Yep, lekker veel mensen! Zag mijzelf inderdaad weer even op de 1e rij voorbij komenpier87 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:44:
@rolandos582 ik zag je voorbij komen op de instagram pagina van Spaakmooi apparaat en knappe opkomst vandaag zag ik

Yep, lekker veel mensen! Zag mijzelf inderdaad weer even op de 1e rij voorbij komenpier87 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:44:
@rolandos582 ik zag je voorbij komen op de instagram pagina van Spaakmooi apparaat en knappe opkomst vandaag zag ik
Op de dag af 1 jaar...dus ben er heel tevreden mee...toen ik begon met fietsen had ik niet gedacht dat ik 1 jaar later 10000km getrapt had (wel tacx,gravel en race)Ramon 73 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:42:
[...]
Mooi zo!
In hoeveel tijd? Is een hele mooie km stand voor een jaar, is ook mijn doel.
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Wat een raketMrBarBarian schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:38:
Heerlijk!
Om de dag helemaal goed te maken heb ik mijn eerste rit op de Factor Ostro gemaakt. Gister opgehaald en vandaag de vuurdoop.
En dat viel niet tegen. Eerste woord dat bij me naar boven komt is "comfortabel". Ondanks het stijve frame en pittig hoge wielen. Maar hij rijd als een zonnetje! Ook fijn om te merken dat Campagnolo 12 speed EPS toch net weer iets mooier schakelde dat de 11 speed..
[Afbeelding]
U ziet:
Factor Ostro 58cm
Campagnolo Super Record EPS 12sp
BlackInc barstem en bidonhouders
Time Xpro 15 pedalen
Power2Max NG Power meter
Campagnolo Bora 60mm wielen
Michelin Power Road banden
Latex biba (nouja, die zie je dus niet)
Garmin 830
Fizik arione zadel
Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464
Die rondjes van jou naar het zuiden zien er best leuk uit. Ik ben niet super bekend onder de Lek. Denk dat ik maar eens wat inspiratie ga pikkenFisico schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:44:
Vandaag stond een bochtentraining op het programma maar om nou rondjes op een industrieterrein te gaan draaien leek mij niet zo'n heel goed plan. Wel wat bochten uit de training erin gestopt natuurlijk met de plofsluis, maar de route vooral richting Gorinchem en Leerdam laten gaan. De intentie was lekker 100 km in een rustig tempo, nou dat werd bijna 120 km omdat de routebouwer had zitten klooien en rustig werd het ook niet met iemand die elke brug en viaduct als wedstrijd zag en een ander die op plaatsnaambordjes ging sprinten. 30+ pr's volgens Strava op 115 segmenten dat zegt wel genoeg. Maar het was wel heerlijk weer, de tan lines komen er al aan en het was gezellig.
PS4 PSN: Dazzler2120
Ah top, ik heb nu de OpenMove op het oog. Zoals ik begreep precies hetzelfde, iets andere pasvorm, ip55 Ipv ip67 en 6uur accu IPV 8uur... Moet zeggen dat deze me iets beter 'bang for Buck' leek.418O2 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:11:
@Dazzler2120 ik heb een aeropex en ben er tevreden over. Krijg mee wat er om me heen gebeurt en kan wel gewoon mijn podcast luisteren
De verschillen qua geluid zou ik niet wetenDazzler2120 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:41:
[...]
Ah top, ik heb nu de OpenMove op het oog. Zoals ik begreep precies hetzelfde, iets andere pasvorm, ip55 Ipv ip67 en 6uur accu IPV 8uur... Moet zeggen dat deze me iets beter 'bang for Buck' leek.
Goed te horen dat je gemakkelijk alles mee krijgt. Hoe is het gebruikscomfort icm zweten enzo?
[ Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 29-05-2021 23:07 ]
Ik ook nog niet zo, door Utrecht en Nieuwegein moeten spreek mij minder aan. Maar langs de Linge etc is het goed doorrijden en ook mooi. De routes moet nog een beetje bijgeschaafd worden, want her en der is wel mooi maar ook heel smal. Aan de linkerkant van de Linge is na Arkel de weg eruit vanwege werk aan het gemaal.MrBarBarian schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 20:08:
[...]
Die rondjes van jou naar het zuiden zien er best leuk uit. Ik ben niet super bekend onder de Lek. Denk dat ik maar eens wat inspiratie ga pikken
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
[ Voor 15% gewijzigd door babbelbox op 30-05-2021 07:49 ]
Mijn vriendin gebruikt ze met hardlopen, blijven dan goed zitten en ze hoort de omgeving ook goed (dat was een randvoorwaarde). Op de fiets geen ervaring, dan fietst ze altijd zonder koptelefoon.Dazzler2120 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:50:
Wellicht een vraagje voor mensen hier, heeft iemand van jullie hier ervaring met de Aftershokz oortjes?
Ik ben een beetje aan het zoeken naar oortjes die 'veilig' zijn om in het verkeer te gebruiken, en vraag me af hoe deze oortjes fungeren in het verkeer. Raak je erg afgeleid door het gebruik hiervan?
Ik heb het gisteren in de winkel 'getest' (kort / snel, niet complete test uiteraard) en mijn eerste indruk was best positief. Niet hetzelfde geluid als mijn in-ear oordoppen... Maar ik kon mijn vriendin bv heel goed horen die naast me stond en tegen me aan het praten was...
Iemand die bekend is met hun producten en ervaring daarmee?
Mooi! Eind juni ga ik een weekje naar Limburg en misschien wil ik wat van de (randjes van de) Eiffel meepakkenpdukers schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:39:
Vanaf zondag mogen we zonder testen en quarantaine Duitsland weer in als je verblijf korter is dan 24 uur.
Zie uitzonderingen op de volgende pagina: https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen
En staat ook op de site van de anwb: https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-duitsland
[ Voor 32% gewijzigd door ZieMaar! op 30-05-2021 08:37 ]
[ Voor 13% gewijzigd door yeehaw op 30-05-2021 08:52 ]
Ah top dankjewel. Ik neig ernaar hem te gaan bestellen en te testen hoe ik het ervaar op de fiets. Ik fiets ook veel op gehoor, als het teveel afleidt is dat zeker niet goed.ZieMaar! schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:29:
[...]
Mijn vriendin gebruikt ze met hardlopen, blijven dan goed zitten en ze hoort de omgeving ook goed (dat was een randvoorwaarde). Op de fiets geen ervaring, dan fietst ze altijd zonder koptelefoon.
Daar zou ook mijn twijfel zitten, ik fiets veel ‘op gehoor’ en zelfs iets minder zou ik al best tricky vinden, maar goed, dat is ieders eigen afweging. Mijn vriendin heeft uitgebreid gezocht, best veel geprobeerd en de aftershocks zijn het best bevallen. Met hardlopen dus.
Zou ik zeker doen, volgens mij is het, om te sporten en je omgeving te horen, het beste wat er te krijgen is!Dazzler2120 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:52:
[...]
Ah top dankjewel. Ik neig ernaar hem te gaan bestellen en te testen hoe ik het ervaar op de fiets. Ik fiets ook veel op gehoor, als het teveel afleidt is dat zeker niet goed.
Mocht het op de weg teveel afleiden kan ik hem iig nog altijd gebruiken als ik op het Dumoulin bike park rondjes ga rijden...
Klopt helemaal. Ik had misschien eerder en beter moeten kijken hoe groot het lek(je) was.418O2 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:22:
@babbelbox het deed precies wat het had moeten doen. Wat had je verwacht? Als je schroevendraaier er in kan is het ook wel een forse Jaap
Ik heb ook de Aeropex en ben er heel tevreden mee, gewoon laag genoeg in volume zetten dat het als het ware een achtergrond muziekje vormt en dan hoor ik gewoon het omgevingsgeluid.Dazzler2120 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:50:
Wellicht een vraagje voor mensen hier, heeft iemand van jullie hier ervaring met de Aftershokz oortjes?
Ik ben een beetje aan het zoeken naar oortjes die 'veilig' zijn om in het verkeer te gebruiken, en vraag me af hoe deze oortjes fungeren in het verkeer. Raak je erg afgeleid door het gebruik hiervan?
Ik heb het gisteren in de winkel 'getest' (kort / snel, niet complete test uiteraard) en mijn eerste indruk was best positief. Niet hetzelfde geluid als mijn in-ear oordoppen... Maar ik kon mijn vriendin bv heel goed horen die naast me stond en tegen me aan het praten was...
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
In connect mobile kun je heel eenvoudig terugkijken over de afgelopen 12 maanden. Ik zit nu op 9910km. Als ik juni 2021 afsluit met 830km (juni 2020 was 740) dan heb ik de 10k te pakken.Nutterd schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:51:
[...]
Op de dag af 1 jaar...dus ben er heel tevreden mee...toen ik begon met fietsen had ik niet gedacht dat ik 1 jaar later 10000km getrapt had (wel tacx,gravel en race)
Dit jaar is mijn doel 7500km ivm het krijgen van mijn eerste kind en een nieuwe baan...tot op heden lig ik op schema voor de 10k dus moet goed komen.
Lig jij goed op schema?
Nou, het rondje verkend. Snap wel dat ze daar windmolens gaan bouwenNoxa schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:26:
[...]
Nou ik ze me niet zo’n zorgen maken. Je rijd namelijk 4,5w/kg, daar durven de meeste van ons alleen maar van te dromen. 36,5/u solo, met tegenwind, op een racefiets en op de openbare weg is dikke prima.
Met jouw gewicht zul je, vrees ik, nooit een tijdrijder pur sang worden. Jij moet de bergen in om daar iedereen het nakijken te geven.
Winst zit hem nog in je kabels weg werken met krimpfolie of tape, hogere wielen of een disc wheel. Een TT zadel is zeker aan te raden. Die kunnen iets verder naar voren en zitten “lekkerder” omdat het iets meer je perineum ondersteund.
TT oefenen doe ja in Utrecht op dit rondje. Rechtsom rijdend heb je over bijna alle bochten zicht. Even oppassen bij de Nedereinds berg en bij het opdraaien naar de N228. De rest kun je vol gas doorheen omdat je ver van te voren ziet of er iets aankomt.
Succes!
Welkom to the club! N wegen die naast een fietspad liggen is inderdaad wel minder, maar doe je niks aan. Dat accepteer ik maar. Op de berg zou kunnen als jij even hard of harder gaat dan die auto. Geen last van gehad tot nu toe. Ook niet op Holterberg etc. Maar echt een fijne tool is het zeker, tijdens het inhalen op langweggetjes niet meer achterom hoeven kijken etc. Heb eigenlijk nog niet 1 verkeerde melding etc. gehadFisico schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:54:
Vandaag het tweede ritje met de bikeradar van Garmin erop en hem dit keer zelfs op tijd aangezet. Werkt op de dijk als een malle en maakt allerhande elektrische dingen passeren echt een feest. Ik vond hem in de afdaling van de Amerongse berg wat minder werken wanneer een auto dichtbij was, net of hij het dan overheen ging met de meting. Wellicht de reden waarom van Vleuten hem 'verkeerd' heeft gemonteerd. Op een fietspad langs een N-weg is het minder. Ik zou nu al niet meer zonder willen.
[ Voor 8% gewijzigd door rolandos582 op 30-05-2021 19:09 ]
Netjes!! Straf vermogen ook. De bocht bij de oprit van de A12 kun je met 45 doorheen, op het lig stuur. Moet je daarna wel een schone bib aan.Jag schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:24:
[...]
Nou, het rondje verkend. Snap wel dat ze daar windmolens gaan bouwen. Horizontaal vliegend schuim van de wind net
. Je kan er wel redelijk gas geven, deel wel medium wegdek. Nu met avg 308w 40.1km/h gemiddeld gereden. Ik denk dat er nog wel wat ruimte voor verbetering is. In zadel en in zithouding, en in minder wind. Wordt vervolgd
.
Blijven drukken tot het led lampje paars wordt en dan kan ik op de Garmin Edge (werkt ook bij Karoo 2) het licht uitzetten. De Garmin Varia Radar, bevat een radar en een afzonderlijke lichtmodus, zijn eigenlijk 2 sensors. Als ik mijn Garmin Edge uitzet gaat de Varia ook uit en blijft er een blauw led lampje branden. Zet ik de Garmin Edge terug aan, gaat de Garmin Varia ook terug aan. Ik gebruik dit enkel als ik een tussenstop maak en de Garmin Edge van mijn fiets haal. Thuis zet ik hem volledig uit!rolandos582 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:05:
[...]
Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik op dit soort zonnige dagen de licht functie uit zet, totaal nutteloos. Dus radar only en ook geen licht aan als er iets achter je komt. Gewoon helemaal uit
Moet je eens naast een spoorweg rijden, zie je plots een rij auto's passerenFisico schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:54:
Vandaag het tweede ritje met de bikeradar van Garmin erop en hem dit keer zelfs op tijd aangezet. Werkt op de dijk als een malle en maakt allerhande elektrische dingen passeren echt een feest. Ik vond hem in de afdaling van de Amerongse berg wat minder werken wanneer een auto dichtbij was, net of hij het dan overheen ging met de meting. Wellicht de reden waarom van Vleuten hem 'verkeerd' heeft gemonteerd. Op een fietspad langs een N-weg is het minder. Ik zou nu al niet meer zonder willen.
Meh
Er zitten ook wat verkeersdrempels in de daling dus misschien is dat het, auto's kwamen en verdwenen weer op het scherm maar gingen mij ook voorbij. Dus het is niet zo dat ze afsloegen. Verder niets dan lof. Gisteren deed ie het ook in de groep gewoon. Wel de auto's zien maar niet de groep.rolandos582 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:05:
Welkom to the club! N wegen die naast een fietspad liggen is inderdaad wel minder, maar doe je niks aan. Dat accepteer ik maar. Op de berg zou kunnen als jij even hard of harder gaat dan die auto. Geen last van gehad tot nu toe. Ook niet op Holterberg etc. Maar echt een fijne tool is het zeker, tijdens het inhalen op langweggetjes niet meer achterom hoeven kijken etc. Heb eigenlijk nog niet 1 verkeerde melding etc. gehad
T was nog tussen 2 nachtdiensten inNoxa schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:40:
[...]
Netjes!! Straf vermogen ook. De bocht bij de oprit van de A12 kun je met 45 doorheen, op het lig stuur. Moet je daarna wel een schone bib aan.maar het kan.
Dat paarse had ik inderdaad gevonden maar toen ik dat laatst probeerde ging toch het licht aan. Je moet hem dan toch nog uitzetten? Moet maar eens zoeken hoe dat bij een garmin edge moet. Ik zag bij de radar wel een optie waar lichtmodus uit staat, maar toch licht bleef geven.RigolleM schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:54:
[...]
Blijven drukken tot het led lampje paars wordt en dan kan ik op de Garmin Edge (werkt ook bij Karoo 2) het licht uitzetten. De Garmin Varia Radar, bevat een radar en een afzonderlijke lichtmodus, zijn eigenlijk 2 sensors. Als ik mijn Garmin Edge uitzet gaat de Varia ook uit en blijft er een blauw led lampje branden. Zet ik de Garmin Edge terug aan, gaat de Garmin Varia ook terug aan. Ik gebruik dit enkel als ik een tussenstop maak en de Garmin Edge van mijn fiets haal. Thuis zet ik hem volledig uit!
[ Voor 8% gewijzigd door rolandos582 op 30-05-2021 20:40 ]
Tja voor elke portemonnee is er wel wat te koop, ik heb de thule xt933 één van de duurste voor 2 fietsen. Voor mij was het belangrijkste dat ie een beetje klein in opgevouwen stand is. Daarnaast zitten hiervoor de riempjes voor je banden gewoon op de drager, dus geen losse dingen. Ik ben er supertevreden over maar is niet goedkoop.dano_nl schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:03:
Hm iemand ervaring met fietsdragers voor oo de trekhaak? Het loopt qua prijzen nogal uiteen.
Viel mee, op de smallere paden en twee richting fietspaden achter elkaar gereden (waren met 2), maar ik schat 95% naast elkaar gereden, prima te doen.Fisico schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:27:
@Frenz64 lekker rondje, was het nog druk onderweg? Ik had vooral veel tegenliggers van de Giro Classico.
Zei vanmiddag nog tegen iemand dat Nederland zeker een record zet qua hectares verbrande huid vandaag.Kluus schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:49:
Wel flink verbrand op de armen, ik had beter op de zonnebrand discussie hierboven moeten letten. Ik ben dat ook helemaal niet gewend, normaal kan mijn huid veel geleidelijker wennen en bijkleuren in het voorjaar.
Ik heb de Eufab Jake drager bij de Lidl gekocht. Momenteel uitverkocht maar wel te krijgen bij andere winkels. Makkelijk op de trekhaak te zetten en neer te klappen zodat de kofferbak open kan. Daarnaast heb ik ook de uitbreiding gekocht zodat je er drie fietsen op kan zetten. Het is handig dat je normaal een kleinere drager hebt en dat je kan uitbreiden indien noodzakelijk. Hieronder meer info.dano_nl schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:03:
Hm iemand ervaring met fietsdragers voor oo de trekhaak? Het loopt qua prijzen nogal uiteen.
Ik heb genoten van zijn carrière. Vooral als hardloper vond ik hem goedYpuh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:40:
Als renner kon je wat van hem vinden, maar hij is op dit moment wel prominent lid van #savetherimbrake.
[Afbeelding]
Tot op heden nog geen grand tour gewonnen door die (r)evolutie op fietsgebied.
een treffende spreuk
Het is gelukt, Eltener berg en van Emmerik tot Millingen, en dat allemaal binnen 24 uur. Zoef de haas.pdukers schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:39:
Vanaf zondag mogen we zonder testen en quarantaine Duitsland weer in als je verblijf korter is dan 24 uur.
Zie uitzonderingen op de volgende pagina: https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen
En staat ook op de site van de anwb: https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-duitsland
een treffende spreuk
Is ook al meerder malen hier (en/of in het MTB topic) over geschreven... zou sowieso even de zoekfunctie gebruiken.dano_nl schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:03:
Ja, gisteren was het even drukrolandos582 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:30:
[...]
Dat paarse had ik inderdaad gevonden maar toen ik dat laatst probeerde ging toch het licht aan. Je moet hem dan toch nog uitzetten? Moet maar eens zoeken hoe dat bij een garmin edge moet. Ik zag bij de radar wel een optie waar lichtmodus uit staat, maar toch licht bleef geven.
@aansteekblokje Draait de statshunter server overuren? Werkt al een paar uur niet meerLaden van activities doet hij niet en mijn nieuwe tiles ook niet
Check inderdaad! Was vast een mooie dag, iedereen aan het fietsenaansteekblokje schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:14:
[...]
Ja, gisteren was het even drukmaar zou nu weer opgelost moeten zijn.
Hier ook verbrand. Blijkbaar niet zorgvuldig gesmeerd, dus in m'n nek 2 strepen rood, op m'n linkerkuit een flinke plek (formaat hand), m'n linkeronderarm vrijwel volledig aan de binnenkant en de randen van m'n fietsbroek staan er heel strak in. Het is duidelijk te zien dat de zonnebrand wel goed werkt: waar ik niet ben geweest met het smeren was ik verbrand, andere stukken nergens last van.Kluus schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:49:
Wat een dagje vandaag, lekker 143 km richting Posbank met ons vriendencluppie. Terrasje gepakt, waar het voor het eerst sinds meer dan een jaar ook echt gezellig was, eindelijk weer een zonnetje erbij. Heerlijk vanouds, je kon het ook echt aan iedereen merken hoe men toe was aan dit weer vond ik!
Wel flink verbrand op de armen, ik had beter op de zonnebrand discussie hierboven moeten letten. Ik ben dat ook helemaal niet gewend, normaal kan mijn huid veel geleidelijker wennen en bijkleuren in het voorjaar.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Als de optie er niet staat, is het, naar mijn weten, niet mogelijk. Het verstoort het lopende band werk.WaSteiL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:52:
Iemand ervaring met Canyon of het mogelijk is om nog wielen direct te upgraden? Ik ben verliefd op de DT SWISS ARC 1400 wielen en de Reynolds AR41 zjin nog steeds goede wielen, maar ik vind die DT Swiss zo mooi.. Ik betwijfel of het kan, maar misschien heeft iemand een gouden tip.
Ik had het idee dat dit ook niet mogelijk was, dus ik ben ook niet teleurgesteld. Soms weet je gewoon hoe het is, maar een beetje hoop zou leuk geweest zijn.ElGreco schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:57:
[...]
Als de optie er niet staat, is het, naar mijn weten, niet mogelijk. Het verstoort het lopende band werk.
Tekenend is dat als je van te voren weet dat je een andere lengte stuurpen nodig hebt, je eerst de fiets as is krijgt en dan kostenloos de pen kunt ruilen. Anders gaat niet. Zo is het beschreven in het document en daar wijken wij niet vanaf. Ook als we daarmee extra busjes rond laten rijden.
Wel een aardig verschil, 54 of 59. Wat voor fiets en wat is je binnenbeenlengte?Michael_OsGroot schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:13:
Kort vraagje, hoe kom ik er achter of ik mijn fiets juist heb afgesteld / juiste framemaat heb? Ik fiets al een tijdje rond en heb verder geen klachten, maar merk wel dat ik korte benen heb na het opgemeten te hebben. Ik zou het liefst even langs de fietsenmaker maar die hebben het allemaal vrij druk hier de laatste tijd. En nouja, Corona. Ik vermijd alsnog fysiek contact / menigtes/winkels waar mogelijk. Reden voor de vraag is dat ik met mijn beenlengte op maat 54 oid uit kwam, maar met mijn lengte (188cm) op maat 59. De maat die ik ik nu heb. De angst is dus een beetje dat ik zonder het te merken toch richting blessure fiets.
Ik weet niet of deze vraag groot genoeg is om echt een topic voor te openen @ topicwaarschuwing
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Zijn wel allemaal bovenbuis-klemmers. Daar houden carbon rijders niet vanOpx schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:45:
[...]
Ik heb de Eufab Jake drager bij de Lidl gekocht. Momenteel uitverkocht maar wel te krijgen bij andere winkels. Makkelijk op de trekhaak te zetten en neer te klappen zodat de kofferbak open kan. Daarnaast heb ik ook de uitbreiding gekocht zodat je er drie fietsen op kan zetten. Het is handig dat je normaal een kleinere drager hebt en dat je kan uitbreiden indien noodzakelijk. Hieronder meer info.
https://trekhaakmonteren.com/fietsendrager-test/eufab-jake/
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
een treffende spreuk
Lijkt me je de pallen van je freewheelbody. Dat zijn de enige onderdelen die pas gaan bewegen als je je benen stilhoudt tijdens het rijden.pro_6or schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:27:
... hoor ik een keihard gekraak/aanloop geluid dat direct begint wanneer ik mijn benen stil houd en weer weg is zodra ik trap ...
Ik woon daar op een steenworp afstand (oké, een hele kleine steen en bovenmenselijke worp) en het lijkt er op alsof dat nog wel even gaat duren.Fisico schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:11:
[...]
Ik ook nog niet zo, door Utrecht en Nieuwegein moeten spreek mij minder aan. Maar langs de Linge etc is het goed doorrijden en ook mooi. De routes moet nog een beetje bijgeschaafd worden, want her en der is wel mooi maar ook heel smal. Aan de linkerkant van de Linge is na Arkel de weg eruit vanwege werk aan het gemaal.
If you can see, look. If you can look, observe
Trek heeft daar hun project one programma voor, kan je aanpassen wat je wilt.WaSteiL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:03:
[...]
Het verbaasde mij wel van Trek. Ik was in de Trek Brand store in Utrecht en had graag de wielset geupgrade, maar dat was daar niet mogelijk. Enige optie was een setje bijkopen. En de upgrade was overigens niet naar een DT Swiss set, maar ik bleef bij Bontrager.
[ Voor 45% gewijzigd door DDX op 31-05-2021 10:59 ]
Met een flinke worp is ook Groningen op een steenworpYpuh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:31:
[...]
Ik woon daar op een steenworp afstand (oké, een hele kleine steen en bovenmenselijke worp) en het lijkt er op alsof dat nog wel even gaat duren.
Voor hard doorrijden is langs de Linge overigens geen aanrader. Het is super toeristisch en je hebt hier een bovengemiddeld aantal vermogende bejaarden die -ondanks dat ze alle tijd van de wereld hebben, allemaal op zondag de weg op moeten- fanatieker zijn met hun E-bikes dan wij hier met onze racefietsjes.
Voor hoge gemiddeldes ben je beter af langs de Lek tussen Schoonhoven en Culemborg-Ravenswaaij (al zijn ze bij Hoef en Haag ook al een eeuwigheid bezig) of tussen Zaltbommel-Gorinchem-Biesbosch (mijn favoriet). Vanuit Utrecht nog wel te doen allemaal.
[ Voor 7% gewijzigd door MrBarBarian op 31-05-2021 11:03 ]
En de fietsen die dit ondersteunen zitten al in de bovencategorie. Ik keek naar een Émonda SL 6 eTap en die heeft dit niet.DDX schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:54:
[...]
Trek heeft daar hun project one programma voor, kan je aanpassen wat je wilt.
(ook kleur frame)
Betaal je wel extra voor.
Afgelopen weekend lekker wat km's gemaakt.
Zaterdag onverhard richting/over de Veluwe en weer terug, blijft alleen lastig al die verschillde regels/bordjes of je ergens wel of niet onverhard mag fietsen.
Je moet echt stoppen en studie maken van bordje of je er nou wel of niet mag fietsen.
En soms kom je dan paar km verderop zelfde type bordje (als in zelfde natuurgebied) met net ff andere tekst.
Nergens echt druk, vooral op de Veluwe echt uitgestorven.
Gisteren lusje rondom Rotterdam gemaakt, mooie route, aan zuidkant van Rotterdam langs de oude Maas, erg mooi stuk en ook amper mensen.
Terugweg door de duinen was alleen beetje jammer dat de wind wat aantrok en ik hele weg tegen had.
Maar kwa timing had ik het goed gekozen, rond 5 uur bij hoek van Holland vertroken na wat gegeten te hebben daar en ook lekker rustig door de duinen.
Ahja daar zag ik ook 2 mensen voorbij komen in mijn feed. Was ook iets met werk geregeld volgens mij. Zag er wel prima uit!MrBarBarian schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:01:
[...]
Met een flinke worp is ook Groningen op een steenworp![]()
Ik heb afgelopen winter wel eens langs de Linge gereden. Dat lijkt me idd niet echt geschikt om door te rijden en/of in het weekend te komen. Wel leuk fietsen!
Andere stukken dijk zijn wel prima onder de Lek. Sowieso leuk om eens ergens anders te rijden dan op de Utrechtse Heuvelrug. En de Flevopolder ken je ook al snel, al is het daar wel prima doorrijden.
Ik sta open voor route suggesties![]()
Misschien ook binnenkort eens het Rijk van Nijmegen bezoeken. Geloof dat je daar wel wat rondjes (+150km) kan maken met wat klimwerk...
Gister de de route van de Classico Utrecht voor een groot deel gevolgd. Daginschrijving kan niet, en ik ga me echt geen weken van te voren vastleggen voor zo'n ritje. Zaten toch ook wel weer enkele wegen in die ik niet kon..
eTap is toch al redelijk bovencategorie? (zeker kwa prijzen voor vervangonderdelen iig)WaSteiL schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:01:
[...]
En de fietsen die dit ondersteunen zitten al in de bovencategorie. Ik keek naar een Émonda SL 6 eTap en die heeft dit niet.
"Maar" 4500 euro...DDX schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:16:
[...]
eTap is toch al redelijk bovencategorie? (zeker kwa prijzen voor vervangonderdelen iig)
Na een vergelijkende studie ben ik uiteindelijk op een Pro-User Diamant SG-3 geland.dano_nl schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:03:
Licht is uit!rolandos582 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 20:30:
[...]
Dat paarse had ik inderdaad gevonden maar toen ik dat laatst probeerde ging toch het licht aan. Je moet hem dan toch nog uitzetten? Moet maar eens zoeken hoe dat bij een garmin edge moet. Ik zag bij de radar wel een optie waar lichtmodus uit staat, maar toch licht bleef geven.
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Heerlijk, aanrader.
Wat een prachtige fiets! Veel plezier ermee.Irby schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:36:
Al ruim een jaar zit ik mee te lezen, maar sinds kort heb ik mijn nieuwe gravelbike mogen ontvangen, dus ik dacht, als tegengeluid voor de Sensa's en Canyons dat het tijd was voor een plaatje van een Ridley
Kanzo Fast
Sinds halverwege 2019 heb ik de racefiets ontdekt (Sensa Romagna Comp), maar ik wilde graag langere tochten maken op onverharde paden en fietsvakanties doen. Ik maak normaal gesproken de omgeving van Bergen op Zoom / Tholen onveilig.
[Afbeelding]
Thx, ik herken je verhaal, de Sensa die ik al had is me ook een maatje te groot verkocht, waardoor ik daar niet echt comfortabel op kon zitten.T7D_Sneezy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:44:
[...]
Wat een prachtige fiets! Veel plezier ermee.![]()
Zaterdag heb ik de 2e rit gemaakt op mijn nieuwe Cube Attain SL, wat een verbetering ten opzichte van mijn vorige fiets. Ik ben toen echt gewoon op een te groot frame gepraat (die was 64cm, nu 60cm) en daardoor heb ik nooit lekker gefietst. Nu fiets ik gewoon zonder pijn en zonder angst voor pijn, dat maakt de hele rit zoveel leuker.
Ik woon in Hoef en Haag en de dijk hier gaat vanaf morgen weer open, oftewel we kunnen weer lekker rondjes over de dijk blazenYpuh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:31:
[...]
Ik woon daar op een steenworp afstand (oké, een hele kleine steen en bovenmenselijke worp) en het lijkt er op alsof dat nog wel even gaat duren.
Voor hard doorrijden is langs de Linge overigens geen aanrader. Het is super toeristisch en je hebt hier een bovengemiddeld aantal vermogende bejaarden die -ondanks dat ze alle tijd van de wereld hebben, allemaal op zondag de weg op moeten- fanatieker zijn met hun E-bikes dan wij hier met onze racefietsjes.
Voor hoge gemiddeldes ben je beter af langs de Lek tussen Schoonhoven en Culemborg-Ravenswaaij (al zijn ze bij Hoef en Haag ook al een eeuwigheid bezig) of tussen Zaltbommel-Gorinchem-Biesbosch (mijn favoriet). Vanuit Utrecht nog wel te doen allemaal.
Check daar ga ik zo even naar kijken! Radar werkt dan nog wel ja?
Ja, Radar blijft werken...rolandos582 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:54:
[...]
Check daar ga ik zo even naar kijken! Radar werkt dan nog wel ja?
Vertel me alsjeblieft dat dit een grap is...Ypuh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:13:
Iemand dit al gespot? Jumbo rijdt op Swapfietsen tijdens de Dauphine:
[Afbeelding]
Dat zijn een soort leasefietsen in de grote steden, te herkennen aan een blauwe voorband.pier87 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:17:
SwaP? help me even? Of ben ik de enige die deze term niet kent...
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210531_92432346 , als je in elke grote stad komt. Bijvoorbeeld Groningen, zie je duizenden van die fietsen rond rijden/gestald staan.pier87 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:17:
SwaP? help me even? Of ben ik de enige die deze term niet kent...
Zoals al aangegeven zou een bikefit je beste optie zijn. Maar de maat fiets hangt maar voor een deel af van je binnenbeenlengte, even goed van de lengte van je bovenlichaam. Ook de bovenbuis (en dus de afstand tussen zadel en stuur) hangt van de maat fiets. Als je een kleine maat zou pakken kom je dus te rechtop/te opgevouwen te zitten omdat je horizontaal lengte tekort komt.Michael_OsGroot schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:13:
Kort vraagje, hoe kom ik er achter of ik mijn fiets juist heb afgesteld / juiste framemaat heb? Ik fiets al een tijdje rond en heb verder geen klachten, maar merk wel dat ik korte benen heb na het opgemeten te hebben. Ik zou het liefst even langs de fietsenmaker maar die hebben het allemaal vrij druk hier de laatste tijd. En nouja, Corona. Ik vermijd alsnog fysiek contact / menigtes/winkels waar mogelijk. Reden voor de vraag is dat ik met mijn beenlengte op maat 54 oid uit kwam, maar met mijn lengte (188cm) op maat 59. De maat die ik ik nu heb. De angst is dus een beetje dat ik zonder het te merken toch richting blessure fiets.
Ik weet niet of deze vraag groot genoeg is om echt een topic voor te openen @ topicwaarschuwing
Ekar!Irby schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:36:
Al ruim een jaar zit ik mee te lezen, maar sinds kort heb ik mijn nieuwe gravelbike mogen ontvangen, dus ik dacht, als tegengeluid voor de Sensa's en Canyons dat het tijd was voor een plaatje van een Ridley Kanzo Fast
Het moet niet gekker wordenYpuh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:13:
[Afbeelding]
Si vis pacem, para bellum
Echt veel deelnemers en een weekje te vroeg voor de coronamaatregelen. Ik vond het er her en der niet fraai uitzien. Wel gaaf om net een weggetje hoger of lager te rijden op de kaart en ineens een heel ander gevoel en beeld te hebben.MrBarBarian schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:01:
Gister de de route van de Classico Utrecht voor een groot deel gevolgd. Daginschrijving kan niet, en ik ga me echt geen weken van te voren vastleggen voor zo'n ritje. Zaten toch ook wel weer enkele wegen in die ik niet kon..
Oh ik hoop zo dat die voorband in de regen geen grip heeft. Er zijn echt grenzen, buiten het feit dat die ook niet kan als kleurstelling.Cranzai schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:14:
[...]
Vertel me alsjeblieft dat dit een grap is...
Het valt te verklaren (i.e. Cervelo->Pon->Swap), maar dit zijn geen grappen
EkarIrby schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:36:
Al ruim een jaar zit ik mee te lezen, maar sinds kort heb ik mijn nieuwe gravelbike mogen ontvangen, dus ik dacht, als tegengeluid voor de Sensa's en Canyons dat het tijd was voor een plaatje van een Ridley
Kanzo Fast
Sinds halverwege 2019 heb ik de racefiets ontdekt (Sensa Romagna Comp), maar ik wilde graag langere tochten maken op onverharde paden en fietsvakanties doen. Ik maak normaal gesproken de omgeving van Bergen op Zoom / Tholen onveilig.
[Afbeelding]
Ik denk keerpunt, want begin was in de Uithof in Utrecht. Ik haalde Giro en Borreti ook door elkaar laatst.Frenz64 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 23:04:
[...]
Viel mee, op de smallere paden en twee richting fietspaden achter elkaar gereden (waren met 2), maar ik schat 95% naast elkaar gereden, prima te doen.
Die Giro Classico was ergens bij Leersum toch? Althans, vlgs mij langs het eindpunt gereden
Nee joh, geen swap fiets. Is een Tacx trainingsbandje die ze op het verkeerde wiel gemonteerd hebben. ;-)Ypuh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:13:
[Afbeelding]
Zou best interessant concept kunnen zijn. Een Cervelo S5 als swap fietsYpuh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:13:
[Afbeelding]
Deze is echt perfect. Trekt snel in ook op vochtige huid en geen last met zweet oid.Roozzz schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:39:
Over zonnebrand gesproken, gisteren ook een mooi ritje richting de randmeren (Nijkerk/Harderwijk/Zeewolde/Amersfoort etc) gedaan en gelukkig niet verbrand. Maar bij thuiskomst, na 120k, plakten er letterlijk tientallen minivliegjes aan mijn armen en benenToch maar even op zoek naar een andere variant, hier had ik vorig jaar totaal geen last van. Nog mensen met gouden tips? Die van Nivea (die toevallig nog op voorraad stond) is niet optimaal
En te herkennen aan de erbarmelijk slechte kwaliteit van de fietsen, de berijders en de dienstverlening er omheen.McMiGHtY schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:19:
[...]
Dat zijn een soort leasefietsen in de grote steden, te herkennen aan een blauwe voorband.
Dat is niet de bedoeling, ik ben nogal van het poetsenMrBarBarian schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Ekar![]()
Niet te vies maken he. Zonde van zulk mooi spul
Voor €15 per maand heb ik inderdaad ook wel interesse in een S5. Helaas ken ik PON niet als een partij die aan cadeautjes doet. Alles wat PON overgenomen heeft in het afgelopen decennium gaan de prijzen binnen afzienbare tijd maal 2 of de kwaliteit gehalveerd. Geen Nederlands bedrijf om trots op te zijn.Owios schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:09:
[...]
Zou best interessant concept kunnen zijn. Een Cervelo S5 als swap fietsVooral voor mensen die niet hun eigen onderhoud willen/kunnen uitvoeren.
[ Voor 21% gewijzigd door Ypuh op 31-05-2021 14:46 ]
Het is gewoon onderdeel van de PON-groep net als Cervelo, zolang het bedrag klopt doen fietsteams over het algemeen niet zo moeilijk.DieAnder schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:36:
[...]
En te herkennen aan de erbarmelijk slechte kwaliteit van de fietsen, de berijders en de dienstverlening er omheen.
Ik kan niet begrijpen dat een wielerploeg zich daarmee wil laten associeren.
Zag afgelopen weekend deze voorbij varen:Louislouislouis schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:50:
Wat ik nou echt een debiele sponsordeal vond was die Sky Ocean deal, dat was me toch een bakkie hypocriet.
ik vind ze chill. geluidskwaliteit komt niet overeen met koptelefoons van dezelfde prijs, maar als ik ga fietsen heb ik aftershokz op. ik wil kunnen horen wat er achter me gebeurd. geraas van de wind heb je nog wel een beetje..Dazzler2120 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 21:50:
Fietsenmaker vroeg meteen of het een Mavic wiel was, ja dus. Schijnt wel vaker te gebeuren. De 16e mag hij op audiëntie.DieAnder schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:30:
[...]
Lijkt me je de pallen van je freewheelbody. Dat zijn de enige onderdelen die pas gaan bewegen als je je benen stilhoudt tijdens het rijden.
een treffende spreuk
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq