Even een vervolg op mijn
slecht afgestelde derailleur.
De verkopende fietsenmaker had voor mij contact gezocht met een lokale fietsenmaker waar ik naar toe kon om de derailleur goed af te laten stellen.
Kom ik daar de zaak binnen met m'n ketting een beetje gekruisd (ik schakel bij het afstappen altijd even terug om makkelijk weg te rijden) met de ketting achter op het twee-na-grootste kransje: "Hee joh, even een tip, zo moet je niet fietsen want dan is 'ie binnen 1000km kapot." Zal wel loslopen denk ik bij mezelf.
Hij gaat bezig met afstellen. Ik opper voorzichtig: "zou het kunnen dat de deraillleur misschien iets te hoog staat?"
Sneer terug: "Nou, als je het zo goed weet moet je het zelf maar doen" (En ondertussen zie ik dat hij wel de derailleur loshaalt en iets anders terugplaatst.)
Korte tijd later krijg ik m'n fiets terug. "Beter krijg ik 'm ook niet afgesteld."
Na hartelijk bedankt te hebben ga ik met een nog slechter afgestelde racefiets naar huis.
Dus 's middags maar even naar een andere fietsenmaker voor een second opinion. "Ah meneer, ik zie het al, die derailleur staat veuls te hoog". Tien minuten later, sta ik
gratis buiten met perfect afgestelde derailleur