Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 405 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:16

joker1977

Tweakert

MrFortune schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:55:
Ik ben misschien van plan om in de zomer stukken van een aantal LF-routes te fietsen.
Dit ga ik dan doen op de racefiets. Ik vroeg me alleen af hoeveel stukken/delen van deze routes schelpen of grindpaden zijn. Ik kan hier niet echt iets over vinden.

Al kan ik wel lezen dat de routes meer gemaakt zijn voor normale toerfietsers. Die gaan naar mijn idee ook gemakkelijker over schelpenpaden en/of grindpaden.

Iemand hier ervaring mee?
Het is natuurlijk sterk afhankelijk van de route. Maar wat je kunt doen is de GPX eventjes downloaden van een route en die importeren in Komoot. Die geeft dan netjes aan wat de soorten ondergrond zijn.

In bijvoorbeeld de LF3-2a Hanzeroute (Kampen naar Millingen) van 138 km zit:

Onverhard: 780 m
Verhard gravel: 1,26 km
Kasseien: 9,48 km
Verhard: 47,0 km
Asfalt: 78,1 km
Onbekend: 851 m

Dat zou je kunnen doen met de routes welke je overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:40
joker1977 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:02:
[...]

Het is natuurlijk sterk afhankelijk van de route. Maar wat je kunt doen is de GPX eventjes downloaden van een route en die importeren in Komoot. Die geeft dan netjes aan wat de soorten ondergrond zijn.

In bijvoorbeeld de LF3-2a Hanzeroute (Kampen naar Millingen) van 138 km zit:

Onverhard: 780 m
Verhard gravel: 1,26 km
Kasseien: 9,48 km
Verhard: 47,0 km
Asfalt: 78,1 km
Onbekend: 851 m

Dat zou je kunnen doen met de routes welke je overweegt.
Ah Ik wist niet dat je een route kon importeren in komoot. Gebruik het zelf ook vrij weinig.
Zal het eens proberen. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31
MrFortune schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:55:
Ik ben misschien van plan om in de zomer stukken van een aantal LF-routes te fietsen.
Dit ga ik dan doen op de racefiets. Ik vroeg me alleen af hoeveel stukken/delen van deze routes schelpen of grindpaden zijn. Ik kan hier niet echt iets over vinden.

Al kan ik wel lezen dat de routes meer gemaakt zijn voor normale toerfietsers. Die gaan naar mijn idee ook gemakkelijker over schelpenpaden en/of grindpaden.

Iemand hier ervaring mee?
Waarom zijn schelpenpaden een probleem in combinatie met racefiets?

Ik heb vanaf Zoutelande tot aan ergens in Noord-Holland het meeste wel gehad. Nergens lek gereden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
mhr-zip schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:13:
[...]

Waarom zijn schelpenpaden een probleem in combinatie met racefiets?

Ik heb vanaf Zoutelande tot aan ergens in Noord-Holland het meeste wel gehad. Nergens lek gereden.
Heb altijd het idee dat racefiets bandjes net iets makkelijker lek kunnen gaan op schelpen- of grindpaden.
Het liefst rij ik er niet graag overheen. Klein stukje lijkt mij nou ook weer niet echt een probleem, langere stukken misschien iets meer.

Misschien ben ik ook wel een aansteller :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

Ik ben vaker lek gereden op asfalt.. schelpenpaadjes en lichte gravel nog nooit.(iig dat ik gemerkt heb, tubeless heb ik het niet altijd door)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:55
Mistraller schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:37:
Tijd voor nieuw speelgoed. Net een RVR315 (Garmin achteruitkijk-radar) besteld, met de futurumshop code. Ik wist niet deze er ook zonder lampje was, maar door een review over de (overigens slecht beoordeelde) nieuwe uitvoering met camera, weer wat geleerd. Ben benieuwd! 109 euro vond ik nog wel kunnen.
Ik heb destijds ook gekeken naar de versie zonder lamp, maar die gaat echt minder lang mee op de accu. Ik heb nu de versie met lamp en die zet ik dan gewoon uit (radar werkt dat nog wel) dus heb ik een gewone radat met lange accu duur (en eventueel een achterlamp mocht dat nodig zijn door mist of iets dergelijks) en nog geen spijt van gehad sinds aankoop O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
McMiGHtY schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:26:
Ik ben vaker lek gereden op asfalt.. schelpenpaadjes en lichte gravel nog nooit.(iig dat ik gemerkt heb, tubeless heb ik het niet altijd door)
Het hangt ook wel een beetje af van de bandjes, met echt lichte zou ik de schelpenpaden mijden, de zwaardere hebben een voornamelijk dikker loopvlak waar scherpe dingetjes in blijven hangen zonder lek.
Zelf nooit lek op schelpenpaden met Conti Grand Prix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MrFortune schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:18:
[...]

Heb altijd het idee dat racefiets bandjes net iets makkelijker lek kunnen gaan op schelpen- of grindpaden.
Het liefst rij ik er niet graag overheen. Klein stukje lijkt mij nou ook weer niet echt een probleem, langere stukken misschien iets meer.

Goede bandjes niet.....

Wat welke heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFortune
mhr-zip schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:19:
[...]

Goede bandjes niet.....

Wat welke heb je nu?
Dat weet ik niet zo precies uit mijn hoofd.
Wat ik wel weet is dat er Vittoria banden omzitten. Ik denk de Rubino. Welke versie daar weer van weet ik niet.

Opzich gewoon prima bandjes. Meerdere keren dat ik zelf al dacht dat ie lek zou gaan maar dat toch nog steeds niet deed.

[ Voor 15% gewijzigd door MrFortune op 20-05-2022 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
[...]

Dat kan ik beamen. Ik rij doorgaans op Vittoria Corsas (G2), vind het enorm fijne bandjes. Maar die zijn bij nat weer al wat gevoeliger voor lek.

In coronatijd twee jaar terug heb ik in omgeving Eindhoven heel veel gravel routes gereden op 25mm. Met enige regelmaat hiermee lek gestaan op de hei terwijl ze doorgaans met droog weer en normaal wegdek nauwelijks lek gaan.

Tubeless lijkt me daarvoor wel in het voordeel.. echter wat ik nu toch weer tegenkom in het fietskleding topic t.a.v. tubeless :+
magic_nl schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 14:41:
Vraagje voor de tubeless rijders in dit topic.
Onlangs een keer achter lek gereden waardoor de hele zadelbuis onder de latex zat.
Maar dus ook m'n bib en jersey.
Voor deze set zal redding te laat zijn verwacht ik, maar heeft iemand een oplossing om latex spetters uit kleding te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:20
[...]

Waarschijnlijk wel, maar dat zijn de meeste wielrenners.

Schelpenpaadjes of grind zijn over het algemeen echt niet zo'n probleem hoor. Dat doe ik vrij vaak (niet alleen met de 32mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En anders gewoon gaterskins erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42
Alleen oppassen voor kuilen die opgevuld zijn met grind.
Niet remmen op zo'n moment zegmaar (en zeker niet met voorrrem)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
DDX schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:42:
[...]
Niet remmen op zo'n moment zegmaar [...]
Kom er maar in @McMiGHtY , met jouw tegeltjes wijsheid

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Remmen is voor mietjes? Remmen is angst? FMJK? Kies maar

[ Voor 5% gewijzigd door McMiGHtY op 20-05-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
[...]

Als ik de bandjes van mijn toerfiets en racefiets vergelijk...dat profiel van die toerfiets scheelt al 2/3mm aan rubber en dan moet de band als het ware nog beginnen. Schelpen mijdt ik ook, maar grind vind ik niet meer zo spannend. Wel is het goed om na de rit sowieso ff de band te checken en evt stukjes uit je band te peuteren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
scraemus schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:31:
[...]

Ik heb destijds ook gekeken naar de versie zonder lamp, maar die gaat echt minder lang mee op de accu. Ik heb nu de versie met lamp en die zet ik dan gewoon uit (radar werkt dat nog wel) dus heb ik een gewone radat met lange accu duur (en eventueel een achterlamp mocht dat nodig zijn door mist of iets dergelijks) en nog geen spijt van gehad sinds aankoop O-)
Ik vond die met lamp zo groot. En ik heb al lampen dus dit vond ik wel prima. Ik zie het nog wel gebeuren dat mevrouw mistraller er ook mee gaat rijden, dus dan is klein wel fijn, want ze heeft niet veel zadelbuis die nog boven het wiel uit piept. Ik las een review mbt 6 uur accuduur, dat vond ik wel acceptabel. Als ik een monsterritje ga doen neem ik toch een accupack mee.

---------------

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Gister avond was het na 2 weken afwezigheid eindelijk weer zo ver :D Ik mocht weer de donderdag avond competitie rijden.
DAC #5 - 19-05-22 - Sitting in the pack

Doel van de avond was om eens zo min mogelijk energie te verspillen. Proberen de juiste wielen te volgen, geen gaten dichten voor andere mensen maar gewoon efficient omgaan met de watts. Al met al is dat doel aardig goed gelukt. Nadat de C en B groepen klaar waren werd dit wel wat lastiger aangezien we nog maar met een klein clubje over bleven, dus soms moest ik wel echt even vol ervoor gaan om de aansluiting te houden. In de sprint echter volledig kansloos. Niet alleen is mijn positie niet optimaal, maar dan kom ik toch echt wel die sprintpower te kort. Paar sketchy momenten met wat gek verkeer op het parcours en af en toe toch wel wat gekke stuurbewegingen van sommige, maar dat mocht de pret niet drukken. Weer een vermakelijke avond gehad.
Stats:
Np: 275
avg watt:241
avg hr (mijn max is 183): 158

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvspWG-qclAAsy3xsRroBuA0aUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rXyOhSYxnaOgsCvnlqTXVbnQ.png?f=fotoalbum_large

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx
Peloton is pack en geen pact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Keezx schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:19:
Peloton is pack en geen pact.
Doh!!! 😂😂😂

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:48
Ik ga in het najaar een georganiseerde driedaagse fietstocht rijden in zuid Frankrijk en noord Spanje, dagelijks zo'n 120km en in totaal 3000HM. Het is een toertocht georganiseerd door mijn werkgever, dus geen wedstrijd.

Ik rijd zelf op een Scott Speedster 10 uit 2017, maat weet ik niet. Heb alleen de maten van een bikefit die ik een paar jaar terug gedaan heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KI3hANsvPMpFMvvqB_B167Oi1fk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYtWb5aiMYzy4MFDCOBiDx8k.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben 1.87 en binnenbeenlengte is zo'n 88cm.

Nu ga ik een fiets huren omdat ik niet het gedoe wil hebben van mijn eigen fiets in het vliegtuig vervoeren. Er worden alu fietsen verhuurd, 18 versnellingen, Genesis Volant of soortgelijk of carbon, 20 versnellingen Specialized Aethos S-Ram e-tap of soortgelijk. Die laatste schijnt een wat meer agressieve (race-)geometrie te hebben, waar de eerste meer een endurance geometrie zou hebben.

Waar doe ik gezien mijn eigen fiets verstandig aan om niet ontzettend veel last van mijn houding te krijgen omdat het niet mijn eigen fiets is? En welke maat moet ik reserveren? Die carbonfiets lijkt van een veel betere kwaliteit te zijn, maar is die niet te agressief waardoor ik na een dag al last van mijn onderrug heb? Iemand die er iets zinnigs over kan of wil zeggen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:02
coelho schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 12:16:
Ik ga in het najaar een georganiseerde driedaagse fietstocht rijden in zuid Frankrijk en noord Spanje, dagelijks zo'n 120km en in totaal 3000HM. Het is een toertocht georganiseerd door mijn werkgever, dus geen wedstrijd.

Ik rijd zelf op een Scott Speedster 10 uit 2017, maat weet ik niet. Heb alleen de maten van een bikefit die ik een paar jaar terug gedaan heb:

[Afbeelding]

Nu ga ik een fiets huren omdat ik niet het gedoe wil hebben van mijn eigen fiets in het vliegtuig vervoeren. Er worden alu fietsen verhuurd, 18 versnellingen, Genesis Volant of soortgelijk of carbon, 20 versnellingen Specialized Aethos S-Ram e-tap of soortgelijk. Die laatste schijnt een wat meer agressieve (race-)geometrie te hebben, waar de eerste meer een endurance geometrie zou hebben.

Waar doe ik gezien mijn eigen fiets verstandig aan om niet ontzettend veel last van mijn houding te krijgen omdat het niet mijn eigen fiets is? En welke maat moet ik reserveren? Die carbonfiets lijkt van een veel betere kwaliteit te zijn, maar is die niet te agressief waardoor ik na een dag al last van mijn onderrug heb? Iemand die er iets zinnigs over kan of wil zeggen?
Check de website van de desbetreffende fietsen en vergelijk de stack en reach met elkaar. Ik zou die gene nemen die het dichtste bij jouw eigen stack & reach komt. En dan vragen aan de verhuurder of hij met spacers en stuurpen het verschil kan overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik heb resin remblokken die er nog heel goed uit zien. Over 2 weken fiets ik 1.300km met 20.000hm. Wat zeggen jullie:

- remblokken houden
- resin remblokken vervangen door stalen remblokken

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Tjebakka schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:43:
Ik heb resin remblokken die er nog heel goed uit zien. Over 2 weken fiets ik 1.300km met 20.000hm. Wat zeggen jullie:

- remblokken houden
Nieuw setje meenemen!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 20:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Dat is denk ik het beste inderdaad. Gaat het echt zo hard met resin blokjes in de bergen? (Mont Ventoux, Glandon, Alpe d'Huez, Ballon d'Alsace dat soort grappen)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tjebakka schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:08:
[...]

Dat is denk ik het beste inderdaad. Gaat het echt zo hard met resin blokjes in de bergen? (Mont Ventoux, Glandon, Alpe d'Huez, Ballon d'Alsace dat soort grappen)
Normaal gesproken valt het wel mee, zeker als ze goed zijn ingeremd. Maar op sommige momenten kan het hard gaan (bv als het ff net te warm wordt, of, met name op de MTB, als er veel modder aan te pas komt)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFortune
Mijn vermoedens waren juist.

Laatst deed ik hier al een bericht dat ik een Topeak Backloader 15L op het hoog had.
Ik was alleen bang dat de klittenband niet om de zadelpen heen kan. Ik heb een aero/langwerpige zadelpen.
Toch besteld met in het achterhoofd dat ik hem altijd nog terug kan sturen.

Vandaag de tas binnen gekomen. Hij past er inderdaad niet omheen. Komt zo'n 8cm tekort.
Waarschijnlijk passen andere tassen ook niet.
Dus, niet terugsturen, maar naar de schoenmaker.

De schoenmaker? Ja, die kan blijkbaar heel gemakkelijk een stuk klittenband er tussen zetten voor een prikkie. Er is altijd wel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:20

Fisico

by Fabian

Tjebakka schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 13:43:

- remblokken houden
Setje meenemen. Ik heb in 8.000 hoogtemeters een redelijke set ook op kunnen remmen. De fietsenmaker gaat ook mee met The Ride en vervangt daar vaak blokken bij mensen omdat ze toch een setje op kunnen remmen in die rit. Het hangt natuurlijk van het gebruik af.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keezx

CUT
Ik heb de geometrie van de Speedster in M/54 even gelegd naast die van de ongeveer overeenkomende Genesis Volare in M of L en mijn conclusie is dat je waarschijnlijk niet gelukkig gaat worden op een degelijke huurfiets.
De Scott is een kort en hoog frame en de Genesis , merkwaardigerwijs, veel langer/lager.
Het is mogelijk wel pas te maken met een 70/80 mm stuurpen, maar dan zit je nog met de stack die gewoon te laag is bij de M
Bij de L is de stack voldoende, maar die is te lang...
Ik zie dat vaker bij Engelse frames en ik heb er wel eens 1 laten lopen omdat ik er gewoon niet op paste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

Dix0r schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Tubeless lijkt me daarvoor wel in het voordeel.. echter wat ik nu toch weer tegenkom in het fietskleding topic t.a.v. tubeless :+
[...]
De oplossing daarvoor is simpel en die heet spatborden. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Keezx schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Ik heb de geometrie van de Speedster in M/54 even gelegd naast die van de ongeveer overeenkomende Genesis Volare in M of L en mijn conclusie is dat je waarschijnlijk niet gelukkig gaat worden op een degelijke huurfiets.
De Scott is een kort en hoog frame en de Genesis , merkwaardigerwijs, veel langer/lager.
Het is mogelijk wel pas te maken met een 70/80 mm stuurpen, maar dan zit je nog met de stack die gewoon te laag is bij de M
Bij de L is de stack voldoende, maar die is te lang...
Ik zie dat vaker bij Engelse frames en ik heb er wel eens 1 laten lopen omdat ik er gewoon niet op paste.
De Aethos zou dan de betere keus zijn? Ik zie op tegen het slepen met mijn eigen fiets in het vliegtuig. Hoor daar verschillende verhalen over. Met huren ter plaatse heb ik geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Vergelijk de Ethos met je Scott en je kan het zelf inschatten.
Ik snap de appeal van huren wel, maar het moet wel enigszins passen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:27
coelho schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:04:
[...]

De Aethos zou dan de betere keus zijn? Ik zie op tegen het slepen met mijn eigen fiets in het vliegtuig. Hoor daar verschillende verhalen over. Met huren ter plaatse heb ik geen gedoe.
Ik heb met beide plenty ervaring. Wat wil je precies weten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
havana schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:32:
[...]

Ik heb met beide plenty ervaring. Wat wil je precies weten.
Deze rit (3 dagen achter elkaar 120km, 3000HM in totaal (en zelfs nog uit te breiden met een extra klim per dag voor 140km/dag en 4200HM) is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Uiteraard wel aan het trainen, 2x 1-1.5 uur en 1x 3-4 uur per week, maar de combinatie afstand en hoogtemeters en bovendien 3 dagen achter elkaar is nieuw.

Ik wil niet na dag 1 naar de kloten zijn vanwege een huurfiets die me niet past. Heb geen ervaring met het rijden op een andere fiets en hoeveel weerslag een net iets andere houding heeft op het volhouden.

Tegelijkertijd zie ik het reizen met mijn fiets niet zo zitten. Je leest veel verhalen over schade, ik heb twee linkerhanden en moet de halve fiets demonteren en weer monteren om 'm te laten passen in een fietskoffer en bovendien is de maximale breedte die een fietsverpakking volgens KLM mag hebben een stuk smaller dan de werkelijke breedte van een fietskoffer.

Kortom: weegt het reiscomfort op tegen het verlies van fietscomfort? Of is dat laatste een serieus iets om rekening mee te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ingeremd setje meenemen. Kan prima tijdens een trainings-/warmupritje als je daar bent.

Persoonlijk heb ik met de MTB nog nooit resinblokjes versleten in droge omstandigheden. Ook niet tijdens etappewedstrijden. Ze gingen er altijd aan in natte omstandigheden met veel modder. Goed ingeremde blokken gingen in die omstandigheden veel langer mee dan setjes recht uit de verpakking.

[ Voor 39% gewijzigd door Joris748 op 22-05-2022 07:23 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

[Afbeelding]

Even buiten het doosje denken: heb je al aan alternatief vervoer gedacht? Meerdere fietsen en benodigdheden in een (bedrijf)bus daarheen? Dat is misschien wel goedkoper dan fietsen in het vliegtuig of fietsen huren.

Kun je er zelf met vliegtuig of trein achteraan. Of zelf de bus rijden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
Joris748 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 07:43:
[...]

Even buiten het doosje denken: heb je al aan alternatief vervoer gedacht? Meerdere fietsen en benodigdheden in een (bedrijf)bus daarheen? Dat is misschien wel goedkoper dan fietsen in het vliegtuig of fietsen huren.

Kun je er zelf met vliegtuig of trein achteraan. Of zelf de bus rijden.
Zeker aan gedacht, maar ben voor zover bekend de enige uit Nederland. Bovendien liggen start en finish hemelsbreed ook nog 200km uit elkaar dus dan heb je ook een chauffeur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Mijn tubeless voorband loopt leeg. Ik hoor geen luchtontsnappen (bijv bij het ventiel) en zie ook nergens gaatjes of latex. Zou het kunnen dat de latex oud is en dat de band daardoor leegloopt? En zo ja doe ik er dan gewoon nieuwe latex in of moet ik de band eraf halen en de oude latex eruit halen en dan de nieuwe erin doen?

De latex zit er sinds de koop in oktober in en heeft 1977 (mijn geboortejaar :) ) gereden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Fisico schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:31:
Mijn tubeless voorband loopt leeg. Ik hoor geen luchtontsnappen (bijv bij het ventiel) en zie ook nergens gaatjes of latex. Zou het kunnen dat de latex oud is en dat de band daardoor leegloopt? En zo ja doe ik er dan gewoon nieuwe latex in of moet ik de band eraf halen en de oude latex eruit halen en dan de nieuwe erin doen?

De latex zit er sinds de koop in oktober in en heeft 1977 (mijn geboortejaar :) ) gereden.
Elke 6 maand vernieuwen is ongeveer mijn regel, even oude eruit + schoonmaken en nieuwe verse erin. Met leeg lopen, bedoel je dan in korte tijd of 0.5 bar over een nachtje? Je kunt hem ook even onder water houden, zie je zo waar de lucht ontsnapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:30:
[...]

Elke 6 maand vernieuwen is ongeveer mijn regel, even oude eruit + schoonmaken en nieuwe verse erin. Met leeg lopen, bedoel je dan in korte tijd of 0.5 bar over een nachtje? Je kunt hem ook even onder water houden, zie je zo waar de lucht ontsnapt
Sinds deze week ineens van 4 naar 2 bar in een paar uur.Tijdens mijn weekje in Nice de week ervoor had ik nergens last van. Een beetje verlies 0,5 bar heb ik altijd wel gehad gedurende een nacht of na een paar dagen als ik even niet fietste. Ik pomp de banden eigenlijk altijd voor elke rit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:02:
[...]

Sinds deze week ineens van 4 naar 2 bar in een paar uur.Tijdens mijn weekje in Nice de week ervoor had ik nergens last van. Een beetje verlies 0,5 bar heb ik altijd wel gehad gedurende een nacht of na een paar dagen als ik even niet fietste. Ik pomp de banden eigenlijk altijd voor elke rit op.
Ja nee precies, dat is normaal inderdaad. Zou de band er even afhalen, sealant checken. Misschien helemaal opgedroogd, clubgenoot van mij had in 2 maanden volledig opgedroogde sealant. Dan werkt het natuurlijk niet meer. Oude rommel verwijderen en schoonmaken, nieuwe sealant erin. Is je probleem vast opgelost.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Vandaag vanuit Bourg-d'oisans naar De Col Galibier (en terug) gereden! Net geen 100km en 2000 meter aangetikt!

Vette klim door een mooi gebied :)

Paar dagen geleden de Alpe d'Huez gedaan dus sowieso is het al een mooi fietsseizoen zo..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
@MrBarBarian @Fisico hoe gaat het met jullie OSTRO VAM? Heb mijzelf ook overtuigd dat die er moet komen, uiteraard in FLICKER , prachtige kleur met dat rauwe carbon. Nog dingen om op te letten, ervaringen die noemenswaardig zijn behalve dat het een moker dik apparaat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vraagje voor de zithouding experts hier: ik rij nu 5 jaar op een Canyon Endurace 3XL. Destijds bikefit gedaan om naar de optimale houding te komen en eigenlijk nooit meer aangepast. Ik heb destijds voor de Endurace gekozen omdat dit mijn eerste fiets was en ik primair voor het recreatief fietsen ging ipv racen. Nu, na 5 jaar, merk ik dat ik ook geen probleem heb om stukken op de dijk in de drops te fietsen, of bijv met de handen voorop op de shifters (hoods). Dus een wat meer agressieve houding. Maar wel fiets ik primair met de handen bovenop het stuur (ramps en tops).

Ik wil naar een nieuwe fiets. Gezien het bovenbeschrevene zit ik te dubben of ik weer de Endurace zal nemen, of de Ultimate. Uiteindelijk komt het er op neer dat bij de Ultimate de stack 1cm lager en de reach 1cm langer is. In mijn beeld is dat niet onoverkomelijk, aangezien je altijd wat marge hebt in je optimale zithouding. Je rug moet bijv tussen de 30 en 45 graden zijn.

Mijn vraag is dus: zal ik die 1cm echt gaan merken, of is dit marge-werk die met wat goed instellen op te vangen is?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:44:
@MrBarBarian @Fisico hoe gaat het met jullie OSTRO VAM? Heb mijzelf ook overtuigd dat die er moet komen, uiteraard in FLICKER , prachtige kleur met dat rauwe carbon. Nog dingen om op te letten, ervaringen die noemenswaardig zijn behalve dat het een moker dik apparaat is?
Bijna 2000 km op de teller en echt 0 problemen.De problemen met vork lijken met de huidige constructie helemaal in onder controle. Ik ervaar geen speling in ieder geval en alle Ostro's hebben nu ook de nieuwe (onderhoudsvrije) balhoofdlagers van Ceramic speed. Ik kwam nog tegen dat sommigen wat problemen met hun steekas hebben, net of het draad van de hanger iets scheef trekt, maar ook dat heb ik niet meegemaakt.

Dus technisch kan ik geen redenen bedenken om geen Ostro te kopen. Verder vind ik de fiets echt lekker stijf en heb ik vorige week vier heerlijke ritten in de bergen bij Nice gereden en daar ging ie ook super omhoog en naar beneden. Ik vind het echt een hele fijne fiets. Maat 54 met SRAM Red en Black Inc wielen weegt 7,5 kg. De Black Inc wielen passen mooi bij de rest van de fiets, de wielen van @MrBarBarian zijn echt heel vet bij de fiets, maar ook een andere set zal vast goed passen.

Gaaf als je er ook een koopt, zelf vind ik de Chrome ook wel mooi met die verkleurende letters. Ik hoorde vrijdag bij Koppel dat levertijden nog steeds lang zijn, maar ik zie bike center zeeuwvlaanderen er altijd wel een paar op voorraad hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Ik heb wel eens gehad dat het was gaan lekken onder mijn velglint door (wiel liep altijd al een beetje af, maar ging steeds harder), nieuw lint er in en klaar.
rolandos582 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:30:
[...]

Jij hebt tijd over O-)

Voor mensen die wel een leven hebben naast het fietsen:

Latex gaan bij mij best lang mee.
Het is geen motorolie, dus als het niet helemaal schoon is, geen probleem.
Je kan het laatste restje ook afzuigen met zoiets en er dan verse indoen (en ja er blijft wat achter, maar special snowflakes, dat is verwaarloosbaar).

Dat tooltje is vast goedkoper te krijgen, maar deze had ik ooit besteld toen die nog niet zo duur was.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 22-05-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
Voor de eigenaren van favero powerpedalen, waar kopen jullie je cleats? Heb ze voor donderdag dus combinatie van een goede prijs en snelle beschikbaarheid is gewenst. Passen gewone look keo? Ik meen dat ze net anders zijn toch?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:22:

Ik heb wel eens gehad dat het was gaan lekken onder mijn velglint door (wiel liep altijd al een beetje af, maar ging steeds harder), nieuw lint er in en klaar.
Dat zou ook nog kunnen, zeker omdat het fors is zo ineens. Ik zag bij de fiets van Lauren ten Dam op Insta dat dat het geval was. Ik probeer eerst dit en dan kijk ik verder of laat ik iemand verder kijken. Toch het voordeel van twee fietsen hebben, Want vandaag heb ik eerst een fietswissel gedaan en ben daarna pas gaan nadenken over wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:30
Stufferdt schreef op zondag 22 mei 2022 @ 20:45:
Voor de eigenaren van favero powerpedalen, waar kopen jullie je cleats? Heb ze voor donderdag dus combinatie van een goede prijs en snelle beschikbaarheid is gewenst. Passen gewone look keo? Ik meen dat ze net anders zijn toch?
Bij mij zat er een setje bij de pedalen. Of bedoel je dat die versleten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik heb de look keo grip (grijs) gekocht en die passen er perfect in.

https://www.mantel.com/look-keo-grip-schoenplaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:32
yeehaw schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:55:
Ik heb de look keo grip (grijs) gekocht en die passen er perfect in.

https://www.mantel.com/look-keo-grip-schoenplaatje
Die pasten hier net niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 16-09 07:12
Dat kan er mee te maken hebben hoe oud je assiomas zijn. Schijnbaar hebben ze de pedal body aangepast:

https://www.trainerroad.c...ssioma-and-cleats/61965/7

Bij werkt het iig. YMMV.

En anders een nieuw setje van assioma zelf:

https://cycling.favero.com/shop/red-cleats-6-float-favero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb ook gewoon Look Keo erop, past prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Vandaag eerste ritje met de achteruitkijk radar. Dit is een blijvertje! Zoals veel reviewers melden: Hij pakt ook verkeer op de hoofdrijbaan als op fietspad cq parallelweg rijdt. Maar na een half rondje merk je al dat het ding werkelijk niks mist, en het inhalen of drempeltjes pakken, of kuilen ontwijken wordt toch net ietsje relaxter dat je weet dat je écht niks over het hoofd hebt gezien.
Natuurlijk moet je blijven kijken, maar weten dat er ná die ene auto, nog een tweede komt etc en hoe hard het spul aankomt is toch wel erg fijn. Hij koppelt niet alleen met de edge, maar ook met mijn horloge (VA3)
Dat is mooi, want zo kan ik hem ook eenvoudig met woon-werk verkeer gebruiken, en dat is zeker in de winter in het donker best fijn denk ik.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
[...]

Even je band/wiel in een bak water zetten/rondraaien, zou je toch ergens lucht moeten zien ontsnappen ?
Zou bij ventielkern kunnen zijn, heb ik ook wel eens dat die niet helemaal meer sluit/moet je soms ff vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keezx
Microkid schreef op zondag 22 mei 2022 @ 18:48:
Vraagje voor de zithouding experts hier: ik rij nu 5 jaar op een Canyon Endurace 3XL. Destijds bikefit gedaan om naar de optimale houding te komen en eigenlijk nooit meer aangepast. Ik heb destijds voor de Endurace gekozen omdat dit mijn eerste fiets was en ik primair voor het recreatief fietsen ging ipv racen. Nu, na 5 jaar, merk ik dat ik ook geen probleem heb om stukken op de dijk in de drops te fietsen, of bijv met de handen voorop op de shifters (hoods). Dus een wat meer agressieve houding. Maar wel fiets ik primair met de handen bovenop het stuur (ramps en tops).

Ik wil naar een nieuwe fiets. Gezien het bovenbeschrevene zit ik te dubben of ik weer de Endurace zal nemen, of de Ultimate. Uiteindelijk komt het er op neer dat bij de Ultimate de stack 1cm lager en de reach 1cm langer is. In mijn beeld is dat niet onoverkomelijk, aangezien je altijd wat marge hebt in je optimale zithouding. Je rug moet bijv tussen de 30 en 45 graden zijn.

Mijn vraag is dus: zal ik die 1cm echt gaan merken, of is dit marge-werk die met wat goed instellen op te vangen is?
In principe zit dat allemaal ruim in de marge die je hebt met een wat afwijkende , nieuwe geometrie.
Zeker als je nu weinig spacers hebt.
Heb je nu 30 mm spacers, en je wil niet lager, dan wordt het toch wat bedenkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Keezx schreef op maandag 23 mei 2022 @ 00:28:
[...]

In principe zit dat allemaal ruim in de marge die je hebt met een wat afwijkende , nieuwe geometrie.
Zeker als je nu weinig spacers hebt.
Heb je nu 30 mm spacers, en je wil niet lager, dan wordt het toch wat bedenkelijk.
Ik heb nu wel de maximale spacers inderdaad. Maar dat heeft de Ultimate ook, dus zal het nog steeds om 1cm gaan. Ik ga vrijdag in elk geval even langs Canyon in Koblenz om e.e.a. real-life uit te proberen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Microkid schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:45:
[...]

Ik heb nu wel de maximale spacers inderdaad. Maar dat heeft de Ultimate ook, dus zal het nog steeds om 1cm gaan. Ik ga vrijdag in elk geval even langs Canyon in Koblenz om e.e.a. real-life uit te proberen.
Trek je er even 1 cm spacer onder vandaan, die plaats je even bovenop terug. Als het dan bevalt, kan je het doen.

Maar als ik een dure fiets ging aanschaffen en mijn bikefit is van jaren geleden, dan deed ik even nieuwe bikefit (bij mijn bikefitter hoef ik niet een compleet nieuwe te doen, maar kan altijd even uurtje langs en een en ander bespreken).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:16

joker1977

Tweakert

Microkid schreef op maandag 23 mei 2022 @ 07:45:
[...]

Wat is het argument om voor de Ultimate te gaan ipv. de Endurace ? Zeker als ik zo lees dat je maximale spacers hebt onder het stuur én je ook vaak met je handen op het stuur zit vraag ik me even af wat de redenen zijn om voor een Ultimate te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:02
joker1977 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Wat is het argument om voor de Ultimate te gaan ipv. de Endurace ? Zeker als ik zo lees dat je maximale spacers hebt onder het stuur én je ook vaak met je handen op het stuur zit vraag ik me even af wat de redenen zijn om voor een Ultimate te gaan.
Dit was ook mijn gedachte.

Als je nu al niet sportief zit op een ‘endurance’ model lijkt de overstap naar een sportiever frame niet echt voor de hand te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
joker1977 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:15:
[...]

Inderdaad, de kans dat je zonder specifieke oefeningen leniger wordt is niet zo groot.

Na veel fietsen kan je wel beter de "pijn" verdragen/negeren van het net niet goed zitten.
Daarnaast (wat professor Jim zegt), als je 1 cm minder spacers hebt, en je gaat daardoor meer je armen stretchen, dan maakt het ook geen hol uit).

Slam that stem hoort bij mij thuis in het rijtje: velgremmen, 25 mm/binnen banden, buiscommandeurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Mistraller schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:32:
Vandaag eerste ritje met de achteruitkijk radar. Dit is een blijvertje!
Fijn deze positieve ervaringen.
Welke heb je? Net nieuwe uit met camera maar ja, lekker aan de prijs. Zit zelf te azen op de RTL515.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
DikkieDick schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Welke heb je? Net nieuwe uit met camera maar ja, lekker aan de prijs. Zit zelf te azen op de RTL515.
Zoek in dit topic op Radar, RTL515 etc. en je komt alleen maar positieve reacties tegen (van o.a. @rolandos582 en @Grin). Zelf heb ik mezelf nog niet overtuigd (als in: ik wacht tot ie bij Futurum weer in de aanbieding komt en dan ga ik hard overwegen of ie voor €155 met de kortingsbon dan toch maar moet komen).

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Top ding, geen twijfel over mogelijk. Steeds meer mensen zijn enthousiast en nemen ook zo'n ding. Of die nou 170 bij Decathlon of 199 bij Futurumshop moet kosten, beide is zijn geld waard. In combinatie met 3D geprinte mount for Specialized SWAT mount, is het geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:55
rolandos582 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:30:
Top ding, geen twijfel over mogelijk. Steeds meer mensen zijn enthousiast en nemen ook zo'n ding. Of die nou 170 bij Decathlon of 199 bij Futurumshop moet kosten, beide is zijn geld waard. In combinatie met 3D geprinte mount for Specialized SWAT mount, is het geweldig.
Ik heb zelf de Seat-post Quarter Turn Mount doet het ook prima (en dan kan er nog een zadeltasje onder mijn zadel :P), de standaard mounts bleven bij mij naar beneden zakken bij hobbels/kasseien/slecht gelegde stenen wegen ;(

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

Niet iedereen kan op een echte, voor racen afgestelde, racefiets zitten.
Maar een echte racer kan je wel degelijk voordelen geven (t.o.v. een endurance model). Idealiter: doe eerst een bikefit voordat je een fiets/frame besteld, zo kom je doorgaans tot de beste keuze/aanschaf.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:27
coelho schreef op zondag 22 mei 2022 @ 00:37:
[...]

Deze rit (3 dagen achter elkaar 120km, 3000HM in totaal (en zelfs nog uit te breiden met een extra klim per dag voor 140km/dag en 4200HM) is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Uiteraard wel aan het trainen, 2x 1-1.5 uur en 1x 3-4 uur per week, maar de combinatie afstand en hoogtemeters en bovendien 3 dagen achter elkaar is nieuw.

Ik wil niet na dag 1 naar de kloten zijn vanwege een huurfiets die me niet past. Heb geen ervaring met het rijden op een andere fiets en hoeveel weerslag een net iets andere houding heeft op het volhouden.

Tegelijkertijd zie ik het reizen met mijn fiets niet zo zitten. Je leest veel verhalen over schade, ik heb twee linkerhanden en moet de halve fiets demonteren en weer monteren om 'm te laten passen in een fietskoffer en bovendien is de maximale breedte die een fietsverpakking volgens KLM mag hebben een stuk smaller dan de werkelijke breedte van een fietskoffer.

Kortom: weegt het reiscomfort op tegen het verlies van fietscomfort? Of is dat laatste een serieus iets om rekening mee te houden?
Ik zou het vooral af laten hangen van de kwaliteit van de huurfietsen. Als je zeker weet dat dit goed zit, dan kun je even gaan kijken in de geometrietabel en dan kun je kijken of je fatsoenlijk past op een fiets van dat merk. Is dat zo, dan is een fiets huren wat mij betreft een no brainer. Het scheelt een boel gesjouw en gesleep. Als je onhandig bent wil je geen fiets in elkaar schroeven, of je moet zo'n Scicon-tas kopen waarbij alleen de wielen eruit hoeven. Eigen zadel meenemen zou ik altijd doen, daar wil je geen risico mee nemen en dat wordt ook altijd als normaal gezien door de verhuurder.

Als je een week huurt is het wel iets duurder dan een koffer op en neer vliegen, maar als je de aanschaf en de afschrijving van een koffer meerekent valt dat allemaal nog goed mee.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 23-05-2022 14:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
scraemus schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Ik heb zelf de Seat-post Quarter Turn Mount doet het ook prima (en dan kan er nog een zadeltasje onder mijn zadel :P), de standaard mounts bleven bij mij naar beneden zakken bij hobbels/kasseien/slecht gelegde stenen wegen ;(
https://www.shapeways.com...=229899139&li=marketplace

Zo'n ding heb ik, ideaal wmb. Maarja radar sowieso halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:59

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Heb je hem ook daar gekocht, en zo ja hoe bevalt de kwaliteit van de geprinte mount? Ik overweeg ook een RTL515 te kopen, maar dan met een custom mount voor op de geintegreerde seatpost mount van mijn Domane

[ Voor 3% gewijzigd door -bolio- op 23-05-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
-bolio- schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:17:
[...]

Heb je hem ook daar gekocht, en zo ja hoe bevalt de kwaliteit van de geprinte mount? Ik overweeg ook een RTL515 te kopen, maar dan met een custom mount voor op de geintegreerde seatpost mount van mijn Domane
Ik heb https://www.amazon.nl/dp/...9967891_404437601_TE_item , idee is allemaal hetzelfde denk ik. Zo spannend kan zo'n 3d geprint stukje niet zijn.

https://www.amazon.nl/Rad...51%2Caps%2C97&sr=8-3&th=1 niet zo duur ook

[ Voor 17% gewijzigd door rolandos582 op 23-05-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
MaSw85 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Zoek in dit topic op Radar, RTL515 etc. en je komt alleen maar positieve reacties tegen (van o.a. @rolandos582 en @Grin). Zelf heb ik mezelf nog niet overtuigd (als in: ik wacht tot ie bij Futurum weer in de aanbieding komt en dan ga ik hard overwegen of ie voor €155 met de kortingsbon dan toch maar moet komen).
Voor 155 schaf ik hem denk ik wel aan.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
DikkieDick schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:10:
[...]

Ik heb de RVR315 dus zonder lamp, zonder camera. Ding is dan toch net ff iets kleiner, en lampjes had ik al.

109 euro met futurumshop kortingsbon.

Vandaag testritje met horloge, maar dat was waardeloos, want trillen voel ik toch niet, en het horlogescherm zie je niet continu. Bovendien zijn de bolletjes heel erg klein op je horloge.
Zometeen op het terugritje ga ik het met telefoon proberen via geluidsmeldingen op het oordopje.
Ik denk wel dat koppelen met je fietscomputer de beste ervaring geeft.

Omdat ik op mijn woon/werk geen plek heb voor een mount ivm bagage, heb ik hem los in laptoprugzakje gelegd en dat leek verder prima te werken. Ook zakje in de jersey schijnt geen probleem te zijn.

De mount met het rubbertje is inderdaad zozo, maar mijn zadelpen is rond dus het blijft wel goed zitten. Maar omdat ik ook de mogelijkheid wil houden voor mijn SKS S blade spatbord, is een fixed mount ook niet handig. Want zóóveel zadelpen heb ik nou ook weer niet want -zadeltasje-.

[ Voor 23% gewijzigd door Mistraller op 23-05-2022 14:47 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Mistraller schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:44:
[...]

Ik heb de RVR315 dus zonder lamp, zonder camera. Ding is dan toch net ff iets kleiner, en lampjes had ik al.

109 euro met futurumshop kortingsbon.

Ik denk wel dat koppelen met je fietscomputer de beste ervaring geeft.

Omdat ik op mijn woon/werk geen plek heb voor een mount ivm bagage, heb ik hem los in laptoprugzakje gelegd en dat leek verder prima te werken. Ook zakje in de jersey schijnt geen probleem te zijn.
Ook niet gek. Heb ook al een lampje onder mijn zadel, onder mijn zadeltas. Wordt denk ik lastig om daar nog een apparaat te bevestigen. Op horloge lijkt het me idd minder praktisch. Sowieso op de fiets tuur ik niet graag naar het horloge. De Edge is dan fijner. Behalve bij de bricktraining, waarbij ik afwisselend ren en fiets. Maar dan gaat het ook alleen maar om de hartslag en/of hartslagzone en dat kan mooi op 1 scherm. :-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik vind die lamp zelf ook heel fijn, die werkt goed als dagrij verlichting.

Ik heb daar echt al veel positieve opmerkingen gehad, dat ik goed zichtbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

DDX schreef op zondag 22 mei 2022 @ 23:51:
[...]

Even je band/wiel in een bak water zetten/rondraaien, zou je toch ergens lucht moeten zien ontsnappen ?
Zou bij ventielkern kunnen zijn, heb ik ook wel eens dat die niet helemaal meer sluit/moet je soms ff vervangen.
Voorlopig lijkt alles weer luchtdicht met nieuwe latex en vastdraaien van de ventielkern. Wellicht was dat toch het probleem. Wel iets om in de toekomst voor de vakantie te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

MaSw85 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Echt een topding, vooral op een dijk met een hoop wind of in een afdaling echt heel prettig. Focus op het rijden en een beetje bijsturen als de Garmin / Wahoo piept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Nu alleen nog een versie die een wat grotere batterij heeft, zodat ik op een rit zoals gisteren hem ook mee kan nemen.
En optie om even even snel op snooze te zetten als je langs een n weg fietst zou ook heel prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
Tom-Z schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:12:
Mijn tubeless achterband (GP5000 S TR) is sinds een paar dagen aan het "zweten". Het is zeker te warm?
[Afbeelding]
De banden zijn nieuw (2 maanden, 2k km). De voorband was gelijk goed, de achterband liep na installatie héél langzaam leeg (wekelijks oppompen zeg maar) maar heb ik opgelost met nog wat extra sealant. Maar nu komen er dus allemaal druppels vloeistof (deels kleurloos? deels gewoon wit zoals sealant hoort te zijn) op de sidewalls. Iemand een suggestie? Gewoon meer vloeistof erin?
Even een update: ventiel eruit gehaald, met een spuit wat vloeistof opgezogen. Wat blijkt: er zat alleen nog maar een heel klein beetje helder "water" in, maar het was niet meer melkachtig zoals latex zou moeten zijn. Dus maar sealant bijgevuld en eens kijken hoe net nu gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:14

Roozzz

Plus ultra

mhr-zip schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:55:
Ik vind die lamp zelf ook heel fijn, die werkt goed als dagrij verlichting.

Ik heb daar echt al veel positieve opmerkingen gehad, dat ik goed zichtbaar was.
+1 Erg fijn apparaatje! De radar werkt top, nooit meer onaangename verrassingen. Maar ook de DRL vind ik fijn bij iets donkerder weer. Ik snap alleen nog niet hoe ik die uit zet vanaf de fietscomputer; standen wisselen lukt dan weer wel :?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Is 629 euro voor de Wahoo Kickr Core een goede prijs? of zijn er betere aanbiedingen te vinden?

Hoef hem niet per see nu te hebben maar een goede deal sla ik niet over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Roozzz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:16:
[...]

+1 Erg fijn apparaatje! De radar werkt top, nooit meer onaangename verrassingen. Maar ook de DRL vind ik fijn bij iets donkerder weer.
Ook als het heel licht is, maakt het je goed zichtbaar. (iemand kan verblind worden door de zon, je kleding kan wel vallen in de omgeving etc.)
Ik snap alleen nog niet hoe ik die uit zet vanaf de fietscomputer; standen wisselen lukt dan weer wel :?
Wat voor fietscomputer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:13:
Nu alleen nog een versie die een wat grotere batterij heeft, zodat ik op een rit zoals gisteren hem ook mee kan nemen.
En optie om even even snel op snooze te zetten als je langs een n weg fietst zou ook heel prettig zijn.
16 uur kan je er wel mee halen als je gewoon achterlicht uit zet, overdag is dat onnodig. Snooze langs een snelweg ofzo kan fijn zijn maar ach, zo vaak komt dat bij mij toch niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:14

Roozzz

Plus ultra

mhr-zip schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:29:
[...]

Ook als het heel licht is, maakt het je goed zichtbaar. (iemand kan verblind worden door de zon, je kleding kan wel vallen in de omgeving etc.)

[...]

Wat voor fietscomputer heb je?
Een 530.

En eens, maar op een dag zoals gisteren voelt het als een beetje overkill.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
rolandos582 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:36:
[...]

16 uur kan je er wel mee halen als je gewoon achterlicht uit zet, overdag is dat onnodig. Snooze langs een snelweg ofzo kan fijn zijn maar ach, zo vaak komt dat bij mij toch niet voor.
16 uur is echt op papier misschien, net zoals de edge 830 20 uur zou kunnen halen.
gisteren had mijn edge nog 25% batterij over met navigatie aan en mijn ervaring is dat die laatste 25% stuk sneller gaat dan die eerste 25%.

En ik heb niet het idee dat uitzetten van knipperstand echt uitmaakt of de radar langer meegaat.
En bij een echt lange rit is het vaak ook wel prettig dat je zeker weet dat eind van de dag verlichting nog even echt kan branden ipv dat je battery low melding hebt gehad.

Maar moet zeggen het zijn vooral dijkweggetjes waar zo'n radar heel nuttig is, als je gewoon langs fietspaden fietst is het nuttig maar kan je ook prima zonder.
Denk aan dijkweggetjes zoals Hoon->Enkuizen of langs de Lek ed.
Weet je wanneer je beetje meer in de kant moet fietsen ivm auto's/motoren die achterop komen.

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 23-05-2022 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Juist bij langere ritten zoals @DDX doet, lijkt het mij handig dat de batterij lang mee gaat. Aangezien je aan het eind toch wat minder alert op de fiets zit. En als alternatief zou het uit kunnen zetten via de fietscomputer wel erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Tom-Z schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:15:
[...]

Even een update: ventiel eruit gehaald, met een spuit wat vloeistof opgezogen. Wat blijkt: er zat alleen nog maar een heel klein beetje helder "water" in, maar het was niet meer melkachtig zoals latex zou moeten zijn. Dus maar sealant bijgevuld en eens kijken hoe net nu gaat.
volgende keer ff de oude zooi eruit halen, (tenminste zoals ik het lees heb je dit niet gedaan).
Nu start je al met verdunde zooi..
replica17 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:17:
Is 629 euro voor de Wahoo Kickr Core een goede prijs? of zijn er betere aanbiedingen te vinden?

Hoef hem niet per see nu te hebben maar een goede deal sla ik niet over ;)
is een apart topic voor, maar in het kort, ja, sinds corona heb ik ze niet echt onder de 650 gezien

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
Prulleman schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:52:
[...]

volgende keer ff de oude zooi eruit halen, (tenminste zoals ik het lees heb je dit niet gedaan).
Nu start je al met verdunde zooi..
'ben nie gek hoor :+ 'dr zat in beide banden zegmaar nog een theelepeltje vloeistof en dat heb ik er netjes uitgezogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Tom-Z schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:05:
[...]

'ben nie gek hoor :+ 'dr zat in beide banden zegmaar nog een theelepeltje vloeistof en dat heb ik er netjes uitgezogen.
Ik heb hier 2 lepeltjes vloeistof rondlopen, die kunnen je aardig van het fietsen afhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Baby olie gebruikt zeker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
Koud geperste extra virgin?

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:05
mhr-zip schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:50:
[...]

Ik heb hier 2 lepeltjes vloeistof rondlopen, die kunnen je aardig van het fietsen afhouden.
Met 2 was het nog wel te doen.. met 3 een flink pak minder helaas.

@DDX valt die 830 dan zo erg tegen qua accuduur dat je zegt dat hij de 20 uur niet haalt? Zat eens te kijken om mijn 810(6 jaar oud) op te waarderen ivm de accuduur en dat ik in zo'n geval niet meer voor de zekerheid een powerbank mee hoef te nemen maar dat is dus niet perse een opwaardering? Die 810 doet heeft na zo'n 9 uur nog altijd 35% over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47
(jarig!)
wisselwerking schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:35:
Juist bij langere ritten zoals @DDX doet, lijkt het mij handig dat de batterij lang mee gaat. Aangezien je aan het eind toch wat minder alert op de fiets zit. En als alternatief zou het uit kunnen zetten via de fietscomputer wel erg fijn zijn.
Of deze natuurlijk. Zitten niet voor niets connectors onderop de 530 en 830.

Ik maak eigenlijk nooit mee dat ik in de problemen kom qua batterijduur (530). Wel een aantal keer een lastige firmware bug gehad waardoor de 530 niet uitschakelde na een eerdere rit. Gevolg was natuurlijk een leeggelopen batterij.

[ Voor 19% gewijzigd door Dix0r op 23-05-2022 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
Dix0r schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:53:
[...]

Ik maak eigenlijk nooit mee dat ik in de problemen kom qua batterijduur (530). Wel een aantal keer een lastige firmware bug gehad waardoor de 530 niet uitschakelde na een eerdere rit. Gevolg was natuurlijk een leeggelopen batterij.
Dit is wel een hele mooie oplossing. Maar 150,-....... Mien God.
Voor die ene keer dat ik per ongeluk zo lang op pad ga, hang ik dat ding even aan een powerbankie als ik een broodje ga eten.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
[...]

€150 voor een 3100 mAh powerbank. 8)7
Voor €10 heb je een 3300 mAh accu, die je ook onder je HideMyBell kan hangen, alleen zit er dan nog een kort kabeltje tussen. Zo laad ik mijn telefoon op voor de langere ritjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

Maar het gaat in dit geval niet om de batterij duur van de fietscomputer maar van de Garmin Radar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
la_fusion schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:17:
[...]

Met 2 was het nog wel te doen.. met 3 een flink pak minder helaas.

@DDX valt die 830 dan zo erg tegen qua accuduur dat je zegt dat hij de 20 uur niet haalt? Zat eens te kijken om mijn 810(6 jaar oud) op te waarderen ivm de accuduur en dat ik in zo'n geval niet meer voor de zekerheid een powerbank mee hoef te nemen maar dat is dus niet perse een opwaardering? Die 810 doet heeft na zo'n 9 uur nog altijd 35% over..
Misschien ook deels ouderdom, denk dat ik minder lang red dan in het begin.
En navigatie/wisselen van schermen kost ook extra power. (wat ik gisteren deed)

Gisteren heeft fietscomputer zo'n 12 uur aangestaan.
En volgens mij is de garmin nu zo'n 3 jaar oud.

Maargoed 300km ritten red ik wel ermee en nog langer hang ik hem tijdens een stop gewoon even kort aan een powerbank dan red je het zeker.

De accupack monteren is wel grappige oplossing, maar zit je wel met lelijke garmin mount.
Ik heb op m'n fietsen een k-edge zitten. Zit de garmin wat dieper en ook echt recht.
Garmin mount wel eens gebruikt en ziet er niet uit... (en garmin zit zelfs beetje (minimaal) gedraaid)

[ Voor 27% gewijzigd door DDX op 23-05-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wisselwerking schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:44:
[...]

Maar het gaat in dit geval niet om de batterij duur van de fietscomputer maar van de Garmin Radar ;)
Lopen nu 2 discussie door elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
@DDX ik had niet door dat er 2 discussies door elkaar lopen.

Overigens is in jouw geval de leeftijd van de Garmin 830 natuurlijk onder geschikt aan het aantal gebruikte uren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wisselwerking schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:28:
@DDX ik had niet door dat er 2 discussies door elkaar lopen.

Overigens is in jouw geval de leeftijd van de Garmin 830 natuurlijk onder geschikt aan het aantal gebruikte uren ;)
Klopt, batterij heeft al flink wat laadcycli gehad 8)
Tzt maar vervangen door de edge 840, heb ik ook weer verse batterij.

Maar moet zeggen totaal geen problemen ermee, 200km rit met navigatie heb ik nog wel 50% batterij over.
En zoals ik al aangaf de echt langere ritten sta je wel ff half uurtje stil ergens en kan je flink bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Vandaag ritje naar huis met de radar. Los in de jerseypocket dit keer, en nu naast het horloge ook de koppeling met varia app (en dus hoorbare detectie in het oordopje)
Was wat mij betreft geen succes. Het koppelen en vooral vasthouden van de connectie ging op mijn huawei niet heel soepel (kan huawei frats zijn, die 2 hadden vaker ruzie).
Bij het kwijtraken van de connectie hoor je geen melding, en om nou steeds op je horloge te kijken, dat was nou nét niet de bedoeling!
Als het werkt dan hoor je inderdaad het geluid, maar je mist dan het beeld erbij waarmee je in 1 ogenblik weet hoe de situatie is. Kortom, de varia app is sterk op het visuele aspect gebouwd, en het was nou net niet de bedoeling om met een telefoon op mijn stuur te rijden. Voor je het weet wordt je verleid door een whatsapp of weet ik veel wat. Je kunt dan wel na een geluidje op je pols kijken, maar dat duurt allemaal veel te lang. Alsof je in de auto eerst je spiegels steeds moet stellen als je ff een blik wilt werpen.

Woensdag probeer ik het nog met een samsung, die is wat stabieler qua verbinding, maar mijn conclusie is toch wel dat het zonder Edge of andere compatible fietscomputer geen zinnige aankoop is. (In elk geval mijn uitvoering, dus zonder lamp)

Ik gebruik mijn edge eigenlijk zelden op mijn woon-werk fiets, dus vandaar. Maar ik denk wel dat mogelijk gaat veranderen in herfst en winter, want mét Edge is de radar echt top.

---------------

Pagina: 1 ... 405 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).