Ride si sapis.

wisselwerking schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:17:
[...]

Ik heb gehoord dat @Grin al op het puntje van zijn stoel zit #fanboy
Nou zeker! POAH, mien merk! Dikke fietsen joh!
Zijn er al foto's gelekt? Plaats ze vooral even!!!1111oneone

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 12:14

aerofreak

Steve Jobs

The DenMan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:33:
[...]

Zou dat de reden zijn dat alle Aeroads op binnenkort staan? Dat ze net zoals Specialized nog maar 1 type gaan hanteren? :9
Ik geloof er niet in dat de Aeroad er uit gaat.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-05 09:28
Heren,

De kogel is door de kerk, komende winter ga ik op zoek naar een nieuwe fiets..
Ik heb afgelopen 4 jaar op een endurance fiets mijn kilometers gemaakt (Sensa Romagna 105 uit 2018).
Dit is een leuke instapfiets geweest, maar ik merk dat ik graag een stapje omhoog wil maken.

Ik heb wel eens in de winkel een wat meer aero fiets geprobeerd, maar je zit er dan niet langer op dan 5-10 minuutjes en ik kan niet inschatten of ik prettig zit op een meer aero/agressievere fiets wanneer ik een tocht van 80-100km of langer maak..
Al fiets ik 90% van de tijd maximaal 2 uur en ongeveer 50-60k, maar af en toe wil ik toch wat verder en doe ik mee aan een fietstocht van 150-200km

Hoe kan ik het beste bepalen welke fiets mij het beste past??
Kan ik aan de geometrie en eventueel metingen van mijn huidige fiets een nieuwe fiets bepalen?

Voorkeur gaat nu uit naar de volgende 2 fietsen:
Canyon Ultimate CF SL 8 Disc Aero
Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc Ultegra

De Canyon heeft als voordeel dat die Ultegra Di2 heeft tov de Cannondale die Ultegra is, maar dat zal misschien weer ten koste gaan van frame/wiel eigenschappen? Aangezien de adviesprijs bijna gelijk is.

Heeft iemand advies om te bepalen of deze fietsen bij mij passen?

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-05 16:17
Grin schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:38:
[...]

Nou zeker! POAH, mien merk! Dikke fietsen joh!
Zijn er al foto's gelekt? Plaats ze vooral even!!!1111oneone
Is in de tour al gelekt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkonySJB_86qWcQ10QenqgF3ptw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teVrK9up55R0zaU78zdfrcXt.jpg?f=fotoalbum_large

Zie : https://www.bikeradar.com/news/new-canyon-ultimate/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ja vet hoor!
@Ypuh en ik gaan er even voor zitten morgen! Neem jij de popcorn mee? Regel ik de cola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 22:42
Ik heb nog een 'oude' CF SL 8 Disc in bestelling staan levering eind oktober. Als het morgen enigzins meevalt met de prijs verhogingen en eventueel weg gewerkte kabels ben ik wel van plan om de saaie grijze order te annuleren.

Op het Weightweenies forum zijn al een paar kleuren te bewonderen :
- Paars (vrouw)
- Zwart
- Blauw
- Wit/Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:48:
Ja vet hoor!
@Ypuh en ik gaan er even voor zitten morgen! Neem jij de popcorn mee? Regel ik de cola.
Je weet wat je moet doen, ik weet dat jij nog op zoek bent naar een vervanger voor die rammelbak van je O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
[b]verstappen33 in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"verstappen33 schreef op woensdag 7 september 2022 @
CUT
Kan ik aan de geometrie en eventueel metingen van mijn huidige fiets een nieuwe fiets bepalen?
CUT
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
verstappen33 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:06:

Voorkeur gaat nu uit naar de volgende 2 fietsen:
Canyon Ultimate CF SL 8 Disc Aero
Cannondale SuperSix EVO Carbon Disc Ultegra

De Canyon heeft als voordeel dat die Ultegra Di2 heeft tov de Cannondale die Ultegra is, maar dat zal misschien weer ten koste gaan van frame/wiel eigenschappen? Aangezien de adviesprijs bijna gelijk is.

Heeft iemand advies om te bepalen of deze fietsen bij mij passen?
Als je goed zit op je huidige fiets dan kun je daar wel iets uit aflezen. Maar beide modellen die je noemt zorgen voor een meer sportieve houding dan een endurance fiets.

Een goede LBS zal eerst vragen waar je naar op zoek bent en vervolgens je lichaam opmeten. En als ze dan echt goed zijn dan geven ze je eerst een paar voorbeelden zodat je de verschillen kunt voelen.

Als je het echt grondig wilt aanpakken, er zijn ook bikefitters die je lichaam en houding analyseren en je vervolgens adviseren over het soort fiets / de geometrie die past bij jouw persoon en doelen.

En over de prijs, Canyon is enkel online verkrijgbaar, in die prijs van de Cannondale zit dat goede advies van de LBS dat ik hierboven beschrijf.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:51
Thomas schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:17:
Ha mede-Tweakers, ik rijd nu met een goedkoop brilletje dat niet al te best past. Ben op zoek naar wat nieuws en er is zo absurd veel op de markt dat ik even door de bomen het bos niet zie.

Ik ben even benieuwd naar jullie tips en ervaringen; welke merken wel/niet? Is photochromatic het waard of kan ik beter naar een bril waar je makkelijk lensjes verwisselt kijken? Ik vind het best om pak 'm beet 70 euro uit te geven aan een goede bril, maar zie nu ook genoeg voor 100+ langskomen. Dat vind ik echt te gek. Wat raden jullie aan?
Ik zelf, maar ook mijn vrouw zijn recentelijk overgestapt op een nieuwe briel met photochromatische lenzen. Voornaamelijk omdat we tegenwoordig ook veel in het bos rijden. Bevalt meer dan goed.

Zij heeft een BBB (Impress Reader BSG-59PH) met een leesstuk erin en is tevreden.
Zelf heb ik een Rudy Project. Twee keer zo duur, maar dat zit ook wat anders op je hasses.....uhhhh kop.....uhhh gezicht. Bij de Rudy Project (Cutline Carbonium ImpactX) zijn de lenzen verwisselbaar. Maar ik zie dat nut niet aangezien de lenzen photochromatisch zijn. Ik heb hem bij bike24 gekocht. Was een stuk voordeliger dan de actieprijs van Futurum.

Succes met je speurtocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 16:20
@Thomas Hier nog een tevreden gebruiker van BBB fotochromatische brillen.
Ben zelf ook eerst begonnen met een Impress PH.
Vervolgens erachter gekomen dat ik een grotere lens zonder frame aan de bovenkant wilde hebben, zodat je het beste zicht zonder randen hebt wanneer je in de drops fietst.
Zodoende de Fullview PH gekocht en werkte prima in zowel volle zon als 's nachts.
Tijdje geleden gezien dat er nog een mooiere variant (Fullview PH MLC) uit is gekomen die zowel fotochromatisch is als reflecterend en ben er zeer tevreden over. :)

Zat ook te kijken naar frameloze fotochromatische brillen van o.a. Oakley, 100% en Sungod, maar die zijn bijna 2x zo duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 14:47
Ik heb ook een meekleurende bril, van Evil Eye. Wel op sterkte (geen inzetstuk) en van de opticien, dus valt niet meer in de categorie "goedkoop brilletje". Maar ik wil echt niet anders meer.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-04 13:41
Thomas schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:17:

Zelf gebruik ik met veel plezier deze: https://www.futurumshop.n...nebril-photochromic.phtml

Dit is mijn eerste "budget" photochromic bril. Ik geloof dat als je iets meer geld uitgeeft je hier ook meer kwaliteit voor terug zal krijgen, maar voor mij is dit voldoende. Gebruik de bril nu >2 jaar.

Ben wel groot van fan van photochromic, wanneer het wat donkerder wordt of wanneer je door de bossen fietst blijft het zicht goed.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dank allen! Die AGU bril die je linkt @ob3lix had ik al gezien, lijkt me wel wat. Daarnaast van BBB de Chester photochromatic gezien, ziet er ook wel mooi uit (https://www.futurumshop.n...ElljRZShgh1QaAmNxEALw_wcB).

Komende tijd eens kijken of ik ergens een van deze brillen kan uitproberen, vind het wel belangrijk dat 'ie goed zit natuurlijk.

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-05 09:28
SirLenncelot schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:57:
[...]

Als je goed zit op je huidige fiets dan kun je daar wel iets uit aflezen. Maar beide modellen die je noemt zorgen voor een meer sportieve houding dan een endurance fiets.

Een goede LBS zal eerst vragen waar je naar op zoek bent en vervolgens je lichaam opmeten. En als ze dan echt goed zijn dan geven ze je eerst een paar voorbeelden zodat je de verschillen kunt voelen.

Als je het echt grondig wilt aanpakken, er zijn ook bikefitters die je lichaam en houding analyseren en je vervolgens adviseren over het soort fiets / de geometrie die past bij jouw persoon en doelen.

En over de prijs, Canyon is enkel online verkrijgbaar, in die prijs van de Cannondale zit dat goede advies van de LBS dat ik hierboven beschrijf.
Ik zit nu goed op mijn fiets, maar ik zit ook tamelijk rechtop, wat comfortabel is voor langere ritten, maar ook ten koste gaat van snelheid.

Ik fiets nu gemiddeld 28-30km/u niet heel snel, maar dat komt ook door gebrek aan conditie, afgelopen maanden eigenlijk gewoon voor de lol gefietst en ook niet elke week..

Ik ga binnenkort een Tacx aanschaffen om de winter goed door te komen, en wil het trainen dus wat serieuzer gaan aanpakken.
Ook mijn gewicht wordt hard aan gewerkt, ik ben deze zomer al 2-3kg afgevallen, maar wil voor april volgend jaar nog eens 7-8kg kwijt zijn, dan zit ik met mijn gewicht weer rond de 77-78kg, en dat is voor mijn lengte prima (1m86).

Afgelopen jaar merkte ik heel goed de gevolgen van 2 jaar corona, paar kilootjes erbij, veel minder beweging, en conditie die flink is gekelderd, en mijn leeftijd (bijna 42) begint ook mee te spelen.

Het wordt dus tijd om wat gezonder te leven en meer te bewegen..
Ik hoef echt geen prof te worden die 40+ rijdt, maar ik weet van 2-3 jaar geleden dat ik het leuk vond als ik meer met de snellere jongens mee kon komen die gemiddeld 30-32 km/u fietsen,
Dit kan ook op mijn huidige fiets, maar zoals al gezegd is dit een instapfiets en merk ik gewoon veel tekortkomingen, zoals slap frame, slechte wielset etc.

Dus ik wil mij voor komend jaar belonen met een nieuwe fiets als ik mijn gewicht weer op peil krijg en deze winter lekker door kan trainen op de tacx.

Ik heb wel eens verschillende fietsen geprobeerd, waaronder de cannondale super six, maar dat was even een rondje door de straat en een keer een sprintje. Langer dan 5-10 minuten heb ik er niet opgezeten, ook de afstelling op mijn lichaam was niet op gelet (behalve zadelhoogte)..
Dus ik vind het lastig om te bepalen of een meer sportievere fiets goed bij mij zal passen, ik ben redelijk flexibel, als ik recht op sta kan ik mijn handen half plat op de grond leggen terwijl ik mijn benen gestrekt hou.

Als ik de theorie goed begrijp zou ik in theorie wat dieper kunnen zitten, en dus ook op een meer aero fiets?

Ik vind het namelijk zonde om 4,5 tot 5k uit te geven en na enkele maanden erachter te komen dat het model fiets toch niet bij mij past..

Een bikefitter zou mij misschien hierin kunnen adviseren, heeft iemand hier een goed adresje voor??
De bikefitters die ik ken hier in de regio die passen alleen de fiets aan op jou lichaam en geven weinig tot geen advies over een toekomstige fiets.

[ Voor 13% gewijzigd door verstappen33 op 08-09-2022 08:58 ]

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:28:
[...]

Je weet wat je moet doen, ik weet dat jij nog op zoek bent naar een vervanger voor die rammelbak van je O-)
Dat klopt.
Maar dat wordt een serieuze fiets ;) *lont in kruitvat steekt en wegrent*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:32:
[...]

Dat klopt.
Maar dat wordt een serieuze fiets ;) *lont in kruitvat steekt en wegrent*
Ahja jij had je zinnen gezet op die aeroad met sram etap. Is ook zo!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44TtDSYbpDc1xPmQzYQwnejqXwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcJiVe0s6uNciExpn8bbzuV9.jpg?f=fotoalbum_large

Ook zeker een mooie fiets, hij is er ook in je favoriete kleur zwart. Heerlijk stealthy

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:40:
[...]

[Afbeelding]

Ook zeker een mooie fiets, hij is er ook in je favoriete kleur zwart. Heerlijk stealthy
Deze stond vanmorgen op de oprit, ik zal hem zo eens even aanzetten en warmdraaien. Neem jij die Aeroad even mee?
Afbeeldingslocatie: https://5.imimg.com/data5/EB/QN/MY-17878356/shredder-500x500.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:54:
[...]

Deze stond vanmorgen op de oprit, ik zal hem zo eens even aanzetten en warmdraaien. Neem jij die Aeroad even mee?
[Afbeelding]
Dat is goed! Kan niet wachten om die rammelbak van een Look te zien versnipperen! Tot zo O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 16:27
rolandos582 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:02:
[...]

Dat is goed! Kan niet wachten om die rammelbak van een Look te zien versnipperen! Tot zo O-)
Je moet al een tijdje op dit forum meedraaien om deze inside jokes allemaal wat te begrijpen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:03
rolandos582 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:40:
[...]

[Afbeelding]

Eindelijk weer een plaatje van een echt mooie (en snelle) fiets, thanks!

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
pier87 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:25:
[...]

Je moet al een tijdje op dit forum meedraaien om deze inside jokes allemaal wat te begrijpen :P
Gelukkig kom jij hier al wat langer dan vandaag O-)

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 16:18
De nieuwe Canyon Ultimates staan online.
De Ultimate CF SL 8 is bijvoorbeeld €300 duurder...
105 Di2 wordt hoger gepositioneerd dan Rival etap AXS...

Pfff

• rolandos582
Brecht.A schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:24:

Pfff
Opschieten @Grin , deze beauty is nog te krijgen in je maat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JoYXb-WlvIt0O_fkiz8ly_AA7sg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k9NeZX1DK8wpH0RcIq54OFLp.webp?f=fotoalbum_large

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

Pfff
Zit net die "aankondiging" te kijken.
Gisteren dat Apple theaterstuk, vandaag weer zo'n toneelstukje van Canyon.
Waar kan ik morgen naar kijken om mijn tenen nog verder te krommen? Stiekem geniet ik er wel van :+

Wel aantrekkelijk en leuk fietsje... maar ja, het blijft een Canyon... twijfel......

[ Voor 9% gewijzigd door TheTinusNL op 08-09-2022 11:32 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:29:
[...]

Opschieten @Grin , deze beauty is nog te krijgen in je maat

[Afbeelding]
Goed nieuws: de eerder geposte schredder werkt!
Kom maar door met die Canyons! De eerste 4 zijn zojuist de veeltandige revue gepasseerd, weet niet of dit exemplaar het helemaal gaat redden voor Stad (Groningen). Gezien de 9999999999999999999 Canyons die hier alleen al rondrijden in mijn straat...

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 22:42

500gram zwaarder en 300€ duurder (andere wielset DT Swiss Endurance LN vs DT Swiss P1800)
Voor de rest bijna dezelfde fiets, behalve de kleuren en zadelpen 8)7

En de Rival heeft ook DT Swiss p1800 ipv Endurance LN wielen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

Bezulba

Formerly known as Eendje

BraX schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:48:
[...]

500gram zwaarder en 300€ duurder (andere wielset DT Swiss Endurance LN vs DT Swiss P1800)
Voor de rest bijna dezelfde fiets, behalve de kleuren en zadelpen 8)7

En de Rival heeft ook DT Swiss p1800 ipv Endurance LN wielen
Ja maar hij is nieuw! Dus sneller!

Dat heb de buurman gezegt!

blup

• rolandos582
Bezulba schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:18:
[...]

Ja maar hij is nieuw! Dus sneller!

Dat heb de buurman gezegt!
Dat zegt Douwe ook in zijn video

YouTube: DIT IS DE NIEUWE CANYON ULTIMATE! - De beste Canyon ooit?

Nog 1tje dan!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qj8Y7vYhNCoHr0cSx18Njx0XmD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UluN9hAVvNNZeyV9jUYSMUdm.jpg?f=fotoalbum_large

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:54
Heb hier eigenlijk helemaal geen zin in.

[ Voor 92% gewijzigd door Ypuh op 08-09-2022 14:25 . Reden: Zinloze discussie :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 20-05 14:40

joker1977

Tweakert

Ik denk dat er wel wat verschil zit tussen "Canyon is goedkoop" of "je krijgt veel fiets voor je geld bij Canyon".

Dat laatste is overigens sterk afhankelijk van het model. Bij sommige modellen is de prijs/kwaliteit erg goed, maar ik zou het nooit goedkoop noemen.

• rolandos582
Ypuh schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:23:
[...]

Exact dezelfde fiets ja. Ik ben best een dikke nerd maar op de interne kabelgeleiding zie ik geen verschil.

Prijs zal wel weer +€1.500 gaan. Wie nog denkt dat Canyon goedkoop is, is gek.
Veel grote wijzigingen had ik ook niet verwacht, niemand gaat het wiel opnieuw uitvinden. Ze verkopen ze toch wel en zijn nu al niet aan te slepen

Persoonlijk vind ik voor 5k, dit nog wel een prima fiets : https://www.canyon.com/nl...9_pv_rahmenfarbe=R101_P01

Met de nieuwe 12 speed ultegra DI2 , aero cockpit met geïntegreerde kabels en DT1600 wielen. Dat is v oor die prijs best veel fiets en direct beschikbaar. Maar het blijft een smak geld natuurlijk en langzaam komen ze steeds meer in de buurt van andere merken. Geef ze ongelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03

Bezulba

Formerly known as Eendje

Is er uberhaupt nog een goed merk wat veel geeft voor je geld in deze economie? Laat staan een levertijd heeft die minder is dan 6 maanden?

Heb zelf maar een Trek gekocht die heel toevallig direct beschikbaar was ipv een "betere" optie met levertijd mei 2023...

blup

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-05 17:27
rolandos582 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:37:
[...]

Veel grote wijzigingen had ik ook niet verwacht, niemand gaat het wiel opnieuw uitvinden. Ze verkopen ze toch wel en zijn nu al niet aan te slepen

Persoonlijk vind ik voor 5k, dit nog wel een prima fiets : https://www.canyon.com/nl...9_pv_rahmenfarbe=R101_P01

Met de nieuwe 12 speed ultegra DI2 , aero cockpit met geïntegreerde kabels en DT1600 wielen. Dat is v oor die prijs best veel fiets en direct beschikbaar. Maar het blijft een smak geld natuurlijk en langzaam komen ze steeds meer in de buurt van andere merken. Geef ze ongelijk
Ondanks dat het een hele hoop centjes is, vind ik die prijs inderdaad nog wel redelijk. Bij de concurrentie betaal je voor en zelfde fiets toch al gauw een stuk meer. Al is het momenteel wel eens lastig te vergelijken omdat er zo weinig echt te verkrijgen is.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:26
Schrik vooral van de prijs van een los frame, 5000 euro 8)7

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
En saaie kleurtjes allemaal weer die nieuwe Ultimate.
Dit is toch de Aeroad ?

• rolandos582
Michaelg schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:49:
[...]

Ondanks dat het een hele hoop centjes is, vind ik die prijs inderdaad nog wel redelijk. Bij de concurrentie betaal je voor en zelfde fiets toch al gauw een stuk meer. Al is het momenteel wel eens lastig te vergelijken omdat er zo weinig echt te verkrijgen is.
Precies, bij de concurrentie zit dit nog op een fractie hoger. Dus ja tuurlijk verhoogd Canyon de prijzen, dat doet iedereen. Ze verkopen de boel nu al letterlijk leeg, als je dan toch meer geld kan verdienen...
Zeker! Maar dit ging om Canyon in het algemeen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh

[ Voor 98% gewijzigd door Ypuh op 08-09-2022 14:25 . Reden: Zinloze discussie :) ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 23:01
Ypuh schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:14:
Maar bij de concurrentie ben je wappie als je de stickerprijs betaald. Dat was een tijdje zo, maar wie tegenwoordig nog een fiets besteld, niet onderhandeld en 6 maanden wacht en dan ook de meest recente prijsstijging bijlapt... Tja.

Blijf het bijzonder vinden hoe Canyon zich heeft omhoog heeft weten te nestelen in de hoofden van met name Nederlandse wielrenners. Het is en blijft een postorder bedrijf met saaie en matige Chinees geproduceerde frames (Quest Composites) tegen 95% van de prijs van vergelijkbare merken (Giant, Cube, Rose, Focus, Sensa etc.) waar je doorgaans een redelijke korting kunt bedingen.

Ik hou het maar op geniale marketing en het kunnen doorgronden van je doelgroep (vermogende mensen die hun speelgoedaankopen proberen te rationaliseren). Een Mathieu van der Poel en GCN als uithangbord en wat Duitsers in labjassen die slim kijken naar wat de goedkope arbeiders aan de andere kant van de wereld voor ze gebouwd hebben doet wonderen.

Zal niet zeggen dat andere merken het beter doen, alleen ook niet minder.
Ja hallo he, lees je nou wat je schrijft?

Dan moet ik naar, waarschijnlijk, meerdere winkels.
Met die vervelende mensen daar gaan lopen onderhandelen op korting.
En dan wachten. En wachten.
Want ik wil natuurlijk niet het halve land af moeten bellen met de concrete vraag heb je merk X model Y in maat Z in de winkel staan? Wat kost ie? Korting? Ja, nee, ik kom hem direct halen.

Ik wil gewoon zoals bij BOL online op mijn tablet, op de bestelknop kunnen drukken, zonder al dat andere gedoe er om heen. Ik wil mij alleen maar druk maken om wanneer die verrekte UPS langs komt.

En dan hopen dat @Grin niet in de buurt is met zijn shredder.

PS: Geen haat jegens Canyon hoor, die hebben ook wielen nodig.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Ypuh schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:14:
95% van de prijs van vergelijkbare merken (Giant, Cube, Rose, Focus, Sensa etc.) waar je doorgaans een redelijke korting kunt bedingen.
Ik denk dat je een aantal zaken hierin echt overschat. Bij de aanschaf van mijn fiets (cube) is echt 0 onderhandelingsruimte mogelijk. Het antwoord van iedere dealer is letterlijk; voor jou 10 andere. Overjarige modelen zijn er nauwelijks meer te vinden en als je er al 1 vind is het vaak een niet doorgaande maat. Dus ik denk dat je dat echt overschat.

Verder zeg je 95% van de sensa's en roses, maar dat is gewoon niet waar. Laat mij nou eens soort gelijke fietsen zien van die merken van rond de 5k. Dan zul je zien dat de vergelijkbare Sensa 5500 euro is en de Rose 4700 euro waar je dan nog wel even de wielen moet upgraden en ook nog de PM los erbij moet kopen.

Ik snap dat Canyon in vele ogen niet een sexy merk is, maar beetje realistisch kijken naar de fietsen welke ze bieden mag best.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 20-05 14:40

joker1977

Tweakert

Het is toch redelijk duidelijk dat er hier mensen zijn die 'mekaar naar de mond praten' met hun afkeer jegens Canyon. Zeker als ik de laatste paar reacties zie lijkt het veel cognitieve dissonantie te zijn.

Als je bv. de genoemde concurrent Giant naast die Ultimate zet dan kom je uit op zoiets als de TCR ADVANCED PRO DISC 0 DI2 - die zit op EUR 5900 en is exclusief powermeter en beduidend mindere wielen.

En ik geloof er geen moer van dat je nu veel korting kunt bedingen, als je ziet hoe belabberd de beschikbaarheid op dit moment is. Zelfs met een nette korting kom je op een totale prijs die ruim 15% hoger ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh

[ Voor 109% gewijzigd door Ypuh op 08-09-2022 14:24 . Reden: Zinloze discussie :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Ik ben wel benieuwd naar mensen die een echte korting hebben gekregen op een wielrenfiets in de winkel de afgelopen 2,5 jaar....

• DDX
Stuurpennetje wisselen wordt lastig bij Canyon met geintegreerde/uit 1 stuk stuur.
Maar idd je moet het maar doen met wat Canyon aanbied, alles wat je anders wilt (stuur/zadel) moet je zelf los kopen en daarna zelf (laten) monteren.

Ook als je de fiets bestelt moet je zelf nog wat knutselen, niet heel lastig maar als je een fiets bij een fietsenmaker ophaalt kan je er meteen op wegfietsen bij wijze van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
Maar ga het lijstje van de Canyon nou eens af:
Di2 12sp
Aero cockpit zonder kabels
Hoge wielen
Lichtgewicht (7.5kg)
Powermeter

Dan zie je toch zelf ook wel dat je bij al die fietsen die je deelt wel ergens consessies moet doen? En het dus helemaal geen appels met appels vergelijken is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 16:31

Flipmo

OMG !!

Requiem19 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:54:
Ik ben wel benieuwd naar mensen die een echte korting hebben gekregen op een wielrenfiets in de winkel de afgelopen 2,5 jaar....
op de dag af een maand geleden mijn gravelbike gekocht bij een sportfietsen zaak een dorp verderop, cannondale topstone 2.
op de verkoop prijs 200 euro korting, incl. pedalen en 2 bidonhouders.
komt neer op iets meer als 10% korting.
Is inclusief servicebeurtje, stuurpen afzagen etc.

Het kan dus toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh

[ Voor 134% gewijzigd door Ypuh op 08-09-2022 14:24 . Reden: Zinloze discussie :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Ik heb mijn Cinelly (Nelly) frameset voor € 779 gekocht bij Salden, in de aanbieding O-)

Begint ook met een 'C'!

[ Voor 20% gewijzigd door Salteh op 08-09-2022 14:14 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
Ypuh schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:11:
@Michaelg Heb je ze nou al eens opgebeld dan, of zijn we nog steeds lekker lui spec sheets aan het vergelijken?

Zelf zou ik bij de Canyon als eerste het zadel, cassette, stuurpen combo en wielen op Marktplaats zetten en dan terugkopen de onderdelen die ik er graag voor terug wil. Daar verlies je ook wel een kleine €1.000.
Jij wil toch een punt bewijzen, dan moet je toch even zelf de telefoon oppakken.

Overigens zijn er ook gewoon mensen - zoals ik - die geen zadel, cassette en stuurpen willen wisselen.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom er zo'n 'haat' is tegen Canyon. Ze bieden een andere propositie die voor een aantal mensen interessant is en een aantal mensen niet. Prima, datzelfde geldt voor andere merken die zich weer richten op andere proposities.

Laat lekker iedereen fietsen op een apparaat wat hij zelf wil. Je eigen mening opleggen als een 'feit' aan andere is best storend. Want wat je eigenlijk zegt tegen iedereen die hier op een Canyon rijdt: 'je bent dom'.

• Michaelg
@Michaelg Heb je ze nou al eens opgebeld dan, of zijn we nog steeds lekker lui spec sheets aan het vergelijken?
Heh? Dat is toch wel stap 1 als we fietsen gaan vergelijken of niet? Wat bieden zou nou eigenlijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerbenBK
Requiem19 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:15:
[...]

Laat lekker iedereen fietsen op een apparaat wat hij zelf wil. Je eigen mening opleggen als een 'feit' aan andere is best storend. Want wat je eigenlijk zegt tegen iedereen die hier op een Canyon rijdt: 'je bent dom'.
Gaan we nu opeens nuance aanbrengen? Straks mogen we ook al geen haat meer koesteren tegen zadeltasjes of bandana's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
@Michaelg Ik weet zeker dat ik deze Trek Emonda goedkoper naar wens afgemonteerd kan krijgen.

Wat je er mee wint valt over te discussieren.
Precies, want Quest Composites maakt niet alleen Canyon frames, maar ook frames voor Trek zeggen ze zelf ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
GerbenBK schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:17:
[...]

Gaan we nu opeens nuance aanbrengen? Straks mogen we ook al geen haat meer koesteren tegen zadeltasjes of bandana's.
Sorry dat ik van het script afwijk >:).

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Requiem19
Maar even een fotootje om de gemoederen te laten afkoelen 😎

Like-je voor wie spot waar dit is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mib-LMhGiaplZdEmkk6HRuQ7GIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g04F4sSranHnC9WGPRSaqJrP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 08-09-2022 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
Requiem19 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:21:

[Afbeelding]
Geen zadeltasje, geen griekse wielen, man man man.

Verder wel een mooie fiets O+

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 16:31

Flipmo

OMG !!

mooie kleur ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX

[Afbeelding]
Ik zou zeggen Spaarndammerdijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
DDX schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:53:
[...]

Ik zou zeggen Spaarndammerdijk.
We've got a winner! Maar jij kent natuurlijk letterlijk alle weggetjes in NH wel :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Requiem19 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:54:
[...]

We've got a winner! Maar jij kent natuurlijk letterlijk alle weggetjes in NH wel :*)
Meeste heb ik wel ingekleurd ja, maar soms lijken weggetje wel op elkaar.
Al zijn die hoogspanningsmasten wel redelijk herkenbaar.

Foto is recent genomen na opknappen van de weg, al is het wel jammer dat de klinkertjes onder de a9 weg zijn :'(

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 20:58

Lulukai

God's gift to women

De nieuwe modellen van Canyon zijn voor mij een tegenvaller. (veel) duurder, zwaarder, en onaantrekkelijke kleuren. Wat mij betreft een mislukt productaanbod.

.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-05 23:25
Onverwacht het bericht gekregen dat ik een fietslease mag bestellen. Vorig jaar nog maar een nieuwe Scott Addict 10 gekocht maar tegen iets nieuws zeg ik geen nee :D

Voorkeur gaat uit naar de Orca M20iLTD in red wine. Afgemonteerd met Ultegra Di12. Daarnet gaan luisteren bij LBS, levering maart-april 2023 :?
Andere LBS opgebeld en ik kan nog 1 configureren voor levering januari. Tot januari wil ik wel wachten (eigenlijk niet maar kom :P ). Ging morgen in verlof dus hopelijk finaliseren in oktober zodat ik er eentje te pakken krijg.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NWXLoAA.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ob3lix
  • Laatst online: 19-04 13:41
Chique kleur! Enige minpunt wat ik kan bedenken is dat het logo er zo groot opstaat, maar dat heeft tegenwoordig bijna elke fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:46
Hier 4 nieuwe sportieve fietsen gekocht in die tijdspanne; Op basis van de verkoopprijs van grote webshops alles met korting.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Requiem19
Mistraller schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:11:
[...]

Hier 4 nieuwe sportieve fietsen gekocht in die tijdspanne; Op basis van de verkoopprijs van grote webshops alles met korting.
Fair enough, dan ben ik kennelijk zelf een mega slechte onderhandelaar geweest :'(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
DDX schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:58:
[...]

Meeste heb ik wel ingekleurd ja, maar soms lijken weggetje wel op elkaar.
Al zijn die hoogspanningsmasten wel redelijk herkenbaar.

Foto is recent genomen na opknappen van de weg, al is het wel jammer dat de klinkertjes onder de a9 weg zijn :'(
Inderdaad, dat stukje onder het viaduct was ook het 'Cancellara' segment op Strava, was altijd erg leuk om over die klinkertjes even omhoog te vlammen. Nu de weg daar zo strak als een biljartlaken is, is die lol er wel vanaf...

• DDX
Requiem19 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:29:
[...]

Inderdaad, dat stukje onder het viaduct was ook het 'Cancellara' segment op Strava, was altijd erg leuk om over die klinkertjes even omhoog te vlammen. Nu de weg daar zo strak als een biljartlaken is, is die lol er wel vanaf...
Ja had altijd wel wat.

Onverhard paadje wat daar afbuigt hebben ze ook van laag asfalt voorzien.
En paar weken daarna ook hekjes zodat je die weg niet meer mag nemen...

Daarover gesproken, Zuiderkwelweg is ook niet meer.
Laatste stukje slecht liggende steentjes is nu ook asfalt (met voorlopig laag grind erop) geworden.

• Mistraller
Requiem19 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:27:
[...]

Fair enough, dan ben ik kennelijk zelf een mega slechte onderhandelaar geweest :'(.
Mwa weet ik niet hoor. We hebben er niet echt om hoeven zeuren, gewoon rondgekeken. Mijn beide Scotts gingen met 200 korting (racert in 2020, mtb vorige week). Blijkbaar wil Scott alleen adviesprijzen online zien en mogen winkels niet met actieprijzen adverteren. (Zo vertelden ze me bij Mantel) 1 van de fietsen komt daar vandaan en had ik online besteld met afhalen/betalen in de winkel. Aldaar is de factuur aangepast naar winkelprijs. Ik had de volle mep kunnen betalen, als ik hem thuis had laten bezorgen.

Je kunt ook stellen dat Scott gewoon stelselmatig hoge adviesprijzen hanteert. Denk inderdaad iets minder fiets voor je geld maar het oog wil ook wat, in mijn geval.

Giant van mijn vrouw komt van Fietsenwinkel Gelderland. Alles ging toen (2021) met 10% korting, incl accessoires. Giant store wilde daar niet aan dus keus was snel gemaakt.

De MTB voor mijn zoon was wat goedkoper (net geen 800) daar kregen we pedalen en een slot (ART2 goedgekeurd ivm verzekering) gratis.

In diezelfde periode ook nog een Cortina voor mijn dochter, die ging dan wel tegen adviesprijs, daar kreeg ik alleen een lakstiftje en snelbinders gratis. Maar da's geen sportieve fiets.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het zal mij echt jeuken waar je mee komt aanfietsen.
Er zijn ook miljarden mensen die nooit op een Look zullen rijden; good for them. En goed voor mij, ik zou het serieus niet leuk vinden om één van de zovelen te zijn.

GoT'ers zijn prima in staat om lijstjes te maken en rationeel een keuze te maken; dan zal je regelmatig op een Canyon uitkomen. Weet je? Je kan zelfs op emotionele gronden bij een Canyon uitkomen; prima.

You do you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:24
Wel mooi om die Canyon discussie weer eens gevoerd te zien worden. Was al te lang geleden dat die koe uit de sloot werd getrokken.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:45

McMiGHtY

- burp -

Met de regenbuien van tegenwoordig..passen er eigenlijk spatbordjes op zo'n Canyon?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik vond de spatborden wel handig, als mijn zadeltas dan doorhangt leunt deze niet direct op het achterwiel.

• Requiem19
McMiGHtY schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:40:
Met de regenbuien van tegenwoordig..passen er eigenlijk spatbordjes op zo'n Canyon?
Als je snel bent krijg je er zelfs nog wat korting bij

https://www.tunmall.com/?category_id=6905604

Afbeeldingslocatie: https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/21/2019/03/017_canyon_grail-1521041943881-19rycxf308g57-458e999.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Requiem19 op 08-09-2022 17:49 ]

• SirLenncelot
  • Niet online
Ah nog geen dropperpost, old-skool…

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:26
Ah, de Canyon discussie is al gestart :+

Top, dan kan ik veilig melden dat ik vanochtend een Ultimate CF SLX 8 eTap in kleur Iced Berry heb besteld! Toffe kleur (in ieder geval zo op de foto), nog nèt passend binnen budget en met (op papier) een passende geometrie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1O1bmDQ0Nfy43ufjGk0or7M_iQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OIObBL6CYYF0BYFm5aRE1XH5.png?f=fotoalbum_large
Waarom een Canyon Ultimate? Op zich zegt merkbeleving me niet zoveel, mijn huidige racefiets is een Trek Emonda SL6, gravelfiets een Canyon Grizl. Hiervoor een Cube Attain gehad die op zich ook prima beviel.

Voor mij waren de belangrijkste punten voor een nieuwe fiets: een SRAM schakelgroep, geen dropped seatstays (ik vind dat visueel niet mooi, terwijl veel fietsen dit hebben), volledig geïntegreerde kabels, een niet te anonieme unikleur (geen druk kleurschema) en als belangrijkste item een geometrie die klopt.

De fiets is op voorraad en wordt als het goed is volgende week al geleverd O+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/vnnk_JQyt1v4-mq8aoOD8v6r-O-yLerUR61PCmJ8CAg-2048x1152.jpg

Speciaal voor @McMiGHtY met spatborden 8)

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 08-09-2022 20:22 ]

• ElGreco
Pssst. @McMiGHtY is stiekem ook aan de slag gegaan vandaag met zijn spatborden

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:45

McMiGHtY

- burp -

Ik heb al best lang spatbordjes..maar niet altijd op de fiets.. Maar nu schijnt het te gaan regen de komende tijd..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• The DenMan
  • Laatst online: 20-05 09:10

The DenMan

PSN ID: Thedenman

Wat voor spatborden worden hier geadviseerd dan? Wat is een beetje snel en makkelijk te bevestigen en houdt je kont ook nog enigszins droog?

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 14:47
In de droogste zomer sinds eeuwen 8) komt er wat van dat rare vocht naar beneden, en meteen loopt iedereen te klagen en/of spatbordjes en/of ass savers te monteren. Wees blij!

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

• SirLenncelot
  • Niet online
Bij het kopen van mijn gravelaar was het echt onmogelijk om korting te krijgen op de fiets zelf. Maar op alles wat daarbij komt kreeg ik best wat korting waardoor ik op het totaal net geen 10% had.
Alleen als ik de accessoires bij de voordeligste dozenschuiver besteld had dan was ik op dezelfde prijs uitgekomen…

• Mistraller
The DenMan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:11:
Wat voor spatborden worden hier geadviseerd dan? Wat is een beetje snel en makkelijk te bevestigen en houdt je kont ook nog enigszins droog?
Ik heb een sks s-blade. Werkt voor je kont prima. Maar ik vind eigenlijk natte schoenen vervelender.

Maar goed, het is wel wennen inderdaad. Wilde wat Marktplaats handel doen in de buurt, (12km) dus fiets buiten; roept mijn vrouw; het gaat hozen! En inderdaad, flink dreigende luchten en een fikse bui. Dan is 24km toch weer net ff niet ver genoeg om een nat pak en vieze fiets te halen.

---------------

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
avdongen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:49:
In de droogste zomer sinds eeuwen 8) komt er wat van dat rare vocht naar beneden, en meteen loopt iedereen te klagen en/of spatbordjes en/of ass savers te monteren. Wees blij!
en iedereen rijdt ineens op gravelbikes, the marketing hype works its magic

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Iets heel anders; rugzakken voor tijdens het fietsen.

Ik ben op zoek naar een rugzak voor op de fiets die comfortabel zit in de fietspositie, geen lange wapperende straps heeft en voldoende ruimte voor een 15” laptop en wat kleding.

Online kan ik wel wat tassen van Deuter en Vaude vinden die aan die beschrijving lijken te voldoen maar wellicht heeft iemand wat praktijkervaring of een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:30
https://www.aldi.nl/aanbi...-2007013-1-0.article.html
Voor 70 euro een fietstrainer bij de Aldi. Vanaf zaterdag Is dat wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
AMD1800 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:31:
Beter topic:
Het grote indoor cycling topic

Maar ligt eraan wat je wil.. hier kan je een fiets op zetten en trappen, je kan zelfs de weerstand met een soort bedrade remote veranderen zo te zien.

Wat je niet kan:
Automatische weerstand aanpassen voor een realistische Zwift ervaring of workout intervallen.
Power versturen naar Zwift of bv je Garmin.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-05 08:37
The DenMan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:11:
Ik rijd op de gravelbike met een setje SKS Speedrockers en op de racefiets met een setje SKS raceblades. Het initieel monteren en goed afstellen kost even wat tijd (alhoewel mijn eerste setje speedrockers eigenlijk out of the box meteen goed zaten, maar helaas met een defect werden geleverd), maar daarna is het makkelijk te monteren en te verwijderen (kost mij ca. 2 minuten totaal om beide te monteren)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 14:39
SirLenncelot schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:07:
Ik heb een (oud model) Deuter met zo'n rug-deel van gaas waardoor je blijft ventileren. De rugzak raakt mijn rug alleen bij mijn schouders en onderrug, het grootste deel is vrij. Ik kan daar prima lang mee fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:08
AMD1800 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:31:
Nee, veel te duur. Dit is het allergoedkoopste, meest crappy soort trainer. Marktplaats staat er vol mee, voor twee tientjes heb je er een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

Ik ben op zoek naar een rugzak voor op de fiets die comfortabel zit in de fietspositie, geen lange wapperende straps heeft en voldoende ruimte voor een 15” laptop en wat kleding.

Online kan ik wel wat tassen van Deuter en Vaude vinden die aan die beschrijving lijken te voldoen maar wellicht heeft iemand wat praktijkervaring of een gouden tip?
Ik ben erg tevreden over Osprey: https://www.ospreyeurope....ackpacks/biking-backpacks .

Heb zelf o.a. een Syncro 12. Daar kan wel wat kleding en een kleine laptop in. Ik heb ook een Escapist 25, die is groter en daar kan kleding, schoenen, shampoo, lunch, laptop en nog meer in. Daarbij heb ik ook nog een waterzak die voor in die tassen, maar die gebruik ik niet heel vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:25

Roozzz

Plus ultra

Ik heb zelf al jaren een Osprey Talon. Het enige nadeel daarvan is dat deze niet waterdicht is. Dus ik zat zelf met een schuin ook naar een Ortlieb te kijken. Deze high vis variant bijv. Ik lees even mee met de suggesties :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 14:14
Naast Canyon heeft ook Trek gisteren nieuwe fietsen gelanceerd. De Gen 4 van de Domane staat nu op de website en vind ik er erg mooi uit zien. Wat ik er van begreep hebben ze de Domane op een serieus dieet gezet omdat gewicht vaak een van de nadelen was van de Domane. Voor de SL5 versie (Carbon met mech. 105) hebben ze een gewichtsbesparing van 300 gram t.o.v. de vorige generatie. Dit hebben ze bereikt door o.a. de Isospeed aan te pakken. Er is nu voren geen Isospeed meer en bij de zadelpen is versimpeld en niet meer aan te passen. Ook lopen de kabel nu het frame in aan de voorkant van de stuurpen i.p.v. dat de kabels rond de stuurpen liepen en hierachter het frame in verdwenen. Er zijn wat nieuwe kleurtjes toegevoegd en ook een optie voor 105 Di2 die voor €4999 over de toonbank moet gaan. Naast dat de prijzen vrij hoog zijn lijkt het erop dat Shimano op de een of andere manier toch 105 Di2 probeert te pushen aangezien deze lager is geprijsd dan de Rival eTap versie. En dat terwijl de prijs van een losse eTap Rival groep goedkoper is dan een 105 Di2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIOzDLNpftkzjQsDTAkdWYiB8Ro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iIZfVnrjKgdDGCH6VOhZGZFb.webp?f=fotoalbum_large

Tevens zijn er ook nieuwe kleurtjes van de Émonda uitgebracht met eveneens een fiets uitgerust met 105 Di2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_GJztcXd7fO_QFiOjN3tTW1wds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bN62iyCL5fIS9KcJ43s97ix7.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK

Ik heb zo'n Deuter Race en gebruik hem met een 14". Deze rugzak is wat mij betreft echt een no-brainer.

Zit goed, fijn gevormd met zo'n geul dat ie iets van je rug af staat, fietsspecifieke dingen als een helmnetje zijn een fijne toevoeging, rain cover en zelfs een geintegreerd daaljackje (1x gebruikt geloof ik). Belangrijk is ook dat ie echt heel duurzaam is. Ik gebruik hem al jaren dagelijks en nergens slijtage. Alleen een van de gespen is stuk omdat ik er een keer op heb gestaan.

Fietsen met een rugzak met een paar kilo blijft ook met deze rugzak niet echt comfortabel (mijn commute is nu 38km) maar door het vele thuiswerken kan ik mijn laptop bijna nooit meer op mijn werk laten. Ik zie het maar als extra core training :)
Pagina: 1 ... 437 ... 644 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).