Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 296 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maks schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:06:
[...]

Voor 25mm banden dus 15.6mm volgens de AliExpress advertentie dus dat is wel goed smal (is 80 gram minder tov 17mm dus ik dacht ik doe geen concessies).
Oef, 15.6 is wel erg smal.
19-21 is meer gangbaar tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Smultie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Ja ik schrok er ook van om eerlijk te zijn, als ze arriveren dan zal ik wel even wat foto's maken.

Edit\ Ik heb volgens mij ook super oude Cosmic Carbone SL's die zo smal zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Maks op 25-05-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Maks schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:12:
[...]

Ja ik schrok er ook van om eerlijk te zijn, als ze arriveren dan zal ik wel even wat foto's maken.

Edit\ Ik heb volgens mij ook super oude Cosmic Carbone SL's die zo smal zijn.
Maar je geeft aan dat je die bewust hebt gekozen boven de 17mm vanwege het gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Smultie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:14:
[...]

Maar je geeft aan dat je die bewust hebt gekozen boven de 17mm vanwege het gewicht?
Ja ik dacht, is wel grappig een keer om iets te bouwen dat van de UCI niet mag starten. Had die wielen ook in een opwelling gekocht, achteraf misschien toch breder kunnen gaan.

Ik heb nu een FM218 frameset van 1.4 kg, wielset (1.4) en ik had nog een Sram Red Tour de France ltd. edition groepset (ik denk tussen de 1.8 en 2 kg) dus het moet in theorie mogelijk zijn om rond de 6 kg uit te komen. Enige nadeel is dat die groepset 10 speed is maar ik wilde het wel betaalbaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

ST10©DE

Dus.............

Even een snel vraagje tussendoor voor een toerfiets als jullie het niet erg vinden. (Giant Tracker met Shimano Alivio crankset)

Ik wil de trapas verwijderen, maar welke tool heb ik nodig om de zwarte moer in onderstaande foto te verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdDnTCpXAw0Yhm2tJfkSdYtePD8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YaiTqOEPEDzLGkvZSTmFUZmz.jpg?f=user_large

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02
ST10©DE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:39:
Even een snel vraagje tussendoor voor een toerfiets als jullie het niet erg vinden. (Giant Tracker met Shimano Alivio crankset)

Ik wil de trapas verwijderen, maar welke tool heb ik nodig om de zwarte moer in onderstaande foto te verwijderen?

[Afbeelding]
Hoeveel inkepingen tel je rondom?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

ElGreco schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Hoeveel inkepingen tel je rondom?
6 stuks, diameter wilde ik opmeten maar kon mijn schuifmaat niet vinden, zal ongeveer 45mm zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

ST10©DE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:29:
[...]

6 stuks, diameter wilde ik opmeten maar kon mijn schuifmaat niet vinden, zal ongeveer 45mm zijn?
Daar heb je zoiets nodig denk ik. Tacx heeft ook een speciale dopsleutel ervoor meen ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02
Het lijkt er wel op, maar de tool die @MJV linkt, is voor een Campa Veloce/Mirage/Xenon trapas. Wat staat er op de letters die wij net niet kunnen lezen?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:49
MJV schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:35:
[...]

Daar heb je zoiets nodig denk ik.
Ja daar lijkt het op.
Met 15 euro duur grapje voor een stuk gereedschap dat je één keer gaat gebruiken. Ik ga er dan van uit dat je een vervangende trapas gaat monteren die met een ganbaarder sleutel gemonteerd wordt.
ElGreco schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:40:
Het lijkt er wel op, maar de tool die @MJV linkt, is voor een Campa Veloce/Mirage/Xenon trapas. Wat staat er op de letters die wij net niet kunnen lezen?
Ik heb die afgeronder inkepingen inderdaad nergens anders gezien dan bij Campagnolo. Het verbaast me dit bij een JIS vierkant crankstel tegen te komen.
Ik ben ook benieuwd wat het opschrift van dat onderdeel is.

[ Voor 35% gewijzigd door DieAnder op 25-05-2021 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MJV

Trapasgereedschap is allemaal erg specifiek. Misschien is even langs de fietsenmaker nog de beste optie.

Zie ook https://www.parktool.com/...and-thread-together#SPA-1

[ Voor 36% gewijzigd door MJV op 25-05-2021 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

@MJV @ElGreco @DieAnder Thanks voor de input. Helaas kan ik de lettertjes niet lezen, het crank zit er nog voor. En ik wil de cranktrekker gelijk bestellen met de goede tang. Ik ga de trapas nog niet vervangen, ik moet de kettingkast vervangen. Deze heeft z'on mooie houder achter het het crankstel.

Gezien de vorm van de inkepingen lijkt de die tool van MJV precies goed. Zal nog even zoeken naar de schuifmaat voor de diameter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
ST10©DE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:58:
@MJV @ElGreco @DieAnder Thanks voor de input. Helaas kan ik de lettertjes niet lezen, het crank zit er nog voor. En ik wil de cranktrekker gelijk bestellen met de goede tang. Ik ga de trapas nog niet vervangen, ik moet de kettingkast vervangen. Deze heeft z'on mooie houder achter het het crankstel.

Gezien de vorm van de inkepingen lijkt de die tool van MJV precies goed. Zal nog even zoeken naar de schuifmaat voor de diameter.
met een beetje fantasie kun je op de foto onderscheiden:
x 24 tpi
Daar heb je niet zo veel aan want het kan op zowel BSA draad als Italiaanse draad duiden.

Let op met de bevestiging aan de rechterkant (kettingzijde):
Als er staat 36mm x 24 tpi is het Italiaans draad en moet je hem LINKSOM los draaien
Als er staat 1,370" x 24 tpi is het BSA draad en moet je hem RECHTSOM los draaien.

Aan de linkerkant (niet-kettingzijde) is altijd een normale (zgn. 'rechtse') schroefdraad. Die draai je dus linksom los.

edit:
correctie van de draadrichting voor de linker- en rechtercup
Huiswerk: https://www.sheldonbrown.com/cribsheet-bottombrackets.html

[ Voor 24% gewijzigd door DieAnder op 25-05-2021 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

DieAnder schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:11:
[...]

x 24 tpi
Daar heb je niet zo veel aan want het kan op zowel BSA draad als Italiaanse draad duiden.
Aan de kettingzijde is altijd een normale (zgn. 'rechtse') schroefdraad. Die draai je dus linksom los.

Let op met de bevestiging aan de linkerkant (niet-kettingzijde):
Als er staat 36mm x 24 tpi is het Italiaans draad en moet je hem LINKSOM los draaien
Als er staat 1,370" x 24 tpi is het BSA draad en moet je hem RECHTSOM los draaien.

Heb nog verder gezocht in de krochten van het internet. Het zou gaan om een Ofmega bracket (Ofmega 1.37 x 24 68/113 bracket). Dit is Italiaans dus zou me niks verbazen als het overeenkomt met de die BBT-4 tool voor Campagnolo.

Ook nog een andere foto gemaakt en goed uitvergroot. Er staat inderdaad 1.370

[ Voor 4% gewijzigd door ST10©DE op 25-05-2021 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:49
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Futurumshop voor de Favero Assioma. Eindelijk een powermeter en dus gerichter trainen!

Het installeren is eenvoudig maar ik zie wel een verschil in de ruimte tussen mijn rechter- en linkerpedaal en de crank (Ultegra). Ik heb geen spacers gebruikt, lijkt me niet nodig. Maar dat verschil, herkent iemand dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIFaWfjLMuW7Xm3yarwNtGV5iZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhVPQ8LZFMI1LHN9Xgl1W2Gt.jpg?f=fotoalbum_large

Het rechterpedaal heeft meer ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPgQf_ve_ppzHAbyiDLF1xBnP1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FB5fA2GvAf8nHtV9fC2QtD85.jpg?f=fotoalbum_large

Het linkerpedaal heeft minder ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:40
Smultie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Ja dat leek mij dus ook vrij smal.
Maar valt me wel op dat carbon velgen wat meer materiaal nodig hebben op de velgrand?
Mijn alu velgen van 24mm hebben 19mm interne breedte. (en daar ligt een stock bandje van 30mm breed op)
Deze elite-wheels velgen komen bijv met 18,5mm intern op 28mm totaal.
Maar ~9mm verschil zie ik bij de meeste velgen wel eigenlijk.

Op een ffwd ryot 44 kán een band van 23mm. Dat ziet er dan toch niet mooi uit, zo'n smalle band op een velg van 30mm? Een band moet toch minstens ietsje breder dan de velg vallen vind ik. Lijkt me ook voor het mooi houden van de velg wel fijn.
(Breedste punt is niet altijd de velgrand zelf, afh. van merk, maar toch.)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 13:46
Beste allen,

Aantal weken terug de fiets van mijn schoonvader getest (een Koga Team Edition), om te kijken of het wat is.
Gister knoop doorgehakt en de fiets overgenomen en helemaal blij mee!!!

Aangezien alles een beetje nieuw voor me is heb ik wat vragen, die jullie wellicht kunnen beantwoorden :)

Drivetrain schoon houden

Aangezien ik er door weer en wind mee fiets (veel woon-werk verkeer), wil ik wel zorgen dat hij in top conditie blijft.
Mijn vorige fiets daar nooit echt aandacht aan besteed, maar deze wil ik wel netjes houden :)

Voornamelijk de drivetrain wil ik netjes en goed houden, aangezien deze snel zwart wordt na een ritje.

Ik heb dit topic al doorgespit en wat informatie online opgezocht, maar blijf lastig vinden wat ik het beste er voor kan aanschaffen.

Ik kom uit op de Mac Off producten, stappen plan lijkt me dan:

1) Drivetrain schoonmaken met Drivetrain Cleaner inclusief tool en de X3 Chain Cleaner voor de ketting
2) Alles goed droogmaken en dan in de lube zetten
3) laten drogen en daarna met droge schone doek langs lopen

De lube ben ik aan het twijfelen wat ik dan moet kiezen.

Ik denk dat ik sowieso voor de C3 ga, maar zal ik dan de C3 Ceramic Wet nemen voor nu en zodra het droog is overstappen op de C3 Ceramic Dry?
Hoe moet ik dan het beste de C3 Ceramic Wet er afhalen, gaat dat met de Drivetrain Cleaner?

Heeft iemand ervaring met de MO-94 om b.v. op je bewegende delen te spuiten ter bescherming, of is dit onzinnig?

Mochten jullie advies hebben over beter product hoor ik dat graag!

Vervangen kettingbladen

Helaas kan ik niet goed achterhalen welke type Ultegra bladen er nu op zitten.
Het enige dat ik weet is dat het Ultegra SL is en het een triple uitvoering is.

Aangezien de fiets uit 2009 komt, vroeg ik me af "wat als de bladen vervangen moeten worden?".
Ik zie nog wel losse bladen te koop, maar aangezien deze hele lage voorraad hebben vroeg ik me af of het verstandig is om deze nu alvast op de plank te hebben zodat ik ze heb wanneer ik ze moet vervangen.
Of is het beter om er dan een andere groep op te zetten?

Alvast dank voor het antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:57
La1974 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:03:
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding van Futurumshop voor de Favero Assioma. Eindelijk een powermeter en dus gerichter trainen!

Het installeren is eenvoudig maar ik zie wel een verschil in de ruimte tussen mijn rechter- en linkerpedaal en de crank (Ultegra). Ik heb geen spacers gebruikt, lijkt me niet nodig. Maar dat verschil, herkent iemand dat?

Ik heb ze gister geïnstalleerd en het is me niet opgevallen dat er verschil was. Ik zal morgen eens checken.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De beste tip die ik je hiervoor kan geven is even zoeken op " @Grin ketting" in dit topic :+ Volgens mij zit je qua gebruik van Muc Off bij hem al goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DieAnder schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:11:
[...]

x 24 tpi
Aan de kettingzijde is altijd een normale (zgn. 'rechtse') schroefdraad. Die draai je dus linksom los.

Let op met de bevestiging aan de linkerkant (niet-kettingzijde):

Maar dan precies andersom :P
Linkerzijde (geen ketting) is altijd normaal (rechts) schroefdraad, rechterzijde (ketting) is bij BSA links draad en bij Italiaans draad normaal (rechts). Staat ook in je huiswerklink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:29
Om bij de trapassen te blijven, ik heb een frame met een 386 BB. Hier heb ik een Rotor 386 BB ingezet voor een 24mm Hollowtech II as.

Moet ik de spacers gebruiken? En indien ja, beide kanten? Volgens de handleiding 2.5mm aan beide kanten...

Voor mijn gevoel zit het wel goed. Dit is hem goed aangedraaid. Of misschien toch een bij de driveside doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKV6wAKPNDnvnhei8oTjGOgQ3hs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okimHYWrHwBJMzX46p0gNRev.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Pyramiden op 25-05-2021 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Je voorbladen gaan normaliter heel lang mee. Belangrijk om te weten is vooral ook wat je achter hebt, dat zal een 10spd zijn? Je kunt zelfs losse kransjes wisselen als er bijv. eentje slecht is. Maar meet vooral even je ketting met een kettingmeter.
Als je iets nodig hebt en het is écht nergens te vinden, dan kan een lokale fietsenmaker soms nog wel wat hebben. Of je wijkt (tijdelijk) uit naar een ander merk/chinese import.
Of perfect schoonmaken van je drivetrain beter is dan een beetje vettig houden, ook daar zijn de meningen over verdeeld. Ik doe zelf beiden. Mijn forens/zwift fiets met 105groepje (ook 3x10, uit 2011) hou ik matig bij, met eenvoudige olie, mijn 2x11 racer doe ik met wax, maar dat is meer om het esthetische omdat de ketting mooier glimt.

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 25-05-2021 21:44 ]

---------------

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

Danno88 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:24:
Beste allen,

Aantal weken terug de fiets van mijn schoonvader getest (een Koga Team Edition), om te kijken of het wat is.
Gister knoop doorgehakt en de fiets overgenomen en helemaal blij mee!!!

Aangezien alles een beetje nieuw voor me is heb ik wat vragen, die jullie wellicht kunnen beantwoorden :)

Drivetrain schoon houden

Aangezien ik er door weer en wind mee fiets (veel woon-werk verkeer), wil ik wel zorgen dat hij in top conditie blijft.
Mijn vorige fiets daar nooit echt aandacht aan besteed, maar deze wil ik wel netjes houden :)

Voornamelijk de drivetrain wil ik netjes en goed houden, aangezien deze snel zwart wordt na een ritje.

Ik heb dit topic al doorgespit en wat informatie online opgezocht, maar blijf lastig vinden wat ik het beste er voor kan aanschaffen.

Ik kom uit op de Mac Off producten, stappen plan lijkt me dan:

1) Drivetrain schoonmaken met Drivetrain Cleaner inclusief tool en de X3 Chain Cleaner voor de ketting
2) Alles goed droogmaken en dan in de lube zetten
3) laten drogen en daarna met droge schone doek langs lopen

De lube ben ik aan het twijfelen wat ik dan moet kiezen.

Ik denk dat ik sowieso voor de C3 ga, maar zal ik dan de C3 Ceramic Wet nemen voor nu en zodra het droog is overstappen op de C3 Ceramic Dry?
Hoe moet ik dan het beste de C3 Ceramic Wet er afhalen, gaat dat met de Drivetrain Cleaner?

Heeft iemand ervaring met de MO-94 om b.v. op je bewegende delen te spuiten ter bescherming, of is dit onzinnig?

Mochten jullie advies hebben over beter product hoor ik dat graag!

Vervangen kettingbladen

Helaas kan ik niet goed achterhalen welke type Ultegra bladen er nu op zitten.
Het enige dat ik weet is dat het Ultegra SL is en het een triple uitvoering is.

Aangezien de fiets uit 2009 komt, vroeg ik me af "wat als de bladen vervangen moeten worden?".
Ik zie nog wel losse bladen te koop, maar aangezien deze hele lage voorraad hebben vroeg ik me af of het verstandig is om deze nu alvast op de plank te hebben zodat ik ze heb wanneer ik ze moet vervangen.
Of is het beter om er dan een andere groep op te zetten?

Alvast dank voor het antwoord!
@Danno88
Zie deze post voor een uitgebreide beschrijving. En het resultaat na enkele kilometers.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

Grin schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:59:
[...]

@Danno88
Zie deze post voor een uitgebreide beschrijving. En het resultaat na enkele kilometers.
Die C3 dry lube en beta fuel van Sis zijn de ontdekkingen van 2021. Allebei echt veel eerder moeten gaan gebruiken.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:10:
[...]

Maar dan precies andersom :P
Linkerzijde (geen ketting) is altijd normaal (rechts) schroefdraad, rechterzijde (ketting) is bij BSA links draad en bij Italiaans draad normaal (rechts). Staat ook in je huiswerklink ;)
Je hebt helemaal gelijk!
Jeses wat stom van me! 8)7 Ik zal m'n post ff aanpassen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Fisico schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Die C3 dry lube en beta fuel van Sis zijn de ontdekkingen van 2021. Allebei echt veel eerder moeten gaan gebruiken.
2.80 per bidon? Moet wel echt heel nice zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:17
Fisico schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Ik gebruik de 'gewone' dry lube van Muc-Off. Maar wat is het verschil met die C3 en is die veel beter?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
BreadFan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:39:
[...]

De beste tip die ik je hiervoor kan geven is even zoeken op " @Grin ketting" in dit topic :+ Volgens mij zit je qua gebruik van Muc Off bij hem al goed :P
Beste tip of beschrijving van een dwangneurose?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:33
@Danno88 Ik ben echt geen fan van de C3 wet lube. Wordt een dikke bende na een paar ritten en is bijna onmogelijk om weer schoon te maken.
Ook al je gereedschap wordt zwart en plakkerig en je smeert het overal naar toe. Misschien doe ik wel wat fout (heb nog niet alle mogelijke kettingontvetters geprobeerd) dus als iemand anders hier andere ervaringen mee heeft hoor ik het graag.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
IK gebruik Squirt Lube. Kost wat maar de claim is dat de boel wel mooi schoon blijft. Dat lijkt idd het geval maar ik heb geen ervaring met andere middeltjes.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

La1974 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:03:

[Afbeelding]

Het rechterpedaal heeft meer ruimte.

[Afbeelding]

ik heb ze ook en dit is me niet opgevallen, ik ben nu op het werk mocht niemand me voor zijn geweest kan ik straks wel even kijken.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

GWBoes schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:43:
@Danno88 Ik ben echt geen fan van de C3 wet lube. Wordt een dikke bende na een paar ritten en is bijna onmogelijk om weer schoon te maken.
Ook al je gereedschap wordt zwart en plakkerig en je smeert het overal naar toe. Misschien doe ik wel wat fout (heb nog niet alle mogelijke kettingontvetters geprobeerd) dus als iemand anders hier andere ervaringen mee heeft hoor ik het graag.
Mee eens.
Ik begrijp Wet Lube ook niet; wanneer moet je dat gebruiken? Uit pure ellende op de MTB gesmeerd maar zelfs daar wordt het een gore troep. Gewoon de Dry Lube's gebruiken en wat vaker smeren als het nat is.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:29
Om een propere ketting te krijgen en te houden, maken de meesten 2 fouten:

1. de drivetrain moet spik en span proper zijn, m.a.w. niet alleen ketting ontvetten, maar ook de cassette (iedere tandwiel), kettingbladen en derailleurwieletjes

2. tijdens het rijden wordt o.a. stof opgenomen die zich mengt met de lube en ervoor zorgt dat na verloop van tijd de mix van lube/stof een zwarte brei wordt.

Dus wil je bij iedere rit een propere ketting, dan ga je de ketting en drivetrain terug moeten ontvetten en opnieuw invetten.

Om stap 2 te vermijden hebben ze kettingwax uitgevonden zoals Squirt Lube. Deze zorgt voor een extra laagje (wax) die voorkomt dat het vuil in de ketting dringt. Na een rit moet je gewoon met een droge doek uw ketting schoonwrijven en de ketting is terug proper, zonder alles te moeten ontvetten.

Dit is ook geen wondermiddel en na een tijdje wordt de ketting toch vuil, maar niet meer na iedere rit. Die wax beschermt uw ketting ook tegen water, dus bij het rijden in de regen gaat je ketting veel minder droog worden.

Ik gebruik Squirt Lube al jaren, toen ik nog met de mountainbike reed, en sinds de overstap naar de racefiets gebruik ik dit ook met alle tevredenheid op de racefiets. Tijdens een marathon van 100km in de Ardennen in slechte weeromstandigheden kon ik de rit uitrijden zonder te moeten bijöliën, dit was voordien niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 13:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Aangezien ik een nieuwe fiets heb gekocht, zoals eerder geschreven, ga ik nu mijn oude verkopen. Een mooie willier gtr carbon met 2020 frame (of 2019, moet ik even opzoeken).

Waar zou ik dat het beste kunnen doen? Marktplaats is zo'n shitshow aan ellende. Zijn er goede plekken om je racefiets te verkopen?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

bonzz.netninja schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:36:
Aangezien ik een nieuwe fiets heb gekocht, zoals eerder geschreven, ga ik nu mijn oude verkopen. Een mooie willier gtr carbon met 2020 frame (of 2019, moet ik even opzoeken).

Waar zou ik dat het beste kunnen doen? Marktplaats is zo'n shitshow aan ellende. Zijn er goede plekken om je racefiets te verkopen?
heb de laatste tijd best wel wat via Marktplaats verkocht en moet eerlijk gezegd ff afkloppen dat het me allemaal best meevalt wat voor dwazen erop zitten...mocht je facebook hebben kun je het in een van die groepen proberen maar zie daar ook vaak reacties onderstaan waarvan ik denk: dan kun je hem misschien nog beter op marktplaats zetten :o

wie weet kun je hem ook hier aanbieden (weet helemaal niet of dat uberhaupt mag? ) maar gezien het te kort aan fietsen zou je er net iemand blij mee kunnen maken die in dit topic zit of toevallig komt kijken omdat hij/zij een nieuwe fiets zoekt.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:01

Ik denk dat marktplaats toch gewoon het grootste publiek heeft. Duidelijke tekst en nette foto's erbij zetten en iets benoemen als: vanaf prijs dit etc. Als je je telefoonnummer verbergt is het een kwestie van reageren op biedingen/berichten, op die manier kan je eventueel al wat filteren? Zo'n nieuwe fiets is vast wel populair, dus er moet toch wel 1 'normale' koper tussen zitten hopelijk?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 23:49
Mistraller schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:12:
[...]

Als ik een goede poetsbeurt doe gaat ook de ketting gewoon eraf. Quicklinkje rules :)
Gister mijn ketting helemaal schoongemaakt omdat er nu olie op zat en ik wil graag naar wax. Kwam ik bij het poetsen er achter dat er al een quick link in de ketting zit :) Maar eens even checken hoe lastig/makkelijk (als amateur) het is om die los te halen en de ketting eens een echte poetsbeurt te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:33
@RigolleM Schoonmaken gebeurt hier ook wel heel grondig, periodiek de cassette van de fiets en in de wasbak met een scheut kettingreiniger. Maar die wet lube heeft echt een paar keer nodig om er af te gaan en er blijft een grauwe waas op de tandwielen komen.

Squirt gebruik ik nu ook een paar maanden op de MTB en racefiets. Wel na elke natte rit opnieuw aanbrengen (elke rit tegenwoordig dus) maar regen en modder tijdens de rit gaan heel goed. En blijft idd mooi schoon.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:53
BertP schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:49:
[...]

Gister mijn ketting helemaal schoongemaakt omdat er nu olie op zat en ik wil graag naar wax. Kwam ik bij het poetsen er achter dat er al een quick link in de ketting zit :) Maar eens even checken hoe lastig/makkelijk (als amateur) het is om die los te halen en de ketting eens een echte poetsbeurt te geven.
En anders zo'n tangetje scoren? Ik merk dat ik die stiekem regelmatig gebruik, nu wissel ik ook vaak tussen kettingen op de MTB dus gebruik hem waarschijnlijk iets vaker. Volgens mij heb je er zo één voor €15,-.

Hier ga ik trouwens ook naar wax, ketting heeft zondag al een grondige beurt gehad en vannacht doorgebracht in een badje ontvetter. Straks eens uithalen en inwaxen.

[ Voor 11% gewijzigd door R0y. op 26-05-2021 09:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 15:45

Flipmo

OMG !!

R0y. schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:05:
[...]

En anders zo'n tangetje scoren? Ik merk dat ik die stiekem regelmatig gebruik, nu wissel ik ook vaak tussen kettingen op de MTB dus gebruik hem waarschijnlijk iets vaker. Volgens mij heb je er zo één voor €15,-.

Hier ga ik trouwens ook naar wax, ketting heeft zondag al een grondige beurt gehad en vannacht doorgebracht in een badje ontvetter. Straks eens uithalen en inwaxen.
Iets meer als de helft van de prijs bij Decathlon :)
https://www.decathlon.nl/...s/_/R-p-120493?mc=8352339

Prima tangetje, gebruik hem zelf ook regelmatig om de ketting eens goed schoon te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Nutterd schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:40:
[...]

heb de laatste tijd best wel wat via Marktplaats verkocht en moet eerlijk gezegd ff afkloppen dat het me allemaal best meevalt wat voor dwazen erop zitten...mocht je facebook hebben kun je het in een van die groepen proberen maar zie daar ook vaak reacties onderstaan waarvan ik denk: dan kun je hem misschien nog beter op marktplaats zetten :o

wie weet kun je hem ook hier aanbieden (weet helemaal niet of dat uberhaupt mag? ) maar gezien het te kort aan fietsen zou je er net iemand blij mee kunnen maken die in dit topic zit of toevallig komt kijken omdat hij/zij een nieuwe fiets zoekt.
Ik kan hem misschien wel kwijt bij v/a op het forum voor overige zaken, goede tip.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:27

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[...]

In mijn 10 jaar met Quicklink nog nooit een tangetje gebruikt. Is perfect mogelijk gewoon met je twee handen open te prutsen. Handen worden wel vuiler, maar daar heb ik niks op tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

ik heb een fiets verkocht ergens in het voorjaar van 2018. Dat ging echt top op marktplaats. Foto's op zaterdagavond erop met een heldere tekst en zondag om 10.00 verkocht. Helaas achteraf aan een handelaar en niet aan de studente die op dat zelfde moment via de site reageerde ipv mailde. In die tijd was het ook nog puzzelen voor een prijs. Dat hoeft nu denk ik ook niet meer.
418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:15:
[...]

2 euro en een beetje als je het in de aanbieding koopt. Scheelt mij op langere ritjes weer een cola en een appeltaart dus ik verdien er zelfs aan ;) Het is voor mij vooral fijn om al drinkende te kunnen eten. Ik merk dat ik te laat begin met eten (en drinken) omdat ik als hardloper voor alles onder anderhalf uur nooit iets meenam. Ik ben nu ook af van die reddingsgelletjes in het laatste uur.
babbelbox schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:16:
[...]

Ik gebruik de 'gewone' dry lube van Muc-Off. Maar wat is het verschil met die C3 en is die veel beter?
Geen idee, je krijgt er een lampje bij en het ruikt naar kauwgomballen. Ik heb gewoon gedaan wat @Grin zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Joindry schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:15:
[...]

In mijn 10 jaar met Quicklink nog nooit een tangetje gebruikt. Is perfect mogelijk gewoon met je twee handen open te prutsen. Handen worden wel vuiler, maar daar heb ik niks op tegen.
Sinds ik de Connex / Wipperman links heb ligt het tangetje te verstoffen, ideale dingen. Wel een beetje aan de prijs boven 9 speed, maar is het zeer wel waard.

Normale quicklinks (bijv. KMC) krijg ik zonder gereedschap absoluut niet los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:15:
[...]

Het grote voordeel van Beta Fuel is dat de hoeveelheid carbs echt hoog is. Een zakje bevat bijna 90 gram, wat heel dicht in de buurt komt van de maximale opname per uur voor de meeste fieters.

Dus Beta Fuel icm een reepje, en je zit zeker goed. De meeste energiedranken redden dit niet.

En niet onbelangrijk; het is zeker drinkbaar (persoonlijke mening), maar wel even wennen in het begin.

Er zijn nog enkele alternatieve, maar price-wise zitten die in dezelfde range.

Dus ja, mi.i is Beta Fuel behoorlijk 'echt heel nice' ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Ik koop gewoon een kilo maltodextrine en fructose en heb dan voor 11,50 2kg aan poeder.
90g per bidon is prima te mixen met 1:1 zonder dat het klontert of belachelijk zoet wordt.
Heb ik al gauw 22 bidons gevuld voor die 11,50 :).

edit: overigens mix ik 60g per 500ml en neem ik nog iets te eten tijdens een uur zodat ik de 90g per uur aan tik.

[ Voor 20% gewijzigd door Michaelg op 26-05-2021 09:37 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 13:46
Thanks voor de reacties!
BreadFan schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:39:
[...]

Hahaha ja die ben ik al tegen gekomen ;) Thnx!
Mistraller schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Je voorbladen gaan normaliter heel lang mee. Belangrijk om te weten is vooral ook wat je achter hebt, dat zal een 10spd zijn? Je kunt zelfs losse kransjes wisselen als er bijv. eentje slecht is. Maar meet vooral even je ketting met een kettingmeter.......
bedankt voor je antwoord! Ze zien er ook nog niet versleten uit, was meer van "oud type, misschien handig om op de plank te hebben mocht het nodig zijn", maar ga dan tegen die tijd wel kijken of ik dan wel niet over ga stappen op een andere groep (al bevalt mij dit prima!).

Ketting meter heb ik nog niet in mn bezit, die ga ik wellicht aanschaffen en dan eventueel incombinatie met een nieuwe ketting (onbekend wanneer die vervangen is).
Grin schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:59:
[...]

@Danno88
Ziet er goed uit! Was je berichten al tegengekomen.
Echter mede met bericht hier onder en je reactie van de C3 Wet twijfel ik of ik het wel ga bestellen.
Wellicht bestel ik alleen de C3 Dry om te kijken hoe dat werkt.
@Danno88 Ik ben echt geen fan van de C3 wet lube. Wordt een dikke bende na een paar ritten en is bijna onmogelijk om weer schoon te maken......
Dank voor jouw ervaring! Squirt zag ik ook al paar keer voorbij komen, denk dat ik het gewoon is ga proberen hoe dit werkt met de vieze ritjes (zolang het zo wisselvallig blijft :) )gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik gebruik (af en toe) Bodymass isotone sportdrank van de Action. Die is maar € 3,29 voor 400 gram en je hoeft zelf niet te "prutsen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Fisico schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:22:
[...]

ik heb een fiets verkocht ergens in het voorjaar van 2018. Dat ging echt top op marktplaats. Foto's op zaterdagavond erop met een heldere tekst en zondag om 10.00 verkocht. Helaas achteraf aan een handelaar en niet aan de studente die op dat zelfde moment via de site reageerde ipv mailde. In die tijd was het ook nog puzzelen voor een prijs. Dat hoeft nu denk ik ook niet meer.

[...]
Nou op hoop van zegen, hij staat op MP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
bonzz.netninja schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:38:
[...]

Nou op hoop van zegen, hij staat op MP :)
Spuit 11 maar fiets.nl heeft ook een leuk forum en je kan er ook dingen te koop zetten.

Enige voordeel/nadeel is dat je wel al x posts gedaan moet hebben voordat je wat mag verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999

McMiGHtY

- burp -

Michaelg schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:35:
Ik koop gewoon een kilo maltodextrine en fructose en heb dan voor 11,50 2kg aan poeder.
90g per bidon is prima te mixen met 1:1 zonder dat het klontert of belachelijk zoet wordt.

edit: overigens mix ik 60g per 500ml en neem ik nog iets te eten tijdens een uur zodat ik de 90g per uur aan tik.
Tipje: Als je lauw water gebruikt lost maltodextrine nog makkelijker op.

En zoet? Beetje citroenlimonadesiroop erbij en het zoete is helemaal weg.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
MyrddinLXXIIX schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:25:
[...]Normale quicklinks (bijv. KMC) krijg ik zonder gereedschap absoluut niet los.
Ik vind ze juist makkelijk los gaan als de spanning van ketting afgehaald is (wiel eruit).

Voor de quicklinks die nu standaard met shimano kettingen bijgeleverd worden zou ik wel een tangetje nodig kunnen hebben.Het vastklikken dmv kracht zetten op een pedaal kostte ontzettend veel moeite ivm KMC. Ik maak me daarom zorgen of ik deze wel weer loskrijg met de hand. Alvast een tangetje bij aliexpress besteld voor 2.50 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cormo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 16:17
Grin schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:22:
[...]

Mee eens.
Ik begrijp Wet Lube ook niet; wanneer moet je dat gebruiken? Uit pure ellende op de MTB gesmeerd maar zelfs daar wordt het een gore troep. Gewoon de Dry Lube's gebruiken en wat vaker smeren als het nat is.
Hier ook fan van de Ceramic dry lube.
Op de MTB een keer mijn ketting gebroken door een te droge ketting (teveel door water gereden etc). Toen de Wet lube gebruikt, maar wat een bende was dat. Ketting en cassette zo aangekoekt dat ik maar voor een vroege vervanging ging. Nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:27

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

MyrddinLXXIIX schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:25:
[...]

Sinds ik de Connex / Wipperman links heb ligt het tangetje te verstoffen, ideale dingen. Wel een beetje aan de prijs boven 9 speed, maar is het zeer wel waard.

Normale quicklinks (bijv. KMC) krijg ik zonder gereedschap absoluut niet los.
Bij mij is het decathlon (wat dus gewoon KMC kettingen zijn). Gewoon nijpen en schuiven om los te maken toch? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Maar maken jullie je nieuwe cassette + ketting ook eerst helemaal schoon met wasbenzine etc? Paar keer zo'n bad met terpentine etc. En daarna squirt aanbrengen? Ik heb dat de 1e keer wel gedaan, was opzicht prima maar twijfel of het echt nodig is/meerwaarde opleverd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:07
Heb net maar de knoop doorgehakt en de nieuwe Wahoo Bolt besteld, ben erg benieuwd. Volgens mij wel echt eem verbetering tov de oude Bolt.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:49
rolandos582 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:30:
Maar maken jullie je nieuwe cassette + ketting ook eerst helemaal schoon met wasbenzine etc? Paar keer zo'n bad met terpentine etc. En daarna squirt aanbrengen? Ik heb dat de 1e keer wel gedaan, was opzicht prima maar twijfel of het echt nodig is/meerwaarde opleverd
Nee ik gebruik een nieuwe ketting zo uit de verpakking de eerste paar honderd km, maak hem wel even de juiste lengte uiteraard.

Volgens mij las ik hier pas dat @DDX dat ook doet dus blijf dit ook maar doen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
https://www.sheldonbrown.com/chains.html
Factory Lube

New chains come pre-lubricated with a grease-type lubricant which has been installed at the factory. This is an excellent lubricant, and has been made to permeate all of the internal interstices in the chain. The chain and this lubricant need to be warmed during application.

This factory lube is superior to any lube that you can apply after the fact -- well, unless...see below.

Some people make the bad mistake of deliberately removing this superior lubricant. Don't do this!

The factory lubricant all by itself is usually good for several hundred miles of service if the bike is not ridden in wet or dusty conditions. It is best not to apply any sort of lube to a new chain until it is clearly needed, because any wet lube you can apply will dilute the factory lube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Als je squirt wil gaan gebruiken moet je, volgens het doosje, eerst alles volledig ontvetten omdat het anders niet goed samen gaat.

Maar sowieso haal ik mijn casette er minimaal 1x per jaar af en maak hem helemaal schoon. Ik gebruik trouwens lampenolie daarvoor, dat is echt wonderspul daarvoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Allemaal tijdverspilling wat mij betreft.
Doekje over nieuwe ketting en idd gewoon lekker paar honderd km rijden en dan eerste laagje squirt erop.
En dan na paar honderd km weer nieuw laagje squirt.

En cassette maak ik echt nooit schoon, ja ff met spons/sopje en afspuiten als ik fiets goed schoonmaak maar laat hem er gewoon opzitten tot hij vervangen moet worden.

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 26-05-2021 10:58 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Joindry schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Moet je eens een SRAM Force 12 speed ketting voorzien van SRAM powerlink proberen te openen met de blote handen! Op mijn MTB met 10 speed ketting, krijg ik ze met de blote handen gewoon los, zonder spanning, maar met die SRAM Force 12s lukt mij niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
KW25 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:31:
Heb net maar de knoop doorgehakt en de nieuwe Wahoo Bolt besteld, ben erg benieuwd. Volgens mij wel echt eem verbetering tov de oude Bolt.
Leuk om te horen, mss dan verder uw ervaringen delen in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@MrBarBarian precies, ik vul een 750 ml bidon er mee en eet onderweg ook nog wat. In mijn marathonvoorbereiding ben ik begonnen met SIS-gelletjes en die verteerde ik goed. Ik heb dan ook geen zin om met andere merken te gaan oefenen. Zelf mixen is ook weer meer gedoe, zeker als in vroeg in de ochtend is en ik toch al haast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
DDX schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:56:
Allemaal tijdverspilling wat mij betreft.
Doekje over nieuwe ketting en idd gewoon lekker paar honderd km rijden en dan eerste laagje squirt erop.
En dan na paar honderd km weer nieuw laagje squirt.

En cassette maak ik echt nooit schoon, ja ff met spons/sopje en afspuiten als ik fiets goed schoonmaak maar laat hem er gewoon opzitten tot hij vervangen moet worden.
De K7 krijgt ook niet altijd een beurt, maar als ik de fiets kuis, dan ga ik over de K7, kettingbladen en derraireurwieltjes met een harde borstel met ontvetter. Beetje laten indringen, afspuiten en dan de rest van de fiets kuisen met bike wash (Morgan Blue).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
Fisico schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:02:
@MrBarBarian precies, ik vul een 750 ml bidon er mee en eet onderweg ook nog wat. In mijn marathonvoorbereiding ben ik begonnen met SIS-gelletjes en die verteerde ik goed. Ik heb dan ook geen zin om met andere merken te gaan oefenen. Zelf mixen is ook weer meer gedoe, zeker als in vroeg in de ochtend is en ik toch al haast heb.
Ik gebruik al jaren 3Action! Ooit ontdekt op een MTB marathon in Langdorp (regio waar 3Action zich bevindt). Op de bevoorrading lagen gelletjes en repen, en de bidons kon je vullen met hun energiedrank en ik vond alles zo lekker dat ik tot op vandaag nog steeds hun produkten koop. Hebben ook van die kleine aanvulzakjes met 3Action poeder om onderweg uw bidons met water aan te vullen, zodoende je terug energiedrank heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:14
Als je van een plakkerige ketting houdt, die binnen de kortste keren zwart is. :P
Er is ook een middenweg, waarbij je met een doek waar je wat kettingreiniger op doet de buitenkant van de nieuwe ketting afneemt zodat deze mooi schoon aanvoelt.
De buitenkant van de ketting heeft nl geen smering nodig.

Zelf ben ik ook overgestapt van MucOff wetlube naar MucOff drylube en nooit meer last van een vieze zwarte ketting.
Na elke rit even snel de ketting door een doekje halen en evt insmeren kost je hooguit een minuut of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Nee.

Ik kan perfect alle olie overal tussenuit halen, er terug indoen is een stuk lastiger.
Dus ik haal er een doek overheen en kwak er dan Squirt op. Rijden met die geit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Een doek... dat klinkt wel simpel! Ik gebruik zo'n ingewikkelde plastic apparaat met borsteltjes waar dan ontvetter in moet en uiteindelijk smerige smurrie inzit.

zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=137183&w=2000&h=2000&c=1

Is een doek beter of hebben we het over iets anders?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:46:
Een doek... dat klinkt wel simpel! Ik gebruik zo'n ingewikkelde plastic apparaat met borsteltjes waar dan ontvetter in moet en uiteindelijk smerige smurrie inzit.

zoiets:
[Afbeelding]

Ik heb ook zo'n ding gebruikt, maar vond het maar waardeloos. Met een doek/borstel/beker oid. kun je veel beter te werk gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51
met een doek haal je de zooi aan de buitenkant weg en laat je de smering tussen de rollen en de pinnen zitten (waar het hoort).
Ga je met zo'n ding aan de slag, haal je niet alleen het vuil weg, maar ook de smering. Leuk voor een grondige beurt, maar dit moet je niet te vaak doen, dat krijg je namelijk moeilijk bijgesmeerd.

(soms knarst het een beetje na een natte/vieze rit, maar het vuil van tussen de schakels is over het algemeen zo weer weg na een stukje trappen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb hem ook gekocht, 2x voor anderen gebruikt (die geen reet geven om kettingen smeren) om hun kettingen weer een beetje fris te krijgen. Dan is het prima. Het zijn natuurlijk gewoon borstels, maar dan werkt het aanzienlijk makkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11:53
ST10©DE schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:58:

Als je enkel een kettingkast wil monteren, laat je de trapas en lagers zitten. Met wat gepiel krijg je normaal ook alles wel over je crank gewiebeld zodra je pedaal eraf is. Als niet, dan is het inderdaad alleen de crank eraf met de cranktrekker. En doe daar voorzichtig mee: je gaat de eerste niet zijn die de (aluminium, dus zachte) schroefdraad uit zijn crank trekt.
Van de andere kant hebben we het hier over een bracket "met ervaring", zeg maar. Als het piept, kraakt, wiebelt of je kan de trapas niet makkelijk met de vingers ronddraaien, dan is het toch wel aan te raden die schoon te maken van binnen en met nieuw vet en kogels te vullen. Maar ook dan wil je eerst de crank eraf hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller

Ik verkoop vrijwel dagelijks dingen op marktplaats. Er is een klein vervelend groepje, een heel grote groep biedt altijd te laag, maar bedenk dat je maar 1 fijne koper nodig hebt, en die ga je er absoluut vinden. Gewoon vooraf je doelstelling bepalen, en bij twijfel met verkopers die een proefrit willen maken, vraag een onderpand.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Check! Dan ga ik ook niet aan de slag met al die ontvetters etc. Vond het al veel moeite. Gewoon ketting op lengte maken, wipperman quicklink erop en gas op die lollie. Lekker makkelijk ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Ik heb ook een decathlon tangetje, en een ultralight tooltje voor onderweg (https://nl.aliexpress.com/item/1005001793811102.html)
decathlon tangetje kan je ook goedkoper op Ali vinden. Stelt niks voor dus ali kwaliteit kan hiervoor prima. Tegenwoordig komt veel van distributiecentra uit de EU volgens mij, het is er supersnel. (Laatst nog een bandenknecht besteld, 8 dagen toen lag ie in de bus)

Als je "eenmalige" links opnieuw gebruikt gaan ze steeds losser zitten, tot je ze inderdaad met de hand kunt openen en sluiten. Zolang de ketting op spanning blijft geen probleem, er is natuurlijk een kansje dat de link losschiet. (T'is mij nog nooit overkomen) Ik blijf de links hergebruiken tot de ketting zelf ook afgedankt wordt.

zoiets:
[Afbeelding]

Dit ding heb ik ook gebruikt (weliswaar van ali maar idee is hetzelfde) De druipende wasbenzine komt overal terecht; poetsen op de plek waar je het écht wilt gebeurt eigenlijk nog niet. Ik vond het een onding.

Met quicklink, een bakje wasbenzine en een half uurtje geduld is de ketting met minder geklieder een heel stuk schoner. Vieze wasbenzine doe ik in een glazen pot zodat het vuil bezinkt, dan kan de wasbenzine nog een tweede/derde.. ronde mee. Omdat je dan wel de ketting echt door en door ontvet, moet je wel goed smeren naderhand. Daarom inderdaad niet te vaak doen. (Als ik dit doe gaat meestal ook de hele drivetrain eraf, alles mooi maken :) )

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
Mistraller schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:16:
[...]
Met quicklink, een bakje wasbenzine en een half uurtje geduld is de ketting met minder geklieder een heel stuk schoner. Vieze wasbenzine doe ik in een glazen pot zodat het vuil bezinkt, dan kan de wasbenzine nog een tweede/derde.. ronde mee. Omdat je dan wel de ketting echt door en door ontvet, moet je wel goed smeren naderhand.
In deze categorie past ook een yoghurtemmertje met deksel (plug Zuivelhoeve "Boer'n yoghurt"): ketting erin en aanvullen met je favoriete reinigingsmiddel. (wasbenzine klinkt mij hier te agressief) Deksel erop, goed vastpakken bij deksel èn pot en schudden maar. (ik "wals" meer dan ik schud, overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Ok, een beetje een suffe: uiteinde van kabel van voor derailleur schoot los (Ultegra R8020). Ik kan niet vinden hoe het terug moet. Dat dopje (waar 3 op staat) lijkt ergens in te moeten klikken, maar zie niet hoe. Weet iemand het danwel kan hij een foto maken hoe het bij zijn derailleur zit :) ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/goybcCvybAIPgMzJSU2tYhBeo3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4xNWxuXtNDYcDHAOOeeQeKo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Met een hamer past alles :+

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjZasjjJ-DGTMNX5w6GddqOQ2Ts=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nVYZrRdJPfeVXFspLdTXvOaW.png?f=user_large

Zo te zien moet ie bovenop geplaatst worden.
Mogelijk kun je met dat schuin aflopende hoekje beter bepalen hoe dat in de praktijk moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
Jag schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:32:
Ok, een beetje een suffe: uiteinde van kabel van voor derailleur schoot los (Ultegra R8020). Ik kan niet vinden hoe het terug moet. Dat dopje (waar 3 op staat) lijkt ergens in te moeten klikken, maar zie niet hoe. Weet iemand het danwel kan hij een foto maken hoe het bij zijn derailleur zit :) ?

[Afbeelding]
https://si.shimano.com/ap...001/DM-RAFD001-05-ENG.pdf
Pagina 21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 15:45

Flipmo

OMG !!

Jag schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:32:

[Afbeelding]
grappig om terug te zien..
bij mij bungelt hij ook los, en kon ook zo snel niet vinden hoe hij vast moet..

Ondertussen zit hij nu al een maand of 2 beetje vastgeklemd door de kabel iets anders te geleiden.
Pagina 21 nu geprint, vanavond maar eens kijken of ik er wat wijs uit kan worden :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
Bacchus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:24:
[...]

In deze categorie past ook een yoghurtemmertje met deksel (plug Zuivelhoeve "Boer'n yoghurt"): ketting erin en aanvullen met je favoriete reinigingsmiddel. (wasbenzine klinkt mij hier te agressief) Deksel erop, goed vastpakken bij deksel èn pot en schudden maar. (ik "wals" meer dan ik schud, overigens)
Hij gaat er met een draai omheen. Als het er eenmaal weer op zit denk je; "Huh, waarom snapte ik dit niet?"
Hieronder een 105 maar ultegra is hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/21/2019/03/5801-1-of-2-1503325745126-138v6v6ge0wao-3c38367.jpg?webp=true&quality=90&resize=620%2C349

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 26-05-2021 13:58 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:01
Michaelg schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:35:

Waar koop je dat? Ik heb ooit een keer een zak van een vriend overgenomen van body & fit, smaakje watermeloen. Het spul is dusdanig vies dat het nog steeds niet op is en ik minder gebruik dan de bedoeling is.

Dit klinkt wel goed, ik wil het dan gewoon in een grote bak gooien, paar keer goed schudden en dan is het net zo veel werk als een zakje legen in je bidon.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jag

Jag

Mistraller schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Hij gaat er met een draai omheen. Als het er eenmaal weer op zit denk je; "Huh, waarom snapte ik dit niet?"
Hieronder een 105 maar ultegra is hetzelfde.

[Afbeelding]
Victory!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vRmBKH6qpswh1teda6k-D9zRsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/op9UIngJMQPlZ0EtBI3WuQgx.jpg?f=fotoalbum_large

Dank allen voor het meedenken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Als ik dan ook eens een tech-tip mag vragen: De fijnafstelling van mijn voor-derrie ("inline barrel adjuster") doet niets meer. Ik kan nu het grote mes niet bereiken en op de kleine (kleinste van de triple) hangt de schakelkabel slap. Ik kan leuk aan de fijninsteller draaien (een slagje linksom zou de slappe kabel toch moeten verhelpen) maar dat heeft geen effect. Heeft iemand een trucje dat weer aan de gang te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Stufferdt schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:04:
[...]

Waar koop je dat? Ik heb ooit een keer een zak van een vriend overgenomen van body & fit, smaakje watermeloen. Het spul is dusdanig vies dat het nog steeds niet op is en ik minder gebruik dan de bedoeling is.

Dit klinkt wel goed, ik wil het dan gewoon in een grote bak gooien, paar keer goed schudden en dan is het net zo veel werk als een zakje legen in je bidon.
Nutricia Fantomalt (=~100% maltodextrine) met een scheut Karvan Cevitam (=ranja, 75% fructose) :) Kan je zelf je smaakje kiezen. Ik doe er soms een zoetje bij en een snuf zout.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:17
Bacchus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:53:
Als ik dan ook eens een tech-tip mag vragen: De fijnafstelling van mijn voor-derrie ("inline barrel adjuster") doet niets meer. Ik kan nu het grote mes niet bereiken en op de kleine (kleinste van de triple) hangt de schakelkabel slap. Ik kan leuk aan de fijninsteller draaien (een slagje linksom zou de slappe kabel toch moeten verhelpen) maar dat heeft geen effect. Heeft iemand een trucje dat weer aan de gang te krijgen?
Klinkt als een te lossen kabel. Ik zou de fijninsteller zoveel mogelijk los draaien, dan de kabel met de hand strak gespannen vastzetten en dan fine tunen met fijninsteller

[ Voor 5% gewijzigd door babbelbox op 26-05-2021 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
@Stufferdt Ik koop fructose bij Duursport.nl (https://www.duursport.nl/product/fructose-1-kg/ )
En maltodextrine bij BodyandFit (https://www.bodyandfit.co...todextrine-Pure/p/p_04123).

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00

zoiets:
[Afbeelding]

Zelf wel een fan van dit soort apparaatjes, maar ik gebruik dan ook geen squirt.
Gewoon btje ontvetter in zo'n apparaatje, draaien tot de boel schoon is en dan per schakel een druppeltje (dry) lube, altijd stille kettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

Noxa schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:21:
[...]

Je hebt zeker een bijzondere houding. Voor officiële tijdrit zou je fiets afgekeurd worden ;). Als je deze diepe zit aan kan is het prima. Maar ik denk dat er meer comfort zonder aero verlies mogelijk. Zoek eens op praying mantis positie. Dat is net zo aero en veel comfortabeler. Heb er zelf mee gestoeid op de TT fiets en zit mij prima.

Een dedicated TT zadel kan ook helpen. Die zijn korter, kunnen verder naar voren (kortere reach) en laten je bekken wat meer kantelen waardoor je een open hoek krijgt voor je benen.

Die 40/u is makkelijker dan je denkt. Een aerohelm, oversokken en snelpak schelen je zo een tiental watt. Dan kun je daarna nog denken aan hogere wielen of het summum een disc wheel.

Afgelopen winter had ik bedacht om de TT van Almere onder een uur te rijden, dus >42km/u. Ik had gedacht dat dat niet haalbaar zou zijn maar het is me laatst wel gelukt.
Het is me toch nog steeds niet gelukt :+. Ik moet wel zeggen, ik ben primair hardloper. Maar nu weer geblesseerd helaas, dus weer wat meer fietsen.

Ik heb nog meerdere keren naar deze post terug gekeken. Inmiddels dit pakkie erbij gedaan en tt helm. Gisteren klein rondje gereden, wel teveel wind om echt hard te rijden, maar dan reed ik 36,5km/u gemiddeld met 281watt avg. Er zaten ook nog wel stoplichten en ander oponthoud in de route, dat heeft ook wel gescheeld. Maar toch nog ver van het doel af! Ik denk dat mijn max uur gemiddelde 285 watt zal zijn, misschien 300watt met iets meer trainen (bij 62kg). Ik ga nog zoeken naar een beter geschikt rondje, maar ik vind het niet meevallen in omgeving utrecht om hard te fietsen zonder af en toe in de remmen te moeten knijpen.

Iemand een suggestie / strava route voor snel rondje omgeving Utrecht?

Wat anders is dat ik graag mijn zadel verder naar voren zou zetten. Ik heb de neiging om helemaal op de punt te gaan zitten (staat al max naar voren) en mijn zadel voorover te kantelen zodat mijn bekken niet achteren gekanteld zit (ik vind dat helemaal niet fijn maar t voelt ook ongunstig voor power).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjGqSraILEZgo9-dWF_qTAiBHs8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6PoyIjRwLbk2JAaVHd7CL84.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie twee opties:
- zadelpen vervangen voor eentje zonder setback (zo heet dat toch?)
- TT zadel erop zetten

Jij / jullie avdies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
Jag schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Niet dat ik nou zo snel fiets, maar denk dat je dan het beste in de polder tussen Utrecht en Nieuwegein een rondje kunt maken richting Montfoort bijv. en Nedereindseweg meepakken. Of langs het kanaal naar het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Jag schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:48:
[...]

Het is me toch nog steeds niet gelukt :+. Ik moet wel zeggen, ik ben primair hardloper. Maar nu weer geblesseerd helaas, dus weer wat meer fietsen.

Ik heb nog meerdere keren naar deze post terug gekeken. Inmiddels dit pakkie erbij gedaan en tt helm. Gisteren klein rondje gereden, wel teveel wind om echt hard te rijden, maar dan reed ik 36,5km/u gemiddeld met 281watt avg. Er zaten ook nog wel stoplichten en ander oponthoud in de route, dat heeft ook wel gescheeld. Maar toch nog ver van het doel af! Ik denk dat mijn max uur gemiddelde 285 watt zal zijn, misschien 300watt met iets meer trainen (bij 62kg). Ik ga nog zoeken naar een beter geschikt rondje, maar ik vind het niet meevallen in omgeving utrecht om hard te fietsen zonder af en toe in de remmen te moeten knijpen.

Wat anders is dat ik graag mijn zadel verder naar voren zou zetten. Ik heb de neiging om helemaal op de punt te gaan zitten (staat al max naar voren) en mijn zadel voorover te kantelen zodat mijn bekken niet achteren gekanteld zit (ik vind dat helemaal niet fijn maar t voelt ook ongunstig voor power).

[Afbeelding]

Ik zie twee opties:
- zadelpen vervangen voor eentje zonder setback (zo heet dat toch?)
- TT zadel erop zetten

Jij / jullie avdies?
Kan je je zadelpen niet omdraaien?

Aero bidonhouder

GP 5000's ( die schijnen nog iets minder weerstand te hebben als de Schwalbe's die je hebt)

[ Voor 3% gewijzigd door McMiGHtY op 26-05-2021 17:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
@jag

De Lekdijk zolang je niet in het weekend gaat. Je kan van Nieuwegein tot aan Amerongen. Alleen in wijk heb je even wat verkeer.

Als dat niet past kan je ook aan de andere kant van de Lek gaan. Kan je van Nieuwegein tot Arnhem.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Southern Sun schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:34:
[...]

Niet dat ik nou zo snel fiets, maar denk dat je dan het beste in de polder tussen Utrecht en Nieuwegein een rondje kunt maken richting Montfoort bijv. en Nedereindseweg meepakken. Of langs het kanaal naar het noorden.
Of lekker op de Lekdijk gaan knallen (ene kant heen, andere kant terug ;), of bv langs amsterdamrijnkanaal. Zoveel mogelijk de stad en kruispunten vermijden. Op rare tijden rijden helpt ook wel trouwens!

Of natuurlijk wat verder weggaan, en dan lekker door Flevoland knallen, daar zijn echt mooie brede paden, met weinig verkeer. (bv: https://www.strava.com/routes/2742473503554743764)

[ Voor 16% gewijzigd door borft op 26-05-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Iemand die toevallig weet waar er nog ergens een:

Shimano CS-M5100 11-42 op voorraad ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08

BikeXchange misschien? Maar geen idee of particulieren daar terecht kunnen.

Maar het valt wel mee op marktplaats met fietsen tegenwoordig. In december heb ik in 4 uur tijd mijn mountainbike verkocht voor meer dan de vraagprijs. Paar kopers gingen tegen elkaar bieden en zo kwam ik €200 hoger uit dan gedacht. Iemand uit het verre noorden kocht de fiets en worstelde met ophalen. Aangeboden om de fiets mee te nemen met bezoek in zijn buurt. Maar voor mijn zekerheid €100 vooruitbetaling gevraagd die ook in 10 seconden werd betaald.
Tijdens ophaalmoment heel leuk gesprek gehad, fiets kort getest (was 100% in orde) en in zijn auto geladen. Dat was gewoon vlot en prima geregeld.
Niks negatief over marktplaats qua fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:08
McMiGHtY schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:45:
Iemand die toevallig weet waar er nog ergens een:

Shimano CS-M5100 11-42 op voorraad ligt?
Salden heeft nog M7000 op voorraad, €100
Pagina: 1 ... 296 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).