Ja als je niet echt wilt racen kun je volgens mij met 1 redelijk comfortabel frame waar brede banden in passen wel redelijk uit de voeten. Zou dan wel investeren in een tweede wielset, zodat wisselen makkelijk is.Belecthor schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:45:
Oke, dus voor mijn doeleinden zou ik ook gewoon een endurance of gravel racefiets kunnen halen en die als beide vormen kunnen gebruiken? En net zoals @DDX in de zomer de racebanden eronder en in het wat moeilijker terrein de gravel banden, met evt. backpacking mogelijkheden als er voldoende montagepunten op zitten?
Dat zou ik perfect vinden, hoef ik ook maar één fiets te onderhouden en ik ben toch te traag voor de Strava KOMs
Bijvoorbeeld meegeleverde set wielen (vaak niet de top qua kwaliteit) met brede banden voor slechte omstandigheden / gravel. En dan beetje aero setje met smalle wegbandjes voor op het asfalt.
Dan verder zorgen dat je derrie zowel wijde gravel (vb 11-34) als smalle race (vb 11-25) cassettes aankan. En uiteraard zelfde as en remsysteem; zou voor disc met steekas gaan voor minste gezeik qua afstellen.
Tot slot kan je nog kijken wat je met je voorbladen wilt, maar om te beginnen kun met een compact (50-34) wel aardig van start lijkt me.
[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 30-12-2021 15:10 ]