Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 359 ... 701 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:55
Tom-Z schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:17:
Ik heb mijn nieuwe fiets zo meegekregen van de fietsenmaker:

[Afbeelding]

Iemand met kennis van het afstellen van derailleurs (FD-R7000) hier een mening over?
Ik maak me meer zorgen om "nieuwe fiets" dan om die afstand, maar ff de manual opsnorren..

/Edit

1-3 mm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Kkd3NwRGnCYhp-6iulXH1lDPWc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cIK1dLBYFsaA3PKbjsT0smAc.jpg?f=user_large

Maar het is ook.. als het werkt is het goed, als het niet goed schakelt of ratelt, dan is het niet goed

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 21-10-2021 18:26 ]

Strava

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18
Mijn eerste gedachte is dat de afstand te groot is en dat de FD wel wat omlaag mag.

De manual lijkt dat te bevestigen (op o.a. pg. 10) https://si.shimano.com/ap...001/DM-RAFD001-05-ENG.pdf

Schakelt de fiets goed? (daar gaat het om)

[ Voor 3% gewijzigd door Salteh op 21-10-2021 18:26 ]

BetterShifting.com | Strava

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-01 21:52
Je moet hem in de trimpositie van het grote blad leggen. Het gat tussen de buitenkooi en blad zou dan +-2mm moeten zijn. Accuraat te testen met een imbussleutel van die dikte. Hij staat dus effectief te hoog.

Het gemak waar je de nieuwere voorderailleurs van Shimano met kan afstellen is trouwens geniaal. Neem even de handleiding erbij.
418O2 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:04:
Ik heb over merken geen mening (die ik hier ga verkondigen), maar toen ik naar een MTB keek viel Cube extreem klein, zou dus wel echt even passen
Bij de koersfietsen is de maatvoering sinds enkele jaren meer in lijn met wat de meeste fabrikanten doen. +-5 jaar geleden was een cube 58 vaak vergelijkbaar met een 56 van andere merken. Dat lijkt veel minder het geval. Ik heb de geometrietabellen nog niet opgezocht, maar dat zou het kunnen bevestigen.

Edit:
Agree 2015 in maat 58 heeft reach 388 en stack 563
Agree 2020 in maat 56 heeft reach 390 en stack 573

De nieuwe 56 is dus zelfs wat groter dan de oude 58.

[ Voor 77% gewijzigd door Teun_2 op 21-10-2021 18:41 ]

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:24
Salteh schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:26:
Mijn eerste gedachte is dat de afstand te groot is en dat de FD wel wat omlaag mag.

[...]

Schakelt de fiets goed? (daar gaat het om)
Hij schakelt op zich prima, maar de ketting loopt aan alle kanten aan. Het is onmogelijk om dat met de stelschroeven op te lossen: het lichtste verzet loopt hoe dan ook aan, ook met de stelschroef helemaal los en de kabelspanning minimaal; de zwaardere verzetten lopen bij belasting aan en als ik de bovenste stelschroef verder aandraai loopt (getrimd) groot-groot aan wat volgens Shimano ook niet hoort.

De manual heb ik ook zelf al opgezocht, maar ik zocht even onafhankelijke, onbevoordeelde bevestiging :)

De fietsenmaker is niet om de hoek; gisteren had ik een aardige jongen aan de lijn die even met z'n baas zou overleggen of ik een lokale fietsenmaker er naar mocht laten kijken, vandaag de baas die vond dat ik de kabelspanning maar wat strakker moest zetten. Ze hebben ook het achterplaatje niet geplaatst en de steunbout los laten zitten.

Ik wil niet die betweterige klant zijn, dus ik wilde even checken of ik terecht me zorgen maak over de afstelling...
Teun_2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:31:
Het gemak waar je de nieuwere voorderailleurs van Shimano met kan afstellen is trouwens geniaal. Neem even de handleiding erbij.
Grappig. De fietsenmaker zei gisteren aan de telefoon dat het zo'n ramp was met die nieuwe derailleurs en dat altijd wel ergens de ketting aanliep.

• Teun_2
  • Laatst online: 15-01 21:52
Je moet vooral een keertje de handleiding lezen. Eens je weet wat je aan het doen bent, is het echt een verademing. Je kan nu wat schroefjes bijdraaien, waar je traditioneel een barrel adjuster nodig had, of fysiek de derailleur op het gevoel wat hoger moest zetten of draaien. Als je de oude techniek op de nieuwe derailleurs toepast, dan zal je inderdaad het idee hebben dat die vaak aanlopen.

• Tom-Z
Teun_2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:43:
Je moet vooral een keertje de handleiding lezen. Eens je weet wat je aan het doen bent, is het echt een verademing. Je kan nu wat schroefjes bijdraaien, waar je traditioneel een barrel adjuster nodig had, of fysiek de derailleur op het gevoel wat hoger moest zetten of draaien. Als je de oude techniek op de nieuwe derailleurs toepast, dan zal je inderdaad het idee hebben dat die vaak aanlopen.
Ik héb de handleiding gelezen en die is inderdaad superduidelijk. 't is fantastisch hoe ze dat bedacht hebben. Ik heb keurig de spanning en schroefjes ingesteld zoals het van Shimano moet. Boel loopt aan.
De derailleur zit er dus kennelijk niet goed op. Ik vind het wat ver gaan om zelf op een nieuwe fiets de derailleur er af te halen en juist terug te plaatsen, dat zou de fietsenmaker gewoon moeten hebben gedaan. En dan krijg je dus het advies om de stelschroef gewoon maar wat verder in te draaien. Zucht...

/rant

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:54
Écht nieuw; dat zal toch niet? Jouw foto liet al heel wat schrammen zien, op eigenlijk alles...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
Na de hoosbui van gisteren liggen mijn schoenen nog steeds te drogen. Maar wat een ontzettende stank komt er uit zeg! (Op zich niet gek na bijna 25 duizend km.....) Mijn vrouw zei al, in een sopje ermee, is dat afdoende of heeft er nog iemand een wondermiddeltje? Schoenplaatjes en sluitmechaniek moet natuurlijk niet gaan oxideren. Schoenen voldoen verder nog helemaal prima.

---------------

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:46
Rednas_N schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:08:
Ik heb op dit moment een Koga Kimera Road Al maat 66 en ben me aan het oriënteren op een andere fiets. Ik ben +/- 200cm lang met een bbl van +/- 96cm en merk eigenlijk dat mijn huidige fiets te groot is voor mij. Dit merk ik vooral in de reach, om dit op te vangen heb ik een relatief korte stuurpen (8-9cm). Daarnaast denk ik dat ik vooral last onder in mijn rug krijg als ik “lang” zit, dieper zitten gaat me beter af.

Mijn oog is gevallen op de Cube Agree C:62 Race (2022). Volgens mij is de afmontage en prijs prima (Ultegra Di2, 3500,-). Daarnaast is de reach 21mm korter, aan de lagere stack (9,9mm) zou ik moeten wennen en anders kan ik er altijd nog een spacer tussen plaatsen.

Verder heb ik eigenlijk twee vragen:
1) ik lees hier en daar dat het imago van Cube niet heel goed is. Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal waar dat vandaan komt en vroeg me af of dat tegenwoordig nog relevant is.
2) hebben jullie nog merken waar ik zeker nog even naar moet kijken? Zelf heb ik al gekeken naar de Canyon Endurace, echter denk ik dat de Cube qua afmetingen beter bij mij past. Bij Trek lijkt de afmontage het steeds net niet te zijn.
Naast de stack en de reach zou ik persoonlijk ook naar de seattube lengte kijken. Zelfs als je tegenwoordig de fiets in de grootste maat koopt zie je met de huidige compacte ontwerpen dat dit soms tegenvalt qua lengte. Die Cube heeft bijvoorbeeld een seattube lengte van 56cm. Als je je zadel hoog zet moet je eigenlijk al op zoek naar een 400mm zadelpen, en krijg je een gigantische mast.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23
Mistraller schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:24:
Na de hoosbui van gisteren liggen mijn schoenen nog steeds te drogen. Maar wat een ontzettende stank komt er uit zeg! (Op zich niet gek na bijna 25 duizend km.....) Mijn vrouw zei al, in een sopje ermee, is dat afdoende of heeft er nog iemand een wondermiddeltje? Schoenplaatjes en sluitmechaniek moet natuurlijk niet gaan oxideren. Schoenen voldoen verder nog helemaal prima.
Kranten er in

• Tom-Z
Mistraller schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:21:
[...]

Écht nieuw; dat zal toch niet? Jouw foto liet al heel wat schrammen zien, op eigenlijk alles...
Ik heb er al wat mee gefietst natuurlijk. 't is gewoon een close-up foto met flits. Dan lijkt ieder vuiltje veel groter dan het is. De post gaat om de afstelling van de derailleur. Had niet zo veel commentaar verwacht op hoe netjes ik mijn fiets poets :$

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Mistraller schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:24:
Een schoendroger werkt perfect. Heb em zelf ook en je schoenen zijn binnen 2 uur droog.

• Mistraller
Ja hoe ik ze droog krijg weet ik wel, kranten of schoendrogers heb ik, dat gebruik ik in Nijmegen met de vierdaagse ook, want dan moeten ze soms al in 1 nacht droog zijn.
Maar meer een goede tip om die meur van 3 jaar zweten eruit te krijgen :r

---------------

• Mistraller
Tom-Z schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:28:
[...]

Ik heb er al wat mee gefietst natuurlijk. 't is gewoon een close-up foto met flits. Dan lijkt ieder vuiltje veel groter dan het is. De post gaat om de afstelling van de derailleur. Had niet zo veel commentaar verwacht op hoe netjes ik mijn fiets poets :$
Nee gaat niet om het poetsen maar het is net alsof die kooi helemaal vol schrammen zit. Maar bij een echt nieuwe fiets is een dergelijke aflevering natuurlijk volstrekt onacceptabel. Vrijwel alle fietsenmakers leveren daarom een serviceplan, waarbij de eerste (en vaak de tweede) "Gratis" is. Om juist dit soort dingen te verhelpen. Al blijft het natuurlijk volstrekt normaal dat je probleemloos fietsend het pand moet kunnen verlaten. Check eens of ie bij de Bovag is aangesloten.
Of neem je verlies en laat hem even afstellen bij je local bike shop. Is niet moeilijk dus kan nooit veel kosten. Niks zo irritant als een fiets die niet lekker schakelt.

---------------

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47
Mistraller schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:57:
[...]

Ja hoe ik ze droog krijg weet ik wel, kranten of schoendrogers heb ik, dat gebruik ik in Nijmegen met de vierdaagse ook, want dan moeten ze soms al in 1 nacht droog zijn.
24 uur in koud water met azijn (geen schoonmaak azijn!!).
Daarna afspoelen en goed laten drogen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
[...]

https://forum.bikeradar.c...I%20agree%20%2D%20diluted

https://www.lifeinthesadd...smelly-cycling-shoes.html

Genoeg opties op google te vinden, je zult toch die bacteriën moeten doden en schoonmaken. Ander zooltje 1 keer in de zoveel tijd helpt ook

• 418O2
[...]

Ah zo. Ik heb daar een soort citroen spray voor, speciaal voor schoenen en handschoenen (van het boksen nog). Zal morgen eens kijken hoe dat heet

En bikeshoe4u.com , gun jezelf ;)

• Mistraller
Die azijn klinkt wel goed. Maar schoonmaakazijn lijkt mij persoonlijk prima dan toch? Het gaat om de azijnzuur, en dat zit zelfs meer in schoonmaakazijn.

Zooltjes gooi ik er ook wel bij :)

Alleen 1 probleem, dan heb ik voorlopig ff geen schoenen, we gaan een weekje weg. Ik stink wel een weekje, dan ga ik het daarna proberen :)
418O2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:19:
[...]

Ah zo. Ik heb daar een soort citroen spray voor, speciaal voor schoenen en handschoenen (van het boksen nog). Zal morgen eens kijken hoe dat heet

En bikeshoe4u.com , gun jezelf ;)
Whaha.... Ik krijg morgen alweer een doosje van Mantel binnen... Vergeet daarnaast niet dat als je een fietsende vrouw hebt, dat vrouwlief ook iets nieuws bestelt als ik dat doe. En ze weet het altijd te presteren om bij een iets duurdere variant uit te komen dan ik. Of dat nou de fiets zelf is, kleding of een helm. :o

[ Voor 48% gewijzigd door Mistraller op 21-10-2021 23:25 ]

---------------

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58
Shoefresh.eu is een aanrader, doet ook ozon om geur uit schoenen te halen.
Ga er binnenkort denk nog maar eentje bestellen om ook op m'n werk neer te zetten.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:36:
Shoefresh.eu is een aanrader, doet ook ozon om geur uit schoenen te halen.
Ga er binnenkort denk nog maar eentje bestellen om ook op m'n werk neer te zetten.
Ik heb er ook een, ook ideaal met kinderen en natte schoenen/laarzen.

• Mistraller
Lol, ik loop net ons washok binnen..... :r Ze gaan vannacht nog in een emmer met wat azijn. Bahbah. Wat een regenbuitje die schoenen ineens laat stinken zeg.
Ik fiets morgen wel een dagje met de pedaal adapters.
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/mZZp79KlEoE0/550x551.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Mistraller op 22-10-2021 00:06 ]

---------------

• 418O2
Mistraller schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:45:
Lol, ik loop net ons washok binnen..... :r Ze gaan vannacht nog in een emmer met wat azijn. Bahbah. Wat een regenbuitje die schoenen ineens laat stinken zeg.
Ik fiets morgen wel een dagje met de pedaal adapters.
[Afbeelding]
Maaruh, wat heb je er na die bui mee gedaan? In een plastic zak laten liggen ofzo? Op de kop op een radiator en ze zijn toch weer oke?

• Mistraller
418O2 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:51:
[...]

Maaruh, wat heb je er na die bui mee gedaan? In een plastic zak laten liggen ofzo? Op de kop op een radiator en ze zijn toch weer oke?
Nee meteen leeggegoten en op de radiator. Blijkbaar is alle viezigheid van de afgelopen 3 jaar wakker geworden. De azijn is nu druk bezig. Er staat nog geen schuim op de emmer trouwens. :+

---------------

• mhr-zip
Mistraller schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:04:
[...]

Nee meteen leeggegoten en op de radiator. Blijkbaar is alle viezigheid van de afgelopen 3 jaar wakker geworden. De azijn is nu druk bezig. Er staat nog geen schuim op de emmer trouwens. :+
Verwacht niet dat ze na 3 jaar gebruik, na 1 keer schoonmaken gelijk helemaal halleluja zijn.

Wat je ruikt zijn volgens mij bacteriën die gaan leven/stinken omdat er vocht bij komt.

• Mistraller
mhr-zip schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:09:
[...]

Verwacht niet dat ze na 3 jaar gebruik, na 1 keer schoonmaken gelijk helemaal halleluja zijn.

Wat je ruikt zijn volgens mij bacteriën die gaan leven/stinken omdat er vocht bij komt.
Dat denk ik ook inderdaad. We gaan het zien, anders doe ik het later nog een keer, met een mengsel azijn/wasmiddel oid. Bij de wasmachine is een azijnrondje altijd wel een heel goede manier om hem weer fris te krijgen.
Morgenvroeg eerst kranten en daarna de schoendrogers erin, dan weten we morgenavond meer :)

Er gebeurt wel iets in de emmer trouwens, ik zie af en toe een belletje. Het zweetzout is gelocaliseerd door de azijn >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Mistraller op 22-10-2021 00:17 ]

---------------

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:11
Ik gebruik ook een schoendroger (Shoefresh via pedimarkt.nl) met sterilisatie functie (Ozon). Ik gebruik met name de laatste functie.

Het geforceerd laten drogen is niet zo goed voor je schoenen (al kan je wel de temperatuur terugdraaien naar 40 graden)

[ Voor 6% gewijzigd door Stillekracht op 22-10-2021 07:09 ]

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hier gaan de schoenen gewoon ingespoten met Dasty de wasmachine in. Nergens last van.

• rolandos582
  • Nu online
Heb ook wel eens naar die shoefresh dingen gekeken, werken die echt goed? Ze hebben de prijzen wel verhoogd, tegenwoordig al €119 :/

• DDX
Ja werkt prima, alleen de hiel van de schoen. (of hoe je dat ook noemt, iig achterkant zegmaar) droogt niet echt omdat daar geen warme lucht tegaaan geblazen wordt.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-01 20:40
Ik droogde mn surflaarsjes met zo iets. Niet verwarmd maar werkt best prima. Moet nog een keer een "echte" maken voor de winter. Mijn prototype was een kartonnen doos en dies uit elkaar gevallen. :P

Als je zoekt op boot dryer of verwante termen komt er genoeg voorbij. ook als je iets kant en klaars wil kopen hoeft dat echt geen 100 euro + te kosten imo.

Ik heb mijn fietsschoenen ook wel eens in een emmer met dettol oplossing laten weken tegen de geur. Dat ging prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Charly op 22-10-2021 10:17 ]

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:46
Simbob schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:57:
Hier gaan de schoenen gewoon ingespoten met Dasty de wasmachine in. Nergens last van.
Nachtje in emmer met een scheutje dettol.
Daarna even naspoelen, en voortaan laten drogen met oude kranten in je schoenen.
En wat ook helpt is om na iedere fietsrit het zooltje uit je schoen te halen.

• DDX
Charly schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:12:
Als je zoekt op boot dryer of verwante termen komt er genoeg voorbij. ook als je iets kant en klaars wil kopen hoeft dat echt geen 100 euro + te kosten imo.
Er zijn goedkopere drogers ja, maar shoefresh doet ook iets tegen vervelende geurtjes.
Ik heb het nu al ruim 4 jaar en werkt echt perfect.

2e paar schoenen (of meer 8) ) is ook tip, zodat je schoenen niet vochtig gaat aantrekken.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:49
kwiebus schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 16:13:
Gelukkig heb je niets voor dat stuk rommel hoeven te betalen. Hambini heeft er een informatief filmpje over gemaakt: YouTube: $700 Absolute Black Hollowcage OSPW... An utter Shambles and Dayligh...
The show goes on; een sneak preview waarin Hambini zelf een AB cage gekocht heeft en laat zien hoe sterk de ceramische lagers zijn.

Ze zitten al in een full-on internet fittie die twee. Ben benieuwd wie 'wint'.

• NewbieNeo
  • Laatst online: 11-01 20:38
Ypuh schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:17:
[...]

The show goes on; een sneak preview waarin Hambini zelf een AB cage gekocht heeft en laat zien hoe sterk de ceramische lagers zijn.

[YouTube: $700 AbsoluteBlack HollowCage meets a 5 year old]

Ze zitten al in een full-on internet fittie die twee. Ben benieuwd wie 'wint'.
Hambini heeft dat ding van GCPerformance gekregen.
GCPerformance heeft em van AbsoluteBlack gekregen als promotiemateriaal.

De klant wint, want drama is altijd goed. >:)

• rolandos582
  • Nu online
NewbieNeo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

Precies ;) Wel mooi van GCPerfomance, ik zag de videos ook voorbij komen O-)

• DDX
NewbieNeo schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

Komt er vast verhaal dat het showmodel is blabla etc. ;)

• Tom-Z
Even een vervolg op mijn slecht afgestelde derailleur.

De verkopende fietsenmaker had voor mij contact gezocht met een lokale fietsenmaker waar ik naar toe kon om de derailleur goed af te laten stellen.
Kom ik daar de zaak binnen met m'n ketting een beetje gekruisd (ik schakel bij het afstappen altijd even terug om makkelijk weg te rijden) met de ketting achter op het twee-na-grootste kransje: "Hee joh, even een tip, zo moet je niet fietsen want dan is 'ie binnen 1000km kapot." Zal wel loslopen denk ik bij mezelf.
Hij gaat bezig met afstellen. Ik opper voorzichtig: "zou het kunnen dat de deraillleur misschien iets te hoog staat?"
Sneer terug: "Nou, als je het zo goed weet moet je het zelf maar doen" (En ondertussen zie ik dat hij wel de derailleur loshaalt en iets anders terugplaatst.)
Korte tijd later krijg ik m'n fiets terug. "Beter krijg ik 'm ook niet afgesteld."

Na hartelijk bedankt te hebben ga ik met een nog slechter afgestelde racefiets naar huis.

Dus 's middags maar even naar een andere fietsenmaker voor een second opinion. "Ah meneer, ik zie het al, die derailleur staat veuls te hoog". Tien minuten later, sta ik gratis buiten met perfect afgestelde derailleur :)

• mhr-zip
DDX schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Komt er vast verhaal dat het showmodel is blabla etc. ;)
No bad thing as.....

Volgens mij zit die Hambini ook in het complot >:)

• mhr-zip
Tom-Z schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 22:12:
"Beter krijg ik 'm ook niet afgesteld."
Verkoopt die fietsenmaker voornamelijk elektrische fietsen?

O-)

• Salteh
Ik ben vooral benieuwd naar die laatste fietsenmaker - welke is dat? Zou ik vaker dingen kopen :)
(Al is het b.v. maar een partij binnenbandjes)

[ Voor 19% gewijzigd door Salteh op 22-10-2021 23:02 ]

• rolandos582
  • Nu online
Salteh schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:01:
Ik ben vooral benieuwd naar die laatste fietsenmaker - welke is dat? Zou ik vaker dingen kopen :)
(Al is het b.v. maar een partij binnenbandjes)
Ik ben vooral benieuwd naar de 1e, kan die mooi op de zwarte lijst O-)

• Tom-Z
Salteh schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:01:
Cycling Evers
rolandos582 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:03:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar de 1e, kan die mooi op de zwarte lijst O-)
Meh. De kans dat je dáár uit jezelf terecht komt als je wielrent is nihil. Was alleen omdat de oorspronkelijke winkel (zelfde franchise) wilde dat ik daar heen ging voor garantie. Was een beetje uit principe dat ik vond dat een gloednieuwe racefiets vanuit de winkel goed afgesteld moest zijn, anders was ik allang naar een goede zaak gegaan. Maar ja, na deze ervaring was ik wel klaar met principieël zijn en had ik wel twee tientjes over voor een goede derailleurafstelling.

• Mistraller
Schoenen update; vanmorgen uit de azijn gehaald, gespoeld, met wasmiddel handwasje gedaan, en weer gespoeld. Zo goed als droog, geur is nog niet helemaal weg maar wel minder. Maar ik ruik het nu gemengd met azijn en wasmiddel dus nog ff langer laten luchten. Volgende keer haal ik wel de schoenplaatjes eraf want die waren licht geroest. (Sh51)
Ben dus nog niet helemaal tevreden maar het kan ermee door. Ze zien er wel weer supermooi uit!

---------------

• Prulleman
@Tom-Z ergens snap ik dat dit een principe kwestie is.. Maar je had em natuurlijk ook zelf in 15 minuten goed af kunnen stellen. Had je wat van geleerd + had je tijd en frustratie gescheeld.

(Soms moet je praktisch denken IPV principieel).

Je moet maar zo denken, als je op zondag een ritje met je maten hebt gepland en je komt er een uurtje voor vertrek achter dat er iets mis is met je fiets, dan heb je 2 opties, zelf fixen of thuis blijven.
Zelf dingen kunnen fixen aan je fiets is erg waardevol.

(Dat je dan nog steeds er voor kiest om em af en toe weg te brengen omdat je geen tijd of zin hebt is een ander verhaal, het gaat erom dat je sommige dingen zelf -kan- zoals je remmen en derailleurs afstellen, headset speling, ...

Strava

• Tom-Z
Prulleman schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:12:
@Tom-Z ergens snap ik dat dit een principe kwestie is.. Maar je had em natuurlijk ook zelf in 15 minuten goed af kunnen stellen. Had je wat van geleerd + had je tijd en frustratie gescheeld.
Het probleem was niet zo zeer de afstelling maar dat de derailleur verkeerd op het frame zat. Dat is iets dat gewoon één keer goed moet zijn en waar je daarna nooit meer iets aan zou hoeven doen. Mijn idee van een nieuwe fiets is dat je dan een perfect afgestelde derailleur krijgt en daar een tijdje mee kan fietsen voordat je zelf moet gaan sleutelen. Ik heb écht wel geprobeerd het zelf in orde te maken, maar weet je hoe frustrerend het is om een derailleur proberen af te stellen die niet goed op je frame zit?

Maar goed, de frustratie is vooral dat ik dus met twee fietsenmakers te maken heb gehad die allebei opzettelijk de instructies van Shimano negeren. "Ja meneer, maar als je hem zo laag monteert dan loopt hij ook weer makkelijk aan en dan krijgen we ook klachten. Je kan die derailleurs van Shimano eigenlijk nooit goed afstellen dat ze nérgens aanlopen. Het beste wat je kan doen is eigenlijk de kooi met een waterpomptang een beetje bijbuigen maar daar waren onze klanten het nooit mee eens dus dat doen we niet meer." 8)7

• Salteh
Ja meneer, maar als je hem zo laag monteert dan loopt hij ook weer makkelijk aan en dan krijgen we ook klachten. Je kan die derailleurs van Shimano eigenlijk nooit goed afstellen dat ze nérgens aanlopen. Het beste wat je kan doen is eigenlijk de kooi met een waterpomptang een beetje bijbuigen maar daar waren onze klanten het nooit mee eens dus dat doen we niet meer
Dat is er vast een van de 1x generatie 8)7 O-)

[ Voor 80% gewijzigd door Salteh op 23-10-2021 09:34 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:23

Phydomir

Dennis

Bekijk het positief. Je weet nu van twee fietsenmakers dat je er nooit meer heen hoeft te gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• mhr-zip
Tom-Z schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:29:
[...]
Je kan die derailleurs van Shimano eigenlijk nooit goed afstellen dat ze nérgens aanlopen.
Fietsenmakers blijf bij je leest, of in dit geval ebikes.

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:58

sebasd

rijdt op espresso

Vandaag voor het eerst sinds de gescheurde hamstring weer de 75km aangetikt. Lekker relaxt aan gedaan, was prima weer om te fietsen. Mooi rondje over de Veluwe gereden, tussendoor portie kibbeling wegwerken, wat een slecht leven..

Binnenkort me maar weer eens aan de 100+ wagen, en maar eens op de randonneur kalender een 200km ergens in het voorjaar of zo uitkiezen.

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 20:35
Sinds enkele weken haal ik op regelmatige basis het achterwiel uit de fiets om deze op een indoortrainer te plaatsen. Sinds de eerste keer al merkte ik op dat er geen ruimte is tussen de achterbrug en het plastic uiteinde van de steekas. Na enkele keren dit te doen, is er natuurlijk een stukje lak weg op de plaats waar deze altijd de achterbrug raakt. Mis ik hier een spacer of hoort dit zo?

Het achterwiel is pas de eerste keer verwijderd geweest in september bij een bikefit en ik kan mij totaal niet herinneren dat dit toen ook zo was. Zou er hier een spacer tussen gezeten hebben die vergeten terug te plaatsen is? Gaat hier over een 2021 Scott Addict 10.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAtDqX4ZyyBNxUNaVVVxQ8Ll52o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bN3F4BuITt8w59TQoFDX5dzr.jpg?f=fotoalbum_large

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 13:29

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vanmorgen stukje wezen fietsen en besloten dat mijn fietsgarderobe nog niet compleet is :p koude voeten is echt waardeloos. Ook maar een winddicht jack aanschaffen denk ik. Verder wel prachtig weer natuurlijk.

• Stancke
Deo_Volente schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:32:
[...]

Ik heb mogelijk hetzelfde probleem met mijn Canyon Ultimate rim '19 en Wahoo Kickr Core '19. De achteras zit net te krap, waardoor het frame bij gebruik de Kickr raakt.. Resultaat; stukje lak eraf. Ondanks hier niet voor gewaarschuwd werd bij Canyon dan wel Wahoo, geven beiden bedrijven niet thuis. Het laatste antwoord was dan ook; niet alle fietsen zijn compatibel.
Maar bij mij gaat het over de steekas van de fiets zelf, niets te maken met mijn indoortrainer.

Bij het uithalen van het wiel, ontstaat de schade omdat ik logischerwijs de steekas dien los te maken :)

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-01 22:41
Stancke schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Maar bij mij gaat het over de steekas van de fiets zelf, niets te maken met mijn indoortrainer.

Bij het uithalen van het wiel, ontstaat de schade omdat ik logischerwijs de steekas dien los te maken :)
De steekassen van mijn Diverge hebben een handgreep die je kunt verdraaien t.o.v. de as door hem en stukje van het frame af te trekken. Dan kun je altijd in de vrije ruimte schroeven. Kan dat bij jou ook?
Of je koopt een steekas van Syntace, die draai je met een inbussleutel los. Heb ik op mijn Merckx, ziet er ook nog strak uit zonder die rare greepjes naast je wiel.

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

DieAnder schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:01:
[...]

De steekassen van mijn Diverge hebben een handgreep die je kunt verdraaien t.o.v. de as door hem en stukje van het frame af te trekken. Dan kun je altijd in de vrije ruimte schroeven. Kan dat bij jou ook?
Of je koopt een steekas van Syntace, die draai je met een inbussleutel los. Heb ik op mijn Merckx, ziet er ook nog strak uit zonder die rare greepjes naast je wiel.
Ik vind de Canyon Quixle echt geniaal, mooi weggewerkt hendeltje, aan twee kanten een aangrijp punt, dus altijd plek om te draaien en geen imbus nodig.

Zat standaard bij mijn MTB geen idee of ‘ie ook op de racefietsen zit of dat ze hem alleen in boost hebben maar het ontwerp is in ieder geval top.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
Kluus schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Ik vind de Canyon Quixle echt geniaal, mooi weggewerkt hendeltje, aan twee kanten een aangrijp punt, dus altijd plek om te draaien en geen imbus nodig.

Zat standaard bij mijn MTB geen idee of ‘ie ook op de racefietsen zit of dat ze hem alleen in boost hebben maar het ontwerp is in ieder geval top.
Ik zie hem bij Canyon alleen voor 148 naven (of ik kijk niet goed). Nu zie ik maar een foto op de site van Canyon maar ik vermoed dat het werkt als dit?

YouTube: RapiLock Road Bike Modular Thru-Axle Kit w/ Hidden Lever

www.vanspeykwheels.nl

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

ElGreco schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:40:
[...]

Ik zie hem bij Canyon alleen voor 148 naven (of ik kijk niet goed). Nu zie ik maar een foto op de site van Canyon maar ik vermoed dat het werkt als dit?

Yep precies dat, ideaal zoiets wat mij betreft.

• Bacchus
  • Laatst online: 15-01 14:02
Tom-Z schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:29:
[...]
[... fietsenmakersverhaal ..]
Maar goed, de frustratie is vooral dat ik dus met twee fietsenmakers te maken heb gehad die allebei opzettelijk de instructies van Shimano negeren. "Ja meneer, maar als je hem zo laag monteert dan loopt hij ook weer makkelijk aan en dan krijgen we ook klachten. Je kan die derailleurs van Shimano eigenlijk nooit goed afstellen dat ze nérgens aanlopen. Het beste wat je kan doen is eigenlijk de kooi met een waterpomptang een beetje bijbuigen maar daar waren onze klanten het nooit mee eens dus dat doen we niet meer." 8)7
Excuses van het lichte leedvermaak en heel erg bedankt voor het delen. :) Als ik dit soort verhalen lees ben ik wel blij dat ik toch minstens één betrouwbare en serieuze fietsenmaker in de buurt weet te vinden.

• Galois
  • Laatst online: 13:13

Galois

1811 - 1832

Bacchus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Excuses van het lichte leedvermaak en heel erg bedankt voor het delen. :) Als ik dit soort verhalen lees ben ik wel blij dat ik toch minstens één betrouwbare en serieuze fietsenmaker in de buurt weet te vinden.
Hahahaha... 'met een waterpomptang bijbuigen' ;w

Ik ben blij dat ik dit soort dingen echt toch zelf kan :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:11

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 22:40:
[...]

Oeh..die had ik al wel eens gezien, maar die blijf erg nice!

(Ook het hele instructiefilmpje en manier waarop je de as "configureert", nice!

[ Voor 8% gewijzigd door McMiGHtY op 25-10-2021 11:04 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:58
Galois schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

'met een waterpomptang bijbuigen' ;w

Ik ben blij dat ik dit soort dingen echt toch zelf kan :)
Het bijbuigen met een waterpomptang lukt mij ook wel; ik loop daarna alleen vast bij het afstellen. ;)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:55

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Tjebakka schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:57:
Ik ga een nieuw frame opbouwen. Voor The Ride wilde ik toch graag weer iets nieuws. En het is natuurlijk hartstikke leuk om iets nieuws te bouwen en te hebben ;) Als het goed is komt onderstaande frame deze of volgende week binnen. Ik ga voor een groot deel mijn Ultegra R8050 groep overzetten, en heb nieuwe shifters en remklauwen aangeschaft om te upgraden naar schijfremmen (R8070).

Qua wielen weet ik het nog niet helemaal. Wel tubeless in ieder geval. En het liefst 38mm hoge velgen.

Zin in hem op te bouwen! Op mijn huidige wil ik een tweedehands 105-groep zetten voor op de Tacx.

Velobuild VB-R-177. Ander stuur bij besteld dan op de foto staat.
[Afbeelding]
Frame is inmiddels een weekje binnen en dat ziet er allemaal goed uit. Ook de nieuwe shifters en remklauwen zijn binnen en inmiddels deels gemonteerd.

Verder besteld:

Velgen: Farsports Feder Disc 26mm breed 40 diep
Banden: Schwalbe Pro One TLE Skinwall
Nieuwe junction box om in het stuur te verwerken (Shimano EW-RS910 Junction-A)
Shimano XT RT-MT800 remschijven (140mm en 160mm)
en verder wat klein grut zoals een trapas, stuurlint en ventielen.

Hopelijk zijn de wielen er snel, maar volgens Farsports kan dat nog wel tot midden december duren.

If it aint fixed, it's broken.

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-01 13:06
Hebben jullie nog tips voor een betaalbaar alu/staal racefiets frame?
Eisen zijn
  • niet te agressief qua geometrie, moet fijn zitten voor 4-6 uur ritjes
  • thru axle + flat mount disc brake
  • min. 30mm liefst 35mm tyre clearance + mudguards
  • betaalbaar.
Ik overweeg dan mijn GRX400 groep over te zetten op deze als commuter en de carbon grizl te voorzien van een rival 1x of sram xplr groep. Ik gebruik die laatste nu ook op de weg met 2de wielset.

Heb tot nog toe de Sonder colibri AL gevonden die aan de eisen voldoet, voor 400 euro. Eventueel wat uit Azië importeren kan ook, heb lichte voorkeur voor staal maar dat zou meer kosten denk ik. Genesis equilibrium disc is ook mooi maar lijkt niet onder 800 euro te krijgen. Hoeft niet direct leverbaar te zijn.

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
cedrix5 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:13:
Hebben jullie nog tips voor een betaalbaar alu/staal racefiets frame?
Eisen zijn
  • thru axle + flat mount disc brake
  • min. 30mm liefst 35mm tyre clearance + mudguards
  • betaalbaar.
Ik overweeg dan mijn GRX400 groep over te zetten op deze als commuter en de carbon grizl te voorzien van een rival 1x of sram xplr groep. Ik gebruik die laatste nu ook op de weg met 2de wielset.

Heb tot nog toe de Sonder colibri AL gevonden die aan de eisen voldoet, voor 400 euro. Eventueel wat uit Azië importeren kan ook, heb lichte voorkeur voor staal maar dat zou meer kosten denk ik. Genesis equilibrium disc is ook mooi maar lijkt niet onder 800 euro te krijgen. Hoeft niet direct leverbaar te zijn.
Wat is jouw maat bij Genesis? Bij Andless nog een overjarig Equilibrium frameset voor 400 te koop. Direct af te halen in Vlaardingen.

www.vanspeykwheels.nl

• cedrix5
ElGreco schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:17:
[...]

Wat is jouw maat bij Genesis? Bij Andless nog een overjarig Equilibrium frameset voor 400 te koop. Direct af te halen in Vlaardingen.
Dat is een hele mooie inderdaad, had die al gespot op marktplaats, maar M is zeker te klein. Denk XL fijnste misschien L met lange stem. Grizl L past perfect (vrijdag bikefit op gedaan bij SMA midden Nederland en enige wijziging was zadel 3mm hoger :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door cedrix5 op 25-10-2021 17:24 ]

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:13
Weet iemand toevallig of Mantel korting/gratis accessoires geeft bij aanschaf van een nieuwe fiets? Toevallig komt er binnenkort een fiets op voorraad die ik graag zou willen.

Just do it.

• Stancke
Rednas_N schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:30:
Weet iemand toevallig of Mantel korting/gratis accessoires geeft bij aanschaf van een nieuwe fiets? Toevallig komt er binnenkort een fiets op voorraad die ik graag zou willen.
Alvast niet als je online besteld :)

• Prulleman
Zou er niet teveel van verwachten.. voor jou 10 (of meer) anderen die die fiets zonder onderhandelingen ook zouden kopen.

Afhankelijk van de prijsklasse en of de fiets voor adviesprijs te koop staat of al daaronder zou je misschien een bidonhouder of een setje pedalen kunnen scoren, maar dan houdt het ook wel op denk ik

Strava

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Corpii

Le Tostie

Bij mantel krijg je geen accessoires erbij. Althans dat was zo toen ik daar werkte en ik kan me niet voorstellen dat met de huidige tekorten op de markt dat dat beleid veranderd is.

• DDX
cedrix5 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:13:
Gewoon fiets kopen met goede maat, of je er nou 1 uur of 12 uur op fietst maakt dan niet uit 8)

• Kluus
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Edit: Kan niet meer vinden waar ik op reageerde, verkeerde topic denk ik…

[ Voor 137% gewijzigd door Kluus op 25-10-2021 21:56 ]

• rolandos582
  • Nu online
Kluus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:53:
Edit: Kan niet meer vinden waar ik op reageerde, verkeerde topic denk ik…
Het grote fietskleding topic

• cedrix5
DDX schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:52:
[...]

Gewoon fiets kopen met goede maat, of je er nou 1 uur of 12 uur op fietst maakt dan niet uit 8)
Er is wel degelijk verschil naargelang de drop van het stuur tegenover zadel (ofwel stack). Tot op zeker punt kan je dat natuurlijk compenseren met groter frame + kleinere stem of andersom. Alleen sommige fietsen lenen zich er beter toe om tikje meer rechtop te zitten (bv. bij Canyon is een endurace veel relaxter dan een aeroad)

• DDX
Tuurlijk is er een verschil in drop als je een grotere stack neemt.
Maar waarom zou dat beter zijn als je een langere rit maakt ?

• cedrix5
DDX schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:56:
Tuurlijk is er een verschil in drop als je een grotere stack neemt.
Maar waarom zou dat beter zijn als je een langere rit maakt ?
Omdat als je drop verder is de hoeken overal extremer worden, dan moet je lichaam dat aankunnen voor langere tijd. Ik had vroeger een Cube Agree die wat agressiever zit dan de Grizl nu, dat was altijd een uitdaging voor mijn nek/zitpositie vanaf 4 uur. De drops gebruikte ik ook veel minder. Heb hier het stuur vervangen voor een salsa cowchipper waar de drops ook hoger zitten, naast de hogere stack. Anderzijds, als ik KOM'etjes op strava zou ambiëren was geometrie van vorige fiets fijner, dat zat ook prima voor alle ritjes onder de 4 uur.

• DDX
cedrix5 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:04:
[...]

Omdat als je drop verder is de hoeken overal extremer worden, dan moet je lichaam dat aankunnen voor langere tijd.
Wat ik dus zei, je moet gewoon goed op je fiets zitten.
Of dat nou voor 2 uur is, of voor 12 uur. (of 20 uur)

• mhr-zip
DDX schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Ben ik met je eens. Ik kan wel agressiever zitten, ik denk dat ik dan goed en snel bezig ben.

In de praktijk trap ik gewoon minder vermogen, en zit (zat) het sneller zijn vooral tussen mijn oren.

• cedrix5
DDX schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:13:
[...]

Klopt, maar 'goed op de fiets zitten' is wel telkens een andere houding naargelang de hoeveelheid tijd die je plant te spenderen op die fiets. Anders kan je zeggen dat je frame geometrie puur afhangt van je persoonlijke lichaamsbouw en niet van je soort ritten die je maakt, wat niet klopt mijn inziens.

• DDX
Nou ik pak niet een andere geometry als ik 15 uur ga fietsen dan dat ik een ritje maak van 1 uur.
Dus ik ben het niet met je eens ;)

Al mijn fietsen zijn (ongeveer) gelijk afgesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 25-10-2021 23:37 ]

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-01 09:07
Het najaar is er weer, en dat betekend dit jaar voor mij: nieuwe fiets kopen!

Ik heb altijd een reguliere racefiets gehad met een wat agressievere zithouding, maar ik merkte dat dit me vaak parte speelde bij langere tochten (wat ik liever doe dan toptijden neerzetten). Ik ben van plan om met de volgende fiets dagen te gaan fietsen. Denk aan Rotterdam - Parijs of een rondreis in Zwitserland, maar daarnaast wil ik hem ook gebruiken voor woon-werkverkeer als het weer mee zit.

Ik heb de Trek Domane AL 5 2021 Disc op het oog, een endurance racefiets. Mijn vragen zijn nu: gezien de beschrijving, wat is jullie mening over deze fiets, en waar zouden jullie zo'n fiets kopen in regio Zuid Holland? 12GO biking heb ik wel degelijke ervaringen mee, maar misschien is een specialist beter? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
RobinR schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 09:25:

Ik heb altijd een reguliere racefiets gehad met een wat agressievere zithouding, maar ik merkte dat dit me vaak parte speelde bij langere tochten (wat ik liever doe dan toptijden neerzetten). Ik ben van plan om met de volgende fiets dagen te gaan fietsen. Denk aan Rotterdam - Parijs of een rondreis in Zwitserland, maar daarnaast wil ik hem ook gebruiken voor woon-werkverkeer als het weer mee zit.

Ik heb de Trek Domane AL 5 2021 Disc op het oog, een endurance racefiets. Mijn vragen zijn nu: gezien de beschrijving, wat is jullie mening over deze fiets, en waar zouden jullie zo'n fiets kopen in regio Zuid Holland? 12GO biking heb ik wel degelijke ervaringen mee, maar misschien is een specialist beter? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Als ik me niet vergis heeft @wisselwerking meerdere monstertochten volbracht op dit model ;)

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
@RobinR "dagen" als in meerdaagse bikepacking tochten? Zolang je het licht houdt, dus niet volledig zelfvoorzienend kamperen, lijkt mij deze perfect.

Flickr - Strava

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-01 16:15

Zuid-Holland is best groot, maar als ik advies mag geven zou ik een keer bij Remco's cycle service in Zoetermeer langs gaan. Het aanbod in fietsen is kleiner, maar je word er uitstekend geholpen. Als je op zoek bent naar een andere afstelling kan hij uitstekend helpen.

• mhr-zip
SmashCruiser schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:27:
[...]

Zuid-Holland is best groot, maar als ik advies mag geven zou ik een keer bij Remco's cycle service in Zoetermeer langs gaan. Het aanbod in fietsen is kleiner, maar je word er uitstekend geholpen. Als je op zoek bent naar een andere afstelling kan hij uitstekend helpen.
Remco staat zeker goed bekend. Alleen is hij volgens mij geen Trek dealer.

• Bacchus
Als je dit zo schrijft vraag ik me vooral nog af: waarom moet het (nog) een racefiets zijn en niet een randonneur? Die lijkt mij bij uitstek geschikt voor sportieve meerdaagse ritten waarbij je niet met het mes tussen de tanden maar wel met enige bagage wil rijden.

• DDX
Trek Domane is prima fiets, wel erg hoge stack in het standaard model.
Maar als je dat zoekt niets mis mee.

Ruimte voor brede banden. (al weet ik niet hoe breed het AL model kan, is net ff anders dan het carbon model)
Carbon hadden ze ook als gravelbike kunnen verkopen want officieel mogelijkheid tot 38mm banden.

• wisselwerking
  • Laatst online: 21:59
Trek Domane AL5 2021 kan officieel tot 35mm banden aan, officieus tot 40mm geloof ik. Tot nu toe red ik mij prima, ook onverhard, op de 32mm banden die er standaard onder zitten.

Voor bikepacking is hij ook prima geschikt. Ik had in september bij mijn BRM1200 ook een tent, slaapzak, luchtbed mee, naast eten, drinken e.d. Dus wat mij betreft zeker wel geschikt.

En als je wat harder wil dan kun je het stuur natuurlijk nog wel wat lager zetten voor wat aero voordeel. Zelfs met die brede banden, en relaxte geometrie kan ik nog hard genoeg.

Ik ben in elk geval nog steeds erg blij met de Trek (eigenaar sinds februari).

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-01 09:07
GWBoes schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:24:
@RobinR "dagen" als in meerdaagse bikepacking tochten? Zolang je het licht houdt, dus niet volledig zelfvoorzienend kamperen, lijkt mij deze perfect.
Yes, bikepacking is inderdaad een van de doelen. In de eerste instantie wil ik gebruik maken van hostels/BnB of couchsurfing, maar ik sluit niet uit dat ik deels zelfvoorzienend (wel met tentje, maar gewoon onderweg ergens avondeten) een tocht wil gaan maken :P
Trek Domane AL5 2021 kan officieel tot 35mm banden aan, officieus tot 40mm geloof ik. Tot nu toe red ik mij prima, ook onverhard, op de 32mm banden die er standaard onder zitten.

Voor bikepacking is hij ook prima geschikt. Ik had in september bij mijn BRM1200 ook een tent, slaapzak, luchtbed mee, naast eten, drinken e.d. Dus wat mij betreft zeker wel geschikt.

En als je wat harder wil dan kun je het stuur natuurlijk nog wel wat lager zetten voor wat aero voordeel. Zelfs met die brede banden, en relaxte geometrie kan ik nog hard genoeg.

Ik ben in elk geval nog steeds erg blij met de Trek (eigenaar sinds februari).
Kijk, goed om te horen. Bedankt voor je input :D

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:13

Ik heb er een sinds januari van dit jaar en ben er erg blij mee. Goede kwaliteit, goed in elkaar geschroefd. Zowel voor kortere als langere afstanden. Klimmen kan hij ook heel leuk (hoewel hij wat zwaarder is dan soortgenoten, ik ben niet zo'n grammenteller dus ik vind dat niet zo'n bezwaar). Hij kan brede (gravel)banden aan. Isospeed decoupler om schokken te absorberen, werkt heel fijn. Endurence betekent nou overigens ook weer niet dat je in een luie leunstoel op wielen fietst overigens. Zadeltas niet nodig, want er zit een opbergcompartiment in de onderbuis waar al het nodige in kan. Hij is wel aan de prijs, maar ik heb hem van Trek zelf en kon nog een leuke korting bedingen (januari 2021). Maar ik ben er daarna nooit meer geweest (standaard onderhoud doe ik zelf).
Kortom, ik zou het doen als je er een te pakken kan krijgen. In Rotterdam zit een Trek winkel, hun voorraad beheren ze landelijk en zelfs internationaal (mijn fiets kwam uit de UK voorraad, zo werd verteld bij de levering).

• nomar109
RobinR schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:38:
[...]

Yes, bikepacking is inderdaad een van de doelen. In de eerste instantie wil ik gebruik maken van hostels/BnB of couchsurfing, maar ik sluit niet uit dat ik deels zelfvoorzienend (wel met tentje, maar gewoon onderweg ergens avondeten) een tocht wil gaan maken :P
Er zitten ook aansluitpunten op het frame voor rekjes en beugels e.d., dus voor bepakking zijn er wel mogelijkheden. Max gewicht (incl berijder) is 125kg geloof ik.

• wisselwerking
  • Laatst online: 21:59
@nomar109 volgens mij heb jij het niet over de AL5. Die heeft namelijk geen opbergvakje

• nomar109
wisselwerking schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:58:
@nomar109 volgens mij heb jij het niet over de AL5. Die heeft namelijk geen opbergvakje
Ah ja. Ik heb de SL5, de carbon versie.

• Bacchus
nomar109 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:49:
[...]
Endurence betekent nou overigens ook weer niet dat je in een luie leunstoel op wielen fietst overigens.
Hoeft niet, kàn wel en het is nog aero ook. Als comfort en rendement belangrijker zijn dan regels en imago, kun je het overwegen.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nomar109 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:49:
[...]
Kortom, ik zou het doen als je er een te pakken kan krijgen. In Rotterdam zit een Trek winkel, hun voorraad beheren ze landelijk en zelfs internationaal (mijn fiets kwam uit de UK voorraad, zo werd verteld bij de levering).
Rekening houden dat deze Trek winkel ook geen voorraad heeft momenteel. Twee maanden geleden heeft mijn vriendin hier haar fiets besteld (Emonda ALR5) en dit zou de enige zijn die een verwachtte levertijd had, de rest was geen datum van bekend. Die 27 september hebben ze niet gehaald, vooralsnog verwachten ze hem pas ergens in Januari.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Nog meer mensen die bezig waren met alle gemeentes in Nederland in te kleuren?

De ontwikkelaar stopt er nu helaas mee...

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:58
DutX schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:14:
Nog meer mensen die bezig waren met alle gemeentes in Nederland in te kleuren?

De ontwikkelaar stopt er nu helaas mee...
[Twitter]
Ik voel een nieuwe Tweewielers podcast aankomen... Of zouden ze nu juist te druk zijn om nog ff alle gemeentes in te kleuren :X

Zou wel mooi zijn als het overgenomen wordt gezien de populariteit. Overigens zelf nooit aan begonnen.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
Morrar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:57:
[...]

Ik voel een nieuwe Tweewielers podcast aankomen... Of zouden ze nu juist te druk zijn om nog ff alle gemeentes in te kleuren :X

Zou wel mooi zijn als het overgenomen wordt gezien de populariteit. Overigens zelf nooit aan begonnen.
De gemeentes kleuren kan met Statshunters ook.

Komoot

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:44
Morrar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:57:
[...]

Las op twitter dat Martijn Hendriks nog maar 3 gemeenten hoeft, dat moet lukken in 11 maanden

• mhr-zip
MaSw85 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:49:
[...]

De gemeentes kleuren kan met Statshunters ook.
Ja, @aansteekblokje maakt er echt wat moois van!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik ben genoodzaakt om de body van mn DT swiss RR551 achterwiel met DT Swiss 350 naaf te vervangen. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Wellicht dat een van jullie kan helpen
https://www.bike24.com/p249529.html
Als ik puur naar het plaatje kijk, dan komt deze overeen met de body die ik nu heb. Echter staat in de tekst dat dit een body is om van 10 speed naar 11 speed om te bouwen. Ik heb nu al 11 speed.
Maar kan ik bv deze ook plaatsen?https://hollandbikeshop.c...e-body-540-staal-shimano/

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:42

KipCurreh

Nightcrawler

Vanmorgen tijdens het WW verkeer in de Antwerpse haven nog maar eens lek gereden, en hoorde ook soms een rare tik onderweg.

Bij nadere inspectie blijkt er een spaak afgebroken te zijn aan de nippel.

De vraag is nu kan ik naar huis rijden op dit wiel? Ik weet dat dit niet fantastisch is vanwege mogelijkse slag in het wiel, maar het is maar een 30km vlakke rit en dan staat hij toch terug thuis.

Daarna rijd ik er niet meer op tot de spaak vervangen is

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Pagina: 1 ... 359 ... 701 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).