Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 408 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lerssi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:22
Bezulba schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:41:
Omdat mijn werk een geinige 0 rente lening heeft op een nieuwe fiets dacht ik een mooie nieuwe racefiets te kunnen scoren...

Nou dat was dus ijdele hoop... ik ben groot (2m) en zwaar (140kg) dus frame moet (volgens de fietsenboer) toch wel 65 zijn en laten die nou net niet meer leverbaar zijn tot waarschijnlijk eind dit jaar. Hmpff.
Probeer eens 14carbon in Koudum, framemaat 58 zou moeten passen en kg ook met hun frame.

Als hadden geweest is, is hebben te laat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:16

joker1977

Tweakert

lerssi schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:20:
[...]

Probeer eens 14carbon in Koudum, framemaat 58 zou moeten passen en kg ook met hun frame.
Het lijkt me sterk dat iemand van 2 meter met een framemaat 58 zou rijden.

En, even advocaat van de duivel, maar wat maakt 14carbon zoveel beter dan andere merken? Als ik het zo moet inschatten is het een klein bedrijf dat gebruikmaakt van open-molds/designs om frames te maken. Website is gedateerd (2 jaar geleden laatste entry) en ik krijg heel sterk het gevoel dat het een bedrijf is van een eigenaar die allerlei bedrijfjes heeft onder een andere naam die "iets met carbon" doen.

Uiteraard kan het zijn dat ze veel beter zijn in het bouwen van carbon-frames dan alle gevestigde namen, maar extraordinary claims require extraordinary proof...

En heel eerlijk zou ik iemand van 2 meter en 140 kg. niet een "aero-fiets" aanraden, dat is bijna vragen om problemen qua houding - simpelweg omdat de buik dan behoorlijk in de weg zit als je dan zo voorover 'moet' zitten.

Normaliter zijn de frames overigens niet het probleempunt bij zwaardere rijders, maar de wielen. Er zijn prima handgespaakte-wielen op de markt die geschikt zijn voor een systeemgewicht van 150-160 kg. - bv @ElGreco en zo zullen er meer zijn.

Ik denk dat de persoon in kwestie even beter zijn binnenbeen-lengte ook kan opmeten en dan naar een goede lokale fietsenmaker kan gaan die hem van een juist advies kan voorzien. "Zo, 2 meter, das framemaat 65, tot ziens" is geen goede fietsenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

joker1977 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:28:
[...]

Het lijkt me sterk dat iemand van 2 meter met een framemaat 58 zou rijden.

En, even advocaat van de duivel, maar wat maakt 14carbon zoveel beter dan andere merken? Als ik het zo moet inschatten is het een klein bedrijf dat gebruikmaakt van open-molds/designs om frames te maken. Website is gedateerd (2 jaar geleden laatste entry) en ik krijg heel sterk het gevoel dat het een bedrijf is van een eigenaar die allerlei bedrijfjes heeft onder een andere naam die "iets met carbon" doen.

Uiteraard kan het zijn dat ze veel beter zijn in het bouwen van carbon-frames dan alle gevestigde namen, maar extraordinary claims require extraordinary proof...

En heel eerlijk zou ik iemand van 2 meter en 140 kg. niet een "aero-fiets" aanraden, dat is bijna vragen om problemen qua houding - simpelweg omdat de buik dan behoorlijk in de weg zit als je dan zo voorover 'moet' zitten.

Normaliter zijn de frames overigens niet het probleempunt bij zwaardere rijders, maar de wielen. Er zijn prima handgespaakte-wielen op de markt die geschikt zijn voor een systeemgewicht van 150-160 kg. - bv @ElGreco en zo zullen er meer zijn.

Ik denk dat de persoon in kwestie even beter zijn binnenbeen-lengte ook kan opmeten en dan naar een goede lokale fietsenmaker kan gaan die hem van een juist advies kan voorzien. "Zo, 2 meter, das framemaat 65, tot ziens" is geen goede fietsenmaker.
Ik heb gekeken naar 62, en dat maakt niets uit voor levering. Volgend jaar als ik geluk heb. Dus z'n opmerking klopt nog steeds, ze hebben gewoon niets voor mij op het moment.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Bezulba schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:39:
[...]

Ik heb gekeken naar 62, en dat maakt niets uit voor levering. Volgend jaar als ik geluk heb. Dus z'n opmerking klopt nog steeds, ze hebben gewoon niets voor mij op het moment.
Wat er hiervoor al gezegd is, je moet je niet blind staren op de maat. Hier is een maat 61 met een flinke stack en reach te koop in zowel Utrecht als Rotterdam. Geen idee of de wielen 140 kg aankunnen, maar daar kan @ElGreco wel wat van zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Bezulba schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:39:
[...]

Ga dan even voorbij aan de maatvoering en aan "ze" en kijk eens wat wél mogelijk is. Als ik bijvoorbeeld kijk naar Canyon. De wielen zul je moeten vervangen - maar een fiets kun je daar vast wel vinden voor jouw lengte.

Ik zie bv. dat er verschillende Grail- en Endurace-modellen te koop zijn in 2XL (mijn inschatting) met een relatief korte levertermijn (juni-juli 2022).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02
Grote maten zijn ietwat lastig. Wat op zich niet zo vreemd is gezien de aantallen die in die maten verkocht worden (wereldwijd) tov een gemiddelde maat voor een gemiddelde mens van 1.70-1.80. Ik ken er een van 2.06m, die kon nergens wat vinden.

Een nummer zegt niets. Zo is maat 51 bij Colnago eigenlijk een maat 56 bij een TREK. Ieder merk heeft zijn eigen metingen. Canyon spreekt in kledingmaten: XS tot XXL etc.

Canyon maakt er wel werk van de grote maten en die zijn wat vaker beschikbaar.

Voor iemand van 140kg + fiets, zul je concessies moeten doen in jouw wielen. Dus niet op zoek gaan naar licht carbon etc maar iets wat echt stevig is. En dat is niet licht en waarschijnlijk ook niet zo mooi.
Houd daar dus rekening mee, anders eindig je met een dikke aero fiets en wielen die er qua vormgeving niet echt bij passen. Naast de overige argumenten die hiervoor genoemd worden over een zithouding die er niet goed passend zou (kunnen) zijn.

Mocht je van plan zijn om af te vallen, kun je het beste gaan fietsen met de standaard wielen, hopen dat ze het uithouden en als je onder de 120kg duikt, dan een sterke set laten maken. Onder de 120kg zijn er genoeg mogelijkheden om iets moois en toch stevig te maken. Hoef je maar een keer geld uit te geven.

Vwb wielen in de handel, kijk niet naar het max gewicht wat ze aangeven. Dat geldt alleen voor de velg. Dat deze tot dat gewicht niet zal instorten. Het zegt verder niets over wat het wiel als geheel kan hebben op de lange termijn.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 22:33
Een iets minder fiets gerelateerde vraag, maar ik vermoed dat hier ook wel wat mensen zitten die kennis hebben van inspanningsfysiologie.

Ik ben terug m'n trainingen aan het opbouwen na enkele jaren relatief weinig gesport te hebben. (2022 tot nu toe ~100u, 2021 <100u, 2020 ~170u).
Gisteren heb ik een inspanningstest laten afnemen met als resultaat een vo2max van 66, max hartslag 193. Ik word 34, weeg 77kg. Lactaat werd niet afgenomen.

Ik ben natuurlijk blij met het resultaat, maar vraag me tegelijkertijd af hoe het komt dat ik na een rustige duur van 3u leeg ben. vo2max is een indicator van de sterkte van je cardiovasculair stelsel, maar zijn het dan m'n spieren zelf nog niet voldoende getraind zijn voor duurtrainingen?
Oftewel, welke factor bepaalt dat ondanks m'n hoge vo2max ik op dit moment geen goede duursporter ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:33
Brecht.A schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:58:
Een iets minder fiets gerelateerde vraag, maar ik vermoed dat hier ook wel wat mensen zitten die kennis hebben van inspanningsfysiologie.

Ik ben terug m'n trainingen aan het opbouwen na enkele jaren relatief weinig gesport te hebben. (2022 tot nu toe ~100u, 2021 <100u, 2020 ~170u).
Gisteren heb ik een inspanningstest laten afnemen met als resultaat een vo2max van 66, max hartslag 193. Ik word 34, weeg 77kg. Lactaat werd niet afgenomen.

Ik ben natuurlijk blij met het resultaat, maar vraag me tegelijkertijd af hoe het komt dat ik na een rustige duur van 3u leeg ben. vo2max is een indicator van de sterkte van je cardiovasculair stelsel, maar zijn het dan m'n spieren zelf nog niet voldoende getraind zijn voor duurtrainingen?
Oftewel, welke factor bepaalt dat ondanks m'n hoge vo2max ik op dit moment geen goede duursporter ben?
Lastig om zo 1-2-3 te zeggen en hier een antwoord op te geven. Kan van zoveel factoren afhankelijk zijn. En wat versta jij onder rustige duur? Baseer je dit op hartslag of vermogen? Vaak fietsen mensen in rustige duur te hard, dan komen ze met 30 gemiddeld thuis en denken ze dat dit rustige duur is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Mistraller schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:04:
[...]

Laptop heb ik altijd in een klein rugzakje op de rug. Vanwege trillingen ooit wat gedoe gehad namelijk (No bootdevice...openmaken ff friemelen met hdd, toen deed ie het weer gelukkig).

De rest heb ik op een demontabele bagagedrager. Ik heb drie montagepunten op mijn fiets gemaakt waar ik de drager met vleugelmoeren op kan vastzetten. Dat gaat heel goed. Ik heb lang nagedacht, en ervaringen gelezen, dat de seatpack al snel af ging vallen. Ik wilde vooral een stabiele fiets, waar ik gewoon de tas op kwijt kan, wel zo handig bij aankomst en vertrek. Ook omdat er in de winter veel meer zooi heen en weer gaat.
Foto is al een paar keer voorbij gekomen hier, maar dan heb je een idee hoe ik het gedaan heb. Was wel wat custom werk voor nodig overigens, vooral voor de bevestiging bij de zadelpen. De pinnen naar de zijkant (ook custom work) zijn voor de stabiliteit, de drager was vrij smal en de tas donderde eraf. Nu niet meer. Ik gebruik nu een bagagespin met 6 haken :)
[Afbeelding]
Ik zit er nu aan te denken om een kinderzitje te monteren. Kan 22 kg aan en kun je ook snel weghalen als dat moet.

https://www.decathlon.nl/...2-4c563074ddc5_c1&c=ZWART
en https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8748975?mc=8748975

nu moet ik alleen een goede duffelbag zoeken die ik kan gebruiken om erop vast te zetten. Daar kan dan ook een laptop in aangezien dat hele geval een beetje veert (en dus ook de trillingen opvangt.

Iemand een goed idee voor een tas die ik er bovenop kwijt kan? Zat zelf te denken aan een duffelbag achtig iets waar ook de juiste spanbandjes opzitten om hem vast te klikken.

Gr. Pim

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
pier87 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Lastig om zo 1-2-3 te zeggen en hier een antwoord op te geven. Kan van zoveel factoren afhankelijk zijn. En wat versta jij onder rustige duur? Baseer je dit op hartslag of vermogen? Vaak fietsen mensen in rustige duur te hard, dan komen ze met 30 gemiddeld thuis en denken ze dat dit rustige duur is oid.
Daarnaast, wat eet en drink je, vooraf en onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brecht.A
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 22:33
pier87 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Ik train op vermogen (Trainerroad ramptest gedaan). Dit was bvb een duurtraining:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sj7rVVhKjJSor1UkBPwsyAukco4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JeUBTbQt5WmWYt9oLF6YP8iX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Brecht.A schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Ik train om vermogen (Trainerroad ramptest gedaan). Dit was bvb een duurtraining:

[Afbeelding]
Duur training wil je eigenlijk alleen Z1/Z2 hebben, dan vind 33min in Z3 te veel. Dan ga je eigenlijk te hard.

Als ik even een rit van eerder dit jaar pak, dit soort dingen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5QnhSa6B1P249Yxlu8kDxiqZWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Z4JmUC92HAZLl5YqFy7cZw0.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

Brecht.A schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:58:

Vo2max zegt niet zoveel over je duur of uithoudingsvermogen. Met de beschikbare informatie hebben we net even iets te weinig houvast om hier iets van te zeggen.
Maar gezien deze 100u tot nu toe, terugrekent naar minder dan 5 uur in de week, vind ik het niet heel erg raar dat je na 3 uur fietsen leeg bent. Dit ene ritje is goed voor meer dan de helft van de week. Je basis is waarschijnlijk gewoon nog niet zo goed ontwikkeld (ook gezien de vorige jaren). Dat gezegd hebbende, als je gewoon lekker blijft doortrainen met de huidige uren zal je nog geruime tijd vooruitgaan. Dit ritje van 3 uur zal steeds makkelijker worden. Geef het tijd, het opbouwen van conditie is een zaak van de lange adem.

Daarnaast zou het kunnen dat:
- je te weinig eet/drinkt
- je te koud gekleed bent
- je te hard fietst
- je vermogensmeter spontaan onzin waardes uitspuugt (20 watt te laag? Been there, done that)
- je (nog) niet heel effectief fietst, met extra spierbelasting als gevolg

---
Op basis van het plaatje zou ik ook zeggen dat je te hard fietst. In een rustige duurrit kom je normaliter eigenlijk niet boven Z2. Ik snap dat het terrein dat soms lastig maakt, maar je zit er nu 25% van de tijd boven... Dat ga je wel merken ja :>

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Knip. Pro User TG adapter voor 3de fiets is enkel voor kinderfietsen. Ga op zoek naar een andere drager. :+

[ Voor 84% gewijzigd door Harmen op 02-06-2022 08:04 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
[...]

Ik train op vermogen (Trainerroad ramptest gedaan). Dit was bvb een duurtraining:

[Afbeelding]
Hebben ze bij de inspanningstest geen verdere info gegeven? Daar kunnen ze meestal ook wel aangeven waar het aan schort, is het wel conditie?

Sowieso moet je met Trainerroad een beetje oppassen. Soms is de intensiteit te hoog, waardoor je gewoon vermoeid bent. Zeker als je woon-werkverkeer en andere activiteiten hebt welke niet in Trainerroad staan.
Ook lijkt het er op dat je de hartslagzones niet goed hebt staan in Trainerroad? Dit zou ik eens controleren, zeker als je nieuwe/geverifieerde hartslagzones uit de inspanningstest hebt.

Je moet goed rust houden op rustdagen, geen twee zware trainingsdagen na elkaar doen.
Ik hou ook alles bij op Intervals.icu, dan heb je ook je wandelingen en ritjes met de stadsfiets gecombineerd met de indoor trainingen en outdoor ritjes. Dan kun je je eigen fitness en fatigue ook monitoren, weet je een beetje wanneer je rust moet houden.
Het monitoren van je rusthartslag en HRV is dan ook goed, afwijkende waarden zijn ook een goede indicatie van vermoeidheid.

Ook kan het zijn dat je voeding niet goed is? Dat is heel breed, van de inname van genoeg eiwitten gedurende de dag (dus niet alles in 1x), tot het innemen van genoeg koolhydraten tijdens zware trainingen of langere ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
[...]

[Afbeelding]
Wat @rolandos582 al zegt, van die 3 uur heb je ruim 40 minuten tempo of harder gereden. Dat hakt er dan wel in als je nog niet het duurvermogen hebt opgebouwd.
Dus iets meer opletten dat je netjes in zone blijft. En ook dit proberen langzaam aan uit te bouwen. Als je niet vaak 3 uur rijdt, dan kan dat in het begin best vermoeiend zijn. Naarmate je het vaker doet, wordt het steeds wat makkelijker en moet je het verder gaan uitbreiden.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 13:58

McMiGHtY

- burp -

Blokkie90 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:51:
[...]

Ik ben van België en woon zelfs in Mol :P
Ik zoek voor een zondag 28 augustus een mooi stukje horeca waar ik met 20 fietsers koffie met appelgebak kan nuttigen, waar ik geen hinder heb van de drukte van de diertjesmarkt en de fietsen ook nog een beetje in het zicht kunnen staan..

Tips? Hoe groot is jouw tuin?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovialgent
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-03 15:34
Heren, heb even een vraagje. Momenteel rijd ik met een Bianchi Ultegra sprint 20 disc in framemaat 59. Ik ben zelf een meter 88 en heb een binnenbeenlengte van 95 +-. Nu heb ik steeds het gevoel dat mijn stuur te laag staat ten opzichte van mijn zadel. Ik ben zelf al naar de bikefit geweest maar naar mijn gevoel ligt de geometrie me niet.. Heb er een stuurpen van 120 mm opstaan. Bij 110 mm wat toch wel wat comfortabeler fietst kom ik bij beklimmingen boven de 10% toch vaak met mijn knieën tegen het stuur. ( Ligt misschien aan mijn klimtechniek ) nog mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 15:51

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Jovialgent Lastig oordelen, kan je wellicht nog een spacer onder je stuur kwijt? 110mm + spacer? Wellicht kom je dan beter uit met je knieën? Kwestie van experimenteren ben ik bang voor. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
McMiGHtY schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:35:
[...]

Ik zoek voor een zondag 28 augustus een mooi stukje horeca waar ik met 20 fietsers koffie met appelgebak kan nuttigen, waar ik geen hinder heb van de drukte van de diertjesmarkt en de fietsen ook nog een beetje in het zicht kunnen staan..

De Proloog in Amerongen?
Jovialgent schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:11:
Heren, heb even een vraagje. Momenteel rijd ik met een Bianchi Ultegra sprint 20 disc in framemaat 59. Ik ben zelf een meter 88 en heb een binnenbeenlengte van 95 +-. Nu heb ik steeds het gevoel dat mijn stuur te laag staat ten opzichte van mijn zadel. Ik ben zelf al naar de bikefit geweest maar naar mijn gevoel ligt de geometrie me niet.. Heb er een stuurpen van 120 mm opstaan. Bij 110 mm wat toch wel wat comfortabeler fietst kom ik bij beklimmingen boven de 10% toch vaak met mijn knieën tegen het stuur. ( Ligt misschien aan mijn klimtechniek ) nog mensen met deze ervaring?
Zadel te ver naar voren?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:15
Noxa schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:41:
[...]

De Proloog in Amerongen?
Sinds wanneer zit De Proloog in Amerongen in Mol, België? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:06
[...]

En nog belangrijker, wat zijn je horeca skills?

Zowel bediening als keuken.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:48
mhr-zip schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:02:

Horeca skills? Als in: kun je genoeg eten (voor 20 man) van de supermarkt naar je auto dragen? :P Heel wat taartjes/vlaaien haha. Ik zou ook nog wat andere dingetjes kopen zodat er wat keuze is. Notenmixje, bananen, etc

[ Voor 18% gewijzigd door KleineJoop op 01-06-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Je kan nog lid worden van de Club en je dan aanmelden voor de club3daagse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

KleineJoop schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Horeca skills? Als in: kun je genoeg eten (voor 20 man) van de supermarkt naar je auto dragen? :P Heel wat taartjes/vlaaien haha. Ik zou ook nog wat andere dingetjes kopen zodat er wat keuze is. Notenmixje, bananen, etc
Nee hoor..als er stoeltjes zijn, genoeg koffie voor 2 koppies de man/vrouw en een appelgebakje voor een mooi prijsje, dan hebbie een deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 15-09 22:40
[...]

Ik zoek voor een zondag 28 augustus een mooi stukje horeca waar ik .......
Een mooi stukje horeca.....

Voor een stukje beleving? Hallow, 2016 belt, ze willen "een stukje" terug O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Blijven zitten tijdens het klimmen helpt misschien ook.

edit: bij nader inzien komt dit advies misschien wat bits over. Maar het is goedbedoeld, staan tijdens klimmen heeft maar heel kortstondig effect, als je blijft zitten hou je het sowieso langer vol. En als bonus stoot je je knie niet tegen het stuur.

[ Voor 14% gewijzigd door SirLenncelot op 01-06-2022 21:08 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
The__Dude schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:48:
[...]

Sinds wanneer zit De Proloog in Amerongen in Mol, België? 8)7
Ik vond het al zo'n random vraag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:02
[...]

Een horecazaak waar je koffie kan nuttigen zal je hier wel makkelijk vinden. enkel weet ik niet of die ook een appelgebakje kunnen voorzien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Blokkie90 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:56:
[...]

Een horecazaak waar je koffie kan nuttigen zal je hier wel makkelijk vinden. enkel weet ik niet of die ook een appelgebakje kunnen voorzien :-)
In Nederland eet je altijd appeltaart met fietsen, wat is de Belgische variant daar op?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
mhr-zip schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:30:
[...]
In Nederland eet je altijd appeltaart met fietsen, wat is de Belgische variant daar op?
Appeltaart met slagroom?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
Helaas redelijk regionaal en dus niet overal te krijgen, maar als je de kans hebt: mattentaartjes
Afbeeldingslocatie: https://img.static-rmg.be/a/food/image/q75/w640/h400/1022/geraardbergse-mattentaarten.jpg

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
mhr-zip schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:30:
[...]

Rijsttaartje ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:01
Je geeft niet aan of je fiets nu conform de bike-fit is afgesteld. Ik ga er even vanuit dat dat het geval is.

Kom je met je knieën tegen het stuur dan heeft dat meer te maken met de afstand zadel-stuur dan het hoogteverschil (drop) zadel- stuur.
Als je de afstand zadel-stuur wilt vergroten is de eerste gedachte altijd om een langere stuurpen te nemen. Het gevolg is echter dat je remmen verder weg komen te staan. Om dezelfde houding te behouden, maar ook meer ruimte voor je benen te geven moet je een langere stuurpen nemen en een ander stuur met een kortere reach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Volgens mij komt ie tegen zijn stuur bij het staan op de pedalen bij een beklimming met een stijgingspercentage van meer dan 10%.

Daar heeft de afstand zadel -> stuur niets mee te maken.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Blokkie90 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:56:
[...]

Als ik ze nu bel, moet dat vast goed komen. Waar ik tegen aanloop is dat er op zondag een dierenmarkt is in Mol, en waar we afgelopen weekeinde de horeca gescout hebben, die roepen nu "nee..buiten kan ik niet reserveren, en je fiets moet je verderop bij de wereldwinkel zetten".

Dat we binnen zouden moeten zitten, geen probleem, maar de fietsen uit het zicht bij de wereldwinkel vind ik wel een uitdaging.

Als je nog een tip hebt voor een horeca gelegenheid, en dat hoeft niet perse in het centrum, waar we zicht kunnen hebben op de fietsen, of nog beter, de fietsen op een binnenplaatsje oid kunnen neerzetten, dan heeft dat de voorkeur :D

En @mhr-zip als je wilt, kan ik het inschrijfformulier wel naar je sturen, dan kun je eind augustus mee :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:15
[...]

[Afbeelding]
Ik begrijp wel waarom je twijfelt waarom je ondanks de hoge Vo2 max je leeg voelt tijdens een duurtraining. Een Vo2 max van 66 is een hele fraaie waarde, daar zou je hard mee kunnen fietsen en/of lang met een lage intensiteit. Als ik jouw cijfers bekijk, zie ik een gemiddelde harstlag van ca.120bpm en een gemiddelde snelheid van ca. 27km/h. Voor iemand met een Vo2 max van 66 en een maximale hartslag van 193 zou dat makkelijk te doen moeten zijn.

Ik ben zelf een stuk minder getalenteerd. Ik ben 48 jaar oud en mijn VO2 max is geschat om ruim 50. Ik fiets ook maar 3000km per jaar, naast 1000km per jaar hardlopen en 3500 woon-werk kilometers op een E-bike. Tegelijkertijd kost het mij geen enkele moeite om 100+ km te fietsen met een gemiddelde snelheid van ~27 en een hartslag van 140-150bpm. Vorig jaar ritje van 157km gedaan met een gemiddelde hartslag van ~150 en een gemiddelde snelheid van ~27km/h. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yqi-eI9uKm3dRCS7QwaIMAptwzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zg90Q0wcz87ECV5MY2906WYi.jpg?f=user_large

Waar het bij jouw aan licht? Geen idee. Goed eten is al genoemd, tegelijkertijd een zou je een lange duurrit op lage intensiteit grotendeels op vetverbranding kunnen doen.
Ook de VO2 max meting zelf kun je nog eens naar kijken. Was het een 9 minuten test, of langer? Als je veel anaeroob vermogen hebt, kan een korte teset nog wel eens een overschatting zijn. Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Een vo2max meting is per definitie een aerobe meting (bij anaeroob gebruik je geen zuurstof). Dus volgens mij maakt het geen verschil in hoeveel tijd je richting Vo2Max gaat. Het is puur het moment waarop je lichaam de maximale hoeveelheid zuurstof gebruik meet.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
Michaelg schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:33:
Een vo2max meting is per definitie een aerobe meting (bij anaeroob gebruik je geen zuurstof). Dus volgens mij maakt het geen verschil in hoeveel tijd je richting Vo2Max gaat. Het is puur het moment waarop je lichaam de maximale hoeveelheid zuurstof gebruik meet.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik was in verwarring met een FTP-test. Een korte test geeft m.i. vaak een overschatting als je redelijk veel aneroob vermogen hebt die je in die korte periode gerbuikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Phydomir

Dennis

Denk dat je ook vooral niet moet onderschatten hoe lang 3 uur achter elkaar fietsen is als je dat nog niet heel lang doet. Tel er dan bij dat je misschien niet voldoende hebt gegeten, toch redelijk wat tijd op tempo hebt gereden en wellicht andere randzaken en dan kan je best wel leeg thuis komen ja.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
YouTube: Most of Your Training Should Be EASY! Polarized Training With Dr. St...

Vind dit wel een interessante video, blijft toch een beetje zoeken wat een goede manier van trainen is voor mij. Als ik kijk naar mijn intervals data, zit ik dus in Pyramidal training, met name door groepsritjes/koers etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kE2CV91rYC5IXmWeaJ1DP9oUs9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qcI3NL94MQqXZUqsrYt6LAwE.png?f=fotoalbum_large

Hoe delen jullie dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Phydomir schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:27:
Denk dat je ook vooral niet moet onderschatten hoe lang 3 uur achter elkaar fietsen is als je dat nog niet heel lang doet. Tel er dan bij dat je misschien niet voldoende hebt gegeten, toch redelijk wat tijd op tempo hebt gereden en wellicht andere randzaken en dan kan je best wel leeg thuis komen ja.
Moeilijk te zeggen. Voor iemand met een slechte conditie is 3 uur fietsen een opgave.

Maar voor iemand met een fantastische Vo2 max van 66, met een gemiddelde hartslag van 120 tijdens de rit, terwijl de maximale hartslag 193bpm is, is deze intensiteit cardiovasculair erg laag.

Goed alle randzaken zoals, eten, vocht, positie op de fiets etc. uitzoeken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:27:
YouTube: Most of Your Training Should Be EASY! Polarized Training With Dr. St...

Vind dit wel een interessante video, blijft toch een beetje zoeken wat een goede manier van trainen is voor mij. Als ik kijk naar mijn intervals data, zit ik dus in Pyramidal training, met name door groepsritjes/koers etc.

[Afbeelding]

Hoe delen jullie dit in?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUI2QP-Tj4-AelS4Ub7eeMWE0fI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uvMMtDCCs2pgnItzTtimHJde.png?f=user_large

Ik doe ook meestal 2groep-ritjes / week en 1-2 solo-ritten, maar daar zit (veel) meer base in dan in jouw groep-ritjes, denk ik dan.

Ik doe helemaal geen trainings-programma, ik rij gewoon 'voor de leuk' - en daar komt het dan op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

bert74 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:29:
[...]

Moeilijk te zeggen. Voor iemand met een slechte conditie is 3 uur fietsen een opgave.

Maar voor iemand met een fantastische Vo2 max van 66, met een gemiddelde hartslag van 120 tijdens de rit, terwijl de maximale hartslag 193bpm is, is deze intensiteit cardiovasculair erg laag.

Goed alle randzaken zoals, eten, vocht, positie op de fiets etc. uitzoeken lijkt me.
Ik vraag me wel even af hoe het VO2max is bepaald. Is dit met adem-analyse gedaan of op basis van een formule gebaseerd op HR vs Power en Gewicht?

In dat laatste geval is je VO2max waarschijnlijk (gruwelijk) overschat, zeker als dat een korte test was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
rolandos582 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:27:

[Afbeelding]

Hoe delen jullie dit in?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpxQ15Pl_8ejwFDaVTZnfMoF5L4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bfi6qbNYi1SIWMY9WrdoL53X.png?f=fotoalbum_large

Probeer wel het principe te hanteren van 1 a 2 harde sessies per week en de rest rustige duur.
Wel grappig overigens dat Seiler het "vroeger" had over of zone 1 of zone 3 training en zone 2 wilde hij compleet vermijden. Maar daar is hij toch wel van terug gekomen. Nu is het of zone 1, of zone 2/3. Welke intensiteit je traint is dan een beetje afhankelijk van je doelstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Michaelg schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:19:
[...]

[Afbeelding]

Probeer wel het principe te hanteren van 1 a 2 harde sessies per week en de rest rustige duur.
Wel grappig overigens dat Seiler het "vroeger" had over of zone 1 of zone 3 training en zone 2 wilde hij compleet vermijden. Maar daar is hij toch wel van terug gekomen. Nu is het of zone 1, of zone 2/3. Welke intensiteit je traint is dan een beetje afhankelijk van je doelstelling.
Ik denk met name omdat het anders ook niet haalbaar is, als jij 10 uur per week traint, 8 uur rustig en 2 uur Z5. Dat is behoorlijk pittig hoor, dan moet je ook heel veel intervallen doen of echt een uur lange heel hard rijden. Z5 is VO2 max en hoger bij mij, dus studie gedaan en vanaf Z3 is inspanning/stress niveau al hoger dus is het nu Z1/Z2 basis en daarboven is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Ik denk met name omdat het anders ook niet haalbaar is, als jij 10 uur per week traint, 8 uur rustig en 2 uur Z5. Dat is behoorlijk pittig hoor, dan moet je ook heel veel intervallen doen of echt een uur lange heel hard rijden. Z5 is VO2 max en hoger bij mij, dus studie gedaan en vanaf Z3 is inspanning/stress niveau al hoger dus is het nu Z1/Z2 basis en daarboven is voldoende.
Als je meer gaat trainen dan verschuift dat ook meer naar 85/15 cq. 90/10% in dat trainingsmodel. Je moet dan niet al te star vasthouden aan die 80/20 verhouding (die sowieso arbitrair is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
bert74 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:29:
[...]

ik weet het ook niet hoor.. dus ik wil niet beweren dat dit niet klopt, maar in een vraag vorm.. is dit zo? kan je niet een hoge vo2 max hebben en weinig duurvermogen? In de begin fase van mijn structured training was dit bij mij zeker zo. Je kan dan uiteraard ook best een lange rit doen, maar de zones op basis van % ramp ftp zijn dan wellicht veel te hoog.

Je vo2max hoeft niet in verhouding te zijn met je duurvermogen, die train je beide op 2 verschillende manieren.

(mijn vo2 max schommelt volgens garmin tussen de 60 en 70, afhankelijk van mijn trainingen, geen idee hoe dit overeen zou komen met lab testen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Laatst online: 15-09 16:28
rolandos582 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Theoretisch gezien gaat de 80/20-verhouding over de trainingssessies, niet zo zeer de tijd-in-zones (TiZ).

Dus als je 5 keer per week traint is 1 daarvan 'hard' en de overige 4 'makkelijk'. Dat zegt op zich nog niks over het aantal uur in de zones. Die verhouding in tijd-in-zone gezien zou normaliter nog veel meer richting de 90/10 gaan.

Voorbeeld:
- Dinsdag (hard) VO2 intervallen 5x5: 25min in z5 verder rustig z1/z2 35min.
- Woensdag (makkelijk) 90min z2
- Donderdag (makkelijk) 60min z2 + 2x15min tempo z3
- Zaterdag (makkelijk) 240min z2
- Zondag (makkelijk) 118min z2 + 6 sprintjes van 20sec: 2min z6+

In totaal 10 uur.
Is een verhouding in ritten van 4:1 (80/20).
Is een verhouding in tijd van:
- Makkelijk: 543 min | 90,5%
- 'Grijs': 30 min | 5%
- Hard: 27 min | 4,5%

2 uur z5 proberen te doen in een week lijkt me niet verstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
Prulleman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:01:
[...]

ik weet het ook niet hoor.. dus ik wil niet beweren dat dit niet klopt, maar in een vraag vorm.. is dit zo? kan je niet een hoge vo2 max hebben en weinig duurvermogen? In de begin fase van mijn structured training was dit bij mij zeker zo. Je kan dan uiteraard ook best een lange rit doen, maar de zones op basis van % ramp ftp zijn dan wellicht veel te hoog.

Je vo2max hoeft niet in verhouding te zijn met je duurvermogen, die train je beide op 2 verschillende manieren.

(mijn vo2 max schommelt volgens garmin tussen de 60 en 70, afhankelijk van mijn trainingen, geen idee hoe dit overeen zou komen met lab testen)
Exact dit. Alleen Vo2max zegt niet zoveel.

https://www.trainerroad.c...g-it-can-make-you-faster/

Deze blog legt e.e.a. wel goed uit:
"
But cycling isn’t an oxygen consumption contest, and what matters isn’t the volume of oxygen you utilize so much as what you do with it. This is known as pVO2 max, the power you actually produce while consuming a maximal volume of oxygen.
"

"VO2 max effectively defines the ceiling of what your aerobic system can do, and riding at FTP is sustainable partly because it mostly occurs at a level of oxygen consumption below your VO2 max. Exactly what percentage of your VO2 max you can utilize while sustainably riding is called fractional utilization. The more of your aerobic capacity your FTP can sustainably harness, the faster you’ll be able to ride."

En dan heb je ook nog vo2 max slow component:

"Most athletes associate VO2 max with short, very intense efforts that quickly elevate respiration and heart rate to their limits. But in truth, any work above FTP will eventually push you to maximal oxygen uptake if it lasts long enough. This technical detail is known as the VO2 max slow component and is a result of your body’s decreased efficiency as it works at high intensity. "

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

Hoe ik train:

Di intervallen clubtraining (z4/z5, 70-90km)
Wo hardrijden clubtraining (z3/z4, 70km)
Do rustig duo/solo (z2, 60-80km)
Za hardrijden clubrit (z4, 80-100km)
Zo rustig clubrit of duo/solo (z2, 60-90km)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Prulleman
Grin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:37:
Hoe ik train:

Zo rustig club of duo/solo (z2, 60-90km)
toevoeging:
Ma ketting poetsen
Vr ketting poetsen

;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Michaelg schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Exact dit. Alleen Vo2max zegt niet zoveel.

https://www.trainerroad.c...g-it-can-make-you-faster/

Deze blog legt e.e.a. wel goed uit:
"
But cycling isn’t an oxygen consumption contest, and what matters isn’t the volume of oxygen you utilize so much as what you do with it. This is known as pVO2 max, the power you actually produce while consuming a maximal volume of oxygen.
"

"VO2 max effectively defines the ceiling of what your aerobic system can do, and riding at FTP is sustainable partly because it mostly occurs at a level of oxygen consumption below your VO2 max. Exactly what percentage of your VO2 max you can utilize while sustainably riding is called fractional utilization. The more of your aerobic capacity your FTP can sustainably harness, the faster you’ll be able to ride."

En dan heb je ook nog vo2 max slow component:

"Most athletes associate VO2 max with short, very intense efforts that quickly elevate respiration and heart rate to their limits. But in truth, any work above FTP will eventually push you to maximal oxygen uptake if it lasts long enough. This technical detail is known as the VO2 max slow component and is a result of your body’s decreased efficiency as it works at high intensity. "
Het zal ellemaal wel, maar er is doorgaans een sterk verband tussen Vo2 max (piek zuurstof verbuik) en aerobisch duurvermogen. Beide kun je trainen, verhouding kort/lang kan van persoon tot persoon verschillend zijn, maar is bijna altijd een sterke correlatie.

Andersom ook, als je een slechte conditie hebt door bijvoorbeeld ziekte, is je VO2 max laag, heb je ook geen duurvermogen.

Let wel, kijkend de cijfers hartslag tijdens duurrit is maar 121bpm. Dit is nog een geen 50% van de hartslagreserve. Ook de gemiddelde snelehid is "maar" 27km/h.

Als je je zelf leegt voelt na deze lage intensiteit, zou ik willen weten of die Vo2 max meting wel klopt en/of overige "randzaken" zoals, eten, drinken, rust, positie op de fiets etc. goed zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:22
bert74 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:03:
[...]

Het zal ellemaal wel, maar er is doorgaans een sterk verband tussen Vo2 max (piek zuurstof verbuik) en aerobisch duurvermogen. Beide kun je trainen, verhouding kort/lang kan van persoon tot persoon verschillend zijn, maar is bijna altijd een sterke correlatie.

Andersom ook, als je een slechte conditie hebt door bijvoorbeeld ziekte, is je VO2 max laag, heb je ook geen duurvermogen.

Let wel, kijkend de cijfers hartslag tijdens duurrit is maar 121bpm. Dit is nog een geen 50% van de hartslagreserve. Ook de gemiddelde snelehid is "maar" 27km/h.

Als je je zelf leegt voelt na deze lage intensiteit, zou ik willen weten of die Vo2 max meting wel klopt en/of overige "randzaken" zoals, eten, drinken, rust, positie op de fiets etc. goed zijn.
Belangrijk lijkt mij de vetverbrangingsdrempel (RER).

Iemand die alleen/veel HIT doet kan een zeer hoge VO2 max hebben (dat train je effectief), maar een zeer inefficient vetverbrandingssysteem (dat train je dan namelijk niet).

Gevolg is dat je op lage intensiteit bijv al 100% carbs verbruikt en dus sneller leeg bent. Oplossing is meer langzame ritjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Prulleman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:51:
[...]

toevoeging:
Ma ketting poetsen
Vr ketting poetsen

;)
Das nog te weinig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
ja, je hebt helemaal gelijk, eerder:
Ma volledige fiets poetsen
Di intervallen clubtraining (z4/z5, 70-90km) + ketting poetsen
Wo hardrijden clubtraining (z3/z4, 70km) + ketting poetsen
Do rustig duo/solo (z2, 60-80km) + ketting poetsen
Vr fiets strippen, schoonmaken en opnieuw opbouwen
Za hardrijden clubrit (z4, 80-100km) + ketting poetsen
Zo rustig clubrit of duo/solo (z2, 60-90km) + ketting poetsen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Requiem19 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:07:
[...]

Belangrijk lijkt mij de vetverbrangingsdrempel (RER).

Iemand die alleen/veel HIT doet kan een zeer hoge VO2 max hebben (dat train je effectief), maar een zeer inefficient vetverbrandingssysteem (dat train je dan namelijk niet).

Gevolg is dat je op lage intensiteit bijv al 100% carbs verbruikt en dus sneller leeg bent. Oplossing is meer langzame ritjes.
Klopt, dit zijn de uitzonderingsgevallen. Echter in deze casus wordt er gefietst en met lage intensiteit.

Komt ook wel eens voor dat wielrenners met flink wat overgewicht een behoorlijke duurconditie hebben (blij vlakker ritten) en door het hoge gewicht een lage VO2 max hebben. Ook hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De beter worden podcast heeft het daar ook wel over gehad. Zij noemen het wit/zwart trainen. Dus of een relaxte rit of helemaal stuk gaan. Grijs trainen zit daar tussen in en wordt afgeraden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Prulleman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:19:
[...]

ja, je hebt helemaal gelijk, eerder:
Ma volledige fiets poetsen
Di intervallen clubtraining (z4/z5, 70-90km) + ketting poetsen
Wo hardrijden clubtraining (z3/z4, 70km) + ketting poetsen
Do rustig duo/solo (z2, 60-80km) + ketting poetsen
Vr fiets strippen, schoonmaken en opnieuw opbouwen
Za hardrijden clubrit (z4, 80-100km) + ketting poetsen
Zo rustig clubrit of duo/solo (z2, 60-90km) + ketting poetsen
Dit gaat ook op voor @rolandos582 wat betreft poetsen. Trainingsschema ziet er wel wat anders uit. Vanavond mag hij weer echt aan de bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:11:
[...]

Dit gaat ook op voor @rolandos582 wat betreft poetsen. Trainingsschema ziet er wel wat anders uit. Vanavond mag hij weer echt aan de bak
Sinds ik mijn kettingen wax met MoltenSpeedWax valt dat allemaal wel mee, af en toe even een babydoekje eroverheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Vergeten julie remblokken niet te vervangen ?
Iedere eerste van de maand nieuwe ketting, achterband en remblokjes.
Scheelt dat ik nog beetje afwissel kwa fietsen, anders zou ik dat schema wel kunnen aanhouden 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Niet iedereen fietst 9999999km per week... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Sinds ik mijn kettingen wax met MoltenSpeedWax valt dat allemaal wel mee, af en toe even een babydoekje eroverheen.
Na een volle werkweek om 4 kettingen schoon te maken en waxen ben je er weer 4 weken vanaf bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

#RemmenIsAngst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
Grin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:37:
Hoe ik train:

Zo rustig clubrit of duo/solo (z2, 60-90km)
Dan maak jij mooi wat uurtjes Grin en een behoorlijke belasting. Met deze trainingsarbeid kun je prima mee doen met de Amateurs, daarvanuit gaan dat je de clubtrainingen ook meedraait en niet alleen wat meewaait/ in het laatste wiel hangt :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
pier87 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:10:
[...]

Dan maak jij mooi wat uurtjes Grin en een behoorlijke belasting. Met deze trainingsarbeid kun je prima mee doen met de Amateurs, daarvanuit gaan dat je de clubtrainingen ook meedraait en niet alleen wat meewaait/ in het laatste wiel hangt :P
Ja @Grin Maandag is District Kampioenschap, ik heb je alvast opgegeven. Qua club training kan ik melden dat hij zijn uiterste best doet en dinsdag echt een goede dag had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Heb altijd op een aardig niveau wedstrijden gereden @pier87. Lange fietstochten boeien mij niet, ga liever minder lang en wat harder.
Ik zal het woord 'fietsles' nu niet weer in de mond nemen @rolandos582 ;)
DK? Been there, done that, got the t-shirt. Die tijd heb ik gehad, de jonkies mogen dat nu overnemen. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:35:
Heb altijd op een aardig niveau wedstrijden gereden @pier87. Lange fietstochten boeien mij niet, ga liever minder lang en wat harder.
Ik zal het woord 'fietsles' nu niet weer in de mond nemen @rolandos582 ;)
DK? Been there, done that, got the t-shirt. Die tijd heb ik gehad, de jonkies mogen dat nu overnemen. 8)
Opa vertelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Hehe DK Vamberg wordt wel een ander verhaal natuurlijk 😅

Oke @Grin , dan weet ik genoeg. Jij hoort ook bij het csg groepje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
pier87 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:10:
[...]

De trainingsarbeid moet wel genuanceerd worden. Op het moment dat de wegen nat zijn of er een lichte kans daarop is of de temperatuur onder de 15 graden dreigt te raken dan worden er ook wel langere rustmomenten gepakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 15-09 22:40
wisselwerking schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:52:
[...]

.....Op het moment dat de wegen nat zijn of er een lichte kans daarop is......
Correctie, de wegen gedeeltelijk nat zijn, in die mate dat de fiets te vaak over plassen heengetilt moet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

pier87 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:11:

Zeldzame actiefoto van CSG'ers in het wild ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vABj89S6BmyPXiFmrJSTgRfm6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fn6NLifcn9JihkBoKvFTIAmr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Grin op 02-06-2022 21:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
pier87 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 18:11:

De mannen van Groningen zijn stiekem allemaal jaloers op @wisselwerking, sinds ze er achter kwamen dat hij lid was bij CSG zijn ze allemaal bij die club gegaan ;)
Dat wisselwerking weinig trainde bij CSG is dan weer een saillant detail maar dat kindertaxiën win je de oorlog nog mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Dat komt in aflevering 39 van de beter worden podcast

Gewoon hengsten op je stadsfiets O+

Uit eindelijk kom je weer uit bij aflevering 1: consistentie. We lullen hier over of we onze 3 uur training per week nu moeten verdelen in 80/20 of 90/10 qua duur/hiit. Maar belangrijkste is dat je gewoon gaat fietsen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Kluus

Gang is alles

Grin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:46:
[...]

[Afbeelding]
Geen idee wat CSG is, klinkt als letterlijk “ver van mijn bed” maar man, wat een prachtige Canyon op deze foto. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
TheTinusNL schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:55:
Wanneer is er voor het laatst een schijfremdiscussie of schijfremgeklaag geweest? 8)

Ik heb weer een nieuw hoofdstuk in mijn ellendige eerste ervaring met (hydraulische) schijfremmen. Gaat om Shimano RX400 a.k.a. gravel Tiagra op een nieuwe Sensa Romagna GRX van november 2021.

Na een winter lang de achterkant piepen, kraken, schuren, slijten, ontelbaar keer opnieuw afstellen en schoonmaken dacht ik er EINDELIJK vanaf te zijn met een nieuw, vers setje blokjes.
Oude er uit, zuigertjes afnemen met een doekje en beetje terugduwen, nieuwe er in, centreren en klaar dacht ik.
Maar nee, zuigers kwamen niet meer naar buiten. Geen druk meer op de hendel. Paar keer snel flipperen met de rem om hopelijk luchtbelletjes naar boven te krijgen, geen succes. Voordeel is dat ze niet meer aanlopen, nadeel dat ik geen achterremkracht heb :+
Paar minuten later de dader gevonden: mineraalolie op mijn stuurlint. Zat ook wat aan de binnenkant van het rubber van de shifter. En inderdaad, schroefje van de leiding open geschroefd (die goed vastzat, snap niet waar de vloeistof vandaag kwam?) en die zit niet meer volledig vol.

Ik ben na ongeveer een half jaar gezeur zo ver dat ik twijfel of mijn volgende fiets wel (weer) schijfremmen gaat krijgen.
Aan de andere kant, volgens mij zijn er genoeg positieve ervaringen en nou was winter op een gravelbike natuurlijk niet de ideale omgeving om voor het eerst kennis te maken met schijfremmen.
Deze fiets heb ik als "tussenpaus" gekocht als hybride racert/MTB (oude racert was te groot) om dan zodra de fietsvoorraden weer een beetje normaal zijn een racer (met graveloptie, zoiets als een Domane o.i.d.) en ergens ooit een (waarschijnlijk tweedehands) MTB te kopen als instapper in de MTB wereld.

Nu twijfel ik om ondanks mijn slechte ervaringen toch te investeren in onderhoudsspullen voor schijfremmen en aangezien die nieuwe fiets waarschijnlijk pas 2023-2024 wordt, ontkom ik niet aan schijfremmen en toegegeven, als het werkt is het zo veel fijner dan velgremmen. Ook voor MTB nodig.
.. of om de fiets voor onderhoud weg te brengen naar een LBS en daarna in de verkoop te zetten en de aanschaf van een racert naar voren te halen (tweedehands rim brake o.i.d.).
Eindelijk mijn ontluchtingsset binnen... helemaal happy... maar nee, nieuw hoofdstuk in mijn schijfremellende. |:(

Bijgevuld/ontlucht, maar het was een bodemloze put. Nu weet ik inmiddels ook waar de laatste keer het lekte bij het knijpen (en nu dus ook weer):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNMrJEm8LgezhBhwtje3_W89frE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26EaqmwyXeVqPzchQGVLvCvK.jpg?f=fotoalbum_large
rechtsonder de "shimano mineral oil" loopt het er uit. Dit is de rechter shifter, gezien vanaf de binnenkant.

Ik word uit de manual, pagina 70-86 niet wijzer wat dit is, ook niet wat die schroefjes daarboven en links zijn? Ik heb er nog niet aan gedraaid... überhaupt omdat het zo te zien Torx is van het (te kleine) formaat dat hier niet in de gereedschapskist ligt. :+
En tot overmaat van ramp lijkt de O-ring schroef nu ook nog vast te zitten terwijl ik hem niet eens zo hard heb aangedraaid (0.5-0.7 Nm volgens de manual). |:(

Aangezien ik al sinds aanschaf (november) gezeur heb met alleen de achterkant, kan dit een fabrieksfout zijn? Montagefout van de LBS waar ik hem nieuw gekocht heb?
Als dat inderdaad het geval is, hoe zou ik dat moeten aantonen? De fiets heeft inmiddels al 3.4k gereden.
Zo niet, kan ik met bleedkit en basic tools, of een (willekeurige) LBS dit nog oplossen of moet die hele shifter gewoon vervangen worden? -O-

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Kluus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:28:
[...]

Geen idee wat CSG is, klinkt als letterlijk “ver van mijn bed” maar man, wat een prachtige Canyon op deze foto. d:)b
Gaat het wel helemaal goed met je? Je ziet overal die 'fietsen'...
*Nergens een Canyon ziet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik heb dat nou al zo vaak voorbij zien komen op strava....maar ik vraag het dan toch maar. Wat is het? :X

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:28:
[...]

Cycle Sport Groningen, fietsclub hier in Groningen. Daar zijn een aantal forum leden hier lid van, zoals @Grin maar die is wel lid zeg maar maar weigert club kleding te kopen want dat is inferieur en Q36.5 is alles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:53:
[...]

Cycle Sport Groningen, fietsclub hier in Groningen. Daar zijn een aantal forum leden hier lid van, zoals @Grin maar die is wel lid zeg maar maar weigert club kleding te kopen want dat is inferieur en Q36.5 is alles.
Ik heb mezelf lang genoeg pijn gedaan in clubkleding; ook dat laat ik wederom graag over aan de jonge garde.
Q36.5 en anders niks. Ik hoop dat iedereen te zijner tijd zijn/haar Q36.5 mag vinden. :+ O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Mistraller schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:43:
[...]

Ik heb dat nou al zo vaak voorbij zien komen op strava....maar ik vraag het dan toch maar. Wat is het? :X
Ik moet mijn kinderen naar school, sport, hobby e.d. brengen en dat doe ik op de fiets. Dus kindertaxi in het kort.

En zonder kinderen af en toe bij een wielrenner in het wiel met mijn stadsfiets met fietstassen, al dan niet met boodschappen. Prima training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
wisselwerking schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:10:
[...]

Ik moet mijn kinderen naar school, sport, hobby e.d. brengen en dat doe ik op de fiets. Dus kindertaxi in het kort.

En zonder kinderen af en toe bij een wielrenner in het wiel met mijn stadsfiets met fietstassen, al dan niet met boodschappen. Prima training.
En de kids fietsen dan mee of achterop?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Als ik over een maand de marmotte fiets dan gaat mijn vriendin ook mee. Is er in dat gebied eigenlijk nog iets leuks te doen naast wandelen en fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
mhr-zip schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:11:
[...]

Uit eindelijk kom je weer uit bij aflevering 1: consistentie. We lullen hier over of we onze 3 uur training per week nu moeten verdelen in 80/20 of 90/10 qua duur/hiit. Maar belangrijkste is dat je gewoon gaat fietsen.
Jij weet wat er van komt hé, dat hengsten op en stadsfiets.

En consistentie is overrated. Kijk maar naar mijn trainingsschema.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:20

Kluus

Gang is alles

SirLenncelot schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:43:
Als ik over een maand de marmotte fiets dan gaat mijn vriendin ook mee. Is er in dat gebied eigenlijk nog iets leuks te doen naast wandelen en fietsen?
Weinig, bij Les Deux Alpes kan je nog skiien van een gletsjer volgens mij… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:15
ElGreco schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Jij weet wat er van komt hé, dat hengsten op en stadsfiets.

Als je bijna 3 minuten over het Kopje wil doen is consistentie overrated ja. Het is dat je goede wielen schijnt te bouwen, maar anders…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16-09 13:49
Grin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:59:
[...]

Ik heb mezelf lang genoeg pijn gedaan in clubkleding; ook dat laat ik wederom graag over aan de jonge garde.
Q36.5 en anders niks. Ik hoop dat iedereen te zijner tijd zijn/haar Q36.5 mag vinden. :+ O-)
Haha volledig mee eens _/-\o_ ! Wat een puinhoop is clubkleding vaak, zowel qua looks als comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-09 09:53

FJ Cruiser

Sand Ladder

De fietsbel…..

Ik heb een Canyon Ultimate besteld. Iemand ervaring met een fietsbel welke op een aero stuur past en een goed geluid maakt?

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:16
(jarig!)
FJ Cruiser schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:15:
De fietsbel…..

Ik heb een Canyon Ultimate besteld. Iemand ervaring met een fietsbel welke op een aero stuur past en een goed geluid maakt?
Toevallig gisteren de HideMyBell Raceday FI besteld.Die is compatible met mijn CP10 handlebar (Ultimate).

Gevalletje: shut up and take my money (best prijzig).

Ervaring is wel dat leverancier niet moeilijk doet bij vervanging van onderdelen / garantie. De huidige op mijn Ultimate heb ik nu ~twee jaar in gebruik. Geen andere bel komt in de buurt qua eenvoud en aantal DB's. Ook mijn andere twee fietsen hebben een HideMyBell.

Helaas begon de koppelbout wat moeilijk te doen (heb deze te hard aangedraaid) waardoor de garmin nu enigzins scheef staat (en de mount dus min of meer kapot is). Tijd voor een nieuwe dus. Ik zie trouwens dat het model wat ik nu heb ook niet meer bestaat.
SirLenncelot schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:43:
Doet me denken aan Velomati #11
mhr-zip schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:11:
[...]

Ik maak mezelf ook schuldig aan kindertaxien / stadsfiets rammen. Ik fiets doorgaans 2x per week knoeperhard. De dag erna bestaat mijn 'herstelrit' eigenlijk altijd uit woon-werk en kiddo naar de opvang brengen. Ongeveer uurtje bij elkaar a 150-160 watt. Enige nadeel is dat die wattage op gevoel is: ik heb nog geen powermeter voor mijn stadsfiets :+
TheTinusNL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:30:
[...]

Eindelijk mijn ontluchtingsset binnen... helemaal happy... maar nee, nieuw hoofdstuk in mijn schijfremellende. |:(

Bijgevuld/ontlucht, maar het was een bodemloze put. Nu weet ik inmiddels ook waar de laatste keer het lekte bij het knijpen (en nu dus ook weer):
[Afbeelding]
rechtsonder de "shimano mineral oil" loopt het er uit. Dit is de rechter shifter, gezien vanaf de binnenkant.

Ik word uit de manual, pagina 70-86 niet wijzer wat dit is, ook niet wat die schroefjes daarboven en links zijn? Ik heb er nog niet aan gedraaid... überhaupt omdat het zo te zien Torx is van het (te kleine) formaat dat hier niet in de gereedschapskist ligt. :+
En tot overmaat van ramp lijkt de O-ring schroef nu ook nog vast te zitten terwijl ik hem niet eens zo hard heb aangedraaid (0.5-0.7 Nm volgens de manual). |:(

Aangezien ik al sinds aanschaf (november) gezeur heb met alleen de achterkant, kan dit een fabrieksfout zijn? Montagefout van de LBS waar ik hem nieuw gekocht heb?
Als dat inderdaad het geval is, hoe zou ik dat moeten aantonen? De fiets heeft inmiddels al 3.4k gereden.
Zo niet, kan ik met bleedkit en basic tools, of een (willekeurige) LBS dit nog oplossen of moet die hele shifter gewoon vervangen worden? -O-
Gewoon die remhendel vervangen i.p.v. aan blijven klooien (eventueel onder garantie). Heb zelf ook met mijn MTB gezeur gehad met een (verstopte) remhendel. Daar kwam ik pas achter toen ik een aantal keer opnieuw gebleed had en rem zelf vervangen had. Waarschijnlijk gaat er iets mis in het reservoir. Op YouTube staan video's om heel je remhendel uit elkaar te trekken en het dan mogelijk op te lossen. Ik had echter voor 30 euro een nieuwe. Deze vervangen / geinstalleerd en niet meer over nagedacht. Trouwens een van de redenen voor pro #teamrimbrake op de racefiets.

[ Voor 68% gewijzigd door Dix0r op 03-06-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
+1 voor de HideMyBell ik heb een FI model voor op de Canyon Ultimate en een Regular voor op mijn gravelaar. Die laatste gebruik ik ook om mijn voorlamp aan te hangen dmv de GoPro mount.

De trigger lijkt een beetje fragiel, maar toch houdt deze het al jaren vol. Volgens mij is dat ook iets waar ze wat aandacht aan besteedt hebben bij nieuwere versies.

Maar ja hè, wel duur hè…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dix0r schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:28:
Doet me denken aan Velomati #11
Ik ben niet zo streng hoor. Tussen het wassen van bibs, koken van pasta en aangeven van eten en drinken op strategische punten mag ze best iets voor zichzelf doen. Het is tenslotte wel vakantie…

[ Voor 4% gewijzigd door SirLenncelot op 03-06-2022 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-09 09:53

FJ Cruiser

Sand Ladder

Dank voor de tip, wist niet dat HideMyBell iets had voor deze cockpit.

Nu heb ik ook al een Knog lampenset gekocht die ik onder de Garmin wil hangen, dus zal toch nog iets anders moeten vinden voor de bel. Zit ook al een tijdje te kijken naar de Canyon bel. Deze plaats je aan het einde van de drop. Lijkt me niet echt een handige plaats, maar denk dat de HideMyBell ook niet veel handiger geplaatst is toch?

Veel geld inderdaad, maar als je het afzet tegen de hele fiets, pedalen, computer, schoenen en kleding 8)7

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Grin schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:46:
[...]

[Afbeelding]
Gesoigneerd hoor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Louislouislouis schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 05:36:
[...]

Haha volledig mee eens _/-\o_ ! Wat een puinhoop is clubkleding vaak, zowel qua looks als comfort.
Ik wil best een clubshirt draaien...maar ik weiger om de bibs aan te trekken.Anderhalf jaar me toch is over laten halen om "nee, dit is echt met een premium zeem" bib te bestellen..2x aangehad..2x de vellen erbij hangen.. #NooitMeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:51:
[...]
Jouw trainingsschema is ook consistent, elke maand een (1) lange rit (en dan soms wat kleinere rondjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Dix0r schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:28:
[...]

Toevallig gisteren de HideMyBell Raceday FI besteld.Die is compatible met mijn CP10 handlebar (Ultimate).

Gevalletje: shut up and take my money (best prijzig).

Ervaring is wel dat leverancier niet moeilijk doet bij vervanging van onderdelen / garantie. De huidige op mijn Ultimate heb ik nu ~twee jaar in gebruik. Geen andere bel komt in de buurt qua eenvoud en aantal DB's. Ook mijn andere twee fietsen hebben een HideMyBell.

Helaas begon de koppelbout wat moeilijk te doen (heb deze te hard aangedraaid) waardoor de garmin nu enigzins scheef staat (en de mount dus min of meer kapot is). Tijd voor een nieuwe dus. Ik zie trouwens dat het model wat ik nu heb ook niet meer bestaat.
Ik ben niet bepaald Aliexpress minded maar Hidemybell is het enige wat ik koop via Ali...het kan aan mij liggen (want iedereen is er positief over volgens mij? ) maar ik heb 2 originele gesloopt binnen een paar maanden...de eerste heb ik geen garantie geclaimed, de tweede wel en toen kreeg ik het antwoord dat ik onderdelen los kon bestellen maar dat het niet onder garantie viel (al dan niet terecht) dus toen heb ik ze fijn op Ali besteld ;w

overigens weet ik niet wat en of ik iets fout deed, het dingetje wat tegen de bel slaat valt er gewoon vanaf...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:16
(jarig!)
Nutterd schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:12:
[...]

Ik ben niet bepaald Aliexpress minded maar Hidemybell is het enige wat ik koop via Ali...het kan aan mij liggen (want iedereen is er positief over volgens mij? ) maar ik heb 2 originele gesloopt binnen een paar maanden...de eerste heb ik geen garantie geclaimed, de tweede wel en toen kreeg ik het antwoord dat ik onderdelen los kon bestellen maar dat het niet onder garantie viel (al dan niet terecht) dus toen heb ik ze fijn op Ali besteld ;w

overigens weet ik niet wat en of ik iets fout deed, het dingetje wat tegen de bel slaat valt er gewoon vanaf...
Koop dan ook direct een plastic hoesje voor je Garmin en bevestig het touwtje ook om de bel als safety caution.

Ik heb ook een AliExpress model gehad.

Gevolg na ~ 1 maand: ik reed door een kuil, mount brak en Garmin stuiterde over het asfalt. Daarna is mijn Garmin nooit meer de oude geworden.

Wil niet zeggen dat dit genuine HideMyBell kan overkomen, ik heb het echter nog niet meegemaakt. Overigens heb ik nu wel even de cover en touwtje bevestigd aangezien hij nu dus wat gammel is (totdat ik mijn nieuwe binnen heb).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Je moet het gevolg niet oplossen, maar de oorzaak. En dat is fietsen door een kuil. Als je daar nou is mee stopt..

#JaHetIsVrijdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Dix0r schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:18:
[...]

Koop dan ook direct een plastic hoesje voor je Garmin en bevestig het touwtje ook om de bel als safety caution.

Ik heb ook een AliExpress model gehad.

Gevolg na ~ 1 maand: ik reed door een kuil, mount brak en Garmin stuiterde over het asfalt. Daarna is mijn Garmin nooit meer de oude geworden.

Wil niet zeggen dat dit genuine HideMyBell kan overkomen, ik heb het echter nog niet meegemaakt. Overigens heb ik nu wel even de cover en touwtje bevestigd aangezien hij nu dus wat gammel is (totdat ik mijn nieuwe binnen heb).
Ok, dat klinkt top :| ik ga wel voor een andere oplossing kijken :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Pagina: 1 ... 408 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).