Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 323 ... 653 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-06 17:33

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Clubbers schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:33:
Goedemiddag even een vraag:
Vorig jaar wilde ik met mijn fiets voor het eerst de Franse bergen in gaan (had vooraf in Nederland veel getraind dus was niet onfit). Maar bij een oefenrit met steilste stuk op 7% zat ik al op mijn lichtste verzet en kwam ik nauwelijks de berg op. Gedesillusioneerd heb ik de bergen dan maar gelaten voor wat het was.
Nu ga ik er dit jaar weer heen en wil ik dit voorkomen. Heb me al wat ingelezen over cassettes etc maar ik vroeg me af of ik er nog winst mee kan behalen.
Ik heb een Shimano sora 3x9 waarbij mijn kleinste tandwiel voor 30 is en de grootste achter 25.
Kortom: kan ik iets vervangen waardoor ik dit jaar wel de bergen mee op kan? Zo ja is dit zelf te doen of kan ik dit beter bij een fietsenmaker laten doen?
Een 30/25 is al behoorlijk klein qua verzet. Ben je trouwens zeker van de 30 vooraan? een triple ofzo (nvm staat in je post, trips inderdaad)?
Als je derailleur het toestaat, kan je inderdaad naar een 30 achteraan. Dat is gebonden aan je type achterderailleur. Als je er absoluut niks van kent, is het waarschijnlijk makkelijk gewoon te vragen in je lbs. En tegelijk ook te laten doen daar. Sora, 9speed is niet duur, voor 50 euro zou je wel moeten kunnen buitenwandelen denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:35
Oxigeon schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:55:
[...]

Thanks. Een kleine bel moet ik idd ook nog. Niks zo irritant dan wielrenners die constant liggen te schreeuwen. Weet alleen de diameter nog niet. Ik gok 31.8mm. Het wordt een Cube Attain Race 2021 model. Aan een bel wil ik niet teveel uitgeven.
https://www.mantel.com/topeak-joe-blow-sport-iii-fietspomp

Dit ding hebben volgens mij wel 10 mensen die ik ken, ideaal en perfect. Heb een vorige versie van deze al zeker 6 jaar. 1 van de betere aankopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:27
Een sora heeft een combi van 50/39/30T bladen. 30 en 25 is helemaal niet licht trappen. Je haalt de 1 op 1 verhouding bij lange na niet wat veel mensen nodig hebben.

Een 9 speed cassette met minimaal 30 als grootste maakt het wat makkelijker.

@Clubbers

Trainen op het vlakke en in het echt klimmen is niet hetzelfde. Veel voorkomend fout is dat men met een te zwaar verzet begint. Ik heb getraind en ben sterk genoeg. Kom maar op. Als het lastig wordt schakel je lichter. Nog zwaarder, nog lichter. Nog zwaarder, nog lichter. Nog zwaarder, verrek het klikt niet meer. Dan kijk je naar beneden en zie je dat je geen verzetten meer hebt. Moreel gebroken. Hartslag door het dak. Wat is fietsen toch kut.

Intussen heb je teveel energie verspild in het rond proberen te draaien in een te zwaar verzet. Andersom werkt het beter. Begin licht, als je merkt dat het te makkelijk gaat schakel je zwaarder tot dat je denkt, dit gaat lekker. Je gaat misschien wat langzamer omhoog maar je komt er wel en je hartslag schiet niet door het dak van de stress van oh jee haal ik het wel.

[ Voor 22% gewijzigd door ElGreco op 17-07-2021 13:29 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
[...] Aan een bel wil ik niet teveel uitgeven.
Een goede bel maakt meer uit voor je gemiddelde snelheid dan 105 vs Dura ace.

En het zorgt voor meer fiets plezier.

@wisselwerking welke bel had jij ook alweer gekocht?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
mhr-zip schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:04:
[...]

Een goede bel maakt meer uit voor je gemiddelde snelheid dan 105 vs Dura ace.

En het zorgt voor meer fiets plezier.

@wisselwerking welke bel had jij ook alweer gekocht?
Een nep spucrcycle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
ElGreco schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:28:
Een sora heeft een combi van 50/39/30T bladen. 30 en 25 is helemaal niet licht trappen. Je haalt de 1 op 1 verhouding bij lange na niet wat veel mensen nodig hebben.

Een 9 speed cassette met minimaal 30 als grootste maakt het wat makkelijker.

@Clubbers

Trainen op het vlakke en in het echt klimmen is niet hetzelfde. Veel voorkomend fout is dat men met een te zwaar verzet begint. Ik heb getraind en ben sterk genoeg. Kom maar op. Als het lastig wordt schakel je lichter. Nog zwaarder, nog lichter. Nog zwaarder, nog lichter. Nog zwaarder, verrek het klikt niet meer. Dan kijk je naar beneden en zie je dat je geen verzetten meer hebt. Moreel gebroken. Hartslag door het dak. Wat is fietsen toch kut.

Intussen heb je teveel energie verspild in het rond proberen te draaien in een te zwaar verzet. Andersom werkt het beter. Begin licht, als je merkt dat het te makkelijk gaat schakel je zwaarder tot dat je denkt, dit gaat lekker. Je gaat misschien wat langzamer omhoog maar je komt er wel en je hartslag schiet niet door het dak van de stress van oh jee haal ik het wel.
Ik zal dan eens kijken naar een 30 achter, bedankt voor de tip en weet nu dat het dus ook niet volledig aan mij ligt dat ik het niet haal.

Wat betreft het trainen heb je natuurlijk hartstikke gelijk, probeerde daar rekening mee te houden en dat mijn ritme constant bleef ongeacht de versnelling. Daarom dat ik ook eerst wilde oefenen op een lichte “berg”. Maar als je dan voelt dat je niet lichter kan en merkt dat je tempo omlaag gaat zakt het moed je wel in de schoenen en de hartslag omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:01
Ik snap dat iemand een neppe koopt, tering die echte zijn duur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-06 15:41
[...]

Thanks. Een kleine bel moet ik idd ook nog. Niks zo irritant dan wielrenners die constant liggen te schreeuwen. Weet alleen de diameter nog niet. Ik gok 31.8mm. Het wordt een Cube Attain Race 2021 model. Aan een bel wil ik niet teveel uitgeven.
Ik ben zelf ook erg tevreden met m'n Hidemybell. De bel zit dan weggewerkt in m'n Garmin mount en valt daarom niet echt op. Ook is het geluid naar mijn ervaring goed luid

Edit: is echter niet echt de budget oplossing natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk741 op 17-07-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohno_nl
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:49

ohno_nl

Gas sucks, ride a bike!

Stufferdt schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:02:
Weekendje bij m’n ouders. Alles staat klaar om een mooi ritje te maken, weer is prima, alles bij, behalve: een fietsbroek😑 dus nu maar weer het bed in…
Je doet je naam eer aan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 22:27
Link graag? Ik heb een echte maar een nieuwe fiets erbij en wil nog een bel. Maar een echte is best prijzig.... Wil wel eens de neppe proberen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb een Knog oi gekocht en doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-06 16:43
ElGreco schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:44:
[...]

Link graag? Ik heb een echte maar een nieuwe fiets erbij en wil nog een bel. Maar een echte is best prijzig.... Wil wel eens de neppe proberen.
Als je op Rockbros bell zoekt kom je hem wel tegen. Op verschillende plekken te koop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:01
Luuk741 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:18:
[...]

Ik ben zelf ook erg tevreden met m'n Hidemybell. De bel zit dan weggewerkt in m'n Garmin mount en valt daarom niet echt op. Ook is het geluid naar mijn ervaring goed luid

Edit: is echter niet echt de budget oplossing natuurlijk
De Garmin mount maakt het prijzig, de bel is bijna gratis. Zo heb ik het aan mijzelf verkocht B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:09
TrailBlazer schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:45:
Ik heb een Knog oi gekocht en doet het prima.
Die van mij was binnen een paar weken stuk. De veer begeeft het. Rot ding wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02

rally

Deyterra Consultancy

La1974 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:22:
[...]

Die van mij was binnen een paar weken stuk. De veer begeeft het. Rot ding wat mij betreft.
Echt? Die van mij zit er al (bijna) 4 jaar op en werkt nog prima. Op beide fietsen trouwens...

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
ElGreco schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:44:
[...]

https://www.amazon.nl/ROC...ek-Vintage/dp/B06XK461M8/

Bij ome Ali zelf, vast nog goedkoper.

@Oxigeon even meelezen

Ik heb tal van bellen geprobeerd. Tot dusver bevalt een Spurcycle mij het beste.
De hier ook genoemde Knog vond *ik* persoonlijk niet zo'n hard geluid maken.

[ Voor 21% gewijzigd door mhr-zip op 17-07-2021 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvA91
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-05 07:38
rally schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 18:37:
[...]

Echt? Die van mij zit er al (bijna) 4 jaar op en werkt nog prima. Op beide fietsen trouwens...
Op mijn fiets nu ook (bijna) 4 jaar. De veer is nog prima. Wel een nadeel is dat met de kabelloop van mijn fiets de remkabel er vrij strak achterlangs loopt, bij een stuurhoek scherp naar rechts wil dat het geluid nog wel eens dempen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Dat weet ik ook wel, maar ik was te lui om het linkje op te zoeken op mijn mobiel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

RvA91 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:38:
[...]

Op mijn fiets nu ook (bijna) 4 jaar. De veer is nog prima. Wel een nadeel is dat met de kabelloop van mijn fiets de remkabel er vrij strak achterlangs loopt, bij een stuurhoek scherp naar rechts wil dat het geluid nog wel eens dempen…
Bij die van mij zitten er uitsparingen in zodat de kabel netjes door de bel heen lopen dus dat herken ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
mhr-zip schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:43:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar ik was te lui om het linkje op te zoeken op mijn mobiel.
Dat kan je ook wel iets vriendelijker zeggen, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:25

Oxigeon

En zo is dat!

Wat betreft de bellen is die krog oi toch echt wel de mooiste / minst zichtbare. Reviews can andere zeggen alleen dat het veertje zeer snel gaat roesten en dus ook slap wordt. Sommige melden dat op hobbelpaden de bel blijft trillen. Helaas door deze reviews schrik ik wat af.

De luxe versie voor 45 euro vind ik van de zotte voor een bel. Misschien dan toch maar voor de elegante bovengenoemde neppers gaan van 18euro bij Amazon?

Een mooie goedkope kleine bel is eigenlijk niet echt te vinden onder het tientje.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:11
Hier al jarenlang tevreden gebruiker van een HideMyBell. Mits je met een Garmin/Wahoo o.i.d. rijdt zie ik geen redenen om verder te kijken. De stuurklem is een zwak punt, maar eenmaal goed gemonteerd mag dat geen issue zijn. Het doet niet af aan de functionaliteit. Volgens mij hebben ze dit onlangs in de v2 mount ook opgelost.

Heb ook van mensen gelezen dat het belletje niet luidt genoeg is of het hendeltje lam raakt, maar dan doe je iets fout/lomps. Enkel bij kou/regen werkt deze minder en met winter handschoenen ook minder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 13:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Stufferdt schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:02:
Weekendje bij m’n ouders. Alles staat klaar om een mooi ritje te maken, weer is prima, alles bij, behalve: een fietsbroek😑 dus nu maar weer het bed in…
ff bij de slager een biefstuk scoren, gewone broek aan en gas erop

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 19:02
Oxigeon schreef op zondag 18 juli 2021 @ 07:58:
Wat betreft de bellen is die krog oi toch echt wel de mooiste / minst zichtbare. Reviews can andere zeggen alleen dat het veertje zeer snel gaat roesten en dus ook slap wordt. Sommige melden dat op hobbelpaden de bel blijft trillen. Helaas door deze reviews schrik ik wat af.
Ik heb mijn Knog Oi's via Kickstarter en in november 2016 geleverd. Eén zit op de racer, één zit op de MTB.. racer heeft af en toe water gezien, maar MTB veel meer... en beiden Oi's werken nog perfect. Geen roest en zeker geen slappe veer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:25

Oxigeon

En zo is dat!

Heb een even gekeken. Lijkt wel of er een V2 gekomen is van de knog. En tussen de rockbros.

Beide zijn qua prijs hetzelfde. De knog zit wat strakker om het stuur en de Rockbros is een neppers van een bekend merk.

Voordeel van de rockbros is is dat fatsoenlijk te horen is.

Heb nog geen fiets dus heb nog even om te denken.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 20:37
https://www.mantel.com/bb...oud-clear-deluxe-fietsbel

Deze heb ik. Paar eurotjes
Stuur+ stuurlint in zwart. Zit bij mij horizontaal op de stem. Valt daardoor ook niet echt op. Vind het luid genoeg. In ieder geval veel beter als die doffe hidemybell van een fietsmaat. Als ik met hem fiets dan moet ik alsnog bellen als hij voor fietst omdat de mensen zijn bel vaak niet goed horen.

[ Voor 7% gewijzigd door user_tweakers op 18-07-2021 08:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Dat schijnt een pré te zijn bij een bel :+
418O2 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 01:24:
[...]

Dat kan je ook wel iets vriendelijker zeggen, nietwaar?
Fairpoint. Ik had een iets andere tone-of-voice in gedachten toen ik het schreef. Hopelijk nu gefixt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44
Oostenrijkse ultrafietser breekt record: 1026 kilometer in 24 uur

De Oostenrijkse ultrafietser Christoph Strasser heeft een wereldrecord neergezet. Hij legde binnen 24 uur ruim 1026 kilometer af op de militaire luchthaven van Zeltweg in Oostenrijk. Het oude wereldrecord stond op 914 kilometer.

De 38-jarige wielrenner moest vele uren in de regen rijden op het 7,6 kilometer lange circuit. Hij reed zijn rondjes met een gemiddelde snelheid van 42,75 kilometer per uur. Zonder het slechte weer was er meer mogelijk geweest, zei hij na afloop.

Strasser stond gedurende de 24 uur slechts twee minuten stil vanwege een lekke band en om twee keer van fiets te wisselen.

Onderweg at hij vloeibare voeding. Volgens de berekeningen van zijn team verbruikte de ultrafietser tijdens zijn tocht 14.400 calorieën.

Op Instagram klaagde de Oostenrijker na afloop over stramme kuiten, maar kondigde ook aan op zoek te gaan naar een nieuw record om te verbreken.

Bron: NOS

[ Voor 23% gewijzigd door EdwinW op 18-07-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:09
EdwinW schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:05:
Oostenrijkse ultrafietser breekt record: 1026 kilometer in 24 uur

De Oostenrijkse ultrafietser Christoph Strasser heeft een wereldrecord neergezet. Hij legde binnen 24 uur ruim 1026 kilometer af op de militaire luchthaven van Zeltweg in Oostenrijk. Het oude wereldrecord stond op 914 kilometer.

De 38-jarige wielrenner moest vele uren in de regen rijden op het 7,6 kilometer lange circuit. Hij reed zijn rondjes met een gemiddelde snelheid van 42,75 kilometer per uur. Zonder het slechte weer was er meer mogelijk geweest, zei hij na afloop.

Strasser stond gedurende de 24 uur slechts twee minuten stil vanwege een lekke band en om twee keer van fiets te wisselen.

Onderweg at hij vloeibare voeding. Volgens de berekeningen van zijn team verbruikte de ultrafietser tijdens zijn tocht 14.400 calorieën.

Op Instagram klaagde de Oostenrijker na afloop over stramme kuiten, maar kondigde ook aan op zoek te gaan naar een nieuw record om te verbreken.

Bron: NOS
Tja, je had dit jaar de Alt Tour waarinw een renner alle etappes deed inclusief de verplaatsingen.

Lees ik vanochtend over de Amazing Chase. Twee etappes van de Tour per dag.

Gaan we het nog meemaken dat iemand alle grote rondes inclusief verplaatsingen binnen een maand gaat fietsen?

Waar houdt dit op 8)7.

Wel knap allemaal. Daar niet van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RvA91
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-05 07:38
Had toch de waterfiets moeten pakken vandaag…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xKRxtpU24bJ_y-E9bOLVicJqME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4gQx90549NVrKjVFre7Iv1O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
RvA91 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 12:24:
Had toch de waterfiets moeten pakken vandaag…

[Afbeelding]
Ramptoerist! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31
Heb nu een paar dagen de HideMyBell Raceday SL in gebruik.

Vind het echt top. Bel is net niet zo luid als mn oude bel, maar zeker luid genoeg. Wordt eigenlijk altijd wel gehoord. Het is een zeer cleane oplossing imo.

Heb ook de bijbehorende GoPro mount, daar kan dan de verlichting onder als de zomer voorbij is.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoffa op 18-07-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-06 15:41
@Stoffa die go pro mount is inderdaad ideaal! Ik heb de voorlamp nu voor de vakantie er ook weer onder gehangen voor het geval we (donkere) tunnels treffen in de Alpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 17-06 13:10
Pff heb echt een redelijk probleem hier: morgen wil ik een tocht van 200km+ fietsen. Vanaf het westen naar het oosten. Wil op tijd vertrekken doet zich het volgende voor:
Gisteren ben ik bij de FM geweest. Nieuwe tubeless banden laten opzetten (lukt mij simpelweg niet met de Schwable's :+). Vanmorgen stond ik bij de fiets: voorband volledig leeg. opgepompt en daarna even 'losgereden'. Bij thuiskomst was er best wat lucht uit de banden.
Nu hoorde ik het welbekende sissende geluid bij het opnieuw oppompen van de de band. Via het luchtgaatje van de velg kwam de latex weer naar buiten. Band leeglaten lopen om te controleren of het velglint nog goed zat, niets te zien.

Maar nu: ik krijg de band niet meer opgepompt. Heb een goede pomp thuis staan en het is nog nooit een probleem geweest om de tubelessband op te pompen. Baal als een stekker aangezien de trein morgen om 7:24 gaat.. Wat kan ik nog doen? Sop / naar het tankstation hielp niet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-06 07:17
MartijnMartijn schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:10:
Wat kan ik nog doen? Sop / naar het tankstation hielp niet..
Binnenband steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Pff heb echt een redelijk probleem hier: morgen wil ik een tocht van 200km+ fietsen. Vanaf het westen naar het oosten. Wil op tijd vertrekken doet zich het volgende voor:
Gisteren ben ik bij de FM geweest. Nieuwe tubeless banden laten opzetten (lukt mij simpelweg niet met de Schwable's :+). Vanmorgen stond ik bij de fiets: voorband volledig leeg. opgepompt en daarna even 'losgereden'. Bij thuiskomst was er best wat lucht uit de banden.
Nu hoorde ik het welbekende sissende geluid bij het opnieuw oppompen van de de band. Via het luchtgaatje van de velg kwam de latex weer naar buiten. Band leeglaten lopen om te controleren of het velglint nog goed zat, niets te zien.

Maar nu: ik krijg de band niet meer opgepompt. Heb een goede pomp thuis staan en het is nog nooit een probleem geweest om de tubelessband op te pompen. Baal als een stekker aangezien de trein morgen om 7:24 gaat.. Wat kan ik nog doen? Sop / naar het tankstation hielp niet..
De sealant zijn werk laten doen, oppompen met een CO2 patroon en dan goed rond schudden zodat de sealant die gaatjes goed kan dichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 16:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ypuh schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:22:
Hier al jarenlang tevreden gebruiker van een HideMyBell. Mits je met een Garmin/Wahoo o.i.d. rijdt zie ik geen redenen om verder te kijken. De stuurklem is een zwak punt, maar eenmaal goed gemonteerd mag dat geen issue zijn. Het doet niet af aan de functionaliteit. Volgens mij hebben ze dit onlangs in de v2 mount ook opgelost.

Heb ook van mensen gelezen dat het belletje niet luidt genoeg is of het hendeltje lam raakt, maar dan doe je iets fout/lomps. Enkel bij kou/regen werkt deze minder en met winter handschoenen ook minder.
Ik heb op mijn MTB een HideMyBell gehad, maar in koud weer deed de bel dus niets :P Je kan met het schroefje wel wat stellen, maar dat ging me al snel de keel uithangen. Nu weer terug naar de combi van losse Wahoo mount en Knog Oi en helemaal tevreden.

Ik heb op al mijn fietsen een Knog Oi zitten en ben prima tevreden, al zit er wel wat variatie in het geluidsniveau. De Oi Luxe die ik op mijn Diverge heb is wel met afstand de luidste van het stel. Kost iets meer, maar dat is het me 100% waard. Ondanks dat er nog meer dan genoeg mensen (vooral ouderen op e-bikes) zijn die het ding stug negeren helpt het vaak enorm dat je ruim op tijd kan bellen en mensen dus de tijd kan geven om te reageren. Niemand wordt gelukkig van een bel die je pas hoort als je ongeveer al bij je voorganger onder de oksel zit.. :+

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:30
Kettingblad versleten ja of nee?
Ketting vloog er vandaag af na aanzetten (staan) bij kruising oversteken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2MyufyfnbhSYROTcCNYH3ckov4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlgRxY8AY7fHJraP8OKH48YO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cA6bKi8JEdJPjgGix8aqiQ0yGew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrilJxnPwwlwJZL8BOfJXpOY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6hL4eTHVi6c4PtviHrrKROMbac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OfadHueX1CWXERDHv1Yw2Ip4.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-06 21:19
lochtejans schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:39:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Neuhh, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PQeYRXbgu0LHxafRIB4FF-S6igo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2aTAFicN2MgVWKj5dKNt4OJn.jpg?f=user_large

Je ziet haaientanden en de ander heeft nog vlakke delen. Die van jou kunnen dus nog wel even mee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:30
Bedankt voor de bevestiging.

Nu verder zoeken naar het probleem. Onlangs heb ik de cassette en ketting vervangen maar volgens mij heb ik niks geks gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:10
EdwinW schreef op zondag 18 juli 2021 @ 11:05:
Dat is wel erg laag, moet wel hoger zijn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Nee. Kan nog 10k mee. Minimaal. Tenzij je geld genoeg hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-06 12:07

McMiGHtY

- burp -

rolandos582 schreef op zondag 18 juli 2021 @ 20:17:
[...]

De sealant zijn werk laten doen, oppompen met een CO2 patroon en dan goed rond schudden zodat de sealant die gaatjes goed kan dichten.
Nee..
Niet met een C)2 patroon oppompen als er al sealant inzit..die kan hier 9 van de 10x niet tegen.

Heb je

- tubeless tape erin?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als ik dit zo lees, is die niet "geseat" op de velg.

- Heb je goeie tape erin?
- Heb je genoeg sealant?
- Heb je een paar C02 patronen?

Zo ja..

Bandje eraf, even schoonmaken en alle sealant meeuk eruit halen.

Band er netjes op, en in 1x volblazen met een c02 patroontje en hopen dat die netjes plopt. Is dat het geval, een keer testen om met je pomp op te pompen.

Zo ja, sealant erin, (RUIM) en oppompen en ff een minuut of 10 lekker schudden per wiel.

En morgen voor de zekerheid even een paar extra binnenbandjes meenemen, mochten ze toch te snel teveel lucht verliezen een binnenbandje erin stoppen en doorfietsen.

Mijn ervaring is dat banden een paar keer opgepompt moeten worden, en soms wat sealant extra moeten hebben om echt goed op druk te blijven (op de racefiets dan).

Heb je bovenstaande dingen niet, binnenbandjes erin proppen en morgen lekker gaan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
McMiGHtY schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:41:
[...]

Nee..
Niet met een C)2 patroon oppompen als er al sealant inzit..die kan hier 9 van de 10x niet tegen.
Heb je geen CO2 nodig is het beter, maar:

Je ventiel moet je aan de bovenkant doen. De sealant zit onderin. Tegen de tijd dat de lucht daar is, is het echt niet zo koud meer. Bij mijn sealant gebruiksaanwijzing stond het zelfs zo beschreven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Gisteren ben ik bij de FM geweest. Nieuwe tubeless banden laten opzetten (lukt mij simpelweg niet met de Schwable's :+).
Niet lullig bedoelt maar.

Ik begrijp nooit zo wat het plan is als je dan toch lek rijdt. Al zou ik vaker lek zou rijden, maar ik kan dat makkelijk zelf fixen, dan heeft dat toch mijn voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
DDX schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:24:
[...]

Dat is wel erg laag, moet wel hoger zijn.
Ja.. teruggerekend kom je dan op nog geen 170 watt gemiddeld.. daar red je die snelheid niet mee

Aangenomen dat het zonder drafting of motorpacing was

[ Voor 10% gewijzigd door Prulleman op 18-07-2021 23:40 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:36:
[...]

Ja.. teruggerekend kom je dan op nog geen 170 watt gemiddeld.. daar red je die snelheid niet mee

Aangenomen dat het zonder drafting of motorpacing was
En ook nog in de kou en regen, dat kost ook de nodige energie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:59:
[...]

Heb je geen CO2 nodig is het beter, maar:

Je ventiel moet je aan de bovenkant doen. De sealant zit onderin. Tegen de tijd dat de lucht daar is, is het echt niet zo koud meer. Bij mijn sealant gebruiksaanwijzing stond het zelfs zo beschreven 8)7
Ja..klopt..maar als je het kan voorkomen.. (tenminste..da's mijn gevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 17-06 18:20
Clubbers schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:33:
Maar bij een oefenrit met steilste stuk op 7% zat ik al op mijn lichtste verzet en kwam ik nauwelijks de berg op.
[...]
Ik heb een Shimano sora 3x9 waarbij mijn kleinste tandwiel voor 30 is en de grootste achter 25.
Als je redelijk fit bent, klopt hier iets niet. (goed mogelijk dat dat je eigen verwachtingen zijn :))

7% is niet bijzonder steil. 30/25 (uitgaande van 25-622) zou toch eigenlijk iedereen die een beetje lekker kan fietsen redelijk rond moeten kunnen krijgen. Je houdt niet voor ons achter dat je 120 kg weegt of dat je op een 26" rijdt? En je verwacht hopelijk ook niet dat je veel meer dan 10 km/u rijdt op een klim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:14
Nutterd schreef op zondag 18 juli 2021 @ 08:23:
[...]

ff bij de slager een biefstuk scoren, gewone broek aan en gas erop
Mijn vader (groot kookfanaat) slacht me ritueel als ik dit soort grappen uithaal.
Gaat altijd goed, totdat de vriendin meehelpt met inpakken :+ goede les dit.
418O2 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Zoek een fietsenzaak in de buurt en fix het!
mhr-zip schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 10:56:
[...]

Inderdaad of ff langs de decathlon.

Of triatlon-style. Gewoon zonder zeem.
Yes! Decathlon op zaterdagmiddag it was. Prima broek voor 60 euro. Gisteren 128km zonder problemen.

En no way dat ik zonder zeem ga fietsen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-06 11:03
Joindry schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 12:44:
[...]

Een 30/25 is al behoorlijk klein qua verzet. Ben je trouwens zeker van de 30 vooraan? een triple ofzo (nvm staat in je post, trips inderdaad)?
Als je derailleur het toestaat, kan je inderdaad naar een 30 achteraan. Dat is gebonden aan je type achterderailleur. Als je er absoluut niks van kent, is het waarschijnlijk makkelijk gewoon te vragen in je lbs. En tegelijk ook te laten doen daar. Sora, 9speed is niet duur, voor 50 euro zou je wel moeten kunnen buitenwandelen denk ik.
Op mijn oudje een triple 105 (10spd), daar zat standaard een 30/39/50 op met 12-27. Was wel keihard werken op de keut hoor ;) Ik zou er de alpen niet mee gaan doen denk.
Op het vlakke rij ik met die fiets een 12-23 btw.
Oude holleweg wel gedaan laatst op andere fiets, met compact 34-50 / 12-25 (11spd), maar tegen de tijd dat je moe wordt ben je al boven. Bij een lange klim ga je het met harken niet redden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:37:
[...]

https://www.amazon.nl/ROC...ek-Vintage/dp/B06XK461M8/

Bij ome Ali zelf, vast nog goedkoper.

@Oxigeon even meelezen

Ik heb tal van bellen geprobeerd. Tot dusver bevalt een Spurcycle mij het beste.
De hier ook genoemde Knog vond *ik* persoonlijk niet zo'n hard geluid maken.

Ik heb een Nep knog van Ali, maar dan wel de 22mm dunne variant want hij zit op mijn ligstuur. En dat scheelt echt heel veel voor de klank. De kleine versie is imho veel beter.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
Favero heeft nu ook zoals eerder aangekondigd, zijn powermeter geschikt gemaakt voor Shimano pedalen. Vanaf heden te koop via hun website voor de (bijna) gebruikelijke prijs van een DUO (€600).

[ Voor 21% gewijzigd door EdwinW op 19-07-2021 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 10:42

djfrankel

It's a trap!

Mistraller schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:01:
[...]

Op mijn oudje een triple 105 (10spd), daar zat standaard een 30/39/50 op met 12-27. Was wel keihard werken op de keut hoor ;) Ik zou er de alpen niet mee gaan doen denk.
Op het vlakke rij ik met die fiets een 12-23 btw.
Oude holleweg wel gedaan laatst op andere fiets, met compact 34-50 / 12-25 (11spd), maar tegen de tijd dat je moe wordt ben je al boven. Bij een lange klim ga je het met harken niet redden.
Als je met een verzet 30-27 niet boven kan komen op een alpen col dan gaat 30-30 je ook niet heel veel helpen. Ik ben mijn eerste echte berg, ook direct de Stelvio 8)7, met een verzet 36-28 opgereden. Ik denk dat wat @Bacchus hier noemt wel de kern raakt.
@Clubbers om comfortabeler boven te komen zou je bijvoorbeeld interval training kunnen doen en zo aan je kracht werken. Of als je lichaamsgewicht het toelaat zou je kunnen afvallen, daar wordt het omhoog fietsen ook makkelijker van. Ik denk echter dat beide adviezen voor je te laat komen en dat je binnenkort al richting Frankrijk vertrekt.

Dan zou je inderdaad een lichter verzet kunnen monteren, dat gaat je nog een heel klein beetje helpen. Verder is bij een berg omhoog fietsen gewoon altijd zwaar en zijn daar niet echt shortcuts voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 19:23
EdwinW schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:45:
Favero heeft nu ook zoals eerder aangekondigd, zijn powermeter geschikt gemaakt voor Shimano pedalen. Vanaf heden te koop via hun website voor de (bijna) gebruikelijke prijs van een DUO (€600).
Hier de eerste review op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=czcMdLzsUtI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
djfrankel schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:13:
[...]

Als je met een verzet 30-27 niet boven kan komen op een alpen col dan gaat 30-30 je ook niet heel veel helpen. Ik ben mijn eerste echte berg, ook direct de Stelvio 8)7, met een verzet 36-28 opgereden. Ik denk dat wat @Bacchus hier noemt wel de kern raakt.
@Clubbers om comfortabeler boven te komen zou je bijvoorbeeld interval training kunnen doen en zo aan je kracht werken. Of als je lichaamsgewicht het toelaat zou je kunnen afvallen, daar wordt het omhoog fietsen ook makkelijker van. Ik denk echter dat beide adviezen voor je te laat komen en dat je binnenkort al richting Frankrijk vertrekt.

Dan zou je inderdaad een lichter verzet kunnen monteren, dat gaat je nog een heel klein beetje helpen. Verder is bij een berg omhoog fietsen gewoon altijd zwaar en zijn daar niet echt shortcuts voor.
Vraagsteller heeft alleen geen 27 maar een 25. Je cadans wordt dan wel vervelend laag. Da's niet fijn voor de knieën, en ook niet voor je beenspieren. Hart-long herstelt net ff iets sneller dan je beenspieren.
Je kunt dus best bovenkomen, maar de een doet dat op kracht, en de ander op conditie. Denk dat velen ook niet continu trainen op een (al dan niet virtueel) berglandschap.
Verder, je hoeft natuurlijk niet perse op het lichtste verzet, maar mentaal werkt het wel als je weet dat je nog een tandje hebt voor het geval dat.
Ik heb zelf alleen in Zwift de huez gedaan (op 30x27 in 100% difficulty) dus het kan wel, maar het lijkt me minder genieten. En na een col, komt er meestal nog wel eentje (of 2) 8)

Beetje spelen met ritzelrechner.de is altijd handig om eens te zien wat het nu werkelijk doet allemaal.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14

Ik had vorige week precies hetzelfde probleem met de fiets van mijn vriendin. Bij de lokale FM banden tubeless laten maken en langzaam ontsnappende lucht via een spaakgat. Bleek uiteindelijk dat FM-junior velglint had gebruikt dat niet geschikt was voor tubeless. Dat lint leek dus goed te zitten, maar er waren stukken bij waar het lint nét niet goed meer hechtte door de vloeistof. Met het oog niet te zien, maar bij het weghalen van de tape zag FM-senior direct dat de tape niet hechtte.

En ik kan trouwens prima zelf tubeless banden leggen en heb dat ook vaker gedaan. Maar bij de aankoop van nieuwe banden bood de FM het mijn vriendin als service aan. Die service bieden ze mij nou nooit :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 12:36

Grin

Ride si sapis.

Oei... wat een tegenvaller van die q-factor! :F
Van 52mm (default Shimano SPD) naar 65mm met deze powermeter pedalen is echt (te) veel, dit zou ik niet snel kopen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Nu online
Idd, en nog blijer dat ik hier NIET op gewacht heb! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 19:21

Fisico

by Fabian

Grin schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Van 52mm (default Shimano SPD) naar 65mm met deze powermeter pedalen is echt (te) veel, dit zou ik niet snel kopen.
Dat is daar precies het probleem van? Heel naïef denk ik, zadel ietsjes lager en eventueel stuur ook en gaan. Ik heb namelijk werkelijk geen idee.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-06 16:01
Fisico schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Dat is daar precies het probleem van? Heel naïef denk ik, zadel ietsjes lager en eventueel stuur ook en gaan. Ik heb namelijk werkelijk geen idee.
Daar bereik je niet zoveel mee. Q-factor is de horizontale afstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
djfrankel schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:13:
Als je met een verzet 30-27 niet boven kan komen op een alpen col dan gaat 30-30 je ook niet heel veel helpen.
Een 30t cassette vs. een 25t als lichtste verzet scheelt je pakweg 20%. Dat gaat iedereen wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-06 12:15
Fisico schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Voor velen waarschijnlijk veel kniepijn en heup blessures. Jouw voeten komen in dit geval 2x13mm verder naar buiten te staan (en dat is niet met de schoenplaatjes op te vangen) dus de houding van de knieën en heup worden significant anders.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@Fisico Je voeten komen ongeveer 2,5 cm verder uit elkaar te staan. GPLama benoemt het in de video. Je gaat dus met wijdere benen fietsen. De stand van je knie verandert daardoor en dit zou mogelijk kunnen leiden tot knieklachten (nog afgezien van de vreemde andere positie om wijdbeens te fietsen). Als je van nature breed bent gebouwd, zal dit probleem waarschijnlijk minder snel optreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Laatst online: 22:16

Roozzz

Plus ultra

Tja, ik snap het probleem met de Q-factor, maar of het nu daadwerkelijk een issue is vraag ik me altijd af. Alle fietsen hier hebben een andere Q-factor (race, race, mtb, stad); op alle kan ik probleemloos uren fietsen. Dus of het nu écht een probleem is... Of moet ik mezelf gewoon gelukkig prijzen?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Wat betreft Q-factor; de standaard pedalen zijn vaak ook wel erg smal. Dura Ace is nog weer 2mm smaller aan beide kanten dan 105/Ultegra. Die Engelse bikefitter @Grin waar je fan van bent geeft in zijn videos volgens mij ook aan dat hij 9/10x mensen met de extended SPD-SL pedalen de deur uitstuurt (ff geen zin om het filmpje er bij te zoeken). Ook renners als Sagan en Cavendish hebben Shimano altijd gepusht voor aangepaste pedalen met een hogere Q-factor.

Wat dat betreft is een hogere Q-factor dus niet per definitie een nadeel, maar voor veel Nederlanders vaak een voordeel. Van die 13mm extra kun je dus al stellen dat zo'n 4-6mm eigenlijk al wel wenselijk is, en die overige 6-7mm moet je dan uit de schoenplaatjes halen. Sowieso verschilt Qfactor al per merk crankset (SRAM, Shimano, Rotor, MTB/Road/1x) en heb je al vaker veranderd dan je denkt.

* Ypuh aldus iemand met gevoelige knieën die schoenplaatjes afstellen een drama vindt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 19-07-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
EdwinW schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:00:
@Fisico Je voeten komen ongeveer 2,5 cm verder uit elkaar te staan. GPLama benoemt het in de video. Je gaat dus met wijdere benen fietsen. De stand van je knie verandert daardoor en dit zou mogelijk kunnen leiden tot knieklachten (nog afgezien van de vreemde andere positie om wijdbeens te fietsen). Als je van nature breed bent gebouwd, zal dit probleem waarschijnlijk minder snel optreden.
"wijdbeens" ;)
Het is een verschil maar om dat nou wijdbeens te noemen...
Als dit echt zo'n huge probleem zou zijn; waarom rijdt iedereen dan op dezelfde/cq standaard breedte die bij het materiaal hoort? Ik heb nog nooit van gehoord van damespedalen. Of dat er uit een bikefit komt dat je brede pedalen moet nemen?

Ik denk overigens dat niet zozeer de knieën beinvloed worden maar wel de heupen.
Maar goed, ik heb ook geen idee verder hoor, just my 2cents. Ik vond mijn left 4iiii al een forse uitgave voor een sensor.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 19-07-2021 14:09 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 12:36

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:06:
Wat betreft Q-factor; de standaard pedalen zijn vaak ook wel erg smal. Dura Ace is nog weer 2mm smaller aan beide kanten dan 105/Ultegra. Die Engelse bikefitter @Grin waar je fan van bent geeft in zijn videos volgens mij ook aan dat hij 9/10x mensen met de extended SPD-SL pedalen de deur uitstuurt (ff geen zin om het filmpje er bij te zoeken). Ook renners als Sagan en Cavendish hebben Shimano altijd gepusht voor aangepaste pedalen met een hogere Q-factor.

Wat dat betreft is een hogere Q-factor dus niet per definitie een nadeel, maar voor veel Nederlanders vaak een voordeel. Van die 13mm extra kun je dus al stellen dat zo'n 4-6mm eigenlijk al wel wenselijk is, en die overige 6-7mm moet je dan uit de schoenplaatjes halen. Sowieso verschilt Qfactor al per merk crankset (SRAM, Shimano, Rotor, MTB/Road/1x) en heb je al vaker veranderd dan je denkt.
Nederlanders zijn nu niet bepaald gemiddeld, we zijn nog steeds het langste volk ter wereld. Dus dat wij iets minder moeite hebben met zo'n hoge q-factor dat zal. Hoe dan ook is het 1cm anders dan de default Shimano pedalen, echt wel even iets om rekening mee te houden.

Het gaat mij er om dat de q-factor ruim 1cm verschilt t.o.v. de default Shimano pedalen. Da's gewoon niet handig. Dat het voor veel NL'ers prima zal werken, sure. Maar ik zou dit dus al niet meer kopen om die reden. 1-3mm is prima, daar wil ik nog wel een schoenplaatje voor verschuiven, ruim 1 cm per plaatje is mij echter te veel/gek.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Mr. Stom schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:55:
[...]

Ik had vorige week precies hetzelfde probleem met de fiets van mijn vriendin. Bij de lokale FM banden tubeless laten maken en langzaam ontsnappende lucht via een spaakgat. Bleek uiteindelijk dat FM-junior velglint had gebruikt dat niet geschikt was voor tubeless. Dat lint leek dus goed te zitten, maar er waren stukken bij waar het lint nét niet goed meer hechtte door de vloeistof. Met het oog niet te zien, maar bij het weghalen van de tape zag FM-senior direct dat de tape niet hechtte.

En ik kan trouwens prima zelf tubeless banden leggen en heb dat ook vaker gedaan. Maar bij de aankoop van nieuwe banden bood de FM het mijn vriendin als service aan. Die service bieden ze mij nou nooit :X
Hmm nou dat zou dan heel goed kunnen. Mijn ‘vaste’ FM zit dicht en de tweede FM heeft er vanmorgen naar gekeken. Opgelost.. Dacht ik, niet dus. Wilde net even een stukje gaan, weer de band tot de velg leeg. De lucht ontsnapt via de wang van de velg. Je knalt er 7 bar in en binnen minuten is hij leeg.
mhr-zip schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:06:
[...]

Niet lullig bedoelt maar.

Ik begrijp nooit zo wat het plan is als je dan toch lek rijdt. Al zou ik vaker lek zou rijden, maar ik kan dat makkelijk zelf fixen, dan heeft dat toch mijn voorkeur.
Inmiddels heb ik ongeveer 3 jaar ervaring met Tubeless en de voordelen zijn denk ik wel bekend. Als ik lek rijd kom ik altijd weer thuis op 4 bar. Ik heb ook nog nooit een extra band of lucht patroon bij me gehad tijdens de inmiddels 120000 km die ik Tubeless heb gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

OPnieuw (ruim) tapen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:20
Grin schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Dan zit je in elke bocht met je pedaal aan de grond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
MartijnMartijn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:16:
Ik heb ook nog nooit een extra band of lucht patroon bij me gehad tijdens de inmiddels 120000 km die ik Tubeless heb gereden.
Ah, daar heb je er weer eentje.

'Want deze banden kunnen niet lek'.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Oeh.. ik ben verliefd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjwx8ifZozijFtybrRzo09oo9JQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RdzIkfOPqYRMXtTD5XUk7eci.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
Na 120.000km mag je dat wel zeggen imo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartmanz
  • Laatst online: 06-05 11:30
418O2 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:52:
[...]

120.000km in 3 jaar... gemiddeld 770 km per week.

Er zijn weken dat ik minder kilometers maak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:34
Bartmanz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Ik zat ook al te rekenen.... :o . Soort @DDX -light.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
418O2 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:52:
[...]

3 jaar en 120.000km kan. Dan zijn we elkaar ongetwijfeld ook al een keer tegengekomen :+.

In eerdere posts waaronder deze week heb ik het woord lek wel vaker voorbij zien komen. Als het om een wedstrijdje verpissen gaat; vorig jaar zelf ook ruim 15.000km+ gereden zonder lekke banden. Begin dit jaar had ik er 2 in korte tijd, maar het canvas begon dan ook al zichtbaar te worden op die banden. Inmiddels alweer goed 6-7.000km onderweg zonder lekke banden, met binnenbandjes. 12k is wat dat betreft niet uitzonderlijk en geen garantie dat het nooit gebeurt.

Wanneer je je banden tijdig vervangt, op de juiste druk zet en niet door glas/doorns/spijkers rijdt gaan ze in principe niet lek, maar dat betekent niet dat ik mijn binnenbanden thuis laat. Idealiter maak je er geen gebruik van net als een brand- of overlijdensverzekering, maar voor die ene keer dat het gat te groot is en de sealant z'n werk niet doet of de band niet ploppen wil is het toch wel handig.

Als je regelmatig in een groepje fietst is er altijd wel iemand met een extra bandje, maar op die manier heb ik ook al 3-4x iemand mogen helpen die met een platte band in z'n hand doodleuk zei: "Maar deze kunnen niet lek". Ik zie de humor er ook wel weer van in.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Bartmanz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:07:
[...]

nulletje te veel, zo eerlijk zijn we dan ook wel weer. Excuus :+
Kan het niet meer dan eens zijn met jouw mooi geschetste ervaring. Het moment van lekrijden is dan ook altijd even een pijnlijk momentje. Maar het weegt voor mij persoonlijk niet op tegen dit lijstje. Gelukkig zijn er FM'ers. Ja vol schaamte ga ik daar dan heen, laat er wat geld achter, maar god wat ben ik dan weer blij als ze eronder zitten.

Tot zover my 2 cents. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door MartijnMartijn op 19-07-2021 15:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb ook nog nooit een nieuwe binnenband (moet nog nieuwe bandjes kopen, had wel een patroontje) mee gehad op een rit sinds ik tubeless rijd hoor.

Dat is welliswaar slechts 57km, maar voor nu val ik ook half in die groep :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Zonder de hele Q-factor discussie opnieuw aan te slingeren en weer schuimbekken te veroorzaken bij mensen:

Als ik de review van DCrainmaker lees, kan het toch bijna niet dat de q-factor zo enorm belangrijk is?

DUO-shi review van DCrainmaker:
When all that is said and done, you’ll have a Shimano Favero Assioma power meter system, though with a slightly expanded Q-Factor, from 54mm to 65mm. The q-factor is the measurement of the distance between the pedal bodies (specifically the point the pedal is inserted into the crank arm). However, in this case, that would incorrectly not account for the pedal platforms being further out, thus, in reality, a better comparative measurement here is to the center of the pedal platform.

Q-Factor is confusingly stated as a measurement of one of two things:

1) The distance between the crank arms on both sides of the bike
2) The distance between the crank arm and the center of the pedal platform.

Much will be made about the increased q-factor by Favero. For some people, it’s everything and a deal-breaker. For the other 98% of us…shrug. The reason? Almost every bike type has a different q-factor. For fun, here’s my collection of bikes:

My road bike (Canyon Ultimate CF SL): 140mm
My triathlon bike (Cervelo P3C): ~150mm
My mountain bike (Canyon Exceed CF SL 5.0): 170mm
My cargo bike (Urban Arrow): 170mm

And then here’s a pile of popular indoor bikes, and their q-factors, for reference:

Stages Bike SB20: 157mm
Peloton Bike/Bike+: 170mm
Tacx NEO Smart Bike: 147mm
True Kinetix TrueBike: 155mm
Wattbike Pro: 173mm
Wattbike ATOM: 160mm
Wahoo KICKR Bike: 150mm
Kijkend naar de getallen, zou dat dus betekenen dat je ook rekening dient te houden met de q-factor van een nieuwe fiets of trainingbike. Ik heb die parameter hier nog nooit voorbij zien komen volgens mij :9 Het verschil tussen een canyon ultimate (140mm) en een peleton bike (170mm) is best wel fors en lijkt me dan dus iets waar je rekening mee moet houden toch, ook in de keuze voor je pedalen.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:34
Stufferdt schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:48:
Zonder de hele Q-factor discussie opnieuw aan te slingeren en weer schuimbekken te veroorzaken bij mensen:

Als ik de review van DCrainmaker lees, kan het toch bijna niet dat de q-factor zo enorm belangrijk is?

DUO-shi review van DCrainmaker:

[...]

Kijkend naar de getallen, zou dat dus betekenen dat je ook rekening dient te houden met de q-factor van een nieuwe fiets of trainingbike. Ik heb die parameter hier nog nooit voorbij zien komen volgens mij :9 Het verschil tussen een canyon ultimate (140mm) en een peleton bike (170mm) is best wel fors en lijkt me dan dus iets waar je rekening mee moet houden toch, ook in de keuze voor je pedalen.
GPLama zegt het ook in zijn video: 'Het kan veel uitmaken als jij al jaren veel kms maakt op dezelfde fiets en dan opeens deze pedalen gaat gebruiken.' Denk ook dat het persoonlijk is hoe gevoelig je ervoor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 10:14
Ypuh schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:06:

* Ypuh aldus iemand met gevoelige knieën die schoenplaatjes afstellen een drama vindt.
Ik voel me nu wel heel oud en retro met mn look clips van 2000 :).

Rijdt er nog steeds mee. Zowel buiten als Zwift en helemaal prima.
1 keer gereden met SPD en dat beviel niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-06 10:14
Ypuh schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:22:
[...]

3 jaar en 120.000km kan. Dan zijn we elkaar ongetwijfeld ook al een keer tegengekomen :+.

In eerdere posts waaronder deze week heb ik het woord lek wel vaker voorbij zien komen. Als het om een wedstrijdje verpissen gaat; vorig jaar zelf ook ruim 15.000km+ gereden zonder lekke banden. Begin dit jaar had ik er 2 in korte tijd, maar het canvas was dan ook al zichtbaar te worden op die banden. Inmiddels alweer goed 6-7.000km onderweg zonder lekke banden, met binnenbandjes. 12k is wat dat betreft niet uitzonderlijk en geen garantie dat het nooit gebeurt.

Wanneer je je banden tijdig vervangt, op de juiste druk zet en niet door glas/doorns/spijkers rijdt gaan ze in principe niet lek, maar dat betekent niet dat ik mijn binnenbanden thuis laat. Idealiter maak je er geen gebruik van net als een brand- of overlijdensverzekering, maar voor die ene keer dat het gat te groot is en de sealant z'n werk niet doet of de band niet ploppen wil is het toch wel handig.

Als je regelmatig in een groepje fietst is er altijd wel iemand met een extra bandje, maar op die manier heb ik ook al 3-4x iemand mogen helpen die met een platte band in z'n hand doodleuk zei: "Maar deze kunnen niet lek". Ik zie de humor er ook wel weer van in.
Yep. Het werkt bij mij als Karma: heb je de spullen bij je heb je het niet nodig. Heb je de spullen niet bij je heb je het nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 19:21

Fisico

by Fabian

scraemus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:56:
[...]

Voor velen waarschijnlijk veel kniepijn en heup blessures. Jouw voeten komen in dit geval 2x13mm verder naar buiten te staan (en dat is niet met de schoenplaatjes op te vangen) dus de houding van de knieën en heup worden significant anders.
In mijn specifieke geval zou het nog wel eens gunstig uit kunnen pakken, want ik trap redelijk aan de buitenkant van het pedaal. Rechts draait mijn hak ook nog eens naar binnen, zoveel dat ik soms de voorderrie raak.
Owios schreef op maandag 19 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Daar bereik je niet zoveel mee. Q-factor is de horizontale afstand.
Wanneer je horizontaal verder uit elkaar gaat dan zal je in de hoogte toch ook iets moeten doen. Je zit immers als een driehoek op de fiets. Als ik wijdbeens gaan staan dan zakt mijn kruis immers ook. Vandaar mijn aanname.
Mistraller schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:08:

Ik denk overigens dat niet zozeer de knieën beinvloed worden maar wel de heupen.
Maar goed, ik heb ook geen idee verder hoor, just my 2cents. Ik vond mijn left 4iiii al een forse uitgave voor een sensor.
Ik vind het ook prijzig hoor, maar ik heb bewust gaan powermeter op de nieuwe fiets genomen om te kunnen wisselen. De beïnvloeding zal vast tussen heup, knie en enkel gaan. Aan de ene kant is het niet de wereld in afstand, aan de andere kant best veel in procenten. Ik wissel tegelijk van fiets en ga van Shimano naar SRAM dus wennen wordt het toch.

[ Voor 25% gewijzigd door Fisico op 19-07-2021 17:01 ]

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
140km gereden, 990hm slechts maar wat was het een zware tocht! Route van vandaag rij ik vaker en ik weet vrij goed wat er komt zodat ik kracht en energie goed kan verdelen. Nu eens redelijk stuk gegaan.....stond ook wel wat wind, niet echt veel maar wind tegen is wind tegen.
En wat me nooit gebeurt (uiterst zelden) is dat ik zowat uitgehongerd thuis kwam. Op kortere tochten van 80-100km is 1 reep voldoende. Langere tochten tot 170km neem ik er 2 mee en dat is altijd voldoende geweest, vandaag dus niet. Ook nog maandag dus er is niks open om even te gaan zitten voor koffie&gebak of pasta.
Morgen rustdag (vissen) en dan zie ik woensdag wel weer opnieuw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
Ramon 73 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:51:
140km gereden, 990hm slechts maar wat was het een zware tocht! Route van vandaag rij ik vaker en ik weet vrij goed wat er komt zodat ik kracht en energie goed kan verdelen. Nu eens redelijk stuk gegaan.....stond ook wel wat wind, niet echt veel maar wind tegen is wind tegen.
En wat me nooit gebeurt (uiterst zelden) is dat ik zowat uitgehongerd thuis kwam. Op kortere tochten van 80-100km is 1 reep voldoende. Langere tochten tot 170km neem ik er 2 mee en dat is altijd voldoende geweest, vandaag dus niet. Ook nog maandag dus er is niks open om even te gaan zitten voor koffie&gebak of pasta.
Morgen rustdag (vissen) en dan zie ik woensdag wel weer opnieuw.
Ik had een tijdje terug een hongerklopje en werd hier publiekelijk gelyncht ondat ik te weinig had gegeten. Tenzij je reepje formaatje cake is, moet je toch wat meer gaan eten lijkt me. Reepje per uur is zo’n beetje de algemene regel. Wat zit er in je bidons? Als je vergelijkt wat je aldus strava/intervals.icu hebt verbruikt en wat je aan kcal hebt gegeten, valt op dat er wat verschil is. Maar knap dat je toch gewoon thuis raakt. En vind bijna 1000hm niet direct weinig. Ik kom uit Zeeland :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ramon 73 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:51:
Ook nog maandag dus er is niks open om even te gaan zitten voor koffie&gebak of pasta.
Huh ?
Vorige week was er genoeg geopend toen ik mijn ritje deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Stufferdt schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:01:
[...]

Ik had een tijdje terug een hongerklopje en werd hier publiekelijk gelyncht ondat ik te weinig had gegeten. Tenzij je reepje formaatje cake is, moet je toch wat meer gaan eten lijkt me. Reepje per uur is zo’n beetje de algemene regel. Wat zit er in je bidons? Als je vergelijkt wat je aldus strava/intervals.icu hebt verbruikt en wat je aan kcal hebt gegeten, valt op dat er wat verschil is. Maar knap dat je toch gewoon thuis raakt. En vind bijna 1000hm niet direct weinig. Ik kom uit Zeeland :+
Als ik 100-120km rij heb ik normaal gesproken genoeg aan 1 reepje. Dan zit ik volgens Garmin connect op 2200-2500 kcal verbruik. Dan is 2 of 2 reepjes ruimschoots te weinig om het verbruik aan te vullen. Toch rij ik er normaliter prima op.
Bidons zit gewoon water in, geen toevoegingen. 990hm is voor Zuid-Limburg/België niet echt veel, pas boven de 1500hm wordt het zwaar.
En thuis komen was niet zo'n probleem. Wel uiteindelijk met een gemiddelde van 26,7.
DDX schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:04:
[...]
Huh ?
Vorige week was er genoeg geopend toen ik mijn ritje deed.
De wat betere restaurants was ook wel her en der wat geopend. Maar simpel terrasje voor koffie&gebak of een pasta dat was er niet. Ik was echter al diep in Wallonië toen de noodzaak zich aandiende. In Nederland was er wel wát open, maar België nada.

[ Voor 20% gewijzigd door Ramon 73 op 19-07-2021 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:57

Kluus

Gang is alles

Hoho, “weer eentje” en dan een referentie naar mij? Ik heb gewoon een binnenbandje bij en in huis voor dit soort gevallen, ook al wel eens nodig gehad met de MTB en tubeless.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 19-07-2021 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
De duo-shi q-factor is wel een interessant punt. Net ff de review van GPLama bekeken en het lijkt alsof, logischerwijs, Favero de as van de assioma's gwn heeft ge-reverse-engineerd en een deel van de elektronica in een extra cilindertje geplaatst heeft die de q-factor verhoogd.

Gevalletje middelmatig product ontwerp om te voldoen aan een gat in de markt / gehyped product (beetje EA achtige praktijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Look vs spdsl is ook maar een marginaal verschil toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik merkte gisteren dat er speling zit in het balhoofd van mijn Canyon Endurace CF 2017. Vandaag het stuur er maar eens uitgehaald om te kijken wat er loos is. Ik zie dat de fiets 2 lagers heeft, echter kreeg ik ze er met de hand niet uit. Weet iemand of dit ingeperste lagers zijn, of gewoon geintegreerde lagers die er losjes ingedrukt zijn maar nu wat vast zitten?
Foto is van de onderste lager (van onderaf genomen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04GjaYsHTrU7C0GB4BUxsZjVuOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jhSbuomblDRxpw3FfsAG3pl7.jpg?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
In de categorie "Wielrenners kopen alles", een helm met NFC voor je medische dossier :F
https://www.pocsports.com...ucts/ventral-air-spin-nfc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:53
Cranzai schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:30:
In de categorie "Wielrenners kopen alles", een helm met NFC voor je medische dossier :F
https://www.pocsports.com...ucts/ventral-air-spin-nfc
Geen idee hoe deze zich verhoudt met andere helmen van dit kaliber maar waarom niet?

Ik verwacht alleen dat er maar weinig hulpdiensten hier uberhaupt van op de hoogte zijn. Daarnaast betwijfel ik ook dat "most Android phones" NFC aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Nou het was allemaal ijdele hoop. FM 2 heeft opnieuw lint om de velg gedaan en een nieuw ventiel erin gezet, maar dat heeft niet geholpen. Zojuist pompte ik mijn band op naar 7 bar en de sis langs de randen is weer goed hoorbaar. Schiet mij maar lek..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
MartijnMartijn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:39:
Nou het was allemaal ijdele hoop. FM 2 heeft opnieuw lint om de velg gedaan en een nieuw ventiel erin gezet, maar dat heeft niet geholpen. Zojuist pompte ik mijn band op naar 7 bar en de sis langs de randen is weer goed hoorbaar. Schiet mij maar lek..
Dat is gewoon normaal hoor... Dat had ik ook, even rond schudden en rondhouden en dan doet de sealant zijn werk..... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ramon 73 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:53:
[...]
De wat betere restaurants was ook wel her en der wat geopend. Maar simpel terrasje voor koffie&gebak of een pasta dat was er niet. Ik was echter al diep in Wallonië toen de noodzaak zich aandiende. In Nederland was er wel wát open, maar België nada.
Tankstation, supermarkt, bakkertje volgende keer ?
Tankstation heeft vaak wel mijn voorkeur tijdens lange ritten.
Snel prima eten te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 22:08
MartijnMartijn schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:39:
Daar is niets mis mee, dat had mijn band ook. Gewoon even in een emmer horizontaal een nachtje laten rusten. Daarna mag je pas klagen :+

Ik raad ook aan om Schwalbes en andere banden die wat moeilijker sealen, bij de pomp op te blazen.
Pagina: 1 ... 323 ... 653 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).