Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 320 ... 641 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:43
Ramon 73 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:37:
[...]

SRAM ketting kan ook op Shimano, als je dat graag wil.
Recent ketting vervangen, en als ik me niet vergis zat er in het doosje van kmc wel een briefje dat de quicklink hergebruikt kan worden. Die slijt natuurlijk mee met de ketting, maar tijdens de levensduur kun je hem blijkbaar wel openen en sluiten.
Zal morgen kijken of ik het doosje nog niet heb weggegooid.
Dat doe ik ook op mijn MTB inderdaad. Het liefst zou ik deze ketting gewoon gebruiken maar een quick link is wel handig. Heb vanwege mijn mtb het meeste gereedschap al, ook een tangetje voor de link dus toolless zoals hierboven is niet noodzakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
DieAnder schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Ik ben benieuwd hoe snel die dingen slijten.
Toevallig heb ik vandaag mijn ketting slijtage gemeten op een handvol plekken. 0,50% zakt er overal in. De 0,75% blijft er overal bovenop staan, behalve als ik de sluitschakel mee meet, dan valt hij er in! Blijkbaar slijt de KMC Missing Link sneller dan de rest van de KMC X11 ketting.
Ik heb laatst de gok eens genomen en een stel quicklinks op ali express besteld. Nu een aantal keren gecheckt, hij trekt niet krom, geen gekke rek of andere zaken en hij sluit goed. Is natuurlijk m'n eigen risico, maar de prijzen voor een shimano linkje gaan wat mij betreft ook werkelijk nergens over.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
HBSVDK schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:50:
Ik heb hulp nodig wat betreft tubeless slicks racebanden keuze. Ik heb sinds 2 jaar een gravel fiets waar nu 42mm tle tourbanden+binnenband van Schwalbe in zitten icm een Hunt 4 seasons velgje.
Nou heb ik onlangs een nieuwe wielset voor erbij besteld, 47mm diepe carbon wielen 19mm intern, 27mm extern als ik me niet vergis.
Ik zoek naar 28 of 30mm tubeless ready buitenbanden daar ik tubeless wil gaan proberen met een smallere band dan 42mm. Ik heb van alles voorbij zien komen, Schwalbe pro one 2020 versie die sealant lijken te lekken langs de Sidewall; panaracers die wellicht toch niet zo lekbestendig zijn? En daar ik altijd met volle tevredenheid Vredestein fortezza banden fiets op de oude racefiets voor een zacht prijsje heb ik de laatste jaren dus een aversie ontwikkeld tegen de snel hoekig wordende overpricede Continental 5000's. Vredestein heeft geen tle in maat 28 of 30 geloof ik. Maar wat moet ik nu? Iemand ergens goede ervaringen mee met wat ik moet hebben?
Ik ben mijn Chinese velgen (18,5mm intern) aan het klaarmaken. Ik heb een setje Hutchinson sector 28 gekocht (nu uitverkocht bij futurum)
Voorband was al lekdicht zonder sealant. Achterband wilde nog niet helemaal, maar toen ik er de sealant in had gegooid vanmiddag, kreeg ik toch nog een plopje bij het oppompen, dus wellicht was ie misschien ook al dicht geweest zonder latex.
In elk geval zie ik nu nergens sealant langs de band. (hopen dat het morgen nog op spanning staat...)

Wat een luchtje trouwens, die roze Mucoff sealant. Het ruikt zoals het eruit ziet inderdaad.

Verder viel me op dat deze hutchinsons zeer prettig op de velg te leggen zijn, net zo makkelijk als gewone vouwbandjes. Geen tooltjes nodig om erop te krijgen :)
Ik had zelfs al een bandenknechtje in huis gehaald.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat het weer de afgelopen dagen toch een stuk beter is dan vooraf was voorspeld! Top!

[ Voor 87% gewijzigd door Smultie op 11-07-2021 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25

Kluus

Gang is alles

DieAnder schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:36:
[...]

Ik ben benieuwd hoe snel die dingen slijten.
Toevallig heb ik vandaag mijn ketting slijtage gemeten op een handvol plekken. 0,50% zakt er overal in. De 0,75% blijft er overal bovenop staan, behalve als ik de sluitschakel mee meet, dan valt hij er in! Blijkbaar slijt de KMC Missing Link sneller dan de rest van de KMC X11 ketting.
Ik dacht dat dat wel mee zou moeten vallen eigenlijk, pin me er niet op vast maar het zijn de rollertjes die slijten waardoor de ketting langer wordt dacht ik. Maar er is hier vast iemand die dat precies weet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 23:25

Kluus

Gang is alles

MaSw85 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:26:
[...]

Mijn wielset voor de weg heb ik tubeless gemaakt met Schwalbe Pro One's en Schwalbe's Doc Blue sealant. Echt heel weinig drukverlies en zeker geen lekkage langs de sidewall. Is wel de 25 mm, maar de 28 mm's liggen al klaar voor als deze versleten zijn. Ook de G-Ones allround van 40 mm op de gravelset gingen zonder problemen, ook gewoon met de vloerpomp.
@HBSVDK hier dezelfde ervaring met 25mm Schwalbe Pro One TLE 25mm, geen lekken, niets.

Heb het wel eens gehad met een goedkope variant Schwalbe G-One die ook niet TLE was, maar ook dat hoeft geen probleem te zijn, nachtje op de zijkant gelegd en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:27
Ramon 73 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:08:

Mag je als wielerclub dit inderdaad doen? Club verkeersregelaars inhuren en de weg vrij laten vegen?
Vanaf een groep van 15 fietsers is het in België toegelaten om een volgwagen en wegkapiteins te hebben. Vanaf 50 fietsers zijn beiden zelfs verplicht.

Een wegkapitein mag dwarsend verkeer op een kruispunt stil leggen, maar heeft eigenlijk ook de verplichting om de groep compact te houden.

Was het dus volgens de regels van de kunst? Ja, maar op zijn Belgisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 14:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
TrailBlazer schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:41:
Vandaag voor het eerst weer meer dan 50 kilometer gefietst. Ik ben nog steeds de leuke routes in de omgeving aan het zoeken. Dus hier en dat net te veel dorp gezien. Ook een veerpont die pas om 10:00 ging varen was een beetje jammer.
Welke omgeving? In een aantal regio’s zijn de routes van Komoot dikke prima en ik heb een paar routes van racefietsroutes.nl gefietst die ook prima waren. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ZieMaar! schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Welke omgeving? In een aantal regio’s zijn de routes van Komoot dikke prima en ik heb een paar routes van racefietsroutes.nl gefietst die ook prima waren. Misschien helpt dat?
Haarlemmermeer ik heb gebruik nu voornamelijk het fietsroute netwerk systeem om wat grofs uit te zetten en dat pas ik dan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-05 14:13

ZieMaar!

Moderator General Chat
TrailBlazer schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:20:
[...]

Haarlemmermeer ik heb gebruik nu voornamelijk het fietsroute netwerk systeem om wat grofs uit te zetten en dat pas ik dan aan.
Ik weet niet of dit werkt, maar probeer eens als je wil?

https://www.komoot.nl/dis...sport=racebike&distance=5

Kan je zelf een beetje spelen met die filters, de afstanden en dergelijke. Soms plakt ie wat highlights er kunstmatig in (waardoor je moet keren), maar als basis werkt dit prima. Laatste tip is misschien nog de lokale toer club, die hebben ook vaak routes online staan.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:31

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vanwege de zwangerschap van mijn vrouw en de geboorte van m'n 3e dochter, plus een verhuizing naar het noorden van Nederland, heb ik sinds eind 2020 niet meer zoveel gefietst. En ben ik hier niet meer zoveel geweest.

Toch heb ik een heel mooi doel voor volgend jaar: The Ride Ventoux! Mijn vrouw heeft me stiekem ingeschreven :D 10 jaar nadat ik de Tour For Life fietste ga ik dus weer een meerdaagse tocht fietsen.

Vanaf januari ga ik me goed voorbereiden. Tot die tijd is het nog even af en toe fietsen en wat meer richten op het gezin. Oh, en afvallen. In 2012 was ik 68 kilo. Nu ben ik 20 kilo zwaarder :X Het doel is dan ook om weer <70 kilo te zijn.

Enfin ik houd jullie op de hoogte en ik ben benieuwd of er meer rijders zijn! Ik rij individueel maar sta zeker open voor een team!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Tjebakka schreef op zondag 11 juli 2021 @ 14:18:
Vanwege de zwangerschap van mijn vrouw en de geboorte van m'n 3e dochter, plus een verhuizing naar het noorden van Nederland, heb ik sinds eind 2020 niet meer zoveel gefietst. En ben ik hier niet meer zoveel geweest.

Toch heb ik een heel mooi doel voor volgend jaar: The Ride Ventoux! Mijn vrouw heeft me stiekem ingeschreven :D 10 jaar nadat ik de Tour For Life fietste ga ik dus weer een meerdaagse tocht fietsen.

Vanaf januari ga ik me goed voorbereiden. Tot die tijd is het nog even af en toe fietsen en wat meer richten op het gezin. Oh, en afvallen. In 2012 was ik 68 kilo. Nu ben ik 20 kilo zwaarder :X Het doel is dan ook om weer <70 kilo te zijn.

Enfin ik houd jullie op de hoogte en ik ben benieuwd of er meer rijders zijn! Ik rij individueel maar sta zeker open voor een team!
Leuke actie van je vrouw! Dit wordt even aanpoten voor je! Klinkt overigens bekend. Heb een kleine van 2,5 en 3,5 jaar en heb hiervoor mijn fiets hobby(en andere zaken) opzij gezet. Nu langzaamaan weer een uurtje links en rechts pakken maar het gezin vraagt ook nog steeds aandacht natuurlijk!

Ik wens je heel veel succes!

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat is de status van Froome dat hij amper in beeld in?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
Hij is na zijn val van twee jaar geleden niet meer op het oude niveau teruggekomen. Hij rijdt deze tour een beetje anoniem in het peloton. Van de week hadden ze hem wel in beeld gebracht, ook buiten de etappe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
ElGreco schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:39:
[...]

Van uitgaande dat het echt bij het achterwiel vandaan komt: lagers (body of naafhuis)

Haal je wiel uit jouw fiets en draai met je vingers aan je as. Je hoort niets te voelen en het hoort soepel te draaien.
Je bedoelt dat ik het wiel aan de snelspanner moet vasthouden en dan een zet geven? Dan voel ik namelijk wel een soort van weerstand. Zelfde weerstand als een balhoofd dat te strak is afgesteld.

Voor de andere tips heb ik nog geen tijd gehad. Heb vanmiddag eerst maar eens de fiets schoongemaakt. Was daar vorig weekend niet meer aan toegekomen. Tijdens het trappen op de montagestandaard hoor ik soms ook een piep. Lijkt een beetje op piepende remmen bij een auto. Het wiel komt ook met een piep tot stilstand.

Volgens mij is mijn BB een cartridge model (Shimano 6500) daar valt zo ver ik weet niet zo heel veel aan te smeren. En gezien het geluid er ook is als ik niet aan de trappers draai, lijkt het me uit het wiel te komen.

Ik dacht ook dat ik het balhoofd hoorde bij sturen, maar dat zou dan wel het achterwiel geweest zijn. Kan ik nu niet meer reproduceren.

Een nieuw achterwiel kost dan weer 100 euro waar ik niks mee doe. Ik heb namelijk al een Stevens prestige met schijfremmen IPV velgremmen op het oog.

Maar als ik het goed begrijp moet ik dat ding vervangen waar de spaken in gaan? Dus https://www.theproscloset...m-qr-32h-silver-pre-owned

Mijn huidige wiel is trouwens een beetje scheef. Niet onbruikbaar, maar nieuw is natuurlijk beter. Het lijkt me best veel werk om dat ding te vervangen. Verder is het best een duur onderdeel. Misschien dat ik het dan beter meteen goed kan doen en tijdelijk een achterwiel voor 100 euro kopen. Niet kunnen fietsen is ook niks. Ik heb overigens wel z'n Tacx van de Aldi of Lidl, dus in principe zou ik nog wel daar op kunnen fietsen.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 11-07-2021 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:27

Stoney3K

Flatsehats!

Wat je ook zou kunnen proberen is om de kogellagers van de wielnaaf uit elkaar te halen, opnieuw in te vetten en af te stellen. Als het piept en je voelt weerstand, dan denk ik gelijk aan een aanlopend lager.

Ik ben er inmiddels trouwens wel uit welke nieuwe fiets het gaat worden: Een Giant Contend AR1. Endurance geometrie, Shimano 105 afmontage, en als ik wil gravelen kunnen er zonder moeite 40mm bandjes onder. Prijs spreekt me ook wel aan, dan heb ik nog een paar honderd euro over voor een headunit (Wahoo Bolt 2) en hier en daar wat accesoires.

Nu is alleen het grootste struikelblok nog om het ding geleverd te krijgen :P

[ Voor 50% gewijzigd door Stoney3K op 11-07-2021 18:50 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:40
hoi1234 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Je bedoelt dat ik het wiel aan de snelspanner moet vasthouden en dan een zet geven? Dan voel ik namelijk wel een soort van weerstand. Zelfde weerstand als een balhoofd dat te strak is afgesteld.
Nee. De punten vasthouden waar de snelspanners doorheen gaan. Dat is je as waar het wiel omheen draait. Je snelspanner is geen onderdeel van het wiel.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Mistraller
*O* New Wheels Day *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubqgo9nNJYIYYNp-Kv0snMmjbsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8QVrV5LRlwbgB9XWGFADACD.jpg?f=fotoalbum_large

Net even een tripje gedaan, en of het nu de wielen, de tubeless bandjes (hutchinson sector 28) of gewoon "Nieuwe-meuk-dus-ff-gas-erbij" was weet ik niet, maar het reed heerlijk en ik zat als een trotse pauw op mijn ros, en meteen een nieuw record op mijn korte avondrondje. Ik had echt het gevoel dat ze lekker begonnen te "snijden" boven de 30km/h.
Helemaal happy!

Bovendien heb ik mijn remklauwen en derailleur niet hoeven te verstellen, alles zat werkelijk perfect na de wissel. Enige wat ik misschien nog wil aanpakken is de ratel, het is een 6-pal dus een vrij "hoge" luide toon. Schijnt dat je hem stiller kan krijgen met ander vet. Ik bel wel gewoon ;)

OH en 1 gek dingetje, het verkeerslicht wilde niet op groen. Ik had netjes op de knop gedrukt, maar het was alsof het niet werkte omdat de lus in het wegdek niks detecteerde. (carbon immers) Toen maar heel voorzichtig door rood overgestoken; t'is nogal een megakruising tussen snelwegen. (Voor de kenners; knooppunt Paalgraven)

[ Voor 13% gewijzigd door Mistraller op 11-07-2021 23:05 ]

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:29:
[...]

Voor de andere tips heb ik nog geen tijd gehad. Heb vanmiddag eerst maar eens de fiets schoongemaakt. Was daar vorig weekend niet meer aan toegekomen. Tijdens het trappen op de montagestandaard hoor ik soms ook een piep. Lijkt een beetje op piepende remmen bij een auto. Het wiel komt ook met een piep tot stilstand.

Volgens mij is mijn BB een cartridge model (Shimano 6500) daar valt zo ver ik weet niet zo heel veel aan te smeren. En gezien het geluid er ook is als ik niet aan de trappers draai, lijkt het me uit het wiel te komen.

Ik dacht ook dat ik het balhoofd hoorde bij sturen, maar dat zou dan wel het achterwiel geweest zijn. Kan ik nu niet meer reproduceren.

Een nieuw achterwiel kost dan weer 100 euro waar ik niks mee doe. Ik heb namelijk al een Stevens prestige met schijfremmen IPV velgremmen op het oog.

Maar als ik het goed begrijp moet ik dat ding vervangen waar de spaken in gaan? Dus https://www.theproscloset...m-qr-32h-silver-pre-owned

Mijn huidige wiel is trouwens een beetje scheef. Niet onbruikbaar, maar nieuw is natuurlijk beter. Het lijkt me best veel werk om dat ding te vervangen. Verder is het best een duur onderdeel. Misschien dat ik het dan beter meteen goed kan doen en tijdelijk een achterwiel voor 100 euro kopen. Niet kunnen fietsen is ook niks. Ik heb overigens wel z'n Tacx van de Aldi of Lidl, dus in principe zou ik nog wel daar op kunnen fietsen.
toon volledige bericht
Marktplaats staat vol met prima (gebruikte of nauwelijks gebruikte) wielen. Ik heb ooit een wielsetje van 40 euro op de kop getikt, daar staat alweer dik 10.000km op inmiddels. Een losse naaf moet immers ook weer ingespaakt en arbeidsloon daarvan is hoger dan een ander wiel.

---------------

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vanmorgen kwam ik er achter dat ik al ruim een jaar een binnenbandje met een te kort ventiel standaard meeneem tijdens ritten :( Vanmorgen voor het eerst in 2 jaar lek gereden tijdens een rit (2x lek gehad 30m voor de deur bij terugkomst of bij het neerzetten van de fiets) doordat ik niet zag dat er een half bierflesje in de schaduw lag (verdomde aso's ook in Rotterdam, ik denk dat minstens 25% van de fietspaden bedekt zijn met glas..). Dit meteen moeten inkorten want als je ventiel een halve cm uit je velg steekt kun je pompen wat je wilt (of nou ja, je CO2 patroontje) maar dat werkt niet :+

Nu heb ik wel eindelijk een reden om naar tubeless te gaan (spullen heb ik al een tijdje), ik ben benieuwd hoe snel ik door die fases van Ypuh heen ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Pimorez schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:57:
Vanmorgen kwam ik er achter dat ik al ruim een jaar een binnenbandje met een te kort ventiel standaard meeneem tijdens ritten :( Vanmorgen voor het eerst in 2 jaar lek gereden tijdens een rit (2x lek gehad 30m voor de deur bij terugkomst of bij het neerzetten van de fiets) doordat ik niet zag dat er een half bierflesje in de schaduw lag (verdomde aso's ook in Rotterdam, ik denk dat minstens 25% van de fietspaden bedekt zijn met glas..). Dit meteen moeten inkorten want als je ventiel een halve cm uit je velg steekt kun je pompen wat je wilt (of nou ja, je CO2 patroontje) maar dat werkt niet :+

Nu heb ik wel eindelijk een reden om naar tubeless te gaan (spullen heb ik al een tijdje), ik ben benieuwd hoe snel ik door die fases van Ypuh heen ben :D
Paar ventielverlengers kost je de kop niet toch? Ik heb er ook maar eentje voor de zekerheid in mijn tasje gestoken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02
Mistraller schreef op zondag 11 juli 2021 @ 23:08:
[...]

Paar ventielverlengers kost je de kop niet toch? Ik heb er ook maar eentje voor de zekerheid in mijn tasje gestoken.
Inderdaad ook altijd ventielverlengers bij mij (eigenlijk is handig om er 2 mee te nemen, bandje scoren onderweg is makkelijker dan ventielverlenger).

Die ventielverlengers die @Grin gebruikt zijn aan te raden. Edit: deze

Heb ze ook, maar moet ff opzoeken welke het ook alweer zijn. De oude die ik had, paste mijn pompje niet op. Sta je nog voor paal.

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 12-07-2021 09:44 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ja, ik had dus ventielverlengers alleen die zaten nog gemonteerd op mijn oude wielen die ik verkocht heb :D Ik had wel nog dat tooltje bij waarmee ik de kern en ventielverlengers mee kan losmaken/monteren..

Niet mijn beste moment gisteren dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 17:04
Haha (sorry) de veelgemaakte klassieke fout m.b.t. een tekort ventiel in combinatie met hoge velgen. Die fout maak je doorgaans maar een keer. Ze zouden hoge velgen met een soort warning hiervoor moeten leveren.

Ik rij meestal met 1 biba (lang ventiel) en heb nog ventielverlengers bij met tooltje om de ventielkern te kunnen verwijderen. Mocht ik nog een 2e keer lek rijden gok ik op een passant of fietswinkel in de buurt. Uiteraard wel een must dat je dan een biba hebt waarbij de kern te verwijderen is.

@Mistraller
Mooi wielsetje. Ben wel benieuwd naar de duurzaamheid van het setje (zeker de naven), keep us posted.

Zag ook post van de quick-links vanuit China. Ik durf daar niet standaard mee te rijden. Heb er ook een keer wat over laten komen maar heb ze enkel als reserve bij mocht mijn ketting ooit snappen om thuis te komen (met name MTB).

Op mijn ketting gaat er altijd een originele Shimano quicklink op. Wel bizar wat ze daar in euros voor durven te vragen. Moet er niet aan denken dat een quicklink het begeeft wanneer er volle kracht op komt (bijv. in een sprint met hoge snelheid).

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 12-07-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-05 16:13
Ik dacht echt dat dit een Giant TCR was, tot ik scott zag staan op het frame :F .
Maar ziet er strak uit!

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02
joint_me schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:06:
[...]

Ik dacht echt dat dit een Giant TCR was, tot ik scott zag staan op het frame :F .
Maar ziet er strak uit!
Zelfde fabriek O-)

Maar ff serieus, de kwaliteit in de Giant fabriek is boven gemiddeld. Dus alleen maar een compliment richting Scott.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 13:42

McMiGHtY

- burp -

HBSVDK schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 11:50:
Ik heb hulp nodig wat betreft tubeless slicks racebanden keuze. Ik heb sinds 2 jaar een gravel fiets waar nu 42mm tle tourbanden+binnenband van Schwalbe in zitten icm een Hunt 4 seasons velgje.
Nou heb ik onlangs een nieuwe wielset voor erbij besteld, 47mm diepe carbon wielen 19mm intern, 27mm extern als ik me niet vergis.
Ik zoek naar 28 of 30mm tubeless ready buitenbanden daar ik tubeless wil gaan proberen met een smallere band dan 42mm. Ik heb van alles voorbij zien komen, Schwalbe pro one 2020 versie die sealant lijken te lekken langs de Sidewall; panaracers die wellicht toch niet zo lekbestendig zijn? En daar ik altijd met volle tevredenheid Vredestein fortezza banden fiets op de oude racefiets voor een zacht prijsje heb ik de laatste jaren dus een aversie ontwikkeld tegen de snel hoekig wordende overpricede Continental 5000's. Vredestein heeft geen tle in maat 28 of 30 geloof ik. Maar wat moet ik nu? Iemand ergens goede ervaringen mee met wat ik moet hebben?
Michelin PowerRoad TLR 32mm

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ElGreco schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:55:
Vandaag gefietst, 60km en 0hm. Noord Holland, daar kan dat.
Heb je nu serieus alle bruggetjes en viaductjes gemist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 09-05 16:13
Naast elkaar zie je toch wel verschillen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dg2192-Vl6vlVtJLgumwyrtyilY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8vuss8cS29nrpMziel1obJdg.png?f=fotoalbum_large

Hello fellow humans

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

zadeltasje..ligstuur...bidon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

In de catagorie "multitool om mee te nemen onderweg", welke is een musthave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-05 13:02
ElGreco schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:55:
Vandaag gefietst, 60km en 0hm. Noord Holland, daar kan dat.
Ach ik kan op een rondje van 60 km tussen Schoorl en Egmond ook prima 300-400 hm inplannen als ik dat wil hoor :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Dix0r schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:50:

@Mistraller
Mooi wielsetje. Ben wel benieuwd naar de duurzaamheid van het setje (zeker de naven), keep us posted.

Zag ook post van de quick-links vanuit China. Ik durf daar niet standaard mee te rijden. Heb er ook een keer wat over laten komen maar heb ze enkel als reserve bij mocht mijn ketting ooit snappen om thuis te komen (met name MTB).

Op mijn ketting gaat er altijd een originele Shimano quicklink op. Wel bizar wat ze daar in euros voor durven te vragen. Moet er niet aan denken dat een quicklink het begeeft wanneer er volle kracht op komt (bijv. in een sprint met hoge snelheid).
Ik ben ook wel benieuwd haha. Ik heb nog getwijfeld over andere naven, maar dan was het al gauw geen Chinees prijsje meer. We gaan het meemaken...

Mbt die quicklinks; dat blijft een gok natuurlijk. Ik bekijk ze altijd wel even bij het smeren. Ik heb wel ooit een KMC in mijn handen gehad die was een klein beetje scheef getrokken, en KMC staat toch wel als goed bekend. Weet niet of no-name of KMC nog heel veel uitmaken, maar ik heb nu al wel zoveel Ali spulletjes besteld dat ik wel weet dat er op sommige zaken echt enorm veel winst gemaakt wordt.
In het geval van een quicklink ben ik het wel absoluut met je eens, als je het niet vertrouwt, zeker niet doen. Maar dat geldt eigenlijk met alles :P

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Dix0r schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:50:
Haha (sorry) de veelgemaakte klassieke fout m.b.t. een tekort ventiel in combinatie met hoge velgen. Die fout maak je doorgaans maar een keer. Ze zouden hoge velgen met een soort warning hiervoor moeten leveren.

Ik rij meestal met 1 biba (lang ventiel) en heb nog ventielverlengers bij met tooltje om de ventielkern te kunnen verwijderen. Mocht ik nog een 2e keer lek rijden gok ik op een passant of fietswinkel in de buurt. Uiteraard wel een must dat je dan een biba hebt waarbij de kern te verwijderen is.
Dat is het probleem nieteens, ik weet dondersgoed dat ik een ventiel moet hebben die lang genoeg is, ik was dus ook in de veronderstelling dat het binnenbandje die ik al een jaar in m'n Rapha case had zitten lang genoeg was. Nu ik er over nadenk waren mijn vorige wielen niet veel lager (hoogstens een paar mm) dus ik vermoed dat ik een oud bandje had gepakt of toch te korte heb gekocht.

Overigens voel ik het wel dat ik 40min op wielrenschoenen heb gelopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:42:
[...]

Zelfde fabriek O-)

Maar ff serieus, de kwaliteit in de Giant fabriek is boven gemiddeld. Dus alleen maar een compliment richting Scott.
We hebben hier een Giant en een Scott in de garage.... Maar de Giant van vrouwlief is toch nog nét wel beter doordacht hoor. De kabeldoorvoeren van de Scott Addict zijn niet geweldig. Werkelijk iedereen raakt de tules kwijt, shifterkabel zit "kaal" in een alu doorvoertje waardoor je hem hoort kraken. Is allemaal wel wat aan te doen, maar dat had op de tekentafel moeten gebeuren.
Verder is de zadelpenklem op mijn fiets natuurlijk behoorlijk standaard, wel heerlijk betrouwbaar, maar Giant heeft het mooier opgelost.
Als je de frames nader bekijkt dan zijn ze echt op veel vlakken net even anders trouwens.

Maar goed, ben er wel content mee hoor, kleur, prijssegment was precies wat ik zocht.
De Addict is ook in de markt gezet als endurance bike btw.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:39:
In de catagorie "multitool om mee te nemen onderweg", welke is een musthave?
Eentje die de tools bevat die je nodig denkt / vreest te hebben.

Sinds ik een keer langs de kant stond met een gebroken ketting, is een kettingpons een vereiste voor mij geworden. Ik heb de 'topeak mini 20 pro', maar heb hem (gelukkig) nog zo weinig gebruikt dat ik er geen oordeel over kan vellen. Hij heeft wel veel sterren op amazon (4.7 uit 5.0) met 700+ reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Om even terug te komen op het missing link verhaal op mijn ketting.

Besloten om bij futurum maar gelijk een wat meer gangbare cassette te bestellen namelijk 12-25. Nu ligt er 11-34 op. Direct 2 KMC kettingen (inclusief missing links) er bij besteld, €20,- kortingscode gebruikt. Ben ik toch mooi voor €85,- komende tijd klaar :)

Mocht ik ooit eens richting Limburg o.i.d. gaan kan ik altijd die 11-34 er weer op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 22:22
Ik heb zelf ook de Topeak mini 20 pro multitool. Buiten dat hij een kek goud kleurtje heeft (bling bling if you like) voelt hij ook heel degelijk, en dat is wel een fijne gedachte mocht je toch het noodlot treffen. Ik had hem zelf twee weken terug uit een aanbieding bij Mantel, zo nieuw vind ik hem wel prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:03
Mistraller schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:57:
[...]

We hebben hier een Giant en een Scott in de garage.... Maar de Giant van vrouwlief is toch nog nét wel beter doordacht hoor. De kabeldoorvoeren van de Scott Addict zijn niet geweldig. Werkelijk iedereen raakt de tules kwijt, shifterkabel zit "kaal" in een alu doorvoertje waardoor je hem hoort kraken. Is allemaal wel wat aan te doen, maar dat had op de tekentafel moeten gebeuren.
Verder is de zadelpenklem op mijn fiets natuurlijk behoorlijk standaard, wel heerlijk betrouwbaar, maar Giant heeft het mooier opgelost.
Als je de frames nader bekijkt dan zijn ze echt op veel vlakken net even anders trouwens.

Maar goed, ben er wel content mee hoor, kleur, prijssegment was precies wat ik zocht.
De Addict is ook in de markt gezet als endurance bike btw.
Ik heb nog een oudere Addict van toen het nog gewoon een lichtgewicht racer was. Dat het meer een endurance model is geworden is pas van de laatste jaren. Ze hebben natuurlijk momenteel wel nog de Addict RC.

Ik ben heel tevreden over de bouwkwaliteit van mn Scott Addict. Het is een heel lichte fiets en hij geeft na 7 jaar en bijna 44.000km geen krimp of kraakje. (Zelfs nog nooit de bottom bracket hoeven vervangen _/-\o_ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-05 15:13
R0y. schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:11:

Mocht ik ooit eens richting Limburg o.i.d. gaan kan ik altijd die 11-34 er weer op gooien.
wou net zeggen: wat wil je er voor hebben :9, zoek nog een 11s 11-34 . "normale" cassettes druppelen af en toe nog wel binnen, heb voor de racefiets net nog een 11-28 ultegra binnen maar die HG-700 en HG-800 zijn tegenwoordig zo zeldzaam als eenhoorn poeder.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
GWBoes schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:18:
[...]

wou net zeggen: wat wil je er voor hebben :9, zoek nog een 11s 11-34 . "normale" cassettes druppelen af en toe nog wel binnen, heb voor de racefiets net nog een 11-28 ultegra binnen maar die HG-700 en HG-800 zijn tegenwoordig zo zeldzaam als eenhoorn poeder.
Gaat hier op de plank.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 16:00
R0y. schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:11:

houd daarbij dan wel rekening met de lengte van je ketting! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaturN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 16:58
Iemand hier die een Wahoo speedsensor gebruikt? Bij het handmatig instellen van de bandomtrek, heb ik standaard een te grote afwijking, 3 / 5 km vergeleken met iemand die het via gps doet. Ik kies dan de juiste bandenmaat in de wahoo app, deze zijn voorgedefineerd.

Als ik deze sensor op "auto" zet, dan lijken de snelheden en afstanden wel te kloppen. Even op basis van de calculatie in Strava bij het maken van een route.

Heb begrepen dat bandenmaat en daadwerkelijke afstand bij één omwenteling nogal kan verschillen tussen bandenmerken en types. Hoe gaan jullie hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
SaturN schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:58:
Iemand hier die een Wahoo speedsensor gebruikt? Bij het handmatig instellen van de bandomtrek, heb ik standaard een te grote afwijking, 3 / 5 km vergeleken met iemand die het via gps doet. Ik kies dan de juiste bandenmaat in de wahoo app, deze zijn voorgedefineerd.

Als ik deze sensor op "auto" zet, dan lijken de snelheden en afstanden wel te kloppen. Even op basis van de calculatie in Strava bij het maken van een route.

Heb begrepen dat bandenmaat en daadwerkelijke afstand bij één omwenteling nogal kan verschillen tussen bandenmerken en types. Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik heb hem op auto staan (kan me niet herinneren er ooit iets aan gecalibreerd te hebben), en dat werkt (voor mij) vooralsnog prima, ook met verschillende banden (wel allemaal racefiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:14

GPS is in principe inherent onbetrouwbaar; deze is sterk afhankelijk van de "polling rate" en houdt bijvoorbeeld geen / slecht rekening met hoogte verschillen. Stel dat je elke seconde een GPS coordinaat vastlegt; je trekt dan rechte lijnen tussen die punten en die afstanden worden gebruikt om je snelheid uit te rekenen. Probleem is dat de weg tussen die punten natuurlijk niet altijd recht is.

Nu zal die afwijking in 1 seconde niet zo groot zijn, maar: sommige headsets meten "smart" waarbij de polling interval langer kan worden. Een ander probleem is dat GPS onnauwkeurig is; vooral als je weinig satelieten kunt vinden, bijvoorbeeld aan het begin van de rit of in het bos. Dit kan al gauw een paar meter zijn.

Bij mijn Wahoo werkte automatisch instellen (daarom?) ook best wel slecht; ik reed soms 100+ km per uur! Vandaar dat ik liever kies voor het ingeven van de wielomtrek, al zit daar natuurlijk ook een meetfout in zoals je zelf aangeeft.

Overigens wel handig om aan te geven of die 3/5 km afwijking op een rit van 20 of 100 km was :) M.a.w. hoe groot is de afwijking percentueel?

P.S. Uit de fitfiles kun je trouwens beide sporen informatie (snelheidssensor + GPS) halen; ik heb ze voor een paar van mijn ritten over elkaar gelegd en had niet heel grote afwijkingen. Maar your mileage may vary natuurlijk...

P.P.S. Wel viel me op dat de data van de snelheidsensor soms wel aparte pieken liet zien; ik vermoed dus dat deze niet altijd even goed uitlezen. Ik weet bijvoorbeeld ook dat hobbels soms een omwenteling teweeg kunnen brengen.

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 12-07-2021 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Tabellen zijn ook maar een gemiddelde; praktijk is vaak anders ivm o.a. verschillende fabrikanten, velgen en bandendruk. Gewoon de procentuele afwijking berekenen en je handmatige instelling daarvoor corrigeren.

PS: ik heb hele slechte ervaringen met auto icm garmin sensoren.

[ Voor 8% gewijzigd door pdukers op 12-07-2021 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 12-05 08:28

Galois

1811 - 1832

borft schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Nou... het verschil tussen 28 en 34T is misschien 2 schakels. Die marge is er altijd wel. Bovendien wanneer rijdt je 52-34? :)

Edit:
Mijn 'thuis'-cassette is een 12-25. Als ik op vakantie ga naar de bergen, dan doe ik er een 11-30 op. Ik let hierbij nooit op de lengte van mijn ketting, maar waarschijnlijk is de ketting als de 12-25 erop zit net iets te lang en als de 11-30 erop zit net iets te lang dan de ideale situatie (?)

[ Voor 33% gewijzigd door Galois op 12-07-2021 13:51 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:29

Oxigeon

En zo is dat!

Is het ingeven van een wielomtrek niet beter zoals iemand hier al vermeld? Lijkt mij dat dit accurater is dan een standaard "wiel" ingeven aangezien het ene 28inch wiel het andere niet is. Indien elke wielomwenteling structureel een paar cm meer of minder is zit je al snel aan enkele meters/kilometers. Maar zal er echt aan liggen wat het verschil is.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Oxigeon schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Is het ingeven van een wielomtrek niet beter zoals iemand hier al vermeld? Lijkt mij dat dit accurater is dan een standaard "wiel" ingeven aangezien het ene 28inch wiel het andere niet is. Indien elke wielomwenteling structureel een paar cm meer of minder is zit je al snel aan enkele meters/kilometers. Maar zal er echt aan liggen wat het verschil is.
Een "roll out" test kan ook werken. Begin met ventiel loodrecht naar beneden en zet een krijtstreep op de grond. Laat het wiel 1 omwenteling maken totdat het ventiel weer loodrecht naar beneden wijst en zet een tweede krijtstreep. Meet de afstand tussen beide krijtstrepen en je hebt de omtrek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
pdukers schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:46:
Tabellen zijn ook maar een gemiddelde; praktijk is vaak anders ivm o.a. verschillende fabrikanten, velgen en bandendruk. Gewoon de procentuele afwijking berekenen en je handmatige instelling daarvoor corrigeren.

PS: ik heb hele slechte ervaringen met auto icm garmin sensoren.
Wat kan er gebeuren met garmin sensoren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
borft schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:01:
[...]

Jup, huidige ketting houd ik voor mijn 11-34 cassette en de nieuwe voor de 12-25. Heb nu met 114 schakels besteld, achter op het kleinste tandwiel en voor op de buitenste/grootste en zo opmeten als ik het goed heb :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05 20:15
Morrar schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Een "roll out" test kan ook werken. Begin met ventiel loodrecht naar beneden en zet een krijtstreep op de grond. Laat het wiel 1 omwenteling maken totdat het ventiel weer loodrecht naar beneden wijst en zet een tweede krijtstreep. Meet de afstand tussen beide krijtstrepen en je hebt de omtrek :)
ik heb net de straal van mijn wiel gemeten (as naar buitenkant band) en dat in de PixR² gegooid. Kom dan uit op 219,91 cm oftwel 2199mm. De ETRTO maat komt uit op 2135mm, dus de invloed van de velg wordt hier zichtbaar inderdaad

Er van uitgaande dat mijn straal meting in orde is, zou dit de correcte maat moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Morrar schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:58:
[...]

En die krijtstreep die jij zet, het exact neerzetten van die streep, dat lukt misschien op 1 cm nauwkeurig.

De fout die je dan hebt zal dan +/- 100/2100 = 'een kleine 5%' zijn?

Geen idee of de automatische kalibratie van Garmin hier onder zit (ik denk het wel, maar dat is meer mijn gevoel).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

pannekoek schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:04:
[...]

ik heb net de straal van mijn wiel gemeten (as naar buitenkant band) en dat in de PixR² gegooid. Kom dan uit op 219,91 cm oftwel 2199mm. De ETRTO maat komt uit op 2135mm, dus de invloed van de velg wordt hier zichtbaar inderdaad

Er van uitgaande dat mijn straal meting in orde is, zou dit de correcte maat moeten zijn toch?
Ik denk dat jij 2*pi*r bedoelt... :)
Ja, dat klopt, dat zou dan moeten... Maar ik denk dat jouw (systematische) fout bij het meten van de straal, ook een paar mm zal zijn. En dan kom je ook al gauw op een 'afwijking' die jouw meting en de ETRTO maat die jij aanhaalt aangeven.

Edit:
2 mm er naast zitten is niet ondenkbaar lijkt mij en dan heeft de omtrek al 12 mm afwijking. De manier van @Morrar lijkt mij dan wel nauwkeuriger dan deze...

[ Voor 10% gewijzigd door Galois op 12-07-2021 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:44
R0y. schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:03:

Jup, huidige ketting houd ik voor mijn 11-34 cassette en de nieuwe voor de 12-25. Heb nu met 114 schakels besteld, achter op het kleinste tandwiel en voor op de buitenste/grootste en zo opmeten als ik het goed heb :) .
Als je niet zeker bent van je zaak kun je natuurlijk de TFM R-ren
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-CN0001-05-DUT.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door DieAnder op 12-07-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
[...]

Ja, maar je band deukt nog een beetje in als je erop zit waardoor de straal iets kleiner kan worden. Met een roll out kan je dat uitsluiten, tenminste als je op de fiets zit :P

Maar dat is wel een beetje geneuzel in de marge wat mij betreft. Met een roll out zul je er ook snel naast zitten als het ventiel net niet helemaal loodrecht naar beneden staat etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 12-07-2021 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
R0y. schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Ik zou groot-groot doen, dan heb je immers de maximale kettinglengte nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
Het 'beste' is inderdaad twee kettingen aanhouden als je de kettinglengte juist wilt houden voor optimaal schakelgedrag.

Nadeel is weer dat je bij iedere wissel een nieuwe quick link nodig hebt en zoals toevallig eerder vermeld kunnen die best kostbaar zijn. Er zijn overigens wel hersluitbare quick links van kwaliteit (?) beschikbaar maar laatste keer dat ik die checkte waren die overal uitverkocht (Wipperman)

Vergeet bij wissel van casette ook niet je b-tension te stellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

[...]

Een 28 mm band die valt als een 40 mm band? Dat is wel een heel groot verschil.
Hoe heb je gemeten? Ik zou niet de straal (van as naar band) meten, maar de diameter (band tot band, recht over de as).

Edit: dit nog los van de al genoemde pi · r2 -> 2 · pi · r correctie.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 677216 op 12-07-2021 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-05 13:59
Dix0r schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:23:
Nadeel is weer dat je bij iedere wissel een nieuwe quick link nodig hebt en zoals toevallig vermeld kunnen die best kostbaar zijn. Er zijn overigens wel hersluitbare quick links van kwaliteit (?) beschikbaar maar laatste keer dat ik die checkte waren die overal uitverkocht (Wipperman)
Ik gebruik per kettingduur altijd dezelfde quick link, nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

borft schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:21:
[...]

Ik zou groot-groot doen, dan heb je immers de maximale kettinglengte nodig.
Je loopt natuurlijk wel kans dat wanneer je je ketting lang genoeg maakt op groot-groot, dat je derailleur dan te slap komt te staan als je klein-klein (of daar in de buurt) fietst.

Nu zul je in de praktijk allebei de situaties niet gebruiken tenzij je vooral foto's maakt van je fiets. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
rolandos582 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Wat kan er gebeuren met garmin sensoren dan?
Met de sensoren zelf niks. Maar als tijdens de fase dat je garmin head unit de juiste wielomtrek gaat bereken het GPS signaal een afwijking geeft, dan zal je de gehele rit met een foutieve omtrek rijden.Dit ging bij te vaak mis, vandaar dat ik handmatig de omtrek heb ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Anoniem: 677216 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Een 28 mm band die valt als een 40 mm band? Dat is wel een heel groot verschil.
Hoe heb je gemeten? Ik zou niet de straal (van as naar band) meten, maar de diameter (band tot band, recht over de as).

Edit: dit nog los van de al genoemde pi · r2 -> 2 · pi · r correctie.
Wow.. inderdaad een wereld van verschil. Kom ik toch weer uit op 2136 ongeveer.

Ik heb de berekening wel goed gedaan maar verkeerd vermeld haha. 2xpixR inderdaad. En nu diameter x pi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Je loopt natuurlijk wel kans dat wanneer je je ketting lang genoeg maakt op groot-groot, dat je derailleur dan te slap komt te staan als je klein-klein (of daar in de buurt) fietst.

Nu zul je in de praktijk allebei de situaties niet gebruiken tenzij je vooral foto's maakt van je fiets. ;)
Kan, maar dat probleem heb ik nog nooit gehad, zolang je binnen de specs van je derailleur blijft natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:27
Voor de liefhebbers: met code KUSS heb je 25% korting op alle producten van CloseTheGap.

Dit is een algemene code, dus door iedereen te gebruiken. Geldig tot vanavond 23:59.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 00:23
Ramon 73 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:37:
[...]

Recent ketting vervangen, en als ik me niet vergis zat er in het doosje van kmc wel een briefje dat de quicklink hergebruikt kan worden. Die slijt natuurlijk mee met de ketting, maar tijdens de levensduur kun je hem blijkbaar wel openen en sluiten.
Zal morgen kijken of ik het doosje nog niet heb weggegooid.
Instructies van KMC:
Nieuwe groepset : nieuwe ketting
Nieuwe ketting : nieuwe quicklink
Gebruikte quicklink : 3x openen en sluiten max (advies KMC)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HncjpeP9aO5Pnkn9tRDDdaMJ2GU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wlESIwecT7dMXfBIb9VheVXC.jpg?f=fotoalbum_large
Dix0r schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:23:

Nadeel is weer dat je bij iedere wissel een nieuwe quick link nodig hebt en zoals toevallig eerder vermeld kunnen die best kostbaar zijn.
Nee hoor, pas na 2 wissels zou je een nieuwe moeten nemen. Tenzij de quicklink als beschadigd of versleten is.

[ Voor 15% gewijzigd door Ramon 73 op 12-07-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Ramon 73 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:00:
[...]

[...]

Nee hoor, pas na 2 wissels zou je een nieuwe moeten nemen. Tenzij de quicklink als beschadigd of versleten is.
KMC heeft idd reusable quick links. Zelf geen fan van KMC kettingen voor mijn drivetrain, ik vind ze te luidruchtig.

Shimano is stiller (maar geen reusable quicklinks). Je zou dan een quick link van andere fabrikant kunnen pakken maar ik blijf liever bij conservatieve (maar betrouwbare genuine) shimano parts.

[ Voor 14% gewijzigd door Dix0r op 12-07-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:57
Ik ben wel erg tevreden over KMC kettingen en gebruik de 'oude' quicklinks voor pechgevallen. Tot nu toe 1x meegemaakt dat iemand zijn ketting stuk had tijdens een rit, toen was er toevallig een organisatie in de buurt die er eentje kon verkopen voor 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Stufferdt schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:28:
Voor de liefhebbers: met code KUSS heb je 25% korting op alle producten van CloseTheGap.

Dit is een algemene code, dus door iedereen te gebruiken. Geldig tot vanavond 23:59.
Tnx! Ik had 'm al een tijdje op het oog, maar vond 'm erg duur...

Helaas nu wel met deze code 29,96 en pas va. 30 euro gratis verzendkosten, dus alsnog 4 euro erbij... Ach... moet dan maar.... :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 14:26
Ik ben vandaag begonnen met de ''schone'' taak om medewielrenners aan te spreken op hun gedrag. Kan er niet meer tegen wanneer iemand over de weg fietst, terwijl ernaast een prachtig breed fietspad ligt.

Fiets ik vanochtend met een gangetje van 30 over den Friesche wegen, kom ik weer zo'n snor tegen. Handjes op het stuur, ik gok ergens in de 60 met een gangetje van 25 int uur over de weg.

Terwijl ik keurig netjes over het fietspad fiets, heb hem maar even aangesproken maar het leek deze beste man niets te doen.

Dit soort pipo's zorgen er wel voor dat we een slechte naam/imago krijgen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48
pier87 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:19:
Krijgen of houden? 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
@pier87

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Van mij zou je waarschijnlijk geen, of anders een afwijzende reactie krijgen.

Misschien moet je een carriere switch overwegen naar oom agent?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:40
Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Je maakt toch geen foto's in klein/klein of groot/groot mag ik hopen? Straks krijg je nog en ban.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ElGreco schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:39:
[...]

Je maakt toch geen foto's in klein/klein of groot/groot mag ik hopen? Straks krijg je nog en ban.
Foto's juist altijd groot/groot maken, als het goed is loopt je ketting dan boven en beneden netjes horizontaal namelijk. Alleen niet mee gaan rijden op die manier natuurlijk... tenminste, als je de foto-regels van GCN volgt. ;)

In de folder zie je ook bijna altijd groot/groot op de foto.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 12-07-2021 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04:29
pier87 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:19:
Ik ben vandaag begonnen met de ''schone'' taak om medewielrenners aan te spreken op hun gedrag. Kan er niet meer tegen wanneer iemand over de weg fietst, terwijl ernaast een prachtig breed fietspad ligt.

Fiets ik vanochtend met een gangetje van 30 over den Friesche wegen, kom ik weer zo'n snor tegen. Handjes op het stuur, ik gok ergens in de 60 met een gangetje van 25 int uur over de weg.

Terwijl ik keurig netjes over het fietspad fiets, heb hem maar even aangesproken maar het leek deze beste man niets te doen.

Klinkt erg betweterig allemaal.

Live and let live

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-05 14:26
Ja absoluut, laten leven maar als we allemaal gaan klagen en vervolgens zelf niet eens onze medemens aanspreken wordt het er ook niet beter op ;)

Niks mis met agent ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23
Ik wil even inhaken op de posts over de missing link.
Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je 'm na openen moeten vervangen. Ik zou toch zeggen dat je 'm meerdere keren zou moeten kunnen monteren, uiteraard er vanuit gaan dat ie niet beschadigd is.
Ik fiets zelf met zo'n stiftje dat eruit kan, dat heb ik laatst dus gedaan om de ketting makkelijker schoon te kunnen maken maar ik heb er niet over nagedacht een andere te plaatsen. Gewoon de stift die eruit kwam weer teruggeplaatst en tot op heden geen problemen ondervonden (+1000 km later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 00:23
babbelbox schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:47:
Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je 'm na openen moeten vervangen. Ik zou toch zeggen dat je 'm meerdere keren zou moeten kunnen monteren, uiteraard er vanuit gaan dat ie niet beschadigd is.
Het slot zou niet meer goed dichtklikken zodat je ketting onderweg makkelijk kan breken. Maar KMC mag je 3x openen en sluiten en 4-5x zal waarschijnlijk ook probleemloos lukken (don't quote me).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:29
Zo even paar dagen lekker afzien in Limburg, volgen mij nog nooit zo'n hoge normalized power waarde gehad op een rit. (283w over 4,5 uur)
Zoveel makkelijker afzien als er wat heuveltjes zijn :)

En vandaag easy uittrappen richting huis, te mooi weer om 3 uur in de auto te gaan zitten.
Tas meegegeven en zelf op de fiets naar huis.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:28
Iemand nog een kortingscode voor Futurum?

edit://

Ik zoek een oplossing om het uitdijende fietsen arsenaal strategisch weg te bergen. Zat te denken om een rits wall mounts op te hangen waar je het voorwiel aan ophangt. Iemand daar goede dan wel slechte ervaringen mee? Moeten MTB's en racers aan kunnen.

[ Voor 101% gewijzigd door Noxa op 12-07-2021 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 09:09

MJV

babbelbox schreef op maandag 12 juli 2021 @ 18:47:
Ik fiets zelf met zo'n stiftje dat eruit kan, dat heb ik laatst dus gedaan om de ketting makkelijker schoon te kunnen maken maar ik heb er niet over nagedacht een andere te plaatsen. Gewoon de stift die eruit kwam weer teruggeplaatst en tot op heden geen problemen ondervonden (+1000 km later)
Hmm, voor zover ik weet zijn die stiften niet gemaakt om meermaals te gebruiken. Ik zou er geen gewoonte van maken iig :). Ketting die breekt onder hoge belasting, bijvoorbeeld als je net staand een klim op rijdt, is geen pretje.

Die missing links is ook altijd bijzonder, KMC zegt niet te vaak hergebruiken, SRAM zegt er voor zover ik weet niets over.

[ Voor 6% gewijzigd door MJV op 12-07-2021 22:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 19-04 08:03
Noxa schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:24:

Ik zoek een oplossing om het uitdijende fietsen arsenaal strategisch weg te bergen. Zat te denken om een rits wall mounts op te hangen waar je het voorwiel aan ophangt. Iemand daar goede dan wel slechte ervaringen mee? Moeten MTB's en racers aan kunnen.
Even geen betere foto bij de hand, maar hier 3 fietsen naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zebhg-3I46m6V-naVGGoKI_VEA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7c8ImKQnUGnI0hIFUb38LFVE.jpg?f=fotoalbum_large

BBB PARKINGLOT BTL-126 MUURHAAK voor racefiets
BBB PARKINGHOOK BTL-26 FIETSOPHANGBEUGEL voor mountainbike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DialOut schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:48:
[...]

Even geen betere foto bij de hand, maar hier 3 fietsen naast elkaar:

[Afbeelding]

BBB PARKINGLOT BTL-126 MUURHAAK voor racefiets
BBB PARKINGHOOK BTL-26 FIETSOPHANGBEUGEL voor mountainbike
Nice. Tevreden mee? Kunnen ze lateraal veel bewegen of hangen ze stevig? Ga die van mij denk ik achter in de schuur hangen waar geen kleintjes langs komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 19-04 08:03
@Noxa
Racefiets hangt top, achterwiel niet op de grond.
Mountainbikes zijn de achterwielen wel op de grond, daar moet ik het wiel "recht positioneren" onder de haak anders kan het stuur kantelen (maar vallen niet).
Wel tevreden, zeker voor de prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door DialOut op 12-07-2021 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Stoney3K schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:42:
[...]
tenminste, als je de foto-regels van GCN volgt. ;)

In de folder zie je ook bijna altijd groot/groot op de foto.
Dat is juist groot/klein (biggy smalls). Als ik op een website van een willekeurige fabrikant kijk staan alle fietsen in groot/klein.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 14:06

Ik heb 2x de TOPEAK SWING-UP EX gekocht, die kunnen nog naar de zijkant bewegen. Daar past zowel mijn racert als de MTB in. Daarnaast heb ik voor de stadsfietsen de FEEDBACK SPORTS VELO HINGE-PIVOTING OPHANGBEUGEL gekocht want die kunnen net wat meer gewicht hebben. Ik vind zelf de Topeaks wel prettiger werken/draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGTWOxUlKPxJg7mWVroQNzN-n2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCBqPY7ad6TkxiLuIn8CMCSz.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
scraemus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:09:
[...]

Ik heb 2x de TOPEAK SWING-UP EX gekocht, die kunnen nog naar de zijkant bewegen. Daar past zowel mijn racert als de MTB in. Daarnaast heb ik voor de stadsfietsen de FEEDBACK SPORTS VELO HINGE-PIVOTING OPHANGBEUGEL gekocht want die kunnen net wat meer gewicht hebben. Ik vind zelf de Topeaks wel prettiger werken/draaien.

[Afbeelding]
Dat ziet er ook wel handig uit. Ik heb het qua ruimte niet echt nodig dat ze weg kunnen draaien. Maar ik neem deze me in de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Ramon 73 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Het slot zou niet meer goed dichtklikken zodat je ketting onderweg makkelijk kan breken. Maar KMC mag je 3x openen en sluiten en 4-5x zal waarschijnlijk ook probleemloos lukken (don't quote me).
in navolging hierop, ik heb zowel een bakkie sjinese links als de links die ik bij de SRAM kettingen krijg. Nog geen een is gebroken (3 kettingen in de roulatie, per 1000 km de volgende en tussentijds badje lampenolie enzo). Ik hou een reserve link bij me en hoop dat ik niet in een klim een gebroken ketting krijg, maar verder moet ik het nog zien gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:35
Bij ons hangen ze op deze manier, om en om met stuur omhoog of naar beneden. De haken komen van Hornbach. Voor een tientje ben je klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8x2m3iDgJZAhz-w6Q__z9DkDW_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gqiUDeoVUPqtVbshB3ESzhD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpkShlAM3MC1zqCkKdVwkEunYqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcKMXy7Qg53lKziUtk6zFWW9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
HansPatat050 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:46:
Bij ons hangen ze op deze manier, om en om met stuur omhoog of naar beneden. De haken komen van Hornbach. Voor een tientje ben je klaar.
Ik overweeg ook zoiets te doen voor al mijn N'en (als ik een huis met schuur kan betalen, thank you huizenmarkt :'( ), maar ik ben altijd bang geweest voor eventuele schade aan de wielen. Ik kon overigens verder op internet daar niets over vinden, behalve dat de belasting van op de fiets rijden vele malen groter moest zijn dan dat ie aan de muur hangt, dus dat je je daar geen zorgen over moest maken. Maar als je gewoon rubbers om die haken hebt zitten voor je velg, hoef je je verder geen zorgen te maken over je naven of "ei" vorming of iets dergelijks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

GWBoes schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Voor iedereen hier, ik ben bij hibike.nl nog geslaagd voor de HG800, 3 weken geleden. Toen was ie "direct" leverbaar, nu al niet meer, maar met paypal betaald, en prima prijs. N=1, geen aandelen, etc, disclaimer, gewoon een tip ;)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:35
pannekoek schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:00:
[...]

Ik overweeg ook zoiets te doen voor al mijn N'en (als ik een huis met schuur kan betalen, thank you huizenmarkt :'( ), maar ik ben altijd bang geweest voor eventuele schade aan de wielen. Ik kon overigens verder op internet daar niets over vinden, behalve dat de belasting van op de fiets rijden vele malen groter moest zijn dan dat ie aan de muur hangt, dus dat je je daar geen zorgen over moest maken. Maar als je gewoon rubbers om die haken hebt zitten voor je velg, hoef je je verder geen zorgen te maken over je naven of "ei" vorming of iets dergelijks toch?
Nee, daar maak ik mij geen zorgen over. Het ophangen is natuurlijk wel even een voorzichtig werkje, maar met een licht frame til je de fiets er zo in. De band aan de onderkant leunt ook op de muur en dat maakt het geheel behoorlijk stabiel aanvoelen. Het lijkt alsof de fietsen willen wegrollen maar worden vastgehouden, ze hangen niet 'los' te bungelen aan de haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20

Laatst kwam hier deze nog voorbij. Als je in dit topic zoekt op Steadyrack vind je vast wel iets. Die heb ik op mijn shortlist gezet voor als er eens een koopwoning is (maar wat @pannekoek zegt: Damn you huizenmarkt).

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Ik heb een simpel fiets ophangsysteem waar twee fietsen op kunnen, ook verkrijgbaar voor 3 of 4 fietsen. Maar als je vier fietsen hebt, kun je er ook twee boven elkaar hangen. Voordeel is dat ze niet zo ver van de muur afsteken (hoogstens één stuur-breedte), nadeel is dat de achterste fiets moeilijker te pakken is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xwv02xY.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 14:06
MaSw85 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Laatst kwam hier deze nog voorbij. Als je in dit topic zoekt op Steadyrack vind je vast wel iets. Die heb ik op mijn shortlist gezet voor als er eens een koopwoning is (maar wat @pannekoek zegt: Damn you huizenmarkt).
Ik heb ook getwijfeld over de steadyrack maar vond het nogal prijzig voor 4 fietsen O-) was nu 'slechts' de helft kwijt :*)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
scraemus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:09:
[...]

[Afbeelding]
Heb ook de Topeak houders en echt een perfect systeem. Makkelijk op te hangen en doordat je ze kunt wegdraaien neemt het erg weinig ruimte in zelfs met 3 fietsen er aan.

@pannekoek voor beschadigingen zou ik niet bang zijn. gewoon rustig ophangen en er zit beschermend materiaal aan de haken. Daarnaast krijgen je wielen meer spanning te verduren wanneer jij op je fiets stapt met je 60/70/80/90 kilo (doorhalen wat niet van toepassing is ;) ) voor een ritje.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
MaSw85 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Dat is een mooie zeg! Goed dat ik deze vraag hier gesteld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
Noxa schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 10:12:
[...]

Dat is een mooie zeg! Goed dat ik deze vraag hier gesteld heb.
Wel even opletten dat de prijzen ex btw zijn. Die worden pas op het laatst berekend.
heb er net 5 besteld en vraag me niet wanneer ik daar achter kwam :+

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusterror
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-05 15:35
Bijna..... Ben benieuwd wat ze gaan kosten. Hopelijk een beetje in lijn met de huidige assioma's...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fF5oAcmc5oC2kx-LIRgJWgL9ouQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U0W3t6EwdrSfkAbk6VBNaJc3.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 320 ... 641 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).