Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 311 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:40
mhr-zip schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:33:
[...]

Of te wel, jij gaat het in een halve dag proberen.

O-)

[...]

In Rotterdam steek ik ook niet met volle overtuiging over bij een zebrapad. Voorrang krijg je, dat neem je niet :+

Ik doe wel eens of ik het neem, dan heb je 2 zwarte streepjes op het asfalt :P

Gelukkig woon ik in "net niet" Rotterdam.

[...]

mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Ik ben misschien wel gek, maar ik weet ook dat @DDX wel sterker is dan ik ben hoor. Gelukkig heb ik deze zomer nog wel wat mooie uitdagingen voor de boeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41
Bacchus schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Ik kan een bescheiden drukje op de claxon eigenlijk wel waarderen voor een inhaalactie: met een beetje tegenwind of rumoer in de omgeving hoor ik niet alle auto's aankomen.
Je mag ten eerste al niet claxonneren bij inhaalacties; en ten tweede, als er fatsoenlijk ingehaald wordt dan is dat ook helemaal niet nodig om te weten. In het buitenland gaat men keurig links van de middenlijn rijden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
Ik heb juist een gloeiende hekel aan de grote groepen en fiets alleen nog maar met 2 a 3 man.
Ik kom de groepen van Barrhopoort op zondag nog weleens tegen en die grijze hangsnorren hebben echt schijt aan de hele wereld en zijn de reden dat wielrenners zo’n slechte naam hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:21
Mistraller schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:27:
[...]

Je mag ten eerste al niet claxonneren bij inhaalacties;
Is dit in NL dan anders dan in België? Bij ons mag dat namelijk wel buiten de bebouwde kom.

Ik kan het ook best wel appreciëren als een auto vriendelijk toetert. Ik ervaar dat niet anders dan hoe ik zelf mijn fietsbel gebruik om mijn aanwezigheid aan te kondigen bij tragere voorliggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:50
Dix0r schreef op maandag 21 juni 2021 @ 15:10:
@Mr. Stom
Klinkt leuk. In de praktijk niet te doen. Werkt misschien bij 50+ / pensionado toerfietsers / vrouwen peloton met avg van 28 km/u.
Dit is de categorie waar ik vaak mee fiets. In deze groep heb je doorgaans te maken met onkunde. Opletten, sturen, remmen, hoge hartslag (ook bij 28 km/u), verkeer, regels, etc. Het is ook allemaal best veel wat er op je af komt.

Haantjesgedrag is absoluut geen sprake van. Onwil en opzet vaak ook niet, maar de capaciteiten zijn er vaak gewoon niet. Dat staat vaak volledig los van hoe hard iemand kan fietsen. Ik ken genoeg die hard fietsen en wel oog hebben voor de omgeving/verkeersregels, net als dat ik mensen zie die bijna omvallen zo langzaam en nog steeds door rood rijden en alles daartussen. Het kudde gedrag zorgt vaak wel voor het meeste onbegrip bij overige weggebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
CyberThijs schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:47:
[...]

Is dit in NL dan anders dan in België? Bij ons mag dat namelijk wel buiten de bebouwde kom.

Ik kan het ook best wel appreciëren als een auto vriendelijk toetert. Ik ervaar dat niet anders dan hoe ik zelf mijn fietsbel gebruik om mijn aanwezigheid aan te kondigen bij tragere voorliggers.
Toeteren in Nederland is strikt om gevaar af te wenden. En 'ja maar' werkt in dit geval niet bij de Jeanetten met pet

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 13:10
Ach ja, het is de eeuwenoude discussie van wielrenners in het kleine Nederland. Vooral de groepen die met 35km/u+ over recreatieve paden vlammen en enkel de stembanden gebruiken als fietsbel, zijn een collectieve ergernis van de niet-wielrenner en geven helaas de wielrenner een slechte naam (de BMW-rijders van het fietspad :+).

Ik moet zeggen dat ik óók een pesthekel had aan wielrenners door dit soort onsympatieke lui, voordat ik zelf met wielrennen startte. Ik maak er zelf een sport van goed af te remmen wanneer ik iemand inhaal, vriendelijk dankjewel zeggen wanneer ik langsgelaten word, gewoon een bel op m'n fiets te hebben, niet aan Strava segmenten te doen in steden/dorpen/drukkere paden en mij ALTIJD aan de verkeersregels te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Belecthor op 21-06-2021 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29

Stoney3K

Flatsehats!

Belecthor schreef op maandag 21 juni 2021 @ 19:37:
Ach ja, het is de eeuwenoude discussie van wielrenners in het kleine Nederland. Vooral de groepen die met 35km/u+ over recreatieve paden vlammen en enkel de stembanden gebruiken als fietsbel, zijn een collectieve ergernis van de niet-wielrenner en geven helaas de wielrenner een slechte naam (de BMW-rijders van het fietspad :+).
Waarom zien Wahoo en Garmin daar geen gat in de markt in? Dat je gewoon de speaker van je headunit als bel kan gebruiken, en triggeren met je shifters.

Tenminste, als je zonder Hidemybell rijdt natuurlijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09 23:05
Heeft iemand hier al de nieuwere modellen van de hidemybell getest, zijn deze beter? Zoals deze https://www.closethegap.cc/nl/product/hidemybell-regular2/

Ik heb inmiddels binnen één jaar tijd 8 hidemybell's vervangen, allemaal gaan ze kapot op het slappe bevestigingspunt (en ik draai dan nog aan met een momentsleutel). Ik heb zelfs van Mantel één extra reserve-exemplaar ontvangen omdat ik afgelopen zomer dusdanig vaak in de winkel stond dat ze me de tripjes wilden besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:58
Iemand toevallig ervaring met de rockbros tegenhanger van de seasucker dakdragers?

https://www.amazon.nl/ROC...id=pla-421631603641&psc=1

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:03
Mr. Stom schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:00:
Heeft iemand hier al de nieuwere modellen van de hidemybell getest, zijn deze beter? Zoals deze https://www.closethegap.cc/nl/product/hidemybell-regular2/

Ik heb inmiddels binnen één jaar tijd 8 hidemybell's vervangen, allemaal gaan ze kapot op het slappe bevestigingspunt (en ik draai dan nog aan met een momentsleutel). Ik heb zelfs van Mantel één extra reserve-exemplaar ontvangen omdat ik afgelopen zomer dusdanig vaak in de winkel stond dat ze me de tripjes wilden besparen...
Niet met de nieuwe modellen maar rij wel al iets meer dan een jaar met de raceday sl. Die is nog niet stuk gegaan. Wat gaat er bij jou precies mis dan?

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-09 23:05
GerbenBK schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:10:
[...]

Niet met de nieuwe modellen maar rij wel al iets meer dan een jaar met de raceday sl. Die is nog niet stuk gegaan. Wat gaat er bij jou precies mis dan?
Dit plastic deeltje breekt. Is simpelweg te zwak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4u49Mh8-ES3JxInZfM-oAv5_TZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eNRq5XmIbmLt492MGNjyaIux.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003

Kluus

Gang is alles

@Mr. Stom Ja ik heb een raceday, die is wel beter. Ik heb er ook een aantal normale gesloopt laatst op het stuur van mijn Nuroad, de raceday heeft dat flimsy scharniertje niet en haakt meer in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Bij mij is vorige week het bel mechanisme af gebroken 😕. Garantie claim ingediend maar nog niks over gehoord.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Had er laatst ook 2 die kapot gingen:
Ypuh in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Bericht gestuurd en een paar dagen later zonder gemor 2 nieuwe brackets ontvangen. Niet mega enthousiast over dat ze stuk gingen, maar anderzijds toch wel weer prima opgelost en denk eerst wel weer een poos vooruit te kunnen. Volgens mij wordt het plastic na X jaar gewoon poreus en breekt het. Als je er 8 breekt binnen korte tijd dan doe je gewoon iets fout (te strak aandraaien, verkeerde diameter stuur, tape of andere zaken die de diameter vergroten).

De RaceDay en in Regular2 lijken dat zwakke punt wel opgelost te hebben. In eerste instantie is het gewoon een designfout (niet monkey proof).
Kluus schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:38:
Het design met dat scharnier laat gewoon geen enkele marge voor enige afwijking toe.
Dat was ook mijn ervaring. Er zat nog wat van dat tape restant onder waardoor de 2e ook direct sprong. Als dat Cube stuur 0,1mm ruimer is of er zit een sticker op de verkeerde plek, dan is dat de oorzaak.

[ Voor 32% gewijzigd door Ypuh op 21-06-2021 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Ypuh volgens mij is het stuur van mijn Nuroad een fractie van een mm te dik, op dat stuur heb ik er meerdere na elkaar gesloopt, bij mijn andere fietsen nooit problemen. Het design met dat scharnier laat gewoon geen enkele marge voor enige afwijking toe.

Voor de MTB heb ik ook die backwards hide my bell en dat is gewoon een geheel, dat gaat ook altijd goed. Maar op de mtb werkt dit design ook wel handiger omdat je stuur een stuk dunner is naar de uiteinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
CyberThijs schreef op maandag 21 juni 2021 @ 18:47:
[...]

Vriendelijk toeteren. Geen idee hoe dat klinkt.... Ik krijg altijd demonstraties van het Doppler effect.
Enfin, zeker bij een rustig rijdende auto zou ik me rot schrikken. Gewoon netjes inhalen betekent dat je als automobilist ruim afstand houdt, dan is claxonneren absoluut onnodig. En kan dat niet, dan rem je. Je gaat niet toeteren omdat je er niet langs kan. Dat doet men op de snelweg ook niet met een trage vrachtwagen, dus dat hoor je ook niet naar een fiets te doen. Als ik trouwens een voertuig achter mij hoor rijden, dan ben ik zelf ook gewend dat ik op de eerste inham even inhou zodat er een fatsoenlijke inhaalmanoeuvre gedaan kan worden. Ik heb veel in Scandinavië gereden, daar gaat men (over het algemeen) veel respectvoller met elkaar om. Al wordt dat minder omdat ook daar de wegen breder worden.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
JP_S schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:01:
Iemand toevallig ervaring met de rockbros tegenhanger van de seasucker dakdragers?

https://www.amazon.nl/ROC...id=pla-421631603641&psc=1
Fietsen met een zuignap op je auto zetten? Klinkt me heel erg eng. Niet alleen voor jezelf maar ook voor diegene die achter je rijdt :X
Verder zou ik nooit "AliExpress" merken buiten Ali express om kopen. Als je dan toch kiest voor een Chinees merk kan je beter wat dure tussenhandel wegstrepen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mistraller schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:23:
[...]

Fietsen met een zuignap op je auto zetten? Klinkt me heel erg eng. Niet alleen voor jezelf maar ook voor diegene die achter je rijdt :X
Verder zou ik nooit "AliExpress" merken buiten Ali express om kopen. Als je dan toch kiest voor een Chinees merk kan je beter wat dure tussenhandel wegstrepen.
Die seasuckers werken wel echt hoor. Dat gaat echt niet los. Zou echter zelf geen rockbros variant gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:30:
[...]
Zou echter zelf geen rockbros variant gebruiken
Tsja, wat is nu het ergste dat mis kan gaan.

O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

mhr-zip schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:40:
[...]

Tsja, wat is nu het ergste dat mis kan gaan.

O-)
Niet eens de persoon achter je is het probleem, maar wel het feit dat je je fietsen verliest. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Nu online
Stoney3K schreef op maandag 21 juni 2021 @ 20:30:
[...]

Waarom zien Wahoo en Garmin daar geen gat in de markt in? Dat je gewoon de speaker van je headunit als bel kan gebruiken, en triggeren met je shifters.

Tenminste, als je zonder Hidemybell rijdt natuurlijk.
Vraag me dit ook oprecht af, zeker het geluid van de nieuwe Bolt is echt hard. Zou je gemakkelijk als bel kunnen gebruiken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
hoi1234 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:37:
M'n voorrem loopt nogal aan... Het probleem is dat na verloop van tijd het rechter remblokje tegen de velg aan zit, terwijl het linker remblokje nog ruimte heeft.

Volgens Google ligt het ofwel aan de centrering van de remklauw of aan een vuile veer, waardoor het remblokje niet meer helemaal terugveert.

Wat is verstandig, kan ik het beste eerst proberen om de centrering goed te krijgen, zal ik de veer schoonmaken of iets anders? De wielen zijn echt niet kaarsrecht meer, maar echt grote slagen zitten er ook niet in. Daar ligt het dus alvast niet aan. Ik heb nog niet gekeken of de remblokjes gelijkmatig gesleten zijn.
Blijkbaar was de uitlijning gewoon niet goed. Ik heb de bevestigingsschroef losgedraaid, remmen op de velg geduwd en bevestigingsschroef weer vastgezet. Lijkt nu voor alsnog goed te werken en ik denk dat ik na 300-400km wel kan stellen dat het ook zo blijft.

Ik ga die veer dus niet schoonmaken. Het risico dat het fout gaat is het mij niet waard. De rem werkt nu prima en het is maar de vraag of de rem echt beter wordt van schoonmaken. Ik heb in ieder geval niet het idee dat het remmen stroef gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
Wat een aso! https://www.1limburg.nl/w...rg?context=latestarticles

Laten we toch ervoor zorgen dat racefietsen weer snel een positief imago krijgen, hier helaas een Belg (weten niet beter, zijn zowat onschendbaar in de Belgische wetgeving).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joint_me
  • Laatst online: 15-09 20:04
Ramon 73 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:43:
Wat een aso! https://www.1limburg.nl/w...rg?context=latestarticles

Laten we toch ervoor zorgen dat racefietsen weer snel een positief imago krijgen, hier helaas een Belg (weten niet beter, zijn zowat onschendbaar in de Belgische wetgeving).
Dat is een eikel die toevallig op een racefiets zit, de media generaliseert dat naar “wielrenner”.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
418O2 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 22:30:
[...]

Die seasuckers werken wel echt hoor. Dat gaat echt niet los. Zou echter zelf geen rockbros variant gebruiken
Ik heb met alles wat plakt (ook ophangplakkers in huis) het idee: ik hang iets op aan "opgedroogde verf". Verf is geen montagemateriaal. Helemaal met wat steenslag, hagelschade... Plaatmateriaal op het dak is zo onzettend dun trouwens (met autowassen beweegt het al mee) dat je helemaal niet hard kunt "sucken". Wie weet zuig je een bult in je dak...
Laat mij dan maar lekker conservatief zijn ;) Ik zou dit echt niet aandurven. Maar daarom heb ik ook een lompe octavia combi >:)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mistraller schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 00:05:
[...]

Ik heb met alles wat plakt (ook ophangplakkers in huis) het idee: ik hang iets op aan "opgedroogde verf". Verf is geen montagemateriaal. Helemaal met wat steenslag, hagelschade... Plaatmateriaal op het dak is zo onzettend dun trouwens (met autowassen beweegt het al mee) dat je helemaal niet hard kunt "sucken". Wie weet zuig je een bult in je dak...
Laat mij dan maar lekker conservatief zijn ;) Ik zou dit echt niet aandurven. Maar daarom heb ik ook een lompe octavia combi >:)
Dat mag je allemaal denken, maar dat doet er weinig toe ;) het principe wordt al langer gebruikt en het werkt. Er komt ook niet zoveel kracht op en die nappen zijn best groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 14:03

Flipmo

OMG !!

Michaelg schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:22:
Bij mij is vorige week het bel mechanisme af gebroken 😕. Garantie claim ingediend maar nog niks over gehoord.
bij mij 2 weken terug, gelukkig kan je op de website van closethegap ook een "spare part" kopen, dan betaal je 6,95 (en komen er nog verzendkosten bij)

De mijne was al ouder als 2 jaar, dus geen stappen ondernomen voor garantie oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:55
Mr. Stom schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:20:
[...]

Dit plastic deeltje breekt. Is simpelweg te zwak.

[Afbeelding]
Dat probleem had ik ook de 2e keer bij de montage, de 1e keer lag dat deel al kapot in de verpakking die ik thuis gestuurd kreeg... De derde zit nog op de fiets zonder problemen (wel iets minder goed vast gedraaid dan ik anders zou doen). Zou dat deel nog te repareren zijn met een 3D print o.i.d? ik heb de 1 van de kapotte nog liggen (die mocht ik wel houden) en is toch zonde voor het milieu (en de portemonnee) om daar niets mee te doen O-)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46

McMiGHtY

- burp -

Iemand ervaring met WTB Exposure (36mm) slicks?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:57
@scraemus Als een stukje (glasvezel versterkt?) spuitgietplastic al niet sterk genoeg is zal datzelfde deel als 3D print dat helemaal niet zien. Of je moet toevallig toegang hebben tot een SLS printer die metalen kan printen :9

Flickr - Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

joint_me schreef op maandag 21 juni 2021 @ 23:55:
[...]

Dat is een eikel die toevallig op een racefiets zit, de media generaliseert dat naar “wielrenner”.
Da's ook wel iets wat opvalt, als je is rond kijkt op Facebook en je ziet

"Fietser aangereden bij <insert gevaarlijke oversteek>" Dan krijgt de automobilist de meest afgrijselijke verwensingen en is het een gevaarlijke plek waar de gemeente wat aan moet doen!

Heb je echter:

"Wielrenner aangereden bij <insert gevaarlijke oversteek>" Dan krijg je: "HET IS GEEN TOER DE FRANSIE!! GA LEKKER OP DE WIELERBAAN!! ALS HET BIJ MIJ WAS GEBEURT HAD IK NOG EEN KEER OVER HEM HEEN GEREDEN!! "

Om het verschil maar is aan te duiden, en..helaas doen "we" ons zelf aan door toch net ff iets te snel langs Ans op d'r stadsfiets te rijden (te snel voor Ans dan), of nadat we drieduizend keer gebeld te hebben en Gretha blijkt toch heel erg doof te zijn toch maar een keertje roepen..

(En ja, de toerclub uit Alkmaar maakt zich daar ook schuldig aan, heb me afgelopen zaterdag weer verbaast over bepaalde acties, en maar is een keer gevraagd waarom de eerste paar bij de drukke overweg niet doorreed. Men wees mij vervolgens op het rode verkeerslicht. Toen ik daarna melde dat het verkeerslicht een kilometer terug ook die kleur had..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:55
GWBoes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:35:
@scraemus Als een stukje (glasvezel versterkt?) spuitgietplastic al niet sterk genoeg is zal datzelfde deel als 3D print dat helemaal niet zien. Of je moet toevallig toegang hebben tot een SLS printer die metalen kan printen :9
Dat niet maar wel iemand met een draaibank en genoeg aluminium om wat te brouwen :*) Zal hem eens vragen of ie iets moois ervan kan maken :)

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:40:
...
Om het verschil maar is aan te duiden, en..helaas doen "we" ons zelf aan door toch net ff iets te snel langs Ans op d'r stadsfiets te rijden (te snel voor Ans dan), of nadat we drieduizend keer gebeld te hebben en Gretha blijkt toch heel erg doof te zijn toch maar een keertje roepen..
...
Ik ben het hier ten dele mee eens. Bovenstaand gedrag maken we ons allemaal inderdaad in zekere mate schuldig aan doordat we tijdens het beoefenen van onze sport deelnemen aan het verkeer, met alle irritaties die daarbij komen. Dat mag van mij ook op een normale manier benoemd worden zodat er aan oplossingen of bewustwording onder weggebruikers en wielrenners kan worden gewerkt wanneer dit echt voor problemen anders dan lichte irritatie (die je toch wel hebt in het verkeer) zorgt.

Verder heb ik het gevoel hier zelf ook iets aan te kunnen doen door een soort van "CO2-neutraal" te fietsen: vriendelijk inhalen, uiteraard netjes wachten voor een stoplicht, bedanken als je voorrang krijgt. Verbeterd de perceptie weer wat ter compensatie van de keren dat het per ongeluk even niet netjes gaat denk ik dan maar ;).

Echter aan dit soort dingen kan ik niets doen. Ik kan nu niet mijn eigen gedrag verbeteren en mezelf voornemen om voortaan wat minder oma's op e-bikes de berm in te slaan ofzo (want, voor de duidelijkheid: dat deed ik al niet, net als iedereen hier en 99,99% van onze mede wielrenners). Als het dan toch mis gaat door een "eikel die toevallig op een racefiets" zit zoals @joint_me het treffend noemt, dan mag de berichtgeving daarover wat mij betreft wel wat genuanceerder in de officielere media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:58
Mistraller schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 00:05:
[...]

die heb ik toevallig ook, maar voor de vakantie moet ik nog een oplossing hebben ;)

en was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, maar gezien de reacties wordt het denk ik gewoon een setje dakdragers.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik had gisteren een vrije dag, na het hele weekend verhuizen van mijn moeder dus ik had geen motivatie om te gaan fietsen dus ben ik fietsen gaan kijken aangezien ik volgend seizoen wel een nieuwe fiets wil kopen of in ieder geval iets in bestelling heb staan zonder dat ik iets overhaast moet beslissen, dus beter te vroeg kijken en lang kijken dan last minute een foute keuze te moeten maken.

laat ik mijn verhaal beginnen met: ik ben echt verliefd geworden op een BMC Teammachine in deze kleur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TkQppI4R0mpQREHCW6KsucpwIXg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8qNkrRNCoCrMigJtRSqx5BUh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xj-B8cWjWy6wQkWqZDaCOKWp5p0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MdbVbeBFzAEvKDW44PJdwvVk.jpg?f=user_large

Nu hoor ik jullie denken: waarom heb je hem dan niet gewoon besteld gekke twijfelaar! Nou ten eerste past hij qua geometrie heel goed, maar ik heb toch nog ongeveer 2cm aan spacers nodig (vergeleken met mijn huidige fiets die op een bikefit perfect is gezet maar ik denk dat ik zeker 0.5cm dieper kan zitten) en een 90mm of 100mm stuurpen (is langer niet mooier? ) en eerlijk is eerlijk...dit is ook de duurste optie die ik maar kan uitkiezen in combinatie met SRAM Force ETAP of de nieuwe Ultegra DI2 groep en ik weet dat je kunt overleven met 1 nier maar ik zou er in eerste instantie toch graag 2 houden maar het eventueel verkopen van een nier is nog altijd een optie.

toen ben ik even gaan kijken wat nog meer past en volgens mij heb ik eindelijk het hele geometrie verhaal een beetje onder de knie gekregen en ben ik op de volgende opties uitgekomen, ik heb tot nu toe alleen naar de geometrie gekeken en niet of er iets leverbaar is of naar de prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1CFodBCEgyMqEjvd4wd7u3cjsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N7AdfYuJCUdEXuAFZLVceqWP.png?f=fotoalbum_large

BMC: O+
Cannondale: Vind het gewoon een hele toffe fiets maar niet echt mijn droomfiets (op de plaatjes moet hem nog in het echt bekijken)
Cervelo: hele toffe fiets, vind de kleur combi iets minder (doe mij de kleur van @Ypuh ) maar. maar als ik het goed begrijp zou ik deze of met 0.5mm aan spacer kunnen rijden of misschien wel helemaal zonder?
Orbea: hele toffe fiets en vooral het zelf samenstellen van de kleuren en het design spreekt me wel erg aan.

Ik was eigenlijk van plan om voor een iets meer endurance model te gaan maar nadat ik gisteren een stuk op de Teammachine en op de Roadmachine heb gefietst kwam ik er toch achter dat ik de teammachine toch iets "leuker" vond rijden.

mocht er nog iemand leuke suggesties hebben welke ik op mijn shortlist kan zetten dan hoor ik het uiteraard graag :+

Doei lief dagboek!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Nutterd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:29:
Ik had gisteren een vrije dag, na het hele weekend verhuizen van mijn moeder dus ik had geen motivatie om te gaan fietsen dus ben ik fietsen gaan kijken aangezien ik volgend seizoen wel een nieuwe fiets wil kopen of in ieder geval iets in bestelling heb staan zonder dat ik iets overhaast moet beslissen, dus beter te vroeg kijken en lang kijken dan last minute een foute keuze te moeten maken.

laat ik mijn verhaal beginnen met: ik ben echt verliefd geworden op een BMC Teammachine in deze kleur:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu hoor ik jullie denken: waarom heb je hem dan niet gewoon besteld gekke twijfelaar! Nou ten eerste past hij qua geometrie heel goed, maar ik heb toch nog ongeveer 2cm aan spacers nodig (vergeleken met mijn huidige fiets die op een bikefit perfect is gezet maar ik denk dat ik zeker 0.5cm dieper kan zitten) en een 90mm of 100mm stuurpen (is langer niet mooier? ) en eerlijk is eerlijk...dit is ook de duurste optie die ik maar kan uitkiezen in combinatie met SRAM Force ETAP of de nieuwe Ultegra DI2 groep en ik weet dat je kunt overleven met 1 nier maar ik zou er in eerste instantie toch graag 2 houden maar het eventueel verkopen van een nier is nog altijd een optie.

toen ben ik even gaan kijken wat nog meer past en volgens mij heb ik eindelijk het hele geometrie verhaal een beetje onder de knie gekregen en ben ik op de volgende opties uitgekomen, ik heb tot nu toe alleen naar de geometrie gekeken en niet of er iets leverbaar is of naar de prijs.

[Afbeelding]

Cannondale: Vind het gewoon een hele toffe fiets maar niet echt mijn droomfiets (op de plaatjes moet hem nog in het echt bekijken)
Cervelo: hele toffe fiets, vind de kleur combi iets minder (doe mij de kleur van @Ypuh ) maar. maar als ik het goed begrijp zou ik deze of met 0.5mm aan spacer kunnen rijden of misschien wel helemaal zonder?
Orbea: hele toffe fiets en vooral het zelf samenstellen van de kleuren en het design spreekt me wel erg aan.

Ik was eigenlijk van plan om voor een iets meer endurance model te gaan maar nadat ik gisteren een stuk op de Teammachine en op de Roadmachine heb gefietst kwam ik er toch achter dat ik de teammachine toch iets "leuker" vond rijden.

mocht er nog iemand leuke suggesties hebben welke ik op mijn shortlist kan zetten dan hoor ik het uiteraard graag :+

Doei lief dagboek!
BMC kopen dus, geen andere opties bekijken/overwegen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Doei lief dagboek!
Orbea Orca is leverbaar na April 2022 (daar zit dan wel de 12-speed Ultegra/DA groep op).

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fasterinside schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Orbea Orca is leverbaar na April 2022 (daar zit dan wel de 12-speed Ultegra/DA groep op).
ja i know, ze hadden er een in bestelling staan die inderaad in Maart/April binnenkwam maar waar je wel zelf het kleurschema nog kon aanpassen. zou voor mij perfect zijn aangezien ik het wel tof zou vinden om een nieuw seizoen op een nieuwe fiets te starten en op mijn huidige fiets doorfietsen is geen straf op dat het gewoon een beetje raar uitziet (hele korte stuurpen, hele stapel spacers en daardoor lijkt het frame gewoon heel klein uit te vallen bij mij...ik denk dat ik 1/100ste italiaan ben en me daarom zo druk maak over hoe het uitziet :o )

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Vet vooruitzicht Nutterd, die BMC is inderdaad gaaf maar ik weet nog niet wat ik vind van die rode stuurpen, misschien moet je dat inderdaad in het echt zien... Cannondale vind ik ook wel erg gaaf altijd eigenlijk. Maar dit is natuurlijk allemaal persoonlijk.

En hmm, nieuwe Shimano groepen is eigenlijk wel een goede reden om eens naar een nieuwe up-to-date fiets te gaan kijken eigenlijk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Ik vind BMC's sowieso vet, die van Rene van fiets.nl is ook een mooi ding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nt8a4PrH5VOjXkBrpNGKRH1o8DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRePzFll6Z2OBhBZKUtHcM8u.jpg?f=fotoalbum_large

Dat zou er bij mij wel inkomen hoor!

https://link.marktplaats.nl/m1619070313
https://link.marktplaats.nl/m1694570611 = favoriete kleur, dit ziet er gewoon zo goed uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:02:
Ik vind BMC's sowieso vet, die van Rene van fiets.nl is ook een mooi ding

[Afbeelding]

Dat zou er bij mij wel inkomen hoor!

https://link.marktplaats.nl/m1619070313
https://link.marktplaats.nl/m1694570611 = favoriete kleur, dit ziet er gewoon zo goed uit...
die donkerblauw stond er gisteren ook (is de kleur waar ik een rondje op gemaakt heb) maar vond juist die fel rode accenten in het echt heel tof, op de foto komt het niet zo tot zijn recht.

ben nu even met de Orbea customizer bezig en daar kun je ook wel hele vette combinaties met maken (ondanks dat zwart-rood daar mijn favoriet is :o )

/edit: ja die zwart gouden BMC is natuurlijk ook :9~ :9~ :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Nutterd op 22-06-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
BMC stond ook op mijn lijstje, maar heb toch voor een Trek gekozen. Maar blijf BMC een prachtige fiets vinden... Kortom zou niet verder kijken @Nutterd :) aanschaffen die hap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
.......Cervelo: hele toffe fiets, vind de kleur combi iets minder (doe mij de kleur van @Ypuh ) maar. maar als ik het goed begrijp zou ik deze of met 0.5mm aan spacer kunnen rijden of misschien wel helemaal zonder? ....
0.5mm spacer is natuurlijk een onaccpetabel hoge toren, datkandusniethè!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 12:00

...

Doei lief dagboek!
Klinkt bijna dat jij liever een custom build wilt, al eens bij Swett gekeken, of St Joris en er zijn er vast nog velen andere (Baum, Duell, https://racefietsblog.nl/racefiets-framebouwers-overzicht/)
Linkje wat ik nog gevonden heb met andere alternatieven: https://www.bicycling.com...-eigen-custom-droomfiets/

Leuk man, een nieuwe fiets uitzoeken. Volg je hart, voor de rest zullen de fietsen niet zoveel verschillen, hij moet natuurlijk wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
418O2 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 00:50:
[...]

Er komt ook niet zoveel kracht op ...
Je mag tot 120km/h rijden... doe dat met tegenwind en je hebt orkaankracht cat2 op je fiets staan he ;)
Ik geloof best dat het werkt. Je kan ook loodzwaar dubbelglas tillen met suction cups.

Ik weet niet hoe de wet er tegenaan kijkt, maar ik denk wel dat als een fiets van een auto valt met zwaar letsel cq schade tot gevolg, dat de verzekeraar van de achterligger zijn uiterste best zal doen om te bewijzen dat zuignappen niet onder "deugdelijke bevestiging" vallen zoals de wetgeving vereist. Persoonlijk zou ik dat risico niet willen nemen. Maar ook gewoon gevoelskwestie. Ik wil gewoon relaxed autorijden. Ik lees dat bijna iedereen met die cups billenknijpend in de auto zit of de fiets wel blijft zitten; en ik ben zelf ook gewoon een risicomijder.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Frenz64 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:19:
[...]

0.5mm spacer is natuurlijk een onaccpetabel hoge toren, datkandusniethè!!
0.5 kan ik zeker mee leven.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

nevermind

[ Voor 92% gewijzigd door Nutterd op 22-06-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Nutterd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:07:
[...]

die donkerblauw stond er gisteren ook (is de kleur waar ik een rondje op gemaakt heb) maar vond juist die fel rode accenten in het echt heel tof, op de foto komt het niet zo tot zijn recht.

ben nu even met de Orbea customizer bezig en daar kun je ook wel hele vette combinaties met maken (ondanks dat zwart-rood daar mijn favoriet is :o )

/edit: ja die zwart gouden BMC is natuurlijk ook :9~ :9~ :9~
Ik zou gewoon voor de BMC gaan, als je daar lekker op gereden hebt en je vind hem vet. Zeker doen, als je dan ook nog een leuke paintjob wilt, breng je hem naar https://www.unlimitedcolors.nl/ en dan krijg je werkelijk wat unieks. Voor een beetje paintjob betaal je €500,- voor inspiratie etc : https://www.instagram.com/unlimited.colors/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Nutterd Hou er rekening mee dat een headset topcap vaak ook 4-8 en soms wel 15mm(!) toevoegt aan de frame stack. Deze kun je dan wel vervangen, maar 0.5mm is misschien iets te exact gemeten. Ook houden framebouwers er andere reken methoden op na. De één meet de bovenkant van het frame, de ander het hart van de stuurpen en weer een ander de bovenkant van de meegeleverde headset topcap (dit kun je vaak wel aflezen van de geo tabel als je goed kijkt).

Om het nog ingewikkelder te maken; kijk ook naar de (proprietary) meegeleverde stuur/pen combinaties. Bij BMC is deze volgens mij -15 graden, bij Cervelo -8 graden. Je frame stack/reach kunnen dan gelijk zijn, maar de positie van je shifters kan dan nog 2 cm afwijken. Voorheen met een losse stuur-/stuurpen combinatie geen probleem, maar met zo'n BMC ICS oplossing praat je dan alweer over €250 en in het geval van vaste cockpits over €500+ als je het wil aanpassen.

Succes ;) !

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 22-06-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ypuh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:48:
@Nutterd Hou er rekening mee dat een headset topcap vaak ook 4-8 en soms wel 15mm(!) toevoegt aan de frame stack. Deze kun je dan wel vervangen, maar 0.5mm is misschien iets te exact gemeten. Ook houden framebouwers er andere reken methoden op na. De één meet de bovenkant van het frame, de ander het hart van de stuurpen en weer een ander de bovenkant van de headset topcap.

Om het nog ingewikkelder te maken; kijk ook naar de (proprietary) meegeleverde stuur/pen combinaties. Bij BMC is deze volgens mij -15 graden, bij Cervelo -8 graden. Je stack/reach kunnen dan gelijk zijn, maar de positie van je shifters kan dan nog 2 cm afwijken. Voorheen met een losse stuur-/stuurpen combinatie geen probleem, maar met zo'n BMC ICS oplossing praat je dan alweer over €250 en in het geval van vaste cockpits over €500+ als je het wil aanpassen.

Succes ;) !
ik was een trage leerling, maar was trots dat ik het geometrie verhaal eindelijk snapte...kom jij het weer verpesten! bedankt he :( :P

voordat ik een definitieve beslissing maak wil ik sowieso nog een rondje maken op de Cervelo en misschien ook nog op de Orbea (dat is wel mijn top 3 op dit moment) en ga ik toch nog even met "mijn bikefitter" (klinkt stoer :+ ) samen zitten wat de beste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:59
Ik vind die BMC ook gaaf, enige minpuntje vind ik de keuze voor de wielen. Die passen gewoon niet bij de prijsklasse van het frame. Ik zag oa de DT Swiss PR1800 wielen op een fiets van 5000 euro. Dus om die twee op gelijke hoogte te krijgen moet je nog flink wat neerleggen. Dat heeft mij uiteindelijk besloten om niet voor BMC te gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 12:24
@WaSteiL Wielen is een probleem wat makkelijk op te lossen is 8) O-)

Vraag maar aan @rolandos582 :+

[ Voor 5% gewijzigd door ElGreco op 22-06-2021 11:29 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
ElGreco schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:29:
@WaSteiL Wielen is een probleem wat makkelijk op te lossen is 8) O-)

Vraag maar aan @rolandos582 :+
Ow absoluut, maar het blijft raar dat een Volkswagen Golf GTI geleverd wordt met 15 inch stalen velgen om even een slechte vergelijking te maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 12:24
WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Ow absoluut, maar het blijft raar dat een Volkswagen Golf GTI geleverd wordt met 15 inch stalen velgen om even een slechte vergelijking te maken. :+
Zolang ze er mee weg blijven komen, zullen ze het ook blijven doen. Scheelt ze gewoon veel geld.

Verder helemaal mee eens.

Ik wou dat ik zo'n GTI van het model 1990-1992 nog eens tegen het lijf zou lopen. Even lekker kijken, mijn vader had vroeger ook zo'n ding. Maar dan een originele niet zo'n kansloos opgepimpt geval.

[ Voor 20% gewijzigd door ElGreco op 22-06-2021 11:44 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:57
Lijkt mij ook omdat de upgrade die de meeste renners als eerste doen is een nieuw wielsetje is de fabrikanten daar dan toch ook maar op bezuinigen. Je telt namelijk toch pas mee als je een dikke carbon set hebt van Zipp, Campagnolo/Fulcrum, Lightweight, etc.?
En wat ik zo lees is dat nogal smaak gevoelig dus dan zit er toch altijd de verkeerde op als die standaard geleverd worden.

@WaSteiL In bepaalde delen in Amerika is dat nog niet zo'n gek idee, daar tel je ook pas mee als je een veel te grote set aftermarket wielen op de auto hebt.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

GWBoes schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:59:

@WaSteiL In bepaalde delen in Amerika is dat nog niet zo'n gek idee, daar tel je ook pas mee als je een veel te grote set aftermarket wielen op de auto hebt.
Yo dawg....you've officially been pimped

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

@Nutterd BMC is echt heel gaaf. Ik zou het bijna wel weten wat ik zou nemen. In die prijsklasse kan een Factor Ostro denk ik ook wel met Force erop of een Willier Filante met Force. Dan heb je gelijk mijn short list te pakken ;)
ElGreco schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:42:
Ik wou dat ik zo'n GTI van het model 1990-1992 nog eens tegen het lijf zou lopen. Even lekker kijken, mijn vader had vroeger ook zo'n ding. Maar dan een originele niet zo'n kansloos opgepimpt geval.
Een Golf V niet gepimpt is al een uitdaging. De zoon van de schadehersteller deed eind vorig jaar een bod op die van mij omdat alles nog origineel was en hij die al heel lang zocht. Nu is alles origineel minus de bumper...

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
@DDX

Komend weekend al iets te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

weekend? dat is voor normale stervelingen...hij doet die wel even na het werk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0SE0UM4uLa-CLSW22Ov3JxBcuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEMHJZUHWP5oP4oXtcmYCk5U.jpg?f=fotoalbum_large

Woahh, mooie kleurtjes hebben ze bij Orbea via dat Myo.

Kijkend naar dit lookbook van een fietsenwinkel bij m'n ouders in de buurt, word je wel heeeel hebberig naar een nieuwe fiets :9~

@Nutterd Blauw is toch ook wel mooi hoor...
Afbeeldingslocatie: http://www.kopwerk.eu/wp-content/uploads/2020/12/lookbook-home-bike_21-BMC.jpg

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Stufferdt schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:55:
[Afbeelding]

Kijkend naar dit lookbook van een fietsenwinkel bij m'n ouders in de buurt, word je wel heeeel hebberig naar een nieuwe fiets :9~

[Afbeelding]
Precies zo had ik ook een Orbea gemaakt, maar was zelf nog meer fan van deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D80optK5wCDIuW7lfm38n1hsk_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GJiIAlytr2nHy7XE7N8DY4oc.jpg?f=fotoalbum_large

niet heel origineel maar wel vet.

jazeker die blauwe BMC is ook heel erg mooi hoor :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joint_me
Stufferdt schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is toch dezelfde fiets, die Orbea and BMC :? :X

Hello fellow humans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

joint_me schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Dat is toch dezelfde fiets, die Orbea and BMC :? :X
je lijkt mijn vriendin wel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49

Imposante shortlist, maar wat me opvalt is dat je misschien wel appels met peren aan het vergelijken bent. En wat me nog meer opvalt is dat er nog niemand een opmerking over gemaakt heeft.

Laten we wel zijn: het zijn allemaal topfietsen en je hebt ze geselecteerd op je maat m.b.v. geometrietabbelen. Kudo's voor je huiswerk.

Maar geometrie geeft ook een hele goede aanduiding van rijeigenschappen (niet alleen over maatvoering), en daarin zie ik een grote diversiteit. Voorbeeld: De Cervelo heeft een 1,2 grd steilere balhoofdhoek en een 19mm kortere wielbasis dan de BMC. Gevolg is dat de Cervelo een veel wendbaarder en nerveuzer karakter zal hebben dan de BMC, alhoewel de reach / stack verhouding iets anders zou suggereren. Is de een beter dan de ander? Nee, niet per se, maar wèl beter geschikt voor bepaalde toepassingen of rijstijl. Je moet dus kiezen!

Moraal van dit verhaal: appels en peren zijn allebei heerlijk en gezond fruit maar wees je er van bewust dat dit onderscheid er is en - indien je een voorkeur hebt - laat die mee wegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Take my money :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

DieAnder schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Imposante shortlist, maar wat me opvalt is dat je misschien wel appels met peren aan het vergelijken bent. En wat me nog meer opvalt is dat er nog niemand een opmerking over gemaakt heeft.

Laten we wel zijn: het zijn allemaal topfietsen en je hebt ze geselecteerd op je maat m.b.v. geometrietabbelen. Kudo's voor je huiswerk.

Maar geometrie geeft ook een hele goede aanduiding van rijeigenschappen (niet alleen over maatvoering), en daarin zie ik een grote diversiteit. Voorbeeld: De Cervelo heeft een 1,2 grd steilere balhoofdhoek en een 19mm kortere wielbasis dan de BMC. Gevolg is dat de Cervelo een veel wendbaarder en nerveuzer karakter zal hebben dan de BMC, alhoewel de reach / stack verhouding iets anders zou suggereren. Is de een beter dan de ander? Nee, niet per se, maar wèl beter geschikt voor bepaalde toepassingen of rijstijl. Je moet dus kiezen!

Moraal van dit verhaal: appels en peren zijn allebei heerlijk en gezond fruit maar wees je er van bewust dat dit onderscheid er is en - indien je een voorkeur hebt - laat die mee wegen.
hier ben ik me zeker van bewust ondanks dat ik het niet helemaal kan vertalen naar de geometrie ga ik niets aanschaffen voordat ik ook op de Cervelo en ook op de Orbea heb gereden en ik sluit ook niet uit dat er nog 1 of 2 fietsen bijkomen op de shortlist.

mijn eerste keus fiets was in eerste instantie de Roadmachine maar nadat ik ook op de Teammachine heb gereden was ik meteen om aangezien ik het levendige/directere zelf prettiger vond...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
Ja absoluut leuk die appels en peren van @DieAnder maar de gemiddelde fietser zal het verschil niet direct merken verwacht ik. De gemiddelde fietser, rijdt een aantal uren met een gemiddelde snelheid een rondje van een x aantal kilometers.

Maar inderdaad, lekker testritjes maken en je valt vanzelf voor een fiets, vaak voor de fiets waar je al een lichte voorkeur voor had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 00:50:
[...]

Dat mag je allemaal denken, maar dat doet er weinig toe ;) het principe wordt al langer gebruikt en het werkt. Er komt ook niet zoveel kracht op en die nappen zijn best groot.
Vacuüm kan ook niet groter zijn dan -1 bar O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Dit weekend al 2 andere opties in agenda (moet nog soort van kiezen ook)
Maar ziet er wel uit als mooie route, binnenkort maar eens fietsen komt ook zo ongeveer langs m'n huis.

https://www.lfwaterlinieroute.nl/

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:09:
Ik vind die BMC ook gaaf, enige minpuntje vind ik de keuze voor de wielen. Die passen gewoon niet bij de prijsklasse van het frame. Ik zag oa de DT Swiss PR1800 wielen op een fiets van 5000 euro. Dus om die twee op gelijke hoogte te krijgen moet je nog flink wat neerleggen. Dat heeft mij uiteindelijk besloten om niet voor BMC te gaan.
Ze kunnen de fiets ook 1000 euro duurder maken en er 50mm hoge velgen onder doen van merk X. Terwijl je liever 45mm hoge velgen had gehad van merk Y.

Die DT swiss zijn perfect om er naast te hebben voor winter/harde wind. En dan mooi setje naar eigen keuze voor het mooie weer.

Als ze er van die goedkope Mavic's onder stoppen, heb je er eigenlijk nog niks aan als reserve set. Want je kijkt er naar, en er ligt een spaak uit.

Daarnaast alles je de wielen er na ontvangst af haalt, kan je ze als nieuw op marktplaats zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:23
DDX schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:47:
[...]

Maar ziet er wel uit als mooie route, binnenkort maar eens fietsen komt ook zo ongeveer langs m'n huis.

Leuk ding inderdaad! Zet ik ook op mijn lijstje.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
DDX schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:47:
[...]

Doet me denken aan 1 van onze theme routes
https://routeboek.duiverman.com/route/fortenroute-2019

Hello fellow humans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:49:
Ze kunnen de fiets ook 1000 euro duurder maken en er 50mm hoge velgen onder doen van merk X. Terwijl je liever 45mm hoge velgen had gehad van merk Y.

Die DT swiss zijn perfect om er naast te hebben voor winter/harde wind. En dan mooi setje naar eigen keuze voor het mooie weer.

Als ze er van die goedkope Mavic's onder stoppen, heb je er eigenlijk nog niks aan als reserve set. Want je kijkt er naar, en er ligt een spaak uit.

Daarnaast alles je de wielen er na ontvangst af haalt, kan je ze als nieuw op marktplaats zetten.
Klopt helemaal, het zou fijn zijn als je meer kon wisselen en kiezen bij de merken. Maar ik snap dat het bij het samenstellen van de fiets en de inkoop ook lastiger is. Contador doet het wel aardig met verschillende wielopties bij verschillende groepen. 2 groepen en 3 wielen, lekker makkelijk ;)

Een reserve- of winterset is stiekem best een dure grap als je er ook nog schijven en een cassette ophangt. En heeft net als verkopen op marktplaats niet mijn voorkeur. Dan toch maar naar de LBS voor een frame, wielen en een losse groep.
pier87 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 13:38:

Maar inderdaad, lekker testritjes maken en je valt vanzelf voor een fiets, vaak voor de fiets waar je al een lichte voorkeur voor had ;)
Of de LBS binnen lopen en dan denken, wow die wil ik. Wel waardeloos voor het afdingen op de prijs maar goed. En ik neem maar aan dat de fiets goed rijdt. Ik lees altijd dat er geen slechte fietsen worden gemaakt, dus dat zal vast waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:14:
[...]

Of de LBS binnen lopen en dan denken, wow die wil ik. Wel waardeloos voor het afdingen op de prijs maar goed. En ik neem maar aan dat de fiets goed rijdt. Ik lees altijd dat er geen slechte fietsen worden gemaakt, dus dat zal vast waar zijn.
ik vraag me echt af of er op dit moment uberhaupt iets af te dingen is buiten eventueel de standaard korting die een fietszaak hanteert.

kan er overigens niet over meepraten aangezien ik pas ga af dingen als ik ook de knoop door wil hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik heb nieuwe Canyon Endurace en had gisteren al gemeld dat ik afwijking zag in mijn wattage tussen oude en nieuwe fiets. Dus gisteren de "oude" nog even op de tacx gehad om te testen. Die was echt spot on met de tacx.

Toen realiseerde ik mij dat ik even wat moest gaan bestellen om mijn Tacx Flux Smart S werkend te krijgen voor mijn nieuwe fiets. Ik had nodig :
- adapter voor thru axle
- nieuwe casette (SRAM Force)
- nieuwe body (SRAM XDR)

Vooral die casette is een probleem. Gewoon bijna niet te bestellen en de goedkoopste beschikbaar was 190 euro. Ben maar voor een 12 speed rival gegaan in 10-30 ipv 10-33. Scheelde bijna 75 euro, en het is toch maar voor de tacx. Maar goed bij elkaar dus 200+ euro kwijt om te kunnen tacxen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkinnyD!
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-08-2024
WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:19:
Ik heb nieuwe Canyon Endurace en had gisteren al gemeld dat ik afwijking zag in mijn wattage tussen oude en nieuwe fiets. Dus gisteren de "oude" nog even op de tacx gehad om te testen. Die was echt spot on met de tacx.

Toen realiseerde ik mij dat ik even wat moest gaan bestellen om mijn Tacx Flux Smart S werkend te krijgen voor mijn nieuwe fiets. Ik had nodig :
- adapter voor thru axle
- nieuwe body (SRAM XDR)

Vooral die casette is een probleem. Gewoon bijna niet te bestellen en de goedkoopste beschikbaar was 190 euro. Ben maar voor een 12 speed rival gegaan in 10-30 ipv 10-33. Scheelde bijna 75 euro, en het is toch maar voor de tacx. Maar goed bij elkaar dus 200+ euro kwijt om te kunnen tacxen. :/
Maakt het uit welke merk/kwaliteit cassette je op een indoortrainer zet? (los van dat je de juiste vertanding hebt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:19:

- adapter voor thru axle
- nieuwe body (SRAM XDR)

Jij wil fancy doen met je 12-speed groep :+
Snel even gekeken bij van Eyck sport, die hebben vaak nog wel wat voorraad van dit spul, maar zelfs daar is het op. Maar ik zou niet het duurste kopen voor op de tacx, tenzij het ook je wisselcassette is voor de bergen etc. al moet je je daar ook weer afvragen of het het waard is :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
SkinnyD! schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Maakt het uit welke merk/kwaliteit cassette je op een indoortrainer zet? (los van dat je de juiste vertanding hebt)
Kwaliteit niet zozeer, dus daarom maar voor Rival gegaan ipv Force. Vertanding boeit niet zozeer op een trainer en ik kan maar tot 33T maximaal gaan, dus werd het een 10-30, aangezien er alleen maar 10-30 & 10-36 beschikbaar is in Rival. Merk maakt wel uit, ik betwijfel of mijn 12 speed zo lekker compatible is met een 11 speed shimano. :P

@Stufferdt Daar had ik gewoon even niet over nagedacht.. zoals over zoveel dingen niet. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door WaSteiL op 22-06-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:17:
ik vraag me echt af of er op dit moment uberhaupt iets af te dingen is buiten eventueel de standaard korting die een fietszaak hanteert.
Ook daar moet je om vragen en hoe meer winkels in de buurt een merk verkopen hoe makkelijker dat is.
[b]WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:19:
- adapter voor thru axle
- nieuwe body (SRAM XDR)

Poeh wel een fiks bedrag. Zelf overweeg ik een 10-36 voor de Wahoo te nemen en die dan te gebruiken voor de echte steile ritjes als een soort van back up. Maar de levertijden zijn wel schrikken. Bij iets als Rose 31 weken voor een cassette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Nutterd schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:17:
[...]

kan er overigens niet over meepraten aangezien ik pas ga af dingen als ik ook de knoop door wil hakken.
Op voorraad afdingen zal niet zo 1-2-3 lukken.

Maar bij de juiste fietsenmaker en de juiste onderhandeling skills is altijd wel wat mogelijk.

Een fietsenmaker moet er van overtuigd zijn, dat als hij die korting niet geeft, je de fiets niet koopt. Succes met overtuigen, terwijl je daar staat te kwijlen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

afdingen, als ik iets niet perse wil: Keuken, tuinrenovatie, auto enzovoort kan ik het best aardig...een aantal keren een motor gekocht en dan word het opeens een stuk lastiger als ze je hebberig zien kijken enzovoort :+

Gravelbike heb ik via de mail gekocht, dat ging nog wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:56
Ik laat in Augustus een bikefitting doen voor mijn huidige fiets.
Dit naar aanleiding van wat klachten in mijn onderug en schouders die ik ervaar bij langere ritten.

Tijdens deze fitting wordt ook mijn fysieke mogelijkheden bekeken.
Ik heb nu een endurance fiets (Sensa Romagna uit 2018), en aan de hand van mijn fysieke mogelijkheden zal er ook gekeken of ik op een meer Aero model kan zitten..

Verder wordt mijn huidige fiets natuurlijk optimaal ingesteld zodat ik goed op de fiets zit..

Echter heb ik de wens om over 2-3 jaar een andere fiets te kopen, ik rij nu op een "instapfiets" en wil dan graag een overstap maken naar een carbon fiets die meer aan mijn wensen voldoet.

Vanuit de bikefitting krijg ik een rapport mee met de juiste afstelling/maten van mijn huidige fiets.
Ik hoeverre kan ik dit zelf gebruiken om tegen die tijd een ander model te selecteren?

En is een nieuwe bikefitting tegen die tijd aan te raden op een nieuwe fiets? Of zijn de "instellingen" van een endurance model makkelijk over te zetten door een goede fietshandelaar naar een meer Aero model?

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Nu online
verstappen33 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:02:
Ik laat in Augustus een bikefitting doen voor mijn huidige fiets.
Dit naar aanleiding van wat klachten in mijn onderug en schouders die ik ervaar bij langere ritten.

Tijdens deze fitting wordt ook mijn fysieke mogelijkheden bekeken.
Ik heb nu een endurance fiets (Sensa Romagna uit 2018), en aan de hand van mijn fysieke mogelijkheden zal er ook gekeken of ik op een meer Aero model kan zitten..

Verder wordt mijn huidige fiets natuurlijk optimaal ingesteld zodat ik goed op de fiets zit..

Echter heb ik de wens om over 2-3 jaar een andere fiets te kopen, ik rij nu op een "instapfiets" en wil dan graag een overstap maken naar een carbon fiets die meer aan mijn wensen voldoet.

Vanuit de bikefitting krijg ik een rapport mee met de juiste afstelling/maten van mijn huidige fiets.
Ik hoeverre kan ik dit zelf gebruiken om tegen die tijd een ander model te selecteren?

En is een nieuwe bikefitting tegen die tijd aan te raden op een nieuwe fiets? Of zijn de "instellingen" van een endurance model makkelijk over te zetten door een goede fietshandelaar naar een meer Aero model?
Als je nu al last hebt met een endurance model, ben ik bang dat een aero bike niet gaat lukken, zijn doorgaans lager en langer dan een endurance model, waardoor je meer van je rug en schouders vraagt.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:44:
Jij wil fancy doen met je 12-speed groep :+
Snel even gekeken bij van Eyck sport, die hebben vaak nog wel wat voorraad van dit spul, maar zelfs daar is het op. Maar ik zou niet het duurste kopen voor op de tacx, tenzij het ook je wisselcassette is voor de bergen etc. al moet je je daar ook weer afvragen of het het waard is :)
Juist in de bergen, dus koop dan een zwarte force dat scheelt 10 gram tov de zilveren versie.
WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:56:

Kwaliteit niet zozeer, dus daarom maar voor Rival gegaan ipv Force. Vertanding boeit niet zozeer op een trainer en ik kan maar tot 33T maximaal gaan, dus werd het een 10-30, aangezien er alleen maar 10-30 & 10-36 beschikbaar is in Rival. Merk maakt wel uit, ik betwijfel of mijn 12 speed zo lekker compatible is met een 11 speed shimano. :P
Waarom kan een 36 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vorige week mijn nieuwe fiets opgehaald. Helaas heb ik nu al een lekke achterband :(

Nu ben ik zeker niet de beste mechanieker maar de achterband lijkt nogal vast te zitten. Na wat onderzoek blijken deze banden er op te zitten.
https://www.wtb.com/collections/road/products/expanse
Deze zijn tubeless ready zou dit het probleem kunnen zijn en zou het dan de moeite zijn om ze meteen tubeless te laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Je telt namelijk toch pas mee als je een dikke carbon set hebt van Zipp, Campagnolo/Fulcrum, Lightweight, etc.?
Beetje een sneue conclusie die je er zelf van maakt, maar oké.
Lijkt mij ook omdat de upgrade die de meeste renners als eerste doen is een nieuw wielsetje is de fabrikanten daar dan toch ook maar op bezuinigen.
En wat ik zo lees is dat nogal smaak gevoelig dus dan zit er toch altijd de verkeerde op als die standaard geleverd worden.
Deze twee opmerkingen snijden meer hout. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Idealiter leveren ze fietsen zonder wielen zodat je zelf een keuze kunt maken. Een beetje fietsenmaker zal hier ook wel aan mee willen werken. Ik vind het zonde wanneer ze er te dure net-niet wielen onder stoppen. Wat mij betreft leveren ze fietsen standaard met een setje Mavic's van €150, dat is altijd makkelijk om achter de hand te hebben. Lage wielen van €500 op een aero fiets van €8k of 'eigen merk' carbon wielen zoals de Supra's bij Sensa die tweedehands niet gewild zijn is zonde omdat je er relatief veel op verliest wanneer je ze doorverkoopt.

Mijn persoonlijke voorkeur is goed/degelijk (bijv. een handgespaakt setje van €300-500) of iets highend/minder gangbaars in de juiste lengte/breedte/naaf/looks etc. Daartussen is het voor mij vaak net-niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 22-06-2021 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

TrailBlazer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:37:
Vorige week mijn nieuwe fiets opgehaald. Helaas heb ik nu al een lekke achterband :(

Nu ben ik zeker niet de beste mechanieker maar de achterband lijkt nogal vast te zitten. Na wat onderzoek blijken deze banden er op te zitten.
https://www.wtb.com/collections/road/products/expanse
Deze zijn tubeless ready zou dit het probleem kunnen zijn en zou het dan de moeite zijn om ze meteen tubeless te laten maken?
Welke fiets is het want ik vind dit persoonlijk een hele rare keus om deze banden standaard op een wegfiets te leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

McMiGHtY schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 19:55:
[...]

Welke fiets is het want ik vind dit persoonlijk een hele rare keus om deze banden standaard op een wegfiets te leggen..
Gravelbike van bmc dus niet een pure wegfiets

https://www.bmc-switzerla...s/road/roadmachine-x.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
TrailBlazer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:37:
Bandje verwisselen is iets wat wel enigszins noodzakelijk is in mijn ogen. Of ga je bij iedere lekke band een taxi bellen?

Leren, lukt alleen door te doen.

Als je ze er nu al niet afkrijgt, hoe ga je dat doen als je je tubeless band lek rijdt onderweg?

Koop een paar binnenbandjes, en zoek video op youtube om wat te oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 17:29
Mr. Stom schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:00:
Met de hidemybell heb ik geen ervaring, maar als je een bel wilt die weinig ruimte inneemt en er goed uitziet, dan kun je ook de Knog Oi overwegen:
https://www.knog.com/product/oi-classic-large/

Ik heb er korte tijd een gehad en vond het een mooie bel met een mooi geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mhr-zip schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:36:
[...]

Bandje verwisselen is iets wat wel enigszins noodzakelijk is in mijn ogen. Of ga je bij iedere lekke band een taxi bellen?

Leren, lukt alleen door te doen.

Als je ze er nu al niet afkrijgt, hoe ga je dat doen als je je tubeless band lek rijdt onderweg?

Koop een paar binnenbandjes, en zoek video op youtube om wat te oefenen.
Het vervangen lukt wel denk ik alleen de vraag blijft staan of het klopt dat deze bandjes er wat steviger op zitten dan van mijn stadsfiets.

Edit hij is al los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
TrailBlazer schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:39:
[...]

Het vervangen lukt wel denk ik alleen de vraag blijft staan of het klopt dat deze bandjes er wat steviger op zitten dan van mijn stadsfiets.

Edit hij is al los
Ik ken de specifieke band niet. Maar het is niet ongewoon dat bepaalde bandjes wat strakker zitten. Oefenen, en op youtube kijken of je nog wat handige tips kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mhr-zip schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:54:
[...]

Ik ken de specifieke band niet. Maar het is niet ongewoon dat bepaalde bandjes wat strakker zitten. Oefenen, en op youtube kijken of je nog wat handige tips kan vinden.
Ik had het idee dus dat de band echt vast zat aan de velg maar het valt mee allemaal komt goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Fisico schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:36:
[...]

Waarom kan een 36 niet?
Staat duidelijk op de achter derailleur max 33T, dus zal iets van een korte kooi zijn. Daar houden we ons dan maar netjes aan. En nogmaals is voor mij op de trainer absoluut geen probleem.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:17
Vanuit Wijnjewoude (FR) via De Veenhoop naar Akkrum en Terherne (Kameleondorp). Terug via Aldeboarn en Nij Beets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAG-tFov4vWSGTEPJiMGgLKWryE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KE8fg14zVKdYQvswFyeWFAR.jpg?f=fotoalbum_large

Heel bijzonder om als fervent Kameleonlezer (als kind uiteraard) oog in oog te staan met "de echte" Kameleon. Bordje "Smederij Klinkhamer" en restaurant De Gouden Leeuw. Zucht, waar is de tijd gebleven.....
Maar toch bijna 80km gefietst, net even boven 30km/h uitgekomen (geen bergen, dat is makkelijk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiJ1VAgwrGitdsGizuctwZphrH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jPAf06U9McoS7iRVtR5Hp5CV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Ramon 73 op 22-06-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

WaSteiL schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Staat duidelijk op de achter derailleur max 33T, dus zal iets van een korte kooi zijn. Daar houden we ons dan maar netjes aan. En nogmaals is voor mij op de trainer absoluut geen probleem.
Ah dat kende ik wel van Shimano maar ik wist niet dat SRAM dit ook had. Wel goed om te weten voor ik een 36 bestel en die dan niet blijkt te passen.

Pagina: 1 ... 311 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).