genoeg verschillende meningen over.. er is wat mij betreft ook niet 1 reden die voor iedereen geld om binnen te fietsen. Dat is voor iedereen anders.
Voor mij persoonlijk:
- binnen is het makkelijker (wat dus niet wil zeggen dat het buiten niet kan!!) om structured workouts te doen.
- makkelijk in de avond, zeker als het lang donker is, even een uurtje -efficient- trainen
- als het echt vies weer is (regen en kou, of veel regen, of nog erger zout op de weg) dan is het niet altijd leuk om buiten te fietsen, met alles wat erbij komt kijken.. ook dat is persoonlijk, maar ik ga eigenlijk alleen met slecht weer naar buiten als ik echt te lang binnen heb gezeten of als ik met anderen heb afgesproken.
de reden om binnen "echt te trainen" is voor mij om die fitness vervolgens weer op de MTB te gebruiken (liefst bij mooi weer). Zo is het bv heerlijk om 3 uur op de UHR lekker los te gaan zonder helemaal kapot te gaan. Toevallig zondag samen met @
Michaelg die er ongeveer net zo in staat als ik, maar het nog wat serieuzer aanpakt. Maar dan is zo'n rondje UHR echt genieten op de fiets. Ik fiets ook soms met andere vrienden die het allemaal een stuk minder serieus nemen, waar uiteraard niks mis mee is, maar dan is het gewoon gezellig en qua fietsen vaak weer snel klaar

nogmaals niks mis mee, maar ik kan oprecht genieten van een langere rit waarbij je lekker door kan raggen, en dat lukt niet zonder training, zou ik die training allemaal buiten doen, dan zou ik niet genoeg tijd hebben