Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 357 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:53
@Kluus Voor handgespaakte wielen zijn er nog velgen verkrijgbaar. Zeker in carbon. Je ziet wel dat de ontwikkelingen niet meer plaatsvinden op velgrem gebied. Wat er nu te koop is zijn spullen (en malen voor carbon) die al jaren terug uitontwikkeld waren. Er zullen nog wel spullen te koop zijn voor velgremwielen maar het zal steeds minder worden.

Ook bij fabriekswielen. Zij volgen ook de trends van de fietsfabrikanten. De nieuwe top end frames zijn allemaal disc (bijna allemaal tenminste). “Nieuwe” velgrem fietsen zijn eigenlijk al bestaande frames met een nieuwe kleurenschema. Door het trickle down effect zullen de discframes als standaard ook afzakken naar de lagere prijsklasse. Ik bedoel te zeggen, over een aantal jaar, zullen ook de voor de massa geprijsde fietsen disc only zijn.

Kijk maar om je heen:
- Ultegra DI2: met een knip en plakwerk van de 11 speed schiftend, heeft Shimano deze geschikt gekregen om op velgremmen 12 speed te kunnen bedienen. Geen ontwikkelingen meer daar. Ik denk dat een volgende iteratie disc only zal zijn. Al denk ik dat @Salteh hier meer zich op heeft.
- SRAM Rival AXS: disc only
- Nieuwe ontwikkelingen in carbon velgen land: disc only (de enkele high end dure merken die een modelletje uitbrengen laat ik buiten beschouwing, dat is te weinig)
- De meeste nieuwe frames (en dan heb het over echt nieuw ontwikkeld en niet bestaand met een nieuw kleurtje): disc only

Ik denk dat je tegenwoordig echt een goede businesscase moet hebben om voor een nieuwe velgremmen fiets te gaan:
- zo licht mogelijk
- overzetten van bestaande high end groupset en overige componenten van jouw huidige fiets
- zeer lage budget

Kom je zonder spullen te staan de komende 5-6 jaar? Mwah ik denk het niet. Maar het zal lastig worden om jouw fiets te verkopen als je toe bent aan een nieuwe tegen die tijd.

Ondanks dat ik schijfremmen niet nodig heb waar ik fiets, zou ik voor een volgende fiets altijd voor disc gaan.

www.vanspeykwheels.nl

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06

Kluus

Gang is alles

Thanks, ja tuurlijk moet je het voor een nieuwe fiets niet meer echt willen (hoe stom ik dat ook vind ;)), maarja bij mij gaat het dus om een garantieframe waardoor ik weer even vooruit kan. Voorlopig is er nog wel aan wielen te komen begrijp ik dus, indien nodig… :D

[ Voor 24% gewijzigd door Kluus op 09-10-2021 12:04 ]

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:59

McMiGHtY

- burp -

Ja, gewoon de einde seizoen sale van INEOS Grenadiers in de gaten houden..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:30
418O2 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:34:
[...]

Handig! Ik deel ook lang niet alle zwift ritten omdat dat voor anderen weinig boeiend is.

Morgen Brm200!
[Afbeelding]
Veel getraind, ben er klaar voor denk ik.
Dat was ik dus niet. Gelukkig hebben @Grin en @wisselwerking me er door getrokken. Wel gered dus

En we hebben de hele rit met de vader van @DDX gefietst! 71 jaar maar ging goed mee! Lieve man ook

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
Ja, gezellige rit vandaag. Soort van Tweakers social ride XL. Met heen en terug 254km op de teller. Met dat mooie weer van vanmiddag was dat geen straf.

En @418O2 heeft het toch maar gered. Toch een behoorlijke afstand als je nog niet zo lang fietst.

En ook zeker leuk dat de vader van @DDX mee was. Het tempo was op een gegeven moment net iets te hoog, maar gelukkig kunnen overtuigen dat het slimmer was om met ons mee te fietsen. Dus weer terug naar de groep gebracht.

[ Voor 10% gewijzigd door wisselwerking op 09-10-2021 21:20 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-01 23:28
Haha mooi 👍

https://www.strava.com/athletes/2323035

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:21
Voor mij ook de 1e ervaring met zo'n BRM. Vorige afstand was 153km solo, nu 209km afgetikt. Viel me ontzettend mee, had verwacht echt wel last te krijgen van zitvlak/pijntjes maar eigenlijk nergens van. Heerlijk ritje, ontzettend geluk gehad met het weer want het was een pracht dag in de middag nadat de mist was weggetrokken.

En dat je dan ook nog de vader van @DDX mee hebt in je groep, lekker man. Best wel random ook haha

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-01 10:15
BraX schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Precies dat! Mijn vriendin haar Canyon endurace CF SL 7 (grijs) met 105 is vandaag binnen gekomen.
Ze is helemaal blij! Zelf in 'elkaar' gezet, leuk om te doen.
Maar toch tegen een vreemd probleem aangelopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_gpEpdpFOBZXEQsAqgwKfAkL_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Q99FjKLWi9uSE1TdZFl2NGE.jpg?f=fotoalbum_large

De hydraulische remkabel lijkt te lang waardoor hij vreemd rondom de headset loopt. Het werkt wel, maar ziet er niet fraai uit. Meer mensen met dit probleem? Wat doen canyon contacten?

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 20:31
@BraX De versnellingskabels hadden naar mijn mening ook wel wat korter gemogen. Raken ze de balhoofdbuis als je het stuur naar links of rechts uitslaat? Ik zou die persoonlijk ook inkorten, omdat ze anders na verloop van tijd de verf lelijk maken.

Edit: Ze zitten denk ik verkeerd om.
Ze horen voorlangs te kruisen. Dan zitten ze netter en raken ze ook de balhoofdbuis niet.
Zie ook deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.canyon.com/dw/image/v2/BCML_PRD/on/demandware.static/-/Library-Sites-canyon-shared/default/dwb30ff88d/images/plp/Road/Endurace/platform-cfsl-canyon-endurace-2021-12.jpg?sw=632&sh=650&sm=cut

Als je de achterste remleiding meer naast de voorste laat lopen en de versnellingskabels daar achterlangs laat kruisen dan ziet het er denk ik al beter uit.

[ Voor 54% gewijzigd door Pyramiden op 09-10-2021 22:47 ]

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 20:44
Nou, ik heb vanmiddag mijn Giant aangeschaft. *O*
De fietsenmaker had nog een goede reden voor me waarom ik dat zou doen en niet verder met de Cube: de Cube die ik had was eigenlijk veel te klein voor me. Was op de Cube uitgekomen omdat een vriend die als reservefiets had staan en het wel ongeveer paste, maar nooit echt gekeken of het écht goed was. Ben voor de Giant zelfs nog een maat groter uitgekomen dan dat ik had gereserveerd, die ze gelukkig ook op voorraad hadden.
Was bij Fietsshop Gelderland, ze hebben nog een verrassend grote voorraad Giant (defy/advanced (pro)) staan. Ze zeiden dat ze twee jaar geleden al voor 2021 hadden besteld en dat ze daarom nu wél dingen geleverd kregen.

Heb nu alleen nog maar een ritje van de winkel naar mijn ouders in Utrecht gemaakt, maar op de Utrechtse Heuvelrug ben ik er natuurlijk niet aan toe gekomen om m'n 34x34 te testen. Nu in de trein terug naar Maastricht, morgen even met cadans van 90 de Keutenberg doen :)
Wat ik nu al wel als voordeel merk (en wat ik hoopte dat het geval zou zijn) is dat lagere verzetten waarvoor ik met de 11-28 zou moeten cross-chainen, nu gewoon "normaal" kunnen met de 11-34. Dat is handig en gaat me denk ik veel voorblad-schakelen besparen.

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:11

sebasd

rijdt op espresso

418O2 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Dat was ik dus niet. Gelukkig hebben @Grin en @wisselwerking me er door getrokken. Wel gered dus
Top! Net even de route bekeken en dat ziet er niet verkeerd uit, ik schrijf deze even met potlood op de planning voor volgend jaar.

Dat soort afstanden moet ik nog even niet aan denken.. Gisteren voor het eerst in wat voelt als tijden weer eens op de fiets gezeten na een scheur in de hamstring (iets met hardlopen en een boomwortel). Viel niet mee, viel niet tegen. Ik heb het fietsen wel gemist merk ik.. Nu langzaam maar weer afstanden een beetje opbouwen, hoop voor het einde van het jaar in ieder geval de 100 nog een keer aan te tikken.

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-01 11:15
sebasd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:28:
[...]

Top! Net even de route bekeken en dat ziet er niet verkeerd uit, ik schrijf deze even met potlood op de planning voor volgend jaar.

Dat soort afstanden moet ik nog even niet aan denken.. Gisteren voor het eerst in wat voelt als tijden weer eens op de fiets gezeten na een scheur in de hamstring (iets met hardlopen en een boomwortel). Viel niet mee, viel niet tegen. Ik heb het fietsen wel gemist merk ik.. Nu langzaam maar weer afstanden een beetje opbouwen, hoop voor het einde van het jaar in ieder geval de 100 nog een keer aan te tikken.
klasse hoor die route, gisterochtend was het vies koud in Friesland-Groningen, mist en rond 12 uur brak het zonnetje pas door _/-\o_

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:32

ZieMaar!

Moderator General Chat
Afgelopen week heb ik een clinic baanwielrennen gedaan. Hartstikke leuk, ook omdat er wat oud renners van TI-Raleigh aanwezig waren :). Dat team wordt nieuw leven ingeblazen, als een soort theatertour oid en daar hadden ze dus ook al een mechanieker bij geregeld. Daar was ik ff mee aan ‘t praten en die werkte ergens waar ze binnenkort ook gaan starten met het spuiten van frames. Kostte dan zo’n 250-300 euro…

Ik heb een carbon occasion en de vorige eigenaar is niet super zuinig geweest, dus hier en daar zitten wel krasjes ed, dus ik zou dat best een optie vinden. Iemand daar ervaring mee? Is dat de moeite waard of echt zonde van t geld?

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

rolandos582 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:25:
Voor mij ook de 1e ervaring met zo'n BRM. Vorige afstand was 153km solo, nu 209km afgetikt. Viel me ontzettend mee, had verwacht echt wel last te krijgen van zitvlak/pijntjes maar eigenlijk nergens van. Heerlijk ritje, ontzettend geluk gehad met het weer want het was een pracht dag in de middag nadat de mist was weggetrokken.

En dat je dan ook nog de vader van @DDX mee hebt in je groep, lekker man. Best wel random ook haha
BRM's zijn altijd wel relaxed is mijn ervaring... Men heeft er volgens mij ook een andere instelling dan bij andere toertochten.. waar het toch een beetje racen en shinen is..

• 418O2
sebasd schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 08:28:
[...]

Deze route is echt niks aan hoor. De eerdere waren veel leuker. Ik was ook niet klaar voor zo'n afstand hoor. Maar ik kan goed gewoon dom doortrappen en niet opgeven

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28
418O2 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:00:
[...]
Ik was ook niet klaar voor zo'n afstand hoor.
Hoezo niet? Je bent toch niet afgestapt?

Dit lichaam kan heel veel aan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• 418O2
mhr-zip schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:14:
[...]

Hoezo niet? Je bent toch niet afgestapt?

Dit lichaam kan heel veel aan.
Nee, maar ik was echt niet genoeg voorbereid. Op deze manier wil je geen rit rijden, geloof me

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:29
ZieMaar! schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:11:
Ik heb een carbon occasion en de vorige eigenaar is niet super zuinig geweest, dus hier en daar zitten wel krasjes ed, dus ik zou dat best een optie vinden. Iemand daar ervaring mee? Is dat de moeite waard of echt zonde van t geld?
Dat kun je natuurlijk alleen zelf beantwoorden. Van een nieuwe laag lak wordt een fiets niet beter, dus wat prestaties betreft is het weggegooid geld.

Aan de ander kant, als jij een kleurschema laat spuiten dat je supermooi vindt en je wilt graag een ècht unieke fiets hebben, en je bent van plan er een paar jaar op te gaan rijden, dan zou het zomaar economisch de beste upgrade zijn die je kunt verzinnen!
In vergelijking, wat zou je anders kunnen krijgen als je dat geld in je fiets steekt? Simpele wieltjes. Een helm. Een carbon stuur of zadel. Het is maar waardoor je meer lol in je sport krijgt.

Qua ervaring: ik heb een oude Gazelle laten overspuiten. Kostte een achterlijke bak met geld, volstrekt buiten proporties t.o.v. de marktwaarde van het frame, maar dat is maar één kant van de medaille. De andere kant is dat ik nu de fiets heb die ik als jongetje van 16 al wilde. Ik zie hem elke dag en geniet elke keer. Priceless.

• nomar109
  • Laatst online: 17-01 23:49
DieAnder schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:33:
[...]
Qua ervaring: ik heb een oude Gazelle laten overspuiten. Kostte een achterlijke bak met geld, volstrekt buiten proporties t.o.v. de marktwaarde van het frame, maar dat is maar één kant van de medaille. De andere kant is dat ik nu de fiets heb die ik als jongetje van 16 al wilde. Ik zie hem elke dag en geniet elke keer. Priceless.
Dat wordt voor ons ook genieten als je de foto's geplaatst hebt van je overgespoten karretje ;)

EDIT--Oh wacht, je had er al een linkje bij gedaan }:O Mooi gedaan hoor!

[ Voor 6% gewijzigd door nomar109 op 10-10-2021 18:02 ]

• 418O2
Voor 300 euro mijn frame laten spelen zou ik doen in een heartbeat (als het goed gebeurt)

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-01 13:09
McMiGHtY schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

BRM's zijn altijd wel relaxed is mijn ervaring... Men heeft er volgens mij ook een andere instelling dan bij andere toertochten.. waar het toch een beetje racen en shinen is..
Enige wat mij een beetje tegenstaat van BRM's is het feit dat je naar een specifieke startlocatie moet en op een bepaalde datum + tijd moet starten. Ik vind zo'n afstanden leuk en prima maar dan wel als ik zelf een beetje tactisch de route + dag en tijd kan uitkiezen. Ik weet dat dat bij geen enkele georganiseerde tocht is maar een BRM valt voor mij meer onder de niet georganiseerde tochten dan wel. Vooral door het ontbreken van massaalheid en/of specifieke toerclub die erachter zit.

Helaas wel een vereiste om ooit de Parijs-Brest-Parijs te gaan rijden.

• 418O2
De route is openbaar en kan je zo ook rijden. Maar het hele brm principe was meer een geboden mogelijkheid dan dat ik het om de BRM deed. Dat brevet is mij ook weinig waard.

Als ik zelf 200 wou rijden dan had ik wel een andere route gekozen, deze was niet zo leuk

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 10:05
Fantastisch fietsweer vandaag. Met 7 graden vertrokken deze morgen, wat getwijfeld over de kledij. Uiteindelijk melange trui met lange mouwen, zomerbib met lange beenstukken en zomersokken aangetrokken en na een tijdje trok de mist weg en had ik stralende zon. Heerlijk gewoon :) Dat er weinig wind was, is ook altijd leuk meegenomen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I20wPgHRjHp85LQc_Ov9zh_vzdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aetJ09vWrcSH86dKGe7TS5pv.jpg?f=fotoalbum_large

• wisselwerking
@la_fusion Het ontbreken van het massale vind ik dan wel weer prettig. Daarnaast zit er wel een club achter, namelijk de Randonneurs. Maar het is zeker anders dan een "normale'" toertocht. Het is in elk geval gemoedelijke en diverser. Er rijden mensen op oude en nieuwe racefietsen, met en zonder tassen, met en zonder helm, velomobiels en van alle leeftijden.

Ik hoor waarschijnlijk bij de Randonneurs nieuwe stijl. Redelijk tempo doorfietsen maar onderweg ook relaxed eten.

• la_fusion
wisselwerking schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:32:
@la_fusion Het ontbreken van het massale vind ik dan wel weer prettig. Daarnaast zit er wel een club achter, namelijk de Randonneurs. Maar het is zeker anders dan een "normale'" toertocht. Het is in elk geval gemoedelijke en diverser. Er rijden mensen op oude en nieuwe racefietsen, met en zonder tassen, met en zonder helm, velomobiels en van alle leeftijden.

Ik hoor waarschijnlijk bij de Randonneurs nieuwe stijl. Redelijk tempo doorfietsen maar onderweg ook relaxed eten.
Ik ben bekend met de club erachter maar het is anders dan een gewone toerclub die een toertocht organiseert. Ik vind het zelf vooral leuk om zelf volledig alles zelf te organiseren etc. dat kan hier buiten de route om natuurlijk ook wel maar je komt geheid andere mensen tegen waar je dan normaal gesproken en beetje mee moet socializen.. Totaal geen problemen mee maar vind zo'n tocht alleen rijden net mooi, volledige rust.

Grootste nadeel van alleen rijden is het als je er even doorheen zit of wind tegen hebt :+

• wisselwerking
la_fusion schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:41:
[...]

Ik ben bekend met de club erachter maar het is anders dan een gewone toerclub die een toertocht organiseert. Ik vind het zelf vooral leuk om zelf volledig alles zelf te organiseren etc. dat kan hier buiten de route om natuurlijk ook wel maar je komt geheid andere mensen tegen waar je dan normaal gesproken en beetje mee moet socializen.. Totaal geen problemen mee maar vind zo'n tocht alleen rijden net mooi, volledige rust.

Grootste nadeel van alleen rijden is het als je er even doorheen zit of wind tegen hebt :+
Je kan met een BRM ook prima in alle rust fietsen. Van de 1250km die ik laatst heb gefietst, waren het slechts 10km met een ander deelnemer.

En ja, met wind (tegen) is dat wel wat afzien.

• 418O2
wisselwerking schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:48:
[...]

Je kan met een BRM ook prima in alle rust fietsen. Van de 1250km die ik laatst heb gefietst, waren het slechts 10km met een ander deelnemer.

En ja, met wind (tegen) is dat wel wat afzien.
We zijn er een hoop tegengekomen die alleen of met zijn tweeën reden. En geforceerd gezellig doen is er ook niet bij.

Maar het klinkt alsof de brm niet voor jou is. Prima natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 10-10-2021 21:00 ]

• rolandos582
418O2 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:52:
[...]

We zijn er een hoop tegengekomen die alleen of met zijn tweeën reden. En geforceerd gezellig doen is er ook niet bij.

Maar het klinkt alsof de brm niet voor jou is. Prima natuurlijk
Je quote de verkeerde volgens mij. De king of BRM's

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
Tom-Z schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 22:34:

Was bij Fietsshop Gelderland, ze hebben nog een verrassend grote voorraad Giant (defy/advanced (pro)) staan. Ze zeiden dat ze twee jaar geleden al voor 2021 hadden besteld en dat ze daarom nu wél dingen geleverd kregen.
Daar heeft mijn vrouw d'r Liv ook vandaan. Prima zaak vond ik. We kregen zelfs eind 2020 gewoon nog 10% korting, daardoor was ie hier goedkoper dan bij de Giant Store zelf. Die korting zal er wel niet meer in zitten zeker?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
Stancke schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:59:
Fantastisch fietsweer vandaag. Met 7 graden vertrokken deze morgen, wat getwijfeld over de kledij. Uiteindelijk melange trui met lange mouwen, zomerbib met lange beenstukken en zomersokken aangetrokken en na een tijdje trok de mist weg en had ik stralende zon. Heerlijk gewoon :) Dat er weinig wind was, is ook altijd leuk meegenomen ;)

[Afbeelding]
Ik heb ook erg getwijfeld idd. Omdat ik niet wist of de wegen schoon/droog waren mijn regenoverschoenen gepakt, dus geen koude voeten, maar ook erg handig om de beenstukken netjes onder weg te moffelen toen de zon doorbrak :)

---------------

• nogeeninlog
  • Laatst online: 17-01 17:51
ergens waar ze binnenkort ook gaan starten met het spuiten van frames. Kostte dan zo’n 250-300 euro…

Daar kom je nu mee. Ik heb net een frame laten spuiten voor meer dan 600 euro!
Maar zonder gekheid, die prijs is heel goed. als je daarmee de fiets krijgt die je graag wilt en waarmee je meer plezier hebt, dan is het een prima investering.

Ik heb vrijdag mijn fiets opgehaald en word al vrolijk wanneer ik er alleen maar naar kijk. :)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
nogeeninlog schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:39:
[...]

Ik heb vrijdag mijn fiets opgehaald en word al vrolijk wanneer ik er alleen maar naar kijk. :)
Laat ons meedelen in de vreugde dan!

• nogeeninlog
Smultie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:40:
[...]

Laat ons meedelen in de vreugde dan!
z.s.m. :)

• 418O2
rolandos582 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Je quote de verkeerde volgens mij. De king of BRM's
Ik vulde hem aan

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
nogeeninlog schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:39:
[...]

Daar kom je nu mee. Ik heb net een frame laten spuiten voor meer dan 600 euro!
Maar zonder gekheid, die prijs is heel goed. als je daarmee de fiets krijgt die je graag wilt en waarmee je meer plezier hebt, dan is het een prima investering.

Ik vond t ook wel redelijk goedkoop…€ 600,- is al van een iets andere orde…Maar misschien maakt het ook uit wat je precies wil?

• 418O2
ZieMaar! schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:16:
[...]

Ik vond t ook wel redelijk goedkoop…€ 600,- is al van een iets andere orde…Maar misschien maakt het ook uit wat je precies wil?
En hoe je het moet aanleveren en de kwaliteit zal vast uitmaken

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 20:44
Mistraller schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

Daar heeft mijn vrouw d'r Liv ook vandaan. Prima zaak vond ik. We kregen zelfs eind 2020 gewoon nog 10% korting, daardoor was ie hier goedkoper dan bij de Giant Store zelf. Die korting zal er wel niet meer in zitten zeker?
Nee, ik heb ook ongeveer 10% korting op de adviesprijs gekregen (van €2199 voor €1999). Had ik écht niet verwacht in deze markt. Toen ik ze voor het eerst tegenkwam dacht ik dat ik op een scam-site zat (of dat ze gewoon allemaal dingen op de site hadden staan die toch niet leverbaar waren), want 'dr staan wel 100 racefietsen op, allemaal afgeprijsd. Maar die hebben ze dus gewoon staan en kan je zo meenemen.

Vandaag even op de weegschaal gezet. Hij is, drumroll...., exact 20 gram lichter dan mijn vorige fiets :+

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

la_fusion schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:29:
[...]

Enige wat mij een beetje tegenstaat van BRM's is het feit dat je naar een specifieke startlocatie moet en op een bepaalde datum + tijd moet starten.
Dus..da's bij elke georganiseerde toertocht...?

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-01 14:02
[...] Kostte dan zo’n 250-300 euro…
Op een stalen klassieker is het eigenlijk altijd de moeite waard, daar telt namelijk naast het esthetische zoals het adembenemend mooie resultaat van @DieAnder ook het behoud van je frame.
Op een carbon frame, zeker als het echt maar "wat krasjes" zijn, vind ik de toegevoegde waarde minder. Op de baan is de investering wel weer voor langere termijn. Buiten, matige wegen, vies weer zouden het (bij carbon) allemaal wat minder de moeite waard maken. Afhankelijk van hoe erg de situatie van het frame is, kom je met polijsten of aanstippen misschien ook een eind.

• la_fusion
McMiGHtY schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 07:48:
[...]

Dus..da's bij elke georganiseerde toertocht...?
Klopt, dat staat mij daar ook van tegen :+ Het voordeel van een BRM ten opzichte van een toertocht is dat het minder massaal is.

Een BRM is echter van een andere orde qua afstand dan een gemiddelde georganiseerde toertocht dus heeft nog wat meer invloed op je totale rit. Een toertocht van 130 km met een flinke groep met minder weer of wind in een ongunstige richting vind ik niet zo erg. 200+ km met een kleine groep of alleen met ongunstig weer doe ik niet ;-)

• Mistraller
Tom-Z schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Nee, ik heb ook ongeveer 10% korting op de adviesprijs gekregen (van €2199 voor €1999). Had ik écht niet verwacht in deze markt. Toen ik ze voor het eerst tegenkwam dacht ik dat ik op een scam-site zat (of dat ze gewoon allemaal dingen op de site hadden staan die toch niet leverbaar waren), want 'dr staan wel 100 racefietsen op, allemaal afgeprijsd. Maar die hebben ze dus gewoon staan en kan je zo meenemen.

Vandaag even op de weegschaal gezet. Hij is, drumroll...., exact 20 gram lichter dan mijn vorige fiets :+
Oh netjes! Klinkt wel bekend inderdaad, en veel fietsen ook nog in meerdere maten inderdaad. Ook beetje vaag pand, maar er is een prima testbaantje en je kan heerlijk door alle moois heen wandelen. Mijn vrouw had nog wat toebehoren gekocht, pedalen, bidonhouders en zo en omdat het gelijk met de fiets was, kreeg ze daar óók 10% korting op.

---------------

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ook o.a. Cannondale wordt toegevoegd aan de stal van Pon...

https://www.parool.nl/ams...-fietsfabrikant~bd664912/

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-01 22:19

Fisico

by Fabian

Een terugroepactie of in ieder geval het verzoek van Spes om niet meer op een SL7 Tarmac te fietsen vanwege problemen met plug dus het stuur en de voorvork verbind. Eigenlijk precies hetzelfde wat Factor met de Ostro en de O2 VAM had, alleen daar gebeurde het losraken tijden een wedstrijd. Vorige week zondag kan natuurlijk gebeuren, dat overkwam Sagan ook en die won toen nog.

Zullen er nog meer merken volgen en is dit het einde van de interne bekabeling?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Dat was een prototype futureshok die wat uitdagend werd...

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Fisico schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:17:
Een terugroepactie of in ieder geval het verzoek van Spes om niet meer op een SL7 Tarmac te fietsen vanwege problemen met plug dus het stuur en de voorvork verbind. Eigenlijk precies hetzelfde wat Factor met de Ostro en de O2 VAM had, alleen daar gebeurde het losraken tijden een wedstrijd. Vorige week zondag kan natuurlijk gebeuren, dat overkwam Sagan ook en die won toen nog.

Zullen er nog meer merken volgen en is dit het einde van de interne bekabeling?
Alle ballen op het nieuwe system dat de Ostro krijgt en gejat is van Colnago (toch?).

Een D-plug is gewoon niet sterk genoeg...

iRacing Profiel

• nogeeninlog
Een lang verhaal over een lange zoektocht.

Dit kalenderjaar had ik al een paar keer gepost over mijn zoektocht naar een nieuwe fiets.
Twee jaar geleden had ik een leuke en eigenwijs gekleurde Carrerra gekocht om te proberen of ik het wielrennen leuk vond en of het fysiek haalbaar was.
Elke maand zette ik braaf 100 Euro opzij voor de aanschaf van een nieuwe fiets. Die fiets moest in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
- modern aerodynamisch frame
- Shimano 105 groep
- het belangrijkste: de fiets moest rood zijn met gele letters en de onderdelen als wielen, stuur, zadelpen etc moesten zilverkleurig zijn.

Dat laatste was misschien wel de grootste uitdaging; tegenwoordig is bijna alles zwart. Daar heb ik al eens over gepost en in reactie kreeg ik goede tips, onder andere over de velgen.
Dan had ik nog een aangepaste crank nodig. Op mijn Carrera had ik een aanpassing die vastzat met een bout die elke 1000-1500 km brak en vervangen moest worden. Niet duurzaam en ook niet elegant. Dankzij M-gineering en Brandt had ik een oplossing zoals ik die in mijn hoofd had. Maar om dat in de praktijk te testen moest ik natuurlijk nog een fiets hebben.
Maar waar haal je die fiets vandaan in deze tijden? En welke producent maakt een fiets met een rood frame en gele letters? Witte letters desnoods.
Twee plaatselijke fietsenmakers, waaronder 1 Ridley dealer, benaderde ik vorig jaar. Een zei dat de levertijd voor de fiets die het meest in de buurt kwam van wat ik wilde pas over een jaar leverbaar zou zijn en dat daar niet een crankset op zou zitten zoals ik wilde. De andere heeft helemaal niets van zich laten horen. Nu kan ik dat wel een beetje begrijpen, want wat ik wilde was bijna onbegonnen werk.

Naar wens gespoten frames worden door meerdere producenten aangeboden, waarvan Ridley vermoedelijk de goedkoopste is. Maar ja, de Ridley dealer in de buurt liet dus niets van zich horen.
Dus ben ik zelf maar gaan rondkijken op Marktplaats. Elke dag de nieuwe advertenties doorspeuren op nieuwe advertenties. Na maandenlang bekijken van te grote, te kleine, te dure, te ver weg gelegen, te saaie of net verkochte fietsen kwam ik een Merida Ride Lite 2013 tegen voor een aardige prijs. Dat was een leuk verjaardagscadeautje voor mijzelf. Bijna alles behalve het frame zou vervangen worden, inclusief de wielen met Powertap naaf.
Nu hoefde ik alleen nog maar de onderdelen te scoren.

Om maar met de Powertap naaf te beginnen: nieuwe worden niet meer aangeboden, in ieder geval niet in het zilver. Dus op een Duitse Marktplaats een tweedehands Powertap gekocht voor een heel schappelijke prijs. Helaas was die verstuurd via Deutsche Post. Een jaar eerder had ik een maand moeten wachten op een pakket dat via DP was verstuurd. Deze keer duurde het meer dan twee maanden. Toen gaven ze toe dat het pakket zoek was en dat ik een schadevergoeding zou krijgen. Dankzij de lage prijs ben ik er daardoor niet veel geld aan kwijtgeraakt.
Maar met de velgen moet het dan toch goed gaan? Besteld bij Wiggle, die vorig jaar keurig een triathlonpak leverde.
Dat was echter voor Brexit; deze keer moest ik een maand wachten voor het binnen was. Prachtige velgen, maar een velg was 32-gaats, terwijl ik 2x 36-gaats had besteld. Daarom geretourneerd (wat bij Wiggle overigens ook een bezoeking was) en elders een nieuwe velg besteld, zodat ik 2x36-gaats had. Die had ik daarentegen wel besteld voor de naven die Deutsche Post was kwijtgeraakt. een nieuwe Powertap naaf wist ik te vinden, maar dan weer 32-gaats. Zoals die velg die ik inmiddels retour had gestuurd naar Wiggle......
Dan maar een nieuwe velg besteld, weer ergens anders.

En de rest? Nou, moeilijk verkrijgbaar zoals jullie weten. Omdat de ene webshop wel het ene onderdeel had, maar niet het andere, heb ik bij veel webshops moeten bestellen, wat me ook meer verzendkosten heeft bezorgd. Lastig ook als een webshop een zwarte voorderailleur classificeert als een zilveren. Dan krijg je dus een zwarte. En als je dat meldt en ze sturen vervanging, dan krijg je weer een zwarte. Tja, ik vond het al zo opmerkelijk dat zij als enige webshop wel zilveren in voorraad hadden. Uiteindelijk, na urenlang speuren, zoeken en vergelijken had ik zo'n beetje alles bij elkaar, inclusief op bestelling gespaakte wielen.

Niets stond mij meer in de weg om de fiets te laten spuiten en bouwen. Ondertussen had ik voor het spuitwerk mijn keuze laten vallen op Cycle Colors in Zaltbommel. Ik hoefde alleen de fiets uit elkaar te halen. Wat kon er nog misgaan?
Nou, een voorvork met een zaagsnede bijvoorbeeld, wat je pas ziet als je de fiet uit elkaar haalt. Zoiets bedenk je toch niet?
Even overlegd met Cycle Colors en zij stelden voor om, in plaats van het Ride logo op de voorvork, een vervangende vork te leveren. Prima.
De boel moest nog wel naar Zaltbommel. Dat was nog wel een uitdaging zonder auto. Maar met de wielen in een hand, het frame in de andere, en de onderdelen in een rugzak ben ik op het OV gestapt. De busschauffeur keek me wel wat streng aan, maar dat was misschien omdat ik mijn mondkapje nog niet op had.
Cycle Colors is gelukkig gevestigd op loopafstand van het station. Fiets, wielen en andere onderdelen afgeleverd, kleuren gekozen en terug naar huis.

Een paar weken later kreeg ik een telefoontje dat aan het eind van de week de fiets klaar zou zijn. Afgelopen vrijdag had ik om 12 uur al een werkweek van 40 uur achter de rug en het weer was prachtig. Een beetje zenuwachtig was ik wel. Al twee jaar had ik die fiets in mijn hoofd. Zou het al die moeite, frustraties en geld waard zijn?
Ik denk het wel. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/JHq4fT7T/DSC-0530.jpg

Nog een paar :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/jCr6rLdN/DSC-0525.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BtcTZ4Xz/DSC-0526.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kR9ghrC6/DSC-0535.jpg

Een paar detailfoto's:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZWD0YD82/DSC-0522.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/yg0NP1MC/DSC-0523.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/946MZRNB/DSC-0524.jpg
Nu zijn geel en rood mijn favoriete kleuren, en deze Batavus was ook een beetje inspiratie.
Mijn oude fiets gaat terug naar het goede doel. Dus als je ongeveer 1 meter 90 bent en een eigenwijs gekleurde Italiaan kunt waarderen, hou dan 2ehandsracefietsen.nl in de gaten. Daar komt die fiets als het goed is terecht.

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01 10:22
Tof verhaal en mooie fiets.

* Jochem ; ik kon alleen de vergelijk met Bassie en Adriaan’s caravan niet meer uit mijn hoofd krijgen.

• Fisico

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Alle ballen op het nieuwe system dat de Ostro krijgt en gejat is van Colnago (toch?).

Een D-plug is gewoon niet sterk genoeg...
Al die constructies lijken toch los te trillen, dan is het nieuwe systeem van de Factor op papier wel beter. Ik kan me voorstellen dat ze het niet zelf hebben bedacht. Dat momentje in Roubaix zie ik maar even door de vingers.

• Mistraller
nogeeninlog schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:49:
Wat een toewijding d:)b

Mooi verjaardagskado aan jezelf, gefeliciteerd met je verjaardag ;)

al had je de maiden trip al gereden, zag ik op strava :*)

---------------

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:46

Grin

Ride si sapis.

Dit kalenderjaar had ik al een paar keer gepost over mijn zoektocht naar een nieuwe fiets.
Twee jaar geleden had ik een leuke en eigenwijs gekleurde Carrerra gekocht om te proberen of ik het wielrennen leuk vond en of het fysiek haalbaar was.
Elke maand zette ik braaf 100 Euro opzij voor de aanschaf van een nieuwe fiets. Die fiets moest in ieder geval aan de volgende eisen voldoen:
- modern aerodynamisch frame
- Shimano 105 groep
- het belangrijkste: de fiets moest rood zijn met gele letters en de onderdelen als wielen, stuur, zadelpen etc moesten zilverkleurig zijn.

Dat laatste was misschien wel de grootste uitdaging; tegenwoordig is bijna alles zwart. Daar heb ik al eens over gepost en in reactie kreeg ik goede tips, onder andere over de velgen.
Dan had ik nog een aangepaste crank nodig. Op mijn Carrera had ik een aanpassing die vastzat met een bout die elke 1000-1500 km brak en vervangen moest worden. Niet duurzaam en ook niet elegant. Dankzij M-gineering en Brandt had ik een oplossing zoals ik die in mijn hoofd had. Maar om dat in de praktijk te testen moest ik natuurlijk nog een fiets hebben.
Maar waar haal je die fiets vandaan in deze tijden? En welke producent maakt een fiets met een rood frame en gele letters? Witte letters desnoods.
Twee plaatselijke fietsenmakers, waaronder 1 Ridley dealer, benaderde ik vorig jaar. Een zei dat de levertijd voor de fiets die het meest in de buurt kwam van wat ik wilde pas over een jaar leverbaar zou zijn en dat daar niet een crankset op zou zitten zoals ik wilde. De andere heeft helemaal niets van zich laten horen. Nu kan ik dat wel een beetje begrijpen, want wat ik wilde was bijna onbegonnen werk.

Naar wens gespoten frames worden door meerdere producenten aangeboden, waarvan Ridley vermoedelijk de goedkoopste is. Maar ja, de Ridley dealer in de buurt liet dus niets van zich horen.
Dus ben ik zelf maar gaan rondkijken op Marktplaats. Elke dag de nieuwe advertenties doorspeuren op nieuwe advertenties. Na maandenlang bekijken van te grote, te kleine, te dure, te ver weg gelegen, te saaie of net verkochte fietsen kwam ik een Merida Ride Lite 2013 tegen voor een aardige prijs. Dat was een leuk verjaardagscadeautje voor mijzelf. Bijna alles behalve het frame zou vervangen worden, inclusief de wielen met Powertap naaf.
Nu hoefde ik alleen nog maar de onderdelen te scoren.

Om maar met de Powertap naaf te beginnen: nieuwe worden niet meer aangeboden, in ieder geval niet in het zilver. Dus op een Duitse Marktplaats een tweedehands Powertap gekocht voor een heel schappelijke prijs. Helaas was die verstuurd via Deutsche Post. Een jaar eerder had ik een maand moeten wachten op een pakket dat via DP was verstuurd. Deze keer duurde het meer dan twee maanden. Toen gaven ze toe dat het pakket zoek was en dat ik een schadevergoeding zou krijgen. Dankzij de lage prijs ben ik er daardoor niet veel geld aan kwijtgeraakt.
Maar met de velgen moet het dan toch goed gaan? Besteld bij Wiggle, die vorig jaar keurig een triathlonpak leverde.
Dat was echter voor Brexit; deze keer moest ik een maand wachten voor het binnen was. Prachtige velgen, maar een velg was 32-gaats, terwijl ik 2x 36-gaats had besteld. Daarom geretourneerd (wat bij Wiggle overigens ook een bezoeking was) en elders een nieuwe velg besteld, zodat ik 2x36-gaats had. Die had ik daarentegen wel besteld voor de naven die Deutsche Post was kwijtgeraakt. een nieuwe Powertap naaf wist ik te vinden, maar dan weer 32-gaats. Zoals die velg die ik inmiddels retour had gestuurd naar Wiggle......
Dan maar een nieuwe velg besteld, weer ergens anders.

En de rest? Nou, moeilijk verkrijgbaar zoals jullie weten. Omdat de ene webshop wel het ene onderdeel had, maar niet het andere, heb ik bij veel webshops moeten bestellen, wat me ook meer verzendkosten heeft bezorgd. Lastig ook als een webshop een zwarte voorderailleur classificeert als een zilveren. Dan krijg je dus een zwarte. En als je dat meldt en ze sturen vervanging, dan krijg je weer een zwarte. Tja, ik vond het al zo opmerkelijk dat zij als enige webshop wel zilveren in voorraad hadden. Uiteindelijk, na urenlang speuren, zoeken en vergelijken had ik zo'n beetje alles bij elkaar, inclusief op bestelling gespaakte wielen.

Niets stond mij meer in de weg om de fiets te laten spuiten en bouwen. Ondertussen had ik voor het spuitwerk mijn keuze laten vallen op Cycle Colors in Zaltbommel. Ik hoefde alleen de fiets uit elkaar te halen. Wat kon er nog misgaan?
Nou, een voorvork met een zaagsnede bijvoorbeeld, wat je pas ziet als je de fiet uit elkaar haalt. Zoiets bedenk je toch niet?
Even overlegd met Cycle Colors en zij stelden voor om, in plaats van het Ride logo op de voorvork, een vervangende vork te leveren. Prima.
De boel moest nog wel naar Zaltbommel. Dat was nog wel een uitdaging zonder auto. Maar met de wielen in een hand, het frame in de andere, en de onderdelen in een rugzak ben ik op het OV gestapt. De busschauffeur keek me wel wat streng aan, maar dat was misschien omdat ik mijn mondkapje nog niet op had.
Cycle Colors is gelukkig gevestigd op loopafstand van het station. Fiets, wielen en andere onderdelen afgeleverd, kleuren gekozen en terug naar huis.

Een paar weken later kreeg ik een telefoontje dat aan het eind van de week de fiets klaar zou zijn. Afgelopen vrijdag had ik om 12 uur al een werkweek van 40 uur achter de rug en het weer was prachtig. Een beetje zenuwachtig was ik wel. Al twee jaar had ik die fiets in mijn hoofd. Zou het al die moeite, frustraties en geld waard zijn?
Ik denk het wel. :)

[Afbeelding]

Nog een paar :)

[Afbeelding] [Afbeelding][Afbeelding]

Een paar detailfoto's:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nu zijn geel en rood mijn favoriete kleuren, en deze Batavus was ook een beetje inspiratie.
Mijn oude fiets gaat terug naar het goede doel. Dus als je ongeveer 1 meter 90 bent en een eigenwijs gekleurde Italiaan kunt waarderen, hou dan 2ehandsracefietsen.nl in de gaten. Daar komt die fiets als het goed is terecht.
Holy sh*t kerel! _/-\o_
Oke komt 'ie:
  • De liefhebberij druipt er vanaf!
  • Die kleurencombo werkt gewoon!
  • Die banden! Hoezo Pirelli Color Edition; prutswerk in vergelijking met dit!
  • Ook echt alles is rood/geel hè? Zelfs de remleidingen...
  • Heerlijk font op de downtube; verder geen rare decals. Zouden meer merken moeten doen!
  • Schoon!

NewsBlur || My Fujifilm gear

• DieAnder
Kanonne wat goed.
Leuk hoor, dat je op zo'n manier je visie waar maakt. Dat is met recht een unieke fiets! Ik wens jullie vele plezierige en veilige kilometers toe.

• wisselwerking
@nogeeninlog ik krijg er door de kleurstelling helemaal een jaren 80 gevoel door. Mijn crossfiets was geel met blauw (gele sterrewielen). En dat was mijn allermooiste fiets ooit. Echt waar!! Misschien kun je nog doorsparen voor een setje sterrewielen en die dan ook in dezelfde kleurstelling spuiten .

Afbeeldingslocatie: https://bikerumor.com/wp-content/uploads/2018/12/Merit-Windmill_five-5-spoke-aero-tubeless-carbon-gravel-bike-all-road-wheels_complete-bike.jpg

Mijn crossfiets leek heel veel op deze
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/5d/05/1a/5d051a2f726082479be71be06f441ec5.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door wisselwerking op 12-10-2021 13:12 ]

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:46

Grin

Ride si sapis.

wisselwerking schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:15:
@nogeeninlog ik krijg er door de kleurstelling helemaal een jaren 80 gevoel door. Mijn crossfiets was geel met blauw (gele sterrewielen). Misschien kun je nog doorsparen voor een setje sterrewielen en die dan ook in dezelfde kleurstelling spuiten

[Afbeelding]

Mijn crossfiets leek heel veel op deze
[Afbeelding]
Daar moeten dan van die periode-correcte Spinergy wielen in: 8)
https://www.cyclingweekly...nergy-rev-x-wheels-214741

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/BYiXSG2QjX8D5FSf6mdzrF-1280-80.jpg

NewsBlur || My Fujifilm gear

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@nogeeninlog ik krijg er door de kleurstelling helemaal een jaren 80 gevoel door. Mijn crossfiets was geel met blauw (gele sterrewielen).
Ah, dat is het ja! Ik had zo'n BMX, in deze kleurstelling:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bffwROM.png

• NewbieNeo
  • Laatst online: 11-01 20:38
Ik heb hier ook nog een mtb staan met die kleurstelling. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lbg9QecSe1wMLZPKEZ8R2F2lKkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qN1o5iuVs6q1IbVHfc5xX90K.jpg?f=fotoalbum_large

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Rood met geel is een prima kleuren combi, zie hier mijn aluminium ros:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBtulfVPKob65pHeuIzKf0Q3UM0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTLkPRnIF5F3CK3HYMf9JdiQ.jpg?f=fotoalbum_medium

Spinergy wielen en een cinelli alter stem zouden er een echte team cannondale saeco replica van kunnen maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Cranzai op 12-10-2021 13:03 ]

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 10:29
Eeuwig zonde.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtN7MEe3BjM5emkzqEjEuQesEko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4XW1HkqbFesUCmtxcbeZHPD9.jpg?f=user_large

Strava & Untappd - Do not combine!

• DieAnder
Ja.
Alsof ál die wielrenners 10 vingers nodig hebben. 8)7

• 418O2
DieAnder schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Ja.
4 is genoeg!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 10:29
DieAnder schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:23:
[...]

Ja.
Niets aan de hand :7 zolang je onderweg geen konijntjes tegen kwam.

Strava & Untappd - Do not combine!

• nogeeninlog
Grin schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:01:
[...]

• Die banden! Hoezo Pirelli Color Edition; prutswerk in vergelijking met dit!
Kenda Kontender banden. Geen idee hoe goed of slecht ze rijden. Maar de kleur is goed. :)
• Ook echt alles is rood/geel hè? Zelfs de remleidingen...
Het gaat nog verder. De (heldere) bidon heeft een rode dop. Mijn fietskleding heeft rode en/of gele accenten. De kappen op de shifters moeten ook geel zijn, maar de gele kappen van ali pasten niet op de R7000. Dus nieuwe besteld.
• Heerlijk font op de downtube; verder geen rare decals. Zouden meer merken moeten doen!
• Schoon!
[/list]
Precies. Ik hou van simpel design zonder poespas.

• DieAnder
nogeeninlog schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:02:
Het gaat nog verder. De (heldere) bidon heeft een rode dop. Mijn fietskleding heeft rode en/of gele accenten. De kappen op de shifters moeten ook geel zijn, maar de gele kappen van ali pasten niet op de R7000. Dus nieuwe besteld.
Dan durf ik mij nu hardop af te vragen of je nog plannen hebt met de klem van de zadelpen. Je zou hem geel kunnen spuiten, maar kaalmaken en polijsten is misschien nog mooier.

• nogeeninlog
DieAnder schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Dan durf ik mij nu hardop af te vragen of je nog plannen hebt met de klem van de zadelpen. Je zou hem geel kunnen spuiten, maar kaalmaken en polijsten is misschien nog mooier.
Dat moet inderdaad nog een zilveren worden.
@nogeeninlog ik krijg er door de kleurstelling helemaal een jaren 80 gevoel door. Mijn crossfiets was geel met blauw (gele sterrewielen). En dat was mijn allermooiste fiets ooit. Echt waar!! Misschien kun je nog doorsparen voor een setje sterrewielen en die dan ook in dezelfde kleurstelling spuiten .
De jaren 80 waren toch ook het beste decennium? B-)
Deze fiets heeft zo'n 3000 Euro gekost. Dat is twee keer zoveel als van tevoren ingeschat. Toen wist ik nog niet dat ik iets ongebruikelijks wilde. Maar ik ga de wielen niet vervangen, na al de moeite die ze hebben gekost. Ze zijn precies zoals ik wilde.
Het el cheapo zadel, dat vooral voor de foto is gekocht, maar niet eens zo heel slecht rijdt, ga ik nog wel vervangen.

[ Voor 18% gewijzigd door nogeeninlog op 13-10-2021 08:58 ]

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Zojuist aangegeven bij mijn Specialized dealert dat ze bij het overzetten van mijn Tarmac gelijk een upgrade naar Di2 mogen doen, ik zou dit zelf denk ik ook kunnen maar ik gun ze de omzet wel, dit wordt alweer mijn tweede garantie frame en de vorige keer hebben ze alles al eens kostenloos omgezet. Uiteindelijk wordt het dus praktisch een nieuwe fiets 8). Ze hadden alles blijkbaar op voorraad en binnen nu en twee weken kan ik een telefoontje verwachten dat ik mijn fiets kan komen brengen. _/-\o_

Net nog aan gedacht om gelijk de wireless module mee te bestellen, maar zijn er andere zaken om nog rekening mee te houden, wordt er eigenlijk wel standaard een oplader mee geleverd (ik lees hier en daar dat dat niet zo is maar dat lijkt me zo vreemd...)? :?

Anyway ik ga eindelijk ook over op elektronisch schaken, ben wel benieuwd.

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-01 22:29
Een oplader is standaard bij een nieuwe fiets, maar hoe je dealer het in dit geval doet weet ik niet.. Ik zou het ze vragen.
Het is niet zo dat je een oplader krijgt bij de Di2 accu of junction o.i.d.

Ik ga ervan uit dat je 11-speed Di2 krijgt, omdat ze alles op voorraad hebben >:) .. maar er is nu ook 12-speed Di2.. Je huidige wielen werken gewoon met de 12-speed cassettes.
Misschien willen ze nog wel extra korting op 11-speed Di2 geven O-) :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Salteh op 13-10-2021 16:50 ]

BetterShifting.com | Strava

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Salteh schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:49:
Een oplader is standaard bij een nieuwe fiets, maar hoe je dealer het in dit geval doet weet ik niet.. Ik zou het ze vragen.
Het is niet zo dat je een oplader krijgt bij de Di2 accu of junction o.i.d.

Ik ga ervan uit dat je 11-speed Di2 krijgt, omdat ze alles op voorraad hebben >:) .. maar er is nu ook 12-speed Di2.. Je huidige wielen werken gewoon met de 12-speed cassettes.
Misschien willen ze nog wel extra korting op 11-speed Di2 geven O-) :*)
Ik zal eens kijken maar als ik zie wat die 12 speed di2 Ultegra groep moet gaan kosten weet ik niet of ze daar in gaan trappen >:). In ieder geval betaal ik al wel wat minder nu.

Ik zit nog wel met velgremmen, komt daar ook een 12 speed groep voor?

• Salteh
Ja, maar dat is wel minder interessant.. want dan is het enige verschil dat het 12-speed is. Je hebt dan geen draadloze shifters.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29

Stoney3K

Flatsehats!

Afgelopen week heb ik een clinic baanwielrennen gedaan. Hartstikke leuk, ook omdat er wat oud renners van TI-Raleigh aanwezig waren :). Dat team wordt nieuw leven ingeblazen, als een soort theatertour oid en daar hadden ze dus ook al een mechanieker bij geregeld. Daar was ik ff mee aan ‘t praten en die werkte ergens waar ze binnenkort ook gaan starten met het spuiten van frames. Kostte dan zo’n 250-300 euro…
Tof! Binnenbaan of buitenbaan? Ik wil zelf ook nog een keertje op het hout gaan rijden, maar in Eindhoven is er alleen een buitenbaan. Dus eerst op zoek naar een binnenbaan in de buurt :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Binnenbaan, in Apeldoorn. 250 meter (beneden). Ik mag nu vrij fietsen als ik wil, maar zo’n clinic is echt leuk (en ook wel als inloop te doen, hier dan in ieder geval).

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:03

Stufferdt

doet ook maar wat.

ZieMaar! schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:26:
Binnenbaan, in Apeldoorn. 250 meter (beneden). Ik mag nu vrij fietsen als ik wil, maar zo’n clinic is echt leuk (en ook wel als inloop te doen, hier dan in ieder geval).
Ik heb me hier ook voor opgegeven! Kan helaas 22 oktober niet, dus ben nog even aan het puzzelen voor een andere dag. Wellicht leuk als er interesse is, om met meerdere tweakers in te schrijven voor een inloopdag? (is op vrijdagavond).

Het lijkt me heel tof om eens te doen, kan me alleen nog niet helemaal voorstellen dat ik lekker ga op het niet kunnen stoppen met trappen :P

😀😀😀

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-01 11:34
ElGreco schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:50:
[...]

Oh sorry, je had al een link gestuurd. Excuus. Ik gok dat de lagers niet zo goed meer zijn en die de speling veroorzaken.

Bij cup en conus (Shimano wielen bijvoorbeeld) betekent doorrijden dat je ook je cup beschadigd en dat is niet goed. Bij industrielagers maakt dat niet veel uit.

Er zitten industrie lagers in, stuk is stuk, eruit tikken en nieuwe erin. Max 20 minuten werk (en zonder verdere schoonmaak nog veel sneller).

Stel de vraag eens anders bij je fietsenmaker: heb je tijd om de lagers van een achterwiel te vervangen? Dan heb je kans dat je tussendoor mag komen.
Na een check van de fietsenmaker (de eerste afspraak die ik kon krijgen in hun planning) bleken inderdaad de industrielagers niet goed te liggen / lopen. Deze worden gratis besteld en vervangen en probleem opgelost. Op zich vreemd want ik heb de fiets niet pressure washed en rij sowieso uitsluitend in het droge.
Wel blij met dit nieuws aangezien ik denk dat dit nog wel redelijke wielen zijn en dus zonde te vervangen (voor nu als onervaren rijder).

• Mistraller
Hoiz schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Na een check van de fietsenmaker (de eerste afspraak die ik kon krijgen in hun planning) bleken inderdaad de industrielagers niet goed te liggen / lopen. Deze worden gratis besteld en vervangen en probleem opgelost. Op zich vreemd want ik heb de fiets niet pressure washed en rij sowieso uitsluitend in het droge.
Wel blij met dit nieuws aangezien ik denk dat dit nog wel redelijke wielen zijn en dus zonde te vervangen (voor nu als onervaren rijder).
Ik heb toevallig net eens gechecked bij de wielen van mijn vrouw (ook PR2). Dat wiel is al eens vervangen vanwege een body met wat teveel speling. Maar wat schetst mijn verbazing: ik voel daar ook een "nokje". Het is maar weinig, maar wel voelbaar. Fiets is 500km geleden nog voor een servicebeurtje weggeweest, toen is er niets van gezegd. Ik denk dat het dus ook zomaar zou kunnen dat dit heel vaak zo is bij deze wielen, en dat het dus als "normaal" wordt beschouwd? Wiel rolt verder prima. Zou zeggen dat de passing van lager niet helemaal okee is.

---------------

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-01 21:56
Bij mijn PR2 hebben de lagers niet eens kans om te slijten omdat er tegen die tijd wel weer een spaak uit lag. Waardeloze dingen. Heb ze zelf binnen 1200km en 3x spaakbreuk vervangen door een andere set.

De wijzen komen uit het Oosten!

• la_fusion
Zelf een aantal jaar op PR2 wielen gereden zonder problemen, wel wat flexibel bij aanzetten maar verder..

• Yohost!
  • Laatst online: 11:13
Tijdens schakelen liep mn ketting er half af, toen heb ik even wat door getrapt en zat hij er weer op.
Maar op een of andere manier is mn voorderailleur kooi/geleider scheef gaan staan.
Iemand dit wel eens gehad?
Probleem is nu dat wanneer ik de ketting op het buitenblad heb hij aanloop aan de achterkant van de kooi.
Deze loopt dan letterlijk tegen het grote voorblad aan.

Is dit op een of andere manier zelf op te lossen of moet de LBS dit gaan doen.
Die heeft alleen niet eerder tijd dan volgende week. :'(
Het gaat om Shimano R8050 Di2

• Salteh
Ik zou 'm even opnieuw bevestigen/installeren en afstellen.

Zie de dealer manual: https://si.shimano.com/ap...R8050/DM-R8050-04-ENG.pdf

pagina 39 t/m 43 en daarna 135 t/m 142 :}.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:14
@Yohost! hoe hangt ie aan je frame? direct mount of met een klemband? Bij direct mount kan het zijn dat er iets verbogen is, bij een klemband is de kans groter dat ie gewoon een tikje gedraaid is. gewoon de bout een tikkie los, parallel zetten en weer vast. Probeer vooral de hoogte gelijk te houden (als die niet ook een tik heeft gehad).

@Salteh of kan een direct mount ook gedraaid zitten zonder verbogen te zijn?

Strava

• Salteh
Prulleman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:34:

Je moet ook direct mount Di2 FDs 'afstellen' met de support bolt, dus hij kan wel iets draaien.. maar een stuk minder dan bij klemband inderdaad.. dan zou de kooi inderdaad verbogen kunnen zijn.

Als 'ie met een klemband geinstalleerd is dan zeker ook die controleren :)

https://bettershifting.co...lleur-installation-guide/
en
https://bettershifting.co...lts-two-bolt-derailleurs/
zijn trouwens mijn interpretaties van de Shimano dealer manual ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door Salteh op 14-10-2021 16:39 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Stufferdt schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:51:
[...]

Ik heb me hier ook voor opgegeven! Kan helaas 22 oktober niet, dus ben nog even aan het puzzelen voor een andere dag. Wellicht leuk als er interesse is, om met meerdere tweakers in te schrijven voor een inloopdag? (is op vrijdagavond).

Het lijkt me heel tof om eens te doen, kan me alleen nog niet helemaal voorstellen dat ik lekker ga op het niet kunnen stoppen met trappen :P
‘t Went snel, al schijnt het dat het voor mensen die vaak op de racefiets zitten het lastigste te zijn. Ik vond het feit dat je niet kan remmen ook wel ff wennen.

Maar het was echt leuk!

• 418O2
Het fenomeen baanrennen is ook niet geschikt voor je als je knieën niet helemaal 100% zijn :)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Alkmaar heeft ook zoiets: https://www.sportpaleis-alkmaar.nl/introductie

Of..als er minimaal 8 mensen zijn: https://www.sportpaleis-a...anclinic/baanclinics.html

[ Voor 8% gewijzigd door McMiGHtY op 14-10-2021 19:55 ]

• Yohost!
  • Laatst online: 11:13
Prulleman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:34:
@Yohost! hoe hangt ie aan je frame? direct mount of met een klemband? Bij direct mount kan het zijn dat er iets verbogen is, bij een klemband is de kans groter dat ie gewoon een tikje gedraaid is. gewoon de bout een tikkie los, parallel zetten en weer vast. Probeer vooral de hoogte gelijk te houden (als die niet ook een tik heeft gehad).

Hij zit rechtstreeks op het frame vast, direct mount dus.
De voorkant van de geleider zit er ook mooi recht naast maar achter raakt hij gewoon het kettingblad.
Denk dus gewoon verbogen.

De vraag is nu even hoe fixt een fietsmaker dit, is zo'n geleider los te koop of buigen ze hem gewoon met gereedschap terug.

@Salteh Dank voor deze manual. Hier kan ik zeker wat mee!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:51
Kluus schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:58:
Zojuist aangegeven bij mijn Specialized dealert dat ze bij het overzetten van mijn Tarmac gelijk een upgrade naar Di2 mogen doen,
Is zo’n DI2 upgrade niet ongelofelijk duur?

Heb ook wel eens gekeken maar alleen de aanschaf van de set was al rond de 1.000 euro.

Een nieuwe fiets met Di2 is dan ’goedkoper’.

Of mis ik iets?

• Kluus

Kluus

Gang is alles

La1974 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 23:30:
[...]

Is zo’n DI2 upgrade niet ongelofelijk duur?

Heb ook wel eens gekeken maar alleen de aanschaf van de set was al rond de 1.000 euro.

Een nieuwe fiets met Di2 is dan ’goedkoper’.

Of mis ik iets?
Het is niet goedkoop nee, maar met een nieuw frame heb ik ook een zo goed als nieuwe fiets straks die, zeker in de huidige markt, waarschijnlijk minstens 2-3 keer zo duur zou zijn als wat ik nu in totaal betaal (zonder wielen).

Bij Specialized krijg je in het geval van garantie op het frame eigenlijk altijd wel een upgrade (sowieso ga ik van een Tarmac SL5 naar een Tarmac SL6, en als ik zoek op frames in de kleur die het wordt heb ik de stille hoop dat het ook nog een S-Works is waar ik nu een "gewone" Specialized heb, maar dat gaan we zien...) dus ik hoop ook weer minstens 5 jaar (a 17k km per jaar) vooruit te kunnen. Dan vind ik het ergens zonde om al die tijd nog met mijn, door de tijd bij elkaar geraapte, mix van 6800 en R8000 te doen die ik nu heb en dan maak ik het liever gelijk tot een geheel waar ik echt weer een poosje enthousiast van word. Zo vind ik de kosten dan wel te verantwoorden ;).

[ Voor 36% gewijzigd door Kluus op 15-10-2021 10:00 ]

• rolandos582
Kluus schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 06:30:
[...]

Het is niet goedkoop nee, maar met een nieuw frame heb ik ook een zo goed als nieuwe fiets straks die, zeker in de huidige markt, waarschijnlijk minstens 2-3 keer zo duur zou zijn als wat ik nu in totaal betaal (zonder wielen).

Bij Specialized krijg je in het geval van garantie op het frame eigenlijk altijd wel een upgrade (sowieso ga ik van een Tarmac SL5 naar een Tarmac SL6, en als ik zoek op frames in de kleur die het wordt heb ik de stille hoop dat het ook nog een S-Works is waar ik nu een "gewone" Specialized heb, maar dat gaan we zien...) dus ik hoop ook weer minstens 5 jaar (a 17k km per jaar) vooruit te kunnen. Dan vind ik het ergens zonde om al die tijd nog met mijn, door de tijd bij elkaar geraapte, mix van 6800 en R8000 te doen die ik nu heb en dan maak ik het liever gelijk tot een geheel waar ik echt weer een poosje enthousiast van word. Zo vind ik de kosten dan wel te verantwoorden ;).
DI2 upgrade valt allemaal wel mee, oude spullen weer verkopen. Levert nog wel wat op. Beetje korting enzo.

Maar lekker, nieuw frame, DI2 en disc? Dan ben je voorlopig wel weer klaar :)
DI2 is wel oprecht heerlijk, ik heb het nu 1.5 maand en puur genieten. Wel even wennen die nieuwe shifters.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

DI2 upgrade valt allemaal wel mee, oude spullen weer verkopen. Levert nog wel wat op. Beetje korting enzo.

Maar lekker, nieuw frame, DI2 en disc? Dan ben je voorlopig wel weer klaar :)
DI2 is wel oprecht heerlijk, ik heb het nu 1.5 maand en puur genieten. Wel even wennen die nieuwe shifters.
Thanks! Nog geen disc, maar dat wilde ik ook juist, ik heb nog twee paar prachtige carbon wielen waarvan een setje Zipp 303 Firecrests die pas 2 maanden oud is. Verder nog wat aluminium spul voor in het hooggebergte (al vertrouw ik het huidige carbon daar ook wel voor, zeker die Zipps) en slecht weer. Dus ik heb nog wel wat te verslijten op dat vlak ;).

In de mindere seizoenen gebruik ik toch vooral mijn gravelbike met spatborden of mijn MTB, die zijn beide wel voorzien van discs uiteraard. Kortom, op een hele nieuwe fiets komen uiteraard schijfremmen (sowieso, over 5 jaar zal dat al helemaal geen keuze meer zijn, dat is het nu al niet meer eigenlijk) maar het is voor mij prima dat dat nu voorlopig nog niet zo is. En ergens heeft een moderne high-end fiets met velgremmen ook wel weer iets speciaals in deze tijd vind ik... :)

Ik twijfel alleen nog over het stuur: wil ik een aero stuur? Ik neig eigenlijk gewoon naar rond maar is het dan nog wel een grote upgrade, van rond aluminium naar rond carbon? Ik denk dat ik voor nu gewoon mijn huidige stuur laat over zetten, dat is altijd nog een makkelijke upgrade voor later (zeker met di2).

Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar di2 ja, op zich kon ik met mechanisch ook wel prima uit de voeten, maar heb al wat zitten neuzen op de site van @Salteh hoe en wat ik straks kan gaan configureren, het heeft een gadget factor en dat is op zichzelf al leuk. :) Daarom ook gelijk de bluetooth module er bij genomen zodat ik straks direct met de Garmin kan koppelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Kluus op 15-10-2021 13:02 ]

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:10

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

[...]

Ik zou hier eventueel ook wel een keer aan mee willen doen, ik heb het nog niet uitgezocht wanneer het is maar sinds de OS loop ik al met het idee om uit te zoeken hoe of wat. als er meer tweakers zijn zou natuurlijk heel tof zijn!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• rolandos582
Kluus schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Ik twijfel alleen nog over het stuur: wil ik een aero stuur? Ik neig eigenlijk gewoon naar rond maar is het dan nog wel een grote upgrade, van rond aluminium naar rond carbon? Ik denk dat ik voor nu gewoon mijn huidige stuur laat over zetten, dat is altijd nog een makkelijke upgrade voor later (zeker met di2).
Heb recent de overstap gemaakt van een simpel rond alu stuurtje naar een ZIPP SL70 Aero en dat is echt wel een stuk verschil hoor! Top investering, carbon heeft wat flex erin dus je voelt al die trillingen etc. veel minder, stuk comfort krijg je ervoor terug. Dat is echt de moeite waard! Aero vs rond maakt weinig uit, aero ziet er leuk uit en ik gebruik het gedeelte bovenop toch nooit. En de nieuwere sturen zijn vaker beter compatible met DI2 en interne kabels.

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rolandos582 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:16:
[...]

Heb recent de overstap gemaakt van een simpel rond alu stuurtje naar een ZIPP SL70 Aero en dat is echt wel een stuk verschil hoor! Top investering, carbon heeft wat flex erin dus je voelt al die trillingen etc. veel minder, stuk comfort krijg je ervoor terug. Dat is echt de moeite waard! Aero vs rond maakt weinig uit, aero ziet er leuk uit en ik gebruik het gedeelte bovenop toch nooit. En de nieuwere sturen zijn vaker beter compatible met DI2 en interne kabels.
Cool dat het wel echt een merkbaar verschil is! Ik denk dat ik dat uiteindelijk ook wel wil ja, maar of het dan rond of aero wordt weet ik nu nog niet, ik zit eigenlijk ook nooit "on the tops". En inderdaad, indien aero, wordt het die Zipp of een S-Works Aerofly 2, of nog wat anders...

Ik ga in ieder geval de keuze nu nog maar niet maken, eerst maar even met mijn oude stuurtje, dan kan ik straks dat verschil ook merken. Niet té veel in een keer aan passen :).

• rolandos582
Kluus schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:31:
[...]

Cool dat het wel echt een merkbaar verschil is! Ik denk dat ik dat uiteindelijk ook wel wil ja, maar of het dan rond of aero wordt weet ik nu nog niet, ik zit eigenlijk ook nooit "on the tops". En inderdaad, indien aero, wordt het die Zipp of een S-Works Aerofly 2, of nog wat anders...

Ik ga in ieder geval de keuze nu nog maar niet maken, eerst maar even met mijn oude stuurtje, dan kan ik straks dat verschil ook merken. Niet té veel in een keer aan passen :).
Ook gekeken naar die Aerofly 2 inderdaad maar uiteindelijk vond ik het nieuwe type SL70 een stuk mooier, met de zwarte stickers. Was nog even bang omdat deze officieel niet DI2 compatible is maar die kabels gaan er ''met wat moeite'' gewoon doorheen. Ik heb mijn DI2 upgrade + stuur allemaal in 1 keer gedaan, omdat anders alles ook weer los moet. Stuurlint, remleidingen etc. Moeten weer op andere lengte, gewoon alles in 1x zodat ik er maar 1x werk van had.

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Kluus schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:31:
[...]

Of de 3T Aeroflux. :9

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:10
BraX schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Precies dat! Mijn vriendin haar Canyon endurace CF SL 7 (grijs) met 105 is vandaag binnen gekomen, echt een sweet spot (11 speed 105, disc remmen, carbon) net op tijd om nog wat lekker fiets-weer mee te pakken. Ze komt van een 12 jaar oude Cube streamer met een triple ultegra :*)
Ik ben benieuwd wat ze er van vind :9
Die van mij ook binnen gekregen vandaag!
Kort door de bocht is het puur stuur, zadel en voorwiel erop toch? Al die 30 warning stickers overal zijn voor de show toch?
Alles zou afgesteld en klaar om te fietsen moeten zijn toch.(muv positie uiteraard)

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-01 19:23
Hoe gaat het fietsen bij jullie nu het donker, koud en regenachtig wordt? Mijn ritjes kunnen enkel in de avonduren door de week gedaan worden en dan is het al donker of aan het schemeren. Ik vind het fietsen vrij onprettig (en een beetje saai) in het donker. Eigenlijk vind ik het hele herfst/winter rijden niet zo leuk en een trainer is geen optie.

Hoe is dat voor jullie? Maken jullie substantieel minder kilometers buiten?

[ Voor 3% gewijzigd door Belecthor op 15-10-2021 19:35 ]

• 418O2
@Lucano er zit wel een handleiding bij toch?

@Belecthor ik ga ook niet in het donker. Dus op de trainer of goed aangekleed naar buiten met licht

• Lucano
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:10
@418O2 Yes daar staat alleen dit in. Werd wat zenuwachtig van alle stickers :) Morgen maar een rondje proberen!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Belecthor schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:34:
Hoe gaat het fietsen bij jullie nu het donker, koud en regenachtig wordt? Mijn ritjes kunnen enkel in de avonduren door de week gedaan worden en dan is het al donker of aan het schemeren. Ik vind het fietsen vrij onprettig (en een beetje saai) in het donker. Eigenlijk vind ik het hele herfst/winter rijden niet zo leuk en een trainer is geen optie.

In de trainer heb ik nog geen zin. Ik probeer wel meer ritjes in het weekend te maken en ik loop meestal meer rondjes hard dan in de zomer. Al is dat volgens Jim van Join zo'n beetje nergens goed voor.

• pier87
  • Laatst online: 17-01 11:15
Alkmaar is echt een aanrader, je kunt daar ook prima eens met een clubje mannen heen voor een clinic. Erg leuk en leerzaam.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:53
Belecthor schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:34:

Indien een optie, verplichte woon werk rijtjes zijn een goede stok achter de deur om aan je kilometers te komen.

www.vanspeykwheels.nl

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gewoon buiten fietsen in het weekend...en door de week op de trainert

Pagina: 1 ... 357 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).