Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 307 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:33
klaaas schreef op zondag 13 juni 2021 @ 00:28:
[...]

Dit is een prima setje voor wat je ermee wilt doen volgens mij. Zeker in de huidige (droge) omstandigheden kun je er heel veel mee.
Bedankt voor de tip.

Sinds gistermiddag ben ik voorzien van een gebruikt setje Schwalbe G-One thx to @Ypuh.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:17

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Bedankt voor de tip.

Sinds gistermiddag ben ik voorzien van een gebruikt setje Schwalbe G-One thx to @Ypuh.
Toen ik je post zag wilde ik ook een fiets.nl forum post linken met een stel g-one's te koop, zijn het die geworden?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Toen ik je post zag wilde ik ook een fiets.nl forum post linken met een stel g-one's te koop, zijn het die geworden?
Deze waren iets goedkoper dan "te koop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
Salteh schreef op zondag 13 juni 2021 @ 08:39:
[...]

BikeRadar heeft wat spy shots weten te bemachtigen van de prototypes gebruikt door Team DSM.. zal geen maanden meer duren voordat er een officieel bericht komt gok ik ;-)

https://www.bikeradar.com/features/shimano-dura-ace-r9200/

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zag hem voorbij komen! Moet zeggen dat ik hem echt mooi vind, heel clean zonder al die logo's / opdruk. Ben heel benieuwd O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:52
rolandos582 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Zag hem voorbij komen! Moet zeggen dat ik hem echt mooi vind, heel clean zonder al die logo's / opdruk. Ben heel benieuwd O-)
De uiteindelijke versie heeft vast wel logo's/opdruk, nu willen ze vooral nog voorkomen dat het te makkelijk gespot wordt denk ik.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
MaSw85 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:51:
[...]

De uiteindelijke versie heeft vast wel logo's/opdruk, nu willen ze vooral nog voorkomen dat het te makkelijk gespot wordt denk ik.
Oh zeker, maar als hun het kunnen. Kan ik het ook :-)
''DSM’s mechanics have tried to scratch the Dura-Ace logo from the outside face of the hoods, but the overall outline is still clear, confirming this is almost certainly a Dura-Ace product. Logos elsewhere on the bike have been obscured with tape.'' Staat ook in het artikel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:50
mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Bedankt voor de tip.

Ah mooi. Daar gaat het ook zeker mee lukken!

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:03
Mistraller schreef op zondag 13 juni 2021 @ 01:45:
...
Alles ok, maar wel 1 probleempje, ketting slaat over op de 4 en 5e krans, 16T en17T. Dat zijn welliswaar de kransjes die ik veel gebruik om aan te zetten, maar echt versleten ogen ze niet. Cassette is 11-23 10spd. Ik heb ook een 12-27 waar ze ook op zitten. Die zien er dus vrijwel identiek uit. Terwijl de 11-23 cassette toch wel wat meer te lijden heeft gehad.
Nu weet ik nog niet zeker of het mogelijk is dat de ketting naar een ander kransje springt, maar dan zou je zeggen dat de derailleur niet goed staat, maar dat is niet het geval, staat echt strak voor het tandwiel. Voor mijn idee is ook de pat goed recht.
Morgen ga ik hem even op de tacx gooien en een filmpje maken; en ook even wisselen van cassette en de kransjes omwisselen. Ben benieuwd of die andere 17T nu ook een probleem heeft namelijk; maar daar zit ie op een andere positie.
....
Overspringen van nieuwe ketting op oude kransjes, dat klinkt toch wel héél erg naar versleten kransjes; zeker als het (vooral) bij je favoriete verzetten gebeurt.
Volgens dit document van Shimano zijn de 16 en 17T uit de 11-23 en de 12-27 cassettes van de 6600 serie dezelfde kransen. 6700 serie lijkt er ook erg veel op, maar heeft de 12-27 niet meer in het assortiment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:34

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Deze waren iets goedkoper dan "te koop".
Top! Ik heb een van mijn, ook gebruikte dus, g-ones inmiddels wel vaak mieten bij pompen. Heb ze al een dag om en om op een kant liggen nu, maar ze waren natuurlijk zo lek als een gieter :+.

Inmiddels lijkt hij aardig op druk te blijven.

De nieuwe Schwalbe Pro One TLE’s op de racer bleven gelijk op druk, vandaag heerlijk mee gereden. Ik had dat al veeeeel eerder moeten doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:10
10 euro korting bij Mantel bij minimale besteding van €100

Code: D1E6GZMYNX

(Zelf niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
DieAnder schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Overspringen van nieuwe ketting op oude kransjes, dat klinkt toch wel héél erg naar versleten kransjes; zeker als het (vooral) bij je favoriete verzetten gebeurt.
Volgens dit document van Shimano zijn de 16 en 17T uit de 11-23 en de 12-27 cassettes van de 6600 serie dezelfde kransen. 6700 serie lijkt er ook erg veel op, maar heeft de 12-27 niet meer in het assortiment.
Het zijn ook dezelfde. Vanmorgen nog eens even getest op de tacx. Ik zie op het oog geen verschil; maar op de kransjes uit de andere cassette slaat ie niet over. Volgens mij is het tandje voor de schakelhulp (Die is net ietsje smaller, en heeft een paar braampjes) net ietsje meer versleten. Had een filmpje gemaakt en het is inderdaad gewoon slijtage.
Wil eens kijken of ik die kransjes niet los kan krijgen, want de 11-23 zie ik zo gauw niet te koop.

Edit: Heb inmiddels een nieuwe cassette besteld. Ik kwam er eentje tegen voor 55 euro. Ultegra, dus dan maar meteen goed doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 13-06-2021 14:24 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

nomar109 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:55:
Ok, wie was het? |:( :(

"Wielrenner rijdt dwars over blind hondje Sem (12) heen en racet gewoon door: ‘Echt 'n laffe streek’"
https://www.gelderlander....-n-laffe-streek~a73ac374/
Laffe streek? Van de baas misschien om een blinde hond op een open erf te hebben rondlopen. En de andere zat wel in een bench, dus kennelijk is dat een optie geweest. Doorrijden zou ik ook niet doen hoor, als het maar even kan stoppen en moeite doen om te achterhalen hoe het gaat. Doorrijden na een aanrijding is in alle opzichten verboden, ook na aanrijding met een paal of elk ander obstakel dat niet van jezelf is en beschadigt raakt.

In dit geval steekt het ook nog eens dat ze het heeft over dat ze geen kosten wil verhalen op de fietser voor de schade aan de hond. Het zou eerder andersom zijn namelijk, schade bij de fietser komt bij mevrouw te liggen. Zij is namelijk verantwoordelijk voor gedragingen van haar hond als deze los loopt.

Komende week wordt het weer lekker warm, een beetje te warm vrees ik. Voor mij gaat de lol er wel af bij 25+ graden. Zijn er nog tips om dit te overleven op de fiets? Veel drinken doe ik sowieso al wel, maar blijf meestal met hoofdpijn zitten naderhand.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Ex Nunc schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:07:
[...]

Laffe streek? Van de baas misschien om een blinde hond op een open erf te hebben rondlopen. En de andere zat wel in een bench, dus kennelijk is dat een optie geweest. Doorrijden zou ik ook niet doen hoor, als het maar even kan stoppen en moeite doen om te achterhalen hoe het gaat. Doorrijden na een aanrijding is in alle opzichten verboden, ook na aanrijding met een paal of elk ander obstakel dat niet van jezelf is en beschadigt raakt.

In dit geval steekt het ook nog eens dat ze het heeft over dat ze geen kosten wil verhalen op de fietser voor de schade aan de hond. Het zou eerder andersom zijn namelijk, schade bij de fietser komt bij mevrouw te liggen. Zij is namelijk verantwoordelijk voor gedragingen van haar hond als deze los loopt.

Komende week wordt het weer lekker warm, een beetje te warm vrees ik. Voor mij gaat de lol er wel af bij 25+ graden. Zijn er nog tips om dit te overleven op de fiets? Veel drinken doe ik sowieso al wel, maar blijf meestal met hoofdpijn zitten naderhand.
Alles klaarzetten avond van te voren, snel ontbijten, 6:00 vertrekken.

Weet je trouwens hoe bijzonder de natuur is in de vroege ochtend, als Nederland nog in bed ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 13-06-2021 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben van plan een nieuwe fietsbril te kopen, het liefste meekleurend. Huidige bril is een Tifosi veloce fototec. Iemand ervaringen met de Tifosi Sledge Lite red fototec? https://www.vitalmtb.com/...ion-Red-Fototec-Lens,4419

Welke merken zijn nog meer aan te raden? Oakley ken ik, maar vind die prijzen absurd. ;)

Whatever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Harmen schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:49:
Ben van plan een nieuwe fietsbril te kopen, het liefste meekleurend. Huidige bril is een Tifosi veloce fototec. Iemand ervaringen met de Tifosi Sledge Lite red fototec? https://www.vitalmtb.com/...ion-Red-Fototec-Lens,4419

Welke merken zijn nog meer aan te raden? Oakley ken ik, maar vind die prijzen absurd. ;)
Ik heb een fotochromatische fietsbril van BBB. Ideaal! Ik rij veel op de Heuvelrug, dus ga je van de zon de bossen in. Vroeger enorm irritant als je dan met een donkere bril ineens niets meer ziet. Nu kleurt de bril mee en zie je altijd perfect.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 13:36
Ex Nunc schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:07:
[...]

Ik heb ook last van de sportersmigraine naderhand, tenzij ik met electrolyten in de bidon rijd en na die tijd neem ik dan vaak nog een glas kippenbouillon. Sinds ik dat doe heb ik er over het algemeen geen last meer van gehad.

https://www.strava.com/athletes/5891551

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
scraemus schreef op zondag 13 juni 2021 @ 16:23:
[...]

Ik heb ook last van de sportersmigraine naderhand, tenzij ik met electrolyten in de bidon rijd en na die tijd neem ik dan vaak nog een glas kippenbouillon. Sinds ik dat doe heb ik er over het algemeen geen last meer van gehad.
Ik heb ook veel ervaring met hoofdpijn na het sporten, in mijn geval blijkt ook goed eten erg belangrijk. Ik doe een electrolyte bruistablet in m'n bidons maar neem tegenwoordig ook standaard wat te eten mee en dat lijkt bijzonder goed uit te pakken. (Mogelijk voor velen een open deur.)
Ik was in de veronderstelling dat ik prima anderhalf of twee uur zou kunnen fietsen zonder wat te eten, maar voor mij is dat een recept voor hoofdpijn. Ik ben nu grootverbruker van per twee verpakte stroopwafels.

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 13-06-2021 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:22
Hier vanmorgen vertrokken met 2 kleinekrentenbollen (22gr koolhydraten per stuk) en een handvol rozijnen als proviand. Daarnaast een 750ml bidon met sportdranken een550ml met water. Ben thuisgeraakt na 5 uur en 140km, maar vooral de laatste 45km waren harken met wind tegen. Overweeg nog even wat cola te halen bij een snackkraam (tussen radio Kootwijk en Beekbergen), maar dacht dat ik wel ver thuis was. Had me even misrekend dat het nog ruim een uur of was, dus goede les voor de volgende keer, sneller eten en vooral ook bidons bijvullen. Ik ben vaak te lui om waterpunten te zoeken, terwijl ik toch dorpskernen en NS-stations ben gepasseerd

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
Vanochtend om 8 uur had @DDX zijn eerste foto op insta. Ik zie nog steeds geen upload op strava, dit belooft er weer één te worden :Y

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:10
mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:54:
Vanochtend om 8 uur had @DDX zijn eerste foto op insta. Ik zie nog steeds geen upload op strava, dit belooft er weer één te worden :Y
Die zal al wel de hele middag op het terras zitten te bieren tot het NL elftal begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

In mijn GP5000 TL die ongeveer 1000 km gereden heeft, zat een klein scherp steentje dat een gaatje had gemaakt. Het gaatje werd gedicht door de latex, maar helaas steeds tijdelijk. Bij het oppompen schoot het weer los het opgedroogde latex en lucht stroomde weer uit het gaatje. Het gaatje was overigens minder dan een mm groot.

Na een paar weken dit gedoe, vandaag er een prop in gedaan (Lezyne propjes heb ik). De prop steekt nu 5 mm uit. Slijt dit nu weg of moet ik dit afsnijden? En hoe 'betrouwbaar' is het nu gerepareerd (mits ik het goed gedaan heb :))? Is het nu gewoon goed dicht en geen omkijken meer naar, of zal dit een kwetsbare plek blijven?

Als mijn band wat meer km had gereden, dan had ik 'm wel verwisseld, maar na 1000 km vind ik het wel wat duur worden...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Stufferdt schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:38:
Hier vanmorgen vertrokken met 2 kleinekrentenbollen (22gr koolhydraten per stuk) en een handvol rozijnen als proviand. Daarnaast een 750ml bidon met sportdranken een550ml met water. Ben thuisgeraakt na 5 uur en 140km, maar vooral de laatste 45km waren harken met wind tegen. Overweeg nog even wat cola te halen bij een snackkraam (tussen radio Kootwijk en Beekbergen), maar dacht dat ik wel ver thuis was. Had me even misrekend dat het nog ruim een uur of was, dus goede les voor de volgende keer, sneller eten en vooral ook bidons bijvullen. Ik ben vaak te lui om waterpunten te zoeken, terwijl ik toch dorpskernen en NS-stations ben gepasseerd
Je hebt 2600kcal verband.... Dan is wat je hebt genuttigd toch echt veel te weinig. 1.2 liter vocht op 5 uur en maar 2 krentenbolletjes... Da's toch vragen om problemen 🙈🙈🙈.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ACjHMDetVn76Zs3esV7aDs-snE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZ1oBlr2RSPDVU7UthHjCCQu.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig was ik gisteren gaan fietsen. Veel minder mooi weer en dus ook veel minder verkeer op de weg.
135km en goed en wel 1000hm, leuke rit. Een van de betere in de omgeving, mag ik wel zeggen. Geen mega populaire stukken, dus weinig last van andere fietsers. De meeste ga ik toch wel voorbij, maar goed.

Hierboven iets over calorieën, dat tochtje hierboven rij ik met een goed ontbijt, 1 Cliff bar en thuis 2 stuks fruit en avondeten in zicht.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon 73 op 13-06-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Galois schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:27:
In mijn GP5000 TL die ongeveer 1000 km gereden heeft, zat een klein scherp steentje dat een gaatje had gemaakt. Het gaatje werd gedicht door de latex, maar helaas steeds tijdelijk. Bij het oppompen schoot het weer los het opgedroogde latex en lucht stroomde weer uit het gaatje. Het gaatje was overigens minder dan een mm groot.

Na een paar weken dit gedoe, vandaag er een prop in gedaan (Lezyne propjes heb ik). De prop steekt nu 5 mm uit. Slijt dit nu weg of moet ik dit afsnijden? En hoe 'betrouwbaar' is het nu gerepareerd (mits ik het goed gedaan heb :))? Is het nu gewoon goed dicht en geen omkijken meer naar, of zal dit een kwetsbare plek blijven?

Als mijn band wat meer km had gereden, dan had ik 'm wel verwisseld, maar na 1000 km vind ik het wel wat duur worden...
Volgens mij kan je het laten zitten.

Maar als je thuis haalt, kan je hem ook van binnenuit plakken. Je hebt speciale setjes daarvoor.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:38
mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:54:
8)
Alternatief rondje Zuiderzee gedaan, geen bus genomen over de afsluitdijk maar de veerboot van Enkhuizen naar Stavoren.

https://www.strava.com/activities/5464784976

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
DDX schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:35:
[...]

8)
Alternatief rondje Zuiderzee gedaan, geen bus genomen over de afsluitdijk maar de veerboot van Enkhuizen naar Stavoren.

https://www.strava.com/activities/5464784976
Ik zag hem toevallig voorbij komen. Mooi vakantiedagje zo :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Hierboven iets over calorieën, dat tochtje hierboven rij ik met een goed ontbijt, 1 Cliff bar en thuis 2 stuks fruit en avondeten in zicht.
Because you can doesn't mean you should...

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Michaelg schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:30:
[...]

Je hebt 2600kcal verband.... Dan is wat je hebt genuttigd toch echt veel te weinig. 1.2 liter vocht op 5 uur en maar 2 krentenbolletjes... Da's toch vragen om problemen 🙈🙈🙈.
Ja klopt, dit was wat optimistisch haha. Heb vaak geen zin om tussendoor een stop te plannen, maar moet me aanleren wat frequenter te eten + drinken. Morgn maar weer eens een nieuwe batch met repen bouwen, daar neem ik er vaak wat meer van mee ook. Nu was er niks met suiker te vinden.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Stufferdt schreef op zondag 13 juni 2021 @ 18:38:
Volgende keer gewoon een route plannen waar je rekening houdt met waterpunten. Scheelt weer zoeken.

En qua eten (en drinken) kun je beter wat teveel mee hebben en thuis komen met voorraad, dan dat je te weinig hebt. Ik heb ook heel vaak eten mee, wat ik uiteindelijk niet op eet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
wisselwerking schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:58:
[...]

Volgende keer gewoon een route plannen waar je rekening houdt met waterpunten. Scheelt weer zoeken.
Inderdaad, die krengen zijn lastig te spotten onderweg. Daarom Drinkwaterkaart of Drinkwaterspots
En qua eten (en drinken) kun je beter wat teveel mee hebben en thuis komen met voorraad, dan dat je te weinig hebt. Ik heb ook heel vaak eten mee, wat ik uiteindelijk niet op eet.
Inderdaad, ik heb wel eens mijn laatste reepje tijdens het fietsen laten vallen. Dat was niet echt handig |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:41:
[...]

Alles klaarzetten avond van te voren, snel ontbijten, 6:00 vertrekken.

Weet je trouwens hoe bijzonder de natuur is in de vroege ochtend, als Nederland nog in bed ligt.
Dat heb ik onlangs ook ontdekt, dat er 2x 6 uur in een etmaal voorkomt :P
Maar nog niet met een zomerse rit, ga ik toch ook maar eens proberen denk.
Wij hebben het met de auto ook eens gehad in Noorwegen. Die bandenman moest lachen om onze proppen. Band werd eraf gehaald, van binnenuit geplakt met een soort parapluutje, hij verzekerde ons dat die band nog jaren mee zou gaan. En dat klopte. (Wordt overigens ook in NL vaak gedaan, dus als het met autobanden kan, dan kan het met een fietsband ook.)
Volgens mij las ik dat sommigen dat zelfs met een gewone banden plakker al eens hebben gedaan.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
@Galois met de MTB ook weleens een biba plakker aan de binnenkant van de buba gedaan, nog lang mee gereden

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:39
Kluus schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:53:
[...]

Nah dat klopt, maarja ik pluk dat plaatje ook maar van het interwebs... Daarom ook, even meten.
@Salteh het zal wel verschil maken voor de lengte van het kokertje (maar je bent vrij om die wel of niet te monteren natuurlijk) wat er tussen zit en eventueel meegeleverde spacers.
Spacers bij een BB86/92 is voor aan de buitenzijde en heeft met Boost (mtb) te maken…

@Stufferdt meten is weten… het zou me verbazen als het een pressfit bb86/92 is… maar geen ervaring met dit (zelfbouw)merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op zondag 13 juni 2021 @ 22:54:
[...]

Dat heb ik onlangs ook ontdekt, dat er 2x 6 uur in een etmaal voorkomt :P
Maar nog niet met een zomerse rit, ga ik toch ook maar eens proberen denk.
Ik zet echt niet met plezier mijn wekker extreem vroeg.

Maar een van de mooiste ritten die ik ooit gemaakt heb was op 8 augustus 2020. Die dag is het 34,6 graden geworden in de Bilt (heb ik ook net ff zitten googlen O-) ).

Ben die dag om 10 voor 6 weg gefietst. Het was vakantie + corona thuiswerken. Geen kip gezien onderweg ( vanaf 7:30 werd het wat drukker). Maar ook al woon ik in de randstad, wat je dan ziet lopen aan beesten op de vroege morgen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:41
mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:46:
[...]

Maar een van de mooiste ritten die ik ooit gemaakt heb was op 8 augustus 2020. Die dag is het 34,6 graden geworden in de Bilt (heb ik ook net ff zitten googlen O-) ).

Ben die dag om 10 voor 6 weg gefietst. Het was vakantie + corona thuiswerken. Geen kip gezien onderweg ( vanaf 7:30 werd het wat drukker). Maar ook al woon ik in de randstad, wat je dan ziet lopen aan beesten op de vroege morgen _/-\o_
Dat was de dag dat ik, na 125km, om 15.30 in Utrecht aankwam (waar wij logeerden) en mijn Wahoo 38 graden aangaf. Fijne middag was dat... 🙈

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

M'n zusje kwam met deze site:

https://www.ridewithpoi.com/

Maar als ik daar een gpx doorheen haal en in Komoot gooi, krijg ik 2 tracks..en geen waterpunten, maar misschien dat iemand anders er wat aan heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
mhr-zip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:46:
[...]

In de vroege ochtend is het, met name in het voorjaar en najaar (als het net wat licht aan het worden is), heel erg mooi om te fietsen. Toen woon-werk fietsen nog tot mijn arsenaal behoorde kwam ik in de ochtend regelmatig wild tegen. Met als allermooiste een jagende vos die mij pas doorhad toen ik op zo'n 10 meter afstand was genaderd. Genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:36:
[...]

M'n zusje kwam met deze site:

https://www.ridewithpoi.com/

Maar als ik daar een gpx doorheen haal en in Komoot gooi, krijg ik 2 tracks..en geen waterpunten, maar misschien dat iemand anders er wat aan heeft.
Een overzicht van waterpunten in Belgie en Duitsland is super handig. Weet iemand waar ik overzicht kan vinden buiten deze site om? Is nl. niet handig als onderweg bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:52
pdukers schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:43:
Een overzicht van waterpunten in Belgie en Duitsland is super handig. Weet iemand waar ik overzicht kan vinden buiten deze site om? Is nl. niet handig als onderweg bent.
http://refillambassadors.com/
Hier staan links naar diverse landen. Ik zie alleen Belgie er niet tussen staan...
Edit: Na de tip van @pdukers: Onder de "Europa" link staat ook Belgie vermeld

[ Voor 20% gewijzigd door ydderf op 14-06-2021 09:53 ]

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Één jaar nadat ik wielrennen ontdekt hebt, eens een keer een rondje om Limburg gefietst; mijn vorig afstand record stond op 200km. Enige strategie wat ik had was om vooral niet te snel te fietsen zodat ik zo lang mogelijk fris bleef. Dat werkte tot ongeveer tot 2/3 van de route, daarna kwamen de pijntjes (zadelpijn, zwelling in de voeten en "cyclist palsy" (heb ik altijd tot een mate last van) opwaaien. Gelukkig had ik dit kreeg eens ligstuur gemonteerd zodat mijn polsen niet continue belast werden dus dat heeft zeker geholpen. De pijntjes gecombineerd met de koude lucht midden in de nacht was toch wel ff doorzetten want ik had alleen een windvest bij me :D Niet gedacht dat de temperatuur zo laag ging zakken maarja nog een reden om gewoon in beweging te blijven. Gelukkig nu twee dagen is alle spierpijn weer weg, nergens last van. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJkmzKjuYgcriLOVnBX0-CLZ4sA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i2NYTaL8ZFDaF8DXqx0JkfdG.jpg?f=user_large

All in all; was wel leuk om eens keer gedaan te hebben maar ik hou het volgende keer max op 160km... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
[...]

Dat zit dus nog niet in m'n systeem. En heb vandaag m'n route omgegooid halverwege. Maargoed, leermomentje en herinnering dat ik het iets serieus moet nemen weer :) Laatste tijd maak ik reepjes zelf (batch van 20 ongeveer) en heb ik er altijd minimaal 1 per uur bij, dus dan is het vooral een kwestie van water vinden.
RR46 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:16:
[...]

Spacers bij een BB86/92 is voor aan de buitenzijde en heeft met Boost (mtb) te maken…

@Stufferdt meten is weten… het zou me verbazen als het een pressfit bb86/92 is… maar geen ervaring met dit (zelfbouw)merk.
Ik heb oprecht geen vermoeden, fietsenmaker heeft de fiets gezien en gaf BB92 aan, er is met de maker (Guillem) gebeld en die gaven BB86 aan. Vervolgens voor bestellen een afspraak met de FM gemaakt weer en nog eens geverifieerd, dus als het nu niet klopt, is het heel jammer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
TweakJerommeke schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:24:
Één jaar nadat ik wielrennen ontdekt hebt, eens een keer een rondje om Limburg gefietst; mijn vorig afstand record stond op 200km. Enige strategie wat ik had was om vooral niet te snel te fietsen zodat ik zo lang mogelijk fris bleef. Dat werkte tot ongeveer tot 2/3 van de route, daarna kwamen de pijntjes (zadelpijn, zwelling in de voeten en "cyclist palsy" (heb ik altijd tot een mate last van) opwaaien. Gelukkig had ik dit kreeg eens ligstuur gemonteerd zodat mijn polsen niet continue belast werden dus dat heeft zeker geholpen. De pijntjes gecombineerd met de koude lucht midden in de nacht was toch wel ff doorzetten want ik had alleen een windvest bij me :D Niet gedacht dat de temperatuur zo laag ging zakken maarja nog een reden om gewoon in beweging te blijven. Gelukkig nu twee dagen is alle spierpijn weer weg, nergens last van. _/-\o_

[Afbeelding]

All in all; was wel leuk om eens keer gedaan te hebben maar ik hou het volgende keer max op 160km... :o
Doe eens even normaal man!

(wel diep respect)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:51

[Afbeelding]

Ik heb na 50km al een dove zak. Ik hoop dat je voor december weer gevoel hebt joh.
Wel veel respect! Wat is iets dat je onderweg bent tegengekomen (kan vanalles zijn) waar je je niet op voorbereid had?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
ydderf schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:16:
[...]

http://refillambassadors.com/
Hier staan links naar diverse landen. Ik zie alleen Belgie er niet tussen staan...
De "europe" link op die pagina bevat ook Belgie. Krijg wel de indruk dat Nederland qua aantal punten een positieve uitzondering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Ik was voor zondag de 20e een ronde aan het plannen van zo'n 230km, alles lekker gepland met 1 overtocht met een veer, namelijk die van Perkpolder naar Hansweert. Tot ik zie dat die een vaardienst heeft van 1 Juli t/m 24 Augustus. Dat plan kan dus de prullenbak in.

Dat hele deel van Nederland ligt zo geisoleerd als je dat wat verder bekijkt. Met de fiets kom je daar bijna nergens. Alleen Breskens - Vlissingen is dan een optie. Of met de bus via de Westerschelde Tunnel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-09 16:51
WaSteiL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:10:
Ik was voor zondag de 20e een ronde aan het plannen van zo'n 230km, alles lekker gepland met 1 overtocht met een veer, namelijk die van Perkpolder naar Hansweert. Tot ik zie dat die een vaardienst heeft van 1 Juli t/m 24 Augustus. Dat plan kan dus de prullenbak in.

Dat hele deel van Nederland ligt zo geisoleerd als je dat wat verder bekijkt. Met de fiets kom je daar bijna nergens. Alleen Breskens - Vlissingen is dan een optie. Of met de bus via de Westerschelde Tunnel.
Is het veer tussen Doel en Lillo geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
jochy schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Is het veer tussen Doel en Lillo geen optie?
Dat is weer iets teveel Oostenlijk. Oorspronkelijk plan is van Oostenende naar Nieuwegein. Maar ik dacht wat kilometers ernaar toe met de auto te kunnen besparen door te starten vanaf bijvoorbeeld Sas van Gent. Iemand moet ons namelijk brengen en dat scheelt toch weer bij elkaar 2 uur in de auto.

Maar starten vanaf Sas van Gent kan nog steeds, maar kom ik op 246km uit. Dat moet dan maar. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
WaSteiL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:10:

Dat zijn je opties inderdaad. Voor de tunnel moet je je even realiseren dat je blijkbaar op voorhand een e-ticket moet aanschaffen. bus gaat wel elk half uur als het goed is (vroeger toch), dus weinig oponthoud. Ik denk dat dit nog wel je beste optie is.

Ik ben 2 weken terug via Antwerpen (Kennedy fietstunnel) gefietst.

Hoe ziet je ronde eruit? De veer bij Breskens is opzich wel grappig, maar kan me voorstellen dat je rondje dan wel wat groter gaat worden.

Edit:
WaSteiL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Dat is weer iets teveel Oostenlijk. Oorspronkelijk plan is van Oostenende naar Nieuwegein. Maar ik dacht wat kilometers ernaar toe met de auto te kunnen besparen door te starten vanaf bijvoorbeeld Sas van Gent. Iemand moet ons namelijk brengen en dat scheelt toch weer bij elkaar 2 uur in de auto.

Maar starten vanaf Sas van Gent kan nog steeds, maar kom ik op 246km uit. Dat moet dan maar. :+
Ik ben dus vanaf Zuiddorpe naar Barneveld gefietst over Antwerpen. Antwerpen zelf was best wel een bouwput voor fietsers, dus snap opzich dat je dat wil ontwijken. Route op komoot overigens.

[ Voor 24% gewijzigd door Stufferdt op 14-06-2021 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
Stufferdt schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Dat zijn je opties inderdaad. Voor de tunnel moet je je even realiseren dat je blijkbaar op voorhand een e-ticket moet aanschaffen. bus gaat wel elk half uur als het goed is (vroeger toch), dus weinig oponthoud. Ik denk dat dit nog wel je beste optie is.

Ik ben 2 weken terug via Antwerpen (Kennedy fietstunnel) gefietst.

Hoe ziet je ronde eruit? De veer bij Breskens is opzich wel grappig, maar kan me voorstellen dat je rondje dan wel wat groter gaat worden.

Edit:

[...]

Ik ben dus vanaf Zuiddorpe naar Barneveld gefietst over Antwerpen. Antwerpen zelf was best wel een bouwput voor fietsers, dus snap opzich dat je dat wil ontwijken. Route op komoot overigens.
Dit zou een optie kunnen zijn met dan het veer Breskens erin. Dat was oorspronkelijke plan en moet ik denk ik ook maar doen. Het idee is om verder zo min mogelijk pontjes en veren te pakken wat om te rijden als dat moet gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MQXqtt7a8mWyEZ6mSNDF3fixdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6NXFj8jl2g8PtMZXel7e7lT7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kom nu overigens op 226km uit, wat ook het oorspronkelijke plan was. Met vooral wind mee, dus dat moet allemaal geen probleem zijn. Nu moet ik nog even waterpunten gaan intekenen en ook nog wat mooiere routes erin te krijgen. Zo min mogelijk door steden heen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
WaSteiL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Dit zou een optie kunnen zijn met dan het veer Breskens erin. Dat was oorspronkelijke plan en moet ik denk ik ook maar doen. Het idee is om verder zo min mogelijk pontjes en veren te pakken wat om te rijden als dat moet gebeuren.

[Afbeelding]

Ik kom nu overigens op 226km uit, wat ook het oorspronkelijke plan was. Met vooral wind mee, dus dat moet allemaal geen probleem zijn. Nu moet ik nog even waterpunten gaan intekenen en ook nog wat mooiere routes erin te krijgen. Zo min mogelijk door steden heen bijvoorbeeld.
Als ik snel klik en breskens -> Zeelandbrug pak (dus via Zierikzee) pak, kom ik uit op 191. Dan heb je geneog speling om wat leuke omwegen te maken inderdaad. Dan kan je vanaf Ridderkerk/Kinderdijk de lek tot aan Nieuwegein pakken. Wellicht bekend gebied, maar dan kan je wel redelijk doorkarren met meewind.

Edit: Zou overigens Terneuzen skippen. Je mist weinig.Je zou een stukje van de Theo Middelkamp route kunnen overnemen, moet je wel even opletten dat er mogelijk dan ook kasseien in terechtkomen (Timmermansweg, mooiste van Nederland!).

[ Voor 15% gewijzigd door Stufferdt op 14-06-2021 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking

[Afbeelding]

Mooi man! Alleen jammer dat je gelijk ook zegt dat je je voorlopig tot korte ritten beperkt. Een keer een lange rit met anderen lijkt mij ook wel eens leuk. Maar goed, dan zelf maar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Wat let je om is een fietsdate op te zetten? (misschien niet gelijk een 400km fietsdate al komt er wel een leuke randonneurstocht aan van die afstand)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik ga waarschijnlijk al de BRM 400 Groningen : De Noord-Zuidlijn doen. En dan waarschijnlijk nog op de fiets naar Pieterburen. Oh wacht, niet gelijk een 400km date.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja die bedoelde ik :) T'is misschien wat vlot, maar je kan is kijken of er iemand volgend weekeinde een stukkie met je wil fietsen.. een soort Longest Day Challenge Achtig iets maar dan zonder het commerciele gedoe er om heen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Sinds vorig jaar wat serieuzer aan het fietsen (naast hardlopen), totaal 2500km gedaan, met als hoogtepunt de Mont Ventoux.

Afgelopen zaterdag mijn langste rit uitgebreid van ruim 100km naar 157 km. Enkele reis (solo) van mijn woonplaats Eelde naar Arnhem. https://www.strava.com/activities/5456727764

Ontzettend gaaf om te doen! Prachtige route en landschappen en ook het besef dat je fit genoeg bent om half Nederland door te crossen.

Ik heb er bewust geen wedtrijd van gemaakt, gewoon redelijk rustig doorfietsen, hartslagmeter in de gaten houden, en voldoende eten en drinken.

Uiteindelijk 4 bidons van 750ml leeggedronken (net genoeg) en 4 repen, 2 gelletjes en 2 witte bolletjes gegeten.

Tijdens de rit nauwelijks last gehad van pijnjes. Knieen, handen, nek en achterwerk allemaal behoorlijk fris.

Ik ben al aan het nadenken over de volgende lange rit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
Ik heb voor afgelopen zaterdag (heel even) de BRM 300 Boekeloo overwogen. Ik merk dat ik echt kan genieten van lange tochten en het me ook best goed afgaat (als ik blijf eten :+ :9 ). Het concept van lange tochten/BRM's vind ik leuk en het combineert goed met nieuwe omgevingen proberen te ontdekken. Maar uiteindelijk het niet gedaan omdat ik bang was bijvoorbeeld geen geschikt groepje te kunnen vinden en dan is 300km toch wel lang met de wind die er zaterdag zat. Wellicht dat ik de volgende BRM200 probeer, bij voorkeur met op voorhand al een afspraak qua groepje. Kopbeurten kunnen afwisselen is wel een fijn vooruitzicht. Dus mochten mensen plannen hebben, wil ik (wellicht) graag aansluiten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 19-09 23:54

Pelle

🚴‍♂️

WaSteiL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:35:
Ik heb in 2014 een vergelijkbare route gereden. Veer Breskens-Vlissingen vond ik prima te doen.

Als ik zou mogen kiezen dan zou ik niet de Haringvlietdam en route via Hellevoetsluis/Spijkenisse nemen, maar net als ik over Goeree Overflakkee rijden. Dat vind ik een mooiere route en scheelt nog best wat stoplichten.
Mocht dat teveel kilometers opleveren, dan niet de Brienenoord + Lekdijk noordzijde, maar de Brug over de Noord bij Alblasserdam en dan de Lekdijk zuidzijde. :)

/edit
En let bij het plannen even op dat je over de westkant van de Brouwersdam rijdt. Oostkant kan ook, maar dan ga je veel minder profijt hebben van de wind.

[ Voor 8% gewijzigd door Pelle op 14-06-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Stufferdt schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:54:
Ik heb voor afgelopen zaterdag (heel even) de BRM 300 Boekeloo overwogen. Ik merk dat ik echt kan genieten van lange tochten en het me ook best goed afgaat (als ik blijf eten :+ :9 ). Het concept van lange tochten/BRM's vind ik leuk en het combineert goed met nieuwe omgevingen proberen te ontdekken. Maar uiteindelijk het niet gedaan omdat ik bang was bijvoorbeeld geen geschikt groepje te kunnen vinden en dan is 300km toch wel lang met de wind die er zaterdag zat. Wellicht dat ik de volgende BRM200 probeer, bij voorkeur met op voorhand al een afspraak qua groepje. Kopbeurten kunnen afwisselen is wel een fijn vooruitzicht. Dus mochten mensen plannen hebben, wil ik (wellicht) graag aansluiten :)
Je hebt nog een 300 op 21 augustus... ( https://www.randonneurs.n...0-maasland-rondje-belgie/ )

[ Voor 3% gewijzigd door McMiGHtY op 14-06-2021 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
Pelle schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Ik heb in 2014 een vergelijkbare route gereden. Veer Breskens-Vlissingen vond ik prima te doen.

Als ik zou mogen kiezen dan zou ik niet de Haringvlietdam en route via Hellevoetsluis/Spijkenisse nemen, maar net als ik over Goeree Overflakkee rijden. Dat vind ik een mooiere route en scheelt nog best wat stoplichten.
Mocht dat teveel kilometers opleveren, dan niet de Brienenoord + Lekdijk noordzijde, maar de Brug over de Noord bij Alblasserdam en dan de Lekdijk zuidzijde. :)

/edit
En let bij het plannen even op dat je over de westkant van de Brouwersdam rijdt. Oostkant kan ook, maar dan ga je veel minder profijt hebben van de wind.
Een aantal keuzes van de route zijn gebasseerd op gemeentes sparen van de Long Term NL Challenge. De Brienenoord heeft weer te maken dat ik anders een pont moet pakken en ik pak toevallig dan ook nog Capelle en Krimpen mee.

Goede tip van de Brouwerdam, de buitenzijde gaat hem dan zeker worden. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
BRM tochten zijn best leuk ja, miste ze ook wel.
Vooral leuk met gezamelijke start en dat er vanzelf groepjes ontstaan van mensen met zelfde snelheid. (en vaak zelfde personen)

300km van Boekelo had ik niet zo'n zin om eerst naar andere kant van het land te reizen en dan zo ongeveer weer helemaal terug te fieten om daarna weer naar andere kant van land te gaan.
Prima om in Boekelo te starten, maar dan wil ik wel duitsland in zegmaar, zoals de 200 vanuit daar richting Tecklenburg of de 600 richting Sauerland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

stevens20 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Ik heb na 50km al een dove zak. Ik hoop dat je voor december weer gevoel hebt joh.
Wel veel respect! Wat is iets dat je onderweg bent tegengekomen (kan vanalles zijn) waar je je niet op voorbereid had?
Nou ik was wat later begonnen dan gepland omdat mijn Garmin de "turn-by-turn" niet helemaal kon inladen. Dus op een gegeven moment in de route ging er dus gewoon een rechte lijn naar mijn eindbestemming. Ik dacht dat ik me weer kon omkeren maar uiteindelijk bleek dat ik gewoon op de kaart kon blijven kijken zonder dat de garmin een piep gaf bij bochten, was wel een beetje klote.

Omdat het een stuk later was geworden liep ik ook tegen het probleem van potentiële onderkoeling, gelukkig had ik een pitstop op 1/3 van de route kunnen maken bij mij thuis (woon in het smalste stukje van Nederland ong 6km omweg) daar had ik nog ff een windvest meegenomen en bijgetankt (buiten de wind was het heel mooi weer verder geen aandacht aan besteed). Mijn complete uitrusting bestond uit zomerschoenen, sokken, bibs, tshirt, windvest en gelukkig ook nog mijn gravelhandschoenen. Kwa kleding had ik dus te weining alternatieven bij me.

Ergens rond 01:00 was de wind echt koud geworden maar het ergste van alles was dat ik toch echt naar de plee moest rond dit punt. Alles was dicht en ik had geen zin om ergens in het pikkedonker in een bos mijn behoefte te doen want dan raakte ik nog meer onderkoeld. Ik keek op de kaart en dacht damn op dit tempo gaat het nog ong 3 uur duren. Mijn mood ging van ik ga het niet halen tot nog even doorzetten slappeling! En dat wisselde constant, mentaal een gevecht dus.. maar toen ik weer borden zag van dorpen die ik wist dat vlak bij het einde van de route lagen ging mijn tempo weer omhoog en de pijn werd toen weer naar de achtergrond gezet.

Dus kleding, zithouding op de fiets waren de grootste obstakels voor mij. Als je die goed kan krijgen is het best wel goed te doen. Oh ja en tegenwind op open vlakken waar niks anders is dan landbouw van 15km per stuk zijn ook best klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:15
Hier staat het ook nog op de bucket list om eens wat langer te rijden. Eerste doel is om dit jaar eens 200km te rijden. Eerder al wel een rit gedaan van 150km en dat ging op zich prima, al was ik het laatste uur behoorlijk naar de klote. Voornamelijk door te hard rijden in combinatie met wat hoogtemeters (Veluwe).

Voor 200km dus maar wat meer in de duurzone rijden en niet teveel focussen op 30km/h gemiddeld. :P

Twijfel nog wel of ik gewoon solo moet gaan en zo m'n eigen tempo te pakken of toch iemand te vragen voor de gezelligheid en met vergelijkbare vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kleding voor de nacht is wel een dingetje.
Het kan goed fris aanvoelen, deels door temperatuur drop maar ook omdat je zelf vermoeid raakt/wat langzamer gaat fietsen.

Tijdes de brm600 van paar jaar geleden gingen daar ook aantal mensen de fout mee in, overdag lekker 25 graden dus kort/kort starten maar dan geen warme kleding meenemen voor de nacht.
Viel mij gisterochtend ook nog best tegen trouwens, vertrokken met knie en armstukken, maar had verwacht dat het na de veerboot wel zou opwarmen, kniestukken uit maar eerste uur paar keer gedachte gehad om ze weer aan te trekken.
Maar gekke was dat het al wel rond de 20 graden was.
Maar windje over het water maakte dat het wat frisser aanvoelde ofzo.
Armstukken pas na 12'en uitgedaan toen ik niet meer langs het water fietste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 20:58
Kluus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:20:
[...]

@Hielko hier kom ik ook op uit eigenlijk. Ik kom er zelf wel vaak en zat al wat te klikken maar kwam op ongeveer dezelfde route uit als die Matterhorn van 103km. Als je echt alleen maar wil klimmen (en niet te veel dubbele wegen wil rijden) kom ik ook al snel aan deze kilometers, 150 vind ik lastig zo.

Ik zie overigens dat die Matterhorn niet over de Geldenberg gaat, dat is toch wel zonde, een van de mooiere klimmen (wel een stukje onverhard en slecht wegdek).

Als je er kilometers aan wil plakken kan je een lus maken in de Duffel denk ik, dat is vlak maar wel mooi. Heb je al wel bij de Posbank/Veluwe zoom gereden? Anders is daar misschien nog wel een leuke combi mee te maken.

Edit: Ik heb even een versie gemaakt van die Materhorn die een paar leuke klimmen meer mee pakt in ieder geval (Klein Amerika, Geldenberg en Genneperweg (beide gedeeltelijk gravel, maar wel te doen met smalle bandjes), oude holle weg):
https://www.komoot.nl/tour/386113875?ref=wtd

Nog even kijken of er geen vreemde conversiefoutjes in zijn geslopen door de gpx import in komoot. Ik heb er al wel een paar uit gehaald maar misschien heb ik nog iets gemist.
Deze route hebben we uiteindelijk (met nog een lusje er aan) gefietst. Bedankt! Leuke route, met als hoogtepunt de drie klimmetjes aan de Blumenstrasse in Kleve :) . De Beekmansdaalseweg was een mooie afsluiter. Prachtig fietsen in die regio. Vrij druk en veel kruisingen, geen gebied om kop over kop door te vliegen, zeker niet de eerste keer.

[ Voor 3% gewijzigd door writser op 14-06-2021 14:04 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:35:
BRM tochten zijn best leuk ja, miste ze ook wel.
Vooral leuk met gezamelijke start en dat er vanzelf groepjes ontstaan van mensen met zelfde snelheid. (en vaak zelfde personen)

300km van Boekelo had ik niet zo'n zin om eerst naar andere kant van het land te reizen en dan zo ongeveer weer helemaal terug te fieten om daarna weer naar andere kant van land te gaan.
Prima om in Boekelo te starten, maar dan wil ik wel duitsland in zegmaar, zoals de 200 vanuit daar richting Tecklenburg of de 600 richting Sauerland.
Zelfde heb ik een beetje met BRM 200 Dronten : Wieden – Friesland en de NOP. Dan fiets ik naar Dronten en dan fiets ik bijna weer naar huis om vervolgens vanaf Dronten weer terug te fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
DDX schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:58:
Kleding voor de nacht is wel een dingetje.
Het kan goed fris aanvoelen, deels door temperatuur drop maar ook omdat je zelf vermoeid raakt/wat langzamer gaat fietsen.

Tijdes de brm600 van paar jaar geleden gingen daar ook aantal mensen de fout mee in, overdag lekker 25 graden dus kort/kort starten maar dan geen warme kleding meenemen voor de nacht.
Viel mij gisterochtend ook nog best tegen trouwens, vertrokken met knie en armstukken, maar had verwacht dat het na de veerboot wel zou opwarmen, kniestukken uit maar eerste uur paar keer gedachte gehad om ze weer aan te trekken.
Maar gekke was dat het al wel rond de 20 graden was.
Maar windje over het water maakte dat het wat frisser aanvoelde ofzo.
Armstukken pas na 12'en uitgedaan toen ik niet meer langs het water fietste.
Het was inderdaad gek weer. Prima temperatuur maar een koude wind waardoor het afwisselend warm/koud was en dus eigenlijk net geen weer voor kort/kort ondanks de temperatuur van -/+ 20 graden.
Langste tot nu toe is 208, maar was een rit in lijn met gruwelijke meewind. Met hoogtemeters solo is het langste 175, dus vind de stap naar 300 net wat veel wellicht. Zou het dus alleen doen in de wetenschap dat ik een geschikt iemand bij heb, die mijn tempo fietst en me 10 uur bezig weet te houden :+ Vind de gok dat ik een passend groepje vind dan net wat te risicovol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wisselwerking schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:13:
[...]

Zelfde heb ik een beetje met BRM 200 Dronten : Wieden – Friesland en de NOP. Dan fiets ik naar Dronten en dan fiets ik bijna weer naar huis om vervolgens vanaf Dronten weer terug te fietsen
BRM200 Maaslanden is nog erger, die fietst echt letterlijks langs mijn huis naar Zaanse schans en dan weer terug naar Maasland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
@Stufferdt Ypuh en ik fietsen hetzelfde tempo en houden elkaar al 30 jaar bezig. Geschikte vent wel.

* Ypuh een schizofreen is nooit alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Als de brm tochten weer gezamelijk starten is iemand vinden die zelfde snelheid fietst wel redelijk te doen.
Zoals ze nu starten. (startwindow van 2 a 3 uur) is het wat lastiger.

Zeker op de wat langere ritten is samen met iemand fietsen best motiverend/helpt voor de moeilijke momenten.
Zeker tijdens een 400 of 600 die door de nacht gaat.

Bij mijn eerste 600 had ik voorgenomen halverwege hotel te nemen, maar uiteindelijk mooi groepje met z'n 4en en maar besloten hotel over te slaan.

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 14-06-2021 14:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stufferdt
Ypuh schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:50:
@Stufferdt Ypuh en ik fietsen hetzelfde tempo en houden elkaar al 30 jaar bezig. Geschikte vent wel.

* Stufferdt een schizofreen is nooit alleen.
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/A13usaonutL._CLa%7C2140%2C2000%7C61RPyr3PVhL.png%7C0%2C0%2C2140%2C2000%2B0.0%2C0.0%2C2140.0%2C2000.0_AC_UX342_.png

Ik fiets ook veel alleen en altijd zonder muziek, maar na een uur of 5 begin ik toch wel uitgepraat te raken met mezelf hoor. Gisteren mezelf een kwartier vermaakt omdat ik langs epe kwam, * Stufferdt neuriet 'er was eens een meisje uit Epe'.. Na een X aantal uur is de lol er wel een beetje af denk ik en is praten met iemand wel fijn :) Maar misschien ben ik niet de klassieke ICT'er op dit vlak :+ * Stufferdt hides

edit:
DDX schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:55:
Als de brm tochten weer gezamelijk starten is iemand vinden die zelfde snelheid fietst wel redelijk te doen.
Zoals ze nu starten. (startwindow van 2 a 3 uur) is het wat lastiger.

Zeker op de wat langere ritten is samen met iemand fietsen best motiverend/helpt voor de moeilijke momenten.
Zeker tijdens een 400 of 600 die door de nacht gaat.

Bij mijn eerste 600 had ik voorgenomen halverwege hotel te nemen, maar uiteindelijk mooi groepje met z'n 4en en maar besloten hotel over te slaan.
Ik vind het wel motiverend om te horen dat jij ook nog enige vorm van 'moeilijke momenten' kent tijdens het fietsen en dat niet alles voelt als een boodschappenritje :P

[ Voor 31% gewijzigd door Stufferdt op 14-06-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

Toevallig 2 weken geleden redelijk nieuwe achterband die te groot gaatje had voor latex.
Met plug erin nog thuisgekomen. (en iets minder druk)
Band had er net 400km opzitten ofzo....

Ik heb er nieuwe band op gedaan, wil geen risico lopen.
Als plug nu gewerkt had, had ik er prima nog ff mee kunnen rijden maar geen zin in gedoe als plug nu al niet lekker werkt.
Misschien dat ik toch nog ff ga kijken naar plakset (iemand nog tips voor welke icm tubeless)
Of anders schuif ik de band gewoon door naar m'n vader die nog met binnenbanden rijd, dan kan je er ook nog prima mee fietsen, paar jaar geleden ook gedaan met band die na 2000km te groot gaatje had/ik aan het fietsen was in de bergen en geen risico wilde lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:56
DDX schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:26:
[...]
Misschien dat ik toch nog ff ga kijken naar plakset (iemand nog tips voor welke icm tubeless)
Nu al twee maal een net te groot gat voor de Latex om het dicht te krijgen bij mijn GP5000 TL's.
Met gewone Simson stadsfiets bandenplakset (lijm plus plakker) dicht gekregen. Wel even goed geschuurd om de binnenkant zo vlak mogelijk te krijgen, omdat de rubber aan de binnenkant geribbeld is, maar uiteindelijk vulkaniseert het mooi dicht.

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
@Stufferdt Haha, helemaal mee eens hoor. Ik fiets ook liever samen en lul de tijd dan wel vol.

Solo ligt de grens zo'n beetje op 130km. Tot die tijd vermaak ik me vaak wel, maar daarna wil ik eigenlijk ook gewoon graag weer thuis zijn. Die afstand is nog enigszins rekbaar door een leuke uitdaging, doel, nieuw fietsgebied etc. Dat kan iets simpels zijn als een vakje halen, familiebezoekje halverwege, MP aanwinst ophalen ofzo. Wat dat betreft zijn er genoeg 'trucjes' om je brein voor de gek te houden.

Afbeeldingslocatie: https://akselworks.files.wordpress.com/2015/03/carrot-and-stick.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

bras schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Nu al twee maal een net te groot gat voor de Latex om het dicht te krijgen bij mijn GP5000 TL's.
Met gewone Simson stadsfiets bandenplakset (lijm plus plakker) dicht gekregen. Wel even goed geschuurd om de binnenkant zo vlak mogelijk te krijgen, omdat de rubber aan de binnenkant geribbeld is, maar uiteindelijk vulkaniseerd het mooi dicht.
Same here, zo ook vorige week een tubeless band aan de binnenzijde geplakt met gewone simson plakkers.
Na het plakken weer mooi dicht.
(Andere band had de FM ook al eens zo geplakt en heb er toen probleemloos 2000km mee kunnen fietsen. Nu dit "kunstje" zelf maar gedaan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Samen fietsen is uiteraard wel veel makkelijker vol te houden dan solo. Maar het is wel fijn dat je min of meer hetzelfde tempo kan fietsen. In oktober noodgedwongen (navigatie kapot) met iemand anders gefietst waarvan ze dachten dat die wel hetzelfde tempo had. Blijkbaar zie ik er dus niet heel snel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Qua solo fietsen, langste tot nu toe ongeveer 170 km (Rondje Markenmeer) maar dan heb ik de laatste 2..3 uur een podcastje op (met 1 oortje in). Want dan ben ik wel uitgepraat met mezelf zeg maar.

Met iemand erbij (1 ) ben ik tot 250km gekomen en dat is goed te doen, niet dat we dan heel veel praten (ik reed zaterdag met onze toerclub mee, en daar zit iemand in die 1) Van alles te vertellen heeft 2) Een hele harde stem heeft en 3) dat gewoon de complete 120km volhield. Er zijn mensen die van plek gewisseld zijn om die knakker maar niet te horen.

Ik denk dat solo lange afstanden wel echt een mentaal dingetje zijn, waar je als het waren in moet groeien.

En BRM's, sja..gewoon in de groep starten (als dat weer gebeurt) en uiteindelijk kom je vanzelf in een groepje terecht wat qua tempo gelijk is, is mijn ervaring.

En qua tubelles..welke "plug tool" gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Voordeel bij grote afstanden(200+ km) alleen fietsen is dat je volledig zelf kunt bepalen waar/wanneer/hoe je stopt in plaats van dat je in het grotere geheel mee moet. Ook kun je eenvoudiger wat langzamer/sneller gaan afhankelijk van hoe je je voelt. Dat alles kun je natuurlijk ook omdraaien in het positieve.. Door in de groep mee te gaan zul je niet zo snel snelheid minderen of jezelf opblazen door te snel te gaan. Ook zal je niet zo snel vaker/langer stoppen dan nodig.

Zelf beide meegemaakt en in een fijne groep(snelheid/fitheid) is die lange afstand in een groep makkelijk maar in een niet zo fijne groep(wederom snelheid/fitheid) kan dat echt heel vervelend worden.

Zelf kan ik mij prima vermaken bij een lange rit maar heb dan wel de neiging bij een pauze wat meer te willen praten met de personen die daar te vinden zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja, als ik solo fiets dan is een stop vaak iets van een koffie bij een tankstation, met een broodje oid en bidons vullen en door, zeg maar een minuut of 10. Met een groep ben je voor je het weer makkelijk een half uur verder.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Favero Assioma's met SPD-SL komt er eindelijk aan! Ik hoop dat de prijs van de body oké is (als in, hetzelfde als de huidige prijzen van een body), dan kan ik weer terug naar SPD-SL switchen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04ggYZiL4jiDGZX8QArS078N5cs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Falq18RLz7oeUvHYxKbxgQnS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nu toe zijn de langere ritten (a 1,5 uur) wel even een zen momentje voor mij.
Helemaal in de rit opgaan, focus op de weg, genieten van de natuur. Heerlijk vind ik dat.

Tevens ben ik begonnen aan een schema van Garmin om een 100km rit te gaan rijden.
Het rijden op hartslag geeft me dan de rem om niet als een idioot te gaan jagen elke rit. Even wennen, maar hopelijk op de lange termijn wel gezonder.

Eind deze maand ook maar eens gaan kijken naar klikpedalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:34

Kluus

Gang is alles

McMiGHtY schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:47:
...

En qua tubelles..welke "plug tool" gebruiken jullie?
Ik heb de Dynaplug Racer onlangs gekocht nadat ik klaar was met altijd een biba bij hebben op de MTB, maar nog niet nodig gehad, die biba ook niet trouwens en op de MTB rij ik toch al zo'n 2 jaar tubeless :+. Het is in ieder geval een mooi klein tooltje wat je zo mee pakt en waar een grote en een kleine plug in kan.

Op de racer neem ik nog wel een biba mee voorlopig omdat ik daar nog niet weet of ik er snel genoeg bij zou zijn met een plug...

[ Voor 45% gewijzigd door Kluus op 14-06-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 14:24
Hallo iedereen,

Ik ben sinds kort begonnen met wielrennen en probeer mijn tochtjes steeds iets langer te maken. Ik merk dat ik steeds iets langer en sneller kan rijden en het ook veel beter volhoud. Omdat het vandaag en de komende dagen vrij warm is (hier al 30+) vroeg ik me af hoe jullie in warm weer fietsen ervaren. Veel drinken en niet teveel van jezelf vragen klinken al als 2 logische stappen, maar hebben jullie nog andere tips voor een wat minder ervaren rijder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
McMiGHtY schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:58:
Ja, als ik solo fiets dan is een stop vaak iets van een koffie bij een tankstation, met een broodje oid en bidons vullen en door, zeg maar een minuut of 10. Met een groep ben je voor je het weer makkelijk een half uur verder.
Ja tankstations is erg makkelijk en sommige hebben ook prima verse broodjes.
En teminste cola flesjes van 0,5l ipv 0,2l wat ze op terrasjes serveren.
Soms ook gekke gezichten als je dan meteen vraagt om 2 cola.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ja..of de

"Een koffie, een cola, broodje/appelgebakje, en gelijk afrekenen"

En dan een hele verbaasde blik krijgen.. maar goed, het laatste kan soms wel 10 minuten schelen

"mijn collega komt zo bij u" , ja..dat zei je 5min terug ook al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

DDX schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:26:
[...]

Toevallig 2 weken geleden redelijk nieuwe achterband die te groot gaatje had voor latex.
Met plug erin nog thuisgekomen. (en iets minder druk)
Band had er net 400km opzitten ofzo....

Ik heb er nieuwe band op gedaan, wil geen risico lopen.
Als plug nu gewerkt had, had ik er prima nog ff mee kunnen rijden maar geen zin in gedoe als plug nu al niet lekker werkt.
Of anders schuif ik de band gewoon door naar m'n vader die nog met binnenbanden rijd, dan kan je er ook nog prima mee fietsen, paar jaar geleden ook gedaan met band die na 2000km te groot gaatje had/ik aan het fietsen was in de bergen en geen risico wilde lopen.
Die van mij lijkt wel goed dicht te blijven. Ongeveer dezelfde druk gemeten als gisteravond zojuist.

Hopelijk houdt het propje het. Maar misschien idd beter idee ik toch een nieuwe band om te leggen en deze door te schuiven naar mijn vrouw die wel met binnenband rijdt.
bras schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Met gewone Simson stadsfiets bandenplakset (lijm plus plakker) dicht gekregen. Wel even goed geschuurd om de binnenkant zo vlak mogelijk te krijgen, omdat de rubber aan de binnenkant geribbeld is, maar uiteindelijk vulkaniseert het mooi dicht.
Flipmo schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:52:
[...]

Same here, zo ook vorige week een tubeless band aan de binnenzijde geplakt met gewone simson plakkers.
Na het plakken weer mooi dicht.
(Andere band had de FM ook al eens zo geplakt en heb er toen probleemloos 2000km mee kunnen fietsen. Nu dit "kunstje" zelf maar gedaan ;) )
De consensus lijkt wel te zijn dat het beter is te plakken dan met een plug te rijden.

Er zit nu een plug in en dat heb ik gedaan omdat het kleine gaatje steeds weer dicht ging met de latex, maar na oppompen elke keer weer open. Bovendien ging ik van 6 bar naar 4 in een dag.

Misschien had ik gisteren beter kunnen plakken ipv met een propje proberen…

Maar ach… als deze band het nog 2 maanden houdt, dan zit ik weer op 3500-4000 km en dan mag hij wel… maar denk niet dat ik in juli op vakantie durf met deze band :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Pimorez schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:07:
Favero Assioma's met SPD-SL komt er eindelijk aan! Ik hoop dat de prijs van de body oké is (als in, hetzelfde als de huidige prijzen van een body), dan kan ik weer terug naar SPD-SL switchen :)

[Afbeelding]
Heel benieuwd hoe en wat met deze pedalen. Wordt het zelf ombouwen of krijg je toch een geheel pakket en met welk pedaal is het te vergelijken?

Wel fijn want waarschijnlijk heb ik op enig moment toch twee fietsen en is dit wel een mooie oplossing.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Fisico schreef op maandag 14 juni 2021 @ 18:40:
[...]

Heel benieuwd hoe en wat met deze pedalen. Wordt het zelf ombouwen of krijg je toch een geheel pakket en met welk pedaal is het te vergelijken?

Wel fijn want waarschijnlijk heb ik op enig moment toch twee fietsen en is dit wel een mooie oplossing.
Als ze dit als product op de markt zetten dan zul je gewoon een gebruiksklaar setje pedalen krijgen.

Enige verschil met andere pedalen zal de Q-factor kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Elders las ik dat het misschien alleen de as zou zijn. Ook was er inderdaad nog discussie over de qfactor, die zou 4 mm groter kunnen worden. Ik wacht DC Rainmaker wel af.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
Er zijn inmiddels behoorlijk wat wieler gerelateerd podcasts te vinden die hier ook regelmatig besproken worden. Heb alvast een begin gemaakt met de startpost: Het grote Wielerpodcasts-topic Voor het nabespreken van de nabeschouwing; de soms goede intenties met een wat minder goede uitvoering, fantastische analyses op een oersaaie wandeletappe of de zelfbevlekking van uitgerangeerde renners/hangarounds die pas na hun carriere in de spotlight mogen staan.

Ben benieuwd of we een overzicht kunnen maken van de podcasts die er zijn, recensies op recente afleveringen of dat we misschien een lijst met luistertips kunnen genereren voor onderwerpen die iedere X maanden terugkeren maar relevant blijven (bijv. voeding, training, fietsonderhoud etc).

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 14-06-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:06

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Plaatsen jullie grease tussen de casette en de smart trainer? Ik zou normaal zeggen van wel, maar online zie ik videos van bekende YT die zeggen dat het niet nodig is / vermelden het niet.

Ik heb een shimano casette op de suito t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:31
McMiGHtY schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:53:
"mijn collega komt zo bij u" , ja..dat zei je 5min terug ook al..
Aanstalten maken om weg te gaan. Meestal zijn ze als de wiedeweerga bij je. En indien niet heb je een adresje om terug te gaan om vooraf te betalen incl voorgaande rondje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:13
Voor langere ritten wil ik graag een klein beetje extra bagageruimte (zeg 1-2 liter). Voor eten, wat extra kleding, losse spulletjes. Ik denk dat ik dan het beste op zoek kan gaan naar een frametas? En wat is dan het handigst: eentje bovenop de bovenbuis of hangend in de driehoek? Ik wil eigenlijk helemaal niks aan m'n fiets hebben hangen, maar ik moet toch wat. Wat is de fijnste optie en waar moet ik op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Fisico schreef op maandag 14 juni 2021 @ 20:15:
Elders las ik dat het misschien alleen de as zou zijn. Ook was er inderdaad nog discussie over de qfactor, die zou 4 mm groter kunnen worden. Ik wacht DC Rainmaker wel af.
Alleen de as? Tenzij ze de as anders maken dan de huidige (wat ik voor de verkoopcijfers zou snappen) is het enige verschil de body en zou een losse as dus heel raar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Ircghost schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:58:
Plaatsen jullie grease tussen de casette en de smart trainer? Ik zou normaal zeggen van wel, maar online zie ik videos van bekende YT die zeggen dat het niet nodig is / vermelden het niet.

Ik heb een shimano casette op de suito t
Nee, heeft geen enkele zin.

Vet is voor de dingen die moeten draaien en/of geen vuil bij mag; vrijwel uitsluitend lagers en assen dus. Montagepasta is voor de dingen die vast moeten zitten maar ooit ook weer los moeten met de kans dat ze vastroesten/oxideren. Een cassette zou theoretisch in de laatste categorie kunnen vallen, maar heeft niet echt het design om vast te roesten/oxideren zoals bij schroefdraad wel het geval is.

Verder kan het ook weinig kwaad, maar als je de keuze hebt zou ik de cassette gewoon droog op de body monteren tenzij je heel weinig fietst en de cassette van plan bent nooit meer te verwijderen. Ik wissel hem nog wel 1-2x per jaar vanwege slijtage of andere vertanding en heb dan geen zin om te poetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Pimorez schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:21:

Alleen de as? Tenzij ze de as anders maken dan de huidige (wat ik voor de verkoopcijfers zou snappen) is het enige verschil de body en zou een losse as dus heel raar zijn.
Ik las wat op weight weenies, ook over het patent van Shimano, maar dat zou volgend jaar aflopen. En ik las nog iets over de vraag in welke pedalen het zou passen, want de Dura Ace zijn waarschijnlijk te dun. Ergens ontspon zich het idee dat ze alleen met nieuwe assen zouden komen en dat die dan de bestaande as zouden vervangen. Ik ben er destijds wel redelijk fanatiek ingedoken omdat ik toen twijfelde tussen een vermogensmeter op de Ostro of toch losse pedalen waarbij ik echt mijn Shimano-plaatjes wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Heerlijk avondritje, zelfs een stukje gravel meegepakt. Zou het bijna leuk gaan vinden :)
Op de terugweg langs het bedrijf gereden waar je het liefste nooit met je fiets wilt komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AuXGpn6Jn33t4QRlSzpy1NBFjEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jAWy2XjRDHFNQdLf57mi2rRh.png?f=user_large

...Tenzij je natuurlijk gewoon een nieuw kek kleurtje op je frame wilt, dat kan ook.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Fisico schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:31:
[...]

Ik las wat op weight weenies, ook over het patent van Shimano, maar dat zou volgend jaar aflopen. En ik las nog iets over de vraag in welke pedalen het zou passen, want de Dura Ace zijn waarschijnlijk te dun. Ergens ontspon zich het idee dat ze alleen met nieuwe assen zouden komen en dat die dan de bestaande as zouden vervangen. Ik ben er destijds wel redelijk fanatiek ingedoken omdat ik toen twijfelde tussen een vermogensmeter op de Ostro of toch losse pedalen waarbij ik echt mijn Shimano-plaatjes wil houden.
Maar als ze alleen met nieuwe assen zouden komen, dan heeft dat niks met Shimano te maken? Het gaat juist om de cleats. En als je op de foto kijkt zit er nog steeds zo'n pod aan dus 'te dunne assen' lijkt mij ook onwaarschijnlijk omdat ze alle zooi in die pods doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
Voor degene die recent een wielset met DT Swiss (180/240) EXP naven hebben aangeschaft. Be warned!!

Check even je serienummer. Er zijn problemen met deze nieuwe (achter)naaf. Toch wel een dingetje voor DT Swiss wat bekend staat om hun onfeilbare/duurzaam naaf systeem.

https://www.dtswiss.com/en/ratchet-exp-maintenance-notice

Wanneer je dit overkomt kan dit erg gevaarlijk zijn (denk aan kruispunt waar je ineens geen engagement meer hebt op je naaf).

Kwam er toevallig achter n.a.v. wat geruchten dat er iets mis zou zijn met de EXP naven. Ik heb recent zelf een nieuw MTB wielsetje aangeschaft met de nieuwe EXP naaf. Gelukkig valt mijn serienummer niet in de getroffen batch c.q. ik heb een naaf waarin het probleem al is opgelost.
Mistraller schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:49:
Heerlijk avondritje, zelfs een stukje gravel meegepakt. Zou het bijna leuk gaan vinden :)
Op de terugweg langs het bedrijf gereden waar je het liefste nooit met je fiets wilt komen.

[Afbeelding]

...Tenzij je natuurlijk gewoon een nieuw kek kleurtje op je frame wilt, dat kan ook.
Wel leuk om ze te volgen op Facebook om te zien wat voor projecten ze zo nu en dan afleveren. Veel mooi custom spuitwerk. Zo nu en dan doen ze ook projectwerk voor pro/conti ploegen. Waaronder ook het spuiten van helmen etc.

Ze sponsoren trouwens ook nog een rappe groep renners uit (omgeving) Boekel; 'Boekels Verzet'. Die mannen kom je in de regio met regelmaat tegen bij wat (amateur)koersen.

[ Voor 28% gewijzigd door Dix0r op 15-06-2021 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
Dix0r schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:13:
Voor degene die recent een wielset met DT Swiss (180/240) EXP naven hebben aangeschaft. Be warned!!

Check even je serienummer. Er zijn problemen met deze nieuwe (achter)naaf. Toch wel een dingetje voor DT Swiss wat bekend staat om hun onfeilbare/duurzaam naaf systeem.

https://www.dtswiss.com/en/ratchet-exp-maintenance-notice

Wanneer je dit overkomt kan dit erg gevaarlijk zijn (denk aan kruispunt waar je ineens geen engagement meer hebt op je naaf).

Kwam er toevallig achter n.a.v. wat geruchten dat er iets mis zou zijn met de EXP naven. Ik heb recent zelf een nieuw MTB wielsetje aangeschaft met de nieuwe EXP naaf. Gelukkig valt mijn serienummer niet in de getroffen batch c.q. ik heb een naaf waarin het probleem al is opgelost.
Wat ik niet goed snap of dit ook geldt voor een losse 54t ratchet. Ik heb er eentje gekocht voor mijn gravel bike en als ik dit zie staan zou dat wel eens het geval kunnen zijn: SERVICE KIT RATCHET 54T EXP W/O TOOL

Misschien maar eens bellen hoe het zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:03
WaSteiL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:19:
[...]

Wat ik niet goed snap of dit ook geldt voor een losse 54t ratchet. Ik heb er eentje gekocht voor mijn gravel bike en als ik dit zie staan zou dat wel eens het geval kunnen zijn: SERVICE KIT RATCHET 54T EXP W/O TOOL

Misschien maar eens bellen hoe het zit.
Via via heb ik deze info gehad;
Indien uw naaf een blokkade heeft gehad of een keer is doorgeslipt zal het wiel naar het service center moeten komen.

Het beste kunnen we dit doen via een fietsenwinkel, meeste winkels zijn klant bij ons en op die manier is kunnen we het snelst en veilig afhandelen als zij het wiel bij ons aanmelden via hun account. Dan servicen we het wiel en vervangen we alles wat nodig is.

Als er geen blokkade is geweest en geen doorslippen kunnen we het oplossen door een losse ratchet en veer naar u op te sturen en een tube vet. Dan is er verder niks beschadigd.

Dan heb ik uw adres alleen nodig om de onderdelen op te sturen. Dit is vrij makkelijk te doen door de cassette op de body te laten en de cassette met body van de naaf te trekken.

De losse ratchet met veer wisselen met de nieuwe. Dat is het.
Dat zou voor jou een ratchet wisselen betekenen + veer idd.
Pagina: 1 ... 307 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).