Omdat het vlees noch vis is. Te langzaam om met je vriendjes mee te kunnen die allemaal een racefiets hebben, te weg-georienteerd om van het asfalt af te gaan, vaak ook nog relatief zwaar door nutteloze toevoegingen zoals een (slecht) verende voorvork, shifters die weer niet compatible zijn om op een krom stuur te zetten, niet praktisch genoeg voor dagelijks gebruik en vaak weer te duur als vervanger van je stadsfiets etc.Bacchus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:26:
[...]
Je bedoelt twintig jaar oude MTB-ontwerpen met wegbanden, niet-werkende spatborden, dito bagagedragers en een iets-te-rechtop zit?
Heb af en toe wel eens zo'n slimmerik gezien die dacht een do-it-all fiets te kopen en zich aan te melden bij onze fietsclub. Binnen 2 weken hebben ze dan vaak alsnog een racefiets. Al heb ik het idee dat wielrennen tegenwoordig wel zo populair/genormaliseerd zijn (en het budget bij de mensen ook toegenomen is) dat ze direct voor een racefiets kiezen. Zie eigenlijk nooit meer hybrides.
Verder geloof ik niet zo in goed of fout hoor. Het belangrijkste ingrediënt voor fietsen is een fiets. Mocht ik niet geinteresseerd zijn in groepsritten of heel prestatiegericht, dan zou ik me prima kunnen vermaken met een mooie hybride. Zie inderdaad ook geen redenen waarom je er niet de Marmotte op zou kunnen/mogen fietsen, maar ik ruil mijn kromme sturen er niet op in