Beste allen,
Aantal weken terug de fiets van mijn schoonvader getest (een Koga Team Edition), om te kijken of het wat is.
Gister knoop doorgehakt en de fiets overgenomen en helemaal blij mee!!!
Aangezien alles een beetje nieuw voor me is heb ik wat vragen, die jullie wellicht kunnen beantwoorden
Drivetrain schoon houden
Aangezien ik er door weer en wind mee fiets (veel woon-werk verkeer), wil ik wel zorgen dat hij in top conditie blijft.
Mijn vorige fiets daar nooit echt aandacht aan besteed, maar deze wil ik wel netjes houden
Voornamelijk de drivetrain wil ik netjes en goed houden, aangezien deze snel zwart wordt na een ritje.
Ik heb dit topic al doorgespit en wat informatie online opgezocht, maar blijf lastig vinden wat ik het beste er voor kan aanschaffen.
Ik kom uit op de Mac Off producten, stappen plan lijkt me dan:
1) Drivetrain schoonmaken met Drivetrain Cleaner inclusief tool en de X3 Chain Cleaner voor de ketting
2) Alles goed droogmaken en dan in de lube zetten
3) laten drogen en daarna met droge schone doek langs lopen
De lube ben ik aan het twijfelen wat ik dan moet kiezen.
Ik denk dat ik sowieso voor de C3 ga, maar zal ik dan de C3 Ceramic Wet nemen voor nu en zodra het droog is overstappen op de C3 Ceramic Dry?
Hoe moet ik dan het beste de C3 Ceramic Wet er afhalen, gaat dat met de Drivetrain Cleaner?
Heeft iemand ervaring met de MO-94 om b.v. op je bewegende delen te spuiten ter bescherming, of is dit onzinnig?
Mochten jullie advies hebben over beter product hoor ik dat graag!
Vervangen kettingbladen
Helaas kan ik niet goed achterhalen welke type Ultegra bladen er nu op zitten.
Het enige dat ik weet is dat het Ultegra SL is en het een triple uitvoering is.
Aangezien de fiets uit 2009 komt, vroeg ik me af "wat als de bladen vervangen moeten worden?".
Ik zie nog wel losse bladen te koop, maar aangezien deze hele lage voorraad hebben vroeg ik me af of het verstandig is om deze nu alvast op de plank te hebben zodat ik ze heb wanneer ik ze moet vervangen.
Of is het beter om er dan een andere groep op te zetten?
Alvast dank voor het antwoord!