[m noessage=68159626,noline]stevens20 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:41[/message]:
Vandaag eens geprobeerd om 40k zo hard mogelijk te fietsen. Waar ik, toen ik de fiets een aantal maanden terug kocht, blij was dat ik een langer stuk 28km/u kon fietsen heb ik goede progressie geboekt. Vandaag, ondanks de wind, een gemiddelde van 30,6km/u over 40km gehaald in mijn eentje. Stiekem wel trots op.
Dat heb je ook verdiend! Trots mag je zeker zijn. Bedenk dat er altijd wel iemand is die langer/sneller/vaker fietst.
Je moet érgens starten. 50km tegen 27 gemiddeld is heus niet verkeerd, er zijn er voldoende die het niet halen en toch een (veel) duurdere fiets hebben staan. Basis is prima, gewoon verder gaan, regelmatig fietsen (ook bij minder weer), goed herstellen en af en toe eens op het randje gaan qua gemiddelde en/of afstand.
Ankona schreef op zondag 25 juli 2021 @ 16:47:
[...]
Die tempo's van anderen..... kan heel frustrerend zijn. Denk je met een redelijke conditie op de fiets te stappen, trap je al flink boven je comfort om over 30km een gemiddelde van 24km/h te halen. Zie je anderen doodleuk met 30km/h+ rondjes van 80km wegtrappen.
(Ik heb wel het idee dat met gericht trainen - tempo tochtjes, intervallen - een snelle verbetering mogelijk is. Als je dat zou willen....)
Zoals ik al zei, er is altijd wel iemand die vaker/sneller/verder fietst. Die heeft er meer tijd/zin/gelegenheid voor en dat is lastig aanpassen. Ik woon bijvoorbeeld redelijk dicht bij werk (28km) en mijn werkgever ondersteunt fietsen vrij aardig, ik kan er douchen, fiets op kantoor opbergen, koelkast voor eten mede voor mijn behoefte aangeschaft (klein bedrijfje). Als ik dan eens 5 dagen op kantoor ben (vaak extern bij klanten) dan ga ik 3-5 dagen in de week met de fiets naar werk. Met wat omwegen erbij heb ik dan 300km in de week extra erbij, bovenop de avond/weekend routine. Dat helpt ontzettend voor je conditie en inspiratie.
Overigens heb ik wel enkele forumgenoten die ik als bron van inspiratie gebruik, dan zie ik iemand 200 of 300 km fietsen en dan gebruik ik dat als volgende doel. Een HBO docent van mij fietste alles wat maar te fietsen was, zat je 60km verder op stage, hij kwam per fiets op stage bezoek. Ik lag eens in het ziekenhuis, 90km van zijn huis en kwam hij even per fiets op ziekenbezoek

. Is altijd een voorbeeld gebleven en zo heb ik afgelopen jaar ook een dag per fiets gaan werken in Eindhoven (woon in Maastricht). Dat was een doel van de bucketlist.
Je kunt heel afgunstig kijken naar de prestaties van een ander,maar kunt ze ook gebruiken om een stipje op de horizon te zetten.
Ter inspiratie mijn rit van afgelopen woensdag. Solo, 2x pauze van kwartiertje. En ook hier kan wel weer iemand de overtreffende trap over neerzetten, ik ben ook al 48 jaar oud en herstel niet meer zó makkelijk. Na zo'n rit moet ik het de dagen erna iets rustiger aan doen.
Er is altijd baas boven baas, vergeet dat nooit en ga gewoon verder met je huidige conditie te verbeteren.
[
Voor 90% gewijzigd door
Ramon 73 op 25-07-2021 18:58
]