@nomar109 Je kunt ook nog naar Palestina, een buurtschap bij Nijkerk/Amersfoort.
En waar staat ook daadwerkelijk een bord ?
Bij Frankrijk (bij Harderwijk) heb ik de paar keer dat ik er langs gefietst ben geen bord gezien.
Bij Frankrijk (bij Harderwijk) heb ik de paar keer dat ik er langs gefietst ben geen bord gezien.
Ja, dat zou wel een vereiste zijn; dat er een bord staat met de naam.
Word dat een "Tweakers 12 Landen Fietstocht" ?
Vind het wel een idee voor een "langste dag challenge" , maar is kijken of we een leuke route kunnen maken met al die namen.
Of een "Amerika - America" (een eerste Komoot meld 219km..da's een leuk dagje uit voor de meesten, goed, even wat stadskernen ontwijkend komt'ie op 250km...nog steeds een leuk dagje uit)
( https://www.komoot.com/tour/399952617 )
Vind het wel een idee voor een "langste dag challenge" , maar is kijken of we een leuke route kunnen maken met al die namen.
Of een "Amerika - America" (een eerste Komoot meld 219km..da's een leuk dagje uit voor de meesten, goed, even wat stadskernen ontwijkend komt'ie op 250km...nog steeds een leuk dagje uit)
( https://www.komoot.com/tour/399952617 )
[ Voor 98% gewijzigd door McMiGHtY op 24-06-2021 16:38 ]
Vorige week langs het bordje van "Californië" bij Ammerzoden gefietstDDX schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:55:
Als je in het noorden woont kun je aardig wat meepakken.
Van mij uit is Engeland (Apeldoorn) en Quatre Bras (Zutphen) prima te doen, Leuven (Leerdam) ook nog wel, maar verder zou het wel aanpoten zijn hoor!
Van mij uit is Engeland (Apeldoorn) en Quatre Bras (Zutphen) prima te doen, Leuven (Leerdam) ook nog wel, maar verder zou het wel aanpoten zijn hoor!
Tig keer langsgefietst, maar nooit geweten dat het daar Leuven heet. Er zitten naar mijn weten ook alleen een tankstation en 2-3 bedrijven.nomar109 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:16:
Leuven (Leerdam)
Ik ken wel een aantal uit het lijstje, maar ze hebben inderdaad lang niet allemaal een plaatsnaambord. Amerika, Moskou, Zurich etc. zijn wel echte plaatsnamen, dus die wel. Maar Egypte is een streek en volgens mij weer niet(?)
[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 24-06-2021 16:20 ]
Dat bordje staat er helaas niet, hij telt niet mee.nomar109 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:00:
Ja, dat zou wel een vereiste zijn; dat er een bord staat met de naam.
In Harderwijk staan wel naambordjes:DDX schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 15:55:
:strip_exif()/f/image/4Q4T1iHReVuJeQy5KFt1iBZW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door Bartmanz op 24-06-2021 16:22 ]
Standaard banden van 25/28 mm hebben zo'n 30 ml nodig. Als je 35-40 mm aanhoudt bij 30 mm banden zit je wel goed denk ik.RigolleM schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:00:
[...]
Bij nieuwe banden giet ik 120ml in één band, navullen maar 70 à 80ml... dus voor MTB is een grote fles gunstiger. Moet nog eens bekijken hoeveel latex er in een 30mm bandje moet...
Na lek inderdaad even bijvullen. Ik houd dan 25-30 ml aan voor 25/28 mm banden.Mistraller schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:46:
Ik was van plan om Mucoff sealant in mijn nieuwe wielensetje te gieten. Goede reviews gelezen; co2 compatible volgens fabrikant.
Vraag me alleen af; die grote flessen, die zijn toch alleen leuk voor de fietsenmaker als het maar 6 maanden goed blijft ook in de fles?
Mijn vrouw heeft 32mm tubeless en onlangs lek, dus daar moet denk ik wel wat bij, (misschien toch ff plakken van binnenuit) maar voor drie wielen heb je zeker geen liter nodig, zou zeggen dat we met 140ml makkelijk drie wieltjes kunnen vullen.
My two cents: Sinds dit jaar op mijn gravelbike met aparte wielset voor de weg beide wielsets zelf tubeless gemaakt. Schwalbe banden die relatief makkelijk om de (DT-Swiss tubeless ready) wielen vallen en zonder compressor met een normale vloerpomp was het tubeless maken een fluitje van een cent.
Inmiddels onderweg twee keer de voorband (25 mm Schwalbe One TLE's) lek gehad en nadien de sealant weer bijgevuld. Enige nadeel was het schoonmaken. Wat doen jullie als je onderweg lek rijdt? Blijven fietsen en alles eronder of stoppen en eerst laten sealen? Beide heeft voor- en nadelen denk ik...
Ik heb laatst twee keer mn fiets mogen schoonmaken, niet gemerkt dat ik lek reek. Wiel d'r uit thuis, even een sopje d'r overheen en schoon.
Egypte & Polen hebben bordjes, recentelijk nog langs gefietst.Ypuh schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:19:
[...]
Tig keer langsgefietst, maar nooit geweten dat het daar Leuven heet. Er zitten naar mijn weten ook alleen een tankstation en 2-3 bedrijven.
Ik ken wel een aantal uit het lijstje, maar ze hebben inderdaad lang niet allemaal een plaatsnaambord. Amerika, Moskou, Zurich etc. zijn wel echte plaatsnamen, dus die wel. Maar Egypte is een streek en volgens mij weer niet(?)
Nee klopt, al werken de mRNA vaccins wel weer wat anders dan met een verzwakt virus volgens mij. Maar je hebt wel gelijk: evengoed wordt je afweersysteem aan het werk gezet.pier87 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:52:
…
Maar over die vaccinatie gesproken, dat is natuurlijk niet zo gek dat je even wat minder fit bent. Je krijgt gewoon een zwakke ziekte ingespoten, je lichaam heeft even tijd nodig om dit te verwerken etc.
Het viel me vooral op dat ik er “normaal” weinig klachten van had/heb, ik dacht dus goed weg te komen, maar tijdens inspanning is inderdaad weer wat anders merk ik.
[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 24-06-2021 16:56 ]
Op diverse sites zie ik toch echt dat een geopende fles maar 6 maanden houdbaar is. En hoe verder leeg, hoe meer lucht. En het lijkt mij zo dat lucht ook de enige reden is dat het stolt.Ypuh schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:56:
[...]
Yes, op de mtb.
[...]
Sealant is in de fles onbeperkt houdbaar.
Een geopende fles onbeperkt houdbaar; dat kan bijna niet kloppen.
Is naar mijn idee net als met verf. Een blik dat 3/4 leeg is kan je net zo goed weggooien, terwijl een blik wat nog 3/4 vol is, wel goed weggezet kan worden. (Bij dure verf giet ik daarom over in een klein blikje, iets wat wellicht bij sealant ook zou kunnen, maar ik heb geen zin in een knoeiboel.)
Daarom ook raar dat de liters ook niet in een zak zitten, dan kan er tenminste geen lucht bij, ook ná opening.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Wel leuk idee om zo toch een buitenland vakantie te doen. Vakantie zit al vol met plannen, maar kan wel op de lijst er bij
Maar @Ypuh linked naar Stans Notubes (en dat is hetzelfde spul als Doc Blue) en die zeggen zelf dat de sealant jaren houdbaar is. Op het fiets forum lees ik ook ervaringen van mensen die twee jaar met zo’n flesje doen.Mistraller schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 16:53:
[...]
Op diverse sites zie ik toch echt dat een geopende fles maar 6 maanden houdbaar is. En hoe verder leeg, hoe meer lucht. En het lijkt mij zo dat lucht ook de enige reden is dat het stolt.
Een geopende fles onbeperkt houdbaar; dat kan bijna niet kloppen.
Is naar mijn idee net als met verf. Een blik dat 3/4 leeg is kan je net zo goed weggooien, terwijl een blik wat nog 3/4 vol is, wel goed weggezet kan worden. (Bij dure verf giet ik daarom over in een klein blikje, iets wat wellicht bij sealant ook zou kunnen, maar ik heb geen zin in een knoeiboel.)
Daarom ook raar dat de liters ook niet in een zak zitten, dan kan er tenminste geen lucht bij, ook ná opening.
Het zal sowieso veel langer zijn dan in je band (dus 6 maanden): in zo’n flesje komt nauwelijks verse lucht en zal de luchtvochtigheid op een gegeven moment zo hoog zijn dat het spul niet veel harder uitdroogt, terwijl je je band regelmatig weer op druk brengt en daarmee voorziet van “frisse”, relatief droge lucht.
Hier ook een fles die ik heb gekocht in mei 2019 en nog steeds gebruik. Laatst getest en de sealant werkt nog prima (met een naald even een gaatje geprikt in de band). Omdat ik het alleen op de MTB gebruik en de sealant alleen aanvul als het nodig is doe ik ook wel even met een liter fles.Kluus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:28:
[...]
Maar @Ypuh linked naar Stans Notubes (en dat is hetzelfde spul als Doc Blue) en die zeggen zelf dat de sealant jaren houdbaar is. Op het fiets forum lees ik ook ervaringen van mensen die twee jaar met zo’n flesje doen.
Het zal sowieso veel langer zijn dan in je band (dus 6 maanden): in zo’n flesje komt nauwelijks verse lucht en zal de luchtvochtigheid op een gegeven moment zo hoog zijn dat het spul niet veel harder uitdroogt, terwijl je je band regelmatig weer op druk brengt en daarmee voorziet van “frisse”, relatief droge lucht.
Hoe zien julie voor je dat zo'n grote fles dan uitdroogt ?
Water gaat niet opeens uit de fles komen zolang je dop er maar goed op doet.
In je band droogt het uit doordat er altijd wel wat ontsnapt via band zelf/ventiel. (zelfde reden dat je je band ook regelmatig moet bijpompen)
In je band droogt het uit doordat er altijd wel wat ontsnapt via band zelf/ventiel. (zelfde reden dat je je band ook regelmatig moet bijpompen)
Ja ben er alleen nog niet over uit of het nou echt beter is.rolandos582 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 13:37:
[...]
Ohh dat was vast NFSmaar die bedoelde ik inderdaad! Volgens mij reed @DDX daarmee?
Denk dat ik volgende keer weer gewoon fles stan's race sealant koop.
Heb nu 1 achterband die ik voor mijn idee te vaak moet bijpompen.
En heb ook al keertje lek gereden waarbij gat niet echt super groot was, maar boven de 3 bar kwam sealant er gewoon weer uit. (en eigenlijk eerste keer dat ik heb meegemaakt dat sealant echt ging spuiten toen ik lek reed)
En met die BeadBlock in de sealant krijg ik het niet door ventiel in band, ook niet echt handig.
Niet uitdrogen maar uitharden: de latex reageert met zuurstof di ein de fles zit. Hoe meer lucht, hoe meer zuurstof, hoe meer er uit kan harden.DDX schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:09:
Hoe zien julie voor je dat zo'n grote fles dan uitdroogt ?
Maar ik kan het mis hebben
Ik dacht even mijn LBS te steunen en mij daar een Garmin Varia RTL515 aan te schaffen. Dat heeft mij eventjes 226€ gekost alstublieft
27€ boven de retailprijs en ongeveer 50€ duurder dan online te vinden.
Dat zal ook de laatste keer geweest zijn dat ik bij een LBS koop

Als je dat had aangegeven had hij misschien best iets van de prijs af willen doen. En anders had hij gezegd; dan zou ik hem lekker op internet kopen. Beide opties prima lijkt mij.Stancke schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:27:
Ik dacht even mijn LBS te steunen en mij daar een Garmin Varia RTL515 aan te schaffen. Dat heeft mij eventjes 226€ gekost alstublieft![]()
![]()
![]()
159,99 euro als ik nu bestel.Stancke schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:27:
Ik dacht even mijn LBS te steunen en mij daar een Garmin Varia RTL515 aan te schaffen. Dat heeft mij eventjes 226€ gekost alstublieft![]()
![]()
![]()
Als ik genaaid wordt, wil ik zoenen ook.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Voor je genaaid wordt, zou ik wel naar de prijs vragen. Dat doe je op de wallen toch ook?mhr-zip schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:43:
[...]
159,99 euro als ik nu bestel.
Als ik genaaid wordt, wil ik zoenen ook.
Goede aankoop! De prijs zeker waard, maar wel jammer inderdaad. Ik kocht hem voor 160 bij futurumshopStancke schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:27:
![]()
![]()

Ben ervan overtuigd dat dit een goede aankoop is. Heb namelijk een ik-kijk-constant-achter-mij-aan-fobie ontwikkeld. Ik rij de laatste jaren altijd met een lichtje maar vrees nog steeds wagens dus hopelijk zal dit mij wat gemoedsrust geven tijdens het fietsen.rolandos582 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:56:
[...]
Goede aankoop! De prijs zeker waard, maar wel jammer inderdaad. Ik kocht hem voor 160 bij futurumshop
Kan al niet wachten om deze uit te testen!
Over lichtjes gesproken: De RTL515 heb ik al een hele tijd. Ontzettend fijn ding.
Nu zoek ik nog voor de voorkant iets gelijkwaardigs (zonder radar):
- Felle flits bij daglicht
- Lange accuduur (8+ uur)
- Klein
- Oplaadbaar, geen losse batterijen
- Montage op frame, niet op stuur
Ik kwam tijdje geleden een rijder tegen die inderdaad zoiets had, jammer genoeg niet gevraagd wat hij gebruikte....was een plat lichtje dat ontzettend felle flitsjes gaf.
- Klein
Ik kwam tijdje geleden een rijder tegen die inderdaad zoiets had, jammer genoeg niet gevraagd wat hij gebruikte....was een plat lichtje dat ontzettend felle flitsjes gaf.
Is maar net waarmee de uithardingsreactie tot stand komt natuurlijk; net als bij verf is dat bij watergedragen en alkyd een compleet andere wijzeKluus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:28:
[...]
Maar @Ypuh linked naar Stans Notubes (en dat is hetzelfde spul als Doc Blue) en die zeggen zelf dat de sealant jaren houdbaar is. Op het fiets forum lees ik ook ervaringen van mensen die twee jaar met zo’n flesje doen.
Ik zag bij de bij de klantvragen op futurum:
Ben
Hoe lang blijft het product, na openen van de fles, gebruikbaar?
Lizz
Dit is tot 6 maanden houdbaar wanneer het op normale temperatuur bewaard wordt.
Denk dat ze dan ook maar gewoon "iets" zeggen.
Mooi dat er hier genoeg mensen zijn die al langer met een fles doen, als het dan bevalt pak ik ook gewoon een liter.
---------------
Nieuwe Pinarello Dogma F(14).

Ik zie geen verschil, maar oké. Wel meer banden clearance en mooie kleurtjes. Frameset kost ook maar €6.5k.

Ik zie geen verschil, maar oké. Wel meer banden clearance en mooie kleurtjes. Frameset kost ook maar €6.5k.
[ Voor 15% gewijzigd door Ypuh op 24-06-2021 23:36 ]
Qua montage vind ik zelf een go-pro mount onder je fietscomputer best een aardige plek. Ik heb er een rockbros onder (ali) en die kan ook flitsen. 8 uur kan ie wel, maar natuurlijk niet op de felste stand.Ramon 73 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:22:
Over lichtjes gesproken: De RTL515 heb ik al een hele tijd. Ontzettend fijn ding.
- Klein
Klein en lange accuduur is natuurlijk wel een beetje tegenstrijdig. Flash overdag moet je immers wel voldoende lumen hebben om gezien te worden.
---------------
Ja ik heb nu een halve liter, ook prima op zich. Die klantenreacties van Futurum zijn echt de slechste van allemaal. Die geven niet soms maar vaak gewoon volledig het verkeerde advies!Mistraller schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:29:
[...]
Is maar net waarmee de uithardingsreactie tot stand komt natuurlijk; net als bij verf is dat bij watergedragen en alkyd een compleet andere wijze
Ik zag bij de bij de klantvragen op futurum:
Ben
Hoe lang blijft het product, na openen van de fles, gebruikbaar?
Lizz
Dit is tot 6 maanden houdbaar wanneer het op normale temperatuur bewaard wordt.
Denk dat ze dan ook maar gewoon "iets" zeggen.![]()
Mooi dat er hier genoeg mensen zijn die al langer met een fles doen, als het dan bevalt pak ik ook gewoon een liter.
Ik zag laatst op een vraag of een bepaalde (volgens mij zelfs TLR!) wielset tubeless te maken is de reactie “Nee, dit zijn clinchers en niet geschikt voor tubulars.”.

Die reacties daar zijn soms gewoon om te huilen zo triest, en dit is er weer zo een want ze roepen gewoon de geadverteerde houdbaarheid van de sealant in het wiel.
In het verleden stonden ook hun tech guides vol fouten en tegenstrijdige adviezen, maar hopelijk is dat inmiddels wel verbeterd.
[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 25-06-2021 08:20 ]
Voor de ATB kocht ik ook docblue. 500mL fles en die gebruikte ik tot die leeg was. Duurde zo'n 2-3 jaar meestal (met ATB reed ik niet vaak, nu geen ATB meer).Kluus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:28:
[...]
Nooit gemerkt dat het latex slechter werd of minder goed vulde. Ook nooit banden leeg gemaakt cq latex vervangen. In begin seizoen beetje erbij gooien en klaar.
als ik op de wallen kom ben ik zo bezopen dat er 0,0 genaaid wordwisselwerking schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:44:
[...]
Voor je genaaid wordt, zou ik wel naar de prijs vragen. Dat doe je op de wallen toch ook?
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
@Mistraller Om mijn bovenstaande statement te onderbouwen gewoon eens een willekeurige wielset aangeklikt bij Futurum. Hier bij de Disc Brake versie van Fulcrum Racing Zero wielen op de eerste vraag of er steekassen worden bijgeleverd is het antwoord:
"De wielen zijn quick release"... Ik bedoel maar!
En dat is serieus het eerste de beste artikel wat ik aanklik.
https://www.futurumshop.n...-race-wielset-zwart.phtml
"De wielen zijn quick release"... Ik bedoel maar!

En dat is serieus het eerste de beste artikel wat ik aanklik.
https://www.futurumshop.n...-race-wielset-zwart.phtml
[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 25-06-2021 08:32 . Reden: Linkje vergeten bij te plakken! ]
Heb vorig jaar een nieuwe fles Stan's Notubes geopend in juli en sindsdien niet meer gebruikt. Zonet eens gaan zien en de sealant is nog altijd even vloeibaar als voordien. De bus staat op een plank in de garage, krijgt weinig zonlicht, maar in de zomer kan het daar ook wel 30°C worden... Staat nog een ongeopende bus ook achter, die heb ik niet geopendRamon 73 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 06:56:
[...]
Voor de ATB kocht ik ook docblue. 500mL fles en die gebruikte ik tot die leeg was. Duurde zo'n 2-3 jaar meestal (met ATB reed ik niet vaak, nu geen ATB meer).
Nooit gemerkt dat het latex slechter werd of minder goed vulde. Ook nooit banden leeg gemaakt cq latex vervangen. In begin seizoen beetje erbij gooien en klaar.
De achtervork is een beetje naar beneden gezakt...Ypuh schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Opvallend is dat ie nog niet te vinden is op Ali. Ter vergelijking; De F10 was enkele weken voor de introductie de F12 opeens niet niet mee te vinden op Ali. Gelijk met introductie van de F12 door Pina, verscheen de F12 ook op Ali (toeval bestaat niet).
Nu dus niet, en misschien is dit de grootste wijziging
Het is volgens mij ook een iets andere frame maat, zie ook de balhoofdbuis, dus dat kan de iets andere verhoudingen ook verklaren.MrBarBarian schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:17:
[...]
De achtervork is een beetje naar beneden gezakt...
Opvallend is dat ie nog niet te vinden is op Ali. Ter vergelijking; De F10 was enkele weken voor de introductie de F12 opeens niet niet mee te vinden op Ali. Gelijk met introductie van de F12 door Pina, verscheen de F12 ook op Ali (toeval bestaat niet).
Nu dus niet, en misschien is dit de grootste wijziging
Edit: Nvm, het staat in de gelinkte tekst inderdaad.
[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 25-06-2021 09:31 ]
Weet er iemand naast de DCR Analyzer toevallig nog een (gratis) tool om power meters data te vergelijken?
Eerder melde ik dat verschillen zag tussen mijn oude en nieuwe fiets. Beide op de tacx gehad en op average zie ik inderdaad een verschil van 5 watt op een gemiddelde van 160 watt. Alleen leken de verschillen op hogere wattages sneller op te lopen. Zat ik op 300 watt op de tacx, zat ik op 285 watt op de power meter van de Quarq.
Nu kan ik een dag pas halen bij DCR, maar misschien zijn er nog wat andere oplossingen. Golden Cheetah kan de fit files wel laden, maar niet vergelijken. Dus iemand een magische tip zou top zijn. Anders is een dag pas voor DCR ook maar 5 dollar, dus ook niet heel erg veel ofzo.
Eerder melde ik dat verschillen zag tussen mijn oude en nieuwe fiets. Beide op de tacx gehad en op average zie ik inderdaad een verschil van 5 watt op een gemiddelde van 160 watt. Alleen leken de verschillen op hogere wattages sneller op te lopen. Zat ik op 300 watt op de tacx, zat ik op 285 watt op de power meter van de Quarq.
Nu kan ik een dag pas halen bij DCR, maar misschien zijn er nog wat andere oplossingen. Golden Cheetah kan de fit files wel laden, maar niet vergelijken. Dus iemand een magische tip zou top zijn. Anders is een dag pas voor DCR ook maar 5 dollar, dus ook niet heel erg veel ofzo.
Ai, ai, ai... ik ga morgen mijn 'Longest Day Challenge' doen: 300 km. Nog nooit deze afstand gefietst, mijn langste afstand ooit is 280 km (rondje IJsselmeer) van paar jaar geleden.
In de voorbereiding wel veel gefietst, maar voornamelijk tochten tussen de 80 en 100 km (wel al 4000 km in 2021) en twee langere tochten (155 en 175 km).
We gaan met z'n 4'en en doel is 'gewoon lekker fietsen', maar toch wel in onze achterhoofd 30+ gemiddeld. Zeker in het begin moeten we niet te hard willen gaan en goed, heel goed eten. We gaan halverwege uitgebreid lunchen op terras.
De wind staat goed: weinig wind (we doen een rondje), helaas wel wat kans op regen.
Ik heb er zin in!
In de voorbereiding wel veel gefietst, maar voornamelijk tochten tussen de 80 en 100 km (wel al 4000 km in 2021) en twee langere tochten (155 en 175 km).
We gaan met z'n 4'en en doel is 'gewoon lekker fietsen', maar toch wel in onze achterhoofd 30+ gemiddeld. Zeker in het begin moeten we niet te hard willen gaan en goed, heel goed eten. We gaan halverwege uitgebreid lunchen op terras.
De wind staat goed: weinig wind (we doen een rondje), helaas wel wat kans op regen.
Ik heb er zin in!
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Over 'over datum' gaan van de latex... hoe zit het met Squirt Lube? Ik heb onlangs een grote 'werkplaats'fles gekocht (aanbieding) en er zit een druppeltuitje op, maar niet afgesloten. Droogt dit uit?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik heb de kleine Bontrager Flare RT kubusjes. Integreren perfect op de Trek (via de Blendr mounts op de stuur- en zadelpen, of aan het zadel) maar is ook met een bandje aan het frame te bevestigen.Ramon 73 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:22:
- Klein
Vergeet dat gemiddelde, het is lang zat licht! Gewoon 10% rustiger aan doen dan je zou willen en dan komt het goed. Succes!Galois schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:27:
Ai, ai, ai... ik ga morgen mijn 'Longest Day Challenge' doen: 300 km. Nog nooit deze afstand gefietst, mijn langste afstand ooit is 280 km (rondje IJsselmeer) van paar jaar geleden.
Ik heb er zin in!
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
jazekers! in Zwiftpower zit die optie, zie een bericht van mij uit het indoor cycling topicWaSteiL schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:47:
Weet er iemand naast de DCR Analyzer toevallig nog een (gratis) tool om power meters data te vergelijken?
Flipmo in "Het grote indoor cycling topic"
Ik voel me een beetje dronken als ik naar dat frame kijk. Met name in de kleurstelling van die disc versie.Ypuh schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel plezier!Galois schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:27:
Ik heb er zin in!
Gemiddelde van 30+ zou ik loslaten.....je moet wel 10uur (tien!) rijden en dat ook aan 1 stuk volhouden. Het rijdt een stuk relaxter om 28+ als doel te houden.
Ja, dat doen we ook hoor...Ramon 73 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:59:
[...]
Veel plezier!
Gemiddelde van 30+ zou ik loslaten.....je moet wel 10uur (tien!) rijden en dat ook aan 1 stuk volhouden. Het rijdt een stuk relaxter om 28+ als doel te houden.
Ik ben de enige met een vermogensmeter, dus wil daar ook een beetje op rijden. De rest zal beetje hartslag in de gaten houden (in ieder geval tijdens de eerste helft).
Mijn FTP is 288 (zelf gemeten met de Garmin over een lange dijk). Als ik (in mijn eentje) echt volle bak ga over een km of 50 (dus een gewoon rondje met bochten, stoplichten, enz, enz) dan doe ik dat met iets van 230-240 W. Als ik een rustig rondje doe van 100 km, dan ervaar ik het gevoel 'rustig' als ik dat met iets van 170-180 W doe. Als ik 'gewoon' fiets dan doe ik dat met ongeveer 200 W gemiddeld.
Ik zat dus te denken om rond de 160-170 W te rijden, dat lijkt mij een gemiddeld vermogen dat ik goed moet kunnen volhouden.
Zijn er berekeningen hiervoor op basis van mijn data (zoals hierboven beschreven) wat een goed vermogen zou zijn om aan te houden?
(beetje à la Froome van 8 jaar geleden: stoïcijns op zijn meter kijken, zonder aandacht voor de rest om zich heen
Allemaal afhankelijk van hoe je hebt getraind....
Maar over 10 uur is 0,6 a 0,7 (* ftp) wel een goed uitgangspunt.
Maar over 10 uur is 0,6 a 0,7 (* ftp) wel een goed uitgangspunt.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Daar is niet echt wat algemeens over te zeggen, hangt ook af hoe snel je kan herstellen in een wiel bijvoorbeeld.
Is kwestie van je lichaam goed kennen / weten wanneer je moet eten ed.
En of je dag erna ook nog plannen hebt of jezelf helemaal leeg kan rijden.
@Galois mooi man. Ik zou inderdaad niet te veel focussen op de snelheid maar gewoon lekker genieten.
Morgen zelf ook een wat uitgebreidere ronde doen, maar dan solo. Die Grunneger app groep is goed in chatten, maar als je wat langer (iets boven de 100km) gaat fietsen is er niemand die mee wil.
Morgen zelf ook een wat uitgebreidere ronde doen, maar dan solo. Die Grunneger app groep is goed in chatten, maar als je wat langer (iets boven de 100km) gaat fietsen is er niemand die mee wil.
Ja, daar moet ik ook rekening mee houden. Zondag trainerscursus van NTFU waar ik nog op de fiets (MTB) naar toe moet. Maar dat is maar iets van 20km enkele reis (terugweg klein beetje om).DDX schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:36:
Daar is niet echt wat algemeens over te zeggen, hangt ook af hoe snel je kan herstellen in een wiel bijvoorbeeld.
[ Voor 51% gewijzigd door wisselwerking op 25-06-2021 13:07 ]
Heel tof, veel plezier!
Wij willen voor de challenge van Sittard naar Groningen fietsen, maar de wind staat al weken heel slecht, of het weer is niet goed genoeg. Komende Zondag proberen (maar dan moet ik heel vroeg vertrekken) om naar de Eifel en terug te fietsen (160km). In Vossenack of Simmerath een 1 of 2 klimmetjes doen en dan weer terug.
Wij willen voor de challenge van Sittard naar Groningen fietsen, maar de wind staat al weken heel slecht, of het weer is niet goed genoeg. Komende Zondag proberen (maar dan moet ik heel vroeg vertrekken) om naar de Eifel en terug te fietsen (160km). In Vossenack of Simmerath een 1 of 2 klimmetjes doen en dan weer terug.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Ik moest eerst een account aanmaken op zwiftpower en ook eentje op zwift om deze optie te krijgen. Dank in ieder geval.Flipmo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:39:
[...]
jazekers! in Zwiftpower zit die optie, zie een bericht van mij uit het indoor cycling topic
Flipmo in "Het grote indoor cycling topic"
:strip_exif()/f/image/graYcZpSUsHFarMKqApbBFGA.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij deze zie je dat het in totaal nog allemaal best wel meevalt, Maar nog steeds een verschil van 3.61%
:strip_exif()/f/image/B7q5TCXhA0KVJ0RTXhBD42Rs.jpg?f=fotoalbum_large)
Pak je het blokje waar ik 220 watt moest rijden dan zie je dat het verschil minder is.
:strip_exif()/f/image/Ci0mu3VUj3KGo9Xc8UOE90nO.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar op hogere wattages dan neemt het verschil zeker toe.
Mijn oude fiets en mijn Tacx Flux Smart S hebben maar een verschil van 0.19%
Dus de grote vraag is nu : is dit echt een probleem of zijn dit geaccepteerde verschillen?
Wat hartslag betreft had ik vorige week een ervaring die voor mij nieuw was. Ik reed een tocht van 6-7 uur en ik merkte dat mijn hartslag in de laatste anderhalf uur of zo begon te dalen. Rij ik normaal op kruissnelheid met hartslag 140-143; nu na uren fietsen zakte hij (bij min of meer gelijke inspanning) naar 130 en lager. Ik had niet ineens de wind in de rug of zo, de omstandigheden waren min of meer gelijk. Gezien de toenemende vermoeidheid na al die kilometers zou ik eerder verwachten dat het wat omhoog zou gaan. Ik heb regelmatig gegeten tijdens de tocht; terug thuis merkte ik wel dat ik wat te weinig gedronken had.Galois schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:08:
[...]
Ja, dat doen we ook hoor...
Ik ben de enige met een vermogensmeter, dus wil daar ook een beetje op rijden. De rest zal beetje hartslag in de gaten houden (in ieder geval tijdens de eerste helft).
Maar ik snap het niet; hoezo een dalende hartslag tijdens de inspanning en wat betekent dit?
Bij oververmoeidheid of overtraining gebeurd bij mij dat de hartslag daalt en ik deze ook niet omhoog krijg (ok, kom maar op met de opmerkingennomar109 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Wat hartslag betreft had ik vorige week een ervaring die voor mij nieuw was. Ik reed een tocht van 6-7 uur en ik merkte dat mijn hartslag in de laatste anderhalf uur of zo begon te dalen. Rij ik normaal op kruissnelheid met hartslag 140-143; nu na uren fietsen zakte hij (bij min of meer gelijke inspanning) naar 130 en lager. Ik had niet ineens de wind in de rug of zo, de omstandigheden waren min of meer gelijk. Gezien de toenemende vermoeidheid na al die kilometers zou ik eerder verwachten dat het wat omhoog zou gaan. Ik heb regelmatig gegeten tijdens de tocht; terug thuis merkte ik wel dat ik wat te weinig gedronken had.
Maar ik snap het niet; hoezo een dalende hartslag tijdens de inspanning en wat betekent dit?
Tja ik heb een powermeter gevraagd voor vaderdag, maar nee hoorWaSteiL schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:14:
[...]
Bij oververmoeidheid of overtraining gebeurd bij mij dat de hartslag daalt en ik deze ook niet omhoog krijg (ok, kom maar op met de opmerkingen). Maar dan merk je het ook wel dat je ook wat meer moeite krijgt bij inspanning. De laatste keer dat ik dit had was ik nog niet in het bezit van een power meter, dan zou je een beter beeld kunnen krijgen.
Heb je niets aan nog meer cijfertjes die zeggen hoe hard je wel zou moeten kunnen fietsen. En dan boos worden als je je waardes niet haalt.nomar109 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:17:
[...]
Tja ik heb een powermeter gevraagd voor vaderdag, maar nee hoor
* joint_me rijdt op hartslag zone op de racer, om te zorgen dat ik in mijn duur blijf of niet te lang boven mijn threshold rij. Maar ik ben dan ook maar een amateur.
Hello fellow humans
Vreemd... ik heb dit nog nooit meegemaakt. Eerder dat hij stijgt aan het einde. Maar dat zou ook kunnen komen omdat de haven in zicht is, dat ik wat meer gemotiveerd raak en harder ga fietsen...nomar109 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Wat hartslag betreft had ik vorige week een ervaring die voor mij nieuw was. Ik reed een tocht van 6-7 uur en ik merkte dat mijn hartslag in de laatste anderhalf uur of zo begon te dalen. Rij ik normaal op kruissnelheid met hartslag 140-143; nu na uren fietsen zakte hij (bij min of meer gelijke inspanning) naar 130 en lager. Ik had niet ineens de wind in de rug of zo, de omstandigheden waren min of meer gelijk. Gezien de toenemende vermoeidheid na al die kilometers zou ik eerder verwachten dat het wat omhoog zou gaan. Ik heb regelmatig gegeten tijdens de tocht; terug thuis merkte ik wel dat ik wat te weinig gedronken had.
Leuk hoor, die leveringsproblemen van fietsonderdelen. Inmiddels moet ik gaan toegeven dat mijn schuur een hamsterplek aan het worden is:
- 3 kettingen
- 6 banden
- 5+ binnenbanden
- 1.5 kabelsets
- 3 cassettes (+ de nodige incomplete)
- Reserve smeermiddel
En ben bang dat het alleen nog maar meer wordt. Ik heb gewoon geen zin om straks langs de kant te staan omdat spul echt niet meer te krijgen is..
- 3 kettingen
- 6 banden
- 5+ binnenbanden
- 1.5 kabelsets
- Reserve smeermiddel
En ben bang dat het alleen nog maar meer wordt. Ik heb gewoon geen zin om straks langs de kant te staan omdat spul echt niet meer te krijgen is..
Ik sprak de lokale fietsenmaker en die geeft aan dat het grootste probleem de casettes zijn. Ik snap persoonlijk niet waarom. Alles met chips kan ik wel begrijpen, Maar een casette zou toch niet heel moeilijk moeten zijn. Maar schijnbaar produceerde ze altijd al op 100% en met de hogere vraag naar fietsen en dat ze niet op 100% kunnen draaien vanwege corona resulteert dat in de problemen.MrBarBarian schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:05:
Leuk hoor, die leveringsproblemen van fietsonderdelen. Inmiddels moet ik gaan toegeven dat mijn schuur een hamsterplek aan het worden is:
- 3 kettingen
- 6 banden
- 5+ binnenbanden
- 1.5 kabelsets
- Reserve smeermiddel
Vraag me af wat je aan zoveel hebt. Die tekorten zijn volgend jaar zomer wel weg hoor.MrBarBarian schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:05:
- 3 kettingen
- 6 banden
- 5+ binnenbanden
- 1.5 kabelsets
- Reserve smeermiddel
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
https://road.cc/content/n...-factory-shut-down-284091
Hierom, als Shimano niet kan produceren, kunnen ze ook niet leveren. Zo simpel is het nou eenmaal. Er komt links en rechts wat binnen, maar dat is niet wat ze normaal leveren. En als ze vraag dan ook nog eens groter is dan ooit...
Hierom, als Shimano niet kan produceren, kunnen ze ook niet leveren. Zo simpel is het nou eenmaal. Er komt links en rechts wat binnen, maar dat is niet wat ze normaal leveren. En als ze vraag dan ook nog eens groter is dan ooit...
@KW25
Mijn voorraad is er tegen die tijd ook wel doorheen. Ik fiets iets meer dan gemiddeld..
Ik hoor geluiden over schaarstes die aanblijven tot in 2023 (naar verwachting). En de kans dat die juist op slijtage onderdelen zitten lijkt mij aanzienlijk...
Mijn voorraad is er tegen die tijd ook wel doorheen. Ik fiets iets meer dan gemiddeld..
Ik hoor geluiden over schaarstes die aanblijven tot in 2023 (naar verwachting). En de kans dat die juist op slijtage onderdelen zitten lijkt mij aanzienlijk...
Paar opmerkingen:MrBarBarian schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:05:
- 3 kettingen
- 6 banden
- 5+ binnenbanden
- 1.5 kabelsets
- Reserve smeermiddel
* Ik hoop dat je tubeless rijdt; want binnenbanden gaan er anders sneller doorheen dan buitenbanden.
* Zelfde geldt overigens voor je kettingen, daar heb je er meer van nodig dan cassettes.
* Verder zijn een paar stuurlintjes nooit weg en ben je na drie cassettes ook wel toe aan nieuwe
kettingbladen
* ik mis nog een paar reserve lagers voor je bottom bracket...
* derailleur wieltjes
* wat doe je bij spaakbreuk?
* heb je eigenlijk al wel eens een paar reserve fietsen overwogen?
Yep cassettes en kettingbladen zijn echt een ramp. 38 weken voor de cassette bij Rose in Duitsland bijvoorbeeld. De ketting van SRAM AXS is ook niet heel makkelijk te vinden.WaSteiL schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:14:
[...]
Ik sprak de lokale fietsenmaker en die geeft aan dat het grootste probleem de casettes zijn.
Ik hik zelf een beetje tegen nieuwe kettingbladen aan. Mijn huidige bladen zijn nog goed, maar voor de bergen net iets te groot. Met de leveronzekerheden zou ik eigenlijk nu nieuwe moeten bestellen maar ik heb ook nog goede hoop dat de nieuwe fiets nog voor mijn vakantie eind augustus klaar is. Een lastige afweging dus. Normaal zou ik dan nog overwegen om iets bij de grote internetwinkels te kopen en terug te sturen als de fiets toch op tijd is. Helaas hebben zij niets op voorraad.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Als je net zoveel als @DDX fietst snap ik de voorraad nog wel, maar anders lijkt het mij wel overkillMrBarBarian schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:05:
- 3 kettingen
- 6 banden
- 5+ binnenbanden
- 1.5 kabelsets
- Reserve smeermiddel
Ik heb spijt dat ik niet meer op voorraad gelegd heb.
Voor 12 speed heb ik niets liggen/is ook nergens leverbaar toen ik recent keek. (force 12 speed ketting bijvoorbeeld)
Voor 12 speed heb ik niets liggen/is ook nergens leverbaar toen ik recent keek. (force 12 speed ketting bijvoorbeeld)
Wanneer DDX zegt dat hij spijt heeft dat hij niet nog meer heeft gehaald :DDX schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:57:
U ziet hier voor €1000 aan spul van begin dit jaarDDX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:13:
En voorraad slijtage spullen is aangevuld :
[Afbeelding]
4x 11s shimano ketting
8x 11s sram ketting (voor gravelbike)
en rest is wel te zien op foto
had ik ook een goedekope fiets van kunnen kopen
Als alles op is ga ik de mijne te koop aanbieden tegen woekerprijzen, brengt meer op dan bitcoinsDDX schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:57:
RigolleM schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Als alles op is ga ik de mijne te koop aanbieden tegen woekerprijzen, brengt meer op dan bitcoins![]()
offtopic:
Met de huidige stand levert een glas kraanwater verkopen nog meer op dan bitcoins
Met de huidige stand levert een glas kraanwater verkopen nog meer op dan bitcoins

Bij Futurum gewoon 2 buitenbandjes en een 11-speed ketting kunnen kopen, en netjes de volgende dag binnen. (nu nog iets mee gaan doen

Exact expert nodig?
Ja! Man, man, man... Op mijn MTB heb ik PC1051 kettingen (althans, dat waren de laatste 2xRigolleM schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 16:13:
[...]
Als alles op is ga ik de mijne te koop aanbieden tegen woekerprijzen, brengt meer op dan bitcoins![]()
Zo is de markt, niet netjes, maar zo is de markt...
Heb nog een zeldzame (blijkbaar) SRAM PC1091 liggen... PC991 liggen er hier ook nog een paar in sealed verpakkingGalois schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 17:35:
[...]
Ja! Man, man, man... Op mijn MTB heb ik PC1051 kettingen (althans, dat waren de laatste 2xben niet zo merkvast) en ik heb er rond de 20 euro voor betaald... Bakker die wil nu wel heel wat meer voor deze (eenvoudige) kettingen.
Zo is de markt, niet netjes, maar zo is de markt...
Ongeveer de helft. Mag dat ookwisselwerking schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:31:
[...]
Als je net zoveel als @DDX fietst snap ik de voorraad nog wel, maar anders lijkt het mij wel overkill
Ja, dan mag het. De helft is nog steeds heel erg veel.
Ik heb nog een hele oude giant racefiets staan. Dat ding is zo zwaar dat ieder bruggetje voelt als de mont ventoux. Ideale trainingsfiets dus zou ik zeggen? Zou er iemand nog behoeft aan hebben of kan die gewoon bij het oud ijzer?
Op MP zetten, 'm vintage noemen en €250 vragen
Ik zou hem op MP zetten.TrailBlazer schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:09:
Ik heb nog een hele oude giant racefiets staan. Dat ding is zo zwaar dat ieder bruggetje voelt als de mont ventoux. Ideale trainingsfiets dus zou ik zeggen? Zou er iemand nog behoeft aan hebben of kan die gewoon bij het oud ijzer?
Mijn vader heeft laatst zijn oude stalen racefiets op MP gezet (20 jaar oud of meer, goede conditie). Bracht 250 euro op. Kwam iemand 130 km verderop met het OV halen...
Daar hebben mensen soms nog best leuke frames tussen zitten zonder dat ze het door hebben. Ik heb achteraf ook spijt dat ik mijn stalen wegfiets (Champion Mondiale super AA) heb weggegeven: die gaan nu voor EUR 400 in zelfde staatEypo schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:48:
[...]
Ik zou hem op MP zetten.
Mijn vader heeft laatst zijn oude stalen racefiets op MP gezet (20 jaar oud of meer, goede conditie). Bracht 250 euro op. Kwam iemand 130 km verderop met het OV halen...

Locatie en type maken veel uit voor hoe interessant een fiets is
offtopic:
MTB met 3x6? Nee dankje. Vroege 00's? Dat is nog bruikbaar, eigenlijk
MTB met 3x6? Nee dankje. Vroege 00's? Dat is nog bruikbaar, eigenlijk
Zie idd genoeg oude fietsen op MP staan en het valt mij op dat de minimumprijzen niet verkeerd zijn, je zit al snel aan 200+ voor een fiets die al een paar eeuwen achter de rug heeft. Waarschijnlijk heeft speelt de coronaverveling hier ook een rol.
Outdated naar huidige standaards maar destijds wel top of the bill. Voor dat frame moest je een maandsalaris neerleggen.ANdrode schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:03:
Daar hebben mensen soms nog best leuke frames tussen zitten zonder dat ze het door hebben. Ik heb achteraf ook spijt dat ik mijn stalen wegfiets (Champion Mondiale super AA) heb weggegeven: die gaan nu voor EUR 400 in zelfde staat.
Mijn strategie is dan ook om een oud frame te kopen voor een appel en een ei en dan de groepset erbij te zoeken die er origineel op hoorde.Hoiz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:26:
Zie idd genoeg oude fietsen op MP staan en het valt mij op dat de minimumprijzen niet verkeerd zijn, je zit al snel aan 200+ voor een fiets die al een paar eeuwen achter de rug heeft. Waarschijnlijk heeft speelt de coronaverveling hier ook een rol.
Maar ik heb dan ook net zo goed een hobby aan sleutelen dan aan het rijden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Vandaag lek gereden op de gravelbike, Latex dichte het gaatje mooi maar moest toch bijpompen...ik heb een lezyne pompje en heb nu al een paar keer gehad dat ik pomp als een malle en dan het slangetje losdraai en de ventielkern ook los draai en dan ben ik redelijk boos.
Hebben jullie tips voor goede (handzame) pompjes die je er gewoon op kan klikken? Of tips hoe de fuck ik de ventielkern "erin" kan houden?
Hebben jullie tips voor goede (handzame) pompjes die je er gewoon op kan klikken? Of tips hoe de fuck ik de ventielkern "erin" kan houden?
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Kan je het slangetje ook aan de andersom aansluiten?Nutterd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:47:
Vandaag lek gereden op de gravelbike, Latex dichte het gaatje mooi maar moest toch bijpompen...ik heb een lezyne pompje en heb nu al een paar keer gehad dat ik pomp als een malle en dan het slangetje losdraai en de ventielkern ook los draai en dan ben ik redelijk boos.
Ik heb dat ook met mijn lezyne handpomp. Maar ik heb een wat ouder model en in het slangetje aan twee kanten gebruiken. De ene kant is draaien (en dan draait meestal de kern mee los), de andere kant is duwen en lostrekken. Gaat iets minder makkelijk om de band op voldoende druk te krijgen maar voldoende om thuis of bij een voetpomp te komen.
Hier ligt ook aardig wat voorraad....en denk dat veel fietsers maar vast wat spullen extra inslaan.KW25 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:14:
[...]
Vraag me af wat je aan zoveel hebt. Die tekorten zijn volgend jaar zomer wel weg hoor.
Hier ligt zoal:
- 3 buitenbanden
- 4 binnenbanden
- 2 complete kabelsets
- 3 kettingen
- 2 cassettes
- 2 Bottom brackets
- 2 velglint
- 1 set kettingwielen
- 3 complete sets remblokken
Banden en remblokken zal niet zo'n probleem worden, daar zit toch genoeg voorraad dus zijn altijd wel verkrijgbaar.
Ik fiets 10k/jaar, gaat hier heus wel wat materiaal doorheen. 1,5-2 kettingen per jaar, 1 cassette, 1 kabelset, setje banden.
En begin dit jaar nog gravelbike erbij gekocht, die slijt ook.
[ Voor 13% gewijzigd door Ramon 73 op 26-06-2021 17:48 ]
Nee ik moet hem er echt opdraaien helaasONWdolf schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:33:
[...]
Kan je het slangetje ook aan de andersom aansluiten?
Ik heb dat ook met mijn lezyne handpomp. Maar ik heb een wat ouder model en in het slangetje aan twee kanten gebruiken. De ene kant is draaien (en dan draait meestal de kern mee los), de andere kant is duwen en lostrekken. Gaat iets minder makkelijk om de band op voldoende druk te krijgen maar voldoende om thuis of bij een voetpomp te komen.
:strip_exif()/f/image/t34gnddWlrJIjgP8lI3cMnt3.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi fietsen in de Dolomieten :-). Wel spijt dat ik de Willier gekocht heb voor m’n vriendin. Elke klim moet ze nu 2 minuten op me wachten ^^.
Tov Bormio rijd je hier wel veel op drukke doorgaande wegen vind ik. Ook best veel vrachtverkeer dat je inhaalt op smalle N-wegen. Bormio was toch iets fijner in dat opzicht.
Morgen Sella Ronda dag, waarbij de gehele Sella Ronda (50km) afgesloten is voor auto’s, dat wordt dus hard afdalen 😄).
Vrijdag een ritje, en ja hoor, onderweg wederom: PANG! Weer een spaak. Een andere dan de vorige keer. Omdat ik geen zin had om weer naar die prutsfietsenmaker te moeten en ik dit wel een beetje zag aankomen, had ik spaken op voorraad genomen, dus het was thuis snel gefikst. Ik denk alleen wel dat de spaakspanning in totaliteit te hoog is en dat het niet de laatste zal zijn die breekt. Alle spaken gaan stellen durf ik echter niet aan, ik heb wel een spaakspanningsmeter maar ik krijg dat nooit recht denk ik. Daarvoor ga ik wellicht toch eens een vraag stellen bij een bepaald iemand op dit forum
Want dan moeten er ook gewoon betrouwbare, andere spaken in.
Oh en door de gebroken spaak ook een lekke band, puntje was door het tubeless velglint geprikt...
Maar.... toen ik thuis kwam, een berichtje of ik een AliExpress pakketje wilde komen ophalen en 50 euro inklaring wilde aftikken... Mijn nieuwe wielen zijn binnen! Bizar snel! Een kleine maand voor bestellen, produceren, shipping, én douane.
De meeste tubeless spullen zijn binnen (banden, ventielen etc), ik heb alleen nog geen latex, alwaar ik inmiddels van overtuigd ben om een liter te kopen.
Ben zooo benieuwd hoe het eruit ziet en hoe het rijdt!
:strip_exif()/f/image/LHi4kgVNsKfrLZ4ZDbZE6cCv.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh en door de gebroken spaak ook een lekke band, puntje was door het tubeless velglint geprikt...
Maar.... toen ik thuis kwam, een berichtje of ik een AliExpress pakketje wilde komen ophalen en 50 euro inklaring wilde aftikken... Mijn nieuwe wielen zijn binnen! Bizar snel! Een kleine maand voor bestellen, produceren, shipping, én douane.

De meeste tubeless spullen zijn binnen (banden, ventielen etc), ik heb alleen nog geen latex, alwaar ik inmiddels van overtuigd ben om een liter te kopen.
Ben zooo benieuwd hoe het eruit ziet en hoe het rijdt!
:strip_exif()/f/image/LHi4kgVNsKfrLZ4ZDbZE6cCv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TbkyEFQV8xnuZ3AI5LXbBbGF.jpg?f=fotoalbum_large)
---------------
Je moet een slangetje hebben met een onluchtingsknopje. Gebruiksaanwijzing: nà het pompen, vóór het losschroeven laat je de druk uit het slangetje ontsnappen door dat knopje in te drukken.Nutterd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 15:47:
De druk in het slangetje zorgt er namelijk voor dat de schroefdraad van de slangnippel zich klem zet tegen de schroefdraad van de ventielkern. Door het ontntluchten valt de kracht tussen die twee vlakken weg en kun je het slangetje gewoon losdraaien. Doe ik al 10 jaar, met 3 pompen, uiteenlopende binnenbanden en ventielen en met 0 problemen.
Zoals de onderste aansluiting van dit slangetje:

Ik hoor hier veel goede verhalen over: https://shop.orangeseal.com/collections/sealantsDDX schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:13:
[...]
Ja ben er alleen nog niet over uit of het nou echt beter is.
Denk dat ik volgende keer weer gewoon fles stan's race sealant koop.
Heb nu 1 achterband die ik voor mijn idee te vaak moet bijpompen.
En heb ook al keertje lek gereden waarbij gat niet echt super groot was, maar boven de 3 bar kwam sealant er gewoon weer uit. (en eigenlijk eerste keer dat ik heb meegemaakt dat sealant echt ging spuiten toen ik lek reed)
En met die BeadBlock in de sealant krijg ik het niet door ventiel in band, ook niet echt handig.
Ik heb "helaas" nog ongeveer 940ml sealant van een ander merk staan, dus testen laat ik aan anderen over.
Productsheet
[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 27-06-2021 09:56 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
bedankt!DieAnder schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 23:57:
[...]
Je moet een slangetje hebben met een onluchtingsknopje. Gebruiksaanwijzing: nà het pompen, vóór het losschroeven laat je de druk uit het slangetje ontsnappen door dat knopje in te drukken.
De druk in het slangetje zorgt er namelijk voor dat de schroefdraad van de slangnippel zich klem zet tegen de schroefdraad van de ventielkern. Door het ontntluchten valt de kracht tussen die twee vlakken weg en kun je het slangetje gewoon losdraaien. Doe ik al 10 jaar, met 3 pompen, uiteenlopende binnenbanden en ventielen en met 0 problemen.
Zoals de onderste aansluiting van dit slangetje:
[Afbeelding]

en verder wil ik hier niet meer op reageren

Heb nu twee weken mijn nieuwe fiets en blij dat ik weer begonnen ben met fietsen. De rondjes die ik rijd stellen nog niks voor natuurlijk, maar ik begin wel weer gevoel te krijgen voor het fietsen.
Gisteren een ritje met de club gereden. Wat twijfel van te voren, want de groep ging van 10 naar 12. Vorige week een valpartij en de week daarvoor bizarre acties op de dijk en door dorpen heen. Even had ik hoop dat wij met 13 in twee groepen zouden rijden, maar door een last minute afmelding werd het toch een groep van 12. Uiteindelijk een fijne rit geworden her en der met twee keer zes gereden om weer te schaven aan het doordraaien en dergelijk. En dat werkte, want waar het stad uit nog rommelig was, werd het tweede deel lekker compact.
En eindelijk weer wat spelletjes en daarvoor ben ik toch lid van een club geworden. Lekker vier keer de laan 1914 bij Amersfoort op etc. Zonnetje erbij en taart op het terras na afloop van mij mag het zo blijven.
En eindelijk weer wat spelletjes en daarvoor ben ik toch lid van een club geworden. Lekker vier keer de laan 1914 bij Amersfoort op etc. Zonnetje erbij en taart op het terras na afloop van mij mag het zo blijven.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ik gebruik dat spul nu al 3 jaar, erg tevreden over! Maar dus de afgelopen drie jaar ook geen ander product gebruikt, dus zou je ook niet kunnen zeggen of iets anders beter is hahamhr-zip schreef op zondag 27 juni 2021 @ 09:42:
[...]
Ik hoor hier veel goede verhalen over: https://shop.orangeseal.com/collections/sealants
Ik heb "helaas" nog ongeveer 940ml sealant van een ander merk staan, dus testen laat ik aan anderen over.
Productsheet
Ik ga een nieuwe fiets kopen nu de wachtrijen iets afnemen. Ik fiets nu op een oude bak met een Campagnolo groepenset die zelfs de fietsenmaker niet meer proper schakelend krijgt.
Ik wil graag een endurance model van Canyon. Ik wil minimaal een 105-groepenset en bij voorkeur velgremmen. Mijn twijfel zit tussen de volgende twee modellen, de alu of carbon versie:
Mijn twijfel:
Ik wil graag een endurance model van Canyon. Ik wil minimaal een 105-groepenset en bij voorkeur velgremmen. Mijn twijfel zit tussen de volgende twee modellen, de alu of carbon versie:
- De aluminium versie Canyon Endurace 7 voor €1200 in XL
- De carbon versie Canyon Endurace CF 7 voor €1500 in XL
Mijn twijfel:
- Is carbon echt die meerwaarde van €300 waard? Is het verschil zo groot met alu, zeker gezien mijn doeleinden?
- De maatvoering zit ik wat mee: ik heb een binnenbeenlengte van 93.5cm en ben 189 lang. Langbenig, vandaar het endurance model, anders zit ik veel te diep en bijna horizontaal op de fiets. Volgens Canyon moet ik een XL hebben, maar als ik er twee cm vanaf snoep zit ik op een L. Valt Canyon groot of klein uit?
Weten jullie iemand in het midden van het land die netjes framestickers kan plakken?
Qua performance is het geen 300 euro waard. Qua bomproof, is op zich Alu beter. Daar kan je altijd zien of er barsten zijn na een "voorvalletje". Die 300 euro zit wat jouw interesses betreft 100% in de looks. Jouw keuze, je kan met beiden niet verkeerd gaan imho.Belecthor schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:23:
Ik ga een nieuwe fiets kopen nu de wachtrijen iets afnemen. Ik fiets nu op een oude bak met een Campagnolo groepenset die zelfs de fietsenmaker niet meer proper schakelend krijgt.
Ik wil graag een endurance model van Canyon. Ik wil minimaal een 105-groepenset en bij voorkeur velgremmen. Mijn twijfel zit tussen de volgende twee modellen, de alu of carbon versie:Beiden lijken mij prima machines voor het vlakke Nederland. Ik let niet op Strava segmenten en ben ook niet met de tienden van m'n gemiddelde bezig, maar een beetje tempo vind ik wel prettig.
Mijn twijfel:Ik hoor graag wat jullie zouden doen in mijn geval en wat jullie ervaringen zijn, evt aangevuld met specifieke info over dit model van Canyon.
- Is carbon echt die meerwaarde van €300 waard? Is het verschil zo groot met alu, zeker gezien mijn doeleinden?
- De maatvoering zit ik wat mee: ik heb een binnenbeenlengte van 93.5cm en ben 189 lang. Langbenig, vandaar het endurance model, anders zit ik veel te diep en bijna horizontaal op de fiets. Volgens Canyon moet ik een XL hebben, maar als ik er twee cm vanaf snoep zit ik op een L. Valt Canyon groot of klein uit?
Er zit in de carbon variant ook een pressfit bottombracket. Dus als je zelf wat wilt kunnen klussen is BSA wel weer iets makkelijker.Belecthor schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:23:
• Is carbon echt die meerwaarde van €300 waard? Is het verschil zo groot met alu, zeker gezien mijn doeleinden?
Verder is het altijd moeilijk om aan persoonlijke waarde een prijsje te hangen. Het idee dat je er wat meer aan hebt besteed, kan al genoeg zijn om harder of langer te willen fietsen
---------------
Ik heb zelf de Endurace 7 CF. Daarvoor had ik een Edurace alu versie. Ik heb speciaal de CF genomen omdat ik 2 meter ben. Met het alu frame merkte ik dat zo'n frame best kan zwabberen. Na 2 jaar heb ik de Alu versie dus ingeruild voor een CF versie. De CF versie is veel stijver en dat fietst echt lekkerder. Je kan er lekker mee "smijten"Belecthor schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:23:
Ik wil graag een endurance model van Canyon. Ik wil minimaal een 105-groepenset en bij voorkeur velgremmen. Mijn twijfel zit tussen de volgende twee modellen, de alu of carbon versie:Mijn twijfel:
Ik hoor graag wat jullie zouden doen in mijn geval en wat jullie ervaringen zijn, evt aangevuld met specifieke info over dit model van Canyon.
Qua maat: volgens mij valt Canyon normaal uit, maar je kan ze altijd even mailen voor advies. Ze zijn altijd erg klantvriendelijk is mijn ervaring. Wellicht is de XL toch handig, je kan altijd nog je zadel en stuur iets lager zetten als het niet bevalt. Hoger is vaak weer lastiger....
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Thanks voor het delen! Ik zal ze in ieder geval even een mailtje sturen. Hetgeen waar ik mee zit is de reach die door m'n in verhouding kortere romp wat langer is bij de XL.Microkid schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:49:
[...]
Ik heb zelf de Endurace 7 CF. Daarvoor had ik een Edurace alu versie. Ik heb speciaal de CF genomen omdat ik 2 meter ben. Met het alu frame merkte ik dat zo'n frame best kan zwabberen. De CF versie is veel stijver en dat fietst echt lekkerder. Je kan er lekker mee "smijten"Die 300 euro zou ik er dus zeker wel insteken. Ik heb daar absoluut geen spijt van gehad.
Qua maat: volgens mij valt Canyon normaal uit, maar je kan ze altijd even mailen voor advies. Ze zijn altijd erg klantvriendelijk is mijn ervaring. Wellicht is de XL toch handig, je kan altijd nog je zadel en stuur iets lager zetten als het niet bevalt. Hoger is vaak weer lastiger....
Als je huidige fiets goed bevalt, kan je de maten daar eens van opnemen en kijken welke Canyon daar het meest op matcht? Of ... ga langs een bike-fitter en late een bikefit doen, om te bepalen wat de ideale afmetingen voor je fiets zijn.Belecthor schreef op zondag 27 juni 2021 @ 16:53:
[...]
Thanks voor het delen! Ik zal ze in ieder geval even een mailtje sturen. Hetgeen waar ik mee zit is de reach die door m'n in verhouding kortere romp wat langer is bij de XL.
[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 27-06-2021 16:54 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic