Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 401 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:21
Tjebakka schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:21:
[...]

Je zou toch minstens 3,5 liter isotone sportdrank moeten drinken. 500ml per uur is daarbij de stelregel. En dat is op dagen dat het niet heel warm is. Als het warmer is moet je gewoon nog meer drinken. Uit die sportdrank haal je niet alleen energie maar ook zouten en mineralen die je tijdens het zweten verliest. Die zitten vaak niet in een reep. Brood met kaas en ham daar zou ik de kaas en ham vervangen door appelstroop ofzo.
Ik zou niet willen stellen dat het moet. Ieder lichaam is anders. Het is uiteraard wel verstandig om voldoende te drinken en daarvoor is die stelregel prima.

Zelf heb ik in februari 190km gefietst op 2 liter en dat kan prima. Maar dat heeft waarschijnlijk dat ik wel vaker lange afstanden fiets en mijn lichaam daaraan gewend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:07

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Gister heb ik even geklust aan mijn fiets. Ik had het vermoeden dat de kooi van mijn achterderailleur een beetje was verbogen. En de derailleurwieltjes piepten een beetje. Ze zagen er nog wel goed uit, maar toch. Ik heb vorige week een nieuwe binnen- en buitenplaat besteld + nieuwe derailleurwieltjes (dikke upgrade naar Dura-Ace!) en die gister vervangen. Het was een fluitje van een cent.

De verbogen kooi bleek uiteindelijk 'by design'. De originele had echter best wel wat schaafplekken, dus uiteindelijk voor het oog een nieuwe kooi geïnstalleerd. En het piepen, dat is weg.
wisselwerking schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Ik zou niet willen stellen dat het moet. Ieder lichaam is anders. Het is uiteraard wel verstandig om voldoende te drinken en daarvoor is die stelregel prima.

Zelf heb ik in februari 190km gefietst op 2 liter en dat kan prima. Maar dat heeft waarschijnlijk dat ik wel vaker lange afstanden fiets en mijn lichaam daaraan gewend is.
Dat is zeker afhankelijk van je ervaring, helemaal mee eens. Twee weken geleden fietste ik 120 kilometer op twee sportrepen en 1,5 liter. Ging op zich best aardig.

[ Voor 34% gewijzigd door Tjebakka op 06-05-2022 09:48 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

Phydomir

Dennis

SirLenncelot schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:56:
De laatste 15km werd ik opeens heel moe. Fysiek was ik nog in orde en de conditie (hartslag en vermogen) waren in lijn der verwachtingen voor iemand die al 200km gefietst heeft.
Naast wat er al gezegd is over de hoeveelheid vocht wil ik hier nog wel even op inhaken. Vooral hartslag is na zo'n enorme afstand niet echt betrouwbaar. Twee weken geleden ook 200KM gedaan en in de laatste twee uur was mijn HR hetzelfde als de 1e twee uur. Niet omdat ik zo extreem fit ben, maar juist omdat ik vermoeid was. Ik deed aan het einde van het rondje nog even een all-out effort een brug op en HR kwam tot 160, terwijl ik weet dat bij een vergelijkbare inspanning als ik uitgerust ben die makkelijk over de 175 en richting de 180 kan gaan. Nogal tricky dus om daar op af te gaan. Luister na je lichaam, zoals je zelf al aangaf, je was heel erg moe, want niet gek is na zo'n afstand.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ja dat het drinken weinig was daagde me al. Ik was 3 kg afgevallen in de rit en pakte na wat eten en drinken meteen 2 terug.

Ik ga denk ik zo’n sportrugzakje met waterreservoir meenemen de volgende tocht. Kunnen meteen de repen en armstukken erin. Iemand misschien een goede tip hiervoor?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
SirLenncelot schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:42:
Ja dat het drinken weinig was daagde me al. Ik was 3 kg afgevallen in de rit en pakte na wat eten en drinken meteen 2 terug.

Ik ga denk ik zo’n sportrugzakje met waterreservoir meenemen de volgende tocht. Kunnen meteen de repen en armstukken erin. Iemand misschien een goede tip hiervoor?
3kg afgevallen terwijl je 1.5l gedronken had en ook nog redelijk wat gegeten, oef!

Even een bierviltjes berekening over hoeveel vocht je verloren hebt:

- 3kg afgevallen
- 1.5l (= 1.5kg) water gedronken
- Nog +- 500 gram gegeten
Totaal vocht verlies: 3+1,5+0.5 = 5liter vocht verloren

Dus idd stuk meer drinken. Op langere tochten vul ik gewoon m'n 2 grote bidons bij iedere 2 uur. En ik neem dan gewoon 2-3 zakjes Isostar / whatever mee, of van die tabletten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking

Dan zou ik eerder kiezen voor een extra tas op de fiets, bijvoorbeeld een stuurttas. Dat fietst uiteindelijk toch lekkerder dan met een rugtas.

Voor het drinken gewoon extra stops maken. Er zijn voldoende mogelijkheden om water te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 06-05-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30

Denk dat meestel Camelbacks goed zijn daarvoor. Zelf pas ook 2x 4-5u mee gegraveld en moet zeggen dat dat echt goed beviel. Had er zelf geen last van in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
Ik zou ook in dit geval wat meer stops plannen om water bij te vullen. Dat kan bij een watertappunt zijn of bij een cafe/tankstation/restaurant. Die stop kan vrij kort zijn maar zorgt er wel voor dat je niet de hele tijd als een kameel rond hoeft te fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:50

Ik plan mijn routes gewoon zo dat ik om de 60-70km een watertappunt heb. Komoot heeft daar POIs voor, maar je kunt ook altijd nog hier kijken : https://drinkwaterkaart.nl/
Enige is dat ik afgelopen week in Belgie erachter gekomen ben dat er weinig drinkwater punten zijn. Nederland is wat dat betreft een heel stuk beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Requiem19 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:49:
[...]

3kg afgevallen terwijl je 1.5l gedronken had en ook nog redelijk wat gegeten, oef!

Even een bierviltjes berekening over hoeveel vocht je verloren hebt:

- 3kg afgevallen
- 1.5l (= 1.5kg) water gedronken
- Nog +- 500 gram gegeten
Totaal vocht verlies: 3+1,5+0.5 = 5liter vocht verloren

Dus idd stuk meer drinken. Op langere tochten vul ik gewoon m'n 2 grote bidons bij iedere 2 uur. En ik neem dan gewoon 2-3 zakjes Isostar / whatever mee, of van die tabletten etc.
Vergis je niet he. Voor iedere g aan glycogeen die je opbrand, gaat er ook 3g aan vocht mee. Dus op zo'n lange rit is het niet gek dat je zo 2 a 3 kilo kwijt raakt.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
In NL is drinkwater bijvullen vaak geen probleem. Daarbuiten wordt het wel al lastiger, maar een tankstation is meestal makkelijk gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:24
(jarig!)
Phydomir schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:15:
[...]

Naast wat er al gezegd is over de hoeveelheid vocht wil ik hier nog wel even op inhaken. Vooral hartslag is na zo'n enorme afstand niet echt betrouwbaar. Twee weken geleden ook 200KM gedaan en in de laatste twee uur was mijn HR hetzelfde als de 1e twee uur. Niet omdat ik zo extreem fit ben, maar juist omdat ik vermoeid was. Ik deed aan het einde van het rondje nog even een all-out effort een brug op en HR kwam tot 160, terwijl ik weet dat bij een vergelijkbare inspanning als ik uitgerust ben die makkelijk over de 175 en richting de 180 kan gaan. Nogal tricky dus om daar op af te gaan. Luister na je lichaam, zoals je zelf al aangaf, je was heel erg moe, want niet gek is na zo'n afstand.
Om nog even terug te komen op het punt m.b.t. powermeter en (zin of onzin van een) hartslagmeter. Hier zie je dus hoe onbetrouwbaar een hartslagmeter kan zijn.

Dit principe/begrip wat je beschrijft heet heart rate decoupling (van je tempo of wattage). Het is ook merkbaar bij meerdere dagen (intensief) fietsen.

@SirLenncelot
Mooie tocht maar idd meer drinken, is al genoemd maar ik neem dan idd ook tabletten mee onderweg waarmee ik mijn bidon aanvul via waterpunt of tankstation. Zo'n camelbak vind ik maar niets (ziet er ook niet soigne uit). Op welke intensiteit heb je gefietst trouwens, ook dat kan een variabele zijn in je eet/drink behoefte natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
Dix0r schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:29:
[...]

Om nog even terug te komen op het punt m.b.t. powermeter en (zin of onzin van een) hartslagmeter. Hier zie je dus hoe onbetrouwbaar een hartslagmeter kan zijn.

Dit principe/begrip wat je beschrijft heet heart rate decoupling (van je tempo of wattage). Het is ook merkbaar bij meerdere dagen (intensief) fietsen.

@SirLenncelot
Mooie tocht maar idd meer drinken, is al genoemd maar ik neem dan idd ook tabletten mee onderweg waarmee ik mijn bidon aanvul via waterpunt of tankstation. Zo'n camelbak vind ik maar niets (ziet er ook niet soigne uit). Op welke intensiteit heb je gefietst trouwens, ook dat kan een variabele zijn in je eet/drink behoefte natuurlijk.
Raar om dat als argument te gebruiken dat een HR meter dan gelijk onbetrouwbaar is. Het apparaat is gewoon betrouwbaar, maar je moet als gebruiker wel weten hoe je het moet interpreteren, dat is iets anders. Als je daar beetje onderzoek naar doet/je inleest kun je daar prima wat mee en weet je dat je dus de dag(en) erna rustig aan moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Crazy D

I think we should take a look.

Verona27 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:49:
[...]

Denk dat meestel Camelbacks goed zijn daarvoor. Zelf pas ook 2x 4-5u mee gegraveld en moet zeggen dat dat echt goed beviel. Had er zelf geen last van in ieder geval.
Camelbak fan in de house 8) Niet te hard roepen dat je m wilt want sommigen zijn nogal van mening dat het overdreven is :P Ideaal, 3 liter water bij me. Hoezo, afhankelijk van een punt om water te tappen of bij mensen aan kloppen. Gewoon zelfvoorzienend. Ideaal. Maar goed je moet wel tegen een rugtas kunnen, sommigen vinden dat nogal rot fietsen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ja, ik vind een volle rugzak met kleding, schoenen en andere supplies meestal wel irritant na een paar uur. Geen idee hoe drie liter water op de rug aanvoelt na een tijdje.

En gesoigneerd fietsen is leuk voor alles onder de vier uur. Daarboven ga ik voor praktisch 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
Verona27 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:41:
[...]

Raar om dat als argument te gebruiken dat een HR meter dan gelijk onbetrouwbaar is. Het apparaat is gewoon betrouwbaar, maar je moet als gebruiker wel weten hoe je het moet interpreteren, dat is iets anders. Als je daar beetje onderzoek naar doet/je inleest kun je daar prima wat mee en weet je dat je dus de dag(en) erna rustig aan moet doen.
Er zijn genoeg scenario's te bedenken waarbij de data uiteindelijk onbetrouwbaar is. En diezelfde data dus lastig, of niet (meer goed) te interpreteren is.

Bijvoorbeeld in het scenario je die hartslag over een langere tijd gebruikt voor het monitoren van je training.

Wattage is in die zin absoluter / feitelijker. Dat is het punt wat ik wilde maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 14:59

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Crazy D schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:43:
[...]

Camelbak fan in de house 8) Niet te hard roepen dat je m wilt want sommigen zijn nogal van mening dat het overdreven is :P Ideaal, 3 liter water bij me. Hoezo, afhankelijk van een punt om water te tappen of bij mensen aan kloppen. Gewoon zelfvoorzienend. Ideaal. Maar goed je moet wel tegen een rugtas kunnen, sommigen vinden dat nogal rot fietsen.
Hier ook een fan. Op lange ritten neem ik mijn Evoc (enduro) rugzak mee. Niet echt gesoigneerd, maar past wel goed bij mijn Fox Speedframe helm (uiteraard met klepje) en SPD pedalen met XC schoenen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Het is een afweging, als je 2 bidons mee kunt nemen kun je ook voor een kleinere camelbak gaan. Ik heb zelf pas gefietst met een 1.5L camelbak en daar merkte ik na 5u niet echt echt veel van. Is sowieso ook een kwestie van gewenning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:09

McMiGHtY

- burp -

Qua vocht:

Ik rij bijna altijd met 2 bidons van een liter. Some call me crazy, maar het scheelt wel bijvullen, en als ik grammen zou willen besparen, dan kan ik beter 2 kilo afvallen voordat ik de fiets opstap. (En op vlakke ritten maakt het niks uit).

En in Nederland kom je daar mijn inziens ver genoeg mee.

In de bidons zitten een paar scheppen maltodextrine en een sis eletrolyte tabeltje voor de smaak, op die manier dus en koolhydraten en mineralen etc.
Als ik echt ver ga, neem ik een zakje (of 2) sis betafuel mee als backup.

Momenteel kan ik met die setup ritjes maken van een 120km met een enkele stop met koffie en appelgebak zonder compleet naar de klote te gaan of een hongerklop te krijgen. Gisteravond zo ongeveer dezelfde scenarios besproken in een appgroep, en ik denk zelf dat ik eigenlijk te weinig eet en drink op dat soort afstanden, dus ik moet is even goed opletten (voor mezelf) of ik niet meer moet drinken/eten.

Qua hartslag, als je vermoeid word zakt je hartslag, zo simpel is het. Het is wel een mooie graadmeter hoe fit je bent. Begin van het seizoen, 100km met 200watt trappen en een gemiddelde hartslag van 160? Wat doet het als je een mooi trainingsblokje hebt gehad? 100km met 200watt..?
En zakt die aan het eind van de rit minder in?
Dan kun je zeker iets aflezen van je hartslag(gemiddeld)..

Qua camelbak..ik neem liever een stuurtasje of een frametasje om spullen in te doen dan een rugzak, qua vocht heb je geen camelbak nodig in Nederland mijn inziens, en alles wat je niet op je lichaam hoeft mee te nemen, fietst mijn inziens prettiger...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
[...]

Bij decoupling verwacht je juist niet dat je hr hetzelfde blijft over de uren. Die zal dan langzaam aan omhoog gaan bij hetzelfde wattage. Idee hier achter is dat er steeds grotere motor units aan gesproken worden en daarmee de vraag naar zuurstof omhoog gaat.

Edit: ah decoupling kan dus ook de andere kant op gaan 😱

[ Voor 5% gewijzigd door Michaelg op 06-05-2022 12:07 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 21:16

joker1977

Tweakert

Is toch "gewoon" de interpretatie waar het "dan" aan schort? Als je vermoeid / op een hoop bent haal je die hartslag niet meer. Guess what, je haalt het vermogen ook niet meer... Is dan die vermogensmeter ook onbetrouwbaar omdat 'je je FTP' niet meer haalt of is het misschien zo dat het uitlezen van de data ook nog wat interpretatie, ervaring en kennis vereist ?

Nogmaals, ik twijfel niet over het nut van de vermogensmeter - maar een hartslagmeter zondermeer afschieten omdat de interpretatie van de data mogelijkerwijs wat kennis vereist vind ik wel wat vergaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Michaelg schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:04:
[...]

Edit: ah decoupling kan dus ook de andere kant op gaan 😱
Precies dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
joker1977 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:19:
[...]

Is toch "gewoon" de interpretatie waar het "dan" aan schort? Als je vermoeid / op een hoop bent haal je die hartslag niet meer. Guess what, je haalt het vermogen ook niet meer..
Dit hoeft dus bij een (getraind) persoon dus niet op te gaan. Je kunt een lagere hartslag hebben maar nog wel steeds je wattages rijden.

Een goed voorbeeld hiervan zijn (sommige) ronderenners. Die hebben in de 3e week een verstoorde (verlaagde) hartslag beeld maar halen nog steeds hun (wattage) waardes.

Uiteraard is vermoeidheid (en piekbelasting) wel een variabele/factor wat ook in mindere mate terug te zien is in de wattage waardes. Maar minder aanzienlijk dan de hartslag waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Dix0r schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:51:
[...]

Dit hoeft dus bij een (getraind) persoon dus niet op te gaan. Je kunt een lagere hartslag hebben maar nog wel steeds je wattages rijden.
Ja ik ben erg nieuwsgierig wat er in het lichaam dan voor zorgt dat ze nog wel die wattages kunnen rijden maar met een lagere hartslag. In principe is de vraag naar zuurstof nog steeds gelijk, en zou je verwachten dat de cardiac output dan ook hetzelfde zou moeten blijven. Maar toch gebeurd er dan iets in het lichaam wat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Dix0r schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:51:
[...]

Een goed voorbeeld hiervan zijn (sommige) ronderenners. Die hebben in de 3e week een verstoorde (verlaagde) hartslag beeld maar halen nog steeds hun (wattage) waardes.

Uiteraard is vermoeidheid (en piekbelasting) wel een variabele/factor wat ook in mindere mate terug te zien is in de wattage waardes. Maar minder aanzienlijk dan de hartslag waarden.
Mee eens. Toen ik vorig jaar in 3 dagen 1250km reed, kon ik op dag 3 nog voldoende energie (geen power meter) leveren, maar bleef mijn hartslag laag (zo rond de 120bpm). Ongetwijfeld dat het wel wat doet voor de output, maar volgens mij is het niet 1-op-1 te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:43
Ik heb zojuist mijn Favero duo geïnstalleerd en heb een verdeling van L: 64% R: 36% is dat niet extreem ver uit elkaar? Doet me twijfelen om één van de 2 geen foute waarden doorgeeft.
Als ik ze link met de mobile, wordt de linker ook meteen gevonden en duurt het enkele seconden eer de rechter gevonden wordt, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:02
scatman schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:12:
Ik heb zojuist mijn Favero duo geïnstalleerd en heb een verdeling van L: 64% R: 36% is dat niet extreem ver uit elkaar? Doet me twijfelen om één van de 2 geen foute waarden doorgeeft.
Als ik ze link met de mobile, wordt de linker ook meteen gevonden en duurt het enkele seconden eer de rechter gevonden wordt, is dit normaal?
Dat je rechter unit later wordt gevonden is normaal. Ik zou ze even updaten en kalibreren en daarna even test rondje doen waarbij je een paar blokjes in verschillende zones trapt.

Mijn Z2 vermogen heeft een balans van 45/55. Maar trap ik een tijdrit in Z4 dan is het precies 50/50.

Je kunt ook even het L/R verschil op je fietscomputer zetten en even met 1 ben uit geklikt trappen. Dan zie je in ieder geval of ze het allebei doen.

Edit// even de pedalen opnieuw aandraaien kan soms ook helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Noxa op 06-05-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
scatman schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:12:
Dat ligt inderdaad wel ver uit elkaar. Bij mijn Duo-Shi versie duurt het ook iets langer voordat het andere pedaal gevonden wordt (volgens mij loopt de communicatie ook via de linker dus zal die eerst worden gevonden en dan wordt er gezocht naar de rechterkant). Ik weet niet of je de manual zero al hebt gedaan na de montage, kan zijn dat de ene meer weerstand ondervindt dan de andere na montage. Anders wordt het kijken met gewichten (die gekalibreerd en gekeurd zijn)...

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
(jarig!)
Michaelg schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:55:
[...]

Ja ik ben erg nieuwsgierig wat er in het lichaam dan voor zorgt dat ze nog wel die wattages kunnen rijden maar met een lagere hartslag. In principe is de vraag naar zuurstof nog steeds gelijk, en zou je verwachten dat de cardiac output dan ook hetzelfde zou moeten blijven. Maar toch gebeurd er dan iets in het lichaam wat anders is.
Weet het eerlijk gezegd ook niet. Interessante materie wel. Wellicht een inspanningsfysioloog in de zaal?

Wat mogelijke opties:
- eetpatroon
- genetische aanleg
- spiervezeltypes
- ketonen
- doping
- mate van training
- gewicht

[ Voor 8% gewijzigd door Dix0r op 06-05-2022 15:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:35

Phydomir

Dennis

Toevallig kwam dit vandaag in de FastTalk podcast voorbij en daar kwam toename in bloed volume aanbod. Door de trainingsprikkel zal dit stijgen waardoor je minder hartslagen nodig hebt om dezelfde hoeveelheid bloed/zuurstof rond te pompen.

Sowieso een interessante aflevering (214) over trainen, rust en de balans daartussen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Stond vandaag in een Scott dealer; heb me kunnen inhouden niet meteen een bestelling te plaatsen voor een Scott Foil RC20, maar heel ver zat ik er niet vanaf.

Vandaag even heerlijk wat Belgische klimmetjes in de Land van Herve (BE) gedaan. Chemin des Crêtes was vandaag de mooiste. (omgeving was in het zonnetje schitterend). Ben blij dat ik nu wel een beetje het Heuvelland en Voerstreek ontgroeid ben.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Phydomir schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:05:
Toevallig kwam dit vandaag in de FastTalk podcast voorbij en daar kwam toename in bloed volume aanbod. Door de trainingsprikkel zal dit stijgen waardoor je minder hartslagen nodig hebt om dezelfde hoeveelheid bloed/zuurstof rond te pompen.

Sowieso een interessante aflevering (214) over trainen, rust en de balans daartussen.
Gaat op het luisterlijstje (Nou zit ik morgenavond anderhalf uur in de auto, dus gelijk iets om naar te luisteren)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:02
Yakolev schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:46:
Stond vandaag in een Scott dealer; heb me kunnen inhouden niet meteen een bestelling te plaatsen voor een Scott Foil RC20, maar heel ver zat ik er niet vanaf.
Is dit een soort teaser dat je maandag laat weten hem toch besteld te hebben? ;)

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:29

Kluus

Gang is alles

Toch weer even ongevraagd reclame maken voor handgespaakte wielen. Gisteren heb ik mijn Carbon Zipp 303 weer geinstalleerd na een midweekje rondgereden te hebben op mijn alu vakantiewielen van @ElGreco en bij het afstellen van de remmen valt toch wel direct op hoe extreem strak en kaarsrecht die laatste zijn!

De Zipps hebben daarentegen al vanaf het begin ongeveer 1mm zijwaartse afwijking en hoewel je daar niets van merkt tijdens het rijden en remmen irriteert het me wel mateloos, zeker op zo'n relatief dure wielset :(. Misschien toch eens gaan kijken of ik mezelf de kunst van het wielrichten eigen kan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 07-05-2022 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keezx
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-01-2023
Wielvlechten en -richten is bepaald geen raketwetenschap, komt altijd van pas, duur gereedschap is ook niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:34
Keezx schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:28:
Wielvlechten en -richten is bepaald geen raketwetenschap, komt altijd van pas, duur gereedschap is ook niet nodig.
Nee, dat klopt zeker, maar het is wel een een secuur werkje, waar je bij best wat stappen fouten kan maken. Maar als je rustig en geconcentreerd de stappen in het book van Roger musson volgt, dan komt het gewoon goed

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:18
👋 even weer een newbie fiets(vrouw) vraag en voor jullie ws heel onnozel 😬.
Mijn gravelbike en racefiets werden tubeless afgeleverd.
Idee was kijken hoe mij dit beviel en als ik het teveel gedoe zou vinden, dan binnenband erin (biba verwisselen lukt wel 😉).
Gravelbikeband heb ik vd week bijgevuld en dat ging goed dus lukt.
Nu ga ik binnenkort een aantal dagen wat langere tochten fietsen (alleen) en ik neem sealant mee en dat hulpmiddel om dat smalle ventielstukje te verwijderen zodat ik eventueel bij kan vullen.
Nu ben ik mij (nog meer) aan het inlezen over tubeless, bijvullen etc. en lees her en der dat men zegt; binnenbandje mee en als het flink lek is, dan nieuwe binnenband erin maar.....is het dan kwestie van tubeless ventiel eruit/eraf draaien en biba erin en weer oppompen of moet ik nog ergens aan denken voor dat tubeless ventiel?
Las ergens dat je die ook niet zomaar kunt verwijderen?

En andere tips zijn altijd welkom uiteraard 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
In principe is dat inderdaad afdoende; Tubeless ventiel eruit en binnenband erin steken. Maarrrr... Vergeet niet *altijd* eerst de buitenband te checken op (oude) scherpe uitsteeksels. Goede kans dat die er zijn; de sealant heeft die dan destijds wel gefixed, maar ze zullen je binnenbandje wel lek kunnen prikken.

Andere optie; plugjes meenemen om grote gaten te dichten, bijvoorbeeld https://www.futurumshop.n...-tubeless-kit-zwart.phtml. Dat gaat nog makkelijker, maar het werkt geloof ik niet altijd 100% (zelf nooit mee gewerkt).

Of beiden kan ook; plugjes en binnenbandje voor de zekerheid.

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 08-05-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-08 08:35
wgoos schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:13:
Nadat ik op mijn MTB de SLX groepset heb aangevuld met een Sram AXS shifter + derailleur (Sramano drivetrain, ik weet het, maar fiets super!), wil ik nu graag de 105 groep op mijn Giant TCR Advanced Pro upgraden naar elektronisch schakelen. Ik zie echter door het bos de bomen niet meer! Wie kan mij adviseren welke upgrade kit het gemakkelijkste is te installeren/de beste prijs-kwaliteit upgrade is? Sram of Shimano maakt mij niet uit, ik verwacht echter op Shimano uit te komen omdat ik dan de brake callipers niet hoef te vervangen..
Niemand :9 ??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 14:34

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als het puur gaat om installatie gemak dan is SRAM niet te overtreffen. Het is immers draadloos, dus geen gedoe met Di2 accu's die in een zadelpen moeten passen, en het intern bekabelen van de hele bende. En aangezien je op je MTB ook al aan het mixen bent kan je ook kijken naar non-SRAM cassettes als je geen behoefte hebt aan het wisselen van je body van HG11 naar XDR. In geval van Shimano hoef je inderdaad de calipers niet te vervangen, maar aangezien je de shifters alsnog gaat vervangen moet je het hele zaakje alsnog opnieuw monteren/bleeden.

Persoonlijk zou ik overigens een volledige groep-swap doen en dan de oude groep op Marktplaats gooien. Cleaner, minder gedoe.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:46

Galois

1811 - 1832

Kent iemand de Mantel-winkel in Utrecht?

Ik wil daar iets bestellen en dan op de fiets ophalen. Kan ik mijn fiets mee in de winkel nemen?
(kan mij bijna niet voorstellen dat het niet zou kunnen voor een winkel die fietsspullen verkoopt :))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Galois schreef op zondag 8 mei 2022 @ 18:08:

Ik wil daar iets bestellen en dan op de fiets ophalen. Kan ik mijn fiets mee in de winkel nemen?
(kan mij bijna niet voorstellen dat het niet zou kunnen voor een winkel die fietsspullen verkoopt :))
Kan prima. Op de rolband naar boven (ja, het is boven), heb ik meer dan eens een fiets gezien. ik zou het zelf ook doen als ik met de racefiets zou zijn. In de winkel zelf moet je overigens ook oppassen dat je niet omver gereden wordt, want ze hebben een parcours door de winkel om te proefrijden.

Je fiets natuurlijk niet te schoon meenemen, dan denken ze nog dat je een nieuwe zonder te betalen mee naar buiten neemt :+

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Laatst online: 12:22
Ik ben sinds kort overgestapt van SPD naar SPD-SL op m'n racefiets om dat eens te ervaren. Samen met nieuwe pedalen heb ik de Fizik R4 Overcurve Iridescent wielrenschoenen aangeschaft met BOA IP1-B draaisluiting.

Echter ervaar ik na verloop van tijd slapende tenen. Het begon met 5 slapende tenen aan beide voeten, maar na het verschuiven van het schoenplaatje (naar achteren) begint alleen m'n grote teen (beide voeten) nog te slapen. Het schoenplaatje zit op dit moment al zover mogelijk naar achteren waardoor ik niet zo goed weet wat ik nu nog kan doen om het "slapende" gevoel in m'n grote teen te verhelpen. Online lees ik dat de schoenen te strak kunnen zitten, ik heb de draaisluiting al wat losser gedaan maar dat geeft niet het gewenste resultaat. Daarnaast denk ik ook niet dat de schoenen te klein zijn, als ik helemaal naar voren schuif past m'n pink nog achter m'n voet. Verder kan ik m'n tenen ook goed bewegen en heb ik niet bepaald brede voeten.

Zoals aangegeven reed ik hiervoor met SPD i.c.m. Sidi schoenen (klitteband) en had ik geen last van dit probleem. Wellicht dat iemand anders nog tips heeft?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40

The Wall Leidsche Rijn zit een Mantel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
Whieee schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:08:
[...]

Als het puur gaat om installatie gemak dan is SRAM niet te overtreffen. Het is immers draadloos, dus geen gedoe met Di2 accu's die in een zadelpen moeten passen, en het intern bekabelen van de hele bende. En aangezien je op je MTB ook al aan het mixen bent kan je ook kijken naar non-SRAM cassettes als je geen behoefte hebt aan het wisselen van je body van HG11 naar XDR. In geval van Shimano hoef je inderdaad de calipers niet te vervangen, maar aangezien je de shifters alsnog gaat vervangen moet je het hele zaakje alsnog opnieuw monteren/bleeden.

Persoonlijk zou ik overigens een volledige groep-swap doen en dan de oude groep op Marktplaats gooien. Cleaner, minder gedoe.
Duidelijk! En is SRAM Rival dan prima, of doorsparen voor Force of zelfs Red?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 12:25

Wat @Aiolos en @Frenz64 al aangaven: in the Wall inderdaad en ja je fiets kan gewoon mee omhoog, ze zitten op 1e verdieping maar daar is speciaal een mooie rolband voor aangelegd. Fijne winkel ook, behoorlijk veel op voorraad. Heb er o.a. mijn helm gekocht omdat dat typisch iets is wat je eigenlijk écht even wilt passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:50
wisselwerking schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:02:
[...]

Mee eens. Toen ik vorig jaar in 3 dagen 1250km reed, kon ik op dag 3 nog voldoende energie (geen power meter) leveren, maar bleef mijn hartslag laag (zo rond de 120bpm). Ongetwijfeld dat het wel wat doet voor de output, maar volgens mij is het niet 1-op-1 te vergelijken.
Dat is ook mijn ervaring ja, geen idee wat het precies is want vermogen trapte ik vandaag ook nog wel maar hartslag bleef lekker laag.
Deels vermoeidheid (form staat ook ruim in de - nu, tss van 2200 deze week)
Vrijdag na m'n rit wel ff moeite met eten, lekker pizza besteld maar kreeg hem amper weg.
Lichaam had 0 zin om te kauwen, dus halve pizza laten staan terwijl ik echt wel honger had...
Knorrende maag gaan slapen en 's ochtends lekker ontbeten en tijdens de rit van zaterdag lunchpauze en na afloop 2 maaltijden :)
Vandaag gelukkig geen problemen, flinke portie chinees naar binnen gewerkt na afloop.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 08-05-2022 21:55 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

rinslll schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:20:

En andere tips zijn altijd welkom uiteraard 😊
De plugs die worden aangeraden heb ik ook altijd bij mij. Daar zou je een gat wat te groot is voor de sealant mee kunnen dichten. Verder is een bandenknecht ook wel handig om de buitenband er weer op te krijgen. Tubeless banden willen nog wel eens heel strak zitten. In Nederland sjouw ik die niet mee, maar nu ik in het buitenland in mijn eentje rondje rij wel. Ik kan mij voorstellen dat jij bij een meerdaagse toch ook wat verder van bekenden bent die je kunnen halen als het echt je buitenband eraf en erop moet leggen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 11:41
Fisico schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:55:
[...]

.... Verder is een bandenknecht ook wel handig om de buitenband er weer op te krijgen. Tubeless banden willen nog wel eens heel strak zitten.
Dat is ontzettend afhankelijk van velg en band. Wij hebben hier 2 TL fietsen, beide banden zijn eenvoudiger op te leggen dan de biba fietsen. Wel altijd een biba mee, stukje ductape, plastic handschoentjes (!) en bij lange ritten soms een minipomp. Als je dan een beetje lucht kwijt raakt en de sealant weet hem te dichten, hoef je er geen co2 patroon aan te besteden en kan je toch je band weer bijpompen. (Mijn sealant is overigens co2 compatible volgens de specs)
Nog nooit issues gehad trouwens onderweg, want tja, tubeless kan niet lek :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 08-05-2022 23:11 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Ik ben op zoek naar een fiets voor mijn vriendin. Budget is eigenlijk +-350 euro, maar ben op deze uitegekomen:
https://www.marktplaats.n...ianchi-nirone-nieuw-staat
Echter is dit volgens mij geen dames fiets. Ik weet niet hoe belangrijk dat is.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
psvunited schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:48:
Ik ben op zoek naar een fiets voor mijn vriendin. Budget is eigenlijk +-350 euro, maar ben op deze uitegekomen:

Wat vinden jullie?
Deze advertentie geeft wel nul informatie. Vraag eens foto's op van de kettingbladen, cassette, velgen, shifters en remblokjes. Dan kun je beter inschatten wat de algemene staat is.
Stuurpen is bijzonder voor en racefiets. Daar zul je waarschijnlijk iets mee moeten.

Vrouwen fiets is meer marketing. Daar moet je niet naar kijken. Waarschijnlijk zal ze wel direct een andere zadel nodig hebben (wellicht wel vrouw specifiek, daar zit wel verschil in). Gemiddeld hebben vrouwen een brede zadel nodig.

En de vraag is natuurlijk past de fiets qua maat. Daar kunnen wij weinig over zeggen zonder info.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 16-09 21:16

joker1977

Tweakert

psvunited schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:48:

Wat vinden jullie?
Specifieke dames-fiets is niet zo belangrijk. Het is belangrijker of ze "past" op het frame qua grootte.

Ik kan de fiets niet goed beoordelen, er is 1 foto en meer dan "Shimano Ultegra" afgewerkt staat er niet bij. Maar op de foto lijkt het crankstel me niet Shimano Ultegra.

Als ik het zo inschat is die fiets al gauw ruim 10+ jaar oud. Dat kan best goed zijn, maar ik vind het een hoop geld voor iets wat zo 'slecht' is geadverteerd op Marktplaats. 1 foto en verder geen details..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 14:53
joker1977 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:18:
[...]

Specifieke dames-fiets is niet zo belangrijk. Het is belangrijker of ze "past" op het frame qua grootte.

Ik kan de fiets niet goed beoordelen, er is 1 foto en meer dan "Shimano Ultegra" afgewerkt staat er niet bij. Maar op de foto lijkt het crankstel me niet Shimano Ultegra.

Als ik het zo inschat is die fiets al gauw ruim 10+ jaar oud. Dat kan best goed zijn, maar ik vind het een hoop geld voor iets wat zo 'slecht' is geadverteerd op Marktplaats. 1 foto en verder geen details..
10 jaar is nog voorzichtig ingeschat :D.

Als het inderdaad echt Ultegra is en 3.x 9 speed (27 versnellingen) zeg dan gerust maar 15-20.jaar.

9-speed Ultegra komt uit 1997.(tot 2005) en zo ziet die achterderailleur er ook wel uit.

Wikipedia: Shimano

Eigenlijk denk ik dat je met een Decathlon fiets van hetzelfde bedrag leuker kunt fietsen :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinslll
@Morrar , thx voor je reactie. Zal me eens in die plugjes verdiepen.

@Fisico jij ook bedankt. Dat is het hem inderdaad. Ik ben altijd nogal van het "wil-ik-zelf-doen" geweest en vind ik ook belangrijk dat ik sommige "eenvoudige" dingen zelf kan en niet afhankelijk ben.
Daarnaast is het dan hemelvaart en fiets ik in fryslan dus ws niet echt een fm ofzo geopend en heb inderdaad ook daar geen bekenden in de omgeving die mij kunnen helpen.

@Mistraller oja eens kijken of die van mij compatible is met co2. Nog genoeg patronen van de vorige fiets met biba.

En idd ik ga er vanuit dat ik niet lek rijd bij tubeless 😎😉
Ik moet zeggen dat je soms ook geluk kunt hebben en hulp aangeboden krijgt als je langs de kant staat maar ik gok het er maar niet op en enige voorbereiding wel fijn 😉

Bedankt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 15-09 19:29
wgoos schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:13:
Nadat ik op mijn MTB de SLX groepset heb aangevuld met een Sram AXS shifter + derailleur (Sramano drivetrain, ik weet het, maar fiets super!), wil ik nu graag de 105 groep op mijn Giant TCR Advanced Pro upgraden naar elektronisch schakelen. Ik zie echter door het bos de bomen niet meer! Wie kan mij adviseren welke upgrade kit het gemakkelijkste is te installeren/de beste prijs-kwaliteit upgrade is? Sram of Shimano maakt mij niet uit, ik verwacht echter op Shimano uit te komen omdat ik dan de brake callipers niet hoef te vervangen..
Shimano is het en der leverbaar. Sram is een stukje moeilijker te krijgen nog. Houd er rekening mee dat je bij sram ook nog een andere driver op je wiel zal moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
Teun_2 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:35:
[...]

Shimano is het en der leverbaar. Sram is een stukje moeilijker te krijgen nog. Houd er rekening mee dat je bij sram ook nog een andere driver op je wiel zal moeten installeren.
Bij Mantel staat de Rival groepset op levering volgende week - is 1/2 van de prijs van een Ultegra di2 groepset. Echter - is goedkoop in vergelijking met de kwaliteit van Ultegra dan ook duurkoop? Ik heb 0 ervaring met elektrische groepen op de racefiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 22:35

Roozzz

Plus ultra

joker1977 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:18:
[...]

Dit is het 2005 model als Google me niet voor de gek houd. Ruimschoots 10+ dus inderdaad :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psvunited
@Roo @Salteh @joker1977 @ElGreco
Bedankt voor jullie reacties. Ondanks dat ik zelf af en toe op mijn eigen racefiets zit heb ik er niet heel veel verstand van. Veel advertenties op marktplaats worden summier aangeleverd met een minimale beschrijving. Ik denk dat we beter kunnen verder zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
@Rednas_N Het kan ook nog aan de binnenzool liggen. Misschien een mogelijkheid om de binnenzool van de andere schoenen over te zetten? Wellicht dat de drukpunten onder je voet zorgen van beknelling van de zenuwen. Je kan verschillende soorten inlegzolen gaan uitproberen, maar is niet echt handig. Je kan bij een uitgebreidere bikefitting ook kiezen om alleen naar de voeten/pedalen te laten kijken. Aan de hand hiervan kunnen ze verschillende inlegzolen uitproberen. Als laatste mogelijkheid op maat laten maken bij een podotherapeut.
Overigens hoort dit onderwep beter in Het grote fietskleding topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Mijn kabel van mijn TCR Advanced welke de achterderailleur bedient is geknapt. Is het goed te doen om de kabels zelf te vervangen? En is het beter om zowel binnen als buitenkabel te vervangen, of volstaat alleen het vervangen van de binnenkabel? En is het raadzaam om alles direct te vervangen (beide derailleurkabels en remkabels)? De fiets is nu 5,5 jaar oud.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@wgoos die rival groepset is te vergelijken met Shimano 105. Mij bevalt het prima, die voorraad status van mantel is een ander dingetje, ben al tijden aan het kijken naar de 10-30 cassette die is al 10x verzet bij mantel.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
psvunited schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:29:
@Roo @Salteh @joker1977 @ElGreco
Bedankt voor jullie reacties. Ondanks dat ik zelf af en toe op mijn eigen racefiets zit heb ik er niet heel veel verstand van. Veel advertenties op marktplaats worden summier aangeleverd met een minimale beschrijving. Ik denk dat we beter kunnen verder zoeken dan.
Ik weet niet hoe groot je vriendin is maar aangezien je zelf een kleine fiets linkte is dit misschien iets. Heeft Sora 3x9 met STI levers (schakelen op de remgrepen) maar geen interne kabels dus de fiets is waarschijnlijk 2012-2016. De omschrijving bijna nieuw ontgaat mij dan ook. Zou nog wat proberen om wat te onderhandelen over de prijs want die vind ik zelf wat hoog. Wellicht ander zadeltje er op en dan is het misschien wel een prima beginnersfiets.

Edit: Als je wat verder wilt rijden is misschien deze nog een optie. Mijn moeder heeft precies dezelfde en ik heb er dit weekend nog een rondje op gefietst omdat ik geen zin had om mijn eigen fiets mee te nemen. Voor de prijs echt een prachtig fietsje en je kunt er zeker hard mee fietsen. De fiets is wel iets ouder dan de advertentie aangeeft. Het is volgens mij een 2017 model dus 2 jaar oud is wat rooskleurig.
Edit 2: De kleurstelling van de laatst gelinkte fiets verklapt ook dat die fiets het damesmodel van 2017 is, zit volgens mij standaard al een iets breder zadel op.

[ Voor 26% gewijzigd door JEROENrgfgf op 09-05-2022 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:27
Iemand wel eens een bestelling gedaan bij Canyon?

Je hoeft toch pas 14 dagen voor de beoogde levertijd te betalen?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

havana schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:50:

Jup. Dus als je een betaalverzoek krijgt, en betaald, krijg je hem binnen enkele dagen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
NoepZor schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:24:
Mijn kabel van mijn TCR Advanced welke de achterderailleur bedient is geknapt. Is het goed te doen om de kabels zelf te vervangen? En is het beter om zowel binnen als buitenkabel te vervangen, of volstaat alleen het vervangen van de binnenkabel? En is het raadzaam om alles direct te vervangen (beide derailleurkabels en remkabels)? De fiets is nu 5,5 jaar oud.
ik zou de buitenkabel mee pakken na 5.5 jaar, maar of het daadwerkelijk -nodig- is hangt er vanaf hoeveel en in wat voor condities de fiets heeft gereden en stil gestaan :)

Als je dan toch bezig bent en wellicht je stuurlint moet vervangen, zou ik gelijk alles doen, lekker fris setje voor de komende 5 jaar.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:02

aerofreak

Steve Jobs

havana schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:50:

Bij mij was de verzending 2 dagen na onvangen betaalverzoek/betalen.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Prulleman schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:53:
[...]

ik zou de buitenkabel mee pakken na 5.5 jaar, maar of het daadwerkelijk -nodig- is hangt er vanaf hoeveel en in wat voor condities de fiets heeft gereden en stil gestaan :)

Als je dan toch bezig bent en wellicht je stuurlint moet vervangen, zou ik gelijk alles doen, lekker fris setje voor de komende 5 jaar.
Tussen nodig en nodig zit ook weer verschil inderdaad. Stuurlint is nog wel vers (vorig jaar vervangen), binnenkabels alleen is minste hassle denk ik (dan kan stuurlint en buitenkabel blijven zitten). Anders inderdaad mee bestellen, voor als het toch niet zo mooi los komt.

Zijn Jagwire en Shimano binnenkabels uitwisselbaar? Ik heb er nu fabrieksaf Jagwire kabels op zitten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
JEROENrgfgf schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:39:
[...]

Ik weet niet hoe groot je vriendin is maar aangezien je zelf een kleine fiets linkte is dit misschien iets. Heeft Sora 3x9 met STI levers (schakelen op de remgrepen) maar geen interne kabels dus de fiets is waarschijnlijk 2012-2016. De omschrijving bijna nieuw ontgaat mij dan ook. Zou nog wat proberen om wat te onderhandelen over de prijs want die vind ik zelf wat hoog. Wellicht ander zadeltje er op en dan is het misschien wel een prima beginnersfiets.

Edit: Als je wat verder wilt rijden is misschien deze nog een optie. Mijn moeder heeft precies dezelfde en ik heb er dit weekend nog een rondje op gefietst omdat ik geen zin had om mijn eigen fiets mee te nemen. Voor de prijs echt een prachtig fietsje en je kunt er zeker hard mee fietsen. De fiets is wel iets ouder dan de advertentie aangeeft. Het is volgens mij een 2017 model dus 2 jaar oud is wat rooskleurig.
Edit 2: De kleurstelling van de laatst gelinkte fiets verklapt ook dat die fiets het damesmodel van 2017 is, zit volgens mij standaard al een iets breder zadel op.
Bedankt voor het meezoeken! Mijn vriendin is +- 1.65 dus inderdaad zijn we op zoek naar een wat kleinere fiets. De eerst gelinkte fiets lijkt prima te passen bij haar lengte. De tweede is mogelijk wat te groot met framemaat 54, maar de omschrijving die je erbij geeft is wel erg positief! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
psvunited schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Bedankt voor het meezoeken! Mijn vriendin is +- 1.65 dus inderdaad zijn we op zoek naar een wat kleinere fiets. De eerst gelinkte fiets lijkt prima te passen bij haar lengte. De tweede is mogelijk wat te groot met framemaat 54, maar de omschrijving die je erbij geeft is wel erg positief! Thanks!
Ik gok dat de Trek dan inderdaad iets te groot is voor jouw vriendin. Ik ben 1.77 en de fiets van mijn moeder heeft ook een 54 cm frame. Als ik het zadel dan wat hoger zet zit ik eigenlijk heel comfortabel op die fiets. Dan zou ik de gok niet nemen inderdaad, helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 10:40
Yakolev schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:46:

Vandaag even heerlijk wat Belgische klimmetjes in de Land van Herve (BE) gedaan. Chemin des Crêtes was vandaag de mooiste. (omgeving was in het zonnetje schitterend). Ben blij dat ik nu wel een beetje het Heuvelland en Voerstreek ontgroeid ben.
Welke dealer was dat? En bestellen, ging dat nog?

Heb namelijk vorige week mijn bestelling van een Foil RC10 geannuleerd, aangezien deze in september besteld was, januari geleverd zou worden, vervolgens werd dit juni en werd hij ook nog eens 400 duurder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 15-09 19:29
wgoos schreef op maandag 9 mei 2022 @ 07:48:
[...]

Bij Mantel staat de Rival groepset op levering volgende week - is 1/2 van de prijs van een Ultegra di2 groepset. Echter - is goedkoop in vergelijking met de kwaliteit van Ultegra dan ook duurkoop? Ik heb 0 ervaring met elektrische groepen op de racefiets..
Heb er een alert op staan. Heeft al vaker op 'volgende week' gestaan, maar nooit effectief op voorraad gekomen. De sram force staat bij bike components.de op week25 (juni). Met een rival cassette en force ketting komt die daar slechts een dikke 100 euro duurder uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 09-05-2022 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 11:41
NoepZor schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:24:
Een buitenkabel heeft een stalen mantel (recht bij shifters, gewikkeld bij rem) en daarbinnenin een kunststof sleeve. Je hoeft buitenkabels pas te vervangen als die sleeve dusdanig versleten is (of er schade is aan de mantel) waardoor de binnenkabel niet meer soepel glijdt. Die slijtage treedt met name op bij scherpe bochten, knikjes etc. Ik weet niet of de buitenkabel uit 1 stuk is? Je kunt anders ook nog overwegen om alleen de buitenmantel te vervangen bij de derrie zelf (heeft vaak wat meer te verduren van vuil etc).
Anyhow puur gebaseerd op leeftijd de kabels gaan vervangen lijkt me niet nodig.

Verder speelt de maat nog een rol....volgens mij was vroeger zowel shifter als remkabel 5 mm, tegenwoordig is een shifterkabel 4mm. Maar met 5,5jaar zal je wel 4mm hebben.
Compatibiliteit speelt verder geen grote rol; wel is het vaak bij no-name of bijv. Ali Express handig om even te checken wat voor soort binnenkabel je neemt. Ik heb zelf een voorraadje Ali kabels voor de oudere fietsen, en even in de reviews gespiekt of iemand een testje met een magneetje had gedaan... ;)

Een binnenkabel vervangen is in elk geval zo gepiept (mits het buitenom loopt), zeker als je weet hoe je je derrie moet afstellen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09
Signal groep voor Limburg ride is live.

Laat even weten als je ook een linkje wilt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
loyske schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:25:
[...]

Welke dealer was dat? En bestellen, ging dat nog?

Heb namelijk vorige week mijn bestelling van een Foil RC10 geannuleerd, aangezien deze in september besteld was, januari geleverd zou worden, vervolgens werd dit juni en werd hij ook nog eens 400 duurder.....
Le Peleton in Sittard; Snel een Foil krijgen was absoluut geen zekerheid, hij kon kijken om één van bestelde Addicts te ruilen voor een Foil.

Maar voor mij is geen haast, kan best wel wachten.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
M'n ouders vroegen me laatst of ik met ze mee wilde op vakantie... naar de Mont Ventoux :9~
Nu ben ik nog nooit een échte berg opgefietst. M'n grootste wielerprestatie tot nu toe is de AGR (262km, 3000hm) en m'n langste beklimming.... Col du Rosier.

Één keertje Ventoux zal wel lukken, dus nu vraag ik me af... hoe haalbaar zou het zijn om de Cinglé (3x beklimmen, 136km, 4500hm) te doen? Is dat te ambitieus met 1.5 jaar fietservaring?

Als ik naar de cijfertjes kijk zou het te doen moeten zijn. Ik weeg samen met m'n fiets 95kg (zware fiets ;)) en m'n FTP is nu 290W. Als ik mik op minimaal 10km/u (dat is een nog enigzins redelijke cadans van 77) zou ik 6 uur lang 230W gemiddeld moeten trappen (en qua totale time in zones komt het redelijk overeen met de AGR-rit).

Hét grote verschil met wat ik gewend ben (Limburgse heuvels) is natuurlijk dat het aan één stuk is, en je niet om de paar minuten weer even rust hebt omdat je afdaalt. Op basis van m'n FTP zou 2 uur achter elkaar 230W te goed doen moeten zijn, maar ik heb dat nog nooit daadwerkelijk geprobeerd (m'n beste tweeuursvermogen is 210W, beste uur dat ik daadwerkelijk heb gedaan is 260W).

Ik kan het natuurlijk gewoon proberen en het af laten hangen van hoe de eerste beklimming gaat. Weet iemand of als je nu het inschrijfgeld betaalt, je dan over x jaar alsnog je kaart kan insturen? Maar doe ik er verstandig aan om het überhaupt te proberen of kan ik er beter toch even mee wachten tot ik wat meer bergervaring heb? Ik hou graag van een uitdaging, maar het moet wel verantwoord blijven.

En alle handige tips zijn natuurlijk welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:50
Als je de AGR volledige afstand al eens hebt gedaan zal 3 keer Ventoux ook wel lukken.
Vooral zorgen dat je een soepel verzet hebt, zodat je ook rustiger aan kan doen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben op zoek naar een fietsendrager voor op vakantie, 1 racefiets en 2 kinderfietsen (28”, 24”).
Iemand ervaringen met het fietsendrager merk Peruzzo, type Parma 3? (Marktplaats)
Helaas zie je overal Thule’s, mooi spul hoor. Maar best prijzig, iemand ervaringen met Hapro/Pro-User?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:28

Crazy D

I think we should take a look.

Tom-Z schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:58:
Hét grote verschil met wat ik gewend ben (Limburgse heuvels) is natuurlijk dat het aan één stuk is, en je niet om de paar minuten weer even rust hebt omdat je afdaalt.
Ik vind het makkelijker om een lange klim te doen waarbij je lekker kunt pacen, dan de Limburgse en Belgische klimmetjes die grimmig en kort zijn. Of je rijdt er te snel op (want het is maar een klein stukje), of je harkt opeens wisselent 3, 9, 15, 8, 11 en weer 4 % :P Lange klim is gewoon: licht verzet, rustig blijven trappen en ooit houdt de pijn op :+ Dat vond ik in ieder geval veel makkelijker te verteren.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinslll
Harmen schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:20:
Ben op zoek naar een fietsendrager voor op vakantie, 1 racefiets en 2 kinderfietsen (28”, 24”).
Iemand ervaringen met het fietsendrager merk Peruzzo, type Parma 3? (Marktplaats)
Helaas zie je overal Thule’s, mooi spul hoor. Maar best prijzig, iemand ervaringen met Hapro/Pro-User?
Ik heb de pro user amber 1 en die bevalt goed, makkelijk in gebruik.
Wel beetje gepruts als je fietsendrager tegen diefstal met slotje wilt beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Roozzz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Jup. Dus als je een betaalverzoek krijgt, en betaald, krijg je hem binnen enkele dagen binnen.
Ik neem aan dat je tegen die tijd nog wel een remindermail krijgt? Levering staat nu op eind juni/begin juli...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Laatst online: 16-09 19:54
M'n ouders vroegen me laatst of ik met ze mee wilde op vakantie... naar de Mont Ventoux :9~
Nu ben ik nog nooit een échte berg opgefietst. M'n grootste wielerprestatie tot nu toe is de AGR (262km, 3000hm) en m'n langste beklimming.... Col du Rosier.

Één keertje Ventoux zal wel lukken, dus nu vraag ik me af... hoe haalbaar zou het zijn om de Cinglé (3x beklimmen, 136km, 4500hm) te doen? Is dat te ambitieus met 1.5 jaar fietservaring?

Als ik naar de cijfertjes kijk zou het te doen moeten zijn. Ik weeg samen met m'n fiets 95kg (zware fiets ;)) en m'n FTP is nu 290W. Als ik mik op minimaal 10km/u (dat is een nog enigzins redelijke cadans van 77) zou ik 6 uur lang 230W gemiddeld moeten trappen (en qua totale time in zones komt het redelijk overeen met de AGR-rit).

Hét grote verschil met wat ik gewend ben (Limburgse heuvels) is natuurlijk dat het aan één stuk is, en je niet om de paar minuten weer even rust hebt omdat je afdaalt. Op basis van m'n FTP zou 2 uur achter elkaar 230W te goed doen moeten zijn, maar ik heb dat nog nooit daadwerkelijk geprobeerd (m'n beste tweeuursvermogen is 210W, beste uur dat ik daadwerkelijk heb gedaan is 260W).

Ik kan het natuurlijk gewoon proberen en het af laten hangen van hoe de eerste beklimming gaat. Weet iemand of als je nu het inschrijfgeld betaalt, je dan over x jaar alsnog je kaart kan insturen? Maar doe ik er verstandig aan om het überhaupt te proberen of kan ik er beter toch even mee wachten tot ik wat meer bergervaring heb? Ik hou graag van een uitdaging, maar het moet wel verantwoord blijven.

Op basis van getallen en je ervaring zal het vast te doen zijn. Ook is een lange klim over het algemeen beter te doseren qua krachten, je moet ook wel... Je moet alleen er wel mentaal tegen kunnen om zo lang onderweg te zijn en nog niet heel ver te komen, je snelheid is immers niet zo hoog.. Daarnaast kan het weer een groot effect hebben op de Ventoux.

Wat je vooral niet moet vergeten is dat je ook nog veilig naar beneden moet komen en zeker als je niet zoveel ervaring daar in hebt, of gewoon niet meer zo helder van geest bent kan dat erg gevaarlijk zijn. Enerzijds omdat je te snel gaat, anderzijds omdat je te veel verkrampt afdaalt.

Zelf ben ik een aantal jaren geleden wel gestart om hem 3x op 1 dag te doen maar na de eerste keer omhoog ben ik ermee gestopt om een aantal redenen:

1. het afdalen ging niet vanzelfsprekend
2. het langdurig zo steil klimmen(vanuit Bedoin) was gewoon niet meer leuk
3. er leek slecht weer op komst (regen + wind)
4. ik vond het eigenlijk helemaal niet meer zo nodig

Bovenstaande besloten nadat ik was afgedaald richting Malauscene. Op dit moment terug naar mijn vriendin + dochter gefietst en in de middag nog wat leuke dingen samen gedaan. Uiteindelijk was ik wel graag 3x boven geweest omdat ik toen echt wel fitter was dan nu maar tegelijkertijd wel tevreden met mijn beslissing om niet 3x te gaan.

Als ik jou was zou ik vooral ervoor gaan en na de eerste keer naar boven eens bedenken of je het nog ziet zitten. Doe het dan vervolgens ook voor jezelf en niet voor een ander. Die stempelkaart zou ik zelf ook wat dat betreft achterwege laten.. als het op Strava staat is het genoeg toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

havana schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:32:
[...]

Ik neem aan dat je tegen die tijd nog wel een remindermail krijgt? Levering staat nu op eind juni/begin juli...
Bij mij stond hij op 13 juni - 24 juni en nu is hij ook verzet naar 27 juni - 8 juli, ik verwacht ook nog wel een aparte reminder om te betalen te kijken...

Welke fiets heb jij in bestelling staan?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Prulleman
Zo.. met dank aan @Michaelg en zijn upgrade naar de assioma duo ben ik nu in het bezit van een mooie 4iiii 105 left crank :)

https://strava.app.link/DoWuctCDTpb

Eerste ritje maar even flink doorgetrokken met een IF van 0.97 (np 303) voor 1 uurtje :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

havana schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:32:
[...]

Zeker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 15-09 13:47
Kan best hard gaan met die Canyon's, clubgenoot had een Aeroad besteld en werd binnen een week geleverd. Je moet net een beetje geluk hebben. Komen wel veel Canyon's in dit topic, ik ken mensen die daar minder blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgoos
Teun_2 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Heb er een alert op staan. Heeft al vaker op 'volgende week' gestaan, maar nooit effectief op voorraad gekomen. De sram force staat bij bike components.de op week25 (juni). Met een rival cassette en force ketting komt die daar slechts een dikke 100 euro duurder uit.
Wellicht zoek ik met mijn neus. Maar ik zie alleen maar 2023 levering, heb je misschien een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

la_fusion schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:48:
Je moet alleen er wel mentaal tegen kunnen om zo lang onderweg te zijn en nog niet heel ver te komen, je snelheid is immers niet zo hoog..
Ik ben nu rond Nice mijn rondjes aan het rijden en merk nu alweer dat het mentale aspect van een uur klimmen niet iets voor mij is. Ik vond vorig jaar Toscane echt een feestje, lekker 20 minuten omhoog met het gas open. Van pacen word ik ook erg lui, want ik blijf veel te lang een te hoge cadans in een te lichte versnelling rijden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• havana
Nutterd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:15:
[...]

Bij mij stond hij op 13 juni - 24 juni en nu is hij ook verzet naar 27 juni - 8 juli, ik verwacht ook nog wel een aparte reminder om te betalen te kijken...

Welke fiets heb jij in bestelling staan?
Lux CF Trail.

Eigenlijk tegen mijn principes want ik ben anti-Canyon maar het aanbod is gewoon té goed...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

havana schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:23:
[...]

Lux CF Trail.

Eigenlijk tegen mijn principes want ik ben anti-Canyon maar het aanbod is gewoon té goed...
Nice! ik de Neuron...ben niet perse anti-Canyon maar zou zeker niet mijn eerste keus zijn maar idd prijs-kwaliteit komt alleen eventueel Cube of Radon in de buurt maar je hebt meer kans om een Leeuw in het wild te spotten in de PC Hooftstraat dan er een op voorraad te vinden.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Laatst online: 16-09 13:15

Ik heb de Mont Ventoux in 2020 voor het eerst gereden. Relatief weinig kilometers op de racefiets, ca. 2500km per jaar, daarnaast wel wat hardlopen en woon-werk op de E-bike. Ik was toen 46, 70kg en 1,75m lang.

Met een compact 34t voorbblad en een 11-34t cassete achter ben ik in 1:49 de Mont Ventoux op gereden. Op de steile stukken in het bos af en toe op de 34. Harslag in de gaten houden en gewoon rustig doortrappen.

Ik ben vorige week in Zuid Limburg geweest. Ik heb meer moeite me de korte, steile bulten zoals de Eyserbosweg, Gulperberg Oost, Keutenberg, en de Dode man dan met de Mont Ventoux.

Dus ik zou gewoon gaan trainen, wat afvallen en een goed bergverzet monteren en het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sindskort helaas last van m’n hamstrings, sinds een paar weken na 2 rondjes hardlopen langs de zee.
Merkte het nadat ik door het mulle zand omhoog rende. Heb geprobeerd een week rust te nemen maar bood helaas nog geen oplossing. :/
Iemand hetzelfde probleem ervaren? Tijdens het fietsen heb ik last van zeurende pijn in m’n bovenbeen/bil.
Hoe kom ik hier vanaf? Via oefeningen oid?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
Harmen schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:12:
Heb geprobeerd een week rust te nemen maar bood helaas nog geen oplossing. :/
Misschien wat langer rust houden? Ik snap je ongeduld, maar soms hebben blessures gewoon wat langer nodig. Als je deze vraag aan je huisarts voorlegt krijg je waarschijnlijk te horen "kom over 6 weken maar terug".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Pro user Diamond aangeschaft vorige week. Erg tevreden over, wel de 2 fiets variant ipv de 3 fiets.
+ Goed inklapbaar
+ Goede trekhaak bevestiging
+ 7 + 13 polige stekker

- 1e keer even wennen met uitklappen
- 2 toch nog best zwaar
- fietsen vast maken blijft een gedoe

------------------

Andere vraag,

Mijn stuurlint is aan vervanging toe, is het dan handig om gelijk de buitenkabels te vervangen? Deze lijken aan de stijve kant.

Nog tips voor goede stuurlinten :)?
Squishy / Zwart met redelijke grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 10:40
Yakolev schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:41:
[...]

Le Peleton in Sittard; Snel een Foil krijgen was absoluut geen zekerheid, hij kon kijken om één van bestelde Addicts te ruilen voor een Foil.

Maar voor mij is geen haast, kan best wel wachten.
Een dealer kon me niet eens garanderen dat hij de Foil in mijn maat zou krijgen.

Dealer in Margraten heeft ook nog Foil's staan, geen idee welke maat je nodig hebt, maar misschien heb je er wat aan ;)

Ben in ieder geval blij met mijn Addict RC 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tom-Z schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Misschien wat langer rust houden? Ik snap je ongeduld, maar soms hebben blessures gewoon wat langer nodig. Als je deze vraag aan je huisarts voorlegt krijg je waarschijnlijk te horen "kom over 6 weken maar terug".
Lastig oordelen inderdaad, nog niet eerder mee gemaakt. Ouderdom wellicht. ;)
Kwa tranining doe ik het nu idd rustig aan.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 14:40
Bastard schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:07:
Heren/dames,

ik zoek een renfiets voor erbij (heb een mtb+stadsfiets), doel is er wat langere ritten mee te kunnen doen (ordergrootte 80 km oid) en er sporadisch mee naar het werk te kunnen. Ik heb geen ambitie om wedstrijden te rijden oid, ik trap wel een redelijk tempo, maar niet voldoende om met een stadsfiets vrienden op een renfiets bij te houden :P.

Mijn shortlist:
https://www.decathlon.nl/...-shimano-105/_/R-p-305449
https://www.mantel.com/sensa-romagna-sle-2022&spec[]=7678&spec[]=9574
https://www.canyon.com/nl...31_pv_rahmenfarbe=BU%2FBK

Mijn vraag:
Even los van levertijden is het lastig bomen door het bos te zien. M.i. heb ik met die decathlon optie een goede fiets voor een net bedrag, de sensa is 100 en de canyon 200 euro duurder. Waar zit 'm dat in en is het het extra geld waard?
Nog bedankt voor de tips en commentaren nalv mijn vragen :). Ik kwam een 2e handse Sensa Romagna sle tegen die in de buurt stond en die heb ik gisteren opgehaald. Hij heeft wel een flinke poetsbeurt en wat liefde nodig, maar kostte ook de helft van een nieuwe en de goede maat was direct beschikbaar.
Hier ook een pro-user diamond g2 besteld. Ik leen hetzelfde model al jaren van mijn ouders. Inklapbaar, stevig, kantelbaar, niet te duur. Wel een beetje een zwaargewicht en kantelen met de voet ipv met de hand zou fijner zijn, maar verder is het echt een fijne drager.

[ Voor 20% gewijzigd door Bastard op 10-05-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Wel een beetje een zwaargewicht en kantelen met de voet ipv met de hand zou fijner zijn, maar verder is het echt een fijne drager.
Ik doe het gewoon met de voet hoor O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks voor de antwoorden, Pro User keek ik al een tijdje naar. Had het liefste een 2de hands gekocht, maar weinig aangeboden. Voornamelijk Thule.
Nieuwprijs voor een SG3 is nog best wel pittig, zal hem maar een paar keer per jaar gebruiken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15
Harmen schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:37:
Thanks voor de antwoorden, Pro User keek ik al een tijdje naar. Had het liefste een 2de hands gekocht, maar weinig aangeboden. Voornamelijk Thule.
Nieuwprijs voor een SG3 is nog best wel pittig, zal hem maar een paar keer per jaar gebruiken.
staat op de site van Mantel een complete blog met informatie voor je in Jip en Janneke taal ;)

https://www.mantel.com/blog/fietsendrager-koopgids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Harmen schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:37:
Ik heb een hapro (voor 3 fietsen), die mag je best eens proberen (of uberhaubt lenen voor je vakantie, ik gebruik hem niet)

Raar... Is zo gek nog niet

Pagina: 1 ... 401 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).