Alle onderdelen binnen, dus lekker gaan klussen aan mijn "B-fiets". Nieuwe kabels, remblokken, ketting. (ook sh51 cleats binnen dus ook die kon ik gaan proberen) Alles afgesteld en een testrondje. Alles ok, maar wel 1 probleempje, ketting slaat over op de 4 en 5e krans, 16T en17T. Dat zijn welliswaar de kransjes die ik veel gebruik om aan te zetten, maar echt versleten ogen ze niet. Cassette is 11-23 10spd. Ik heb ook een 12-27 waar ze ook op zitten. Die zien er dus vrijwel identiek uit. Terwijl de 11-23 cassette toch wel wat meer te lijden heeft gehad.
Nu weet ik nog niet zeker of het mogelijk is dat de ketting naar een ander kransje springt, maar dan zou je zeggen dat de derailleur niet goed staat, maar dat is niet het geval, staat echt strak voor het tandwiel. Voor mijn idee is ook de pat goed recht.
Morgen ga ik hem even op de tacx gooien en een filmpje maken; en ook even wisselen van cassette en de kransjes omwisselen. Ben benieuwd of die andere 17T nu ook een probleem heeft namelijk; maar daar zit ie op een andere positie.
Hier de beide 17T naast elkaar.
[
Voor 35% gewijzigd door
Mistraller op 13-06-2021 01:49
]