Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 404 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:35
@Michaelg je kan het opvatten als dat er misschien wel meer in het vat zit! Als je @CyberThijs z'n rit en die van jou bekijkt zijn ze best vergelijkbaar: qua gewicht, NP, avg power, totaal kJ, gemiddelde snelheid komt het allemaal redelijk in de buurt. Maar het grotere verschil is de (e)FTP van 263 en 324. Vandaar de opmerkingen!

Maar getallen zeggen niet alles. Er kunnen veel dingen meespelen zoals genoemd het weer, slechte dag, ligt een klim-gran fondo je wel of niet, vermoeid, geplande intensiteit of nog meer dingen.

Ik heb die GF in 2018 ook gereden en reed de Col de Morbieux (3e klim) rond de 20 minuten wel op ~100% van mijn "FTP". Ging toen die dag wel helemaal stuk op het laatst dus misschien te hard gereden. Ik had denk eerder juist een slechte dag vanwege allerlei redenen dus dacht niet dat het aan de te hoge intensiteit aan lag, maar wie weet ;)

Je kan een volgende keer je targets wat hoger stellen en zien waar het schip strandt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32

Kluus

Gang is alles

Precies wat @matthijsln zegt. Ik "pace" mezelf ook altijd meer op de klimmen en dan op 80-90% FTP denk ik, afhankelijk van het profiel van de cyclo, omdat ik weet dat ik tijdens de afdalingen wel weer veel herstel. Dat is ook een beetje jezelf leren kennen, daarom ook dat ik het altijd wel fijn (en leuk!) vind om van te voren een paar dagen te wennen in de bergen in plaats van een hit&run, al moet dat wel in de agenda passen uiteraard.

Verder ben ik persoonlijk meer van het polarized trainen en vooral veel kilometers rijden ter voorbereiding in tegen stelling tot echt structured trainen voor dit soort ritten, maar ik zag op Strava dat je al best wat lange ritten vooraf gereden hebt ook.

Het belangrijkste is gewoon dat je een mooie ervaring rijker bent en dat het naar meer smaakt! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 17-05-2022 15:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

Phydomir

Dennis

DDX schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:34:
Volgens mij is het idee van zo'n rit toch een beetje racen ? (als in dat het een cyclo is)
Wilt niet zeggen dat je hem ook prima als een toertocht kan rijden en stoppen bij de bevoorradingsstops.
Wij zijn er in ieder geval in gegaan met toertocht in gedacht en vooral jezelf uitdagen. Was voor ons beide ook voor het eerst dat we zo'n soort evenement deden. Denk dat ik wel voor ons beide spreek dat een volgende (vergelijkbaar) evenement waarschijnlijk wat meer racy zal worden aangepakt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42
Mijn laatste ervaring met cyclo is ook al weer wat jaartjes geleden ;

https://www.strava.com/activities/1813990187

268W NP

Kortere klimmetjes maar toen wel gereden met tactiek die ik eerder poste, eerste klim all out om bij de groep te blijven.
En ieder klimmetje (zijn wel relatief korte klimmetjes) op ftp waarde geklommen.

Dag ervoor trouwens leuk warmup ritje :
https://www.strava.com/activities/1812139411

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 08:51
Nou, ik ging fietsen met SPD pedalen, en dat liep zo af.

Afbeeldingslocatie: https://cycling.today/wp-content/uploads/2016/10/spectacular-crash.jpg

:mrgreen:

Die kloppen we even af, maar ging prima. Moest wel bewust nadenken bij afremmen om los te klikken, maar dat ging tot nu toe goed. Wel bij een rotonde waar ik voorrang moest verlenen dat ik toch even aan het wringen was, maar had nog voldoende snelheid. Beviel goed, zou zelfs zeggen dat de linkerschoen iets te los zit op dit moment, voelde het toch wat bewegen bij aanzetten uit het zadel terwijl ik aan het pedaal trok. Grappig dat de versnelling gelijkmatiger lijkt te zijn, of het langer vast te houden is weet ik nog niet, maar je zou zeggen van wel. Merk ook dat je toch wat andere spieren lijkt te gebruiken als je het pedaal naar boven trekt, meer aan de onderkant van het bovenbeen. Zou best kunnen dat die na x aantal kilometers wat gaan zeuren omdat ze de trekbelasting niet gewend zijn. Maar dat zeg ik als amateurfysioloog. :D

Zonder na te denken zelfs een beetje gravel gedaan, wat misschien achteraf toch niet zo verstandig was icm voor de eerste keer met SPD rijden. Maar goed, als je als een oma door de bochtjes gaat is er niet heel veel aan de hand. Voelde lekker.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 13:55
Maarten_E schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:46:

[Afbeelding]

Die kloppen we even af, maar ging prima. Moest wel bewust nadenken bij afremmen om los te klikken, maar dat ging tot nu toe goed. Wel bij een rotonde waar ik voorrang moest verlenen dat ik toch even aan het wringen was, maar had nog voldoende snelheid. Beviel goed, zou zelfs zeggen dat de linkerschoen iets te los zit op dit moment, voelde het toch wat bewegen bij aanzetten uit het zadel terwijl ik aan het pedaal trok. Grappig dat de versnelling gelijkmatiger lijkt te zijn, of het langer vast te houden is weet ik nog niet, maar je zou zeggen van wel. Merk ook dat je toch wat andere spieren lijkt te gebruiken als je het pedaal naar boven trekt, meer aan de onderkant van het bovenbeen. Zou best kunnen dat die na x aantal kilometers wat gaan zeuren omdat ze de trekbelasting niet gewend zijn. Maar dat zeg ik als amateurfysioloog. :D

Zonder na te denken zelfs een beetje gravel gedaan, wat misschien achteraf toch niet zo verstandig was icm voor de eerste keer met SPD rijden. Maar goed, als je als een oma door de bochtjes gaat is er niet heel veel aan de hand. Voelde lekker.
SPD staat bekend om speling in de pedalen, vooral zijwaarts. Ik merk ook altijd meer speling met SPD (omhoog) dan met bijvoorbeeld SPD-SL. Je went er vanzelf aan O-)

[ Voor 11% gewijzigd door scraemus op 17-05-2022 18:51 ]

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
joker1977 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:39:
[...]
Als jij stelt dat CP60 niks zegt over je 7 uur vermogen, dan stel ik een wedervraag: Vind je dan een CP5mins (ramp-up) of CP20 wel een adequate manier om je CP60 (FTP) te bepalen ? Of vind je dat anders omdat je bekend met die rekensom ?
Hmm die cp5 verhouding met cp60 zegt mij niks. Overigens gebruik ik CP überhaupt niet als metric.
Waar kijk ik naar in trainingen:

Steady state: op/rond FTP en me HR moet niet meer driften. Helaas geen lactaat meter bij de hand, maar je weet wel als je in een kwasi steady state beland.

HR decoupling bij Z2 rondjes. Vaak prima teken of ik nog onder of boven LT1 zit en of deze waardes omhoog gaan.

Vo2max 5 min waardes. Zegt eigenlijk genoeg.

Eigenlijk kijk ik door het seizoen heen vooral naar deze waardes om richting van de training te bepalen.
Wat nu de perfecte volgorde is van periodisering voor mij? geen idee.... doe ik het nog niet lang genoeg voor :)
joker1977 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:39:
[...]

Ik zie ook weinig reden om een 20 minuten FTP effort te leveren tijdens zo'n event, dat ben ik met je eens. Of er dan nog enige noodzaak is om je FTP vooraf te vermelden vraag ik me dan ook wel weer af. Misschien deed je dat om aan te geven dat je best goed getraind was, maar dan komt weer de vraag naar boven: Ben je écht wel zo goed getraind voor een 7-uur duurrit als je denkt? Dat denk ik dan (juist) niet als je zo ver van je FTP af zit en toch een PE van Hard hebt.
Juist het tegenovergestelde probeerde ik met mijn waardes aan te geven. Je kunt een FTP hebben van 320ish (en of dit nou 100% accuraat is of niet laten we dan even buiten beschouwing), maar dat een event van 7 uur, met 34 graden, is toch echt heel andere koek is dan 4 uur lang je z2 rondje rijden met 220W en 15 graden in NL :) . Als ik volgend jaar Le Marmotte wil gaan doen, moeten die waardes over die tijd dan ook echt wel een flink stuk hoger komen. Dus inderdaad, ik ben echt niet zo goed getraind voor een 7-uur duurrit als ik denk.
matthijsln schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:45:
Je kan een volgende keer je targets wat hoger stellen en zien waar het schip strandt!
Ja wellicht moet ik ook wel wat vaker eens een rit van 4 a 5 uur plannen en dan wat meer richting het gaatje gaan, kijken wat er dan in zit.
Beter om daar in training achter te komen dan volledig geparkeerd staan tijdens zo'n evenement :D.

Overigens ben ik nog niet echt lang bezig met het volume te kweken. Dus werk aan de winkel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JI07Rk9wquTgi-je5LRv3Y5pXI0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TYoVmuSbOQUgFZWzucATFiAe.png?f=fotoalbum_large

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:05
Prima als je dit leuk vind en zo je hobby beleefd maar ik ben toch blij dat ik niet zo exact met de getallen bezig ben en vooral lekker wil fietsen en op basis van gevoel achteraf kan zeggen of het lekker ging of niet. Prima als je het als race of zo wil benaderen maar dat zou ik in zo'n geval als zo'n gran fondo zelf in ieder geval niet doen. Doe je dat wel, dan zijn die getallen misschien wel leuk maar verder veranderd dat toch niets aan hoe je het op die betreffende dag doet? Als je op de dag zelf ziet dat je minder presteert dan verwacht, stop je dan? Of heb je dan zoiets het zal wel? Want in dat laatste geval kun je dat toch ook al doen zonder die getallen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
la_fusion schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:33:
Prima als je dit leuk vind en zo je hobby beleefd maar ik ben toch blij dat ik niet zo exact met de getallen bezig ben en vooral lekker wil fietsen en op basis van gevoel achteraf kan zeggen of het lekker ging of niet. Prima als je het als race of zo wil benaderen maar dat zou ik in zo'n geval als zo'n gran fondo zelf in ieder geval niet doen. Doe je dat wel, dan zijn die getallen misschien wel leuk maar verder veranderd dat toch niets aan hoe je het op die betreffende dag doet? Als je op de dag zelf ziet dat je minder presteert dan verwacht, stop je dan? Of heb je dan zoiets het zal wel? Want in dat laatste geval kun je dat toch ook al doen zonder die getallen?
gewoon (persoonlijk) onderdeel van de hobby..? Net zoals sommige helemaal los gaan op equipment of kleding of Strava of...

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:32
la_fusion schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:33:
Tsja ik ken genoeg mensen die het op deze manier bekijken, op zich is daar natuurlijk niets mis mee, maar als je wat wil presteren en het uiterste eruit wil halen moet je vaak wel kritisch naar jezelf kijken. Ken ook mannen die wekelijks wat ''dom'' fietsen en zich regelmatig inschrijven voor wedstrijdjes en er na 5 rondjes afliggen en weer een DNF moeten noteren. En na afloop zeggen, ja ik had niet zulke goeie benen vandaag 8)7

Ik ben ervan overtuigd dat @Michaelg door kritisch zijn trainingen te bekijken en misschien in de cijfers te duiken jaarlijks beter wordt en een behoorlijk niveau kan halen bij de amateurs.

Zelf ben ik ook zo begonnen, eerst lekker fietsen maar op gegeven moment kom je met 30 gemiddeld thuis, daarna 33 daarna 37 per uur en dan denk je, oke? Waarom doe ik dit eigenlijk, vervolgens probeer je aan te sluiten bij een lokale wielervereniging en blijkt dat het allemaal wat anders zit dan gewoon hard fietsen en met gemiddeldes thuis komen.

Maar goed, ieder zn ding natuurlijk zoals @Prulleman ook al beschreef hierboven.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Michaelg
Ja iedereen beleefd de hobby natuurlijk op zijn of haar eigen wijze en dat is helemaal prima. Vooral doen wat bij jouw past. Voor mijzelf heb ik als doel om het uiterste uit mijzelf zien te halen, en waar dat dan ook eindigt is prima.
Geen idee of ik dit verhaal ooit hier gepost heb, maar mocht er iemand geïnteresseerd zijn. Waarom en hoe ik begonnen ben met fietsen:
https://www.trainerroad.c...nd-lifestyle-change/49769

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Michaelg schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:49:
Ja iedereen beleefd de hobby natuurlijk op zijn of haar eigen wijze en dat is helemaal prima. Vooral doen wat bij jouw past. Voor mijzelf heb ik als doel om het uiterste uit mijzelf zien te halen, en waar dat dan ook eindigt is prima.
Geen idee of ik dit verhaal ooit hier gepost heb, maar mocht er iemand geïnteresseerd zijn. Waarom en hoe ik begonnen ben met fietsen:
Goed bezig man! kun je trots op zijn! _/-\o_ en zo extreem met cijfers bezig zijn is zeker niet mijn ding (ondanks dat ik wel Join gebruik en me er redelijk goed aan hou) maar als het voor jouw werkt, je er plezier in hebt zou ik het zeker blijven doen! Ben benieuwd waar je uiteindelijk uitkomt.

je verhaal lijkt overigens op dat van mij...ik woog ook 110kg (bij 180cm), zat 3x per week in de kroeg en dronk dan minimaal 20 (meestal meer) bier en at letterlijk alles wat los en vast zat...toen mijn vriendin zwanger werd dacht ik hier moet een switch in komen en ben ik afgevallen door het fietsen naar 80kg maar op dit gewicht voelde ik me gewoon echt niet prettig (energie + kracht technisch) dus toen ben ik naar 85kg gegaan en hier voel ik me prettig bij en probeer nu op gewicht te blijven. qua fietsprestaties gaat het gewoon goed (laatste FTP test was 322 via een ramptest, dit ga ik zeker geen uur volhouden zeker aangezien ik de laatste tijd vrij veel rustige rondjes buiten heb gedaan om te genieten dus denk dat hij ook wel weer iets is ingezakt)

overigens eet ik nog steeds alles wat los en vast zat alleen verbrand ik nu gewoon meer en drink ook nog wel regelmatig (plan was om helemaal te stoppen maar de Barolo bleef af en toe roepen :+ )

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
Nutterd schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Goed bezig man! kun je trots op zijn! _/-\o_ en zo extreem met cijfers bezig zijn is zeker niet mijn ding (ondanks dat ik wel Join gebruik en me er redelijk goed aan hou) maar als het voor jouw werkt, je er plezier in hebt zou ik het zeker blijven doen! Ben benieuwd waar je uiteindelijk uitkomt.

je verhaal lijkt overigens op dat van mij...ik woog ook 110kg (bij 180cm), zat 3x per week in de kroeg en dronk dan minimaal 20 (meestal meer) bier en at letterlijk alles wat los en vast zat...toen mijn vriendin zwanger werd dacht ik hier moet een switch in komen en ben ik afgevallen door het fietsen naar 80kg maar op dit gewicht voelde ik me gewoon echt niet prettig (energie + kracht technisch) dus toen ben ik naar 85kg gegaan en hier voel ik me prettig bij en probeer nu op gewicht te blijven. qua fietsprestaties gaat het gewoon goed (laatste FTP test was 322 via een ramptest, dit ga ik zeker geen uur volhouden zeker aangezien ik de laatste tijd vrij veel rustige rondjes buiten heb gedaan om te genieten dus denk dat hij ook wel weer iets is ingezakt)

overigens eet ik nog steeds alles wat los en vast zat alleen verbrand ik nu gewoon meer en drink ook nog wel regelmatig (plan was om helemaal te stoppen maar de Barolo bleef af en toe roepen :+ )
#StevieBoltUndercover (what gave it away; Baroolooo).

Knap! Gaat er natuurlijk om dat je lol hebt in je hobby (niemand kan hier leven van enkel fietsen lijkt me), maar de gezondheid en je beter voelen zijn natuurlijk wel mooie bijkomstigheden :)

En iedereen z'n ding natuurlijk. Ben dol op de getalletjes die strava/intervals uitspugen, maar doe er niet heel veel mee. Meer soort numberfetish. Maar maakt het wel weer leuker, dus heeft een positief effect :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
Prulleman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 19:43:
[...]
gewoon (persoonlijk) onderdeel van de hobby..? Net zoals sommige helemaal los gaan op equipment of kleding of Strava of...
Nu snap ik dat ook niet hoor :+ En het voor mij was het de eerste keer dat ik @Michaelg hier in het topic zo specifiek in de waardes aan het duiken was. Nogmaals, mij maakt het niet uit hoor maar vroeg mij meer af of er zo opletten, het plezier in het fietsen niet minder wordt. Als dat net niet zo is, ook helemaal prima natuurlijk.

Mijn belangrijkste doel met fietsen is om er vooral plezier in te blijven houden en dat is voor mij in veel gevallen ook gewoon grijs fietsen ;) Daarnaast is het kunnen onderhouden van mijn bourgondische levenstijl + meerdere dagen tijdens vakantie de bergen in te kunnen gaan zonder uitgeput bij de rest van het gezin aan te komen het andere doel.

Tenslotte ligt mijn focus dan ook meer op de lange duurtochten en wellicht zou ik daar beter in kunnen worden door meer specifiek te trainen maar zodra ik bepaalde dingen/trainingen moet.. dan gaat al snel de plezierfactor naar beneden bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
la_fusion schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:13:
[...]
Daarnaast is het kunnen onderhouden van mijn bourgondische levenstijl
Ben je ook lid van de volgende club ?: YouTube: Vreet for free - Sluipschutters :P :P

[ Voor 8% gewijzigd door Michaelg op 18-05-2022 10:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32

Kluus

Gang is alles

Michaelg schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:49:
Hier ook ongeveer hetzelfde verhaal, ik was 108kg op mijn max met twee jonge kinderen. Op een gegeven moment schrok ik van mezelf in mijn zwembroek, ik herkende mezelf gewoon niet meer en wilde fitte vader zijn en inderdaad het goede voorbeeld stellen. Dat was in 2016 denk ik, ik ben toen vooral gestopt met drinken en omdat ik al wel eens fietste ben ik dit "iets" fanatieker gaan oppakken door met sterkere groepjes te gaan fietsen en veel woon-werk te gaan rijden.

Dit zette al snel zoden aan de dijk en binnen 3/4 jaar was ik meer dan 20kg afgevallen, dat ging zo hard dat collega's enzo zich serieus zorgen gingen maken over mijn gezondheid... :+ Een paar van de mannen waaraan ik mij toen heb "opgetrokken" zijn nu mijn beste vrienden en ga ik jaarlijks mee op fietsvakantie naar een cyclo. Fietsen heeft mijn leven dus op verschillende aspecten zeer veel verbeterd :D.

Mensen in mijn omgeving gaan nu vaak minder fietsen omdat ze kinderen krijgen, voor mij is het juist de trigger geweest. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
Kende 'm niet maar zo specifiek is het bij mij dan weer niet :+ Vind het eea gewoon lekker en weet van mijzelf dat als ik niet sport dat het de verkeerde kant op gaat. Het is niet zo dat ik perse sport om te drinken/eten maar ik weet wel dat door het sporten het eea wat binnen de perken blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:59

[Afbeelding]

Ik had eerst multirelease plaatjes (SH56) en nu SH51, die zitten een stukje strakker. De multirelease trok ik bij een Zwift sprintje nog wel eens uit het pedaal (en toen had ik het pedaal maximaal staan)
Met SH51 zit het inderdaad ook nog wel losser als met SPDSL maar dat heeft naar mijn idee als voordeel dat je ook echt altijd losklikt als het nodig is. Ik moet het afkloppen maar ben nog nooit omgekukeld met mijn schoen nog vast. Terwijl mijn vrouw met SPDSL dat al wel een paar keer is overkomen. (Van die lullige "het paaltje bij het stoplicht missen" of "krijg ik nou wel of niet voorrang" situaties :+ )
Echt actief trekken moet je niet teveel op focussen, je moet vooral mooie constante rondjes draaien.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:20
Ik ben niet lid van die club (zit hier niet in de buurt), maar hanteer wel min of meer hetzelfde principe :+

Blijft leuk om te lezen hoe verschillend mensen met dezelfde hobby omgaan. Gelukkig is er geen goed of fout. Als je er zelf plezier aan hebt dan heb je wat mij betreft de belangrijkste doelstelling volbracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

Merk ook dat je toch wat andere spieren lijkt te gebruiken als je het pedaal naar boven trekt, meer aan de onderkant van het bovenbeen. Zou best kunnen dat die na x aantal kilometers wat gaan zeuren omdat ze de trekbelasting niet gewend zijn. Maar dat zeg ik als amateurfysioloog. :D
Bij fietsen trek je ook niet heel bewust flink omhoog, het levert nog altijd meer op wanneer je duwt. Tenzij je benen dusdanig los van elkaar kunnen bewegen dat je met je ene been duwt en je andere been trekt, en dat dat elkaar ook echt versterkt (in plaats van dat je trekkende beweging de duwende eigenlijk blokkeert). Zie ook de Beter Worden podcast over fietstechniek.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
la_fusion schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Nu snap ik dat ook niet hoor :+ En het voor mij was het de eerste keer dat ik @Michaelg hier in het topic zo specifiek in de waardes aan het duiken was. Nogmaals, mij maakt het niet uit hoor maar vroeg mij meer af of er zo opletten, het plezier in het fietsen niet minder wordt. Als dat net niet zo is, ook helemaal prima natuurlijk.

Mijn belangrijkste doel met fietsen is om er vooral plezier in te blijven houden en dat is voor mij in veel gevallen ook gewoon grijs fietsen ;) Daarnaast is het kunnen onderhouden van mijn bourgondische levenstijl + meerdere dagen tijdens vakantie de bergen in te kunnen gaan zonder uitgeput bij de rest van het gezin aan te komen het andere doel.

Tenslotte ligt mijn focus dan ook meer op de lange duurtochten en wellicht zou ik daar beter in kunnen worden door meer specifiek te trainen maar zodra ik bepaalde dingen/trainingen moet.. dan gaat al snel de plezierfactor naar beneden bij mij.
haha, ik ken michael nu een jaar of 3 (via hier, trainerroad referral) en ik weet niet beter dan dat ie fanatiek met de details, cijfers, etc bezig is :) dus dat is zeker niks nieuws :X Ik zit iets minder in de details, maar kan er wel van genieten, daarom klikt het ook wel proberen we toch wel regelmatig samen een rondje ergens te doen.

Maar zoals velen aangeven, belangrijkste is dat je het voor jezelf leuk kan houden, op welke manier dat is, is ook zeker niet statisch

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 18-05-2022 12:13 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

pier87 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Tsja ik ken genoeg mensen die het op deze manier bekijken, op zich is daar natuurlijk niets mis mee, maar als je wat wil presteren en het uiterste eruit wil halen moet je vaak wel kritisch naar jezelf kijken. Ken ook mannen die wekelijks wat ''dom'' fietsen en zich regelmatig inschrijven voor wedstrijdjes en er na 5 rondjes afliggen en weer een DNF moeten noteren. En na afloop zeggen, ja ik had niet zulke goeie benen vandaag 8)7
[...]
Goed kunnen trainen vind ik ook een talent.
Ik heb ze gekend die met amper 2 jaren trainen bij de elite konden meerijden, zonder getalletjes, zonder powermeter en met prima uitslagen (wedstrijden van 80-130km). Je moet weten wat voor jou werkt (qua training) en wanneer je je rust moet/kan pakken. 10 weken lang 5x per week intensief trainen, zonder een goede rustperiode, is voor veel renners simpelweg niet optimaal.
Vorige week had ik bv. een rustweekje - weliswaar ietwat noodgedwongen vanwege verkoudheid/lamlendig/etc - maar ik merk dat ik daar nu beter uitkom. Dus afgelopen weekend weer begonnen met KM's maken en de intensiteit weer opschroeven.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:20

Fisico

by Fabian

Crazy D schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Bij fietsen trek je ook niet heel bewust flink omhoog, het levert nog altijd meer op wanneer je duwt. Tenzij je benen dusdanig los van elkaar kunnen bewegen dat je met je ene been duwt en je andere been trekt, en dat dat elkaar ook echt versterkt (in plaats van dat je trekkende beweging de duwende eigenlijk blokkeert). Zie ook de Beter Worden podcast over fietstechniek.
Bij dat poep van je schoenvegen en met een been fietsen moest ik wel lachen. Dat moeten @Stufferdt en ik ook verplicht zo nu en dan doen bij de club. Als hardloper denk ik altijd je lichaam vindt echt zelf wel de beste manier om kracht over te brengen. Wat je ook wel ziet bij mensen met een dubbelzijdige vermogensmeter, waarbij de balans dus naar 50/50 gaat naar mate het tempo hoger wordt. Inmiddels ga ik de discussie op de club niet maar aan en doe ik het gewoon.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Grin schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:13:
[...]

Goed kunnen trainen vind ik ook een talent.
Ik heb ze gekend die met amper 2 jaren trainen bij de elite konden meerijden, zonder getalletjes, zonder powermeter en met prima uitslagen (wedstrijden van 80-130km). Je moet weten wat voor jou werkt (qua training) en wanneer je je rust moet/kan pakken. 10 weken lang 5x per week intensief trainen, zonder een goede rustperiode, is voor veel renners simpelweg niet optimaal.
Vorige week had ik bv. een rustweekje - weliswaar ietwat noodgedwongen vanwege verkoudheid/lamlendig/etc - maar ik merk dat ik daar nu beter uitkom. Dus afgelopen weekend weer begonnen met KM's maken en de intensiteit weer opschroeven.
Herkenbaar. Veel van mijn kilometers zijn kind naar school brengen gerelateerd. Maar als ik dan wel wat serieuzer ga fietsen dan zijn de benen nog niet moe, maar hebben ze nog wel de beweging gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

wisselwerking schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:27:
[...]

Herkenbaar. Veel van mijn kilometers zijn kind naar school brengen gerelateerd. Maar als ik dan wel wat serieuzer ga fietsen dan zijn de benen nog niet moe, maar hebben ze nog wel de beweging gehad
De echte scherpte zal je dan missen maar de basis is dan zo goed dat je dat er relatief snel weer bij hebt. Grote voordeel van grijs trainen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:19
Wie kan mij helpen bij de volgende overweging? Ik heb nu zo'n twee jaar een Giant TCR en bij de aankoop kreeg ik al de tip van dat een upgrade van de wielen (PR-2 wielset van Giant) een goed idee was.
Nu ben ik zover, alleen twijfel ik over de stap die ik ga nemen. In het kort: kies ik voor een alu set van rond de 700 euro (voorbeeld) of ga ik een stapje hoger kijken. Ik ben naar een FM geweest die zijn eigen wielen maakt, ging om een carbon set en dan gaan de kosten al snel boven de 1000 euro.

Ik ben op zoek naar hoe groot de stap is naar een nieuwe set en of dat dan het geld waard is, al is dat natuurlijk altijd subjectief..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31
Wadam schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:09:
Wie kan mij helpen bij de volgende overweging? Ik heb nu zo'n twee jaar een Giant TCR en bij de aankoop kreeg ik al de tip van dat een upgrade van de wielen (PR-2 wielset van Giant) een goed idee was.
Nu ben ik zover, alleen twijfel ik over de stap die ik ga nemen. In het kort: kies ik voor een alu set van rond de 700 euro (voorbeeld) of ga ik een stapje hoger kijken. Ik ben naar een FM geweest die zijn eigen wielen maakt, ging om een carbon set en dan gaan de kosten al snel boven de 1000 euro.

Ik ben op zoek naar hoe groot de stap is naar een nieuwe set en of dat dan het geld waard is, al is dat natuurlijk altijd subjectief..
Als je wielen niks mankeren is niet upgraden ook gewoon een optie.

Dus ik zou de keuze maken uit:
1. Niet doen.
2. Goed doen.

Ik zie die alu set die jij zegt meer als vervanging van je set dan als echte upgrade.

En wat wil je? Hoog, licht of hoog & licht.

Ik heb pas een setje laten spaken bij Van Speyk Wheels (net als velen andere van het forum hier).

Super tevreden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psDqfkwlDIIfc8hmQ3f0knscJDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bz2UPl6xpVNPFUGGBKMW7Xju.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

Wat @Prulleman zegt hieronder, beter zoek je een echte wielenbouwer dan een FM die het er bij doet.
Zeker als je serieus geld gaat uitgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 19-05-2022 09:32 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman

praat eens met een echte wielbouwer over je wensen, eisen, en soort gebruik. (die noem je namelijk hier niet eens..) en misschien weet je niet wat je zoekt, behalve een "upgrade", maar juist dan is een gesprek goed.
- budget
- gewicht of aero
- hoog voor de looks
- stevigheid (ben je zelf licht, kan je met minder spaken af etc, maar ben je 100 kg en rij je vrij lomp over drempels, zoek dan vooral niet de ondergrens op)
- welke maat banden wil je gaan rijden (voor 30 mag je ook wel een bredere velg dan voor een 25mm bandje)
- ...

niks mis met een alu set overigens, maar met een budget van 700 zit je net op die grens dat carbon wel echt een serieuze optie wordt. die set die je linked zou ik persoonlijk links laten liggen. vraag me serieus af of je dan iets merkt tov je huidige set... deze zijn niet hoog en niet licht, vast een degelijk setje, maar een echte upgrade zou ik het niet noemen

tip @ElGreco / https://vanspeykwheels.nl/ die kan je ook helpen aan bv chinees carbon, dan kan je binnen budget wellicht ook een niet al te zware hoge carbon set voor elkaar krijgen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 14:46

McMiGHtY

- burp -

Je kan ook de gok wagen om is op ali te shoppen:

YouTube: Elite Wheels SLT - The best carbon wheels on Ali Express?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Net nadeel van gokken kan zijn dat je ook je inzet kan verliezen O-)

Ik weet van verhalen dat het goed gaat, ook van dat het minder goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

mhr-zip schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Net nadeel van gokken kan zijn dat je ook je inzet kan verliezen O-)

Ik weet van verhalen dat het goed gaat, ook van dat het minder goed gaat.
Misschien ben ik een dief van mijn eigen portemonnee maar bij alles duurder dan 20 euro skip ik Aliexpress altijd...en dat terwijl ik wel van een gokje hou zoals sommige wel weten :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als je nou gewoon vijf tientjes in had gezet, had je nu een mooi setje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik zou dit soort spullen ook niet van Ali halen, dan heb je echt geen idee wat je koopt... reviews worden gewoon gekocht en de kans dat je een kloon van een imitatie van een kloon krijgt is op ali ook nog wel aanwezig...

voor mijn vorige mtb had ik een setje carbon velgen direct bij Nextie besteld en daar heb ik 3 jaar zonder problemen op gereden (en verkocht en nog geen klachten gehoord)

Philippos geeft op zijn site ook aan, te werken met bv Nextie en EIEI, 2 betrouwbare chinese velgen fabrikanten. Als je die gewoon op hun eigen site besteld, dan weet je wat je krijgt.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Prulleman schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:43:
Ik zou dit soort spullen ook niet van Ali halen, dan heb je echt geen idee wat je koopt... reviews worden gewoon gekocht en de kans dat je een kloon van een imitatie van een kloon krijgt is op ali ook nog wel aanwezig...

voor mijn vorige mtb had ik een setje carbon velgen direct bij Nextie besteld en daar heb ik 3 jaar zonder problemen op gereden (en verkocht en nog geen klachten gehoord)

Philippos geeft op zijn site ook aan, te werken met bv Nextie en EIEI, 2 betrouwbare chinese velgen fabrikanten. Als je die gewoon op hun eigen site besteld, dan weet je wat je krijgt.
Ik zie heel veel mensen met Light Bicycle velgen rijden. Heb ik ook wel eens in het echt gezien, erg mooie velgen. Ook mooi afgewerkt etc.

havana in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
@rolandos582 heeft ze ook, kan niet zo snel een foto vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wadam
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:19
Bedankt!

Ik was er mij inderdaad van bewust dat ik er nog niet bij had gezet, wat ik precies zoek in een wiel etc. Bij de FM hadden ze trouwens wel veel ervaring met het maken van wielen, daar maak ik mij niet zoveel zorgen over. Wat mij wel opvalt is dat ik daar een wiel in mijn handen kreeg, zonder aan te geven waarvoor ik hem gebruik etc. En dat bij Van Speyk wheels de intake vrij centraal staat. Dus dat lijkt mij inderdaad wel een goed uitgangspunt en dat je dan gaat kijken welk wiel daarbij past (binnen het budget).

Ali express lijkt mij inderdaad een gok, plus dan moet je ook al wel echt weten wat je zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
mhr-zip schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Ik zie heel veel mensen met Light Bicycle velgen rijden. Heb ik ook wel eens in het echt gezien, erg mooie velgen. Ook mooi afgewerkt etc.

ja, die zit wat mij betreft in hetzelfde rijtje
- nextie
- eiei
- lightbicycle

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Laatst online: 16-09 13:15

Ik zit met exact hetzelfde dilemma. Ik heb heb een Trek Emonda SL6 uit 2019, met standaard Bontrager wielen en 28mm banden. Wielset lijkt me niet perse slecht, weegt 1675gram. Een goede kwalieit aluminium wielset, lage velgen kan naar 1450-1500 gram. Grote vraag: ga je dat echt merken als gewone sterveling? Gaat naast het wat lagere gewicht, extra stijfheid, mogelijk lagere rolweerstand naven tot een beter weggedrag leiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Wadam schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:50:
Bedankt!

Ik was er mij inderdaad van bewust dat ik er nog niet bij had gezet, wat ik precies zoek in een wiel etc. Bij de FM hadden ze trouwens wel veel ervaring met het maken van wielen, daar maak ik mij niet zoveel zorgen over. Wat mij wel opvalt is dat ik daar een wiel in mijn handen kreeg, zonder aan te geven waarvoor ik hem gebruik etc. En dat bij Van Speyk wheels de intake vrij centraal staat. Dus dat lijkt mij inderdaad wel een goed uitgangspunt en dat je dan gaat kijken welk wiel daarbij past (binnen het budget).

Ali express lijkt mij inderdaad een gok, plus dan moet je ook al wel echt weten wat je zoekt.
dat is het mooie van wielen.. je kan alles op je eigen gebruik afstemmen :) type hubs, type spaken, aantal spaken, .. allemaal om tot een set te komen die binnen budget het beste aansluit bij al je wensen. En het is geen rocket science, maar wel lekker als iemand wat ervaring heeft en met je mee kan denken. Ik had mijn eigen spullen al redelijk bedacht, maar toch wel fijn om dan nog even te sparren, zo heeft @ElGreco me toch weten te overtuigen om geen alu nippels te gebruiken :)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
bert74 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Ik zit met exact hetzelfde dilemma. Ik heb heb een Trek Emonda SL6 uit 2019, met standaard Bontrager wielen en 28mm banden. Wielset lijkt me niet perse slecht, weegt 1675gram. Een goede kwalieit aluminium wielset, lage velgen kan naar 1450-1500 gram. Grote vraag: ga je dat echt merken als gewone sterveling? Gaat naast het wat lagere gewicht, extra stijfheid, mogelijk lagere rolweerstand naven tot een beter weggedrag leiden?
200 gram ga je niet merken, niet in de bergen en zeker niet in nederland.

(als je het doet, moet je het goed doen, of als je je wielen stuk zijn en je bent verder tevreden, dan kan je zo'n setje kopen, maar van instap naar lage middenklasse zou ik zelf nooit doen)

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 19-05-2022 10:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
mhr-zip schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:47:
[...]

Die van mij staan hier ook wel ergens, AR55 Pro met ERASE naven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Mijn Schwalbe Pro One TLE banden zijn bijna op. En voor The Ride heb ik nog een nieuwe set nodig maar die dingen zijn overal uitverkocht. Wie kan er nog een paar (liefst skinwall) 28mm tubeless banden aanraden?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

in 25mm zijn ze wel op voorraad.. Wanneer is Teh Ride?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Tjebakka schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:19:
Mijn Schwalbe Pro One TLE banden zijn bijna op. En voor The Ride heb ik nog een nieuwe set nodig maar die dingen zijn overal uitverkocht. Wie kan er nog een paar (liefst skinwall) 28mm tubeless banden aanraden?
https://www.hopmansfietsg...e-28mm-4026495891806.html

Gewoon op voorraad, nog de skinwall ook. Veel plezier ermee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Ik snap niet dat mensen veel geld investeren in een racefiets, en dan vervolgens op Ali gaan kijken naar wielen en allerhande dingen om hiermee hun fiets te upgraden.

Ik begrijp dit niet en wil/kan dit overigens ook niet begrijpen. Niet alleen uit het oogpunt dat er gezegd wordt, je kunt een gokje wagen hiermee zeg je eigenlijk al dat de kans bestaat dat het een miskoop is, wat volgens mij met regelmaat zo is met Ali producten.

Dan zeg ik nog maar niets over, garantie, duurzaamheid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als je de hele serie kijkt van deze dude, dan zie je dat die alles op Ali gekocht heeft, tot namaak ee remmetjes toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Dat is dan echt nét op voorraad gekomen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Je keek gewoon te vroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Dom van me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, daar was iedereen het wel over eens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Tjebakka schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Dat is dan echt nét op voorraad gekomen :D
Jaja vast 8)7 bestel je er nog een paar gelletjes bij en gratis verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50
bert74 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Ik heb bij mijn Aluminium Specialized uit 2014 de standaard wielset van ~2kg vervangen door Campagnolo Zonda's van 1600 gram. De set kostte ongeveer 320 euro en ik merk zeker positief verschil in rijeigenschappen: de extra stijfheid is prettig en ik kom aanmerkelijk makkelijker weg uit stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion

Geen idee uit jaar je TCR is en in hoeverre die PR2 verschillen met de PR2 van 2016 maar ik ben blij dat ik niet meer met die PR2 rond hoef te rijden. Als je niet beter weet, zijn ze prima maar ik ben met een tussenstap(https://www.mantel.com/vi...-comp-sl-racefiets-wielen) naar DT Swiss RR21(https://www.futurumshop.n...ncher-wielset-zwart.phtml) gegaan en beide stappen het verschil heel goed gemerkt.

Vooral in stijfheid merk je bij het fietsen veel verschil. Het geeft allemaal wat meer vertrouwen. Daarnaast is het verschil in gewicht te merken(mogelijk alleen tussen de oren) maar het lijkt allemaal gewoon wat soepeler te gaan. Sowieso omdat de TCR al een relatief lichte fiets is, wordt het nog allemaal wat lichtvoetiger.

Verschil ga je zeker merken maar zoals al meermaals is gezegd, kijk even wat je wil, kijk wat er dan beschikbaar is en op welke manier je dat wil aanschaffen. Die RR21 wielen die ik nu heb waren destijds voor +/-750 euro te koop maar uiteindelijk bij Wiggle met kortingscodes en cashback +/- 400 euro. Daar kreeg ik geen wielen voor gespaakt. Door de gebruikte materialen(spaken/naven/velg) zouden ze wel relatief eenvoudig te onderhouden moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
En in hoeverre is het transparant dat deze influencer niet gesponsord wordt door dit merk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Voor wie het interessant vindt: de Canyon Aeroad met Shimano 12 speed is eindelijk te bestellen en is ook op voorraad bij Canyon.

Daarnaast heeft Canyon ook allerlei andere kleuren en modellen toegevoegd (zoals Sram RIVAL) toegevoegd

https://www.canyon.com/en...oad/#section-product-grid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
mhr-zip schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:05:
[...]

En in hoeverre is het transparant dat deze influencer niet gesponsord wordt door dit merk?
En in hoeverre kan hij hier wat over vertellen, van GP Lama of DC Rainmaker wil ik wel wat aannemen maar in hoeverre is hij ervaringsdeskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56

aerofreak

Steve Jobs

Requiem19 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:07:
Voor wie het interessant vindt: de Canyon Aeroad met Shimano 12 speed is eindelijk te bestellen en is ook op voorraad bij Canyon.

Daarnaast heeft Canyon ook allerlei andere kleuren en modellen toegevoegd (zoals Sram RIVAL) toegevoegd

https://www.canyon.com/en...oad/#section-product-grid
Gave kleur, maar wel weer kleine 1000 800 euro duurder...

Afbeeldingslocatie: https://www.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Sites-canyon-master/default/dwce34c9d3/images/full/full_2022_/2022/full_2022_aeroad-cf-slx-8-disc-di2_3052_P08_P5.jpg?sw=874&sfrm=png&q=90&bgcolor=F4F4F4

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:24
aerofreak schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Gave kleur, maar wel weer kleine 1000 euro duurder...

[Afbeelding]
Mooi fietsje. Beter dan zwart. Lijkt mij echt iets voor @Grin

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Mooi fietsje. Beter dan zwart. Lijkt mij echt iets voor @Grin
Uit betrouwbare bron kan ik je vermelden dat Guus het aan het overwegen is.
https://www.canyon.com/en...54_pv_rahmenfarbe=BU%2FBK

Helaas nog niet op voorraad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
[...]

Gave kleur, maar wel weer kleine 1000 euro duurder...

[Afbeelding]
Leuke kleur inderdaad, maar combineert wat moeilijk met sommige outfits (I know, first world problems).

Ik heb de zwarte met bruine sidewall bandjes genomen. Over 2 weken zou hij er al moeten zijn 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

effe gegluurd bij de Aeroad modellen...moet eerlijk zeggen dat ik er best wel wat leuke kleurencombi's bij vind zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
pier87 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:29:
[...]

Ik snap niet dat mensen veel geld investeren in een racefiets, en dan vervolgens op Ali gaan kijken naar wielen en allerhande dingen om hiermee hun fiets te upgraden.

Ik begrijp dit niet en wil/kan dit overigens ook niet begrijpen. Niet alleen uit het oogpunt dat er gezegd wordt, je kunt een gokje wagen hiermee zeg je eigenlijk al dat de kans bestaat dat het een miskoop is, wat volgens mij met regelmaat zo is met Ali producten.

Dan zeg ik nog maar niets over, garantie, duurzaamheid etc.
Als je voor jezelf een mentale blokkade neerlegt, dan begrijp je zo goed als niets.....
Voor 90% van het fietsvolk bestaat upgraden uit patserspullen en "looks" , rationele overwegingen over garantie en duurzaamheid spelen amper een rol.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:17
New bike day! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EC2mjedgbeL3urKBWg87EA-6u3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7uQbfIhmbcoiUCQSP06p7m7.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens de eerste lockdown begonnen met een mountainbike. Ik merk nu dat ik het eigenlijk het leukst vind om gewoon vanuit huis een rondje te fietsen zonder de auto te hoeven pakken. Aangezien ik in Den Haag woon is het aantal MTB-routes dan wel erg beperkt. Dus na lang reviews lezen en internet afstruinen heb ik vandaag mijn Giant Contend SL 1 binnen gekregen!
Verwacht er geen snelheidsrecords mee te gaan rijden maar volgens mij een prima instapfiets om te kijken hoe het fietsen op de weg bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:40
Ik zit wat te oriënteren voor een bikepacking zadeltas.
Heb voor nu een Topeak Backloader 15L op het hoog.

Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is mijn fiets. Ik heb een Merida Reacto 500 frame. Deze zadelpen is een beetje langwerpig/aero. Bij voorbeelden op verschillende websites wordt het steeds getoond met een ronde zadelpen. Ik ben dus bang dat de klittenband niet om de zadelpen heen kan gaan vanwege een te grote omtrek.

Heb ik ook al gekeken of ik informatie kon vinden over de lengte van het klittenband of de maximale omtrek voor de zadelpen. Kan hier niks over vinden.

Heeft 1 van jullie ervaring met deze tas en aero zadelpen of gewoon bikepacking met aero zadelpen?

[ Voor 0% gewijzigd door MrFortune op 19-05-2022 13:00 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
MrFortune schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:59:

Het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is mijn fiets. Ik heb een Merida Reacto 500 frame. Deze zadelpen is een beetje langwerpig/aero. Bij voorbeelden op verschillende websites wordt het steeds getoond met een ronde zadelpen. Ik ben dus bang dat de klittenband niet om de zadelpen heen kan gaan vanwege een te grote omtrek.

Heb ik ook al gekeken of ik informatie kon vinden over de lengte van het klittenband of de maximale omtrek voor de zadelpen. Kan hier niks over vinden.

Heeft 1 van jullie ervaring met deze tas en aero zadelpen of gewoon bikepacking met aero zadelpen?
Niet specifiek ervaring met die tas, maar bij andere tassen is het klitteband lang genoeg.

Overigens zou je ook kunnen wachten op de Topeak Backoader X 15L. Die lijkt mij met dat losse harnas en gesp over de lengterichting nog net even wat fijner. Kans is groot dat ik deze zelf ga aanschaffen.

En misschien is een Topeak wishbone ook nog wel interessant (om het bewegen van de tas tegen te gaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SehudeKoza
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:42
SnakeDoc88 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:34:
New bike day! :)

[Afbeelding]

Tijdens de eerste lockdown begonnen met een mountainbike. Ik merk nu dat ik het eigenlijk het leukst vind om gewoon vanuit huis een rondje te fietsen zonder de auto te hoeven pakken. Aangezien ik in Den Haag woon is het aantal MTB-routes dan wel erg beperkt. Dus na lang reviews lezen en internet afstruinen heb ik vandaag mijn Giant Contend SL 1 binnen gekregen!
Verwacht er geen snelheidsrecords mee te gaan rijden maar volgens mij een prima instapfiets om te kijken hoe het fietsen op de weg bevalt.
Heb de SL1 ook sinds Maart en ben er heel tevreden mee :) . Leuke fiets met een prima Shimano 105 set voor een nette prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39
@SnakeDoc88 Veel plezier er mee! Ik rij al 5 jaar op mijn SL1 (wel met velgremmen) en nog steeds erg tevreden mee. Het is misschien niet de lichtste of meest aerodynamische fiets maar de meeste snelheid moet toch uit je benen komen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

[...]

Gave kleur, maar wel weer kleine 1000 800 euro duurder...

[Afbeelding]
Als je die kleur wil koop je toch een Bianchi? 8)7

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 11:23:
[...]

Uit betrouwbare bron kan ik je vermelden dat Guus het aan het overwegen is.
https://www.canyon.com/en...54_pv_rahmenfarbe=BU%2FBK

Helaas nog niet op voorraad
Guus hier.
Ja joh, wat een fiets is dat zeg :9~
9K ook maar, en dan rij je ook nog op zo'n vette Canyon; die zie je ook nooit verder. En echt iets moois/vergelijkbaars kan je eigenlijk niet meer krijgen voor 9K.
Zit al maanden met de cursor boven het 'Buy now' knopje te zweven... Alleen nog even iets zien te regelen wie die fiets in elkaar gaat zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
SehudeKoza schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Heb de SL1 ook sinds Maart en ben er heel tevreden mee :) . Leuke fiets met een prima Shimano 105 set voor een nette prijs
Goed om te horen! Misschien een suffe vraag, maar weet jij of de banden tubeless geleverd worden? Ga er niet vanuit eigenlijk, maar lijken wel tubeless ventielen op te zitten...

[ Voor 4% gewijzigd door SnakeDoc88 op 19-05-2022 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 15-09 22:40

Duideiljk gevalletje n+1 (zou op zich wel stoer zijn, een nieuwe fiets om je zadeltasje (zeg maar zadeltas) kopen, equivalent van: asbak is vol, er moet een nieuwe auto komen)

[ Voor 8% gewijzigd door Frenz64 op 19-05-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco

Ik heb er last van dat die strap juist veel te lang is. Dat komt wel goed, die dingen zijn best ruim afgeknipt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
Frenz64 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:54:
[...]

Duideiljk gevalletje n+1 (zou op zich wel stoer zijn, een nieuwe fiets om je zadeltasje (zeg maar zadeltas) kopen, equivalent van: asbak is vol, er moet een nieuwe auto komen)
Ik heb hier inderdaad wel over nagedacht :P. Of nouja, niet perse n+1 maar dan vervangen. Alleen lijkt me net wat teveel van het goede puur alleen voor het laten passen van een zadeltas, wat jij ook al zegt.
Bij aankoop van een nieuwe fiets ga ik wel voor een ronde zadelbuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Grin schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Guus hier.
9K ook maar, en dan rij je ook nog op zo'n vette Canyon; die zie je ook nooit verder. En echt iets moois/vergelijkbaars kan je eigenlijk niet meer krijgen voor 9K.
Zit al maanden met de cursor boven het 'Buy now' knopje te zweven... Alleen nog even iets zien te regelen wie die fiets in elkaar gaat zetten...
Koop hem maar, ik zet hem je in elkaar! O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Guus hier.
Daar help ik met liefde mee, 1 deel scheelt, bij een Canyon is dat heel makkelijk. Alles zit al in elkaar en alleen wat dingen aan elkaar bevestigen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
[...]

Guus hier.
haha, ik heb -absoluut- niks tegen canyon, maar als ik 9k zou uitgeven zou ik toch ook wel even verder kijken..
Prijs/kwaliteit is over het algemeen prima op orde bij canyon, maar bij high end fietsen is de verhouding toch al zoek, en dat is bij canyon blijkbaar niet anders... dan liever iets speciaals

https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-ultra-sl-r-hero/ met een custom paint job ofzo.. ben je nog goedkoper uit, enve wielen, etc.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
SnakeDoc88 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Goed om te horen! Misschien een suffe vraag, maar weet jij of de banden tubeless geleverd worden? Ga er niet vanuit eigenlijk, maar lijken wel tubeless ventielen op te zitten...
Die zijn tubeless. Mijn vrouw heeft een Liv avail advanced (ook giant dus) met PR2 velgen en Giant Gavia Fondo 1 banden. Je kan het op de foto net niet lezen, maar het staat erop. (Linksonder naast "Fondo" in witte lettertjes)

Nu is het wel zo dat ze binnenkort een nieuw achterwiel krijgt (onder garantie), want die PR2 had ontzettend speling in de naaf/body. Er is in de eerste week al een ander wiel op gekomen, maar daar zat het probleem nog in; maar blijkbaar heeft Giant het probleem onderkend en komt er nu een echte fix.

Qua tubeless verder geen probleem, weinig bijpompen, de band is uiterst eenvoudig van/op de velg te krijgen en de latex heeft al 2x een gaatje prima gedicht.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Laatst online: 16-09 13:15
euchromatic schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Ik heb bij mijn Aluminium Specialized uit 2014 de standaard wielset van ~2kg vervangen door Campagnolo Zonda's van 1600 gram. De set kostte ongeveer 320 euro en ik merk zeker positief verschil in rijeigenschappen: de extra stijfheid is prettig en ik kom aanmerkelijk makkelijker weg uit stilstand.
Ik kan me voorstel dat de verbetering van een wielset van 2000 gram naar 1600 gram behoorlijk merkbaar is.

Tegelijkertijd mijn Bontrager wielen https://www.trekbikes.com...lr-disc-racewiel/p/14197/ zijn 1675 gram en voor ca. € 500 te koop. Een goede handgespaakte aluminium wielset van ca. € 600-700 ga je naar 1450-1500 gram. Lijkt me veel geld voor relatief weinig verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mistraller schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Die zijn tubeless. Mijn vrouw heeft een Liv avail advanced (ook giant dus) met PR2 velgen en Giant Gavia Fondo 1 banden. Je kan het op de foto net niet lezen, maar het staat erop. (Linksonder naast "Fondo" in witte lettertjes)

Nu is het wel zo dat ze binnenkort een nieuw achterwiel krijgt (onder garantie), want die PR2 had ontzettend speling in de naaf/body. Er is in de eerste week al een ander wiel op gekomen, maar daar zat het probleem nog in; maar blijkbaar heeft Giant het probleem onderkend en komt er nu een echte fix.

Qua tubeless verder geen probleem, weinig bijpompen, de band is uiterst eenvoudig van/op de velg te krijgen en de latex heeft al 2x een gaatje prima gedicht.
heeft de dealer dat niet voor je gedaan? bij 2 fietsen (wel mtb's) helemaal ready, maar wel gewoon geleverd met biba, Bij de laatste zaten de tubeless ventielen gewoon in het doosje met andere kleine meuk..

als je niet weet hoe lang een fiets op stock staat is het niet superhandig om bv al sealant erin te doen... niet indereen wil tubeless, meer gedoe in de fabriek. dus ik verwacht eigenlijk (in lijn met mijn N=2 ervaring) dat tubeless ready fietsen, gewoon met binnenband bij de dealer binnen komen.

en
[...]

hoe zie je aan een ventiel of ie tubeless is? voor zover ik weet is de enige indicatie een rubbertje onder de ring waarmee je het ventiel vast zet.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Prulleman schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:16:
[...]

haha, ik heb -absoluut- niks tegen canyon, maar als ik 9k zou uitgeven zou ik toch ook wel even verder kijken..
Prijs/kwaliteit is over het algemeen prima op orde bij canyon, maar bij high end fietsen is de verhouding toch al zoek, en dat is bij canyon blijkbaar niet anders... dan liever iets speciaals

https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-ultra-sl-r-hero/ met een custom paint job ofzo.. ben je nog goedkoper uit, enve wielen, etc.
British Racing Green met witte,gouden of oranje decals voor mij bitte! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Nutterd schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:26:
[...]

British Racing Green met witte of gouden decals voor mij bitte! :+
ik hoor net wel iets over invoer en btw enzo.. maar wellicht zit je dan nog steeds onder de prijs van -die- canyon

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

Je weet dat ik een grapje maak hè? O-)
Al zetten ze dat hok hier kant-en-klaar op de oprit en doen ze er 9K BIJ; ging die nog linea recta in de industriële hakselaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Prulleman schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:26:
[...]

ik hoor net wel iets over invoer en btw enzo.. maar wellicht zit je dan nog steeds onder de prijs van -die- canyon
Volgens mij ga je er dan wel dik overheen.

(€7500 + verzending) * 1,14 (invoerrechten op fietsen/tweewieliers) * 1,21 (btw) = ~10,5k. Zag laatst een leuke hybrid maar toen moest ik dit sommetje ook maken, toen was het niet meer leuk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 13:47
Betaal je 9k voor een fiets.

Krijg je alsnog een sleeve (pleister) om je zadelpen om de ontwerpfout op te lossen. Ongelofelijk dat Canyon hiermee wegkomt (en het zelfs via de marketing als een feature weet te presenteren) :+
Afdichtende sleeve in de zitbuis
Een nieuw ontwikkelde sleeve creëert een afdichting tussen de zadelpen en zitbuis. Hiermee wordt voorkomen dat er vuil binnendringt, wat de duurzaamheid ten goede komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dix0r op 19-05-2022 16:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Prulleman schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:26:
[...]

Nee man.

Je neemt de ferry naar de UK, stukje met de trein, dan knoop je een paar tassen aan die fiets en fiets je terug nadat je het aankoopbewijs en gerantie enzo met de aangetekende post hebt op laten sturen.

Voor de zekerheid doe je nog een paar dagen bikepacken en dan met een andere ferry terug naar .nl

Ik zie een inkoopactie aankomen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Grin schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:00:
[...]

Je weet dat ik een grapje maak hè? O-)
Al zetten ze dat hok hier kant-en-klaar op de oprit en doen ze er 9K BIJ; ging die nog linea recta in de industriële hakselaar. :+
Ja, ik loop al wat langer mee in dit topic :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42
Bij die ribble heb ik het idee dat dat gewoon een open mold frame is met hun naampje erop.
Prima natuurlijk als je dat kant en klaar wilt kopen met garantieadres in de buurt. (al is dat met de uk niet echt in de buurt zegmaar)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
Prulleman schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:25:
hoe zie je aan een ventiel of ie tubeless is? voor zover ik weet is de enige indicatie een rubbertje onder de ring waarmee je het ventiel vast zet.
Mijn gok was inderdaad de ringetjes rond de ventielen. Kan het natuurlijk ook even los halen, maar geen zin in rotzooi met sealant overal of een band die niet wil seaten ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4i7DAODwnB_vxJjSVvPfSiz9A5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oVnXNKKaMMdpIHMzfXgmFpg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
SnakeDoc88 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Mijn gok was inderdaad de ringetjes rond de ventielen. Kan het natuurlijk ook even los halen, maar geen zin in rotzooi met sealant overal of een band die niet wil seaten ;)[Afbeelding]
Ventiel naar beneden, open draaien, kort een paar keer indrukken om wat lucht te laten ontsnappen. Als er sealant in zit, zie je dat heel snel op je vinger. Daar hoef je de boel niet voor leeg te laten lopen.

Als je op dat zwart dinkie doelt onder de moer, dat is geen rubber volgens mij maar een kunststof kapje wat er voor zorgt dat de moer tegen een vlak voorwerp aan komt en niet tegen een afgeronde rand (de velg dus).
Dit soort tussenstukken worden ook vaak gebruikt bij asymmetrische velgen omdat het ventiel (moer) daar niet helemaal goed uitkomt tov het hoogste punt van de velg.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
[...]

't hangt af van wat de FM doet. Die krijgt de fiets geleverd met binnenbanden erin en met twee flesjes sealant erbij. Als 't goed is haalt hij voordat hij hem uitlevert die banden er weer uit en krijg je hem tubeless mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Prulleman schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:25:
[...]

heeft de dealer dat niet voor je gedaan? bij 2 fietsen (wel mtb's) helemaal ready, maar wel gewoon geleverd met biba, Bij de laatste zaten de tubeless ventielen gewoon in het doosje met andere kleine meuk..

als je niet weet hoe lang een fiets op stock staat is het niet superhandig om bv al sealant erin te doen... niet indereen wil tubeless, meer gedoe in de fabriek. dus ik verwacht eigenlijk (in lijn met mijn N=2 ervaring) dat tubeless ready fietsen, gewoon met binnenband bij de dealer binnen komen.

en

[...]

Ik vraag het me af hoor, die dealer gaf ook nog 10% korting, vooral gericht op verkoop, veel minder op service. (fietsenwinkel Gelderland) Wat zouden ze moeten met al die losse biba's, als de hele fiets al tubeless wordt afgeleverd. Giant pusht tubeless nogal, dus dan zou het gek zijn om ze met biba af te leveren. In de specs staat bij wielen "tubeless prepared" maar ja, dat kan je natuurlijk op 2 manieren lezen.

Ik zal het bij de dealer eens vragen als we straks dat wiel gaan omruilen.
Model van mijn vrouw was het 2021 model, gekocht nov 2020 dus die stond er echt niet lang. Latex onlangs nog gechecked, was nog prima. Maar goed, als je een fiets koopt wordt ie altijd netjes afgeleverd, dus je zou verwachten dat een overjarig model door de dealer wel voorzien wordt van verse sealant. (Al zal een overjarige racefiets met tubeless setup niet echt voorkomen op het moment...)
SnakeDoc88 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Mijn gok was inderdaad de ringetjes rond de ventielen. Kan het natuurlijk ook even los halen, maar geen zin in rotzooi met sealant overal of een band die niet wil seaten ;)[Afbeelding]
Bandje is er hier al drie keer af geweest, geen drupje gemorst en die Gavia band floept er prima op. Alleen als je hem rondom helemaal los maakt kan het ff handig zijn om een stootje lucht erop te gooien.
Ringetje kan natuurlijk ook gewoon om het biba ventiel zitten, dat zegt verder niet zoveel. Afdichting zit immers aan de binnenzijde van de velg.

Mijn vrouw is er in elk geval content mee qua bandensysteem. En ik ook want het heeft al 1 call of shame bespaard.

[ Voor 30% gewijzigd door Mistraller op 19-05-2022 17:12 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:04
[...]

Nee man, canyon is echt de bom, kan me niet herinneren wanneer ze voor het laatst problemen met een zadelpen of cockpit hadden. Prijs/kwaliteit verhouding lijkt mij dan ook werkelijk perfect te liggen.

edit: kleintje spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
Mistraller schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:03:
[...]

Ik vraag het me af hoor, die dealer gaf ook nog 10% korting, vooral gericht op verkoop, veel minder op service. (fietsenwinkel Gelderland) Wat zouden ze moeten met al die losse biba's, als de hele fiets al tubeless wordt afgeleverd. Giant pusht tubeless nogal, dus dan zou het gek zijn om ze met biba af te leveren. In de specs staat bij wielen "tubeless prepared" maar ja, dat kan je natuurlijk op 2 manieren lezen.
Ik heb mijn Giant dus ook daar gehaald en daar expliciet naar gevraagd. Showroommodel had een biba maar als ik hem mee wilde nemen zouden ze er even sealant in spuiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:20

Fisico

by Fabian

Nadeel is wel dat die high end fietsen inmiddels nog duurder zijn geworden. Ik vind de Aeroad nog steeds een hele gave fiets. Alleen zou ik hem niet met deze velghoogte en kettingbladen willen. Dat je daarin niet kan kiezen is wel jammer bij Canyon.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnakeDoc88
@ElGreco @Tom-Z @Mistraller Thanks voor het meedenken!
Bandje gewoon maar even los gehaald en…. Tubeless :) Ging er inderdaad erg makkelijk weer op. Ben bij mijn mtb toch gewend om altijd wat te moeten klooien. Keurig afgeleverd trouwens door World of Bikes!

[ Voor 9% gewijzigd door SnakeDoc88 op 19-05-2022 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
SnakeDoc88 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:27:
@ElGreco @Tom-Z @Mistraller Thanks voor het meedenken!
Bandje gewoon maar even los gehaald en…. Tubeless :) Ging er inderdaad erg makkelijk weer op. Ben bij mijn mtb toch gewend om altijd wat te moeten klooien. Keurig afgeleverd trouwens door World of Bikes!
World of Bikes…

Dan woon je waarschijnlijk bij mij in de buurt.

Edit: ow wacht, lees Den Haag. Dat valt ook wel weer mee dan.

Waren zij de enige die de fiets konden leveren?

[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 19-05-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
mhr-zip schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:48:
[...]

World of Bikes…

Dan woon je waarschijnlijk bij mij in de buurt.

Edit: ow wacht, lees Den Haag. Dat valt ook wel weer mee dan.

Waren zij de enige die de fiets konden leveren?
Ze hadden toevallig een M/L op voorraad en kon 5% korting krijgen op de adviesprijs. Beter dan niks en daarmee viel hij ook precies binnen het budget voor het fietsplan van de werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:00
[...]

Heb sinds 1,5mnd exact dezelfde fiets.
Standaard tubeless geleverd, staat ook als goed is op website bij specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Tijd voor nieuw speelgoed. Net een RVR315 (Garmin achteruitkijk-radar) besteld, met de futurumshop code. Ik wist niet deze er ook zonder lampje was, maar door een review over de (overigens slecht beoordeelde) nieuwe uitvoering met camera, weer wat geleerd. Ben benieuwd! 109 euro vond ik nog wel kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 19-05-2022 23:38 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
Ik ben misschien van plan om in de zomer stukken van een aantal LF-routes te fietsen.
Dit ga ik dan doen op de racefiets. Ik vroeg me alleen af hoeveel stukken/delen van deze routes schelpen of grindpaden zijn. Ik kan hier niet echt iets over vinden.

Al kan ik wel lezen dat de routes meer gemaakt zijn voor normale toerfietsers. Die gaan naar mijn idee ook gemakkelijker over schelpenpaden en/of grindpaden.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:38
De LF-maasroute staat op komoot, ik weet niet of dit voor de andere routes ook geldt, maar dat moet vast te vinden zijn. Daar kun je ook direct zien wat de ondergrond is.

https://www.komoot.com/tour/607395361
Pagina: 1 ... 404 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).