Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 368 ... 676 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:09
Hey @Raznov ik heb destijds dezelfde ervaring gehad met Vittoria Corsa's, in de eerste instantie kreeg ik ze er ook met moeite om. Maar nadat ze eenmaal gemonteerd waren en nadat ik enkele km had gereden en een keertje leek reed bleek het een fluitje van een cent te zijn.

Kortom, met wat geluk heb jij dezelfde ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 21:04

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:07:
[...]

En bijpassende zadeltasjes.
En een carbon uitvoering, want gewicht
En en

Of je zoekt even verder. En zoekt naar een fabrikant die het fabriceren van tubeless banden al wel naar een volwassen niveau getild heeft.

Zowel dit apparaat als de GP5000 zijn beide overbodig in mijn ogen.
Nou die GP5000's zijn opzich wel (de nieuwe) interessant qua rolweerstand.. en op bijvoorbeeld de nieuewe Zipp303's schijnen ze echt heel makkelijk te ploppen..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
McMiGHtY schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:29:
[...]

Nou die GP5000's zijn opzich wel (de nieuwe) interessant qua rolweerstand.. en op bijvoorbeeld de nieuewe Zipp303's schijnen ze echt heel makkelijk te ploppen..
Daar kan ik 3 watt winnen (in theorie dan).

Sla nog steeds over.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:32:
[...]

Daar kan ik 3 watt winnen (in theorie dan).

Sla nog steeds over.
Mwah op mijn Zipp 303's (overigens niet de hookless discbrake versie maar de "ouderwetse" hooked voor velgremmen, wel met nieuwe decals en tubeless tape) krijg ik de Schwalbe Pro-One 25mm niet super makkelijk op dus daarom overwoog ik ook de Conti's nu ik op termijn naar 28mm wil. Maar nu heb ik inmiddels toch een tubeless easy button in huis dus toch maar weer voor Schwalbe gegaan. :+

Toch zijn die nieuwe contis inderdaad wel interessant vind ik, wie weet zijn ze daar nu eindelijk ook op een volwassen tubeless niveau :D.

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKYhOs5MW6oNL3HYSdHpILt9a9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCGcIAIZKBEllOPk7douxRUY.jpg?f=fotoalbum_large

Vrolijk kerstfeest iedereen!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:56
Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:42
Hij kijkt wel boos :)

Maar toch heel knap gegaan. Vrolijk kerstfeest!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
La1974 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:25:
[...]

Hij kijkt wel boos :)

Maar toch heel knap gegaan. Vrolijk kerstfeest!!
Vond ik ook, maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken :) Van de hand van meester Strava-Art bouwer Joris Meyer 8)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Iemand een idee van een add-on/third-party app waarmee ik uit strava per bike (uitrusting) per jaar kan zien hoeveel kilometer en tijd ik heb gespendeerd op die bike?

pepernooot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
dinkelover schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:30:
Iemand een idee van een add-on/third-party app waarmee ik uit strava per bike (uitrusting) per jaar kan zien hoeveel kilometer en tijd ik heb gespendeerd op die bike?
Veloviewer, summary page, datum filter zetten.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mistraller schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 23:37:
Vandaag mijn alternatieve vierdaagse gereden. Alle routes van de 50 achter elkaar geplakt. Moe maar voldaan nu :)
[Afbeelding]
Heb je toevallig nog de gpx? Is een mooi stukje voor de rapha500.

Ik heb overigens al eventjes gezocht op het internet. Maar er lijken verschillende versies in de omloop te zijn. Ik heb dus geen idee welke de juiste variant is.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 25-12-2021 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 06:40

Galois

1811 - 1832

Dat kan met Strava zelf (website) toch? Maar anders sowieso met (bv) stathunters.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 19:15

Fisico

by Fabian

Galois schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:45:
[...]

Dat kan met Strava zelf (website) toch? Maar anders sowieso met (bv) stathunters.
Daar kan je wel bij activiteiten en fietsritten de juiste fiets kiezen maar daarna wordt het toch zelf optellen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56
statshunters werkt hier ook prima voor.

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-08 07:54
Statshunter inderdaad, gemaakt door een Nederlandse Tweaker

Dit idee :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSaMxBzWrstvwF_OPY07wz8xHQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h984TFL6ij4vzTRm48g1XdJ9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znwpsT0QtJrm8907cntJKfrs1Sc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ptl8EcY51JQomHPtMpPqzGqZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWZ_PKnesNBxqsdU2cN4HBjI9B4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LtunRWk0zSTPmBOKbrgyiuCn.png?f=fotoalbum_large

Werkt erg fijn, veel filter opties, veel data O-)

[ Voor 15% gewijzigd door rolandos582 op 26-12-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
hoi1234 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:35:
[...]

Heb je toevallig nog de gpx? Is een mooi stukje voor de rapha500.

Ik heb overigens al eventjes gezocht op het internet. Maar er lijken verschillende versies in de omloop te zijn. Ik heb dus geen idee welke de juiste variant is.
Elk jaar wordt de route vaak wel een beetje aangepast, ik heb mijn laatste "echte" vierdaagse tracks gepakt. Van 2019 dus. Gewoon 4 losse, op de wedren steeds nieuwe aangezet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Langzaam aan ben ik spullen voor het tubelessrijden aan het verzamelen. Met dit prutweer staat de Ostro nog binnen dus ik heb de tijd. In dit topic kreeg ik de tip om van Dynaplug de racer pro te kopen, want is het voordeel ten opzichte van de micro pro? Die laatste heeft ook nog een mesje om het overtollige stukje plug weg te snijden. Is dit eigenlijk wel nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Fisico schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:11:
Langzaam aan ben ik spullen voor het tubelessrijden aan het verzamelen. Met dit prutweer staat de Ostro nog binnen dus ik heb de tijd. In dit topic kreeg ik de tip om van Dynaplug de racer pro te kopen, want is het voordeel ten opzichte van de micro pro? Die laatste heeft ook nog een mesje om het overtollige stukje plug weg te snijden. Is dit eigenlijk wel nodig?
Ik heb zelf de racer pro, het enige “voordeel” wat ik kan bedenken is dat hij ook een plek heeft voor de grotere plugs met ronde kop, maar volgens mij zijn die alleen te gebruiken met de mtb (voor mij prima dus, want dat doe ik ook), op de racer lijkt me een gat wat groot genoeg is voor deze plug bij voorbaat kansloos.

Lijkt mij dus de afweging of je ook wel eens banden van >45mm hebt of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Heb ook de dynaplug racer pro omdat @mhr-zip het zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Kluus en @rolandos582 de racer met twee keer een kleine plug is nergens meer te krijgen, dat leek mij ook nog wel een voordeel. Jullie pluggen en rijden dan gewoon door? Verder doe ik ook gewoon wat @mhr-zip zegt ;)

Nog tips voor de banden met latex nu de fiets gewoon stil in de woonkamer staat? Voor de vorm heb ik ze nu een keertje opgepompt en af en toe en draai ze een beetje rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
@Fisico Eerst band even tegen de grond aan en sealant het werk laten doen, is het gat echt te groot, dan die plug erin inderdaad. Doorrijden kan vaak prima, eventueel kun je hem thuis patchen vanuit de binnenkant. Heb echter nog nooit hoeven te gebruiken.

Ik pomp mijn 2 setjes minimaal op, mijn Pirelli P zero TLR houden eigenlijk prima druk. Zijn in 2 maand van 6.2 bar naar 4,7 gegaan ofzo. Ik geef er 1x in de 2 week even een slinger aan zodat die sealant weer rond gaat. Idem voor mijn Mavic Yksion Pro UST II , die houden ook eigenlijk wel prima druk. Af en toe even bijpompen, slinger eraan en voila. Gewoon zorgen dat je alvast een zooitje cores op voorraad hebt, die kosten niks en die lopen nog wel eens vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
Kluus schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:22:
[...]

Ik heb zelf de racer pro, het enige “voordeel” wat ik kan bedenken is dat hij ook een plek heeft voor de grotere plugs met ronde kop, maar volgens mij zijn die alleen te gebruiken met de mtb (voor mij prima dus, want dat doe ik ook), op de racer lijkt me een gat wat groot genoeg is voor deze plug bij voorbaat kansloos.

Lijkt mij dus de afweging of je ook wel eens banden van >45mm hebt of niet.
Ik heb de puncture oplossing van Muc-off. Grote en kleine pluggen. En…op te bergen in je stuur. Ideaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ik heb ze ook nog niet nodig gehad eerlijk gezegd. Op dit moment heb ik alu niet-tubeless wielen in de racefiets en mijn zipps zonder sealant maar wel tubeless opgepompt opgehangen voor de vorm inderdaad, af en toe een beetje bij pompen maar ze houden het wel even uit zo. Straks als ik ze weer ga gebruiken gaat er lekker verse sealant in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

De druk zakt bij mij nog iets sneller omdat ik pas een kort ritje heb gemaakt. Sindsdien is het echt smerig op de Utrechtse Heuvelrug en ik kan mezelf er niet toe zetten om de nieuwe fiets nu al helemaal smerig te maken. Ik ben benieuwd hoe de latex zich nu houdt. Maar voor de zekerheid al de ventielkernen gekocht en ook sealant. Het was nog wel een behoorlijke zoektocht naar die kernen. Op het gebied van tubeless is de voorraad bij de bekende onlinebedrijven toch erg beperkt. Nu dus nog de plug en banden komen wel als er een mooie aanbieding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:35:
De druk zakt bij mij nog iets sneller omdat ik pas een kort ritje heb gemaakt. Sindsdien is het echt smerig op de Utrechtse Heuvelrug en ik kan mezelf er niet toe zetten om de nieuwe fiets nu al helemaal smerig te maken. Ik ben benieuwd hoe de latex zich nu houdt. Maar voor de zekerheid al de ventielkernen gekocht en ook sealant. Het was nog wel een behoorlijke zoektocht naar die kernen. Op het gebied van tubeless is de voorraad bij de bekende onlinebedrijven toch erg beperkt. Nu dus nog de plug en banden komen wel als er een mooie aanbieding is.
Ben stiekem ook wel benieuwd naar de nieuwe CONTINENTAL GRAND PRIX 5000 S TR RACE , verhalen die ik tot nu toe heb gelezen zijn wel prima. Qua prijs zijn die ook zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

rolandos582 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:02:
[...]

Ben stiekem ook wel benieuwd naar de nieuwe CONTINENTAL GRAND PRIX 5000 S TR RACE , verhalen die ik tot nu toe heb gelezen zijn wel prima. Qua prijs zijn die ook zo gek nog niet.
Ze schijnen wel sneller te slijten dan de gewone 5000. En die slijten al een stuk sneller dan de 4000… Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar nog sneller slijten zit ik niet op te wachten. Mijn achterband gaat amper 3000 km mee (voor wel het dubbele).

Ik had trouwens deze dagen tussen kerst en het nieuwjaar gepland om een paar leuke, langere tochten te maken, mits het droog zou zijn… :(

Dan kon ik ook de 7500 km aantikken in 2021! Helaas zal ik dus blijven steken ergens tussen de 7300 en 7400… met dit weer fietsen, trekt mij helaas niet zo… :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:44
rolandos582 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:02:
[...]

Door prijs ga ik ze niet proberen, hou het wel bij de schwalbe pro one's.
Bijna 30 euro duurder bij de duitse shops (en dan heb je ook nog de one tle, die nog tientje goedkoper is)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik heb een set velgen liggen voor mijn gravelbike waar ik nu niks mee doet...ik zou hier graag 32mm wegbanden opleggen zodat ik af en toe kan wisselen en eventueel zodat ik een heel comfortabele racefiets heb. hebben jullie tips voor TLR banden? nu het toch over banden gaat gooi ik hem er maar in :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Schwalbe Pro one dus ;)
Zijn er op papier ook in 34mm, maar die heb ik nog nergens gevonden.

[ Voor 60% gewijzigd door DDX op 28-12-2021 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

DDX schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:05:
Schwalbe Pro one dus ;)
Zijn er op papier ook in 34mm, maar die heb ik nog nergens gevonden.
zag je bericht nadat ik hem had gepost! zoek ze even op ;) thanks

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakola
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-09 10:46
Futurumshop heeft een eigen huismerk XAND.
Ik ben op zoek naar een goede koplamp zoals dit: https://www.futurumshop.nl/xand-led-koplamp-1000-lumen.phtml

Bij de Chinezen vind ik iets erg soortgelijks: https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch
Weet iemand misschien een linkje waar je dezelfde als van XAND kan kopen? Futurumshop koopt immers ook gewoon aan, en plakt er hun huismerknaam XAND op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Kakola schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:14:
Futurumshop heeft een eigen huismerk XAND.
Ik ben op zoek naar een goede koplamp zoals dit: https://www.futurumshop.nl/xand-led-koplamp-1000-lumen.phtml

Bij de Chinezen vind ik iets erg soortgelijks: https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch
Weet iemand misschien een linkje waar je dezelfde als van XAND kan kopen? Futurumshop koopt immers ook gewoon aan, en plakt er hun huismerknaam XAND op
Reverse image search: Magicshine allty oid, lijkt er heel aardig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MyrddinLXXIIX schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:24:
[...]

Reverse image search: Magicshine allty oid, lijkt er heel aardig op.
Ja, daar issie nog duurder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Of gewoon futurumshop supporten, geen gedoe met lange levertijd/eventuele btw.
En als je garantie nodig hebt ook makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:01:
[...]

Door prijs ga ik ze niet proberen, hou het wel bij de schwalbe pro one's.
Bijna 30 euro duurder bij de duitse shops (en dan heb je ook nog de one tle, die nog tientje goedkoper is)
Die schwalbe pro one is overal +/- 45 euro? Die GP5000 S TR is 55 x2 bij futurumshop -20 kortingsbon = ook 45eu per stuk. Dus dat valt wel mee? Heb die tubeless schwalbe's overigens nog nooit geprobeerd, hoe zijn die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Nutterd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:02:
ik heb een set velgen liggen voor mijn gravelbike waar ik nu niks mee doet...ik zou hier graag 32mm wegbanden opleggen zodat ik af en toe kan wisselen en eventueel zodat ik een heel comfortabele racefiets heb. hebben jullie tips voor TLR banden? nu het toch over banden gaat gooi ik hem er maar in :+
Zelf erg tevreden met de Pirelli P Zero TLR. Gaan er zeer makkelijk op zonder compressor en in coronatijd meestal goed leverbaar. Niet goedkoop, maar uit reviews begrijp ik wel een duurzame band. Zelf pas 2.000 km mee gereden dus dat moet nog blijken.

Toen ik rond keek waren de reviews van de Pro one niet top dus daardoor die niet genomen. Misschien is dat inmiddels verbeterd. In dit topic enkel tevreden gebruikers volgens mij en volgens mij zijn wij kritisch genoeg :+

[ Voor 13% gewijzigd door Hoiz op 28-12-2021 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:43
rolandos582 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:41:
[...]

Die schwalbe pro one is overal +/- 45 euro? Die GP5000 S TR is 55 x2 bij futurumshop -20 kortingsbon = ook 45eu per stuk. Dus dat valt wel mee? Heb die tubeless schwalbe's overigens nog nooit geprobeerd, hoe zijn die?
Hoezo reken je bij de ene een kortingsbon mee en bij de andere niet? :?

Ik rij zelf op Schwalbe One bandjes en ben daar tevreden over, maar ik rij gewoon met binnenband, ben niet bepaald grootverbruiker en heb praktisch geen ervaring met andere bandjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Jesse op 28-12-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Galois schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:56:
[...]

Ze schijnen wel sneller te slijten dan de gewone 5000. En die slijten al een stuk sneller dan de 4000… Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar nog sneller slijten zit ik niet op te wachten. Mijn achterband gaat amper 3000 km mee (voor wel het dubbele).

Ik had trouwens deze dagen tussen kerst en het nieuwjaar gepland om een paar leuke, langere tochten te maken, mits het droog zou zijn… :(

Dan kon ik ook de 7500 km aantikken in 2021! Helaas zal ik dus blijven steken ergens tussen de 7300 en 7400… met dit weer fietsen, trekt mij helaas niet zo… :)
Dat is wel herkenbaar ik ben vanaf de week voor Kerst vrij en wilde door de 7.000 km heen. Ik kom al een week 400 kilometer te kort. Ik sprokkel wel wat op Zwift maar daarmee ga ik het niet halen.

Ik heb de gewone 5000 er nog op liggen en ben heel benieuwd hoe die gaan bevallen en of tubeless inderdaad een blijvertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:09
@Kakola heb geen ervaring met Chinese rommel, maar heb daar weinig vertrouwen in. Xand is trwns een prima product van Futurum en daarnaast bieden ze gewoon goede service wat mij heel wat waard is.

Ben trouwens zelf fan en gebruiker van Lezyne, super product heeft voor mij meerdere modellen zijn werkzaamheid bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
rolandos582 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:41:
[...]

Grappig dan is in dit geval futurumshop eens goedkoper dan de duitse shops (daar zit de 5000 s tr rond de 70 euro), maargoed die kortingsbon kan je natuurlijk ook voor de schwalbe's gebruiken.
De niet pro versie heb ik zelf nog nooit geprobeerd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:21
Hoiz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:52:
[...]

Zelf erg tevreden met de Pirelli P Zero TLR. Gaan er zeer makkelijk op zonder compressor en in coronatijd meestal goed leverbaar. Niet goedkoop, maar uit reviews begrijp ik wel een duurzame band. Zelf pas 2.000 km mee gereden dus dat moet nog blijken.

Toen ik rond keek waren de reviews van de Pro one niet top dus daardoor die niet genomen. Misschien is dat inmiddels verbeterd. In dit topic enkel tevreden gebruikers volgens mij en volgens mij zijn wij kritisch genoeg :+
Is die er in 32mm? Ik dacht dat die tot 30mm ging.

https://velo.pirelli.com/...ro-race-tlr/700x30c/black

[ Voor 0% gewijzigd door GerbenBK op 28-12-2021 11:49 . Reden: wrong link ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56
rolandos582 schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:30:
Heb ook de dynaplug racer pro omdat @mhr-zip het zei
Ik ook! Wat een influencer is dat he! :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Maar heeft die hem niet omdat ik dat tegen hem zei ? :o

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 28-12-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ahja, je lijkt gelijk te hebben. Keek even snel en kon wel 32C vinden, maar dit blijkt de SL versie te zijn. Dan ben je beter af op de Pro one's denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:52:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiN9b5h9VBjVmHSKnQJf8HnV8Xo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T6z1lBbwbIVrswEj1NES59ra.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Vandaag een ritje in de miezer/regen... Ik weet weer meteen waarom ik zo'n schijthekel aan dat weer heb. Ik werd compleet gestoord van het gekraak en gezing van mijn remschijven, en de lading zand in mijn ketting, bij iedere keer schakelen of aanzetten krr krr krr. Bah... Een stevige bui was misschien nog beter geweest, dan was die bagger er tenminste af gespoeld.
Vraag me af hoe dat op een MTB is, vangt de ketting daar minder vuil op omdat je minder snel rijdt cq ander soort band? Of is het dan na ieder nat bosrondje ook een hels gekraak?

Maar goed, ben wel weer blij dat ik geen lek reed, want dat is ook niks met nat en kou.

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 28-12-2021 14:33 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Mistraller schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:32:
Vandaag een ritje in de miezer/regen... Ik weet weer meteen waarom ik zo'n schijthekel aan dat weer heb. Ik werd compleet gestoord van het gekraak en gezing van mijn remschijven, en de lading zand in mijn ketting, bij iedere keer schakelen of aanzetten krr krr krr. Bah... Een stevige bui was misschien nog beter geweest, dan was die bagger er tenminste af gespoeld.
Vraag me af hoe dat op een MTB is, vangt de ketting daar minder vuil op omdat je minder snel rijdt cq ander soort band? Of is het dan na ieder nat bosrondje ook een hels gekraak?

Maar goed, ben wel weer blij dat ik geen lek reed, want dat is ook niks met nat en kou.
Je MTB wordt simpelweg goor na elk ritje. |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 20:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Hl4gIhzFO1GEWVO1cXHkcd2YPc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LcdQXkIy1qcRUk8C1fYLMEMF.png?f=user_large
FTFY

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX

Op de weg heb je (ik iig) meer last van rotzooi op ketting ed.
Onverhard spat het minder op zegmaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Vandaag een ritje in de miezer/regen... Ik weet weer meteen waarom ik zo'n schijthekel aan dat weer heb.
Precies dat gevoel, alles kraakt en piept en dan maakt het mij dus niet uit of het een winterfiets of zomerfiets is. Ik heb drie vieze ritjes gehad in een lang weekend en had toen net nieuwe blokken en een ketting. Dat maakte het nog vervelender, maar het is gewoon niets voor mij rijden in natte meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
MrAngry schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:45:
[...]

Veloviewer, summary page, datum filter zetten.
Super, hiermee was het easy idd. Was benieuwd naar het Zwift vs buiten jaargemiddelde. Beide zo'n 8k dit jaar en het verschil is wel beetje zoals verwacht: 38,0 vs 35,3. (7,5k/66k hm vs 8,5k/17k hm). Echte duurritten doe ik bijna niet aan, maar meeste rust ritjes gaan via de trainer, dus verwacht op zich grotere verschillen bij anderen. Buiten met nieuwe aero racert dit jaar is er meestal geen houden aan en lekker tempo maken 😬. Is ook wel redelijk makkelijk daarmee. Sta nog wel versteld van dat jaargemiddelde buiten overigens (amateur licentie, 19 koersjes en verder veelal helemaal solo), andere jaren de 31 niet aangeraakt gemiddeld 🤨.

pepernooot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40
#askingforafriend

Zijn er mensen met goede ervaringen met een goede bikefitter in de omgeving van Utrecht of Noord Holland Noord? Een stukje voor moeten rijden is niet een probleem.

Doelstelling is om adhv de bikefit een richtlijn te hebben welke fietsen zouden passen. Het wordt de eerste racefiets en een foutieve maat en/of type zou de pret direct bederven.

Dank alvast.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
DDX schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:52:
Ja dat klopt.
Credits horen jouw toe.

@Fisico Ik heb hem wel lopen influencen, naar @Salteh en @rolandos582

Even mijn mening:

@DDX is ervaringsdeskundige (kwantiteit) en tubeless rijder. Kleine lekjes worden gedicht door sealant maar zodra ze iets groter worden niet meer.
Nu heb ik van @DDX geleerd dat die gaatjes die niet dichtgaan, eigenlijk ook maar heel klein zijn. Daarom moet je ook kleine plugjes hebben, anders krijg je ze er niet in.
Voor echt schokkende gevallen (en scheuren) neem ik wel een aerothan biba mee (credits naar @Grin ).

Die Dynaplug racer pro kan 3 kleine plugjes en 1 groter plugje aan (maar die laatste zie ik mijzelf nog niet zo snel in een racefietsband stoppen).
De pro is wel iets groter dan de niet pro variant.
Er zijn ook personen die een niet pro variant hebben, en dan een klein plugje stoppen op de plek van de grote (weer credits naar @DDX :+ ).

De micro pro heeft wel een mesje er in, maar wat ik heb begrepen hoef je ze niet af te snijden (weer credits naar @DDX :+ ).

Je kan misschien wel een andere plug kopen, maar de tip is: als ze maar klein zijn.

Als je Unbound wil gaan rijden, dan zou ik wel naar andere plugjes uitkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
ElGreco schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:40:
#askingforafriend

Zijn er mensen met goede ervaringen met een goede bikefitter in de omgeving van Utrecht of Noord Holland Noord? Een stukje voor moeten rijden is niet een probleem.

Doelstelling is om adhv de bikefit een richtlijn te hebben welke fietsen zouden passen. Het wordt de eerste racefiets en een foutieve maat en/of type zou de pret direct bederven.

Dank alvast.
cyclinglab.cc
zijn onafhankelijk dus niet een fietsenmaker die spullen aan je wilt verkopen
en naar mijn mening erg kundig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:00
@DDX , op hoeveel dagen staat je streak inmiddels? Weer een heel jaar elke dag gefietst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:44
#askingforafriend

Dank alvast.
Goede ervaring met tripro in Hilversum!
Minder goede ervaring met SMA.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DDX
Noxa schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:21:
@DDX , op hoeveel dagen staat je streak inmiddels? Weer een heel jaar elke dag gefietst?
Eind van het jaar precies op 1400 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Heldere mening! Het is de micro pro uiteindelijk geworden omdat mijn inschatting was dat ik die grote plug en kant van de racer toch nooit ga gebruiken. Een gravelbike staat wel op de nog te kopenlijst, maar wel redelijk onderaan.

In reviews las ik dat er twee opties zijn dynaplug of niet werkende systemen, daarmee was de keuze ook weer extra makkelijk. Volgens mij ben ik nu helemaal klaar voor het tubeless rijden. Een biba met langere ventielen had ik al gekocht toen die schaars werden dus ik neem nog even een normale mee. Nu wachten op beter weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-08 21:36
#askingforafriend

Dank alvast.
Heb recent goede ervaring gehad in Baarn, sportarts van sportkeuring.nl (bike en body fit). Echt onafhankelijk en zeker voor uitzoeken nieuwe fiets geschikt denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ook op de gravelbike is die grote plug onzin/onhandig.
Wel eens een wat groter gaatje gehad op de gravelbike met steeklek van steen, maar de grote plug kwam er ook niet in, 2 kleine plugs wel.

En afsnijden/knippen is niet nodig, eventueel ombuigen als die tegen je frame aantikt ofzo. (als die aan zijkant bant zit)
Op loopvlak wordt de plug vanzelf plat gereden.

Alleen met nat weer oppassen/niet te lang ermee blijven doorrijden, mijn ervaring is dat het na paar honder km toch beetje begint op te lossen materiaal van de plug.

[ Voor 47% gewijzigd door DDX op 28-12-2021 23:41 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DDX
n+1 (maar wel weer n-1 straks, bij gebrek aan een grote schuur)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/sFpI2MthLQmrkLs1InH_RgnfPBvq8ZPmIoau6qb-xNM-2048x1152.jpg

Alleen nog ff keertje kijken hoe expanderplug precies werkt en zagen.
En zadel zakte vanmorgen wat, ook merkfietsen hebben hier last van dus. (beide velobuild frames die ik heb ook)
Netjes carbonpasta + 5Nm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 20:27
Ik heb het gevoel dat mijn stuur te ver weg staat. zadelhoogte middels de 109% methode ingesteld. Wat adviseren jullie voor de horizontale afstelling van het zadel en hoe kom ik vanaf daar op de keuze voor de juiste lengte stuurpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 21:04

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:56:

[Afbeelding]

En zadel zakte vanmorgen wat, ook merkfietsen hebben hier last van dus. (beide velobuild frames die ik heb ook)
Paar vraagjes:

- Spatborden, worden die meegeleverd door Canyon? (En kan het voorspatbord nog iets dichter bij de band?)
- Toch de Pro One's en niet gewoon de One's ? (Laatste schijnen iets meer lekbestendig te zijn, wat je natuurlijk op een slechtweer fiets zou willen hebben.)
- Slechtweerfiets? Deze kun je altijd gewoon gebruiken toch?

En daarnaast..ik moest even een minuutje wennen, maar ik vind hem wel mooi te vinden.

Kun je die zadelpen echt merken qua demping?

[ Voor 10% gewijzigd door McMiGHtY op 29-12-2021 11:14 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:19

[Afbeelding]

Klein vraagje:

Hoe heb je de lezyne lamp kunnen bevestigen onder je mount met thumbscrew? Op mijn Hidemybell heb ik gebruik gemaakt van de adapter (geen fan van de inbus schroef :/ ), voor zover ik weet hebben garmin/wahoo/hammerhead hier geen adapters voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 01-09 14:47
Vandaag een ritje in de miezer/regen... Ik weet weer meteen waarom ik zo'n schijthekel aan dat weer heb. Ik werd compleet gestoord van het gekraak en gezing van mijn remschijven, en de lading zand in mijn ketting, bij iedere keer schakelen of aanzetten krr krr krr.
"Spatborden" is de voor de hand liggende suggestie die je zelf kent. Mijn ervaring (vooral met de randonneur, die ook door het vuilste van het vuilste weer moet) is dat ze dicht op de band moeten zitten, diep/rond moeten zijn en lang, héél erg lang. De onderkant van het voorspatbord uitgelijnd met de onderkant van je kettingwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-09 12:49
Afgelopen maandag mijn 10.000e km van het jaar gefietst! *O*

Helaas tijdens deze laatste rit van het jaar een lelijke val gemaakt -O-

Mijn dropout ziet er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJ6gBUcJTps2UVGz9EeR54AOQWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBJ0hnlWwSW4IbnMpIk9sFtd.jpg?f=fotoalbum_large

In tijdens het remmen in een slip geraakt en met 30-35km/u tegen het asfalt gevallen. Ik ben er zelf dankzij de dikke winterkleding behoorlijk goed vanaf gekomen, en de fiets eigenlijk ook. Alleen bartape naar de maan, klein krasje op het pedaal, en dus de dropout.

Het frame is carbon maar het lijkt erop dat het achterste deel van de dropout gelukkig van aluminium (of staal?) is. Hoe serieus moet ik me zorgen maken over schade aan het carbon? Ik zie misschien bovenaan tussen de lak en het metaal nog iets halfgrijs, dat is misschien carbon? (Hoe) kan ik zelf de lak een beetje bijwerken? Is dat iets wat een normale fietsenmaker kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
wdbtje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:46:
[...]

Klein vraagje:

Hoe heb je de lezyne lamp kunnen bevestigen onder je mount met thumbscrew? Op mijn Hidemybell heb ik gebruik gemaakt van de adapter (geen fan van de inbus schroef :/ ), voor zover ik weet hebben garmin/wahoo/hammerhead hier geen adapters voor
Hidemybell > GoPro style adapter (verkopen ze ook) , lezyne lamp eraan en dichtschroeven met de bout. Doe ik ook al tijden, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:13:
[...]

Paar vraagjes:

- Spatborden, worden die meegeleverd door Canyon? (En kan het voorspatbord nog iets dichter bij de band?)
Worden vanuit Canyon los verkocht als passend voor deze fiets. (en grail)
Moet nog even kijken of voor nog wat bijgesteld kan worden, maar zijn spatborden die tot 45mm kunnen (er is ook een 50mm versie) dus daarom wat meer ruimte.
Opzich niet heel erg, anders hoopt vuil snel op natuurlijk.
- Toch de Pro One's en niet gewoon de One's ? (Laatste schijnen iets meer lekbestendig te zijn, wat je natuurlijk op een slechtweer fiets zou willen hebben.)
Pro One (tubeless) is wat mij betreft prima kelbestendig.
De One is er sinds kort ook in 32mm, maar beetje zelfde als de pro one in 34mm nergens nog leverbaar.
- Slechtweerfiets? Deze kun je altijd gewoon gebruiken toch?
Ja hoor je kan er ook prima met mooiweer mee fietsen.
Ik laat spatborden er permanent opzitten dus zal hem meer pakken met slechtweer/natte wegen.
Kun je die zadelpen echt merken qua demping?
Ik merk dat er wat flex inzit ja, vanmorgen iets teveel flex want kwam ook niet meer omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
wdbtje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:46:
[...]

Klein vraagje:

Dit is een k-edge combo mount.
Met onderop een gopro mount.

Met bout kan je het wat vaster draaien, maar lastiger om even snel tussen fietsen te wisselen.
Maar zit vast genoeg, gaat niet vanzelf anders zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 29-12-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
rolandos582 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:27:
[...]

Hidemybell > GoPro style adapter (verkopen ze ook) , lezyne lamp eraan en dichtschroeven met de bout. Doe ik ook al tijden, werkt perfect.
Deze adapter heb ik al maar kwam spijtig genoeg zonder thumbscrew (op website staat deze wel afgebeeld met eentje) maar werkt niet voor de garmin mount op andere fiets...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Thumbscrew kan je gewoon los op ebay bestellen ?

Voor garmin mount met batterijbevestiging onderop heb je ook gopro mount ;

https://www8.garmin.com/m...A5-BB74-003C0EE88579.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdbtje
DDX schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:48:
[...]

Dit is een k-edge combo mount.
Met onderop een gopro mount.

Met bout kan je het wat vaster draaien, maar lastiger om even snel tussen fietsen te wisselen.
Maar zit vast genoeg, gaat niet vanzelf anders zitten.
Deze mount kende ik nog niet, ziet er naar mijn mening ook wat meer solide uit dan de originele mount van garmin. Kwam de thumbscrew er ook bij? Lijkt me handig om snel te wisselen tussen fietsen Ebay dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
wdbtje schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:48:
[...]

Deze mount kende ik nog niet, ziet er naar mijn mening ook wat meer solide uit dan de originele mount van garmin. Kwam de thumbscrew er ook bij? Lijkt me handig om snel te wisselen tussen fietsen
Klopt is stuk steviger en garmin zit ook wat lager/meer in lijn met stuurpen.
Thumbscrew zit er standaard niet bij (alleen bout), k-edge verkoopt er wel los eentje.
Thumbscrew die ik gebruik heb ik via ebay voor paar dollar uit china.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56
Tom-Z schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:20:
Afgelopen maandag mijn 10.000e km van het jaar gefietst! *O*

Helaas tijdens deze laatste rit van het jaar een lelijke val gemaakt -O-

Mijn dropout ziet er nu zo uit:
[Afbeelding]

In tijdens het remmen in een slip geraakt en met 30-35km/u tegen het asfalt gevallen. Ik ben er zelf dankzij de dikke winterkleding behoorlijk goed vanaf gekomen, en de fiets eigenlijk ook. Alleen bartape naar de maan, klein krasje op het pedaal, en dus de dropout.

Het frame is carbon maar het lijkt erop dat het achterste deel van de dropout gelukkig van aluminium (of staal?) is. Hoe serieus moet ik me zorgen maken over schade aan het carbon? Ik zie misschien bovenaan tussen de lak en het metaal nog iets halfgrijs, dat is misschien carbon? (Hoe) kan ik zelf de lak een beetje bijwerken? Is dat iets wat een normale fietsenmaker kan doen?
Au! Ik kan moeilijk zien wat er nou precies op de foto staat door de flits, maar ik zou er hoe dan ook even naar laten kijken. Dan wel door een fietsenmaker die je vertrouwent, en die je dan doorstuurt naar een specialist als deze denkt dat dat nodig is.

Toen ik onderuit ging was het precies andersom, dat was wel fijn..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnWGVX7U0pgdxRFe02YGacjZpvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJYwqz8yiMgSfFyqDrD9IAsh.jpg?f=fotoalbum_large

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online

[Afbeelding]

Welke bidonhouders zijn dat? En heb je die op al je fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:38:
[...]

Welke bidonhouders zijn dat? En heb je die op al je fietsen?
Tacx Deva
Niet op alle fietsen (wel veel), op beide Treks heb ik carbon bontrager bidonhouders.
Stevig en niet te duur. Maar ook niet te stevig zodat je bidon er amper in/uit krijgt. Kreeg op strandfiets bidonhouders waar ik de camelback met geen mogelijkheid in kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Om even in te haken op de tubeless/plug discussie van hierboven. Die Dynaplug ziet er inderdaad wel erg gebruiksvriendelijk uit.

Ik heb de Lezyne Tubeless Kit en helaas al 3x moeten gebruiken: steeds een gaatje dat de latex niet dicht kreeg.

En elke keer wel een heel gedoe om die plug erin te krijgen met dit zetje. Als je het doet zoals de gebruiksaanwijzingen vertellen, krijg je die met geen mogelijkheid in (of je trekt 'm er net zo makkelijk weer uit). Al deze 3 keren heb ik de plug erin gekregen door met het tooltje de plug erin te 'pulken' (en dus niet door 'm aan het oogje te rijgen, die punt erin en er weer uit trekken: dan zou de plug erin moeten blijven, maar dat is bij mij niet het geval). Die Dynaplug ziet er een stuk betrouwbaarder en makkelijker uit.

Mijn eerste keer dacht ik dat zo'n plug een betrouwbare reparatie was (net zoals met een autoband zeg maar), maar het klopt wat DDX zegt: na een paar 100 km is die plug aan zijn einde en komt het lek weer tevoorschijn.

Ik heb elke keer de band weggegooid en een nieuwe gemonteerd. De volgende keer ga ik proberen om de band te repareren van binnenuit. Dat schijnt ook wel makkelijk te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik schuif in zo'n geval band door naar mijn vader die hem dan oprijd met binnenband ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:10:
Ik schuif in zo'n geval band door naar mijn vader die hem dan oprijd met binnenband ;)
Dat kan alleen als het gaatje echt klein is. Want een iets groter gaatje (> 1 mm) daar zal de binnenband met 6+ bar zich doorheen willen wurmen. Ook dat mogen ervaren! (en sindsdien in mijn gereedschapbidon een stuk binnenband die ik dan in geval van nood tussen het beschadigd stuk van de buitenband en de binnenband kan plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Tom-Z schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:20:

Dat halfgrijs is denk ik de primer. Ik zou deze foto gewoon eens overleggen aan https://www.unlimitedcolo...ets-frames-en-velgen.aspx en vragen om vrijblijvend advies. Die hebben alle kennis en materialen in huis.
Ik kan me voorstellen dat heel ergens anders ook schade kan zitten, wel zo fijn om even een expert te raadplegen ipv een gewone fietsenmaker, zodat je naderhand weer zonder zorgen op de fiets zit.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Bacchus schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:17:
[...]

"Spatborden" is de voor de hand liggende suggestie die je zelf kent. Mijn ervaring (vooral met de randonneur, die ook door het vuilste van het vuilste weer moet) is dat ze dicht op de band moeten zitten, diep/rond moeten zijn en lang, héél erg lang. De onderkant van het voorspatbord uitgelijnd met de onderkant van je kettingwiel.
Klopt, maar voor die 2x per jaar dat ik ga fietsen met kans op slecht weer vind ik dat ook weer overkill. Spatbord wat ik gebruik (SKS S-blade) is vooral om mezelf schoon te houden. Terwijl het voorwiel inderdaad de meeste overlast veroorzaakt voor voeten en ketting. En dan moet ie inderdaad lang zijn, en dat betekent weer bevestigingspunten knutselen op je fiets. Maar als ik fietsen in nat vies weer ooit leuk ga vinden, dan komen ze er wel op. ;)

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Galois schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:01:

Ik heb elke keer de band weggegooid en een nieuwe gemonteerd. De volgende keer ga ik proberen om de band te repareren van binnenuit. Dat schijnt ook wel makkelijk te kunnen.
Mijn vrouw had laatst 3 kleine lekjes waarvan eentje heel makkelijk steeds weer open ging. Die band hebben we van binnenuit geplakt met zo'n geknipte plakker uit een rechthoekig stuk, met gewone simson. Even opruwen uiteraard. Ging helemaal prima, na een kwartiertje de latex een beetje aangevuld, op de velg gelegd en inmiddels al weer 300km probleemloos op gereden. Ook het terugleggen van die band was geen enkel probleem eigenlijk, de rand wel schoongepoetst, maar brandschoon wilde ik hem niet noemen. Ging gewoon in 1 keer weer lekdicht.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Mistraller schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:25:
[...]

Klopt, maar voor die 2x per jaar dat ik ga fietsen met kans op slecht weer vind ik dat ook weer overkill. Spatbord wat ik gebruik (SKS S-blade) is vooral om mezelf schoon te houden. Terwijl het voorwiel inderdaad de meeste overlast veroorzaakt voor voeten en ketting. En dan moet ie inderdaad lang zijn, en dat betekent weer bevestigingspunten knutselen op je fiets. Maar als ik fietsen in nat vies weer ooit leuk ga vinden, dan komen ze er wel op. ;)
Heb daar een ass-saver zitten.
https://ass-savers.com/products/speed-mullet-regular

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Galois schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:01:

Mijn eerste keer dacht ik dat zo'n plug een betrouwbare reparatie was (net zoals met een autoband zeg maar), maar het klopt wat DDX zegt: na een paar 100 km is die plug aan zijn einde en komt het lek weer tevoorschijn.

Daar ga ik dan ook rekening mee houden en een setje op reserve leggen voor als ik een keer echt lek rijd. Met door latex gedichte gaatjes rij je wel gewoon door toch? Of heb je daar ook een omslagpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Fisico schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:43:
[...]

Daar ga ik dan ook rekening mee houden en een setje op reserve leggen voor als ik een keer echt lek rijd. Met door latex gedichte gaatjes rij je wel gewoon door toch? Of heb je daar ook een omslagpunt?
Ja, daar rijd ik inderdaad mee door. Als het goed is, heb ik kleine gaatjes niet eens door…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-08 13:12
DDX schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:47:
[...]

Worden vanuit Canyon los verkocht als passend voor deze fiets. (en grail)
Ziet er strak uit! Ik zie op de Canyon site geen bagagedragers staan voor de Grizl, weet je toevallig of deze bijvoorbeeld van een ander merk makkelijk te monteren zijn? Toch nog een beetje opzoek naar de weg/gravel/werk alleskunner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
Ik heb deze. SKS S-blade (dit is niet mijn fiets trouwens)
Afbeeldingslocatie: https://www.adventurecycling.org/sites/default/assets/Image/Membership/Corporate%20Spotlights/action%20s-blade.jpg
Die houdt je rug schoon en degene die in je wiel zit, maar niet je ketting. Daarvoor helpt alleen een lang voorspatbord volgens mij...

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 29-12-2021 23:25 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:00
Galois schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:13:
[...]

Dat kan alleen als het gaatje echt klein is. Want een iets groter gaatje (> 1 mm) daar zal de binnenband met 6+ bar zich doorheen willen wurmen. Ook dat mogen ervaren! (en sindsdien in mijn gereedschapbidon een stuk binnenband die ik dan in geval van nood tussen het beschadigd stuk van de buitenband en de binnenband kan plaatsen).
Ik heb daar wel eens een bankbiljet (5euro?) Of stukje schuurpapier met korrel richting buitenband voor gebruikt om de binnenband niet door buitenband heen te laten kijken. Werkte prima voor toen 100 km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 09:10
HBSVDK schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:27:
[...]

Ik heb daar wel eens een bankbiljet (5euro?) Of stukje schuurpapier met korrel richting buitenband voor gebruikt om de binnenband niet door buitenband heen te laten kijken. Werkte prima voor toen 100 km
Of deze plakkers, ook al vaker voorbij gekomen hier.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-08 13:48
Mistraller schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:24:
[...]

Ik heb deze. SKS S-blade (dit is niet mijn fiets trouwens)
[Afbeelding]
Die houdt je rug schoon en degene die in je wiel zit, maar niet je ketting. Daarvoor helpt alleen een lang voorspatbord volgens mij...
Het zal vast je rug schoon houden, maar ik betwijfel of ie ook degene achter je droog houdt. :+
Ik gebruik zelf de SKS speedrocker icm extension. Zonder de extension wordt mijn achterligger ook nog nat door opspattend water.

Speedrocker zonder extension
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HilPiX6NySsrgODeLISSoRDhHlg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rdyg58V8yLcnZ0cT8PLsSWsK.webp?f=user_large

met extension
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pm4zRIRiFzBbD4FsDtX8RAta0JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rd4JqTp6Wn4Lfr1Yd8qoMZpg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
MaSw85 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:09:
[...]

Of deze plakkers, ook al vaker voorbij gekomen hier.
Mee eens, ik heb ze ook.

Maar een klein stukje schuurpapier zit ook nooit in de weg. Zeker niet als je tubeless rijdt en je wilt deze plakkers vastplakken in je band.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
NewbieNeo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:19:
[...]

Zonder de extension wordt mijn achterligger ook nog nat door opspattend water.
Can confirm, wanneer je zonder extension in een groep rijdt ben je gewoon een klootzak want degene achter je wordt zeiknat. Wel eens in een groep gefietst met zo'n iemand, die hebben we maar gewoon naar het einde van de groep verwezen gedurende de hele rit.

• DDX
JayWay schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:15:
[...]

Ziet er strak uit! Ik zie op de Canyon site geen bagagedragers staan voor de Grizl, weet je toevallig of deze bijvoorbeeld van een ander merk makkelijk te monteren zijn? Toch nog een beetje opzoek naar de weg/gravel/werk alleskunner....
Er zitten geen montagepunten voor een bagagerek.
Maar je kan kijken naar oplossingen zoals tailfin.cc, gebruik ik zelf ook.
Of een wat simpelere zadeltas maar dat is lastiger inpakken/gaat zwiepen.

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 08:28
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een 'endurance' type racefiets en een 'gravel' type racefiets? Beide lijken een iets comfortabelere houding te hebben, beide hebben vaak ruimte voor brede banden, schokwerende onderdelen en hebben vaak montagepunten voor extra tassen en dergelijke. (bijv. bij Trek staat de Domane onder zowel endurance als gravel)

Als ik dat zo zie lijkt een gravelbike de beste keuze, omdat je dan het beste van beide werelden hebt, toch? Dunnere bandjes, aggresievere houding wanneer je harder op de weg wilt gaan en andersom wanneer je wat meer off-road gaat. En als je écht hard wil gaan kies je sowieso niet voor endurance, lijkt mij, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 17% gewijzigd door Belecthor op 30-12-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
@Belecthor De dikke banden op endurance fietsen is ook echt iets van de laatste paar jaar. 3-4 jaar geleden kreeg je daar vaak niet breder dan 28-32mm op (helemaal met velgremmen). En ik zou iets pas een echte gravelbike willen noemen als er minimaal 40mm op past.
Daarnaast kan een gravelbike ook best sportieve geometrie hebben. Mijn Giant racefiets (Contend van 2017) is veel minder sportief qua zit dan de Woho die ik als gravel en vakantiefiets gebruik. Maar dat verschilt heel erg per merk dus is in het algemeen weinig over te zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door GWBoes op 30-12-2021 11:56 ]

Flickr - Strava

• Belecthor
GWBoes schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:53:
@Belecthor De dikke banden op endurance fietsen is ook echt iets van de laatste paar jaar. 3-4 jaar geleden kreeg je daar vaak niet breder dan 28-32mm op (helemaal met velgremmen). En ik zou iets pas een echte gravelbike willen noemen als er minimaal 40mm op past.
Daarnaast kan een gravelbike ook best sportieve geometrie hebben. Mijn Giant racefiets (Contend van 2017) is veel minder sportief qua zit dan de Woho die ik als gravel en vakantiefiets gebruik. Maar dat verschilt heel erg per merk dus is in het algemeen weinig over te zeggen.
Thanks voor het delen van je ervaring. Eerlijk gezegd maakt dit wel de definitieve nog wat lastiger haha :P

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
Om het nog ingewikkelder te maken heb je nogal wat verschillen in het genre gravelbike. Van meer bikepacking georienteerde fietsen naar gravelracers, dat verschil is nog groter dan tussen de gravel en endurance geometrieën die jij omschrijft. Het beste wat je kan doen is dus niet teveel aan het labeltje ophangen. Het grootste verschil wat je zal zien tussen de subcategorie race en gravel zijn de banden en de verzetten die er bij aankoop bij geleverd worden, maar dat zijn slijtage onderdelen, die je kan vervangen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Paar jaar geleden was 25mm soms al uitdaging met velgremmen.
En om iets nou pas bij 40mm een gravelbike te noemen, mijn velobuild gravelbike kan dat ook maar net (of net niet, afhankelijk van banden merk) aan.

Er zit gewoon veel overlap tussen type fietsen, dan heb je ook nog cyclocross.
Fietsmaatje heeft de Cube Cross Race, die hij gebruikt als 'gravelbike' met volgens mij 34mm banden.

Het is maar net wat je gravel noemt en wanneer je dat soort terrein wilt rijden.
In de zomer vermaak ik mij met 25mm bandjes prima rond hilversum, maar nu wil je daar met de blubber veel bredere banden hebben. (of weer niet als je lekker wilt crossen met glibberen erbij)

[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 30-12-2021 13:40 ]

• Belecthor
Oke, dus voor mijn doeleinden zou ik ook gewoon een endurance of gravel racefiets kunnen halen en die als beide vormen kunnen gebruiken? En net zoals @DDX in de zomer de racebanden eronder en in het wat moeilijker terrein de gravel banden, met evt. backpacking mogelijkheden als er voldoende montagepunten op zitten?

Dat zou ik perfect vinden, hoef ik ook maar één fiets te onderhouden en ik ben toch te traag voor de Strava KOMs :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Ja absoluut.
Sommige gravelbikes hebben trouwens lange reach (wielbasis langer, steilere hoek bij voorvork) daar moet je ook weer rekening mee houden.
Maargoed dat hebben sommige endurance race fietsen ook weer.

Gewoon kijken wat je wilt kwa kleurtje, wat past kwa geometry en welke prijs je wilt uitgeven.
En niet onbelangrijk, wat is er verkrijgbaar ?

Pagina: 1 ... 368 ... 676 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).