Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 302 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
Bacchus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:26:
[...]

Je bedoelt twintig jaar oude MTB-ontwerpen met wegbanden, niet-werkende spatborden, dito bagagedragers en een iets-te-rechtop zit? ;)
Omdat het vlees noch vis is. Te langzaam om met je vriendjes mee te kunnen die allemaal een racefiets hebben, te weg-georienteerd om van het asfalt af te gaan, vaak ook nog relatief zwaar door nutteloze toevoegingen zoals een (slecht) verende voorvork, shifters die weer niet compatible zijn om op een krom stuur te zetten, niet praktisch genoeg voor dagelijks gebruik en vaak weer te duur als vervanger van je stadsfiets etc.

Heb af en toe wel eens zo'n slimmerik gezien die dacht een do-it-all fiets te kopen en zich aan te melden bij onze fietsclub. Binnen 2 weken hebben ze dan vaak alsnog een racefiets. Al heb ik het idee dat wielrennen tegenwoordig wel zo populair/genormaliseerd zijn (en het budget bij de mensen ook toegenomen is) dat ze direct voor een racefiets kiezen. Zie eigenlijk nooit meer hybrides.

Verder geloof ik niet zo in goed of fout hoor. Het belangrijkste ingrediënt voor fietsen is een fiets. Mocht ik niet geinteresseerd zijn in groepsritten of heel prestatiegericht, dan zou ik me prima kunnen vermaken met een mooie hybride. Zie inderdaad ook geen redenen waarom je er niet de Marmotte op zou kunnen/mogen fietsen, maar ik ruil mijn kromme sturen er niet op in ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
voor "sportief"* gebruik is een hybride het inderdaad gewoon net niet. voor commuting of als vervanger van een stadsfiets kan ik me er best iets bij voorstellen.
Als je voor sportief gebruik een meer veelzijdige fiets wilt, dan kan je beter een MTB pakken met snelle xc bandjes, of een gravel fiets (de een is wat meer focus op technisch/ruw terrein, gravel is weer meer geschikt voor op de weg, maar met beide kom je overal prima vooruit)

ik heb op mijn MTB en zelfs op mijn brompton vouwfiets een aardige cruise snelheid op de weg, mijn racefiets is eigenlijk gewoon een luxe toevoeging (handig op de trainer en voor de afwisseling op de weg).

De enige fiets waar ik echt niet op vooruit kom is de cargo/ mama fiets van mijn vrouw. Als ik die pak kost 20 per uur net zoveel moeite als 32 op de racefiets.

Maar uiteindelijk, op alles met 2 wielen en trappers kan je je prima vermaken, fietsen is gewoon mooi

Edit
*Misschien is performance gericht een betere term dan sportief, op welke die dan ook kan je sportief bezig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 03-06-2021 17:21 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:26
Hebben we het hier over hetzelfde voor wat betreft hybride fietsen ? Vroeger 20 - 25 jaar geleden waren hybride-fietsen in feite trekking-bikes. Deels de stevigheid van een MTB maar verder voorzien van vaste bagagedrager, spatborden, verlichting, stuur met evt. bullbars en de mogelijkheid om extra fietstassen voor en achter te monteren. Dat was vroeger de categorie "hybride" en lijken in de verte niet meer op de huidige hybrides van bv. Trek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Zie overigens nu pas de fiets in kwestie. Het is wel echt een type-stadsfiets-hybride en geen fitness bike zoals ik voor ogen heb als ik aan een hybride denk. De term hybride is bij 12Go ook alweer onderverdeeld in trekking-, fitness-, cross-, lifestyle-, sport- en riemaangedreven hybrides. Het gaat me iets te ver om er daadwerkelijk op te klikken, maar in vergelijking met de hybride die @Mick3112 heeft is een racefiets wel een hele andere ervaring.

De racefiets wereld is overigens niet minder complex met endurance, aero, gravel, cross, comfort etc. Ik zou me niet blind staren op de naam -in het bijzonder endurance- want dat zegt meer over de geometrie (verhouding lengte x hoogte van de framedriehoek) dan het daadwerkelijke type fiets. Je hebt knalharde fietsen met een endurance geometrie (bijvoorbeeld mijn S3) en comfortabele wedstrijdfietsen (bijvoorbeeld de Domane Team SLR van DDX).

De juiste geometrie (stack & reach) is niet zozeer een keuze, maar gevolg van wat bij jouw lichaam past. Eenmaal de juiste geometrie kun je gaan kijken en vergelijken of je een hard wedstrijd achtig model met dunne bandjes wilt of een wat comfortabeler frame met dikkere banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Ik heb voor mn Cube Nuroad (gravelfietsje) laatst heel goedkoop een "van de nieuwe diverge afgehaald want ik heb een veel betere wielset" dt-swiss g540 wielsetje over kunnen nemen en daar heb ik challange strada bianca 36mm slicks onder gezet, als je dan toch comfort wilt dan is dit tot nu toe voor mij de meest comfy op snelheid gerichte fiets die ik heb gehad.

Misschien ook een idee voor je?
D'r kunnen eventueel rackjes en spatbordjes op als je zoiets als commuter in zin willen zetten.

misschien niet zo snel als een "volbloed" racefiets, maar ik moet zeggen, het trapt echt heerlijk weg.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Gisteren voor het eerst weer een klein rondje op mijn Canyon Ultimate gereden sinds vorig jaar oktober of zo. Man, niet gewend meer aan die saddle-to-bar drop _O-

Plaatje bij het praatje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2kEtlbUqGb0I0HCQ67Menl38W0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8gW10hC8AAGg3Y7JFUIhxNP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Vinniiee op 03-06-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 14:45
Hmmm die nieuwe strava update ziet er wel interessant uit. Meer mogelijkheden om segmenten of routes te vinden in de buurt.

En ook wel leuk dat je nu zelf groepschallenges aan kunt maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:32
McMiGHtY schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Wel ingesmeerd? Dat was ik gisterochtend dus vergeten en ik heb mooie rooie armpies en kuiten :)
Haha ja, al neem ik geen zonnebrand mee voor onderweg, enkel thuis insmeren.
En gelukkig al wat zon gezien ook.
Nek wel beetje rood want shirt open en dan is randje net ff anders.

Vandaag weer ff dagje van de zon genoten, iets minder intensief als gisteren gewoon lekker genieten.
En dan hoorde ik iemand over hartslag icm/snelheid, kan merken dat ik gisteren gefietst heb zegmaar ;
https://www.strava.com/activities/5407645905

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 03-06-2021 19:56 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Klein rondje zeg..

Wat zijn de plannen morgen? Zaterdag is het rondje "maar"100km he..

[ Voor 66% gewijzigd door McMiGHtY op 03-06-2021 20:06 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Morgen enkel woon/werk.

Enne zaterdag is 100km met wat mensen samen maar wat ik daarvoor/daarna doe 8) (wel afhankelijk van weer natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 17:03
Maar wat is voor jou gemiddeld gezien 'enkel woon/werk' @DDX? Je gaat niet voor de kortste route zeg maar :+ zit je gemiddeld ook wel tegen de 75km/dag aan denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Minstens 80km ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:20
@DDX die hartslag van jou van vandaag had ik maandag bij mijn 300km rondje. Ik ben er dus nog niet :P

Vergelijkbaar met jouw 300km rondje zat die van mij 10bpm hoger. De rest, snelheid en afstand, was vergelijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:58
Morrar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:49:
Hmmm die nieuwe strava update ziet er wel interessant uit. Meer mogelijkheden om segmenten of routes te vinden in de buurt.

En ook wel leuk dat je nu zelf groepschallenges aan kunt maken!
Die segmentenupdates vind ik vrij matig hoor. Ik krijg vrijwel alleen MTB segmenten te zien. Voor KOM's hoef ik het toch niet te doen, zelfs met storm in de rug ga ik geen 50km/h rijden.

In de local legend section krijg ik alleen segmenten waar ik nooit heb gereden, en waar ik bv maar 3 ritjes hoef te rijden omdat de LCL hem ook maar 3 keer gereden heeft. Dan moet ik er dus sowieso al 4 en geen 3, maar ik wil natuurlijk segmenten zien waar ik wél de afgelopen 90 dagen gereden heb, en bijna local legend ben.
Ik ben heel goed gek te maken met dit soort worteltjes maar dan moet het wel een beetje inzichtelijk zijn.

Die challenges, idee is aardig, maar ik heb een test gemaakt, maar ik kan geen optie vinden om hem aan te passen of te verwijderen. 8)7

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vinniiee schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:46:
Gisteren voor het eerst weer een klein rondje op mijn Canyon Ultimate gereden sinds vorig jaar oktober of zo. Man, niet gewend meer aan die saddle-to-bar drop _O-

Plaatje bij het praatje
[Afbeelding]
Hoe heb je het kunnen laten gebeuren om dit monster zo lang stil te laten staan 8)7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-09 18:32
wisselwerking schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:24:
@DDX die hartslag van jou van vandaag had ik maandag bij mijn 300km rondje. Ik ben er dus nog niet :P

Vergelijkbaar met jouw 300km rondje zat die van mij 10bpm hoger. De rest, snelheid en afstand, was vergelijkbaar
En totale tijd (dus inclusief pauzes)?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
Voor wie in Nederland nog niet genoeg tegenwind gehad heeft. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yG7GuTy5vU_QY7V8yZ4zzXgrgYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHySPh1syIpxS2Ms1BCVmFlH.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Louislouislouis schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:42:
[...]

En totale tijd (dus inclusief pauzes)?
Nog niet naar gekeken, maar valt de hond uitlaten en de rommel van een puber dochter opruimen ook onder pauze?

Maar ik ga er vanuit dat DDX minder pauze heeft gehad. Die is namelijk van een andere wereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:16
wisselwerking schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:27:
[...]

Nog niet naar gekeken, maar valt de hond uitlaten en de rommel van een puber dochter opruimen ook onder pauze?

Maar ik ga er vanuit dat DDX minder pauze heeft gehad. Die is namelijk van een andere wereld.
Ik zou met @DDX geen group challenge gaan beginnen in ieder geval, dat is niet leuk meer.
https://www.bicycling.com...e1nG_hu2b0yhwAjwtM9pz0TPA

Zie : https://support.strava.com/hc/en-us/articles/360061360791

Is wel een heel leuk ding om mee te spelen in ieder geval! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
M'n voorrem loopt nogal aan... Het probleem is dat na verloop van tijd het rechter remblokje tegen de velg aan zit, terwijl het linker remblokje nog ruimte heeft.

Volgens Google ligt het ofwel aan de centrering van de remklauw of aan een vuile veer, waardoor het remblokje niet meer helemaal terugveert.

Wat is verstandig, kan ik het beste eerst proberen om de centrering goed te krijgen, zal ik de veer schoonmaken of iets anders? De wielen zijn echt niet kaarsrecht meer, maar echt grote slagen zitten er ook niet in. Daar ligt het dus alvast niet aan. Ik heb nog niet gekeken of de remblokjes gelijkmatig gesleten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
Niks tegen hybrides van mijn kant in ieder geval. Ben met de mijne heel Nederland doorgecrosst de afgelopen 10 jaar, ook al is die inmiddels archaïsch met 3x9 Deore en velgremmen. Zeker 25000km op gereden, nu voornamelijk stadsverkeer en woon/werk met die fiets. Je kan beargumenteren dat het een vlees noch vis fiets is, maar destijds was het ook mijn enige fiets. Vlot genoeg om racefietsers mee te plagen op de kortere afstand, en hoef niet met een boog om onverharde paden heen te rijden. Had al wel een carbon voorvork en een heel korte stuurpen, mede daardoor voelt de fiets stiekum heel direct en lichtvoetig aan, nog altijd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3kster
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-11-2024
Mistraller schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:50:
Voor wie in Nederland nog niet genoeg tegenwind gehad heeft. 8)7

[Afbeelding]
Misschien iets voor interval-training. _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
3kster schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:51:
[...]

Misschien iets voor interval-training. _O-
Of voor DDX en de groepsrit van morgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

rolandos582 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:28:
[...]

Ik zou met @DDX geen group challenge gaan beginnen in ieder geval, dat is niet leuk meer.
https://www.bicycling.com...e1nG_hu2b0yhwAjwtM9pz0TPA

Zie : https://support.strava.com/hc/en-us/articles/360061360791

Is wel een heel leuk ding om mee te spelen in ieder geval! O-)
is het een leuk idee om iets van een groepschallenge voor Tweakers aan te maken? @DDX mag natuurlijk best meespelen hoor...ik ben ook tevreden met een 6de of 7de plek :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 19:43
Bacchus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:52:
Ik zit aan een bandenwissel te denken. Heeft een van jullie ervaring met 28 mm (GP 5000's mn) op een (2014) Giant Defy 1 Triple of vergelijkbaar? Past dat? Of kies ik best weer "gewoon" voor 25mm?
Je hebt nu 25 mm banden? Dan even kritisch kijken naar de beschikbare ruimte bij voorvork en chainstays. Als je daar nu aan beide kanten 2 mm over hebt, dan past dat makkelijk.

Nadeel(tje) van 28 mm kan zijn dat je de wielen lastiger door de remklauw krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
chielmi schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 08:45:
[...]

Je hebt nu 25 mm banden? Dan even kritisch kijken naar de beschikbare ruimte bij voorvork en chainstays. Als je daar nu aan beide kanten 2 mm over hebt, dan past dat makkelijk.

Nadeel(tje) van 28 mm kan zijn dat je de wielen lastiger door de remklauw krijgt.
Kwestie van de band pas oppompen nadat je dat hebt gedaan. Maar is inderdaad een klein nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
Mistraller schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:30:
[...]

Hoe heb je het kunnen laten gebeuren om dit monster zo lang stil te laten staan 8)7
Geen tijd, te druk met andere zaken :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Ypuh schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:33:
Zie overigens nu pas de fiets in kwestie. Het is wel echt een type-stadsfiets-hybride en geen fitness bike zoals ik voor ogen heb als ik aan een hybride denk. De term hybride is bij 12Go ook alweer onderverdeeld in trekking-, fitness-, cross-, lifestyle-, sport- en riemaangedreven hybrides. Het gaat me iets te ver om er daadwerkelijk op te klikken, maar in vergelijking met de hybride die @Mick3112 heeft is een racefiets wel een hele andere ervaring.
Die fiets uit de link is inderdaad eerder een type "randonneur". Zo heb ik zelf een oude Cannondale T1000 gekocht voor woon-werk. De eigenaar had hem laten ombouwen naar voorwielmotor en het racefiets stuur vervangen door een mountainbike bar. Helaas had hij het originele stuur niet meer, dus ik heb het voor nu ook maar zo gelaten. Onlangs wel de wielen en accu verwijderd en oude racefiets wielen met Continental Terra Trail bandjes geplaatst. Soort van gravelbike avant-la-lettre. Best leuk om mee door het bos te crossen zo. Even geen betere foto voorhanden dan die van de ombouw:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/yycWhBQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/uoFgQQY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Galois schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:10:
Strava live segments doen het bij mij niet als ik een route ingeladen heb in mijn Garmin Edge 1030 plus (ook niet op mijn vorige Garmin (1000)). Zonder ingeladen route doen ze het wel.
Hoe zit dat bij jullie?

Strava beweert dat het wel zou moeten werken (heb een support ticket bij ze geopend) en geeft mij (zinloze) tips als 'opnieuw installeren, dit aan, dat aan, enz, enz'. Kom er dus ook niet verder mee.

Nu las ik al googlend op een forum dat de Live Segments tijdens het volgen van een route het alleen doen als je een route in Strava gemaakt hebt?

Ik maak mijn routes (vrijwel) altijd in Komoot en dan werken de Live Segments dus niet.

Kan iemand bevestigen dat ze het wel doen als je een route volgt die in Strava Routes gemaakt is?
bij mij werkt het op goed geluk, ik heb voor mijn gevoel ook al zo goed als alles geprobeerd helaas....ik denk dat 30% van de tijd het wel werkt en 70% niet...

het hele komoot/strava verhaal kan zomaar eens kloppen (ik maak al mijn routes in Komoot maar fiets ook wel eens zonder navigatie en misschien dat ze het dan wel doen? zal er eens op letten)

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eerdere foto's van de F14 geven aan dat er gewoon een disc versie komt, alleen Ineos zal die waarschijnlijk niet gebruiken vanwege het gewicht zoals ze met de F12 ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:37:
M'n voorrem loopt nogal aan... Het probleem is dat na verloop van tijd het rechter remblokje tegen de velg aan zit, terwijl het linker remblokje nog ruimte heeft.

Volgens Google ligt het ofwel aan de centrering van de remklauw of aan een vuile veer, waardoor het remblokje niet meer helemaal terugveert.

Wat is verstandig, kan ik het beste eerst proberen om de centrering goed te krijgen, zal ik de veer schoonmaken of iets anders? De wielen zijn echt niet kaarsrecht meer, maar echt grote slagen zitten er ook niet in. Daar ligt het dus alvast niet aan. Ik heb nog niet gekeken of de remblokjes gelijkmatig gesleten zijn.
Na verloop van tijd => vuil of een kabel die niet soepel meer door de omhulling glijdt of een combi daarvan. Als het altijd is, dan zit het in afstelling.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Voor de mensen die dachten dat een apple airtag een goed idee was tegen diefstal ;

nieuws: Apple brengt later dit jaar Android-app uit om AirTags te detecteren
Het nieuws over de Android-app valt samen met een andere wijziging die gemaakt wordt om stalking met AirTags tegen te gaan. De accessoires krijgen een update die ervoor zorgt dat de AirTags op een willekeurig moment tussen 8 en 24 uur een geluid maken, als ze zich niet binnen een bepaalde afstand van het apparaat van de eigenaar bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:37:
Voor de mensen die dachtend at een apple airtag een goed idee was tegen diefstal ;

nieuws: Apple brengt later dit jaar Android-app uit om AirTags te detecteren

[...]
@Grin Dan heb je er toch wel een stuk minder aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Mistraller schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:43:
[...]

Na verloop van tijd => vuil of een kabel die niet soepel meer door de omhulling glijdt of een combi daarvan. Als het altijd is, dan zit het in afstelling.
Kabel is een tijdje geleden vervangen. Die is ook nog oké. Denk dat het dan toch aan de afstelling ligt.

Ik ben er achter gekomen dat ik 2 stelmogelijkheden heb:
1) Ik kan de schroef waar de rem mee aan het frame bevestigd is iets losdraaien en de remklauwen goed duwen, en dan de schroef weer vastzetten.

2) op de rem zitten 2 stelschroefjes die je in of uit kunt draaien.

Wanneer gebruik je welke mogelijkheid?

[ Voor 29% gewijzigd door hoi1234 op 04-06-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 13:46
Mijn fiets krijgt op dit moment een onderhoudsbeurt, en nu blijkt dat de linker shifter het niet meer doet( schakelen ging van de week zeer stroef).
Opzoek naar een nieuwe dus

Er zit een Ultegra 6603 shifter op, deze is nergens meer te krijgen (2e hands alleen maar dubbel en geen triple).

Ik zag dat de 6703 ook past en te combineren is met de 6600 lijn, maar ook hier is het aanbod karig.

Weet iemand anders misschien nog een mogelijkheid/oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Danno88 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:50:
Mijn fiets krijgt op dit moment een onderhoudsbeurt, en nu blijkt dat de linker shifter het niet meer doet( schakelen ging van de week zeer stroef).
Opzoek naar een nieuwe dus

Er zit een Ultegra 6603 shifter op, deze is nergens meer te krijgen (2e hands alleen maar dubbel en geen triple).

Ik zag dat de 6703 ook past en te combineren is met de 6600 lijn, maar ook hier is het aanbod karig.

Helaas niet... Ik zit in eenzelfde situatie (rechtershifter 105). Mantel gaf eerder maart 2022 aan, maar inmiddels bijgesteld naar september... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
Na de meet van morgen zet ik mijn fiets op een voetstuk, stof hem wat af tot 2023 gok ik...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:53:
[...]

@Grin Dan heb je er toch wel een stuk minder aan...
@rolandos582 Zoals je in de Signal groep hebt gelezen: mijn ninja-skills moet je niet onderschatten. Ooit komt er een dag dat de dief zijn ogen opent en zijn onderlichaam niet meer voelt/kan bewegen...
Maar ik las het idd, ach, een dag(deel) is al beter dan niks.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Danno88 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:50:

Een nieuwe shifter kost je sowieso een klauw met geld. Als óók voorderailleur vervangt heb je veel meer keuze en kost het je maar een beetje meer poen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdwinW
@Grin En als je een beetje doorplankt, ben je binnen die 8 uren in Warschau voor een meet-and-greet van je fiets voordat-ie begint te piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
  • Laatst online: 18-09 13:31
Medestrijders, vraagje over cassettes en kettingen. Alweer :p
Vorig voorjaar een Giant Defy gekocht. topfietsje, goeie bang for buck, met een fijn 105 R7000 groepje erop. Fiets komt met een 11-34 cassette. Voor hier in het noorden nogal overdreven, en nu mijn ketting wel erg is gerekt word het tijd voor een nieuwe. Ik zat te denken aan een 11-28.

Mantel heeft een leuke combi deal die volgende week op voorraad is.
https://www.mantel.com/sh...-quick-link-cassette&spec[]=1747&spec[]=18594

Maaarrr.. ze hebben volgende week ook een Ultegra setje.
https://www.mantel.com/sh...ink-combi-aanbieding&spec[]=1747&spec[]=18594

Voor die 20eu prijsverschil, ga je dat merken? Ultegra ketting en cassette op een FSA (?) 50/34 en 105 derries?

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 18:47

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Smotske schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 21:33:
Medestrijders, vraagje over cassettes en kettingen. Alweer :p
Vorig voorjaar een Giant Defy gekocht. topfietsje, goeie bang for buck, met een fijn 105 R7000 groepje erop. Fiets komt met een 11-34 cassette. Voor hier in het noorden nogal overdreven, en nu mijn ketting wel erg is gerekt word het tijd voor een nieuwe. Ik zat te denken aan een 11-28.

Mantel heeft een leuke combi deal die volgende week op voorraad is.
https://www.mantel.com/sh...-quick-link-cassette&spec[]=1747&spec[]=18594

Maaarrr.. ze hebben volgende week ook een Ultegra setje.
https://www.mantel.com/sh...ink-combi-aanbieding&spec[]=1747&spec[]=18594

Voor die 20eu prijsverschil, ga je dat merken? Ultegra ketting en cassette op een FSA (?) 50/34 en 105 derries?
Imho, neen, ga je niet merken. 105 is perfect voor jouw prijs kwaliteit.
En moeten die tandwielen al vervangen worden na één ketting? Of is het eerder van willens? Ik rijd 10speed 11-34 en vind het heerlijk. Die 34 heb ik zelden nodig. Maar die 11 nog minder eigenlijk :+
Koop gewoon twee 105 kettingen, of kmc en wat poetsproducten. Een goed onderhouden ketting doet véél meer dan een ultegra vs 105.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Laatst online: 18-09 13:31
Neu. Cassette 11-25 is meer omdat ik dan wat makkelijker in een lekkere cadans kan komen. Af en toe (met een vermogen door Join opgegeven) is mijn cadans 82, of 97... Dat kan beter.

Poetsen doe ik zeker! Daarom is deze ketting al 9k oud. Afgelopen winter 2k buiten, en veel op de trainen.
Een extra ketting komt er speciaal voor de 11-34 dan.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

@Smotske nee dat ga je niet merken en voorraad van Mantel zegt volgende week. Dat kan er echt weken op staan is mijn ervaring. Dus pak lekker die 28-11 van de 105.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:22
hoi1234 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:20:
[...]

Kabel is een tijdje geleden vervangen. Die is ook nog oké. Denk dat het dan toch aan de afstelling ligt.

Ik ben er achter gekomen dat ik 2 stelmogelijkheden heb:
1) Ik kan de schroef waar de rem mee aan het frame bevestigd is iets losdraaien en de remklauwen goed duwen, en dan de schroef weer vastzetten.

2) op de rem zitten 2 stelschroefjes die je in of uit kunt draaien.

Wanneer gebruik je welke mogelijkheid?
Welk model klauw is het?

Meestal zet je die stelschroef in het midden, vervolgens druk je met je hand de klauw dicht met de remblokken tegen de velg en zet je de grote bout goed vast. Daarna finetunen met de stelschroef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Pyramiden schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:54:
[...]

Welk model klauw is het?

Meestal zet je die stelschroef in het midden, vervolgens druk je met je hand de klauw dicht met de remblokken tegen de velg en zet je de grote bout goed vast. Daarna finetunen met de stelschroef.
Ultegra 6500.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7N7YZo3Z9yGbcE7ijWg-IZdfys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kUcSA4kSoKP6COPVxcquWC9t.jpg?f=user_large

Als ik het dus goed begrijp moet 1 dus half open staan. Dan moet je de remklauw dichtknijpen totdat de remblokken de velg raken en 2 vastzetten. Eventueel kun je met 3 nog kleine correcties doen.

Klinkt echt heel makkelijk. Op YouTube zag ik geen goede filmpjes en sommige hadden het zelfs over een Brake offset wrench.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Morgen weer het eerste ritje met de club en al de hele avond buienradar en dergelijke aan het checken. Ik hou al niet van rijden in de regen, maar als iedereen zijn laatste groepsrit driekwart jaar geleden heeft gedaan word ik helemaal niet blij van regen.

En sinds ik dry lube gebruik wil ik natuurlijk helemaal niet meer in den regen rijden want dat wordt en groot kraak- en piepfeest. Vervolgens moet de hele schoonmaakprocedure van Grin weer doorlopen worden, dus ik twijfel nog even verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:26:
Morgen weer het eerste ritje met de club en al de hele avond buienradar en dergelijke aan het checken. Ik hou al niet van rijden in de regen, maar als iedereen zijn laatste groepsrit driekwart jaar geleden heeft gedaan word ik helemaal niet blij van regen.

En sinds ik dry lube gebruik wil ik natuurlijk helemaal niet meer in den regen rijden want dat wordt en groot kraak- en piepfeest. Vervolgens moet de hele schoonmaakprocedure van Grin weer doorlopen worden, dus ik twijfel nog even verder.
@Grin Gaat ook naar onze social rit morgen dus dan moet je wel.... Als zelfs hij gaat... Ik heb ook geen zin in die tering rommel icm squirt etc. Maarja ik offer me wel weer op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ik kreeg al een plaatje doorgestuurd van mensen die na een periode Zwift weer buiten in een groep gaan rijden. Er zit een iemand tussen waardoor ik voor het eerst in 11.000 km weer op de straat heb gelegen en nog wat twijfelachtige stuurmannen. Poetsen is misschien niet eens mijn grootste zorg.

Maar als zelfs Grin gaat poetsen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
hoi1234 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:19:
[...]

Ultegra 6500.

Als ik het dus goed begrijp moet 1 dus half open staan. Dan moet je de remklauw dichtknijpen totdat de remblokken de velg raken en 2 vastzetten. Eventueel kun je met 3 nog kleine correcties doen.

Klinkt echt heel makkelijk. Op YouTube zag ik geen goede filmpjes en sommige hadden het zelfs over een Brake offset wrench.
RTFM

Als je van toeten noch blazen weet zou ik liever mijn heil zoeken bij de Service Instructions van de fabrikant dan aandachtsgeile Joutjoeperts of lichtelijk verzuurde forumbezoekers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:22
[...]

Ultegra 6500.

[Afbeelding]

1 is de schroef waar de Quick release mee vastzet. Daar moet je van af blijven. De quick release gebruik je om je klauw iets verder open te zetten zodat je wiel er tussenuit kan.

Met 2 schroef je natuurlijk de klauw vast aan je frame. Remblokken tegen de velg aandrukken, en dan vast zetten.

De onderste schroef van 3 moet je niet aan zitten. De schroef bovenop kun je de blokjes mee neer links of rechts zwenken. Zorg dat deze staat zoals op de foto wanneer je schroef 2 vast zet, en daarna kun je de positie daarmee fine tuinen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Als de rest goed is, gewoon aan 3 draaien dus ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Pyramiden schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 08:45:
[...]

1 is de schroef waar de Quick release mee vastzet. Daar moet je van af blijven. De quick release gebruik je om je klauw iets verder open te zetten zodat je wiel er tussenuit kan.

Met 2 schroef je natuurlijk de klauw vast aan je frame. Remblokken tegen de velg aandrukken, en dan vast zetten.

De onderste schroef van 3 moet je niet aan zitten. De schroef bovenop kun je de blokjes mee neer links of rechts zwenken. Zorg dat deze staat zoals op de foto wanneer je schroef 2 vast zet, en daarna kun je de positie daarmee fine tuinen.
Nu kan ik de handleiding ook volgen. Eigenlijk is het best simpel, ik dacht gewoon veel te moeilijk. Waar is de onderste stelschroef bij 3 dan voor? Nu wil ik natuurlijk wel alles weten:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb een setje carbon wielen aangeschaft, alles omgezet naar de nieuwe wielen echter hoor ik ineens een appart geluid bij de remklauwen. Iemand ervaring mee of tips ?

https://streamable.com/lip9p9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Laatst online: 18-09 18:32
Ruffzz schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:13:
Heb een setje carbon wielen aangeschaft, alles omgezet naar de nieuwe wielen echter hoor ik ineens een appart geluid bij de remklauwen. Iemand ervaring mee of tips ?

Dit klinkt als een aanlopende remschijf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54

Iemand slijpt zijn messen.

Of je remschijf loopt aan.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-09 11:36

Je remschijf loopt aan in de remklauw. Je moet de remklauw opnieuw richten.
Zie handig filmpje van Parktool voor DIY: https://www.youtube.com/watch?v=uk_nC9anQcM

(En je wijnvoorraad is op :>).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:46

Kluus

Gang is alles

hoi1234 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Nu kan ik de handleiding ook volgen. Eigenlijk is het best simpel, ik dacht gewoon veel te moeilijk. Waar is de onderste stelschroef bij 3 dan voor? Nu wil ik natuurlijk wel alles weten:).
Kijk even naar de remhoef zelf en vooral wat er gebeurt als je hem inknijpt. Dat is geen stelschroef maar het scharnier/asje waarmee de rechter remarm vast zit op de rest van de remhoef.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 05-06-2021 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Eerste ritje met de club weer. Lekker met 10 man per goed en een inschrijving van te voren, dus je kunt nog beetje spelen met de inschrijving om personen ontlopen. Bijzonder hoe na 8 maanden signaleren maar ook kop over kop draaien er rap weer in zit. Wel een bui op het rondje in de polder, dus mijn ketting moet weer de Grin-behandeling en mijn huis ruikt straks weer naar kauwgomballen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Schijfrem die aanloopt. Even op YouTube kijken hoe je die stelt. Dat is echt een klusje van niets. De juiste schroeven beetje losdraaien, remgreep inknijpen en dan de schroeven weer vast en doe boel is weer gecentreerd.De ruimte tussen schijf en blokjes is erg klein dus je hebt die al snel bij een wielwissel of viezigheid.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Thanks voor de tips ! @Fisico en @Mr. Stom . Is gelukt :DAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtoEkj0fzjt0eU1-1wCMJqnIsP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KR7Om2HFfxw3b49NerpEInDv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 241% gewijzigd door Ruffzz op 05-06-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 18:47

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Even terugkerende vraag hier, goedkopere carbon wielen. Maar specifiek Yoeleo. Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Op zich zeggen ze UCI Certified te zijn. Ze lopen deze week met nog wat korting en mits redelijk gunstige dollar/euro verhoudingen zou ik voor 750 euro een 38/50 mm set kunnen kopen met DT350 naven en saphim spaken.

Is dit een gevalletje "If it sounds te good to be true, it probably is?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Joindry schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:44:
Even terugkerende vraag hier, goedkopere carbon wielen. Maar specifiek Yoeleo. Is hier iemand die daar ervaring mee heeft? Op zich zeggen ze UCI Certified te zijn. Ze lopen deze week met nog wat korting en mits redelijk gunstige dollar/euro verhoudingen zou ik voor 750 euro een 38/50 mm set kunnen kopen met DT350 naven en saphim spaken.

Is dit een gevalletje "If it sounds te good to be true, it probably is?"
geen ervaring mee, maar dit is wel 1 van de meer betrouwbare leveranciers. Zoals lightbicycle, eiei, nextie en nog een paar. Het is natuurlijk minder geavanceerd als een setje zipps.
Maar gewoon prima voor het geld

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:17
[...]

Ultegra 6500.

[Afbeelding]

Ik heb 2 jaar geleden met een YouTube handleiding (park tool?) De 6600 remklauw volledig uit elkaar gehaald en na wat puzzelen weer in elkaar gestoken. Hij liep zo stug na 12 jaar oud te zijn en matig onderhoud door mezelf dat hij wel eens wat bleef hangen. Na het schoonmaken en de boel invetten (let op: kleine balletjes in glijlagertjes) niets hoeven vervangen en hij is weer als nieuw.
Onhandig moet je niet zijn maar het was prima te doen voor iemand die niet enorm vaak klust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
HBSVDK schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:54:
[...]

Ik heb 2 jaar geleden met een YouTube handleiding (park tool?) De 6600 remklauw volledig uit elkaar gehaald en na wat puzzelen weer in elkaar gestoken. Hij liep zo stug na 12 jaar oud te zijn en matig onderhoud door mezelf dat hij wel eens wat bleef hangen. Na het schoonmaken en de boel invetten (let op: kleine balletjes in glijlagertjes) niets hoeven vervangen en hij is weer als nieuw.
Onhandig moet je niet zijn maar het was prima te doen voor iemand die niet enorm vaak klust.
Misschien dat ik dat met m'n vader kan proberen. Hem lukt dit soort dingen vaak goed. Ik ben er niet zo heel goed in.

Ik wil wel eerst proberen om de ramklauw te centreren. Als dat voldoende helpt, laat ik het zo. Als ik voldoende geld gespaard heb, wil ik namelijk een nieuwe fiets kopen en de huidige fiets gebruiken als reservefiets/winterfiets. De nood voor een perfect werkende fiets is er dus niet meer. Als het goed werkt is dat goed genoeg. Bovendien loop je altijd het risico iets te verprutsen. Dat vind ik het niet direct waard als de fiets het nog goed doet. Het is natuurlijk iets anders als de rem blijft aanlopen. Iets dat defect is kun je hooguit verder kapot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24
Joindry schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:44:
Even terugkerende vraag hier, goedkopere carbon wielen. Maar specifiek Yoeleo. Is hier iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik heb zelf FarSports wielen met DT350 naven die al meer dan 3 jaar en 18000km lopen als een trein.
Doorslaggevend was toen ook voor mij dat ze UCI gekeurd waren.

Ik beschouw Yoeleo als een even betrouwbare partij als FarSports. Dus ik zou zeggen: doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:40
Heeft iemand hier nog mooie routes om rond Nijmegen te fietsen die daar in ieder geval de heuvels meepakken? Zeg iets rond de 130-150km oid? Nog nooit gefietst, maar willen we volgende week eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Eens een vraagje, misschien kennen jullie het. Als ik wat langere tochten rij krijg ik behoorlijk last van mijn voeten, met name de voorvoeten lijken afgekneld te worden.
Ik rij tegenwoordig met de schoenen heel losjes, dat lijkt beter te gaan maar nog lang niet perfect. Afgelopen dagen een paar lange ritten gemaakt en tijdens het rijden ook periodes van serieuze pijn in de voeten. Was wel te verbeteren door even los te klikken en met een voet fietsen en de andere los schudden. Ook lijkt het te werken door bewust de voeten wat naar binnen te duwen.

Vandaag (toch weer een dag later) heb ik nog steeds wat ongevoelige tenen.

Kortom, volgens mij is het niet goed. Zijn mijn schoenen niet goed of mis ik bepaalde training in de voeten? (Het gekke is dat in de pauzes ik echt niet de behoefte heb mijn schoenen uit te gooien. Ze zitten eigenlijk prima)

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ankona schreef op zondag 6 juni 2021 @ 11:17:
Eens een vraagje, misschien kennen jullie het. Als ik wat langere tochten rij krijg ik behoorlijk last van mijn voeten, met name de voorvoeten lijken afgekneld te worden.
Ik rij tegenwoordig met de schoenen heel losjes, dat lijkt beter te gaan maar nog lang niet perfect. Afgelopen dagen een paar lange ritten gemaakt en tijdens het rijden ook periodes van serieuze pijn in de voeten. Was wel te verbeteren door even los te klikken en met een voet fietsen en de andere los schudden. Ook lijkt het te werken door bewust de voeten wat naar binnen te duwen.

Vandaag (toch weer een dag later) heb ik nog steeds wat ongevoelige tenen.

Kortom, volgens mij is het niet goed. Zijn mijn schoenen niet goed of mis ik bepaalde training in de voeten? (Het gekke is dat in de pauzes ik echt niet de behoefte heb mijn schoenen uit te gooien. Ze zitten eigenlijk prima)
@mhr-zip heb jij nog een tip? Iets in Nijkerk wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Bedoel je :
mhr-zip schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:38:
[...]

https://www.bikeshoe4u.com

Je kan allemaal smoesjes verzinnen dat het te ver is. Maar:

https://www.bikeshoe4u.com

Dus even een afspraak maken bij https://www.bikeshoe4u.com

Had ik al https://www.bikeshoe4u.com genoemd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Hielko schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:21:
Heeft iemand hier nog mooie routes om rond Nijmegen te fietsen die daar in ieder geval de heuvels meepakken? Zeg iets rond de 130-150km oid? Nog nooit gefietst, maar willen we volgende week eens proberen.
Ben je hoogtemeters gewend? Want daar zou ik dan wel even rekening mee houden in de afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
418O2 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:07:
[...]

Ben je hoogtemeters gewend? Want daar zou ik dan wel even rekening mee houden in de afstand
Hoe meer hm hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@Ankona Heb je dit sinds je langere ritten maakt of heb je bv. andere schoenen of instellingen aangepast? Als je die pijn ervaart, ligt de bron zeker vlakbij je tenen ? Als je daar dan met je hand op drukt, ervaar je een pijnscheut. Oorzaken kunnen zijn te brede of juist te smalle schoenen. Door de warmte is het inderdaad beter om ze iets losser in te stellen. Je voetplaatjes kunnen ook te ver naar voren zijn vastgezet waardoor er te veel druk op je voorvoet komt te staan. Als laatste mogelijkheid kunnen aangepaste binnenzolen worden gebruikt die de druk op je voorvoet kunnen verminderen. Niet door de standaard binnenzolen via de winkel te bestellen, maar je voeten laten opmeten via een podotherapeut die precies de juiste hoogtes op specifieke plekken kan bepalen (3D meting).

@Hielko is dit iets van Komoot ? Ik kan deze wel exporteren naar GPX: https://www.komoot.nl/smarttour/5135452?ref=wsd of https://www.komoot.nl/smarttour/2226651?ref=wsd

[ Voor 9% gewijzigd door EdwinW op 06-06-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
EdwinW schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:18:
@Ankona Heb je dit sinds je langere ritten maakt of heb je bv. andere schoenen of instellingen aangepast? Als je die pijn ervaart, ligt de bron zeker vlakbij je tenen ? Als je daar dan met je hand op drukt, ervaar je een pijnscheut. Oorzaken kunnen zijn te brede of juist te smalle schoenen. Door de warmte is het inderdaad beter om ze iets losser in te stellen. Je voetplaatjes kunnen ook te ver naar voren zijn vastgezet waardoor er te veel druk op je voorvoet komt te staan. Als laatste mogelijkheid kunnen aangepaste binnenzolen worden gebruikt die de druk op je voorvoet kunnen verminderen. Niet door de standaard binnenzolen via de winkel te bestellen, maar je voeten laten opmeten via een podotherapeut die precies de juiste hoogtes op specifieke plekken kan bepalen (3D meting).
Ik heb mijn racefiets en de schoenen nu ongeveer een jaar en mijn tochtjes worden wat langer. Een uurtje knallen is niet zo'n probleem, ben ik 2 a 3 uur onderweg dan beginnen de schoenen wel te knellen en kan het even duren voor mijn voeten weer normaal voelen na afloop.
Afgelopen dagen heb ik de hele dag op de fiets gezeten. (ca 5 a 6 uur per dag) Nu zijn mijn voeten dus een bijna 24 uur later nog niet hersteld.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Fisico schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Volgens mij hoorde ik net iemand https://www.bikeshoe4u.com/ roepen. Ziet er online goed uit (niet goedkoop maar ja, tijd moet ook betaald worden en een keer goed is goedkoper dan 3 keer net niet)

Goede ervaringen mee?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ja, zoiets lijkt me aardig in de richting. Maar iets met wat meer hoogtemeters en kilometers zou ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
Hielko schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:17:
[...]

Hoe meer hm hoe beter ;)
Beginnen bij de Beekmandalseweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Ankona schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Volgens mij hoorde ik net iemand https://www.bikeshoe4u.com/ roepen. Ziet er online goed uit (niet goedkoop maar ja, tijd moet ook betaald worden en een keer goed is goedkoper dan 3 keer net niet)

Goede ervaringen mee?
Hele goede ervaringen mee! En heel veel anderen ook.

Tuurlijk heb je dezelfde schoenen bij Futurumshop voor 2 tientjes minder. Maar je voeten opgemeten krijgen en de juiste geadviseerd krijgen is ook wat waard (geen korting kan bij mij zere voeten rechtvaardigen). Met de hoeveelheid verschillende schoenen die ze leveren, als je dan geen juiste kan vinden.....

Dus ook al zit het niet in de buurt, zo vaak heb je toch geen nieuwe schoenen nodig. Stap in de auto en kar erheen, desnoods combineer je het met fietsen in die regio. Stop met tobben, heb ik ook te lang gedaan. Had er jaren eerder langs moeten rijden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
www.klimbijnijmegen.com heeft veel mooie routes

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Hielko hier kom ik ook op uit eigenlijk. Ik kom er zelf wel vaak en zat al wat te klikken maar kwam op ongeveer dezelfde route uit als die Matterhorn van 103km. Als je echt alleen maar wil klimmen (en niet te veel dubbele wegen wil rijden) kom ik ook al snel aan deze kilometers, 150 vind ik lastig zo.

Ik zie overigens dat die Matterhorn niet over de Geldenberg gaat, dat is toch wel zonde, een van de mooiere klimmen (wel een stukje onverhard en slecht wegdek).

Als je er kilometers aan wil plakken kan je een lus maken in de Duffel denk ik, dat is vlak maar wel mooi. Heb je al wel bij de Posbank/Veluwe zoom gereden? Anders is daar misschien nog wel een leuke combi mee te maken.

Edit: Ik heb even een versie gemaakt van die Materhorn die een paar leuke klimmen meer mee pakt in ieder geval (Klein Amerika, Geldenberg en Genneperweg (beide gedeeltelijk gravel, maar wel te doen met smalle bandjes), oude holle weg):
https://www.komoot.nl/tour/386113875?ref=wtd

Nog even kijken of er geen vreemde conversiefoutjes in zijn geslopen door de gpx import in komoot. Ik heb er al wel een paar uit gehaald maar misschien heb ik nog iets gemist.

[ Voor 20% gewijzigd door Kluus op 06-06-2021 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04:36
@Hielko Ten oosten van de stad kun je eigenlijk overal klimmen. Het steilste de ijswal op/grootste klim is eigenlijk de Beekmandalseweg in Ubbergen, en ook de (oude) Holleweg in Ubbergen/Berg en Dal. Vanuit 'de stad/Oranjesingel' beginnend kun je bijvoorbeeld de Berg en Dalseweg opfietsen en vervolgens de Zevenheuvelenweg (Of in plaats van de Zevenheuvelenweg de Meerwijkselaan dan blijf je rond de stad) tot in Groesbeek en daarna terug via de Nijmeegsebaan of westwaarts via de EuropaRadbahn tot bij het zweefvliegveld in Malden, en dan terug via het deel snelfietsroute Arnhem - Nijmegen waar je op uit komt/Sint Annastraat terug Nijmegen in, dan heb je een rondje. Vervolgens kun je ook overal leuk offroad/gravel paadjes door het bos vinden vast aan de wegen die ik hierboven noem, dat doe ik meestal. EDIT: Best te interpreteren mbv Google Maps/streetview.

[ Voor 5% gewijzigd door KleineJoop op 06-06-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ankona schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:52:
[...]

Goede ervaringen mee?
Ja goede ervaringen mee. Zeker als je klachten hebt en je dus ook aan het worstelen bent met maat, positie van de plaatjes en dergelijke is het een goede investering. Stelselmatig afgeknelde voeten en last een dag later lijkt mij geen pretje.

Ik had geen klachten maar wilde gewoon een paar gave schoenen en was nogal gehecht aan hoe de bikefitster mijn plaatjes had afgesteld, dus daarom ben ik daar langs gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
KleineJoop schreef op zondag 6 juni 2021 @ 15:04:
@Hielko Ten oosten van de stad kun je eigenlijk overal klimmen. Het steilste de ijswal op/grootste klim is eigenlijk de Beekmandalseweg in Ubbergen, en ook de (oude) Holleweg in Ubbergen/Berg en Dal. Vanuit 'de stad/Oranjesingel' beginnend kun je bijvoorbeeld de Berg en Dalseweg opfietsen en vervolgens de Zevenheuvelenweg (Of in plaats van de Zevenheuvelenweg de Meerwijkselaan dan blijf je rond de stad) tot in Groesbeek en daarna terug via de Nijmeegsebaan of westwaarts via de EuropaRadbahn tot bij het zweefvliegveld in Malden, en dan terug via het deel snelfietsroute Arnhem - Nijmegen waar je op uit komt/Sint Annastraat terug Nijmegen in, dan heb je een rondje. Vervolgens kun je ook overal leuk offroad/gravel paadjes door het bos vinden vast aan de wegen die ik hierboven noem, dat doe ik meestal. EDIT: Best te interpreteren mbv Google Maps/streetview.
Meerwijkselaan is :Z :Z. Langs het zweefvliegveld is nog wel leuk. Overigens zou ik er niet speciaal voor omfietsen. Het is leuk als die op de route zit

Wat nog wel een leuke is, is de holdeurn (oude kleefsebaan vanaf Wyler). 2km lang. Het eerste stukje is heel snel, maar vanaf het 2de stuk wordt het stijler. Vooral de lengte eist zijn tol.

BTW, als je via de EuropaRadbahn terug fietst, sla je dan niet juist een heleboel klimmetjes over? Ik zou eerder vanaf de Maldense kant beginnen. Sowieso moet je nooit via de EuropaRadbahn fietsen. Het is een relatief smal en druk pad dat zeker met mooi weer vol boomers zit.

Als je in Malden begint (kun je ook je auto wegzetten), dan via het zweefvliegveld naar Groesbeek gaat. Kun je de Wielerbaan op, dan de Oude kleefsebaan op. Vanaf daar ga je de Meerwijkselaan op, ga je de Postweg in en dan kom je ook in Berg en Dal en Ubbergen. Als je daar je klimmetjes gehad hebt, kun je nog de Zevenheuvelenweg doen.

[ Voor 18% gewijzigd door hoi1234 op 06-06-2021 18:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rolandos582
Smultie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:57:
[...]
Ik pak alles wat hoi1234 zegt, en doe dan precies het tegenovergestelde. Volgens mij zit je dan wel goed :+

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 16:59
Ondertussen net geen 200km op de teller gezet en wat een verstandige beslissing geweest om dit in een impulsieve bui aan te schaffen :)

Rijdt zoveel comfortabeler dan mijn FELT AR1. I tried maar ik moet toegeven dat een aero frame niets voor mijn lichaam is, de kleine kwaaltjes kwamen naar boven. Nu een heel groot verschil in comfort.

Best 3k ever spent (enkel nog een bikefit, maak nu nog kleine aanpassingen) _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWIxYjgizJ3auhaFiMNC6k5VKKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRvMx3QaVchhJe5JUc2a4iS8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
hoi1234 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 02:02:
[...]

Misschien dat ik dat met m'n vader kan proberen. Hem lukt dit soort dingen vaak goed. Ik ben er niet zo heel goed in.

... en de huidige fiets gebruiken als reservefiets/winterfiets. De nood voor een perfect werkende fiets is er dus niet meer.
Als ik op mijn B-fiets rij moet ook die toch wel soepel draaien, niet aanlopen of ratelen/rammelen hoor. Perfect hoeft niet inderdaad maar een aanlopend remblok zou ik mij op welke fiets dan ook mateloos aan irriteren.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
EdwinW schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:18:
Moet je wel heel duidelijk aangeven wat je precies voor sport doet. Ik heb al jaren speciale inlegzolen van de podotherapeut. Laatst over gehad, maar hij acht ze (in mijn specifieke geval) niet nodig bij fietsen omdat de belasting van de voet anders is dan bij lopen. En ik heb met fietsen ook geen klachten overigens.
Kortom, podotherapeut is een goed idee maar wel even informeren of hij ook wat weet van fietsen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
Ja hahaha, het ging mij ook meer om de gescheiden fietspaden, daar ben ik wel fan van, (dat deel van) de oude Kleefsebaan bijv. is toch wel een beetje link. De Rijlaan zal ik ook nooit fietsen, dan kies ik dus voor de Europa-radbahn. Ik wil de weg niet delen met snel rijdende auto's. De wylerbaan is wel mooi inderdaad.

Misschien had ik geen route moeten neerkrabbelen, ik wilde eigenlijk alleen de belangrijkste fietspaden noemen, ik fiets zelf ook maar wat en in verschillende richtingen, niet per se klimmen, etc. Wat dat betreft ken ik het hier goed, maar heb ik wellicht ook andere voorkeuren/gedrag want geen wielrenfiets en geen navigatie. Fietsnavigatie is toch wel iets waar ik aan zit te denken, nu ik ook verder weg wil ontdekken, zeker omdat ik die gescheiden fietspaden zoek, dat kun je mooi instellen, ook offroad prefereren bijv, en dergelijke.

[ Voor 54% gewijzigd door KleineJoop op 06-06-2021 22:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

KleineJoop schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Ja hahaha, het ging mij ook meer om de gescheiden fietspaden, daar ben ik wel fan van, de oude Kleefsebaan bijv. is toch wel een beetje link. De Rijlaan richting Groesbeek zal ik ook nooit fietsen, dan kies ik dus voor de Europa-radbahn. Ik wil de weg niet delen met snel rijdende auto's. De wielerbaan is wel mooi inderdaad.

Misschien had ik geen route moeten neerkrabbelen, ik wilde eigenlijk alleen de belangrijkste fietspaden noemen, ik fiets zelf ook maar wat en in verschillende richtingen, niet per se klimmen, etc. Wat dat betreft ken ik het hier goed, maar heb ik wellicht ook andere voorkeuren/gedrag want geen wielrenfiets en geen navigatie. Fietsnavigatie is toch wel iets waar ik aan zit te denken, nu ik ook verder weg wil ontdekken, zeker omdat ik die gescheiden fietspaden zoek, dat kun je mooi instellen, ook offroad prefereren bijv, en dergelijke.
De Oude Kleefsebaan valt toch wel mee en "moet" je gewoon gedaan hebben met de racefiets, zeker de combinatie met Hohldorn/Vogelsang die @hoi1234 noemt is mooi (wel even opletten waar je weer uit komt op de Oude Kleefsebaan, dat ligt er een beetje ruk bij). De Meerwijkselaan is inderdaad niet erg interessant voor de racefiets, prima als je er voor je route overheen komt, maar niet speciaal. Ik ben het best wel eens eens geweest met de quote van @Smultie die @rolandos582 aanhaalt, maar nu heeft @hoi1234 helemaal gelijk wat mij betreft ;).

Ga toch nog maar eens kijken bij de Rijlaan trouwens want daar is dit jaar een super breed gescheiden fietspad gekomen, als je dan het eerste stuk de klim naar het jachtslot neemt (die ook best mooi is!) heb je hier helemaal niets met de rijbaan voor de auto's meer te maken tegenwoordig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
Mistraller schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:37:
[...]

Moet je wel heel duidelijk aangeven wat je precies voor sport doet. Ik heb al jaren speciale inlegzolen van de podotherapeut. Laatst over gehad, maar hij acht ze (in mijn specifieke geval) niet nodig bij fietsen omdat de belasting van de voet anders is dan bij lopen. En ik heb met fietsen ook geen klachten overigens.
Kortom, podotherapeut is een goed idee maar wel even informeren of hij ook wat weet van fietsen.
Als je gewoonlijk geen klachten hebt, heb je ze ook niet nodig ;)
Op basis van de klachten en onderzoek, kunnen ze wel de diagnose stellen. Bij de intake werden ook de fietsschoenen onderzocht (vermoedelijk gescand om de binnenmaten te meten). Je hebt nl. sport-podotherapeuten die heel goed bekend zijn met diverse sporten die elk zo z’n problemen hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door EdwinW op 06-06-2021 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
Kluus schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:08:
Ga toch nog maar eens kijken bij de Rijlaan trouwens want daar is dit jaar een super breed gescheiden fietspad gekomen, als je dan het eerste stuk de klim naar het jachtslot neemt (die ook best mooi is!) heb je hier helemaal niets met de rijbaan voor de auto's meer te maken tegenwoordig!
Ja ik ben er ook wel eens omhoog gefietst vanaf Wyler, als je wilt klimmen is het zeker geschikt, ook even een kijkje nemen halverwege op de Duivelsberg. Maar dat nieuwe fietspad is mij totaal ontgaan! Ik kijk nu even op Google Images en inderdaad :) Dat is toch wel een leuke verassing, ga ik binnenkort even uitproberen.

[ Voor 4% gewijzigd door KleineJoop op 06-06-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:10
Ik heb drie GPX files van Gran Fondo Rosa (70,110 en 170 km). Italiaanseweg, Holleweg, Berg en Dal, Menthenberg en de Posbank zitten er allemaal in.

Weet alleen even niet hoe ik ze eenvoudig kan delen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sh_9Nb_YUN3EiSUcOscIS7jmclI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QSlI7awQpNtTyNaErlmlICvh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door kw_nl op 06-06-2021 23:20 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Nou, net mijn eerste avondschemering rit gedaan sinds een tijdje, maar van de frostbrug tot Huissen, windje mee, tegen de 40, dacht ik echt even dat het regende. Zo veel insecten in de lucht. Gatver. Ammoniaksmaak in de mond.

Er is daar veel begroeing, wilde bloemen en zo.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
kw_nl schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:15:
[...]

Ik heb drie GPX files van Gran Fondo Rosa (70,110 en 170 km). Italiaanseweg, Holleweg, Berg en Dal, Menthenberg en de Posbank zitten er allemaal in.

[Afbeelding]
Ik heb hier wel oren naar. Ik woon zelf in Zevenaar dus kan alledrie de routers zo oppakken.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
KleineJoop schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:52:
[...]

Ja hahaha, het ging mij ook meer om de gescheiden fietspaden, daar ben ik wel fan van, (dat deel van) de oude Kleefsebaan bijv. is toch wel een beetje link. De Rijlaan zal ik ook nooit fietsen, dan kies ik dus voor de Europa-radbahn. Ik wil de weg niet delen met snel rijdende auto's. De wylerbaan is wel mooi inderdaad.

De klim vanaf Malden is ook niet heel speciaal. Maar je ontwijkt er in ieder geval een druk en relatief smal fietspad mee en pakt nog een paar hoogtemeters mee. Ter informatie: de EuropaRadbahn is een recht fietspad langs een oud spoor. Meer dan trappen en inhalen hoef je niet te doen. Vind ik persoonlijk maar niks.

Voordeel is verder dat je direct aan de goede kant van de Oude kleefsebaan zit. Als je vanuit Nijmegen start, is dat toch wat lastiger. De Holdorn vind ik toch echt wel een must.

Edit: nog wel een heel belangrijke tip: de (oude/nieuwe) holleweg is/zijn echt bekende klimmetjes. Let wel goed op dat je in de afdalingen niet te hard gaat. Je komt namelijk uit op een drukke doorgaande weg. Niet handig als je op het laatste moment nog moet remmen. Als je niet bekend bent zou ik de klim dus zeker eerst een paar keer goed verkennen, daarna kan je als je dat durft wat harder de afdaling nemen, al doe ik dat zelf niet.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 07-06-2021 01:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDgJLJ-ClqLQoCi0mxnNti0pAZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHWNoIota6rX31PpUwzDoMSz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQAdRqPeTMd-Zy9B25YxM8rDGWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDGPnFtDHO5TgvWcCUYiiMhg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2P6AdozqzWCCb4ngTcskVWIVLFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCSXheTgynhUVHQ8Su5GAmYm.jpg?f=fotoalbum_large

Vaak ben ik aan het werk op locatie bij klanten. Bij langere periodes (vanaf 3 dagen) neem ik de fiets mee. Cheapo (€52) wiggle tas gekocht maar zodra je gaat vergelijken met bijvoorbeeld evoc dan zie je wel verschillen. De duurdere tassen (€350+) hebben er een mooi frame bij om je fiets op te zetten. Blijft achterderailleur en ketting mooi vrij, stuur staat recht. Gewoon veel stabieler en steviger. Stevige plank gekocht die exact in de tas past qua breedte. Verhoging voor achterwiel geknutseld, snelspanners gaat stukje pvc buis omheen en die klikken in buisklemmen op de plank. Met 4 klemmen zit het strak genoeg om één geheel te vormen. Zelfs als ik de plank op zijn kop houd, valt de fiets er niet vanaf.

Nu weekje in Drachten, Friesland. Tips voor routes zijn welkom. Had al tourtje afsluitdijk willen doen maar dat is te ver voor een avondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

kw_nl schreef op zondag 6 juni 2021 @ 23:15:
[...]

[Afbeelding]
Nice, ik vind die giro rosa wel vooral op Arnhem gericht, de twee lange afstanden hebben de twee leuke klimmen in Nijmegen, maar al het andere moois slaat ie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
@Ramon 73 Hoeveel kilometer wil je ongeveer doen? En wil je wel/geen klinkers of onverhard meepakken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Kluus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:23:
[...]

Nice, ik vind die giro rosa wel vooral op Arnhem gericht, de twee lange afstanden hebben de twee leuke klimmen in Nijmegen, maar al het andere moois slaat ie over.
Ja ik heb dit jaar de 160k variant gedaan, maar had graag het saaie gedeelte richting Zutphen over geslagen en wat meer rond Nijmegen gereden. (https://www.strava.com/activities/5295347340 )
Dus eigenlijk de hele noordelijke lus skippen en vervangen voor wat klimwerk in Nijmegen en je bent er :). Dan Heb je wel echt mooie route.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-09 08:49
Ramon 73 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:10:

Nu weekje in Drachten, Friesland. Tips voor routes zijn welkom. Had al tourtje afsluitdijk willen doen maar dat is te ver voor een avondje.
Ik denk dat dit rondje afsluitdijk moeilijk zou gaan, ik begreep namelijk dat de afsluitdijk momenteel (en nog eventjes) dicht is voor fietsers: https://www.nhnieuws.nl/n...ijft-nog-jaren-onmogelijk
Pagina: 1 ... 302 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).