Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 367 ... 676 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-08 20:17
Ik ben van plan om een dezer dagen weer eens een langere fietsrit te maken en wil daarbij over de landingsbaan bij Soesterberg fietsen. Aangezien ik vanuit het zuiden kom, kom ik dan ook bijna automatisch via Vianen door Utrecht. Strava plant hier als populaire route via Vianen -> Nieuwegein -> Utrecht -> De Bilt bijna rechtdoorheen. Is er hier iemand een beetje bekend met die buurt hoe makkelijk dat doorfietst?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vYyP0Jw/image.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-08 12:05

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

mocht er nog iemand opzoek zijn naar een leuke fiets om te starten of voor op de trainer, mijn schoonbroer verkoopt zijn Sensa Romagna 105 afgemonteerd in maat 58, normaal zou ik dit niet hier posten maar gezien de schaarste kan ik er misschien iemand mee helpen. mocht iemand interesse hebben stuur maar een prive bericht (ik heb er trouwens geen belang bij om hem te verkopen dus over de prijs en dergelijke ga ik me niet mee bemoeien en ben ik "just the messenger" :+ )

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 08:58
la_fusion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:58:
Ik ben van plan om een dezer dagen weer eens een langere fietsrit te maken en wil daarbij over de landingsbaan bij Soesterberg fietsen. Aangezien ik vanuit het zuiden kom, kom ik dan ook bijna automatisch via Vianen door Utrecht. Strava plant hier als populaire route via Vianen -> Nieuwegein -> Utrecht -> De Bilt bijna rechtdoorheen. Is er hier iemand een beetje bekend met die buurt hoe makkelijk dat doorfietst?

[Afbeelding]
Ik zou via de Schalkwijkse Wetering en de Plofsluis rijden. Veel leuker stuk. Stukje door Vreeswijk over de dijk en de Beatrix sluizen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NonmzFdjZQEIIzfgsTNp7Ws4q3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQZT3XrUZzTW8LdTBgNPMGOz.jpg?f=fotoalbum_large

dit zou ik doen...

[ Voor 22% gewijzigd door WaSteiL op 16-12-2021 11:19 ]

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 16:26

Poenzkie

Just being Hendrick

Dank, maar besteld. Ga hem wel even opmeten voor ik hem erin pers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:02
WaSteiL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:15:
[...]

Ik zou via de Schalkwijkse Wetering en de Plofsluis rijden. Veel leuker stuk. Stukje door Vreeswijk over de dijk en de Beatrix sluizen.

[Afbeelding]

dit zou ik doen...
Inderdaad, via de Beatrixsluizen en dan over de Plofsluis. Daarna tussen Houten en Utrecht door, via Fort Vechten naar Rhijnauwen. En dan tussen de Uithof en Zeist door naar de Amersfoortseweg. Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:44
la_fusion schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:58:

[Afbeelding]
Afhankelijk van het tijdstip kan het behoorlijk druk met fetsers zijn dwars door Nieuwegein/Utrecht. Op zich vrijwel overal een dedicated fietspad, maar uiteraard regelmatig verkeerslichten en dat zijn ook echt stoplichten :+ . De route die @WaSteiL aanbeveelt is veel en veel mooier.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-08 21:08
Ik ben vanaf nu ook lid van de Wilier Filante familie! Hoera!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LTupy4t7zvSmPT8pTeV_sJr88Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVzSIprTKzAmHqEubcky749G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wII3sZ7ZskajIoShRq1xrWnon4M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RZNpSjOWnAOMFP0Ro70l1CC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgYW63AZFB7h5ydrtEvNBQtpEOY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osXUWB25Vr98scZMfzyvKzGv.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijdelijk dan, ik heb 'm vanmiddag opgehaald bij Shimano in Nunspeet - de 2e week van januari breng ik de fiets weer terug.

Ging opvallend makkelijk. Kort samengevat:

Ik loop naar binnen, zeg bij de balie "Hoi ik kom een fiets halen bij Magnus".

Drie minuten laten komt Magnus aangelopen met een fiets.

"Hoi Magnus!" (Magnus heeft me ook Di2 laten zien/uitgelegd bij Eurobike)

"Hoi! Hier is de fiets, hier nog wat kleine dingen waar je op moet letten bij deze fiets"

"Ok bedankt, doei!"
"Doei!"

Niks tekenen, geen ontvangstbewijsje inleveren, niks. Nu kennen ze me wel en weten ze ook waar ik woon, maar ja. Wel fijn dat het vertrouwen er in ieder geval is ;-).

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Salteh schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:49:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Tijdelijk dan, ik heb 'm vanmiddag opgehaald bij Shimano in Nunspeet - de 2e week van januari breng ik de fiets weer terug.

"Hoi! Hier is de fiets, hier nog wat kleine dingen waar je op moet letten bij deze fiets"

"Ok bedankt, doei!"
"Doei!"

Niks tekenen, geen ontvangstbewijsje inleveren, niks. Nu kennen ze me wel en weten ze ook waar ik woon, maar ja. Wel fijn dat het vertrouwen er in ieder geval is ;-).
heb je een nummer van Magnus voor me? ik wil die fiets wel de eerste 3 weken van Juni lenen :+

vet ding man! Veel plezier ervan en ik hoop dat het weer een beetje goed is om er goed kilometers mee te maken

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:18

McMiGHtY

- burp -

joker1977 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 07:32:
[...]

Tja, hoe ver wil je gaan. Als je al een aparte ketting gebruikt voor indoor-werk en de (aparte) cassette laat je op de indoor-trainer zitten dan is het niet al teveel werk om je kettingbladen even af te vegen voordat je em op de trainer gooit, toch ?

Dit klinkt bijna als een n+1 oplossing (d.w.z. een speciale indoor-fiets, of winter/slecht-weer fiets)

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik vind het vaak wel iets te serieus klinken als mensen meerdere setjes kettingen gebruiken om de slijtage op de cassette te verminderen. Maar misschien is mijn inkomen te hoog voor de prijs van de onderdelen die ik gebruik ;)
Hmmz.. ik heb een aparte fiets voor m'n indoor set up :)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 07:18

joker1977

Tweakert

McMiGHtY schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:11:

Hmmz.. ik heb een aparte fiets voor m'n indoor set up :)
Dat begrijp ik wel goed. Daarmee minimaliseer je de hoeveelheid werk én je neemt er drempels mee weg om op dat martel-werktuig te gaan zitten.

Hoeft ook niet heel duur te zijn, allemaal dingen die totaal onbelangrijk op zo'n indoor-trainer zijn (geen carbon nodig, geen schijfremmen, geen goede wielen, met ERG beschikbaar is een 9 of 10 speed ook voldoende).

Voor een paar honderd euro kun je zo'n fietsje kopen - en de prijzen van de slijtage-onderdelen van een 9-speed zijn heel schappelijk tov. de 11/12 speed zaken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-08 21:08
Ik heb ook een dedicated indoor fiets. Zelfs met Di2 :) :).

Dit was namelijk vroeger m'n commuter, maar ja.. sinds we niet meer commuten en alleen nog maar thuis werken heb ik die fiets maar op zolder gezet.
Scheelt weer ruimte in de schuur O-)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 19:29

Fisico

by Fabian

wow hele gave fiets. Soms sta je heel snel buiten viel mij laatst ook op.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:54

Kluus

Gang is alles

Ik heb ook gewoon mijn oude fiets er op gezet, tijd als commuter gebruikt maar nu heb ik daarvoor mijn Nuroad en kon deze naar boven. Remhoeven zijn ook echt op (veren niet meer goed terug) maarja, binnen heb ik geen remmen nodig. ;) Inderdaad 9-speed is prima en lekker makkelijk combineren met de fiets van mijn vrouw die ook 9-speed is en ook nog wel eens binnen wil trainen.

Verder is het stuur volgebouwd met allerlei dingen die echt niet op mijn andere fietsen komen: game controllertje op een oude tacx mount gelijmd, telefoonhouder etc.

Overigens is hier wel een ander topic voor toch? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

"Ok bedankt, doei!"
"Doei!"

Inderdaad, prachtig ding zeg! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:32
Heb momenteel ene Specialized Tarmac Elite uit 2016 met een geupgrade wielset (Fulcrum racing zero). Nu ga ik morgen kijken bij een andere fiets, Bianchi Aria Disc 105. Hier zit een wielset in genaamd Fulcrum racing 818. Kan hier op internet weinig over vinden. Bij mijn huidige wielset heb ik de upgrade gemaakt van 1900 gram naar nog geen 1500 gram en vond dit namelijk een behoorlijk verschil. Iemand bekend met deze set?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-08 15:29
@nickdew Zal waarschijnlijk een Bianchi specifieke (sticker kleuren) versie zijn van de Racing 800 DB zelfde breedte en hoogte. Zeker niet de lichtste, Maar dat is te verwachten voor een "hoger" aluminium OEM wielset.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 00:25
nickdew schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 08:18:
Heb momenteel ene Specialized Tarmac Elite uit 2016 met een geupgrade wielset (Fulcrum racing zero). Nu ga ik morgen kijken bij een andere fiets, Bianchi Aria Disc 105. Hier zit een wielset in genaamd Fulcrum racing 818. Kan hier op internet weinig over vinden. Bij mijn huidige wielset heb ik de upgrade gemaakt van 1900 gram naar nog geen 1500 gram en vond dit namelijk een behoorlijk verschil. Iemand bekend met deze set?
Ik heb ook een Aria (Ultegra, 2021 model). De standaard wielset is een door Bianchi celeste bestickerde racing 800. Zie https://www.fulcrumwheels...uote-oem-en/racing-800-db

Ik heb ze direct na aankoop vervangen door carbon wielen (FFWD F4D met DT240). Dat was een wereld van verschil. Nu 's winters twee ritten op de alu set gedaan, maar dat vond ik dusdanig belabberd rijden (lees: niet stijf, hoger gewicht a +600gram en merkbaar meer luchtweerstand boven 35kmh) dat ik alleen nog maar op de Kickr zit totdat ik weer op carbon naar buiten kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 20:09
Mr. Stom schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:31:
[...]

Ik heb ook een Aria (Ultegra, 2021 model). De standaard wielset is een door Bianchi celeste bestickerde racing 800. Zie https://www.fulcrumwheels...uote-oem-en/racing-800-db

Ik heb ze direct na aankoop vervangen door carbon wielen (FFWD F4D met DT240). Dat was een wereld van verschil. Nu 's winters twee ritten op de alu set gedaan, maar dat vond ik dusdanig belabberd rijden (lees: niet stijf, hoger gewicht a +600gram en merkbaar meer luchtweerstand boven 35kmh) dat ik alleen nog maar op de Kickr zit totdat ik weer op carbon naar buiten kan.
Dat het in de winter beroerder rijdt dan 's zomers ligt niet alleen aan je wielen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
DieAnder schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:36:
[...]

Dat het in de winter beroerder rijdt dan 's zomers ligt niet alleen aan je wielen hoor.
Vrijdagochtend op carbon in regen op een koud glibberig wegdek, versus
Zaterdagmiddag op alu in zon en op droog wegdek.

Dat gaf significante verschillen. Dat ligt toch echt voor een overgroot deel aan de wielen. Als de weersinvloeden doorslaggevend zijn dan zou de zaterdag by far het lekkerst moeten rijden.

Daarom maar weer carbon eronder, ik wilde dan maar wat extra slijtage accepteren. Maar toen werd er zout gestrooid: dus hup weer naar alu. En zelfde verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:04
Als je disc brake hebt is er toch weinig reden om naar alu te wisselen ?
Bij velgremmen is het idee dat de velgrand minder slijt als er hoop troep op weg ligt, maar zelfs dan is carbon soms beter omdat die veel minder hard slijt.

Waar ben je bang voor dat zout kapot maakt ?
Misschien als je pech hebt de lagers, nou dan vervang je die wat eerder. (en verschilt nou ook niet echt met prijs van lagers bij alu wielset)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Als ik zo de specs van die 800 OEM wielen bekijk zijn het ook echt wel de allerberoerdste wielen die Fulcrum heeft in het assortiment heeft zeg. Als je gaat vegelijken met de after-sales wielen dan is er niet een die zo zwaar is (ook bij de midden-hoge alu versies), zelfs niet bij de velgrem wielen.

Ongeacht het materiaal, deze wielen zijn niet vergelijkbaar met de aluminium(?) Fulcrum Racing Zero's die @nickdew nu heeft die tot de top-end aluminium wielen behoren (voor de campy-fans, dat is de Fulcrum branded versie van de Shamal).

Vervangen dus die hap (als de fiets verder wel bevalt)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Fulcrum wielen vs ffwd met dtswiss nog een reden om in de winter juist met de ffwd's te rijden.
Hub trek je er met de hand af om schoon te maken en lagers vervang je ook wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@DDX misschien rottende spaaknippels? Wat dat betreft heeft die Racing 800 set dan weer messing nippels, die FFWD set zal alu hebben, zou toch gevoeliger zijn voor pekel enzo. Al heb ik daar zelf ook nooit echt problemen mee gehad in de winter..

En in het geval van carbon met velgremmen is het misschien niet het wiel wat er aan gaat maar dan de duurdere remblokjes (maar beter dat dan je wiel uiteraard).

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 17-12-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:26

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

rolandos582 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:11:

Absolute aanrader! Totaal geen fan van GCN content de laatste tijd, voelt als enorme promotie filmpjes van hun artikelen maar dit is toch wel erg mooi gemaakt. Valt me wel op dat ze veel uit dezelfde landen hebben. En onze Mathieu _/-\o_
Ik ben intussen ook geen fan meer van GCN. Ook deze poging tot hun eigen reality reeks vind ik compleet niks.
Alles is reclame, met of zonder dat ze dat toegeven. Ze vallen intussen zwaar in herhaling. Alles is wel al eens behandeld (inclus de tech side voor diy onderhoud)
en mijn GCN+ ga ik ook niet vernieuwen. Was niet slecht in het begin qua aanbod. Maar er komt weinig bij, en de kwaliteit daarvan blijft maar dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
MIsschien een beetje een rare vraag hier... maar fietsen jullie ook wel eens binnen? Ik overweeg een spinning fiets te kopen om 's avonds als het donker is (of gewoon als het regent) ook nog een beetje aan mijn conditie te werken. Hebben jullie tips? (lekker algemeen dus - maar ik zoek wel iets wat degelijk, stil en geschikt voor meerdere gebruikers is)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-08 07:54
Ankona schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:53:
MIsschien een beetje een rare vraag hier... maar fietsen jullie ook wel eens binnen? Ik overweeg een spinning fiets te kopen om 's avonds als het donker is (of gewoon als het regent) ook nog een beetje aan mijn conditie te werken. Hebben jullie tips? (lekker algemeen dus - maar ik zoek wel iets wat degelijk, stil en geschikt voor meerdere gebruikers is)
Het grote indoor cycling topic

Gaat een wereld voor je open

[ Voor 4% gewijzigd door rolandos582 op 17-12-2021 16:54 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 08:38
Technisch gezien gaat de wereld juist dicht als je alleen maar binnen gaat fietsen

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:55:
[...]

Technisch gezien gaat de wereld juist dicht als je alleen maar binnen gaat fietsen
Ben al 5 weken niet buiten geweest... Maar morgen beloofd het mooi te worden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

SHIT! Net mail gehad, was even vergeten dat ik me vorig jaar had ingeschreven voor Limburgs Mooiste, 245 km met 3000 hoogtemeters...werd er even aan herinnerd dat de inschrijving is blijven staan en ik dus mag opdraven begin Juni :'( uhhm ik bedoel: ZIN IN O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
rolandos582 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:56:
[...]

Mooi morgen ?
Beetje pech zelfde als vandaag, vieze grauwe miezerdag....

Goed weinig wind, maar verder snel vergeten en fiets weer schoonmaken.

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 17-12-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kluus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:00:
@DDX misschien rottende spaaknippels? Wat dat betreft heeft die Racing 800 set dan weer messing nippels, die FFWD set zal alu hebben, zou toch gevoeliger zijn voor pekel enzo. Al heb ik daar zelf ook nooit echt problemen mee gehad in de winter..
Zou kunnen ja, maar dat is dan niet specifiek voor carbon of alu.
In winter/herfstweer zijn schijfremmen iig erg prettig ivm troep op wegen.
Niet specifiek voor manier van remmen, maar meer dat je bij schijfremmen meet ruimte hebt om banden en daardoor minder last hebt van aanlopen. (bijvoorbeeld bij velgremmen hoopt zooi zich lekker op bij remklauwen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:26:
[...]

Mooi morgen ?
Beetje pech zelfde als vandaag, vieze grauwe miezerdag....

Goed weinig wind, maar verder snel vergeten en fiets weer schoonmaken.
Spatbordjes erop...fietsen..afspuiten..ketting bijwaxen en klaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nutterd schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:01:
SHIT! Net mail gehad, was even vergeten dat ik me vorig jaar had ingeschreven voor Limburgs Mooiste, 245 km met 3000 hoogtemeters...werd er even aan herinnerd dat de inschrijving is blijven staan en ik dus mag opdraven begin Juni :'( uhhm ik bedoel: ZIN IN O+ O+
Vervelend.,.,.,..eeuh....leuk voor je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:43:
[...]

En toch blijft het smerig weer, ook met spatborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
ElGreco schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:55:
[...]

Heb buiten wel eens de weg gezocht naar Wattopia. Kon het niet vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

McMiGHtY schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:43:
[...]

Precies. En zelfs zonder spatbordjes erop is het grotendeels een kwestie van tuinslang erop, even sproeien, even stuiteren, doekie over het ketting om het water er meteen af te halen en klaar.. ja ok even opnieuw waxen (20 sec werk)

Ik zie dat niet zozeer als een probleem eigenlijk. Maar ik doe niet zo moeilijk over wat viezigheid rondom het bottom bracket wat achter mijn kettingbladen zit. Wielen eruit vind ik ook niet nodig, je spoelt gewoon de bende af en klaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het weer gaat maar niet de goede kant op. Morgen eerst maar een rondje met de club en kijken of de wegen er een beetje aardig bijliggen want ik wil ook nog eens wat verder op de nieuwe fiets rijden zondag. De oude fiets heeft ook een nieuwe ketting en remblokken sinds vandaag dus een beetje balen is het vieze weer altijd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:28:
[...]

Zou kunnen ja, maar dat is dan niet specifiek voor carbon of alu.
In winter/herfstweer zijn schijfremmen iig erg prettig ivm troep op wegen.
Niet specifiek voor manier van remmen, maar meer dat je bij schijfremmen meet ruimte hebt om banden en daardoor minder last hebt van aanlopen. (bijvoorbeeld bij velgremmen hoopt zooi zich lekker op bij remklauwen)
Nee klopt, dat was meer met het idee van die alu wielen zijn goedkoper dus slecht weer wielen.

Over die schijfremmen, daar dachten ze vanmorgen vroeg bij mij in de buurt toen ik met de gravelbike naar mijn werk vertrok in die miezer wel anders over. Piiiiiieeep! }:| Na een keer goed remmen was dat wel weer over, maar eerste, en ergste, keer was natuurlijk nog in de woonwijk. :+

@joker1977 die spatbordjes zijn niet voor de fiets (de Nuroad waarop ik volledige spatborden heb wordt bij mij nog bijna net zo smerig op de plekken die er toe doen) maar voor je kont, je benen en het gelaat van je eventuele achterliggers. Ik vind het in ieder geval ideaal om een beetje schoon thuis te komen.

[ Voor 31% gewijzigd door Kluus op 17-12-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nou mijn fiets met spatborden wordt ook veel minder smerig.
En ook erg handig ;

https://proteambicyclecare.com/

Heb ik nu op 1 fiets zitten, vanmorgen zag die er niet uit door vele rotzooi die op weg lag.
Even 3 bidons leeggespoten bij kraantje vlak bij m'n werk en zo goed als schoon :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
Zit jij ons nou te influencen zonder het netjes te melden? ;-)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

DDX schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:11:
Nou mijn fiets met spatborden wordt ook veel minder smerig.
En ook erg handig ;

https://proteambicyclecare.com/

Heb ik nu op 1 fiets zitten, vanmorgen zag die er niet uit door vele rotzooi die op weg lag.
Even 3 bidons leeggespoten bij kraantje vlak bij m'n werk en zo goed als schoon :)
Ik heb altijd het idee dat de troep zo van het achterspatbord op de drivetrain druppelt, troep die anders op je kont of het gezicht van je achterligger had gezeten (of gewoon terug op de weg dus ;)), mijn Nuroad ziet er in ieder geval niet uit. Maar die krijgt ook niet zo veel TLC als ik thuis kom van mijn werk, dus waarschijnlijk ligt het ook daar aan ;). Die ziet hooguit een tuinslang en een vlugge handdoek als er pekel heeft gelegen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:51:
[...]

En toch blijft het smerig weer, ook met spatborden.
Zekers! Hoort erbij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Fisico schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 19:41:
Het weer gaat maar niet de goede kant op. Morgen eerst maar een rondje met de club en kijken of de wegen er een beetje aardig bijliggen want ik wil ook nog eens wat verder op de nieuwe fiets rijden zondag. De oude fiets heeft ook een nieuwe ketting en remblokken sinds vandaag dus een beetje balen is het vieze weer altijd nu.
Qua weer komt het vanzelf weer goed.. ik ben meer bang dat het weer koffie halen bij een tankstation..en buiten uit de wind snel naar binnen werken word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:16:
Zit jij ons nou te influencen zonder het netjes te melden? ;-)
Haha, doe ik met meer dingen toch ? ;)
Heb dit toen gekocht en op m'n Trek Domane gedaan en bevalt wel goed.
Ga het ook op de Canyon doen.

Ketting gedoe bevalt mij wat minder, daarvan ben ik weer teruggegaan naar wax.
(opzich werkte het wel, maar net iets meer werk en niet handig om onderweg erop te doen als het nodig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Kluus schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:00:

@joker1977 die spatbordjes zijn niet voor de fiets (de Nuroad waarop ik volledige spatborden heb wordt bij mij nog bijna net zo smerig op de plekken die er toe doen) maar voor je kont, je benen en het gelaat van je eventuele achterliggers. Ik vind het in ieder geval ideaal om een beetje schoon thuis te komen.
Ik vind mijn ass-saver afdoende voor mijn kont dat die niet nat (en dus koud) wordt. De rest is niet zozeer afhankelijk van spatborden op je fiets als wel afhankelijk van spatborden op de fiets van je voorganger ;)

En heel eerlijk: Na een fietsrit stap ik onder de douche en was ik mijn kleding, dus de rest maakt me niet heel veel uit als ik in een groepje rij.

De laatste weken is het bij mij standaard om even fiets af te spoelen met tuinslang. Zeker sinds de suikerbieten-campagne 2 maanden geleden is gestart is het gewoon een bende op de weg. Het is te koud en mistig om te verwachten dat de wegen helemaal opdrogen dus het is gewoonweg iedere keer 'feest'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 16:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[b]McMiGHtY schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:35
Qua weer komt het vanzelf weer goed.. ik ben meer bang dat het weer koffie halen bij een tankstation..en buiten uit de wind snel naar binnen werken word..
De laatste paar ritten miste ik juist de koffie (& broodje) to go’s juist omdat ik geen zin had om bij een café op een bestelling te moeten wachten.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
DDX schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:49:
Als je disc brake hebt is er toch weinig reden om naar alu te wisselen ?
Bij velgremmen is het idee dat de velgrand minder slijt als er hoop troep op weg ligt, maar zelfs dan is carbon soms beter omdat die veel minder hard slijt.

Waar ben je bang voor dat zout kapot maakt ?
Misschien als je pech hebt de lagers, nou dan vervang je die wat eerder. (en verschilt nou ook niet echt met prijs van lagers bij alu wielset)
Gaat me vooral om het gemak. Geen zin in extra onderhoudsintervallen, dat ik extra moet opletten op zoutslijtage in m'n dure wielen.

Maar ook gewoon het idee: zout is slecht voor m'n wielen (nog even los welk component precies wel/niet, ik heb er gewoon geen trek in). Voor de rest van de fiets vindt ik het ook geen prettig idee, maar het bottombracket gedeelte laat ik van 't voorjaar wel door de fietsenmaker extra aanpakken.

De alu-set stond klaar met een eigen cassette en discs, lekker makkelijk wisselen was het idee. Maar ik lever dusdanig veel in op rijplezier dat ik het maar helemaal laat zitten. Hoef ik ook van 't voorjaar geen extra servicbeurt te doen. Fietsje is nu door de fietsenmaker netjes gemaakt, staat de hele winter binnen en van 't voorjaar maak ik de draaiende delen even goed schoon en lekker de zomer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:26
rolandos582 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:56:
[...]

Ondertussen is @rolandos582 nog niet buiten geweest. :P

Weer is prima maar de wegen zijn nat. Nog steeds :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:20:
[...]

Ondertussen is @rolandos582 nog niet buiten geweest. :P

Weer is prima maar de wegen zijn nat. Nog steeds :/
Fiets stond ready, weg is nat :X geen zin, foto's voorbij zien komen van de club etc. Die zagen eruit joh, mij niet bellen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:36
rolandos582 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:50:
[...]

Fiets stond ready, weg is nat :X geen zin, foto's voorbij zien komen van de club etc. Die zagen eruit joh, mij niet bellen ;w
Het probleem van Zwift is dat je testosteron daalt. Vorige jaar ging je gewoon naar buiten.

* mhr-zip heeft zelfde probleem

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:07:
[...]

Het probleem van Zwift is dat je testosteron daalt. Vorige jaar ging je gewoon naar buiten.

* mhr-zip heeft zelfde probleem
Klopt, als je eenmaal dat alternatief in huis hebt gehaald dan ga je redeneren. 1 uur fiets schoonmaken, alle zand van fietskleding afspoelen en jezelf wassen 30min, omkleding 2x 15min, opeens is het toch een stuk minder leuk. Het lijkt prima weer, maar de wegen zijn nat in combinatie met zand is gewoon een blubber bende. Ik heb de goede beslissing gemaakt O-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:29:
[...]

Klopt, als je eenmaal dat alternatief in huis hebt gehaald dan ga je redeneren. 1 uur fiets schoonmaken, alle zand van fietskleding afspoelen en jezelf wassen 30min, omkleding 2x 15min, opeens is het toch een stuk minder leuk. Het lijkt prima weer, maar de wegen zijn nat in combinatie met zand is gewoon een blubber bende. Ik heb de goede beslissing gemaakt O-)
1 uur fiets schoonmaken? Lik je hem schoon? 30 minuten jezelf wassen? Wat doe je allemaal joh?

Intussen zal jouw bikinilijn ook wel verdwenen zijn?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:02
Hier dikke 4 uur buiten gefietst daarnet. Fiets wassen met een sopje, wielen er uit, ketting proper maken en alles drogen met doekje + compressor duurde een half uurtje ongeveer.

Valt dus goed mee als je wat routine hebt en je schoonmaakmateriaal klaar staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:50:
[...]

Oh wat was het smerig op de heuvelrug, her en der ook nog bomen aan het kappen dus echte bagger op de weg. Niemand had dit van te voren bedacht dus het was wel een beetje balen. Zeker omdat mijn fiets net tlc van de fietsenmaker heeft gehad.
McMiGHtY schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:35:
Ja dat is in deze periode van het jaar ook minder fijn. Dan zeggen mensen nog, ga ff op een muurtje zitten. brrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 09:38
Hoe groot is de nood eigenlijk om alles droog te maken?
Ik heb geen compressor hier, doe meestal gewoon doekje over de ketting. Frame is carbon dus dat zie ik niet snel roesten. Had vanochtend alsnog wat roest op de ketting maar dat kwam eerder door gebrek aan activiteit denk ik. Na rondje fietsen, schoonmaak, afvegen en nieuwe smeer ziet het er weer top uit allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
cedrix5 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:22:
Hoe groot is de nood eigenlijk om alles droog te maken?
Ik heb geen compressor hier, doe meestal gewoon doekje over de ketting. Frame is carbon dus dat zie ik niet snel roesten. Had vanochtend alsnog wat roest op de ketting maar dat kwam eerder door gebrek aan activiteit denk ik. Na rondje fietsen, schoonmaak, afvegen en nieuwe smeer ziet het er weer top uit allemaal.
Mijn ketting is altijd eerder versleten dan doorgeroest. Dus zal wel los lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:52:
[...]

1 uur fiets schoonmaken? Lik je hem schoon? 30 minuten jezelf wassen? Wat doe je allemaal joh?

Intussen zal jouw bikinilijn ook wel verdwenen zijn?
Ik doe de Grin methode hé, opbouwen , afbouwen etc. Wielen eruit, inspuiten, in laten trekken schoonmaken, droogmaken, in spuiten met bike protect etc. Daarna frame, zelfde riedeltje. Duurt best lang hoor als je het goed doet. Zo´n compressor lijkt me overigens nog wel wat. Maarja, 3 uurtjes op Zwift en fiets is heerlijk schoon O-)
Fisico schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:01:
[...]

Oh wat was het smerig op de heuvelrug, her en der ook nog bomen aan het kappen dus echte bagger op de weg. Niemand had dit van te voren bedacht dus het was wel een beetje balen. Zeker omdat mijn fiets net tlc van de fietsenmaker heeft gehad.
Ellende... :X Ik zag foto´s van mensen onder het zand en troep. Dan lijkt het weer zelf wel dikke prima maar de combinatie natte weg + zand etc. Is gewoon vragen om ellende. ;w

[ Voor 30% gewijzigd door rolandos582 op 18-12-2021 20:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
Gewoon ff langs een wasbox fietsen en doekje over ketting.
2 minuten werk zegmaar :)

Tenminste dat deed ik vandaag weer met de strandfiets.
Maar die werd smeriger van de weg naar het strand dan het fietsen op het strand zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Ik heb gewoon in groepje gereden - daarna even tuinslang over fiets en doekje over ketting + nieuwe Squirt erop. Kleding gaat in de wasmachine, lichaam gaat onder de douche en je bent binnen een half uur volledig schoon, en je fiets ook. Daar komt bij dat de wasmachine en de douche altijd moet, of de weg nu nat en vies is, of niet.

Die foto's van mensen onder het zand en troep:Dat is gewoonweg de spray van je voorganger. Als je "gewoon" altijd op kop rijdt heb je dat al niet xD

Serieus, ik begrijp @rolandos582 wel: Als je zo hard-core bent dat je 3 kettingen gebruikt en weet-ik-het om je slijtage te minimaliseren, dan is het natuurlijk ook volstrekt contra-productief om met dit weer naar buiten te gaan.

Daar staat tegenover dat ik me dan wel weer afvraag waar je het voor doet: Om een schitterende blinkende machine te hebben of om gewoon lekker te kunnen fietsen... Dat is uiteindelijk een afweging die iedereen voor zichzelf maakt. Ik vind het gek om 3 setjes kettingen te gebruiken, een ander vindt het gek dat je met dit weer buiten rijdt. Iedereen zijn meug, toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:34

Galois

1811 - 1832

Ik doe ook niets anders dan afspuiten, doekje over ketting, paar uur wachten en nieuw laagje squirt op. En eigenlijk doe ik dat alleen op de MTB. Als ik over de weg fiets, vind ik het wel prima zo dat het er wat minder schoon uitziet…

En als ik daarom eerder mijn ketting of andere draaiende onderdelen moet vervangen, dan is dat maar zo. Als ik, zoals enkele van jullie hierboven, 20% van mijn fietstijd bezig met met schoonmaken, zou voor mij de lol eraf zijn en zou ik inderdaad niet meer fietsen bij dit weer!

Ach… gewoon accepteren dat het je 20% extra slijtage oplevert :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Momenteel kun je beter het bos in. Dan wordt je veel minder vies en kom je wel lekker buiten.

Maar goed ik kom momenteel niet veel verder dan stadsfiets ritjes :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

magic_nl schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 10:35:
[...]

De laatste paar ritten miste ik juist de koffie (& broodje) to go’s juist omdat ik geen zin had om bij een café op een bestelling te moeten wachten.
Gisteravond is dat geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:44
Iemand hier ervaring met een Seka Exceed? Zit te zoeken naar een aero frame als projectje om weer eens een fiets op te bouwen. Qua prijs zeker niet te hoog en ook UCI en Iso certificeringen zijn aanwezig. En (heel persoonlijk) het is ook best een mooi frame😀.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:24

sebasd

loopt op espresso

Het leek wel op veldrijden vandaag met alle modder en bladeren.. Ging met een gele fiets weg en kwam met een bruin/zwart exemplaar weer terug. Blij dat ik op een oud barrel rijd, even de tuinslag erover naderhand, water eraf stuiteren, doekje over de ketting en klaar voor de volgende rit. Deze week is het rustiger op het werk, hopelijk overdag nog een of twee ritjes.

Kan als de voorlamp binnen is ook wel 's avonds gaan rijden, maar met dit weer en al die modder en bladeren ga ik dat er maar niet op wagen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Veel groepjes wielrenners gezien vandaag. 4-6 personen samen, kwam vaker voor.
Is de regel max 2 personen niet van toepassing op sporten? Je bent immers niet heel dicht bij elkaar in de buurt.
Of is de uitspraak max 2 ook weer advies en dus geen sanctie mogelijk bij overtreding?
Het is een onzinnige eis overigens, wat mij betreft.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:54:
Veel groepjes wielrenners gezien vandaag. 4-6 personen samen, kwam vaker voor.
Is de regel max 2 personen niet van toepassing op sporten? Je bent immers niet heel dicht bij elkaar in de buurt.
Of is de uitspraak max 2 ook weer advies en dus geen sanctie mogelijk bij overtreding?
Het is een onzinnige eis overigens, wat mij betreft.
Uit lering van de vorige lockdowns blijkt dat het niet geldt voor wielrenners, net als verkeersregels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:50:
[...]

Uit lering van de vorige lockdowns blijkt dat het niet geldt voor wielrenners, net als verkeersregels.
Wielrenners hoeven ze toch alleen te houden aan de Velominati 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 09:25
YouTube: The Hunt For The Next Pro Cyclist! | Zwift Academy Finals 2021 Ep 1

Absolute aanrader! Totaal geen fan van GCN content de laatste tijd, voelt als enorme promotie filmpjes van hun artikelen maar dit is toch wel erg mooi gemaakt. Valt me wel op dat ze veel uit dezelfde landen hebben. En onze Mathieu _/-\o_
Zojuist de laatste aflevering gezien. Ik vond het leuk om te volgen. Ja, het ging af en toe wat snel en soms redelijk wat nadruk op Zwift maar dat is ook niet meer dan logisch omdat daar de "selectiewedstrijden" op zijn gehouden.

Benieuwd naar de prestaties van de winnaars komend seizoen.

spoiler:
En het is niet alleen bij onze Mathieu gebleven. :)F Maud verdiende winnaar bij de vrouwen. Bij de mannen lag het dichter bij elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:52:

Ellende... :X Ik zag foto´s van mensen onder het zand en troep. Dan lijkt het weer zelf wel dikke prima maar de combinatie natte weg + zand etc. Is gewoon vragen om ellende. ;w
Vandaag nog een tweede rondje gedaan. Zelf minder vies geworden want we reden maar met drie, maar de fiets zag er weer niet uit. Nu de Kerst voor de deur staat en de club niet meer gaat rijden met deze regels kan de fiets definitief te Wahoo weer op voor Zwift. Of het moet morgen open trekken en echt droog zijn. Ik ben er wel even klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
bal130 schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:03:
[...]

Zojuist de laatste aflevering gezien. Ik vond het leuk om te volgen. Ja, het ging af en toe wat snel en soms redelijk wat nadruk op Zwift maar dat is ook niet meer dan logisch omdat daar de "selectiewedstrijden" op zijn gehouden.

Benieuwd naar de prestaties van de winnaars komend seizoen.
True! Maar dat is ook wel logisch vind ik , het is immers een Zwift Academy. Je wilt zien hoe iemand het in het echt doen maar de prestaties meten in Zwift is denk ik behoorlijk efficient. Buiten met verkeer is dat toch moeilijker allemaal. Ik vind het echt mooi in elkaar gezet, ziet er top uit. Afleveringen lekker lang, ik heb genoten. Verdiende winnaars.
Fisico schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:39:
[...]

Vandaag nog een tweede rondje gedaan. Zelf minder vies geworden want we reden maar met drie, maar de fiets zag er weer niet uit. Nu de Kerst voor de deur staat en de club niet meer gaat rijden met deze regels kan de fiets definitief te Wahoo weer op voor Zwift. Of het moet morgen open trekken en echt droog zijn. Ik ben er wel even klaar mee.
Ja ik fiets graag buiten hoor, maar met dit weer vind ik dat helemaal niet leuk meer. Gewoon meer afzien dan dat ik het voor de lol doe. Is het koud en schone weg? Prima joh, kun je je gewoon op kleden. Die slijtage boeit me niet zo. Maar met deze omstandigheden, nahhh. Heb laatst ook een duurrit van ruim 5 uur met de club door de regen etc. gedaan. Nee dat is niet mijn beleving van fun :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@rolandos582 precies dat gevoel en dat het dus helemaal niet leuk is zo. Iedereen begint nu ook over spatborden kopen. Tja die wil ik gewoon niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:24

sebasd

loopt op espresso

Ik vind het juist wel lekker in dit weer.. Maar mijn meeste ritjes op dit moment zijn een uurtje of twee, dat scheelt vast. Na 5 uur zou ik er ook wel klaar mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-08 10:57
YouTube: The Hunt For The Next Pro Cyclist! | Zwift Academy Finals 2021 Ep 1

Wordt ook wel duidelijk genoemd toch? Dat er in Australië minder mogelijkheden zijn voor de jeugd om zich te tonen aan de internationale top en dat er daardoor dus relatief veel talent onontdekt blijft. In principe ook veelal wel de bouw om wielrenner te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Cranzai schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:20:
[...]

Wordt ook wel duidelijk genoemd toch? Dat er in Australië minder mogelijkheden zijn voor de jeugd om zich te tonen aan de internationale top en dat er daardoor dus relatief veel talent onontdekt blijft. In principe ook veelal wel de bouw om wielrenner te zijn.
Dit issue speelt bij iedere sport. Er zijn bijvoorbeeld ook weinig Nederlandse toprugbyers (om even een vergelijking met Australië te maken).

Hier kan je grofweg dezelfde redenatie volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Cranzai schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:20:
[...]

True aan het einde inderdaad, best grappig. De wielren wereld in Australië is best groot en genoeg wedstrijden maar geen scouts schijnbaar. Dan is dit de kans van je leven inderdaad. Zit genoeg talent tussen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-08 13:55
Beste Look Keo 2 Max gebruikers, ik heb even een vraagje...

Ik heb sinds kort Look pedalen, werkt allemaal prima en zit lekker strak moet ik zeggen die grijze plaatjes.

Maar ik verbeeld me dat mn zadel nu wel lager moet, sinds ik ben overgestapt van Time naar Look. Tijdens het fietsen kreeg ik last van mn knieen en voelde ik mn hamstrings licht opspelen, dit kunnen ook ongetwijfeld de schoenplaatjes zijn maar ik vermoed ook dat ik met Look mn zadel wat naar beneden moet bijstellen?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-08 15:29
Geen ervaring met de pedalen, maar als ik de stack height zo opzoek (hart as-schoenzool) is de Look dikker en zou je zadel dus hoger moeten komen (3-4mm).

https://www.wildsidecycles.co.uk/post/stacking-up-problems

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-08 13:55
Bedankt, voor dit artikel @GWBoes was dit nog niet tegengekomen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 14:32
Vorige week dinsdag (dinsdagen zijn nu ongeveer de enige momenten dat ik even kan fietsen sinds de geboorte van mijn dochtertje 3 weken terug) een aantal uren bezig geweest om de Vredestein Aventura bandjes er op te leggen. Bleken nogal heel erg strak voor de wielen die ik heb blijkbaar, ondanks dat er op oa futurum reviews staan, dat ze er lekker makkelijk op kwamen. Beetje bandjes masseren, en zo steeds een stukje verder. Moet er niet aan denken wat er gaat gebeuren als ik lek ga rijden. Gisteren eindelijk weer een stukje kunnen fietsen. Heerlijk weer, lekker fris, prachtig zonnetje. Kon het niet laten even een foto te maken. Lekker buiten spelen O+ !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6djCX4G6odnn-znWCpPFmDyhjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuR1THfYGW2jeGvUsJBykjym.jpg?f=fotoalbum_large

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Raznov schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:56:
Moet er niet aan denken wat er gaat gebeuren als ik lek ga rijden.
Gewoon een bandenknecht meenemen met je pompje. Bijvoorbeeld https://www.mantel.com/bb...p-easytire?autocomplete=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Dan zou ik deze doen voor onderweg ;

https://www.tyrekey.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 14:32
Yes daar kwam ik later ook achter :), mijn vorige Pirelli P-Zero's 4S lagen er zo op, en de Conti 5000's en Schwalbe G-One waren ook geen probleem. Dit issue dus niet eerder gehad. Exact de bbb tool heb ik gisteren ook binnen gekregen. Die gaat de volgende rit gewoon mee.
Deze had ik ook gezien, stukje compacter (fijn, want ik heb geen zadeltasje :+ ), maar de reviews van deze tool waren niet echt denderend. Heb je hier zelf ervaring mee?

[ Voor 24% gewijzigd door Raznov op 22-12-2021 10:08 ]

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thuis vast oefenen. Als je een spijker wilt lenen let me know 8-)

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 24-08 22:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MGgFlCeb9JDK8ml6sIJKrrROtiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7NQVBPhGO13FdHN4cGIe7Bx.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren na een hele poos nog eens een langere fietstocht gemaakt. De koude schrikt me in de wintermaanden zo niet af, maar het grijze weer doen me toch vaak naar binnen vluchten of kortere ritjes rijden. Gisteren net na zonsopgang vertrokken en net na zonsopgang terug thuisgekomen. 160km, waarvan 65% off road. Supermooi weer met zo'n winterzonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Raznov schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:06:
[...]
Deze had ik ook gezien, stukje compacter (fijn, want ik heb geen zadeltasje :+ ), maar de reviews van deze tool waren niet echt denderend. Heb je hier zelf ervaring mee?
Nog niet echt nodig gehad, 1 keer thuis getest en werkte prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 11:58
Raznov schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:06:
Ik heb deze altijd mee Crankbrother Speedier ook niet heel erg groot en iedereen die zo'n ding heeft is er blij mee (ik ken in ieder geval nog geen mensen die er problemen mee hebben)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 11:02
Ik heb deze van Ali. Werkt wel, maar wel oppassen met decals op je velg want die kunnen beschadigd raken. Ding vooral voor de kids gekocht, onze racebanden zijn allemaal soepel genoeg om het zonder te kunnen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-08 13:32
Mistraller schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:03:
[...]

Ik heb deze van Ali. Werkt wel, maar wel oppassen met decals op je velg want die kunnen beschadigd raken. Ding vooral voor de kids gekocht, onze racebanden zijn allemaal soepel genoeg om het zonder te kunnen.
Beetje je armen trainen misschien, zo sterk zijn die bandjes niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joker1977

joker1977

Tweakert

Sleeon schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:40:
[...]

Dat hoor ik zo vaak - maar meestal zijn die mensen vrij snel stil als je ze een 'onmogelijke combi' geeft. Combineer dat met $%#%#$ koude en wat regen en het feest is compleet.

Het is een beetje als 'echte wielrenners rijden zonder zadeltasje en spatborden' - maar waarom zou je jezelf moedwillig pijn doen. Koop zo'n ding voor een tientje als je een lastige combo hebt en je hebt het probleem getackled ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Armspieren.... ppffftt, daar ga je niet harder van fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 20:09
scraemus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:15:
[...]
Ik heb deze altijd mee Crankbrother Speedier ook niet heel erg groot en iedereen die zo'n ding heeft is er blij mee (ik ken in ieder geval nog geen mensen die er problemen mee hebben)
Hoe helpt een bandenlichter om de band OP de velg te krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-08 11:58
DieAnder schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:34:
[...]

Hoe helpt een bandenlichter om de band OP de velg te krijgen?
Kijk hier maar eens O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Ook een mooie voor in je zadeltasje

YouTube: The Best Tire Lever Ever Made!!!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
En anders kan je er nog iemand mee neer knuppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:24
Z'n soort apparaat hebben ze ook bij m'n bandenzaak waar ik mijn 19" Runflat banden laat monteren... 8)7

@DetailingBySmotske

• Mistraller
[...]

Mijn armen zijn het probleem niet, en je drukt de band er met je duimen op, lijkt me wel een heel specifiek spiergroepje om te trainen ;) Onze band-velg combi's op de sportfietsen vallen bijna als vanzelf om te velg. Maar omdat ik wil dat mijn kinderen in principe ook zelf een band kunnen plakken...heb ik dit ding gekocht.
En op alle toerfietsen ligt gewoon draadband hier, dat gaat vaak toch wat lastiger. Hoe mooi is het als je kind helemaal zelf een bandje kan lappen :)

---------------

• Mistraller
Smultie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:18:
[...]

Armspieren.... ppffftt, daar ga je niet harder van fietsen!
Nu ja, ik denk dat armspieren en een sterke core wel degelijk bijdragen. Als ik lang in de beugels rij kom ik eruit vanwege moeie armen, niet om naar vogeltjes te kijken meestal ;)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Deze zouden ze voor steekassen moeten maken..dan komen die GP5000's er eindelijk normaal op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:00:
[...]

Deze zouden ze voor steekassen moeten maken..dan komen die GP5000's er eindelijk normaal op!
En bijpassende zadeltasjes.
En een carbon uitvoering, want gewicht
En en

Of je zoekt even verder. En zoekt naar een fabrikant die het fabriceren van tubeless banden al wel naar een volwassen niveau getild heeft.

Zowel dit apparaat als de GP5000 zijn beide overbodig in mijn ogen.

Pagina: 1 ... 367 ... 676 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).