Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 438 ... 665 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Roozzz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:39:
[...]

Ik heb zelf al jaren een Osprey Talon. Het enige nadeel daarvan is dat deze niet waterdicht is. Dus ik zat zelf met een schuin ook naar een Ortlieb te kijken. Deze high vis variant bijv. Ik lees even mee met de suggesties :)
De Talon is niet 'echt' voor fietsen, maar meer voor wandelen. En die tas heeft inderdaad geen high-vis regenhoes er bij.

De rugzakken voor fietsen van Osprey herken je aan de clip voor je helm. Dat zijn de series: Syncro/Sylva (man/vrouw), Escapist (unisex), Raptor/Raven (man/vrouw). Die laatste hebben geen regenhoes, maar Syncro/Sylva/Escapist wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:49

Roozzz

Plus ultra

HuHu schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:13:
[...]

De Talon is niet 'echt' voor fietsen, maar meer voor wandelen. En die tas heeft inderdaad geen high-vis regenhoes er bij.

De rugzakken voor fietsen van Osprey herken je aan de clip voor je helm. Dat zijn de series: Syncro/Sylva (man/vrouw), Escapist (unisex), Raptor/Raven (man/vrouw). Die laatste hebben geen regenhoes, maar Syncro/Sylva/Escapist wel :) .
Dank denk ik... Mijn Talon is >10 jaar oud en heeft wel degelijk zo'n clip (niet dat ik die ooit gebruik) en regenhoes :+
Maar dat was volgens mij niet helemaal het punt :P

Daarbij, de huidige Talon heeft ook gewoon zo'n clip voor je helm :>

[ Voor 14% gewijzigd door Roozzz op 09-09-2022 10:17 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Roozzz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:15:
[...]

Dank denk ik... Mijn Talon is >10 jaar oud en heeft wel degelijk zo'n clip (niet dat ik die ooit gebruik) en regenhoes :+
Maar dat was volgens mij niet helemaal het punt :P

Daarbij, de huidige Talon heeft ook gewoon zo'n clip voor je helm :>
Je hebt gelijk! Sommige Talon hebben wel zo'n clip en sommige niet; dat valt me nu pas op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:23
JEROENrgfgf schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:44:
Naast dat de prijzen vrij hoog zijn lijkt het erop dat Shimano op de een of andere manier toch 105 Di2 probeert te pushen aangezien deze lager is geprijsd dan de Rival eTap versie. En dat terwijl de prijs van een losse eTap Rival groep goedkoper is dan een 105 Di2.
Bij de Canyons van gisteren precies andersom.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:55
Naast Canyon heeft ook Trek gisteren nieuwe fietsen gelanceerd. De Gen 4 van de Domane staat nu op de website en vind ik er erg mooi uit zien. Wat ik er van begreep hebben ze de Domane op een serieus dieet gezet omdat gewicht vaak een van de nadelen was van de Domane. Voor de SL5 versie (Carbon met mech. 105) hebben ze een gewichtsbesparing van 300 gram t.o.v. de vorige generatie. Dit hebben ze bereikt door o.a. de Isospeed aan te pakken. Er is nu voren geen Isospeed meer en bij de zadelpen is versimpeld en niet meer aan te passen. Ook lopen de kabel nu het frame in aan de voorkant van de stuurpen i.p.v. dat de kabels rond de stuurpen liepen en hierachter het frame in verdwenen. <....>
Dus de fiets is nu moeilijker te onderhouden of stuurpen te verwisselen (volledig interne kabels) en de Isospeed 75% op bezuinigd (verdwenen uit 't stuur en niet meer aan te passen bij het zadel). Wat me een gewichtsbesparing van 300g oplevert, die ik ook krijg als ik even een goede wind laat voordat ik op de fiets stap? En dat voor maar liefst +E 500

[ Voor 21% gewijzigd door Ravocs op 09-09-2022 10:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55

joker1977

Tweakert

Ravocs schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:50:
[...]

Dus de fiets is nu moeilijker te onderhouden of stuurpen te verwisselen (volledig interne kabels) en de Isospeed 75% op bezuinigd (verdwenen uit 't stuur en niet meer aan te passen bij het zadel). Wat me een gewichtsbesparing van 300g oplevert, die ik ook krijg als ik even een goede wind laat voordat ik op de fiets stap?
Als jij een wind laat van ruwweg 250 liter dan heb je een goed punt. Maar zodra je alles in perspectief zet is er bijna geen enkele rechtvaardiging meer voor innovaties op een fiets voor ons amateurs/liefhebbers.

Gewicht is iets wat voornamelijk relevant is voor de spec-sheets en de (semi-)prof klimmers. Volledig weggewerkte kabels hebben een winst van maximaal 3~ Watt, volstrekt zinloos voor ons amateurs.

Zeker als je je realiseert dat de gemiddelde wieler-toerist zeker 10 kilo "overgewicht" heeft voor maximale prestaties en rustig een extra bidonnetje meeneemt, banden niet op de mbar nauwkeurig oppompt en er "gatorskin op gooit want ik wil niet lek rijden".

Dit soort fietsen koop je maar om 1 reden: Omdat je ze mooi vindt en je de blits wilt maken. Dat is toch prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-07 19:05
De avonden worden weer iets korter, maar ik zou het wel fijn vinden om zoveel mogelijk opties om te fietsen open te houden... dus twee vragen eigenlijk:

> Wat vinden we van 's avonds op de race fiets stappen als het donker wordt/is...
Volledig af te raden... of prima te doen, maar uiteraard geen records gaan rijden... of andere inzichten?
Goede/slechte ervaringen?

> Als je dan toch wilt opstappen op de fiets 's avonds... dan uiteraard wel goed licht!
Zijn er goede ervaringen met deze items?
- Bontrager Ion Pro RT Fietslamp
- Bontrager Ion 200 RT

Zijn er wellicht betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:55
Ravocs schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:50:
[...]

Dus de fiets is nu moeilijker te onderhouden of stuurpen te verwisselen (volledig interne kabels) en de Isospeed 75% op bezuinigd (verdwenen uit 't stuur en niet meer aan te passen bij het zadel). Wat me een gewichtsbesparing van 300g oplevert, die ik ook krijg als ik even een goede wind laat voordat ik op de fiets stap? En dat voor maar liefst +E 500
Bij de vorige generatie liepen de kabels ook al door het frame alleen gaan ze nu op een andere plek het frame in. De stuurpen is iets veranderd, zit een soort kapje voor om de kabels te verbergen maar helemaal intern (door de gehele cockpit) is het net niet. De Isospeed was bij de vorige versie ook alleen aan te passen bij de SLR versie. Maar inderdaad, voor de rest zijn de verschillen niet erg drastisch. Iets minder gewicht voor een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Laatst online: 09:55
joker1977 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:00:
[...]

zodra je alles in perspectief zet is er bijna geen enkele rechtvaardiging meer voor innovaties op een fiets voor ons amateurs/liefhebbers.

[...]

Dit soort fietsen koop je maar om 1 reden: Omdat je ze mooi vindt en je de blits wilt maken. Dat is toch prima !
Goed punt :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
PaulBloem schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:02:
De avonden worden weer iets korter, maar ik zou het wel fijn vinden om zoveel mogelijk opties om te fietsen open te houden... dus twee vragen eigenlijk:

> Wat vinden we van 's avonds op de race fiets stappen als het donker wordt/is...
Volledig af te raden... of prima te doen, maar uiteraard geen records gaan rijden... of andere inzichten?
Goede/slechte ervaringen?

> Als je dan toch wilt opstappen op de fiets 's avonds... dan uiteraard wel goed licht!
Zijn er goede ervaringen met deze items?
- Bontrager Ion Pro RT Fietslamp
- Bontrager Ion 200 RT

Zijn er wellicht betere alternatieven?
Ik heb hier de Bontrager Ion Pro RT en kan hiermee prima fietsen in het donker.
Echter is deze niet StVZO gecertificeerd, dus moet hem best ver naar de grond schijnen om geen auto's te verblinden dus als ik er nu een nieuwe zou kopen dan zou ik daar op letten.
Verder heb ik toen de set gekocht met achter lamp die het ook prima doet maar twijfel nu ooit om er 1tje met radar te kopen dus mocht je dat ooit van plan zijn dan kan je dat beter meteen combineren.

Hiermee heb ik eergisteren in het pikkedonker langs een kanaal gefietst en had hiermee meer dan voldoende licht om gewoon m'n gebruikelijke snelheid te fietsen. Verder is het wel een leuke gimmick dat je je verlichting kan bedienen met je fietscomputer.

Kwam net deze link nog tegen dus misschien heb je hier iets aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tinusvolkel op 09-09-2022 15:29 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Laatst online: 22-07 15:18
AMD1800 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:31:
https://www.aldi.nl/aanbi...-2007013-1-0.article.html
Voor 70 euro een fietstrainer bij de Aldi. Vanaf zaterdag Is dat wat?
Ik zou voor eentje gaan die net iets meer kan, zodat je bv wel je snelheid, cadans en vermogen kan uitlezen. Dan kan je ook bv zwiften. Ik heb ergens nog wel een oude satori smart liggen (Die doet wel meten, maar weerstand moet je met de hand regelen) die weg mag voor niet al te veel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tinusvolkel
The DenMan schreef op donderdag 8 september 2022 @ 21:11:
Wat voor spatborden worden hier geadviseerd dan? Wat is een beetje snel en makkelijk te bevestigen en houdt je kont ook nog enigszins droog?
Toevallig gisterenmiddag deze besteld, en net even erop gezet en een testrondje gedaan in de regen.

Maar ze werken prima want ben iig niet vies geworden dus alleen nat geworden van de regen die viel.
verder zijn ze er makkelijk op en af te halen, en tijdens het fietsen heb ik niks horen rammelen dus zitten goed vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qx9-HFWN5PHNsbhOO1BISxTcz9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRUAoQkkYn3UzomiI9aZH4GH.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog tips hoe te remmen met velg remmen in de regen? (of moet je dan maar gewoon overstappen op schijfremmen...) want ik gebruikte nu alleen de achterrem omdat ik anders bang ben dat ik voor weg glij. Maar het duurde wel veel langer voordat ik stil stond dus voor elke bocht/kruising maar op tijd begonnen met remmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15
Zelfde als met schijfremmen, niet de voorrem volledig inknijpen als het echt goed nat is/er blaadje liggen.
En niet remmen als je in een bocht zit.

En combinatie van voorrem met achtterrem.
Alleen achterrem heeft weinig effect.
Maar wat je zegt, op tijd beginnen met remmen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:23

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:27:
[...]

Toevallig gisterenmiddag deze besteld, en net even erop gezet en een testrondje gedaan in de regen.

Maar ze werken prima want ben iig niet vies geworden dus alleen nat geworden van de regen die viel.
verder zijn ze er makkelijk op en af te halen, en tijdens het fietsen heb ik niks horen rammelen dus zitten goed vast.

[Afbeelding]

Iemand nog tips hoe te remmen met velg remmen in de regen? (of moet je dan maar gewoon overstappen op schijfremmen...) want ik gebruikte nu alleen de achterrem omdat ik anders bang ben dat ik voor weg glij. Maar het duurde wel veel langer voordat ik stil stond dus voor elke bocht/kruising maar op tijd begonnen met remmen.
Deze zijn echt perfect inderdaad, die had ik ook op mijn oude slecht-weer fiets. Ze hebben wel de lak op dat frame beschadigd dus als je dit niet wil zou ik er wat beschermfolie tussen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
En als je in groep rijdt zou ik het spatlapje vanachter verlengen : -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Naast Canyon heeft ook Trek gisteren nieuwe fietsen gelanceerd. De Gen 4 van de Domane staat nu op de website en vind ik er erg mooi uit zien. Wat ik er van begreep hebben ze de Domane op een serieus dieet gezet omdat gewicht vaak een van de nadelen was van de Domane. Voor de SL5 versie (Carbon met mech. 105) hebben ze een gewichtsbesparing van 300 gram t.o.v. de vorige generatie. Dit hebben ze bereikt door o.a. de Isospeed aan te pakken. Er is nu voren geen Isospeed meer en bij de zadelpen is versimpeld en niet meer aan te passen. Ook lopen de kabel nu het frame in aan de voorkant van de stuurpen i.p.v. dat de kabels rond de stuurpen liepen en hierachter het frame in verdwenen. Er zijn wat nieuwe kleurtjes toegevoegd en ook een optie voor 105 Di2 die voor €4999 over de toonbank moet gaan. Naast dat de prijzen vrij hoog zijn lijkt het erop dat Shimano op de een of andere manier toch 105 Di2 probeert te pushen aangezien deze lager is geprijsd dan de Rival eTap versie. En dat terwijl de prijs van een losse eTap Rival groep goedkoper is dan een 105 Di2.
[Afbeelding]

Tevens zijn er ook nieuwe kleurtjes van de Émonda uitgebracht met eveneens een fiets uitgerust met 105 Di2.

[Afbeelding]
Gister was een leuke dag in fietsenland. 8)

Verrast als ik was door de nieuwe Domane-aankondiging, ging ik direct naar de website.
105 Di2 staat heel hoog op mijn lijstje en de Domane is een goede kanshebber om mijn gravelbike te vervangen.
Ik naar de SL5 kijken (5 = 105 model)... €3499... "dit wordt hem" dacht ik, ik klikken... *O*
Geen Di2. Pas vanaf de SL6 gen4 a €4999 voor 105 Di2.
Toen was het gauw gedaan -O-
"groupset for the people" yeah right :+

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Net zoals Canyon willen ze echt geen losse frames verkopen.
Ook hier weer 5000 euro voor een frame.

En als je dan ander kleurtje wilt dan zwart moet je hem bij trek via project one bestellen en komt er vast nog zo'n 2000 euro bij.

7000 euro en dan heb je alleen frame :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

TheTinusNL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:16:
[...]

Verrast als ik was door de nieuwe Domane-aankondiging, ging ik direct naar de website.
105 Di2 staat heel hoog op mijn lijstje en de Domane is een goede kanshebber om mijn gravelbike te vervangen.
Ik naar de SL5 kijken (5 = 105 model)... €3499... "dit wordt hem" dacht ik, ik klikken... *O*
Is ook (grotendeels) Trek, natuurlijk. Daar betaal je standaard al veel geld voor een fiets.

Zodra je in het segment carbon komt én Di2 12-speed wilt, zit je al "extreem" hoog in het wensenlijstje. Maar je hebt wel gelijk, als je even vergelijkt:

Ultimate CF SL 7 - Shimano 105 R7000 SS, DT Swiss Performance LN EUR 2699
Ultimate CF SL 7 Di2 - DT Swiss Performance LN, Shimano 105 Di2 R7100, 12-speed EUR 3999

Exact dezelfde fiets, 105 R7000 (mechanisch 11 speed) vs 105 R7100 (electronisch 12 speed) is 1300 euro..

Ik voorzie nog wel wat mensen die voor SRAM Rival gaan, das uiterst vergelijkbaar met 105 Di2 en vaker te vinden op fietsjes in een lagere prijs-categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:55
joker1977 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:26:
[...]

Is ook (grotendeels) Trek, natuurlijk. Daar betaal je standaard al veel geld voor een fiets.

Zodra je in het segment carbon komt én Di2 12-speed wilt, zit je al "extreem" hoog in het wensenlijstje. Maar je hebt wel gelijk, als je even vergelijkt:

Ultimate CF SL 7 Di2 - DT Swiss Performance LN, Shimano 105 Di2 R7100, 12-speed EUR 3999

Exact dezelfde fiets, 105 R7000 (mechanisch 11 speed) vs 105 R7100 (electronisch 12 speed) is 1300 euro..

Ik voorzie nog wel wat mensen die voor SRAM Rival gaan, das uiterst vergelijkbaar met 105 Di2 en vaker te vinden op fietsjes in een lagere prijs-categorie.
Alleen dan is het verschil tussen eTap en Di2 €200 voor de fiets die je noemt. En als mensen dan een fiets kopen voor zoveel geld nemen ze gewoon de groepset die ze echt willen denk ik.
TheTinusNL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:16:
[...]

Ken het gevoel, had eigenlijk precies hetzelfde. Heb nu een Domane SL 5 met velgremmen uit 2018. Fietst nog prima maar wel steeds stiekem aan het kijken naar wat nieuwers met schijfremmen. Na de release van 105 Di2 dacht ik, mijn volgende fiets wordt uitgerust met deze groepset. Maar als ik nu de prijs zie van die nieuwe SL 6 dan krab ik mezelf nog maar eerst een paar keer achter de oren. Of dan toch maar een Émonda.. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door JEROENrgfgf op 09-09-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
DDX schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:33:
Zelfde als met schijfremmen, niet de voorrem volledig inknijpen als het echt goed nat is/er blaadje liggen.
En niet remmen als je in een bocht zit.

En combinatie van voorrem met achtterrem.
Alleen achterrem heeft weinig effect.
Maar wat je zegt, op tijd beginnen met remmen.
Bedankt voor de tips, binnenkort is wat gaan testen.
Kluus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:42:
[...]

Deze zijn echt perfect inderdaad, die had ik ook op mijn oude slecht-weer fiets. Ze hebben wel de lak op dat frame beschadigd dus als je dit niet wil zou ik er wat beschermfolie tussen plakken.
Kijk toevallig net in het zakje met de handleiding en daar zitten 4 stickers in voor bescherming dus die er maar is opplakken.
sQuare8 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:51:
En als je in groep rijdt zou ik het spatlapje vanachter verlengen : -)
Wil ze vooral gebruiken om m'n woonwerk verkeer te blijven doen, fietsen in groepjes met slecht weer zullen denk ik niet veel voorkomen, maar kan het spatbord nog wel een stuk schuiven maar dat is hij boven weer meer open. En verder heb ik hier zelf geen last van >:) leuk voor een plakker bij woonwerk ritjes :9

En wat is het grote voordeel van elektronisch schakelen? want die prijsverschillen die ik hier voorbij zie komen zijn duurder dan mijn hele fiets 8)7
En zoveel hoeven de meeste hier toch ook niet te schakelen in ons platte Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
joker1977 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:26:
[...]

Mja deels voor het merk betalen inderdaad, maar ook (hopelijk) deels voor service. Ik breng mijn fiets voor (garantie)zaken liever naar de winkel dan dat ik hem opstuur in een doos.
Maar ook dan is Trek nog steeds duur vergeleken met andere merken.

Overigens hoef ik geen carbon :+ ik heb liever aluminium, maarja aluminium en Di2... dat kan ik volgens mij bij voorbaat al opgeven.
Een heel inimini sprankje hoop voor de CAAD14 misschien, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Enige optie lijkt mij zelfbouw want ik zie fabrikanten nog geen budget framemateriaal combineren met Di2.
JEROENrgfgf schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:31:
Ken het gevoel, had eigenlijk precies hetzelfde. Heb nu een Domane SL 5 met velgremmen uit 2018. Fietst nog prima maar wel steeds stiekem aan het kijken naar wat nieuwers met schijfremmen. Na de release van 105 Di2 dacht ik, mijn volgende fiets wordt uitgerust met deze groepset. Maar als ik nu de prijs zie van die nieuwe SL 6 dan krab ik mezelf nog maar eerst een paar keer achter de oren. Of dan toch maar een Émonda.. ;)
Als die SL5 uit 2018 van jou het nog goed doet, lekker wachten zou ik zeggen. Komt vanzelf wel weer een nieuw leuk modelletje en/of een prijsdaling :D
Opmerkelijk dat de Emonda met 105 Di2 dan 4199 is vergeleken met de 4999 van de Domane, terwijl de Emonda toch de meer race-georiënteerde fiets in de Trek familie is, waarvan ik dus verwacht dat hij duurder is.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Tinusvolkel schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:48:
En wat is het grote voordeel van elektronisch schakelen? want die prijsverschillen die ik hier voorbij zie komen zijn duurder dan mijn hele fiets 8)7
En zoveel hoeven de meeste hier toch ook niet te schakelen in ons platte Nederland.
Ik heb op al mijn fietsen electronisch schakelen, zou niet meer zonder willen.

Geen slijtage van kabels, met mechanisch al paar keer gehad dat kabel kapot was in shifter.
Niet meer afstellen omdat kabel wat uitgerekt is.
Niet meer hoeven te trimmen met voorderraileur.

Met verkleumde handen ook kunnen schakelen, in de winter met mechanisch schakelen wel meegemaakt dat ik voorblad niet meer naar grote blad kreeg.
En bij di2 button bovenop shifter pagina op garmin kunnen wisselen.
Dat laatste mis ik wel op m'n 2 etap fietsen, zou reden zijn dat ik geen 105 di2 zou kopen trouwens.

En met huidige fietsen hoe kabels moeten lopen wordt je ook niet heel blij met mechanisch schakelen.
Kabels die in krappe bochten moeten is niet heel handig voor schakelen.
En succes met vervangen van de kabels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:09
Wat ik niet begrijp is hoe aan de ene kant, in het algemeen hè, niet gericht op jouw motivatie @DDX , dat iets wat je bij normaal gebruik (daar val jij al af natuurlijk) maar eens in de 2 to 4 jaar hoeft te doen (kabels vervangen bijvoorbeeld) een argument is, terwijl er uren en uren gepoetst wordt, kettingen gekookt worden, tubeless onderhoud gedaan moet worden (die smurrie om de zoveel tijd vervangen bijvoorbeeld). Terwijl aan de andere kant de marginal gains zo klein zijn (ik kan met -10 nog steeds schakelen btw) en rijd hoogstzelden lek met m'n ancient biba's

En in geval van elektronisch schakelen moet je wéér een accu in de gaten houden. Ja , dat zie je op je fietscomputer, maar goed, dan moet de accu daarvan ook niet leeg zijn.....(en telefoon en horloge en sensoren en hr band en lampje (voor en achter) en en en)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:23
Vind het ook opvallend dat er steeds minder merken zijn die losse frames willen verkopen. Kocht je 3-4 jaar geleden nog een high-end frame, dan praatte je over €1.800 of bij uitzondering (S-Works top of the line raw carbon isoblabla) €2.500.

Die prijzen zijn als een raket omhoog geschoten naar €2.500 voor de basisuitvoering waar je voor €100 meer een complete fiets krijgt ( :? ) en €4.000 voor een frameset met interne kabelgeleiding.

Afbeeldingslocatie: https://www.fiets.nl/app/uploads/emonda-sl-prijzen.png

Vaak krijg je dan ook alleen maar het zwarte frame. Wil je een leuk kleurtje dan vragen ze +€1.800 (zowel Specialized als Trek hebben hier een handje van) of zijn de mooiste uitvoeringen enkel als complete fiets met SRAM Red AXS a €11.000 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 17:44
SirLenncelot schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:07:
Iets heel anders; rugzakken voor tijdens het fietsen.

Ik ben op zoek naar een rugzak voor op de fiets die comfortabel zit in de fietspositie, geen lange wapperende straps heeft en voldoende ruimte voor een 15” laptop en wat kleding.

Online kan ik wel wat tassen van Deuter en Vaude vinden die aan die beschrijving lijken te voldoen maar wellicht heeft iemand wat praktijkervaring of een gouden tip?
Ik heb het ook geprobeerd, maar ik kan echt niet relaxed fietsen met een rugzak.
Ik heb een deuter aircomfort maar ook dat was niet fijn, krijg simpelweg last van de schouders.
Dus nu heb ik op mijn woon/werk fiets een bagagedrager gemaakt. Alleen laptopje in een neopreen hoes op de rug in een eenvoudig rugzakje. Op de bagagedrager krijgt ie teveel schokken te verduren kwam ik ooit achter. (SSD losgetrild)
HuHu schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:13:
[...]

Die clip zit toch op alle Osprey rugzakken? Ik heb er veel gezien tijdens de vierdaagse in elk geval.

[ Voor 23% gewijzigd door Mistraller op 09-09-2022 17:45 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:11
Losse frames zijn inderdaad bizar duur.. 5k.. echt van de zotte.

Bij MTB's zie je ook wel een stijging, maar een high end carbon full suspension frame begint een beetje bij 3k. Pak je wat meer boutique merken ga je naar de 4k en Scott maakt het helemaal zot, de nieuwe spark frameset is alleen te krijgen als halve fiets (met zadelpen, normale ronde maat, en niet eens een dropper, vork en stuur) voor 5200-6200. Complete builds beginnen bij 3800..

Verschil zit deels in de carbon versie.. de losse frames zijn enkel als duurste lay-up te koop.. en met uiteraard dure extra onderdelen.. maar ze lijken dit niet te willen promoten..

(Maar als je bedenkt dat een racefiets frame eigenlijk een stuk simpeler is, maar wel duurder is dat best gek..)

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 09-09-2022 18:03 ]

Strava

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:27
Stancke schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:02:
Onverwacht het bericht gekregen dat ik een fietslease mag bestellen. Vorig jaar nog maar een nieuwe Scott Addict 10 gekocht maar tegen iets nieuws zeg ik geen nee :D

Voorkeur gaat uit naar de Orca M20iLTD in red wine. Afgemonteerd met Ultegra Di12. Daarnet gaan luisteren bij LBS, levering maart-april 2023 :?
Andere LBS opgebeld en ik kan nog 1 configureren voor levering januari. Tot januari wil ik wel wachten (eigenlijk niet maar kom :P ). Ging morgen in verlof dus hopelijk finaliseren in oktober zodat ik er eentje te pakken krijg.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNjouFMDqyqx5kUiY8HH6Ck-Glc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRBqaXfoXBRYgNc4JhfCDkhI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3NCoLbpBrvyS-QIEDvqVHzmNmL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGW9jp8HsGbztNWsGfnEiGJt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qkA10KJl6AaXE4WYpFqK7TPJwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0xD5FkkWizBRZ20ikZzQdPM.jpg?f=fotoalbum_large

Vergeet bovenstaande maar :X Deze middag langsgeweest bij Cervelo dealer voor de Caledonia 5 en ik was op slag verliefd.

Stond in de showroom (wel smurfenmaat 48) maar was op slag verliefd 8)7 Ondertussen ook al tot de conclusie gekomen dat Sram RIVAL eTap al meer dan deftig genoeg is komende van mijn huidige mechanische Ultegra waardoor ik onder mijn budget zit, toch wat rationeel moeten zijn want Ultegra 12 speed is 2000€ duurder en ben nu eenmaal geen prof. Setje carbon wielen komt er ook aan maar regel ik wel vanuit China. Sram powermeter wordt ook nog voorzien, mag officieel niet van de leasingmaatschappij maar de LBS ging het fixen.

Morgen de bestelling gaan bevestigen. Levertermijn: “misschien dit jaar nog, anders eerste kwartaal ‘23”

Ben nu al enthousiast :P :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oq09rKmj3M8vLuV0_hhcmcYmHyw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50InvtvKK6hqcmbjQs30QLPg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Stancke op 09-09-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Stancke schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:51:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vergeet bovenstaande maar :X Deze middag langsgeweest bij Cervelo dealer voor de Caledonia 5 en ik was op slag verliefd.

Stond in de showroom (wel smurfenmaat 48) maar was op slag verliefd 8)7 Ondertussen ook al tot de conclusie gekomen dat Sram RIVAL eTap al meer dan deftig genoeg is komende van mijn huidige mechanische Ultegra waardoor ik onder mijn budget zit, toch wat rationeel moeten zijn want Ultegra 12 speed is 2000€ duurder en ben nu eenmaal geen prof. Setje carbon wielen komt er ook aan maar regel ik wel vanuit China. Sram powermeter wordt ook nog voorzien, mag officieel niet van de leasingmaatschappij maar de LBS ging het fixen.

Morgen de bestelling gaan bevestigen. Levertermijn: “misschien dit jaar nog, anders eerste kwartaal ‘23”

Ben nu al enthousiast :P :P

[Afbeelding]
Ik wil je waarschuwen om niet al te rationeel te werk te gaan. Ik heb vorig jaar ook een fiets geleased en de € 1200 upgrade voor een 650b full carbon wielset leek niet heel aantrekkelijk, totdat ik dit ging omrekenen naar het extra bedrag per maand. Dat was zo weinig dat ik mezelf (en een collega :)) prima kon overtuigen dat ik eigenlijk een dief van mijn eigen portemonnee was als ik het niet zou doen. Sindsdien geen moment spijt van gehad! 8) . Dus vertrouw op je gevoel!

Die pm (quarq spider) heb ik inderdaad ook zelf los gekocht. Mocht ik de fiets na de leaseperiode niet houden, kan ik deze nog overzetten naar een andere of zelf verkopen op markplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
GerbenBK schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:23:
[...]

Ik wil je waarschuwen om niet al te rationeel te werk te gaan. Ik heb vorig jaar ook een fiets geleased en de € 1200 upgrade voor een 650b full carbon wielset leek niet heel aantrekkelijk, totdat ik dit ging omrekenen naar het extra bedrag per maand. Dat was zo weinig dat ik mezelf (en een collega :)) prima kon overtuigen dat ik eigenlijk een dief van mijn eigen portemonnee was als ik het niet zou doen. Sindsdien geen moment spijt van gehad! 8) . Dus vertrouw op je gevoel!

Die pm (quarq spider) heb ik inderdaad ook zelf los gekocht. Mocht ik de fiets na de leaseperiode niet houden, kan ik deze nog overzetten naar een andere of zelf verkopen op markplaats.
Probleem is dat een kwalitatieve carbon wielenset al snel meer dan 1000€ kost, zit ik aan 6800€ maar dan moet je de sprong maken naar de di2 versie van 7300€ voor dat kleine prijsverschil.
Ik probeer de kerk in het midden te houden. Koop mij wel een Chinese wielenset (zoals ik altijd doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mooie fiets @Stancke, nu maar geduldig wachten! ;)

Het blijft inderdaad bizar wat een price jump Ultegra di2 12 speed heeft gemaakt tov de vorige 11 speed generatie… 7(8)7 Zou mij op dit moment ook naar sram pushen als ik nu een fiets zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Shifters van sram zijn wel stuk lelijker (als in mega groot) tov shimano shifters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 24-07 23:11
DDX schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:28:
Shifters van sram zijn wel stuk lelijker (als in mega groot) tov shimano shifters.
Tenzij je voor Rival gaat. Die zijn een stuk prettiger.
Ik las ergens dat de volgende generatie Red en Force ook richting het formaat van Rival zullen gaan waarschijnlijk.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Wat ik ook wel een argument vind voor shimano (maar dat weegt in de huidige markt niet op vind ik) is dat als ik dan toch ooit naar schijfremmen moet op de racer (;)), ga ik op zich liever naar shimano omdat die minerale olie gebruiken in plaats van DOT bij sram.

DOT is echt ranzige vieze troep is en ook nog eens niet houdbaar en heeft weliswaar bepaalde gunstige eigenschappen met betrekking tot het kookpunt en de invloed die vocht in het systeem hier op heeft maar ik geloof niet dat dit een meerwaarde is voor de toepassing bij fietsen.

Dat is ook mijn argument voor shimano of magura remmen op de mtb maarja daar kan je tenminste nog mixen…

[ Voor 41% gewijzigd door Kluus op 09-09-2022 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

TheTinusNL schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:50:

Overigens hoef ik geen carbon :+ ik heb liever aluminium, maarja aluminium en Di2... dat kan ik volgens mij bij voorbaat al opgeven.
Een heel inimini sprankje hoop voor de CAAD14 misschien, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Enige optie lijkt mij zelfbouw want ik zie fabrikanten nog geen budget framemateriaal combineren met Di2.
Wel met force etap, maarja dit is blijkbaar ook geen budget fiets… :+
https://www.specialized.c...89819?color=308041-189819

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:20
En dan krijg je voor een prikkie 1x er gratis bij. Je betaald meer en krijgt minder. Al zal die wel 8kg leigtweight zijn? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
ElGreco schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:31:
[...]

Tenzij je voor Rival gaat. Die zijn een stuk prettiger.
Ik las ergens dat de volgende generatie Red en Force ook richting het formaat van Rival zullen gaan waarschijnlijk.
Mwah, ik heb zowel de rival als force maar echt heel veel verschil zit er nou ook weer niet in.
De 8070 en 9070 die ik heb zijn echt veel mooier formaat. (9070 logisch want heeft geen olie in shifters)

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 09-09-2022 21:26 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-07 19:54

fstieger99

www.Isaia.it

Ik ben er bijna klaar voor. Een semi bikepack trip. De backloader wordt morgen als het goed is geleverd. Doel.

Tilburg - Frankfurt een studievriend bezoeken.

Het is mijn eerste semi bikepack, ik ben van plan om de afstand te tackelen en kijken of ik het leuk genoeg vind om het echt uit te gaan breiden met een gravelbike. Vooralsnog dus vooral een route op asfalt gepland met stops in een hotel. De tole afstand is iets meer dan 400 km. Ik wil vooral ook genieten onderweg dus ga het in 3 dagen doen. 133 per dag lijkt me een acceptabele afstand. Voor de echte bikepackers onder jullie is het natuurlijk een laffe opstelling, hotels etc maar dit is mijn aller eerste keer.
Ik heb vantevoren een pakket opgestuurd met kleding voor in Frankfurt dus ook qua bepakking is het lafjes :)
Ik heb er wel heel veel zin in en ben zeker van plan als het goed bevalt het serieuzere vormen te laten aannemen. Ben al aan het orienteren op de gravelbike fietsen. Ben italiefan dus het zal iets met Ekar 13 worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWH8zjJ9_O4PEr4FaFBp3yT8YUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kIDbjhZ6BBdpvkGvrTfAbl6.jpg?f=fotoalbum_large

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:25:
[...]

Mwah, ik heb zowel de rival als force maar echt heel veel verschil zit er nou ook weer niet in.
De 8070 en 9070 die ik heb zijn echt veel mooier formaat. (9070 logisch want heeft geen olie in shifters)
Is het dan niet 9050, of ben ik nu in de war?

(Ik dacht: xx00 = mechanisch schakelen en remmen, +20 is hydraulisch remmen, +50 is di2, hydraulisch en di2 is dan dus xx00+20+50=xx70).

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 09-09-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
DDX schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:28:
Depends. Ik heb echt lomp lelijk grote Shimano shifters op mijn Cube met 105. Lelijker dan de sram force shifters op mijn andere fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:20
Ik vermoed dat Ddx over laatste generatie spreekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@DDX Enige nadeel is dat de nieuwe Dura Ace groep zo'n €3.400 kost los. De SRAM Force AXS Etap heb je vanaf zo'n €1.400. Rival Etap is iets goedkoper, Ultegra Di2 met €2.000 aanzienlijk duurder.

Vind DA optisch ook het mooiste, maar geen €2.000 mooier. Voor Red AXS geldt hetzelfde overigens, maar de verschillen met Force zijn nog beperkter. Het gewichtsverschil tussen Force en Etap is vrijwel volledig toe te schrijven aan het crankstel.

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:48
fstieger99 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 21:52:
Ik ben er bijna klaar voor. Een semi bikepack trip. De backloader wordt morgen als het goed is geleverd. Doel.

Tilburg - Frankfurt een studievriend bezoeken.

Het is mijn eerste semi bikepack, ik ben van plan om de afstand te tackelen en kijken of ik het leuk genoeg vind om het echt uit te gaan breiden met een gravelbike. Vooralsnog dus vooral een route op asfalt gepland met stops in een hotel. De tole afstand is iets meer dan 400 km. Ik wil vooral ook genieten onderweg dus ga het in 3 dagen doen. 133 per dag lijkt me een acceptabele afstand. Voor de echte bikepackers onder jullie is het natuurlijk een laffe opstelling, hotels etc maar dit is mijn aller eerste keer.
Ik heb vantevoren een pakket opgestuurd met kleding voor in Frankfurt dus ook qua bepakking is het lafjes :)
Ik heb er wel heel veel zin in en ben zeker van plan als het goed bevalt het serieuzere vormen te laten aannemen. Ben al aan het orienteren op de gravelbike fietsen. Ben italiefan dus het zal iets met Ekar 13 worden.

[Afbeelding]
Goede, stoere actie! Veel plezier.

Maar .....jij als Italiëfan weet ook dat je een Colnago niet als een pakezel kan gebruiken. Je hebt dus alle argumenten om zo snel mogelijk een gravelbike te kopen!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Stillekracht schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 06:53:
[...]

Goede, stoere actie! Veel plezier.

Maar .....jij als Italiëfan weet ook dat je een Colnago niet als een pakezel kan gebruiken. Je hebt dus alle argumenten om zo snel mogelijk een gravelbike te kopen!
Goedemorgen hij is al de hele tijd aan het klagen in de gang🤪. Colnago gravelbike is niet in reach. Maar hij krijgt een opvolger als het bevalt.

The Sartorialist

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:27:
[...]

Is het dan niet 9050, of ben ik nu in de war?

(Ik dacht: xx00 = mechanisch schakelen en remmen, +20 is hydraulisch remmen, +50 is di2, hydraulisch en di2 is dan dus xx00+20+50=xx70).
De type nummering is appart, bij de 9000 serie werd 70 nog gebruik voor di2, maar bij volgend serie kwam hydro erbij en toen werd deze nummer omgegooid.
Je had ook de 6770 wat di2/velgrem van 6700 was. (en 6870)
GerbenBK schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:08:
[...]

Depends. Ik heb echt lomp lelijk grote Shimano shifters op mijn Cube met 105. Lelijker dan de sram force shifters op mijn andere fiets.
De mechanische hydro shifters van shimano zijn ook groot.
Ypuh schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 06:33:
@DDX Enige nadeel is dat de nieuwe Dura Ace groep zo'n €3.400 kost los. De SRAM Force AXS Etap heb je vanaf zo'n €1.400. Rival Etap is iets goedkoper, Ultegra Di2 met €2.000 aanzienlijk duurder.

Vind DA optisch ook het mooiste, maar geen €2.000 mooier. Voor Red AXS geldt hetzelfde overigens, maar de verschillen met Force zijn nog beperkter. Het gewichtsverschil tussen Force en Etap is vrijwel volledig toe te schrijven aan het crankstel.
Kwa looks verschilt ultegra niet echt met da, shifters size ook niet echt volgens mij.
De 8050 (hydro di2) is zelfde formaat als mijn 9070 (velgrem di2) shifter. (en 9170 die ik ook heb ;))

Force shifters die ik op strandbike heb zijn echt paar slagen groter, opzich op de strandfiets niet zo'n ramp want heb je wat om aan vast te houden als je onverhard gaat rijden.
Rival is iets kleiner maar nogsteeds grote shifters, ook basis zelf waar remkabel ingaat is wat logger/breder.

Achterderrailleur is zit ook nog wat verschil in volgens mij?

En prijzen van laatste tijd tja, gaat nergens meer over.
Zou zelf als ik nu een nieuwe fiets zou opbouwen gewoon weer een 11speed di2 erop zetten trouwens.
Scheelt ook kwa cassette kosten als je die moet vervangen.
Een van mijn fietsen heeft ook 6770 voor/achterderraileur icm 9070 crank+shifters. (achterderrailleur is van 2e generatie, een 6870 met 10 speed firmware)

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 10-09-2022 08:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
+1 voor 11 speed.

Zou ook graag nog een 11 speed Etap disc groep willen, maar die waren overal uitverkocht op de dag dat AXS gereleased werd. Inmiddels hebben ze een nieuw type 11s Etap AD uitgebracht en de AXS shifters backwards compatible gemaakt. De AXS FD is daarmee multifunctioneel geworden voor 11s en 12s.

Voor mensen met meerdere fietsen en zelf hun onderhoud doen is het fijn om bij 11s te blijven zodat je geen dubbele (en dure) reserve onderdelen nodig bent. Ook hoef je dan geen nieuwe powermeter/crankstel aan te schaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:28
PaulBloem schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:02:

Bij mijn forenzenritten kom ik in de winter ook wielrenners tegen. Met verlichting uiteraard, dus het kan wel.

Een tip/verzoek: richt je koplamp naar de grond, niet naar voren!
Het is nog niet eens donker en ik word nu al in mijn ogen geschenen door klunzen met een bouwlamp op hun stuur. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

nogeeninlog schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:35:
[...]

Bij mijn forenzenritten kom ik in de winter ook wielrenners tegen. Met verlichting uiteraard, dus het kan wel.

Een tip/verzoek: richt je koplamp naar de grond, niet naar voren!
Het is nog niet eens donker en ik word nu al in mijn ogen geschenen door klunzen met een bouwlamp op hun stuur. :(
Die electrische fietsen doen dat ook vaak... bouwlamp en dan recht naar voren.. en dan flitsen die aan als ze onder de bomen komen overdag... ughh

blup

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:39

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Tjebakka schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Heb een nieuwe besteld die als het goed is uiterlijk begin volgende week binnen is. Thanks voor het aanbod iig!

Ondertussen is de kapotte shifter onderweg naar Shimano.

Top geholpen door Newspeed in Sneek
En 10 dagen later is de nieuwe shifter er alweer :o had ik op zich ook niet een nieuwe hoeven te bestellen. :+

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stancke
Cervelo is besteld, maatje 54. Levering tussen vandaag en april ‘23.

Nog eventjes geduld :O

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:46
Cervelo maakt mooie fietsen, hou wel van wat aparte denkwijzen zoals het stuur, de korte chainstays. Net zoals de nieuwe Trek Madone. Mooie bak, half jaar wachten zou me wel tegenvallen..

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 20:31

Grin

Ride si sapis.

Stancke schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:29:
Cervelo is besteld, maatje 54. Levering tussen vandaag en april ‘23.

Nog eventjes geduld :O
Ah lekker hoor!
Het is even wachten maar dan heb je echt wat!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• lennardg1
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14:51
Hallo iedereen, helaas laatst aangereden door een auto, waardoor vooral de linkershifter enige esthetische schade heeft opgelopen. Ik meen me te herinneren dat in dit forum laatst een soort van 'lakstift' werd gepost waarmee je een dergelijke schade enigszins kan verhullen. Ik heb even gezocht maar kan de post niet meer vinden. Weet iemand waar ik op kan zoeken , of een andere tip om zo'n schade te herstellen?

Dank!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 20:49
Wordt de schade niet vergoed door de verzekering van de automobilist? In dat geval kan er misschien gewoon een nieuwe shifter worden besteld?

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Tinusvolkel schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:48:

Als je de intentie hebt om flink door te rijden zal je in NL ook veel moeten schakelen, ik zie weinig verschil met meer geaccidenteerde streken, het is natuurlijk niet zo dat je op vlak terrein maar 1 versnelling rijdt.
En zelfs met buiscommandeurs gaat dat prima als je daarmee tenminste overweg kan.
Kettingschakelen is sinds pakweg 100 jaar niet principieel veranderd, de ketting wordt opzij gedrukt tot hij op een tandwiel ernaast komt, een in wezen heel primitief, maar in de praktijk effectief systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Keezx op 10-09-2022 18:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
In Nederland staat best wat wat wind en daar moet je ook soms lekker voor schakelen.
Ter info; vandaag 618 keer geschakeld met de GoT social ride. (best grappig zo'n app die dat na afloop meld)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 10-09-2022 19:11 ]

• lennardg1
  • Laatst online: 14:51
chielmi schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 18:11:
Wordt de schade niet vergoed door de verzekering van de automobilist? In dat geval kan er misschien gewoon een nieuwe shifter worden besteld?
Bestuurder doorgereden, dus geen sprake van. In Nederland kan je dan gebruiken maken van het Waarborgfonds, dit was echter in Frankrijk....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 13:41
Morgen ga ik een iets ingekorte variant doen van de Jan Janssen Classic 125km, van Wageningen naar Arnhem en omgeving en met een hoop hoogtemeters. Iemand nog tips voor de leukste plek voor koffie en appeltaart? 🙃

Ik heb de 125km variant iets ingekort en daarbij met name de lus aan het einde (bij Dieren/Loenen/etc) eruit gehaald. Kom nu op een mooie 100km met nog steeds 1000+ hm. Erg benieuwd, daar nog nooit eerder gefietst!

Voor de geinteresseerde:
https://www.strava.com/routes/3003723944204999158

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:18
Valorian schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:11:
Morgen ga ik een iets ingekorte variant doen van de Jan Janssen Classic 125km, van Wageningen naar Arnhem en omgeving en met een hoop hoogtemeters. Iemand nog tips voor de leukste plek voor koffie en appeltaart? 🙃

Ik heb de 125km variant iets ingekort en daarbij met name de lus aan het einde (bij Dieren/Loenen/etc) eruit gehaald. Kom nu op een mooie 100km met nog steeds 1000+ hm. Erg benieuwd, daar nog nooit eerder gefietst!

Voor de geinteresseerde:
https://www.strava.com/routes/3003723944204999158
Op zo’n 50km ligt https://www.paviljoendeposbank.nl/#home op de route. (Nog nooit zelf gezeten, dus geen idee hoe lekker de appelgebak is)
Heeft eventueel ook een waterpunt om je bidons bij te vullen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Laatst online: 15:34
lennardg1 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:21:
Hallo iedereen, helaas laatst aangereden door een auto, waardoor vooral de linkershifter enige esthetische schade heeft opgelopen. Ik meen me te herinneren dat in dit forum laatst een soort van 'lakstift' werd gepost waarmee je een dergelijke schade enigszins kan verhullen. Ik heb even gezocht maar kan de post niet meer vinden. Weet iemand waar ik op kan zoeken , of een andere tip om zo'n schade te herstellen?

Dank!
Unlimited Colors ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:06

Dank!
te bestellen bij unlimitedcolors of zoals ik gedaan heb gewoon even met een watervaste zwarte stift aangestipt (de shifters zijn toch niet van metaal dus roesten zullen ze niet imo)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:57
Nou de bontdrager Aeolus elite 50 wielset is besteld na toch nog wat twijfel momenten. Nu eens kijken naar fatsoenlijke remschijven, op mijn huidige set is het 6 bolt (en lelijk) en op de Aeolus centerlock (intern zo uit mijn hoofd). Zat te kijken naar Deore XT discs (rt-mt800). Die vind ik wel mooi en zou het liefst gewoon bij Shimano blijven.

Ik lees enkel alleen een beetje wisselende ervaringen over het geluid over alle Shimano ice remschijven. Wat is jullie ervaring hier mee?

XTR schijven vind ik nog mooier maar daar is deze Zeeuw te zuunig voor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fstieger99

fstieger99

www.Isaia.it

Blijf het ontzettend verslavend vinden die fietsspulletjes. Heb marketing gestudeerd en weeg 90+ en blijf er toch 100% intrappen. Toch houd ik ervan. Zal nooit het niveau halen waar je marginal gains tot zijn recht komen maar emotie en beleving dragen bij aan mijn fietsplezier. Of praat ik dat mezelf aan, ik twijfel nog.

The Sartorialist

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
fstieger99 schreef op maandag 12 september 2022 @ 11:45:
Blijf het ontzettend verslavend vinden die fietsspulletjes. Heb marketing gestudeerd en weeg 90+ en blijf er toch 100% intrappen. Toch houd ik ervan. Zal nooit het niveau halen waar je marginal gains tot zijn recht komen maar emotie en beleving dragen bij aan mijn fietsplezier. Of praat ik dat mezelf aan, ik twijfel nog.
nee maar stel je voor dat je te zwaar bent EN je hebt een zware fiets. Dat is pas erg.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mensen die gevoelig zijn voor Isaia hebben m.i. een groter risico op een verslaving van dure (fiets)spullen...
Ik heb volgens mij ook nog wat kleding van ze liggen maar als het in deze regionen zit ga ik liever voor Kiton, Cucinelli of Attolini. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:46
ydderf schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:22:
[...]

Op zo’n 50km ligt https://www.paviljoendeposbank.nl/#home op de route. (Nog nooit zelf gezeten, dus geen idee hoe lekker de appelgebak is)
Heeft eventueel ook een waterpunt om je bidons bij te vullen.
Prima gebak, koffie is slap ;)
En op een redelijk goede dag is het DRUK!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Ypuh schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:58:

Voor mensen met meerdere fietsen en zelf hun onderhoud doen is het fijn om bij 11s te blijven zodat je geen dubbele (en dure) reserve onderdelen nodig bent.
Uiteindelijk ontkom je er vanwege N+1 helaas niet aan ;)

Ik heb zelf nu 10/11/12 spd en voor de rest in de garage staat er ook nog 6/7/8/9 maar dat wordt niet zo intensief bereden gelukkig, daarvan neem ik geen spares op voorraad.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Dank!
Autoonderdelen handel. lakstiftjes en spuitbussen in vele (metallic) kleurtjes etc. Bij ons zit ook zo'n zaak en dan is persoonlijk advies erg fijn.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Lees dit nu ik net €130 uitgegeven heb aan een setje nieuwe Enve bidonhouders :').

Beetje vervelend dat er eentje afgeknapt was (linker Supacaz Tron sideloader) die nu natuurlijk nergens meer te krijgen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVwEFQILmXKv6TG3zJ0Yq7xHJ5U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VI8x5jeIimWXs8q2ires4y2L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OFKmHWPvjkbHlKLdhBMbw02O68=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0X2HqzqEXia7U7fA5cjtw4tY.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:57
Ypuh schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:34:
[...]

Lees dit nu ik net €130 uitgegeven heb aan een setje nieuwe Enve bidonhouders :').

Beetje vervelend dat er eentje afgeknapt was (linker Supacaz Tron sideloader) die nu natuurlijk nergens meer te krijgen is.

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik dacht je maakt een grap maar ik kom ze inderdaad voor €75,- per stuk tegen... Krijg je daar iemand bij die je fiets een aantal keer poetst ofzo? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 20:49
Op Ali staan ook wel goedkopere carbon bidonhouders. Ik heb deze, houden het al 20.000 km vol. Nog nooit een bidon verloren. De versie zonder logos ziet er wat mij betreft prima uit, al helemaal voor de €25 per set van 2 die ze kosten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:34:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Nu nog even een stel titanium bidons d'r bij en dan ben je helemaal het mannetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 21-07 15:12
Grin schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:07:
[...]

Nu nog even een stel titanium bidons d'r bij en dan ben je helemaal het mannetje ;)
Here we go again O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Grin Nice en hoe dan? Metaal en squeezable en je gaat er niet dood aan met microplastic?

Heb nu de Camelbak Podiums maar die zijn zowel berucht als beroemd. Zit wel naar een paar nieuwe flessen te kijken en dan vooral de Purist flessen van Specialized die ook onder meer merknamen verkocht worden. Die kosten alleen ook al snel €20 per stuk. Het schijnt dat de nieuwe Podium 3.0's ook wel iets kleiner zijn zodat ze beter passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
chielmi schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:02:
Op Ali staan ook wel goedkopere carbon bidonhouders. Ik heb deze, houden het al 20.000 km vol. Nog nooit een bidon verloren. De versie zonder logos ziet er wat mij betreft prima uit, al helemaal voor de €25 per set van 2 die ze kosten ;)
Hier exact dezelfde met dezelfde ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Grin schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:07:
[...]

Titanium is zwaarder dan Aluminium, waarom zou je dan ooit voor titanium gaan over Alu ? Voor sommige (specifieke) zaken is de keus te rechtvaardigen, maar is er een voordeel aan titanium-bidonhouders ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:34:
@Grin Nice en hoe dan? Metaal en squeezable en je gaat er niet dood aan met microplastic?

Heb nu de Camelbak Podiums maar die zijn zowel berucht als beroemd. Zit wel naar een paar nieuwe flessen te kijken en dan vooral de Purist flessen van Specialized die ook onder meer merknamen verkocht worden. Die kosten alleen ook al snel €20 per stuk. Het schijnt dat de nieuwe Podium 3.0's ook wel iets kleiner zijn zodat ze beter passen.
Hmm ja, mijn podiums zijn heel fijn. Vooral het tuitje, in het begin waren ze top maar nu lekken ze steeds meer. Word tijd voor nieuwe. Die podiums zijn wel lekker goedkoop met 11-12 euro per stuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:44

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 19:11:
In Nederland staat best wat wat wind en daar moet je ook soms lekker voor schakelen.
Ter info; vandaag 618 keer geschakeld met de GoT social ride. (best grappig zo'n app die dat na afloop meld)
En je werd nog wel compleet uit de wind gehouden...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Hier zijn Camelbak's in de aanbieding voor een tientje per stuk (gratis verzending vanaf €50): https://www.sport44.com/n...eur-rood/2240-maat-700_ml

Heb je al de nieuwe Podium's? In 2019-20 zijn ze schijnbaar met een 3.0 versie gekozen. Zal net zo goed zijn maar een iets kleinere diameter zodat ze ook in Arundel Mandible bidonhouders passen etc.

Het klinkt misschien stom, maar bidons die niet bij je bidonhouders passen en vice versa is super irritant :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

joker1977 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:51:
[...]

Titanium is zwaarder dan Aluminium, waarom zou je dan ooit voor titanium gaan over Alu ? Voor sommige (specifieke) zaken is de keus te rechtvaardigen, maar is er een voordeel aan titanium-bidonhouders ?
De bankrekening van de verkoper.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Volgens mij hebben we het hier een aantal pagina’s terug ook al over gehad, maar ik vind die laatste iteratie van de podiums echt knap waardeloos. De snel-afsluiting draait te stroef open en het membraam lekt al vrij snel.
Blijf het jammer vinden want de voorloper heb ik echt met veel plezier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:02:
Hier zijn Camelbak's in de aanbieding voor een tientje per stuk (gratis verzending vanaf €50): https://www.sport44.com/n...eur-rood/2240-maat-700_ml

Heb je al de nieuwe Podium's? In 2019-20 zijn ze schijnbaar met een 3.0 versie gekozen. Zal net zo goed zijn maar een iets kleinere diameter zodat ze ook in Arundel Mandible bidonhouders passen etc.

Het klinkt misschien stom, maar bidons die niet bij je bidonhouders passen en vice versa is super irritant :P.
Ik heb deze : https://www.bike-discount.de/en/camelbak-podium-bottle-710ml in black/black custom
Volgende keer neem ik gewoon die clear varianten, zie je ook al die afdrukken niet. Ze passen prima in mijn elite vico carbon, misschien zelfs een beetje te los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06
@Ypuh Dit probleem heb ik nl. gehad en hier op het forum nog melding over gemaakt. https://gathering.tweaker...message/68376634#68376634 Podiums die ik nl. een paar jaar geleden had gekocht, bleken niet in de Elite bidonhouder te passen. Doorsnede bleek uiteindelijk 3 mm groter te zijn dan de nieuwe Podium Chill. Ik was wel naar Mantel gereden om daar even te checken.

[ Voor 13% gewijzigd door EdwinW op 12-09-2022 17:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

joker1977 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:51:
[...]

Geen bidonhouders maar: bidons.
Soortelijk gewicht is maar een fractie van de metaaleigenschappen. Uiteindelijk gaat het erom hoeveel van het materiaal je nodig hebt. Plastic kan nog lichter... Maar ja, wat je er ook in pleurt: ALLES smaakt goor en weeïg na xx maanden. En ik heb ze 'allemaal' gehad de laatste 30+ jaren...
'Ooohnee hoor, heb ik geen last van, mijn plastic XYZ123ABC bidons zijn al 50 jaren oud, gaan elke dag 20 keer in de vaatwasser maar ze zijn nog als nieuw en je hebt de puurste smaak ooit'
Uhhuh sure... _O-

Is het een gimmick? Ja.
Zijn ze duur t.o.v. andere bidons? Ja.
Zijn ze perfect? Nee, in de witte kleur worden ze snel smerig/beschadigen ze snel.
Wordt ik er elke rit vrolijk van als ik een teug neem? Ja.
Zou ik vandaag nog nieuwe kopen mocht ik ze verliezen: JA!
Heb ik een geldboom in de tuin en 'fuck you money'? Nee, helaas... Dus dat ik ze instant weer zou kopen ondanks deze prijs zegt wel iets.
Trust me: als iets rotzooi is ben ik de eerste die het hier post en nederig het verlies incasseert.
Ik ben fan van mijn Ti bidons!

Zo dan, kom maar door met die dikke commissie @Keego... #InfluencerLife :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Grin schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:38:
[...]

Geen bidonhouders maar: bidons.
Soortelijk gewicht is maar een fractie van de metaaleigenschappen. Uiteindelijk gaat het erom hoeveel van het materiaal je nodig hebt. Plastic kan nog lichter... Maar ja, wat je er ook in pleurt: ALLES smaakt goor en weeïg na xx maanden. En ik heb ze 'allemaal' gehad de laatste 30+ jaren...
'Ooohnee hoor, heb ik geen last van, mijn plastic XYZ123ABC bidons zijn al 50 jaren oud, gaan elke dag 20 keer in de vaatwasser maar ze zijn nog als nieuw en je hebt de puurste smaak ooit'
Uhhuh sure... _O-

Is het een gimmick? Ja.
Zijn ze duur t.o.v. andere bidons? Ja.
Zijn ze perfect? Nee, in de witte kleur worden ze snel smerig/beschadigen ze snel.
Wordt ik er elke rit vrolijk van als ik een teug neem? Ja.
Zou ik vandaag nog nieuwe kopen mocht ik ze verliezen: JA!
Heb ik een geldboom in de tuin en 'fuck you money'? Nee, helaas... Dus dat ik ze instant weer zou kopen ondanks deze prijs zegt wel iets.
Trust me: als iets rotzooi is ben ik de eerste die het hier post en nederig het verlies incasseert.
Ik ben fan van mijn Ti bidons!

Zo dan, kom maar door met die dikke commissie @Keego... #InfluencerLife :+
Ah bidons. Daar is dan nog de gimmick van 'Ja maar titanium laat je drinken niet vies smaken' in jouw verhaal. Dat is dan nog een voordeel. Er is letterlijk geen voordeel te behalen aan een Ti bidon-houder, vandaar de vraag ...

Whatever floats your boat in dat geval. Ik zou dan "gewoon" nieuwe bidons kopen als je een vieze smaak begint te proeven - maar als dit een oplossing is waar je blij van wordt: Prima !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Specialized zal straks wel met proprietary water engagement systems komen waarmee je 44% en 4,8 Watts kunt besparen ten opzichte van conventionele drinksystemen. Enige nadeel is dat je dan wel een nieuw frame nodig bent als één van je flessen versleten is.

[ Voor 68% gewijzigd door Ypuh op 12-09-2022 19:20 . Reden: Note to self: Niet doen Ypuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Ik dacht net op de bestelknop te drukken voor een Canyon Grizl CF 8. Nu zie ik dat ze nu met een rotor vegast crankstel worden geleverd ipv met de shimano grx810. Buiten dat ik hem iets minder mooi vind, heeft iemand ervaring met deze cranks? Ik vind niet heel veel online en zeker niet hoe het zich verhoudt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:44

McMiGHtY

- burp -

Geen ervaring mee, maar volgens niet verkeerd.
Het is een "budget" optie van rotor, en zal mijn inziens niet onderdoen van een shimano crank.. Enige waar je wellicht meezit is dat je niet een 4iii single pm d'r op kan draaien.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 24-07 23:11
Ik heb ook een Rotor dinkie. Vind hem eigenlijk mooier. Maar goed dat slaat nergens op. Dat ding werkt uitstekend.
Met Rotor ben je flexibeler qua bladen want het hele systeem is modulair opgebouwd. 2x, 1x, kleine kettingbladen. Alles kan.
Ik heb de 24mm as, die zijn wat lastiger te vinden, maar die passen in standaard shimano lagers met normale maat kogellagers.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:18
Ronde van Bemmel - Funklasse:

Gisteren de ronde van Bemmel gereden. Aangezien ik (nog) geen sportklasse licentie heb reed ik mee met de funklasse maar moet zeggen dat dat hard genoeg ging ^^. De vakantie kilo's en een paar weken rust hebben er qua conditie dan ook wel wat ingehakt. Dat was goed te merken. Met name het aanzetten na de langzame bocht (met drempel) deed op het einde steeds een beetje meer pijn.

Erg leuk om ook eens een ander rondje te rijden dan de standaard donderdag avond competitie rondjes.
Planning is dan ook om dit volgend seizoen echt een stuk meer te gaan doen. Weer een hele andere dynamiek en weer tig mogelijkheden om het spelletje beter te leren.
Af en toe wat sketchy situaties, maar al met al goed op geanticipeerd en ontweken.
Geprobeerd om redelijk voorin te blijven hangen en eerste 20 minuten lukte dat ook goed maar het koste me wel erg veel moeite. Toen er een versnelling vanuit achteren kwam kon ik dan ook niet meer mee gaan met ze en zo ontstond er een kopgroep van 7 man. Deze hebben we niet meer terug gezien.
Ena laatste ronde probeerde ik nog weg te komen uit het peleton (het viel redelijk stil), maar mijn positionering was ruk waardoor het eigenlijk een kansloze actie was.
Al met al wel echt een leuke middag gehad en volgend jaar hopelijk meer van dit soort koersjes rijden.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-07 13:53
Michaelg schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:04:
Ronde van Bemmel - Funklasse: [YouTube: Ronde van Bemmel - Funklasse 11-9-2022]

Gisteren de ronde van Bemmel gereden. Aangezien ik (nog) geen sportklasse licentie heb reed ik mee met de funklasse maar moet zeggen dat dat hard genoeg ging ^^. De vakantie kilo's en een paar weken rust hebben er qua conditie dan ook wel wat ingehakt. Dat was goed te merken. Met name het aanzetten na de langzame bocht (met drempel) deed op het einde steeds een beetje meer pijn.

Erg leuk om ook eens een ander rondje te rijden dan de standaard donderdag avond competitie rondjes.
Planning is dan ook om dit volgend seizoen echt een stuk meer te gaan doen. Weer een hele andere dynamiek en weer tig mogelijkheden om het spelletje beter te leren.
Af en toe wat sketchy situaties, maar al met al goed op geanticipeerd en ontweken.
Geprobeerd om redelijk voorin te blijven hangen en eerste 20 minuten lukte dat ook goed maar het koste me wel erg veel moeite. Toen er een versnelling vanuit achteren kwam kon ik dan ook niet meer mee gaan met ze en zo ontstond er een kopgroep van 7 man. Deze hebben we niet meer terug gezien.
Ena laatste ronde probeerde ik nog weg te komen uit het peleton (het viel redelijk stil), maar mijn positionering was ruk waardoor het eigenlijk een kansloze actie was.
Al met al wel echt een leuke middag gehad en volgend jaar hopelijk meer van dit soort koersjes rijden.
Haha. "Oh jongen toch". Ja er is wel te zien dat elkaar geen ruimte gegund wordt :)

Wel indrukwekkend om zo te zien! Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Giel schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:36:
[...]

Haha. "Oh jongen toch". Ja er is wel te zien dat elkaar geen ruimte gegund wordt :)

Wel indrukwekkend om zo te zien! Leuk.
Ja het is echt goed opletten. Ik ben wat dat betreft ook wel extra voorzichtig. Soms kost me dat wat energie om een plekje terug te winnen, maar het is mij het niet waard om samen onderuit te gaan omdat iemand anders een plekje zo graag wilt :).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Michaelg schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:42:
[...]

Ja het is echt goed opletten. Ik ben wat dat betreft ook wel extra voorzichtig. Soms kost me dat wat energie om een plekje terug te winnen, maar het is mij het niet waard om samen onderuit te gaan omdat iemand anders een plekje zo graag wilt :).
Ik snap de gedachte, maar als je ziet hoeveel energie je moet verknappen omdat je vrijwel iedere bocht buitenom rijdt dan denk ik dat je je strategie toch moet aanpassen als je wilt meedoen voor de prijzen. Juist doordat je voorzichtiger rijdt zit je achterin, samen met die malloten die je juist probeerde te ontwijken :D

Niet alleen leg je nodeloos meer meters af, je ziet ook dat je bij elke bocht voorbij wordt gereden door mensen die je op het rechte eind weer allemaal buitenom imoet inhalen. Dus niet alleen hoeven die niet iedere bocht weer vol aan te zetten, ze leggen ook nog eens minder meters af én ze zitten op het rechte eind in het wiel. Win-win-win.

Een hele andere vraag: Weten de mede-deelnemers dat jij met beeld en geluid filmt en dat publiek toegankelijk maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

joker1977 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:49:
[...]

Ik snap de gedachte, maar als je ziet hoeveel energie je moet verknappen omdat je vrijwel iedere bocht buitenom rijdt dan denk ik dat je je strategie toch moet aanpassen als je wilt meedoen voor de prijzen. Juist doordat je voorzichtiger rijdt zit je achterin, samen met die malloten die je juist probeerde te ontwijken :D

Niet alleen leg je nodeloos meer meters af, je ziet ook dat je bij elke bocht voorbij wordt gereden door mensen die je op het rechte eind weer allemaal buitenom imoet inhalen. Dus niet alleen hoeven die niet iedere bocht weer vol aan te zetten, ze leggen ook nog eens minder meters af én ze zitten op het rechte eind in het wiel. Win-win-win.

Een hele andere vraag: Weten de mede-deelnemers dat jij met beeld en geluid filmt en dat publiek toegankelijk maakt ?
Tis openbare ruimte, geen verwachting van privacy.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
joker1977 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:49:
[...]

Ja ik moet absoluut hier betere balans in vinden. Zie ook zeker dat ik regelmatig "te" voorzichtig ben. Vond dat ook erg lastig in een nieuwe groep. Weet niet zo goed wie wel lijnen weten te houden en wie gewoon met ellenbogen de bocht proberen te claimen. Wellicht komt dat met wat ervaring 😅😅.

Wat betreft beeld en geluid. Nee. Ik heb geen explicite toestemming gevraagd. Volgens mij hoeft dat ook niet Ivm dat het een publiekelijke ruimte is.

Mocht iemand zich bezwaard voelen mag ie natuurlijk altijd contact opnemen en zal ik die persoon eruit blurren of knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
funklasse, 345 watt gemiddeld zag ik gisteren in een Strava file van iemand die niet om de prijzen meedeed... Petje af hoor!.

Gingen er geloof ik nog een paar over de hekken achter de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
SirLenncelot schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:40:
Gingen er geloof ik nog een paar over de hekken achter de finish.
Ja erg suf was dat. Na de peleton sprint (voor p8?) had iemand moeite om nog goed de bocht door te gaan. Kostte iemand 6 hechtingen in de kin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Laatst online: 16:02
SirLenncelot schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:40:
funklasse, 345 watt gemiddeld zag ik gisteren in een Strava file van iemand die niet om de prijzen meedeed... Petje af hoor!
Dat is (vermoed ik zo) Strava's estimated power, en die estimator heeft niet door dat je in iemand's wiel zit.
Als ik zo naar de mensen die wel met power meter hebben gereden kijk zit je zo rond de 200-280W (even afhankelijk van hoe handig je bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ohja natuurlijk, lekker slim van mij. Ik maak gewoon de aanname dat iedereen met een powermeter trapt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 14:55
joker1977 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

Werken die cat-ears een beetje goed? De claims op die website doen mij een beetje aan 'snake-oil' denken, maar misschien kun jij je ervaringen ermee delen?
Ik heb de airstreamsz slim nu eindelijk geprobeerd en het werkt echt veel beter dan verwacht. Scheelt echt enorm. Ik kan niet meer zonder! Zou eigenlijk standaard bij helmen moeten zitten. Zeker als je forenst op je spedelec kan je Tinnitus krijgen van de herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Dank!
Dat is balen man, maar je kan inderdaad bij inlimitedcolors lakstiftjes bestellen, ik heb dat uiteindelijk ook gedaan voor mijn beschadigde chainstay en dat is uiteindelijk toch de mooiste oplossing geweest.

Ik denk dat ze zo weten welke kleur je moet hebben als je shiftertype door geeft omdat ze al veel in de fietsen zitten.
Pagina: 1 ... 438 ... 665 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).