Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 294 ... 680 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

thanks, ja het is vooral na het fietsen. Het lijkt er inderdaad op dat mijn lichaam zich moeizaam herstelt. Ik denk dat het goed is wat meer op hartslag te gaan trainen. Ik was ook al een beetje aan het inlezen (kwam bijvoorbeeld https://www.sportrusten.n...en-met-een-hartslagmeter/ tegen) maar begrijp ook dat het handig is een keer een sport medisch onderzoek te doen? Ik vond hier in de buurt (regio alkmaar) deze: https://www.sportkeuring....n/sportmedisch-onderzoek/
Prulleman schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:33:
@dano_nl maar je krijgt er dus pas last van als je klaar bent met fietsen? tijdens het fietsen heb je het gewoon comfortabel?

Het lijkt ook een beetje op een stress reactie van je lichaam. Alsof je lichaam het moeilijk heeft om te herstellen van de inspanning. Misschien tijdens het fietsen zorgen dat je wat meer eet en drinkt (dus geen water), om je lichaam het wat makkelijker te maken achteraf.

Aangezien snelheid niet zoveel zegt, zou ik toch eens op je hartslag gaan letten, niks mis met een hoge inspanning, maar elke rit met een (voor jou) hoge hartslag is niet OK. Probeer dan je rondjes een beetje te varieren, dus ook af en toe een rondje in een lage hartslag zone, afhankelijk van hoe fit je bent (en hoe de wind staat etc) kan dat best tussen de 20 en 25 km per uur liggen.

Wat betreft je ademhaling, bij wat minder intensieve ritten gaat dat meestal wel vanzelf, maar bij bv intervallen boven threshold helpt het bij mij om te tellen bij elke x uitademen. en dan langzaam proberen te tellen, zo adem je "dieper" uit en wordt je ook getriggered om weer dieper in te ademen.
Hier heb ik in eerste instantie ook aan gedacht maar ben meerdere malen door de teststraat geweest de afgelopen tijd.
Louislouislouis schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:45:
[...]

Ademhalen zoals je beschrijft is ook een symptoom van long (langdurige) covid.

Als je dit nooit eerder hebt gehad zou het best welleens kunnen dat je corona hebt gehad en daar gewoon nog last van hebt. Ik heb zelf helaas ook corona gehad en had tijdens het ziek zijn niet zoveel problemen maar heb +/- drie maanden moeite gehad met mijn ademhaling. Heb ik nooit eerder gehad en ik rook niet, heb geen overgewicht en fiets meer dan 1000km per maand.

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 21:42
Voor hardlopen gebruik ik een Garmin horloge en die gebruik ik ook bij het wielrennen. Eigenlijk wil ik een fietscomputer, maar zou ik dat puur willen voor navigatie zijn (en potentieel accuduur voor lange ritjes). Eigenlijk vind ik het horloge prima om snelheid en afstand op af te lezen, dus strava integratie etc vind ik niet zo belangrijk op een fietscomputer. Zijn er dan goedkopere alternatieven puur voor navigatie of kom je toch al wel snel op de gebruikelijke fietscomputers uit?

Opzich overweeg ik een Garmin Edge 130 / 530, alleen vind ik het dan zonde dat ik dan mijn horloge minder ga gebruiken (ik fiets nu meer dan ik hardloop).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 17:25
@StygMa ik kan me je afweging wel voorstellen. Sinds ik mijn Edge 530 heb gebruik ik mijn horloge ook minder. Vooral nog voor het tracker van dagelijkse zaken (stappen, rusthartslag, body battery, etc.) en af en toe wat hardlopen en wandelen.

Maar, voor het wielrennen zelf ben ik erg blij met mijn Edge waardoor ik zeker geen spijt heb. Het zijn twee verschillende apparaten met elk hun sterke punten, maar de kans is inderdaad aanwezig dat het horloge wat minder gebruikt zal worden. Let bij je keus nog wel op het verschil tussen de 530 en de 130 (plus). Hun integratie van het navigeren is wezenlijk anders namelijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Luuk741 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:25:
@StygMa ik kan me je afweging wel voorstellen. Sinds ik mijn Edge 530 heb gebruik ik mijn horloge ook minder. Vooral nog voor het tracker van dagelijkse zaken (stappen, rusthartslag, body battery, etc.) en af en toe wat hardlopen en wandelen.

Maar, voor het wielrennen zelf ben ik erg blij met mijn Edge waardoor ik zeker geen spijt heb. Het zijn twee verschillende apparaten met elk hun sterke punten, maar de kans is inderdaad aanwezig dat het horloge wat minder gebruikt zal worden. Let bij je keus nog wel op het verschil tussen de 530 en de 130 (plus). Hun integratie van het navigeren is wezenlijk anders namelijk!
@StygMa & @Luuk741 Hebben we daar geen afzonderlijk topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09-09 17:25
@RigolleM check, ik had even niet door dat dit het wielren ervaring topic is.

On topic: balen dat er vandaag gewoon gewerkt moet worden. Eindelijk weer eens droog en lekker fietsweer zo lijkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 21:56
Luuk741 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:29:
@RigolleM check, ik had even niet door dat dit het wielren ervaring topic is.

On topic: balen dat er vandaag gewoon gewerkt moet worden. Eindelijk weer eens droog en lekker fietsweer zo lijkt het!
Precies, werk heeft helaas pro vandaag. Zag al de nodige wielrenners voorbij komen. Vanavond is er hopelijk nog wat ruimte om te fietsen.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 19:31
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xkCPZ4y6/20210520-200643.jpg

Om de spacers te verwijderen moest de stuurpen eraf. Eerste hindernis was het topkapje. Met slecht licht dacht ik eerst dat het een inbus was, maar dat bleek niet zo te zijn. Het lijkt erop dat er een holle bout in zat die is afgebroken. Wat is het volgens jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Het lijkt mij toch een inbusbout. Voor zover ik weet is dat altijd het geval.
Als de inbussleutel niet goed meer past zou je een torx kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Iemand een idee van een aero helm, hoeft geen echte TT helm te zijn, die ook over je oren gaat ter reductie van windgeruis?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yp6vnoZb5grVkomgnA4JNZWKXR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VH5BiRUyODS4HjSTQCJaEZc.jpg?f=fotoalbum_large

(Ik zou het doen. Pas hem zelf niet helaas)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:11
Jag schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:23:
Iemand een idee van een aero helm, hoeft geen echte TT helm te zijn, die ook over je oren gaat ter reductie van windgeruis?
Of https://www.wind-blox.com/ (heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar sta toch bijna op het punt om te bestellen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DieAnder
  • Laatst online: 10-09 17:58
nogeeninlog schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:14:
[Afbeelding]

Om de spacers te verwijderen moest de stuurpen eraf. Eerste hindernis was het topkapje. Met slecht licht dacht ik eerst dat het een inbus was, maar dat bleek niet zo te zijn. Het lijkt erop dat er een holle bout in zat die is afgebroken. Wat is het volgens jullie?
Waar het op lijkt: een gewone topcap waarvan het gat is uitgewoond. Met een beetje fantasie kan ik daaronder details van een starnut onderscheiden.
Het enige dat ontbreekt is de bout waarmee de topcap op de starnut getrokken wordt, en dan heb je dit setje compleet: https://www.dahlmans.no/p...da-top-cap-stjerne-black/

Ik vermoed dat de topcap ingeklemd is in de stuurpen.
Heb je de stuurpenboutjes al een slagje los gedraaid en komt de topcap dan wel los?
Wat voor materiaal is de binnenste balhoofdbuis (a.k.a. stuurbuis)? Alu? dan zou ik daar inderdaad een starnut in verwachten. Als hij van carbon is mag er geen starnut gebruikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:10
DutX schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:00:
[...]

Of https://www.wind-blox.com/ (heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar sta toch bijna op het punt om te bestellen)
Zou je dan niet wat vilt om dat riempje kunnen wikkelen voor hetzelfde effect?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:53
Zijn er mensen die voor het schoonmaken van hun fiets een dummy hub gebruiken?

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71wqftkCFIL._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:20
Jazeker, alleen een eenvoudiger versie van Morgan Blue. Ook handig voor het vervoeren van de fiets in de auto.
Die van jouw lijkt het voordeel te hebben dat je andere versnellingen kan gebruiken ?

[ Voor 36% gewijzigd door EdwinW op 21-05-2021 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Laatst online: 08:27

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik ben van plan Apple Airpod Pro te kopen die ik ook tijdens mijn solo-ritjes wil gebruiken. Om het verkeer om me heen te kunnen horen wil ik de transparancy mode gebruiken, waarbij omgevingsgeluid wordt gemixed met de muziek.

Het zou handig zijn als de transparancy mode ook gevoelig genoeg is om de beepjes van mijn Garmin tijdens workout en navigatie door te laten. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
EdwinW schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:49:
Jazeker, alleen een eenvoudiger versie van Morgan Blue. Ook handig voor het vervoeren van de fiets in de auto.
Die van jouw lijkt het voordeel te hebben dat je andere versnellingen kan gebruiken ?
Ja die jij noemt had ik inderdaad ook gevonden, ik weet niet of het een voordeel is dat je ook kan schakelen maar bij de decathlon had ik deze gevonden. Die lijkt dat inderdaad ook te kunnen. Heb via een mede tweaker de Lidl standaard kunnen overnemen en wil eigenlijk wat vaker mijn ketting en derailleur goed schoon houden vandaar dat ik op zoek was naar een dergelijk systeem.

Nu gebruik ik overigens de ontvetter en lube (klein rood flesje) van cyclon maar ik hoor in mijn omgeving dat wax bij bijna iedereen de voorkeur heeft. Iemand nog een goeie tip daarvoor? Deze squirt lube bijvoorbeeld?

[ Voor 13% gewijzigd door BertP op 21-05-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 12:56
-bolio- schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:53:
Ik ben van plan Apple Airpod Pro te kopen die ik ook tijdens mijn solo-ritjes wil gebruiken. Om het verkeer om me heen te kunnen horen wil ik de transparancy mode gebruiken, waarbij omgevingsgeluid wordt gemixed met de muziek.

Het zou handig zijn als de transparancy mode ook gevoelig genoeg is om de beepjes van mijn Garmin tijdens workout en navigatie door te laten. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ja werkt perfect, die transparancy mode werkt als een soort gehoorapparaat alle geluiden worden dus een soort van versterkt. Echt topdingen.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:40
-bolio- schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:53:

Werkt prima hoor! Toevallig gisteren nog gefietst met de AirPods pro en je hoort de piepjes duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -bolio-
  • Laatst online: 08:27

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

djeck schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:57:
[...]

Ja werkt perfect, die transparancy mode werkt als een soort gehoorapparaat alle geluiden worden dus een soort van versterkt. Echt topdingen.
R0y. schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:12:
[...]

Werkt prima hoor! Toevallig gisteren nog gefietst met de AirPods pro en je hoort de piepjes duidelijk.
Thanks, ik heb ze besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

MaSw85 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Precies, werk heeft helaas pro vandaag. Zag al de nodige wielrenners voorbij komen. Vanavond is er hopelijk nog wat ruimte om te fietsen.
Ik neem altijd vrij op Formule 1 (zelfs vrije training) dagen (ook meteen lang weekend) deze keer (GP Monaco) is dat als uitzondering op de donderdag. Kijk ik de ochtend training en neem ik de middag training op en ga ik lekker zelf fietsen. Gisteren weer 76 km (voor mij nog altijd een vrij verre rit met iets meer dan 3000km in de benen dit jaar) en het was idd heerlijk fietsweer. Oost West (mijn thuis is niet in Best) rit gedaan dus "aan de wind". Geen centje pijn zelfs deze keer. Op de grebbeberg stond een hoogwerker dus ik "moest" wel over de doorgaande weg naar beneden. Mijn PR flink aangescherpt terwijl ik nog in de rem moest. Vind dat laatste stuk van die bocht van het fietspad altijd onoverzichtelijk en vaak wat zanderig (zo vaak kom ik er nu ook weer niet).

[ Voor 4% gewijzigd door pro_6or op 21-05-2021 10:30 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 22:27

Fisico

by Fabian

[...]

Het werd al wat winderig en ik heb nog een spatje gehad, maar toch lekker 92 km kunnen rijden op een niet zomerse zomeravond. Ik ben wel tevreden.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

[...]

Ben blij dat mijn afspraak niet doorging gisteren, want was heerlijk weer. Ietsjes fris als de zon weg was, maar die was er meestal wel. Eind v/d middag werd het bewolkt hier in het Noorden en zat ik met een glimlach achter mijn pc te werken. Die zon hebben we mooi even meegepakt deze week :)

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 14:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

pro_6or schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:29:
[...]

Ik neem altijd vrij op Formule 1 (zelfs vrije training) dagen (ook meteen lang weekend) deze keer (GP Monaco) is dat als uitzondering op de donderdag. Kijk ik de ochtend training en neem ik de middag training op en ga ik lekker zelf fietsen. Gisteren weer 76 km (voor mij nog altijd een vrij verre rit met iets meer dan 3000km in de benen dit jaar) en het was idd heerlijk fietsweer. Oost West (mijn thuis is niet in Best) rit gedaan dus "aan de wind". Geen centje pijn zelfs deze keer. Op de grebbeberg stond een hoogwerker dus ik "moest" wel over de doorgaande weg naar beneden. Mijn PR flink aangescherpt terwijl ik nog in de rem moest. Vind dat laatste stuk van die bocht van het fietspad altijd onoverzichtelijk en vaak wat zanderig (zo vaak kom ik er nu ook weer niet).
offtopic: Damn! ik dacht dat ik een die hard F1 fan was, maar vrij pakken voor de vrije trainingen gaat mij echt te ver!

Familie, schoonfamilie en niet F1-kijkende vrienden weten in ieder geval wel dat ze in F1 weekenden niet op mij hoeven te rekenen dat vind ik al heel wat :o

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:12
BertP schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:41:

[Afbeelding]
Gebruik https://www.mantel.com/morgan-blue-12mm-chainkeeper voor steekassen. Werkt prima. Zoek je voor steek as of snelspanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
rolandos582 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Gebruik https://www.mantel.com/morgan-blue-12mm-chainkeeper voor steekassen. Werkt prima. Zoek je voor steek as of snelspanner?
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, waar ik hem voor wil gebruiken is het schoonmaken van ketting en derailleur. Ben er niet heel erg in thuis overigens, zijn er voor/nadelen voor 1 van de 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
BertP schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:47:
[...]

Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, waar ik hem voor wil gebruiken is het schoonmaken van ketting en derailleur. Ben er niet heel erg in thuis overigens, zijn er voor/nadelen voor 1 van de 2?
Nee maar het ligt eraan of je fiets is uitgerust met steekassen of snelspanners. Ze zijn naar mijn weten niet uitwisselbaar. Dus je moet wel weten wat je hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
rolandos582 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:54:
[...]

Nee maar het ligt eraan of je fiets is uitgerust met steekassen of snelspanners. Ze zijn naar mijn weten niet uitwisselbaar. Dus je moet wel weten wat je hebt
Ik heb een steekas (dt swiss 350 naaf), dus dan is de morgan blue de to go optie lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
rolandos582 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Handig! RigolleM kijkt in zijn Morgan Blue emmer: check heb hem blijkbaar en wist het niet eens 8)7 Maakte tot nu toe gebruik van zijn voorganger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
BertP schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Ik heb een steekas (dt swiss 350 naaf), dus dan is de morgan blue de to go optie lijkt mij.
Goedkoop en doet wat het moet doen, je wilt die ketting niet over je steekas laten slepen etc. Dus wat mij betreft voor schoonmaken etc. een nobrainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:35
Zou dit wat zijn? Het kost wat, maar hij is een stuk lichter, opgerold veel kleiner en naar verluidt ook veel sterker dan de normale biba.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXZDcIJZeZ-Rlmh1KSkukgm3GGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Z5zGSsCKrUHxdZ0S8APH8XD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door nomar109 op 21-05-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:00
Prima als reserve bandje om mee te nemen.
Zo gebruik ik turbolito en schwalbe aerothan, scheelt ruimte. (gebruiken is groot woord, laatste keer gebruikt is 3 jaar geleden ofzo, het is meer voor als tubeless vloeistof niet werkt en pluggen ook niet helpen)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Als reservebandje heeft hij qua formaat zeker zijn voordelen (net als de latexbandjes --dit is overigens geen latex maar TPU). Niet iedereen rijdt tubeless. Zou dit de moeite (en de kosten) waard zijn als vervanging voor de normale binnenbandjes die (vermoedelijk letterlijk) al een eeuwigheid niet meer doorontwikkeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
nomar109 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:26:
Zou dit wat zijn? Het kost wat, maar hij is een stuk lichter, opgerold veel kleiner en naar verluidt ook veel sterker dan de normale biba.
[Afbeelding]
Bestaat alleen in MTB maten.

Scorpion™ SmarTUBE is de mountainbike-specifieke binnenband die de innovatieve eigenschappen van TPU (thermoplastisch polyurethaan)
aldus https://velo.pirelli.com/nl/be/product/scorpion-smartube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
DieAnder schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:50:
[...]

Bestaat alleen in MTB maten.

Scorpion™ SmarTUBE is de mountainbike-specifieke binnenband die de innovatieve eigenschappen van TPU (thermoplastisch polyurethaan)
aldus https://velo.pirelli.com/nl/be/product/scorpion-smartube
https://press.pirelli.com...the-smartube-inner-tubes/

Er is ook een P Zero smartube

https://velo.pirelli.com/en/ww/product/p-zero-smartube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
nomar109 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:43:
Zou dit de moeite (en de kosten) waard zijn als vervanging voor de normale binnenbandjes die (vermoedelijk letterlijk) al een eeuwigheid niet meer doorontwikkeld zijn?
Ja maar de vraag is of je binnenbandjes van 30 euro wilt (/durft) te gebruiken die mogelijk na paar km al lek zijn.
Voordelen zijn minimaal (gewicht en minder rolweerstand) en als je deze voordelen zoekt kan je beter overstappen op tubeless naar mijn mening.

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 21-05-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Wow, 35 gram is wel heel weinig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
DieAnder schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:59:
[...]

Wow, 35 gram is wel heel weinig ...
turbolito 23 gram ;)

https://www.tubolito.com/product/s-tubo-road-700c/

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 21-05-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
DDX schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Ja maar de vraag is of je binnenbandjes van 30 euro wilt (/durft) te gebruiken die mogelijk na paar km al lek zijn.
Voordelen zijn minimaal (gewicht en minder rolweerstand) en als je deze voordelen zoekt kan je beter overstappen op tubeless naar mijn mening.
Nou, de claim is dus dat ze juist minder vaak lek gaan dan de conventionele bandjes. Omdat dit een ander materiaal is dan de latexbandjes die juist makkelijker lek gaan. Voor mij zou een betere lekbestendigheid juist een van de belangrijkste argumenten zijn, die paar grammetjes interesseren me niet zo. Ik weet trouwens niet of en hoe deze te plakken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
nomar109 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Nou, de claim is dus dat ze juist minder vaak lek gaan dan de conventionele bandjes. Omdat dit een ander materiaal is dan de latexbandjes die juist makkelijker lek gaan. Voor mij zou een betere lekbestendigheid juist een van de belangrijkste argumenten zijn, die paar grammetjes interesseren me niet zo. Ik weet trouwens niet of en hoe deze te plakken zijn.
Dat schijnt ook een van de voordelen te zijn ja, maar blijft natuurlijk dun materiaal dus als steen door je buitenband gaat dan is de kans groot dat je een lek hebt.
Turbolito heeft iig speciale plakkers, gok dat pirelli ook wel zoiets heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 21-05-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik ben al door drie tubolitos heen op de gravel en ben overgestapt op tubeless. De eerste keer was het een doorn van een struik, daar had bijna niets tegen gewerkt. Maar daarna elke keer kleine gaatjes. Vet irritant.
Die speciale plakkers die @DDX noemt waren - in ieder geval een paar maanden terug - niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
WaSteiL schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:41:
Ik ben al door drie tubolitos heen op de gravel en ben overgestapt op tubeless. De eerste keer was het een doorn van een struik, daar had bijna niets tegen gewerkt. Maar daarna elke keer kleine gaatjes. Vet irritant.
Die speciale plakkers die @DDX noemt waren - in ieder geval een paar maanden terug - niet te krijgen.
Nog steeds pretty much uitverkocht.. Wel irritant en 3 tubolitos is natuurlijk ook wel een duur grapje. Toch 25 euro per stuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
nomar109 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:26:
[Afbeelding]
Ze zijn niet te plakken, Pirelli geeft aan dat ze het best vervangen kunnen worden. Dat zou met 30eu per stuk wel een duur geintje worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
rolandos582 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Nog steeds pretty much uitverkocht.. Wel irritant en 3 tubolitos is natuurlijk ook wel een duur grapje. Toch 25 euro per stuk
gewoon op voorraad:

https://www.bike-discount...to-tubo-patch-kit-1061936

Overige turbolito zaken ook wel redelijk geprijsd ;

https://www.bike-discount.de/en/search?q=turbolito

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 21-05-2021 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

DutX schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:00:
[...]

Ik heb ze besteld. Ik zal het laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
DieAnder schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:01:
[...]

Ik vermoed dat de topcap ingeklemd is in de stuurpen.
Heb je de stuurpenboutjes al een slagje los gedraaid en komt de topcap dan wel los?
Wat voor materiaal is de binnenste balhoofdbuis (a.k.a. stuurbuis)? Alu? dan zou ik daar inderdaad een starnut in verwachten. Als hij van carbon is mag er geen starnut gebruikt zijn.
Ook met de stuurpenboutjes los blijft de topcap vast zitten. De voorvork is van carbon.

edit: om precies te zijn zou het om deze topcap moeten gaan:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/crr5mgKn/merida-top-cap-3.jpg
Maar als ik door het gat naar binnen kijk, dan zie ik geen starnut.

[ Voor 18% gewijzigd door nogeeninlog op 21-05-2021 22:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-09 15:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rorI4VyAWC5jMrHN36b3LpncmXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lwJ5ittkI7wZaMdaPxwyxkK.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren mijn pedalen binnengekregen om de Assioma SPD hack mee uit te voeren, fluitje van een cent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niuUbuWIOghDHQxViydmRN8IJVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fo8m8mVFkC3RKkBDaCjmDiGI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb gelukkig ook maar een minimaal stukje van het profiel aan de binnenkant van de zool weg hoeven halen voor voldoende clearance.

Helemaal tevreden nu! Eerste kleine ritje met de Grizl zat er al op, hij trapt echt erg lekker door. Voldoende comfortabel en lekker speels vergeleken met mijn vorige gravel bike, ik hoop dat het snel ietsje mooier weer wordt zodat ik minder hoef te poetsen (en dat niet meer als excuus gebruik om toch nog een dagje over te slaan :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Johlo op 21-05-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Een tubolito is onderweg niet te plakken, een aerothan wel.
Ben benieuwd wat die Pirelli's doen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mhr-zip schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:02:
[...]

Hoeft ook niet want die gaan niet lek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:33

MJV

nogeeninlog schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:19:
[...]

Ook met de stuurpenboutjes los blijft de topcap vast zitten. De voorvork is van carbon.

edit: om precies te zijn zou het om deze topcap moeten gaan:
[Afbeelding]
Maar als ik door het gat naar binnen kijk, dan zie ik geen starnut.
In een carbonnen vorkpijp hoort heen starnut te zitten, dat is namelijk het einde van die vorkpijp/vork. In zo'n carbonnen vork zit vaak een systeem met een extender, die zich schrap (zou moeten) zetten in de vorkpijp:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=73074&w=760&h=570

Zo'n extender is vaak met een langere inbus vast/los te maken, dan zul je dus eerst het restant van de bout die in de topcap zit eruit moeten krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door MJV op 21-05-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:02:
[...]

Waarom kan je die niet plakken dan als tubolito zelf plakkers verkoopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
nomar109 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:43:
Als reservebandje heeft hij qua formaat zeker zijn voordelen (net als de latexbandjes --dit is overigens geen latex maar TPU). Niet iedereen rijdt tubeless. Zou dit de moeite (en de kosten) waard zijn als vervanging voor de normale binnenbandjes die (vermoedelijk letterlijk) al een eeuwigheid niet meer doorontwikkeld zijn?
Ik ben tubeless rijder. Om te rijden zou ik normale binnenbanden nemen. Kleine (dure) bandjes zijn leuk als reserve.

De kans is groter dat je je gemonteerde binnenbanden lek rijdt, dan de binnenbanden in je zadeltasje.

En iedereen die roept dat je de tubolito's van deze wereld minder snel lek rijdt. Dat zal best, maar dat zijn echt wel marginal gains.

Want als het door je buitenband heen komt, welke binnenband gaat het dan nog tegen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:17:
[...]

Waarom kan je die niet plakken dan als tubolito zelf plakkers verkoopt ?
Je kan ze wel plakken, maar "niet" onderweg.
Als je dat tubbetje lijm mee moet nemen is het voordeel van een kleine band ook wel weg. Plus het is veel meer getob aan de kant van de weg.

Bij Aerothans heb je kant en klare plakkers, die er zo op kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:58:
[...]

Je kan ze wel plakken, maar "niet" onderweg.
Als je dat tubbetje lijm mee moet nemen is het voordeel van een kleine band ook wel weg. Plus het is veel meer getob aan de kant van de weg.

Bij Aerothans heb je kant en klare plakkers, die er zo op kunnen.
Ik heb anders ook zo'n zakje met kant en klare plakkers van tubolito ?
Maargoed plakken doe ik niet aan, maar heb dat zakje voor echte nood nood zegmaar, tubolito bandjes gebruik ik al nooit.

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 22-05-2021 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:25:
[...]

Ik heb anders ook zo'n zakje met kant en klare plakkers van tubolito ?
Maargoed plakken doe ik niet aan, maar heb dat zakje voor echte nood nood zegmaar, tubolito bandjes gebruik ik al nooit.
Oké dat kan, maar die nieuwe setjes hebben dat niet meer. Die oude plakset is ook "niet" meer te krijgen.

Dit is de nieuwe plakset:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.mantel.com/images/product.php?image_id=165882&w=760&h=570

[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 22-05-2021 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
MJV schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:16:
[...]

Zo'n extender is vaak met een langere inbus vast/los te maken, dan zul je dus eerst het restant van de bout die in de topcap zit eruit moeten krijgen.
Na mijn topcap uitgebreid te hebben bekeken en op Youtube te hebben rondgeneusd vermoed ik dat het gaat om een constructie als deze: YouTube: Star nut install into fork
Omdat aan de binnenkant schroefdraad te zien is. Daarmee zou de topcap vast zitten aan de extender.
Ik heb al geprobeerd om een inbus in de bout op de extender te krijgen en dat lukte.

Als ik die bout los krijg, kan ik dan die extender en daarmee ook meteen de topcap eruit krijgen of is dat een slecht idee? Uiteraard eerst de stuurpen losdraaien. :)

Nog iets anders: bij al dat zoeken kwam ik het Youtube kanaal tegen van Johnthebikeguy. Ik vond het heel interessant! O.A.:
Uitleg over versnellingen
Uitleg over (Shimano) derailleurs
Uitleg over trapassen, hoe herken je ze en wat past (niet) bij elkaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johlo
Ik vind het wel weer tijd voor droge dagen met niet al te veel wind.

Ondanks dat alles toch wel genoten van het eerste echte ritje op de Grizl, nog een keertje wat klooien met het zadel want dat lijkt wat te schuren in één lies maar verder zit hij als gegoten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
Johlo schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:30:
Ik vind het wel weer tijd voor droge dagen met niet al te veel wind.

Ondanks dat alles toch wel genoten van het eerste echte ritje op de Grizl, nog een keertje wat klooien met het zadel want dat lijkt wat te schuren in één lies maar verder zit hij als gegoten :)
Ik ben echt helemaal klaar met die f*cking regen.

Ik heb jaren door de regen gefietst en er vooral heel veel omheen gepland. Maar tegenwoordig (met 2 kids) als ik dan eindelijk tijd heb, gaat het regenen en dan heb ik echt spontaan geen zin meer.

Heel de ochtend klote weer hier, vrouw was 's middags weg. 'S avonds geven ze geen regen op, denk kan ik mooi even het eerste echte ritje maken op de Cervelo.

Hoppa, weer regen.

:X :X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:33:
[...]

Ik heb jaren door de regen gefietst en er vooral heel veel omheen gepland. Maar tegenwoordig (met 2 kids) als ik dan eindelijk tijd heb, gaat het regenen en dan heb ik echt spontaan geen zin meer.

Heel de ochtend klote weer hier, vrouw was 's middags weg. 'S avonds geven ze geen regen op, denk kan ik mooi even het eerste echte ritje maken op de Cervelo.

Hoppa, weer regen.

Zonde man, koop je zo'n mooie fiets. Hangt die maar een beetje in de garage O-)

Nee grapje, komt genoeg mooi weer aankomende periode! Komt allemaal goed, morgen maar weer eens 100km meepakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

[...]

Hoppa, weer regen.

Echt waardeloos en dan ook nog wind en 13 graden. Donderdag nog een rondje gedaan waarop het droog zou blijven, maar nee hoor toch weer gespetter. Het viel uiteindelijk nog redelijk mee, de dry lube zit er nog op en een grijze fiets wordt nooit vies. Maar ik ben er echt wel klaar mee.

Het heeft tot op heden maar een voordeel en dat is dat ik niet stik chagrijnig ben om dat de nieuwe fiets er nog niet is. Al helpt het niet dat ik op insta ongeveer elke dealer nu Ostro's zie afleveren dit weekend :( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:51:
[...]

Echt waardeloos en dan ook nog wind en 13 graden. Donderdag nog een rondje gedaan waarop het droog zou blijven, maar nee hoor toch weer gespetter. Het viel uiteindelijk nog redelijk mee, de dry lube zit er nog op en een grijze fiets wordt nooit vies. Maar ik ben er echt wel klaar mee.

Het heeft tot op heden maar een voordeel en dat is dat ik niet stik chagrijnig ben om dat de nieuwe fiets er nog niet is. Al helpt het niet dat ik op insta ongeveer elke dealer nu Ostro's zie afleveren dit weekend :( :X
Heb je dat ding nou nog niet? Je wachtte toch alleen op een stuurpen ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:33

MJV

nogeeninlog schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:12:
[...]

Na mijn topcap uitgebreid te hebben bekeken en op Youtube te hebben rondgeneusd vermoed ik dat het gaat om een constructie als deze: YouTube: Star nut install into fork
Omdat aan de binnenkant schroefdraad te zien is. Daarmee zou de topcap vast zitten aan de extender.
Ik heb al geprobeerd om een inbus in de bout op de extender te krijgen en dat lukte.

Als ik die bout los krijg, kan ik dan die extender en daarmee ook meteen de topcap eruit krijgen of is dat een slecht idee? Uiteraard eerst de stuurpen losdraaien. :)

Nog iets anders: bij al dat zoeken kwam ik het Youtube kanaal tegen van Johnthebikeguy. Ik vond het heel interessant! O.A.:
Uitleg over versnellingen
Uitleg over (Shimano) derailleurs
Uitleg over trapassen, hoe herken je ze en wat past (niet) bij elkaar?
Beetje lastig te te beoordelen van afstand op basis van één foto. Maar ik denk dat er geen bezwaar is om het geheel los te maken. De topcap zou je toch sowieso eruit moeten kunnen wippen als er geen bout meer in zit die hem op zijn plaats houdt? Kan zijn dat ie wat vastgeplakt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:29:
[...]

Heb je dat ding nou nog niet? Je wachtte toch alleen op een stuurpen ofzo? 8)7
nee dat is @MrBarBarian . Ik wacht op de hele fiets. Maar ook daarvoor geldt dat het toch wel lang duur, ook al is er wel iets van gedoe geweest met de voorvork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
MJV schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:33:
[...]
De topcap zou je toch sowieso eruit moeten kunnen wippen als er geen bout meer in zit die hem op zijn plaats houdt? Kan zijn dat ie wat vastgeplakt zit?
Ik denk dus dat de topcap op de expander vastgeschroefd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:36:
[...]

nee dat is @MrBarBarian . Ik wacht op de hele fiets. Maar ook daarvoor geldt dat het toch wel lang duur, ook al is er wel iets van gedoe geweest met de voorvork.
Ohh, ja jullie hebben zelfde avatar etc... Teveel gelijkenissen O-) Hoelang wacht je nu op de Factor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
MJV schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:33:
[...]

Beetje lastig te te beoordelen van afstand op basis van één foto. Maar ik denk dat er geen bezwaar is om het geheel los te maken. De topcap zou je toch sowieso eruit moeten kunnen wippen als er geen bout meer in zit die hem op zijn plaats houdt? Kan zijn dat ie wat vastgeplakt zit?
Die topcap zit ook wel wat ingeklemd door de stuurpen, als je die 2 boutjes los maakt, komt de topcap er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:44:
[...]

Ohh, ja jullie hebben zelfde avatar etc... Teveel gelijkenissen O-) Hoelang wacht je nu op de Factor?
Sinds half maart, toen was alles of op voorraad (groep) of snel leverbaar (frame met wielen). Laatst kreeg ik te horen dat het allebei nog niet binnen is en hij geen idee heeft wanneer dan wel. Het is dat de prijzen maar blijven stijgen, anders had ik gezegd zoek het maar uit en ik rij nog een jaartje door met deze fiets en dan zie ik het daarna wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:10
BertP schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:41:

[Afbeelding]
Als ik een goede poetsbeurt doe gaat ook de ketting gewoon eraf. Quicklinkje rules :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22
Voor de liefhebbers:

https://www.futurumshop.n...wermeter-left-right.phtml

Ik heb hem vorige week gekocht :'(

Met de 20 euro korting ben je echt spekkoper.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-09 12:26
kw_nl schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:58:
Voor de liefhebbers:

Gewoon contact opnemen met de klantenservice, dikke kans dat ze wel wat voor je willen regelen. Je mag je product immers ook terugsturen binnen 14 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Voor de liefhebbers:

Thanks! Stond al langer op mn lijstje, maar niet vaak in de aanbieding. Heb ze besteld

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
Zit ook serieus in dubio om er een te bestellen vandaag. Enige wat me tegenstaat... pedalen slijten.. wat doe je dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 14:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

pier87 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:44:
Zit ook serieus in dubio om er een te bestellen vandaag. Enige wat me tegenstaat... pedalen slijten.. wat doe je dan...
Je kunt de pedalen wisselen als ze versleten zijn

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
Oke @Nutterd weet jij zo waar ik dat kan vinden? Hoe gaat zoiets? Stuur ik dan de pedalen op of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
Dit kan ik op de website vinden:

Als ik bij een ongeval het pedaallichaam beschadig: breng ik de elektronica in gevaar? Moet ik je het product opsturen? Zijn de reparatiekosten hoog?
U hoeft het product niet ter reparatie op te sturen. Het Assioma-pedaallichaam bevat geen elektrische of elektronische onderdelen, dus het kan gemakkelijk worden verwijderd en vervangen als een normaal exemplaar. Daarnaast kost de vervanging van het pedaalbody —inclusief lagers, oliekeerring en sluitdelen— slechts € 59,90.

Merk op dat elk pedaallichaam duidelijk meer wordt blootgesteld aan schade dan een as door stoten en vallen, daarom hebben we alle elektronica op een beschermde en veilige positie rond de as geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
[...]

Hoppa, weer regen.

I hear you bro!

Het voorjaar slaan we blijkbaar over dit jaar.

Zowel qua temperatuur, neerslag als weersverwachting is het allemaal behoorlijk uitzichtloos...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:41:
[...]

I hear you bro!

Zowel qua temperatuur, neerslag als weersverwachting is het allemaal behoorlijk uitzichtloos...
Ligt maar net aan wat voor type wielrenner je bent, mooi weer rijder met 20+ graden. Dan heb je denk ik 3 dagen kunnen fietsen. Met 3000km in 41 ritjes heb ik denk ik max 1 of 2 ritjes wat regen gepakt. Temperatuur tsja, kun je je gewoon op kleden. Rijd nu alweer een tijdje met kort kort en arm/beenstukken. Vanaf 9 graden meer dan voldoende voor mij. Gewoon trappen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
rolandos582 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Ligt maar net aan wat voor type wielrenner je bent, mooi weer rijder met 20+ graden. Dan heb je denk ik 3 dagen kunnen fietsen. Met 3000km in 41 ritjes heb ik denk ik max 1 of 2 ritjes wat regen gepakt. Temperatuur tsja, kun je je gewoon op kleden. Rijd nu alweer een tijdje met kort kort en arm/beenstukken. Vanaf 9 graden meer dan voldoende voor mij. Gewoon trappen O-)
Deze jongen zit vrijwel iedere dag te loeren op het gaatje zonder regen... Al geef ik toe dat het doorgaans redelijk lukt. Maar ik heb wel de luxe van behoorlijk wat flexibiliteit gedurende de dag.

En temperatuur.. We zitten op de 10, terwijl rond de 20 het "normale" is. Ik moet er niet aan denken nu met korte broek te fietsen. Dit jaar slechts 2x gedaan...

De benen zijn dan ook nog spierwit (al zijn daar wel oplossingen voor ;) )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
MrBarBarian schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:41:
[...]

I hear you bro!

Als we vorig voorjaar dit weer hadden gehad, hadden we dan nu ook zo'n onderdelen te kort gehad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Als we vorig voorjaar dit weer hadden gehad, hadden we dan nu ook zo'n onderdelen te kort gehad O-)
Dan waren de indoortrainers nog schaarser geworden ;)
[...]

Vandaag switch ik weer terug naar een jack ipv kort met armstukken. Ook omdat mijn schouder verschrikkelijk stijf is van de vaccinatie. Zolang het droog is en het liefst ook schoon, fiets ik wel door. Maar het is echt fijner met warmer weer. Beetje minder wind zou ook fijn zijn. Ik merk het vooral aan de avondritjes, dat zijn er echt heel weinig dit jaar. Ook heb ik nog amper 10km of meer gelopen. Allemaal dingen die ik echt liever doe als ik het niet koud heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
[...]

Helemaal mee eens..

Ik ben eigenlijk een beetje mooi weer rijder, maar alles boven de 10 graden vind ik eigenlijk al snel goed.
Sommige fietsen nauwelijks onder de 18 graden, dan vraag ik me echt af of je het wel leuk vind en of je wel de juiste fietskleding hebt.

Zelf in het voorjaar wel wat vaker echt koude voeten gehad (ondanks schoenhoesjes) en wilde niet extra investeren in een 2e set warmere schoenen. Dus heb ik de ventilatie vanaf de binnenkant van de schoen afgeplakt (ventilatie onder het zooltje). Scheelt enorm :) Het zijn dan ook wel schoenen die heerlijk zijn bij +20/25 graden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johlo
Voor de liefhebbers:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
Mistraller schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:12:
[...]

Als ik een goede poetsbeurt doe gaat ook de ketting gewoon eraf. Quicklinkje rules :)
Is ook wel de moeite waard om eens naar te kijken, ik ben best een poets freak dus het stoort me dan ook als ik het niet helemaal lekker schoon krijg 🙈

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Vanmorgen heerlijk gevarieerd ritje (146km) gedaan. Gravel, asfalt, klinkers, modder (lees: blubber), gras. Van alles wat. Een paar stukken die wellicht iets te hoog gegrepen waren met 32mm slicks, maar zeker de moeite waard. Weer veel nieuwe paden ontdekt.
Helaas op 15km voor de finish alsnog doorweekt. Voor de fiets maakte het niet uit, die leek toch al op een MTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Iemand nog tips waar je een AirTag kan verstoppen? Onder het zadel leek me iets te vanzelfsprekend…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
kw_nl schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:44:
Iemand nog tips waar je een AirTag kan verstoppen? Onder het zadel leek me iets te vanzelfsprekend…
In je frame of Bottom bracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Past ie in je stem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Met bikepack uitrusting op de fiets van Eindhoven naar Zuid-Limburg was erg vermoeiend. 80km tegen de wind in beuken begint toch op een gegeven moment heel erg te irriteren.

Maar beter de fiets dan met de auto of de trein.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
418O2 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:50:
[...]

In je frame of Bottom bracket.
Blocked carbon niet het signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik zou eens kijken. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:27

Grin

Ride si sapis.

@kw_nl
In je frame/junction box, gaat prima.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Misschien een stomme vraag, maar wat is een junction box?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:27

Grin

Ride si sapis.

kw_nl schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:18:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wat is een junction box
Voorgebakken ruimte voor die Shimano Di2 meuk; kabels, accu, transformatorhuis, gemaal, windturbine, weet ik veel wat die gasten nog meer hebben gedacht... :).

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Grin schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:23:
[...]

Voorgebakken ruimte voor die Shimano Di2 meuk; kabels, accu, transformatorhuis, gemaal, windturbine, weet ik veel wat die gasten nog meer hebben gedacht... :).
Ah, denk dat mijn Trek Émonda die niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 08:20
@kw_nl Daar kun je alleen met zekerheid iets over roepen door aan de onderzijde van de bottombracket te kijken of er een plaatje afgeschroefd kan worden. Die ruimte zou je daar voor kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
1 onder je zadel.

Andere ergens in je frame :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Waarom wil je een airtag in je frame? Dat is toch een dom ding waardoor je altijd binnen enkele meters moet zijn om 'm te vinden op je telefoon? Zoals ik het dacht begrepen te hebben, is het niet zo dat als je fiets gejat wordt en ergens halverwege de A2 in een auto zit, dat je dat dan op de meter nauwkeurig kunt volgen. Of was dat ook niet je intentie?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
coelho schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Waarom wil je een airtag in je frame? Dat is toch een dom ding waardoor je altijd binnen enkele meters moet zijn om 'm te vinden op je telefoon? Zoals ik het dacht begrepen te hebben, is het niet zo dat als je fiets gejat wordt en ergens halverwege de A2 in een auto zit, dat je dat dan op de meter nauwkeurig kunt volgen. Of was dat ook niet je intentie?
Dat klopt. Maar zo'n airtag is niet heel erg duur. En als hij in een kelderbox in Rotterdam-Zuid (JWZ) staat, is hij zo gevonden.

In een busje richting Polen wordt lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kw_nl
coelho schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Op de A2 wellicht lastig. Maar zeker niet ondenkbaar dat een Apple device hem daar oppikt. Maar het is een klein bedrag wat kan helpen als hij gestolen wordt.

Pagina: 1 ... 294 ... 680 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).