Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 369 ... 684 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:27
Belecthor schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:45:
Oke, dus voor mijn doeleinden zou ik ook gewoon een endurance of gravel racefiets kunnen halen en die als beide vormen kunnen gebruiken? En net zoals @DDX in de zomer de racebanden eronder en in het wat moeilijker terrein de gravel banden, met evt. backpacking mogelijkheden als er voldoende montagepunten op zitten?

Dat zou ik perfect vinden, hoef ik ook maar één fiets te onderhouden en ik ben toch te traag voor de Strava KOMs :P
Ja als je niet echt wilt racen kun je volgens mij met 1 redelijk comfortabel frame waar brede banden in passen wel redelijk uit de voeten. Zou dan wel investeren in een tweede wielset, zodat wisselen makkelijk is.

Bijvoorbeeld meegeleverde set wielen (vaak niet de top qua kwaliteit) met brede banden voor slechte omstandigheden / gravel. En dan beetje aero setje met smalle wegbandjes voor op het asfalt.

Dan verder zorgen dat je derrie zowel wijde gravel (vb 11-34) als smalle race (vb 11-25) cassettes aankan. En uiteraard zelfde as en remsysteem; zou voor disc met steekas gaan voor minste gezeik qua afstellen.

Tot slot kan je nog kijken wat je met je voorbladen wilt, maar om te beginnen kun met een compact (50-34) wel aardig van start lijkt me.

[ Voor 16% gewijzigd door Morrar op 30-12-2021 15:10 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
NewbieNeo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:19:
[...]

Het zal vast je rug schoon houden, maar ik betwijfel of ie ook degene achter je droog houdt. :+
Ik gebruik zelf de SKS speedrocker icm extension. Zonder de extension wordt mijn achterligger ook nog nat door opspattend water.
Het mooie is: Ik heb nooit achterliggers want ik rij (vrijwel) altijd solo. :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Door een blessure kon ik geruime tijd helaas niet wielrennen, maar nu het wel weer kan wilde ik goed spul hebben zodat ik ook in de wintermaanden relatief comfortabel de weg op kan. De belangrijkste aankopen op dit gebied waren de "winterbanden" Vredestein Fortezza Senso Xtreme Weather (mijn eerste 28mm banden, hiervoor reed ik 25mm), SKS Raceblade Pro XL Spatborden en de Castelli Perfetto RoS fietsjack.

Vanochtend een testritje gedaan met een beetje miezer en ongeveer windkracht 5, maar ik ben zeer tevreden. De banden rijden comfortabel en ik merk gelijk meer grip ondanks de weersomstandigheden. Ik gebruikte hiervoor een ass-saver, maar mijn fiets en vooral de ketting en aandrijflijn blijven aanzienlijk schoner wat mij een hoop schoonmaakwerk scheelt. En alhoewel het niet echt regende bleef ik netjes droog in mijn Perfetto en ademde het goed, wat belangrijk voor me is want ik zweet relatief veel.

Ik twijfelde ook een poos over spatborden maar naar mijn mening is het echt de moeite waard in de Hollandse wintermaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vraagje over quicklinks / missinglink etc. Ik voelde een tikje tijdens het fietsen. Wisselend links/rechts, verschillende posities dus duidelijk iets met de ketting. Ik zit op 0,5% momenteel. Nu bleek dat over de missinglink gemeten, de meter al ruim in de 0,75% viel. Ik heb ff een nieuwe geplaatst en dat verbetert de boel wel iets. (Nog niet gefietst dus of de tik weg is weet ik pas morgen) Mijn ketting is een shimano, met KMC linkje. Nu heb ik het bij de KMC ketting van mijn vrouw ook eens gecheckt en daar zie ik hetzelfde effect (iets mindere mate, ze zit ook nog niet op 0,5 maar wel bij de link). Een vrij nieuwe KMC ketting op een derde fiets heeft het (nog) niet.
Nu vraag ik mij dus af; Hebben de 2 schakels bij de link meer last van wear?
Het tikje had ik nooit eerder gevoeld, dus het was me nooit eerder opgevallen en ik rij toch al best lang met missing links, maar wel altijd KMC kettingen gehad.
Bij de eerstvolgende nieuwe ketting het overtollige stukje misschien maar bewaren, dan kan ik dat er tzt tussen steken. Ik was van plan om op 0,75% te wisselen namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 31-12-2021 00:02 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:13
Mistraller schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:01:
...
Ik zit op 0,5% momenteel. Nu bleek dat over de missinglink gemeten, de meter al ruim in de 0,75% viel. Ik heb ff een nieuwe geplaatst en dat verbetert de boel wel iets. (Nog niet gefietst dus of de tik weg is weet ik pas morgen) Mijn ketting is een shimano, met KMC linkje. Nu heb ik het bij de KMC ketting van mijn vrouw ook eens gecheckt en daar zie ik hetzelfde effect (iets mindere mate, ze zit ook nog niet op 0,5 maar wel bij de link). Een vrij nieuwe KMC ketting op een derde fiets heeft het (nog) niet.
Nu vraag ik mij dus af; Hebben de 2 schakels bij de link meer last van wear?
...
Datzelfde ervaar ik ook: ik meet op de ketting op verschillende plekken consequent 0.5% slijtage. Maar als ik over de quicklink meet is de slijtage 0,75%.
Ik ging er van uit dat de slijtage aan de quick link zelf is en niet aan de (originele) schakels die hij verbindt. Als ik een nieuwe ketting opleg neem ik ook altijd een nieuwe link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DieAnder schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 00:15:
[...]

Datzelfde ervaar ik ook: ik meet op de ketting op verschillende plekken consequent 0.5% slijtage. Maar als ik over de quicklink meet is de slijtage 0,75%.
Ik ging er van uit dat de slijtage aan de quick link zelf is en niet aan de (originele) schakels die hij verbindt. Als ik een nieuwe ketting opleg neem ik ook altijd een nieuwe link.
Voor een deel wel, maar de nieuwe link liet toch ook nog een verschil zien, en dat viel me dus op. Ik kan het ook een beetje voelen. Er zit ietsje meer speling in in de lengterichting van de ketting; het gat is dus ietsje meer uitgerekt of zo. Ik denk dat een missing link iets meer beweging toelaat dan een normale geklonken schakel, en dat daarom iets andere krachten op die gaten komt. Of zoiets....
Ik hoop morgen te ontdekken dat de nieuwe link genoeg is om het tikje weg te nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Mistraller op 31-12-2021 00:34 ]

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Belecthor schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:27:
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen een 'endurance' type racefiets en een 'gravel' type racefiets? Beide lijken een iets comfortabelere houding te hebben, beide hebben vaak ruimte voor brede banden, schokwerende onderdelen en hebben vaak montagepunten voor extra tassen en dergelijke. (bijv. bij Trek staat de Domane onder zowel endurance als gravel)

Als ik dat zo zie lijkt een gravelbike de beste keuze, omdat je dan het beste van beide werelden hebt, toch? Dunnere bandjes, aggresievere houding wanneer je harder op de weg wilt gaan en andersom wanneer je wat meer off-road gaat. En als je écht hard wil gaan kies je sowieso niet voor endurance, lijkt mij, of zie ik iets over het hoofd?
Kende je het gravelbike topic al?
Zelf recent gekozen voor een 'gravelbike', vooral wegens de nog grotere flexibiliteit:
defusion in "Het grote gravelbike topic (Deel 1)"

Kort samengevat gekeken naar de verschillen tussen de canyon grizl en canyon endurace (en ik vermoed dat meer fietsen zo zijn):
- Geometrie vergelijkbaar/ligt erg dicht bij elkaar
- Meer ruimte voor banden op gravelbike
- Groepset vaak gravelspecifiek (zoals shimano GRX vs 105/ultegra etc)
- Gravelbike in dit geval wel wat zwaarder (hoewel voor een aardig deel te verklaren door de zwaardere wielen en banden op de gravelbike, en dus weer op te heffen als je een andere wielset/banden voor de weg gebruikt)

Afweging in dit geval is m.i. flexibiliteit vs. gewicht (< 1kg verschil als je het verschil in banden/wielen alvast meeneemt)

[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 31-12-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvA91
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-05 07:38
Sinds vandaag (of nuja ik merk het nu na een paar weken alleen op de tacx te hebben gezeten) heb ik het probleem dat ritkilometers die vanaf de Wahoo Elemnt niet meetellen in het totaal. Hebben meer mensen dit probleem gehad?

Als ik een upload vanaf mijn apple watch doe ik meestal als back up aan heb staan tellen de km’s wel gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RvA91 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:48:
Sinds vandaag (of nuja ik merk het nu na een paar weken alleen op de tacx te hebben gezeten) heb ik het probleem dat ritkilometers die vanaf de Wahoo Elemnt niet meetellen in het totaal. Hebben meer mensen dit probleem gehad?

Als ik een upload vanaf mijn apple watch doe ik meestal als back up aan heb staan tellen de km’s wel gewoon mee.
Meetellen bij welke dienst? Strava?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvA91
Smultie schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:53:
[...]

Meetellen bij welke dienst? Strava?
Inderdaad, hij telt de ritkilometers niet op bij het jaartotaal in strava (de rit zelf is wel normaal zichtbaar).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

zo, nu het jaar ten einde is word het weer tijd om de "balans" op te maken. ik had weinig doelen op fiets gebied aangezien ik geen idee had hoe het zou zijn om vader te worden en hoeveel tijd het mij zou kosten.

doel 1: 7500km fietsen in een jaar tijd (redelijk veilig) maar door flinke hooikoorts en in Juni, Juli en Augustus erg weinig gefietst te hebben hierdoor het toch met de hakken over de sloot gehaald (7810km)

Doel 2: Limburg Mooiste fietsen. niet gehaald in verband met annulering, ik weet even niet meer waarom het nou precies geannuleerd is.

voor volgend jaar heb ik natuurlijk ook weer een aantal doelen:

-10.000 km fietsen (ik ben ook begonnen met hardlopen dus dit is wel een uitdaging)
-Limburgs mooiste (245km)
-mijn eerste echte bergrit maken (ergen in de Vogezen heeft de voorkeur)

Niet perse voor dit topic maar wel sport gerelateerd:

-eindelijk een keer de 80kg halen (mega uitdaging want wat ik ook doe qua voeding ik blijf altijd rond de 85 hangen)
-een mountainbike kopen en eventueel de Bart Brentjens Classic fietsen
-10km rennen in 45 minuten

En jullie nog speciale doelen?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RvA91 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:57:
[...]

Inderdaad, hij telt de ritkilometers niet op bij het jaartotaal in strava (de rit zelf is wel normaal zichtbaar).
Staat het type sport wel goed? Ik zag laatst in mijn feed opeens ook mensen wel een activiteit hebben, maar dat werd niet als fietsen weergegeven (en leek alleen met Wahoo's een probleem te zijn).

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
Dit is een firmware probleempje van Wahoo. Hierdoor worden gegevens zoals hartslag, vermogen ook niet weergegeven. Bij de desbetreffende activiteit in Strava kun je “activiteit” in het pulldown menu omzetten naar “Fietsrit”. Bij Wahoo zijn ze bekend met dit probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door EdwinW op 31-12-2021 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
Nutterd schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:58:
zo, nu het jaar ten einde is word het weer tijd om de "balans" op te maken. ik had weinig doelen op fiets gebied aangezien ik geen idee had hoe het zou zijn om vader te worden en hoeveel tijd het mij zou kosten.

doel 1: 7500km fietsen in een jaar tijd (redelijk veilig) maar door flinke hooikoorts en in Juni, Juli en Augustus erg weinig gefietst te hebben hierdoor het toch met de hakken over de sloot gehaald (7810km)

Doel 2: Limburg Mooiste fietsen. niet gehaald in verband met annulering, ik weet even niet meer waarom het nou precies geannuleerd is.

voor volgend jaar heb ik natuurlijk ook weer een aantal doelen:

-10.000 km fietsen (ik ben ook begonnen met hardlopen dus dit is wel een uitdaging)
-Limburgs mooiste (245km)
-mijn eerste echte bergrit maken (ergen in de Vogezen heeft de voorkeur)

Niet perse voor dit topic maar wel sport gerelateerd:

-eindelijk een keer de 80kg halen (mega uitdaging want wat ik ook doe qua voeding ik blijf altijd rond de 85 hangen)
-een mountainbike kopen en eventueel de Bart Brentjens Classic fietsen
-10km rennen in 45 minuten

En jullie nog speciale doelen?
- 13500 km fietsen
- Koers winst
- Echte hoogtemeters maken (Waarschijnlijk Mallorca oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvA91
EdwinW schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:08:
Dit is een firmware probleempje van Wahoo. Hierdoor worden gegevens zoals hartslag, vermogen ook niet weergegeven. Bij de desbetreffende activiteit in Strava kun je “activiteit” in het pulldown menu omzetten naar “Fietsrit”. Bij Wahoo zijn ze bekend met dit probleem.
Dit was inderdaad het probleem! Thanks.
Stom dat ik er overheen keek, ging voorheen automatisch goed..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:30
Festive 1000 vandaag ook weer afgerond, even lekker stukje over strand en door duinen vanmorgen.
Was pittig dit jaar met de nattigheid (en wind) deze week en geen extra weekenddag.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DDX
En klaar voor dit jaar ;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut0GbeLSu5EY_cqBf8BmOpdJPHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xJcDUUMWsfGcSA8ipkWxfJcW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 19:13
Kolere.
Respect gast! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:13
Bijna de wereld rond! Mooi doel voor volgend jaar :P _/-\o_

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerbenBK
- Meer mooie ritten maken op speciale plekken ipv meer kms
- Eindelijk weer naar Gran Canaria eind januari
- Een gran fondo in het buitenland
- Meerdaagse bikepacking tocht in Eifel, Jura of Alpen :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
Volgend jaar samen met @Phydomir de Gran Fondo Vosges rijden (170km met 3500hm). Daarnaast meer criteriums gaan rijden met de club en wellicht een paar ready2race races mee doen als ze iets gunstiger gelegen zijn aankomend jaar.

Dit jaar afgesloten met net geen 14.000 Km. 13861 om precies te zijn. Vanwege veel indoor trainen is dit aantal Km's wellicht beetje vertekend en dus kan ik beter kijken naar het aantal uur gereden.
2019: 247 uur
2020: 344 uur
2021: 488 uur

Mooie progressie weer gemaakt en mijn eerste lokale donderdag avond competitie ritjes mee gereden. Echt heel tof om te doen en kan niet wachten tot dat seizoen weer begint.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 16:55
DDX schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:09:
[...]

Er zitten geen montagepunten voor een bagagerek.
Maar je kan kijken naar oplossingen zoals tailfin.cc, gebruik ik zelf ook.
Of een wat simpelere zadeltas maar dat is lastiger inpakken/gaat zwiepen.
Dank voor de tip! Bij de AL versie lijken trouwens wel montagepunten te zitten: https://www.canyon.com/nl...nchorlink-grizl-al-mounts (foto 3)

Al staan deze nog steeds niet in de shop. In ieder geval goed om te weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
GerbenBK schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:58:
[...]

Bijna de wereld rond! Mooi doel voor volgend jaar :P _/-\o_
Geen idee welke bron jij hebt, maar volgens mij heb ik het gehaald kwa km's ?
En anders volgend jaar herkansing, dit jaar iets minder gefietst dan afgelopen jaren door minder brm's en mogelijkheden om samen te fietsen/makkelijk ergens anders heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
DDX schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:19:
[...]

Geen idee welke bron jij hebt, maar volgens mij heb ik het gehaald kwa km's ?
En anders volgend jaar herkansing, dit jaar iets minder gefietst dan afgelopen jaren door minder brm's en mogelijkheden om samen te fietsen/makkelijk ergens anders heen te gaan.
Je hebt helemaal gelijk! Geen idee waarom ik vandaag dacht dat de omtrek 42.000 km was.... :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

Kluus

Gang is alles

Ik ben ook weer klaar, vandaag ook nog per ongeluk de Rapha 500 afgetikt (was er eigenlijk niet echt mee bezig ;)), zitten wel wat indoor “kilometers” bij maar dat compenseer ik weer met de verder grotendeels offroad MTB kilometers deze week zullen we maar zeggen.

Dit jaar toch nog een cyclo kunnen rijden in mij reeds bekend gebied, de “La Vache Qui Rit” (van de kaasjes ja) in de Jura. Die was wel erg goed bevallen en wat een top organisatie hebben die kleine cyclos vaak in vergelijking met de grote jongens. Enige minpuntje was het zenuwachtige “geneutraliseerde” vertrek naar het fotomomentje bij de kaasfabriek, maar verder was ‘ie top! De dag ervoor ook zelfs de gravelrace gereden ondanks dat gravelen niet echt mijn ding is. :D

Verder mooie ritten gemaakt op de gezinsvakantie naar Anduze, het stadje waar Tim Krabbe een tijd gewoond heeft en het gebied waar veel van zijn beschreven ritten plaatsvonden, waaronder Mont Aigoual. En wat een relatief onontdekt pareltje van een fietsgebied is dat. Je moet wel van rust houden, want er is geen drol te doen, maar daardoor is het heerlijk fietsen en wandelen daar!

Niet zo indrukwekkend als @DDX maar toch wel tevreden met bijna 18000 kilometers waarvan 14000 echte. Mooi dat Veloviewer dit ook afzonderlijk weer geeft in de infographic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-EoNEXfl0MrRiAuhZBp6JwHB7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0EQAyoYfHF1iCKbkeZXyZRas.png?f=fotoalbum_large
- Volgend jaar hopelijk weer mooie ritten, hopelijk vaak lekker naar Klimburg/Ardennen/Eiffel.
- Als hoofddoel voorlopig “La Leggendaria Charley Gaul” in Trento. Misschien ook nog iets voor de MTB bedenken…
- Een fiets mee slepen op gezinsvakantie naar de Cote d’Azur en daar weer mooie ritten maken!
- Waarschijnlijk komt er nog wel iets bij. :+

Alvast de beste wensen allemaal! *O*

[ Voor 46% gewijzigd door Kluus op 31-12-2021 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zo. Rapha 500 gehaald. Wel onderweg een lekke band gehad en 6km voor huis een tweede lekke band. Van het weekend maar eens kijken wat er mis is. Want dit is al de 4de keer in 2 weken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rolandos582
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcDBUT2-QG0nY3d8Z65qWOQXv7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lPs7aZT9X0YpqSJtGAn2kRmD.png?f=fotoalbum_large

Niet zo indrukwekkend als @Kluus & @DDX , grotendeels buiten gefietst en laatste 2 maandjes binnen. Volgend jaar maar wat meer doen.

[ Voor 17% gewijzigd door rolandos582 op 31-12-2021 23:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
Ik begrijp opeens al die hoge FTP's en intense wielerverhalen!

Blijkt dus dat ik dacht dat ik best veel tijd stop in fietsen, maar het verbleekt echt volledig bij alle bovenstaande Veloviewer overzichten. Ik kom dit jaar tot 4700 kilometer en zou echt niet weten hoe ik in hemelsnaam op 10k zou moeten komen, laat staan 15k of 40k.

Respect mannen (en vrouwen)!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
Requiem19 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:47:

Blijkt dus dat ik dacht dat ik best veel tijd stop in fietsen, maar het verbleekt echt volledig bij alle bovenstaande Veloviewer overzichten. Ik kom dit jaar tot 4700 kilometer en zou echt niet weten hoe ik in hemelsnaam op 10k zou moeten komen, laat staan 15k of 40k.

Hoeveel mensen lezen dit topic, en hoeveel posten er hier een overzicht?

Ik volg er genoeg uit dit topic op strava, daar mag best wel eens een zweepje over (incl mijzelf).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 22:57:
[...]

Hoeveel mensen lezen dit topic, en hoeveel posten er hier een overzicht?

Ik volg er genoeg uit dit topic op strava, daar mag best wel eens een zweepje over (incl mijzelf).
Gaat naar strava, zoekt op @mhr-zip , kijkt naar totale afstand, ahja, daar moet nog wel even wat aan gedaan worden. Dat fietst DDX in 1 maand O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:08
5800 km, 244 uur, verdeeld over MTB, indoor en racefiets.
FTP nu schommelend rond de 300, hoger lukt niet met 4-5 uur per week, dan moet ik toch wel wat meer uur maken

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Requiem19 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:47:

Ik zit op 4750 - wel wat minder dan vorig jaar, maar ja.. Toen 1.kind, en sinds december 2020 twee. Ik klaag verder niet, verwacht in 2022 op de 5500 - 6000 te zitten. :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier uitgekomen op 11.500 km. De eerste 3 maanden niet veel gefietst en in de zomer een sleutelbeenbreuk gehad.
Sinds oktober wel weer veel binnen op de Neo gezeten en de huidige vorm daarmee gezet.
Zat voorheen rond de 280/290 ftp, maar nu op 244 volgens de laatste ramptest in oktober.
Volgende week een nieuwe ramptest doen en aan de hand daarvan verder werken.

https://zwiftpower.com/profile.php?z=66932

[ Voor 5% gewijzigd door Simbob op 31-12-2021 23:57 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik ga nog een paar uurtjes genieten dat mijn kilometerstand dit jaar tot nu toe gelijk staat met @DDX

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 13:29
Poeh, indrukwekkende afstanden allemaal! Ik was al blij met mijn 5371km in 2021 maar dat verbleekt totaal bij wat sommige anderen weten te behalen. Twee jonge kinderen zorgen er wel voor dat de beschikbare tijd wat beperkt wordt. Hopelijk lukt het dit jaar om iets meer te rijden. De beste wensen allemaal voor 2022!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oktNEfczwezpf_knEaWq0lP6aK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNPcqT7Q2cctK7hgsVLYGPgw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Jimmy-time1 op 01-01-2022 06:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:17

shinchan03

Niels

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxhGM9tlP0HBh1R-N_3WNnW6MMo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6DKdL9w9OyG8ctPQ24Trm8P4.png?f=fotoalbum_large
Hier 4654 km. De laatste maanden weinig motivatie gehad helaas. Dit jaar gaan we hopelijk weer een stapje hoger dan dit jaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
Klaarblijkelijk heb ik 11k gehaald (doel was 10k). 8k (waarvan grootste deel racefiets, klein deel stadsfiets, en een enkele keer een geleende MTB). 3k tijdens m'n werk als fietskoerier. Kreeg gisteren een mail met een wrap-up van 2021. Was uiterst verbaasd dat ik gewoon 3k sinds 26 juli 2021 heb gereden tijdens m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
shinchan03 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 01:59:
[Afbeelding]
Hier 4654 km. De laatste maanden weinig motivatie gehad helaas. Dit jaar gaan we hopelijk weer een stapje hoger dan dit jaar!
Ken het... Ik houd van lange ritten. Maar als om 13 uur vertrekt, dan red je het gewoon niet voor het donker. Eerder vertrekken lukt vaak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:42:
Ik ga nog een paar uurtjes genieten dat mijn kilometerstand dit jaar tot nu toe gelijk staat met @DDX
Pro-tip: iets met kettingsloten en alle fietsen van @DDX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

Kluus

Gang is alles

Hier ook twee kinderen maar met een beetje plannen kom je een eind ;). Voor Corona ging ik dagelijks met de fiets naar het werk (~30km enkel) en combineerde ik dat met trainingen. Door het thuiswerken is dat al een tijd terug gebracht naar één dag per week, max twee in de goede periodes, maar ik probeer nog steeds dagelijks een ritje te maken, liefst tussen de middag buiten, wanneer de planning het toe laat. En dan in het weekend vaak nog een lange rit ergens.

Zo sprokkel ik dus mijn kilometers bij elkaar, maar net zo veel respect voor degenen die 5000 ofzo halen hoor! Ik ken er genoeg met die jaarkilometers die veel harder fietsen dan ik en het moet allemaal maar net passen. Overigens heeft het krijgen van kinderen er bij mij voor gezorgd dat ik juist meer ging fietsen :+.

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 01-01-2022 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 15:06
Ik vind dat @DDX niet meer meedoet, hij is af...

Man Man man, diep respect wat een km's... klasse hoor! Je traint meer dan de gemiddelde Elite renner in Nederland...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:28

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz-2auE5t9w8FX8HSDGO0C59X0g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g8yzkmayXOENaJwByFyTXJSF.png?f=fotoalbum_large

Even een fiets-only versie gemaakt.
Er zijn er genoeg in dit topic die rond de 4700km zaten, dus ik ben tevreden.
Respect voor de uitschieters met >10k.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 20:32

Galois

1811 - 1832

En dan kijk je het zakje met dingetjes erin geleverd bij je nieuwe Canyon fiets. En dan zit dit erin… geen idee waar dit voor dient. Iemand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SUg7pgeI2RnoDGKLNuTT6nMoOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vCtjtKKagHanUT8X70Vsq5n.jpg?f=fotoalbum_large

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:11

McMiGHtY

- burp -

Iets voor je schijfremmen ....

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 08:51

sebasd

loopt op espresso

Zo, op naar een 2022 met veel fietsplezier en kilometers. Ben van plan wat vaker erop uit te gaan, ook al is het maar een ritje van een uur. Daarnaast hoop ik mijn eerste century te rijden in april en later in het jaar ook mijn eerste 200km.

Veel plezier en veel kilometers toegewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Uit een ander forum:

Meer fietsen met leuke mensen.

- BRM200 / 300 (De 200 staat al met potlood gepland, hopen dat ze doorgaan)
- HeavensRide (400km)
- Ermelose Klimtoertocht
- Strade Bianche Achterhoek 150km

En proberen iets gewicht kwijt te raken :)

En wat ik er me verder bij bedacht, is het maken van een of twee mooie routes voor de Toerclub waar ik lid van ben, zodat die in 2023 op de kalender kunnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09 11:24

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

mhr-zip schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 00:42:
Ik sta zelfs voor op hem... :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik zal even in mijn agenda kijken wanneer ik beschikbaar ben.
En wat ik er me verder bij bedacht, is het maken van een of twee mooie routes voor de Toerclub waar ik lid van ben, zodat die in 2023 op de kalender kunnen.
Tip: Boulevard van Beverwijk.

Maar die weten die routes van jouw feilloos te vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door mhr-zip op 01-01-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
mhr-zip schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:56:
[...]

#11 Hoezo staat fietsen niet op de eerste plaats ? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
EdwinW schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:31:
[...]

#11 Hoezo staat fietsen niet op de eerste plaats ? :F
Fietsen ansich wel. @McMiGHtY woont alleen 1,5 uur auto rijden bij mij vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Je bedoelt z'n dingetje dat je in je remklauw steekt als je het wiel eruit haalt, zodat je niet per ongeluk de rem inknijpt en de rem zuiger vast gaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Nutterd schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Ik sta zelfs voor op hem... :+
Ik heb vandaag al 75km gereden. Weliswaar van m'n werk en terug 10km en 65km tijdens m'n werk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
mhr-zip schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Fietsen ansich wel. @McMiGHtY woont alleen 1,5 uur auto rijden bij mij vandaan.
Niet zo zeiken! Dan ga je maar fietsend daarheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 18:45:
Zo. Rapha 500 gehaald. Wel onderweg een lekke band gehad en 6km voor huis een tweede lekke band. Van het weekend maar eens kijken wat er mis is. Want dit is al de 4de keer in 2 weken.
Euh... Vragen of de veegwagen even langskomt?
Je kunt niet alles aan je banden toeschrijven, soms heb je gewoon pech. So had ik ooit een vers gestrooid schelpenpad gepakt. Dat heb ik geweten.

Zo verbaasde ik mij dat ik met dat natte vieze weer geen enkel lek heb gereden met de Festive500.
Heb je de vierdaagse track nog gefietst?

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Euh... Vragen of de veegwagen even langskomt?
Je kunt niet alles aan je banden toeschrijven, soms heb je gewoon pech. So had ik ooit een vers gestrooid schelpenpad gepakt. Dat heb ik geweten.

Zo verbaasde ik mij dat ik met dat natte vieze weer geen enkel lek heb gereden met de Festive500.
Heb je de vierdaagse track nog gefietst?
Heb vakjes gehunt, dus nee. Denk dat het bij na inzien iets voor de zomer is. Dan is het langer licht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Stats 2021:
Total 8147km
Longest Ride: 203km

Overall:
Eddington (km): 74
Max Square 31x31

Mijn week/maandgemiddelden hebben echter nogal geschommeld. Ik ben benieuwd of ik volgend jaar wat consistenter kan rijden, wat helaas ook afhangt van schoolsluitingen, quarantaines etc. Het viel me wat dat betreft niet tegen dat ik mijn jaardoel behaald heb, maar vooralsnog ga ik de lat niet hoger leggen denk ik.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 20:32

Galois

1811 - 1832

hoi1234 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Je bedoelt z'n dingetje dat je in je remklauw steekt als je het wiel eruit haalt, zodat je niet per ongeluk de rem inknijpt en de rem zuiger vast gaat zitten.
Maar dat is dit dingetje niet voor hoor… waar dan wel voor: geen idee :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:14
Afgelopen jaar net geen 16k gefietst. Langste rit 1250km, maar ook veel bij elkaar gesprokkeld met kinderen naar school brengen.

Dit jaar minder fietsen en meer hardlopen. Al hoewel de eerste BRM's, waarvan die in mei toch wel 1000 km is, wel in de agenda staan en ik ook een Drenthe 400 (MTB) wil fietsen. Dus kan stiekem toch wel aardig wat kilometers worden

[ Voor 5% gewijzigd door wisselwerking op 01-01-2022 18:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

Een jaar van ietsjes minder rennen (1000+km) en fietsen (6500km), maar ook een jaar waarin ik de fysio niet heb bezocht. Ik hoop dat ik nu eindelijk de balans heb gevonden tussen sporten en op tijd rusten. Al blijft het ook een kwestie van kiezen want ga ik toch die ritten in de bergen doen dit jaar of nog een keer de marathon lopen. Eerst begin april maar een halve marathon en dan daarna een paar dagen klimmen en dan de knoop doorhakken.

Vandaag een rondje gereden en toch de Ostro maar gepakt. Dit is nu dus voor het eerst echt smerig geworden. Nog een paar kleine puntjes voor de LBS van het niveau, zadel iets lager en remmen beetje stellen. Het is nu al een feestje om op te rijden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik ben begin vorig jaar begonnen met wielrennen, voornamelijk 4x in de week relatief korte duurritjes van ongeveer anderhalf uur, en ik wil dit jaar graag structureel trainen. Mijn lange termijn doel is om een keer een 200 km rit te doen. De langste rit die ik tot nu toe heb gedaan is iets boven de 70 km. Als ik een trainingsschema volg die bedoelt is voor beginners die hun eerste 'century' (= 100 mijl, oftewel 160 kilometer) willen halen, kan ik met dezelfde training dan in principe ook de 200 km halen? Het mag best uitdagend zijn, maar als ik de laatste kwart van de rit helemaal total-loss ben train ik liever wat langer om het wel 'goed' te kunnen halen.

Dit is niet voor een specifiek evenement, gewoon puur een persoonlijk doel voor dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:12
Vandaag de bevestiging gehad dat conditie te voet komt en te (rennend) paard gaat. Sinds bijna 2 maanden weer eens de fiets op. Heerlijk weer vandaag met een beetje wind en een prima temperatuurtje en droog wegdek.

De eerste kilometers was alsof ik nog nooit op een racefiets had gezeten, harken en beuken om 26km/u te fietsen. Gelukkig ging het uiteindelijk wat soepeler en kwam ik op 28,8km/u uit. Dat terwijl ik eind van de zomer op een dag met 15 graden met ook bijna geen wind dezelfde ronde fietste met ruim 32km/u kon afleggen met een zelfde hartslag (langleven Garmin).

Gelukkig wel echt genoten op de fiets en smaakt het weer naar meer. Hopen op meer goede dagen, maandag komen de spatborden dus daarna kan er weer makkelijker gefietst worden.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
3kster schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:58:
Ik ben begin vorig jaar begonnen met wielrennen, voornamelijk 4x in de week relatief korte duurritjes van ongeveer anderhalf uur, en ik wil dit jaar graag structureel trainen. Mijn lange termijn doel is om een keer een 200 km rit te doen. De langste rit die ik tot nu toe heb gedaan is iets boven de 70 km. Als ik een trainingsschema volg die bedoelt is voor beginners die hun eerste 'century' (= 100 mijl, oftewel 160 kilometer) willen halen, kan ik met dezelfde training dan in principe ook de 200 km halen? Het mag best uitdagend zijn, maar als ik de laatste kwart van de rit helemaal total-loss ben train ik liever wat langer om het wel 'goed' te kunnen halen.

Dit is niet voor een specifiek evenement, gewoon puur een persoonlijk doel voor dit jaar.
Als je de uren rond krijgt zonder (noemenswaardige) pijn op de fiets, haal je de 200km ook wel als je voor de 150km traint. Niet denken dat je eerst er klaar voor moet zijn, dat ben je nooit totdat je het doet.

Je past je schema gewoon aan. Als je 4 uur voor 100km doet, doe je er 7 uur voor 150km (en geen zes). 10 uur voor 200km (en geen 8 uur). En ga zo maar door. Door vanaf het begin wat rustiger aan te doen haal je het einde uiteindelijk wel. Ook al heb je geen kracht meer om goed aan te zetten na de 150km, de laatste 50km rol je wel naar huis. Als je in Limburg woont en veel moet klimmen zou dit wel anders kunnen zijn, maar in principe kun je best lang doorgaan op lage intensiteit. Dan fiets je maar geen 30km p/u maar 22km p/u. So what? Zolang maar je lijf niet teveel pijn lijdt: zadelpijn, handen, nek, rug. En continu blijft bijtanken qua voedsel en vocht.

Bij hele lange ritten (voor mij dan) kijk ik niet zozeer naar mijn snelheid maar vooral naar hartslag (proberen laag te houden zodat ik niet later in de problemen kom) en de verhouding tijd/afgelegde km's. Dan kan ik tijdig doorgeven dat ik wat later ben, wat eigenlijk bijna altijd zo is 😁

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

[...]

Maar die weten die routes van jouw feilloos te vinden.
Lijkt me weer tof! En Beverwijk...d'r schijnen alternatieve routes te zijn, en anders melden we gewoon dat we komen demonstreren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

3kster schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 20:58:

Als je voor jezelf vaststeld dat je niet perse binnen x-tijd weer klaar moet zijn, en x-km/h gemiddeld moet halen maar simpelweg voor het plezier wat je onderweg hebt gaat, moet dat lukken. En ik zou kijken of je met meer kan fietsen de eerste keer dat je zo'n afstand wilt gaan fietsen.

Afgelopen jaar ook meegefietst met iemand die voor de eerste keer boven de 100km ging (en gelijk 200+ deed) en die was met 150km eigenlijk wel klaar (Warm..schoenen stiekum toch te klein...spanning..te weinig gegeten) en die had het niet gered als we niet gezorgd zouden hebben dat ze even wat rust nam, toch een hapje eten..etc.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

hoi1234 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:37:
[...]

Bij deze heb je je aangemeld voor de volgende Social RIde in NH, als je NS Kaartje verkocht is en je vader kan je niet brengen met de auto, dan kom je maar op de fiets hierheen. Ook goed voor je tegeltjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Ik ben bezig met een route naar Hoek van Holland.. (en nee..niet over het strand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gisteren het goede voornemen gestart met een mooi rondje over de Veluwe. Natuurlijk is dat alleen echt gebeurd wanneer het op strava staat en daar is een klein issue. De ride is wel geüpload met de gegevens gps, afstand, tijd en hartslag maar zonder gemiddelde snelheid en vermogensdata. Die gegevens zitten wel in de data van de Wahoo ELEMNT app en zijn ook naar trainingpeaks geüpload. Ik heb niets aan instellingen veranderd tov eerdere ritten die gewoon goed doorkwamen. Ik heb al geprobeerd om de ride opnieuw te plaatsen maar helaas geen succes.

Ook zie ik - aan het zoeken naar een oplossing voor de onvolledige upload- de ride niet staan bij het totaal gereden KM’s deze week of dit jaar.

Iemand zoiets al eens eerder gezien op Strava?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wisselwerking
McMiGHtY schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Bij deze heb je je aangemeld voor de volgende Social RIde in NH, als je NS Kaartje verkocht is en je vader kan je niet brengen met de auto, dan kom je maar op de fiets hierheen. Ook goed voor je tegeltjes..
En @hoi1234 is bij deze ook uitgenodigd voor de Noordelijke editie. Ik wil hem zelfs wel ophalen. Op de fiets wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Phydomir

Dennis

ElGreco schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 23:35:
[...]

Als je de uren rond krijgt zonder (noemenswaardige) pijn op de fiets, haal je de 200km ook wel als je voor de 150km traint. Niet denken dat je eerst er klaar voor moet zijn, dat ben je nooit totdat je het doet.

Je past je schema gewoon aan. Als je 4 uur voor 100km doet, doe je er 7 uur voor 150km (en geen zes). 10 uur voor 200km (en geen 8 uur). En ga zo maar door. Door vanaf het begin wat rustiger aan te doen haal je het einde uiteindelijk wel. Ook al heb je geen kracht meer om goed aan te zetten na de 150km, de laatste 50km rol je wel naar huis. Als je in Limburg woont en veel moet klimmen zou dit wel anders kunnen zijn, maar in principe kun je best lang doorgaan op lage intensiteit. Dan fiets je maar geen 30km p/u maar 22km p/u. So what? Zolang maar je lijf niet teveel pijn lijdt: zadelpijn, handen, nek, rug. En continu blijft bijtanken qua voedsel en vocht.

Bij hele lange ritten (voor mij dan) kijk ik niet zozeer naar mijn snelheid maar vooral naar hartslag (proberen laag te houden zodat ik niet later in de problemen kom) en de verhouding tijd/afgelegde km's. Dan kan ik tijdig doorgeven dat ik wat later ben, wat eigenlijk bijna altijd zo is 😁
Helemaal mee eens. Als je je tempo iets aanpast en voldoende eet kan je prima 200 doen, als tot nu toe je langste rit 70 is. Wat je vooral zult merken is dat je last krijgt van dingen waar je anders geen last van hebt. Je handen, je schouders en je onderrug zijn denk ik wel de meest voorkomende. Ik heb gisteren voor het eerst een 4+ uur op de fiets gezeten en merkte dat vooral in m'n onderrug (het laatste uur).

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04:04
Mijn crosser is na 1,5 jaar echt toe aan een grote beurt. Omdat het mijn hobby fiets is, wil ik het ook zo gaan benaderen en dus zelf een aantal upgrades gaan uitvoeren.
Nu is mijn voorblad echt aan vervanging toe, (betreft een FSA Omega 40t). Deze was onmogelijk nog te vinden voor een nette prijs en daarom heb ik besloten om voor een SRAM Rival te gaan. Lijkt me een mooie upgrade omdat de rest van mijn fiets SRAM (Apex 1) is uitgevoerd.
Echter, de bottem bracket is ook van FSA (Pressfit). Is dit compatible met een crank van SRAM? Of moet ik deze ook vervangen?

Edit: de huidige FSA heeft een BB86/92.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnMartijn op 02-01-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:27
SirLenncelot schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:30:
Gisteren het goede voornemen gestart met een mooi rondje over de Veluwe. Natuurlijk is dat alleen echt gebeurd wanneer het op strava staat en daar is een klein issue. De ride is wel geüpload met de gegevens gps, afstand, tijd en hartslag maar zonder gemiddelde snelheid en vermogensdata. Die gegevens zitten wel in de data van de Wahoo ELEMNT app en zijn ook naar trainingpeaks geüpload. Ik heb niets aan instellingen veranderd tov eerdere ritten die gewoon goed doorkwamen. Ik heb al geprobeerd om de ride opnieuw te plaatsen maar helaas geen succes.

Ook zie ik - aan het zoeken naar een oplossing voor de onvolledige upload- de ride niet staan bij het totaal gereden KM’s deze week of dit jaar.

Volgens mij is deze bug hier al eerder langsgekomen. Probleem was dacht ik dat de activiteit niet automatisch als fietsrit wordt doorgegeven naar Strava. Dus handmatig even omzetten zou kunnen helpen.

Maar kan ook zijn dat dit weer een ander issue is...

Edit: Ah @EdwinW heeft gelukkig een beter geheugen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
SirLenncelot schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:30:
Gisteren het goede voornemen gestart met een mooi rondje over de Veluwe. Natuurlijk is dat alleen echt gebeurd wanneer het op strava staat en daar is een klein issue. De ride is wel geüpload met de gegevens gps, afstand, tijd en hartslag maar zonder gemiddelde snelheid en vermogensdata.

Zie https://gathering.tweaker...message/70043208#70043208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:58
wisselwerking schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:50:
Afgelopen jaar net geen 16k gefietst. Langste rit 1250km.
1.250 km in een rit? Als je 30km gemiddeld rijdt en niet rust doe je daar nog meer dan 40 uur over. Typefout?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nee...da's geen typefout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 18:16

Fisico

by Fabian

McMiGHtY schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:13:
Afgelopen jaar ook meegefietst met iemand die voor de eerste keer boven de 100km ging (en gelijk 200+ deed) en die was met 150km eigenlijk wel klaar (Warm..schoenen stiekum toch te klein...spanning..te weinig gegeten) en die had het niet gered als we niet gezorgd zouden hebben dat ze even wat rust nam, toch een hapje eten..etc.
Dat dus allemaal @3kster en vooral op tijd beginnen met eten. Ik fietste de eerste keer ver van Utrecht naar Groningen en boog net voor Zwolle af. Daar ging mijn lunchpunt na 100 km, dus check die route even van te voren. Ook had ik nog een droog shirt en gewone schoenen in mijn rugzak want met de trein terug. Tja neem dus nooit een rugzak mee is een tweede tip, zeker niet als je nooit met zo'n ding fietst. Uiteindelijk Groningen gehaald met laatste uur was harken en elke rotonde was er een teveel omdat acceleratie echt niet meer ging.

Zelf vind ik vier a vijf uur op de fiets echt meer dan genoeg, maar soms moet je iets gaafs doen en dat kost gewoonweg meer tijd. Veel plezier!

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:58
Dus meer dan 40 uur non-stop (neem aan wel wat korte pauzes) op de fiets _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:41
La1974 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Dus meer dan 40 uur non-stop (neem aan wel wat korte pauzes) op de fiets _/-\o_
Nee, slapen onder een aanhanger enzo.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik wil wat advies over het volgende. Afgelopen jaar weer begonnen met fietsen een bmc roadmachine x aangeschaft dit is een gravelbike maar voldoet nog prima voor mij op de weg. Het is een 11 speed met 40 tands blad voor en 11-42 achter. Nu vind ik eigenlijk die11-42 voor het wegwerk wat ik doe niet ideaal. Ik zou liever een andere cassette hebben zodat het verschil tussen de kleine kransjes wat kleiner is. Ook eventueel meteen een 44 tands blad voor. Is dit een hele rare upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
MaSw85 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Nee, slapen onder een aanhanger enzo.
Op 40 uur valt dat ook wel onder korte pauzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:41
TrailBlazer schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:29:
Ik wil wat advies over het volgende. Afgelopen jaar weer begonnen met fietsen een bmc roadmachine x aangeschaft dit is een gravelbike maar voldoet nog prima voor mij op de weg. Het is een 11 speed met 40 tands blad voor en 11-42 achter. Nu vind ik eigenlijk die11-42 voor het wegwerk wat ik doe niet ideaal. Ik zou liever een andere cassette hebben zodat het verschil tussen de kleine kransjes wat kleiner is. Ook eventueel meteen een 44 tands blad voor. Is dit een hele rare upgrade?
Qua voorblad kan ik je geen advies geven. Mijn 42T single voorblad gaat in ieder geval prima samen met mijn wielset voor de weg waar een 12-25 cassette op zit. Heb overigens de 11-42 op de gravel wielset vervangen voor een 11-28 maar het is in mijn standaard fietsomgeving dan ook vlak. Is het wegwerk waar je het over hebt volledige ritten of bedoel je de ondergrond tussen het offroad werk in? Er is ook een gravel topic, wellicht dat je daar beter je vraag kan stellen (alhoewel de meeste die daar actief zijn hier ook meelezen).

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
McMiGHtY schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Challange accepted, mits het vroeg genoeg licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Vroeg genoeg licht ben jezelf bij... Even een fijn lampje scoren en je bent erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
McMiGHtY schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:40:
Vroeg genoeg licht ben jezelf bij... Even een fijn lampje scoren en je bent erbij
Helemaal mee eens. Je kunt prima met een lampje fietsen. En als de ride ergens mei of juni is, hoef je niet eens zo lang met een lamp te fietsen.

Maar je hebt in elk geval een excuus voor indekken.nl te pakken :P

Wat is de tegenprestatie als je het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Mijn vrouw heeft een RS510 crankstel op haar verder ultegra afgemonteerde fiets. Verder geen issues mee, maar nu wil ze toch wel graag een powermeter. Dan zouden we een 105 4iiii left arm kunnen nemen, maar omdat het oog ook wat wil; wat zou de goedkoopste optie zijn om naar een ultegra crank met een left 4iiii powermeter te komen? cranksize 165 dus op marktplaats is niet veel te vinden.
Ze stoort zich namelijk net zoals ik aan de onzinnige vermogens inschattingen van Strava. ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
wisselwerking schreef op zondag 2 januari 2022 @ 10:44:
[...]

En @hoi1234 is bij deze ook uitgenodigd voor de Noordelijke editie. Ik wil hem zelfs wel ophalen. Op de fiets wel te verstaan.
Is goed. Dat is een deal. Wel zelfde voorwaarde dat het lang genoeg licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:51:
Mijn vrouw heeft een RS510 crankstel op haar verder ultegra afgemonteerde fiets. Verder geen issues mee, maar nu wil ze toch wel graag een powermeter. Dan zouden we een 105 4iiii left arm kunnen nemen, maar omdat het oog ook wat wil; wat zou de goedkoopste optie zijn om naar een ultegra crank met een left 4iiii powermeter te komen? cranksize 165 dus op marktplaats is niet veel te vinden.
Ze stoort zich namelijk net zoals ik aan de onzinnige vermogens inschattingen van Strava. ;)
105 crankstel kopen?

165 ben ik niet veel tegengekomen. Ik heb een P2M powermeter met Rotor crankstel (ook 165 mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MaSw85 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Qua voorblad kan ik je geen advies geven. Mijn 42T single voorblad gaat in ieder geval prima samen met mijn wielset voor de weg waar een 12-25 cassette op zit. Heb overigens de 11-42 op de gravel wielset vervangen voor een 11-28 maar het is in mijn standaard fietsomgeving dan ook vlak. Is het wegwerk waar je het over hebt volledige ritten of bedoel je de ondergrond tussen het offroad werk in? Er is ook een gravel topic, wellicht dat je daar beter je vraag kan stellen (alhoewel de meeste die daar actief zijn hier ook meelezen).
Op dit moment rijd ik alleen vlak en op asfalt dus volledige ritten. Ik ben nog aan het kijken of ik ook mijn wielen wil vervangen maar het is me ook nog onduidelijk hoe veel me dit gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
TrailBlazer schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:02:
[...]

Op dit moment rijd ik alleen vlak en op asfalt dus volledige ritten. Ik ben nog aan het kijken of ik ook mijn wielen wil vervangen maar het is me ook nog onduidelijk hoe veel me dit gaat opleveren.
Wat mis je dan bij de huidige wielen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Mistraller schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:51:
Gewoon een 4iiii 105 kopen, dat verschil ga je amper zien.
Past prima bij elkaar, staat rechts shimano en links 105.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wisselwerking schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:08:
[...]

Wat mis je dan bij de huidige wielen?
Geen idee of ik wat mis tbh :p Wat zijn normaliter de redenen om je wielen te vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Geen idee of ik wat mis tbh :p Wat zijn normaliter de redenen om je wielen te vervangen.
Cool zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
TrailBlazer schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:16:
[...]

Voor veel mensen looks, maar dan maken ze zich zelf wel wijs dat ze ook beter door gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 21-09 18:40
@Mistraller Wat @DDX zegt, als je de meest economische optie wilt. :P Een 105 4iiii left crank PM is goedkoper, maar een complete ultegra groepset oog natuurlijk mooier. O-)
En je kan later evt nog een (tweedehandse) Ultegra crankset erbij kopen.

Heb zelf ook een 4iiii Ultegra left crank PM gekocht (tijdens black friday) voor mijn fiets met RS510 crank.
En aangezien dat mijn mooiweerfiets is, zit de PM tijdelijk op mijn winterfiets met Sora groepset. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
McMiGHtY schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:40:
Ik fiets liever niet in het donker op onbekend terrein... Je moet gevaar ook niet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
wisselwerking schreef op zondag 2 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Helemaal mee eens. Je kunt prima met een lampje fietsen. En als de ride ergens mei of juni is, hoef je niet eens zo lang met een lamp te fietsen.

Maar je hebt in elk geval een excuus voor indekken.nl te pakken :P

Wat is de tegenprestatie als je het niet doet?
Oh, werken we zo?

Verzin er maar één. Maar dan ga ik me nog wel even verder indekken, want als ik moet werken, gaat het hele feestje niet door.

Wat krijg ik trouwens als ik het wel doe? En moet alles in één dag, of mogen het ook 2-3 dagen zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door hoi1234 op 02-01-2022 19:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
hoi1234 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:29:
[...]

Ik fiets liever niet in het donker op onbekend terrein... Je moet gevaar ook niet opzoeken.
En na wat jij tegen alle GOT-ers hier gezegd heb, denk je dat dan een ontmoeting wel veilig is?

Ik zou wel droge kleren meenemen. En je wordt niet thuisgebracht na het zwemmen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
@hoi1234 je bent niet aan het mountainbiken dus zo spannend is het niet om in het donker te fietsen hoor.

Tweede indek reden al te pakken. Ik hoop dat je net zo snel fietst als redenen verzint. :P

Of het 2 dagen mogen zijn hangt van de afstand af. Ik denk dat de afstand dan wel 750km of meer moet zijn. Voor 3 dagen verwachten we een 1000km+ rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
wisselwerking schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:46:
@hoi1234 je bent niet aan het mountainbiken dus zo spannend is het niet om in het donker te fietsen hoor.

Tweede indek reden al te pakken. Ik hoop dat je net zo snel fietst als redenen verzint. :P

Of het 2 dagen mogen zijn hangt van de afstand af. Ik denk dat de afstand dan wel 750km of meer moet zijn. Voor 3 dagen verwachten we een 1000km+ rit.
Das wel heel ver. Naar Groningen is het in ieder geval 400km retour. Dan moet er nog 700km bij.

Maar is goed hoor. Liever niet op m'n huidige fiets, maar aangezien m'n nieuwe fiets nog wel even op zich laat wachten, zit er denk ik niks anders op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
hoi1234 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:23:
[...]

Das wel heel ver. Naar Groningen is het in ieder geval 400km retour. Dan moet er nog 700km bij.

Maar is goed hoor. Liever niet op m'n huidige fiets, maar aangezien m'n nieuwe fiets nog wel even op zich laat wachten, zit er denk ik niks anders op.
Al doe je het op je fietskoerier fiets of stadsfiets. Om jezelf even te quoten :
hoi1234 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:37:
[...]

Pagina: 1 ... 369 ... 684 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).