Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 290 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:54
Smotske schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:24:
Nou, eindelijk. Morgen eindelijk de Posbank eens opfietsen. Auto bij parkeerterrein van Lappendeken neer zetten en dan 2x de Posbank, en de Rozenbos en Zijpenberg beide een keer. Helaas door tijdsnood niet veel meer te doen ben ik bang, maar wel zin in. Zondag denk ik een rondje bij de Amerongse berg. :9

Gezien het hemelvaartweekend zal het op wel druk zijn, dus ben benieuwd.
Familie weekendje Rhenen toch nuttig gebruiken :P
Ik was er vandaag. De paden rondom vielen me reuze mee. Op de Rozenbos omhoog was ik zelfs helemaal alleen. Maar toen kwam ik bij het paviljoen bovenop de Posbank. Een grote chaos. Een file van auto's, motoren, wandelaars en e-bikers, en het hangt allemaal rond daar bij het paviljoen. En: vele tientallen wielrenners en mtb-ers, in grote groepen bijeen (sowieso vandaag veel groepen van >10 man tegengekomen, wat nog steeds niet mag). Ik ben er tussendoor geslalomd en vervolgens het bos in gedoken, waar het gelukkig weer redelijk rustig was.
Maar morgen zal het rustiger zijn, de weersvoorspellingen zijn niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 21:32
Het wordt (eindelijk) ietsje warmer, waardoor de geur in mijn helm niet echt fris is.
Iemand een tip om de zweetgeur te laten verdwijnen zonder de padjes los te maken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
CedricD schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:12:
Het wordt (eindelijk) ietsje warmer, waardoor de geur in mijn helm niet echt fris is.
Iemand een tip om de zweetgeur te laten verdwijnen zonder de padjes los te maken?
Geen zorgen maken, de komende week wordt het weer 15 graden... :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon de helm mee onder de douche nemen en lekker afsoppen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
Tijdje onderdompelen in een sodabad, daarna goed spoelen en drogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Fisico

by Fabian

De padjes zitten toch met klitterband vast? Ik gooi die van mij regelmatig in de was.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:48
Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik wel de juiste maat besteld heb.. Trek Emonda SL6 (eTAP).

Heb op een 58" en 60" een rondje gereden maar voor mijn gevoel moest ik bij de 60" wat ver reiken om mn handen goed op het stuur te krijgen.

Heb dus een 58" besteld maar volgens de site van Trek zou een 60 beter bij mijn lengte passen? ben zelf 1.90m met een binnenbeenlengte van 90cm. Zadelhoogte uit een eerdere bikefir zou 79,6CM moeten zijn.

Zijn er hier mensen met een Emonda die iets nuttigs kunnen roepen?

[ Voor 52% gewijzigd door Mrk87 op 13-05-2021 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:01
418O2 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:45:
Ik kom net terug van een rit van 104km. Tot een km of 40 geholpen door een vriend, de rest zelf. Mijlpaal!
3:55 uur onderweg geweest en geen last van het middelste bot of mijn testikels gehad.

Stealth pro en deze bib

https://www.futurumshop.n...ort-zwart-heren-xxl.phtml

Beide nieuw of relatief nieuw

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:05
Het was vandaag weer mooi fietsweer, een lekker ritje van 115 km rond de maas gemaakt en gezorgd dat ik net voordat het begon met regenen weer thuis was.

Mijn nieuwe zadeltasje of eigenlijk shell case bevalt goed.Ik had eerst een zadeltasje met klittenband bevestiging die er op mijn Bianchi voor zorgde dat ik mijn broek kapot schuurde op het riempje om de aero zadelpen.

Deze case is leverbaar in 3 formaten waarbij het onderste gedeelte verwisselbaar is en het bovenste deel met een klem aan de zadelrails vastgeschroefd zit. Dit is een small uitvoering en die blijkt net te klein om ook mijn multitool te herbergen. (Er zit nu een binnenband, valve extender,CO2 cartridge, Inflator, 2 bandenlichters en missing link in.)

Aangezien ik op mijn Cube er ook een wil hebben heb ook een medium besteld welke nog onderweg is. Daarmee zou ik wel alles kwijt moeten kunnen en de medium onderkant uitwisselen tussen de Bianchi en de Cube.

Al met al niet de goedkoopste oplossing maar het ziet er naar mijn mening een stuk strakker uit dan een normaal zadeltasje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eOJ5MAf.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NEvE3EX.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
kwiebus schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:47:
Het was vandaag weer mooi fietsweer, een lekker ritje van 115 km rond de maas gemaakt en gezorgd dat ik net voordat het begon met regenen weer thuis was.

Mijn nieuwe zadeltasje of eigenlijk shell case bevalt goed.Ik had eerst een zadeltasje met klittenband bevestiging die er op mijn Bianchi voor zorgde dat ik mijn broek kapot schuurde op het riempje om de aero zadelpen.

Deze case is leverbaar in 3 formaten waarbij het onderste gedeelte verwisselbaar is en het bovenste deel met een klem aan de zadelrails vastgeschroefd zit. Dit is een small uitvoering en die blijkt net te klein om ook mijn multitool te herbergen. (Er zit nu een binnenband, valve extender,CO2 cartridge, Inflator, 2 bandenlichters en missing link in.)

Aangezien ik op mijn Cube er ook een wil hebben heb ook een medium besteld welke nog onderweg is. Daarmee zou ik wel alles kwijt moeten kunnen en de medium onderkant uitwisselen tussen de Bianchi en de Cube.

Al met al niet de goedkoopste oplossing maar het ziet er naar mijn mening een stuk strakker uit dan een normaal zadeltasje:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Welke case is dit en welke had je dan? Ziet er qua vorm wel vergelijkbaar uit als de silca mattone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 09:44
Fisico schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:20:
[...]

De padjes zitten toch met klitterband vast? Ik gooi die van mij regelmatig in de was.
Ik zou daar wel mee oppassen. Ik heb die van mij gesloopt door ze 1x in de was te doen.. 30 graden en in een zakje nog wel. Waren specialized dingen. Ik neem m gewoon weer mee onder de douche nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-09 11:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

ik weet niet of dit een eerlijke advertentie is en of hij nog beschikbaar is dus don't shoot the messenger maar: https://www.facebook.com/..._post_id=1616478815221846

€550,- voor een setje assioma's die maar 1x gebruikt zijn lijkt me prima

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Mrk87 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:26:
Ik zit dus heel erg te twijfelen of ik wel de juiste maat besteld heb.. Trek Emonda SL6 (eTAP).

Heb op een 58" en 60" een rondje gereden maar voor mijn gevoel moest ik bij de 60" wat ver reiken om mn handen goed op het stuur te krijgen.

Heb dus een 58" besteld maar volgens de site van Trek zou een 60 beter bij mijn lengte passen? ben zelf 1.90m met een binnenbeenlengte van 90cm. Zadelhoogte uit een eerdere bikefir zou 79,6CM moeten zijn.

Alle maten van die frames zijn toch online te vinden.
Leg jouw gewenste maten (zadelhoogte, stuur-drop, stuur-stack en stuur-reach) er naast en ga lekker aan het rekenen. Er zijn zat tooltjes online, maar met middelbareschool goniometrie en een kladblokje bereik je precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Nutterd schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:14:
ik weet niet of dit een eerlijke advertentie is en of hij nog beschikbaar is dus don't shoot the messenger maar: https://www.facebook.com/..._post_id=1616478815221846

€550,- voor een setje assioma's die maar 1x gebruikt zijn lijkt me prima
Is niet mijn ding... Hoezo koop je het dan? Vind het een gek verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
mormegilmaster schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:57:
[...]

Ik zou daar wel mee oppassen. Ik heb die van mij gesloopt door ze 1x in de was te doen.. 30 graden en in een zakje nog wel. Waren specialized dingen. Ik neem m gewoon weer mee onder de douche nu.
Moet je ook geen troep van specialized kopen. O-)
De klittenbandpadding in mijn Decathlon helm gooi ik ook regelmatig in de wasmachine (in een sok) en ze doen het nog steeds.
De helm zelf af en toe onder de douche inzepen en alles is weer fris. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:25
Gewone azijn (geen schoonmaak azijn). Dat op die padjes, vervolgens even tijdje laten staan en dan mee onder de douche.

Je kan ook ff googlen op wassen met azijn.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 22:27
stevens20 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:49:
Ik heb overigens onderstaande beauty gekregen. Het is de oude fiets van mijn 31jaar geleden overleden vader. Ik ga eens kijken of dit nog de weg op te krijgen is. Ookal is hij voor mij te klein.

[Afbeelding]
Daar moet je zuinig op zijn! Hij ziet er nog meer retro uit dan mijn fiets, een Peugeot Tourmalet die ik (dacht ik) voor mijn 18e verjaardag gekregen heb. En vorige week 50 geworden :+
Ik had er tot vorig jaar ook tijden niet naar om gekeken. Nieuwe bandjes er op, helm bijgekocht en gaan. Later wel de pedalen met toe clips vervangen door kliksysteem en deftige schoentjes. Voor de rest fietst het prima.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
kwiebus schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:47:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Netjes netjes _/-\o_

Heb ik ook nog naar gekeken, uiteindelijk voor de Silca Mattone gegaan (ik zeg niet dat die beter is).

Deze heb ik ook nog overwogen, maar dat ziet er op papier allemaal leuk uit. Vraag me alleen af deze in de praktijk ook zo goed is als ze vertellen.

Dit is ook een leuk topic om een door te nemen.

Conclusie: ik ben niet tegen zadeltasjes. Ik ben tegen lelijke zadeltasjes (op mooie fietsen). Wanneer je een goedkope fiets van marktplaats afhaalt zou ik er ook geen 60 euro zadeltasje op doen, maar hang ook geen votje op een fiets van €5000,-

Even wachten op reacties van mensen die helemaal geen zadeltasje hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/95bfacff1f83f5604bfc3217f1c7a41db85dee70/?url=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2Fimages%2F840564282ab95f7239fcfeda4835f575%2Ftenor.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik fietste vandaag een kort rondje voor het eten en toen ik mijn bidon terug in z'n houder wilde doen liet ik hem per ongeluk vallen. Vervolgens met mijn achterwiel erover heen gereden, zelf gelukkig niet gevallen. Bidon was ingedeukt en heb ik met een slijpstaaf weer uitgedeukt. Was wel even schrikken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 21:05
rolandos582 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:51:
[...]

Welke case is dit en welke had je dan? Ziet er qua vorm wel vergelijkbaar uit als de silca mattone
Dit is een Aeroclam. Ik had een Vaude Race Light.

Die Silca Mattone lijkt er totaal niet op, maar ziet er op zich ook niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18:37

Galois

1811 - 1832

Als er speling zit op cranck/bottom bracket (de cranck beweegt 1 mm als je het pedaal richting de fiets beweegt), dan zijn waarschijnlijk de lagers van de bottom bracket versleten? Het is een BB30.

De cranck draait verder soepel, het is alleen deze speling. Ik wil dat graag zelf doen, alleen moet ik hiervoor voor 100 euro aan gereedschap kopen. Wat ik overigens geen probleem vind, alleen wel als het de lagers niet blijken te zijn ;)
(niet dat jullie dat vanaf deze afstand wel weten, maar wellicht wel meer zicht op dan ik :))

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik ga beginnen met wielrennen, maar omdat ik nog niet weet of ik het leuk blijf vinden, wil ik nog niet veel investeren.

Ik heb een oude cannonball CAAD 4 fiets gekregen van een vriend. Het enige wat er mis mee is, is de cassette, deze moet vervangen worden.

Er zit nu een SRAM PG970 12-26T op.
Als ik deze Google zijn die overal out of stock. Hoe kan ik achterhalen wat een goed vervangend product zou zijn?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 15:32

Hey, ik heb een SL7 aangeschaft, maat 58 en heb hem nu 2 maandjes ongeveer. Zelf ben ik 1.87. Eerlijk gezegd denk ik dat het wel meevalt. Je kunt veel aanpassen, zo hadden ze bij mij een lange seatmast erop gezet. Maar hiermee kon ik niet fietsen. Nu heb ik een korte seatmast erop. Daarnaast kun je met een langere/kortere stuurpen nog spelen en met de spacers.

Kortom, niet druk maken gaat wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15
JackBol schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:34:
Ik ga beginnen met wielrennen, maar omdat ik nog niet weet of ik het leuk blijf vinden, wil ik nog niet veel investeren.

Ik heb een oude cannonball CAAD 4 fiets gekregen van een vriend. Het enige wat er mis mee is, is de cassette, deze moet vervangen worden.

Als ik deze Google zijn die overal out of stock. Hoe kan ik achterhalen wat een goed vervangend product zou zijn?
Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden als je je cassette gaat vervangen en je wilt weten of deze compatible is met je huidige fiets/drivetrain.
  1. De cassette moet op je hub te monteren zijn. Voor Shimano cassettes geldt bijvoorbeeld dat ze op een hub moeten worden gemonteerd die Shimano-compatible is. Voor SRAM geldt dit volgens mij net zo goed en heeft die een andere standaard, maar er zijn hier op het forum wel leden die dit je meteen weten te vertellen.
  2. Het aantal kransjes (dus versnellingen) op de cassette moet gelijk zijn. Dit heeft te maken met het feit dat je shifter maar een bepaald aantal versnellingen aankan. Ik zie dat je huidige cassette 9-speed is, dus kies voor een nieuwe cassette ook voor 9-speed.
  3. Deze heeft niet direct te maken met de compatibility, maar als je cassette versleten is: controleer goed of de ketting niet ook moet worden vervangen. Met een versleten ketting rijden zorgt er ook voor dat je nieuwe cassette minder lang mee gaat, zonde dus. Als je de ketting ook vervangt: zorg dat die 9-speed compatible is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
pier87 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:27:
[...]

Hey, ik heb een SL7 aangeschaft, maat 58 en heb hem nu 2 maandjes ongeveer. Zelf ben ik 1.87. Eerlijk gezegd denk ik dat het wel meevalt. Je kunt veel aanpassen, zo hadden ze bij mij een lange seatmast erop gezet. Maar hiermee kon ik niet fietsen. Nu heb ik een korte seatmast erop. Daarnaast kun je met een langere/kortere stuurpen nog spelen en met de spacers.

Kortom, niet druk maken gaat wel goedkomen.
Bedankt voor je reactie! Waarom kon je met die lange seatmast niet fietsen? Heb jij een kleinere binnenbeenlengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

JackBol schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 07:34:

De PG cassettes (SRAM) en de HG cassettes (Shimano) zijn compatible met elkaar. Je kunt dus ook voor een Shimano cassette gaan. Ik zou er dan ook gelijk een nieuwe ketting bij bestellen, dat zijn de kosten niet en op een nieuwe cassette is het wel verstandig om een nieuwe ketting te monteren.

Je kunt dus voor bijvoorbeeld deze gaan: https://www.mantel.com/shimano-hg400-9-speed-cassette (maar heel goed leverbaar zijn ze ook niet, bij Mantel in ieder geval uitverkocht).

[ Voor 4% gewijzigd door Galois op 14-05-2021 08:51 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
mormegilmaster schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:57:
[...]

De pads van mijn Specialized helm gaan één keer per 2-3 ritten mee in de was. In een waszakje, 30 graden op een 15-minuten programma. De pads zien er nog steeds hetzelfde uit als nieuw.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:52
Galois schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:50:
[...]

De PG cassettes (SRAM) en de HG cassettes (Shimano) zijn compatible met elkaar. Je kunt dus ook voor een Shimano cassette gaan. Ik zou er dan ook gelijk een nieuwe ketting bij bestellen, dat zijn de kosten niet en op een nieuwe cassette is het wel verstandig om een nieuwe ketting te monteren.

Je kunt dus voor bijvoorbeeld deze gaan: https://www.mantel.com/shimano-hg400-9-speed-cassette (maar heel goed leverbaar zijn ze ook niet, bij Mantel in ieder geval uitverkocht).
@JackBol Via vaneycksport.com is nog wel wat te koop (en daar valt corona toeslag ook nog wel mee)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvZweden
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:30

Ik heb een 2018 Emonda SL6 in maat 58, zadelhoogte van 79.4cm met een lengte van 188cm. Ook een bikefit er op gedaan waarna ik de standaard stuurpen van 100mm naar 90mm heb moeten terug brengen + nog wat andere zaken, maar dat verscheeld per lichaam natuurlijk. Wellicht kan je hier wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
PatrickvZweden schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Ik heb een 2018 Emonda SL6 in maat 58, zadelhoogte van 79.4cm met een lengte van 188cm. Ook een bikefit er op gedaan waarna ik de standaard stuurpen van 100mm naar 90mm heb moeten terug brengen + nog wat andere zaken, maar dat verscheeld per lichaam natuurlijk. Wellicht kan je hier wat mee!
Bedankt! En hoeveel cm aan spacers gebruik je onder je stuur?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56
MaSw85 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Gefeliciteerd! Zo'n post vraagt natuurlijk om een mooie foto ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJ6lsH4uBWCduKwMEVw17IJpKq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SpvYz5KATOgPJcfTqeWzAAxr.jpg?f=fotoalbum_large

Vooruit dan ;) . Alvast excuses voor het grote zadeltasje. Ik heb de grote eraan gehangen omdat ik wat tools mee had genomen voor als ik onderweg mijn zadel had willen aanpassen.
Kom net terug van het eerste rondje. Geen kniepijn, dat was ook mijn voornaamste doel.
Merk dat je door de wat relaxtere geometrie wel iets langzamer gaat met (voor mijn gevoel) dezelfde inspanning.
Al met al heel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

DDX schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:12:
[...]

@JackBol Via vaneycksport.com is nog wel wat te koop (en daar valt corona toeslag ook nog wel mee)
Ik heb even gekeken maar kon het niet vinden. Kan je een deeplink delen?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:52:
Kom net terug van het eerste rondje. Geen kniepijn, dat was ook mijn voornaamste doel.
Merk dat je door de wat relaxtere geometrie wel iets langzamer gaat met (voor mijn gevoel) dezelfde inspanning.
Al met al heel tevreden!
Veel plezier er mee!
Ziet er uit als een heerlijk relaxete zit, is ook geen klein fietsje geloof ik.
Prettig dat er 28 spaaks wielen in zitten. Voor mensen zoals ik, die groot en een beetje lomp zijn, is 24 spaken wel erg karig.
stevens20 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:49:
Ik heb overigens onderstaande beauty gekregen. Het is de oude fiets van mijn 31jaar geleden overleden vader. Ik ga eens kijken of dit nog de weg op te krijgen is. Ookal is hij voor mij te klein.
Leuk man, echt een klasiekker. Eerste helft jaren 80 lijkt mij.
Er is zo te zien voldoende ruimte voor wat dikkere bandjes.

Ik weet niet hoeveel je er aan wilt / moet sleutelen, maar Franse fietsen uit die tijd maken soms gebruik van andere maten dan in NL toentertijd standaard waren. M.a.w. als je iets wilt vervangen kun je het beter nauwkeurig opmeten voordat je iets bestelt.
Extra opletten bij:
stuurpassing in stuurpen
stuurpen in vorkbuis
schroefdraad pedalen
dikte zadelpen
schroefdraad trapas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
JackBol schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Ik heb even gekeken maar kon het niet vinden. Kan je een deeplink delen?
https://www.vaneycksport....esult/?q=9+speed+cassette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
DieAnder schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Veel plezier er mee!
Prettig dat er 28 spaaks wielen in zitten. Voor mensen zoals ik, die groot en een beetje lomp zijn, is 24 spaken wel erg karig.

[...]

Leuk man, echt een klasiekker. Eerste helft jaren 80 lijkt mij.
Er is zo te zien voldoende ruimte voor wat dikkere bandjes.

Ik weet niet hoeveel je er aan wilt / moet sleutelen, maar Franse fietsen uit die tijd maken soms gebruik van andere maten dan in NL toentertijd standaard waren. M.a.w. als je iets wilt vervangen kun je het beter nauwkeurig opmeten voordat je iets bestelt.
Extra opletten bij:
stuurpassing in stuurpen
stuurpen in vorkbuis
schroefdraad pedalen
dikte zadelpen
schroefdraad trapas.
Thnx voor de tip! Dit wist ik niet, extra opletten dus. Wat met name moet gebeuren is de kabels vervangen, stuurlint, ketting, wielen en de banden. Tandwielen lijken oké te zijn. Ik wil wel graag de oude stijl behouden dus dat wordt nog even een puzzeltje

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

^^

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGp4kEHny09Km0X6an010m4bZDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxBwCbP4WFX81BjOZENwAef4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 197% gewijzigd door dano_nl op 14-05-2021 11:50 ]

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:56
DieAnder schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Veel plezier er mee!
Het is een 60cm frame. Ik ben dan ook 198cm en ongeveer 92 kilo dus wat sterkere wielen kunnen geen kwaad ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 16-09 06:54
Ik begrijp die problemen met die zadeltasjes nooit. Mensen willen dat hun fiets er net zo uit ziet als die van de “pro’s”, maar vergeten daarbij dat daar een paar auto’s achter rijden met nieuwe wielen, fietsen en zelfs een mechanicien. Dan hoef je inderdaad geen reserve onderdelen of gereedschap mee te nemen. Dan is het alternatief om je shirt vol te proppen, maar dan blijft er weinig ruimte over voor je eten. Ook hier weer: de pro’s hoeven geen eten en drinken mee te nemen voor 200km, die krijgen het onderweg gewoon in hun handen gedrukt :D Gewoon lekker mee nemen wat je nodig denkt te hebben en het meest praktisch lijkt mij dan een zadeltasje...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
kleinelievewolff schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:13:
Ik begrijp die problemen met die zadeltasjes nooit. Mensen willen dat hun fiets er net zo uit ziet als die van de “pro’s”, maar vergeten daarbij dat daar een paar auto’s achter rijden met nieuwe wielen, fietsen en zelfs een mechanicien. Dan hoef je inderdaad geen reserve onderdelen of gereedschap mee te nemen. Dan is het alternatief om je shirt vol te proppen, maar dan blijft er weinig ruimte over voor je eten. Ook hier weer: de pro’s hoeven geen eten en drinken mee te nemen voor 200km, die krijgen het onderweg gewoon in hun handen gedrukt :D Gewoon lekker mee nemen wat je nodig denkt te hebben en het meest praktisch lijkt mij dan een zadeltasje...
Inderdaad: kijk bijvoorbeeld eens hoe de pro's er bij fietsen als ze zelfstandig aan het trainen zijn: Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EqrLZPIXMAAlCf1?format=jpg&name=medium

Meer pro als deze dame (Annemiek van Vleuten) kan het bijna niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Ja het is De Speld, I know. Maar men lijkt vaak te vergeten dat de spiermassa van de man van 94 kilo daar waarschijnlijk ook op zal zijn afgestemd. Plak zijn spieren op mij en ik ben de sterkste man ter wereld (55kg), geef hem mijn spiermassa en hij valt subiet om. Hoe het ook zij, het gewicht dat hij extra mee moet zeulen aan de fiets is minder. Zal het veel uitmaken? Nee. Maar als hij een vetpercentage heeft dat normaal is, is daar bijna geen winst meer te halen.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscus7000
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 23:07
Onlangs mijn fiets verkocht maar zo stom geweest om het bevestigingspunt van mijn Ortlieb zadeltasje te laten zitten. Als tijdelijke oplossing (die Ortlieb was niet meer direct leverbaar): gebruik nu een gewone bidon (zwarte Elite Fly 550ML) voor minitool, 1x biba, twee bandenlichters en wat watjes / paar handschoenen om trillingen te voorkomen. Prima en jarenlang ook niets begrepen te hebben van de haat tegen zadeltasjes snap ik het toch ergens wel. Ziet er gewoon veel cleaner uit zo. Voorlopig geen zadeltasje meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maarten_E schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Ja het is De Speld, I know. Maar men lijkt vaak te vergeten dat de spiermassa van de man van 94 kilo daar waarschijnlijk ook op zal zijn afgestemd. Plak zijn spieren op mij en ik ben de sterkste man ter wereld (55kg), geef hem mijn spiermassa en hij valt subiet om. Hoe het ook zij, het gewicht dat hij extra mee moet zeulen aan de fiets is minder. Zal het veel uitmaken? Nee. Maar als hij een vetpercentage heeft dat normaal is, is daar bijna geen winst meer te halen.
Niet bij het type waar het artikel over gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
Enne, degenen die te weinig meenemen, zijn doorgaans de eersten die een andere fietser moeten aanspreken of ze geholpen kunnen worden.

[ Voor 38% gewijzigd door EdwinW op 14-05-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nou voor ritjes van 200km neem ik geen zadeltas mee hoor.
En ritjes van 320km zoals gisteren dan weer wel, al had ik het achteraf niet nodig (had hem vooral mee voor kniestukken en regenjas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DDX schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:49:
Nou voor ritjes van 200km neem ik geen zadeltas mee hoor.
En ritjes van 320km zoals gisteren dan weer wel, al had ik het achteraf niet nodig (had hem vooral mee voor kniestukken en regenjas)
Waar heb je je spul voor als je lek rijdt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
EdwinW schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:35:
Enne, degenen die te weinig meenemen, zijn doorgaans de eersten die een andere fietser moeten aanspreken of ze geholpen kunnen worden.
Ik ben graag self supportive, dus ik heb alles mee. Heb verder ook geen last van die zadeltas. Daar zit gewoon alles in, het zit vast aan mijn zadel, dus kan het ook niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
418O2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:52:
[...]

Waar heb je je spul voor als je lek rijdt dan?
Pompje aan frame.
En in middelste shirtzakje heb ik zakje/tasje (of hoe noem je zo'n ding) met daarin tubeless plugs, bandenlichters en een turbolito bandje en ook pasjes/geld/huissleutel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
Pompje aan het frame ziet er toch niet uit. Stop dat dan ook gelijk in je shirt. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:19
EdwinW schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:35:
Dit is een terechte opmerking. Voortaan zal ik eerst even onder het zadel kijken als ik aangesproken wordt. Geen zadeltasje? Pech, dan fiets ik lekker door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Mitashi schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:12:
[...]

Dit is een terechte opmerking. Voortaan zal ik eerst even onder het zadel kijken als ik aangesproken wordt. Geen zadeltasje? Pech, dan fiets ik lekker door :)
Hehe, ja als iemand in de boosheid een biba of patroon verneukt wil ik ze wel helpen, maar als je al onvoorbereid van huis gaat, pech
NewbieNeo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:07:
Pompje aan het frame ziet er toch niet uit. Stop dat dan ook gelijk in je shirt. O-)
Buiten dat me dat weinig boeit is het voor mij echt dat ik het anders vergeet. Als ik mijn hartslagband vast aan mijn lijf kon maken zou ik het doen, want die vergeet ik ook nog wel eens.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 14-05-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
@Mitashi Dat had ik twee jaar geleden ook kunnen doen. Maar deze dame stond met haar nieuwe racefiets in de duinen met een lekke band. Ze had alles zelf netjes bij haar, maar had moeite om het achterwiel los te halen met de schijfrem. Ik kon het niet over m’n hart halen om zo door te rijden ….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
NewbieNeo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:07:
Sloopt je shirt en schijnt ook niet heel veilig te zijn als je valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
EdwinW schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:26:
@Mitashi Dat had ik twee jaar geleden ook kunnen doen. Maar deze dame stond met haar nieuwe racefiets in de duinen met een lekke band. Ze had alles zelf netjes bij haar, maar had moeite om het achterwiel los te halen met de schijfrem. Ik kon het niet over m’n hart halen om zo door te rijden ….
Dames zijn altijd een uitzondering :p

uiteindelijk zal ik iedereen wel helpen, maar zal het niet nalaten om even aan te geven dat het niet handig is om zonder spul op pad te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 18:49
DDX schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Dat én al die achterzakken vol met spullen ziet er ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Pompje hier gewoon aan het frame hoor. Tasje gebruik ik vrijwel niet sinds alles wel in "the pack" past in mijn shirt. Paar reepjes mee, bidonnen vol, en ik kan de 100km wel aan. Veel meer doe ik zelf toch niet zo snel.
Ik zie het probleem niet zo, uiteindelijk rijd ik om te genieten, alleen voor de foto vind ik een zadeltasje niet echt goed smoelen.

@Franciscus7000, een idee om de koper even te contacten? Of heeft diegene hem ook weer verkocht / de bevestiging er af gehaald en weg gegooid?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009

Grin

Ride si sapis.

DDX schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Nog nooit last van gehad maar het juiste pompje komt wel nauw, ben al een tijdje fan van de: Topeak Hybrid Rocket HP Mini
En uiteraard doe je deze aan de buitenkant van je shirtje, niet in het middelste vakje!
Daarbij een kleine reserveband, Turbolito of een Aerothaan, en ik heb geen enkel probleem met ruimte in de achterzakken.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Slopen is groot woord trouwens, maar doordat pompje wat uitsteekt boven zakje en wat gaat bewegen schuurt hij langs shirt zegmaar.
Gewoon lekker op frame dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbwXosHuQT4BtiDAy4f5zTKlsF0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UWPfkL3TGUwk3dxQCPvLKccx.png?f=fotoalbum_large

ik heb deze net besteld, beetje stealth zadeltasje alternatief haha

Meh

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
dano_nl schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:07:
[Afbeelding]

En dan een extra bidonhouder aan je zadel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Heb trouwens een vraag mbt sturen. Mijn huidige Supra Speedline 44cm heeft : 120mm drop & 80mm reach. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een ZIPP SL 70 heeft deze : 128mm drop & 70mm reach.

Hij heeft dus 1cm minder reach, dit kun je dan weer opvullen door een andere stem neem ik aan? En 0.8cm drop voor een iets diepere zit? Of zie ik dit verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:24
rolandos582 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:11:
Heb trouwens een vraag mbt sturen. Mijn huidige Supra Speedline 44cm heeft : 120mm drop & 80mm reach. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een ZIPP SL 70 heeft deze : 128mm drop & 70mm reach.

Hij heeft dus 1cm minder reach, dit kun je dan weer opvullen door een andere stem neem ik aan? En 0.8cm drop voor een iets diepere zit? Of zie ik dit verkeerd.
Als je een langere stuurpen gaat gebruiken, komt jouw stuur automagisch ook iets hoger te staan. Houd daar rekening mee. Scheelt niet heeeeeel veel, maar gaat wel omhoog (ga er vanuit dat jouw stuurpen een beetje naar boven wijst zoals de meeste doen).
Door de langere stuurpen, zal de positie van de beugel bijna niets schelen met jouw huidige positie onderin de beugels.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 15-09 22:40
Nette optie zo'n onderdelenbidon, heb sowieso meestal maar 1 bidon mee.

Maar goed, ga net de hond uitlaten, brug open, dikke file in de Brugstraat en ik zie voor me een klassiek Batavus shirt bij de wachtenden. Loop er naar toe en zie een werkelijke smetteloze Batavus Professional in dezelfde kleurstelling als z'n shirt (rood, geel ,blauw). Een blik op ketting en cassette: blinkend schoon, remmerij voor en achter glanzend in het licht. Dus ik geef een compliment. De coureur was rond de vijftig, fit. "Dank je" zei hij, "erfstuk van m'n vader, hij is uit '83 en hij heeft er heel Europa mee door gefietst, Tour de France, alles. Als amateur dan hè". Hij had 'm wel her en der aangepast, Modern stuur met shifters, wel in stijl, nieuwe wielen (wel alu). "Met wat ik hier ingestoken heb, had ik makkelijk een carbon fiets kunnen kopen". We waren het eens dat hij de juiste keuze gemaakt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik drink echt veel, moet dat misschien wat gaan minderen. Gisteren 3 liter (2 bidons van 750ml, 1x bijgevuld) weggehakt, plus 2 glazen horecaflesjes pepsi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@418O2 niets mis mee toch, als je teveel drinkt komt het er wel weer uit via zweet of moet je extra plaspauze inlassen.

Gisteren vertrokken met 1 bidon sportdrank en 1 bidon water.
Onderweg sportdrank bidon bijgevuld met ice tea en blikje cola gedronken.
Later nog beide bidons bijgevuld met water.
En later nog blikje cola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
op zich niets mis mee, maar wel meer dan anderen heb ik het idee. Anderzijds heb ik nog nooit hoeven plassen tijdens het fietsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

Ik heb een drink rugzak, daar zit alles verder ook in (gelletjes, reepjes, bandje, lichters ampul etc.) Het handige is dat je het ook niet steeds hoeft in te pakken. Water in de zak en gaan.

Ik heb ook een oranje vlaggetje boven mijn achterwiel en dumbo oortjes en mijn moeder fietst altijd voor me uit (altijd eerst het bordje van een ander leegeten).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 15:32
Ja klopt @Mrk87 ik kon net bij de trappers maar overstrekte mn knie dan wel. Met de korte seatmast is dat nu prima geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
+ noppenbanden en een rechtstuur neem ik aan!?

(Grapje hé)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46

pro_6or

amateur_60r

mhr-zip schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:29:
[...]

+ noppenbanden en een rechtstuur neem ik aan!?

(Grapje hé)
dropper post, the whole shabam. >:) Ik vind het super handig die rugzak. Heb trouwens ook een bruine bibpants, mag ook niet. Kan alleen nog nergens een lichtgrijze vinden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:00
Extreme makeover: Trek Émonda (ALR 5 2019) edition :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XwWNcZvm.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P51dJ4hm.jpg

Visueel toch direct een enorm verschil. Deze morgen uiteraard ook direct een ritje gemaakt, en vooral op de vlakkere stukken ligt mijn snelheid toch direct wat hoger (trager zou erg zijn natuurlijk :+). Erg tevreden mee. Ook direct maar geswitcht van butyl naar latex + Schwalbe Pro One banden.

Grappige discussie ivm zadeltassen, ik heb de mijne recent ingeruild voor The Pack, hier al vaak voorbij gekomen. Pomphouder die nu nog aan mijn frame hangt moet ik nog even los doen. Maakt alles toch wat cleaner vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvZweden
Mrk87 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Bedankt! En hoeveel cm aan spacers gebruik je onder je stuur?
3cm aan spacers!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Was de emonda dan wel de juiste keus, 3cm spacers en 9cm stuurpen klinkt mij als dat je beter ander frame had kunnen kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvZweden
DDX schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:32:
Was de emonda dan wel de juiste keus, 3cm spacers en 90cm stuurpen klinkt mij als dat je beter ander frame had kunnen kopen ?
Als er een 90cm stuurpen op moet wel inderdaad ;). Zonder gekheid, waarschijnlijk had een ander frame mij beter gepast. Toen ik in de markt was voor een nieuwe fiets had ik mijn zinnen gezet op deze fiets. Er op gereden bij de fietsenzaak en dat paste toen gewoon goed. Heb er 1,5 jaar op gefietst tot dat ik mij echt ging verdiepen in de wereld van het 'goed zitten op de fiets'. Toen de bikefit gedaan en is de fiets aangepast daar aan. Zit nu echt heel fijn op de fiets en kan met plezier lange tochten maken. Voor mij is dat het belangrijkste, rijdt geen wedstrijden oid. Wat ik wel weet nu is dat wanneer ik voor een nieuwe fiets ga, eerst de bikefit en dan de fiets ipv andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Nu online

Fisico

by Fabian

dano_nl schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:07:
[Afbeelding]

In de winter een ideale oplossing want dan heb ik aan een bidon wel genoeg, dan rij ik ook minder ver. Voor de zomer gebruik ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

MrAngry schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:03:
Het is ook echt een bizarre onderneming bij Komoot om een pad als verboden aan te geven. Natuurmonumenten heeft laatst een heel bos hier verboden gemaakt (behalve een mtbverbindingsroute die er al was) en ik wilde dat netjes doorvoeren, maar moest ik met allemaal brondvermelding etc komen.
Zou een foto van het bord met de geslotenverklaring daar niet genoeg 'bron' voor zijn? Veel directer dan dat krijg je het echt niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:42

racoon

mooowwww

Vandaag bij de specialized concept store geweest voor mijn zadel probleem, zadel is iets naar voren gezet en een ander stuurpen erop zodat ik wat rechterop zit en minder ver hoef te strekken

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
418O2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:40:
Ik drink echt veel, moet dat misschien wat gaan minderen. Gisteren 3 liter (2 bidons van 750ml, 1x bijgevuld) weggehakt, plus 2 glazen horecaflesjes pepsi.
Dat is een beste hoop. Hoeveel km rijd je dan? En hoe lang ben je van huis?
Als ik 42km fiets kom ik amper aan een halve bidon. Ik heb dan wel een SiS reepje mee maar ik eet vaak niks op de fiets.

Op een stuk van 55km heb ik een simpele notenreep gegeten maar ook amper gedronken. Eenmaal thuis dan heb ik twee dagen lang de neiging om een hoop zoetigheid naar binnen te werken. Op zich een teken dat ik niet genoeg eet of drink op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
stevens20 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:21:
[...]

Als ik 42km fiets kom ik amper aan een halve bidon. Ik heb dan wel een SiS reepje mee maar ik eet vaak niks op de fiets.

Op een stuk van 55km heb ik een simpele notenreep gegeten maar ook amper gedronken. Eenmaal thuis dan heb ik twee dagen lang de neiging om een hoop zoetigheid naar binnen te werken. Op zich een teken dat ik niet genoeg eet of drink op de fiets.
Dat was donderdag, 104km. Heb wel het idee dat het minder wordt

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 14-05-2021 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
418O2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Dat was donderdag, 104km. Heb wel het idee dat het minder wordt
Dan moet er ook wel wat gegeten en gedronken worden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
stevens20 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Dan moet er ook wel wat gegeten en gedronken worden ja.
En ik plas het er niet uit onderweg en ook na die tijd niet overdreven, dus blijkbaar heb ik het wel nodig. Eet wel steeds minder.

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 14-05-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
stevens20 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:21:
[...]

Vandaag nog 62km, halve fles camelback dus +/- 350 ml. Ik drink ook niet zoveel onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
rolandos582 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Vandaag nog 62km, halve fles camelback dus +/- 350 ml. Ik drink ook niet zoveel onderweg.
Ik ben het ook niet gewend. Hardlopen en hockeyen zijn geen sporten waarbij je veel water drinkt. Vanuit daar ben ik niet gewend om tijdens het sporten te eten.

Nu ben ik inmiddels 14kg afgevallen sinds begin februari, ik wil nog een paar kilo kwijt dus de strijd om calorieën zal nog even nodig zijn. Op niet sport dagen eet ik ongeveer 1500 calorieën, op dagen dat ik fiets redt ik het daar niet mee!!! Ik eet dan twee bakken kwark als ik thuis kom maar wil dan graag nog wat zoets naar binnen werken. Mede daardoor stagneert het afvallen wat vrees ik. Dus daarom opnieuw op zoek naar de juiste balans tussen inname en verbranding op dagen dat ik fiets. Best lastig dus, spieren/conditie opbouwen en vet eraf. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
rolandos582 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Het heeft te maken met conditie en gewenning. Ik ga steeds minder eten en drinken onderweg.

Tot ik in Bedum een broodje gezond bestelde

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkf06xXYRCqxlfchgksmX4HknmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ycHOadZBWLHJNqbXCbh7ML4C.jpg?f=fotoalbum_large

Was goed te nassen hoor, maar meer dan ik verwachtte. Moest even iets rustiger op gang komen daarna

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
stevens20 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:46:
[...]

Nu ben ik inmiddels 14kg afgevallen sinds begin februari, ik wil nog een paar kilo kwijt dus de strijd om calorieën zal nog even nodig zijn.

Hebben jullie nog tips?
Zo te zien weet je het zelf dondersgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Smultie schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:56:
[...]

Zo te zien weet je het zelf dondersgoed :)
Dat gaat zonder sporten. Aan de hand van een boek waarmee ik samen met mijn vriendin al het eten afweeg. Nu met het wielrennen erbij merk ik dat ik vreetbuien krijg en veelal zoet wil.

Ik snap je opmerking maar deze combi krijg ik nog niet onder controle.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
Je hersenen spelen spelletjes met je. Na een inspanning willen ze energie. Hersenen leven op suikers. Zij geven dus commando aan je lijf dat er suiker in moet. Terwijl dat niet direct nodig is. Na 10-15 minuten is die drang vaak weg.
Ik drink een flinke teug water als ik binnen ben. Ga douchen. Tegen de tijd dat ik klaar ben, is de drang weg en kan ik rustig nadenken wat ik nog wil.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nnomiS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 18:06
stevens20 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:59:
[...]

Dat gaat zonder sporten. Aan de hand van een boek waarmee ik samen met mijn vriendin al het eten afweeg. Nu met het wielrennen erbij merk ik dat ik vreetbuien krijg en veelal zoet wil.

Ik snap je opmerking maar deze combi krijg ik nog niet onder controle.
Bij mij werkt de combinatie van fruit met kwark erg goed samen met wat extra water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Nu online

Fisico

by Fabian

Iets met voedingswaarde in je bidon doen, dan pak je eten en drinken tegelijk. Sinds ik dat doe heb ik geen hongerklop meer gehad of bij thuiskomst acute honger en ook geen dorst want ik drink meer. Een deel van je herstel is toch echt goed voor jezelf zorgen tijdens het sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

nnomiS schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:16:
[...]

Bij mij werkt de combinatie van fruit met kwark erg goed samen met wat extra water.
Dat is ook mijn snack na het sporten. Met nog wat muesli erdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
418O2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:48:
[...]

Het heeft te maken met conditie en gewenning. Ik ga steeds minder eten en drinken onderweg.
En toch je verbrand nogsteeds die energie onderweg.
Je zult het dus toch op de een of andere manier moeten aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:59
En zeker als er gelletjes worden gegeten is het (sowieso altijd bij eten) verstandig om er wel wat bij te drinken. Het hypertone spul wat isotoner maken neemt de boel toch net wat vlotter op. Ik eet die troep sowieso nooit en doe het op boterhammen met jam en pindakaas en zouttabletten in de bidon, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik 'eet' ook niet heel vaak een gelletje.
Maar op langere ritten wel als backup bij mij, donderdag toevallig eentje genomen na 250km ofzo om ff snel wat energie te krijgen.
En na 290km nog ff turkse pizza gescoord, ook dat werkt prima als voeding en hoef je ook niet zo lang op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DDX schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:20:
[...]

En toch je verbrand nogsteeds die energie onderweg.
Je zult het dus toch op de een of andere manier moeten aanvullen.
Ja, maar ik at rustig een reep en een banaan op 40km. Als je lichaam geen conditie heeft en de betreffende spieren nog niet ontwikkeld zijn kost het je meer energie natuurlijk.

Ik heb als test wat gels gekocht. Ik neem ze mee en aan het eind van een, voor mij, lange rit kan het wel eens handig zijn. Of als ik voel dat ik mijn eten verkeerd getimed heb om te corrigeren

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 15-05-2021 07:03 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:50
Gisteren voor het eerst de Oude Holleweg beklommen. Met aan matige conditie en ruim 100 kilo was dat geen pretje :P

Vlak voor de klim een reepje eten is ook niet aan te raden, die kwam er bijna uit.

Maar ik heb hem gereden, daar gaat het om. Nu trainen voor een volgende keer.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:20

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Gisteren voor het eerst de rode lus Ronde van Vlaanderen gedaan. 115km vanuit Oudenaarde, met als "hoogtepunten" de Muur van Geraardsbergen met Bosberg direct erna. En na 100km de volledige Kaperij.
Verder in totaal een 15 tal hellingen met nog een tiental niet erkende kleinere "neepjes" in het landschap.
Massa's geluk gehad met het weer. Op 500m voor het einde begon het te druppelen.

Ik ga niet liegen, dit was boven mijn niveau. De muur en Bosberg kort na elkaar hebben mij een mep gegeven waar ik niet meer ben van bekomen voor de rest van de rit. Ik moest dan wel nog 50 km doen erna...
Wat me volledig brak was de Kaperij na 100km. Die laatste 15km was harken, met pijn in de rechterknie. En als afsluiter de Eikenberg. Ik ben blij dat ik niet inkort heb, maar vandaag is het wel een dagje met de cold pack tegen de knie.

Mijn lunch was "iets" minder luxe dan die van @418O2 , potje fastfoodpasta met de meest generische bolognaisesaus ooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:48
GertjanO schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Inderdaad: kijk bijvoorbeeld eens hoe de pro's er bij fietsen als ze zelfstandig aan het trainen zijn: [Afbeelding]

Meer pro als deze dame (Annemiek van Vleuten) kan het bijna niet worden.
Nou ja, pro? De Garmin Varia hangt niet goed, die houdt nu d'r achterwiel in de gaten in plaats van achteropkomend verkeer. De houder waarin je de Varia aan de zadelpen bevestigt moet andersom 8)7 |:( 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gokje; gedaan voor groepsritjes om mensen die erachter fietsen niet te verblinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:48
DDX schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:17:
Gokje; gedaan voor groepsritjes om mensen die erachter fietsen niet te verblinden.
Haal hem er dan van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Hadden ze niet met een firmware een groupride optie toegevoegd, zodat het niet als een malle je maten bestookt met lichtflitsen?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
ElGreco schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:27:
Hadden ze niet met een firmware een groupride optie toegevoegd, zodat het niet als een malle je maten bestookt met lichtflitsen?
Ze hebben een nieuw model die groupride optie heeft, geen firmware update voor oudere model helaas.

Pagina: 1 ... 290 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).