Zeker. Deze week nog geen kilometer op de racefiets of MTB gezeten, maar door kinderen naar school en sport brengen deze week wel 157km gefietst.ElGreco schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:49:
[...]
Indien een optie, verplichte woon werk rijtjes zijn een goede stok achter de deur om aan je kilometers te komen.
Dat klinkt wel als een omweg tijdens het brengen/halenwisselwerking schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:00:
[...]
Zeker. Deze week nog geen kilometer op de racefiets of MTB gezeten, maar door kinderen naar school en sport brengen deze week wel 157km gefietst.
Als een trainer geen optie is dan blijft het weekend over.Belecthor schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:34:
Hoe gaat het fietsen bij jullie nu het donker, koud en regenachtig wordt? Mijn ritjes kunnen enkel in de avonduren door de week gedaan worden en dan is het al donker of aan het schemeren. Ik vind het fietsen vrij onprettig (en een beetje saai) in het donker. Eigenlijk vind ik het hele herfst/winter rijden niet zo leuk en een trainer is geen optie.
Hoe is dat voor jullie? Maken jullie substantieel minder kilometers buiten?
Zelf geen moeite met de trainer en maak gedurende het jaar meer uren binnen dan buiten. Mijn uren buiten zijn vanaf nu heel beperkt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Op weg naar m'n sup, live gespot langs de Vecht: @nogeeninlog
Echt een blikvanger hoor, ik spotte je fiets al van ver
Echt een blikvanger hoor, ik spotte je fiets al van ver
Ik moet zeggen dat het mij tot nu toe ook niet echt lukt om op de trainer te stappen dit najaar, andere jaren was ik prima gemotiveerd voor binnen maar nu vind ik het echt extreem saai, ook met Zwift. Afgelopen maandag nog even een rondje getrapt op Zwift maar dat was met hangen en wurgen.
Gelukkig kan ik weer een paar dagen woon-werk doen inderdaad en op de dagen dat ik thuis werk kan ik tussen de middag vaak wel een uurtje gaan fietsen.
Gelukkig kan ik weer een paar dagen woon-werk doen inderdaad en op de dagen dat ik thuis werk kan ik tussen de middag vaak wel een uurtje gaan fietsen.
@Ypuh Ik lees net dat je toch nog kans maaktKluus schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:10:
Ik moet zeggen dat het mij tot nu toe ook niet echt lukt om op de trainer te stappen dit najaar, andere jaren was ik prima gemotiveerd voor binnen maar nu vind ik het echt extreem saai, ook met Zwift. Afgelopen maandag nog even een rondje getrapt op Zwift maar dat was met hangen en wurgen.
Ik weet niet zeker wat je bedoeld maar als dit over de ZwiftNL races gaat: integendeel! @Ypuh en ik hadden vorig seizoen altijd een prima virtueel wiel aan elkaar om in vast te bijten en ik sprint als een dweil (zowel virtueel als in het echt) dus ik kan sowieso niks afmakenrolandos582 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:59:
[...]
@Ypuh Ik lees net dat je toch nog kans maakt
Maar nu gaan we wel iets te virtueel voor dit topic vrees ik.
Je mist gewoon gezonde concurrentie @Kluus. Kom helaas niet aan fietsen toe momenteel. Wie weet ergens vanaf januari weer, maar zal qua vorm wel een stapje of 2 minder zijn
.
Haha, nee. Dan zou ik juist méér gaan fietsen. Ik ben onlangs weer gestart met voltijds studeren naast m'n baan. Kan dat iedereen inmiddels van harte afraden.
Alleen die Cervelo komt niet meer van stal, hij eet zichzelf weer lekker vol en conditie word met de dag minder. Vandaar mijn grap 
Uiteindelijk komt het vast wel goed maar de beloofde ZwiftNL competitie word hem niet
Uiteindelijk komt het vast wel goed maar de beloofde ZwiftNL competitie word hem niet
Dat verklaart een hoopYpuh schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:55:
[...]
Haha, nee. Dan zou ik juist méér gaan fietsen. Ik ben onlangs weer gestart met voltijds studeren naast m'n baan. Kan dat iedereen inmiddels van harte afraden.
Tsja ik herken dat wel… kan me ook amper motiveren.. wat vaak wel helpt is een aantal weken rust, je fiets niet aanraken 😅Kluus schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:10:
Of een event plannenpier87 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:53:
[...]
Tsja ik herken dat wel… kan me ook amper motiveren.. wat vaak wel helpt is een aantal weken rust, je fiets niet aanraken 😅
Jou heb ik ook al een tijdje niet meer in mijn feed gezien! Laatste 4 weken 0 activiteiten, ik dacht dat je blij was met je powermeterpier87 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:53:
[...]
Tsja ik herken dat wel… kan me ook amper motiveren.. wat vaak wel helpt is een aantal weken rust, je fiets niet aanraken 😅
Gemiddeld wel minder kilometers, maar als het een droge dag is maak ik gewoon grote rondes. En woon-werk. Maar als ik Zwift eenmaal heb opgestart dan worden het vaak zelfs meer kilometers dan in de zomer, omdat ik het anders zonde van mijn subscription vindBelecthor schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:34:
Hoe gaat het fietsen bij jullie nu het donker, koud en regenachtig wordt? Mijn ritjes kunnen enkel in de avonduren door de week gedaan worden en dan is het al donker of aan het schemeren. Ik vind het fietsen vrij onprettig (en een beetje saai) in het donker. Eigenlijk vind ik het hele herfst/winter rijden niet zo leuk en een trainer is geen optie.
Hoe is dat voor jullie? Maken jullie substantieel minder kilometers buiten?
Ik heb altijd wel lol in het maken van routes om tegeltjes te scoren, dus dat motiveert ook wel om ze te gaan rijden. Alleen moet ik rondes van 90+ maken als ik vanuit huis tegels wil scoren, dus dat zijn dus de routes voor de weekends.
Voordeel van de herfst en winter vind ik dat het zo heerlijk rustig is overal, en de douche naderhand is zaaaalig
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Geen zorgen @rolandos582 in 2022 sta ik er weer 💪
Weet alleen niet of ik weer een wedstrijdlicentie aanvraag.
Weet alleen niet of ik weer een wedstrijdlicentie aanvraag.
Het seizoen is voorbij, dus een prima moment om een stapje terug te zetten. Ga wanneer je wil, maar forceer niks.
Voor mij zijn de ritten een stuk korter en minder intensief. Meeste niet veel langer dan 1.5 u en zelden vo2max of Threshold werk.
Daarin in tegen sta ik wel minimaal 3x per week in de sportschool en loop ik 1x per week hard. Dat naast 6 ritten per week op de fiets. Dus de voorbereiding op het volgende seizoen is wel min-of-meer begonnen.
De echt lange ritten komen voor mij past weer na de kerst. En dan zal langzaam de intensiteit ook wel weer toenemen.
Voor de technici: mijn ctl is nu 80. Dat is 30 punten minder dan afgelopen zomer
Voor mij zijn de ritten een stuk korter en minder intensief. Meeste niet veel langer dan 1.5 u en zelden vo2max of Threshold werk.
Daarin in tegen sta ik wel minimaal 3x per week in de sportschool en loop ik 1x per week hard. Dat naast 6 ritten per week op de fiets. Dus de voorbereiding op het volgende seizoen is wel min-of-meer begonnen.
De echt lange ritten komen voor mij past weer na de kerst. En dan zal langzaam de intensiteit ook wel weer toenemen.
Voor de technici: mijn ctl is nu 80. Dat is 30 punten minder dan afgelopen zomer
[ Voor 3% gewijzigd door MrBarBarian op 17-10-2021 10:53 ]
Vandaag voor her eerst meer dan 100 km gefietst. De laatste 20 waren wel zwaar toch te weinig gegeten denk ik. Tijd nog wel onder de 4 uur. Vooral blij dat ik sinds ik ben begonnen met fietsen in juli dit weer kan.
Kan ook gewoon zijn dat de kilometers begonnen te tellen boven de 80, hoeft niet perse te weinig eten te zijn. Welke afstand rijdt je doorgaans? Voldoende eten is natuurlijk belangrijk maar gaat niet alles oplossen 😉.TrailBlazer schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:32:
Vandaag voor her eerst meer dan 100 km gefietst. De laatste 20 waren wel zwaar toch te weinig gegeten denk ik. Tijd nog wel onder de 4 uur. Vooral blij dat ik sinds ik ben begonnen met fietsen in juli dit weer kan.
Dit was de eerste keer boven de 100 normaliter zit ik rond de 60. Ook wat minder gefietst/gesport de afgelopen maand door een medische ingreep.djiedjie schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:24:
[...]
Kan ook gewoon zijn dat de kilometers begonnen te tellen boven de 80, hoeft niet perse te weinig eten te zijn. Welke afstand rijdt je doorgaans? Voldoende eten is natuurlijk belangrijk maar gaat niet alles oplossen 😉.
Ik hoop dat ik het in de herfst winter een beetje vol blijf houden in ieder geval de ritjes van een uur of 2 2,5
[ Voor 10% gewijzigd door TrailBlazer op 17-10-2021 16:29 ]
Ik maak ook minder uren/km's nu de dagen weer korter (en slechter) worden.
Iets met jezelf motiveren met kou/regen/donker ed.
Vandaag lekker op strand gerden, social ritje met half uur wedstrijdje.
Zo op het strand kan je lekker diepgaan, half uur lang hartslag tegen de 180, dat lukt me op de weg niet zo snel. (tenzij ik in de bergen aan het fietsen ben)
Iets met jezelf motiveren met kou/regen/donker ed.
Vandaag lekker op strand gerden, social ritje met half uur wedstrijdje.
Zo op het strand kan je lekker diepgaan, half uur lang hartslag tegen de 180, dat lukt me op de weg niet zo snel. (tenzij ik in de bergen aan het fietsen ben)
Ja dat helpt wel, met het boscrossen vermaak ik me dan wel weer nu, ik woon ook aan de rand van een stuk bos waar je redelijk leuk kan crossen met de mountainbike dus daarmee, gecombineerd met rustige woon-werk duurritjes, kom ik mijn tijd wel door en houden we de basis een beetje bij…pier87 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:53:
[...]
Vorig jaar ging ik ook iets te enthousiast op die Zwift wedstrijdjes waardoor ik toen eigenlijk geen rust heb gehad, dit jaar gaan we dat maar eens anders aanpakken.
Vanmorgen bewust al om 7:30 vertrokken ik wilde het donker en de kou wel een keer ervaren. Dat viel me eigenlijk niet tegen
Dan zou ik me gewoon even inschrijven voor de Winter 11 steden fietstocht...
Echt koud was het vanmorgen niet toch ? (tenzij je in Limburg woonde als ik kaart zo zie, verder overal 8 graden of hoger)TrailBlazer schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:17:
Vanmorgen bewust al om 7:30 vertrokken ik wilde het donker en de kou wel een keer ervaren. Dat viel me eigenlijk niet tegen
Kouder dan normaal danDDX schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:46:
[...]
Echt koud was het vanmorgen niet toch ? (tenzij je in Limburg woonde als ik kaart zo zie, verder overal 8 graden of hoger)
Ik ga een nieuw frame opbouwen. Voor The Ride wilde ik toch graag weer iets nieuws. En het is natuurlijk hartstikke leuk om iets nieuws te bouwen en te hebben
Als het goed is komt onderstaande frame deze of volgende week binnen. Ik ga voor een groot deel mijn Ultegra R8050 groep overzetten, en heb nieuwe shifters en remklauwen aangeschaft om te upgraden naar schijfremmen (R8070).
Qua wielen weet ik het nog niet helemaal. Wel tubeless in ieder geval. En het liefst 38mm hoge velgen.
Zin in hem op te bouwen! Op mijn huidige wil ik een tweedehands 105-groep zetten voor op de Tacx.
Velobuild VB-R-177. Ander stuur bij besteld dan op de foto staat.
Qua wielen weet ik het nog niet helemaal. Wel tubeless in ieder geval. En het liefst 38mm hoge velgen.
Zin in hem op te bouwen! Op mijn huidige wil ik een tweedehands 105-groep zetten voor op de Tacx.
[ Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 17-10-2021 21:02 ]
If it aint fixed, it's broken.
Leuk project.Tjebakka schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:57:
Ik ga een nieuw frame opbouwen. Voor The Ride wilde ik toch graag weer iets nieuws. En het is natuurlijk hartstikke leuk om iets nieuws te bouwen en te hebbenAls het goed is komt onderstaande frame deze of volgende week binnen. Ik ga voor een groot deel mijn Ultegra R8050 groep overzetten, en heb nieuwe shifters en remklauwen aangeschaft om te upgraden naar schijfremmen (R8070).
Kleurtje er op nog?
Nee UD mat carbon. Heb ik nu ook en ben daar tevreden mee. kon ook niet kiezen uit alle mogelijkheden. En natuurlijk weight weenie
[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 17-10-2021 21:41 ]
Dat is ook de truc, winterperiode lekker wat bezig blijven zodat je straks in het voorjaar weer honger hebt naar de fiets.MrBarBarian schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:52:
Het seizoen is voorbij, dus een prima moment om een stapje terug te zetten. Ga wanneer je wil, maar forceer niks.
Tof! Toch wel interessante frames zit voor een aantrekkelijke prijs.Tjebakka schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:57:
Ik ga een nieuw frame opbouwen. Voor The Ride wilde ik toch graag weer iets nieuws. En het is natuurlijk hartstikke leuk om iets nieuws te bouwen en te hebbenAls het goed is komt onderstaande frame deze of volgende week binnen. Ik ga voor een groot deel mijn Ultegra R8050 groep overzetten, en heb nieuwe shifters en remklauwen aangeschaft om te upgraden naar schijfremmen (R8070).
[Afbeelding]
Mijn (Chinese) Pina F10 heeft een kraak die ik er niet uit krijg. Ik vermoed dat de bracketpot (dat alu ding dat in het frame gelijmd zit) wat speling heeft. Verder nl ongeveer alles al uitgesloten. Ik ben behoorlijk ten einde raad en zit daarom een beetje te gluren naar een nieuw frame.
Opzich zonde van dit frame, maar dat is ook het voordeel van Chinese frames. Na 2 jaar heb je het geld er wel uit.
Dan denk ik dat eten niet de (enige) oorzaak is geweest. Maar gewoon lekker blijven fietsen en af en toe die langere ritjes maken je dan alleen maar sterker 😃.TrailBlazer schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:27:
[...]
Dit was de eerste keer boven de 100 normaliter zit ik rond de 60. Ook wat minder gefietst/gesport de afgelopen maand door een medische ingreep.
Ik hoop dat ik het in de herfst winter een beetje vol blijf houden in ieder geval de ritjes van een uur of 2 2,5
Zou best kunnen hoor ik wilde vooral voor het einde van het jaar een keer die 100 rijden. Van de winter het proberen op pijl te houden en dan volgend jaar snel beginnen met opbouwen.djiedjie schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:11:
[...]
Dan denk ik dat eten niet de (enige) oorzaak is geweest. Maar gewoon lekker blijven fietsen en af en toe die langere ritjes maken je dan alleen maar sterker 😃.
waarschijnlijk (as usual) niet 1 oorzaak een combinatie van factorenTrailBlazer schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Zou best kunnen hoor ik wilde vooral voor het einde van het jaar een keer die 100 rijden. Van de winter het proberen op pijl te houden en dan volgend jaar snel beginnen met opbouwen.
Waarbij eten bij 2 uurtjes niet zo belangrijk is (genoeg opgeslagen voorraad), maar na een uur of 2 gaat dat meestal -wel- meespelen. (en om dan de hongerklop voor te zijn moet je bij een lange rit eigenlijk gelijk beginnen met aanvullen van energie, als je na 1-2 uur begint mis je de boot).
Daarnaast is het verschil in 2 of 4 uur endurance vaak nog wel te verwaarlozen, maar als het wat intensiever wordt, ga je het verschil wel merken tussen 2 en 4 uur.
(+ het feit dat het in verhouding al intensiever was dan voorheen door wat weggezakte conditie..)
Er is wel een belangrijk verschil tussen een Chinarello en een open mould frame, namelijk de kwaliteit. Volgende keer dus niet voor namaak kiezenMrBarBarian schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:23:
[...]
Tof! Toch wel interessante frames zit voor een aantrekkelijke prijs.
Mijn (Chinese) Pina F10 heeft een kraak die ik er niet uit krijg. Ik vermoed dat de bracketpot (dat alu ding dat in het frame gelijmd zit) wat speling heeft. Verder nl ongeveer alles al uitgesloten. Ik ben behoorlijk ten einde raad en zit daarom een beetje te gluren naar een nieuw frame.
Opzich zonde van dit frame, maar dat is ook het voordeel van Chinese frames. Na 2 jaar heb je het geld er wel uit.
Euh, nee. Dat kan je niet onderbouwen. Zie o.a. hambini.Tjebakka schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:12:
[...]
Er is wel een belangrijk verschil tussen een Chinarello en een open mould frame, namelijk de kwaliteit. Volgende keer dus niet voor namaak kiezen
Verder einde discussie wat mij betreft overigens.
Goede manier van discussiërenMrBarBarian schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:04:
[...]
Euh, nee. Dat kan je niet onderbouwen. Zie o.a. hambini.
Verder einde discussie wat mij betreft overigens.
Deze discussie heeft al een paar keer plaats gevonden, vandaar
Voor de mensen die even een doel en de motivatie missen: https://altoscycling.com/road-to-the-coffee-lands/
Tripje samen met Annemiek van Vleuten naar Colombia. Duurvermogen is een vereiste
Tripje samen met Annemiek van Vleuten naar Colombia. Duurvermogen is een vereiste
Ik zou een trip naar Colombia gaan maken in november samen met fietsreisorganisatie ‘Altos’ uit Colombia. We hebben dit nu uitgesteld naar december (14-19 december). Het gaat een hele toffe trip worden, super goed verzorgd en er kunnen een aantal mensen met mij mee! Ik heb de afgelopen twee jaar vaker met hen wat fietstrips in Colombia gedaan. We gingen dan van A naar B, overnachtten ergens en gingen dan weer verder, om me zo met de fiets te verplaatsen naar een andere trainingslocatie. Nu gaan we dus een vijf daagse rondtour doen en je kunt je hiervoor aanmelden. Goed getraind zijn (duurvermogen) is wel een vereiste, want ik ga niet te lang wachten 😉.
@wisselwerking iets voor jou? SuccesBreadFan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:18:
Voor de mensen die even een doel en de motivatie missen: https://altoscycling.com/road-to-the-coffee-lands/
[...]
Met de Alto de Letras erbij... Dat is wel een bucketlistdingetje die je dan kunt afstrepen zegBreadFan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:18:
[...]
Misschien dat ik ook nog teveel gebroken Chinarello's, van een paar jaar geleden, op m'n netvlies heb staan om er iets nuttigs over te kunnen zeggen. De link van Hambini moet je me dan maar even in de DM sturen, die video kan ik niet vinden.MrBarBarian schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:08:
[...]
Deze discussie heeft al een paar keer plaats gevonden, vandaar
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dat is echt slopend 3700 meter hoogte binnen een week vanaf zeeniveau. Ik heb het met wat alpiene tochten in de alpen wel gedaan maar dat is echt wel serieuze shizzle.The__Dude schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:34:
[...]
Met de Alto de Letras erbij... Dat is wel een bucketlistdingetje die je dan kunt afstrepen zeg
Ai, mijn vakantie is allemaal al gepland tot het einde van het jaar helaasmhr-zip schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:03:
[...]
@DDX
@CedricD
Ik zie al een fund me aankomen.
Wel alles op insta zetten!
echt zo gaaf en mooi daar. Ook vanuit Medellin lijkt het mij gaaf klimmen en fietsen. Jammer dat ik niet wist dat dit kon voordat ik er heen ging. Ik had geen fietsspullen bij mij al had de reisgenote het geen goed idee gevonden als ik het wel had gedaan.BreadFan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:18:
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ik heb een probleem. Ik kan dus geen korte ritten doen omdat me dat geen voldoening geeft. Vandaag 140km gedaan, onvoorbereid en onbedoeld... Moet daar wel wat op verzinnen want het is niet per se goed of noodzakelijk
Je wilt het gevoel hebben dat je benen moe zijn na een training omdat het anders nutteloos aanvoelt?418O2 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:46:
Ik heb een probleem. Ik kan dus geen korte ritten doen omdat me dat geen voldoening geeft. Vandaag 140km gedaan, onvoorbereid en onbedoeld... Moet daar wel wat op verzinnen want het is niet per se goed of noodzakelijk
Tip: interval
Ikzelf vind het altijd wel leuk om de geschiedenis in te duiken van waar ik woon en daar dan iets fietsgerelateerds aan te hangen. Voorbeeldje: Rond 18 september vanuit Lommel naar Eindhoven, van daar over de Sonse Heide richting Nijmegen/Arnhem fietsen over de Corridor die werd gebruikt om het zuiden van Nederland te bevrijden. Je zal vast iets kunnen vinden in je eigen omgeving waar je een soort speurtocht van kan maken of om te zien en zo toch wat kilometers weg kan tellen.418O2 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:46:
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zoals @CedricD al (in mijn ogen) terecht aangeeft, tijd voor intervalletjes dus418O2 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:46:
Alleen maar vlak/langzaam brommeren (wit of grijs) is op een gegeven moment niet meer leuk. Jezelf zo nu en dan goed afbeulen is motiverend omdat je in korte tijd toch vermoeiheid krijgt en je met een voldaan gevoel thuiskomt. En dan ga je een lekker rondje vogeltjes kijken ook weer meer waarderen heb ik gemerkt.
😀😀😀
Intervallen doe ik binnen wel. Vind ik buiten stom 
Ik doe buiten wel redelijk wit over het algemeen. Achja, dit was de laatste keer buiten dit jaar. Fiets gaat op de trainer en de MTB gaat er uit, trainen voor Zuidlaren 100 en als dat goed gaat de Drenthe 200
Ik doe buiten wel redelijk wit over het algemeen. Achja, dit was de laatste keer buiten dit jaar. Fiets gaat op de trainer en de MTB gaat er uit, trainen voor Zuidlaren 100 en als dat goed gaat de Drenthe 200
Tja, is dat slecht. Denk dat het wel mee valt als je lekker in het midden van je endurance zone trapt. Maar zulke lange ritten hebben wel impact. Je zult dan zeker wel voldoende rust moeten pakken. Wat dat betreft niet de meest efficiënte manier om "beter" te worden maar het zijn wel lekkere ritjes.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik heb kinderen en werk....blijft er zelden tijd over voor zulke lange ritten418O2 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:46:
---------------
Herkenbaar, heb wel lange tijd gehad dat ik voor minder dan 60km de deur niet uit ging en eigenlijk minimaal 80km wilde418O2 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:30:
Intervallen doe ik binnen wel. Vind ik buiten stom
Afgelopen zomer ontdekt dat ik de kortere afstanden wel uitdagend genoeg vind als ik een beetje doortrap (als een dolle stier achter die idioterie van 30 gemiddeld aan bijvoorbeeld). Ik zou zeggen probeer met een week tijd eens 60km redelijk maximaal
Daarnaast, de belasting van een grote workout is groter dan twee kleinere workouts twee dagen achter elkaar. Waardoor je uiteindelijk meer zou kunnen trainen.
Kleintje spuit 11 deze
Lekke band vandaag op 18km van huis.. net een paar ritjes geen spul bij mij om te fixen ivm tasje dat scheef hing door ouderdom.
Gelukkig heb ik een aardige buurman waar ik ook af en toe mee fiets die mij wilde ophalen..! Waren ook geen bussen of iets dergelijks in de buurt.
Natuurlijk krijgt hij er nog wat leuks voor terug
Gelukkig heb ik een aardige buurman waar ik ook af en toe mee fiets die mij wilde ophalen..! Waren ook geen bussen of iets dergelijks in de buurt.
Call of shame moeten maken?Ircghost schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 23:07:
Lekke band vandaag op 18km van huis.. net een paar ritjes geen spul bij mij om te fixen ivm tasje dat scheef hing door ouderdom.
Haha inderdaad
Hoor ik over een maand of elf een "Tweakers Social Ride" aankomen?Maarten_E schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:52:
[...]
Ikzelf vind het altijd wel leuk om de geschiedenis in te duiken van waar ik woon en daar dan iets fietsgerelateerds aan te hangen. Voorbeeldje: Rond 18 september vanuit Lommel naar Eindhoven, van daar over de Sonse Heide richting Nijmegen/Arnhem fietsen over de Corridor die werd gebruikt om het zuiden van Nederland te bevrijden.
Ik ben sowieso al niet zo gejaagd dus probeer de omgeving wel meer in me op te nemen. Dus ook soms toch even stoppen om een informatiebord te lezen. Vaak lees je dan toch nog wat interessants.Maarten_E schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:52:
[...]
Ikzelf vind het altijd wel leuk om de geschiedenis in te duiken van waar ik woon en daar dan iets fietsgerelateerds aan te hangen. Voorbeeldje: Rond 18 september vanuit Lommel naar Eindhoven, van daar over de Sonse Heide richting Nijmegen/Arnhem fietsen over de Corridor die werd gebruikt om het zuiden van Nederland te bevrijden. Je zal vast iets kunnen vinden in je eigen omgeving waar je een soort speurtocht van kan maken of om te zien en zo toch wat kilometers weg kan tellen.
Erg leuk idee, herinnert mij aan mijn plannen de oude spoorlijnen ten noorden van drenthe met de MTB te volgenMaarten_E schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:52:
[...]
Ikzelf vind het altijd wel leuk om de geschiedenis in te duiken van waar ik woon en daar dan iets fietsgerelateerds aan te hangen. Voorbeeldje: Rond 18 september vanuit Lommel naar Eindhoven, van daar over de Sonse Heide richting Nijmegen/Arnhem fietsen over de Corridor die werd gebruikt om het zuiden van Nederland te bevrijden. Je zal vast iets kunnen vinden in je eigen omgeving waar je een soort speurtocht van kan maken of om te zien en zo toch wat kilometers weg kan tellen.
Als je het in een week al slopend vind, wacht dan maar tot je ziet dat dit in 1 dag is.TrailBlazer schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:21:
[...]
Dat is echt slopend 3700 meter hoogte binnen een week vanaf zeeniveau. Ik heb het met wat alpiene tochten in de alpen wel gedaan maar dat is echt wel serieuze shizzle.
Laatst al een stuk tussen Eext en Gieten en vanaf Gasselte tot Gieten dit meegepakt (op de gravelbike), erg toffe stukken. Stuk tussen Rolde en ~ Anderen staat ook al op de to-do list, alleen is daarvan officieel een deel voetgangers only. Aanraders!Cranzai schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:24:
[...]
Erg leuk idee, herinnert mij aan mijn plannen de oude spoorlijnen ten noorden van drenthe met de MTB te volgen
Het gaat me niet om de hoogte meters die gemaakt worden maar de snelle stijging van zeeniveau naar 3700 meter dat geeft best wel een kans op hoogteziekte. Het helpt wel als je de dagen ervoor al wat op hoogte bent geweest en dan weer op lager niveau slaapt maar dan nog kan het best hard aankomen.The__Dude schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:41:
[...]
Als je het in een week al slopend vind, wacht dan maar tot je ziet dat dit in 1 dag is.
[ Voor 16% gewijzigd door TrailBlazer op 19-10-2021 10:31 . Reden: Typo ]
Ik heb altijd begrepen dat je of een dag van te voren moet aankomen. Of juist een week of twee van te voren om aan de hoogte te wennen. Enkele dagen is juist het minst gunstige.TrailBlazer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:20:
[...]
Het gaat met niet om de hoogte meters die gemaakt worden maar de snelle stijging van zeeniveau naar 3700 meter dat geeft best wel een kans op hoogteziekte. Het helpt wel alsnje de dagen ervoor al wat op hoogte bent geweest en dan weer op lager niveau slaapt maar dan nog kan het best hard aankomen.
Gaat dat niet om tijdsverschil en niet over hoogte?Phydomir schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:33:
[...]
Ik heb altijd begrepen dat je of een dag van te voren moet aankomen. Of juist een week of twee van te voren om aan de hoogte te wennen. Enkele dagen is juist het minst gunstige.
Ik zie dat bogota op 2600 meter ligt. Als je daar twee weken blijft voordat je begint zal het wel goedkomen idd.
De hoogte is het grootste probleem. Doordat de lucht daar dunner is zit er gewoon minder zuurstof in de lucht. Daar moet je lichaam aan wennen. Het tijdverschil (jetlag) is een bijkomend probleem. Al heb ik altijd veel meer last van west naar oost, dan oost naar west.418O2 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:34:
[...]
Gaat dat niet om tijdsverschil en niet over hoogte?
Ja dat bedoel ik ookPhydomir schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:55:
[...]
De hoogte is het grootste probleem. Doordat de lucht daar dunner is zit er gewoon minder zuurstof in de lucht. Daar moet je lichaam aan wennen. Het tijdverschil (jetlag) is een bijkomend probleem. Al heb ik altijd veel meer last van west naar oost, dan oost naar west.
Ziet er uit als leuke tocht.mhr-zip schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:03:
[...]
@DDX
@CedricD
Ik zie al een fund me aankomen.
Wel alles op insta zetten!
Maar om daar nou 40 uur voor in het vliegtuig te zitten, ik sla even over.
Dat zeg je alleen maar omdat je dan 40 uur niet kunt fietsen....DDX schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:49:
[...]
Ziet er uit als leuke tocht.
Maar om daar nou 40 uur voor in het vliegtuig te zitten, ik sla even over.
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Handige nieuwe feature van Strava (gebruiker kan kiezen om bepaalde activiteiten niet te tonen in de feed van vrienden).
Wat ik eigenlijk heel graag zou willen (en uiteraard al gemeld heb bij Strava, maar als meer mensen dat doen? ☺️) dat ik als gebruiker zelf kan kiezen welke activiteiten ik in mijn feed zie.
Zo hoef ik woon-werk-verkeer, wandelingen naar de supermarkt, enz niet te zien. Dus een optie om alles onder de 30 minuten te verbergen in mijn feed, zou mooi zijn.
Wat ik eigenlijk heel graag zou willen (en uiteraard al gemeld heb bij Strava, maar als meer mensen dat doen? ☺️) dat ik als gebruiker zelf kan kiezen welke activiteiten ik in mijn feed zie.
Zo hoef ik woon-werk-verkeer, wandelingen naar de supermarkt, enz niet te zien. Dus een optie om alles onder de 30 minuten te verbergen in mijn feed, zou mooi zijn.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik vind mijn woon-werk ritten van 30km enkele reis door weer en wind, vaak ook met een omweg, MTB route of rondje met een Grupetto op de terugweg, nog wel strava waardig. Die zet ik sinds den beginne nou juist op strava omdat ik hoop zo mijn steentje bij te dragen en wat mensen die anders de auto zouden pakken een beetje te triggeren...Galois schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:57:
Handige nieuwe feature van Strava (gebruiker kan kiezen om bepaalde activiteiten niet te tonen in de feed van vrienden).
Verder ben ik het hier wel mee eens, ik heb er ook een tussen die alle wandelingen naar de eierboer registreert, zelfs iemand met een krantenwijk, maar dat is dan dus weer langer dan 30 minuten... Maar lastig waar ik dan het onderscheid zou leggen. Ik denk dat ik als iemand mij, om wat voor reden dan ook, te veel irriteert met hun activiteiten diegene beter gewoon kan ontvolgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 20-10-2021 08:37 ]
Het is 2 x 20 uur vliegen dus met een beetje planning is dat te voorkomenMcMiGHtY schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 00:16:
En een streak die stopt...
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Moet je hier een abbo voor hebben of niet? Kan het in de app nog niet vinden.Galois schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:57:
Ik registreer mijn rondjes die ik ‘s ochtends ‘s avonds loop wel maar die hoeven niet in mijn feed wat mij betreft.
Hier een abbo en zie het iig wel staan.TrailBlazer schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:07:
[...]
Moet je hier een abbo voor hebben of niet? Kan het in de app nog niet vinden.
Ik registreer mijn rondjes die ik ‘s ochtends ‘s avonds loop wel maar die hoeven niet in mijn feed wat mij betreft.
Edit: net gekeken bij een collega die geen abbo heeft en daar staat het ook tussen.
Verder zie ik het alleen nog maar in de app.
Verder erger ik mij aan mensen die het nodig vinden om aan elke challenge mee te doen, dus die eruit filteren zou al mooi zijn, marja daar zal strava wel betaald voor krijgen dus zie ik niet snel gebeuren...
[ Voor 10% gewijzigd door Tinusvolkel op 20-10-2021 09:13 ]
ach ja.. je scrollt ergens ook zo voorbij denk ik dan.. ik volg ongeveer 100 mensen, de een actiever dan de ander, sommige tracken inderdaad alles, maar om nou te zeggen dat je er last van hebt..
(ik herken de woon/werk routes van een aantal snel genoeg op het kaartje
)
sommige zijn ook alergisch voor indoor ritten, daar ben ik het overigens niet mee eens, ik vind het juist interessant om een sufferfest/SYSTM, TR, Zwift workout profiel te zien + de bij behorende power data, maar ook dat is weer persoonlijk
(ik herken de woon/werk routes van een aantal snel genoeg op het kaartje
sommige zijn ook alergisch voor indoor ritten, daar ben ik het overigens niet mee eens, ik vind het juist interessant om een sufferfest/SYSTM, TR, Zwift workout profiel te zien + de bij behorende power data, maar ook dat is weer persoonlijk
[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 20-10-2021 09:18 ]
Idem, ik zie soms wattages van mensen voorbij komen waarvan ik nooit had gedacht dat ze die trappen. Je hebt ook wel extensies die het eruit kunnen filteren vgm. Ik zet mijn warmups/cooling downs ook op Strava maar dan zonder dat ze in de feed komen. Die nieuwe functie.Prulleman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:16:
ach ja.. je scrollt ergens ook zo voorbij denk ik dan.. ik volg ongeveer 100 mensen, de een actiever dan de ander, sommige tracken inderdaad alles, maar om nou te zeggen dat je er last van hebt..
(ik herken de woon/werk routes van een aantal snel genoeg op het kaartje)
Die optie is er ook al minstens 3 weken, werkt prima.Galois schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:57:
[ Voor 28% gewijzigd door rolandos582 op 20-10-2021 09:35 ]
Ik zat hier net nog over na te denken vanwege deze functie, maar de indoor ritten wil ik inderdaad ook gewoon zien om te zien wat mensen trainen.Prulleman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:16:
(ik herken de woon/werk routes van een aantal snel genoeg op het kaartje)
Ik weet ook niet of ik deze functie dan zou gebruiken, ik erger me wel eens aan mensen die zichzelf te veel influencer vinden en foto's (moeten) plaatsen van hun gesponsorde rotzooi en materiaal, soms in onmogelijke hoeken, bijvoorbeeld vanuit de berm tijdens een solo ride waar ze dus meerdere keren voor heen en weer hebben moeten fietsen om de foto/filmpje te maken.
Maar zoals gezegd, als zo iemand mij te veel gaat irriteren kan ik diegene beter ontvolgen.
Ik kan mij volledig in de comment van @Galois vinden. Heb er hier ook een aantal in mijn lijst die dan ineens een 100km rit doen, en in de avond nog even 3 minuten lang bezig zijn geweest met hun schoenen uit te doen, en hebben daarbij de gps bewegende gekregen. Ik denk dat die 20 of 30 minuten limiet een prachtige optie zou zijn.
Ik mute maar gewoon mensen die me niet aanstaan, of elke poep en scheet posten. Beetje net als andere social media. Ik heb standaard ook alles private en zet het alleen open als het boeiender is dan een workout op zwift. Indoor zet ik meestal ook niet open, boeit mij al niets, dus anderen ook niet (denk ik dan)
naja, dat ligt er dus maar net aan, ik denk dat de gemiddelde actieve indoor rijder het juist wel interessant vind.418O2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:35:
Ik mute maar gewoon mensen die me niet aanstaan, of elke poep en scheet posten. Beetje net als andere social media. Ik heb standaard ook alles private en zet het alleen open als het boeiender is dan een workout op zwift. Indoor zet ik meestal ook niet open, boeit mij al niets, dus anderen ook niet (denk ik dan)
Qua power/training/progressie is er meer aan een indoor workout af te lezen dan een gemiddelde buitenrit.
Die laatste zijn om andere redenen weer leuk uiteraard
[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 20-10-2021 09:52 ]
Snap ik. Voor mij persoonlijk is het alleen wel zo dat ik train voor mezelf, dus dan hoeven andere de data niet te zien, wat is buiten doe ik het resultaatPrulleman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:49:
[...]
naja, dat ligt er dus maar net aan, ik denk dat de gemiddelde actieve indoor rijder het juist wel interessant vind.
Qua power/training/progressie is er meer aan een indoor workout af te lezen dan een buitenrit
pro's houden hun workouts en power data ook vaak prive418O2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:54:
[...]
Snap ik. Voor mij persoonlijk is het alleen wel zo dat ik train voor mezelf, dus dan hoeven andere de data niet te zien, wat ik buiten doe ik het resultaatMaar ik weet nu wel waarom anderen het zouden delen
Met overstap van paar uur, dus ff rondje bij vliegveld fietsen.GerbenBK schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:39:
[...]
Het is 2 x 20 uur vliegen dus met een beetje planning is dat te voorkomen
Maar nee, weinig zin om zo lang in vliegtuig (met mondkapje ook nog) te gaan zitten.
Ja eens. Ik vind het vaak interessant om te zien hoe meerdere mensen hier fanatiek zijn op TR en wat voor martelingen er tussen zittenPrulleman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:49:
[...]
naja, dat ligt er dus maar net aan, ik denk dat de gemiddelde actieve indoor rijder het juist wel interessant vind.
Qua power/training/progressie is er meer aan een indoor workout af te lezen dan een gemiddelde buitenrit.
Die laatste zijn om andere redenen weer leuk uiteraard
Ik heb niet zo'n last van dat soort dingen op strava. Post er zelf ook weleens een wandelingetje op. Als mensen het niet bvalt, moeten ze me vooral muten of ontvolgen, daar zijn die mogelijkheden voor denk ik dan
Hier overigens nog niet de keuze gemaakt tussen TR of Systm. Voordeel van TR vind ik wel dat het zou moeten meewegen wat je verder nog doet aan losse ritjes, waardoor het programma blijft kloppen. Ik weet alleen neit hoe goed ik ga op een trainingsplan. Maar een wintertje FTP-boosten lijkt me wel weer heel mooi. Dus ik ben er nog niet uit
😀😀😀
Werkt alleen nog maar bij Android.TrailBlazer schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:07:
[...]
Moet je hier een abbo voor hebben of niet? Kan het in de app nog niet vinden.
Maar dit is inderdaad de tip voor alle zwifters
Op je pc kan je dit gebruiken: https://chrome.google.com...egglddmhlbdiemlg?hl=en-GB
Thx was me al gek aan het zoeken. Nu maar even in de garmin app gezet niet meer automatisch alles te syncen met stravamhr-zip schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:46:
[...]
Werkt alleen nog maar bij Android.
Maar dit is inderdaad de tip voor alle zwifters![]()
Op je pc kan je dit gebruiken: https://chrome.google.com...egglddmhlbdiemlg?hl=en-GB
Je kan ook instellen in strava dat alles default niet zichtbaar is. Dan kan je relevante activiteiten zelf online zettenTrailBlazer schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:00:
[...]
Thx was me al gek aan het zoeken. Nu maar even in de garmin app gezet niet meer automatisch alles te syncen met strava
Inderdaad, zo doe ik het ook altijd.418O2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:06:
[...]
Je kan ook instellen in strava dat alles default niet zichtbaar is. Dan kan je relevante activiteiten zelf online zetten
Ik heb op dit moment een Koga Kimera Road Al maat 66 en ben me aan het oriënteren op een andere fiets. Ik ben +/- 200cm lang met een bbl van +/- 96cm en merk eigenlijk dat mijn huidige fiets te groot is voor mij. Dit merk ik vooral in de reach, om dit op te vangen heb ik een relatief korte stuurpen (8-9cm). Daarnaast denk ik dat ik vooral last onder in mijn rug krijg als ik “lang” zit, dieper zitten gaat me beter af.
Mijn oog is gevallen op de Cube Agree C:62 Race (2022). Volgens mij is de afmontage en prijs prima (Ultegra Di2, 3500,-). Daarnaast is de reach 21mm korter, aan de lagere stack (9,9mm) zou ik moeten wennen en anders kan ik er altijd nog een spacer tussen plaatsen.
Verder heb ik eigenlijk twee vragen:
1) ik lees hier en daar dat het imago van Cube niet heel goed is. Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar dat vandaan komt en vroeg me af of dat tegenwoordig nog relevant is.
2) hebben jullie nog merken waar ik zeker nog even naar moet kijken? Zelf heb ik al gekeken naar de Canyon Endurace, echter denk ik dat de Cube qua afmetingen beter bij mij past. Bij Trek lijkt de afmontage het steeds net niet te zijn.
Mijn oog is gevallen op de Cube Agree C:62 Race (2022). Volgens mij is de afmontage en prijs prima (Ultegra Di2, 3500,-). Daarnaast is de reach 21mm korter, aan de lagere stack (9,9mm) zou ik moeten wennen en anders kan ik er altijd nog een spacer tussen plaatsen.
1) ik lees hier en daar dat het imago van Cube niet heel goed is. Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar dat vandaan komt en vroeg me af of dat tegenwoordig nog relevant is.
2) hebben jullie nog merken waar ik zeker nog even naar moet kijken? Zelf heb ik al gekeken naar de Canyon Endurace, echter denk ik dat de Cube qua afmetingen beter bij mij past. Bij Trek lijkt de afmontage het steeds net niet te zijn.
Just do it.
Niks mis met Cube, het is meer dat het voor veel een merk is zonder gevoel erbij, maar dat doet niet echt af aan de kwaliteit. En zeker niet aan de prijs/kwaliteit.Rednas_N schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:08:
Ik heb op dit moment een Koga Kimera Road Al maat 66 en ben me aan het oriënteren op een andere fiets. Ik ben +/- 200cm lang met een bbl van +/- 96cm en merk eigenlijk dat mijn huidige fiets te groot is voor mij. Dit merk ik vooral in de reach, om dit op te vangen heb ik een relatief korte stuurpen (8-9cm). Daarnaast denk ik dat ik vooral last onder in mijn rug krijg als ik “lang” zit, dieper zitten gaat me beter af.
Hetzelfde een beetje met canyon, hoewel dat meer geaccepteerd lijkt dan cube zijn er genoeg hier die er niks van moeten hebben.
(het verschil is zeg maar een fiets met je hart of hersenen uitkiezen
Persoonlijk zou ik hier best op willen rijden:
Ze rijden ook met Cube in TDF. Dus rommel is het niet, prima prijs/kwaliteit. Heb zelf een Sensa, wellicht ook nog iets om naar te kijken. Ben 1,96 en 98cm BBL. Maat 61 is prima voor mij. Een bikefit kan je zeker helpen om de juiste fietsen aan te schaffen qua maat. Zeker als je wat meer geld uit geeft is dat iets om te overwegen!Rednas_N schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:08:
Ik heb over merken geen mening (die ik hier ga verkondigen), maar toen ik naar een MTB keek viel Cube extreem klein, zou dus wel echt even passen
Holy shit, wat een gedrocht...Prulleman schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:39:
[...]
Persoonlijk zou ik hier best op willen rijden:
[Afbeelding]
Dat was toch hardlopen voor jou doen? Anders moet ik mijn kudo's intrekkenStufferdt schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:33:
Ik heb niet zo'n last van dat soort dingen op strava. Post er zelf ook weleens een wandelingetje op. Als mensen het niet bvalt, moeten ze me vooral muten of ontvolgen, daar zijn die mogelijkheden voor denk ik dan
Ik schoon wel regelmatig de lijst met mensen die ik volg op. Maar ik stoor mij eigenlijk nergens aan.
[ Voor 11% gewijzigd door Fisico op 20-10-2021 22:23 ]
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Dat ligt aan de persoon...bij sommigen wil ik die 30 minuten misschien wél zien. En op een dag als vandaag vind ik het wel leuk om te zien wie er allemaal nog meer zeiknat zijn geregend tijdens forenzenGalois schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:57:
Vandaag een ritje naar Mantel vanaf het werk, daar heb ik de functie gebruikt, en het werkt, want ik heb nog 0 kudo's.
---------------
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic
/f/image/qe3S2kEa7bEwLa0nB4F2b6wQ.png?f=fotoalbum_large)