Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 374 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 11:43
Tegeltjes rijden is idd een leuke motivatie! Ik zit op een square van 24x24, uitbreiden wordt langzaamaan wat lastig. Links het Tjeukemeer, onder de Weerribben en boven de Alde Feanen.

Er zijn dan weer websites om creatieve oplossingen te verzinnen voor lastige tegels, maar ook daarmee zijn sommige tegeltjes nagenoeg niet te bereiken. Kanoën, bootje huren of schaatsen zijn soms de enige opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 11:28
De tegels zijn even leuk geweest voor mij, maar nu zit ik tussen de ooster en Westerschelde in. Dat maakt het toch een stuk minder leuk, want uitbreiden buiten de scheldes is best lastig.

[ Voor 15% gewijzigd door DialOut op 22-01-2022 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Teun_2 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:35:
[Afbeelding]

In zulke situaties ben ik toch blij met de lezyne 1600 en voldoet eender welke dynamo toch niet. Zeker de stukken die niet zo recht en breed zijn :)
Deze foto illustreert best goed wat ik bedoel: je stuur wordt verlicht (lijkt me niet dat je het licht nodig hebt om je rem te vinden), en door dat licht dichtbij, zie je slechter veraf. De bundel is dus best breed en verblind dus ook tegenliggers.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 09:46
Aiolos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Deze foto illustreert best goed wat ik bedoel: je stuur wordt verlicht (lijkt me niet dat je het licht nodig hebt om je rem te vinden), en door dat licht dichtbij, zie je slechter veraf. De bundel is dus best breed en verblind dus ook tegenliggers.
In gewoon verkeer zet je die lamp minder fel. In het bos zie je zonder licht sowieso niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Teun_2 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:39:
[...]

In gewoon verkeer zet je die lamp minder fel. In het bos zie je zonder licht sowieso niets.
Het gaat niet eens zozeer om de felheid hier, die verandert de richting van de bundel niet, en juist die bundel is dus veel te breed, want op zo'n 15cm afstand naar voren, heb je al op 20cm naar de zijkant heel veel licht, en daar heb je het niet nodig

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
DialOut schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:14:
De tegels zijn even leuk geweest voor mij, maar nu zit ik tussen de ooster en Westerschelde in. Dat maakt het toch een stuk minder leuk, want uitbreiden buiten de scheldes is best lastig.
Tegels rijden is prachtig tot je tegen fysieke limitaties oploopt. De zee kan ik nog mee leven dat die lastig te pakken is, maar militair schietterrein de Harskamp kan je (voorlopig) alleen pakken door de wet te overtreden. Tegeltjes spirit animal van Nederland Yorick Dix heeft dat dus wel gewoon gedaan, maar ik ben er nog niet helemaal klaar voor geloof ik.
Aiolos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Het gaat niet eens zozeer om de felheid hier, die verandert de richting van de bundel niet, en juist die bundel is dus veel te breed, want op zo'n 15cm afstand naar voren, heb je al op 20cm naar de zijkant heel veel licht, en daar heb je het niet nodig
Langs het Amsterdam Rijn kanaal van Amsterdam richting Utrecht rij je eigenlijk pal tegen de auto's in doordat het tweerichting-fietspad direct naast de rijbaan de andere kant op ligt. Ik dim daar mijn 1000 lumen lamp omdat auto's anders hun groot licht gaan signaleren of zelfs aan laten. Heel irritant. Je wilt gewoon dat die bundel keurig voor je voorwiel blijft maar dat is dus blijkbaar niet zo. Het lijkt een beetje op de wattage race in de stofzuiger wereld (voor de jonkies, voordat de EU hier iets aan deed een jaar of 8 geleden), waarbij de extra wattages alleen maar naar warmte in de lucht gingen. Zo gaan de extra lumen via de zijkant zo de ogen van de medeweggebruikers in.

[ Voor 44% gewijzigd door MrAngry op 22-01-2022 18:31 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 18:40
Dan ben je echt niet goed bij je paasei. 8)7
Allemaal leuk en aardig totdat ze net bezig zijn met een oefening en met scherp schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 09:24
Heb zelf een sigma buster 700, dat werkt maar ook niet ideaal qua verblinden. Batterijduur is ook meh als je langer dan 1-2 uur wil fietsen, daar heeft het wel zin een fellere lamp te kopen en die dan wat zachter te zetten bij gebruik. Dan gaan ze langer mee.
Canyon monteert tegenwoordig soms standaard Lupine verlichting, dat is kwalitatief wel een stapje hoger denk ik. Komt ook met remote voor high/low beam te kunnen wisselen, dat is fijn bij stad/bos.
Dynamo vind ik nog het beste volgens mij, moderne systemen halen echt makkelijk genoeg licht (klite gaat tot 1000 lumen denk ik). Alleen het is wel super duur en soort van permanent, in de zomer wil ik niet met zo'n dynamo moeten rondrijden in mijn wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Aiolos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Ik fiets in de winterperiode al sinds een jaar of vier elke woensdagavond tussen het verzetten van de klok een lus van tussen de 50-70km offroad en heb inmiddels al wel wat ervaring met verschillende lampjes. Ik durf dus te zeggen dat ik wel wat ervaring heb met rijden in het donker. Wat voor mij het beste werkt in die situaties is een lamp die breed genoeg schijnt, fel genoeg is en gemakkelijk harder en zachter te zetten is (dus geen drie knoppen en 30 standen) en die ook gemakkelijk wat meer naar boven en onder te richten is. Op bospaden zet je in de auto toch ook je grootlichten op? De brede bundel is erg welkom bij bochten. Ik heb ooit een lamp gehad met twee knoppen op twee sets leds te bedienen. Een voor breed en een voor center-ver. In theorie een goed idee, in de praktijk te complex om snel te wisselen. Sinds ik de lezyne 1600 heb, draag ik geen extra lamp meer op mijn helm, net omdat die breed genoeg schijnt.

Op de weg maakt het allemaal niet veel uit en dan volg ik je redenering dat je je ogen de kans moet geven te wennen aan het mindere lucht. Daarvoor heb ik ook een dynamo-lampje dat prima voldoet.

Als je de bossen induikt, wel je net een brede en felle bundel. (Ik toch en de meesten die ik ken en die gelijkaardige ritjes rijden ook).

[ Voor 16% gewijzigd door Teun_2 op 22-01-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57
DDX schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb het over momenten dat in langs een n weg fiets, auto's met hun koplampen de berm in schijnen en dat je dan regelmatig blind rijd en maar hoopt dat er niemand loopt oid. (en op die manier ben ik paar jaar geleden al eens op wandelaars gebotst die in donkere kleding zonder verlichting midden op fietspad liepen)

Op zo'n moment kan je beter wat fellere verlichting hebben zodat je die mensen nog ziet lopen.
Vandaag aan het eind van de rit in het donker terecht gekomen...was gepland dus hop...lampje aan. Moet je hem alleen niet leeg van huis meenemen... :X De donkere autovrije trajecten dus lampje uit gedaan om het laatste restje stroom te sparen. Zijn er op een stikdonkere weg gewoon 2 hardlopers zonder lampje 8)7
Enfin, ik zag ze gelukkig wel. Op de wegen met auto's heb ik steeds het lampje ff aangeknipt, dan was ie nog wat zichtbaar...
Enfin veilig thuis. Voortaan dus ook bij twijfel: opladen!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mistraller schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Ik zou eens bij een automaterialen handel binnenstappen. Spuitbusje primer, lak in de meest bijpassende kleur en eventueel een toplaagje transparant zou best wel eens een goed resultaat kunnen geven. Wel even aandacht geven aan de voorbereiding (schuren, afplakken etc)
Voor iemand die dit gaat doen....als je nog wat verf over hebt? Vrijdag is mijn vrouw gevallen. Nu heeft ze wel dames shifters (8025) en doordat die rondingen hebben (tja, vrouwen :P ) is de schram beperkt gebleven tot de uitstekende hoek en niet van boven tot onder.

Ik zag trouwens ook dat ik zelf wat schade heb veroorzaakt; mijn overschoenen icm zand hebben een schuurplek op mijn crank gemaakt. Alleen op het matte gedeelte. Geloof dat ik daar wel overheen kan komen, maar toch. Denk dat ik er wel een stukkie tape op zet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Mistraller schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:27:
Zijn er op een stikdonkere weg gewoon 2 hardlopers zonder lampje 8)7
Enfin, ik zag ze gelukkig wel.
Zo herken je vaak wel de nieuwe hardlopers, want als je iets langer en vaker loopt dan heb je wel door dat een lampje handig is. Dat is nog geen garantie is mijn ervaring, maar het helpt wel.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Niet online
Teun_2 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Op de weg maakt het allemaal niet veel uit en dan volg ik je redenering dat je je ogen de kans moet geven te wennen aan het mindere lucht. Daarvoor heb ik ook een dynamo-lampje dat prima voldoet.

Als je de bossen induikt, wel je net een brede en felle bundel. (Ik toch en de meesten die ik ken en die gelijkaardige ritjes rijden ook).
Dat heb ik in een eerder bericht ook gezegd: dat het op een bospad fijn kan zijn om stadionverlichting te hebben. Mijn punt is dat het hier in de meeste gevallen totaal niet nodig is en onnodig andere weggebruikers verblind. Je remhendels hoef je ook niet te verlichten, daar heb je je handen al vlakbij.

Ik dacht al dat de fietsersbond er laatst iets over had, en inderdaad: https://www.fietsersbond....ndende-fietslampen-aargh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Mistraller schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:33:
[...]

Voor iemand die dit gaat doen....als je nog wat verf over hebt? Vrijdag is mijn vrouw gevallen. Nu heeft ze wel dames shifters (8025) en doordat die rondingen hebben (tja, vrouwen :P ) is de schram beperkt gebleven tot de uitstekende hoek en niet van boven tot onder.

Ik zag trouwens ook dat ik zelf wat schade heb veroorzaakt; mijn overschoenen icm zand hebben een schuurplek op mijn crank gemaakt. Alleen op het matte gedeelte. Geloof dat ik daar wel overheen kan komen, maar toch. Denk dat ik er wel een stukkie tape op zet.
Een permanente marker doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24
Ik heb een lamp van Busch Muller Ixon oid en die heeft een reflector die er voor zorgt dat het licht een scherpe grens kent zoals het dimlicht bij een auto. Maar ik merk dat ik weinig door het donker fiets momenteel. De Tacx is toch verleidelijk als het guur en/of koud is buiten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Teun_2 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Een permanente marker doet wonderen.
Volgens mij ga je dat zien, wordt het er misschien wel lelijker van. Maar ik probeer het wel eens op een onopvallend plekje denk. Bedankt voor de tip. Gelukkig is de nieuwigheid er al wel vanaf, dat scheelt een hoop.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Fisico schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:57:
[...]

Zo herken je vaak wel de nieuwe hardlopers, want als je iets langer en vaker loopt dan heb je wel door dat een lampje handig is. Dat is nog geen garantie is mijn ervaring, maar het helpt wel.
Dat dachten ze wellicht ook van mij haha. Mijn achterlichtje deed het gelukkig nog wel, die gaat véél langer mee op een acculading. Als die was uitgevallen was het wellicht "the call of shame" geworden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistraller schreef op zondag 23 januari 2022 @ 00:50:
[...]

Volgens mij ga je dat zien, wordt het er misschien wel lelijker van. Maar ik probeer het wel eens op een onopvallend plekje denk. Bedankt voor de tip. Gelukkig is de nieuwigheid er al wel vanaf, dat scheelt een hoop.
Gewoon proberen, het werkt vaak beter dan je verwacht en is er met diverse oplos-/schoonmaakmiddelen ook weer zo af te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 08:42
Mistraller schreef op zondag 23 januari 2022 @ 00:55:
[...]

Dat dachten ze wellicht ook van mij haha. Mijn achterlichtje deed het gelukkig nog wel, die gaat véél langer mee op een acculading. Als die was uitgevallen was het wellicht "the call of shame" geworden.
Da's geen 'call of shame', dat zou een 'responsible call' zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:08
Pff net m'n eerste outdoor FTP test gedaan, even lekker 20 minuten afzien en daarna nog 50 minuten met verzuurde benen terug fietsen....

Ben iig niet ontevreden voor een nulmeting :) had gelukkig weinig oponthoud echter 1x moest ik even inhouden voor een andere groep wielrenners.

Maar iemand nog tips voor leuke trainingen om je FTP te verbeteren als je pakweg 1x per week tussen de 60 en de 100km fietst?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:51

McMiGHtY

- burp -

Ja..vaker fietsen.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Tinusvolkel schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:45:
Pff net m'n eerste outdoor FTP test gedaan, even lekker 20 minuten afzien en daarna nog 50 minuten met verzuurde benen terug fietsen....

Ben iig niet ontevreden voor een nulmeting :) had gelukkig weinig oponthoud echter 1x moest ik even inhouden voor een andere groep wielrenners.

Maar iemand nog tips voor leuke trainingen om je FTP te verbeteren als je pakweg 1x per week tussen de 60 en de 100km fietst?
Wat was de uitkomst van de test? :).

Met 1x per week is het vooral onderhouden van de conditie. Veel verbetering ga je daar niet mee halen. 2x per week is al weinig om echt verbeteringen te zien, dan is 3x per week toch wel het minimum.

Ligt natuurlijk ook aan het basisniveau, als dat nu laag is ga je in het begin ook met minder trainen wat verbeteringen zien, maar dat zal snel afvlakken.

ALS je per se 1x p/w kan/wil trainen, lijken de kenners te zeggen dat je dan het beste een harde training (intervallen met blokken boven FTP) kunt doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 23-01-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Requiem19 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Wat was de uitkomst van de test? :).

Met 1x per week is het vooral onderhouden van de conditie. Veel verbetering ga je daar niet mee halen. 2x per week is al weinig om echt verbeteringen te zien, dan is 3x per week toch wel het minimum.

Ligt natuurlijk ook aan het basisniveau, als dat nu laag is ga je in het begin ook met minder trainen wat verbeteringen zien, maar dat zal snel afvlakken.

ALS je per se 1x p/w kan/wil trainen, lijken de kenners te zeggen dat je dan het beste een harde training (intervallen met blokken boven FTP) kunt doen.
284w (3.7w/kg) :)

Maar meer fietsen zit er niet echt in aangezien het dan ten koste gaat van het hardlopen. Conditie is ook niet echt het probleem, tis meer dat de benen het nog niet aankunnen, dus zoek meer iets van duur trainingen met wat flinke intervals erin. En als het weer droog is ga ík de heuvels denk ík wel weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Tinusvolkel schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:57:
[...]

284w (3.7w/kg) :)

Maar meer fietsen zit er niet echt in aangezien het dan ten koste gaat van het hardlopen. Conditie is ook niet echt het probleem, tis meer dat de benen het nog niet aankunnen, dus zoek meer iets van duur trainingen met wat flinke intervals erin. En als het weer droog is ga ík de heuvels denk ík wel weer in.
Mooi resultaat :).

En precies om de benen het aan te laten kunnen is 1x per week niet genoeg. Als je beter wilt worden in fietsen moet je fietsspecifiek gaan trainen. Je hard-long systeem / VO2 max kan super hoog zijn, maar je benen zullen efficienter moeten worden (meer mitochondrien aanmaken etc) als je stappen wilt maken op de fiets. Met 1x per week durf ik hem wel aan dat je op 3.7w kg blijft zitten.

Dus dan is het meer een kwestie van prioriteiten. Als lopen is prima, maar dan zou ik relatief weinig verbeteingen verwachten met fietsen. We willen allemaal short cuts, maar die zijn er bijna niet.

Aflevering 1 is wellicht een goede introductie voor je: https://www.liveslowridefast.com/beter-worden-podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
@Tinusvolkel FTP is ook maar een getal hè. Als jij vooral duurritten wil doen, is dat echt niet het meest zinnige om op te focussen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

Tinusvolkel schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:45:

Als je puur gaat om je FTP te verbeteren kan je denk ik het beste sweetspot blokken inbouwen, dit kan vrij makkelijk, ook buiten, door telkens een effort van 90-100% FTP te doen en daarna voor de helft van de tijdsduur van je voorgaande effort blok een blok rust er tussen. Het handige aan zo'n vuistregel is dat je dit buiten gemakkelijk aan de situatie aanpast, bijvoorbeeld als je blok wordt onderbroken door een spoorweg overgang ofzo ;).

Ik vind 20 minuten een fijne duur om op te richten. Voor de sweetspot blokken dus:

20 minuten 95% FTP
10 minuten rust a 60% FTP

En dat herhalen. :) Verder ook gewoon meer fietsen inderdaad maar voor mij voelt bovenstaande altijd wel efficient.

En dat dan dus een beetje aanpassen op de situatie. Ik heb bijvoorbeeld een rondje over de dijk waar wat dorpen ongeveer 20 minuten uit elkaar liggen dus dan probeer ik daar steeds de rust in te zetten zodat ik op een sociaal tempo door de wijken kan toeren om dan op de dijk weer te "knallen".

[ Voor 28% gewijzigd door Kluus op 23-01-2022 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

Een keer in de week fietsen en dan 3.7w/kg... Doe mij dat...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Requiem19 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Mooi resultaat :).

En precies om de benen het aan te laten kunnen is 1x per week niet genoeg. Als je beter wilt worden in fietsen moet je fietsspecifiek gaan trainen. Je hard-long systeem / VO2 max kan super hoog zijn, maar je benen zullen efficienter moeten worden (meer mitochondrien aanmaken etc) als je stappen wilt maken op de fiets. Met 1x per week durf ik hem wel aan dat je op 3.7w kg blijft zitten.

Dus dan is het meer een kwestie van prioriteiten. Als lopen is prima, maar dan zou ik relatief weinig verbeteingen verwachten met fietsen. We willen allemaal short cuts, maar die zijn er bijna niet.

Aflevering 1 is wellicht een goede introductie voor je: https://www.liveslowridefast.com/beter-worden-podcast
Bedankt voor de tips, en binnenkort is luisteren (y) verder denk ík als het beter weer wordt 1 herstelloop inwisselen voor een korter fiets ritje.
418O2 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:09:
@Tinusvolkel FTP is ook maar een getal hè. Als jij vooral duurritten wil doen, is dat echt niet het meest zinnige om op te focussen
De bedoeling is dat ík wel sneller word op de duurritten en verder mis ík bij het fietsen doelen zoals de PR’s verbreken bij het hardlopen, dus vond FTP verbeteren wel een mooi tastbaar doel. Ook zie ík het als een extra duurtraining voor de marathon en wil een keer Diekirch-Valkenswaard gaan fietsen.
Kluus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:19:
[...]

Als je puur gaat om je FTP te verbeteren kan je denk ik het beste sweetspot blokken inbouwen, dit kan vrij makkelijk, ook buiten, door telkens een effort van 90-100% FTP te doen en daarna voor de helft van de tijdsduur van je voorgaande effort blok een blok rust er tussen. Het handige aan zo'n vuistregel is dat je dit buiten gemakkelijk aan de situatie aanpast, bijvoorbeeld als je blok wordt onderbroken door een spoorweg overgang ofzo ;).

Ik vind 20 minuten een fijne duur om op te richten. Voor de sweetspot blokken dus:

20 minuten 95% FTP
10 minuten rust a 60% FTP

En dat herhalen. :) Verder ook gewoon meer fietsen inderdaad maar voor mij voelt bovenstaande altijd wel efficient.

En dat dan dus een beetje aanpassen op de situatie. Ik heb bijvoorbeeld een rondje over de dijk waar wat dorpen ongeveer 20 minuten uit elkaar liggen dus dan probeer ik daar steeds de rust in te zetten zodat ik op een sociaal tempo door de wijken kan toeren om dan op de dijk weer te "knallen".
Bedankt dit ga ík ook is testen (y)
Phydomir schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:23:
Een keer in de week fietsen en dan 3.7w/kg... Doe mij dat...
Side note: tussen mijn ritje van vorige week zaterdag en vandaag zaten bijna 100 hardloopkilometers, dus vooral door veel te doen merk ík veel vooruitgang. Maar moet er wel op waken dat ík heel blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Tinusvolkel dan zou ik een powermeter aanschaffen en naar gemiddelde vermogens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
418O2 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:22:
@Tinusvolkel dan zou ik een powermeter aanschaffen en naar gemiddelde vermogens gaan kijken.
Das dus precies wat ík gedaan heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tinusvolkel schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:29:
[...]

Das dus precies wat ík gedaan heb ;)
Daar kan je dan SST mee doen eventueel. Je kan dan bij "gewone" ritten wel vooruitgang zien in Normalised power/max 20 minute power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

418O2 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:44:
[...]

Daar kan je dan SST mee doen eventueel. Je kan dan bij "gewone" ritten wel vooruitgang zien in Normalised power/max 20 minute power.
Als je SST of FTP blokken gaat trainen trek je je andere aerobe zones ook wel mee omhoog en samen met de rust intervallen kan je er alsnog een lange training van maken en je kan er altijd nog een heel stuk op duur vermogen achteraan plakken.

Door hier op te focussen met een powermeter kan het, als het je ligt, helpen om niet te veel grijs (dus op tempo) te trainen, dat "risico" loop je wel als je puur naar je gemiddelde vermogen over een hele rit gaat kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 23-01-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53
Hangt er maar net vanaf wat je doel is.
FTP meting doen is leuk (ok misschien niet), maar ik doe het zelf nooit.
Vandaag wel 2 uur lang redelijk vol gas gereden, 270w.
Dat is meer mijn ding 8)
(en uiteindelijk 5 uur lang 250w np)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
DDX schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:39:
Hangt er maar net vanaf wat je doel is.
FTP meting doen is leuk (ok misschien niet), maar ik doe het zelf nooit.
Vandaag wel 2 uur lang redelijk vol gas gereden, 270w.
Dat is meer mijn ding 8)
(en uiteindelijk 5 uur lang 250w np)
Dat is waar ik op doelde. Volgens mij zegt je FTP op 1 uur" (of 20 minuten met een factor) niet per se veel over je duurvermogen. En als dat is waarin je geïnteresseerd bent, kan je beter naar zulke data kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@418O2 je moet FTP ook niet als doel op zich zien, het is gewoon een maatstaf waarop je je andere zones baseerd. Volgens mij bedoelde @Tinusvolkel het ook gewoon zo. Natuurlijk moet je duurvermogen opbouwen met langere ritten. Daarbij is het gewoon efficienter om zone 2 (wat je dus uren vol houd) en zone 4 (wat je in theorie dus ongeveer een uur volhoud) te trainen dan een hele rit op zone 3 (en dan heb ik het dus over de zones van coggan).

Verder kan @DDX natuurlijk niet echt vergeleken worden met iemand hier vanwege het gigantische volume, daardoor maakt de efficientie van een enkele rit een stuk minder uit dan wanneer je maar één rit per week kan doen zoals @Tinusvolkel.

Edit: En ik doe het ook hoor, vandaag ook 3 uur op 280W NP (maar wat zegt dat nou eigenlijk?), dat vind ik ook het leukst en je wordt er echt wel beter van, maar het zijn niet de meest efficiente trainingen. Voor mij is dat ook niet zo erg want ik kan ook een redelijk volume maken (nog steeds niet zoals @DDX maar toch wel redelijk wat). Maar als je minder uren te besteden hebt snap ik wel dat je wat meer efficientie wil.

[ Voor 46% gewijzigd door Kluus op 23-01-2022 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe mensen hun spulletjes opbergen.

Ik heb natuurlijk best wat kleding. Shirts gaan net als jerseys aan een kleerhanger (logisch). Broeken hang ik vaak met de pijpen aan kleerhangers met van die knijpers of hang ik over een kleerhanger. Sokken heb ik niet echt, maar die liggen samen met de handschoenen, beenwarmers, armers en koerspetje in een mand. Handschoenen per seizoen, huidige seizoen bovenop . Arm en beenwarmers bij elkaar, zodat ik direct een setje armwarmers en beenwarmers pak.

Verdere spullen zoals gereedschap, helm, fietscomputer, verlichting, multiool bij elkaar in dozen (gereedschap uiteraard apart).

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe anderen dit doen. Ik weet dat er een muurstandaard bestaat voor je spulletjes, maar 100+ euro is wel erg duur. Voorheen smeet ik het gewoon ergens neer, meestal op m'n bureau, maar ben er eigenlijk wel klaar mee dat al mijn rotzooi op m'n bureau komt, waardoor deze niet meer te gebruiken is, alles kwijt raakt en ik continu moet opruimen. Ik haat opruimen. Het is makkelijker om alles gewoon goed op te bergen. Dan weet je altijd waar iets ligt en hoef je eigenlijk niet meer op te ruimen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:50:
Maar als je minder uren te besteden hebt snap ik wel dat je wat meer efficientie wil.
Naar mijn idee moet je gewoon doen wat je leuk vindt.
Vooral met weinig uren zal je om echt beter te worden vooral meer uren moeten maken.

Maar dan nog moet je je afvragen wat je doel is.
Je kan ook gewoon met 2 uurtjes op zondag helemaal dood gaan zonder dan echt beter te worden, maar als dat je ding is vooral blijven doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 21:55

Galois

1811 - 1832

hoi1234 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:34:

Ik heb natuurlijk best wat kleding. Shirts gaan net als jerseys aan een kleerhanger (logisch). Broeken hang ik vaak met de pijpen aan kleerhangers met van die knijpers of hang ik over een kleerhanger. Sokken heb ik niet echt, maar die liggen samen met de handschoenen, beenwarmers, armers en koerspetje in een mand. Handschoenen per seizoen, huidige seizoen bovenop . Arm en beenwarmers bij elkaar, zodat ik direct een setje armwarmers en beenwarmers pak.

Verdere spullen zoals gereedschap, helm, fietscomputer, verlichting, multiool bij elkaar in dozen (gereedschap uiteraard apart).

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe anderen dit doen. Ik weet dat er een muurstandaard bestaat voor je spulletjes, maar 100+ euro is wel erg duur. Voorheen smeet ik het gewoon ergens neer, meestal op m'n bureau, maar ben er eigenlijk wel klaar mee dat al mijn rotzooi op m'n bureau komt, waardoor deze niet meer te gebruiken is, alles kwijt raakt en ik continu moet opruimen. Ik haat opruimen. Het is makkelijker om alles gewoon goed op te bergen. Dan weet je altijd waar iets ligt en hoef je eigenlijk niet meer op te ruimen.
Ik heb twee wasmanden voor mijn sportkleding: in de ene gaan de vieze kleren en als deze vol is, dan de wasmachine in. In de andere liggen de schone kleren. En daar zoek ik dan de kleding uit. Niet optimaal, maar wel snel! (en hoe minder tijd ik kwijt ben aan organiseren, hoe meer tijd ik overhoud om te fietsen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oh?
Alles gaat zo in één la in de kledingkast. Daaruit uitzoeken wat je nodig hebt is veel minder werk dan alles ophangen na het wassen.
Non-kleding items bij elkaar op een plank in de schuur (logisch ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb een kast. Aan de "hang" kant hangen bibs en jassen. In het gedeelte met plankjes een plank met base layers, 1 met sokken, 1 met overschoenen e.d.

Dan nog een mandje met handschoenen, hrm, brillen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 22:58
Ik heb een vrouw. Dus geen ruimte in de kast.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
ElGreco schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:13:
Ik heb een vrouw. Dus geen ruimte in de kast.
Ik heb een extra kast weggezet op zolder (niet alleen hiervoor).
Daarin zitten 5 kratten. 1 voor wat ik eigenlijk niet meer draag. En die andere 4 heb ik 2 zomer en 2 winter gesorteerd.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb een eigen kledingkast en een eigen hobbyspullenkast (bier, wielrennen en motorrijden). Je doet iets verkeerd @ElGreco ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 12:16
@ElGreco heeft al veel plek nodig voor alle wielbouw spullen..

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:34:

Ik en mijn vrouw hebben een plankje sportkleding in onze kasten. Daar ligt naast outdoor outfit etc ook gewoon een grote bult fietskleding. Mijn vrouw sorteert alles op wat van haar en wat van mij is, maar dat is dan ook alles. In de garage staat een grote kast vol met fiets zooi, en daarin een vak van mij en een vak van mijn vrouw, en daar liggen de helmen, handschoenen, schoenen, brillen en andere zooi die niet (vaak) in de wasmachine gaan. Meeste gereedschap in een grote koffer, maar de hele garage ademt hier "werkplaats" (ook wel man-cave ;))
Ik wil alles uit 1 categorie wel heel graag op z'n plekje hebben. Ik heb niks met Marie Kondo, maar 1 ding uit haar opruimfilisofie is voor mij belangrijk: "Elk ding moet een vaste plek hebben". Ik ben hier de enige die niet misgrijpt, tenzij iemand mijn spullen heeft verplaatst of in een verkeerde plek heeft neergelegd. (Hangende kleding is overigens niet efficient aldus Marie kondo >:) )
Nu hebben wij ons huis ook heel bewust uitgezocht op een ruime garage, verwarmd, met verbinding naar de woning, en daar geniet ik werkelijk elke dag van. Zo kan alles uit de categorie fiets op 1 plek blijven.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 15:59

joker1977

Tweakert

Mistraller schreef op maandag 24 januari 2022 @ 00:45:
Ik wil alles uit 1 categorie wel heel graag op z'n plekje hebben. Ik heb niks met Marie Kondo, maar 1 ding uit haar opruimfilisofie is voor mij belangrijk: "Elk ding moet een vaste plek hebben". Ik ben hier de enige die niet misgrijpt, tenzij iemand mijn spullen heeft verplaatst of in een verkeerde plek heeft neergelegd. (Hangende kleding is overigens niet efficient aldus Marie kondo >:) )
Nu hebben wij ons huis ook heel bewust uitgezocht op een ruime garage, verwarmd, met verbinding naar de woning, en daar geniet ik werkelijk elke dag van. Zo kan alles uit de categorie fiets op 1 plek blijven.
Voor iemand die niks met een persoon heeft waar ik nog nooit van had gehoord (moest haar Googlen) heb je in 1 alinea haar filosofie al 2x genoemd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:51
Hier liggen alle shirts, jasjes en broeken op een plank in de kledingkast.
Voor de sokken, armstukken, beenstukken, handschoenen en buff's heb ik losse bakjes in dezelfde kast staan.
De schoenen, overschoenen, bril en helm liggen in de schuur, samen met de fietsen en het gereedschap en kleine materiaal voorraad.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
joker1977 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:39:
[...]
haar filosofie al 2x genoemd 8)
Wat? Koop een huis met een grote garage?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
joker1977 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:39:
[...]

Voor iemand die niks met een persoon heeft waar ik nog nooit van had gehoord (moest haar Googlen) heb je in 1 alinea haar filosofie al 2x genoemd 8)
Dat tweede las ik natuurlijk ook pas toen ik ging googlen haha. Het enige wat ik wist dat ze zegt dat je alle spullen van een soort op 1 vaste plek moest houden. En hier op tweakers moet je natuurlijk altijd je bronnen checken >:)

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
Het mooie van fietskleding is dat het bijna altijd van polyester en elastaan is, en dus niet kreukt. Alles aan hangertjes ophangen voegt voor mij dus weinig toe. Een grote la in de kledingkast is genoeg, met de kleding van het huidige seizoen bovenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:52
Kledingkast hangt al vol, dus alles ligt in 2 lades gepropt. VrouwDeBaas (VDB!) vouwt het weleens netjes op en dan is het een week later weer één grote bende. Zoals hierboven benoemd kreukelt het spul niet, dus zie er niet echt problemen in. Sokken, handschoenen en dat soort accesoires liggen in een mandje in de la. Helmen liggen op een plank en schoenen, bril etc. slingeren rond. Structuur krijg ik er niet in dus heb die ilussie ook maar losgelaten.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Volgens mij hebben we een fietskleding topic ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
DDX schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:27:
Dit gaat denk ik niet meer zozeer over de kleding zelf maar de uitdaging en strijd die je hebt als man om jouw eigen zooi in de kast te krijgen. Wat vaak al vooraf geconfisqeerd terrein is. Op zich een eigen topic waard :+

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

"Hoeveel shirts heb je wel niet? Dan kan er ook wel weer eentje weg he?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
DDX schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:27:
Ik zou zeggen: Geef het goede voorbeeld! Ik ben wel benieuwd wat voor een inloopkast voor wielerkleding jij nodig hebt om alles te bergen :P En hoe je alle fietsen netjes stalt (om het ontopic te houden).

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Netjes stalt :o
Zo netjes is dat niet haha, vorige week heeft m'n vader 1 fiets opgehaald want daar had ik echt geen plek meer voor. (die stond dus tijdje in badkamer)
Iets met berging in appartement waar eigenlijk maar 3 fietsen in passen, ga nog wat bedenken om fietsen daar de hoogte in te krijgen.
(breedte is deur en dan 2 meter diep ofzo)

En dan staan er nog 4 fietsen boven gestald.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 24-01-2022 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:52
ElGreco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:33:
[...]

Dit gaat denk ik niet meer zozeer over de kleding zelf maar de uitdaging en strijd die je hebt als man om jouw eigen zooi in de kast te krijgen. Wat vaak al vooraf geconfisqeerd terrein is. Op zich een eigen topic waard :+
Ik laat m'n fietskleren op m'n werkkamer (... en tevens ook Zwiftkamer).
M'n vrouw verstopt ook af en toe wat van haar fietskleren tussen mijn spullen, maar vooruit. Dat mag.

Links twee plankjes met handdoeken (zwift), sokken, petjes, armstukken, beenstukken, ondershirts, etc.

Rechts kleren... aan een stang.

Links op de stang hangen versleten broeken, voor Zwift. Er hangt vaak ook een broek bij waar ik een keer mee gevallen ben en waar een gat in zit.

De stang zelf bevat al m'n "normale" kleding. Niet gesorteerd. Helemaal rechts dump ik de winterjassen, lange broek, etc.

En m'n eendenonesie O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqsSDUsQSxJDJTmECAWleRE8hjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYQYNF3Ci8beKvi7fwwXWc2i.jpg?f=fotoalbum_large

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Salteh schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Ik laat m'n fietskleren op m'n werkkamer (... en tevens ook Zwiftkamer).
M'n vrouw verstopt ook af en toe wat van haar fietskleren tussen mijn spullen, maar vooruit. Dat mag.

Links twee plankjes met handdoeken (zwift), sokken, petjes, armstukken, beenstukken, ondershirts, etc.

Rechts kleren... aan een stang.

Links op de stang hangen versleten broeken, voor Zwift. Er hangt vaak ook een broek bij waar ik een keer mee gevallen ben en waar een gat in zit.

De stang zelf bevat al m'n "normale" kleding. Niet gesorteerd. Helemaal rechts dump ik de winterjassen, lange broek, etc.

En m'n eendenonesie O-)

[Afbeelding]
Haha heel nice, mijn fietskleren zitten allemaal in een grote mand, dat is soms wel zoeken. De kleren die ik op dat moment gebruik (seizoensgebonden dus) kan ik echter meestal zo van de waslijn pikken, die hangen nooit lang genoeg op opgeborgen te worden :D.

Die pet heb ik ook, maar dan in het groen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:29

Roozzz

Plus ultra

DDX schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Naafdynamo is vast heel leuk, maar ik heb het idd niet.
Voor ritjes van 3 a 4 uur fietsen door het donker heb je niet echt snel een extra batterij nodig.
Op veel stukken kan je fietsen met standje 250 lumen oid, vooral als er geen bebouwing is/geen straatverlichting ed.
Soms even schakelen naar hogere stand.
En op sommige momenten gewoon hopen dat er niemand loopt/er rotzooi op de weg ligt. (als je verblind wodt door tegenliggers/auto's die met koplampen de berm in schijnen ed)

Ik heb ook een lezyne waar je 18650 batterijen ik kan doen, voor echt lange nachttochten neem ik dan paar extra 18650 batterijen mee en kan je hele nacht door. (met 2 batterijen extra kom je lange nacht wel door)
Helaas doet hij het niet 100% meer (als in schiet soms zomaar standje terug bij bultje/stuiteren, moet je weer op knop drukken)
En helaas verkoopt lezyne nu alleen maar lampen waar je batterij niet kan wisselen.

Vorig jaar ook Lupine lamp gekocht met losse batterijen
Zodat ik lamp ook onder garmin kan monteren icm stuurtasje. (wat lastig gaat als je een normale lamp koopt met batterij eraan, dan zit dat in de weg bij je stuurtas)
Zit eigenlijk permanent op mijn strandfiets, heb hem vorig jaar gekocht toen ik grenspalen tocht ging fietsen.
En op het strand is de hoogste stand (2000 lumen) ook wel handig.

Naafdynamo heb ik niet om aantal redenen ;
-lastig wisselen tussen de diverse fietsen die ik heb, met lamp onder garmin doe ik schroefje los en zet ik de lamp over naar andere fiets.
-kost toch iets van weerstand, al is de vraag of je dit echt merkt. (stuurtas kost je ook extra weerstand)
-je kan minder makkelijk even je voorwiel wisselen, als in dan mis je de dynamo.
-extra draadjes die je moet wegwerken (/speciale vork hebben)

Dus heb je wat geld over koop dan de lupine, aanrader ;
https://www.lupine.de/products/headlamps/piko

Of gewoon zo'n set die ik voor dagelijkse woonwerk gebruik ;
https://www.futurumshop.n...rlichtingsset-zwart.phtml
Heb ik geprogrameerd op 3 standen, 1 die ik in stad ed gebruik of als het schemert en uren meegaat (200 lumen volgens mij)
450 lumen oid voor buitengebied
en 1000 lumen voor als ik even goed zicht wil hebben.
Dank! Ik realiseerde me bij het lezen ineens dat een hoofdlamp natuurlijk met een mount aan een stuur bevestigd kan worden. Dat was een optie die in het geheel nog niet bij me boven gekomen was.

Gezien ik vanuit het ultratraillopen nogal eens een hoofdlamp gebruik, ga ik eerst maar eens even puzzelen of ik daar uitkom met mijn huidige lamp. En anders stond zo'n lupine al eens eerder op het verlanglijstje. Toen vond ik het niet iets te gek qua prijs, maar als ik hem ook de fiets kan gebruiken lijkt dit een mooie win-win.

Wat overkill voor de reguliere schemer ritjes, maar daar voldoet de huidige misschien nog wel even voor...
Backup voor de varia staat genoteerd (y)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
DDX schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:29:
Netjes stalt :o
Zo netjes is dat niet haha, vorige week heeft m'n vader 1 fiets opgehaald want daar had ik echt geen plek meer voor. (die stond dus tijdje in badkamer)
Iets met berging in appartement waar eigenlijk maar 3 fietsen in passen, ga nog wat bedenken om fietsen daar de hoogte in te krijgen.
(breedte is deur en dan 2 meter diep ofzo)

En dan staan er nog 4 fietsen boven gestald.
Damn. En ik al klagen dat drie fietsen onhandig is :+ :+

Ik moest denken aan zo'n materiaalvrachtwagen van profploegen, waar overal fietsen, wielen en banden hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Haha wel een idee gewoon zo'n materiaalwagen hier voor de deur parkeren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En opeens is alles weg en zie hem in de Tour van <insert schimmig land> langs de weg staan...

[ Voor 13% gewijzigd door McMiGHtY op 24-01-2022 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Worthless without pics.

---------------

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 11:28
Voor wie alvast wilt aanmelden op wielervrienden, via de insta van podcast Tweewielers hebben ze de beta code gedeeld. Heel verrassend is het: "tweewielers".

Wielervrienden.nl:
Op wielervrienden.nl kun je een overzicht bijhouden van de gemeenten die je in Nederland allemaal hebt gefietst. <knip> Naar het originele idee van de Long term NL challenge.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
Vandaag weer buiten gefietst, ging erg fijn. Wel koud, maar droog en nauwelijks wind. Tot de 82km gekomen, maar kon lekker tempo houden, voelde goed. Inmiddels 250km gemaakt

Nu hopen dat ik dit jaar heel blijf, dan kan het een mooi fietsjaar worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:59
DialOut schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:43:
Voor wie alvast wilt aanmelden op wielervrienden, via de insta van podcast Tweewielers hebben ze de beta code gedeeld. Heel verrassend is het: "tweewielers".

Wielervrienden.nl:
Op wielervrienden.nl kun je een overzicht bijhouden van de gemeenten die je in Nederland allemaal hebt gefietst. <knip> Naar het originele idee van de Long term NL challenge.
Loopt storm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUWN5Gpxi9CnQK-VmOPA02OCJPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2AiCNQtcc8LdG98wP3qL52X7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 20-09 20:19
Dat is @DDX die al zijn ritjes aan het uploaden is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Prulleman schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:03:
@ElGreco heeft al veel plek nodig voor alle wielbouw spullen..
Choose your battles 😉

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
rolandos582 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Dat is @DDX die al zijn ritjes aan het uploaden is
Haha die van mij was wel even bezig ja.
Fietsmaatje die ik berichtje stuurde had binnen paar minuten resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De hier aangehaalde podcast tweewielers (voor de gemeentechallange) heeft zelfs twee uitzendingen gesproken over het opruimen van wielrenkleding en broeken in het bijzonder. Zelf heb ik geen probleem met kastruimte want die was groot genoeg voor twee en ik ben toch echt alweer een poosje alleen. Wat ook weer als voordeel heeft dat de fiets op de KICKR tussen de ensuite deuren kan staan en de andere fiets in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Voor mijn vaste Tacx fiets schakelt steeds slechter dus ik zat te denken om er een Chinese groupset op te zetten, iemand ervaring hiermee? Gaat dan vooral om de derailleur en cassette achter.

Hello fellow humans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
joint_me schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:25:
Voor mijn vaste Tacx fiets schakelt steeds slechter dus ik zat te denken om er een Chinese groupset op te zetten, iemand ervaring hiermee? Gaat dan vooral om de derailleur en cassette achter.
Ik zou er dan gewoon een microshift setje van de decathlon op zetten. Kost ook weinig, wel makkelijk & snel te krijgen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salteh
Mijn eerste gedachte hierbij is "mijn auto gaat steeds kapot, dus ik overweeg een Renault te kopen".
(ja ja, mijn vorige auto was een Renault..)

Is het niet gewoon een kwestie van de kabels vervangen?

Je kan natuurlijk best een chinees groepsetje erop zetten, of iets van de decathlon halen. Trace Velo heeft genoeg reviews met chinees spul op YouTube :).
Ik ben niet per se fan van zijn stijl of typetje, maar hij heeft wel zo'n beetje alles uit china uitgeprobeerd inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:29
Ik heb dat probleem hier ook. Het gaat nu wel wat beter na het vervangen van de kabels. Al zit ik wel te overwegen om voor de Tacx over te gaan op een enkel voorblad en een wat grotere range achter. Dat kan wellicht een hoop irritaties schelen. Echter met de huidige voorraad en prijzen van die onderdelen is dat ook niet te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
418O2 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Ik zou er dan gewoon een microshift setje van de decathlon op zetten. Kost ook weinig, wel makkelijk & snel te krijgen
Dat is een goede, daar nog niet aan gedacht.
Salteh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:46:
[...]

Is het niet gewoon een kwestie van de kabels vervangen?
Het gaat om een oude 9-speed shimano groupset, de kabel is denk een paar jaar oud, de fiets is sinds vervanging van de kabels voornamelijk indoors gebruikt.

Ik heb het gevoel dat de stand steeds een beetje veranderd en dacht zelf dat misschien de veer zijn beste tijd had gehad. Maar ik zou idd eerst de kabels kunnen vervangen en kijken of het daarvan beter wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door joint_me op 25-01-2022 11:37 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

joint_me schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:37:
[...]

[...]

Het gaat om een oude 9-speed shimano groupset, de kabel is denk een paar jaar oud, de fiets is sinds vervanging van de kabels voornamelijk indoors gebruikt.

Ik heb het gevoel dat de stand steeds een beetje veranderd en dacht zelf dat misschien de veer zijn beste tijd had gehad. Maar ik zou idd eerst de kabels kunnen vervangen en kijken of het daarvan beter wordt.
YouTube: SENSAH EMPIRE Version 3 - Full install & 1000km road test!

YouTube: Sensah Empire - The $100 22 Speed Chinese Groupset

Ze komen best goed uit de testen, worden bedacht/gemaakt door ex-sram engineers/mensjes

Ik zou het voor het geld zeker een keertje proberen, Qua cassettes en kettingen uit Chine..die zou ik nog even laten liggen.

Qua voorblad.. STONE ( https://stonechainrings.com/ ) komt goed uit de tests, en in veel opties en kleurtjes te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Heb eens een technisch vraagje, nieuwe seizoen komt eraan dus tijd voor een nieuw setje lagers. Mijn BB heb ik de maten van, die zijn gewoon beschikbaar en niks aan de hand.

Gisteren eens de balhoofdlagers eruit gehaald, opgemeten. Kwamen wat rare maten uit, even langs de lokale FM. Zelfde conclusie, zij hadden de lagers ook niet voorradig en konden ook niet bestellen.

Voor boven lager heb ik binnen 30, buiten 42 en hoogte 7mm. Dat is nog wel beschikbaar bij de grote merken, zoals NSK/FAG en SKF etc.

Voor de onder lager heb ik binnen 40, buiten 52 en hoogte 8mm. Maar dit schijnt een hele bijzondere maat te zijn? Je hebt wel een 40x52x7mm, gaat dit een probleem zijn?
http://www.lagersvoordefi...63/Balhoofdlager-52x40x8-[45x45].html

Deze lijkt enorm op wat ik heb, maar ik heb liever van een bekender lager merk. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Geen info van frame wat er precies in moet ?
Je zit ook nog met graden die moeten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:39:
Geen info van frame wat er precies in moet ?
Je zit ook nog met graden die moeten kloppen.
Nah, heb navraag gedaan bij Sensa,
De lagers die wij gebruiken in de Giulia Serie is de Supra H373.

Deze zijn te bestellen bij alle Sensa dealers onder artikel nr: SU16HPH373B Supra Headparts H-373 Black

Maarja dan moet je weeer langs een dealer etc. Kun je eigenlijk net niks mee. Aftermarket lagers zouden toch gewoon bestelbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
Je hebt deze natuurlijk al gevonden, maar ik gooi 'm er toch in: https://icancycling.com/products/bike-headset

Lijkt "FSA No. 42" er niet op, als je die opzoekt?
Daar zijn vast ook weer 8374894398 varianten van, maar je moet ergens beginnen ;)

Of zoiets: https://www.necoparts.com/en/product/H373%28H373C%29.html
Er is best veel te vinden op H373 - zoals ook dit: https://www.necoparts.com...rt-A%20Model-1.pdf?lng=en

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGJ2CW7wRUO-gvZ9ifl4gpit5TU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UgXuX2diNRGFVWB3SopckHrS.jpg?f=fotoalbum_large

Oh - ik zie nu ook maten in je post. Later even zoeken dan, als het weer rustig is hier in de kamer :)

[ Voor 65% gewijzigd door Salteh op 25-01-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
@Salteh Klopt inderdaad, dat was wel de 1e hit die ik tegen kwam. Ook de enige overigens. Maar geen idee wat voor branded spul dit is. Best een vaag iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
joint_me schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:37:
[...]

[...]

De boel goed schoonmaken, wellicht ben je wel aan een nieuwe ketting toe? Met goed onderhoud kan een derailleur volgens mij echt heel erg lang mee.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 15:25
rolandos582 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:38:
@Salteh Klopt inderdaad, dat was wel de 1e hit die ik tegen kwam. Ook de enige overigens. Maar geen idee wat voor branded spul dit is. Best een vaag iets
Tsja, krijg je ervan als je deze rommel aanschaft ;) maar zonder dollen. Heb destijds een fiets van Salden gekocht. Wat ik deed is even een mail naar Salden met de vraag erin en zij kwamen zelf met het aanbod het naar mij op te sturen.

Kortom zou Sensa zelf mailen of een locale dealert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
pier87 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Tsja, krijg je ervan als je deze rommel aanschaft ;) maar zonder dollen. Heb destijds een fiets van Salden gekocht. Wat ik deed is even een mail naar Salden met de vraag erin en zij kwamen zelf met het aanbod het naar mij op te sturen.

Kortom zou Sensa zelf mailen of een locale dealert...
Haha ja dat was het eerste wat ik deed, kreeg ik een item nummer die ik via een dealer kan bestellen. Heb maar e ven wat dealer gemaild. Niet heel ideaal, het word tijd voor 1 standaard maat ipv al die vage maten. Nu heb je ook geen idee wat je uiteindelijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Klopt helemaal, vind het ook een gedoe.. Maar goed zitten wel wat Sensa dealers in Groningen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
Ik heb even een vraag.
Ik ben voor iemand aan het bekijken of de 830 een mooi verjaardagscadeau is. Nu ben ik aan het uitzoeken of de performance bundel nodig is. Het zou dan (met name) gaan om de hartslagband. De ontvanger van het cadeau heeft een apple watch en ik was aan het uitzoeken of de hartslag van de apple watch naar de 830 kan. Nu is daar amper wat over te vinden. via ANT+ (<-- heeft Apple niet) lukt dat niet maar beide apparaten hebben wel bluetooth. Nu kan ik niet vinden of het via bluetooth doorgeven van de hartslag mogelijk is. Is er iemand met ervaring? Iemand die een apple watch gebruikt als hartslagmeter icm een garmin830? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
stevens20 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:08:
Ik heb even een vraag.
Ik ben voor iemand aan het bekijken of de 830 een mooi verjaardagscadeau is. Nu ben ik aan het uitzoeken of de performance bundel nodig is. Het zou dan (met name) gaan om de hartslagband. De ontvanger van het cadeau heeft een apple watch en ik was aan het uitzoeken of de hartslag van de apple watch naar de 830 kan. Nu is daar amper wat over te vinden. via ANT+ (<-- heeft Apple niet) lukt dat niet maar beide apparaten hebben wel bluetooth. Nu kan ik niet vinden of het via bluetooth doorgeven van de hartslag mogelijk is. Is er iemand met ervaring? Iemand die een apple watch gebruikt als hartslagmeter icm een garmin830? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Geen ervaring, maar goed om in het achterhoofd te houden dat OHR met fietsen een stuk minder nauwkeurig kan zijn door de (micro) vibraties van het fietsen. Dat kan snel leiden tot mindere OHR metingen.

Daarnaast vraag ik me ook af hoe de batterijduur van de Apple Watch is met broadcasting OHR?

Ik zie dat er wel apps zijn voor de Apple Watch die OHR broadcast ondersteunen, dus het zou wel mogelijk zijn:

https://apps.apple.com/us...rate-monitor/id1499771124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21-09 22:19
Ik heb even een vraag.
Niet in die combinatie, maar wel eerst gefietst met een Apple watch en daarna overgegaan op een band+fietscomputer. De Apple watch gaf bij mij een onnauwkeurige hartslag: door de handen op het stuur en oneffenheden in de weg kwam de hartslag niet vlekkeloos door. Een band werkt dan veel nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ik heb even een vraag.
volgens mij (maar ik heb geen iPhone/AW) kan je met een app op de iPhone wel de HR van de AW naar een Garmin sturen. In combinatie met een iPhone +app wel, met enkel de watch dus niet.

Je kan overigens elke andere HR band (bt of ant+) gewoon gebruiken, dus of de bundel echt een voordeel oplevert hangt af van welke band je anders zou kopen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

rolandos582 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:55:
[...]

Haha ja dat was het eerste wat ik deed, kreeg ik een item nummer die ik via een dealer kan bestellen. Heb maar e ven wat dealer gemaild. Niet heel ideaal, het word tijd voor 1 standaard maat ipv al die vage maten. Nu heb je ook geen idee wat je uiteindelijk krijgt.
Relevant xkcd : https://xkcd.com/927/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Requiem19 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Geen ervaring, maar goed om in het achterhoofd te houden dat OHR met fietsen een stuk minder nauwkeurig kan zijn door de (micro) vibraties van het fietsen. Dat kan snel leiden tot mindere OHR metingen.

Daarnaast vraag ik me ook af hoe de batterijduur van de Apple Watch is met broadcasting OHR?

Ik zie dat er wel apps zijn voor de Apple Watch die OHR broadcast ondersteunen, dus het zou wel mogelijk zijn:

https://apps.apple.com/us...rate-monitor/id1499771124
https://forums.garmin.com...-monitor-with-my-edge-830

Volgens de heren daar is een Apple Watch niet in staat om zich voor te doen als een Heartrate-device over BT. Dus als hij zich niet conformeert aan die standaard, dan kan dat niet rechtstreeks.

Ik denk overigens als je serieus gebruik wilt maken van HR-data tijdens trainen je geen horloge moet gebruiken. Dat is uiterst onnauwkeurig om allerlei redenen. Je kunt iedere hartslag-band koppelen aan je Garmin, dat hoeft niet een band van Garmin te zijn. Een el-cheapo van Magene of XAND oid. werkt ook (prima).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Het scheelt wel aanzienlijk als je een horloge lekker strak doet voor je hrm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajaxestria
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 16:16
Ik gebruik al een tijdje een Garmin Forerunner 245 (horloge) tijdens het sporten. In het begin deelde ik de hartslag van mijn horloge via ANT+ naar mijn Edge, wat op zich goed werkt. Doordat ik steeds meer ging fietsen op zowel de mountainbike als racefiets toch maar een Garmin HRM hartslagband aangeschaft.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk weinig verschil in de waardes zie, zelfs bij pittige intervallen. Het grote verschil zit het er voor mij in dat een hartslagband lekkerder zit tijdens het fietsen dan een strak horloge om de pols. Met hardlopen kies ik er toch vaak voor om gewoon zonder band te lopen, omdat je dan minder last van een strak horloge hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Phydomir

Dennis

Ik heb een Garmin Vivoactive 4 en die snapt er helemaal niets van tijdens het sporten. Zit ik een lekkere threshold interval te doen en dan geeft hij aan dat m'n hartslag 80 is. Terwijl m'n Wahoo Tickr met borstband wel goed de juiste waarde aangeeft.

Ik denk dat het met de stand van mijn pols te maken heeft. Horloge al wel eens wat hoger gedaan en ook op verschillende posities om m'n pols gehad. Geen effect.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:52
Heb naast mijn Garmin 530 ook een Garmin Vivoactive 4S. De livedata die ik daar op terugzie (horloge) lijkt inderdaad vaak niet te kloppen.

Vaak wanneer ik terugkijk na een rit/loop sessie lijkt het wel te kloppen. Heb ze ook wel eens beide naast elkaar gehouden op een rit. Het horloge ijlt dan vaker wat 'na' t.o.v. de hartslagband/530. Dat is ook niet meer dan logisch aangezien borstband nauwkeuriger is.

Voor beide lopen trouwens aparte topics op GoT
Het grote fietscomputer topic
Het grote sporthorloge met GPS topic.

Qua borstbanden: gewoon direct in bulk 3 bestellen bij AliExpress. Die zijn net zo goed als die van Garmin (en een stuk goedkoper). Kunnen gewoon mee in de wasmachine en dus altijd een verse voorhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Hier soortgelijke verhalen, mijn Garmin Forerunner 235 gaf destijds hele andere hf aan dan mn borstband van Garmin en later Wahoo.

Ben momenteel gebruiker van een Wahoo Elemnt Roam en voor overige sporten gebruik ik mn Polar Vantage M2. Geweldig ding wat de hartslag een stuk beter doorgeeft dan mn ouwe forerunner. Met name het slaapherstel is super om af te lezen elke ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Phydomir schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:52:
Ik heb een Garmin Vivoactive 4 en die snapt er helemaal niets van tijdens het sporten. Zit ik een lekkere threshold interval te doen en dan geeft hij aan dat m'n hartslag 80 is. Terwijl m'n Wahoo Tickr met borstband wel goed de juiste waarde aangeeft.

Ik denk dat het met de stand van mijn pols te maken heeft. Horloge al wel eens wat hoger gedaan en ook op verschillende posities om m'n pols gehad. Geen effect.
Cadence lock. Heb ik indoor heel vaak (VA3), buiten zelden. Komt omdat de spiercontracties soms beter zichtbaar zijn dan je hartslag. In mijn geval ook vaak als ik het koud heb, dat knijpt de bloedtoevoer richting hand. Is in de hierboven genoemde topics al veel over geschreven.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
mijn ervaring met de HR van de fenix 6 is dat het een beetje hit or miss is en dat het lastig te voorspellen is.
- bandje strak kan helpen
- lage buitentemperatuur zorgt voor meer afwijkingen
- op de MTB gaat het slechter dan op de racefiets.

maar ook rekening houdend met bovenstaande is het nog steeds niet te voorspellen of te beïnvloeden of het goed of slecht gaat.

zo heb ik bv bij deze activiteit een gem hartslag van 120 bij het 2e rondje Dorst, terwijl dat een rondje voluit was, en ik dan normaal gesproken op een gem van 165-170.
https://www.strava.com/activities/6547587914

terwijl hetzelfde rondje hier met de fenix wel goed gemeten is..
https://www.strava.com/activities/6510934326

Kortom, voor mij is het onbetrouwbaar en pak ik toch de borst band (die een lege batterij had na 3 jaar).
Misschien met andere armen/polsen/huid dat het anders uitpakt en wel betrouwbaar genoeg is, maar voor mij voldoet het niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Phydomir schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:52:

Mijn oude Garmin 235 is redelijk gelijk aan mijn Tickr in Zwift. Maar wel alleen als ik deze in uitzendmodus zet. Als ik hem gewoon de hartslag laat opnemen in horlogemodus dan gebeurd er vrij weinig. Met intervallen en dergelijke is de hartslagband veel sneller dan het horloge. De piek bij het horloge is lager en ook komt hij later opgang en loopt de piek langer door. Net alsof er is wordt geregisseerd dat er iets aan de hand is en dan pas actie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Prulleman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:24:

maar ook rekening houdend met bovenstaande is het nog steeds niet te voorspellen of te beïnvloeden of het goed of slecht gaat.
Standaard rondje hier is: ding uit en weer aan, sensor schoonmaken en huid beetje opwrijven. Dan doe ik het horloge om in uitzendmodes en ga mij omkleden. Dan zou alles wakker moeten zijn om een goed beeld te geven tijdens het rennen. Gelukkig is dat inmiddels 9 van de 10 keer het geval en bij die ene keer trekt het vaak tijdens het rennen wel recht na een minuut of 10.

Pagina: 1 ... 374 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).