Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 303 ... 693 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 13:49
stevens20 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:53:
[...]

Ik heb hier wel oren naar. Ik woon zelf in Zevenaar dus kan alledrie de routers zo oppakken.
Kluus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:23:
[...]

Nice, ik vind die giro rosa wel vooral op Arnhem gericht, de twee lange afstanden hebben de twee leuke klimmen in Nijmegen, maar al het andere moois slaat ie over.
In elk geval, hier staan ze: https://1drv.ms/u/s!AtUasfApX7FtiLo9q1sot9QcjU_V1g?e=cDOTNU

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36

Crazy D

I think we should take a look.

Michaelg schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:40:
[...]

Ja ik heb dit jaar de 160k variant gedaan, maar had graag het saaie gedeelte richting Zutphen over geslagen en wat meer rond Nijmegen gereden. (https://www.strava.com/activities/5295347340 )
Dus eigenlijk de hele noordelijke lus skippen en vervangen voor wat klimwerk in Nijmegen en je bent er :). Dan Heb je wel echt mooie route.
Grappig dat je dat saai vind. Ik vind dat een prachtig stuk. Vind het leuk dat je hier zowel wat mooie klimmetjes hebt, als de heerlijke oerhollandse dijken en platteland. Ze zouden m wat meer rechts van Doesburg moeten laten rijden om echt de mooie plattelandsweggetjes mee te laten pakken.

Rond Nijmegen is de Mokerkoning wel mijn favoriet.

Exact expert nodig?

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41
@Ramon 73

In Drachten, dan zit je in de Fryske Walden, betekent dat je daar met name de bebossing hebt. Als je een rechte lijn trekt op een kaart van Leeuwarden naar Groningen, boven die lijn heb je met name open landschap.

Rondom Drachten, Beetsterzwaag, Surhuisterveen, Burgum heb je met name meer begroeiing.

Vanuit Drachten zou je een rondje Lauwersmeer kunnen doen, zeker met dit weer en de noordelijke wind een aanrader. Ik denk dat het vanuit Drachten ongeveer 120 km is. Als je de exacte route wil weten moet je me even een PM sturen.

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:14
Ramon 73 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:10:
Nu weekje in Drachten, Friesland. Tips voor routes zijn welkom. Had al tourtje afsluitdijk willen doen maar dat is te ver voor een avondje.
Richting (noord)westen is het NP Alde Feanen (ofzo) wat een mooie omgeving is met ook wat aardige onverharde stukken. Daarnaast richting Friese (watersport)dorpen als Grou en Burgum/Sumar is een optie. Ook kan je nog richting zuid(oosten), rond Beetsterzwaag en Bakkeveen is het ook mooi groen allemaal.

Hoeveel km is een rondje voor een avond voor jou qua maximum?

Komoot

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:12
... Stevige plank gekocht die exact in de tas past qua breedte. Verhoging voor achterwiel geknutseld, snelspanners gaat stukje pvc buis omheen en die klikken in buisklemmen op de plank. Met 4 klemmen zit het strak genoeg om één geheel te vormen. Zelfs als ik de plank op zijn kop houd, valt de fiets er niet vanaf.
Nice. Ziet er uit als een goeie hack.
LOL, ik had #teamhoutenplank eigenlijk verwacht bij een discussie over zadels.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Kluus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:08:
Ik ben het best wel eens eens geweest met de quote van @Smultie die @rolandos582 aanhaalt, maar nu heeft @hoi1234 helemaal gelijk wat mij betreft ;).
Uitprinten en aan de muur @hoi1234, deze kan er mooi naast hangen!
Nu weekje in Drachten, Friesland. Tips voor routes zijn welkom. Had al tourtje afsluitdijk willen doen maar dat is te ver voor een avondje.
Beetsterzwaag, Appelscha, Bakkeveen, Norg, Veenhoop, Burgermermeer, Lauwersoog, Dokkumer Grootdiep. Je hoeft niet eens echt je best te doen voor een mooie route. De wat mooiere binnendoor/fietsweggetjes zijn wel iets lastiger te vinden maar teveel om op te noemen.

Hier wat inspiratie:
- https://www.strava.com/activities/924986873
- https://www.strava.com/activities/2730679351
- https://www.strava.com/activities/699006444

Als je bij m'n ouders op de oprit staat en niet zo lomp doet als hier op het forum soms, dan kun je vast nog wel een bak koffie krijgen ook :+.

[ Voor 55% gewijzigd door Ypuh op 07-06-2021 10:02 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:58

pro_6or

amateur_60r

stevens20 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 00:53:
[...]

Ik heb hier wel oren naar. Ik woon zelf in Zevenaar dus kan alledrie de routers zo oppakken.
zijn allemaal prima routes idd. Rijd ze wekelijks. Mooie uitzichten, weinig gevaar en weinig stoppen.

een treffende spreuk

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:58

pro_6or

amateur_60r

Crazy D schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Grappig dat je dat saai vind. Ik vind dat een prachtig stuk. Vind het leuk dat je hier zowel wat mooie klimmetjes hebt, als de heerlijke oerhollandse dijken en platteland. Ze zouden m wat meer rechts van Doesburg moeten laten rijden om echt de mooie plattelandsweggetjes mee te laten pakken.

Rond Nijmegen is de Mokerkoning wel mijn favoriet.
Dat stuk van Brummen naar Zutphen is weldegelijk saai idd. Eenmaal op de terugweg langs de ijssel is het wel weer mooi.

een treffende spreuk

• Ypuh
  • Nu online
Eerste aflevering van een nieuwe podcast van onze vrienden van Cycloworld (@havana). Nog niet geluisterd, maar ben erg benieuwd.

Ondanks de wildgroei aan fiets gerelateerde podcasts, heb ik bij velen het idee toch niet (meer) bij de doelgroep te behoren. De ene helft is gericht op de romantiek rondom de sport, terwijl romantiek bij mij ver te zoeken is. De andere helft is vooral gericht op beginners met veelal in de herhaling vallende 'Canyon/Specialized fietsen zijn goed' en 'je moet blokken trainingen doen en Clif bars eten om beter te worden'.

Er is wat mij betreft maar één Podcast die er met kop en schouders bovenuit steekt en dat is De Rode Lantaarn. Naast dat ze de koers op een fijne manier analyseren, zijn het qua taal/woordspelingen en humor ook gewoon leuke gasten om naar te luisteren. LSRF heb ik een beetje een haat/liefde verhouding mee, omdat ze qua onderwerpen en gasten wel een top concept hebben. Eervolle vermelding gaat naar Mapmeisters, al merk je daar wel dat de productiewaarde een heel stuk lager ligt en het meer een hobby is (luister er ook amper naar, maar qua concept wel leuk dat ze niet echt over de koers praten, maar juist onderwerpen als Veloviewer, routes maken, lange tochten etc. zonder alle commercie).

Qua doelgroep sluit ik het meeste aan bij Cycloworld. Heb ook wel het idee dat o.a. Frank en Herman wel weten wat wij wel (of juist niet) willen horen. De balans tussen waar ga je de diepte in en hoe bereik je een zo groot mogelijk publiek is daarin wel interessant. Benieuwd wat ze er van gaan maken!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-11 10:49

McMiGHtY

- burp -

mapmeisters is een beetje stil de laatste tijd.

Ga Cycloworld is luisteren.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• jochy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-11 16:36
Ypuh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:10:
Eerste aflevering van een nieuwe podcast van onze vrienden van Cycloworld (@havana). Nog niet geluisterd, maar ben erg benieuwd.

Ondanks de wildgroei aan fiets gerelateerde podcasts, heb ik bij velen het idee toch niet (meer) bij de doelgroep te behoren. De ene helft is gericht op de romantiek rondom de sport, terwijl romantiek bij mij ver te zoeken is. De andere helft is vooral gericht op beginners met veelal in de herhaling vallende 'Canyon/Specialized fietsen zijn goed' en 'je moet blokken trainingen doen en Clif bars eten om beter te worden'.
Heb je de Tweewielers podcast al eens geluisterd? Wat mij betreft hele fijne mix van alles wat er bij fietsen komt kijken. Beetje zoals Mapmeisters, maar dan wat professioneler. Alleen over de koers wordt nauwelijks gesproken, maar daar zijn genoeg andere podcasts voor..

Zelf ga ik Cycloworld en de Rode Lantaarn maar eens proberen.

• pier87
Ben het eigenlijk helemaal met je eens @Ypuh

De rode lantaarn is mijn favoriete podcast, mooie woordgrappen die je eigenlijk alleen herkent door regelmatig te luisteren, Oeroeboeroe, Flugeltje, Dokter Potzo, Jung Bubbels of de Carcelara ;) of de brandweer van Made.
En ik moet zeggen dat ik het vaak kan vinden in koers voorspellingen of analyses.

LSRF is wat mij betreft wat teveel een hype aan het worden, ze wisselen leuke podcasts af met echt mindere. Sommige gasten zijn dan wel weer erg leuk. Zo kan ik de humor en de anekdotes van Thomas Dekker wel waarderen. Maar het gaat soms ook wat richting reclame achtige podcast.

De mindere podcast vind ik dan weer ''de Grote plaat'', met John den Braber en Johannes Sigmund de zanger van Blaudzun. De monotome, slome manier van praten doet mij echt afhaken. Daarnaast irriteerde ik me enorm aan het cadeautje wat ze elke uitzending weggeven, dan geven ze zo'n fietsenstandaard weg om je fiets in de garage op te hangen, maar aan wie geven ze dit elke uitzending weg? Aan de gasten van de show, dit zijn altijd bekende wielrenners oid die alles thuis vaak keurig op orde hebben. Iets van artivelo geloof ik.

Maar ik ben het met je eens, wordt wat een overkill aan podcasts. De kopgroep kan ik ook erg waarderen tijdens de TdF of de Giro.

• Ypuh
  • Nu online
jochy schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Heb je de Tweewielers podcast al eens geluisterd? Wat mij betreft hele fijne mix van alles wat er bij fietsen komt kijken. Beetje zoals Mapmeisters, maar dan wat professioneler. Alleen over de koers wordt nauwelijks gesproken, maar daar zijn genoeg andere podcasts voor..

Zelf ga ik Cycloworld en de Rode Lantaarn maar eens proberen.
Toevallig dit weekend een eerste aflevering geluisterd, nadat @mhr-zip hem volgens mij al meermaals getipt heeft. Enerzijds voelde het alsof ik zo bij mijn wielervrienden op het terras aanschoof, anderzijds doe ik dat ook daadwerkelijk 3-4x in de week, dus heb ik niet echt iets nieuws gehoord (o.a. dat ze 200km gefietst hebben, paar nieuwe gemeentes afgevinkt, halverwege al redelijk stuk zaten, eentje afgesproken had met Steven de Jongh die toch ff 2 km/u harder fietst etc). Zal wel wat meer afleveringen gaan luisteren en qua stem redelijk fijn en niveau inderdaad vergelijkbaar, maar hoop wel iets meer te horen dan alleen de keek op de week.

Als ik het nu zo opsom is het nog best lastig om de juiste content te bedenken, je eigen 'identiteit' te krijgen, doelgroep te binden en dat ook nog op een leuke manier te presenteren. Wat onderwerpjes als schijfremmen, routes maken, fietsonderhoud zijn al wel redelijk uitgekauwd, dus je moet wel iets van gasten/actualiteiten/bijzondere ervaringen behandelen. Voor Cycloworld moet dat nog wel te doen zijn met bijv. de Marmotte of andere populaire evenementen en alles daarom heen.

@pier87 De Tijger op de tak, Gurka en Agastana zijn toch wel mijn favorieten :+. Nu met de Mobi's docu is ook weer genieten!

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 07-06-2021 11:44 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

pier87 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:26:
Ben het eigenlijk helemaal met je eens @Ypuh

De rode lantaarn is mijn favoriete podcast, mooie woordgrappen die je eigenlijk alleen herkent door regelmatig te luisteren, Oeroeboeroe, Flugeltje, Dokter Potzo, Jung Bubbels of de Carcelara ;) of de brandweer van Made.
En ik moet zeggen dat ik het vaak kan vinden in koers voorspellingen of analyses.
Je vergeet "Het monument".

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-11 08:26
Het Tijdperk is mijn favoriet :)

Read the code, write the code, be the code!

• Ypuh
  • Nu online
Of waar je de laatste afleveringen mee dood gegooid werd; de fluisteraar. Normaal gesproken zou ik gek worden van zo'n uitgemolken grap, maar zit nu iedere keer weer te gniffelen. Als die man (Hugh Carthy) ooit naar Nederland komt zal die zich ook maar vreemd aangekeken voelen.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 20:23

Fisico

by Fabian

De Rode Lantaarn is extra leuk als Frank Heinen erbij is, die zorgt toch net voor de beetje verdieping en de droge humor. Ik vind hem altijd wel een aanvulling en lees zijn verhalen ook graag. Verder hou ik ook wel van flauwe woordgrappen en bijnamen dus die podcast luister ik wel graag.

Tweewielers voelt altijd als de club om de hoek. De heren zijn van mijn leeftijd, ze hebben het veel over Utrecht en het kleine geluk en leed dat wielrennen heet. Martijn is natuurlijk de man achter de rebus van de avondetappe dus what is not to like? Geen pretenties en ook geen echt doel met de podcast, lekker eens per twee weken een beetje babbelen.

De grote plaat vind ik dan weer wel geweldig, lekkere muziek, leuke gasten en aardig koers inzicht. John heeft er wel kijk op en Johannes is een romanticus en dat is ook wel fijn. En we hebben dezelfde LBS, dat ook nog. Hun reclame is ook overduidelijk, want hoe zat het ook alweer met die uitwisselbaarheid van de pedalen van Garmin?

Voor de actualiteiten pak ik in het wiel van Hidde en Thijs mee, zeker als ze het kort houden is het een fijne voor de doordeweekse avond. Ik vond het met TD altijd fijn, maar Theo Bos doet het ook lekker. Goede analyses en Hidde is een echte presentator en laat de deskundigen aan het woord. Daar kan iemand nog iets van leren (zie onder).

Tijdens de grote rondes is de kopgroep echt een feest. Het routeboek van Martijn, renner 69, de demarrage van de Mart en zijn gespeelde tegenzin bij de natte vinger. Dat alles met Joost erbij en vaak nog een leuke oud-wielrenner (Tank of Boogie) en ik vermaak met er echt bij. Ik denk dat alleen de Rode Lantaarn mij meer laat lachen tijdens de wandelingen door de stad.

De haat/liefde met LSRF heb ik wel genoeg uitgesproken. Ik ben wel redelijk fan van TD dus die maakt heel veel goed, maar bij 30 minuten Cotton of Soft Cotton van onze hang around Stevie ben ik echt klaar. Ik heb ze dan ook al een poosje niet gehoord.

Afgehaakt ben ik bij THEMOVE, Dat begon echt leuk en soort van bescheiden met Lance en toen kwam Johan erbij voor de analyses, die echt spot on waren het eerste jaar. En vervolgens werden de reclames langer en langer en werd Lance ook weer de 'boss' die hij altijd was.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:53
Enige wat ik toe te voegen heb aan de tips die je inmiddels al gekregen hebt: neem wat muntgeld mee. Er is in die contreien een reële kans dat je op een pondje stuit. Mooi moment om even wat te eten, maar ze kosten wel een Euro (of 2) om mee over te kunnen.

• pier87
Goofman schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:13:
[...]

Enige wat ik toe te voegen heb aan de tips die je inmiddels al gekregen heb: neem wat muntgeld mee. Er is in die contreien een reële kans dat je op een pondje stuit. Mooi moment om even wat te eten, maar ze kosten wel een Euro (of 2) om mee over te kunnen.
Heb je voornamelijk in Zuid West Fryslan, maar dat kan tegenwoordig ook allemaal met de pas betaald worden ;)

• Goofman
pier87 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:15:
[...]

Heb je voornamelijk in Zuid West Fryslan, maar dat kan tegenwoordig ook allemaal met de pas betaald worden ;)
Kijk, zo leer ik ook nog eens iets.
Ik heb de laatste jaren die pondjes (inderdaad vooral ten westen van Drachten) zoveel mogelijk vermeden. Dan fietste ik er maar gewoon omheen ;-)

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:46
Hier ook fan van de Rode Lantaarn, de humor, het anfühlen und verstehen, het theoretisch kader en woord grappen zorgen voor de juiste mix tussen wielerpraat en entertainment.

Daarnaast vind ik de podcast Slimmer presteren ook altijd leuk om te luisteren, vooral als ze wat fiets mythes onderuit halen doormiddel van goed onderzoek.

Helaas knap ik op 1 of andere manier af op LSRF, het gaat dan vooral om Stefan. Als ik zijn stem hoor krijg ik al een naar gevoel. Dit zal vast aan mij liggen. Ik kijk wel graag naar de insta van Laurens en Thomas (zeker nu ze in Amerika zijn)

• Ypuh
  • Nu online
pier87 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:15:
[...]

Ik ken er eigenlijk maar eentje in die regio op de Veenhoop. Wist uberhaupt niet dat die dingen bestonden tot ik tussen de Lek en de Waal kwam te wonen. Dacht de eerste keer bij de brug van Vianen 'ik sla deze wel ff over en pak de volgende', om vervolgens bij Rhenen uit te komen met 80 kilometers meer dan gepland. Sindsdien wel een paar losse euro's in m'n achterzak.
Cormo schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:29:
Hier ook fan van de Rode Lantaarn, de humor, het anfühlen und verstehen, het theoretisch kader en woord grappen zorgen voor de juiste mix tussen wielerpraat en entertainment.
Nu ik er zo over nadenk heb ik al een tijdje geen discussie meer gehoord over de hegemoniale stabiliteitstheorie theorie. Die lijkt me ook weer enigszins hersteld nu Jumbo toch weer wat fletser oogt, Ineos weer wat sterker en Pogacar een beetje buiten beeld (alleen in de Tirreno stak die z'n kopje even op).

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 21:42
Goofman schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:27:
[...]

Kijk, zo leer ik ook nog eens iets.
Ik heb de laatste jaren die pondjes (inderdaad vooral ten westen van Drachten) zoveel mogelijk vermeden. Dan fietste ik er maar gewoon omheen ;-)
Pondjes vermijden is altijd goed, we hebben het hier overigens al een tijdje over kilo's hè, die je mee moet zeulen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:44
Ypuh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Toevallig dit weekend een eerste aflevering geluisterd, nadat @mhr-zip hem volgens mij al meermaals getipt heeft. Enerzijds voelde het alsof ik zo bij mijn wielervrienden op het terras aanschoof, anderzijds doe ik dat ook daadwerkelijk 3-4x in de week, dus heb ik niet echt iets nieuws gehoord (o.a. dat ze 200km gefietst hebben, paar nieuwe gemeentes afgevinkt, halverwege al redelijk stuk zaten, eentje afgesproken had met Steven de Jongh die toch ff 2 km/u harder fietst etc). Zal wel wat meer afleveringen gaan luisteren en qua stem redelijk fijn en niveau inderdaad vergelijkbaar, maar hoop wel iets meer te horen dan alleen de keek op de week.

Als ik het nu zo opsom is het nog best lastig om de juiste content te bedenken, je eigen 'identiteit' te krijgen, doelgroep te binden en dat ook nog op een leuke manier te presenteren. Wat onderwerpjes als schijfremmen, routes maken, fietsonderhoud zijn al wel redelijk uitgekauwd, dus je moet wel iets van gasten/actualiteiten/bijzondere ervaringen behandelen. Voor Cycloworld moet dat nog wel te doen zijn met bijv. de Marmotte of andere populaire evenementen en alles daarom heen.

@pier87 De Tijger op de tak, Gurka en Agastana zijn toch wel mijn favorieten :+. Nu met de Mobi's docu is ook weer genieten!
Je hebt informatieve podcasts en vermakelijke podcasts.

Tweewielers podcast hoort bij het laatste. Het maakt stofzuigen, autoritjes, etc een stuk leuker voor mij.

Ik heb persoonlijk helemaal niks met "de koers", daar hebben ze het gelukkig nooit over. Verder prima gemaakt en Herman en Martijn hebben genoeg media ervaring.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fisico schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:02:
De Rode Lantaarn is extra leuk als Frank Heinen erbij is, die zorgt toch net voor de beetje verdieping en de droge humor.
Grappig, ik vond het juist totaal niet werken met Frank Heinen erbij tijdens de Giro.
Imho was veel te duidelijk te merken dat Jonne zwaar idolaat is van Frank.
Ook miste ik Tim de afgelopen weken.

Zo zie je maar, smaak verschilt. Gelukkig maar :)

Overigens kan ik Frank dan weer erg waarderen als columnist/schrijver.

[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 07-06-2021 12:55 ]

• Fisico

Fisico

by Fabian

Helaas knap ik op 1 of andere manier af op LSRF, het gaat dan vooral om Stefan. Als ik zijn stem hoor krijg ik al een naar gevoel. Dit zal vast aan mij liggen. Ik kijk wel graag naar de insta van Laurens en Thomas (zeker nu ze in Amerika zijn)
Nee hoor dat ligt zeker niet aan jou. Zodra zijn opgezwollen reclamestem aangaat bij de intro en reclames begint de ergernis bij mij al. Die wordt nog erger als hij met een opgezwollen zwellichaam onder de tafel zit te vertellen over zijn spannende fietsverhalen. Nee Stevie het interesseert niemand dat jij Jos bijna de hekken in reed of dat jij eerder op de hatseflats boven was dan Lau.
Smultie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:53:
[...]

Grappig, ik vond het juist totaal niet werken met Frank Heinen erbij tijdens de Giro.
Imho was veel te duidelijk te merken dat Jonne zwaar idolaat is van Frank.
Ook miste ik Tim de afgelopen weken.

Zo zie je maar, smaak verschilt. Gelukkig maar :)

Overigens kan ik Frank dan weer erg waarderen als columnist/schrijver.
Oh ik dacht dat hij vooral idelaat was :+ Ik vond het vooral lekker dat het zo gierend uit de klauw liep zonder de Gier erbij. Aflevering van twee uur inclusief een boekenrubriek, echt een feestje. Een van de boeken gelijk bij een vriendin uit de kast gehaald, dus dat kwam mooi samen.

• scraemus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 16:23
Herkenbaar, ik vind zijn stem inderdaad ook vervelend en ik vind het ook leuker als ze de podcast met TD doen die brengt wat meer humor naar de tafel imho...

Daarnaast ben ik nieuw op dit GOT topic (nooit geweten dat die er was, ook niet echt naar gezocht to be honest), maar ga zeker vaker posten!

https://www.strava.com/athletes/5891551

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:12
Even een opmerking als taalpurist:
Pont = veerboot
Pond = 500 gram

Dus als je zegt dat je pondjes gaat vermijden, betekent het dus dat je bezig bent met afvallen :)

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
EdwinW schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:15:
Even een opmerking als taalpurist:
Pont = veerboot
Pond = 500 gram

Dus als je zegt dat je pondjes gaat vermijden, betekent het dus dat je bezig bent met afvallen :)
Wat opzich voor meer dan 50% van de NL bevolking zeker een goed idee is ;)

iRacing Profiel

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:30
[...]

Enige wat ik toe te voegen heb aan de tips die je inmiddels al gekregen hebt: neem wat muntgeld mee. Er is in die contreien een reële kans dat je op een pondje stuit. Mooi moment om even wat te eten, maar ze kosten wel een Euro (of 2) om mee over te kunnen.
Hier (bij stichting de Maasveren) kosten de pontjes iets van een euro oid. Maar tegenwoordig allemaal contactloos betalen. Voor nood heb ik altijd wat briefgeld achter het hoesje van mijn telefoon. Kan je het ook nooit vergeten, en handig als de electronica het ooit eens laat afweten.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10 10:04
Gisteren een rondje Flevoland gedaan om daar alle gemeentes mee te pakken. Terug vanuit Urk naar Lelystad zagen we bij Lelystad in de verte een aantal ambulances en politie staan. Rustig om de ambulance gereden, lag er - raar genoeg - water op de weg. Wat ik begreep een wielrenner tegen het paaltje aangereden. Pas toen we door het water reden kwamen we erachter dat het dus niet alleen maar water was, maar ook nog bloed.

Na beetje zoeken lijkt dit het zijn: https://flevopost.nl/arti...et-fiets-in-lelystad.html

Hopelijk is hij/zij in orde. En voor iedereen die hier mee leest: blijf opletten en elkaar waarschuwen voor obstakels.

• MaSw85
Qua podcasts luister ik inderdaad ook het liefst naar de Rode Lantaarn vanwege eerder genoemde redenen: Goede analyse en vooruitblik, de (terugkerende) droge humor en hoe ze elkaar daar in aanvullen. LSRF trek ik ook nog wel. Stevie wordt wel steeds vervelender, Thomas neemt 'm vaak wel even in de zeik.

Eerder heb ik ook nog wel Arriere de la Course geluisterd, maar dat is vooral analyse en af en toe een gast.
scraemus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:14:
[...]

Herkenbaar, ik vind zijn stem inderdaad ook vervelend en ik vind het ook leuker als ze de podcast met TD doen die brengt wat meer humor naar de tafel imho...

Daarnaast ben ik nieuw op dit GOT topic (nooit geweten dat die er was, ook niet echt naar gezocht to be honest), maar ga zeker vaker posten!
Jammer dat je dit topic niet eerder hebt ontdekt want Het grote - 5 juni Tweakers Social Ride- Topic is net geweest...

[ Voor 42% gewijzigd door MaSw85 op 07-06-2021 13:47 ]

Komoot

• Ypuh
  • Nu online
Leukste aan Stefan is dat ie niet mee mocht naar Dirty Kanza.

@Smultie Eens. Ik vond Frank Heijnen op zich wel een leuke toevoeging, maar niet direct een match. Willem en Tim lukt het ook om vanuit de achtergrond hun humor, inzichten en mening op een leuke manier over te brengen, waar Jonne en Frank het wat nadrukkelijker proberen/forceren. Qua dynamiek voelde dat tijdens de Giro iets minder aan, maar zoiets moet ook gewoon wennen/groeien. Op zich vond ik de podcasts dat ze met 2 van de 3 deden vaak ook wel prima, al is het leukste gewoon de originele 3. In de toekomst zouden ze van mij ook wel met z'n 4 een beetje mogen wisselen.

Is het een idee om een Wielerpodcast topic te maken? Een overzicht van welke podcasts er zijn, een speciaal hoekje voor het pispaaltje/hangaround Stevie Thunderbolt en nabeschouwing? Napraten op het napraten?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:51
[...]

En een pinpas is soms ook wel handig.
Bij sommige pontjes accepteren ze tijdelijk geen contact geld. (maassluis bijvoorbeeld)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Eigenlijk altijd (als ik m'n telefoon bij me heb) iets van contant geld bij me, en een pinpas, en als het moet kan ik ook met m'n horloge betalen.

Wat mij altijd bijstaat is dat je minimaal een tientje in cash bij je moet hebben, dan kun je altijd koffie met appelgebak doen..

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-11 14:52

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Leuk podcasts!

Mijn favoriete podcasts in niet willekeurige volgorde:

-de rode lantaarn
-tweewielers
-in het wiel
-lsrf

Afgehaakt ben ik bij de grote plaat.

Cycloworld ga ik wel proberen ziet er opzich goed uit!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• nomar109
  • Laatst online: 12:01
DDX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:51:
[...]

En een pinpas is soms ook wel handig.
Bij sommige pontjes accepteren ze tijdelijk geen contact geld. (maassluis bijvoorbeeld)
Ik vind het zo onhandig dat de meeste pondjes alleen maar contant geld willen en geen mogelijkheid hebben voor contactloos betalen. Wat mij betreft zou contant betalen juist de uitzondering moeten zijn.

• DDX
Gewoon gratis voor fietsers, zoals Noordhollands kanaal :)
Maar als je dan moet betalen, bied dan beide opties aan.
Lijkt me ook niet handig voor buitenlanders die langs Maassluit komen bijvoorbeeld.

Schoonhoven ook wel grappig, was vorig jaar 90 cent dacht ik en als je met pin betaalde 1 euro.
En ja ik heb toen gewoon met pin betaald, scheelt weer wisselgeld ed.

• MrBarBarian
WaSteiL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:46:
Wat ik begreep een wielrenner tegen het paaltje aangereden.

Na beetje zoeken lijkt dit het zijn: https://flevopost.nl/arti...et-fiets-in-lelystad.html

Hopelijk is hij/zij in orde. En voor iedereen die hier mee leest: blijf opletten en elkaar waarschuwen voor obstakels.
Ik vraag me dan ook regelmatig af waarom al die paaltjes en andere obstakels op fietspaden worden gezet.

Volgens mij weegt de toegevoegde waarde heel vaak niet op tegen het toegenomen gevaar.

iRacing Profiel

• DDX
Er zal maar opeens een auto over het fietspad gaan rijden, regeltjes...
Net zoals ze tig verkeersborden moeten neerzetten om alle regeltjes uit te leggen.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-11 13:50
@MrBarBarian Naar mijn beleving komen er steeds minder paaltje op de fietspaden. In mijn omgeving zijn er de laatste jaren veel weggehaald of vervangen voor versmallingen aan de bermkant.

Flickr - Strava

Verwijderd

DDX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:13:
Er zal maar opeens een auto over het fietspad gaan rijden, regeltjes...
Net zoals ze tig verkeersborden moeten neerzetten om alle regeltjes uit te leggen.
Nouja dit, anders krijg je van die mensen die het TOCH gaan doen.

Gister nog even wezen peddelen, wederom 32km. Op dit tempo haal ik de 400km challenge wel _/-\o_

De verleiding om elke rit harder te willen is zo groot :+ Maar ik houd maar in gedachte dat ik eerst m'n zitvlees en m'n gewrichten moet laten wennen. Snelheid komt later wel.

• Ypuh
  • Nu online
De Fietsersbond voert al jarenlang actie tegen deze paaltjes die te voorkomen vallen veroorzaken (wij wielrenners zijn niet de enige fietsers die hier last van hebben). Het schijnt nogal een simpele/goedkope manier te zijn om ongewenst verkeer te weren, maar ze veroorzaken meer ongelukken dan ze hinder voorkomen. Er zijn veiligere oplossingen, maar daar moet dan iemand daadwerkelijk over nadenken en daar zijn gemeenten niet zo goed in.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 07-06-2021 14:23 ]

• DDX
GWBoes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:16:
In mijn omgeving zijn er de laatste jaren veel weggehaald of vervangen voor versmallingen aan de bermkant.
Ik weet nou niet of zo'n versmalling nou echt veilig is.
Beetje zelfde als van die mooie stoepranden bij rotondes om te zorgen dat fietsers langs de rand blijven fietsen. (en dan 2 haakse bochten moeten maken)

• MrBarBarian
GWBoes schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:16:
@MrBarBarian Naar mijn beleving komen er steeds minder paaltje op de fietspaden. In mijn omgeving zijn er de laatste jaren veel weggehaald of vervangen voor versmallingen aan de bermkant.
Beetje regen in de drup.

Helaas zijn paaltjes niet het enige probleem. Er zijn ook nog stoeprandjes (kan je heerlijk tegen hangen en vallen), versmallingen (mooie aanvaring met een tegenligger), bochtjes (zeker als je moet oversteken zijn die geweldig. Moet je achterstevoren op je fiets gaan zitten om te kijken of er niks aan komt), stukjes kasseien (duinpad geloof ik), van die 'golven' in het wegdek (geen idee wat die moeten doen, Vertragen doen ze iig niet), etc etc...

iRacing Profiel

• scraemus
MaSw85 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:47:
Jammer dat je dit topic niet eerder hebt ontdekt want Het grote - 5 juni Tweakers Social Ride- Topic is net geweest...
De reden dat ik dit ontdekte is omdat mijn Strava-feed 2 personen uit de GoT Ride Groningen liet zien met de title GoT Social Ride O-)

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:02
scraemus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:29:
[...]

De reden dat ik dit ontdekte is omdat mijn Strava-feed 2 personen uit de GoT Ride Groningen liet zien met de title GoT Social Ride O-)
Oehhh, wie wie! O-)

• scraemus
Ene Jan C (strava naam) en Arno E. Beide heren wel mee gefietst tijdens ritjes van T.C. Het Trapstel.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10 10:04
MrBarBarian schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:10:
[...]

Ik vraag me dan ook regelmatig af waarom al die paaltjes en andere obstakels op fietspaden worden gezet.

Volgens mij weegt de toegevoegde waarde heel vaak niet op tegen het toegenomen gevaar.
Absoluut waar, ik heb de plek nog even opgezocht op streetview en dit is er eentje in die categorie. Ik zou niet inzien waarom een auto hierin zou willen rijden en als ze dat willen dan gaan ze alsnog wel stukje via het gras.

Streetview

Wat je hier niet ziet is het hoogteverschil. Als je vanaf de kant van Urk komt dan loopt de weg omhoog. Dus wat doe je als wielrenner : je maakt even wat snelheid, eenmaal bijna boven let je vooral op het kruisende verkeer en dan ga je naar beneden. Dat paaltje zie je dan heel erg makkelijk over het hoofd.
Met de aflopende weg is het ook gewoon lastig om te reageren. Kortom: dit paaltje hoort daar niet.

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

scraemus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:41:
[...]

Ene Jan C (strava naam) en Arno E. Beide heren wel mee gefietst tijdens ritjes van T.C. Het Trapstel.
Ha leuk, je hebt wat gemist zaterdag. Arno ken in daar ook van idd, geen idee wie jij bent overigens O-)

Si vis pacem, para bellum

• scraemus
Ex Nunc schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:22:
[...]

Ha leuk, je hebt wat gemist zaterdag. Arno ken in daar ook van idd, geen idee wie jij bent overigens O-)
You can call me Rory :*)

• Ypuh
  • Nu online
WaSteiL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:49:
Ik zou niet inzien waarom een auto hierin zou willen rijden e
Waar een weg is, is een wil is mijn ervaring. Er valt veel (negatiefs) te zeggen over de vele paaltjes, maar ze doen hun werk wel. Je kunt de donder zeggen op dit soort taferelen. Misschien niet dagelijks of wekelijks, maar laat het er iedere 2-3 jaar eentje zijn dat er weer hulptroepen aan te pas moeten komen om het ongedaan te maken. Dan is een paaltje goedkoper (om maar te zwijgen over ergere ongelukken).

• DDX
WaSteiL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:49:
[...]

Absoluut waar, ik heb de plek nog even opgezocht op streetview en dit is er eentje in die categorie. Ik zou niet inzien waarom een auto hierin zou willen rijden en als ze dat willen dan gaan ze alsnog wel stukje via het gras.
Tomtom zegt sla rechtsaf en als je niet bekend bent...

Gisteren op dijk/langs Noordzee bij Den-Helder reed ook opeens een auto op het 'fietspad'
Hier ongeveer ;
https://goo.gl/maps/qgpqXEnL8Q3vrAYU6

Grappig dat op deze foto mensen netjes naast fietspad wandelen.
Gisteren liepen ze gewoon 4 breed op fiets gedeelte en dan gek kijken als je loopt te bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 07-06-2021 15:45 ]

• EdwinW
@Ypuh Geloof me, maar om dat betreffende gravelpad te bereiken, staan er voor dat pad al de nodige paaltjes opgesteld. Het kan niet anders dan dat iemand a) straalbezopen is of b) onder invloed van verdovende middelen: https://goo.gl/maps/FL3vbXay6YC9iF6i6

• Bacchus
  • Laatst online: 14-11 11:40
Ypuh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:33:
[...]

Waar een weg is, is een wil is mijn ervaring. Er valt veel (negatiefs) te zeggen over de vele paaltjes, maar ze doen hun werk wel. Je kunt de donder zeggen op dit soort taferelen. Misschien niet dagelijks of wekelijks, maar laat het er iedere 2-3 jaar eentje zijn dat er weer hulptroepen aan te pas moeten komen om het ongedaan te maken. Dan is een paaltje goedkoper (om maar te zwijgen over ergere ongelukken).
Fietspadpaaltjes veroorzaken jaarlijks drieduizend gewonden. Daarvoor mogen wat mij betreft honderdduizend auto's scheef op een dijk komen te staan. (Zolang het dus tot materiële schade beperkt blijft)

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 07-06-2021 15:51 ]

• DDX
EdwinW schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:47:
@Ypuh Geloof me, maar om dat betreffende gravelpad te bereiken, staan er voor dat pad al de nodige paaltjes opgesteld. Het kan niet anders dan dat iemand a) straalbezopen is of b) onder invloed van verdovende middelen: https://goo.gl/maps/FL3vbXay6YC9iF6i6
Waarschijnlijk gewoon iemand die wilde vissen en geen zin had om te lopen met z'n spullen.

• Ypuh
  • Nu online
Bacchus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:50:
[...]

Fietspadpaaltjes veroorzaken jaarlijks drieduizend gewonden. Daarvoor mogen wat mij betreft honderdduizend auto's scheef op een dijk komen te staan. (Zolang het dus tot materiële schade beperkt blijft)
Ik denk dat er andersom geredeneerd wordt. Misschien worden er door die paaltjes 2-3 doden voorkomen door een auto die niet op het fietspad thuishoort, daarvoor mogen 3.000 gewonden vallen. De fietsersbond dringt er dus op aan naar oplossingen te zoeken waar er geen auto's op het fietspad komen én er geen 3.000 onnodige fietsongelukken hoeven te gebeuren.
DDX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:55:
[...]

Waarschijnlijk gewoon iemand die wilde vissen en geen zin had om te lopen met z'n spullen.
Ah, die zie je hier ook veel. Ik ken één plek op een doodlopend fietspad waar je altijd vissers tegenkomt. Je hebt er nooit last van gelukkig :).

[ Voor 20% gewijzigd door Ypuh op 07-06-2021 16:02 ]

• Mistraller
WaSteiL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:46:
Gisteren een rondje Flevoland gedaan om daar alle gemeentes mee te pakken. Terug vanuit Urk naar Lelystad zagen we bij Lelystad in de verte een aantal ambulances en politie staan. Rustig om de ambulance gereden, lag er - raar genoeg - water op de weg. Wat ik begreep een wielrenner tegen het paaltje aangereden. Pas toen we door het water reden kwamen we erachter dat het dus niet alleen maar water was, maar ook nog bloed.

Ik ben met een solo ritje 2 jaar terug tegen een paal aangeschampt; gelukkig niet heel ernstig, maar elke valpartij is natuurlijk teveel. Een vrij smal stukje waar ik om die reden normaliter altijd de hoofdrijbaan pak, maar ik was wat moe en toen ging het mis. Bij de gemeente (Oss) aangekaart, en wellicht heeft dat geholpen want de situatie is inmiddels aangepast.
Mijn eigen gemeente heeft inmiddels het volgende staaltje "fietsers stuk rijden" opgericht. Is een hot item in het dorp.
Echt bizar verzonnen, eerst het verkeer naar het midden dwingen, en daarna het fietspad op. Let wel; hier wordt 80 gereden (je mag 60 maar daar houdt niemand zich aan), er rijdt vaak zwaar verkeer (zoals foto) en er is geen straatverlichting. -O-

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/GZlp9lgjxwIJPAXbghqXN4pO-Dw/diocontent/202489520/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

Bron: https://www.bd.nl/oss-e-o...t-buiten-heesch~a95286c0/

---------------

• Ypuh
  • Nu online
@Mistraller Regio Oss is hier wel vaker besproken. Volgens mij luisteren die mensen alleen wanneer je goed gedrag beloond met gratis worstenbroodjes.

[generaliserende modus aan] Met alle respect voor de waarschijnlijk 90% normale mensen die er wonen (@Kluus :(:) ) maar vind het een bijzondere omgeving. De eerste 2-3x dat ik daar op de fiets kwam keek ik mijn ogen uit. Mensen die naar elkaar schreeuwen, uitgebouwde woonwagens als 'villa' met hekken er om heen, Golfjes die je voor de sokken rijden, iemand die een burnout doet op een veerpont en de conducteur verrot scheld dat ie al betaald heeft, volwassen mannen die zich gedragen als pubers op hun jetski's, hordes mensen midden in het begin van de corona tijd die met hun hele huisraad midden over straat naar een plas trokken en de lijst is eindeloos. Ik waande me onderdeel van de serie 'Undercover' die dan nog vrij gecensureerd leek :+ .

Als ik dan even de gemiddelde weggebruiker inschat in dat gebied, dan zal op die weg zonder straat meubilair dagelijks 120 gereden worden. [generaliserende modus uit]

• Kluus
  • Laatst online: 15:49

Kluus

Gang is alles

@Ypuh ik woon in Berghem he, wij hebben niks met Oss te maken! O-) Het is hier nu eenmaal niet zo oersaai als bij jullie in de Bible Belt, al is dat de afgelopen Corona crisis ook maar schone schijn gebleken... >:)

• Bacchus
  • Laatst online: 14-11 11:40
Ypuh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:59:
[...]
Ik denk dat er andersom geredeneerd wordt. Misschien worden er door die paaltjes 2-3 doden voorkomen door een auto die niet op het fietspad thuishoort, daarvoor mogen 3.000 gewonden vallen. De fietsersbond dringt er dus op aan naar oplossingen te zoeken waar er geen auto's op het fietspad komen én er geen 3.000 onnodige fietsongelukken hoeven te gebeuren.
Maar als ik als uitvoerend wegbeheerder (zeg maar "de sjaak op straat"), zonder overleg met beleidsambtenaren en zonder zicht op geldende richtlijnen, op eigen houtje ergens midden op een onverlichte 60-weg een paar ongemarkeerde grijze betonblokken met 2,55 m tussenruimte neerzetten omdat, naar mijn persoonlijk inzicht te veel vrachtwagens een bord C07 negeren, vind je dat toch -terecht- gek, danwel crimineel gestoord?

• EdwinW
DDX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:55:
[...]

Mwah .. stukje terug is de graskant een flink stuk breder en daardoor geschikter. Mogelijk nog een bezorgdienst die nog niet op de hoogte is dat op dat gedeelte de woningen niet per auto zijn te bereiken (wel per boot of fiets)

• Ypuh
  • Nu online
Bacchus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Maar als ik als uitvoerend wegbeheerder (zeg maar "de sjaak op straat"), zonder overleg met beleidsambtenaren en zonder zicht op geldende richtlijnen, op eigen houtje ergens midden op een onverlichte 60-weg een paar ongemarkeerde grijze betonblokken met 2,55 m tussenruimte neerzetten omdat, naar mijn persoonlijk inzicht te veel vrachtwagens een bord C07 negeren, vind je dat toch -terecht- gek, danwel crimineel gestoord?
Barking up the wrong tree. Ik vind iedere beslissing die niet in het belang van wielrenners genomen wordt onbegrijpelijk en onverantwoord. Zulke mensen mogen ze wat mij betreft systematisch opsluiten in heropvoedingskampen geleidt door de Fietsersbond en NTFU. Sowieso zou wielrennen vast onderdeel moeten zijn van ons schoolsysteem waarbij godsdienst vervangen wordt door het bestuderen van "De Renner" en gymles minimaal eens per maand koersen is op Sloten, Nedereindse Berg o.i.d. afgewisseld met bochtentrainingen, veldrijden en af en toe op de mountainbike.

* Ypuh is niet geheel objectief

• pier87
Ai @Ypuh je scoort nu geen punten bij Christelijk gereformeerd Nederland ben ik bang ;)

• Mistraller
Ypuh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:39:
[...]

Barking up the wrong tree. Ik vind iedere beslissing die niet in het belang van wielrenners genomen wordt onbegrijpelijk en onverantwoord. Zulke mensen mogen ze wat mij betreft systematisch opsluiten in heropvoedingskampen geleidt door de Fietsersbond en NTFU. Sowieso zou wielrennen vast onderdeel moeten zijn van ons schoolsysteem waarbij godsdienst vervangen wordt door het bestuderen van "De Renner" en gymles minimaal eens per maand koersen is op Sloten, Nedereindse Berg o.i.d. afgewisseld met bochtentrainingen, veldrijden en af en toe op de mountainbike.

* Ypuh is niet geheel objectief
Alle gekheid op een stokje, maar gevaarlijke situaties voor motorrijders worden wél vaak aangepakt zoals die schermen onder de vangrails..

---------------

• DieAnder
Mistraller schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:51:
[...]

Alle gekheid op een stokje, maar gevaarlijke situaties voor motorrijders worden wél vaak aangepakt zoals die schermen onder de vangrails..
En wat wordt er tegen fietsers gezegd (inclusief dit forum): "Moet je maar een helm opzetten"

DieAnder haalt alvast een bak popcorn

[ Voor 7% gewijzigd door DieAnder op 07-06-2021 18:46 ]

• DDX
Paaltje/stoeprand waar ik ooit tegenaan gereden ben (en heup gebroken heb) is weggehaald.
Gemeente heeft ook alle schade moeten betalen nadat rechtsbijstandverzekering ze aansprakelijk gesteld heeft.

Geen waarschuwingen (borden/belijning op weg) en na bocht.

Vergelijk google streetview 2016 met 2019 :
https://goo.gl/maps/XJxNE9johWaPhyiD7

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 07-06-2021 17:21 ]

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

DDX schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:20:
Paaltje/stoeprand waar ik ooit tegenaan gereden ben (en heup gebroken heb) is weggehaald.
Gemeente heeft ook alle schade moeten betalen nadat rechtsbijstandverzekering ze aansprakelijk gesteld heeft.

Geen waarschuwingen (borden/belijning op weg) en na bocht.

Vergelijk google streetview 2016 met 2019 :
https://goo.gl/maps/XJxNE9johWaPhyiD7
Ik zie toch duidelijk belijning? Als die dingen niet rechtmatig zijn, dan hebben ze hier in het noorden nog wel wat aan te passen.
Maar goed, ik vind zelf de oplossingen die ze verzinnen meestal idioot, want ze pakken meestal de verkeerde wegdeelnemer. Zo was hier in de stad een kruispunt waar te veel aanrijdingen gebeurden van auto's met fietsers. Aanpak: Fietsers geen voorrang meer geven daar. Ja precies, die waren het probleem :|

Si vis pacem, para bellum

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:28
@DDX het lijkt op basis van Streetview toch wel overzichtelijk en zichtbaar. Maar dit was toch ook tijdens een BRM waarbij je al behoorlijk lang onderweg was? Dus vermoeidheid van jouw kant zal er ook mee te maken hebben gehad, lijkt mij.

• ElGreco
  • Laatst online: 13:15
Ik denk dat de situatie in 2016 anders was, we kijken nu naar de situatie anno 2021 denk ik als we op de link klikken?

[ Voor 17% gewijzigd door ElGreco op 07-06-2021 18:02 ]

www.vanspeykwheels.nl

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:28
ElGreco schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:01:
Ik denk dat de situatie in 2016 anders was, we kijken nu naar de situatie anno 2021 denk ik als we op de link klikken?
Je kunt ook de situatie in 2016 bekijken. Daar staat het paaltje nog, met belijning

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:48:
Leukste aan Stefan is dat ie niet mee mocht naar Dirty Kanza.
Beetje leedvermaak had ik wel ja ;)
Is het een idee om een Wielerpodcast topic te maken? Een overzicht van welke podcasts er zijn, een speciaal hoekje voor het pispaaltje/hangaround Stevie Thunderbolt en nabeschouwing? Napraten op het napraten?
Dat zou echt leuk zijn.
Die rare oversteek op de Koningsweg voor de Waterlineweg is een voorbeeld van hoe maken wij een situatie nog slechter.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

ZOndag een rondje Ringdijk, als je ziet hoeveel auto's er dan gedeeltelijk op het fietspad geparkeerd staan...

En..:
https://tweakers.net/camo....8%26desiredformat%3Dwebp

Op zo'n paaltje heb ik ooit iemand 3 meter voor me vol zien knallen, gevolg met hersenletsel afgevoerd...

• MrBarBarian
@Fisico zat voorbeelden te benoemen ;)

Even verder waar het nieuwe fietspad/oude treinbaan (oosterspoorbaan) uitkomt op de Koningsweg/Gansstraat heb je als fietser voorrang. Opzich goed gedaan, alleen zo slecht aangegeven dat ik iedere keer weer blij ben als ik er langs ben ;)

iRacing Profiel

• Goofman
Frenz64 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Pondjes vermijden is altijd goed, we hebben het hier overigens al een tijdje over kilo's hè, die je mee moet zeulen.
Haha inderdaad. Toen ik m'n post schreef zag ik er al iets vreemds aan. Een pondje kun je nog wel meezeulen, een pontje per definitie niet. >:)

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Als je een opblaasbaar pontje meeneemt:

https://bikepacking.com/plan/bikerafting-guide/

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
McMiGHtY schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:48:
ZOndag een rondje Ringdijk, als je ziet hoeveel auto's er dan gedeeltelijk op het fietspad geparkeerd staan...

En..:
https://tweakers.net/camo....8%26desiredformat%3Dwebp

Op zo'n paaltje heb ik ooit iemand 3 meter voor me vol zien knallen, gevolg met hersenletsel afgevoerd...
Toevallig dit jaar, Eerste Paasdag, student van zo'n 195cm, rood-wit-blauw tenue, zwarte Sensa, in de buurt van de Vecht afgevoerd met de ambu? :+

Zo'n ding heeft mij namelijk een onvergetelijke feestdag bezorgd. Ik kan mij zelf van hét moment niets meer van herinneren, behalve dat ik volgens mij net iemand had ingehaald. Was pas 50km onderweg, goed gegeten en gedronken, ik reed nog net niet zo langzaam als tempootje hersteltraining. Meest voor de hand liggend zou zijn uitwijken voor een auto (want zondag, nogal druk, alles dat van de dijk afgaat), maar nog altijd op zoek naar het antwoord, ook al heb ik al geaccepteerd dat het nooit zal komen. :P

Al met al 'geluk' gehad dat het slechts 2 dagen hoofdpijn en een lichte hersenschudding was, maar ik wil niet van geluk spreken omdat ik gewoon een helm droeg. Zat een beste scheur in de helm, wie weet hoe het anders was afgelopen...

Eerst dacht ik als ik medefietsers zonder helm tegenkwam 'ach, ze zullen wel weten waar ze mee bezig zijn', maar sindsdien is het meer 'wat een ongelofelijk sukkel'.
Ben wel benieuwd: seinen jullie naar dit soort personen? Tikje op de helm? Of even aanspreken tijdens het inhalen?

Informaticus of vakkundig Googler?

• nogeeninlog
  • Laatst online: 10:17
Dit had dus een juichpost moeten worden dat mijn H Plus Son velgen eindelijk zijn aangekomen na meer dan twee weken bij de douane te hebben gestaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bdd8N76L/CIMG2115.jpg

Maar toen keek ik naar de sticker en gaten:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KRM2tnhM/CIMG2118.jpg

Ik had dus 2 x 36 besteld. :-(

Nu zijn de naven ook nog niet binnen, die zijn door een Duitse particulier via DHL verstuurd en nog niet aangekomen. Ik kan als ontvanger bij DHL geen onderzoek opstarten. |:(
Er zit een tweedehands Powertap bij, daar vind je niet zomaar een tweede van.

Dus ik heb twee opties:
- voornaaf met 32 gaten bestellen
- deze set terugsturen naar Wiggle en in de EU een nieuwe set bestellen.

Geen happy camper op dit moment.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

TheTinusNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 19:23:
[...]

Toevallig dit jaar, Eerste Paasdag, student van zo'n 195cm, rood-wit-blauw tenue, zwarte Sensa, in de buurt van de Vecht afgevoerd met de ambu? :+

Zo'n ding heeft mij namelijk een onvergetelijke feestdag bezorgd. Ik kan mij zelf van hét moment niets meer van herinneren, behalve dat ik volgens mij net iemand had ingehaald. Was pas 50km onderweg, goed gegeten en gedronken, ik reed nog net niet zo langzaam als tempootje hersteltraining. Meest voor de hand liggend zou zijn uitwijken voor een auto (want zondag, nogal druk, alles dat van de dijk afgaat), maar nog altijd op zoek naar het antwoord, ook al heb ik al geaccepteerd dat het nooit zal komen. :P

Al met al 'geluk' gehad dat het slechts 2 dagen hoofdpijn en een lichte hersenschudding was, maar ik wil niet van geluk spreken omdat ik gewoon een helm droeg. Zat een beste scheur in de helm, wie weet hoe het anders was afgelopen...

Eerst dacht ik als ik medefietsers zonder helm tegenkwam 'ach, ze zullen wel weten waar ze mee bezig zijn', maar sindsdien is het meer 'wat een ongelofelijk sukkel'.
Ben wel benieuwd: seinen jullie naar dit soort personen? Tikje op de helm? Of even aanspreken tijdens het inhalen?
Nee..was in 2018 op de Ringvaart, d'r werd door ik denk wel 10 man naar hem geschreeuwd dat er een paaltje was...maar helaas.

En gisteren reed ik er toevallig weer..en d'r reden er genoeg zonder helm, of, die vond ik ook wel "apart", iemand volledig liggend op z'n ligstuur in een peletonnetje van een man of 20 (waarvan ik niet het gevoel had dat die 's ochtends gezamelijk gestart waren, maar met de tijd gevormd is geweest, dus ook nog wildvreemden waar je achter gaat liggen.)..

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 10:35
Zojuist heb ik eindelijk ontdekt waar dat geratel vandaag kwam.
Mijn hub is ingesleten waar de ringen van de casette zitten en hierdoor is er speling ontstaan.

Nu heb ik nooit een freehub vervangen en weet niet welke 11sp hub ik het beste kan kopen voor
mijn FFWD F3A wielen+DT Swiss 350 freehub. Moet dit per se hetzelfde model zijn of kan ik ook een compatible variant kopen? Ik weet wel dat ik bodytype (Shimano / Sram 10 - 11 speed) moet kopen.

waarschijnlijk kan ik het beste deze kopen , maar ik wilde dit niet zonder advies bestellen:
https://www.bikester.nl/d...l-naben-black-711472.html
of
https://www.bike-discount...tem-r-freehub-body-162205

[ Voor 9% gewijzigd door Storm-Fox op 07-06-2021 20:56 ]

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:28

MJV

Heeft er iemand nog de gouden tip voor een enigszins budget wielset (disc) voor de racefiets? Velg van fiets van schoonvaders is gescheurd.
- 12x100 en 142x12 (dat lijkt iig standaard)
- Brede velgen (28mm+ banden)
- 6-bouts remschijfmontage, dat lijk totaal niet standaard. Overstappen naar center-lock kan, maar dan moeten er ook nog 2 centerlock schijven gevonden worden, staan veel op niet leverbaar.

Ik zie bij Mantel bijv. de Shimano 105 WH-RS370 (€200) of een DT-Swiss P1800 set voor €329, is die de meerprijs waard? Komen dan natuurlijk ook nog schijven bij.

Zelf zou ik een set laten spaken met bijv. Hope RS4 naven en bijpassende velgen, maar dan moet het budget nog wat extra worden opgerekt...

Advies zeer welkom.

• ElGreco
Ik weet niet wat voor naven er nu in zitten, maar je kunt eventueel ook alleen de velg voor iets anders vervangen (samen met spaken en noppes uiteraard). Als het voor de rest prima spul is, zonde om functionerende spullen weg te gooien.

www.vanspeykwheels.nl

• ElGreco
Storm-Fox schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:47:
Zojuist heb ik eindelijk ontdekt waar dat geratel vandaag kwam.
Mijn hub is ingesleten waar de ringen van de casette zitten en hierdoor is er speling ontstaan.

Nu heb ik nooit een freehub vervangen en weet niet welke 11sp hub ik het beste kan kopen voor
mijn FFWD F3A wielen+DT Swiss 350 freehub. Moet dit per se hetzelfde model zijn of kan ik ook een compatible variant kopen? Ik weet wel dat ik bodytype (Shimano / Sram 10 - 11 speed) moet kopen.

waarschijnlijk kan ik het beste deze kopen , maar ik wilde dit niet zonder advies bestellen:
https://www.bikester.nl/d...l-naben-black-711472.html
of
https://www.bike-discount...tem-r-freehub-body-162205
Die van bike-discount is goed. En als je 300% zeker wilt zijn, mailtje naar FFWD met de vraag wel artikelnummer je nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door ElGreco op 07-06-2021 21:31 ]

www.vanspeykwheels.nl

• DieAnder
MJV schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:15:
Heeft er iemand nog de gouden tip voor een enigszins budget wielset (disc) voor de racefiets? Velg van fiets van schoonvaders is gescheurd.
- 6-bouts remschijfmontage, dat lijk totaal niet standaard. Overstappen naar center-lock kan, maar dan moeten er ook nog 2 centerlock schijven gevonden worden, staan veel op niet leverbaar.

Ik zie bij Mantel bijv. de Shimano 105 WH-RS370 (€200) of een DT-Swiss P1800 set voor €329, is die de meerprijs waard? Komen dan natuurlijk ook nog schijven bij.

Zelf zou ik een set laten spaken met bijv. Hope RS4 naven en bijpassende velgen, maar dan moet het budget nog wat extra worden opgerekt...

Advies zeer welkom.
Velg gescheurd? Nieuwe velg inspaken lijkt mij de passende en goedkoopste oplossing. En dan nu wel een goeie. Hoef je ook niet over remschijven na te denken.

V.w.b. de rest van je vraag begrijp ik niet waar je naartoe wilt. Enerzijds heb je het over wielen van €200, maar als je met Hope RS4 aan de slag wilt leg je voor de naven alleen al €300 neer.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:28

MJV

DieAnder schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Velg gescheurd? Nieuwe velg inspaken lijkt mij de passende en goedkoopste oplossing. En dan nu wel een goeie. Hoef je ook niet over remschijven na te denken.

V.w.b. de rest van je vraag begrijp ik niet waar je naartoe wilt. Enerzijds heb je het over wielen van €200, maar als je met Hope RS4 aan de slag wilt leg je voor de naven alleen al €300 neer.
Naaf had zijn beste tijd al even gehad, dus nieuwe velg inspaken is zonde. Snap je punt, wilde met mijn laatste opmerking alleen maar aangeven dat ik niet zo thuis ben in de fabrieken.

Los achterwiel is ook nog een optie natuurlijk, hopen dat de voorvelg goed blijft. Achtervelg is gescheurd bij de nippels.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27
Ik heb vandaag mijn fiets weggebracht om de schade van het ongeluk te herstellen (wat als het goed is beperkt is tot het rechtzetten van een shifter, richten van een wiel en nieuw stuurlint).

Vandaag is het ongeluk een week geleden. Heb de mitella niet veel meer om en ga donderdag weer aan het werk* (thuis, development werk, dus fysiek lichter wordt het niet). Had niet verwacht dat ik zo snel na een sleutelbeenbreuk er al weer zo bij zat. Hoop stiekem volgende week weer op de Tacx te kunnen

* Onder voorbehoud van wat de arts zegt adhv de foto's woensdag.

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 07-06-2021 22:10 ]

• mhr-zip
  • Laatst online: 13:44
wisselwerking schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:54:
@DDX het lijkt op basis van Streetview toch wel overzichtelijk en zichtbaar. Maar dit was toch ook tijdens een BRM waarbij je al behoorlijk lang onderweg was? Dus vermoeidheid van jouw kant zal er ook mee te maken hebben gehad, lijkt mij.
Ook maar net welk seizoen en welk moment je er naar kijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70mYYa4EgD58WocKALsoqEKXN4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoRnpOye0rLvqei4Nk32w3A8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VwVd9iBaQ_4AOcjFBZgHV4YKHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDSxAFDXQfQ7qHgRpOiXQFnK.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Fisico

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:51:
@Fisico zat voorbeelden te benoemen ;)

Even verder waar het nieuwe fietspad/oude treinbaan (oosterspoorbaan) uitkomt op de Koningsweg/Gansstraat heb je als fietser voorrang. Opzich goed gedaan, alleen zo slecht aangegeven dat ik iedere keer weer blij ben als ik er langs ben ;)
en dat fietspad op de spoorbaan zelf gaat steeds van links naar rechts en dan zit er nog een afdaling langs een tunneltje in. Het is de snelste route naar huis maar ideaal is anders.

• MaSw85

Advies zeer welkom.
Ik heb de P1800 in 32mm hoogte, prima velgen. Heb ze zelf van bike-discount.de, daar waren ze toen 270 ofzo. De velgen zijn geschikt voor centerlock schijven, maar er wordt een adapter voor 6-bolt schijven meegeleverd.

Komoot

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 22:18
wisselwerking schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:33:
@Ramon 73 Hoeveel kilometer wil je ongeveer doen? En wil je wel/geen klinkers of onverhard meepakken?
Ik heb de wegfiets meegenomen, dus geen onverhard en liefst geen klinkers (korte stukjes geen probleem).
Qua kilometers niet te gék veel. Ik kan pas rond 17:00 vertrekken, dus max 100km is haalbaar. Vandaag 70 gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LfzDLzt01iRNeuYjKHM0JxDlZ4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S72rGvhmZlPcYyQqgOEIaQm9.png?f=fotoalbum_large
Ypuh schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Beetsterzwaag, Appelscha, Bakkeveen, Norg, Veenhoop, Burgermermeer, Lauwersoog, Dokkumer Grootdiep. Je hoeft niet eens echt je best te doen voor een mooie route. De wat mooiere binnendoor/fietsweggetjes zijn wel iets lastiger te vinden maar teveel om op te noemen.
Dank voor advies, had al een route uitgezet die er wel op lijkt. Die ga ik morgen rijden. En zó kieskeurig ben ik nou ook weer niet (nog niet). Ik ben hier de hele week, ga 3-4x fietsen en dan is alles nog nieuw. Dus deze keer maakt het niet veel uit, het is allemaal nieuw, onbekend, en afwijkend van wat ik gewend ben. Aan de ene kant is Zuid-Limburg veel afwisselender, maar dit is wel weer eens leuk voor het gemiddelde.

[ Voor 56% gewijzigd door Ramon 73 op 07-06-2021 23:21 ]

• ElGreco
418O2 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:09:
Ik heb vandaag mijn fiets weggebracht om de schade van het ongeluk te herstellen (wat als het goed is beperkt is tot het rechtzetten van een shifter, richten van een wiel en nieuw stuurlint).

Vandaag is het ongeluk een week geleden. Heb de mitella niet veel meer om en ga donderdag weer aan het werk* (thuis, development werk, dus fysiek lichter wordt het niet). Had niet verwacht dat ik zo snel na een sleutelbeenbreuk er al weer zo bij zat. Hoop stiekem volgende week weer op de Tacx te kunnen

Vraag je ook om een rapport van de spaakspanningen? Soms krijgt een wiel zo'n optater na een ongeluk dat je deze wel recht krijgt, maar niet meer met spaakspanningen in evenwicht, binnen de marges.

www.vanspeykwheels.nl

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:27
ElGreco schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:12:
[...]

Vraag je ook om een rapport van de spaakspanningen? Soms krijgt een wiel zo'n optater na een ongeluk dat je deze wel recht krijgt, maar niet meer met spaakspanningen in evenwicht, binnen de marges.
Uhm, zal er naar vragen. Maar er zit een heel licht slagje in, geen bochel ofzo.

• Mistraller

Advies zeer welkom.
Ik zag op Ali toevallig dat je gewoon verloopjes hebt van centerlock naar 6bolt. bijv https://nl.aliexpress.com/item/1005001494292928.html
En ik heb daar onlangs overigens ook een setje RT54 (deore resin only) schijven gekocht (Shimano centerlock). Kostte ~10 euro per schijf, en ik kan aan niets zien dat het een fake schijf zou zijn. Was met 9 dagen in de brievenbus, zonder inklaring gelukkig.
6bolt is toch best algemeen gangbaar verder? Zit in elk geval standaard op de Giant/liv van mijn vrouw. (ultegra klauwen maar no-name 6bolt rotors)

Als het snel moet, er staan heel vaak vrijwel nieuwe of geheel nieuwe velgen op marktplaats van mensen die direct carbon monteren op hun nieuwe fiets. Maar dan heb je wel stock wielen, en volgens mij lees ik tussen de regels door dat het niet zooo budget hoeft?

---------------

• Mistraller
DieAnder schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:11:
[...]

En wat wordt er tegen fietsers gezegd (inclusief dit forum): "Moet je maar een helm opzetten"

DieAnder haalt alvast een bak popcorn
Ja maar dát doen de meeste motorrijders dan nog wel weer iets consequenter dan de fietsers :P

Disclaimer: Ik ben GEEN motorrijder

---------------

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:31
418O2 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:09:
Hoop stiekem volgende week weer op de Tacx te kunnen

Pro tip voor op de trainer: draai je stuur om zodat de drops omhoog staan. Op deze manier kun je veel rechter op zitten zonder druk op de schouder/sleutelbeen te zetten. Zo heb ik met mitelle om zelfs op de trainer gezeten (beetje easy z2 wegtrappen om voor me gevoel toch nog iets te hebben gedaan :) )

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Michaelg schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:25:
[...]

Pro tip voor op de trainer: draai je stuur om zodat de drops omhoog staan. Op deze manier kun je veel rechter op zitten zonder druk op de schouder/sleutelbeen te zetten. Zo heb ik met mitelle om zelfs op de trainer gezeten (beetje easy z2 wegtrappen om voor me gevoel toch nog iets te hebben gedaan :) )
We verwachten wel dat je er klaar voor bent in Oktober:

https://racefietsblog.nl/...t-een-gouden-combi-video/

En @418O2 je hebt in september, de 18de, een leuk warmup ritje voor Roubaix, komt helemaal goed dus!

[ Voor 8% gewijzigd door McMiGHtY op 08-06-2021 08:33 ]

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-11 14:52

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Nutterd schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:59:
Leuk podcasts!

Mijn favoriete podcasts in niet willekeurige volgorde:

-de rode lantaarn
-tweewielers
-in het wiel
-lsrf

Afgehaakt ben ik bij de grote plaat.

Cycloworld ga ik wel proberen ziet er opzich goed uit!
heb de podcast geluisterd, vind hem wel leuk ondanks dat ik zelf nog niet echt op het niveau ben dat ik de tochten waar ze lovend over praten zelf kan doen luistert het wel makkelijk weg en zijn ze zeker niet te overdreven positief. ik geef hem in ieder geval zeker een kans de komende afleveringen...

weer een podcast erbij. :+

Toch iets positiefs, ik heb gisteren voor het eerst met oordopjes in een rondje gemaakt, normaal ben ik zwaar tegen maar voelde me heel slecht door de hooikoorts en had wel echt zin om te gaan en dacht als ik nu oordopjes in doe met een podcast op ben ik niet de hele weg aan het denken hoe slecht ik me voel 7(8)7 en ik moet zeggen met de Airpods Pro en de transparancy mode aan was het eigenlijk meer dan prima, de omgeving kon ik echt nog heel goed horen maar ook de podcast was goed te verstaan...

hebben jullie nog tips voor fietsen met hooikoorts? ik heb gisteren 100km rustig weggetrapt maar ik was toen ik thuiskwam helemaal dood en de laatste 40km waren ook gewoon een hel het voelde alsof ik te weinig gegeten had maar dit was zeker niet het geval

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Verwijderd

Nutterd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:51:
[...]

heb de podcast geluisterd, vind hem wel leuk ondanks dat ik zelf nog niet echt op het niveau ben dat ik de tochten waar ze lovend over praten zelf kan doen luistert het wel makkelijk weg en zijn ze zeker niet te overdreven positief. ik geef hem in ieder geval zeker een kans de komende afleveringen...

weer een podcast erbij. :+

Toch iets positiefs, ik heb gisteren voor het eerst met oordopjes in een rondje gemaakt, normaal ben ik zwaar tegen maar voelde me heel slecht door de hooikoorts en had wel echt zin om te gaan en dacht als ik nu oordopjes in doe met een podcast op ben ik niet de hele weg aan het denken hoe slecht ik me voel 7(8)7 en ik moet zeggen met de Airpods Pro en de transparancy mode aan was het eigenlijk meer dan prima, de omgeving kon ik echt nog heel goed horen maar ook de podcast was goed te verstaan...

hebben jullie nog tips voor fietsen met hooikoorts? ik heb gisteren 100km rustig weggetrapt maar ik was toen ik thuiskwam helemaal dood en de laatste 40km waren ook gewoon een hel het voelde alsof ik te weinig gegeten had maar dit was zeker niet het geval
Ik heb zo'n spray/snuifpotje, daarmee red ik het in mijn piekmaanden denk ik een uurtje of 3 zonder te gaan niezen etc.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Verwijderd schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Ik heb zo'n spray/snuifpotje, daarmee red ik het in mijn piekmaanden denk ik een uurtje of 3 zonder te gaan niezen etc.
Welke?

• ElGreco
Salbutamol denk? >:)

www.vanspeykwheels.nl

Pagina: 1 ... 303 ... 693 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).