Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 297 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:33
Tsja @Ramon 73 iemand uit het verre Noorden ;) prima volk daar kan ik je vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
(jarig!)
@Jag Of je duikt vanaf Haarzuilens/Vleuten het groene hart in, het hele gebied tussen pakweg Vleuten naar Vinkeveen tot de Woerdense Verlaat/ en Woerden is alleen maar b-wegen met weinig verkeer en zonder stoplichten.

Meestal waait het daar wel iets meer qua polders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08
Ik ben op zoek naar een Regenjack voor op de racefiets. Nu heb ik een jasje van Vaude maar dat zit erg losjes en flappert in de wind als een malle. Ook zweet het nogal snel, plakt bijna gelijk aan de armen. En nu wil ik iets beters, maar er is heel veel te koop. Vandaar dat ik me alvast kom inlezen.
Kleur: als het maar fel is
Capuchon: graag, geen must
Grootte: opgevouwen moet het in shirtzak passen
Maat: L
Budget: max €100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

AGu Essential Rain Jacket

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Jag schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Het is me toch nog steeds niet gelukt :+. Ik moet wel zeggen, ik ben primair hardloper. Maar nu weer geblesseerd helaas, dus weer wat meer fietsen.

Ik heb nog meerdere keren naar deze post terug gekeken. Inmiddels dit pakkie erbij gedaan en tt helm. Gisteren klein rondje gereden, wel teveel wind om echt hard te rijden, maar dan reed ik 36,5km/u gemiddeld met 281watt avg. Er zaten ook nog wel stoplichten en ander oponthoud in de route, dat heeft ook wel gescheeld. Maar toch nog ver van het doel af! Ik denk dat mijn max uur gemiddelde 285 watt zal zijn, misschien 300watt met iets meer trainen (bij 62kg). Ik ga nog zoeken naar een beter geschikt rondje, maar ik vind het niet meevallen in omgeving utrecht om hard te fietsen zonder af en toe in de remmen te moeten knijpen.

Iemand een suggestie / strava route voor snel rondje omgeving Utrecht?

Wat anders is dat ik graag mijn zadel verder naar voren zou zetten. Ik heb de neiging om helemaal op de punt te gaan zitten (staat al max naar voren) en mijn zadel voorover te kantelen zodat mijn bekken niet achteren gekanteld zit (ik vind dat helemaal niet fijn maar t voelt ook ongunstig voor power).

[Afbeelding]

Ik zie twee opties:
- zadelpen vervangen voor eentje zonder setback (zo heet dat toch?)
- TT zadel erop zetten

Jij / jullie avdies?
Nou ik ze me niet zo’n zorgen maken. Je rijd namelijk 4,5w/kg, daar durven de meeste van ons alleen maar van te dromen. 36,5/u solo, met tegenwind, op een racefiets en op de openbare weg is dikke prima.

Met jouw gewicht zul je, vrees ik, nooit een tijdrijder pur sang worden. Jij moet de bergen in om daar iedereen het nakijken te geven.

Winst zit hem nog in je kabels weg werken met krimpfolie of tape, hogere wielen of een disc wheel. Een TT zadel is zeker aan te raden. Die kunnen iets verder naar voren en zitten “lekkerder” omdat het iets meer je perineum ondersteund.

TT oefenen doe ja in Utrecht op dit rondje. Rechtsom rijdend heb je over bijna alle bochten zicht. Even oppassen bij de Nedereinds berg en bij het opdraaien naar de N228. De rest kun je vol gas doorheen omdat je ver van te voren ziet of er iets aankomt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:49
@Jag Misschien heb ik het gemist maar waarom heb je niet een TT fiets gekocht als je ambities op dat vlak hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

En heb je je al ingeschreven voor de Monster Tijd Rit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Iedereen bedankt voor alle suggesties!
Louislouislouis schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:32:
@Jag Misschien heb ik het gemist maar waarom heb je niet een TT fiets gekocht als je ambities op dat vlak hebt?
Ja hele goede. Heel erg over getwijfeld ook. Ik woon helaas nog niet dusdanig dat ik mijn fietsenpark eindeloos kan uitbreiden. Het zijn er nu al 3 (stad, tour en race) en dan nog 4 van mijn vriendin (stad, tour, race en gravel). Fietsenmaker raadde me het af om tijdrit fiets als enige fiets te nemen, in de bergen lijkt het me ook niet echt ideaal. Dus daarom gepoogd tot hybride oplossing te komen. Ik ben ook maar gewoon een echte amateur hoor, rijd niet in wedstrijd verband. Ergens zou ik wel willen triathlonnen, maar ik heb teveel andere ambities om het die tijd waard te maken.
Noxa schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:26:
[...]

Nou ik ze me niet zo’n zorgen maken. Je rijd namelijk 4,5w/kg, daar durven de meeste van ons alleen maar van te dromen. 36,5/u solo, met tegenwind, op een racefiets en op de openbare weg is dikke prima.

Met jouw gewicht zul je, vrees ik, nooit een tijdrijder pur sang worden. Jij moet de bergen in om daar iedereen het nakijken te geven.

Winst zit hem nog in je kabels weg werken met krimpfolie of tape, hogere wielen of een disc wheel. Een TT zadel is zeker aan te raden. Die kunnen iets verder naar voren en zitten “lekkerder” omdat het iets meer je perineum ondersteund.

TT oefenen doe ja in Utrecht op dit rondje. Rechtsom rijdend heb je over bijna alle bochten zicht. Even oppassen bij de Nedereinds berg en bij het opdraaien naar de N228. De rest kun je vol gas doorheen omdat je ver van te voren ziet of er iets aankomt.

Succes!
Nee zorgen is een groot woord, maar ik heb graag een doel voor ogen, zeker nu ik iets vervangends zoek voor het hardlopen wat de komende maanden niet gaat naar mijn verwachting. Bergen is zeker meer mijn ding idd, maar ja, daar hebben we opvallend weinig van. Dus heb ik hier nu mn zinnen op gezet. Ben nog niet verder gekomen dan 38.5 in het uur. Ik heb het idee dat ik toch net iets boven de 300 watt nodig heb voor 40k+ onder neutrale wind omstandigheden (wanneer heb je die?). Maar ik ga dit nog eens nader bekiijken, zo'n power meter is wel erg cool iig.

Wat betreft je suggesties: hogere wielen zie ik niet zo zitten, of ik zou echt een 2e wielset moeten kopen voor lage wind omstandigheden. Kan ik misschien beter een 2e wielset met een TT fiets eraan vast kopen :+. Ik waai nu soms al alle kanten de weg over met zijwind :). Ik ben de zwaartste ook niet natuurlijk.

Tape ga ik eens naar kijken, het idee is om er 1 geheel van te maken neem ik aan?
TT zadel heb ik al eens rond zitten neuzen. Doel je op een ISM zadel? Zou het veel schelen in hoe ver je naar voren zit en kanteling van bekken?

Dat rondje fietst ik vaker deels, onder andere gisteren. Maar ziet er goed uit, die ga ik doen! Als je iemand in een blauw glad pak ziet voorbij komen die heel hard zn best doet ben ik het :).

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
*Tromgeroffel* Ik kan melden dat mijn Marktplaats zoektocht heeft geresulteerd in deze jongen, of dame, wat je wilt.. Erg blij mee. Nog weinig gefietst maar hopelijk kan ik dit weekend de eerste kilometers maken!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BNcM2Rayt5VwGAS21ZQkJBGVL_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ah6gg0FgKROtfBpL59ZJlZ8B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:27
Jag schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:34:

[...]

Ja hele goede. Heel erg over getwijfeld ook. Ik woon helaas nog niet dusdanig dat ik mijn fietsenpark eindeloos kan uitbreiden. Het zijn er nu al 3 (stad, tour en race) en dan nog 4 van mijn vriendin (stad, tour, race en gravel). Fietsenmaker raadde me het af om tijdrit fiets als enige fiets te nemen, in de bergen lijkt het me ook niet echt ideaal. Dus daarom gepoogd tot hybride oplossing te komen. Ik ben ook maar gewoon een echte amateur hoor, rijd niet in wedstrijd verband. Ergens zou ik wel willen triathlonnen, maar ik heb teveel andere ambities om het die tijd waard te maken.

[...]

Nee zorgen is een groot woord, maar ik heb graag een doel voor ogen, zeker nu ik iets vervangends zoek voor het hardlopen wat de komende maanden niet gaat naar mijn verwachting. Bergen is zeker meer mijn ding idd, maar ja, daar hebben we opvallend weinig van. Dus heb ik hier nu mn zinnen op gezet. Ben nog niet verder gekomen dan 38.5 in het uur. Ik heb het idee dat ik toch net iets boven de 300 watt nodig heb voor 40k+ onder neutrale wind omstandigheden (wanneer heb je die?). Maar ik ga dit nog eens nader bekiijken, zo'n power meter is wel erg cool iig.

Wat betreft je suggesties: hogere wielen zie ik niet zo zitten, of ik zou echt een 2e wielset moeten kopen voor lage wind omstandigheden. Kan ik misschien beter een 2e wielset met een TT fiets eraan vast kopen :+. Ik waai nu soms al alle kanten de weg over met zijwind :). Ik ben de zwaartste ook niet natuurlijk.

Tape ga ik eens naar kijken, het idee is om er 1 geheel van te maken neem ik aan?
TT zadel heb ik al eens rond zitten neuzen. Doel je op een ISM zadel? Zou het veel schelen in hoe ver je naar voren zit en kanteling van bekken?

Dat rondje fietst ik vaker deels, onder andere gisteren. Maar ziet er goed uit, die ga ik doen! Als je iemand in een blauw glad pak ziet voorbij komen die heel hard zn best doet ben ik het :).
Meer watts is altijd beter! Gewoon wat meer eten komende tijd dus ;).

Andere wielset is inderdaad een beste uitgave weer. Je zou eens naar farsports wielen kunnen kijken. Dat zijn Chinese units maar van deugdelijke kwaliteit. Ik heb er een setje onder mijn TT liggen en ben er dik tevreden over.
Een tweede hands TT fiets is in die zin redelijk safe om te kopen. De gemiddelde tijdrit fiets staat 99% van de tijd binnen en er wordt eigenlijk alleen maar in goede omstandigheden mee gereden. En er wordt zelden mee gesmeten of mee gevallen. Dus de slijtage onderdelen hebben vaak niet zo veel te lijden. Ik heb een 2e hands Speedmax gekocht naar alle tevredenheid. Dan ben je voor de prijs van een dikke wielset al een heel eind denk ik.

Een ISM zadel kende ik nog niet, althans het begrip ISM niet. Ik heb dit zadel. Geen aanrader om er een cyclo op te doen maar prima voor 2 uurtjes tijdrijden.

Als je de rem/schakel kabels bundelt in 1 scheelt dat weer wat(t) (marginal gains natuurlijk). Oh en andere bidon houder er op. Scheelt ook weer paar watt. En als je echt een TT rijd helemaal geen bidon mee maar de schroefgaatjes tapen.

Als je echt loco wil gaan....?
- Drivetrain, is je kettinglijn zo recht mogelijk. Eventueel buitenblad e/o cassette aanpassen. 1by setup is helemaal mooi.
- Banden, TT compound, juiste bandenspanning
- Benen scheren..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Jag schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Het is me toch nog steeds niet gelukt :+. Ik moet wel zeggen, ik ben primair hardloper. Maar nu weer geblesseerd helaas, dus weer wat meer fietsen.

Ik heb nog meerdere keren naar deze post terug gekeken. Inmiddels dit pakkie erbij gedaan en tt helm. Gisteren klein rondje gereden, wel teveel wind om echt hard te rijden, maar dan reed ik 36,5km/u gemiddeld met 281watt avg. Er zaten ook nog wel stoplichten en ander oponthoud in de route, dat heeft ook wel gescheeld. Maar toch nog ver van het doel af! Ik denk dat mijn max uur gemiddelde 285 watt zal zijn, misschien 300watt met iets meer trainen (bij 62kg). Ik ga nog zoeken naar een beter geschikt rondje, maar ik vind het niet meevallen in omgeving utrecht om hard te fietsen zonder af en toe in de remmen te moeten knijpen.

Iemand een suggestie / strava route voor snel rondje omgeving Utrecht?

Wat anders is dat ik graag mijn zadel verder naar voren zou zetten. Ik heb de neiging om helemaal op de punt te gaan zitten (staat al max naar voren) en mijn zadel voorover te kantelen zodat mijn bekken niet achteren gekanteld zit (ik vind dat helemaal niet fijn maar t voelt ook ongunstig voor power).

[Afbeelding]

Ik zie twee opties:
- zadelpen vervangen voor eentje zonder setback (zo heet dat toch?)
- TT zadel erop zetten

Jij / jullie avdies?
Heel ander vraagje.. Ben jij stiekum de local legend op mtb park van luna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

Noxa schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:26:

Jammer dat er tegenwoordig meer verkeer rijdt en dat het wegdek niet helemaal top is, maar verder kan je er lekker knallen en de wind is ook wel eerlijk.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:05
La1974 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:03:
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Futurumshop voor de Favero Assioma. Eindelijk een powermeter en dus gerichter trainen!

Het installeren is eenvoudig maar ik zie wel een verschil in de ruimte tussen mijn rechter- en linkerpedaal en de crank (Ultegra). Ik heb geen spacers gebruikt, lijkt me niet nodig. Maar dat verschil, herkent iemand dat?

Het rechterpedaal heeft meer ruimte.

Het linkerpedaal heeft minder ruimte.
Heb nog even gekeken, maar bij mij zit er geen verschil tussen beide pedalen. Ik heb ook geen spacers gebruikt.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

GerbenBK schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:55:
[...]

Heb nog even gekeken, maar bij mij zit er geen verschil tussen beide pedalen. Ik heb ook geen spacers gebruikt.
Gisteravond wel gekeken alleen na het Zwiften helemaal vergeten te reageren sorry...maar hier hetzelfde, geen spacers, geen verschil

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

ik ben recentelijk verhuist en ben nu opzoek naar een goede manier van de fietsen opbergen in de schuur. Het gaat mij dan vooral om de racefietsen van mijn vriendin en van mij. Ze staan nu tegen een zijwand van de schuur maar was benieuwd wie er goede ervaring heeft met verschillende systemen. Ik zag zelf een systeem dat je "iets" op een muur schroeft en daar je voorwiel in hangt. Is dat wat, en neem dat veel/weinig ruimte in als je er een paar naast elkaar doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Frid0 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:52:
Hi,

ik ben recentelijk verhuist en ben nu opzoek naar een goede manier van de fietsen opbergen in de schuur. Het gaat mij dan vooral om de racefietsen van mijn vriendin en van mij. Ze staan nu tegen een zijwand van de schuur maar was benieuwd wie er goede ervaring heeft met verschillende systemen. Ik zag zelf een systeem dat je "iets" op een muur schroeft en daar je voorwiel in hangt. Is dat wat, en neem dat veel/weinig ruimte in als je er een paar naast elkaar doet?
Volgens mij al eens eerder in dit of het MTB topic gemeld, maar ik heb hele goede ervaringen met verschillende beugels van SteadyRack. Ik heb er 6 naast elkaar hangen en heb er racefietsen, 29" trail fullies, en stadfietsen in hangen. Voordeel van SteadyRack vind ik dat ze stevig zijn, de fietsen niet aan de velg hangen maar op de band rusten en ze draaibaar zijn. Nadeel is dat ze niet goedkoop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steva02
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-01-2024
-bolio- schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Volgens mij al eens eerder in dit of het MTB topic gemeld, maar ik heb hele goede ervaringen met verschillende beugels van SteadyRack. Ik heb er 6 naast elkaar hangen en heb er racefietsen, 29" trail fullies, en stadfietsen in hangen. Voordeel van SteadyRack vind ik dat ze stevig zijn, de fietsen niet aan de velg hangen maar op de band rusten en ze draaibaar zijn. Nadeel is dat ze niet goedkoop zijn.
Hier net zo, in mijn ogen is er maar 1 goed systeem: Steadyrack. Ze zijn duur, ongeveer 60/65 euro per beugel, maar dan heb je ook echt wat. En het grote voordeel is dat fietsen dan op 35 cm naast elkaar kunnen hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
@-bolio- oeh, die kende ik nog niet. vraag me wel af waarom je niet altijd de fender rack zou nemen. kan 10kg minder in maar 25kg is best heftig voor een sportieve fiets.
Zat zelf te denken om een paar Topeak swing ups op te hangen maar deze zijn ook wel mooi.

Flickr - Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:59

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

GWBoes schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:30:
@-bolio- oeh, die kende ik nog niet. vraag me wel af waarom je niet altijd de fender rack zou nemen. kan 10kg minder in maar 25kg is best heftig voor een sportieve fiets.
Zat zelf te denken om een paar Topeak swing ups op te hangen maar deze zijn ook wel mooi.
Ik heb 2x MTB rack ivm brede banden (2.6 inch) en inderdaad 4x fender rack waarin ik zowel stadsfietsen (spatborden) als ook racefietsen heb hangen. Volgens mij zijn de MTB en fender even duur, de classic een fractie goedkoper.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
Nu het hier ook weer over zadels en slaapzakken gaat lijkt het me een mooi moment om mijn ervaringen van de afgelopen weken te delen. Ik heb inmiddels meerdere zadels uitgeprobeerd en heb het - voor mij - perfecte zadel gevonden. Ik zocht een stijf zadel, een opening en de mogelijkheid voor een diepe zit. Ik schommel niet, ben lenig en een gemiddeld gewicht (80 kilo op 1,92M).

Ik heb bij Mantel besteld en getest:
- Pro Stealth Superlight Carbon (https://www.mantel.com/pro-stealth-superlight-carbon)
- Selle Italia SLR Boost Superflow TI (https://www.mantel.com/se...slr-boost-superflow-zadel)
- Selle Italia SP-01 Boost Kit Carbonio (https://www.mantel.com/se...-carbonio-superflow-zadel)
- Fizik Arione R1 Open (https://www.mantel.com/fizik-arione-r1-open-zadel)

Uiteindelijk heb ik de SI SLR Boost Superflow TI gehouden. Dit zadel zat simpelweg het lekkerst.
Mijn overwegingen en bevindingen na met elk zadel een rondje te hebben gereden van 30KM tempo en 75/100KM duur:
- PRO: zit lekker stijf, prettig in de diepe zit. Helaas wel erg 'plat'. Daardoor tik ik er telkens met mijn dijbenen oncomfortabel tegenaan. Het levert geen zadelpijn of houten kont maar leverde wel drukplekken op de dijbenen op.
- SLR: zat heerlijk. Fijne opening en ronding in het zadel. Voldoende stijf en een prettige diepe zit. Helaas was de versie met Carbon rails uitverkocht. Maar titanium is ook prima. Wellicht dat ik nog wel iets ga doen aan de kleur...
- SP01 Boost: zit vrijwel gelijk aan de SLR. Het feit dat het zadel 'gespleten' is vond ik niet prettig en ik ervaarde net iets te veel flex.
- Fizik: het nieuwe model van mijn vorige zadel. Het nieuwe zadel is zwaarder en de opening is kleiner. Dit resulteerde in een slaapzak na 60KM.

In mijn ervaring zijn de zadels met een grotere opening en stompe neus aan de voorzijde het prettigst. Ik kan dan langer dieper zitten en mijn kracht beter kwijt.

In other news: ik reed alle rondjes op de nieuwe Assos GTS. Heerlijke broek. Maar worstelen jullie ook zo met het droogkrijgen/houden van de zeem? Wat houdt dat ding een water vast zeg!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:56
Frid0 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:52:
Hi,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLRzTtjsHWeMwwoCbywDtqTI69g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ieqDsCx2yFqVOcaiKfq0cKtX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQMVVF2GUgFo0d4rTzuUyMUeAMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9OcpK1kQ5HOon4bwkevNp5y.jpg?f=fotoalbum_large
Wel aan de (carbon) velgen opgehangen, maar nog nooit problemen mee gehad. ruimte voor 5 fietsen op 1,5 m2 voor bijna geen geld :*)

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Mr. Stom schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:08:
Nu het hier ook weer over zadels en slaapzakken gaat lijkt het me een mooi moment om mijn ervaringen van de afgelopen weken te delen. Ik heb inmiddels meerdere zadels uitgeprobeerd en heb het - voor mij - perfecte zadel gevonden. Ik zocht een stijf zadel, een opening en de mogelijkheid voor een diepe zit. Ik schommel niet, ben lenig en een gemiddeld gewicht (80 kilo op 1,92M).

- Pro Stealth Superlight Carbon (https://www.mantel.com/pro-stealth-superlight-carbon)
- Selle Italia SLR Boost Superflow TI (https://www.mantel.com/se...slr-boost-superflow-zadel)
- Selle Italia SP-01 Boost Kit Carbonio (https://www.mantel.com/se...-carbonio-superflow-zadel)

Uiteindelijk heb ik de SI SLR Boost Superflow TI gehouden. Dit zadel zat simpelweg het lekkerst.
Mijn overwegingen en bevindingen na met elk zadel een rondje te hebben gereden van 30KM tempo en 75/100KM duur:
- PRO: zit lekker stijf, prettig in de diepe zit. Helaas wel erg 'plat'. Daardoor tik ik er telkens met mijn dijbenen oncomfortabel tegenaan. Het levert geen zadelpijn of houten kont maar leverde wel drukplekken op de dijbenen op.
- SLR: zat heerlijk. Fijne opening en ronding in het zadel. Voldoende stijf en een prettige diepe zit. Helaas was de versie met Carbon rails uitverkocht. Maar titanium is ook prima. Wellicht dat ik nog wel iets ga doen aan de kleur...
- SP01 Boost: zit vrijwel gelijk aan de SLR. Het feit dat het zadel 'gespleten' is vond ik niet prettig en ik ervaarde net iets te veel flex.
- Fizik: het nieuwe model van mijn vorige zadel. Het nieuwe zadel is zwaarder en de opening is kleiner. Dit resulteerde in een slaapzak na 60KM.

In mijn ervaring zijn de zadels met een grotere opening en stompe neus aan de voorzijde het prettigst. Ik kan dan langer dieper zitten en mijn kracht beter kwijt.

In other news: ik reed alle rondjes op de nieuwe Assos GTS. Heerlijke broek. Maar worstelen jullie ook zo met het droogkrijgen/houden van de zeem? Wat houdt dat ding een water vast zeg!
Als je van een zadel houd met grote opening, niet vlak en korte neus zou ik ook eens kijken naar de Specialized Power zadels, ik heb zelf de Specialized Power Expert en erg fijn zadel! Gebruik deze ook voornamelijk met mijn Assos GTS bibs, heb er 2. Herken je probleem eigenlijk niet. Zowel met als zonder chamois cream niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
GWBoes schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:30:
[...] kan 10kg minder in maar 25kg is best heftig voor een sportieve fiets.
25 kg is veel te veel voor élke fiets. :P
Ok, met uitzondering misschien van exoten als tour-lig-tandems. >:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:53
bras schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:09:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel aan de (carbon) velgen opgehangen, maar nog nooit problemen mee gehad. ruimte voor 5 fietsen op 1,5 m2 voor bijna geen geld :*)
Same! Ik heb plek voor twee fietsen links naast de deur en twee rechts naast de deur.Op dit moment is alleen de linker kant in gebruik, maar dat geeft niet... m'n vrouw heeft ook weer een fiets besteld.. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_ltWo6tSmvL-R-rl1u4EOpxbAA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1x1oumm4onrRQBUccVXzET6B.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wPZESSxffjUCbaq-H9G7rW95b8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9YLssQZ8ypFCv7eugOyAR8I.jpg?f=fotoalbum_tile

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Salteh schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Same! Ik heb plek voor twee fietsen links naast de deur en twee rechts naast de deur.Op dit moment is alleen de linker kant in gebruik, maar dat geeft niet... m'n vrouw heeft ook weer een fiets besteld.. :)
[Afbeelding][Afbeelding]
Die blauwe en de cinelli blijven verschrikkelijk mooi <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:42

Zadels zijn zo persoonlijk. Wat jij lekker vindt zitten kan iemand anders verschikkelijk vinden. Ervaringen delen is leuk om te lezen maar je hebt er verder niets aan.

Een zadel moet je voelen tijdens het fietsen. Wel mooi dat Mantel uitgebreide service biedt in het kader van testen. Ik ben zelf bij zadel 7 gestopt want beter werd het niet.

Mijn droomzadel heb ik helaas mee verkocht met mijn oude fiets en wordt niet meer gemaakt: Fizik Kurve Chameleon. Heb niet meer iets soortgelijks kunnen vinden. Sommigen lijken er op maar zitten net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

webber87 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:50:
*Tromgeroffel* Ik kan melden dat mijn Marktplaats zoektocht heeft geresulteerd in deze jongen. Erg blij mee. Nog weinig gefietst maar hopelijk kan ik dit weekend de eerste kilometers maken![Afbeelding]
Ha gaaf ik heb op het oog exact dezelfde fiets, oom 105 erop? Veel plezier ermee!

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb vanavond de aeropex (koptelefoon met botgeleiding, dus je oren zijn nog open) getest en hij is voor mij prima geschikt. Met windkracht 3 tegen was de podcast* prima te verstaan en ik hoorde ook nog wat er om me heen gebeurde

* televisie, over leuke/oude tv programma's, erg vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Noxa schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Meer watts is altijd beter! Gewoon wat meer eten komende tijd dus ;).

Andere wielset is inderdaad een beste uitgave weer. Je zou eens naar farsports wielen kunnen kijken. Dat zijn Chinese units maar van deugdelijke kwaliteit. Ik heb er een setje onder mijn TT liggen en ben er dik tevreden over.
Een tweede hands TT fiets is in die zin redelijk safe om te kopen. De gemiddelde tijdrit fiets staat 99% van de tijd binnen en er wordt eigenlijk alleen maar in goede omstandigheden mee gereden. En er wordt zelden mee gesmeten of mee gevallen. Dus de slijtage onderdelen hebben vaak niet zo veel te lijden. Ik heb een 2e hands Speedmax gekocht naar alle tevredenheid. Dan ben je voor de prijs van een dikke wielset al een heel eind denk ik.

Een ISM zadel kende ik nog niet, althans het begrip ISM niet. Ik heb dit zadel. Geen aanrader om er een cyclo op te doen maar prima voor 2 uurtjes tijdrijden.

Als je de rem/schakel kabels bundelt in 1 scheelt dat weer wat(t) (marginal gains natuurlijk). Oh en andere bidon houder er op. Scheelt ook weer paar watt. En als je echt een TT rijd helemaal geen bidon mee maar de schroefgaatjes tapen.

Als je echt loco wil gaan....?
- Drivetrain, is je kettinglijn zo recht mogelijk. Eventueel buitenblad e/o cassette aanpassen. 1by setup is helemaal mooi.
- Banden, TT compound, juiste bandenspanning
- Benen scheren..... 8)
Ja, nou, ik denk dat ik maar eens een nieuw zadel ga uitzoeken! Maar eens proberen of ik een afspraak bij mijn fietsenmaker kan maken om wat uit te proberen. Die bidon is ook nog wel een optie.

2e hands TT is best goed geloof ik he, ik zie wel eens wat voorbij komen maar wat zijn die TT fietsen toch ook vet :).

Ik hou jullie op de hoogte van de voortgang :)
McMiGHtY schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:06:
[...]

Heel ander vraagje.. Ben jij stiekum de local legend op mtb park van luna?
Haha, ik denk dat je een andere mystery rider zoekt, ik heb in mijn leven 2x een MTB fiets aangeraakt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jag op 27-05-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
*Tromgeroffel* Ik kan melden dat mijn Marktplaats zoektocht heeft geresulteerd in deze jongen. Erg blij mee. Nog weinig gefietst maar hopelijk kan ik dit weekend de eerste kilometers maken![Afbeelding]
Jongen....? of een stijlvolle dame, zo in het wit.
Alleen iets doen aan dat slordige kmteller kabeltje ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
(jarig!)
Lekker gevoel, als het eindelijk gelukt is, je brengt iig gelijk goed weer mee

@Grin weet daar nog wel een paar mooie sokken bij te vinden

/me is niet kapot van groene biesjes op wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Mistraller schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:31:
[...]

Jongen....? of een stijlvolle dame, zo in het wit.
Alleen iets doen aan dat slordige kmteller kabeltje ;)
Beste op te lossen met een nieuwe draadloze. Ben je d'r helemaal van af.
Kost ook niks bij de AC-tion: https://www.action.com/nl-nl/p/walfort-fietscomputer/

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04
magic_nl schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:30:
[...]

Beste op te lossen met een nieuwe draadloze. Ben je d'r helemaal van af.
Kost ook niks bij de AC-tion: https://www.action.com/nl-nl/p/walfort-fietscomputer/
Of even hier kijken en lezen. Misschien dat een GPS device wel iets is.
Net een nieuwe Bolt V2 van Wahoo uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:21
Hebben we hier nog tips voor goede zonnebrand voor tijdens het fietsen? Volgens mij komt de zomer er nu echt aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
"Gewoon" Nivea factor 30 of 40. Denk dat de grootste verschil in zonnebrand de smeerbaarheid is. Enige advies dat ik heb is smeren :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik altijd S-Works SL7 zonnebrand crème. Okay, het is wel 4-5 keer duurder dan normale zonnebrand, maar als ik fiets wil ik het beste van het beste!

Nee, tuurlijk niet. Gewoon de zonnebrand die in de aanbieding is als je het toevallig nodig hebt.
Niet té veel boven je ogen smeren, uiteindelijk zakt het omlaag en zonnebrand in je oog is niet fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:45
Vooral op tijd insmeren scheelt een hoop, dan kan het even intrekken en zweet je het er niet weer gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
* 418O2 is blij met aziatisch bloed

Ja ik ken het huidkanker verhaal maar daar maak ik me niet zo druk over, ik verbrand niet en dat vind ik best

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:52:
* 418O2 is blij met aziatisch bloed
Kun je dat op je huid smeren tegen de zon?

Joh, nooit geweten! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Smultie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:54:
[...]

_O- _O- _O-

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
@Jag Mooie cijfers qua W/Kg, maar probeer je nou serieus met 62kg een tijdrijder te worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
(jarig!)
Smultie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:54:
[...]

Ik zou wel een beetje oppassen met de Wu-han variant, die schijnt wat side effects te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18
Jag schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:34:
Ik heb het idee dat ik toch net iets boven de 300 watt nodig heb voor 40k+ onder neutrale wind omstandigheden (wanneer heb je die?). Maar ik ga dit nog eens nader bekiijken, zo'n power meter is wel erg cool iig.
Vanmorgen redelijk ideale omstandigheden kwa wind, maar idd komt niet vaak voor.
Maar ook met windkracht 3/4 is hoge wielset nog prima te doen, wordt pas spannend boven de windkracht 5 a 6 (waarbij met 5 nog wel prima te rijden is, maar echt rechtuit rijden is dan lastig)

En die 300w klopt denk wel aardig wat je nodig hebt om 40km/u te fietsen.
Vooral zorgen dat je goed aero zit en niet teveel moet afremmen/optrekken. (dat laatste is echt killing voor je gemiddelde)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ergens in de komende weken willen we met een aantal mensen - binnen de Corona-grenzen :) - een rondje rond Nijmegen fietsen. Ik kwam de Omloop der Zeven Heuvelen tegen - https://www.omloopderzevenheuvelen.nl/toertocht#parcours - maar ik kan nergens een GPX vinden. Voordat ik op basis van het kaartje ga proberen de route zelf te tekenen leg ik de vraag hier maar even neer; Heeft iemand toevallig de GPX voor de 110km en/of 140km route? Of misschien een GPX van een vergelijkbare route aldaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42

racoon

mooowwww

wackmaniac schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:10:
Ergens in de komende weken willen we met een aantal mensen - binnen de Corona-grenzen :) - een rondje rond Nijmegen fietsen. Ik kwam de Omloop der Zeven Heuvelen tegen - https://www.omloopderzevenheuvelen.nl/toertocht#parcours - maar ik kan nergens een GPX vinden. Voordat ik op basis van het kaartje ga proberen de route zelf te tekenen leg ik de vraag hier maar even neer; Heeft iemand toevallig de GPX voor de 110km en/of 140km route? Of misschien een GPX van een vergelijkbare route aldaar?
Hier staan gpx bestanden https://omloopderzevenheu...39/routes-fakro-s-mooiste

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Super! Dankjewel. Ik kon ze niet vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door wackmaniac op 28-05-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42

racoon

mooowwww

wackmaniac schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:14:
[...]

Super! Dankjewel. Ik kon ze niet vinden.
eerste hit op google was meteen raak

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
racoon schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:15:
[...]

eerste hit op google was meteen raak
Ah, deze had ik wel gevonden. Dit zijn de routes van 2018, daar zit de 140km lus niet bij. We kunnen ze iig als fallback gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
Agostino schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:37:
Hebben we hier nog tips voor goede zonnebrand voor tijdens het fietsen? Volgens mij komt de zomer er nu echt aan.
Ik gebruik Vision, vrijwel altijd factor 50 omdat ik al verbrand als je 'zonlicht' zegt en het eigenlijk toch een hopeloze zaak is. Spul is niet heel goedkoop maar met 1 + 1 wel te overzien.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
bras schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:09:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Salteh schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:14:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ziet er ook goed uit.
Gekeken naar die https://eu.steadyrack.com/ maar die zijn wel erg duur.
Vond zelf deze nog https://bbbcycling.com/nl_nl/btl-126-parkinglot maar denk dat jullie oplossing nog goedkoper is en net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

Iemand wel eens bij Lordgun.com besteld?

Ik heb daar (bijna) 2 weken geleden een bestelling geplaatst, goede prijzen en ook wel goede reviews op de langere verzendtijden na. Als je voor 'gratis verzenden vanaf 99 euro' kiest, dan is de verzendtijd tussen de 5 en 25 dagen. Vond het al een 'rare' indicatie.

Vond ik niet erg, aangezien het 'voorraad en gereedschap' is. Maar op dezelfde dag dat ik bestelde kreeg ik al een bericht dat het verstuurd was en een track&trace. Twee dagen de melding:
In lavorazione presso il Centro Scambi Internazionale Centro Scambi Internazionale Milano Gateway Poste Italiane
Dus ik dacht: ach, kijk, dat komt wel goed! Maar nu is deze status dus al 10 dagen onveranderd en ligt mijn pakketje dus in Milaan te wachten om in het vliegtuig geladen te worden (???)

Nu hoorde ik van een kennis dat het pakketje daar waarschijnlijk wacht op een 'goedkope' vervoerder. Dat dus vervoerders hun 'overgebleven' plekjes last minute goedkoper van de hand doen en dat daarom mijn pakketje nog in Milaan ligt.

Vond het een vreemd verhaal, wist niet dat het zo werkte, maar klinkt op zich wel logisch. Kan er overigens niets over vinden van deze werkwijze bij vervoerders.

Ach... nieuwsgierigheid, verder niets. Bij het bestellen was ik al op de hoogte dat het tot 25 dagen kon duren...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Deze vraag komt volgens mij wel vaker langs, maar ik gebruik Ultrasun sport spf 50 en dat werkt prima, zelfs op zonnige ritjes van zo'n 5 uur werkt dat goed zonder bijsmeren. Kan goed tegen wat water, werd hier in mijn omgeving ook gebruikt door watersporters zoals kajakkers.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Stufferdt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:18:
[...]

Ik gebruik Vision, vrijwel altijd factor 50 omdat ik al verbrand als je 'zonlicht' zegt en het eigenlijk toch een hopeloze zaak is. Spul is niet heel goedkoop maar met 1 + 1 wel te overzien.
Ik heb Nivea Dry & Protect Touch. Vooral omdat dit direct intrekt/droog is en het gebruikt kan worden tijdens sporten. Deze smeer ik vooraf. Voor onderweg heb ik een normale variant van 50 ml die gemakkelijk mee gaat in de achterzak.

Wel even een 1+1 actie afwachten, maar dat geldt voor elke zonnebrandcreme.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:00
Galois schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:25:
Iemand wel eens bij Lordgun.com besteld?

Ik heb daar (bijna) 2 weken geleden een bestelling geplaatst, goede prijzen en ook wel goede reviews op de langere verzendtijden na. Als je voor 'gratis verzenden vanaf 99 euro' kiest, dan is de verzendtijd tussen de 5 en 25 dagen. Vond het al een 'rare' indicatie.

Vond ik niet erg, aangezien het 'voorraad en gereedschap' is. Maar op dezelfde dag dat ik bestelde kreeg ik al een bericht dat het verstuurd was en een track&trace. Twee dagen de melding:

[...]

Dus ik dacht: ach, kijk, dat komt wel goed! Maar nu is deze status dus al 10 dagen onveranderd en ligt mijn pakketje dus in Milaan te wachten om in het vliegtuig geladen te worden (???)

Nu hoorde ik van een kennis dat het pakketje daar waarschijnlijk wacht op een 'goedkope' vervoerder. Dat dus vervoerders hun 'overgebleven' plekjes last minute goedkoper van de hand doen en dat daarom mijn pakketje nog in Milaan ligt.

Vond het een vreemd verhaal, wist niet dat het zo werkte, maar klinkt op zich wel logisch. Kan er overigens niets over vinden van deze werkwijze bij vervoerders.

Ach... nieuwsgierigheid, verder niets. Bij het bestellen was ik al op de hoogte dat het tot 25 dagen kon duren...
Klinkt plausibel natuurlijk, dat ze de kosten laaghouden door restplekjes te gebruiken bij vervoerders. Maar voor de zekerheid: heb je betaald met creditcard of paypall? Ik gebruik tegenwoordig structureel paypall waar mogelijk. Vooralsnog geld teruggekregen van Ali omdat ik wel heb betaald maar er vervolgens geen enkele vorm van bevestiging of bewijs van mijn bestelling was. Dispuut geopend via PayPall en de dag dat ik het geld terugkreeg lag er ineens een pakketje. Dus ik denk dat Ali het ook even niet meer wist. Mocht overigens geld + magene sensoren houden.

Daarnaast via PayPall 12 euro retourkosten bij Wiggle kunnen terugkrijgen. Bestelling kwam uit Engeland en meost retour naar Duitsland a 12 euro. Heb dit betaald met PP en toen teruggevorderd (hebben ze een beetje sneaky verstopte dienst voor).

edit:
MaSw85 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Ik heb Nivea Dry & Protect Touch. Vooral omdat dit direct intrekt/droog is en het gebruikt kan worden tijdens sporten. Deze smeer ik vooraf. Voor onderweg heb ik een normale variant van 50 ml die gemakkelijk mee gaat in de achterzak.

Wel even een 1+1 actie afwachten, maar dat geldt voor elke zonnebrandcreme.
Die ziet er ook wel goed uit ja. Ik zweet bij warm weer best veel dus heb altijd het gevoel dat daarmee ook de zonnebrand van m'n huid af smelt/loopt. Heb toevallig net weer een enorme voorraad ingekocht, dus voorlopig nog voorzien :) Maar thanks voor de tip!
Ex Nunc schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Deze vraag komt volgens mij wel vaker langs, maar ik gebruik Ultrasun sport spf 50 en dat werkt prima, zelfs op zonnige ritjes van zo'n 5 uur werkt dat goed zonder bijsmeren. Kan goed tegen wat water, werd hier in mijn omgeving ook gebruikt door watersporters zoals kajakkers.
Dit ziet er ook wel goed uit ja. Watersporters zullen wel weten wat werkt. Op het water verbrand je nog sneller zeggen ze altijd.

[ Voor 24% gewijzigd door Stufferdt op 28-05-2021 11:41 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Als renner kon je wat van hem vinden, maar hij is op dit moment wel prominent lid van #savetherimbrake.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/189090054_4677775422249351_1914076939317973875_n.jpg?_nc_cat=103&ccb=1-3&_nc_sid=a26aad&_nc_ohc=-DGpZLXxiAMAX9jx4M-&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=3a9d559291aa4a60fdcbdc3c0b3f02c2&oe=60D59970

Tot op heden nog geen grand tour gewonnen door die (r)evolutie op fietsgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11:53
Ypuh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:40:
Als renner kon je wat van hem vinden, maar hij is op dit moment wel prominent lid van #savetherimbrake.

[Afbeelding][Froome]

Tot op heden nog geen grand tour gewonnen door die (r)evolutie op fietsgebied.
En er zaten toch wat natte stukken in deze Giro. Ik weet alleen niet zeker of dat ook veel afdalen in de nattigheid was?
Maar schijfremmen vallen wel in de lange lijst van innovaties op fietsgebied waarvan ik me afvraag of ze wel zo'n vooruitgang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9nyLhjlpgY4dRWIOjjEoBPxNuE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Oi5SKWCCcrfr6akaeoob7T6S.jpg?f=user_large

Ik ga alvast een bakje popcorn pakken :+

Ik heb hier ooit gevraagd na de overwinning van van der Poel op Wout van Aert of die sprint misschien anders was gelopen wanneer ze beide op dezelfde fiets hadden gezeten of MvdP op de Bianchi en WvA op de Canyon en werd voor gek verklaard...dit is toch eigenlijk zo goed als hetzelfde en het mannetje op de fiets doet het?

Zoals altijd geen mening in de schijfremmen/velgremmen discussie want heb alleen maar met schijfremmen gefietst en vind het prima. Qua uiterlijk vind ik Schijfremmen mooier uitzien maar dat is natuurlijk smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ik heb deze Giro meer renners de vangrail in zien gaan met discs dan zonder. Dat was dan nog met droog weer zelfs :+.

Ineos rijdt de hele Giro (en afgelopen jaren eigenlijk continu) ongeacht de weersvoorspelling met Lightweight Obermayer Tubulars. 15c wielen van 935 gram en zonder schijven. Als ik de media en fabrikanten had moeten geloven dan zou 80% van hun selectie al dood moeten zijn, maar je hoort de renners er nooit over behalve hoe stijf die LW's zijn.

Blijf het toch opvallend (en leuk) vinden hoe eigenwijs ze zijn bij Ineos en ook gewoon tegen de wens van hun sponsor in te gaan en gewoon met zelf aangekochte(!) Lightweight wielen te rijden. De reden lijkt me overigens dood eenvoudig; aerobikes en met name de Pinarello F12 met discs zijn te zwaar. Ik denk dat ze door de discs (ca. -300-500g) en Lightweights (ca. -300-400g) net genoeg gewicht besparen om op de 6.8kg limiet te komen, waar een Cervelo S5 met discs toch eerder richting de 7.4-7.8 kg zal gaan voor iemand als Roglic.
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:58:
fout #1 is profrenners met jezelf vergelijken ;)
Haha, klopt. Ik rij inderdaad zelden in de bergen, regen of stort me met gevaar voor eigen leven naar beneden :+.

[ Voor 12% gewijzigd door Ypuh op 28-05-2021 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:53
Bacchus schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:47:
[...]

En er zaten toch wat natte stukken in deze Giro. Ik weet alleen niet zeker of dat ook veel afdalen in de nattigheid was?
Maar schijfremmen vallen wel in de lange lijst van innovaties op fietsgebied waarvan ik me afvraag of ze wel zo'n vooruitgang zijn.
Tja ik heb Ganna zich zeker een keer of vijf bijna zien vallen in natte afdalingen deze Giro en Moscon is ook gevallen in een natte afdaling. Of het door die velgremmen komt ik weet het niet maar het aanremmen is gewoon een stuk onrustiger met velgremmen en dat zie je eigenlijk bij alle Ineos renners die op kop reden in die natte afdalingen de afgelopen twee weken, veel moeten corrigeren en veel wegspringende voorwielen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:58:
Precies.. Ik bedoel.. Die profs maken geen kans.

Anyway.. Als je wil winnen is het doorgaans geen goed idee om veel te remmen. Verkeerde discussie dus ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Moscon viel omdat ie dacht een ontketende Nibali wel even bij te kunnen benen in een afdaling. Dat had weinig met het type remmen te maken en was gewoon een knap staaltje zelfoverschatting.

Mooi ook hoe snel die weer op z'n fiets zat en deed alsof er niet gebeurd was, een beetje als wanneer wij bij het stoplicht vergeten uit te klikken en vervolgens snel opstaan in de hoop dat niemand het zag.

Ik had overigens deze Giro niet graag met velgremmen gereden, maar dat terzijde. Wat een hondenweer en wat een klimmen/afdalingen

[ Voor 14% gewijzigd door Ypuh op 28-05-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:40:
Zal de sponsor weer blij mee zijn. :X

Verder is die F12 inderdaad zo zwaar dat INEOS zelf lichte wielen moet kopen. Wielen waarover Lance en George ooit zeiden, dat zien wielen voor projectie-remmen, waarmee zijn bedoelde als wij in bocht 4 van de afdaling moesten remmen dan begonnen wij in bocht 2 alvast. Twee jaar geleden zag je in de afdalingen van de Tour echt goed het verschil in rempunten tussen Alafilipie met schijven en de rest met velgremmen.

Verder geen idee, ik vond velgremmen een drama. Maar dat kwam ook doordat de remgreep niet maximaal naar binnenstond en ik nooit lekker grip erop had. Al scheelt het bij schijven echt dat ik niet met kracht moet remmen en ik rem relatief veel.

De S5 is ook zwaarder dan de R5 dus daarom wisselen ze bij Jumbo van fiets.
MrBarBarian schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Precies.. Ik bedoel.. Die profs maken geen kans.

Anyway.. Als je wil winnen is het doorgaans geen goed idee om veel te remmen. Verkeerde discussie dus ;)
Zoals Oscar ooit als antwoord gaf op de vraag hoe hij toch sprints won: van mijn remmen afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Dat het remmen anders is lijkt me evident. Je zult inderdaad eerder moeten beginnen met velgremmen, maar ik vind dat persoonlijk geen nadeel (je kunt langzaam naar de gewenste snelheid toe remmen). Ook qua absolute stopping power leggen velgremmen het af, maar daarin zie ik ook niet direct een nadeel. Net als een Formule1 auto een stuk sneller op het gas is, wou ik er niet mee in de file rijden.

Zelf rem ik nauwelijks op een racefiets, liever anticipeer en laat 'gas los' i.p.v. vol in de remmen te knijpen. Heb ook nooit een noodstop hoeven maken of mezelf onderuit geremd. Beperkende factor in remkracht lijkt mij altijd nog de banden. Met velgremmen blokkeer je je wielen net zo makkelijk zodra je de hendel vol inknijpt.

* Ypuh verveelt zich dus start de velgrem-disc discussie maar weer op. Er zullen vast punten zijn die we gemist hebben :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 28-05-2021 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:16
Leuk een disc versus rim brake discussie. #paktdepopcorn.

Hier nog steeds rimbrake fan voor fiets op de weg in NL.

Laatste tijd teveel zever (onderhoud) gehad met m'n crossfiets en mtb omtrent hydraulische schijfremmen. Moet er niet aan denken ook met m'n racefiets mee van doen te hebben.

Onderaan de streep kosten ze gewoon meer tijd qua onderhoud i.t.t. rim brakes.

@Salteh
Die haken voor je wielsets aan de muur, welke zijn dat? Ik heb ook wat wielsetjes die ik kwijt wil in de lucht.

[ Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 28-05-2021 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ypuh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:56:
Blijf het toch opvallend (en leuk) vinden hoe eigenwijs ze zijn bij Ineos en ook gewoon tegen de wens van hun sponsor in te gaan en gewoon met zelf aangekochte(!) Lightweight wielen te rijden. De reden lijkt me overigens dood eenvoudig; aerobikes en met name de Pinarello F12 met discs zijn te zwaar. Ik denk dat ze door de discs (ca. -300-500g) en Lightweights (ca. -300-400g) net genoeg gewicht besparen om op de 6.8kg limiet te komen, waar een Cervelo S5 met discs toch eerder richting de 7.4-7.8 kg zal gaan voor iemand als Roglic.
Sterker nog, de S5 van WvA weegt 8.14kg :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Frid0 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:20:
[...]

[...]

Ziet er ook goed uit.
Gekeken naar die https://eu.steadyrack.com/ maar die zijn wel erg duur.
Vond zelf deze nog https://bbbcycling.com/nl_nl/btl-126-parkinglot maar denk dat jullie oplossing nog goedkoper is en net zo goed.
Decathlon heeft ook haken daarvoor.
https://www.decathlon.nl/...s/_/R-p-313305?mc=8576774

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
Ik heb ook zo'n haak, maar met hoge (+40mm) velgen is het wel krap soms. Eigenlijk zou ik er een stukje af moeten zagen.

Voor mn MTB ga ik denk ik maar zo'n steady rack halen.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:53
Dix0r schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:30:
Leuk een disc versus rim brake discussie. #paktdepopcorn.

Hier nog steeds rimbrake fan voor fiets op de weg in NL.

Laatste tijd teveel zever (onderhoud) gehad met m'n crossfiets en mtb omtrent hydraulische schijfremmen. Moet er niet aan denken ook met m'n racefiets mee van doen te hebben.

Onderaan de streep kosten ze gewoon meer tijd qua onderhoud i.t.t. rim brakes.

@Salteh
Die haken voor je wielsets aan de muur, welke zijn dat? Ik heb ook wat wielsetjes die ik kwijt wil in de lucht.
Goede vraag.. ik heb ze ooit bij de Hornbach gekocht, een aantal verschillende maten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zm8VbEwVY32kvtNj4F-PpHYnm-g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVKrHT0RI9VnDep0ELN8Wez6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXOk-G_SpBhlkdp7evOgcs1W_Oc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dp11VLjL1EL24KZb0iRtd1wp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqeua0FG42hcuLvCbWMpF5iqF14=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vX0EFdbPX6ujNJSfZfBqKyg.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOz9z50rx4VLyC5KDm0tfI3BpaU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqiGmdWay1uX60z3BgvVt53J.jpg?f=fotoalbum_tile

Update: de Alfer wandhaak dus :)
https://www.hornbach.nl/s...5-mm/8413825/artikel.html

[ Voor 3% gewijzigd door Salteh op 28-05-2021 15:53 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Even geen discussie over zadeltasjes of schijfremmen maar gewoon ff ordinaire zelfbevlekking! gisteren mijn 10.000ste kilometer gefietst op de racefiets! op naar de volgende 10.000 8)

ok. doei!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:30:
Even geen discussie over zadeltasjes of schijfremmen maar gewoon ff ordinaire zelfbevlekking! gisteren mijn 10.000ste kilometer gefietst op de racefiets! op naar de volgende 10.000 8)

ok. doei!
En haal je die vlekken dan wel weg met babydoekjes? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

ok. doei!
En was dat met schijfremmen en een zadeltasje? :+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Ankona schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:11:
[...]

En was dat met schijfremmen en een zadeltasje? :+
en een pompje aan mijn frame gemonteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Ypuh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:24:
Dat het remmen anders is lijkt me evident. Je zult inderdaad eerder moeten beginnen met velgremmen, maar ik vind dat persoonlijk geen nadeel (je kunt langzaam naar de gewenste snelheid toe remmen). Ook qua absolute stopping power leggen velgremmen het af, maar daarin zie ik ook niet direct een nadeel. Net als een Formule1 auto een stuk sneller op het gas is, wou ik er niet mee in de file rijden.

Zelf rem ik nauwelijks op een racefiets, liever anticipeer en laat 'gas los' i.p.v. vol in de remmen te knijpen. Heb ook nooit een noodstop hoeven maken of mezelf onderuit geremd. Beperkende factor in remkracht lijkt mij altijd nog de banden. Met velgremmen blokkeer je je wielen net zo makkelijk zodra je de hendel vol inknijpt.

* Ypuh verveelt zich dus start de velgrem-disc discussie maar weer op. Er zullen vast punten zijn die we gemist hebben :+
Je verveelt je, terwijl het mooi weer is. #nepfietser :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Heb jij daar 4 zadels besteld en stuur je er 3 terug?
Ypuh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:22:
@Jag Mooie cijfers qua W/Kg, maar probeer je nou serieus met 62kg een tijdrijder te worden? :+
Ik zoek een (tijdelijke) vervanging van het hardlopen. Ik heb graag een doel met sporten. Liever zou ik in de bergen fietsen, maar dat is wat lastig in den lage landen. Ik hoef er ook geen wedstrijden mee te rijden, ik doe het gewoon voor mezelf :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Sow, wat was het lekker weer vandaag zeg. Mijn Nuroadje had een servicebeurt (zat bij de koop in) dus naar Limmen gefietst, even in de winkel rondgekeken en toen het PWN gebied ingedoken. Wat is dat toch ontzettend leuk!

Morgen koffie drinken op Texel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:40
Ik heb Nivea zonnebrand factor 30. Die in de blauwe fles, die witte melk. In Nederland 20 euro buiten aanbieding en vaak 2 halen 1 betalen... Meeste van deze zooi tezamen met de Duitse variant van robijn (coral) bestel ik voor respectievelijk 7 euro en 2 euro met halfjaarlijkse terugkerend abbo bestelling bij Amazon. Anders is het met 15 procent meer nog altijd goedkoper dan de scherpere aanbiedingen bij de Kruidvat. En je hoeft de deur niet uit:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
McMiGHtY schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:21:
Sow, wat was het lekker weer vandaag zeg. Mijn Nuroadje had een servicebeurt (zat bij de koop in) dus naar Limmen gefietst, even in de winkel rondgekeken en toen het PWN gebied ingedoken. Wat is dat toch ontzettend leuk!

Morgen koffie drinken op Texel!
Jij zou iets testen! (Toch? meen me zoiets te herinneren, dat jij iemand vroeg je er aan te herinneren)

Ik heb net 76km met een maat gedaan. Was echt genieten, perfecte temp voor kort, lekker windje om tegenin te stoempen. Mooi werk

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 28-05-2021 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Vanaf zondag mogen we zonder testen en quarantaine Duitsland weer in als je verblijf korter is dan 24 uur.

Zie uitzonderingen op de volgende pagina: https://duitslandinstituu...sland-veelgestelde-vragen

En staat ook op de site van de anwb: https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-duitsland

[ Voor 21% gewijzigd door pdukers op 28-05-2021 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

418O2 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Jij zou iets testen! (Toch? meen me zoiets te herinneren, dat jij iemand vroeg je er aan te herinneren)

Ik heb net 76km met een maat gedaan. Was echt genieten, perfecte temp voor kort, lekker windje om tegenin te stoempen. Mooi werk
Ja, dat windvestje van de Decathlon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 23:06
McMiGHtY schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:43:
[...]

Ja, dat windvestje van de Decathlon :)
En?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
Jag schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:20:
[...]
Heb jij daar 4 zadels besteld en stuur je er 3 terug?

[...]
Ja. Daarom heb ik bij Mantel gekocht: ze adverteren met het tot 30 dagen testen van een zadel en moedigen dat ook dikgedrukt op elke pagina aan.
" Op dit product geldt onze exclusieve 30-dagen 'niet goed - geld terug' garantie. Hiermee kun je het product 30 dagen testen. Niet tevreden? Retourneren is gratis en je ontvangt je aankoopbedrag terug. Ook als het product door jou is gebruikt en getest. "

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

@Mr. Stom Ow wat goed, dan stap ik over de scrupules heen en ga ik dat ook doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 20:02
@Grin heb je op fiets.nl ook een account? Ze kunnen jouw expertise daar wel gebruiken

https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=95544

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Lekker weertje hoor! Vanochtend maar even Spaak ritje gedaan, @Grin was ook van de partij! Lekker heur. Veel met korte broeken, was wel blij met mijn beenstukken. Was nog niet ultra warm ofzo. Morgen beloofd in de middag 18C , dat word kort kort! :-)

Lekker genieten weer met dit weer en redelijk weinig wind. Het beloven mooie tijden te worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

Was een mooie rit idd, was ook blij met lang/lang (uiteraard O-) )! Korte broek had gekund als je een goede olie op de benen had gedaan maar ik vond het wel prima zo. Meer zon dan verwacht, grote groep (30+) dus lekker voorin gebleven dan loop je het minste risico...
Wilde eigenlijk een herstelritje doen maar daar is uiteraard geen sodemieter van terechtgekomen, bedankt @rolandos582...
Morgen maar even met een serieus langzamere groep mee...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 20:02
Grin schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:15:
Was een mooie rit idd, was ook blij met lang/lang (uiteraard O-) )! Korte broek had gekund als je een goede olie op de benen had gedaan maar ik vond het wel prima zo. Meer zon dan verwacht, grote groep (30+) dus lekker voorin gebleven dan loop je het minste risico...
Wilde eigenlijk een herstelritje doen maar daar is uiteraard geen sodemieter van terechtgekomen, bedankt @rolandos582...
Morgen maar even met een serieus langzamere groep mee...
@rolandos582 wou zeker vol knallend zijn nieuw speelgoed showen?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:22:
[...]

Daarover gesproken... Wederom een enorme grote shout out naar @ElGreco . Wederom vakwerk geleverd met deze 2e set, erg blij mee! Gisteravond even testritje, wat nog de nodige moeite kostte omdat ik weer wat dingen niet goed had gedaan.... :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gE_ICz7uQPXtVhP6jHLgkk2Ys8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbL3EHWtwF9oHajeP9C3z2UM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBYL9aMVhXksgWi9dLs477bqAvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YTu0jtiRpzLhZLdZmdvdFdFK.jpg?f=fotoalbum_large

Heel blij mee! Echt heel fijn en ook gelijk ontmaagding van mijn tubeless ervaringen. Ja zadelpen staat hoog want 1,96 en lange BBL. Spacers op voorvork hoop ik op termijn eraf te kunnen halen maar rug is nog niet niet flexibel genoeg, komt vast wel. Zadeltas is inmiddels terug met een silca mattone O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Vandaag stond een bochtentraining op het programma maar om nou rondjes op een industrieterrein te gaan draaien leek mij niet zo'n heel goed plan. Wel wat bochten uit de training erin gestopt natuurlijk met de plofsluis, maar de route vooral richting Gorinchem en Leerdam laten gaan. De intentie was lekker 100 km in een rustig tempo, nou dat werd bijna 120 km omdat de routebouwer had zitten klooien en rustig werd het ook niet met iemand die elke brug en viaduct als wedstrijd zag en een ander die op plaatsnaambordjes ging sprinten. 30+ pr's volgens Strava op 115 segmenten dat zegt wel genoeg. Maar het was wel heerlijk weer, de tan lines komen er al aan en het was gezellig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 22:46
Vandaag voor het eerst eens langs De Proloog gefietst in Amerongen. En natuurlijk even afgestapt. Fijne plek zeg! Goed sfeertje, heerlijke koffie en een fatsoenlijk stuk appeltaart. Heerlijk op het terras gezeten en fietsjes gekeken. Er kwam wat aardig wat moois voorbij. Zo'n mooi wielercafé hebben we hier niet (regio Arnhem/Nijmegen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:49

sebasd

loopt op espresso

Topweer inderdaad.. Voor het eerst dit jaar (en pas de tweede keer ooit) 100+ km op de teller. Lekker in randonneur-modus rustig aan gefietst en van het uitzicht en de zon genoten. Denk dat ik een uurtje of vier daadwerkelijk heb gefietst, dus rond de 25-26 gemiddeld, en dat vind ik meer dan prima, zeker met mijn fiets op leeftijd.

Dat belooft nog mooie dingen voor de rest van het jaar, als dit met nog maar weinig fietstraining zonder al te veel moeite gaat.. Ik houd met een schuin oog maar eens de 200km brevets later dit jaar in de gaten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ElGreco schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:22:
[...]

Nieuwe wielen doen de moraal blijkbaar goed... ;)

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Heerlijk!

Om de dag helemaal goed te maken heb ik mijn eerste rit op de Factor Ostro gemaakt. Gister opgehaald en vandaag de vuurdoop.

En dat viel niet tegen. Eerste woord dat bij me naar boven komt is "comfortabel". Ondanks het stijve frame en pittig hoge wielen. Maar hij rijd als een zonnetje! Ook fijn om te merken dat Campagnolo 12 speed EPS toch net weer iets mooier schakelde dat de 11 speed..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAfBs6qoSSonOQO_xhYERyy8IZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ob5XpdHnLbR5K0y3Dj178pMb.jpg?f=fotoalbum_large

U ziet:
Factor Ostro 58cm
Campagnolo Super Record EPS 12sp
BlackInc barstem en bidonhouders
Time Xpro 15 pedalen
Power2Max NG Power meter
Campagnolo Bora 60mm wielen
Michelin Power Road banden
Latex biba (nouja, die zie je dus niet)
Garmin 830
Fizik arione zadel

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:38:
Heerlijk!

Om de dag helemaal goed te maken heb ik mijn eerste rit op de Factor Ostro gemaakt. Gister opgehaald en vandaag de vuurdoop.

En dat viel niet tegen. Eerste woord dat bij me naar boven komt is "comfortabel". Ondanks het stijve frame en pittig hoge wielen. Maar hij rijd als een zonnetje! Ook fijn om te merken dat Campagnolo 12 speed EPS toch net weer iets mooier schakelde dat de 11 speed..

[Afbeelding]

U ziet:
Factor Ostro 58cm
Time Xpro 15 pedalen
Power2Max NG Power meter
Garmin 830
Fizik arione zadel
Stuur me je adres even!! Dit lijkt me wel wat, de tandjes, *kijkt naar prijzen van Factor Ostro* , ahja. Naja dromen mag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

MrBarBarian schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:38:
Heerlijk!

[Afbeelding]

U ziet:
Factor Ostro 58cm
Time Xpro 15 pedalen
Power2Max NG Power meter
Garmin 830
Fizik arione zadel
Ja, lekker hoor! Niks meer aan doen, naja, die malle Michelins... IK ZIE ZE HEUS WEL DAAR IN HET GRAS! Vooruit, toch een duimpje omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08

ok. doei!
Mooi zo!
In hoeveel tijd? Is een hele mooie km stand voor een jaar, is ook mijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
@rolandos582 ik zag je voorbij komen op de instagram pagina van Spaak ;) mooi apparaat en knappe opkomst vandaag zag ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@MrBarBarian die wielen en dat frame zijn echt een gouden combinatie. Doe mij er maar eentje in 54.

Pagina: 1 ... 297 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).