Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 375 ... 651 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:03
Ik heb volgens mij weleens eerder zonder succes geprobeerd de sensor schoon te wrijven, zonder resultaat, maar ik zal het nog eens proberen..

bij optical HR zitten er gewoon nog flinke algoritmes tussen om de foute lezingen eruit te filteren, daardoor is het trager, en kan het goed werken als het fout percentage laag genoeg is. Loopt het percentage foute registraties op, dan kan de software er ook niks meer van bakken en dan krijg je dus een waardeloos resultaat.

Een gemiddelde over 23 minuten met een redelijk stabiel hoge HR, die 120 met veel fluctuaties ipv 165-170 stabiel vind ik nogal wat.
dit geselecteerde stuk zou er eigenlij uit moeten zien als het 2e plaatje, maar de OHR maakt er gewoon crap van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdXzps6VBtCgqxn32zrnwO-8X28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r9AuaEIrX7OC86jGm91fq4l8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouYbaGc4oA-MexrcdUkP0qgwxxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jO9hS3YU3gNWHbDvZ65r3hf6.png?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:06
Prulleman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:39:
Ik heb volgens mij weleens eerder zonder succes geprobeerd de sensor schoon te wrijven, zonder resultaat, maar ik zal het nog eens proberen..

bij optical HR zitten er gewoon nog flinke algoritmes tussen om de foute lezingen eruit te filteren, daardoor is het trager, en kan het goed werken als het fout percentage laag genoeg is. Loopt het percentage foute registraties op, dan kan de software er ook niks meer van bakken en dan krijg je dus een waardeloos resultaat.

Een gemiddelde over 23 minuten met een redelijk stabiel hoge HR, die 120 met veel fluctuaties ipv 165-170 stabiel vind ik nogal wat.
dit geselecteerde stuk zou er eigenlij uit moeten zien als het 2e plaatje, maar de OHR maakt er gewoon crap van:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daarom is het voor mij onvoldoende.

Ik zou het echt rete irritant vinden als ik net een heerlijk blokje heb gereden en de HR data is krap. Met een borstband weet je zeker dat het 99% van de tijd goed genoeg werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:19
Wanneer je serieus wat met hartslag wil zou ik echt een band adviseren. Enige omstandigheden waaronder deze minder werken is als de contacten niet nat genoeg zijn.

Enige alternatief is evt nog zo'n polar arm hartslag band. OHR van horloges zijn een nice to have gimmick maar ik hecht er weinig waarde aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34
Cranzai schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:49:
Wanneer je serieus wat met hartslag wil zou ik echt een band adviseren. Enige omstandigheden waaronder deze minder werken is als de contacten niet nat genoeg zijn.

Enige alternatief is evt nog zo'n polar arm hartslag band. OHR van horloges zijn een nice to have gimmick maar ik hecht er weinig waarde aan
Eerst moet je je afvragen of dat echt the way to go is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-06 23:11
Nu het toch over hartslag banden gaat; ik heb de laatste tijd met het koude weer dat m'n hartslagmeter de eerste 15 min niet de juiste waarde aangeeft. 120 ipv 170 bijvoorbeeld. Daarna schiet ie ineens omhoog. Uiteraard maak ik de contacten nat bij het omdoen. Iemand nog tips? Na een poosje werkt ie dus gewoon prima, dus lijkt me niet aan de sensor of de band te liggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 06:34
Ondanks dat ik zelf met power train en ook herken dat HR data niet altijd even top is (omdat externe factoren van invloed zijn), denk ik dat er genoeg mensen zijn die ook voldoende serieus kunnen trainen met alleen HR data. En met serieus trainen doel ik op mensen die met enige vorm van structuur en met wat basisprincipes (progressive overload o.a.) aan het trainen zijn. Die kunnen echt voldoende progressie maken door met HR te trainen. Het grootste nadeel van dit alles is dat de resultaten minder meetbaar zijn. Maar de fysiologische progressie veranderd natuurlijk niet ineens door met power ipv hr te trainen :).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:23
Luuk741 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:15:
Nu het toch over hartslag banden gaat; ik heb de laatste tijd met het koude weer dat m'n hartslagmeter de eerste 15 min niet de juiste waarde aangeeft. 120 ipv 170 bijvoorbeeld. Daarna schiet ie ineens omhoog. Uiteraard maak ik de contacten nat bij het omdoen. Iemand nog tips? Na een poosje werkt ie dus gewoon prima, dus lijkt me niet aan de sensor of de band te liggen
Als je die omdoet en onmiddellijk gaat zien op uw fietsGPS of smartphone, krijg je dan ook verkeerde waardes? Lijkt mij toch een geval van slecht batterij of sensor die niet voldoende vochtig zijn. Ik vermoed dat je na 15' wat begint te zweten en dan hij pas dan begint registreren omdat hij dan pas signaal door krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik heb met mijn garmin strap overigens nog nooit gehad dat ie niks registreerde omdat de contacten droog waren, ik heb altijd instant HR op mijn edge of telefoon (bij indoor workouts).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
RigolleM schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Als je die omdoet en onmiddellijk gaat zien op uw fietsGPS of smartphone, krijg je dan ook verkeerde waardes? Lijkt mij toch een geval van slecht batterij of sensor die niet voldoende vochtig zijn. Ik vermoed dat je na 15' wat begint te zweten en dan hij pas dan begint registreren omdat hij dan pas signaal door krijgt.
Als ik m om doe geeft hij op het oog kloppende waardes aan op m'n Garmin. Gewoon lage hartslag, maar die loopt vervolgens tijdens de activiteit niet op terwijl dat wel degelijk het geval is. Hij registreerde dus wel mn hartslag, maar niet de juiste waardes. Nieuw batterijtje en de contacten nog wat natter maken kan ik wel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Michaelg schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Ondanks dat ik zelf met power train en ook herken dat HR data niet altijd even top is (omdat externe factoren van invloed zijn), denk ik dat er genoeg mensen zijn die ook voldoende serieus kunnen trainen met alleen HR data. En met serieus trainen doel ik op mensen die met enige vorm van structuur en met wat basisprincipes (progressive overload o.a.) aan het trainen zijn. Die kunnen echt voldoende progressie maken door met HR te trainen. Het grootste nadeel van dit alles is dat de resultaten minder meetbaar zijn. Maar de fysiologische progressie veranderd natuurlijk niet ineens door met power ipv hr te trainen :).
Ik zeg ook niet dat het niet moet. Ik zeg dat je het je moet afvragen. Ik vind het zelf geen goede manier om te trainen, dus ik doe het niet. Maar misschien is dat ook omdat mijn hartslag nogal gek is. Ik zit binnen no-time op 150bpm en hoger dan 172 kom ik niet. En voor intervaltrainingen reageert je hartslag eigenlijk te traag, meestal

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 26-01-2022 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 18:06
Luuk741 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Als ik m om doe geeft hij op het oog kloppende waardes aan op m'n Garmin. Gewoon lage hartslag, maar die loopt vervolgens tijdens de activiteit niet op terwijl dat wel degelijk het geval is. Hij registreerde dus wel mn hartslag, maar niet de juiste waardes. Nieuw batterijtje en de contacten nog wat natter maken kan ik wel proberen
Herkenbaar probleem inderdaad als batterij aan het einde van z'n leven is. Kan ook voorkomen als de band vaak nat geworden is van het zweet, op een gegeven moment werken bij mij de contacten niet meer. Bij 2 Garmin banden dit probleem gehad nu na ongeveer 1 jaar zeer intensief gebruik.

Een keertje goed in de handwas helpt dan even, maar vrij snel daarna komt het probleem dan terug. Ik ben nu een Wahoo Tickr band en die lijkt wat duurzamer tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
Requiem19 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Herkenbaar probleem inderdaad als batterij aan het einde van z'n leven is.

...

Een keertje goed in de handwas helpt dan even, maar vrij snel daarna komt het probleem dan terug. Ik ben nu een Wahoo Tickr band en die lijkt wat duurzamer tot nu toe.
Ik heb de wahoo tickr band en spoel hem onder de douche altijd even uit na het sporten. Zal hem een een handwasje aanbieden en de batterij door een verse vervangen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:54
[...]

Herkenbaar probleem inderdaad als batterij aan het einde van z'n leven is. Kan ook voorkomen als de band vaak nat geworden is van het zweet, op een gegeven moment werken bij mij de contacten niet meer. Bij 2 Garmin banden dit probleem gehad nu na ongeveer 1 jaar zeer intensief gebruik.

Daarom moet je iedere x keer die band ook even wassen. Staat ook in de handleiding bij de band ;-)

https://support.garmin.com/en-US/?faq=dxjsnpLXt01GOxVtBmm3l7
To prolong the life of the HRM, follow the recommended suggestions below:
  • Never place the accessory in a drying machine.
  • Store the strap lying flat or hanging.
  • Avoid bending or rolling the strap tightly.
  • Keep the strap out of the sun for long periods of time.
  • Wash the strap at least every 7 uses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:34

vhal

ಠ_ಠ

Voor de mensen met een (nieuwe) Lezyne Strip 150, is het normaal dat het ding "out of the box" niet aan wil en dat je echt 3 uur moet laden, ook al brandt de groene led continue? Ik heb het idee dat het een DOA is namelijk...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
vhal schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:19:
Voor de mensen met een (nieuwe) Lezyne Strip 150, is het normaal dat het ding "out of the box" niet aan wil en dat je echt 3 uur moet laden, ook al brandt de groene led continue? Ik heb het idee dat het een DOA is namelijk...
Ik heb op 1 september een Lezyne strip 150 ontvangen en die kon meteen aan na ontvangst. Uiteraard daarna wel eerst opgeladen voor het eerste echte gebruik. Op 22 september kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan tijdens een avond rit die in het licht startte en ik vervolgens in het donker zonder achterlicht circa 25km naar huis kon rijden. Ik kreeg vervolgens onder garantie een nieuwe opgestuurd door Futurumshop maar helemaal vertrouwen doe ik het ook niet. Ik neem vaak wel een klein nood lampje mee voor het geval hij weer niet werkt. Jouw exemplaar lijkt me inderdaad DOA en zou gewoon een nieuwe aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:34

vhal

ಠ_ಠ

@Jimmy-time1 Het zal mij niet verbazen dat het een DOA is. Of een grapjas heeft een zijn defecte unit terug gestuurd onder wkoa of zoiets. Maar goed, ik ga morgen maar even langs de servicebalie van 12gobiking, ik moet toch nog het eea hebben qua kleding dus dan combineer ik het wel even.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:54

Galois

1811 - 1832

Prulleman schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:40:
ik heb met mijn garmin strap overigens nog nooit gehad dat ie niks registreerde omdat de contacten droog waren, ik heb altijd instant HR op mijn edge of telefoon (bij indoor workouts).
Als de batterij leeg begint te raken, dan heb ik dat nog wel eens. En nat doet hij het altijd goed.
[...]

Klopt inderdaad. Ik was 'm overigens in een waszakje gewoon mee in de wasmachine. Dat doe ik al jaren! En met deze band (Garmin) gaat het goed. Nooit problemen mee gehad.

Bij mijn vorige band had ik dat er regelmatig rare waarden kwamen. Dan deed ik een rustige hersteltraining zei de hartslagmeter dat ik een gemiddelde hartslag heb gehad van 180! De band wassen, nieuw batterijtje, enz, enz, en dan leek het weer goed te zijn. Een hele tijd mee geklooid en zelfs een nieuwe band besteld (zonder sensor, die hier nog steeds ligt). Maar ook daarmee dezelfde problemen. Bleek de sensor zelf (dat opklikding) stuk te zijn gegaan. Dit is nu zo'n 5 jaar geleden denk ik... Deze nieuwe sensor met dezelfde band (die zal wel zo'n 7-8 jaar oud zijn) doen het perfect.

De meter om mijn pols is voor het trainen waardeloos (Garmin Fenix 5plus). Althans, niet betrouwbaar genoeg zoals hierboven ook al meerdere keren gemeld is.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mijn garmin ant+ (de voorloper van de dual, met de "luxe" strap) doet het bij mij na 3,5 jaar nog steeds. Gaat om de paar keer gebruik in een waszakje in de wasmachine.

pas deed ie ineens niks meer, batterijtje vervangen en nog steeds niks.. maar gelukkig nog een keer goed gekeken en er zat nog een sticker op de knoopcel :X :X 8)7 8)7

dus 3.5 jaar op 1 batterij met redelijk wat gebruik, en nu nog steeds probleemloos.

ik denk dat ik 1 of 2 keer een gekke waarde heb gezien, leek ook op een soort cadance lock, HR liep op naar 180 (2x 90 rpm..???) terwijl ik rustig aan het fietsen was, en bij het stoplicht liep het weer af.. dacht dat dit enkel bij horloges en hardlopen voorkwam, dus misschien was het ook wat anders :?

Ik zou zo de garmin HRM dual kopen als deze toch nog een keer sneuvelt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:13
Wat is jullie ervaring met de levensduur van fietscomputers? Mijn Wahoo Bolt ging vorige week na 4,5 jaar opeens niet meer aan. Hij is al zeker een jaar niet meer gevallen en de batterijduur was ook nog steeds behoorlijk goed, maar nu doet hij het opeens niet meer. Ik had verwacht dat ik er wel langer mee zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Owios schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:19:
Wat is jullie ervaring met de levensduur van fietscomputers? Mijn Wahoo Bolt ging vorige week na 4,5 jaar opeens niet meer aan. Hij is al zeker een jaar niet meer gevallen en de batterijduur was ook nog steeds behoorlijk goed, maar nu doet hij het opeens niet meer. Ik had verwacht dat ik er wel langer mee zou kunnen doen.
Het grote fietscomputer topic

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:53
Ik lees hier al tijden mee maar nu het om HR banden gaat heb ik ook wat te melden.
Aantal jaren geleden een Garmin 820 bundle gekocht. Ondertussen overgestapt op de Garmin 830 echter bij het wisselen van de batterij van de HR sensor brak er intern wat af en kreeg ik niet alle schroefjes vastgedraaid. Vervolgens het afdekklepje aan de sensor vastgetaped en dat werkte.

Onlangs toch maar een mail naar Garmin verstuurd met het verhaal en deze week, ondanks ik er al lang geen garantie meer op heb, een compleet nieuwe HRM dual ontvangen vanuit Garmin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Valkje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:24:
Ik lees hier al tijden mee maar nu het om HR banden gaat heb ik ook wat te melden.
Aantal jaren geleden een Garmin 820 bundle gekocht. Ondertussen overgestapt op de Garmin 830 echter bij het wisselen van de batterij van de HR sensor brak er intern wat af en kreeg ik niet alle schroefjes vastgedraaid. Vervolgens het afdekklepje aan de sensor vastgetaped en dat werkte.

Onlangs toch maar een mail naar Garmin verstuurd met het verhaal en deze week, ondanks ik er al lang geen garantie meer op heb, een compleet nieuwe HRM dual ontvangen vanuit Garmin!
Ja, Garmin is hier heeeeeel erg netjes in! Zo was mijn horlogebandje na 2 jaar stukgegaan, terwijl ik altijd wel voorzichtig ben met mijn horloge. Daar was ik wat teleurgesteld over en meldde dat aan Garmin. Garmin stuurde gelijk een nieuwe op (wat ik niet had verwacht, ik wilde gewoon mijn teleurstelling melden).

Maar goed... deze dienstverlening van Garmin verklaart waarschijnlijk wel de exorbitant hoge prijzen... :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Inderdaad +1 voor de service van Garmin :)

Mijn HRM was verdwaald in een andere wasbeurt die blijkbaar iets te warm was (40 graden, ondanks dat Garmin aanraadt op 40 graden te wassen, maar goed), waardoor de band afgerafeld uit de wasmachine kwam. Functioneert nog wel, maar is wachten tot hij uit elkaar valt. Mailtje gestuurd omdat ik ook nog een keeper voor mijn horloge nodig had, was positief verrast toen ze kosteloos een nieuwe opstuurde voor beide.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:44
Valkje schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:24:

Mijn HRM dual, liet de sensor deels los, kreeg binnen 2 uur zonder moeite, een nieuwe in bestelling. Dat soort dingen ben ik dan wel weer heel blij mee. Top service van Garmin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
rolandos582 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Mijn HRM dual, liet de sensor deels los, kreeg binnen 2 uur zonder moeite, een nieuwe in bestelling. Dat soort dingen ben ik dan wel weer heel blij mee. Top service van Garmin O-)
De meeste mensen hier zijn lovend over de service van Garmin en Wahoo omdat ze relatief snel een nieuw product opsturen als er iets mis is. Maar eigenlijk is dit toch best vreemd? Wahoo en Garmin producten zitten aan de hogere kant van het spectrum dan zou je er toch eigenlijk van uit moeten gaan dat een product uberhaupt niet (zo snel) kapot zou moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:53
Vrij logisch, groot marktaandeel (Garmin iig) waarbij je niets hoort over de massa aan gebruikers die geen problemen ervaren. Garmin weet welk % er een beroep doet op coulance en blijkbaar is dat reden voor deze houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Frenz64 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:28:
Vrij logisch, groot marktaandeel (Garmin iig) waarbij je niets hoort over de massa aan gebruikers die geen problemen ervaren. Garmin weet welk % er een beroep doet op coulance en blijkbaar is dat reden voor deze houding.
Daarbij kunnen producten gewoon stuk gaan, daar doet prijs niets aan af. Sterker; hoe complexer, hoe duurder, hoe meer er stuk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
Frenz64 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:28:
Ja dat is misschien zo, maar op de mensen die ik persoonlijk ken met een product van Garmin of Wahoo, laten we zeggen N=15 zijn er toch zeker 7 met een (klein) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Owios schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Ja dat is misschien zo, maar op de mensen die ik persoonlijk ken met een product van Garmin of Wahoo, laten we zeggen N=15 zijn er toch zeker 7 met een (klein) probleem.
En hoeveel zijn te wijten aan abuse of slijtage? Als je 20dkm per jaar rijdt mag een hrm of computer best eens wat mankeren imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Owios schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:23:
[...]

De meeste mensen hier zijn lovend over de service van Garmin en Wahoo omdat ze relatief snel een nieuw product opsturen als er iets mis is. Maar eigenlijk is dit toch best vreemd? Wahoo en Garmin producten zitten aan de hogere kant van het spectrum dan zou je er toch eigenlijk van uit moeten gaan dat een product uberhaupt niet (zo snel) kapot zou moeten gaan.
Het is dan ook een slijtageartikel, zeker als je hem indoor gebruikt in combinatie met zweten is dat gewoon uiteindelijk vragen om problemen. Sommige mensen zweten nou eenmaal meer dan anderen. Ik denk dat hun garantie afhandeling daar ook wel redelijk mee houd. Daarom heb ik nu ook een Garmin 530, Garmin Index S2, Garmin snelheid sensor en Tacx Neo 2T. Mede door dit soort garanties blijf ik hun producten kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:56

joker1977

Tweakert

418O2 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Daarbij kunnen producten gewoon stuk gaan, daar doet prijs niets aan af. Sterker; hoe complexer, hoe duurder, hoe meer er stuk kan.
Ja, maar dat is natuurlijk een onzinnige redenering in het geval van de snelheids-sensors of hartslag-sensors van Garmin. Die dingen zijn volstrekt identiek aan de veel goedkopere imitatie-sensoren. Als je dan geen betere kwaliteit krijgt én geen ander produkt dan vind ik het wel een beetje twijfelachtig.

Ik snap dat bepaalde zaken geld kosten, ik heb zelf ook een Garmin fietscomputer. Maar ik moet wel zeggen dat ik best klaar ben met hun dicht-getikte Garmin Connect eco-systeem. Je kunt niet vanaf extern er bv. via een API data heensturen, enkel maar weghalen. Dat doen ze om je te 'verplichten' ook bv. een Garmin weegschaal te kopen als je die functionaliteit automatisch wil laten lopen.

En dat staat me tegen, daarom ben ik juist 'uit' het Garmin connect platform gestapt.De fietscomputer is prima, de horloges ook, maar ik sync wel meteen ook naar andere platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
joker1977 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:22:
[...]

De fietscomputer is prima, de horloges ook, maar ik sync wel meteen ook naar andere platformen.
Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Ik gebruik voor de routes bv. Komoot. Voor het verzamelen van trainingsdata intervals.icu . en voor de ePeen Strava

Gewicht doe ik via Fitness-syncer vanaf Vitadock naar diverse bestemmingen, bijvoorbeeld. Alles 'zo snel mogelijk' uit Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
joker1977 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:00:
[...]

Ik gebruik voor de routes bv. Komoot. Voor het verzamelen van trainingsdata intervals.icu . en voor de ePeen Strava

Gewicht doe ik via Fitness-syncer vanaf Vitadock naar diverse bestemmingen, bijvoorbeeld. Alles 'zo snel mogelijk' uit Garmin Connect.
Ik zie nog niet hoe dit beter is dan (een weliswaar gesloten systeem als) Garmin connect.

Ik gebruik ook Komoot maar als je je route op je Garmin wilt heb je toch Garmin connect nodig.
Wat ePeen Strava is weet ik niet (via Google vind ik niets).

Verder al je data op losse sites/platforms zetten is geen alternatief lijkt me. Wat Garmin doet is juist de samenhang tonen.

Intervals.icu is een mooie site maar afhankelijk van Strava die je weer voedt via Garmin.

Dus je streven klinkt mooi maar ik heb nog geen beeld van hoe je dit wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

La1974 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:43:
[...]

Ik zie nog niet hoe dit beter is dan (een weliswaar gesloten systeem als) Garmin connect.

Ik gebruik ook Komoot maar als je je route op je Garmin wilt heb je toch Garmin connect nodig.
Wat ePeen Strava is weet ik niet (via Google vind ik niets).

Verder al je data op losse sites/platforms zetten is geen alternatief lijkt me. Wat Garmin doet is juist de samenhang tonen.

Intervals.icu is een mooie site maar afhankelijk van Strava die je weer voedt via Garmin.

Dus je streven klinkt mooi maar ik heb nog geen beeld van hoe je dit wilt doen.
Ik kan niet zonder Garmin Connect de boel 'uploaden' naar andere sites, dat klopt. Maar afhankelijk van wat ik probeer te doen heb ik andere platformen. Dat heeft als groot voordeel dat als ik als volgende fietscomputer bv. een Wahoo neem ik nog steeds toegang heb tot mijn historische powerdata, mijn routes, mijn gewicht, etc etc etc.

Ofwel: Mijn afhankelijkheid van Garmin Connect beperkt zich tot het nu (door de Garmin fietscomputer) en beperkt mij in het geheel niet in de toekomst als ik een andere wil. Zo creer ik niet een afhankelijkheid van Garmin om 'ingesloten' te worden in het Garmin Connect eco-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
joker1977 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Ik kan niet zonder Garmin Connect de boel 'uploaden' naar andere sites, dat klopt. Maar afhankelijk van wat ik probeer te doen heb ik andere platformen. Dat heeft als groot voordeel dat als ik als volgende fietscomputer bv. een Wahoo neem ik nog steeds toegang heb tot mijn historische powerdata, mijn routes, mijn gewicht, etc etc etc.

Ofwel: Mijn afhankelijkheid van Garmin Connect beperkt zich tot het nu (door de Garmin fietscomputer) en beperkt mij in het geheel niet in de toekomst als ik een andere wil. Zo creer ik niet een afhankelijkheid van Garmin om 'ingesloten' te worden in het Garmin Connect eco-systeem.
Ok, snap nog steeds niet wat je hiermee nu op schiet. Als je overstapt naar bijvoorbeeld een Wahoo ga je niets opschieten met een ander platform waar je historische powerdata of routes staan.

Als je wil kan je alles uit Garmin Connect downloaden en hergebruiken (een oude route van Garmin naar Wahoo is niet heel veel moeilijker dan van Komoot naar Wahoo, dat laatste zal iets makkelijker zijn). Dus welk platform je ook gebruikt, je zit vast aan dat platform (of in jouw geval, meerdere platforms).

Ik ken nog geen open platform waar je alles kan opslaan en via API’s (die bijv. Wahoo kan gebruiken) kan gebruiken.

Voor mijn gevoel maak je het jezelf onnodig moeilijk maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
en we weten nog steeds niet wat "ePeen" is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denyos
  • Laatst online: 16:53
Voor z’n e-peen gebruikt hij Strava. Oftewel… voor de benodigde aandacht.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
denyos schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:04:
Voor z’n e-peen gebruikt hij Strava. Oftewel… voor de benodigde aandacht.
Zo leer je nog eens wat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
+1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Omdat ik in het verleden met m'n onwetendheid het een en ander nogal verwaarloosd heb, waardoor ik later met onnodige slijtage te maken kreeg, ben ik nu wat voorzichtiger geworden.

Ik heb sinds eind maart 2021 Shimano 105 R7000 pedalen. Ik heb begrepen dat je de as uit de behuizing kan halen, om de as van nieuw vet te voorzien, zodat eventuele slijtage beperkt wordt. Ik heb al enkele video's op YouTube bekeken, maar blijf toch nog met vragen zitten.

Als ik het goed begrijp heb ik helaas een Shimano TL-PD40 tooltje nodig. Daarnaast heb ik ook "Grease" nodig. Ik neem aan dat dit gewoon montagepasta is en geen lagervet? Ik heb momenteel https://www.mantel.com/morgan-blue-assembly-paste in huis, maar als lagervet beter is, kan ik dat nog bestellen. Verder vraag ik me af wat ze met "degreaser" bedoelen? Is dit dasty (heb ik al in huis, maar lijkt mij erg aggresief), heb ik bijvoorbeeld cyclon bionet ontvetter nodig, of volstaat WD40 (heb ik ook al in huis, maar ik ben niet zeker of het hiervoor bedoeld is) ook?

Ik wil trouwens het volgende artikel gebruiken. https://www.bikeradar.com...through-guide-with-video/, omdat dit overkomt als de meest complete guide.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 28-01-2022 13:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 11:36
hoi1234 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:35:
Omdat ik in het verleden met m'n onwetendheid het een en ander nogal verwaarloosd heb, waardoor ik later met onnodige slijtage te maken kreeg, ben ik nu wat voorzichtiger geworden.

Ik heb sinds eind maart 2021 Shimano 105 R7000 pedalen. Ik heb begrepen dat je de as uit de behuizing kan halen, om de as van nieuw vet te voorzien, zodat eventuele slijtage beperkt wordt. Ik heb al enkele video's op YouTube bekeken, maar blijf toch nog met vragen zitten.

Als ik het goed begrijp heb ik helaas een Shimano TL-PD40 tooltje nodig. Daarnaast heb ik ook "Grease" nodig. Ik neem aan dat dit gewoon montagepasta is en geen lagervet? Ik heb momenteel https://www.mantel.com/morgan-blue-assembly-paste in huis, maar als lagervet beter is, kan ik dat nog bestellen. Verder vraag ik me af wat ze met "degreaser" bedoelen? Is dit dasty (heb ik al in huis, maar lijkt mij erg aggresief), heb ik bijvoorbeeld cyclon bionet ontvetter nodig, of volstaat WD40 (heb ik ook al in huis, maar ik ben niet zeker of het hiervoor bedoeld is) ook?

Ik wil trouwens het volgende artikel gebruiken. https://www.bikeradar.com...through-guide-with-video/, omdat dit overkomt als de meest complete guide.
ik heb een set pedalen gesloopt door een plattebek tang te gebruiken op die plastic as. Dus ja ik zou zeker adviseren om een tooltje te kopen (ali heeft mooie alu apparaten, toevallige eentje vandaag binnengekregen). Verder is er een verschil in lagervet en montagevet, dus als je niet anders kan is oke, maar beter gewoon lagervet. Schoonmaken met een doek en heel goed oppassen dat je de lagers niet kwijt raakt, dus zeker even boven een blad of een schaal of zo doen.

Parktool heeft geloof ik ook een hele goeie video hier over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 14:52

CTVirus

Dexterslab FAN

pannekoek schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:51:
[...]

ik heb een set pedalen gesloopt door een plattebek tang te gebruiken op die plastic as. Dus ja ik zou zeker adviseren om een tooltje te kopen (ali heeft mooie alu apparaten, toevallige eentje vandaag binnengekregen). Verder is er een verschil in lagervet en montagevet, dus als je niet anders kan is oke, maar beter gewoon lagervet. Schoonmaken met een doek en heel goed oppassen dat je de lagers niet kwijt raakt, dus zeker even boven een blad of een schaal of zo doen.

Parktool heeft geloof ik ook een hele goeie video hier over [YouTube: How to Service & Adjust Shimano SPD Pedals]
Ik heb laatst nieuwe PD-R7000 pedalen uit elkaar gehaald (Assioma power meter in gezet), één pedaal ging extreem makkelijk en had ik geen speciale tools voor nodig, andere pedaal ging extreem moeilijk zelfs met de plastic tool van shimano. Dus zeker het advies om dat tooltje te kopen.

Achteraf gezien had ik beter de r8000 pedalen kunnen kopen, die kan je zonder dat tooltje open maken.

Ik heb hem via bikester gekocht, die rekende toen geen verzendkosten: https://www.bikester.nl/s...eedschap-10965_22479.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 14:23
hoi1234 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:35:

Als ik het goed begrijp heb ik helaas een Shimano TL-PD40 tooltje nodig. Daarnaast heb ik ook "Grease" nodig.
Of gewoon ff onder de 3D printer mikken :) https://www.thingiverse.c...type=things&sort=relevant

Die originele plastic is ...tja...plastic. Ik heb nu ook een aluminium van Ali gekocht. Past perfect en werkt naar mijn idee fijner.
https://nl.aliexpress.com/item/1005002921209261.html

Lagers vet je natuurlijk altijd in met ... lagervet. Moet wel zeggen dat ik onlangs voor het eerst mijn pedalen eens open had en na 18000 km zaten ze nog keurig in het vet. Gewone budget pdm520.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 21:36
Vandaag mijn eerst 100+km ronde gemaakt. Was het een prachtige dag voor! Ik heb zoon 95% op de dijken gefietst, vanaf Arnhem via de Waal naar Kesteren en via de NederRijn weer terug. Gelukkig begonnen tegen de wind in en niet op snelheid maar op hartslag gefietst. Dat gaat heel lekker eigenlijk, had voor mezelf gezegd dat 140bpm ideaal zou zijn om een dergelijke tocht in mijn eentje vol te houden. Dat bleek ook prima te kunnen. De heenweg zo rond de 22km/u tegen de wind in op de dijk om daarna met de wind mee 28/29km/u. Allemaal op dezelfde hartslag.

Ik heb nog wel een mooie les geleerd, ik werd namelijk ingehaald op het monent dat ik 31km/u reed. Iemand die me met een flink snelheidsverschil inhaalde. Hij liep ook snel uit naar een paar hond meter voorsprong. Tot op een gegeven moment de voorsprong niet meer groter werd en ik begon in te lopen. Een paar km verder haalde ik hem in, nog steeds netjes op hartslag 140. Bij het inhalen netjes gegroet zoals hij dat ook deed. Toen ik naar hem keek zag ik iemand die er helemaal doorheen zat met een rode kop zat hij te stampen om nog vooruit te komen. Voor mij een bevestiging dat ik goed bezig was door op hartslag te fietsen. Ik ben lekker door gaan trappen.

Uiteindelijk na 4u44 weer thuis met een net gemiddelde 142bpm en 25,1km/u. De tweede keer in mijn leven dat ik verder dan 100km heb gefietst.

Het was een prachtige dag en ik heb er dan ook echt van genoten. Podcast “denia tapes” van LSRF aan en heerlijk kilometers maken.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik vroeg me alleen af of de r7000 pedalen met een 10mm ringsleutel of met die "plastic schroef" werkt. Maar de pedalen werken dus met die "plastic schroef" zeggen jullie. Dus dat tooltje ga ik zeker aanschaffen. Helaas wordt die van Ali pas in april geleverd.

Voor de duidelijkheid wil ik alleen oude vet eruit halen en nieuw erin stoppen, dus de "Five minute Shimano pedal service and set up", niet de full bearing service. Dat lijkt me namelijk niet nodig en ook redelijk risicovol. Maar daar heb ik ook lagervet voor nodig? En ontvetter heb ik dus helemaal niet nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 21:08
stevens20 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:56:

Ik heb nog wel een mooie les geleerd, ik werd namelijk ingehaald op het monent dat ik 31km/u reed. Iemand die me met een flink snelheidsverschil inhaalde. Hij liep ook snel uit naar een paar hond meter voorsprong. Tot op een gegeven moment de voorsprong niet meer groter werd en ik begon in te lopen. Een paar km verder haalde ik hem in, nog steeds netjes op hartslag 140. Bij het inhalen netjes gegroet zoals hij dat ook deed. Toen ik naar hem keek zag ik iemand die er helemaal doorheen zat met een rode kop zat hij te stampen om nog vooruit te komen. Voor mij een bevestiging dat ik goed bezig was door op hartslag te fietsen. Ik ben lekker door gaan trappen.
Kan ook zijn dat ie aan het trainen was. :+
Heb het zelf ook gehad dat ik bezig was met een 10x30 sec interval training, waarbij ik iemand meerdere malen op volle snelheid voorbij gereden ben om daarna weer ingehaald te worden doordat ik met 120 Watt aan het uitpuffen ben. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

Phydomir

Dennis

Ja, ook wel eens op (diezelfde) dijken intervallen gedaan. Zelfde persoon 8x inhalen en andersom.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
NewbieNeo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:06:
[...]

Kan ook zijn dat ie aan het trainen was. :+
Heb het zelf ook gehad dat ik bezig was met een 10x30 sec interval training, waarbij ik iemand meerdere malen op volle snelheid voorbij gereden ben om daarna weer ingehaald te worden doordat ik met 120 Watt aan het uitpuffen ben. O-)
Zeker een mogelijkheid. Leek er alleen niet echt op, het was meer een overmoedige inhaalactie. Voor mij voelde het als een bevestiging van goed bezig zijn.

Er waren sowieso veel wielrenners onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:05:
Ik vroeg me alleen af of de r7000 pedalen met een 10mm ringsleutel of met die "plastic schroef" werkt. Maar de pedalen werken dus met die "plastic schroef" zeggen jullie. Dus dat tooltje ga ik zeker aanschaffen. Helaas wordt die van Ali pas in april geleverd.

Voor de duidelijkheid wil ik alleen oude vet eruit halen en nieuw erin stoppen, dus de "Five minute Shimano pedal service and set up", niet de full bearing service. Dat lijkt me namelijk niet nodig en ook redelijk risicovol. Maar daar heb ik ook lagervet voor nodig? En ontvetter heb ik dus helemaal niet nodig?
Ken je niemand met een 3D printer? Hollowtech tooltje heb ik ook al eens geprint voor iemand in elk geval. Deze is wat groter dus iets meer plastic maar kan wel hoor. En ik verwacht dat de LBS het ook heeft liggen ;). Ik had eerst die plastic uitvoering, maar toen ik die alu variant had heb ik hem aan mijn broer gegeven.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 21:08:
[...]

Ken je niemand met een 3D printer? Hollowtech tooltje heb ik ook al eens geprint voor iemand in elk geval. Deze is wat groter dus iets meer plastic maar kan wel hoor. En ik verwacht dat de LBS het ook heeft liggen ;). Ik had eerst die plastic uitvoering, maar toen ik die alu variant had heb ik hem aan mijn broer gegeven.
Nee, zover ik weet ken ik niemand met een 3d-printer. Het tooltje zelf kost 1,50 -3 euro (afhankelijk van de shop). Voor die prijs ga ik niet moeilijk doen.

Maar is er dan een verschil tussen zelf printen en kopen? Dat ik niemand ken met een 3d-printer, wilt niet zeggen dat ik nergens kan printen. Genoeg aanbieders die jouw ontwerp willen printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06 11:36
hoi1234 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:00:
[...]

Nee, zover ik weet ken ik niemand met een 3d-printer. Het tooltje zelf kost 1,50 -3 euro (afhankelijk van de shop). Voor die prijs ga ik niet moeilijk doen.

Maar is er dan een verschil tussen zelf printen en kopen? Dat ik niemand ken met een 3d-printer, wilt niet zeggen dat ik nergens kan printen. Genoeg aanbieders die jouw ontwerp willen printen.
Afhankelijk van waar je woont leen ik je graag mijn ding uit. Ik heb precies dezelfde als @Mistraller.

Als je alleen die snelle service doet zou ik alles goed afnemen met een schone doek en nieuw vet er in doen, lijkt me volstaan. Check even de speling eventueel van het uiteinde van de as. Daar zitten twee schroefjes en die moeten lekker krap zitten meen ik, maar staat uitgelegd in de parktool video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb recentelijk een VBR 099 frame gekocht bij Velobuild. Ik ben bijna klaar met het opbouwen, alleen ik krijg het balhoofd niet goed afgesteld; er blijft speling op. Ik doe het volgende: 1) compression plug in de voorvork en licht aandraaien zodat hij vastzit, 2) stuur over de voorvork schuiven maar bouten nog niet vastzetten, 3) stofkap vastdraaien, 4) stuur bouten vastdraaien.

Dit is het balhoofd: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MlQpOmdQbOnTYWWg4NXsHwnrZYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DlLM9y0I8bwriXRp1PP1ZH7N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaoqY7-IJYXyDp0M24PsUoIscHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxwHVtzEtrqXAc9liL9HqXT2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnRNnmBR6kapdNVIY5Z31siIiMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6IBuSF2uu9UBkF6eUj24SGi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Od29-kNKPjv34cFBC9N4WoZjo4I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ztfanfRNfz1pA28d5Xrm3QrK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5__ttz8vidpf3zDn3Ycf576_dA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMAO1Gaia5NVHIvBbQirwUm4.jpg?f=fotoalbum_large

Bij het vastdraaien van de stofkap voel ik geen weerstand, terwijl je dat wel verwacht na een aantal omwentelingen. Als ik de stofkap lang blijf aandraaien komt er wel weerstand, want dan trekt de bout de compression plug uit de voorvork omhoog. Ik heb al een andere compression plug geprobeerd maar dat had geen zin. Mijn fietsenmaker wist het ook niet op te lossen.

Heeft een van jullie misschien nog goede ideeën om de speling te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:31

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

BonJonBovi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:48:
Ik heb recentelijk een VBR 099 frame gekocht bij Velobuild. Ik ben bijna klaar met het opbouwen, alleen ik krijg het balhoofd niet goed afgesteld; er blijft speling op. Ik doe het volgende: 1) compression plug in de voorvork en licht aandraaien zodat hij vastzit, 2) stuur over de voorvork schuiven maar bouten nog niet vastzetten, 3) stofkap vastdraaien, 4) stuur bouten vastdraaien.

Dit is het balhoofd: [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij het vastdraaien van de stofkap voel ik geen weerstand, terwijl je dat wel verwacht na een aantal omwentelingen. Als ik de stofkap lang blijf aandraaien komt er wel weerstand, want dan trekt de bout de compression plug uit de voorvork omhoog. Ik heb al een andere compression plug geprobeerd maar dat had geen zin. Mijn fietsenmaker wist het ook niet op te lossen.

Zitten er niet gewoon te weinig spacers tussen?

(heb je nog een paar foto's van het frame? best wel interesse in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
@BonJonBovi Poahhh! Wat een kleurtje! Meer foto's! Wat heeft het frame je inclusief verzenden gekost? Heb ook nog steeds interesse in een Velobuild voor gravel optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-06 06:34
Ik heb recentelijk een VBR 099 frame gekocht bij Velobuild. Ik ben bijna klaar met het opbouwen, alleen ik krijg het balhoofd niet goed afgesteld; er blijft speling op. Ik doe het volgende: 1) compression plug in de voorvork en licht aandraaien

Heb je de compressie ring wel strak genoeg aan gedraaid? Deze zou toch niet zo los mogen komen bij het aandraaien van de stof kap?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
Michaelg schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Heb je de compressie ring wel strak genoeg aan gedraaid? Deze zou toch niet zo los mogen komen bij het aandraaien van de stof kap?
Ik zal daar nog eens naar kijken. Ik lees wel conflicterende dingen over hoe strak je die moet aandraaien: net handvast maar ook 6nm met de moment sleutel. Anyhow, hij zal vast genoeg moeten zitten zodat hij blijft zitten, anders krijg je geen compressie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:35:
@BonJonBovi Poahhh! Wat een kleurtje! Meer foto's! Wat heeft het frame je inclusief verzenden gekost? Heb ook nog steeds interesse in een Velobuild voor gravel optie.
Thanks! Goede foto's van het geheel volgen als hij af is! Ik heb zo'n 700 euro betaald. Dat is inclusief frame, stuur, balhoofd, custom paint job en verzekerde verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05 21:04
Wat aan het uitzoeken geweest om me een power meter aan te schaffen. Ik was wel aangesproken door de lage prijs en gemakkelijke montage van een 4iii. Power meter in pedalen lijkt me niet echt toekomstbestendig. Maar na wat onderzoek blijkt dat de Praxis Works Alba op mijn Specialized deze niet ondersteunt. Is een M30 in plaats van de benodigde Hollowtech II.

Er staan wel enkele alternatieve power meters op de website van Praxis. Iemand enige ervaring mee? Of zou het misschien beter zijn om ineens te switchen naar een 105 crankset? Lijkt me ook handiger qua vervangonderdelen naar de toekomst toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je komt dan wel in de buurt van een setje PM pedalen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
pannekoek schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Afhankelijk van waar je woont leen ik je graag mijn ding uit. Ik heb precies dezelfde als @Mistraller.

Als je alleen die snelle service doet zou ik alles goed afnemen met een schone doek en nieuw vet er in doen, lijkt me volstaan. Check even de speling eventueel van het uiteinde van de as. Daar zitten twee schroefjes en die moeten lekker krap zitten meen ik, maar staat uitgelegd in de parktool video.
Nijmegen. Maar ik wil best een stukje fietsen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:46
Hier nog liefhebbers/deelnemers voor de brm200 op 5 februari?

Nog nooit een brm gedaan, maar wel 200, 180 en een soortgelijke 175km (ermelose klimtocht), allemaal solo afgelopen jaar. Conditie is nog niet optimaal maar maak me niet echt zorgen.

Deelname is nog even onder voorbehoud van het weer…

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:00:
[...]

Nu ja, ik kan de hint nog wel iets duidelijker maken....want IK ken wel iemand. ;) Printen is alleen minder sterk, dus voor zoiets is alu wel prettiger want het kan vast zitten soms.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:11
BonJonBovi schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Ik zal daar nog eens naar kijken. Ik lees wel conflicterende dingen over hoe strak je die moet aandraaien: net handvast maar ook 6nm met de moment sleutel. Anyhow, hij zal vast genoeg moeten zitten zodat hij blijft zitten, anders krijg je geen compressie.
Ik doe zelf sowieso 6nm (of 5, als dat werkt), want anders blijft 'ie inderdaad niet zitten en dan heb je er niks aan :).

Je kan controleren of de plug is blijven zitten door die 'stofkap' er weer af te draaien nadat je je stuur/stuurpen vast hebt gedraaid.

Daarna kan je m inderdaad ook gewoon handvast draaien :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cranzai
Nadat de signal groep Groningen maandenlang is verveeld met berichten over het al dan wel of niet kopen van een nieuwe fiets en dagelijks is doodgegooid met markplaatsadvertenties and what not, bereikte deze, al zeg ik het zelf, zeer vermakelijke realityshow in modern format (goede fietsen, slechte fietsen?) gisteren zijn ontknoping.

Om jullie ook een deal van de experience te gunnen die Groningen al op signal heeft gehad, bij deze ook een forum-teaser. Gisteren een rondje FM's gedaan en tegen een zeer aantrekkelijke Francaise aangelopen, Kenny B begon direct te zingen op de achtergrond, wat een parel(moer)tje! Peter was wel een beetje een rare naam voor deze schone dame maar enfin.

Zoals in het programma "first dates" was er na de eerste kennismaking de vraag: willen jullie elkaar nog een keer zien? Dat was alleen te beantwoorden met een volmondig ja! Een volle agenda betekende wel dat dit afspraakje nog eventjes op zich liet wachten. Met een week of 4 kunnen we door van "first dates" naar "24 uur met"/"lang leve de liefde"/"married at first sight", om hopelijk tot een stadium te komen "help mijn man is fietser".

Tot zover deze teaser, weet jij het al? Over vier weken meer ;)
Edit: wel een gemiste kans om een paar "wie is deze pokemon?" plaatjes te photoshoppen, een voor nu en een voor over 4 weken |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Cranzai op 30-01-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-06 22:59
Verplaatst!

[ Voor 94% gewijzigd door ShApeBE op 30-01-2022 11:56 ]

Steam: ShApeBE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
ShApeBE schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:52:
Bij mijn garmin 830 zou ik bij de navigation prompts graag wat meer van de map zien, dus iets meer uitgezoomd. Nu gebeurt het veel te vaak dat bij een snelle links rechts, ik enkel de eerste bocht zie en de 2de veel te laat komt.
Iemand enig idee of dit aanpasbaar is? Google zegt helaas niet veel.
Het grote fietscomputer topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
Stufferdt schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:30:
Hier nog liefhebbers/deelnemers voor de brm200 op 5 februari?

Nog nooit een brm gedaan, maar wel 200, 180 en een soortgelijke 175km (ermelose klimtocht), allemaal solo afgelopen jaar. Conditie is nog niet optimaal maar maak me niet echt zorgen.

Deelname is nog even onder voorbehoud van het weer…
Lijkt me wel een leuke route. maar bij BRM moet je vanaf het begin punt beginnen toch? Zijn er verder nog verschilen/voordelen dan gewoon 200km fietsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Owios schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Lijkt me wel een leuke route. maar bij BRM moet je vanaf het begin punt beginnen toch? Zijn er verder nog verschilen/voordelen dan gewoon 200km fietsen?
De eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:26
[...]

Andere gekken die zelfde rit doen.
En normaal gesproken gezamelijke start.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:18

McMiGHtY

- burp -

[...]

En minder alfa mannetjes dan bij de gemiddelde toerrit..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:37

Poenzkie

Just being Hendrick

Ik ben net klaar met mijn VBR 168. Ik heb het op dezelfde manier gedaan maar mijn plug blijft gewoon zitten als ik de stofkap aan draai. Ik heb wel wat carbon pasta om de plug heen gedaan voor ik hem erin deed. Overigens niet op moment vast gezet, maar gewoon vast is vast zegmaar.

Het is wel een plaatje geworden <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBJOAWVGhdi58qnN2NwWaCvxstk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1HqT6pW9fRazyfrz6jwDxvW.jpg?f=fotoalbum_large

Totaal +- €3500 kwijt voor de hele fiets, waar het meeste uiteraard in de groep is gaan zitten. Maar wat is eTap toch briljant :7

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
Nieuwe toevoeging in de categorie Strava-art, de Zwollifant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifHpzkq9ApCFPBQObtASAzpIA7E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PhXSYCWMT8MUOyH1vov6b3qj.png?f=fotoalbum_large

Heb zelf ook al eens de Olifant vanuit Zaltbommel gefietst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gOEOOF4KSywYvuV45nLiIvgywo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EZ8ezU6iLrWCwgWhdfiIrGJ3.png?f=fotoalbum_large

Routes zijn online wel te vinden voor de betere Googleaars onder ons.

[ Voor 33% gewijzigd door Ypuh op 31-01-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
Ypuh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:13:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de liefhebbers die hem één op één overnemen. In Zwolle is een deel van de route afgesloten ivm de aanleg van een nieuwe woonwijk. Met wat kleine aanpassingen is de route te verleggen zonder dat dat afbreuk doet aan de zwollifant :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Eppux schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:19:
Wat aan het uitzoeken geweest om me een power meter aan te schaffen. Ik was wel aangesproken door de lage prijs en gemakkelijke montage van een 4iii. Power meter in pedalen lijkt me niet echt toekomstbestendig. Maar na wat onderzoek blijkt dat de Praxis Works Alba op mijn Specialized deze niet ondersteunt. Is een M30 in plaats van de benodigde Hollowtech II.

Er staan wel enkele alternatieve power meters op de website van Praxis. Iemand enige ervaring mee? Of zou het misschien beter zijn om ineens te switchen naar een 105 crankset? Lijkt me ook handiger qua vervangonderdelen naar de toekomst toe.
Je moet dan ook je BB vervangen want shimano past niet in je M30 BB. Overigens heb ik dit zelf wel in een (ver) verleden gedaan, deels om vervangonderdelen maar ook omdat er telkens een kraak in dat crankstel kwam wat ik er niet uit kreeg.

Ik had een Praxis Works Zayante crankstel, ook met 4iiii (factory installed) daar zou je ook naar kunnen kijken. Eventueel alleen links want volgens mij past dat ook op een Alba (degene die hem van mij heeft over genomen heeft dat dacht ik ook gedaan). Maar ik weet niet of die momenteel makkelijk te vinden is, ik zie dat ze die ook niet meer in alu maken tegenwoordig, enkel carbon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:47

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Dit is het balhoofd: [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb hetzelfde balhoofd en stuur. Compressieplug heb ik op 8nm + carbonpasta omdat hij anders inderdaad draait bij het aandraaien van de stofkap.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Op mijn specialized compression plug staat zelfs dat hij op 9Nm moet:
Afbeeldingslocatie: https://www.bike-components.de/assets/p/i/1280x960/343847.jpg

Ik vond dat volgens mij ook wel spannend en ben denk ik voor 7 of 8 gegaan ook, maar hij moet inderdaad vrij vast. Moet ook genoeg tegendruk geven voor je stuurpen he.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gewoon even lenen bij de maker; Joris Meijer ;)
https://www.strav.art/jorismeijer
als je hem na het fietsen even tagt; vindt ie leuk. Bij de Olifant is zelfs een verborgen segment gemaakt!
Naast deze zijn er in de regio Den Bosch ook nog landen te rijden; Frankrijk, Italië en Nederland.

Vanuit Leerdam is "de muis" misschien ook nog te doen? https://www.strava.com/routes/2718794005895588696 Geen eigen werk btw.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
DDX schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:54:
[...]

Andere gekken die zelfde rit doen.
En normaal gesproken gezamelijke start.
Zijn er nog voorwaarden voordat je mee mag doen?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:24
Zo! Gister weer teruggekeerd van het jaarlijkse midweekje fietsen op Gran Canaria dat vanwege Corona alweer 2 jaar geleden voor het laatst plaats vond. Ik kan het iedereen aanraden! Lekker om even de winter te breken en een paar dagen de zon op te zoeken met de fiets.

Over het algemeen prachtig weer (rond 20 graden), wel koud boven op de Pico de las Nieves (rond de 0 graden) en de eerste 15km afdalen. Maar wat een verademing om weer eens lekker in kort-kort rond te kunnen rijden en lekker te kunnen klimmen. We hebben de fietsen gehuurd bij Free Motion (dit keer een Specialized Roubaix Ultegra di2 gekozen vanwege de 34 cassette die er op zat).

We hebben 4 volle dagen gefietst, rond de 500km en 12.000hm dus een dagje thuis werken achter de laptop is dan ook wel weer welkom :+. Heel leuk om ook weer tussen verschillende profs te fietsen; Ellen van Dijk, Demi Vollering en de rest van Team NL en nog een flyby met Peter de Grote 8) .

De ritten zijn, zodra je landinwaarts gaat, over het algemeen behoorlijk zwaar, met de top van de Pico op een hoogte van ongeveer 1950 meter. Sommige klimmen lopen lekker maar andere zijn zeer onregelmatig en zwaar met als toppunt de Valley of the Tears (VOTT). Een regelrechte muur van ongeveer 12km a 11% gemiddeld met zwaarste stukken van boven de 25%. :X.

Hier nog wat leuke sfeerfoto's op deze grauwe winderige dag :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 1% gewijzigd door GerbenBK op 31-01-2022 17:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Mistraller schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:06:
[...]

Nu ja, ik kan de hint nog wel iets duidelijker maken....want IK ken wel iemand. ;) Printen is alleen minder sterk, dus voor zoiets is alu wel prettiger want het kan vast zitten soms.
Je gaat mij toch niet noemen he…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 16:08
Owios schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Zijn er nog voorwaarden voordat je mee mag doen?
Voordat je mee mag doen, mag je je aanmelden op de site en de deelnamekosten voldoen. Er zijn verder geen verplichtingen in die zin dat je je voor moet kwalificeren oid

Overige spelregels:
https://www.randonneurs.n...r-beginnende-randonneurs/

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
stevens20 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:43:
[...]

Je gaat mij toch niet noemen he…
Nee. Ik heb al eens vaker eenvoudige ontwerpjes voor medetweakers geprint. Ik heb geen top printer, maar ach, soms krijg ik er wel eens iets bruikbaars uit...

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:31

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

ElGreco schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Voordat je mee mag doen, mag je je aanmelden op de site en de deelnamekosten voldoen. Er zijn verder geen verplichtingen in die zin dat je je voor moet kwalificeren oid

Overige spelregels:
Zouden er edities zijn die zich richten op nachtelijk rijden? Ik heb altijd wel eens zoiets willen doen, maar meer dan 200 km is niet voor mij (mijn niveau) weggelegd. Probleem is dan wel als je overdag begint je meestal al toekomt tegen de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Joindry schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:16:
[...]

Zouden er edities zijn die zich richten op nachtelijk rijden? Ik heb altijd wel eens zoiets willen doen, maar meer dan 200 km is niet voor mij (mijn niveau) weggelegd. Probleem is dan wel als je overdag begint je meestal al toekomt tegen de avond.
300km is de limiet voor 1 dag ongeveer. Je hebt daarna meerdere dagen de tijd. Of je overdag of 's nachts rijdt maakt weinig uit. Zal 's nachts alleen niemand zijn om het af te vinken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Joindry schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:16:
[...]

400km editites richten zich op nachtijden, vertrek is dan meestal 19:00 of 20:00 oid.
Of de 600, die vertrekt gewoon 's ochtends maar dan moet je ook wel nacht door. (of hotel nemen en het opdelen in 2 ritten)

hoe lang je er over mag doen (even snelle google, kan zijn dat tijden iets anders zijn, in heuvel/berg ritten werken ze volgens mij met andere tijden) :
200km 13,5 uur
300km 20 uur
400km 27 uur
600km 40 uur
1000km 75 uur

Onderweg moet je stempel regelen bij cafe oid/foto maken van bordje.
Om te bewijzen dat je route ook echt gefietst hebt, vaak iets van 4 punten waar je langs komt/die op de hoeken van de route liggen.
En je hebt ook nog iets van doorkomst tijden, dus je kan niet 10 uur over eerste 40km doen zegmaar.
418O2 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:18:
[...]
Zal 's nachts alleen niemand zijn om het af te vinken.
De organisator zorgt dat de nacht punten bijvoorbeeld bij een 24/7 tankstation zijn.

En eindcontrole zit een organisator vaak hele dag bij een restaurant ofzo.
Of bij de brm in boekelo bij de organisator thuis. (waar je dan vaak ook nog lekker kopje soep oid krijgt)

Met mijn tempo ook wel eens verzoek gehad om belletje te doen als ik vlakbij finish was ;)

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 01-02-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Leuk dat er in ieder geval over de BRM wordt gepraat. Vooralsnog niemand gehoord die 'm ook overweegt te rijden :9
Woon zelf op de Veluwe en twijfel nog even voor zaterdag. Door (tante) Corrie gisteren verwacht ik op de route veel stormschade, dus veel takken en troep op de paden. Mijn delicate racertje is hier niet helemaal voor uitgerust O-) Dus ik ben nog in dubio...

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
ElGreco schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:05:
[...]

Overige spelregels:
Die spelregels had ik gezien inderdaad, maar daar stond niks over kosten en of je bijvoorbeeld lid moet zijn van een vereniging. Maar ik heb nu gezien dat het €10,- kost. Maar waar betaal je dan voor?
Stufferdt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:01:
Leuk dat er in ieder geval over de BRM wordt gepraat. Vooralsnog niemand gehoord die 'm ook overweegt te rijden :9
Woon zelf op de Veluwe en twijfel nog even voor zaterdag. Door (tante) Corrie gisteren verwacht ik op de route veel stormschade, dus veel takken en troep op de paden. Mijn delicate racertje is hier niet helemaal voor uitgerust O-) Dus ik ben nog in dubio...
Ik heb zelf ook wel zin in een lange fietstocht, maar ik woon zelf in Apeldoorn en om naar het startpunt te fietsen zorgt voor een tocht van meer dan 270km, dat is voor mij toch iets te gek in februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stufferdt schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:01:
Ik overweeg de 2019 BRM200-Groningen route zelfstandig te gaan rijden, maar dat telt niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Owios schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:32:
[...]

Die spelregels had ik gezien inderdaad, maar daar stond niks over kosten en of je bijvoorbeeld lid moet zijn van een vereniging. Maar ik heb nu gezien dat het €10,- kost. Maar waar betaal je dan voor?
Je betaalt voor de organisatie die de route heeft bedacht/voorgereden ed.
En hele dag (of 2 dagen als het langere rit is) bezig is met start/finish ed.
Je hoeft nergens lid van te zijn, kosten hangen van afstand af en mocht je lid zijn van ntfu of randonneurs nederland krijg je korting.

En nee zo'n route is niet uitgepijlt en geen materiaalwagen voor als je pech hebt.
Organisator van de 600km van Boekelo heeft dit soort vragen wel eens gehad ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 01-02-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
Owios schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:32:
[...]

[...]

Ik heb zelf ook wel zin in een lange fietstocht, maar ik woon zelf in Apeldoorn en om naar het startpunt te fietsen zorgt voor een tocht van meer dan 270km, dat is voor mij toch iets te gek in februari.
Ik woon in Barneveld dus zou met de auto gaan. Heen + terug ook nog met de fiets brengt het totaal op zo'n 330km waarvan wel heel veel in het donker.

Maar zoals gezegd vrees ik in de bossen veel rotzooi op de weg door het stormachtige weer, dus ik denk dat ik oversla. Maar wil wel eens een BRM proberen in ieder geval, verteer langere afstanden wel goed.

Een volgende BRM, bij voorkeur in onbekend gebied (heb die van aankomende zaterdag als het goed is vrijwel gereden al), lijkt me altijd leuk. Klinkt als een mooie GoT-meetup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 21:52
[...]
Als ik dit vanuit huis moet aanfietsen komt er toch al snel 2 kilometer bij ;-). Ik wil misschien nog wel een keer over de 200km dit jaar, maar ik peins er niet over dat nu al te doen, mijn langste rit tot nu toe dit jaar was 70 kilometer (gelijk op nieuwjaarsdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het duurt lang voordat een slimme programmeur een app uitbrengt die vanuit willekeurige startplekken routes maakt die op figuurtjes lijken! Moet niet zo heel moeilijk zijn om een figuur op een kaart te plotten en deze dan langs wegen te laten gaan (als het meer afwijkt dan x%, dan resultaat: niet mogelijk).

Ik heb wel eens een poging gedaan om iets leuks te maken met Strava/Komoot. Maar dat is echt veel werk en ook best lastig (als je niet 100+ km wilt fietsen :)).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:22
Toch leuk voor Bas Tietema die naar het Belgische Bingoal-Pauwels Sauces-WB gaat: https://www.rtlnieuws.nl/...bij-belgische-wielerploeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
EdwinW schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:36:
Toch leuk voor Bas Tietema die naar het Belgische Bingoal-Pauwels Sauces-WB gaat: https://www.rtlnieuws.nl/...bij-belgische-wielerploeg
Ben benieuwd wat dit doet met de TdT kanalen. De chemie tussen de drie zal op de proef gesteld worden. Ik hoop dat ze nog lang leuke positieve filmpjes blijven maken. Heb altijd met veel plezier gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 22:18
stevens20 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Ben benieuwd wat dit doet met de TdT kanalen. De chemie tussen de drie zal op de proef gesteld worden. Ik hoop dat ze nog lang leuke positieve filmpjes blijven maken. Heb altijd met veel plezier gekeken.
Er komt in ieder geval een nieuwe serie over:

En zolang de inkomsten binnenlopen vermoed ik dat de anderen er ook wel vrede mee hebben? Ben wel benieuwd of zijn huidallergie nu over is, want dat gooide eerder roet in het eten...

Maar het wordt vast weer vermakelijk!

(met excuses voor de cross-post; en, nee ik heb geen aandelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

stevens20 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Ik hoop het echt, juist dat broederschap was echt prachtig met dat slappe geouwehoer.
Maar dit biedt natuurlijk ook wel weer kansen, dat ze nog dichter op de pro scene video's kunnen maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:27
Tsja en ik denk dat Bingo Pauwels hier ook weer een slaatje uit kan slaan. De relatief onbekende ploeg krijgt een nieuwe renner die waarschijnlijk voor een relatief laag salaris komt rijden. Maar krijgt wel een ster binnen de ploeg qua volgers/ aanzien etc.

Ik denk dat met name Bingoal Pauwels hier beter van wordt, niet zozeer dat Bas uitslagen gaat rijden, maar wel qua bekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Fietsen jullie nog/alweer buiten? Mijn fiets staat nu even voor onderhoud (spaken spannen, afstelling) bij de LBS. Met dit weer (veel wind en regen) is het even lastiger, maar zo gauw het weer een beetje wil ga ik weer naar buiten.
Pagina: 1 ... 375 ... 651 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).