Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
Dat, en Vierhouten, Elspeet, Uddel, Stroe, Radio Kootwijk, Garderen, Speuld, Leuvenum etc op welke manier dan ook aan elkaar verbinden is allemaal de moeite waard daaravdongen schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:47:
[...]
Net ook een weekje Epe gedaan en de fiets meegenomen voor de afwisseling.
Sowieso kun je de IJsseldijk in je routes opnemen, maar ook door het Veluwse bos zijn mooie paden. Zie bijvoorbeeld https://www.komoot.nl/tou...5V77TguwKnRudYJiT&ref=wtd
Van het weekeinde over de zandpaden van de Achterhoek wezen rijden..stukje mtb route erbij gepakt.. gemiddeld ..19km/u.wisselwerking schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:33:
Data is overrated. Gewoon lekker fietsen en genieten. Ik snap daarom die gravelhype ook wel. Dat is meer gericht op genieten.
Ik heb de fietscomputer eigenlijk maar voor 2 dingen, route tracken en navigatie.
Maar wel heerlijk een paar uur buiten geweest, toch die steile afdaling gepakt..en een redelijk lekker broodje gezond gegeten onderweg met een goed bakkie koffie.
Helemaal goed..en heerlijk relaxed. Ik begin dat steeds meer te waarderen. (Al is 150km stoempen op de racefiets ook nog steeds leuk)
Ik heb onder andere deze gereden:
:strip_exif()/f/image/5bIktEeROtAnyIMH0cK0jjJ0.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarbij ik bijna een slang doormidden reed die op het fietspad lag! Erg tof!
En deze:
:strip_exif()/f/image/XoL0X9zcEjQiqPbX4tEB0x5y.jpg?f=fotoalbum_large)
avdongen schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:47:
[...]
Sowieso kun je de IJsseldijk in je routes opnemen, maar ook door het Veluwse bos zijn mooie paden. Zie bijvoorbeeld https://www.komoot.nl/tou...5V77TguwKnRudYJiT&ref=wtd
Meh
Ach, ik rijd nog vrijwel dagelijks met buiscommandeurs op mijn randonneur. Het kost je een seconde extra om te schakelen maar je zit echt niet zomaar met je vingers tussen de spaken. Als je het echt bont maakt (bv. diep in de beugels zit) veeg je een keer langs je voorband.rolandos582 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:55:
[...]
[Afbeelding met buiscommandeurs]
Succes met schakelen
Niet dat het opweegt tegen het extra reiken (zeker niet op een racefiets) maar ze hebben ook serieuze voordelen: je schakelkabels zijn korter en rechter en je kan ze altijd terugzetten op frictie als je index ernaast zit. Remgrepen en sturen zijn eenvoudiger en dus robuuster en makkelijker in het veld te repareren.
Oh inderdaad! Maar die heeft godzijdank geen toe-clips...Stoney3K schreef op zondag 25 juli 2021 @ 20:49:
Shimano Tourney nog wel. Het mag wat kosten daar bij de Lidl
Eigenlijk niet veel anders dan de Triban RC100 van de Decathlon dus, behalve dat die 70 euro goedkoper is.
https://www.decathlon.nl/...-rc100-grijs/_/R-p-305831
Ik ben eens benieuwd hoeveel van die fietsen over een paar maanden op MP worden gedumpt voor 75 euro omdat die "beginnende Jumbo Visma-rijders" de sport toch niet zo zagen zitten. Misschien leuk als los framesetje om aan te klussen, oud 105 of UItegra groepje met STI's er op en het is ineens een veel capabeler fiets.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik tel alle meters gewoon mee. Fietsen is fietsen.Ramon 73 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:15:
[...]
Nope! Autopauze staat op zodra gestopt en de logging gaat 200mtr van huis aan. Wel sla ik de hoofdrit 2-3km voor thuiskomst op, kan ik het resterende stukje cooling down doen. 3km is niet veel op 100+km
---------------
Ene Lance reed ook jarenlang met één downtube shifter omdat het lichter was dan een reguliere shifter, toch niet geheel onfortuinlijk deed hij dat.Bacchus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:49:
[...]
Ach, ik rijd nog vrijwel dagelijks met buiscommandeurs op mijn randonneur. Het kost je een seconde extra om te schakelen maar je zit echt niet zomaar met je vingers tussen de spaken. Als je het echt bont maakt (bv. diep in de beugels zit) veeg je een keer langs je voorband.
Niet dat het opweegt tegen het extra reiken (zeker niet op een racefiets) maar ze hebben ook serieuze voordelen: je schakelkabels zijn korter en rechter en je kan ze altijd terugzetten op frictie als je index ernaast zit. Remgrepen en sturen zijn eenvoudiger en dus robuuster en makkelijker in het veld te repareren.
Me too. Ik stop de rit 2-3km voor huis, ga rustiger fietsen voor de cooling down en start een nieuwe rit. Wel de kilometers, niet de terugval in gemiddelde.Mistraller schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:06:
[...]
Ik tel alle meters gewoon mee. Fietsen is fietsen.
Ene Jan U doet hetzelfde, lijkt het.MJV schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:07:
[...]
Ene Lance reed ook jarenlang met één downtube shifter omdat het lichter was dan een reguliere shifter, toch niet geheel onfortuinlijk deed hij dat.
[Afbeelding]
Daar fiets ik ook wel eens (vanuit Zwolle). Lekker stukje tussen Heerde en de Eperweg.avdongen schreef op zondag 25 juli 2021 @ 23:47:
[...]
Ik weet bijv. hoeveel km ik vorig jaar heb gefietst. Dat is ook wat een Strava en andere sites/apps vooral bijhouden en je laten weten. Niet de gemiddelde snelheid in 2020 bijvoorbeeld.
1. Watts (en specifieker misschien nog wel normalized power)
2. TSS (trainingsload per week / rit)
3. Trainingsuren per week / rit
4. Hartslag
5. Slaap uren
Tip: intervals.icu
-. Avg: meer voor sociale impact / apenrots gedrag. Voegt niets toe w.b.t. inzicht in trainingsvoortgang. Is enkel 'leuk' om zo nu en dan te pochen voor je Strava followers (wegraceje of op een leuk segment). Ik woon in de stad dus doorgaans is mijn gemiddelde om zeep alleen al door stoplichten en je geen tempo kunt rijden.
Afstand is trouwens ook niet echt relevant. Denk dat eerder tijdsduur. Ik denk nooit, ff 40 a 45 km fietsen. Ik denk wel, heb anderhalf uur, ff rondje maken. En of dat dan op 35 of 45 km uitkomt is het gevolg van de omstandigheden.
Exact expert nodig?
Alles voor Strava hé... Uw vrienden zouden het eens moeten zien dat je aan 29,9km/u gemiddelde hebt geredenCrazy D schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:56:
Tjah de obsessie rondom het gemiddelde. Vind persoonlijk het best sneu om een paar km van huis de fietscomputer te stoppen zodat je gemiddelde niet dropt. Echt lekker boeiend. Maar goed, het is natuurlijk ook lekker boeiend dat ik dat vind
Ik denk ook zo... en als ik afspreek met vrienden is het altijd: hoelang kan jij rijden? En of ik nu 100 of 90 km heb, I don't care...Afstand is trouwens ook niet echt relevant. Denk dat eerder tijdsduur. Ik denk nooit, ff 40 a 45 km fietsen. Ik denk wel, heb anderhalf uur, ff rondje maken. En of dat dan op 35 of 45 km uitkomt is het gevolg van de omstandigheden.
En pochen naar anderen? Ik deel mijn strava niet actief en dat boeit mij dus totaal niet. Zo sociaal ben ik niet.
alles kan off-topic
Het grote - 18 september Tweakers Social Ride- Topic
Verwijderd
En dan sta je na 1,5 uur op 8 km van huis... Shit, tijd is omCrazy D schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:56:
Afstand is trouwens ook niet echt relevant. Denk dat eerder tijdsduur. Ik denk nooit, ff 40 a 45 km fietsen. Ik denk wel, heb anderhalf uur, ff rondje maken. En of dat dan op 35 of 45 km uitkomt is het gevolg van de omstandigheden.
Ja. Als je niet meer tijd hebt...Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:44:
[...]
En dan sta je na 1,5 uur op 8 km van huis... Shit, tijd is om
En in mijn klim-tempo is anderhalf uur fietsen ook een Alpe d'Huez op rijden
Exact expert nodig?
Dat snap ik heel goed. Ik vind het ook geinig om te zien of ik, als ik een goed gevoel had over een stukje rit, of ik m'n segmentje verbeterd heb. Helaas houdt Strava geen rekening meer weer en wind, dus als je eenmaal een keer al-dan-niet bewust met meewind geknald hebt zul je dat bij een normale rit niet meer verbeteren.Ankona schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:31:
Afstand, gemiddelde snelheid, segment snelheid... Ik vind het vooral leuk voor mijzelf om een beetje te zien hoe ik me ontwikkel. (en of ik elke maand wel voldoende buiten speel) Ik heb geen olympische ambities dus train ook niet echt, soms vind ik het wel leuk om mijzelf uit te dagen.
En pochen naar anderen? Ik deel mijn strava niet actief en dat boeit mij dus totaal niet. Zo sociaal ben ik niet.
Ik vind alleen de gemiddelde snelheid van de hele rit totaal nietszeggend. En dus snap ik er niets van dat je een paar km van huis de tijd stopt zodat je gemiddelde niet daalt. Dan denk ik, als er wat ouderen voor je rijden waar je niet langs kunt... stop je dan helemaal zodat auto-pause inhaakt en je geen gemiddelde snelheid achter bejaarden verliest? Bij een stoplicht niet rustig uitrollen maar zo laat mogelijk hard remmen zodat ook daar auto-pause ervoor zorgt dat het gemiddelde niet daalt? Daar verbaas ik me over (want ik weet dat er mensen zijn die dat dus echt doen
Exact expert nodig?
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Ik denk dat @GerbenBK niet helemaal serieus isHoiz schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:40:
Met bovenstaande ben ik het zelf toch niet helemaal eens.. Met een flinke tegenwind vind ik het toch moeilijk relativeren hoe "hard" ik nu ga zonder power meter. Zeker als de meter onder de 27 begint te tikken is het wel fijn om te zien of je nu echt een slechte dag hebt of dat je toch gewoon netjes je vermogen wegtikt. Het zijn maar nummertjes maar het voelt denk ik fijner om een vast vermogen weg te trappen dan snelheid. Maar goed, ik ben ook maar een beginner
Exact expert nodig?
Interessant punt. Als je het zo stelt, komt bij mij wel de vraag op "Waarom fiets je dan niet alleen rechtdoor bergaf en met rugwind in een VeloX-achtige fiets?" Dan kun moet je nl. toch best richting de 200 km/u kunnen halen.GerbenBK schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:21:
Ik vind snelheid het allerbelangrijkst. Wattages ed is allemaal leuk en aardig maar uiteindelijk gaat het me er om om hard te gaan..... Anders had ik mn assioma's net zo goed op mn stadsbarrel kunnen monteren.
Zonder sensoren is snelheid wel een van je weinige graadmeters om te zien of je een beetje lekker bezig bent geweest. Anderzijds werkt het ook erg contraproductief waar je bij tegenwind te lang boven je norm kan gaan presteren. Zelf ben ik voornemens binnenkort over te stappen op een PM, ik denk dat dat wat meer rust geeft in ritten waardoor ik uiteindelijk ook makkelijker lange afstanden kan fietsen.
Over de tijd zie je wel dat je gemiddelde snelheden en afstanden zich ontwikkelen en daarbij ook de hartslag lager wordt. Als ik dat zie dan vind ik dat ik goed bezig ben. Verder kijk ik nog naar de trapfrequentie, dat is iets wat ik nog wel een klein beetje omhoog wil hebben.
alles kan off-topic
En houd die garmin trainingstatus tevreden.
Omdat 17kmu op een lange klim van 7% voor mij ook heel snel / hard isBacchus schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:52:
[...]
Interessant punt. Als je het zo stelt, komt bij mij wel de vraag op "Waarom fiets je dan niet alleen rechtdoor bergaf en met rugwind in een VeloX-achtige fiets?" Dan kun moet je nl. toch best richting de 200 km/u kunnen halen.
Tis gewoon relatief en ik kan zelf vrij goed aanvoelen wanneer ik diep ga of niet. Vermogen is voor mij een leuke toevoeging die me helpt inzicht te krijgen mijn training en vooruitgang. Oh en ik hou van gadgets en data...:)
maar dan heb je ook meer (ruimte voor) spiermassa en langere hefbomen.rolandos582 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:58:
Snelheid heeft ook weer met aerodynamica te maken, ik ben met 1,96 en 88kg nou niet bepaald klein... Dus ik moet om harder te trappen ook meer wattages leveren tov een veel kleinere/smallere renner. Gewoon lekker trappen, later je eigen data vergelijken met eerdere periodes/rondjes. Bijvoorbeeld inderdaad met interval.icu
En houd die garmin trainingstatus tevreden.
Daarom gaat het voor een deel ook om W/KG en niet om pure watts.
(uiteraard zijn er weer verschillen tussen een vlakke rit of een berg rit, solo of in een groep, etc.)
beste is om je FTP te bepalen en aan de hand daarvan te bedenken hoe lang je op welke power waarde wilt/kan rijden. Of dat nu voor een training is, om jezelf niet op te blazen, te over belasten, of gewoon comfortabel vol te kunnen houden op een lange dag.
Ik denk dat iedereen hier best 100 km op 50% (of meer) van FTP moet kunnen rijden, maar voor de 1 is dat een tempo van 20 en voor de ander 30 km/u en dan krijg je weer het probleem dat het lang gaat duren voor je 100 km met 20per uur hebt afgeelgd
Het is vaak een probleem om dan toch 25, 28, 30 te willen rijden, als je dan op bv 85% van je FTP zit, dan is het na 2-3 uur wel klaar en moet je harken om thuis te komen.
Tsja, is allemaal erg verschillend. Mijn vorige FTP meting was 320, ik verwacht nu wel hoger. Laatst reed ik 130km met 206 avg power, 227 normalized power. Ik rijd meestal wel tussen de 200 en 250W, ook langere afstanden. Voor mij is dat geen probleem en kan ik prima langere tijd volhouden. Toevallig was dit ook precies 30 gemiddeld. Maarja gewoon weten wat je kunt doen over langere tijd helpt, zo kun je het beter verdelen etc.Prulleman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:15:
[...]
maar dan heb je ook meer (ruimte voor) spiermassa en langere hefbomen.
(uiteraard zijn er weer verschillen tussen een vlakke rit of een berg rit, solo of in een groep, etc.)
beste is om je FTP te bepalen en aan de hand daarvan te bedenken hoe lang je op welke power waarde wilt/kan rijden. Of dat nu voor een training is, om jezelf niet op te blazen, te over belasten, of gewoon comfortabel vol te kunnen houden op een lange dag.
Ik denk dat iedereen hier best 100 km op 50% (of meer) van FTP moet kunnen rijden, maar voor de 1 is dat een tempo van 20 en voor de ander 30 km/u en dan krijg je weer het probleem dat het lang gaat duren voor je 100 km met 20per uur hebt afgeelgd![]()
Het is vaak een probleem om dan toch 25, 28, 30 te willen rijden, als je dan op bv 85% van je FTP zit, dan is het na 2-3 uur wel klaar en moet je harken om thuis te komen.
Lol. Dat is dus juist NIET wat ik doe. Ik stap naar buiten; zet de garmin aan, ga fietsen. Ik kom thuis, zet de garmin uit, en ga douchen. Ik zie liever lange ritjes in mijn logs, dat is goed voor mijn Eddington numbersRamon 73 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:22:
[...]
Me too. Ik stop de rit 2-3km voor huis, ga rustiger fietsen voor de cooling down en start een nieuwe rit. Wel de kilometers, niet de terugval in gemiddelde.
---------------
Daar kan je toch kudo's voor inwisselen?McMiGHtY schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:11:
Extra tijd inkopen!
---------------
Vooral het einde van jouw reactie is herkenbaar.Prulleman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:15:
[...]
maar dan heb je ook meer (ruimte voor) spiermassa en langere hefbomen.
Ik denk dat iedereen hier best 100 km op 50% (of meer) van FTP moet kunnen rijden, maar voor de 1 is dat een tempo van 20 en voor de ander 30 km/u en dan krijg je weer het probleem dat het lang gaat duren voor je 100 km met 20per uur hebt afgeelgd![]()
Na verloop van tijd wen je er wel aan en leer je wel beter doseren/roepen dat ze een tandje langzamer moeten fietsen.
Volgende week heb ik een inspanningstest dus ik ben benieuwd hoe slecht mijn conditie nu echt is. Of hebben mijn fietsvrienden gewoon een stuk meer talent?
[ Voor 19% gewijzigd door rolandos582 op 27-07-2021 13:01 ]
Is er een simpelere manier?
Whatever.
Ik denk dat het vrij natuurlijk is om boven je macht te gaan en niet toe te willen geven. Als je met hartslagmeter gaat rijden dan zie je wel vrij gauw in in welke range je lang door kan gaan en welke niet.bal130 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 18:02:
[...]
Na verloop van tijd wen je er wel aan en leer je wel beter doseren/roepen dat ze een tandje langzamer moeten fietsen.
Eens, maar ik ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn bij een inspanningstest, zodat ik mijn zones wat duidelijker kan afbakenen.418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Ik denk dat het vrij natuurlijk is om boven je macht te gaan en niet toe te willen geven. Als je met hartslagmeter gaat rijden dan zie je wel vrij gauw in in welke range je lang door kan gaan en welke niet.
Ik heb namelijk al regelmatig rondes gemaakt van +/- 3h fietsen met een gemiddelde HS rond de 165-170 (max +/- 207)
Ik vraag advies rondom een bel kwestie.
Op mijn mooie cannondale caad10 heb ik een BBB-15 Fietsbel. Het "hoedje" begint langzaam los te laten met als gevolg dat hij rammelt op elke hobbel, verder een prima bel.
Welke bel is aan te raden zonder eventuele rammel?
Ben toevallig ook een 2e hands wielsetje aan het voorzien van nieuwe lagers. Is wel een DT Swiss naaf dus zal net iets anders werken dan Fulcrum.Harmen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:13:
M'n fulcrum racing 5lg lagers mogen vervangen worden. Wil dat eigenlijk wel zelf gaan doen, zie op YouTube meerder tips. Draadeinden met washers en bouten. Hoe vervangen jullie jullie lagers?
Is er een simpelere manier?
Gisteren heb ik de lagers eruit geslagen, was toch wat meer geweld voor nodig dan ik verwacht had.
Gebruik geen press maar idee is om ze er m.b.v. de oude lager of een bus/dopsleutel die over de buitenkant past er weer in te tikken. Van te voren lagers even in de diepvries voor krimpeffect.
Nog nooit eerder gedaan overigens, dus ben benieuwd.
Ik ben zéér teveden over de hidemybell. Met wat geluk wint WvA of Tom morgen de TT en geven ze wellicht weer wat korting wegBraX schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:23:
Heren / Dames,
Op mijn mooie cannondale caad10 heb ik een BBB-15 Fietsbel. Het "hoedje" begint langzaam los te laten met als gevolg dat hij rammelt op elke hobbel, verder een prima bel.
Mijn vorige bel was zo'n simpele zoals je zelf ook linkt en rammelde bij elke scheve steen of put.
😀😀😀
Klinkt als een automaat onder de bellen, ideaal dus!BraX schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:23:
Heren / Dames,
(Zelf heb ik deze: https://www.mantel.com/knog-oi-luxe-fietsbel
Niet de goedkoopste, ook niet de aller luidste. Maar functioneert prima en ziet er mooi uit. )
alles kan off-topic
DE vraag over welke bel had @Oxigeon pas geleden ook.BraX schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:23:
Heren / Dames,
Je kan het vanaf hier teruglezen
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Had gehoopt dat alles (inclusief de binnenband) zou passen. Iemand eventueel nog tips? Met 1 CO2 patroon past het ook niet… zou voor een kleiner binnenbandje (nu van die standaard continental dingen) kunnen gaan maar €25 voor een binnenbandje vind ik toch echt te gek..
Deze bel heb ik ook op mijn oude fiets. (alleen dan met een plastic beugeltje ipv rubber bandjes) Klinkt super! Fijn belletje. Ik heb hem al jaren, weet eigenlijk niet eens meer waar ik hem had gekocht.BraX schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:23:
Heren / Dames,
Volgens mij is dit zo'n item wat meestal door zo'n rebranding fabriekje van een logo wordt voorzien. Zou zo'n soort belletje gewoon op Ali bestellen
---------------
Die multitool neemt redelijk wat ruimte in beslag.R0y. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:45:
Vandaag the pack ontvangen. Telefoon (iPhone 11), multitool (Topeak Mini 20 Pro), twee CO2 patronen inclusief opzetstuk en bandenlichters passen er netjes in. Reserve binnenland helaas niet, die heb ik met tape onder mijn zadel geplakt.
Had gehoopt dat alles (inclusief de binnenband) zou passen. Iemand eventueel nog tips? Met 1 CO2 patroon past het ook niet… zou voor een kleiner binnenbandje (nu van die standaard continental dingen) kunnen gaan maar €25 voor een binnenbandje vind ik toch echt te gek..
Zelf heb ik een losse inbussleutel in het zadeltasje, dan heb ik genoeg ruimte voor een reserveband en 2 CO2 patronen. Telefoon heb ik altijd op m'n rug.
Rockbros belletje. Jaagt zelfs de hardhorende e-bike bejaarden op een kluitjeBraX schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:23:
Heren / Dames,
https://www.amazon.nl/ROC...id=pla-357381966399&psc=1
Ik heb idd een Tubolito (vanaf € 20 afhankelijk van de maat) en die past erbij...inderdaad duur, maar hopelijk nooit nodig. Stel dat ik hem wel moet gebruiken, kan ik hem er thuis weer uithalen. Zo kan ik toch lightweight packen. Als ik langere soloritten doe, neem ik wel meer mee dus dat gaat dan in een bidon of tas.R0y. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:45:
Vandaag the pack ontvangen. Telefoon (iPhone 11), multitool (Topeak Mini 20 Pro), twee CO2 patronen inclusief opzetstuk en bandenlichters passen er netjes in. Reserve binnenland helaas niet, die heb ik met tape onder mijn zadel geplakt.
Ter inspiratie: YouTube: Sub 330g Every Ride Carry | ERC 2021
[ Voor 6% gewijzigd door GerbenBK op 27-07-2021 19:00 ]
Zo, daar issie dan!Dennahz schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:52:
Ik zal me ook maar eens 'aanmelden' in dit topicKrijg deze week m'n eerste fiets.
Heb me 3 jaar volledig gestort op hardlopen, maar op een gegeven moment m'n doelen wel bereikt en motivatie is wat ingezakt.
Daarom besloten om een fiets aan te schaffen. Heb tijden lopen twijfelen over een gravelbike, maar uiteindelijk voor deze cyclocrosser gekozen. Kan dan zowel op de weg als offroad gaan. Ze hebben hier in Zeeuws-Vlaanderen wel mooie routes en gebieden
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/tgwcmWEYrkDFUBR8QZvQVl40.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook gelijk even navigatie (Garmin Edge 1030 plus) erbij gekocht. Eerste ritjes gedaan.
Fietst best fijn! Is allemaal wel even wennen qua houding en zo. Ook al klein stukje off-road gedaan en ging verder prima.
Nu nog fatsoenlijk weer ...
mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"R0y. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:45:
Als het budget moet: Schwalbe SV20 of SV15 in vershoudfolie (ligt er aan wat voor buitenbanden je hebt). SV20 is kleinste, dunste (lek bestendigheid haal je uit je buitenband, niet je binnenband!) en maar tot 25 mm.
Continental bandjes vind ik vaak aan de grote kant.
[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 27-07-2021 19:53 ]
Aan de remmen te zien van een kenner/liefhebber geweest.
(Cantilever is k*t, maar dit zijn wel de beste (en een van de duurste) cantilevers die er zijn)
Goede keus, wat duur om mee te starten, maar hele goede keus.Ook gelijk even navigatie (Garmin Edge 1030 plus) erbij gekocht. Eerste ritjes gedaan.
True, so trueNu nog fatsoenlijk weer ...
[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 27-07-2021 19:28 ]
psst..Dennahz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:15:
[...]
Zo, daar issie dan!![]()
[Afbeelding]
Ook gelijk even navigatie (Garmin Edge 1030 plus) erbij gekocht. Eerste ritjes gedaan.
Fietst best fijn! Is allemaal wel even wennen qua houding en zo. Ook al klein stukje off-road gedaan en ging verder prima.
Nu nog fatsoenlijk weer ...
McMiGHtY in "Het grote gravelbike topic (Deel 1)"
Dit heb ik pas ook gedaan.. tubolito erin, thuis weer van de fiets gehaald.. ging prima ;-)GerbenBK schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:58:
[...]
Ik heb idd een Tubolito (vanaf € 20 afhankelijk van de maat) en die past erbij...inderdaad duur, maar hopelijk nooit nodig. Stel dat ik hem wel moet gebruiken, kan ik hem er thuis weer uithalen. Zo kan ik toch lightweight packen. Als ik langere soloritten doe, neem ik wel meer mee dus dat gaat dan in een bidon of tas.
Ter inspiratie: YouTube: Sub 330g Every Ride Carry | ERC 2021
Ik heb mijn telefoon er maar uitgehaald. Alles wat in mijn pack zit blijft er in, tenzij ik lek rij. Telefoon in een zak is voor mij prima leefbaarR0y. schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:45:
Met beleid zal het wel te doen zijn.Dix0r schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:47:
[...]
Ben toevallig ook een 2e hands wielsetje aan het voorzien van nieuwe lagers. Is wel een DT Swiss naaf dus zal net iets anders werken dan Fulcrum.
Gisteren heb ik de lagers eruit geslagen, was toch wat meer geweld voor nodig dan ik verwacht had.
Gebruik geen press maar idee is om ze er m.b.v. de oude lager of een bus/dopsleutel die over de buitenkant past er weer in te tikken. Van te voren lagers even in de diepvries voor krimpeffect.
Laat maar ff weten of het gelukt is.
Jammer dat er geen goedkope tool op de markt is welke deze lagers kan persen.
Whatever.
Misschien te laat maar mijn tip (uit nood geboren want vorige fiets paar maanden geleden verkocht met bevestiging Ortlieb zadeltas nog onder m'n zadel): gebruik gewoon een 500ml bidon om al je meuk in te stoppen.418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:06:
[...]
Ik heb mijn telefoon er maar uitgehaald. Alles wat in mijn pack zit blijft er in, tenzij ik lek rij. Telefoon in een zak is voor mij prima leefbaar
Heb een normale Elite Fly met een multitool, Biba 28mm, bandenlichters, doekjes, watjes (tegen trillen) en handschoenen erin. Past prima. En het is een zeikpunt maar esthetisch gezien vind ik het stiekem nu toch wel mooier dan een zadeltas.
Ooit ook een Pack geprobeerd maar was niet voor mij, telefoon al zwaar genoeg.
Verwijderd
En dan altijd met maar 1 drinkbidon fietsen? Als je dat acceptabel vindt is het wel een mooie oplossing natuurlijk.Franciscus7000 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:26:
[...]
Misschien te laat maar mijn tip (uit nood geboren want vorige fiets paar maanden geleden verkocht met bevestiging Ortlieb zadeltas nog onder m'n zadel): gebruik gewoon een 500ml bidon om al je meuk in te stoppen.
Heb een normale Elite Fly met een multitool, Biba 28mm, bandenlichters, doekjes, watjes (tegen trillen) en handschoenen erin. Past prima. En het is een zeikpunt maar esthetisch gezien vind ik het stiekem nu toch wel mooier dan een zadeltas.
Rond de 30km een Elite 500ml, rond de 60km de 750ml variant en daarboven zijn er zat tankstations voor een refill ;-)Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:34:
[...]
En dan altijd met maar 1 drinkbidon fietsen? Als je dat acceptabel vindt is het wel een mooie oplossing natuurlijk.
Er zijn speciale gereedschapstasjes op bidonmaat. Echt ideaal behalve dat je dan maar een bidon met water mee kan nemen. Voor een lange tocht vind ik dat wat beperkt, daarom heb ik alles om een band te vervangen en een multi-tool in een zadeltasje, energy repen, sleutels en telefoon in de achterzakken van mijn shirt.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:34:
[...]
En dan altijd met maar 1 drinkbidon fietsen? Als je dat acceptabel vindt is het wel een mooie oplossing natuurlijk.
alles kan off-topic
Ik heb me vergist lol. Heb al anderhalve maand niet kunnen fietsen dus weet het niet meer.Franciscus7000 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:26:
[...]
Misschien te laat maar mijn tip (uit nood geboren want vorige fiets paar maanden geleden verkocht met bevestiging Ortlieb zadeltas nog onder m'n zadel): gebruik gewoon een 500ml bidon om al je meuk in te stoppen.
Ik heb een zadeltasje met alle tech meuk (multitool, band, reparatie spul). Die zit vast dus kan ik hem niet vergeten (dat is nogal een issue bij mij). Pack heb ik vaak niet meer mee. Maar dat ga ik wel weer doen, identificatie is wel handig als je een ongeluk krijgt weet ik uit ervaring.
En ik drink veel, dus wil wel 2 bidons mee kunnen nemen.
Bij de bouwmarkt een draadeind plus 2 moeren en carrosserie ringen. Dan de juiste dop gebruiken welke op de buitenste ring van je lager drukt. Weet enkel niet of een draadeind door je lager pastHarmen schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:46:
[...]
Met beleid zal het wel te doen zijn.Die bus/dopsleutel tip had ik ook gezien.
Laat maar ff weten of het gelukt is.
Jammer dat er geen goedkope tool op de markt is welke deze lagers kan persen.
pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5
Zo kun je trouwens ook balhoofdlagers er in persen.Xanderk89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:00:
[...]
Bij de bouwmarkt een draadeind plus 2 moeren en carrosserie ringen. Dan de juiste dop gebruiken welke op de buitenste ring van je lager drukt. Weet enkel niet of een draadeind door je lager past
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
De Pack vind ik vooral handig bij een onverwachte regenbui, dan weet ik zeker dat mijn mobiel droog blijft.
Ik heb ook op een paar cruciale plekken torx... en zeker 3 maten zeskantjes. Het zal maar net lostrillen. Ik heb voor beide fietsen een klein multitooltje, zo duur zijn ze niet.Bartmanz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:53:
[...]
Die multitool neemt redelijk wat ruimte in beslag.
Zelf heb ik een losse inbussleutel in het zadeltasje, dan heb ik genoeg ruimte voor een reserveband en 2 CO2 patronen. Telefoon heb ik altijd op m'n rug.
---------------
Doe je portemonnee een plezier en bestel Rockbros gewoon direct bij de ChinezenMorrar schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:59:
[...]
Rockbros belletje. Jaagt zelfs de hardhorende e-bike bejaarden op een kluitje
https://www.amazon.nl/ROC...id=pla-357381966399&psc=1
https://nl.aliexpress.com/item/1005002039499563.html
---------------
Ik heb dit ding ooit gekocht voor mijn BB. Gewoon, om het maar te hebben als het ooit nodig is. Zou het daar ook mee kunnen?Xanderk89 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:00:
[...]
Bij de bouwmarkt een draadeind plus 2 moeren en carrosserie ringen. Dan de juiste dop gebruiken welke op de buitenste ring van je lager drukt. Weet enkel niet of een draadeind door je lager past
---------------
Heb je met Ali niet dat je tegenwoordig 4 euro (ofzo) moet betalen aan de deur? En ook de levertijd kan dan wat langer oplopen lijkt me? Schijnt dat zeecontainers nu schaars en duur zijn door post-corona opleving, maar zelf geen ervaring mee.Mistraller schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:01:
[...]
Doe je portemonnee een plezier en bestel Rockbros gewoon direct bij de Chinezen
https://nl.aliexpress.com/item/1005002039499563.html
Anyway daarom had ik geen zin in Ali, maar de prijs is wel een stuk gunstiger. Verder ziet het er op het plaatje wel identiek uit.
@ElGreco Thanks voor de opheldering! Ik heb nooit wat besteld bij Ali omdat ik altijd wat wantrouwig was voor meuk / slechte levering / nul garantie. Maar voor kleinere items zoals zo'n bel lijkt het me wel prima dan.
[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 27-07-2021 23:43 ]
Ali rekent en int tegenwoordig de NL btw bij het uitchecken. Het komt binnen als normale post, je hoeft niets extra's te betalen (tenzij je order duurder is dan 150,- dan komen er wel extra kosten bij vanwege inklaringskosten etc). Mijn laatste 4 bestellingen waren binnen 2 weken binnen.Morrar schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:34:
[...]
Heb je met Ali niet dat je tegenwoordig 4 euro (ofzo) moet betalen aan de deur? En ook de levertijd kan dan wat langer oplopen lijkt me? Schijnt dat zeecontainers nu schaars en duur zijn door post-corona opleving, maar zelf geen ervaring mee.
Anyway daarom had ik geen zin in Ali, maar de prijs is wel een stuk gunstiger. Verder ziet het er op het plaatje wel identiek uit.
Top ding imo, was een makkie om de cups erin te persen.
Lagers in diepvries idd. Naaf vooraf goed verwarmen (verfföhn) en je "gooit" de lagers zó erin. Dat je kracht moet zetten met verwijderen is niet erg, lagers zijn toch oud. Bij nieuwe lagers wil je ze niet vooraf al beschadigen.Dix0r schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:47:
[...]
Ik heb deze 'nep' bidon: https://www.mantel.com/bb...-ykCw4GfUAYRoCUL8QAvD_BwEFranciscus7000 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:26:
[...]
Meh
Je betaalt btw bij aankoop en verder dus geen inklaring oid. De laatste maanden zijn items bij zo rond een dag of 10 wel binnen, dat is echt heel erg veranderd. (uitzonderingen daargelaten). Je kunt op veel items tegenwoordig zelfs gratis retourneren, gaat gewoon via DHL naar een NL punt. En soms vinden ze dat niet eens nodig, dan krijg je je geld terug en mag je het houden.Morrar schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 23:34:
[...]
Heb je met Ali niet dat je tegenwoordig 4 euro (ofzo) moet betalen aan de deur? En ook de levertijd kan dan wat langer oplopen lijkt me? Schijnt dat zeecontainers nu schaars en duur zijn door post-corona opleving, maar zelf geen ervaring mee.
@ElGreco Thanks voor de opheldering! Ik heb nooit wat besteld bij Ali omdat ik altijd wat wantrouwig was voor meuk / slechte levering / nul garantie. Maar voor kleinere items zoals zo'n bel lijkt het me wel prima dan.
Ik heb er onlangs ook shimano remschijven, cleats besteld. Voor zover ik kon beoordelen origineel. En veel kleine prulletjes, maar onlangs ook carbon wielen.
Wat dat betreft begint ali steeds meer richting westerse maatstaven te kruipen. Het valt ook wel eens vies tegen natuurlijk; ik wacht al 2 maanden op cr2032 batterijtjes, en een lange bib was om te huilen zo slecht qua pasvorm. (Maar kreeg geld terug en hoefde niet te retourneren, dus misschien past mijn forsere broer er wel goed in
---------------
Misschien wel een goede om eens te kijken wat ik nu echt nodig heb i.p.v. heel die multitool mee. Denk dat ik het met een paar inbussleutels ook wel red.Bartmanz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:53:
[...]
Die multitool neemt redelijk wat ruimte in beslag.
Dat zou de SV15 dan worden, ik rijd op 28mm namelijk. Ik wil toch nog wat extra binnenbanden op voorraad hebben dus goed om eens uit te zoeken.mhr-zip schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:21:
[...]
mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Als het budget moet: Schwalbe SV20 of SV15 in vershoudfolie (ligt er aan wat voor buitenbanden je hebt). SV20 is kleinste, dunste (lek bestendigheid haal je uit je buitenband, niet je binnenband!) en maar tot 25 mm.
Continental bandjes vind ik vaak aan de grote kant.
418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:06:
[...]
Ik heb mijn telefoon er maar uitgehaald. Alles wat in mijn pack zit blijft er in, tenzij ik lek rij. Telefoon in een zak is voor mij prima leefbaar
Net zoals @418O2 drink ik veel. Ik heb een gereedschapsbidon, dus dat is het probleem niet. Vandaar wil ik toch echt twee bidon's mee kunnen nemen.Franciscus7000 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:26:
[...]
Ik probeer elke week één keer met de MTB te gaan (de lokale MTB route start hier zo'n 900 meter van mijn huis) en één keer met de racefiets. Binnenbandje voor de MTB had ik altijd al aan het frame vast zitten met zo'n strap. Daarnaast is maar plek voor 1 bidonhouder op het frame van mijn MTB (vanwege de geometrie gaat een tweede met zo'n universeel ding ook niet lekker passen gok ik) dus die gereedschapsbidon (en elke keer de boel omgooien) lijkt mij niet zo handig.
Dus zoals hierboven aangegeven, eens uitvogelen welk gereedschap ik echt nodig zou kunnen hebben en welke thuis kan blijven. Toch ergens ook het binnenbandje van mijn racefiets zien te verbergen. Desnoods in een zakje onder het zadel (in een boterhamzakje ofzo) of aan het frame met zo'n strap. Op die manier hoef ik enkel the pack in mijn shirt te stoppen en kan ik vertrekken.
Ik rijd rond met deze multitool, zit ook een ketting pons bij 👍R0y. schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:19:
[...]
Misschien wel een goede om eens te kijken wat ik nu echt nodig heb i.p.v. heel die multitool mee. Denk dat ik het met een paar inbussleutels ook wel red.
Die is groter als mijn huidige tool en daar zit ook een kettingpons op.scraemus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:24:
[...]
Ik rijd rond met deze multitool, zit ook een ketting pons bij 👍
Is biba + bandenlichters en CO2 patroon genoeg om in ieder geval thuis te komen of mis ik dan iets essentieels?
HD4Life @ Full-HD
Ja de pompDavidshadow13 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:35:
Ik heb dus nooit maar ook echt nooit onderdelen en gereedschap mee. Nu is mijn langste rit nog niet langer dan 90 km geweest en heb nog nooit lek gereden na 5k KM maar dit tijd gaat natuurlijk een keer komen. Wat is eigenlijk de algemene consensus om wat je wel en niet mee hoeft te nemen want wil zo min mogelijk meeslepen.
Is biba + bandenlichters en CO2 patroon genoeg om in ieder geval thuis te komen of mis ik dan iets essentieels?
Maar qua basisuitrusting idd voldoende voor de racer.
Je ketting kan kapot gaan, spaak kapot.. en zo kan je natuurlijk nog wel een half uur door gaan.Davidshadow13 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:35:
Ik heb dus nooit maar ook echt nooit onderdelen en gereedschap mee. Nu is mijn langste rit nog niet langer dan 90 km geweest en heb nog nooit lek gereden na 5k KM maar dit tijd gaat natuurlijk een keer komen. Wat is eigenlijk de algemene consensus om wat je wel en niet mee hoeft te nemen want wil zo min mogelijk meeslepen.
Als ik in de buurt blijf vergeet ik de spullen nog wel eens en vind ik het niet zo erg. Krijg ik dan pech tja.. dan moet ik iemand bellen. So be it. Ga ik er een dag op uit met de MTB (met de racefiets nog niet gedaan) ja dan gaat gewoon de complete multitool mee. Als ik er met de auto naar toe moet laat ik het spul ook nog wel eens in de auto liggen als het qua afstand niet extreem is.
Maar voor een lokaal ritje vind ik het nu echt niet nodig om de "complete gereedschapskist" mee te nemen.
De multitool heeft zich wel al eens bewezen, cletes vastzetten als ze niet helemaal goed zitten, even het wiel eruit of even de derailleur alignen zonder terug te hoeven is wel fijn.
Op meerdaagse tochten kun je denken aan:
1a. nog een biba en evt een buba
3. kettingpons en evt reserveschakel
4. Spaaksleutel en evt noodspaak.
5. Rem- en evt schakelkabel en knip- of combinatietang
6. Tyraps en ducktape
Ow, zo'n tasje heb ik ook. Best handig op de wat langere afstanden als je wat meer mee wil nemen. (Of een laagje uit kunt doen zonder dat je shirt helemaal vol komt te hangen)sheepdog schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:53:
Ik rij meestal gewoon met een bar bag tegenwoordig. Hoef nooit meer 10x na te denken voor een rit of ik alles wel in m'n zakken heb gepropt. Niet zo aero, wel onbeperkte snacks![]()
[Afbeelding]
Past de inhoud van een zak chips er in?sheepdog schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:53:
Ik rij meestal gewoon met een bar bag tegenwoordig. Hoef nooit meer 10x na te denken voor een rit of ik alles wel in m'n zakken heb gepropt. Niet zo aero, wel onbeperkte snacks![]()
[Afbeelding]
Heb ik ook wel, maar heb echt geen last van het tasje en wellicht kan je eens een ander helpen.Hoiz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:02:
Ik heb zelf ook een hele portable fietsenmaker pitstop uitrusting in mijn zadeltas maar vraag mij eigenlijk af of het wel zin heeft gezien ik stukken rij van <80km. Zeker nu ik tubeless rij denk ik dat voor die 1-2 keer per jaar maximaal lekrijden kan ik net zo goed maar de gevolgen op mij nemen in de vorm van een hulplijn bellen. Ik heb een pompje aan het frame bevestigd dus die zal zeker blijven.
De multitool heeft zich wel al eens bewezen, cletes vastzetten als ze niet helemaal goed zitten, even het wiel eruit of even de derailleur alignen zonder terug te hoeven is wel fijn.
In other news; de arts heeft mij de all clear gegeven om weer te gaan fietsen
Ga je een fiets opbouwen onderweg?scraemus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:24:
[...]
Ik rijd rond met deze multitool, zit ook een ketting pons bij 👍
Je eerste lekke band moet je altijd kunnen fixen in mijn ogen. Als ik iemand met pech zie staan stop ik altijd. Maar als je er zo gesoigneerd bij wil rijden dat het meenemen van een binnenband al te veel is.........R0y. schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:44:
[...]
Je ketting kan kapot gaan, spaak kapot.. en zo kan je natuurlijk nog wel een half uur door gaan.
Als ik in de buurt blijf vergeet ik de spullen nog wel eens en vind ik het niet zo erg. Krijg ik dan pech tja.. dan moet ik iemand bellen. So be it. Ga ik er een dag op uit met de MTB (met de racefiets nog niet gedaan) ja dan gaat gewoon de complete multitool mee. Als ik er met de auto naar toe moet laat ik het spul ook nog wel eens in de auto liggen als het qua afstand niet extreem is.
Maar voor een lokaal ritje vind ik het nu echt niet nodig om de "complete gereedschapskist" mee te nemen.
Dat niet iedereen een quicklink bij zich heeft kan ik wel weer inkomen.
Maakt niet uit wat je plan B is, als je maar een plan B hebt.Hoiz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:02:
Ik heb zelf ook een hele portable fietsenmaker pitstop uitrusting in mijn zadeltas maar vraag mij eigenlijk af of het wel zin heeft gezien ik stukken rij van <80km. Zeker nu ik tubeless rij denk ik dat voor die 1-2 keer per jaar maximaal lekrijden kan ik net zo goed maar de gevolgen op mij nemen in de vorm van een hulplijn bellen. Ik heb een pompje aan het frame bevestigd dus die zal zeker blijven.
Denk niet dat mijn vrouw vrolijk wordt als ik bel, terwijl de jongste zijn middag tukkie doet. Ook in de winter kan het repareren sneller gaan dan wachten op je "taxi".
Binnenbandje en CO2 heb ik altijd bij, ging vooral over mijn multitool. Daar durf ik echt wel zonder mee te gaan fietsen hier in de regio.mhr-zip schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:09:
[...]
Ga je een fiets opbouwen onderweg?
[...]
Je eerste lekke band moet je altijd kunnen fixen in mijn ogen. Als ik iemand met pech zie staan stop ik altijd. Maar als je er zo gesoigneerd bij wil rijden dat het meenemen van een binnenband al te veel is.........
Dat niet iedereen een quicklink bij zich heeft kan ik wel weer inkomen.
[...]
Maakt niet uit wat je plan B is, als je maar een plan B hebt.
Denk niet dat mijn vrouw vrolijk wordt als ik bel, terwijl de jongste zijn middag tukkie doet. Ook in de winter kan het repareren sneller gaan dan wachten op je "taxi".
Bij een rondje Westenschouwen (op de MTB, waarbij de auto maximaal 7km verder staat) laat ik de zooi (dus ook binnenband en CO2) wel allemaal in de auto liggen. Dat neem ik voor lief, het is daar ook mooi wandelen
[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 28-07-2021 14:16 ]
Extra buitenband zou je mogelijk niet nodig hebben met deze plakkers van Parktool of een stukje opgevouwen duct tape.Bacchus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:53:
Verder dan (1) biba/lichters/pomp (of CO2) en (2) inbussleutel(s) zou ik voor een dagrondje niet gaan denk ik.
Op meerdaagse tochten kun je denken aan:
1a. nog een biba en evt een buba
3. kettingpons en evt reserveschakel
4. Spaaksleutel en evt noodspaak.
5. Rem- en evt schakelkabel en knip- of combinatietang
6. Tyraps en ducktape
Wellicht is op meerdaagse tochten ook een pokerbank wel handig? Afhankelijk of je stroom hebt op je slaapplaats.
Mijn kleine multitool heeft alles wat ik nodig heb en een kettingpons.
Wat er in mijn zadeltasje zit, is het volgende:
- Tubolito binnenband (voor road of gravel, dat wissel ik afhankelijk van de rit. Beide erin past helaas net niet)
- Multitool (zie boven) met in het zakje ervan ook een quick-link
- Parktool TB-2 (zie boven)
- Twee bandenlichters
- Tubeless kit
- Biljet van €10
Los geld is vooral als redmiddel voor als de telefoon onverhoopt leeg is, zo heb ik ook een biljet van €10 achter m'n telefoon in de back cover ervan zitten. Verder reken ik af via Apple Pay als ik ergens op een terras zit.
Idem hier, maar die keer dat ik 2x lek reed (en beide reservebandjes dus nodig had) op m'n vaste rondje van 30km deed me toch beseffen dat ik dan liever de sleepkever speel. Was ook precies die keer dat het ging hagelen en m'n vriendin voor d'r werk aan de andere kant van het land was.Hoiz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:02:
Verwijderd
Ik zie dat veel een CO2 patroon gebruiken. Waarom geen klein luchtpompje die in het zadeltasje past? Is een stuk goedkoper en je hebt onbeperkt lucht beschikbaar. Tot 6-7 bar oppompen lukt makkelijk, daarboven heb je flink wat kracht in de armen nodig. Maar voor nood is 6 bar genoeg.
Waar ga je die binnenband mee opblazenMaSw85 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:27:
[...]
Extra buitenband zou je mogelijk niet nodig hebben met deze plakkers van Parktool of een stukje opgevouwen duct tape.
Wellicht is op meerdaagse tochten ook een pokerbank wel handig? Afhankelijk of je stroom hebt op je slaapplaats.
Mijn kleine multitool heeft alles wat ik nodig heb en een kettingpons.
Wat er in mijn zadeltasje zit, is het volgende:
- Tubolito binnenband (voor road of gravel, dat wissel ik afhankelijk van de rit. Beide erin past helaas net niet)
- Multitool (zie boven) met in het zakje ervan ook een quick-link
- Parktool TB-2 (zie boven)
- Twee bandenlichters
- Tubeless kit
- Biljet van €10
Los geld is vooral als redmiddel voor als de telefoon onverhoopt leeg is, zo heb ik ook een biljet van €10 achter m'n telefoon in de back cover ervan zitten. Verder reken ik af via Apple Pay als ik ergens op een terras zit.
Daarom heb ik naast 1 biba ook nog een klein plaksetje met een paar plakkers en een half-uitgeknepen tube lijm. Neemt vrijwel geen ruimte in beslag.MartijnGizmo schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:50:
[...]
Idem hier, maar die keer dat ik 2x lek reed (en beide reservebandjes dus nodig had) op m'n vaste rondje van 30km deed me toch beseffen dat ik dan liever de sleepkever speel. Was ook precies die keer dat het ging hagelen en m'n vriendin voor d'r werk aan de andere kant van het land was.
De kans op 2x lekrijden binnen 1 rit vind ik dusdanig klein dat ik het niet de moeite waard vind om dan gelijk 2 biba's altijd bij je hebben.
Zo'n CO2 patroon kost idd geld, ca 1,50 euro. Neemt weinig ruimte in en heeft heel snel en makkelijk je band op spanning. Ik vind het wel prima.Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:56:
Ik neem altijd een ov chipkaart mee voor de zekerheid. Je kan volgens mij ook nog steeds los een kaartje kopen in de bus. Niet overal zal een bus rijden, maar in de randstad is er vaak wel iets in de buurt. Ik heb 1x gehad dat ik ben opgehaald door pech.
Ik zie dat veel een CO2 patroon gebruiken. Waarom geen klein luchtpompje die in het zadeltasje past? Is een stuk goedkoper en je hebt onbeperkt lucht beschikbaar. Tot 6-7 bar oppompen lukt makkelijk, daarboven heb je flink wat kracht in de armen nodig. Maar voor nood is 6 bar genoeg.
alles kan off-topic
Verwijderd
Even een huishoudelijke mededeling: Houd zo'n patroon nooit met je blote handen vast als je hem gebruikt.Ankona schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:05:
[...]
Zo'n CO2 patroon kost idd geld, ca 1,50 euro. Neemt weinig ruimte in en heeft heel snel en makkelijk je band op spanning. Ik vind het wel prima.
Quick link staat genoemd. Pomp (geen CO2) zit aan m'n frame. Ik rijd tubeless, dus wil er niet al te veel bar in knallen.HuHu schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:58:
[...]
Waar ga je die binnenband mee opblazen? Ik neem aan dat je dan ook nog een CO2 patroon + pomp meeneemt? En ook een quick-link, want anders heb je weinig aan die kettingpons?
[ Voor 7% gewijzigd door MaSw85 op 28-07-2021 15:18 ]
Wanneer Futurumshop een aanbieding heeft? Met de Perfetto of een algemene Castelli kortingsdag en dan de standaard kortingscode van 20/25€ gebruiken.BertP schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:18:
Heeft iemand toevallig nog tips over waar (en wanneer) ik het beste en Castelli Perfetto RoS kan aanschaffen? Ik ben er wel over uit dat ik hem ga aanschaffen maar nu nog even het hoe en wat. Ik heb niet zo goed zicht op wanneer nieuwe seizoenskleding beschikbaar komt, of is nu juist het moment ivm overjarige modellen?
Edit: Bij Hopmans kost ie €139,95 momenteel. En anders even kijken in Het grote fietskleding topic
[ Voor 9% gewijzigd door MaSw85 op 28-07-2021 15:27 ]
Thanx, ben op zoek naar de variant met lange mouwen (liever niet de afritsbare variant). Ik ga eens rondneuzen!MaSw85 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:25:
[...]
Wanneer Futurumshop een aanbieding heeft? Met de Perfetto of een algemene Castelli kortingsdag en dan de standaard kortingscode van 20/25€ gebruiken.
Edit: Bij Hopmans kost ie €139,95 momenteel. En anders even kijken in Het grote fietskleding topic
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic
:strip_exif()/f/image/ccNzpu5yxrPIQA9WKAG9MUYl.jpg?f=fotoalbum_large)