Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 407 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:11

Magic666

No one's neighbour!

Hoe zat het nou alweer met je zadelbreedte?

Mijn "zitbotjes maat" is 13.6cm, was het dan +- 1 cm voor je zadelbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLMOSE
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:31
sQuare8 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:15:
[...]

Stukje tape waar Requiem naar verwijst werkt (y)
Heeft iemand bij wie dit het probleem heeft verholpen, een foto van zijn ingetapete seatpost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orlok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:31
Luuk741 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:08:
Wij gaan komende zomer met onze "nieuwe oude" camper weg, een klein omgebouwd volkswagen busje. Uiteraard gaan de racefietsen achterop mee maar met het indelen van de beschikbare ruimte zat ik over de onhandige maat van de fietspomp na te denken. Nu kwam ik online een elektrische pomp van Xiaomi tegen. Lekker compact qua formaat (handig in de camper) en op de gewenste spanning in te stellen. Heeft iemand toevallig ervaring met een dusdanig apparaat?
Inmiddels meer dan een maand in mijn bezit en gebruik deze elke twee dagen om de tubelessbanden te controleren/oppompen. Fantastisch apparaat, beste koop ooit. Alleen moet je wel de laatste uitvoering de Xiaomi Mi S1 nemen.!
De meegeleverde presta-adapter kan je gewoon op de aansluiting laten zitten. Zorg er in ieder geval wel voor dat het presta-binnenventiel goed is vast gedraaid omdat je de presta-adapter daarop moet vastdraaien anders zal bij het losdraaien de binnenventiel ook meekomen met het leeglopen van de band als gevolg. 7(8)7

Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:02
Louislouislouis schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:01:
Iemand ervaring met Rival etap vs Ultegra Di2?

Momenteel heb ik een mechanische Ultegra groep op mijn fiets en wil graag switchen naar elektronisch schakelen. Rival Etap is echt een stuk goedkoper dan de nieuwe Ultegra Di2 groepen, is Ultegra ook echt zoveel beter?

Gewicht vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk (fiets vooral in NL en als ik de bergen in ga eet ik wel een paar weken wat minder) dus gaat me vooral om de schakelprestaties.
Ik had Ultegra Di2 op mijn vorige fiets en nu SRAM Red AXS.

Pro's Shimano Di2
- Onderdelen zijn goedkoper
- Satelliet shifters op de hoods (die mis ik soms)

Pro's SRAM
- App is zo veel beter. Shimano software is een drama. Je moet er een windows pc hebben of een extra bluetooth module bij aanschaffen.
- 2 batterijtjes, is die van je achter derailleur leeg (is meestal achter) dan switch je ze om. Met Di2 heb je een fixiel.
- Installeren is een eitje omdat je geen draden door je frame hoeft te trekken.
- Bij SRAM heb je maar 2 schakel knoppen: links voor lichter schakelen en rechts voor zwaarder schakelen. Wil je zelf kiezen wanneer je op de voor derailleur schakelt dan doe je dat met 2 knoppen tegelijk. Het is even wennen maar je schakelt bijna nooit meer per ongeluk lichter als je je sprintje aantrekt of andersom.
- De SRAM knoppen zijn makkelijker te vinden met koude vingers of handschoenen.
- Alle AXS onderdelen zijn door elkaar heen te gebruiken. Wil je een MTB derailleur op je racefiets dan kan dat.

Beide groepen doen qua prestaties niet voor elkaar onder. Klikken is schakelen, altijd! Houd je de knop ingedrukt dan rammel je er zo een cassette door heen. SRAM heeft een nieuwe vertanding voor en achter bedacht wat in het begin onlogisch aanvoelt maar in de praktijk voel je het niet. Geen gatenkaas cassette in ieder geval. Rem prestaties even goed.

Ik weet even niet meer hoe de dimensie van die Shimano handgrepen waren dus ik kan daar geen uitspraken over doen. Bij beide grepen is de afstand af te stellen.

Grote nadeel van SRAM onderdelen is dat ze duurder zijn met vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Momenteel heb ik een mechanische Ultegra groep op mijn fiets en wil graag switchen naar elektronisch schakelen. Rival Etap is echt een stuk goedkoper dan de nieuwe Ultegra Di2 groepen, is Ultegra ook echt zoveel beter?
Ik heb het beide (rival en forca axs en ultegra en dura ace di2), persoonlijk zou ik eerder voor di2 kiezen.
Maar dat is meer omdat di2 buttons heeft om garmin te bedienen.

Kwa schakelen werkt het beide prima, met idee dat di2 net iets sneller reageert.
En sram zijn lelijk grote shifters vergeleken met shimano, nog een argument voor di2.

Kwa afstellen werkt shimano ook net ff wat makkelijker, gewoon in afstelmode zetten (door button op juction box in te drukken)
En daarna kan je bijstellen met shifters.
Bij sram moet je tegelijk button aan binnenkant shifter indrukken, net ff wat lastiger.

@Noxa hoe vaak gebruik je de app ?
Ik gebruik het (bijna) nooit iig.

[ Voor 27% gewijzigd door DDX op 28-05-2022 20:18 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DDX schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Ik gebruik de app in ieder geval elke keer als ik van cassette wissel (op vakanties naar het buitenland dus). En om te checken of de accu lading nog OK is. Micro adjust heb ik bij beide nog nooit gedaan trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:32
YLMOSE schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:55:
[...]

Heeft iemand bij wie dit het probleem heeft verholpen, een foto van zijn ingetapete seatpost?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQAsytNA8vnYErOh-uMPNJ1u2BA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVObOIErDtH3fKzfTlwLXwfH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02
Op de meeste fietscomputers (okee, met de Karoo binnenkort niet meer) krijg je een melding als het niveau nog 20% is. En je weet dat je met één druk op de knop van de junction box ook ongeveer het niveau kan aflezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:15
DDX schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Bij sram moet je tegelijk button aan binnenkant shifter indrukken, net ff wat lastiger.

Toevallig net mijn rival shifters geupdate via de app, micro adjustment hebben ze daarmee aangepast volgens mij. Nog niet getest.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Noxa schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:34:
[...]

Ik gebruik de app in ieder geval elke keer als ik van cassette wissel (op vakanties naar het buitenland dus). En om te checken of de accu lading nog OK is. Micro adjust heb ik bij beide nog nooit gedaan trouwens.
Accu lading check ik gewoon via garmin die mij alert geeft/soms even omkijken of lampje derailleur rood is.
En cassette wissel bedoel je om te zien welke versnelling je zit ? (die info boeit mij niet echt, heb het iig niet als dataveld op garmin staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:01

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:23:
[...]

Accu lading check ik gewoon via garmin die mij alert geeft/soms even omkijken of lampje derailleur rood is.
En cassette wissel bedoel je om te zien welke versnelling je zit ? (die info boeit mij niet echt, heb het iig niet als dataveld op garmin staan)
Bovendien kan je die ook wijzigen op je garmin zelf bij de instellingen van de sensor, kan je ook nog eens kiezen voor officieel niet ondersteunde combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:32
Na een aantal fiets tochten ben ik overtuigd; ik wil klikpedalen om ook de opwaartse kracht te kunnen gebruiken en nog constanter te kunnen fietsen.

Maar waar begin ik nu? Ik rij nu met platte pedalen op mijn retro Cannondale.

Ik heb onderstaande spullen op het oog:
  1. Shimano Ultegra R8000 SPD-SL Pedalen
  2. Shimano RC502 Wielrenschoenen
  3. BBB Cycling Hi-Torque BTL-10D Pedaalsleutel
  4. Park Tool Montagepasta ASC-1
Mis ik wat of zouden jullie dit anders aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
mr.DJ95 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:06:
Na een aantal fiets tochten ben ik overtuigd; ik wil klikpedalen om ook de opwaartse kracht te kunnen gebruiken en nog constanter te kunnen fietsen.

Pedaalsleutel heb je niet nodig. Monteren/demonteren gaat prima met een inbussleutel. Desnoods verleng je de arm met een dunne pijp als je te weinig kracht kunt zetten.

Ik zou wel investeren in een shoefitting en naar mijn mening is SPD beter dan SPD-SL. SPD-SL kan exact niks hebben. Lopen op de cleats is echt uit den boze dan. Het zal ook wel deels aan mij liggen, maar de cleats zijn na een half jaar al redelijk aangevreten door het lopen op de cleats (gebruik vaak wel van die cleat covers) en het uitklikken als ik moet stoppen. Bij SPD nooit last van gehad.

SPD-SL is wel beter voor wielrennen, omdat je meer kracht kunt zetten of zo. Zal best zo zijn, maar ik betwijfel het of het relevant is voor de gemiddelde amateur. Ik vind het vooral een nadeel dat je zo voorzichtig moet doen met de cleats en dat je ze vervolgens alsnog slijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39

Phydomir

Dennis

Dat opwaarts kracht zetten zou ik je niet te veel bij voorstellen. De enige keren dat ik me bewust ben dat ik dit echt doe is als ik in een te zware versnelling weg wil rijden bij een stoplicht. Sommige zweren erbij dat het helpt qua efficiëntie, persoonlijk denk ik dat het wel mee valt.

Wat mij betreft is het grootste voordeel van klikpedalen hoe één met je fiets te hierdoor wordt. Je kan niet van je pedalen schieten en zit altijd in dezelfde houding. Je bent echt één geheel.

Wat betreft de slijtage van de SPD-SL pedalen. Werkelijk nog nooit problemen mee gehad. Ja, je ziet de slijtage en lopen is wat lastiger maar je doet echt makkelijk een paar jaar met een setje schoenplaatjes. Zelf met een visueel "versleten" paar nooit het gevoel gehad dat ik niet vast zat of dat ik los zou kunnen komen tijdens het fietsen.

Dus setje pedalen en een paar schoenen kopen en gaan. Extra tools zijn niet nodig. Met standaard inbus sleutels heb je genoeg om de pedalen te vervangen en de plaatjes te monteren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DDX schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:23:
[...]

Nee ik heb sync shifting aan staan. Bij klim cassette schakelt de voor derailleur bij een anders kransje dan bij de laagland cassette.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik heb gisteren mijn eerste century gereden. Het was een rondje door Noord Holland met een hoop wind tegen, maar gelukkig zo gepland dat we de laatste 30-40km wind in de rug hadden. Uiteindelijk 164 km gereden in 6:15. Ik zag dat @DDX toevallig een soortgelijk rondje reed en er meer als een uur minder over heeft gedaan dus er is nog genoeg ruimte voor verbetering :+

Het was erg goed te doen, enige waar ik echt last van had was dat ongeveer 10-15km voor het einde mijn rug begon te verkrampen en ik ook mn nek niet heel goed meer kon draaien. Toch wat meer core strength oefeningen doen :)

Oh en ik was lang-kort met armwarmers en ondershirt, maar merkte dat het eigenlijk net te koud was. Als het zonnetje scheen ging het wel, maar tegen de wind in zonder zon was het soms even doorbijten. Les geleerd voor de volgende keer.

Nu wil ik gaan opbouwen naar de 200km en dat ergens in Juli gaan fietsen. Ik denk dat dat wel ongeveer de grootste afstand is die nog leuk is om te doen op 1 dag. Daarna moet ik een nieuw doel gaan verzinnen :)

Het viel me wel op dat de persoon met wie ik fietste veel meer (200) hoogtemeters had gehaald en ook 3/4km extra had gefietst volgens zijn garmin. We hebben dezelfde Garmin en exact hetzelfde gefietst. Weet iemand of dat soort verschillen vaak voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:40
Vraagje, ik wil graag een vermogensmeter, ik heb gewoon een fietsje met een 105 groepset;

Voor zover ik kan vinden heb ik dan 3 opties:

Type Accuracy battlife statusindicator Prijs
- stages +/-1.5% 200u batt statuslampjes ~275
- 4iii precision +/-1% 100u batt n.a. ~250
- 4iii precision 3 +/-1% 800u batt statuslampjes ~300

Alle 3 zouden makkelijk op het frame passen. Mis ik nog iets in dit vergelijk? Zijn er los van de battery life redenen om niet gewoon de oude 4iii te halen en die 50e in mijn zak te houden?

Edit: Favero Assioma's ook nog bekeken maar prijzig en zonder de garantie te verpesten niet geschikt voor SPD-pedalen. Alle alternatieven zijn typisch nog prijziger. Uiteindelijk een 4iii precision besteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Bastard op 31-05-2022 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bastard schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:09:
Vraagje, ik wil graag een vermogensmeter, ik heb gewoon een fietsje met een 105 groepset;

Alle 3 zouden makkelijk op het frame passen. Mis ik nog iets in dit vergelijk? Zijn er los van de battery life redenen om niet gewoon de oude 4iii te halen en die 50e in mijn zak te houden?
Ik weet niet of bij het nieuwe model 4iiii de kinderziektes er al uit zijn..
https://www.trainerroad.c...-meter-2022-release/70492
Hier geven zowel dcr als GPLama comments dat de eerste firmwares echt nog niet ok zijn(waren?)
Ik heb even snel gezocht, maar kon bij dcr geen update vinden..

Voor mij zou dat een reden zijn om gewoon de oude te nemen of in ieder geval goed verder te zien naar echte technische reviews en geen infomercials van de bekende wielersites

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:18
Ik heb volgens mij de eerste generatie Precision. Werkt prima en de vermogens komen redelijk overeen met mijn Kickr Core. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dat maar een paar keer vrij losjes vergeleken heb. Maar FTP zit redelijk gelijk qua gevoel.

Qua gebruik gaat het prima icm een Wahoo Element Bolt (v1 en v2). Enige ding is dat het batterij klepje nogal friemelig is... Bij mij is ie op een gegeven moment afgebroken en heb ik het erbij gelaten. USB poortje is toch zelf ook waterdicht.

Lading op 1 accu is wel prima. Ik had geen zin in gedoe met batterijtjes.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:58
Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe (tweedehands) fiets.
Ik ben van een Giant TCR met velgremmen en een mechanische Ultegra overgestapt op een Giant TCR met schijfremmen en Di2.
Gisteren een eerste keer 100 km gereden. Wat een genot!
Enkel de kabelloop moet nog wat aangepast worden en misschien het stuur nog iets lager zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HB2YN1t/20220527-140114.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PW6F0CD/20220527-140124.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1b88Tsm/20220527-140132.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q5xqT6x/20220527-140221.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L17kHJ3/20220527-140212.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pxGV61j/20220527-140201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 14:53
Drossie schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:28:
Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe (tweedehands) fiets.
Ik ben van een Giant TCR met velgremmen en een mechanische Ultegra overgestapt op een Giant TCR met schijfremmen en Di2.
Gisteren een eerste keer 100 km gereden. Wat een genot!

[Afbeelding]
Lekker kleurtje hoor!

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
yeehaw schreef op zondag 29 mei 2022 @ 08:26:
Ik heb gisteren mijn eerste century gereden. Het was een rondje door Noord Holland met een hoop wind tegen, maar gelukkig zo gepland dat we de laatste 30-40km wind in de rug hadden. Uiteindelijk 164 km gereden in 6:15. Ik zag dat @DDX toevallig een soortgelijk rondje reed en er meer als een uur minder over heeft gedaan dus er is nog genoeg ruimte voor verbetering :+

Het was erg goed te doen, enige waar ik echt last van had was dat ongeveer 10-15km voor het einde mijn rug begon te verkrampen en ik ook mn nek niet heel goed meer kon draaien. Toch wat meer core strength oefeningen doen :)

Oh en ik was lang-kort met armwarmers en ondershirt, maar merkte dat het eigenlijk net te koud was. Als het zonnetje scheen ging het wel, maar tegen de wind in zonder zon was het soms even doorbijten. Les geleerd voor de volgende keer.

Nu wil ik gaan opbouwen naar de 200km en dat ergens in Juli gaan fietsen. Ik denk dat dat wel ongeveer de grootste afstand is die nog leuk is om te doen op 1 dag. Daarna moet ik een nieuw doel gaan verzinnen :)

Het viel me wel op dat de persoon met wie ik fietste veel meer (200) hoogtemeters had gehaald en ook 3/4km extra had gefietst volgens zijn garmin. We hebben dezelfde Garmin en exact hetzelfde gefietst. Weet iemand of dat soort verschillen vaak voorkomen?
Proficiat met de eerste century!

Betreft de hoogtemeters, Garmins staan er om bekend daar behoorlijk beroerd in te zijn. Ze gebruiken een barometrische hoogte meter voor de schatting. Leuk idee als het weer gelijk zou blijven en de luchtdruk niet verandert anders door jouw hoogte meters maar dat gaat dus niet op.

Het verschil kan komen doordat een van jullie misschien net wat viezigheid voor het gaatje van die meter heeft zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:00

Mocht je wel een pedaalsleutel willen aanschaffen, dan zou ik wel voor een ander model gaan. Die je nu hebt is het model steeksleutel, alleen deze past niet op je nieuwe pedaal. Daarvoor heb je een sleutel nodig met imbus zoals bijv deze.
Zoals hierboven al vermeld, is een pedaalsleutel niet perse nodig. Maar kan soms handig zijn omdat pedalen erg vast kunnen zitten....

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03

Gewicht vind ik persoonlijk niet zo heel belangrijk (fiets vooral in NL en als ik de bergen in ga eet ik wel een paar weken wat minder) dus gaat me vooral om de schakelprestaties.
Heb alleen ervaring met SRAM Force etap en een vriend die rijdt met de Rival etap groep. Ik weet niet wat het prijsverschil is, maar als dat inderdaad een stuk scheelt is het wat mij betreft een no-brainer om voor de Rival groep te gaan. Is echt een top groep en ik zie geen grote voordelen van Ultegra di2 waar ik een sloot geld voor over zou hebben.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:38
[quote]mr.DJ95 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 00:06:

[list=1]
• Shimano Ultegra R8000 SPD-SL Pedalen

Ik zou lekker beginnen met wat simpelere pedalen, ultegra lijkt me wat overkill.pak Bijv de pedalen uit de 105 serie, ben je voor 95 euro klaar. ( tip: Futurum nu een korting van 25 eur vanaf 125 eur besteding

daag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:51
The_Thijs© schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:24:
Ik zou lekker beginnen met wat simpelere pedalen, ultegra lijkt me wat overkill.pak Bijv de pedalen uit de 105 serie, ben je voor 95 euro klaar. ( tip: Futurum nu een korting van 25 eur vanaf 125 eur besteding
Of gewoon PD-RS500. Nog goedkoper. Wel non-series, maar het was het enige wat mijn LBS had liggen en ik vind het prima pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Tom-Z schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Of gewoon PD-RS500. Nog goedkoper. Wel non-series, maar het was het enige wat mijn LBS had liggen en ik vind het prima pedalen.
+1 voor de PD-RS500
Pin me er niet op vast maar ik geloof dat deze standaard ook veel losser staan dan Ultegra. Lossere pedalen voor het uitlokken is wel fijn om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:55
kwiebus schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:25:
[...]

Proficiat met jouw nieuwe aanwinst, blijkbaar heeft deze fiets een UK setup. https://www.cyclingweekly...nt-brakes-right-uk-408381

[...]

Ik heb er toevallig vorig week vrijdag één bij Decathlon besteld die vandaag is bezorgd. De meegeleverde mount past met de meegeleverde adapter prima op de Aero seat post van mijn Bianchi. Ik heb wel voor de zekerheid wel een tweede o-ring, die ik nog had liggen geplaatst, dan er is in ieder geval sprake van enige redundantie want één zo'n rubberen ring vind ik wel wat magertjes en die ringen staan behoorlijk onder spanning.

[...]

Ik hoop niet dat je die daar gekocht hebt, die is wel heel erg aan de prijs aangezien de adviesprijs
€19.99 is. Hier bijvoorbeeld is deze wat goedkoper: https://www.bike-discount...t-post-quarter-turn-mount

Op Amazon heb je ook een nog goedkopere niet Garmin variant: https://www.amazon.nl/TUS...efix=%2Caps%2C175&sr=8-19
Nee ergens anders gekocht destijds voor €12 per stuk (had er 2 nodig) met 4 weken levertijd want kwam ergens uit spanje 8)7

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Luuk741 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 15:08:
Wij gaan komende zomer met onze "nieuwe oude" camper weg, een klein omgebouwd volkswagen busje. Uiteraard gaan de racefietsen achterop mee maar met het indelen van de beschikbare ruimte zat ik over de onhandige maat van de fietspomp na te denken. Nu kwam ik online een elektrische pomp van Xiaomi tegen. Lekker compact qua formaat (handig in de camper) en op de gewenste spanning in te stellen. Heeft iemand toevallig ervaring met een dusdanig apparaat?
Ik heb hem sinds twee weken en hij werkt top. Verder weinig over te zeggen, werkt als de beschrijving het zegt.

Mocht je hem aanschaffen, let dan wel even op dat je de nieuwe versie koopt. Deze zou sneller zijn dan de oude en ook langer meegaan. Volgens mij kan je de nieuwe versie herkennen aan het betere display, dotmatrix t.o.v. simpele cijferaanduidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Zijn hier gebruikers van de Velotoze tall overschoen?

Kwam net met opruimen nog een nieuwe V1 set tegen, ongebruikt :+

Twijfel of ik ze ga gebruiken gezien de wisselende reacties online :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Bastard schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:09:

Je hebt nog een optie, de Favero Assioma's. Wat mij betreft de beste powermeters voor op de racefiets.

Second best is wat mij betreft de 4iiii. En een stages koop ik nooit meer, teveel gezeik mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Kluus schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:00:
[...]

Was het inmiddels al gelukt met die BB tool? Ik kom er net bij het vervangen van de ketting achter dat mijn linker BB lager ook al een beetje korrelig loopt, dat is vrij snel na een krappe 4000km vind ik, gelukkig kosten die brakke "enduro" lagers geen drol dus gelijk maar besteld...
Vandaag maar even gebruikt, rustdagje en 1tje begon wat korrelig te voelen, andere nog niet. Na 18k km keer een vers setje is niet erg, zijn de kosten niet en kon ik mooi die tool proberen :) Enorm gemak, was zo gefixed! Hele sleeve er wel uitgehaald om die ook even schoon te maken maar is absoluut niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFIU82m9Zvfnn6FiBhtssMrg9zE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PlMp0cI8BofaTAWVoMgctUl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJC2x4M4ow9T0kMWAJSYkSTk9xk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syZ1SgM4ZjXebN5uM9TCOamR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4glaUnnsfsCY4oWRYGgv8Qbve4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWlNGbhIks85Edj4guM3wdRR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TddbbHs9zMUobbRfnU4jk-PHCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfK0Lx7v3R3JMMTrfJBZS2ZB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMVMKRcZAgJLVVG6s950qt0CiJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVsvzwHKEwKWAC3zPqhuYeU8.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk een setje https://r2-bike.com/ENDUR...MRA-24-x-37-x-7-mm-ABEC-5 erin gestopt, ging enorm makkelijk met de tool. BB wel weer met mijn wheelsmfg tool erin gedrukt maar had ook prima met die Ali tool gekund. Erg makkelijke tool en blij met de aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:40
Noxa schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:37:
[...]

Je hebt nog een optie, de Favero Assioma's. Wat mij betreft de beste powermeters voor op de racefiets.

Second best is wat mij betreft de 4iiii. En een stages koop ik nooit meer, teveel gezeik mee gehad.
pedalen met powermeter had ik op zich ook wel interesse in, maar ik vind ze wel wat prijzig. Overigens ben ik vooral MTB'er en heb ik mijn renfiets alleen om buiten te kunnen trainen, dus ik trap met spd pedalen.

Zijn die Favero's eventueel nog te splitten zodat ik er 1 op de mtb kan zetten en 1 op de renfiets als dat zo uitkomt, of is het een master-slave constructie? (waarbij bv het rechterpedaal alleen met het linkerpedaal communiceert en het linkerpedaal dan weer met de fietscomputer?)

Plus ze geven bij o.a. futurmshop aan dat deze niet compatible zijn met shimano mtb pedals... Wat onwaarschijnlijk is als ik dit filmpje zie: YouTube: GRAVEL / MTB PEDAL POWERMETER HACK WITH FAVERO ASSIOMA!?

Edit: Naast dat het niet mogelijk is lijkt het ook niet heel ideaal vanwege de q-factor die wat anders is. Plus je verliest je garantie blijkbaar als je er spd-pedalen op beunt.

Van de faq van de makers: Yes, by using the Favero Assioma app you can decouple your Assioma DUO/DUO-Shi pedals to get a left pedal working as a UNO. We remind you that only the left pedal, the "master" pedal, can be transformed into an Assioma UNO/UNO-Shi.

[ Voor 38% gewijzigd door Bastard op 29-05-2022 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@Bastard toevallig een vergelijkbare vraag in het fietscomputer topic gesteld. Maar ze zijn niet te splitten.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Ik ga met de racefiets naar werk, nog een van de weinige momenten dat ik wat beweging krijg.

Ik heb alleen nogal wat dat ik mee moet nemen. Met name een laptop en een set schoenen. Ik zat nu te kijken naar bagage opties.

Eerst naar panniers, maar ik zie al dat het behoorlijk wat gewicht met zich meebrengt.

Nu dacht ik dat een seatpack een betere oplossing is. Ik kom er alleen niet uit welke nou gaat werken met een laptop.

De enige die ik gevonden heb welke echt gaat werken is een carradice longflap camper. Daar kun je ook nog een quick release op zetten en dat zou ideaal zijn.

Ik zit echter ook te kijken naar de wat "traditionelere" seatpacks. De revelate terapin zag er wel goed uit, en heeft ook een harnass (en dus ook iets wat op een quick release lijkt). Ik kom er alleen nietuit of de afmetingen gaan werken.

Heeft iemand ervaring met seatpacks en het gebruik voor een laptop?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
justice strike schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:25:
Ik ga met de racefiets naar werk, nog een van de weinige momenten dat ik wat beweging krijg.

Ik heb alleen nogal wat dat ik mee moet nemen. Met name een laptop en een set schoenen. Ik zat nu te kijken naar bagage opties.

Eerst naar panniers, maar ik zie al dat het behoorlijk wat gewicht met zich meebrengt.

Nu dacht ik dat een seatpack een betere oplossing is. Ik kom er alleen niet uit welke nou gaat werken met een laptop.

De enige die ik gevonden heb welke echt gaat werken is een carradice longflap camper. Daar kun je ook nog een quick release op zetten en dat zou ideaal zijn.

Ik zit echter ook te kijken naar de wat "traditionelere" seatpacks. De revelate terapin zag er wel goed uit, en heeft ook een harnass (en dus ook iets wat op een quick release lijkt). Ik kom er alleen nietuit of de afmetingen gaan werken.

Iets heel anders: koop een goede rugzak? Dat gebruik ik zelf voor woon-werkverkeer met de racefiets. Ik heb tassen van Osprey: https://www.ospreyeurope....ackpacks/biking-backpacks , de Syncro 12 en de Escapist 25.

De Syncro ventileert heel goed, door een extra mesh aan de achterzijde. De tas zelf zit dan niet tegen je rug aan. De Escapist heeft dat wat minder, maar daar kan ik dan weer veel meer in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:27
Zijn er hier trouwens veel mensen met Wahoo Speedplay pedalen? Ben er wel nieuwsgierig naar, heb in 9 jaar fietsen tot nu toe alleen Shimano gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je elke dag naar kantoor of soms ook met de auto? Anders zou je gewoon wat kleding op kantoor kunnen bewaren en die mee naar huis nemen wanneer je de auto pakt. Dat scheelt weer wat gewicht. Als dat lukt, zou je een wat lichtere tas kunnen gebruiken. Ik heb zoiets: https://bold-banana.nl/

Maar als ik kleding meeneem, heb ik ook zo'n vrij grote laptoptas voor op m'n rug. Die is wel redelijk zwaar, maar als je dat een paar weekjes achter elkaar doet wen je er imo wel redelijk goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Ik heb ook jaren woon-werk verkeer gedaan op de fiets. Dat deed ik met een rugtas. Ik kon douchen op het werk, dus zweten was voor mij geen probleem (ook zonder rugtas zou ik bezweet aankomen).

Maar als je mogelijkheden hebt voor panniers, wat houdt je dan tegen? Gewicht lijkt mij in het vlakke Nederland niet zo'n issue. En bovendien kun je het ook zien als wat extra training. Als je dan een keer zonder bagage fietst dan lijkt het alsof je vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Ik heb een goede rugtas, maar ik wil eigenlijk niet fietsen met iets op mijn rug.

Panniers kijk ik ook naar, maar op dit moment denk ik dat een carradice camper longflap to mijn voorkeur heeft aangezien er ook minder op de fiets gemonteerd hoeft te worden.

Ik krijg toch sterk het idee dat dat de enige optie is voor een seatbag. Tenzij ik het mis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Phydomir schreef op zondag 29 mei 2022 @ 07:12:
[...]

Dat opwaarts kracht zetten zou ik je niet te veel bij voorstellen. De enige keren dat ik me bewust ben dat ik dit echt doe is als ik in een te zware versnelling weg wil rijden bij een stoplicht. Sommige zweren erbij dat het helpt qua efficiëntie, persoonlijk denk ik dat het wel mee valt.

Wat mij betreft is het grootste voordeel van klikpedalen hoe één met je fiets te hierdoor wordt. Je kan niet van je pedalen schieten en zit altijd in dezelfde houding. Je bent echt één geheel.

Wat betreft de slijtage van de SPD-SL pedalen. Werkelijk nog nooit problemen mee gehad. Ja, je ziet de slijtage en lopen is wat lastiger maar je doet echt makkelijk een paar jaar met een setje schoenplaatjes. Zelf met een visueel "versleten" paar nooit het gevoel gehad dat ik niet vast zat of dat ik los zou kunnen komen tijdens het fietsen.

Dus setje pedalen en een paar schoenen kopen en gaan. Extra tools zijn niet nodig. Met standaard inbus sleutels heb je genoeg om de pedalen te vervangen en de plaatjes te monteren.
Iemand heeft een keer een onderzoek gedeeld waaruit bleek dat het juist minder efficiënt is om te trekken aan je pedalen. Weet even niet meer wanneer dit was. Had volgens mij iets te maken met dat het je tegenwerkt als je bewust bezig moet zijn met trekken aan je pedalen.

Misschien ben ik door m'n eigen ervaringen bevoordeeld. Ik heb letterlijk binnen 2k km's/2 maanden m'n eerste setje versleten. Toen heb ik er nog vele kilometers op gefietst, bijna 4-5 maanden, maar toen schoot ik wel opeens los na het aanzetten in een bocht en kon ik ook niet meer goed inklikken. Ligt puur aan mijn rijstijl. Ik heb m'n rijstijl al een beetje aangepast. Maar met SPD had ik gewoon nooit problemen en ik denk niet dat ik opeens iets anders ben gaan doen.

Overigens als het gele/blauwe/rode plastic weg is, moet je vervangen. Gaat nog heel lang goed, maar je gaat wel opeens losschieten met een beetje pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234

Niet per se ervaring met deze usecase, maar je wilt in een seatpack zo weinig mogelijk lucht hebben. Waar lucht zich kan verzamelen, zit ruimte. Ruimte betekent ook dat er een mogelijkheid is dat je bagage gaat schuiven. Dat beïnvloedt de gewichtsverdeling, waardoor de tas kan gaan doorhangen. Sowieso is een seatpack niet geschikt voor zware items. Wederom vanwege het doorhangen.

Maar ik gebruik een Ortlieb Seat pack waarbij doorhangen heel snel een probleem is. Kan zijn dat er ook tassen op de markt zijn die minder snel doorhangen. De topeak van een vriend van mij hangt bijvoorbeeld nooit door. Maar kan natuurlijk ook aan de inpakmethode liggen. Ga zeker op zoek naar tassen die niet doorhangen, maar houdt wel in je achterhoofd dat er in ieder geval één tas op de markt is die snel doorhangen.

Edit: wacht... Blijkbaar heb ik iets heel anders in m'n hoofd bij seatpack. Een seatpack als de carradice camper longflap moet misschien wel geschikt zijn. Ik twijfel alleen of de bodem zacht is of hard is. Bij een zachte bodem weet ik niet of het gaat doorhangen. In ieder geval heb je in ieder geval een rekje. Dat moet natuurlijk ook al veel gewicht dragen.

Let er wel even op of je goed kunt zitten op je zadel. Als ik m'n schoenen op m'n seatpack vast maak, zitten die nog eens in de weg. Denk niet dat het een probleem is, maar dat zou ik zeker even controleren.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 30-05-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

Laptop heb ik altijd in een klein rugzakje op de rug. Vanwege trillingen ooit wat gedoe gehad namelijk (No bootdevice...openmaken ff friemelen met hdd, toen deed ie het weer gelukkig).

De rest heb ik op een demontabele bagagedrager. Ik heb drie montagepunten op mijn fiets gemaakt waar ik de drager met vleugelmoeren op kan vastzetten. Dat gaat heel goed. Ik heb lang nagedacht, en ervaringen gelezen, dat de seatpack al snel af ging vallen. Ik wilde vooral een stabiele fiets, waar ik gewoon de tas op kwijt kan, wel zo handig bij aankomst en vertrek. Ook omdat er in de winter veel meer zooi heen en weer gaat.
Foto is al een paar keer voorbij gekomen hier, maar dan heb je een idee hoe ik het gedaan heb. Was wel wat custom werk voor nodig overigens, vooral voor de bevestiging bij de zadelpen. De pinnen naar de zijkant (ook custom work) zijn voor de stabiliteit, de drager was vrij smal en de tas donderde eraf. Nu niet meer. Ik gebruik nu een bagagespin met 6 haken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4wlylM-H5SNbKlM-umSttkjs04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyXNJLCyN9N340zVl4mVUrgL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Mistraller op 30-05-2022 10:14 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Iemand heeft een keer een onderzoek gedeeld waaruit bleek dat het juist minder efficiënt is om te trekken aan je pedalen. Weet even niet meer wanneer dit was. Had volgens mij iets te maken met dat het je tegenwerkt als je bewust bezig moet zijn met trekken aan je pedalen.
Heb ik ook eens gelezen inderdaad. Maar kwam er op neer dat je hoofd hier niet goed mee om kan gaan en dan "vergeet" je dat er vooral ook geduwd moet worden op de pedalen.

Ik merk het altijd op de tourfiets met gewone pedalen.... als ik dan ff aanzet dan gaat mijn voet bij het omhooggaan soms even los van het pedaal, dus blijkbaar vind mijn lijf het normaal om het been zelf op te tillen, en dat is wat je wilt volgens mij :)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:15:
[...]

Vandaag maar even gebruikt, rustdagje en 1tje begon wat korrelig te voelen, andere nog niet. Na 18k km keer een vers setje is niet erg, zijn de kosten niet en kon ik mooi die tool proberen :) Enorm gemak, was zo gefixed! Hele sleeve er wel uitgehaald om die ook even schoon te maken maar is absoluut niet nodig.
Hier inmiddels ook links vervangen met de tool want die was naar mijn gevoel een beetje korrelig en dat was inderdaad super makkelijk. Wel vreemd dat het lager wat er uit komt daarna totaal niet meer korrelig voelt, dus misschien was ik toch te vroeg... Maarja nieuwe zit er in en we hebben het trucje eens een keer gedaan. d:)b

Overigens deze keer nog gewoon vervangen voor een ABEC3 en die heb ik gelijk een paar op voorraad gekocht. Als die allemaal op zijn ook maar eens kijken naar een hoogwaardiger lager als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
tiswat schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:41:
Zijn er hier trouwens veel mensen met Wahoo Speedplay pedalen? Ben er wel nieuwsgierig naar, heb in 9 jaar fietsen tot nu toe alleen Shimano gehad.
Ik rijd sinds een jaar met de Powrlink pedalen en dat bevalt goed, hiervoor met SPD-SL en Look gereden. Is er iets specifieks dat je wilt weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
wisselwerking schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:50:
[...]

Ik heb ook jaren woon-werk verkeer gedaan op de fiets. Dat deed ik met een rugtas. Ik kon douchen op het werk, dus zweten was voor mij geen probleem (ook zonder rugtas zou ik bezweet aankomen).

Maar als je mogelijkheden hebt voor panniers, wat houdt je dan tegen? Gewicht lijkt mij in het vlakke Nederland niet zo'n issue. En bovendien kun je het ook zien als wat extra training. Als je dan een keer zonder bagage fietst dan lijkt het alsof je vliegt.
In heb ook een constructie ala @Mistraller en dat werkt op zich top. Alleen vind ik het zo'n geklooi met vastmaken met die spin. En dan zit alles netjes, zit je pasje van je werk er nog in :X

Daarnaast nog regen en opspattend water en moet ik het weer waterdicht verpakken (en ja, mijn pasje zat er weer eens in O-) ). Ik heb nu 2 Ortlieb tassen voor Vaderdag gevraagd, waarvan 1 met commuter insert. Ben benieuwd.

Qua drager heb ik een racktime drager, daar heb je ook tassen en universele stukken voor om rechtstreeks er op te klikken.

Edit: ook een reden dat ik 2 tassen wil.
Vroeger ging ik zowel met de auto als met de fiets naar het werk. Ik werk nog steeds veel thuis, dus die 1e keer per 2 weken wil ik wel op de fiets gaan (en niet meer met de auto). Maar die dag moet ik ook "alles" meenemen (schoen staan wel op het werk), maar vroeger lag ik ook een stapel kleding weg.

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 30-05-2022 11:20 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
borft schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:03:
[...]

Ik rijd sinds een jaar met de Powrlink pedalen en dat bevalt goed, hiervoor met SPD-SL en Look gereden. Is er iets specifieks dat je wilt weten?
Krachtoverdracht en het inklikken vooral, hoe dat bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ik wil mijn eerste brm200 gaan rijden op 18 jun. Nu zie ik op randonneurs.nl dat de inschrijving ca een maand vooraf opent, maar vooralsnog nog geen inschrijving.
Hoe gaat dit normaliter?
https://www.randonneurs.nl/brevet/nijmegen-2022-200/

Zijn er verder nog zinvolle tips? Ik heb al een stuurtasje om wat extra meuk mee te kunnen nemen.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Mistraller schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:09:
Ik wil mijn eerste brm200 gaan rijden op 18 jun. Nu zie ik op randonneurs.nl dat de inschrijving ca een maand vooraf opent, maar vooralsnog nog geen inschrijving.
Hoe gaat dit normaliter?

Zijn er verder nog zinvolle tips? Ik heb al een stuurtasje om wat extra meuk mee te kunnen nemen.
Soms is het moment van inschrijven inderdaad wat later. Nu loopt het over het algemeen ook niet echt storm qua inschrijvingen. Dus je kan nog prima op een later moment inschrijven (toevallig net afgelopen week ingeschreven voor een BRM200 gravel editie).

Ik maak zelf gebruik van een toptube bag en daar kan ik, samen met mijn shirt zakken, alles wel in kwijt wat ik mee wil nemen. Onderweg kun je nog wel water bijvullen. Vaak zijn er wel benzinestations of eetgelegenheden als checkpoints waar je dat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
tiswat schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:08:
[...]

Krachtoverdracht en het inklikken vooral, hoe dat bevalt
Het bevalt goed, alhoewel ik de eerste paar ritjes echt even moest wennen. In het begin kreeg ik ze helemaal niet ingeklikt (dat is ook een van de klachten die je in reviews leest). Maar dat went snel. Ik heb een beetje brakke knien, en vind het erg relax dat ik zoveel instelmogelijkheden heb, oa kwa draaien. En natuurlijk dat je aan beide kanten kan inklikken!

Krachtoverdracht lijkt me prima, ik kan volle bak sprinten met trekken en duwen, heb me nog nooit eruit weten te trekken, dit itt spd-sl.

Moet wel zeggen dat ik de pedalen gekregen heb, als beta-tester. Weet niet of ik er zelf zomaar 1000 euro voor neer zou leggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Hier inmiddels ook links vervangen met de tool want die was naar mijn gevoel een beetje korrelig en dat was inderdaad super makkelijk. Wel vreemd dat het lager wat er uit komt daarna totaal niet meer korrelig voelt, dus misschien was ik toch te vroeg... Maarja nieuwe zit er in en we hebben het trucje eens een keer gedaan. d:)b

Overigens deze keer nog gewoon vervangen voor een ABEC3 en die heb ik gelijk een paar op voorraad gekocht. Als die allemaal op zijn ook maar eens kijken naar een hoogwaardiger lager als alternatief.
Prijs verschil was niet heel groot en was toch benieuwd of Angular Contact Abec 5 een verschil maakt, die ceramic opties waren nog duurder en uit verhalen maakt het toch weinig uit. Misschien als ik ze een keer goedkoop kan krijgen, maar anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:53

Vanuit bikepacken en gravel heb ik een tailfin met afneembare ap20 topbag. Daar past net een 13 inch laptop in met setje kledij. Ideaal voor commuten, gebruik het nu veel meer dan mijn oude seatpack. Heb ook een 2de fiets nu naast de graveler met meer weg georiënteerde banden als commuter/racefiets. Rugzak vind ik niks op de fiets, panniers misschien nog leuk maar ik wil geen klassieke bagagedrager monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
mhr-zip schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:08:
Qua drager heb ik een racktime drager, daar heb je ook tassen en universele stukken voor om rechtstreeks er op te klikken.
Hier ook een fan van Racktime dragers. Mid-end spul voor low-end prijzen.

Gesleep met laptops verdom ik. Mijn laptop staat op kantoor en thuis heb ik een dedicated extra PC.
Als ik naar m'n werk fiets neem ik alleen kleren en een handdoek mee. Schoenen heb ik er ook al staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
borft schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Het bevalt goed, alhoewel ik de eerste paar ritjes echt even moest wennen. In het begin kreeg ik ze helemaal niet ingeklikt (dat is ook een van de klachten die je in reviews leest). Maar dat went snel. Ik heb een beetje brakke knien, en vind het erg relax dat ik zoveel instelmogelijkheden heb, oa kwa draaien. En natuurlijk dat je aan beide kanten kan inklikken!

Krachtoverdracht lijkt me prima, ik kan volle bak sprinten met trekken en duwen, heb me nog nooit eruit weten te trekken, dit itt spd-sl.

Moet wel zeggen dat ik de pedalen gekregen heb, als beta-tester. Weet niet of ik er zelf zomaar 1000 euro voor neer zou leggen ;)
Haha, je hebt gelukkig ook normale speedplay van 150 euro zonder power meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
DieAnder schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:24:
[...]

Hier ook een fan van Racktime dragers. Mid-end spul voor low-end prijzen.

Gesleep met laptops verdom ik. Mijn laptop staat op kantoor en thuis heb ik een dedicated extra PC.
Als ik naar m'n werk fiets neem ik alleen kleren en een handdoek mee. Schoenen heb ik er ook al staan.
Op die Racktime drager heb ik onderstaande gemonteerd, met daarop weer iets dat tas goed op zijn plaats houdt (iets te vaak met tas er naast gereden).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKVQpEcmaB0FNKhVhOiOEOuEGDU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xcCdOCb26qlvEmFK69c3n44O.png?f=user_large

Maar ik ga nu voor de Ortlieb optie.
Vroeger had ik wel opties om laptop op het werk te laten liggen cq. desktopcomputer te gebruiken, maar ik ga maar 1 keer per week/2 weken naar de zaak dus wordt het ook zo saai die andere dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Zou idd kijken naar een tailfin oplossing.
Toptas gaat krap worden als je beetje formaat laptop hebt. (/onhandig erin stoppen)
Voor laptop zou ik een zijtas optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
tailfin is wel een mooie oplossing... maar verdomd duur moet ik eerlijk zetten. Voor die prijs kun je beter voor een tubus airy gaan van titanium. Lichter en je kunt er traditionele panniers op zetten.

Enfin, echt opzoek naar iets als een seatpack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Prijzig ja, maar wel hele goede oplossing(en)
Snel van fiets af te halen/over te fietsen op andere fiets ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
justice strike schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:49:
tailfin is wel een mooie oplossing... maar verdomd duur moet ik eerlijk zetten. Voor die prijs kun je beter voor een tubus airy gaan van titanium. Lichter en je kunt er traditionele panniers op zetten.

Enfin, echt opzoek naar iets als een seatpack
Als je echt enkel je fiets als commuter wil gebruiken is een normaal rekje beter inderdaad. Ervan uit gaande dat het past in de eerste plaats.
Echter, iets met gewicht en opties van tailfin bestaat niet. Ik zet hem ook zo over op een carbon graveler waar geen voorzieningen zijn in het frame voor normale dragers te monteren. Doordat Tailfin direct op de QR/tru axle past zal het altijd werken, of je nu full-sus mtb, racefiets of toerfiets gebruikt. Bevestiging is ook meer solide dan standaard panniers, geen gestuiter.
Rekje kan er ook af als je je racefiets wil hebben zonder extra gewicht erop.
Tubus airy + ortlieb gravel packs als panniers komt misschien wel in de buurt ja, maar die kun je niet zomaar van ene op andere fiets overzetten of afnemen.

Edit: mijn vriendin vond tailfin ook te duur en doet nu kleren in een apidura 17L seatpack en laptop in lichte rugzak die zo gemaakt is dat er genoeg ventilatie tussen tas/rug is. Dat is evt een alternatief.

[ Voor 8% gewijzigd door cedrix5 op 30-05-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 13:15
Afgelopen donderdag weer eens een keer lek gereden, de laatste keer was meer dan 5000km geleden. Een stukje scherp metaal zat in mijn band. Binnenband en buitenband (GP 5000 28mm) waren kansloos.

Met een paar bandenlichters had ik maar 10 minuten nodig om de band er af te kriijgen en nieuwe binnenband te monteren. Vervolgens zeker 10 minuten bezig geweest om de band redelijk op spanning te krijgen, met verzuurde armen als gevolg. Bij thuiskomst zat er maar 4.0 bar in. Tijd om een nieuwe pompje aan te schaffen en/of CO2 pompje.

In het weekend ook kettingen vervangen van mijn racefiets en mijn E-bike voor woonwerk. De KMC X11 ketting van mijn racefiets zat bij ~3600km op sommige plekken net aan 0,5% slijtage. Nieuwe ketting er op om mijn cassete en kettingbladen te sparen. Zodra nieuwe ketting op 0,5% slijtage zit, gaat de oude ketting er weer op.

Niet geheel verrassend was de KMC X9 ketting van mijn E-bike al na 1600km 0,75% versleten. Deze wordt ook meer mishandeld, met regen, modder en pekel van de winterperiode. Hier ook hetzelfde recept om zo lang mogelijk met cassette en voorblad te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
iemand ervaring met kunststof binnenbanden? Ze zien er heerlijk compact uit om mee te nemen tov een butyl bandje.

Bijvoorbeeld https://www.futurumshop.n...35-mm-40-mm-ventiel.phtml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:32
SirLenncelot schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:22:
iemand ervaring met kunststof binnenbanden? Ze zien er heerlijk compact uit om mee te nemen tov een butyl bandje.

Koopje, ik hoor forumleden al roepen, NO BRAINER |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
pier87 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:42:
[...]

Koopje, ik hoor forumleden al roepen, NO BRAINER |:(
als ie 7x langer mee gaat dan komt het wel uit hoor :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Binnenbanden?
Wat is dit? 1997?

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Smultie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:59:
Binnenbanden?
Wat is dit? 1997?

idd. Massief rubberen banden is the way to go ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:59

Ik heb een tijdje met tubolito's gereden op de gravel en nog nooit zo vaak lekgereden. Uiteindelijk was het een no-brainer om te switchen naar tubeless.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cedrix5
Voor tubeless setups zijn die ultracompacte/lichte binnenbanden ideaal als thuiskomertjes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
Smultie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:59:
Binnenbanden?
Wat is dit? 1997?

Binnenbanden werken prima hoor. Er zullen vast voordelen zitten aan tubeless, maar binnenbanden hebben ook zeker voordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
cedrix5 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:05:
Voor tubeless setups zijn die ultracompacte/lichte binnenbanden ideaal als thuiskomertjes
en dan haal je ze eruit, schoonmaken en weer opvouwen? Dat klinkt wel als een uitkomst.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
Tubeless all the way. Kun je ook nooit meer lek rijden.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
SirLenncelot schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:59:
[...]

en dan haal je ze eruit, schoonmaken en weer opvouwen? Dat klinkt wel als een uitkomst.
Zo doe ik het wel ja, voor die ene keer in de paar jaar dat ik het nodig heb.
Toevallig paar weken geleden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online

mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrO6fU_hSxA1jz-kY0dr-wcweK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3y67t0F7CMqhT2seEk3nMe7.jpg?f=fotoalbum_large

Die Aerothan is mijn favoriete reserve binnenband.
- Heel compact.
- Je hebt één model voor 28-32 mm banden (ik gebruik beide maten).
- Je hebt reparatie setjes zodat je onderweg alsnog die Aerothan biba kan plakken (dat heeft Tubolito niet (meer)).
- Ik heb er geen 21,95 voor betaald.
- Als gewone biba zou ik er nooit op gaan rijden.

Edit: maar je kan ook gewoon vragen of iemand een groter model zadeltasje weet, heb je al die problemen niet.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 30-05-2022 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik sleepte tot voor kort nog altijd een butyl binnenband mee als "tubeless thuiskomer", maar sinds kort heb ik zo'n Schwalbe Aerothan. Nog niet hoeven gebruiken maar het is wel lekker compact en licht in ieder geval :).

Bij Tubolito moet je (of ik in ieder geval dan) opletten want die hebben een versie die niet geschikt is voor velgremmen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 30-05-2022 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

Grin

Ride si sapis.

mhr-zip schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:06:
[...]
- Als gewone biba zou ik er nooit op gaan rijden.
Even uit nieuwsgierigheid: hoezo?
Ze bevallen mij prima en heb er tot zover geen gedonder mee gehad. Enig nadeel is de ventielverlenger i.v.m. m'n 60mm velgen. Ze worden wat geel na verloop van tijd maar het afgelopen kalenderjaar de laatste 18 maanden (halverwege 2021 met deze dingen begonnen, schat ik zo begin 2021 dus) hebben ze me nog niet in de steek gelaten.

[ Voor 16% gewijzigd door Grin op 30-05-2022 14:16 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Grin schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Ze bevallen mij prima en heb er tot zover geen gedonder mee gehad. Enig nadeel is de ventielverlenger i.v.m. m'n 60mm velgen. Ze worden wat geel na verloop van tijd maar het afgelopen kalenderjaar hebben ze me nog niet in de steek gelaten.
Het voordeel van die Aerothan vind ik dat hij lekker compact is mee te nemen.
In mijn buitenband maakt het formaat mij niet uit, dan zou ik dus bijv Schwalbe SV15 nemen, puur uit kosten overweging.
Die Aerothan kwaliteit zal verder prima zijn. En als er iets door je buitenband heen komt ben je sowieso de lul. De lekbestendigheid/dikte van je biba gaat je dan echt niet meer redden.

Heel stiekem rijd ik ook tubeless
wisselwerking schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Binnenbanden werken prima hoor. Er zullen vast voordelen zitten aan tubeless, maar binnenbanden hebben ook zeker voordelen.
Mee eens!
(En dat zeg ik als fervent tubeless rijder)

Ps: welke (breedte) tractorbanden heb je nu weer onder je fiets gelegd O+

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 30-05-2022 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
mhr-zip schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:06:
[...]

Edit: maar je kan ook gewoon vragen of iemand een groter model zadeltasje weet, heb je al die problemen niet.
Je wilt toch niet gezien worden met een zadeltasje? Kom nou.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
ElGreco schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:40:
[...]

Je wilt toch niet gezien worden met een zadeltasje? Kom nou.
Inderdaad!

Ik identificeer mij als kameel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
@mhr-zip Ik heb er nu 35mm (deze) banden onder liggen. Ik ben en blijf uiteindelijk toch een boer. Volgende stap is dat ik een kleine ploeg achter de fiets doe voor extra weerstand.

[ Voor 46% gewijzigd door wisselwerking op 30-05-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Grin schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Ze bevallen mij prima en heb er tot zover geen gedonder mee gehad. Enig nadeel is de ventielverlenger i.v.m. m'n 60mm velgen. Ze worden wat geel na verloop van tijd maar het afgelopen kalenderjaar de laatste 18 maanden (halverwege 2021 met deze dingen begonnen, schat ik zo begin 2021 dus) hebben ze me nog niet in de steek gelaten.
Tubolito heb je er ook in 80mm.
Werken iig prima bij mijn 63mm velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
SirLenncelot schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:59:
[...]

Ben nog nooit lek gereden tubeless. Althans, mijn vorige set gravelking slickbanden hielden na een 3000km geen lucht meer voor langer dan een uur, toen viel op bij vervangen dat er een 5-tal gaten in zaten gedicht door de sealant. Zo’n tube onderweg mee hebben is meer voor die ene keer dat er een groot gat in je buitenband komt. Of als je ventiel faalt/breekt bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:52
cedrix5 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:07:
Ben nog nooit lek gereden tubeless.
Dat zei ik vorige week ook tegen m'n maat: Ben nog nooit lek gereden sinds hij tubeless heeft. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000

Bezulba

Formerly known as Eendje

Omdat mijn werk een geinige 0 rente lening heeft op een nieuwe fiets dacht ik een mooie nieuwe racefiets te kunnen scoren...

Nou dat was dus ijdele hoop... ik ben groot (2m) en zwaar (140kg) dus frame moet (volgens de fietsenboer) toch wel 65 zijn en laten die nou net niet meer leverbaar zijn tot waarschijnlijk eind dit jaar. Hmpff.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:00
Bezulba schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:41:
Omdat mijn werk een geinige 0 rente lening heeft op een nieuwe fiets dacht ik een mooie nieuwe racefiets te kunnen scoren...

Nou dat was dus ijdele hoop... ik ben groot (2m) en zwaar (140kg) dus frame moet (volgens de fietsenboer) toch wel 65 zijn en laten die nou net niet meer leverbaar zijn tot waarschijnlijk eind dit jaar. Hmpff.
Maar 65 lijkt me wel heel groot. Tevens ik weet niet of wielen 140kg houden.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000

Bezulba

Formerly known as Eendje

KW25 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:44:
[...]

Maar 65 lijkt me wel heel groot. Tevens ik weet niet of wielen 140kg houden.
Beste man gaf aan dat het enige wat ik anders dan andere moet hebben zijn wielen met meer spaken.
En uiteraard niet carbon, maar ik ben niet Musk rijk, dus dat is geen probleem.

een 62 zou mij waarschijnlijk een zadelpen geven die wel heel lang moet worden. Leuk als ik door een kuil rij of over een iets te scherpe verkeersdrempel ga. Die ervaring heb ik al gehad, doen we niet nog een keer :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bezulba op 30-05-2022 15:47 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:45

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Bezulba schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:45:
[...]

Beste man gaf aan dat het enige wat ik anders dan andere moet hebben zijn wielen met meer spaken.

een 62 zou mij waarschijnlijk een zadelpen geven die wel heel lang moet worden. Leuk als ik door een kuil rij of over een iets te scherpe verkeersdrempel ga. Die ervaring heb ik al gehad, doen we niet nog een keer :P
65, 62 of welke andere maat dan ook zegt vrij weinig aangezien elk merk een andere maatvoering hanteert dus staar je niet blind op die 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:59
Wilde net zeggen ja, ik heb met mijn 2 meter een maat 62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:45

Guusjee

Omdat ik groot ben..

justinb81 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:50:
Wilde net zeggen ja, ik heb met mijn 2 meter een maat 62
Hier inderdaad ook een maatje 62 Trek Domane met 1,98 lang..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:44
Bezulba schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:41:

Klinkt alsof je even langs een geschikte fietsenmaker moet. Zonder jouw exacte maten (binnenbeenlengte, verhouding arm/beenlengte, lenigheid) is het lastig bepalen wat voor maat je nodig hebt. Maat 65 zegt vrij weinig zonder het specifieke merk.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:51
Bezulba schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:45:
[...]

400mm zadelpen gaat gewoon lukken. Ik heb een maat 61 met een binnenbeenlengte van 100cm. Afhankelijk van hoe de fabrikant de "framemaat" uitrekent is dit gewoon te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
cedrix5 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:07:
[...]

Ben nog nooit lek gereden tubeless. Althans, mijn vorige set gravelking slickbanden hielden na een 3000km geen lucht meer voor langer dan een uur, toen viel op bij vervangen dat er een 5-tal gaten in zaten gedicht door de sealant. Zo’n tube onderweg mee hebben is meer voor die ene keer dat er een groot gat in je buitenband komt. Of als je ventiel faalt/breekt bv.
Je kan als je lek rijdt een klein of groter gat hebben.

Met biba is lek = lek.

Met tubeless:
klein wordt gedicht door sealant
middel kan je super snel "pluggen" (of biba steken)
groter gat, moet je net als bij biba er een biba inleggen.

Lek rijdt je overal mee, de kans dat (als je pluggen bij je hebt) echt een biba moet verwisselen bij tubeless is een stuk kleiner.

Ja verder geen wel/niet tubeless discussie aub. Ik snap ook wel dat sealant plakt en als je met 8 bar in 23 mm banden rijdt, dat sealant niet lekker werkt en dat het kan opdrogen en en en en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
en de sealant je hele zadeltasje onder de smurrie kan spuiten :+

* Team biba represent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

Hmmz..als ik een aerothan neem kan ik wel een kleiner zadeltasje nemen..

#keuzes

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Mistraller schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:09:
Hoe gaat dit normaliter?

Blijven fietsen, blijven eten en je laten verrassen door de vriendelijkheid van je mede-randonneurs :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Prijs verschil was niet heel groot en was toch benieuwd of Angular Contact Abec 5 een verschil maakt, die ceramic opties waren nog duurder en uit verhalen maakt het toch weinig uit. Misschien als ik ze een keer goedkoop kan krijgen, maar anders.
Heb jij loctite 603 gebruikt? Ik las dat later pas in de handleiding (die lees ik altijd achteraf 8)7 ) maar heb uiteindelijk gewoon een beetje vet gebruikt voor het monteren zoals ik ook bij wiellagertjes doe... Even kijken hoe lang het kraakvrij blijft zo ;).

Edit: Overigens was de linker seal bij mij helemaal gaar aan de binnenkant geen idee of het een fabricage ding was of hergebruik van de LBS maar misschien de reden dat dat lager zo hard ging. Heb na enig speurwerk een replacement setje (SHIM-SPACER-PK) kunnen vinden bij https://all4bikes.be/shop/. _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 31-05-2022 09:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Gisteren trouwens een compactje geinstalleerd als voorbereiding op de Kitzbuheler Radmarathon, laatst de slotklim eens virtueel op 100% geprobeert met een 36-30 achtig verzet (30-25) en dat was 40 minuten lang gemiddeld 332W op 70rpm rondtrappen. Leuk als je fris bent maar na 210 km met de nodige klimmen daarin gaat me dat denk ik niet meer lukken :+.

Nu dus maar vast die compact er op gezet om te kijken of het uberhaupt wat is. Dat gaat ook wel lekker makkelijk met Di2 (ofja elektronisch algemeen): even de hoogte van de voorderailleur aanpassen zonder dat je hem helemaal opnieuw moet afstellen (nouja een paar microadjusts omdat ik wat chainrub had op het lichtste verzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Kluus schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:04:
[...]

Heb jij loctite 603 gebruikt? Ik las dat later pas in de handleiding (die lees ik altijd achteraf 8)7 ) maar heb uiteindelijk gewoon een beetje vet gebruikt voor het monteren zoals ik ook bij wiellagertjes doe... Even kijken hoe lang het kraakvrij blijft zo ;).

Edit: Overigens was de linker seal bij mij helemaal gaar aan de binnenkant geen idee of het een fabricage ding was of hergebruik van de LBS maar misschien de reden dat dat lager zo hard ging. Heb na enig speurwerk een replacement setje (SHIM-SPACER-PK) kunnen vinden bij https://all4bikes.be/shop/. _/-\o_
Nahh word ook specifiek benoemd om dit niet te doen bij Press Fit. Gewoon een beetje vet, zoals : https://wheelsmfg.com/carbon-bike-grease , ik heb Park Tool HPG-1 High Performance Grease zoals je op mijn foto ziet. Mijn seals zijn nog wel prima op dit moment, doe jij een beetje vet aan de binnenkant van je seal of stop je die er zo in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Zijn er hier toevallig nog mensen van België? En die dan ook nog bekend zijn in Mol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:20:
[...]

Nahh word ook specifiek benoemd om dit niet te doen bij Press Fit. Gewoon een beetje vet, zoals : https://wheelsmfg.com/carbon-bike-grease , ik heb Park Tool HPG-1 High Performance Grease zoals je op mijn foto ziet. Mijn seals zijn nog wel prima op dit moment, doe jij een beetje vet aan de binnenkant van je seal of stop je die er zo in?
Ja wel vet ook, ik gebruik galli vet, maar het rubberrandje aan de binnenkant van de seal was vanaf het begin al zo slecht volgens mij. Even in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:02
McMiGHtY schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:57:
Zijn er hier toevallig nog mensen van België? En die dan ook nog bekend zijn in Mol?
Ik ben van België en woon zelfs in Mol :P
Pagina: 1 ... 407 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).