Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 373 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:27

Toppertje

www.davideografie.nl

MartijnMartijn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:48:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring m.b.t. tubeless banden: nu heb ik de Schwalbe Pro One TLE 25mm i.c.m. Giant SLR 2 velgen.

Over de banden en het tubeless systeem ben ik na nog steeds zeer tevreden. Die discussie wil ik ook niet opgang trekken :+.

Echter, ik baal dat ik de band zelf niet op de velg kan krijgen. Voor de rest probeer ik namelijk zoveel mogelijk zelf te doen, echter dit lukt me gewoon niet.
Zou het verschil maken om over te stappen op een ander merk, en zo ja welke? Ik heb de Continental Grand Prix 5000 S TR op het oog, maar ben benieuwd of dit soepeler zou gaan. Zou bijvoorbeeld een bredere band (28mm) nog het verschil kunnen maken?
Ik heb de PR2 wielen van Giant onder mijn fiets, en daar heb ik laatst zelf de banden van vervangen voor de Mavic Yksion Pro 2 banden, de 28mm variant, tubeless. Ging bijzonder makkelijk en kon de banden ook gewoon met de fietspomp op druk krijgen.

Edit; zie na even googelen wel dat die banden nergens meer te krijgen zijn helaas...

[ Voor 4% gewijzigd door Toppertje op 18-01-2022 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:51
Helaas heb ik afgelopen weekend het asfalt van dichtbij mogen bekijken. Gelukkig zelf op een schaafwond onder de knie na, (en een gedeukt ego) niks aan overgehouden. Maar de winterbroek en overschoen van een paar maanden oud hebben er een paar ventilatie gaten bij, dus die moeten vervangen worden.

Tijdens de val zag ik een mooie kras op het asfalt staan, welke veroorzaakt is door mijn rechter shifter :'(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tp-wM64-mx8LsRUMkLo-BrueWuc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mM7V6soGImfIEKF42x7vLL8o.jpg?f=fotoalbum_small

Gelukkig functioneert het schakelen en remmen nog wel, maar erg fraai is het niet.

Volgens de exloded view van Shimano, heb ik het vermoeden dat de metalen hendel niet los verkrijgbaar is.
Het gaat om de Ultegra 11 speed DI2 Disk (8070), de rechter shifter.

Na een google actie kwam ik tot de volgende opties:
  • Battle scars accepteren en maar denken dat de volgende schade iets minder pijn doet als er al krassen opzitten (hopelijk niet van toepassing)
  • Compleet nieuwe shifter kopen, al gaat dat ook al mooi richting de €250,- excl. montage. Op MP zie ik ze ook nog niet voorbij komen, of meteen een complete set links/rechts
  • Creatief met schuurpapier en overspuiten. Maar waarschijnlijk zal dit of kleurverschil geven (kleurcode onbekend) of beide shifters compleet overspuiten
Hebben jullie nog andere ideeën of ervaring met bijv. bijstippen met een lakstift?

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53
Metalen hendel is volgens mij wel los verkrijgbaar, iig voor dura ace maar prijs was daar al bijna gelijk aan compleet nieuwe shifter.
En dan mag je het nog gaan ombouwen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
ydderf schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:04:
Helaas heb ik afgelopen weekend het asfalt van dichtbij mogen bekijken. Gelukkig zelf op een schaafwond onder de knie na, (en een gedeukt ego) niks aan overgehouden. Maar de winterbroek en overschoen van een paar maanden oud hebben er een paar ventilatie gaten bij, dus die moeten vervangen worden.

Tijdens de val zag ik een mooie kras op het asfalt staan, welke veroorzaakt is door mijn rechter shifter :'(
[Afbeelding]

Gelukkig functioneert het schakelen en remmen nog wel, maar erg fraai is het niet.

Volgens de exloded view van Shimano, heb ik het vermoeden dat de metalen hendel niet los verkrijgbaar is.

• Battle scars accepteren en maar denken dat de volgende schade iets minder pijn doet als er al krassen opzitten (hopelijk niet van toepassing)
  • Compleet nieuwe shifter kopen, al gaat dat ook al mooi richting de €250,- excl. montage. Op MP zie ik ze ook nog niet voorbij komen, of meteen een complete set links/rechts
  • Creatief met schuurpapier en overspuiten. Maar waarschijnlijk zal dit of kleurverschil geven (kleurcode onbekend) of beide shifters compleet overspuiten
Hebben jullie nog andere ideeën of ervaring met bijv. bijstippen met een lakstift?
Unlimited colors doet ook deze reparaties, spuiten/repareren, alles kunnen ze wel. Je kunt ze altijd wel een berichtje sturen natuurlijk. https://www.unlimitedcolors.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beachadigd geanodiseerd aluminium kan wel opknappen van permanent marker (als tussenweg tussen accepteren en volledig herstellen). Van een afstandje zie je de schade dan niet echt, en je krijgt er geen scherpe overgang van zoals bij zelf afplakken en spuiten. En het is i.t.t. lak ook ietwat transparant, zodat de tint te tunen is door een laagje meer of minder aan te brengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:57
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring m.b.t. tubeless banden: nu heb ik de Schwalbe Pro One TLE 25mm i.c.m. Giant SLR 2 velgen.

Over de banden en het tubeless systeem ben ik na nog steeds zeer tevreden. Die discussie wil ik ook niet opgang trekken :+.

Echter, ik baal dat ik de band zelf niet op de velg kan krijgen. Voor de rest probeer ik namelijk zoveel mogelijk zelf te doen, echter dit lukt me gewoon niet.
Zou het verschil maken om over te stappen op een ander merk, en zo ja welke? Ik heb de Continental Grand Prix 5000 S TR op het oog, maar ben benieuwd of dit soepeler zou gaan. Zou bijvoorbeeld een bredere band (28mm) nog het verschil kunnen maken?
Ik heb de Schwalbe One banden (ook 25mm, maar niet de Pro versie) tubeless gemaakt op mijn DT-Swiss. P1800 wielset. Daar kreeg ik de banden relatief makkelijk omheen. Kan dus ook aan je velgen liggen.

Volgens mij is het van de GP 5000's bekend dat deze ook moeilijk, zo niet nog moeilijker, om de velg te krijgen is.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 16:51

McMiGHtY

- burp -

Van die 5000's klopt, maar hij heeft het over de STR's, das de nieuwe zeg maar.
Deze lijken op bepaalde velgen heel erg makkelijk te gaan..

Mocht iemand een review/filmpje tegen komen waar ze op een Lightbicycle AR55 velg worden gelegd..hoor/zie ik het graag!

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Ik heb de Vittoria Corsa Control op m'n Fulcrum Racing 5 DB velgen. Gaan er met een bandenlichter op. En kwam er ook achter dat ze kort na half loshalen zelfs met de hand erop gaan. Ploppen gaatz dan weer niet met een pomp, daar gebruik ik een compressortje voor.

Toevoeging: ik heb de 25mm maat.

[ Voor 6% gewijzigd door babbelbox op 18-01-2022 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:57

Mijn vrouw heeft Giant PR/2 velgen, met Giant Fondo 32mm tubeless banden; die kan ze zelf zonder enige moeite om de velg krijgen. Zelf heb ik Chinese velgen met hutchinson sector 28 tubeless. Ook geen centje pijn. Ik denk dat een bredere band absoluut scheelt, maar verder is het ook de combinatie velg/band/rubbersamenstelling die meetelt. Mijn clinchers op andere wielsetjes (conti/schwalbe) gaan moeizamer in elk geval.
Je kunt natuurlijk een bandenknecht gebruiken, maar mocht je onderweg met pech staan, is het wel handig als je het zonder kunt, zo'n ding is net te groot om mee te nemen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
• Compleet nieuwe shifter kopen, al gaat dat ook al mooi richting de €250,- excl. montage. Op MP zie ik ze
Dat ziet er niet zo fraai uit, maar hoe kom jij aan die prijs, als ik bijvoorbeeld hier kijk dan is die op voorraad voor €183,02?

Ik merkte dat het voorwiel van mijn Fulcrum Wind 55DB ineens nogal moeizaam liep en aanloopgeluiden maakte. Ik dacht eerst dat mijn remblokken aanliepen maar dat bleek dus niet het geval te zijn.

Het linker lager in het voorwiel blijkt vast te zitten en met de hand niet meer rond te draaien. Eerlijk gezegd had wel een iets langere levensduur verwacht. Aan de buitenzijde ziet de seal er nog als nieuw uit, dus vraag ik mij wel af hoe het lager zo kapot heeft kunnen gaan. Maar goed het lager moet dus vervangen worden.

Op zich is het vervangen van een industrielager niet echt spannend, alleen moet je daarvoor wel in het bezit zijn van het juiste gereedschap. Het blijkt dat een beetje deftig gereedschap behoorlijk aan de prijs is. Mijn vraag is dan ook of iemand wat betaalbaarder gereedschap wat toch goed werkt kan aanbevelen om lagers te extracten en te persen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58
kwiebus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:55:
[...]

Dat ziet er niet zo fraai uit, maar hoe kom jij aan die prijs, als ik bijvoorbeeld hier kijk dan is die op voorraad voor €183,02?

Ik merkte dat het voorwiel van mijn Fulcrum Wind 55DB ineens nogal moeizaam liep en aanloopgeluiden maakte. Ik dacht eerst dat mijn remblokken aanliepen maar dat bleek dus niet het geval te zijn.

Het linker lager in het voorwiel blijkt vast te zitten en met de hand niet meer rond te draaien. Eerlijk gezegd had wel een iets langere levensduur verwacht. Aan de buitenzijde ziet de seal er nog als nieuw uit, dus vraag ik mij wel af hoe het lager zo kapot heeft kunnen gaan. Maar goed het lager moet dus vervangen worden.

Op zich is het vervangen van een industrielager niet echt spannend, alleen moet je daarvoor wel in het bezit zijn van het juiste gereedschap. Het blijkt dat een beetje deftig gereedschap behoorlijk aan de prijs is. Mijn vraag is dan ook of iemand wat betaalbaarder gereedschap wat toch goed werkt kan aanbevelen om lagers te extracten en te persen?
Ali is vol met (wiel)lagerpersen. Gewoon zorgen dat de juiste maat drifter in het koffertje zit.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Toppertje schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Ik heb de PR2 wielen van Giant onder mijn fiets, en daar heb ik laatst zelf de banden van vervangen voor de Mavic Yksion Pro 2 banden, de 28mm variant, tubeless. Ging bijzonder makkelijk en kon de banden ook gewoon met de fietspomp op druk krijgen.

Edit; zie na even googelen wel dat die banden nergens meer te krijgen zijn helaas...
Pirelli TLR banden zijn ook zeer gemakkelijk op de Giant PR2 velgen te leggen en zonder compressor te sealen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Hoiz schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:40:
[...]

Pirelli TLR banden zijn ook zeer gemakkelijk op de Giant PR2 velgen te leggen en zonder compressor te sealen.
Daar staan ze wel bekend om ja, komen ook uit dezelfde fabriek als de Mavic's (Hutchinson).

Op dit moment rij ik ook op Mavic's en heb nog een setje reserve liggen. Daarna zal ik waarschijnlijk ook uitwijken naar Pirelli's.

De eerder genoemde GP5000 banden staan bekend om het extreem onvriendelijk om velgen heen te leggen.
Nu is er wel een nieuwe versie van op de markt. @MartijnMartijn als je die nu even besteld, kan je gelijk een review schrijven of ze er wel of niet overheen gaan O-) . Als je op safe wil --> Pirelli.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 23:08
Ook al doet-ie het nog best goed, wil ik toch mijn 30 jaar oude Peugeot met pensioen sturen en op zoek naar wat moderns. Omdat de ruimte in de schuur beperkt is, hang ik de fiets nu altijd aan de muur met het voorwiel eruit, waardoor het stuur dwars kan. Ik vraag me af of een steekas dan nog kan, of moet ik echt voor uitvalnaven gaan?

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
avdongen schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:43:
Ook al doet-ie het nog best goed, wil ik toch mijn 30 jaar oude Peugeot met pensioen sturen en op zoek naar wat moderns. Omdat de ruimte in de schuur beperkt is, hang ik de fiets nu altijd aan de muur met het voorwiel eruit, waardoor het stuur dwars kan. Ik vraag me af of een steekas dan nog kan, of moet ik echt voor uitvalnaven gaan?
NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!! Dat kun je de Peus toch niet aandoen!

Een steekas kan, maar om nou dat ding iedere keer los te schroeven, daar wordt je ook niet blij van. Stuur eens een foto van de schuur. Misschien komt iemand met een goed idee. Kan ook in de leukste praatgroep van Signal als het niet direct online moet/mag/lieverniet.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
DDX schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:10:
Metalen hendel is volgens mij wel los verkrijgbaar, iig voor dura ace maar prijs was daar al bijna gelijk aan compleet nieuwe shifter.
En dan mag je het nog gaan ombouwen.
Dan valt die optie af. Voor €100 prijsverschil wil ik nog wel een paar uurtjes in de schuur knutselen, maar wanneer het verschil te klein wordt ga ik liever voor zekerheid door één werkende unit aan te schaffen.
kwiebus schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:55:
Thanks, die had ik over het hoofd gezien. Met de snelle zoektocht kwam ik er een aantal tegen rond die prijs maar die waren voor mechanische velgrem of was net de linker shifter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 22:21
Dank voor alle reacties! Ik had de wielen al achterin liggen om naar de FM te gaan, maar ik ga het gewoon proberen met de Pirelli TLR. Naar de FM kan altijd nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 16:57
MartijnMartijn schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:30:
Dank voor alle reacties! Ik had de wielen al achterin liggen om naar de FM te gaan, maar ik ga het gewoon proberen met de Pirelli TLR. Naar de FM kan altijd nog.
Succes! Laat je hier weten hoe het gegaan is voor future reference? :)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Die heb ik nu 4x gemonteerd ofzo. Op zowel mijn carbon als alu setje, fluitje van een cent. Poppen met vloerpomp en houden insane goed druk. Toppers! Maar niet goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
Giant heeft een lijst met welke banden ze compatibel vinden met hun hookless velgen.
De Pirelli P zero staat hier op de lijst "niet geschikt".
Al heb ik de Pirelli P zero wel bij de YouTuber Just Ride Bikes voorbij zien komen op de SLR1 wielset. Dus in hoeverre het kwaad kan.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
https://www.cannondale.co...es/road/endurance/synapse

Geinig, Cannondale heeft de synapse ingebouwde verlichting gegeven inclusief een garmin radar. Die accu op het frame is handig, maar zal wel op weerstand stuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 15:45
leuk idee idd maar die accu had wel wat beter weggewerkt moeten zijn. Nu zullen waarschijnlijk veel mensen denken dat je met een hulpmotor rijdt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
Weer proprietaire shit.

Als die accu stuk gaat of minder wordt, kun je niet je lampje simpelweg vervangen. Moet je weer een accu gaan halen bij Cannondale == $$$$

Door de accu etc weegt de fiets in de Ultegra uitvoering iets van 10kg.

5 uur runtime op de normale modus. Das niet veel voor zo'n joekel van een batterij. En een max van 350 lumen is ook niet wauwie.

Je kunt zo geen zadeltasje kwijt :+ 8)

De goedkoopste versie is wel gevrijwaard van die, in mijn ogen, onnodige gimmicks.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De Strava routebuilder is sinds kort vervuild met allerlei startpunten (?), winkels en restaurants. Iemand een idee of en hoe dat uit te zetten is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:06:
Weer proprietaire shit.

Als die accu stuk gaat of minder wordt, kun je niet je lampje simpelweg vervangen. Moet je weer een accu gaan halen bij Cannondale == $$$$

Door de accu etc weegt de fiets in de Ultegra modus iets van 10kg.

5 uur runtime op de normale modus. Das niet veel voor zo'n joekel van een batterij. En een max van 350 lumen is ook niet wauwie.

De goedkoopste versie is wel gevrijwaard van die, in mijn ogen, onnodige gimmicks.
Het is een oplossing voor een probleem dat er ansich wel is. Het vervolgens niet oplost en dat op een verschrikkelijk lelijke/domme manier.

Heb je een hoop managers voor nodig, om dit te bereiken!

Medelijden met alle Cannondale dealers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 11:28
De Cannondale ben ik ook geen fan van, eigenlijk ook gewoon erg lelijk...
De achterlicht oplossing van de Merida Reacto is wat mij betreft dan beter, alleen jammer dat het op AAA is ipv oplaadbaar. Achterlicht vervangen is ook niet overdreven duur (€40), moet dan wel leverbaar blijven. Wel een fijn idee om altijd (een goed weggewerkt) achterlicht te hebben. Is alleen geen Garmin Radar oplossing.
Achterlicht Merida Reacto: https://www.merida.nl/acc...cht+reacto+cf2-slash-cf4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
ydderf schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:14:
[...]

Giant heeft een lijst met welke banden ze compatibel vinden met hun hookless velgen.
De Pirelli P zero staat hier op de lijst "niet geschikt".
Al heb ik de Pirelli P zero wel bij de YouTuber Just Ride Bikes voorbij zien komen op de SLR1 wielset. Dus in hoeverre het kwaad kan.....
Dank, klinkt een beetje als: 'wij van WC-eend'. We gaan het meemaken:)!

EDIT: P ZERO™ Race TLR SL 28-622 is compatible with hookless rims according to ETRTO 5bar/73psi max pressure limitations.

[ Voor 9% gewijzigd door MartijnMartijn op 19-01-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
GWBoes schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:57:
leuk idee idd maar die accu had wel wat beter weggewerkt moeten zijn. Nu zullen waarschijnlijk veel mensen denken dat je met een hulpmotor rijdt.
Zeker. Weet ook niet of ik er fan van ben hoor, maar vind het in elk geval interessant dat een merk iets probeert. Wat ik in de GCN video zag is dat ze een aantal proprietaire zaken van het vorige model hebben gestandaardiseerd (zadelpen, bevestiging van zadelpen, BB).

En als dat spul niet al te duur is en beschikbaar blijft lijkt het me niet per se slecht

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 20:52

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S61eF55GanYOutipaw_9MnOvJgk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7hkI7DeibJEmkZaZpvBNmJb.jpg?f=fotoalbum_tile

Hee! Mijn linker zag er ook zo uit.

Ik heb mijn linker nog, dus je kunt jouw linker shifter omruilen voor die van mij - dan heb je er twee met krasjes O-).

Zelf heb ik m'n shifter heel licht geschuurd, en daarna met zwarte permanent-marker het erste 'bijgewerkt'. Ik had toen al een nieuwe besteld overigens, dus mijn oude linker ligt in een doos in de schuur, bij m'n andere Di2 spul.

De hendel van de schijfremshifters is inderdaad geen los onderdeel... bij de velgremshifters wel :(

Overigens vond de schade-expert die namens de NTFU de schade kwam opnemen mijn shifter zo beschadigd en lelijk, dat ze het hele bedrag vergoed hebben. Had ik niet verwacht, maar was een fijne meevaller..

[ Voor 6% gewijzigd door Salteh op 19-01-2022 15:53 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
Salteh schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:51:
Ik heb mijn linker nog, dus je kunt jouw linker shifter omruilen voor die van mij - dan heb je er twee met krasjes O-).
Bedankt voor je aanbod, maar dat was niet helemaal de oplossing die ik zocht. :)

Maar is de 11-speed variant van jou sowieso niet aan vervanging toe voor de 12-speed? Dan heb ik wel een oplossing om te voorkomen dat de doos met DI2 spullen te vol wordt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-09 15:04

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

mhr-zip schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Het is een oplossing voor een probleem dat er ansich wel is. Het vervolgens niet oplost en dat op een verschrikkelijk lelijke/domme manier.

ach, zorgt er misschien wel voor dat er eens een fiets langer dan 2 dagen op voorraad blijft staan :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
mhr-zip schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Je klinkt een beetje gefrustreerd maat ;)

Ik vind het ook niet overdreven fraai, maar ik denk dat ik wel mee zou kunnen leven. Als ze nu ook nog even een garmin mount integreren op het stuur en die voeden via die accu is het helemaal mooi. In elk geval goed dat er keus is :)
Afbeeldingslocatie: https://www.12gobiking.nl/media/fit?width=1200&height=1200&type=webp&url=https://www.12gobiking.nl/media/catalog/product/c/2/c22_c12302u_synapse_crb_3_l_bch_pd.jpg

Vraag me af of je die accu in het voorbijgaan uberhaupt ziet

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2022 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller

[Afbeelding]

Ik zou eens bij een automaterialen handel binnenstappen. Spuitbusje primer, lak in de meest bijpassende kleur en eventueel een toplaagje transparant zou best wel eens een goed resultaat kunnen geven. Wel even aandacht geven aan de voorbereiding (schuren, afplakken etc)

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
418O2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Je klinkt een beetje gefrustreerd maat ;)

Ik vind het ook niet overdreven fraai, maar ik denk dat ik wel mee zou kunnen leven. Als ze nu ook nog even een garmin mount integreren op het stuur en die voeden via die accu is het helemaal mooi. In elk geval goed dat er keus is :)
[Afbeelding]

Vraag me af of je die accu in het voorbijgaan uberhaupt ziet
@mhr-zip is altijd de rust zelve

Ze komen met een, in mijn ogen, halve oplossing, voor een probleem dat allang opgelost is. Die oplossing heet "naafdynamo". Zijn je lampjes ook niet na 2-3 uur onbruikbaar omdat de accu leeg is.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ElGreco schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Ze komen met een, in mijn ogen, halve oplossing, voor een probleem dat allang opgelost is. Die oplossing heet "naafdynamo". Zijn je lampjes ook niet na 2-3 uur onbruikbaar omdat de accu leeg is.
Dan zit je weer met een naaf die je nergens kan krijgen. Ik vind dit zelf wel een nette oplossing. De accu wil je sowieso laag in verband met het zwaartepunt. En in het frame verwerken is misschien ook wat kostbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
418O2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Dan zit je weer met een naaf die je nergens kan krijgen.
Zou je deze quote kunnen uitleggen?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Ik begrijp die branduren ook niet, zo'n accu en dan een paar uur brandtijd... Dat red ik met mijn Lezyne Micro Drive 800XL ook gewoon en dan heb ik een hogere max en ziet je fiets er niet uit als een halve e-bike ;).

Als je langer wil met vaste verlichting begrijp ik dat heel goed maar dan lijkt mij een naafdynamo ook de logische oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 19-01-2022 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ElGreco schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Zou je deze quote kunnen uitleggen?
Als je een andere wielset wil, moet je een naaf met dynamo hebben, dat is ook weer specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ElGreco schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:06:

Voor mijn vrouw een Giant Numen uniclip gekocht om die reden. Ze heeft het stock Liv zadel erop zitten. Best een nette oplossing. (al houdt ie het voor een achterlichtje niet heel erg lang vol)

Afbeeldingslocatie: https://images.giant-bicycles.com/b_white,c_pad,h_650,q_80/v2sdhzd1yri82bibx6vr/400000141.jpg

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 23:08
418O2 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:10:
[...]

Als je een andere wielset wil, moet je een naaf met dynamo hebben, dat is ook weer specifiek.
Ik heb wel eens een systeem gezien van een ring aan de spaken, ter grootte van een remschijf, met een spoeltje op de vork, samen een (open) dynamo. Geen idee of dat überhaupt nog te krijgen is, maar het is in ieder geval achteraf te monteren.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:29

Roozzz

Plus ultra

Nu we in de lichtjes zitten, meteen maar even een vraagje. Met het grauwe weer van de afgelopen tijd zijn mijn oude lampjes toe aan een upgrade. De garmin varia radar lijkt mij een briljant concept, dus dat lijkt een no brainer. Maar voor de voorkant heb ik wat meer vraagtekens. Vooral doordat ik wat langere fietsrondjes in gedachten heb voor het voorjaar/zomer, waar ik waarschijnlijk ook wel eens een nacht door zal rijden. Dus als we gaan upgraden dan maar meteen goed.

Hoe pakken jullie dat aan? Is dat een kwestie van wisselen, tussendoor opladen of gaan voor de maximaal grote accu? Aanraders qua lampen?

Stiekem vind ik de brandtijd van bijv een lezyne wat tegen vallen op de 250lumen stand. Dat lijkt mij toch wel de ondergrens qua licht. Minus een beetje vanwege de marketing, minus een paar keer hogere stand en je kijkt toch al snel naar een uur of 6 lijkt me... :?

[ Voor 22% gewijzigd door Roozzz op 20-01-2022 10:24 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Specialized heeft daarvoor het SWAT systeem : https://www.specialized.c...71527?color=265484-171527

Onder mijn Specialized Power ARC Expert hangt een 3D geprinte mount waar je gewoon je garmin inklikt zoals met een headunit. Gewoon ergens online gekocht, ideaal imo.
Roozzz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:21:
Nu we in de lichtjes zitten, meteen maar even een vraagje. Met het grauwe weer van de afgelopen tijd zijn mijn oude lampjes toe aan een upgrade. De garmin varia radar lijkt mij een briljant concept, dus dat lijkt een no brainer. Maar voor de voorkant heb ik wat meer vraagtekens. Vooral doordat ik wat langere fietsrondjes in gedachten heb voor het voorjaar/zomer, waar ik waarschijnlijk ook wel eens een nacht door zal rijden. Dus als we gaan upgraden dan maar meteen goed.

Hoe pakken jullie dat aan? Is dat een kwestie van wisselen, tussendoor opladen of gaan voor de maximaal grote accu? Aanraders qua lampen?

Stiekem vind ik de brandtijd van bijv een lezyne wat tegen vallen op de 250lumen stand. Dat lijkt mij toch wel de ondergrens qua licht. Minus een beetje vanwege de marketing, minus een paar keer hogere stand en je kijkt toch al snel naar een uur of 6 lijkt me... :?
Lezyne 1200XL heb ik op, top ding imo. Maar ik rijd ook geen hele nacht door, hooguit 2-3 uurtjes in het donker. Daar is deze perfect voor. Heb de smart versie icm achterlicht zodat je met profielen kunt instellen wat bepaalde acties doen, bijvoorbeeld 250 lumen voor = achterlicht uit, 800 lumen voor = achterlicht stand 1 etc. Dat in combinatie met de RTL515 is een top setup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 17:44

Ik doe het zelf niet, maar vaak zie je een powerbank in een stuurtas/frametas of inderdaad een extra lampje mee nemen om te wisselen.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 16:51

McMiGHtY

- burp -

Nieuwe Synapse kopen..is dat niet een mooie oplossing?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco

Voor zoiets is een dynamo de beste oplossing. Maar dat vergt een investering en voor sommigen is dit lastig ;)

Andere opties:
- 2e lamp
- lamp met verwisselbare batterij (*zie hieronder)
- tussendoor opladen met een powerbank #1: dit kan lastig zijn als je lamp midden in de nacht leeg is
- tussendoor opladen met een powerbank #2: je kiest een lamp waarbij de oplaadport nog goed bereikbaar is als de lamp in zijn mount is. Vanuit een toptube tasje kun je dan met een spiraal usb kabel de lamp voeden. Voorwaarde is wel dat de lamp EN aan kan staan EN tegelijkertijd kan opladen (of in ieder geval minder snel ontladen door de toevoer aan stroom vanuit de powerbank). Potentieel punt van aandacht: regen.

* ik heb deze lamp gekocht een tijd terug: https://nl.aliexpress.com...b65c24e72a2f6c0ba27920369

Voor een Ali lampje niet heel goedkoop maar wel goed. Pluspunten vind ik dat de lamp op de laagste stand nog steeds voldoende licht geeft, ook buiten de bebouwde kom.

Nog een belangrijk pluspunt is dat je de kop er af kunt halen en om kunt draaien. Waarom is dit handig? Heel vaak wil je je lamp onder je Garmin houden. Als je dit doet, moet de lamp omgedraaid worden. Dan is de straal niet meer optimaal. Dit is minder evident bij een lamp met een ronde straal, maar een lamp met een ronde straal vind ik vervelend omdat ik of mijn tegenliggers verblind, of deze zodanig naar beneden moet richten om tegenliggers te sparen dat ik er geen r**t meer aan heb. Deze lamp heeft een afgevlakte bovenkant en voldoet ook direct aan de Duitse regelgeving (belangrijk voor ons Hollanders? Meh)

En nog een, in jouw geval, mooie extra: de batterij is verwijderbaar. Bij het bestellen van de lamp kun je direct een tweede batterij mee bestellen. Als batterij 1 leeg is, haal je de kop eraf, batterij eruit, nieuwe erin en gaan.

Mocht je voor deze lamp gaan, bestel echt direct de losse batterij mee. Als je deze later los bestelt wordt deze door de vervoerder geweigerd omdat ze geen losse batterijen willen vervoeren (alsof er geen batterij in de lamp zelf zit, maar goed). Dit heb ik zelf ervaren. Mocht je deze lamp kopen, koop je dan ook direct een extra batterij voor mij mee? :)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
McMiGHtY schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:13:
Nee

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

McMiGHtY schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:13:
Nee, de hoop was nog dit jaar iets te fietsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

@ElGreco kijk dat is heel veel nuttige informatie waar ik nog geen seconde bij stil gestaan had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Roozzz schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Nee, de hoop was nog dit jaar iets te fietsen :+
Hij is op een aantal plekken op voorraad

Begrijp me overigens niet verkeerd over die lampendiscussie; ik zou die synapse ook niet kopen om die lampen hoor. Fiets zelf met een Varia (echt een aanrader, kost ff wat, maar geeft zoveel mentale rust) en chinese koplampen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:13
[...] Vooral doordat ik wat langere fietsrondjes in gedachten heb voor het voorjaar/zomer, waar ik waarschijnlijk ook wel eens een nacht door zal rijden. Dus als we gaan upgraden dan maar meteen goed.

Batterijlampen = concessies.
Als je het ècht goed wilt aanpakken? SON naafdynamo en verlichting. Dat is het beste dat er is, heb je altijd bij je, werkt altijd en raakt niet leeg.
Kost wel wat en je moet je voorwiel opnieuw (laten) spaken, maar dan ben je gewoon klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Dat ligt ook aan je requirements naturlijk, naafdynamo is fijn als je mee doet aan een event waarbij je ook 's nachts fietst (bijvoorbeeld), maar 9/10 lampen zijn voor woon-werk verkeer en dan is 5-8 uur batterij prima en in de zomer haal je ze van je fiets. En dat is gelijk ook het nadeel van deze synapse, het zit er altijd op, dus worst of both worlds.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Persoonlijk gebruik ik gewoon normale zaklamp gemonteerd op stuur.
Paar 18650 accu’s op voorraad (ook voor mijn andere zaklampen), en wisselen wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 14:58
defusion schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:50:
Persoonlijk gebruik ik gewoon normale zaklamp gemonteerd op stuur.
Paar 18650 accu’s op voorraad (ook voor mijn andere zaklampen), en wisselen wanneer nodig.
hier zat ik ook aan te denken, heb je daar een speciale oplader voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
pannekoek schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:52:
[...]

hier zat ik ook aan te denken, heb je daar een speciale oplader voor?
https://nl.aliexpress.com/item/1005002741778094.html
https://nl.aliexpress.com/item/32756931361.html

Ik heb deze, heb je gewoon stuurmontage er bij. Die eerste heeft ook nog eens laden via usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

Canyon heeft net de nieuwe Enduracemodellen online gezet: https://bit.ly/Enduracenl

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Lulukai schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:56:
Canyon heeft net de nieuwe Enduracemodellen online gezet: https://bit.ly/Enduracenl
Nog redelijk wat voorraad ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MrAngry schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:41:
Dat ligt ook aan je requirements naturlijk, naafdynamo is fijn als je mee doet aan een event waarbij je ook 's nachts fietst (bijvoorbeeld), maar 9/10 lampen zijn voor woon-werk verkeer en dan is 5-8 uur batterij prima en in de zomer haal je ze van je fiets.
Naafdynamo is ideaal voor in de nacht. Ook wel extreem duur als je 1 keer een nachtje door gaat (wat meestal in de zomermaanden is).

Maar als je het vaker doet of veel woon-werk is het wel mooi spul.

Al heb ik denk ik @DDX het vaakst snachts zien rijden, die heeft ook geen dynamo.
En dat is gelijk ook het nadeel van deze synapse, het zit er altijd op, dus worst of both worlds.
Inderdaad, ik kan er echt niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:29
Prijs valt me mee, voor het vergelijkbare CF7 model betaalde ik 1,5 jaar geleden net zoveel. Had verwacht dat de prijzen nu hoger zouden liggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Een naafdynamo is niet per se alleen handig als je hele nachten door haalt, het is ook best prettig op een woon-werk fiets omdat je er dan niet aan hoeft te denken dat je lampjes opgeladen zijn de avond ervoor, zeker als het straks weer meerdere dagen per week is na corona.

Maar ook hiervoor geeft de Synapse geen oplossing :).

Edit: Ik heb soms best spijt dat ik destijds niet voor de FE versie (met naafdynamo standaard) van de Nuroad ben gegaan aangezien mijn eigen Nuroad uiteindelijk toch wel een pure woon-werk fiets is geworden in het gebruik.

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 20-01-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:10
jammer genoeg niet de ultimate.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Het ziet er niet nieuw nieuw uit. Eerder weer gewoon beschikbaarheid van het bekende model. Wel opvallend dat ze nu ook een versie met Tiagra hebben, dat hadden ze volgens mij nooit.
JP_S schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:55:
jammer genoeg niet de ultimate.
Daar had echt een poos een update van moeten zijn. Ik ben ook heel benieuwd welke kant zij ermee op gaan. De Aeroad is nu een beetje de alles kan ermee fiets. Wordt de Ultimate dan de ultieme klimfiets met een gewicht onder de UCI-grens?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Kluus schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:36:
Een naafdynamo is niet per se alleen handig als je hele nachten door haalt, het is ook best prettig op een woon-werk fiets omdat je er dan niet aan hoeft te denken dat je lampjes opgeladen zijn de avond ervoor, zeker als het straks weer meerdere dagen per week is na corona.

Edit: Ik heb soms best spijt dat ik destijds niet voor de FE versie (met naafdynamo standaard) van de Nuroad ben gegaan aangezien mijn eigen Nuroad uiteindelijk toch wel een pure woon-werk fiets is geworden in het gebruik.
Mijn dochter heeft ook een naafdynamo (cortina zoals alle scholieren), dan doet ze tenminste haar lampen altijd aan. Wél merk ik wat extra weerstand als de (led) lamp ingeschakeld is, dus het kost je wel wat wattjes. Ik heb op mijn woonwerkfiets een oplaadbare lamp, en die neem ik mee naar binnen; op werkplek laadt ik alles tegelijk op (watch, oordopje, lampje). Achter is gewoon 2 penlites, gaan een heel seizoen mee.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
avdongen schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:18:
[...]

Ik heb wel eens een systeem gezien van een ring aan de spaken, ter grootte van een remschijf, met een spoeltje op de vork, samen een (open) dynamo. Geen idee of dat überhaupt nog te krijgen is, maar het is in ieder geval achteraf te monteren.
Dat is er zeker nog; ik zag bij Ali express ook een systeem met een magneetje op de spaken; met een klein enkel achter(led)lichtje. Dat is hetzelfde principe. Nadeel is dat de hoeveelheid stroom afhangt van de kwaliteit en sterkte van de magneten in de ring. Dus het wordt óf heel zwaar, of levert weinig stroom op.
Een goede headlight trekt zo een Ampère of meer, en dat levert zo'n dynamo niet.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Nu we in de lichtjes zitten, meteen maar even een vraagje. Met het grauwe weer van de afgelopen tijd zijn mijn oude lampjes toe aan een upgrade.
Ik pak meestal een spare lamp mee als ik bang ben dat ik het niet redt. Maar een accupack zou ook kunnen; ik heb al eens gecheckt of de lamp stroom trekt uit het externe accupack als ie aan is, en dat was het geval.

Mijn eigen lamp zit met een gopro mount+garmin voorop de stuurpen. De spare lamp (lamp van mijn vrouw) is een zelfde soort maar dan met een rubber strap voor óp het stuur.
Gewoon een Rockbros lamp van Ali, veel licht, weinig geld. Nadeel van mijn rockbros+gopro mount is wel dat ie moeilijk van de mount af kan want er zit geen schuifje (maar dus ook alles metaal dus in theorie steviger). Heb hem dus altijd eraan zitten, en ik laadt hem gewoon in de garage op.

[ Voor 13% gewijzigd door Mistraller op 20-01-2022 13:22 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Fisico schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:10:
[...]

Het ziet er niet nieuw nieuw uit. Eerder weer gewoon beschikbaarheid van het bekende model. Wel opvallend dat ze nu ook een versie met Tiagra hebben, dat hadden ze volgens mij nooit.
Het zijn inderdaad gewoon dezelfde modellen, met nieuwe onderdelen, en dan noemen ze het nieuw. Versie met Tiagra hadden ze in het verleden zeker wel (ik had er namelijk zo 1).

Op een volledig nieuw design/model is het al jaren wacht bij Canyon zowel voor de Endurace en Ultimate. Ik vind nergens terug hoe oud, maar beide al zeker >4 jaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Lulukai op 20-01-2022 13:34 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 15:45
Mistraller schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:19:
[...]
Wél merk ik wat extra weerstand als de (led) lamp ingeschakeld is, dus het kost je wel wat wattjes.
Dat merk je zeker. Op de gravelbike heb ik een shutter precision dynamo met Cinq plug5 plus powerbank en als die aan het opladen is voel je op lage snelheid elke pool van de dynamo. Omdat ik hem nu niet gebruik zit alleen de dynamo nog in het wiel maar die neemt ook nog wel een paar watt zonder belasting.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
@Lulukai en @Fisico

Volgens mij konden de oude Endurace modellen tot 32mm bandjes aan. Deze gaat nu veel verder. Afgemonteerd met 35mm Schwalbes wat betekent dat een 38er er ook in zal passen.

Ze zijn de TREK Domane weg ingeslagen met road plus ruimte voor dikkere banden.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Klopt hoor, ze doen lichte aanpassingen maar het blijft hetzelfde design

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mistraller schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:19:
[...]

Mijn dochter heeft ook een naafdynamo (cortina zoals alle scholieren), dan doet ze tenminste haar lampen altijd aan. Wél merk ik wat extra weerstand als de (led) lamp ingeschakeld is, dus het kost je wel wat wattjes. Ik heb op mijn woonwerkfiets een oplaadbare lamp, en die neem ik mee naar binnen; op werkplek laadt ik alles tegelijk op (watch, oordopje, lampje). Achter is gewoon 2 penlites, gaan een heel seizoen mee.
Ja precies, dat doe ik ook wel en losse lampjes zijn ook zo slecht nog niet want die kan ik ook gebruiken wanneer ik de echt racefiets of de MTB eens mee naar het werk neem. Maar dit opladen is alsnog iets waarvoor de Synapse dus geen "oplossing" is en mogelijk juist lastiger maakt, want heeft iemand al uitgevonden hoe je die accu oplaad? Ik mag hopen dat dit gewoon met usb is want anders kan je weer een extra lader mee naar je werk sjouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:43:
@Lulukai en @Fisico

Volgens mij konden de oude Endurace modellen tot 32mm bandjes aan. Deze gaat nu veel verder. Afgemonteerd met 35mm Schwalbes wat betekent dat een 38er er ook in zal passen.

Ze zijn de TREK Domane weg ingeslagen met road plus ruimte voor dikkere banden.
In de oude konden onofficieel ook wel 35 mm bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Lulukai schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:22:

Op een volledig nieuw design/model is het al jaren wacht bij Canyon zowel voor de Endurace en Ultimate. Ik vind nergens terug hoe oud, maar beide al zeker >4 jaar.
De Endurace heb ik ook nog gehad met 105 en die bijzondere zadelpen die fiets was uit 2017. De Ultimate heeft ook her en der een aanpassing gehad voor schijfremmen en een meer aero-cockpit en met de CFR is er een nieuw topmodel gekomen, maar ook dat is toch pappen en nathouden geweest.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Kluus schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:36:

Ag een collega heeft de FE. Naaf dynamo is na 4k km overleden en is niet zomaar te vervangen. Hij heeft nu maar een nieuwe voorwiel gekocht..

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
MaSw85 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Succes! Laat je hier weten hoe het gegaan is voor future reference? :)
@Hoiz @mhr-zip

Dank voor jullie reacties! Man wat was de Pirelli (28mm) er makkelijk op te leggen! _/-\o_
Oppompen had wat meer voeten in aarde, maar uiteindelijk is dat ook goed gelukt.

Had in al mijn enthousiasme alleen de rotation indicator gemist, waardoor ik de band precies verkeerd om had gelegd. Daar kwam ik tijdens de rit vanavond meteen achter, want de band liep bij de eerste bocht leeg (ondank dat hij netjes had geplopt).
Zojuist opnieuw gedaan, hopelijk morgen of zaterdag een herkansing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
MartijnMartijn schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Had in al mijn enthousiasme alleen de rotation indicator gemist, waardoor ik de band precies verkeerd om had gelegd. Daar kwam ik tijdens de rit vanavond meteen achter, want de band liep bij de eerste bocht leeg (ondank dat hij netjes had geplopt).
Dat heeft toch alleen met waterafvoer cq profiel te maken?

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwiebus
  • Nu online
ElGreco schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:27:
[...]

Ali is vol met (wiel)lagerpersen. Gewoon zorgen dat de juiste maat drifter in het koffertje zit.
Inmiddels heb ik de lagers in het wiel vervangen. Ik heb op Amazon een lagerpers, een extractor en een tweetal lagers gekocht

Zelf ben ik niet zo fan van Ali zeker niet als het nog uit China moet komen. Leuk dat het zo goedkoop is maar als levering pas in april of het verzenden is duurder dan het item om het binnen 10 dagen te ontvangen dan hoeft het voor mij niet. Dit is bijvoorbeeld een zelfde perssetje als wat ik nu heb.
[...]
Rotation richting van de band zal lijkt mij niet de oorzaak zijn dat de band leeg liep.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Die draairichting is echt voor de show, tenminste bij racefietsbanden.
Dat zijn paar kleine kiertjes die echt niets doen kwa afwatering ofzo.

Eerste Schwalbe Pro one banden hadden niet eens profiel, maar hebben ze 2e keer wel gedaan omdat hoop klanten daar toch om vroegen/dachten dat dat nuttig was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Naafdynamo is ideaal voor in de nacht. Ook wel extreem duur als je 1 keer een nachtje door gaat (wat meestal in de zomermaanden is).

Maar als je het vaker doet of veel woon-werk is het wel mooi spul.

Al heb ik denk ik @DDX het vaakst snachts zien rijden, die heeft ook geen dynamo.
Naafdynamo is vast heel leuk, maar ik heb het idd niet.
Voor ritjes van 3 a 4 uur fietsen door het donker heb je niet echt snel een extra batterij nodig.
Op veel stukken kan je fietsen met standje 250 lumen oid, vooral als er geen bebouwing is/geen straatverlichting ed.
Soms even schakelen naar hogere stand.
En op sommige momenten gewoon hopen dat er niemand loopt/er rotzooi op de weg ligt. (als je verblind wodt door tegenliggers/auto's die met koplampen de berm in schijnen ed)

Ik heb ook een lezyne waar je 18650 batterijen ik kan doen, voor echt lange nachttochten neem ik dan paar extra 18650 batterijen mee en kan je hele nacht door. (met 2 batterijen extra kom je lange nacht wel door)
Helaas doet hij het niet 100% meer (als in schiet soms zomaar standje terug bij bultje/stuiteren, moet je weer op knop drukken)
En helaas verkoopt lezyne nu alleen maar lampen waar je batterij niet kan wisselen.

Vorig jaar ook Lupine lamp gekocht met losse batterijen
Zodat ik lamp ook onder garmin kan monteren icm stuurtasje. (wat lastig gaat als je een normale lamp koopt met batterij eraan, dan zit dat in de weg bij je stuurtas)
Zit eigenlijk permanent op mijn strandfiets, heb hem vorig jaar gekocht toen ik grenspalen tocht ging fietsen.
En op het strand is de hoogste stand (2000 lumen) ook wel handig.

Naafdynamo heb ik niet om aantal redenen ;
-lastig wisselen tussen de diverse fietsen die ik heb, met lamp onder garmin doe ik schroefje los en zet ik de lamp over naar andere fiets.
-kost toch iets van weerstand, al is de vraag of je dit echt merkt. (stuurtas kost je ook extra weerstand)
-je kan minder makkelijk even je voorwiel wisselen, als in dan mis je de dynamo.
-extra draadjes die je moet wegwerken (/speciale vork hebben)

Dus heb je wat geld over koop dan de lupine, aanrader ;
https://www.lupine.de/products/headlamps/piko

Of gewoon zo'n set die ik voor dagelijkse woonwerk gebruik ;
https://www.futurumshop.n...rlichtingsset-zwart.phtml
Heb ik geprogrameerd op 3 standen, 1 die ik in stad ed gebruik of als het schemert en uren meegaat (200 lumen volgens mij)
450 lumen oid voor buitengebied
en 1000 lumen voor als ik even goed zicht wil hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Nu we in de lichtjes zitten, meteen maar even een vraagje. Met het grauwe weer van de afgelopen tijd zijn mijn oude lampjes toe aan een upgrade. De garmin varia radar lijkt mij een briljant concept, dus dat lijkt een no brainer.
garmin varia is ook echt goed, de radar is handig voor achteropkomend verkeer
maar batterij is het net niet, ga ik een dagje fietsen neem ik voor zekerheid altijd extra achterlampje mee
overdag is de radar handig maar dan op het eind van de dag zoals nu zon onder gaat krijg je batterij alert.

of als ik hem voor woon werk gebruik dan krijg je 's avonds bij kleine omweg alert.
ik heb wel de oudere versie, nieuwe versie gaat volgens mij (in lagere stand) langer mee

en irritant aan de versie die ik heb dat als je samen met iemand fietst de lamp te vel is voor iemand in je wiel
ik heb zelfs al eens gewoon van iemand onderweg (ebiker) de opmerking gehad dat mijn lamp hem verblinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
DDX schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Die draairichting is echt voor de show, tenminste bij racefietsbanden.
Dat zijn paar kleine kiertjes die echt niets doen kwa afwatering ofzo.

Eerste Schwalbe Pro one banden handen niet eens profiel, maar hebben ze 2e keer wel gedaan omdat hoop klanten daar toch om vroegen/dachten dat dat nuttig was.
Ik denk inderdaad dat het niet de band zelf is geweest, maar het ventiel. De band liep niet geheel leeg en ik kon er nog op terugfietsen.
Het omdraaien van de band is ook gelukt en hij blijft op spanning, dus het zal nu wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 22-09 09:46
Ik heb 2 gravelfietsen. Eén met een dynamo, spatborden en bagagedrager als woonwerkfiets. En een die ik gebruik om in de winter in de bossen te rijden.

De naafynamo is heerlijk voor woon/werk, maar geeft ook lang niet zo heel erg veel licht en de extra weerstand voel je wel. Dat si een cube nuroad van 2018 die helemaal zo geleverd kwam. Ideale woonwerkfiets voor wat langere afstanden over minder ideale wegen.

Op de gravel, of eerder crossfiets, heb ik een lezyne 1600, die echt wel een hele hoop meer ligt geeft en ideaal is voor de technischere stukjes in de bossen. Daar geeft de supernova op mijn andere fiets echt niet voldoende licht voor.

Ervoor had ik enkele betere lampjes van aliexpress. Die geven voldoende licht, maar waren nooit ideaal. Nooit was de straal breed genoeg, ging de batterij lang genoeg mee of was de mount stevig genoeg. Voor zichtbaar te zijn allemaal prima, maar als je echt in het donker in het bos wil rijden, zijn de duurdere merkproducten toch de betere keuze.

[ Voor 21% gewijzigd door Teun_2 op 21-01-2022 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Teun_2 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:42:
Ik heb 2 gravelfietsen. Eén met een dynamo, spatborden en bagagedrager als woonwerkfiets. En een die ik gebruik om in de winter in de bossen te rijden.

De naafynamo is heerlijk voor woon/werk, maar geeft ook lang niet zo heel erg veel licht en de extra weerstand voel je wel. Dat si een cube nuroad van 2018 die helemaal zo geleverd kwam. Ideale woonwerkfiets voor wat langere afstanden over minder ideale wegen.

Op de gravel, of eerder crossfiets, heb ik een lezyne 1600, die echt wel een hele hoop meer ligt geeft en ideaal is voor de technischere stukjes in de bossen. Daar geeft de supernova op mijn andere fiets echt niet voldoende licht voor.

Ervoor had ik enkele betere lampjes van aliexpress. Die geven voldoende licht, maar waren nooit ideaal. Nooit was de straal breed genoeg, ging de batterij lang genoeg mee of was de mount stevig genoeg. Voor zichtbaar te zijn allemaal prima, maar als je echt in het donker in het bos wil rijden, zijn de duurdere merkproducten toch de betere keuze.
Ik kan uit de specs niet halen welke dynamo er in zit. Uit de plaatjes denk ik een model van ShutterPrecision. Tussen de verschillende modellen van SP zit onwijs verschil in het geleverde stroom per snelheid.

Jouw lampje is best duur maar levert "maar" 60lux op. Een Busch + Müller Lumotec IQ-X is goedkoper en levert 100lux (heb ik op mijn fiets).

Het kan zijn dat jouw lampje niet sterk genoeg is (voor jou) en/of dat de dynamo de mogelijkheden van het lampje niet volledig benut.

Men vergelijkt lampjes op basis van lumen wat niet helemaal correct is vanuit het perspectief van de rijder. Hoe krachtig een lamp is boeit eigenlijk niet, het gaat om de lux waarde (geeft aan hoeveel oppervlakte op een bepaalde afstand goed verlicht is). Maar die cijfers worden zelden gedeeld.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikkie99
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-09 10:11
Ik gebruik zelf al een aantal jaar met grote tevredenheid de sigma buster 2000 fietslamp. De aanschaf is weliswaar prijzig met 179 euro maar vooral de grote brandduur door de losse accu vind ik zeer prettig. Op de laagste stand (300 lumen) houdt hij het 20 uur vol en op de één na laagste stand (600 lumen) 10 uur waardoor het prima te doen is om een hele nacht door te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 14:58
om aan te haken in de lampendiscussie, ik heb zitten kijken naar zo'n Fenix zaklamp . Uiteraard zijn er 8 miljoen verschillende die allemaal op elkaar lijken, maar mijn idee was om zo'n zaklamp op mijn stuur te klikken indien mogelijk. 18650 batterijen erin helemaal mooi.

Mijn vraag is, iemand anders ook al aan zoiets gedacht en zo ja, wat zijn de bezwaren tegen dit idee? Ik zie namelijk niemand met dit idee hier voorbij komen, terwijl je volgens mij zodoende een veel betere lamp hebt die je ook nog eens voor iets anders kan gebruiken.

Ben benieuwd!

[ Voor 6% gewijzigd door pannekoek op 21-01-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nadeel van zaklamp is dat die vaak een ronde straal heeft, terwijl een goede fietslamp meer ovaal is zodat je niet de hemel aan hetverlichten bent.
En meer van de berm ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 18:40
Gewoon zo'n zaklamp op je fiets monteren, dan weet je zeker dat het genoeg is. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15
Heb je wel een kernreactor op zadeltasgrootte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb op zowel MTB als gravelbike een dynamo, maar het voordeel is vooral "altijd bij je". Lichtopbrengst is ook een goede lamp (SON Edelux II en B+M iQ-X) veel minder dan met een beetje knappe acculamp. Voor vaste rondje hier in de buurt over fietspaden voldoet dynamolicht op zich wel weer prima. :)

Sinds kort daarom ook een Lezyne 1200 erbij voor op de MTB, en als ik die 2 of 3 klikjes minder fel zet (dan issie vergelijkbaar met de 600 van m'n fietsmaatje) is dat ook echt prima licht om mee over een donker bospad te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:56
Dan moet je extra doortrappen om de impuls van de fotonen te compenseren... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:42:
Ik heb op zowel MTB als gravelbike een dynamo, maar het voordeel is vooral "altijd bij je". Lichtopbrengst is ook een goede lamp (SON Edelux II en B+M iQ-X) veel minder dan met een beetje knappe acculamp. Voor vaste rondje hier in de buurt over fietspaden voldoet dynamolicht op zich wel weer prima. :)
Ik heb inderdaad ook "altijd licht bij me" met een Son naafdynamo en Edelux koplamp. En met een extra kabeltje aan de Son, ook de mogelijkheid om de Garmin op te laden op een lange (koude) tocht.
DDX schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:53:
Nadeel van zaklamp is dat die vaak een ronde straal heeft, terwijl een goede fietslamp meer ovaal is zodat je niet de hemel aan hetverlichten bent.
En meer van de berm ziet.
En het allergrootste nadeel van alle (felle en minder felle) lampen op accu is dat ze zo'n dramatische bundel hebben dat je elke tegenligger compleet verblind. Voordeel van vaste fietsverlichting (mits niet te hoog gericht) is dat ze een betere bundel hebben die iets omlaag gericht is.

Ik snap dat op een donker bospad het fijn is alsof er stadionverlichting brand, maar op de gemiddelde weg heb je in Nederland dat licht echt niet nodig en kun je de lamp ook nog eens niet zo zwak zetten dat je iemand niet verblind.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Er is genoeg batterijverlichting met een goed gevormde bundel. Alles wat aan de Duitse StVZO voldoet eigenlijk.
Daarna is het natuurlijk aan de gebruiker om hem goed te monteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Aiolos schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:32:
[k snap dat op een donker bospad het fijn is alsof er stadionverlichting brand, maar op de gemiddelde weg heb je in Nederland dat licht echt niet nodig en kun je de lamp ook nog eens niet zo zwak zetten dat je iemand niet verblind.
Grappige is dat je op een gemiddelde weg in Nederland je juist meer verlichting nodig hebt dan een donkere afgelegen weg.
Als er straatverlichting brand, verlichting in de verte, auto's je verblinden heb je juist meer aan wat meer verlichting om nog zaken te kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DDX schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Grappige is dat je op een gemiddelde weg in Nederland je juist meer verlichting nodig hebt dan een donkere afgelegen weg.
Als er straatverlichting brand, verlichting in de verte, auto's je verblinden heb je juist meer aan wat meer verlichting om nog zaken te kunnen zien.
Nee, je hebt de juiste verlichting nodig, die verlicht op de plek waar je het nodig hebt. Maar doordat we allemaal steeds fellere verlichting gebruiken, willen we steeds feller terugschijnen.

En die lekker felle goedkope lampjes van Ali hebben denk ik geen keurmerk…

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:44
Ik heb een leyzne 1300xxl. Om eerlijk te zijn gebruik ik de 1300lm stand nagenoeg niet. Hooguit op volledig onverlichte stukken. Anders is 800lm meer dan genoeg. Binnen de bebouwde kom kan je met minder af. Voordeel van dit lampje is dat hij lekker lang mee gaat. Ik doe geen nachtritten maar wel avondritjes van maximaal 2uur en dat kan ook op een hogere lm stand. Kijk bij een gerenomeerd merk en je zit vrij snel goed.

Aandachtspunten:
Lumen
Straat (vorm/richting)
Batterij (capaciteit en vorm—> uitneembaar, oplaadbaar, noem maar op)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 22-09 09:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tR53VoL_85EyIAj8XjtDiRCDfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvArzXH2npTQ53sJ8l9XiaBg.jpg?f=fotoalbum_large

In zulke situaties ben ik toch blij met de lezyne 1600 en voldoet eender welke dynamo toch niet. Zeker de stukken die niet zo recht en breed zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Aiolos schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 22:18:
[...]

Nee, je hebt de juiste verlichting nodig, die verlicht op de plek waar je het nodig hebt. Maar doordat we allemaal steeds fellere verlichting gebruiken, willen we steeds feller terugschijnen.
Ik heb het over momenten dat in langs een n weg fiets, auto's met hun koplampen de berm in schijnen en dat je dan regelmatig blind rijd en maar hoopt dat er niemand loopt oid. (en op die manier ben ik paar jaar geleden al eens op wandelaars gebotst die in donkere kleding zonder verlichting midden op fietspad liepen)

Op zo'n moment kan je beter wat fellere verlichting hebben zodat je die mensen nog ziet lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
[...]

Had in al mijn enthousiasme alleen de rotation indicator gemist, waardoor ik de band precies verkeerd om had gelegd.
Herkenbaar 7(8)7

Ik was zo blij dat ik zonder al te veel gedoe mijn MTB en racefiets tubeless had gekregen. Loopt mijn vriendin langs en ziet dat pijltje de andere kant op staan… :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 18:40
DDX schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Ik heb het over momenten dat in langs een n weg fiets, auto's met hun koplampen de berm in schijnen en dat regelmatig blind rijd en maar hoopt dat er niemand loopt oid. (en op die manier ben ik paar jaar geleden al eens op wandelaars gebotst die in donkere kleding zonder verlichting midden op fietspad liepen)

Op zo'n moment kan je beter wat fellere verlichting hebben zodat je die mensen nog ziet lopen.
Zo ben ik ook een keer bijna op een stel met kinderwagen geknald. :X

Dit heeft me geleerd dat ik op onverlichte fietspaden in het midden moet fietsen. Dan heb je meer kans om voetgangers zonder verlichting te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

NewbieNeo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Dit heeft me ook geleerd dat ik op onverlichte fietspaden in het midden moet fietsen. Dan heb je meer kans om voetgangers zonder verlichting te ontwijken.
Hardlopers hebben dan weer de neiging om midden op het fietspad te lopen kwam ik woensdag weer achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 17:38
NewbieNeo schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Heh die liepen daar waarschijnlijk ook niet voor hun lol, maar omdat het k*tkind alleen maar in de wagen wil slapen. :X

Zelf ook vele, vele kilometers in het lokale parkje hier afgedraaid :Y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 22-09 08:42
Als hardloper neem ik altijd de defensieve plek op de weg in (links van de weg/dubbel fietspad) zodat ik zelf kan uitwijken, je zal maar door zo'n Garmin gluurder van achter aangereden worden. Ben in het donker uiteraard goed zichtbaar met zo'n kermisvest aan.

Heb zelf al jaren en fijne Decathlon (kop)lamp (hebben ze nu niet meer), accu laadt nog via mini-USB en doet 't lang (3 uur plus-ish) met een prima bundel.

Vanochtend twee missing tiles opgepikt en van 11x11 naar 15x15 gegaan, yeuyyyy. Daar ga ik dit jaar meer werk van maken, leuk om met een doel je ritje te plannen. 20x20 moet vrij makkelijk haalbaar zijn.

Wat minder is dat m'n BB op m'n woon/werk Giant binnenkort weer aan de beurt is, er zit weer ietsje speling op. Is al de derde sinds ik 'm heb. M'n vorige LBS wijtte het aan het feit dat die in mijn ACR frame niet helemaal past, maar dat vind ik een raar argument.
Pagina: 1 ... 373 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).