Het grote - 18 september Tweakers Social Ride- Topic
bij mij de enige die een heel klein beetje werken zijn deze: https://www.kruidvat.nl/a...koortstabletten/p/5099494McMiGHtY schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:04:
Ik heb iig de cetrizine tabletjes van de lidl en van de kruidvat..maar momenteel is het best kloterig qua hooikoorts.
ik heb ook wel eens iets gehad van de huisarts dit werkte heel goed tegen de hooikoorts alleen kreeg ik er mega uitslag (soort van wijnvlekken) van en werd ik er zo duf als snoop dogg na een videoclip opname van.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik zit het hele jaar door op levocetirizine (pil) en budesonide (neusspray) i.v.m. hooikoorts, huisstofmijt en huisdieren allergiëen (en tjah we hebben 3 katten...) maar in deze tijden onderga ik het gewoon met een druppel neus (want dan helpen de medicijnen niet genoeg).
Beste is gewoon het goede voorbeeld geven of je ervaring/de gevolgen delen (al ben ik daar wat minder vatbaar voor; zoals iedere jongeman met een gezonde dosis zelfvertrouwen heb ik de gedachte 'zoiets overkomt mij niet'). Belerend gedrag heeft vaak een averechts effect, plus het is wettelijk ook helemaal niet verplicht dus waar bemoei je je mee.TheTinusNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:23:
Ben wel benieuwd: seinen jullie naar dit soort personen? Tikje op de helm? Of even aanspreken tijdens het inhalen?
Niet geheel mijn mening, maar wel de algemene opvatting. Overigens heb ik het idee wie anno 2021 geen helm opzet, doet dat bewust/met een reden. Net als met de discussie wel/niet vaccineren is dat mensen hun eigen keuze. Ik hoef de reden niet te weten, ook al is het vervelend dat de eventuele zorgrekening bij ons allemaal terecht komt.
@Storm-Fox Op een DT-350 hub past gewoon de standaard DT ratchet body (je hebt 2 uitvoeringen, die met 3 palletjes en met de ratchet ring). Is overal wel te krijgen en kost ongeveer €55-65. Je trekt hem er zo zonder gereedschap af en klikt de nieuwe er op, je hebt alleen gereedschap nodig om de cassette te wisselen.
[ Voor 17% gewijzigd door Ypuh op 08-06-2021 10:06 ]
Ik ben er mee opgehouden, deed inderdaad altijd even de helm tikken of aanwijzen maar het heeft totaal geen nut. Vermoed inderdaad dat het tegenwoordig meer een bewuste keuze is. Moet wel zeggen dat ik vroeger hem wel eens vergeten ben op te zetten (dan had ik de bandana dermate strak dat ik de helm niet miste), maar tegenwoordig zeker niet meer.TheTinusNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:23:
[...]
Eerst dacht ik als ik medefietsers zonder helm tegenkwam 'ach, ze zullen wel weten waar ze mee bezig zijn', maar sindsdien is het meer 'wat een ongelofelijk sukkel'.
Ben wel benieuwd: seinen jullie naar dit soort personen? Tikje op de helm? Of even aanspreken tijdens het inhalen?
Jij ja, sjaak afhaakElGreco schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:10:
Voor diegenen die het daverend succes van de social ride op 5 juni gemist hebben (kuch kuch) en voor diegenen die het willen herbeleven (hoezee!), er is een nieuw topic gestart:
Het grote - 18 september Tweakers Social Ride- Topic

Ik heb al 2 sets binnenElGreco schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:48:
Waarom zoveel haat? Waar moeten jullie jullie wielen halen als ik het loodje leg na 200km?

Belijning voor het fietspad gedeelte van paar cm breed ja.Ex Nunc schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Ik zie toch duidelijk belijning? Als die dingen niet rechtmatig zijn, dan hebben ze hier in het noorden nog wel wat aan te passen.
Fiets je iets meer uit de berm (waar asfalt ligt) dan fiets je rechtstreeks op paalje en vluchtheuvel af.
Paaltje zie je dan misschien nog op het laatst maar dan heb je nog zo'n mooie stoeprand.
Tuurlijk zal vermoeidheid ook meegespeeld hebben.wisselwerking schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:54:
@DDX het lijkt op basis van Streetview toch wel overzichtelijk en zichtbaar. Maar dit was toch ook tijdens een BRM waarbij je al behoorlijk lang onderweg was? Dus vermoeidheid van jouw kant zal er ook mee te maken hebben gehad, lijkt mij.
Net zoals dat ik daar onbekend was en dat zon net op kwam.
Maar gemeente gaf niet voor niet erg snel toe aan rechtsbijstandverzekering en heeft alle schade. (lichamelijk/fiets en ook smartegeld) vergoed.
En begreep van mensen die er naast woonden dat ik de zoveelste al was. (maar net de persoon met pech met lichamelijke schade waarschijnlijk)
Wat een slechte beurt van Wiggle. Extra zuur omdat je zo lang op je levering hebt moeten wachten.nogeeninlog schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:24:
Dit had dus een juichpost moeten worden dat mijn H Plus Son velgen eindelijk zijn aangekomen na meer dan twee weken bij de douane te hebben gestaan:
[Afbeelding]
Maar toen keek ik naar de sticker en gaten:
[Afbeelding]
Ik had dus 2 x 36 besteld.
Nu zijn de naven ook nog niet binnen, die zijn door een Duitse particulier via DHL verstuurd en nog niet aangekomen. Ik kan als ontvanger bij DHL geen onderzoek opstarten.![]()
Er zit een tweedehands Powertap bij, daar vind je niet zomaar een tweede van.
Dus ik heb twee opties:
- voornaaf met 32 gaten bestellen
- deze set terugsturen naar Wiggle en in de EU een nieuwe set bestellen.
Geen happy camper op dit moment.
Ik zag pas in tweede instantie dat er één velg 32 gaats en ééntje 36 gaats is. Al met al maakt dat het leed wel overzichtelijker: de keuze uit 32 gaats voornaven is groot en ze zijn redelijk betaalbaar (zeker in vergelijking met die velgen); nu maar hopen dat er geen leveringsproblemen zijn.
Ga je zelf spaken?
Verder chapeau met je keuze! Ze getuigen van een goede smaak voor esthetiek (mijn opinie natuurlijk) en kwaliteit. Ik heb een paar setjes hoogglans (36 gaats, velgremmen), en ze blijven echt jaren lang mooi glimmen ook als je er geen enkele moeite voor doet. Mechanische kwaliteit en afwerking staan op een hoog peil. Op mijn Diverge (met schijven) heb ik mat zwarte Archtypes in 32 gaats.
Komen er schijfremmen of velgremmen bij?
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/DMF20210608_56364753
De pont bij Buitenhuizen zal voorlopig niet meer varen. Dinsdagochtend raakte het rubber in de aandrijfas oververhit, waardoor een brand ontstond. Een reservepont is er op dit moment ook niet.
[..]
De reparatie van de pont zal waarschijnlijk twee dagen in beslag nemen, meldt Manon Huisman, woordvoerster van openbaarvervoerbedrijf GVB. ,,Omdat zowel de spitspont in Velsen als onze reservepont momenteel ook voor reparaties in de werf ligt, kunnen we reizigers op de verbinding Spaarndam-Assendelft op dit moment geen oversteek aanbieden’’, aldus Huisman.
Waarom leg je de reservepont tegelijk in onderhoud als je andere schip?DDX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:39:
Hadden we het gisteren toevallig over pontjes ;
[...]
Zal waarschijnlijk niet bewust zijn, maar dat is wel het punt van een reservepont.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Misschien konden beide reparaties niet wachten, of was er 1 niet geplannedMaarten_E schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:40:
[...]
Waarom leg je de reservepont tegelijk in onderhoud als je andere schip?
Zal waarschijnlijk niet bewust zijn, maar dat is wel het punt van een reservepont.
Een brand is meestal niet bewust nee.Maarten_E schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:40:
[...]
Nee, dat snap ik.
Maar je eerste pont ligt in reparatie, je reserve ligt in reparatie, en dan vliegt je derde in brand.
Dat is niet handig.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Omdat deze ponten bijna 100 jaar oud zijn. (ja serieus)Maarten_E schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:40:
[...]
Ze worden met moeite in de vaart gehouden, 1 pont hebben ze al opgeoffered als reserve onderdelen leverancier zegmaar.
Ze zijn bezig met nieuwe ponten, 1 daarvan zijn ze nu tot eind van het jaar aan het testvaren.
Je zou zeggen zet die versneld in, maarja dat kan kwa regelgeving natuurlijk niet.
Matig, wilde vanavond nog specifiek die pont pakken.DDX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:39:
Hadden we het gisteren toevallig over pontjes ;
[...]
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ahh, kijk, dat verklaart een hoop. Stond niet in het artikel, ging uit van een "gewone" pont, dan is dit best logisch.DDX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:52:
[...]
Omdat deze ponten bijna 100 jaar oud zijn. (ja serieus)
Ze worden met moeite in de vaart gehouden, 1 pont hebben ze al opgeoffered als reserve onderdelen leverancier zegmaar.
Ze zijn bezig met nieuwe ponten, 1 daarvan zijn ze nu tot eind van het jaar aan het testvaren.
Je zou zeggen zet die versneld in, maarja dat kan kwa regelgeving natuurlijk niet.
Lekker via de sluizen bij IJmuiden fietsen dusKW25 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:56:
[...]
Matig, wilde vanavond nog specifiek die pont pakken.
Cetirizine of loratadine, de werkende stof is anders maar het effect is ongeveer hetzelfde. Gewoon het goedkoopste huismerk halen; bij de merken betaal je honderden procenten opslag voor het doosje met de merknaam erop. De ingrediënten zijn exact gelijk.McMiGHtY schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:04:
Ik heb iig de cetrizine tabletjes van de lidl en van de kruidvat..maar momenteel is het best kloterig qua hooikoorts.
Het is voor mij deze dagen echt een dieptepunt qua hooikoorts. Ik wil het liefst de hele dag slapen, terwijl ik eigenlijk op de fiets zou moeten zitten.
Ik bestel altijd online een voorraad van 100st.nomar109 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Cetirizine of loratadine, de werkende stof is anders maar het effect is ongeveer hetzelfde. Gewoon het goedkoopste huismerk halen; bij de merken betaal je honderden procenten opslag voor het doosje met de merknaam erop. De ingrediënten zijn exact gelijk.
Het is voor mij deze dagen echt een dieptepunt qua hooikoorts. Ik wil het liefst de hele dag slapen, terwijl ik eigenlijk op de fiets zou moeten zitten.
https://optiphar.com/onli...ne-eg-10-mg-100-tabletten
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Fristi met vruchtvlees moet je mee uitkijken.Ramon 73 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:42:
[Afbeelding]
Getest: Cliffbars die "enigszins" over de THT datum zijn. Smaak is wel ietsje minder goed (beetje muffig, sponzig) maar zeker niet slecht. Ook niet ziek van geweest.
Verder kan een lichaam een hoop hebben.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
ik ben zelf geen goeie organisator en ken daar ook totaal niet de weg maar mocht er iets van interesse zijn om een "gravel-ride" te organiseren op de Veluwe zou ik de organisatie graag op me nemen eventueel met een andere vrijwilliger aangezien ik zelf vermoedelijk op het laatste moment door omstandigheden niet mee kanMcMiGHtY schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:57:
Verder zag ik iets met gravel langskomen, misschien is het een idee om daar een apart topic voor te openen en die op de Veluwe (schijnt gravelheaven te zijn) te doen. Ik zie het topic wel verschijnen
Ik wil al een tijdje op de Veluwe gaan gravelen maar het komt er steeds niet van omdat het voor mij een stuk rijden is en ik me dan toch op het laatste moment bedenk.
indien er een aantal mensen interesse hebben zal ik meteen een topic openen aangezien dit toch het "wielren" topic is en niet het "Gravel" topic
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Even los van een Tweakers gravelride topic, is het wellicht sowieso een goed idee om een apart gravel topic te openen?Nutterd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:05:
even een quote uit het andere topic aangezien ik daar niet al te veel off-topic wil gaan.
[...]
ik ben zelf geen goeie organisator en ken daar ook totaal niet de weg maar mocht er iets van interesse zijn om een "gravel-ride" te organiseren op de Veluwe zou ik de organisatie graag op me nemen eventueel met een andere vrijwilliger aangezien ik zelf vermoedelijk op het laatste moment door omstandigheden niet mee kan![]()
Ik wil al een tijdje op de Veluwe gaan gravelen maar het komt er steeds niet van omdat het voor mij een stuk rijden is en ik me dan toch op het laatste moment bedenk.
indien er een aantal mensen interesse hebben zal ik meteen een topic openen aangezien dit toch het "wielren" topic is en niet het "Gravel" topic
Ik wil best mee gaan gravelen, maar voorlopig is mijn grootste hindernis nog de levertijd van de fiets die ik wil hebben.Nutterd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:05:
even een quote uit het andere topic aangezien ik daar niet al te veel off-topic wil gaan.
[...]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ben ik op zich wel voorstander van, zo lang het niet al te veel kruisbestuiving heeft met hier en met het mountainbike topic.MaSw85 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Even los van een Tweakers gravelride topic, is het wellicht sowieso een goed idee om een apart gravel topic te openen?
Is al vaker sprake van geweest, voor mij maakt het niet zoveel uit en vind dat een gravelbike een krom stuur heeft en dus thuis hoort in dit topic en er zijn genoeg mensen met een racefiets die daar ook mee gravelen dus dat kunnen we beter door de puristen laten beslissen.MaSw85 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:15:
[...]
Even los van een Tweakers gravelride topic, is het wellicht sowieso een goed idee om een apart gravel topic te openen?
Ja, kunnen het prima hier houden hoor. Mijn gravelbike heeft regelmatig wielen voor de weg eronder.Nutterd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:19:
[...]
Is al vaker sprake van geweest, voor mij maakt het niet zoveel uit en vind dat een gravelbike een krom stuur heeft en dus thuis hoort in dit topic en er zijn genoeg mensen met een racefiets die daar ook mee gravelen dus dat kunnen we beter door de puristen laten beslissen.
Hier even op inpikken met enige trots.nomar109 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Cetirizine of loratadine, de werkende stof is anders maar het effect is ongeveer hetzelfde. Gewoon het goedkoopste huismerk halen; bij de merken betaal je honderden procenten opslag voor het doosje met de merknaam erop. De ingrediënten zijn exact gelijk.
Voor het eerst sinds 7 jaar ben ik een week verlost van cetrizine, loradentine of ebastine. En ook Symbicort als puffer.
Ik bleek allergisch (meer en meer) te zijn van onze kat. Beest was 2j in huis tegen ik eigenlijk door had allergisch te zijn. Maar symptomen verergerden tot allergische astma.
Beest is sinds december het huis uit. Pneumoloog waarschuwde me dat de de huidschilfers nog maandenlang konden ronddwarrelen in huis.
Na een goede maand kon in mijn puffer opbergen, maar de ebastine heb ik al 2 gefaalde pogingen achter de rug. Nu bezig met een derde, maar het gaat voor het eerst goed voor een week lang.
Het lijkt er dus op dat ik voor het eerst in meer dan 7 jaar pillenvrij ga rondlopen.
(ben getest en ben echt enkel allergisch voor katten)
Ik kan niet liegen dat ik kan zeggen blij te zijn me terug gezond te voelen. En niet langer allergisch te zijn van mijn eigen woning.
[ Voor 4% gewijzigd door Joindry op 08-06-2021 16:28 ]
https://www.komoot.com/co...-gravel-voor-de-racefietsNutterd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:05:
[...]
ik ben zelf geen goeie organisator en ken daar ook totaal niet de weg maar mocht er iets van interesse zijn om een "gravel-ride" te organiseren op de Veluwe zou ik de organisatie graag op me nemen eventueel met een andere vrijwilliger aangezien ik zelf vermoedelijk op het laatste moment door omstandigheden niet mee kan![]()
of
https://www.komoot.com/co...gravel-voor-de-gravelbike
En qua organiseren..datum prikken...afstand bepalen.en naampjes opschrijven, veel meer is het opzich niet..
(Je hoeft geen vergunningen te regelen, routers uit te pijlen, verzorgingsposten te organiseren, finishermedailles te laten maken, rondemisses te regeln die deze omhagen..en meer van dat soort onzin
[ Voor 3% gewijzigd door McMiGHtY op 08-06-2021 16:38 ]
Een eerste, en goede, stap bij hooikoorts en eigenlijk elke luchtweggebonden allergie is ook een anti-histaminicum (dat is cetirizine, loratidine en deslartidine ook allemaal) nasaal toevoegen.nomar109 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:43:
[...]
Levocobastine bijvoorbeeld is verkrijgbaar als druppel en spray (oog en neus). Als je een antihistaminicum systemisch gebruikt (pillen) zijn de slaperige effecten veel groter dan lokaal. Plus dat je met die spray al een hoop irritatie lokaal tegen bent.
Dit is allemaal via de huisarts overigens, je hebt een recept nodig. Maar als je anders niet kan fietsen, goed de moeite waard!
Ik open morgenvroeg een topic dus be preparedMcMiGHtY schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:34:
[...]
https://www.komoot.com/co...-gravel-voor-de-racefiets
of
https://www.komoot.com/co...gravel-voor-de-gravelbike
En qua organiseren..datum prikken...afstand bepalen.en naampjes opschrijven, veel meer is het opzich niet..
(Je hoeft geen vergunningen te regelen, routers uit te pijlen, verzorgingsposten te organiseren, finishermedailles te laten maken, rondemisses te regeln die deze omhagen..en meer van dat soort onzin
Ik ben zeker geinteresseerd!Nutterd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:05:
[...]
En vlak achter elkaar fietsen is ook niet al te handig, kijk maar naar onze nh groep waar het bijna mis ging afgelopen weekend
Jij bent de expertDDX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:54:
Gravelmeet is best lastig, het is niet dat je op veel gravel (zover je echt gravel in nederland hebt) naast elkaar kan fietsen.
En vlak achter elkaar fietsen is ook niet al te handig, kijk maar naar onze nh groep waar het bijna mis ging afgelopen weekend
Met 2-en langs elkaar te fietsen? Of is dan het risico te groot ofzo?
Neem bijvoorbeeld Kroondomeinen die hierboven gelinkt worden, gaat flink op en neer (voor nederlandse begrippen) dus daar wil je niet vlak achter elkaar zitten.
Wel veel stukken die breed genoeg zijn ivm auto's alleen zijn dat meer 2 sporen zegmaar en je hebt soms ook tegenliggers.
Prima als je met paar man afspreekt en beetje zelfde niveau fietst.
Kan je afspreken dat je na paar minuten even op elkaar wacht/rustig aan doet zodat iedereen weer aansluit.
Maar als je met groepje van 8 man bent tja.
Of je moet treintje gaan rijden op lager tempo zoals je hier in de pwn duinen vaak ziet.
Maar persoonlijk irriteer ik mij aan dat soort groepjes die vaak amper ruimte laten voor tegenliggers. (en mannen na wiel 5 niet eens doorhebben dat er tegenliggers zijn)
[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 08-06-2021 17:23 ]
Als je echt last van hooikoorts hebt kan je beter even langs de huisarts gaan. Krijg je echt goed spul. Eventueel aangevuld met tabletten voor de acute aanvallen.McMiGHtY schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:04:
NU Al keuze stress..
baggy..of een racebib..
vegan bbq of spareribs..
36mm of 42mm
Neem ik een rugzakje..of toch die grote zadeltas..
Rode geruite flanellen shirt, of toch die groene..
Of gaan we gewoon lekker een stuk onverhard toeren en ons helemaal nergens iets van aantrekken..
Ik denk het laatste, nu al zin in!
Meer dan een half jaar testvaren met een pont? Serieus? Hij moet van de ene oever naar de andere en weer terug. Hoe vaak kan je dat testen vraag ik me af..... Zal wel een doel hebben, ben geen expert maar ben oprecht benieuwd welke regelgeving daar achter zit.DDX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:52:
[...]
Omdat deze ponten bijna 100 jaar oud zijn. (ja serieus)
Ok kijk, daar heb ik dus geen ervaring mee.l bedankt voor de informatie..eventueel afhankelijk van de aanmeldingen in groepjes van 2 of 4 verdelen en wel samen verzamelen/eindigen en daarna samen iets eten ofzo...DDX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:21:
Er zijn prima stukken om naast elkaar te fietsen, maar ook veel stukken waar dat gewoon niet kan.
Neem bijvoorbeeld Kroondomeinen die hierboven gelinkt worden, gaat flink op en neer (voor nederlandse begrippen) dus daar wil je niet vlak achter elkaar zitten.
Wel veel stukken die breed genoeg zijn ivm auto's alleen zijn dat meer 2 sporen zegmaar en je hebt soms ook tegenliggers.
Prima als je met paar man afspreekt en beetje zelfde niveau fietst.
Kan je afspreken dat je na paar minuten even op elkaar wacht/rustig aan doet zodat iedereen weer aansluit.
Maar als je met groepje van 8 man bent tja.
Of je moet treintje gaan rijden op lager tempo zoals je hier in de pwn duinen vaak ziet.
Maar persoonlijk irriteer ik mij aan dat soort groepjes die vaak amper ruimte laten voor tegenliggers. (en mannen na wiel 5 niet eens doorhebben dat er tegenliggers zijn)
Slaap er een nachtje over en flans morgen iets in elkaar...input is natuurlijk altijd welkom.
Oow ja ik kom gewoon in mijn tour de tietema shirt en roze tietrit sokken...
De nieuwe zijn elektrisch en niet uit 1934 dus er zal wel iets getest moeten worden en schippers worden opgeleid. En deze nu ingebruiknemen terwijl de back up met normale motoren defect is, is ook niet echt handig. Daarmee krijg je geen betrouwbare dienstregeling om mogelijk gedoe met de scheepvaart nog maar niet te noemen als een pont halverwege stopt.La1974 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:45:
[...]
Meer dan een half jaar testvaren met een pont? Serieus? Hij moet van de ene oever naar de andere en weer terug. Hoe vaak kan je dat testen vraag ik me af..... Zal wel een doel hebben, ben geen expert maar ben oprecht benieuwd welke regelgeving daar achter zit.
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
https://www.bmc-switzerla...s/road/roadmachine-x.html
Gravel is er in Nederland juist plenty met alle heidegebieden.DDX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:54:
Gravelmeet is best lastig, het is niet dat je op veel gravel (zover je echt gravel in nederland hebt) naast elkaar kan fietsen.
En je hoeft op graveltracks natuurlijk niet de hele tijd in peloton te rijden, als je op een aantal plaatsen afspreekt om te 'hergroeperen'
Van een afstandje is het makkelijk roepen dat het onzin isFisico schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:15:
[...]
De nieuwe zijn elektrisch en niet uit 1934 dus er zal wel iets getest moeten worden en schippers worden opgeleid. En deze nu ingebruiknemen terwijl de back up met normale motoren defect is, is ook niet echt handig. Daarmee krijg je geen betrouwbare dienstregeling om mogelijk gedoe met de scheepvaart nog maar niet te noemen als een pont halverwege stopt.
een treffende spreuk
Die heidepaden heb ik hier ook vrij veel, maar die zijn in het weekend overbevolkt. Denk dat dat meer rond Hilversum (waar er ook veel zijn) nog veel erger is.Stoney3K schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:44:
[...]
Gravel is er in Nederland juist plenty met alle heidegebieden.
[YouTube: Strade Bianche of The Netherlands]
En je hoeft op graveltracks natuurlijk niet de hele tijd in peloton te rijden, als je op een aantal plaatsen afspreekt om te 'hergroeperen'dan kun je nog altijd als een groep touren.
We hebben wel heel veel onverhard, wat wel rustig is. Doubletracks, grindweggetjes, zand, etc. Maar of dat echt gravel is…maar in de Kroondomeinen kan je wel in een (klein) groepje fietsen.
@Nutterd ik ben inmiddels redelijk bekend binnen de Kroondomeinen, Loenermark en alles wat daar tussen ligt. Dus met routes kan wel helpen, al zijn de net gegeven links wel echt een mooi startpunt….
[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 08-06-2021 20:08 ]
Van dichtbij ook hoor, dat deed ik in een van mijn vorige banen namelijk418O2 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:44:
Van een afstandje is het makkelijk roepen dat het onzin is
Maar meestal is er wel een goede reden voor een bepaalde aanpak, al vind ik het soms wel wat te risicomijdend worden op sommige dossiers.
Nou, wel ietsje meer regelen dan dat alleen. Route verdelen onder de gegadigden. Startpunt met cafétje plannen, evt rustplaats onderweg en drankje/hapje op het eindpunt.McMiGHtY schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:34:
[...]
Ik zeg niet dat het onzin is maar wel dat ik benieuwd ben waarom zoiets een half jaar (130 werkdagen) moet duren.418O2 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:44:
[...]
Van een afstandje is het makkelijk roepen dat het onzin is
In mijn beleving is de dienstregeling van een veerpont niet heel complex.
Ik ben benieuwd waar mijn redenering mank gaat. Maar dat is hier gehele off-topic dus laat maar.
Heeft wellicht ook te maken met de update een paar dagen terug? Ik kreeg maandag standaard bij elke nieuwe pagina als flits een lijst met leden (ik denk mijn volgers/volgend). En veel pagina’s doen het niet en geven een foutmelding.Ypuh schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:20:
Strava heeft het lastig vandaag. Was ook wel weer te zien de afgelopen week. Het lijkt wel alsof iedereen nu pas uit hun winterslaap komt. De één 10kg zwaar, de ander 10kg lichter.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Eeuh? Die van 5 juni was volgens mij ook niet meer dan:Ramon 73 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:26:
[...]
Nou, wel ietsje meer regelen dan dat alleen. Route verdelen onder de gegadigden. Startpunt met cafétje plannen, evt rustplaats onderweg en drankje/hapje op het eindpunt.
- Waar starten we?
- Hoeveel KM ongeveer?
- Dit is de strava/komoot link naar de route.
En onderweg roep je vanzelf een keer "Ik heb appelgebak verdient!" en dan kijk je even waar je gaat zitten.
En toen we (in NH) weer terug waren, ging 75% wel een broodje eten, en de rest niet. Laten we zo'n spontaan ritje niet te moeilijk gaan maken hoor..
[ Voor 3% gewijzigd door McMiGHtY op 08-06-2021 21:38 ]
Oooh goodiebag! Toch leuk dat @ElGreco die in September initeerde..moeten we nu gewenste wielmaten doorgeven enzo?DDX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:29:
Je maakt het volgens mij moeiijker dan het is, maargoed goodie bag is altijd leuk
Alleen slecht dat ze niet even wat vaker bezemwagen langs sturen, maar weer wachten tot het straks echt een grote zandbak is.
En nog slechter dat ze deze plek hebben uitgezocht voor zo'n lopende duin...
Oplossingen die ze zoeken zijn fietspad omleggen of brug maken.
https://www.duinstreekcen...nen-afstappen-op-fietspad
Staatsbosbeheer is bekend met het probleem, maar denkt na over een oplossing op lange termijn, vertelt boswachter Samuelle van Deutekom. "Voor de natuur is dit een goed verhaal, maar het botst soms met de recreatie.” Volgens haar ging de verstuiving op een gegeven moment zo hard, dat het zinloos is om het zand nog langer met kleine machines weg te schuiven. "We willen nu aan de slag gaan met groter materieel en zoeken nog waar het zand naartoe kan. Omdat het N2000-gebied is, kunnen we het zand niet zomaar inladen en bijvoorbeeld op het strand storten.” Wanneer het pad vrij wordt gemaakt, kan ze nog niet zeggen. Er zijn voor de lange termijn drie oplossingen: een tunnel, een brug of de route omleggen. "Dat laatste ligt het meest voor de hand en we zoeken uit of dat mogelijk is.”
Dat is sowieso geen keuze stress.
Programmeren stelt ook niks voor, beetje met je vingers op toetsen drukken, dat kan toch iedereen.La1974 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:45:
[...]
Meer dan een half jaar testvaren met een pont? Serieus? Hij moet van de ene oever naar de andere en weer terug.
Een pontje moet waarschijnlijk voldoen aan regels omtrent personen vervoer. Die zijn echt!! streng denk maar aan vliegtuigen, maar ook treinen, trams etc hebben dit. Daarnaast als deze pont uniek gebouwd is, moet er misschien wel een soort type goedkeuring komen.
Als ik de persoon ben die een type goedkeuring stempel er op moet zetten, zeg ik ook niet. Ach wat doet dat ding nu de hele dag, beetje heen en weer varen
Als dat ding een ongeluk krijgt met een paar honderd man aan boord, mij niet bellen.
Bij schepen betekent een testvaart absoluut niet dat het af is.La1974 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:45:
[...]
Meer dan een half jaar testvaren met een pont? Serieus? Hij moet van de ene oever naar de andere en weer terug. Hoe vaak kan je dat testen vraag ik me af..... Zal wel een doel hebben, ben geen expert maar ben oprecht benieuwd welke regelgeving daar achter zit.
Voortstuwing en besturing kan inmiddels in orde zijn, maar de afbouw waarschijnlijk niet.
Vergelijk het maar met die fietsen die staan te wachten bij de LBS op die ene shifter
[ Voor 7% gewijzigd door MyrddinLXXIIX op 08-06-2021 22:52 ]
Dat is goed om te weten. Je hebt ze ook aan mij aanbevolen, Pyramiden ook.DieAnder schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:12:
[...]
Verder chapeau met je keuze! Ze getuigen van een goede smaak voor esthetiek (mijn opinie natuurlijk) en kwaliteit. Ik heb een paar setjes hoogglans (36 gaats, velgremmen), en ze blijven echt jaren lang mooi glimmen
Het spaken ga ik zeker niet zelf doen. Vlechtservice, die bij mij in de buurt zit, biedt 2 voor mij geschikte naven aan, een Tiagra en een Novatec. Maakt dat nog wat uit?
Nog een vraag: mijn huidige Sora voorderailleur is gemonteerd met een klemband. Kan ik een 105 voorderailleur met dezelfde klemband bevestigen?
Als die 105 klemband dezelfde diameter heeft als je zitbuis waar nu de Sora derailleur op zit dan past dat gewoon.nogeeninlog schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:58:
[...]
Nog een vraag: mijn huidige Sora voorderailleur is gemonteerd met een klemband. Kan ik een 105 voorderailleur met dezelfde klemband bevestigen?
Anders moet je kijken naar een 'braze-on' type derailleur en die dan met een klembandadapter bevestigen.
Zaterdag was het nog redelijk oké met inschrijvingen voor de trainingen en voor morgen is alles vol en zijn extra trainers nodig. Iedereen krijgt er inderdaad ineens zin in. Ik blijf wel benieuwd hoe de niveauverschillen de komende weken uitwerken op onze groepstraining. Gelukkig gaf iedereen in mijn groep aan evenveel of meer als anders te hebben gefietst.Ypuh schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:20:
Strava heeft het lastig vandaag. Was ook wel weer te zien de afgelopen week. Het lijkt wel alsof iedereen nu pas uit hun winterslaap komt. De één 10kg zwaar, de ander 10kg lichter.
Schuifmaat mee en opmeten:ZieMaar! schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:04:
[...]
We hebben wel heel veel onverhard, wat wel rustig is. Doubletracks, grindweggetjes, zand, etc. Maar of dat echt gravel is…maar in de Kroondomeinen kan je wel in een (klein) groepje fietsen.
Wel weer een goede reden voor een +1: sand bike, stone bike en crushed stone bike.
[ Voor 7% gewijzigd door Bacchus op 09-06-2021 07:52 ]
Al met al een erg mooi stuk daar:)
DDX schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:18:
Valt nog mee, opzich is het nu nog te fietsen. (mits er geen file met wandelaars is)
Alleen slecht dat ze niet even wat vaker bezemwagen langs sturen, maar weer wachten tot het straks echt een grote zandbak is.
En nog slechter dat ze deze plek hebben uitgezocht voor zo'n lopende duin...
Oplossingen die ze zoeken zijn fietspad omleggen of brug maken.
https://www.duinstreekcen...nen-afstappen-op-fietspad
[...]
Meh
Ik wil mijn bottom bracket schoonmaken maar heb niet de juiste sleutel...
Campa Chorus - 36x24T - 102mm ITA draad
Heb al een hoop gegoogled, maar lukt me dus niet om te achterhalen welke sleutel ik hiervoor nodig heb.
:strip_exif()/f/image/ISvobSECFmNzRSDzEgmPufNf.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze lijkt misschien te passen, maar ik zou graag iets meer bevestiging zien in de vorm van type draad of as.

Ander aandachtspuntje: de park tool heeft een sleutelmaat van 1", geen idee wat die jij linkt heeft maar is wel een aandachtspuntje want die maat heeft niet iedereen in de la liggen.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
[ Voor 7% gewijzigd door Nutterd op 09-06-2021 08:34 ]
Daarnaast, dacht ik laatst ook dat ik het zwaar te pakken had... voelde als flinke hooikoorts maar bleek achteraf toch Corona te zijn. Kortom, misschien even testen
op corona laten testen heb ik laten doen omdat ik het nog nooit zo heftig heb gehad als nu, dit was het gelukkig niet.pier87 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:45:
Hey @Nutterd ik heb ook altijd behoorlijk last van hooikoorts, begint bij mij al vroeg ivm berken allergie. Ik gebruik al vrij lang Mometason neusspray, kun je via de huisarts krijgen.
Daarnaast, dacht ik laatst ook dat ik het zwaar te pakken had... voelde als flinke hooikoorts maar bleek achteraf toch Corona te zijn. Kortom, misschien even testen
Iedereen bovenstaande link even checken aub.
Waarschijnlijk past dezelfde 'sleutel' als de sleutel waarmee je je cassette kan losmaken.
Overigens valt er volgens mij niks schoon te maken aan deze BB's. Het zijn complete cardridges die verder niet uit elkaar kunnen, als ik me goed herinner.

Inmiddels 5 of 6 van die trapasfittings liggen. Dacht dat ik ze met Shimano/SRAM en BSA30 allemaal wel had, maar er zijn er nog tien(tallen) zoals Praxis, T47, MegaExo etc. Steeds als je denkt ze allemaal gezien te hebben, komt er weer een nieuwe voorbij en ben je weer aan het wachten op het juiste gereedschap.
Mijn ervaring met deze cardridges waren niet bijzonder goed. Ze 'tikte' al snel en waren daarmee niet zo duurzaam als bedoelt.
Oja.. en ze waren loodzwaar..
Zoals @Ypuh aangeeft zijn we inmiddels vele standaarden verder, maar nogsteeds blijft de BB een zwak punt van menig fiets (m.i.).
Die van mij kraakt nu ook aan alle kanten, maar als ik dat zo hoor ga ik maar vast een nieuwe cartridge bestellen.MrBarBarian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:07:
Dit waren voor Campagnolo de opvolgers van de klassieke trapas met losse cups en kogellagers. Losse cups e.d. waren in principe prima, mits goed afgesteld en onderhouden. Met name afstellen was iets waar je even de tijd voor moest nemen.
Mijn ervaring met deze cardridges waren niet bijzonder goed. Ze 'tikte' al snel en waren daarmee niet zo duurzaam als bedoelt.
Zoals @Ypuh aangeeft zijn we inmiddels vele standaarden verder, maar nogsteeds blijft de BB een zwak punt van menig fiets (m.i.).
Ze waren voor mijn tijd, zo oudMrBarBarian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:07:
Voor racefietsen is het een verouderd systeem. Shimano is bombproof met hun 24mm stalen spindles, industriestandaard 6805 lagers en een plastic spacer die invreten voorkomt. Zelf ben ik wel fan van 6806 lagers met een 30mm as als stijver/lichter geheel, maar daar treedt wel iets meer slijtage van de spindle op.
Eigenlijk is er best wel wat keuze tussen goede BB systemen en heeft ieder systeem een paar voors en tegens. De redenen dat BB's kraken zijn vaak frame toleranties (is niet de #1, maar krijgt meestal wel de schuld), verkeerd of niet schoonmaken en regulier onderhoud. Vrijwel iedereen die ik ken vervangt de boel pas nadat het begint met kraken i.p.v. ervoor, al hoeft dat niet erg te zijn als het enkel de lagers betreft. Als het je cups zijn die kraken of het lager zit te vast/los in de cups en je rijdt er mee door, dan maak je het alleen maar erger. Zelf rij ik geen meter meer met die fiets wanneer het BB kraakt.
Volgens mij heb ik met ITA draad niet zoveel keuze in een andere BB oplossing, dus ik zal het met deze moeten doen. Het vaststellen van de kraak heeft wel even geduurd, dacht eerst dat het de pedalen waren, maar gisteren was wel duidelijk waar het vandaan kwam, nu dus indd gestopt met fietsenYpuh schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:27:
[...]
Ze waren voor mijn tijd, zo oud. De Wereldfietsers zweren bij dit soort vierkante trapassen. De voordelen zijn op zich ook wel duidelijk, je kunt er eigenlijk niets fout aan doen; ze zitten volgepropt met dik vet, het is een afgesloten systeem waar nauwelijks vocht/vuil bij kan, geen preload of andere afstelling en aan het einde van de levensduur kunt je met enkel schroefdraad er zo een nieuw lager in draaien en weer verder.
Voor racefietsen is het een verouderd systeem. Shimano is bombproof met hun 24mm stalen spindles, industriestandaard 6805 lagers en een plastic spacer die invreten voorkomt. Zelf ben ik wel fan van 6806 lagers met een 30mm as als stijver/lichter geheel, maar daar treedt wel iets meer slijtage op.
Eigenlijk is er best wel wat keuze tussen goede BB systemen en heeft ieder systeem een paar voors en tegens. De redenen dat BB's kraken zijn vaak frame toleranties (is niet de #1, maar krijgt meestal wel de schuld), verkeerd of niet schoonmaken en regulier onderhoud. Vrijwel iedereen die ik ken vervangt de boel pas nadat het begint met kraken i.p.v. ervoor, al hoeft dat niet erg te zijn als het enkel de lagers betreft. Als het je cups zijn die kraken of het lager zit te vast/los in de cups en je rijdt er mee door, dan maak je het alleen maar erger. Zelf rij ik geen meter meer met die fiets wanneer het BB kraakt.
Deze BB is dan wel weer een uitzondering. Omdat het een cartridge is die je als één geheel vervangt (cups + lagers + as, in een geschroefde shell) kun je er niets kapot aan maken. De kans dat de cartridge gaat wroeten in de BB shell is bijna nul en ook beschadig je de assen niet bij een stroef lager want die is onderdeel van de cartridge en gooi je ook weg. Kortom; bij deze is het niet-fietsen vooral een maatschappelijk verantwoorde keuze i.p.v. het voorkomen van verdere slijtageDeFeCt schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:33:
[...]
Volgens mij heb ik met ITA draad niet zoveel keuze in een andere BB oplossing, dus ik zal het met deze moeten doen. Het vaststellen van de kraak heeft wel even geduurd, dacht eerst dat het de pedalen waren, maar gisteren was wel duidelijk waar het vandaan kwam, nu dus indd gestopt met fietsen
[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 09-06-2021 10:37 ]
Azelastinemormegilmaster schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:40:
[...]
Een eerste, en goede, stap bij hooikoorts en eigenlijk elke luchtweggebonden allergie is ook een anti-histaminicum (dat is cetirizine, loratidine en deslartidine ook allemaal) nasaal toevoegen.
Levocobastine bijvoorbeeld is verkrijgbaar als druppel en spray (oog en neus). Als je een antihistaminicum systemisch gebruikt (pillen) zijn de slaperige effecten veel groter dan lokaal. Plus dat je met die spray al een hoop irritatie lokaal tegen bent.
Dit is allemaal via de huisarts overigens, je hebt een recept nodig. Maar als je anders niet kan fietsen, goed de moeite waard!
Al 20 jaar een abonnementje op Allergodil oogdruppels. Is er ook als neusspray. Voor de ogen een groot voordeel dat je het kunt inzetten op het moment dat je last hebt, dus niet preventief.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Helaas past die sleutel net niet, twee verschillende geprobeerd maar grijpt net nietMrBarBarian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:52:
@DeFeCt
Waarschijnlijk past dezelfde 'sleutel' als de sleutel waarmee je je cassette kan losmaken.
Overigens valt er volgens mij niks schoon te maken aan deze BB's. Het zijn complete cardridges die verder niet uit elkaar kunnen, als ik me goed herinner.

Ik heb ook nog zo'n cartridge in de octalink uitvoering in mijn oude "winter" fiets en die heeft het bij mij altijd vrij lang vol gehouden. Ook in echt slecht weer dus (gebruikte hem voor woon-werk). Inmiddels nog steeds in gebruik als vaste fiets voor op de Tacx en daar draait hij ook nog prima. Een keer vervangen een paar jaar terug, voor de zekerheid.MrBarBarian schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:07:
Dit waren voor Campagnolo de opvolgers van de klassieke trapas met losse cups en kogellagers. Losse cups e.d. waren in principe prima, mits goed afgesteld en onderhouden. Met name afstellen was iets waar je even de tijd voor moest nemen.
Edit: @DeFeCt misschien deze? Er staat bij dat hij voor campa trapassen is... https://www.bike-componen...cYq-SsaMZPIsaAsd8EALw_wcB
[ Voor 71% gewijzigd door Kluus op 09-06-2021 12:45 ]
Met respectievelijk fatbike wielen, 650b2,5", en houten velgen of rupsbanden?Bacchus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:50:
[...]
Schuifmaat mee en opmeten:Als de korrels tussen de 2 mm en 64 mm groot zijn en geen scherpe hoeken hebben is het grind (gravel), anders (kleiner) zand, (groter) steen of (scherpe hoeken) steenslag of split.
Wel weer een goede reden voor een +1: sand bike, stone bike en crushed stone bike.
https://www.12gobiking.nl...-bandenspanning-racefietsJovialgent schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:58:
Zonet nieuwe fietsbandjes gekocht Continental GP 5000 28 mm , iemand een idee hoeveel bar ik best erin blaas voor een fietser van 93 kg ?
Ik vind deze wel goed: https://axs.sram.com/guides/tire/pressureJovialgent schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:58:
Zonet nieuwe fietsbandjes gekocht Continental GP 5000 28 mm , iemand een idee hoeveel bar ik best erin blaas voor een fietser van 93 kg ?
In Nederland plenty, lokaal kan het heel, heel, heel schaars zijn.Stoney3K schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:44:
[...]
Gravel is er in Nederland juist plenty met alle heidegebieden.
Lastig. Het is een beetje kip/ei verhaal, maar het verdienmodel achter wielerploegen en sponsoring is simpelweg achterhaald. T.o.v. een F1 team of voetbalclub kost het relatief gezien bijna niets om een wielerploeg op de weg te houden (voor 10 miljoen per jaar kun je al een prima middenmotor op poten zetten), maar toch lijken zelfs ploegen als Quick-Step het toch ieder jaar redelijk lastig te hebben.McMiGHtY schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:56:
Wel een mooi initiatief: https://www.nederlandheefteenproteamnodig.nl/
Aan Jumbo kun je wel zien dat die er gewoon dikke knaken aan verdienen. Ook de overlap en synergie met de schaatsploeg is groot (ze delen veel verzorgers en de schaatsers fietsen ook veel als zomertraining).
Belangrijkste wat NL mist is breedtesport en een goede opleidingsploeg. Jumbo doet dat redelijk, maar één ploeg is te weinig voor ons land en de stap te groot. SEG en BEAT zijn goede aanvullingen/concepten, maar nog niet groot genoeg.
we hebben het tour de tietema cycling team toch? met Devin hebben ze de nieuwe Pogacar en met Josse in het Peleton had MvdP de sprints niet zo makkelijk gewonnen in Zwitserland hoor.McMiGHtY schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:56:
Wel een mooi initiatief: https://www.nederlandheefteenproteamnodig.nl/
getekend uiteraard
Ik weeg tegenwoordig zo'n 85 kg en rijd meestal met 6 bar in beide. Toen ik nog zwaarder (100+) was reed ik op 7 bar in beide en dat was voor mij prima. (Ter vergelijking, 25 mm en 23 mm pompte ik op to 8 bar)Jovialgent schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:58:
volgens mij zijn banden en bandenspanning heel erg persoonsgebonden, daarbij moet je ook nog rekening houden met of je tubeless rijd of niet.scraemus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:33:
[...]
Ik weeg tegenwoordig zo'n 85 kg en rijd meestal met 6 bar in beide. Toen ik nog zwaarder (100+) was reed ik op 7 bar in beide en dat was voor mij prima. (Ter vergelijking, 25 mm en 23 mm pompte ik op to 8 bar)
ik weeg zelf 85 en vind de bandjes het prettigst op +- 7 bar maar een vriend van mij weegt iets minder en zweert bij rond de 8-8.5 bar (niet tubeless maar gewoon op binnenbanden)
Ik rijd nog gewoon met binnenbanden, dat was inderdaad wel handig geweest om te vermeldenNutterd schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:35:
[...]
volgens mij zijn banden en bandenspanning heel erg persoonsgebonden, daarbij moet je ook nog rekening houden met of je tubeless rijd of niet.
ik weeg zelf 85 en vind de bandjes het prettigst op +- 7 bar maar een vriend van mij weegt iets minder en zweert bij rond de 8-8.5 bar (niet tubeless maar gewoon op binnenbanden)

Ik zit er zelf nog een beetje over te twijfelen qua fietskeuze, want mijn eerste keuze zou een middenklasse gravel zijn met Shimano GRX600. Maar je zit met die categorie fietsen gewoon met een enorme levertijd voor het komende jaar door de tekorten bij Shimano en de enorme vraag naar gravelbikes.mhr-zip schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:08:
[...]
In Nederland plenty, lokaal kan het heel, heel, heel schaars zijn.
Nu kan ik wel voor een meer all-road achtige fiets gaan kijken (zoals een Trek Domane of een Giant Contend AR) met een Shimano 105 groep, maar ik vraag me wel af of die voldoet voor de ritten waar ik hem voor wil gebruiken, niet alleen voor de weg, maar ook af en toe de makkelijke mountainbike-paden mee kunnen pakken. Ik woon hier vlakbij een groot heidegebied, dus daar verwacht ik wel de nodige kilometers op te maken.
De meeste van die allroad endurance fietsen kunnen bandjes aan van een 35mm of 38mm breed en daarna houdt het wel een beetje op.
[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 09-06-2021 16:40 ]
de Trek Domane schijnt wel heerlijk te crossen op gravel/onverhard en hier passen tot 38mm bandjes in voor zover ik begrepen heb, ik rij nu zelf op 35mm Pirelli gravel H's en kom hier goed mee uit de voeten en fiets alles. op een MTB zul je sneller rondkomen maar op een enkele keer een bruine vlek in de zeem komt het allemaal goedStoney3K schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 16:37:
[...]
Ik zit er zelf nog een beetje over te twijfelen qua fietskeuze, want mijn eerste keuze zou een middenklasse gravel zijn met Shimano GRX600. Maar je zit met die categorie fietsen gewoon met een enorme levertijd voor het komende jaar door de tekorten bij Shimano en de enorme vraag naar gravelbikes.
Nu kan ik wel voor een meer all-road achtige fiets gaan kijken (zoals een Trek Domane of een Giant Contend AR) met een Shimano 105 groep, maar ik vraag me wel af of die voldoet voor de ritten waar ik hem voor wil gebruiken, niet alleen voor de weg, maar ook af en toe de makkelijke mountainbike-paden mee kunnen pakken. Ik woon hier vlakbij een groot heidegebied, dus daar verwacht ik wel de nodige kilometers op te maken.
De meeste van die allroad endurance fietsen kunnen bandjes aan van een 35mm of 38mm breed en daarna houdt het wel een beetje op.
/edit: ok je had hem zelf al ge-edit naar 35mm en 38mm
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!
Andere topics:
- Voor ervaringen, discussie en vragen over fietscomputers, fietsroutes e.d. kun je terecht in dit topic:
Het grote fietscomputer topic - Voor ervaringen, discussie en vragen over Indoor Cycling, kun je terecht in dit topic:
Het grote indoor cycling topic - Voor alles rondom bikepacking: Het grote Bikepacking Topic
- Advies over welke fiets je het beste kunt kopen kun je beter in Verkeer & Vervoer vragen. Daar een nieuw topic openen werkt beter dan hier off-topic gaan.
- Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht:
Het grote fietskleding topic