Ja die krengen van mij niet, die vallen als een dikke 30 o p 21C. Man man man, het past allemaal net. Het rijd wel dikke prima maar iedereen zegt dat er weinig speling in zit.mhr-zip schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:49:
[...]
Die Pirelli's vallen truesize op 21C velg, die Mavic's vallen truesize op een 18c velg.
Mijn 28mm Mavic's vallen namelijk echt als 28mm.
Je kunt beter mijn lijn volgen dan in mijn lijn zitten zoals @McMiGHtY graag doet in het hooggebergte.mhr-zip schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:39:
[...]
Das persoonlijk.
Maar ik volg de lijn van ElGreco in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Ah ja - het gaat enkel en alleen om de tubeless-versie, die gebruik ik niet. Ik heb de normale clincher-versie en die is gewoonweg prima. Hopelijk voor Continental kunnen ze met deze nieuwe band dan ook doordringen in de tubeless-markt met de GP5000.ElGreco schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:01:
[...]
Het artikel gaat over de tubeless versie van de band. Heb je die wel eens gemonteerd? Er komen hier veel combo's van band/velg langs, omdat men een compleet wielset wil, met alles gemonteerd (zeker als ze voor het eerst tubeless willen rijden).
Laat ik het zo zeggen. Ik ben gestopt met de GP5000 en weiger wielen af te leveren met deze band.
Daarnaast zijn er heel veel exemplaren met gescheurde zijwangen of rafelende randen. Niet zo cool.
De clincher zal wel, ik heb het over de tubeless band, waar het artikel over gaat. Conti heeft er lang over gedaan om bij het tubeless feest te komen en gezien de reputatie die hun clinchers hadden, is dit toch wel een mindere ervaring te noemen.
Waar ik hooggebergte zei bedoel ik Kopje van Bloemendaal, ik zet 2 jokers in, Stop de tijd!ElGreco schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:18:
[...]
Je kunt beter mijn lijn volgen dan in mijn lijn zitten zoals @McMiGHtY graag doet in het hooggebergte.
Ik fiets lekker op Vredestein Xtreme bandjes. Maar de allweather oid deden het ook prima:) en met 30 euro per band ook goedkoper dan die andere overpriced banden.stokmeister schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:03:
[...]
Je hebt gelijk. Om het makkelijk te houden, ik fiets met binnenbanden en vroeg aan @ElGreco wat in zijn optiek de beste banden waren. En daarmee bedoel ik dan "normale" buitenbanden. Zonder te lijmen. Nu heb ik gp5000 op de triathlonfiets en vittoria corsa op de normale racefiets. Zaten er beide om bij aanschaf.
- onder droge omstandigheden op asfalt.
- ongeveer 7.5 km pj
- lekbestendigheid vind ik wel belangrijk, in het afgelopen jaar 2 keer lek. Ik vraag mij af of ik het merk als de weerstand van de ene band groter is dan de andere band.
- prijs/kwaliteit hangt vaak samen.
Laatste keer lek kan ik me niet meer herinneren, zeker 6000 km terug al een keer. Rolweerstand merk ik zelf niet zoveel van, soepel zijn ze prima en grip ook prima.
[ Voor 8% gewijzigd door HBSVDK op 05-10-2021 09:22 ]
Grote kans dat dit niet gericht is op fietsers, maar ze gewoon niet zo snugger zijn. Door de afsluiting van de A12 is de dijk richting Schoonhoven en daarmee ook Gouda een stuk drukker dan normaal. Misschien - maar dit zijn natuurlijk grote aannames - denken ze met punaises motoren en auto's het leven zuur te maken.jelmuur schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:49:
[...]
Net ten westen van Nieuwegein / A2, vlakbij de camping en jachthaven die daar zit
Wil niet zeggen dat het enorm kut is dat jij daardoor lek rijdt en het gemotoriseerde verkeer waarschijnlijk niet.
Ik stop met lezen maar kijk wel graag filmpjes van mensen die soort van onafhankelijk zijn.ElGreco schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:20:
[...]
Ik stopte met lezen na "Despite the existing GP5000 TL being widely considered as one of the best road bike tyres currently available, and certainly one of the best tubeless tyres, [...] "
Bikeradar en road.cc nemen niet eens de moeite om te verhullen dat het allemaal betaalde content is.
De nieuwe versie van de tubeless variant van GP5000 ging wel heel makkelijk om een stel Zipp 303s Hookless velgen. Als dit representatief is, is dit hoopvol. Nu nog de lange termijn ervaringen.
YouTube: Fitting BRAND NEW Continental GP5000 S TR Tubeless Tyres
die ging wel heel makkelijker eropElGreco schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:24:
[...]
Ik stop met lezen maar kijk wel graag filmpjes van mensen die soort van onafhankelijk zijn.
De nieuwe versie van de tubeless variant van GP5000 ging wel heel makkelijk om een stel Zipp 303s Hookless velgen. Als dit representatief is, is dit hoopvol. Nu nog de lange termijn ervaringen.
YouTube: Fitting BRAND NEW Continental GP5000 S TR Tubeless Tyres
(maar wat betreft het ploppen met de normale pomp.. ik haal op de MTB altijd de core uit het ventiel, dan gaat de lucht toch een stukje vlotter naar binnen en vergroot je de kans dat het lukt zonder tire booster of compressor. Ook denk ik dat het naar binnen duwen van de band niet meehelpt, als beide beads in het gootje (midden van velgbed) zitten heb je veel meer plek waar de lucht langs naar buiten kan.. ik probeer juist 1 kant van de band al zoveel mogelijk tegen de velgrand aan de duwen.. )
Colbrelli ziet wel voordeel in tubeless banden
https://www.telegraaf.nl/...int-met-twee-lekke-banden
https://www.telegraaf.nl/...int-met-twee-lekke-banden
Mjah, beetje semantisch geneuzel, maar als de gaten gestopt worden zijn de banden toch niet meer lek?
Extra Extra: Tubeless band doet wat hij hoort te doen!Smultie schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:03:
Mjah, beetje semantisch geneuzel, maar als de gaten gestopt worden zijn de banden toch niet meer lek?
Snap natuurlijk wel wat hij bedoeld. Met clinchers had hij misschien niet eens in de kopgroep gezeten.
[ Voor 16% gewijzigd door Phydomir op 05-10-2021 15:11 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
vind dit eigenlijk nog een meer interessante takeaway:
ok, dit is geen normale ritje over glad asfalt, maar je hebt geen 7 bar nodig om met weinig rolweerstand rond te rijdenNa de aankomst had hij ondanks zijn twee lekken nog 3 bar vooraan en 2,8 bar achteraan.
Dat had het team ook al door inderdaad.Colbrelli was naar eigen zeggen vertrokken met een bandendruk van 3,4 bar vooraan en 3,8 bar achteraan.
Ik heb vlak na de vorige Social Ride hier voorgesteld om de BRM200 hier in Groningen te gaan fietsen, die staat voor zaterdag op het programma. Ik was zelf met de Social Ride een week of 2-3 weer echt aan het trainen (na de crash). Die 90km ging best heftig, dus er was werk aan de winkel.
Ofwel, volle focus op training. Gisteren ben ik gaan fietsen om te kijken waar ik stond
121km lang stabiel gepeddeld. Geen pijntjes, niet leeg, dus het harde werk heeft wat opgeleverd
Drie weken doorbijten heeft gewerkt.
Training was overigens met hulp van Join.cc, paar losse trainingen gepakt op de weg en de tacx
Ofwel, volle focus op training. Gisteren ben ik gaan fietsen om te kijken waar ik stond
121km lang stabiel gepeddeld. Geen pijntjes, niet leeg, dus het harde werk heeft wat opgeleverd
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Training was overigens met hulp van Join.cc, paar losse trainingen gepakt op de weg en de tacx
[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 06-10-2021 08:22 ]
Netjes!418O2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:39:
Ik heb vlak na de vorige Social Ride hier voorgesteld om de BRM200 hier in Groningen te gaan fietsen, die staat voor zaterdag op het programma. Ik was zelf met de Social Ride een week of 2-3 weer echt aan het trainen (na de crash). Die 90km ging best heftig, dus er was werk aan de winkel.
121km lang stabiel gepeddeld. Geen pijntjes, niet leeg, dus het harde werk heeft wat opgeleverdDrie weken doorbijten heeft gewerkt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/7602345958
Hoe bevallen de nieuwe bandjes?
De hele fiets en schoenen voelde echt top. Banden waren comfortabel, maar voelde alsof ze wel goed rolde. Ovalen bladen gingen lekker rond. Geen last van de voeten gehad (na wat afstellen met de boa's onderweg) (op het eind wel koude tenen, want het koelde snel af). En de remmen zorgde ervoor dat ik veel zekerder door het verkeer durf te gaan.
Wou naast het fysieke ook de setup van de fiets wel even testen voor zaterdag. Je wil niet tijdens de 200km erachter komen dat je schoenen toch niet lekker zitten
[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 05-10-2021 15:56 ]
Het geheim van de witte sokken van Matje:
https://www.aerocyclinggear.nl/products/aero-overshoes-white
https://www.aerocyclinggear.nl/products/aero-overshoes-white
YouTube: NEW Continental GP5000 S TR Tyres | Faster, lighter, more puncture r...
Meer over de nieuwe contis
Meer over de nieuwe contis
Je krijgt toch nooit alle feiten boven water als het een betaalde boodschap is?418O2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:01:
[...]
Maakt voor feitelijke informatie vrij weinig uit
Die jongen leest een script op wat door Conti aangeleverd is.
Dan kijk je het nietElGreco schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:03:
[...]
Je krijgt toch nooit alle feiten boven water als het een betaalde boodschap is?
Die jongen leest een script op wat door Conti aangeleverd is.
https://www.cyclist.co.uk...2/continental-gp5000-s-tr
Al snap ik niet helemaal doe dat dan zit met ventiel eruit, hoe zou je die er dan weer in moeten doen
En prijs tja...
https://www.bike-discount...r-28-folding-tyre-1228702
Klinkt nou niet echt als beter.Secondly, the tyres were 'an absolute sod' to fit on his hooked tubeless aluminium rims with a 19mm internal width, requiring the valve to be taken out and toe straps to hold the tyre in place.
Al snap ik niet helemaal doe dat dan zit met ventiel eruit, hoe zou je die er dan weer in moeten doen
En prijs tja...
[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 05-10-2021 23:15 ]
Ik zag op een ander filmpje iemand hem monteren en dat ging wel makkelijkDDX schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:07:
https://www.cyclist.co.uk...2/continental-gp5000-s-tr
[...]
Klinkt nou niet echt als beter.
En prijs tja...
Bekend terrein waar je fietst ! Waar ik me wel over verbaas is het grote verschil in de door jou geproduceerde vermogens en de bijbehorende snelheid ten opzichte van wat ik meestal zie.418O2 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:39:
121km lang stabiel gepeddeld. Geen pijntjes, niet leeg, dus het harde werk heeft wat opgeleverdDrie weken doorbijten heeft gewerkt.
https://connect.garmin.com/modern/activity/7602345958
De gemiddelde snelheid van ruwweg 25 km/h vind ik erg laag voor het geproduceerde vermogen (194 Watt gemiddeld).
In vergelijk: Ik heb ook maandag een (solo) rondje rondom Groningen gedaan (al ging ik juist niet het Hoge Land op, maar meer richting Drenthe) en ik had bijna 10% minder gemiddeld vermogen maar een gemiddelde snelheid van 30~ km/h.
Natuurlijk zijn er allerlei factoren die een rol spelen, maar ik heb geen aero-fiets en ik ben niet extreem licht of klein (1m90 - 80 kg).
Er stond redelijk wat wind uit het zuiden (en die is in het Hoge land altijd net wat harder en het is daar open) en ik ben een stuk zwaarder en iets groter, dat zal het zijn denk ik.joker1977 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:35:
[...]
Bekend terrein waar je fietst ! Waar ik me wel over verbaas is het grote verschil in de door jou geproduceerde vermogens en de bijbehorende snelheid ten opzichte van wat ik meestal zie.
De gemiddelde snelheid van ruwweg 25 km/h vind ik erg laag voor het geproduceerde vermogen (194 Watt gemiddeld).
In vergelijk: Ik heb ook maandag een (solo) rondje rondom Groningen gedaan (al ging ik juist niet het Hoge Land op, maar meer richting Drenthe) en ik had bijna 10% minder gemiddeld vermogen maar een gemiddelde snelheid van 30~ km/h.
Natuurlijk zijn er allerlei factoren die een rol spelen, maar ik heb geen aero-fiets en ik ben niet extreem licht of klein (1m90 - 80 kg).
Heb hele stukken 21kmu gefietst terwijl ik 220 watt trapte...
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 06-10-2021 08:23 ]
Om de bandenkeuze nog wat meer aan te zwengelen
Mantel heeft momenteel de Vittoria Corsa Control's in de aanbieding, geweldige bandjes, enorm veel grip en vrijwel nooit lek. Mijn favoriete bandjes die ook nog eens vrij gemakkelijk om de velg willen.
Mantel heeft momenteel de Vittoria Corsa Control's in de aanbieding, geweldige bandjes, enorm veel grip en vrijwel nooit lek. Mijn favoriete bandjes die ook nog eens vrij gemakkelijk om de velg willen.
Wat is de consensus hier over latex binnenbandjes t.o.v. standaard biba's? Rijdt dat:
- meer of minder lekbescherming?
- meer of minder grip?
- meer of minder rolweerstand?
- meer of minder grip?
potato potatoejasperdeman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:32:
Wat is de consensus hier over latex binnenbandjes t.o.v. standaard biba's? Rijdt dat:
- meer of minder grip?
En het gaat nog steeds te snel lek.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Beste oplossing: Uit het zadel op het moment dat je over hobbels/kuilen rijdt, stuk minder kans op een stootlek.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dacht ik al...mhr-zip schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:35:
[...]
potato potatoe
En het gaat nog steeds te snel lek.
Ik zou graag over willen naar Tubeless, maar helaas zijn mijn wielen niet compatible... en een nieuw setje zit voorlopig niet in de planning.
- meer lekbeschermingjasperdeman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:32:
- meer of minder grip?
- minder gewicht
- minder luchtdicht (vaker oppompen)
- meer grip (minder stug geheel, tussen tubeless en butyl biba. de banden vervormen makkelijker naar het terrein, > meer grip)
- minder rolweerstand (zie ^^, de banden vervormen met minder energie naar het terrein > minder weerstand)
De verschillen zijn echter wel minimaal, dus of het het waard is.. (denk ook aan prijs, en lastiger (niet?) plakken
Als ik kijk hoe eenvoudig dat omleggen en oppompen met mijn hutchinsons ging... Ook met de Giant bandjes van mijn vrouw trouwens geen centje pijn. Niks booster, geen dikke stoot lucht uit de compressor nodig gehad. Ligt ook aan de velg wellicht... Maar ik denk niet dat ik ooit conti's ga kopen.Prulleman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:54:
[...]
die ging wel heel makkelijker erop, makkelijker dan mijn non tubeless gp5000 op clinchers
(maar wat betreft het ploppen met de normale pomp.. ik haal op de MTB altijd de core uit het ventiel, dan gaat de lucht toch een stukje vlotter naar binnen en vergroot je de kans dat het lukt zonder tire booster of compressor. Ook denk ik dat het naar binnen duwen van de band niet meehelpt, als beide beads in het gootje (midden van velgbed) zitten heb je veel meer plek waar de lucht langs naar buiten kan.. ik probeer juist 1 kant van de band al zoveel mogelijk tegen de velgrand aan de duwen.. )
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Go tubeless! Ga je geen spijt van krijgen.jasperdeman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:32:
- meer of minder grip?
Daar gaat je KOM @DDX https://nos.nl/artikel/24...uitdijk-als-ultieme-droom
Moeten ze nog best doorfietsen als ze in top10 willen komen top10 op de dijk vanuit Den Oever.
Sta ik nu nr6 met 56.2 km/u over 30km.
nr1 heeft 58.4 gemiddeld.
https://www.strava.com/segments/11339093
Beperkende factor was bij mij de cadans. (52-12)
En volgens mij is dit volledige dijk :
https://www.strava.com/segments/2493828
[ Voor 85% gewijzigd door DDX op 06-10-2021 14:33 ]
Als het een tijdrit wordt en ze hebben dezelfde wind mee, is dat een eitje voor ze denk ikDDX schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:24:
[...]
Moeten ze nog best doorfietsen als ze in top10 willen komen top10 op de dijk vanuit Den Oever.
https://www.strava.com/segments/11339093
Beperkende factor was bij mij de cadans. (52-12)
En volgens mij is dit volledige dijk :
https://www.strava.com/segments/2493828
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Vraag me af of de org/uci het met windkracht 7 door laat gaanGerbenBK schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:38:
[...]
Als het een tijdrit wordt en ze hebben dezelfde wind mee, is dat een eitje voor ze denk ik
Als de soklengte maar goed is.418O2 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:48:
[...]
Vraag me af of de org/uci het met windkracht 7 door laat gaan
maar daar zitten echt godsgruwelijk veel calorieën in. Net als stroopwafels. Heerlijk fietseten.wisselwerking schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:03:
[...]
Ik ben ook al jaren lid. Sinds een aantal jaren VIP member. Heerlijk
Helemaal in de pepernoten tijd. En dat begint gelukkig al in augustus
Maar niets fietst zo lekker als op pannenkoeken...pannekoek schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:54:
[...]
maar daar zitten echt godsgruwelijk veel calorieën in. Net als stroopwafels. Heerlijk fietseten.
Ik weet nog dat die KOM door @frankknopers werd gezet. @MMuilwijk en ik fietsten die dag met windkracht 6 in de rug van Rotterdam naar Groningen en op de Oostvaardersdijk konden we ons niet anders voorstellen dat er die dag iemand laagvliegend naar Friesland zou gaan.DDX schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:24:
[...]
Een racefiets vind ik ook wel fijn fietsen.GerbenBK schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:17:
[...]
Maar niets fietst zo lekker als op pannenkoeken...
Maar pannenkoeken zijn inderdaad ook heerlijk. Met Drenthe 200 (MTB) is dat na 150km ook altijd erg lekker
Is dat zo? Ik heb juist altijd begrepen dat Latex biba's fragieler waren, sowieso meer risico op een klapband met latex (maar dat is vooral bij verhitting door velgremmen, dus nvt op schijfremmen).
@jasperdeman je zou ook nog kunnen kijken of je je wielen zelf niet tubeless kan maken met tubeless tape. Ik heb redelijk gemakkelijk en succesvol mijn eigen fulcrum racing quattro carbon wielen tubeless kunnen maken destijds, terwijl dat met mijn Zipp 303 FC 19C (niet de hookless schijfremversie dus uit bovenstaand filmpje) wielen die officieel tubeless-ready zouden zijn een stuk meer problemen geeft. Van die laatste heb ik het achterwiel inmiddels zelfs even opgegeven. In ieder geval tot ik een compressor heb.
Het is op eigen risico uiteraard, maar zo lang je velgen aan deze eisen voldoen en je gebruikt voor tubeless geschikte bandjes kan er weinig mis gaan lijkt mij: https://www.schwalbe.com/en/tubeless-laufradanforderungen
[ Voor 63% gewijzigd door Kluus op 06-10-2021 19:45 ]
Ik zal het eens uitzoeken, ik heb een stock setje Mavic Cosmic Pro Carbon Exalith die op mijn Canyon zat. Nadeel is wellicht de 17mm internal width.Kluus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:31:
[...]
@jasperdeman je zou ook nog kunnen kijken of je je wielen zelf niet tubeless kan maken met tubeless tape. Ik heb redelijk gemakkelijk en succesvol mijn eigen fulcrum racing quattro carbon wielen tubeless kunnen maken destijds, terwijl dat met mijn Zipp 303 FC 19C (niet de hookless schijfremversie dus uit bovenstaand filmpje) wielen die officieel tubeless-ready zouden zijn een stuk meer problemen geeft. Van die laatste heb ik het achterwiel inmiddels zelfs even opgegeven. In ieder geval tot ik een compressor heb.
Het is op eigen risico uiteraard, maar zo lang je velgen aan deze eisen voldoen en je gebruikt voor tubeless geschikte bandjes kan er weinig mis gaan lijkt mij: https://www.schwalbe.com/en/tubeless-laufradanforderungen
Ja zou ook kunnen.. had dat in eerste instantie ook opgeschreven, maar vind een paar links waar ze juist dit zeiden(vanwege de hogere rekbaarheid).Kluus schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:31:
[...]
Is dat zo? Ik heb juist altijd begrepen dat Latex biba's fragieler waren, sowieso meer risico op een klapband met latex (maar dat is vooral bij verhitting door velgremmen, dus nvt op schijfremmen).
Misschien hangt het dus van het projectiel af en is het in de praktijk om het even (bv beter tegen steentjes, slechter tegen diens doorns)
In principe zou 17mm voldoende moeten zijn volgens de specs die Schwalbe geeft. De Fulcrums waar ik het over had hebben ook 17mm binnenbreedte, geen centje pijn om die tubeless te maken. Die hebben wel een "undrilled rim bed" dus geen gedoe met tape, maar goed, dat is eigenlijk ook niet zo'n moeite. Het kost je wel een setje tubeless buitenbanden als het niet lukt, dus je moet even afwegen of dat het je waard is. Of eerst met 1 testen…jasperdeman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:51:
[...]
Ik zal het eens uitzoeken, ik heb een stock setje Mavic Cosmic Pro Carbon Exalith die op mijn Canyon zat. Nadeel is wellicht de 17mm internal width.
Ja beetje potato potatoe denk ik, zoals @mhr-zip al zei. Uiteindelijk gaat elk systeem met biba waar eenmaal een object door de buitenband is gedrongen vroeg of laat wel lek denk ik.Prulleman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 19:51:
[...]
Ja zou ook kunnen.. had dat in eerste instantie ook opgeschreven, maar vind een paar links waar ze juist dit zeiden(vanwege de hogere rekbaarheid).
Misschien hangt het dus van het projectiel af en is het in de praktijk om het even (bv beter tegen steentjes, slechter tegen diens doorns)
[ Voor 38% gewijzigd door Kluus op 06-10-2021 20:06 ]
In theorie kan je alles recht lullen. In de praktijk als iets je buitenband door is, ben je gewoon f*cked.
Of je nu biba, tubeless of tubes rijdt.
Ik ben twee maanden geleden overgestapt van tubeless naar latex binnenbanden. Buitenband is een 25mm Vittoria Corsa G2.jasperdeman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:32:
- meer of minder grip?
Reden was een combinatie van de slechte verkrijgbaarheid van nieuwe tubeless banden op dat moment en het feit dat ik ook wel klaar was met de onderhoudsperikelen van tubeless (e.g. overal melk bij het onderhoud, een langzaam lekkend ventiel wat ik ondanks het wisselen van velgtape/ventiel niet goed kreeg en zich om de twee weken weer voordeed en tot slot een klapband waar geen enkele hoeveelheid latex iets kon doen).
Ervaringen tot nu toe?
- latex rijdt bijna net zo lekker als tubeless, minimale hoeveelheid stugger maar dat zit ook vooral in het hoofd;
- je moet echt voor elke rit oppompen (je verliest zo 2 Bar in 24 uur);
- nog geen lek na 1500km; en
- nog geen onderhoud, maar volgend voorjaar een nieuw binnenbandje steken en klaar.
Let wel op: je kunt geen latexbinnenbanden oppompen met Co2, dus altijd een andersoortig binnenbandje meenemen (ik heb een tubolito mee).
Een band die ik er zelfs makkelijk op krijg en dat zegt wel iets.pier87 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:48:
Om de bandenkeuze nog wat meer aan te zwengelen![]()
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Kan iemand mij adviseren of het "zinvol" is om in een nieuwe fiets te investeren?
Ik wielren nu ongeveer een halfjaartje heel enthusiast. Ik ben begonnen met een tweedehands Cube Agree, aluminium dingetje met 10s Ultegra 6700, maar wel ~10 jaar oud (maar - door de vorige eigenaar althans - nauwelijks gebruikt). Prima fiets op zich, maar ik zou eigenlijk een lichter verzet willen. Ik fiets bijna dagelijks in het heuvelland en ik zou op de echt steile klimmetjes graag lichter willen kunnen dan mijn 34x28. Een grotere cassette kan met mijn huidige derailleur niet. Is op zich wel op te lossen, maar dan ben ik €200 verder.
Mijn werkgever heeft gelukkig een heel lucratief fietsplan, dus een nieuwe fiets is ook een optie (als ik er een kan vinden, ten minste). Ik zit te denken over iets met een carbon frame en moderne 11s 105 afmontage (prijsklasse ~€2000). Zou ik er daarmee merkbaar op voor uit gaan ten op zichte van mijn huidige fiets? Qua gewicht maakt het weinig uit, maar ik hoop dat carbon frame/bredere banden verbeterd comfort opleveren en de nieuwere groupset beter werkt. Of maakt dat niet zo'n groot verschil, en is het beter om gewoon voor de nieuwe cassette op mijn huidige fiets te gaan?
Ik wielren nu ongeveer een halfjaartje heel enthusiast. Ik ben begonnen met een tweedehands Cube Agree, aluminium dingetje met 10s Ultegra 6700, maar wel ~10 jaar oud (maar - door de vorige eigenaar althans - nauwelijks gebruikt). Prima fiets op zich, maar ik zou eigenlijk een lichter verzet willen. Ik fiets bijna dagelijks in het heuvelland en ik zou op de echt steile klimmetjes graag lichter willen kunnen dan mijn 34x28. Een grotere cassette kan met mijn huidige derailleur niet. Is op zich wel op te lossen, maar dan ben ik €200 verder.
Mijn werkgever heeft gelukkig een heel lucratief fietsplan, dus een nieuwe fiets is ook een optie (als ik er een kan vinden, ten minste). Ik zit te denken over iets met een carbon frame en moderne 11s 105 afmontage (prijsklasse ~€2000). Zou ik er daarmee merkbaar op voor uit gaan ten op zichte van mijn huidige fiets? Qua gewicht maakt het weinig uit, maar ik hoop dat carbon frame/bredere banden verbeterd comfort opleveren en de nieuwere groupset beter werkt. Of maakt dat niet zo'n groot verschil, en is het beter om gewoon voor de nieuwe cassette op mijn huidige fiets te gaan?
Of een wolf tooth road link monteren ;
https://www.wolftoothcomponents.com/products/roadlink
Of een supercompact crank monteren, heb je voor een 30 blad.
https://www.wolftoothcomponents.com/products/roadlink
Of een supercompact crank monteren, heb je voor een 30 blad.
[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 08-10-2021 00:12 ]
heel enthusiast=> Nieuwe fiets. Weet niet of dat lukt voor die prijs. Mijn carbon met 105 (een scott addict) was 2000 pre-corona prijs. Maar je zit wel in de richting.Tom-Z schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:05:
Kan iemand mij adviseren of het "zinvol" is om in een nieuwe fiets te investeren?
heel enthusiast...
Dat zeker. Mijn eerste fiets (geen echte racer overigens), alu, heeft een 10spd 105 uit 2011. Nu dus de carbon erbij met 11spd 105 en dat fietst toch wel fijner, en schakelt strakker dan de oude. (Al was ik daar niet ontevreden over verder)maar ik hoop dat carbon frame/bredere banden verbeterd comfort opleveren en de nieuwere groupset beter werkt.
Dat kan natuurlijk altijd, is hoe dan ook het goedkoopste. Kan een grotere cassette echt niet, of valt het puur buiten de specs van de fabrikant?en is het beter om gewoon voor de nieuwe cassette op mijn huidige fiets te gaan?
---------------
Voor 130 euro heb je prima nieuwe spullen.418O2 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:26:
Een tweedehands lange kooi derrie met cassette hoeft geen 200 euro te kosten toch?
€45 105 achterderailleur 10 speed lange kooi (levertijd 1 a 2 weken) https://www.rosebikes.nl/...rt&article_size=standaard
€60 11-32 ultegra 10 spd cassette https://www.futurumshop.n...ra-cs-6700-10-speed.phtml
€25 ultegra 10 speed ketting (wegens meer tandjes en langere kooi) https://www.futurumshop.n...etsketting-10-speed.phtml
@Tom-Z Maar laat je door mij niet tegenhouden als je eigenlijk een nieuwe fiets wilt.
Volgens mij kun je ook alleen de kooi van je derrie vervangen, plus cassette en ketting uiteraard.
Een nieuwe fiets van twee ruggen primair omdat je één kransje lichter wil kunnen schakelen op sommige klimmetjes, klinkt een beetje krom in mijn oren. Helemaal omdat je stelt dat het vervangen van derrie en cassette, à € 200, al kostbaar vindt.
Een nieuwe fiets van twee ruggen primair omdat je één kransje lichter wil kunnen schakelen op sommige klimmetjes, klinkt een beetje krom in mijn oren. Helemaal omdat je stelt dat het vervangen van derrie en cassette, à € 200, al kostbaar vindt.
gewoon lekker doen wat je wil, wij kunnen niet in je portemonnee kijken. Zoals aangegeven, er zijn genoeg opties om < 200 euro lichter te trappen, (en bij een nieuwe fiets moet er ook maar toevallig een lichter verzet op zitten, wellicht WIL de fietsenmaker er wel kosteloos wat anders opleggen voor je, maar heeft ie ook geen voorraad..Ik wil eigenlijk een nieuwe fiets, zijn dit genoeg redenen?
Feit is wel dat als je nu 2k uitgeeft terwijl je met een investering van 160 euro een jaar of anderhalf door zou komen, je jezelf tekort gaat doen waarschijnlijk. Ik denk/hoop dat het aanbod en de prijzen wel wat zullen normaliseren de komende tijd. Als je ziet wat je nu voor 2k krijgt is dat weinig indrukwekkend imo
En er is natuurlijk de optie om die €2000 te verbranden aan een mooie tweedehands carbon fiets. Voor dat bedrag heb je denk ik een betere fiets dan die nieuwe alu met een lichter verzet.
Is het niet zo dat je voor 2k nu eigenlijk ‘maar’ een instap fiets kunt kopen?
Als je heeel veel mazzel hebt krijg je net een 105 met hydraulische schijven en carbon voor dat geld (wat ik zo snel zag)Requiem19 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:48:
Is het niet zo dat je voor 2k nu eigenlijk ‘maar’ een instap fiets kunt kopen?
2e hands komt er ook weinig interessants voorbij imo
[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 08-10-2021 09:52 ]
Iedereen bedankt voor de adviezen.
Ik vind €200 om de fiets voor toekomstig gebruik geschikt te maken niet per se duur. Punt is dat mijn werkgever een regeling heeft die het aanschaffen van een nieuwe fiets wel héél aantrekkelijk maakt. Het idee om een keertje daarvan gebruik te maken om iets moois uit te zoeken speelt al veel langer. Dat ik nu een lichter verzet wil is niet dé reden, maar meer een extra zetje. Ik denk dat als ik mijn huidige fiets verkoop ik onder de streep €300 duurder uit ben voor een nieuwe fiets dan dat ik kwijt zou zijn om de huidige fiets aan te laten passen (en dan hebben we het nog niet gehad over die irritante tik in de pedalen en het ernstig versleten zadel).
Dat is wat de LBS zei, dus inclusief arbeidsloon. Ik kan het zelf doen, maar dan moet ik ook nog wat gereedschap aanschaffen. En marktplaats staat nou ook niet echt vol met de geschikte onderdelen, dus ik heb alleen maar naar nieuw gekeken.418O2 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:26:
Een tweedehands lange kooi derrie met cassette hoeft geen 200 euro te kosten toch?
Dat helpt alleen maar voor de maximum tandwielgrootte. Dan nog kom ik derailleurcapaciteit te kort.DDX schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:10:
Of een wolf tooth road link monteren ;
Daar had ik nog niet over gedacht. Maar qua kosten/moeite lijkt me het om het even met nieuwe cassette/derailleur.Of een supercompact crank monteren, heb je voor een 30 blad.
Wat er nu op zit is de grootste cassette die er formeel op mag. Op internet lees ik wel verhalen dat je dat wat kan oprekken, dus 30 zal vast wel gaan. Maar ik zou liever naar 32 of zelfs 34 willen. Geen idee of dat kan. De LBS zei in ieder geval niet spontaan "nee joh, kan makkelijk met je huidige derailleur".Mistraller schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:28:
[...]
Dat kan natuurlijk altijd, is hoe dan ook het goedkoopste. Kan een grotere cassette echt niet, of valt het puur buiten de specs van de fabrikant?
De optie 10s 11-32 staat er niet bij en bestaat volgens mij überhaupt niet in de Ultegra serie. Om 11-32 of -34 te krijgen moet ik een Tiagra nemen. De LBS kon ook nog wel een 11-32 cassette krijgen, maar dat was dan iets merkloos want Shimano konden ze op moment niet krijgen...DieAnder schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 02:10:
[...]
€60 11-32 ultegra 10 spd cassette https://www.futurumshop.n...ra-cs-6700-10-speed.phtml
Het gaat me niet per se om de lokale klimmetjes hier, als het moet kom ik bij wijze van spreken op het buitenblad ook wel boven. Als dat het enige was, dan zou ik het voor die stukjes van een paar honderd meter >10% die je hier tegen komt voor lief nemen dat ik m'n cadans niet boven de 60 houd. Maar ik zou komende zomer ook wel eens naar een land met echte bergen op vakantie willen, en ik zie het niet zitten om een stuk van 10km op die manier te klimmen. Afgelopen zomer heb ik een rondje gebikepacked door Luxemburg en dat was met het gewicht van de bepakking en de wat langere steile stukken écht lastig.Bacchus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:49:
Ik vind €200 om de fiets voor toekomstig gebruik geschikt te maken niet per se duur. Punt is dat mijn werkgever een regeling heeft die het aanschaffen van een nieuwe fiets wel héél aantrekkelijk maakt. Het idee om een keertje daarvan gebruik te maken om iets moois uit te zoeken speelt al veel langer. Dat ik nu een lichter verzet wil is niet dé reden, maar meer een extra zetje. Ik denk dat als ik mijn huidige fiets verkoop ik onder de streep €300 duurder uit ben voor een nieuwe fiets dan dat ik kwijt zou zijn om de huidige fiets aan te laten passen (en dan hebben we het nog niet gehad over die irritante tik in de pedalen en het ernstig versleten zadel).
Ik denk dat ik mazzel heb. Ik heb net met een niet-zo-local BS gebeld en ze hebben een Giant Defy Advanced 2 voor me in mijn maat, ook nog afgeprijsd naar €2000. Morgen proefrit.418O2 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:51:
[...]
Als je heeel veel mazzel hebt krijg je net een 105 met hydraulische schijven en carbon voor dat geld (wat ik zo snel zag)
Dat is een goed punt en ook mijn grootste bedenking. 't heeft inderdaad geen haast, het word nu sowieso winter. Helaas weet ik niet hoe de fietsenmarkt zich gaat ontwikkelen en weet ik ook niet of ik over anderhalf jaar überhaupt nog gebruik kan maken van die aantrekkelijke regeling van mijn werkgever. Ik dénk dat ik nu een aanbieding voor een fiets heb gevonden (zie boven) die aan mijn wensen beantwoordt. Als ik die haal weet ik zeker dat ik er komend seizoen direct van kan genieten. M'n belangrijkste vraag is vooral hoe groot het verschil met mijn huidige fiets zal zijn en of ik het dan voor lief neem dat ik over een jaar misschien wat beter zou hebben kunnen kopen. Carbon+schijfremmen+modernere versnellingsgroep lijkt me een leuke upgrade, maar ja, keuzes, keuzes, keuzes418O2 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:49:
Feit is wel dat als je nu 2k uitgeeft terwijl je met een investering van 160 euro een jaar of anderhalf door zou komen, je jezelf tekort gaat doen waarschijnlijk. Ik denk/hoop dat het aanbod en de prijzen wel wat zullen normaliseren de komende tijd. Als je ziet wat je nu voor 2k krijgt is dat weinig indrukwekkend imo
Gelijk heb je...Tom-Z schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:42:
blahblah...'ik wil eigenlijk gewoon een vette nieuwe fiets'....blablah
In dat geval, zou ik toch echt even goed oriënteren ipv direct toe te happen op de Giant van de LBS wat ook ongetwijfeld een mooie fiets is...
- Fietsplan van je werk X bedrag voordeel
- Verkopen van je huidige fiets X bedrag
Als je dan je budget daar bij gaat leggen, kun je misschien wat specifieker gaan zoeken naar een nieuwe fiets.
Als je dan je budget daar bij gaat leggen, kun je misschien wat specifieker gaan zoeken naar een nieuwe fiets.
Een fiets in je maat, binnen je budget. Veel meer eisen kan je echt niet stellen.pier87 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:51:
In dat geval, zou ik toch echt even goed oriënteren ipv direct toe te happen op de Giant van de LBS wat ook ongetwijfeld een mooie fiets is...
@Tom-Z Prima bang voor buck fiets zo'n Giant. Upgraden is natuurlijk altijd leuk! Je kunt wel geld blijven gooien op je oude fiets, maar soms is het ook goed om met iets moois te rijden en daar langere tijd mee te doen.
11 speed 105, disc remmen, carbon. Dan heb je alles wel waar je langere tijd mee kunt doen.
11 speed 105, disc remmen, carbon. Dan heb je alles wel waar je langere tijd mee kunt doen.
Oh my bad! Je hebt helemaal gelijk.Tom-Z schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:42:
[...]
De optie 10s 11-32 staat er niet bij en bestaat volgens mij überhaupt niet in de Ultegra serie. Om 11-32 of -34 te krijgen moet ik een Tiagra nemen. De LBS kon ook nog wel een 11-32 cassette krijgen, maar dat was dan iets merkloos want Shimano konden ze op moment niet krijgen...
[...]
Ik zag 11-23 en ik las 11-32. poep in me oge
Mee eens. Ook als je meer geld te besteden hebt (door verkoop en fietsenplan) wil niet zeggen dat je ook een hoger budget WIL hanteren.mhr-zip schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:54:
[...]
Een fiets in je maat, binnen je budget. Veel meer eisen kan je echt niet stellen.
hoogstens zou je wat merken van betere wielen. Maar als je er meer geld tegenaan klapt ga je van 105 naar ultegra met interne kabels. Natuurlijk is dat leuk, maar je merkt er verder weinig van.wisselwerking schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:03:
[...]
Mee eens. Ook als je meer geld te besteden hebt (door verkoop en fietsenplan) wil niet zeggen dat je ook een hoger budget WIL hanteren.
Precies dat! Mijn vriendin haar Canyon endurace CF SL 7 (grijs) met 105 is vandaag binnen gekomen, echt een sweet spot (11 speed 105, disc remmen, carbon) net op tijd om nog wat lekker fiets-weer mee te pakken. Ze komt van een 12 jaar oude Cube streamer met een triple ultegrarolandos582 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:05:
Ik ben benieuwd wat ze er van vind
Is het nou morgen kort-kort ?
Dat hangt er vanaf:McMiGHtY schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:10:
a. waar je woont
b. hoe laat je gaat fietsen
c. hoe gevoelig je bent voor kou
d. of je lange kleding hebt
e. of je binnen of buiten gaat fietsen
Buiten dat.. d'r waren dagen dit jaar dat het slechter weer was. Het mag van mij wel even zo blijven
Het grote fietskleding topicMcMiGHtY schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:10:
Zolang je je shirt maar aanhoudt.McMiGHtY schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:10:
Oef, vandaag weer even een kort ritje gedaan tijdens lunch pauze, nog mooi weer gelukkig. M'n Bianchi was een tijdje terug naar de LBS gegaan om de body even in te vetten en een lagertje te vervangen. Maar ook vandaag weer een vervelend, bijna schreeuwend, geluid. Lees nu dat dit wel iets vaker voor komt bij Mavic Cosmic wielsets, met een setje van hubdoctor als mogelijke fix. Geen idee van welk jaar mijn Cosmic Pro Carbon's zijn, aangezien ik niet de eerste eigenaar ben. Die hubdoctor set kan ik er dan alleen zelf niet op zetten en is mogelijk weer lekker aan de prijs. Het is bijna beter om een tweedehands setje of een nieuw instap set ergens op te pikken lijkt het wel.
[ Voor 9% gewijzigd door Raznov op 08-10-2021 16:32 ]
Ik was vanmiddag lang kort, dat had best kortkort gekund.McMiGHtY schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:10:
---------------
Wij gaan morgen een 200km rit doen, maar het wordt nog wel fris 's ochtends 9c en mist. Ik ga maar voor kort-kort met een windblocking baselayer met een zweetshirt en arm- en beenstukken. En lange handschoenen (roeckl morgex) met toe-covers
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 08-10-2021 17:00 ]
Heb je iets van een windvestje?418O2 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:59:
Wij gaan morgen een 200km rit doen, maar het wordt nog wel fris 's ochtends 9c en mist. Ik ga maar voor kort-kort met een windblocking baselayer met een zweetshirt en arm- en beenstukken. En lange handschoenen (roeckl morgex) met toe-covers
Een buff is ook super lekker 's ochtends en steek je zo weg.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nee, heb die windblocking baselayer
https://road.cc/content/r...wind-ss-base-layer-278287
zoiets. Werkt afdoende voor mij.
@Tom-Z een fiets op voorraad is altijd top. Dus ik zou zeggen doen. Ze worden vrees ik ook eerder duurder dan goedkoper in het voorjaar. En hebben is hebben.
Ik ga er vanuit dat de fietsen niet goedkoper gaan worden in het voorjaar of daarna. De laatste jaren gingen de prijzen sowieso al omhoog en de laatste anderhalf jaar is dat alleen maar geëxplodeerd. Prijzen gaan echter over het algemeen niet naar beneden. Al hoop ik dat losse onderdelen wel weer in prijs gaan zoeken
Ik zie en lees dat veel mensen wachten met een aanschaf omdat ze verwachten dat de prijzen vanaf volgend jaar gaan zakken. Ik denk dat je dan van een koude Beverwijkse kermis thuiskomt.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat prijzen, die met een schok, om wat voor crisis reden dan ook, omhoog zijn gegaan, na dat de rust teruggekeerd is weer naar beneden gaan.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat prijzen, die met een schok, om wat voor crisis reden dan ook, omhoog zijn gegaan, na dat de rust teruggekeerd is weer naar beneden gaan.
Ik ook niet. Maar nu zijn alle bang for your buck modellen sowieso uitverkocht, dus misschien kan je daar nog geluk mee hebben.wisselwerking schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:04:
Ik ga er vanuit dat de fietsen niet goedkoper gaan worden in het voorjaar of daarna.
Nu is die Giant die @Tom-Z laat zien het wachten op wat anders in mijn ogen niet waard.
Ik zag een prijslijst van een fiets met nieuwe dura ace en daar schrok ik toch wel van. Echt 1000 euro duurder dan de SRAM Red-versie. Dat vond ik toch wel heftig. Ook nieuwe Ultegra zal dan wel duurder worden en daarmee dus alle fietsen die met die groepen zijn. Prijzen van containers zijn nog hoog, Covid is ook de wereld nog niet uit (geen idee hoe het in de fabrieken is) en wel meer van die zaken. Dus de prijs gaat niet zakken, maar wellicht komt er wel voorraad en dan valt er te onderhandelen. Ik zie her en der wel weer fietsen staan.ElGreco schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:16:
Ik zie en lees dat veel mensen wachten met een aanschaf omdat ze verwachten dat de prijzen vanaf volgend jaar gaan zakken. Ik denk dat je dan van een koude Beverwijkse kermis thuiskomt.
Ook wel benieuwd wat er met de indoortrainers gaat gebeuren want die zijn nu echt overal op voorraad.
Ik weet haast wel zeker dat dit niet gaat gebeuren. De prijzen van gewone en elektrische fietsen zijn sinds vorige week ook weer omhoog gegaan bij fietsenmakers in Nederland. De schaarste gaat nog een tijd lang aanhouden en de vraag blijft hoog. Bovendien zijn de transportkosten ook weer verhoogd. Bij veel fietsenmakers is de winkel momenteel nog voor maar de helft gevuld en raakt steeds leger door het uitblijven en uitstellen van leveringen. Veel zaken hebben momenteel net zoveel of meer backorders staan als dat ze normaal gesproken aan aantallen fietsen in de zaak hebben staan...ElGreco schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:16:
@Fisico de buitenfietsperiode eindigt nu voor de mooiweerfietser, dus dat kon wel eens snel gaan met die indoor trainers
Die zijn top, ze trekken alleen zo rottig uit tijdens het fietsen.418O2 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:16:
[...]
Nee, heb die windblocking baselayer
https://road.cc/content/r...wind-ss-base-layer-278287
zoiets. Werkt afdoende voor mij.
Zonder wind zit het ook fijn en heb je er geen last van. Ik zweet er iig niet inmhr-zip schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:57:
[...]
Die zijn top, ze trekken alleen zo rottig uit tijdens het fietsen.
Dat zie ik op Strava ook met steeds meer ritjes op Zwift. Vorig jaar waren ze rond deze tijd echt allemaal op en nu is het moment van de reclames dat is ook wel logisch. Maar als Mantel er nog 10+ heeft dan verwacht ik geen eindeloze lijst wachtende. De grootste uitdaging is de cassette vinden, vrees ik.418O2 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:25:
@Fisico de buitenfietsperiode eindigt nu voor de mooiweerfietser, dus dat kon wel eens snel gaan met die indoor trainers
Ik zie er steeds minder: https://chrome.google.com...egglddmhlbdiemlg?hl=en-GBFisico schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:15:
[...]
Dat zie ik op Strava ook met steeds meer ritjes op Zwift.
Handig! Ik deel ook lang niet alle zwift ritten omdat dat voor anderen weinig boeiend is.mhr-zip schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:28:
[...]
Ik zie er steeds minder: https://chrome.google.com...egglddmhlbdiemlg?hl=en-GB
Morgen Brm200!
:strip_exif()/f/image/SixAD1teUAslFu1tZiK3chGg.jpg?f=fotoalbum_large)
Veel getraind, ben er klaar voor denk ik.
Ah dat kan natuurlijk ook. Ik stoor mij er verder niet aan, maar merk wel dat ik minder kijk wat mensen doen dan in het verleden.mhr-zip schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:28:
[...]
Dat heb je zeker niet voor de app?mhr-zip schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:28:
[...]
Zijn het niet vooral de aero modellen die door het dak gaan trouwens? Mijn Tarmac SL5 heeft wat scheurtjes in het carbon, dus ik zat al voorzichtig rond te kijken en bij Canyon vond ik bijvoorbeeld de prijzen tussen de Aeroad en de Ultimate niet in verhouding staan tot elkaar. De Ultimate vond ik nog best betaalbaar en had deze al op mijn shortlist gezet (en de Aeroad eraf).
Gelukkig ijkt het er nu op dat Specialized nog ergens een Tarmac SL6 frame voor mij heeft gevonden in de velgrem versie, dus waarschijnlijk ben ik straks hopelijk weer een hele poos uit de markt. Ik moet zeggen dat Specialized dit soort dingen nog altijd wel erg netjes op lost! Scheelt ook weer een hoop gedoe met de hele wielengarage die ik nog heb (#savetherimbrake).
@ElGreco wat zijn eigenlijk de ontwikkelingen op velgrem gebied voor wat betreft wielen? Ik heb het idee dat fabriekswielen steeds minder worden, verwacht jij dat er altijd wel velgrem velgen voor custom build wielen beschikbaar blijven of wordt dat ook al steeds minder?
Gelukkig ijkt het er nu op dat Specialized nog ergens een Tarmac SL6 frame voor mij heeft gevonden in de velgrem versie, dus waarschijnlijk ben ik straks hopelijk weer een hele poos uit de markt. Ik moet zeggen dat Specialized dit soort dingen nog altijd wel erg netjes op lost! Scheelt ook weer een hoop gedoe met de hele wielengarage die ik nog heb (#savetherimbrake).
@ElGreco wat zijn eigenlijk de ontwikkelingen op velgrem gebied voor wat betreft wielen? Ik heb het idee dat fabriekswielen steeds minder worden, verwacht jij dat er altijd wel velgrem velgen voor custom build wielen beschikbaar blijven of wordt dat ook al steeds minder?
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic
:strip_exif()/f/image/3imhzplca54KW4NSILc5Akh5.jpg?f=fotoalbum_large)