Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 289 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:30
R0y. schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:07:
Reactie van Mantel mtb het retourneren van helmen

[...]

@Mitashi
Dat is in ieder geval goed om te horen! Het is een tijd geleden dat het me is verteld, ik dacht dat het om een Skihelm ging in de winkel zelf, en dat die dus venietigd wordt indien je 'm retourneert.

Leuk om te zien dat er zo'n brede discussie achter weg komt :) Een hele sterke Tegenlicht aflevering hier over: https://www.vpro.nl/progr...20/Op-volle-retouren.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Gisteren is mijn Cube Attain SL 2021 bezorgd.
Daarna meteen opgebouwd met pedalen, computer, bidonhouders etc.
Zoals ik van Cube gewend ben een mooie afwerking op de fiets en de 28mm banden ogen echt een stuk dikker dan de 25mm op mijn vorige fiets.
Qua zithouding voel ik al meteen dat deze geometrie me beter past dan die van mijn Sensa Romagna.
Hopelijk snel mijn eerste ritje maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:29
@kw_nl zou zoals hierboven vermeld eerst je fiets op de grond zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Requiem19 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:25:

Gelijk meegenomen op het weekendje Limburg dus. En het was eigenlijk één groot feest voor m'n vriendin. In vergelijking met de Sensa stuurt het veel fijner en stabieler, remt veel beter (schijfremmen ipv rim brakes), schakelt beter en... gaat veel harder!

Belangrijkste is dat er in ieder geval het hele weekend een flinke smile was en daar gaat het om natuurlijk :).
Prachtige fiets! Grappig, ik heb het omgekeerde gedaan en ben juist van mijn Wilier overgestapt naar een Sensa. Ik reed met 1.80m op een L meen ik, maar tijdens het passen op de GTR was de conclusie dat een M ook zou kunnen, maar dat ik dan in een wat aggresievere houding moest rijden. Dus toen voor comfort gekozen ;) (en minder spacers op het stuur).

Veel plezier ermee!
kw_nl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:05:
Iemand nog tips om pedalen los te krijgen? Ik krijg ze met geen mogelijkheid los… fietsenmaker heeft wel montagevet gebruikt.
Lading WD40 overheen spuiten, 10 minuten wachten, en er dan een steeksleutel opzetten (zo nodig verlengd). Oh ja, en het linkerpedaal heeft dus een omgekeerde draad, dus wel de goeie kant op draaien.

Ik zou oppassen met schoppen, hamers, etc, voor je dingen (Zoals je BB) gaat slopen.

[ Voor 23% gewijzigd door borft op 12-05-2021 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-09 21:14
La1974 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:47:
[...]

Vraag je in de winkel dan ook om korting of verwacht je dat je daar de enige bent die het kledingstuk past?

Het wordt hoog tijd dat de kledingbranche eens gestandaardiseerd wordt. Stel je eens voor dat je je eigen maten exact kent, die in kan voeren in een profiel die je kunt koppelen aan een webshop.

Op basis van je maten krijg je dan gegarandeerd passende kleding. Natuurlijk zal het niet altijd perfect zijn maar je kunt op die manier echt grote stappen maken.

Ik weet dat die initiatieven al bestaan. Je trekt een soort bolletjespak aan en laat je scannnen. Maar echt doorbreken doet dit nog niet. De kledingbranche is wat dat betreft nog echt fossiel met al die verspilling tot gevolg.

Het ontbreekt hier aan een standaard. Dit zou nou iets zijn waar de EU zich druk om moet maken.
Ik bedoelde dan ook niet passen, maar daadwerkelijk 2 weken proberen zoals bijvoorbeeld gebeurd bij de Futurum broeken.

Dat je het echt mag proberen zorgt er denk ik ook voor dat er minder producten ongebruikt in de kast blijven liggen omdat de koop uiteindelijk niet bevalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:29
Nou, mijn crank en pedaal liggen los, gelukkig allemaal netjes los te krijgen.

Vanmiddag komt mijn Dura Ace !!! ;) Power Meter

Wel vreemd dat je een apart sleutel nodig hebt voor die plastic afdichtdop op je as. Nu wil dat ook wel met 2 inbussleutels tegen elkaar, maar dat had wel handiger gekund

[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 12-05-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 17:51
418O2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:12:
Wel vreemd dat je een apart sleutel nodig hebt voor die plastic afdichtdop op je as. Nu wil dat ook wel met 2 inbussleutels tegen elkaar, maar dat had wel handiger gekund
Bedoel je deze:
Afbeeldingslocatie: https://images.internetstores.de/products//18846/02/51f255/Park_Tool_BBT-9_Patronenlagerschl_%5B640x480%5D.jpg?forceSize=true&forceAspectRatio=true&useTrim=true
Kan je ook uw Hollowtech II bottom bracket lagers mee los- en vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die ja. Dat had ook een inbus 8mm kunnen zijn.

Ik had gelukkig net deze gezien dus wist de oplossing

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47
Vandaag mijn Trek Emonda SL5 ophalen. Voor het eerst in mijn leven dat ik een nieuwe racefiets heb gekocht (tot nu toe alleen maar 2e hands). Ook voor het eerst maar eens raceschoenen gekocht met SPD-SL pedalen, tot nu toe altijd SPD gebruikt i.c.m mountainbike schoenen.
Dit is dus ook voor het eerst dat ik in dit topic durf te posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 15:08
418O2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:38:
Als het inbus 8 is zijn er mensen die er een grote sleutel op zetten en hem veel te vast zetten. Die dop hoeft echt niet meer dan vinger vast (1Nm of zo).
Doordat het een specifieke sleutel is wordt al het gereedschap ook zo ontworpen dat je hem niet te vast kan zetten (bij bovenstaande park tool sleutel zit dat deel ook los zodat je niet de arm gebruikt om hem vast te zetten).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
418O2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:38:

Ik had gelukkig net deze gezien dus wist de oplossing

[YouTube: Can You Strip & Rebuild A Bike With Just A Multi Tool?]
Op de achtergrond zie ik bijna alles hangen van Park Tool maar deze simpele tool hebben ze niet 8)7

Als oud-mountainbiker heb ik deze natuurlijk al meer dan 10 jaar in mijn werkkoffer zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Martin Sturm schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:50:
Vandaag mijn Trek Emonda SL5 ophalen. Voor het eerst in mijn leven dat ik een nieuwe racefiets heb gekocht (tot nu toe alleen maar 2e hands). Ook voor het eerst maar eens raceschoenen gekocht met SPD-SL pedalen, tot nu toe altijd SPD gebruikt i.c.m mountainbike schoenen.
Dit is dus ook voor het eerst dat ik in dit topic durf te posten :P
Amaai.. iedereen koopt hier een Trek Emonda :-)

Vorig jaar een Trek Emonda SL7 eTap gekocht, komende van een Cannondale CAAD10, waar ik voordien 10 jaar mee gereden heb. Ondertussen al heel wat kilometers mee gereden, en is echt een comfortabele fiets.. zeker met 28mm bandjes er onder..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
RigolleM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:54:
[...]

Op de achtergrond zie ik bijna alles hangen van Park Tool maar deze simpele tool hebben ze niet 8)7

Als oud-mountainbiker heb ik deze natuurlijk al meer dan 10 jaar in mijn werkkoffer zitten :)
Kijk nog eens naar de titel van het filmpje amice ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RigolleM
418O2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:02:
[...]

Kijk nog eens naar de titel van het filmpje amice ;)
Right! Ben terug wakker |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
GWBoes schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Als het inbus 8 is zijn er mensen die er een grote sleutel op zetten en hem veel te vast zetten. Die dop hoeft echt niet meer dan vinger vast (1Nm of zo).
Doordat het een specifieke sleutel is wordt al het gereedschap ook zo ontworpen dat je hem niet te vast kan zetten (bij bovenstaande park tool sleutel zit dat deel ook los zodat je niet de arm gebruikt om hem vast te zetten).
Fair point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Heeft iemand ervaring met Velosock?

Interessant voor als het dure carbon op de fietsendrager moet. Maar aan de andere kant ook een erg prijzig stukje stof...

Oh... en over fietsendragers gesproken... Ik klem liever geen carbon. Welke drager?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:47
MrBarBarian schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:18:

Interessant voor als het dure carbon op de fietsendrager moet. Maar aan de andere kant ook een erg prijzig stukje stof...

Oh... en over fietsendragers gesproken... Ik klem liever geen carbon. Welke drager?
Een velosock, tja ze verzinnen van alles, mijn geld krijgen ze niet :+

Ik heb de Thule EasyFold XT 2 933 in mijn ogen de best money can buy, klapt klein op superstevig en degelijk. Je hebt er speciale knoppen bij voor carbon fietsen die dan bij bepaalde kracht doorklikt zodat je niet te vast draait deze heb ik overigens niet. Onze 2 carbon fietsen gaan er gewoon op, gewoon niet idioot vast draaien, eerste keren is spannend maar na 5 keer maak je je niet meer zo druk.

[ Voor 10% gewijzigd door djeck op 12-05-2021 10:27 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-09 19:15

Over het algemeen worden dakdragers als voorkeur beschouwd voor carbon fietsen. Als je toch een drager op je trekhaak wilt, zou je kunnen overwegen om een adapter te gebruiken: https://www.futurumshop.n...ame-adapter-982-003.phtml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 09:54
Met die adapter veroorzaak je ook hele rare krachten op je frame, want als je hem vastzet drukt hij de buizen uit elkaar. Lijkt me ook niet helemaal lekker.
Volgens mij kun je de standaard klemmen van een fietsdrager prima gebruiken als je ze niet te vast draait. Klemvast is klemvast. Eventueel extra borgen met een bandje of tiewrap of iets dergelijks zodat de fiets echt niet uit de klem kan glippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
djeck schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Ik heb de Thule EasyFold XT 2 933 in mijn ogen de best money can buy, klapt klein op superstevig en degelijk. Je hebt er speciale knoppen bij voor carbon fietsen die dan bij bepaalde kracht doorklikt zodat je niet te vast draait deze heb ik overigens niet. Onze 2 carbon fietsen gaan er gewoon op, gewoon niet idioot vast draaien, eerste keren is spannend maar na 5 keer maak je je niet meer zo druk.
Ik gebruik een deel van een oude binnenband om de kracht van de klem te beperken. Deze wikkel ik een paar keer om de bovenband van de zitbuis, vervolgens de klem er op en niet idioot vastdraaien.

Helpt ook tegen krassen en gaat trillingen tegen.

Volgens mij kan het op deze manier geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
The__Dude schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Over het algemeen worden dakdragers als voorkeur beschouwd voor carbon fietsen.
True, maar ik heb een auto waar geen dakdragers op kunnen ;)

En ik zit niet zo te wachten op het extra verbruik van de auto door windvangers op het dak. Achter de auto zal niet zoveel uitmaken.

@djeck Tnx!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 22:28
T7D_Sneezy schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:37:
Gisteren is mijn Cube Attain SL 2021 bezorgd.
Daarna meteen opgebouwd met pedalen, computer, bidonhouders etc.
Zoals ik van Cube gewend ben een mooie afwerking op de fiets en de 28mm banden ogen echt een stuk dikker dan de 25mm op mijn vorige fiets.
Qua zithouding voel ik al meteen dat deze geometrie me beter past dan die van mijn Sensa Romagna.
Hopelijk snel mijn eerste ritje maken!
Gefeliciteerd! Zo'n post vraagt natuurlijk om een mooie foto ;)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Op de vraag of er al nieuws was over de nieuwe fiets, was het antwoord geen nieuws. Zowel het frame als de groep zijn nog niet binnen terwijl bij bestellen werd aangegeven dat ze allebei op voorraad waren bij de leverancier van de LBS.

Wel echt balen nu het erop lijkt dat wij straks gewoon Europa in kunnen. Vooral omdat de huidige fiets eigenlijk een net te zwaar verzet heeft om lekker de bergen in te gaan. Ik twijfel nu om de kettingbladen toch maar te vervangen, maar dat is toch ook wel weer een duur geintje. Als het al lukt om de bladen te vinden en de LBS deze er vervolgens op wil zitten.

Dat idee om de fiets zelf terug te fietsen uit de UK is zo gek nog niet.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 11:51
MrBarBarian schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:43:
[...]

.....Achter de auto zal niet zoveel uitmaken......
I beg to differ, allebei is ruk voor je verbruik. Achter zorgt voor hele slechte turbulentie (vandaar het veelvuldig gebruik van achterspoilers op auto's 8) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Fisico schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:58:
Op de vraag of er al nieuws was over de nieuwe fiets, was het antwoord geen nieuws. Zowel het frame als de groep zijn nog niet binnen terwijl bij bestellen werd aangegeven dat ze allebei op voorraad waren bij de leverancier van de LBS.

Wel echt balen nu het erop lijkt dat wij straks gewoon Europa in kunnen. Vooral omdat de huidige fiets eigenlijk een net te zwaar verzet heeft om lekker de bergen in te gaan. Ik twijfel nu om de kettingbladen toch maar te vervangen, maar dat is toch ook wel weer een duur geintje. Als het al lukt om de bladen te vinden en de LBS deze er vervolgens op wil zitten.

Ik was gisteren bij Mantel in Den Bosch om wat montagevet te kopen.... Het leek echt wel alsof er een grote roofoverval was geweest. Her en der stond er nog een fietsje, heel veel lege vakken en haakjes waar normaal onderdelen hangen. Echt gek om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 18:54
djeck schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Ik gebruik dit ding van Thule i.c.m. de easyfold:

https://www.thule.com/nl-...frame-protector-_-1692661

Een band kan natuurlijk ook.

Die knoppen vertrouw ik niet zo, gewoon zelf niet te vast draaien en dan komt het goed.
Ik heb op m'n oude alu frame die knoppen wel eens zo vast mogelijk gedraaid - tot ik het niet meer aandurfde - maar ze hebben nooit doorgeklikt :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Frenz64 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:00:
[...]

(vandaar het veelvuldig gebruik van achterspoilers op auto's 8) )
Die heb ik dan weer wel :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

balen man! kan me voorstellen dat het frustrerend is...vooral als je je oog op een fiets hebt laten vallen kun je niet zo makkelijk zeggen: Ik hoef hem niet meer en ik zoek wel wat anders

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19

Opvallend voor zo'n dure fiets... Je zou zeggen dat ze daar niet zoveel van verkopen omdat het niet de prijs range is van de meeste fietsers. Ik vind zo'n force Etap groep stiekem ook wel mooi in glossy black.... maar ik denk dat ik het niet doe. Welke SRAM groep had jij nou besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian

Bladen wisselen moet toch wel kunnen zonder fietsenmaker? Je zal Shimano hebben. Ik weet niet hoe die bladen vastzitten, maar kan nooit moeilijk zijn (ik vul in dat je voorbladen bedoelt).

Wil ik je best mee helpen...

Communicatie en fietsenmakers ;) Hebben we het al vaker over gehad!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf wacht ik al sinds Oktober vorig jaar op een carbon frame van Workswell. Ze waren heel communicatief toen ik nog aan het belissen was ervoor te gaan, maar eenmaal aangekocht werd het steeds minder en minder. Gelukkig reageren ze wel gewoon op mijn mailtjes, maar het is wel echt de ene smoes na de andere.

Snap dat door alle problematiek het wat langer kan duren allemaal, maar ben er dan ook gewoon eerlijk over. Misschien is het een cultuurdingetje.

Maar ach, geduld is een schone zaak.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:03:

balen man! kan me voorstellen dat het frustrerend is...vooral als je je oog op een fiets hebt laten vallen kun je niet zo makkelijk zeggen: Ik hoef hem niet meer en ik zoek wel wat anders
Nou zou dat nog best een optie zijn. Ik maak niet voor niets een shortlist, maar daar wordt het niet goedkoper van (Willier en BMC zijn wat duurder) en is het de vraag wanneer je dan een fiets hebt.
rolandos582 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:05:
Opvallend voor zo'n dure fiets... Je zou zeggen dat ze daar niet zoveel van verkopen omdat het niet de prijs range is van de meeste fietsers. Ik vind zo'n force Etap groep stiekem ook wel mooi in glossy black.... maar ik denk dat ik het niet doe. Welke SRAM groep had jij nou besteld?
Ja echt geen idee. Ik zie op insta wel fietsen uitgeleverd worden, maar dat geeft geen beeld bij hoeveel er nu echt worden verkocht en hoe het met de voorraad zit. Ik was er in Nederland rap bij toen de bikefittings etc weer mochten en hij heeft er in die week drie verkocht, dus wellicht is het voorraadsysteem van Factor ook niet helemaal top. Maar goed dat is geen reden waarom de groep er nog niet is. Dat wordt een Red AXS Etap. Minder mooi van Campy en nieuwer dan de huidige Dura Ace.
MrBarBarian schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:07:
Bladen wisselen moet toch wel kunnen zonder fietsenmaker? Je zal Shimano hebben. Ik weet niet hoe die bladen vastzitten, maar kan nooit moeilijk zijn (ik vul in dat je voorbladen bedoelt).

Wil ik je best mee helpen...

Communicatie en fietsenmakers ;) Hebben we het al vaker over gehad!
Inderdaad de voorbladen, ik zou van 52-36 naar 50-34 gaan bij Shimano. Ik ben echt totaal niet handig en heb ook niet het juiste gereedschap. Mijzelf kennende eindig ik dan met een half werkend geheel en dan ben ik nog verder van huis. Van wat ik op YouTube zag moet de hele as eruit en daar heb ik niet zo'n zin in.

Tja communicatie. Ik vond een eenregelige reactie wel heel karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
[...]

I beg to differ, allebei is ruk voor je verbruik. Achter zorgt voor hele slechte turbulentie (vandaar het veelvuldig gebruik van achterspoilers op auto's 8) )
Mijn ervaring is dat verbuik met fiets op de achterdrager nauwelijks merkbaar toeneemt.

Meerdere keren naar Frankrijk met Peugeot 308SW HDI. Volledige belading, 2 volwassenen, 3 pubers, 130km/h op de cruise, airco aan en nog steeds een verbruik van 1:19. Niet merkbaar onzuiniger dan anders.

Fiets op de auto gaat echt veel meer drag opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Yakolev schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:40:

Snap dat door alle problematiek het wat langer kan duren allemaal, maar ben er dan ook gewoon eerlijk over. Misschien is het een cultuurdingetje.

Maar ach, geduld is een schone zaak.
Precies, zeg gewoon dat het voorraadbeheersysteem ruk is en dat Factor loop de klooien met leveringen en voorvorken. Het kan best in deze tijden dat je net mis gegrepen hebt, maar het geeft mij vooral het gevoel dat er niet echt werk van gemaakt wordt.

Tja geduld is niet mijn best ontwikkelde eigenschap.Ik vind twee maanden al lang. Als hij gelijk had gezegd het wordt september dan had ik er ook anders naar gekeken dan nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

ik hou wel van eerlijke communicatie van mijn LBS...ik heb er maandag een gravelbike besteld voor mijn vriendin, de levertijd is een aantal weken als het goed is maar hij zegt er ook eerlijk bij: mocht je hem ergens anders eerder kunnen krijgen dan koop hem aub daar want ze zeggen vaker tegen mij een aantal weken en dan word het een aantal maanden.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Fisico schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Nou zou dat nog best een optie zijn. Ik maak niet voor niets een shortlist, maar daar wordt het niet goedkoper van (Willier en BMC zijn wat duurder) en is het de vraag wanneer je dan een fiets hebt.
Willier kom je dan uit bij de Filante als vergelijkbare fiets of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47
RigolleM schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:01:
[...]

Amaai.. iedereen koopt hier een Trek Emonda :-)

Vorig jaar een Trek Emonda SL7 eTap gekocht, komende van een Cannondale CAAD10, waar ik voordien 10 jaar mee gereden heb. Ondertussen al heel wat kilometers mee gereden, en is echt een comfortabele fiets.. zeker met 28mm bandjes er onder..
Ik wilde eigenlijk een Domane, maar die zijn echt nauwelijks leverbaar. De snelst leverbare (die ook een framemaat heeft die voor mij werkt) zou ergens in December zijn... aangezien ik vooral in de zomer fiets en mijn huidige racefiets wel echt aan het einde van zijn levensloop is, was dat niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:47
Martin Sturm schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Ik wilde eigenlijk een Domane, maar die zijn echt nauwelijks leverbaar. De snelst leverbare (die ook een framemaat heeft die voor mij werkt) zou ergens in December zijn... aangezien ik vooral in de zomer fiets en mijn huidige racefiets wel echt aan het einde van zijn levensloop is, was dat niet echt een optie.
Ik had geluk met mijn Domane (AL5). Besteld en dag later in huis. Nu al aardig wat kilometers opgereden, verhard en onverhard. En nog steeds blij met 32mm banden, tot mijn grote verbazing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Nutterd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Willier kom je dan uit bij de Filante als vergelijkbare fiets of?
Ja dat zou dan wel een vergelijkbare fiets zijn. Deels aero en deels klimfiets, de ideale combinatie wat mij betreft. Maar die zit dan wel aan de verkeerde kant van de 10k en dat geldt voor een Teammachine van BMC ook. Nummer vier op de lijst is de Canyon Aeroad maar dat gaat ook nog wel even duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Martin Sturm schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:10:
[...]

Ligt een beetje aan welk model en maat je zoekt, maar Hopmans in Bergen op zoom heeft nog eea staan. Daar komt mijn SL5 en de AL5 van mijn vrouw ook vandaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 08:10

Kluus

Gang is alles

Salteh schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:02:
[...]

Ik gebruik dit ding van Thule i.c.m. de easyfold:

https://www.thule.com/nl-...frame-protector-_-1692661

Een band kan natuurlijk ook.

Die knoppen vertrouw ik niet zo, gewoon zelf niet te vast draaien en dan komt het goed.
Ik heb op m'n oude alu frame die knoppen wel eens zo vast mogelijk gedraaid - tot ik het niet meer aandurfde - maar ze hebben nooit doorgeklikt :)
Dat ding gebruik ik ook. Daarnaast heb ik ook zo'n knop en ik heb hem ook eens door gedraaid tot de klik op een aluminium frame. Zo ver draai ik hem ook nooit door op carbon inderdaad (en ergens anders ook niet trouwens). Zegt ook wel iets over de werkelijke kracht van carbon denk ik, er wordt vaak krampachtig over gedaan maar Thule vind kennelijk dat het alsnog zó hard aangedraaid kan worden.

Hier gaat de carbon racer dus ook al een aantal jaar mee op vakantie naar zuid frankrijk achterop de auto en nooit problemen gehad. Gewoon vast = vast, dan is er niets aan de hand. Even borgen met een bandje zoals @nomar109 zegt doe ik ook, voor de zekerheid.

Ook van verbruik weinig last, vroeger heb ik de fiets ook nog wel eens op het dak gehad, maar daar leed het veel meer mee (alleen al aan de insecten die je er weer af kan schuren wanneer je op je locatie aankomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 09:54
Op het dak vind ik niks. Het veroorzaakt windgeruis en inderdaad veel insecten (hoewel dat de laatste jaren beduidend minder is dan vroeger omdat we al het leven uit onze onze tuinen en platteland naar de #%$# spuiten met roundup --maar dat is heel ander topic).
Maar erger nog: ik heb een keer gehad dat een fiets (gewone zware stadsfiets) op het dak deels losraakte en schuin ging hangen. Ik had het niet in de gaten, ik werd er door medeweggebruikers op gewezen. Stond ik daar op de vluchtstrook die fiets vast te sjorren. Nee, liever gewoon op de fietsdrager achter de auto; dan kan ik de fiets(en) gewoon blijven zien en weet ik dat alles ok is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
nomar109 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:15:
Op het dak vind ik niks. Het veroorzaakt windgeruis en inderdaad veel insecten
Ik weet niet of je de achterkant van de gemiddelde auto hebt gezien? Dat blinkt niet bepaald uit in het schoon blijven. En aangezien de insecten inderdaad een uitstervend ras is, blijft de fiets bovenop schoner, is mijn ervaring.

Daarnaast, heb ik de laatste 5 van de 6 ritten door Duitsland een ongeluk mogen aanschouwen waarbij iemand achterop een auto klapte met fietsen op de drager. Er was geen fiets meer te herkennen in de massa onderdelen op het wegdek.

Bij mij gaan ze dus bovenop. Auto naar de kloten is een ding, maar de fiets? No way :)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Ik heb een tijdje terug gehad dat toen ik terugkwam van een ritje op de gravel dat ik in 1 keer een geluid hoorde en mijn fiets niet meer zag door de achterruit. Die was uit de klem geschoten, maar gelukkig zaten de wielen nog vast in die aantrekdingen. Dat werd even stoppen op de vluchtstrook en de fiets weer vastzetten. Sindsdien vind ik het altijd wel een beetje spannend als er veel wind staat en de fiets heen en weer staat te schudden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
[...]

Mwah, met 2 fietsen op het dak zit ik op de snelweg op 10l/100k, met 2 fietsen erachter zit ik op 8, dat is nauwelijks hoger dan het normale verbruik. Dit zal uiteraard niet voor alle auto's gelden. Achterop de auto heeft fijn voorkeur, want:
- minder verbruik
- je hoeft je fiets niet boven je hoofd te tillen (dit boeit overigens niet heel veel voor racefietsen)
- je fiets blijft schoner, op het dak zit ie na een rit onder de roadkill ;)

Ik heb een Spinder, en die kan ik op de zadelpen klemmen (op mijn fiets een van de weinig aluminium onderdelen). Dat doe ik al sinds jaar en dag, en nog nooit problemen mee ervaren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:54
Wat een vreemde discussie. Fietsen gaan natuurlijk gewoon ín de auto... :+

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MrBarBarian
GerbenBK schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:53:
Daar ben ik het mee eens!

Ik loop alleen tegen twee dingen aan:
1. er zijn vrij weinig 'kinderdragers' voor op de trekhaak tekoop
2. Naarmate die koters groter worden gaan ze steeds meer weerstand geven tegen dat touwtje om de trekhaak en hun enkels

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 07:47
GerbenBK schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:53:
Zeker een vreemde discussie. Auto laat je staan en je gaat fietsen. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 20-09 22:12
@MrBarBarian En je vrouw/vriendin alvast met haar koffer met de trein vooruit sturen is zeker geen optie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBarBarian
EdwinW schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:04:
@MrBarBarian En je vrouw/vriendin alvast met haar koffer met de trein vooruit sturen is zeker geen optie?
Ik heb een frunk ;)

Het lijkt er toch van de gaan komen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3E_yJdBtuMYZjIawW2aLRrH1n4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhdTS4RUyrndZpP5TvXn8W9U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door MrBarBarian op 12-05-2021 15:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:54
MrBarBarian schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:14:
[...]

Ik heb een frunk ;)

[Afbeelding]
Nice! Waar is dit? Ik ben nog in de markt voor zo'n LS daar achteraan.

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

GerbenBK schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:20:
[...]

Nice! Waar is dit? Ik ben nog in de markt voor zo'n LS daar achteraan.
Koppel in Amersfoort is dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:14:
[...]

Ik heb een frunk ;)

[Afbeelding]
Dat is toch niet jouw fiets? Compleet en al? :X
Mitashi schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:33:
De Onlanden is inderdaad een goede! Volgens mij heb ik daar vaker wielrenners dit rondje zien maken:
[Afbeelding]

(8,8km volgens Google Maps)
Vandaag maar eens aan moeten geloven, 1e FTP ooit. De 20 minuten versie, dit rondje gedaan. 2 bochtjes toch wel even 3 seconden stil maar de rest kan full speed. 322W gemiddeld vermogen. Maar daar zit echt nog wel rek in want heel gesloopt was ik niet... Je moet ergens beginnen O-)

Iemand nog tips om die info een beetje te analyseren etc? Welke tools? Intervals.icu of?

[ Voor 46% gewijzigd door rolandos582 op 12-05-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11

Op een fietsendrager zou ik liever geen windvanger om mijn fiets doen.

Maar ik zoek wel zo'n soort sok, maar dan voor een iets normalere prijs. Bij onze Chinese vrienden kost zo'n sok 10% van die velosock. Nu zoek ik geen chinees, maar 250 euro 8)7

Iemand hier ervaring mee?
Ik weet dat je geen dakdrager op je auto kan, maar ik vind het vast-maak systeem van deze drager wel mooi. Ik wil zo'n drager, en die maak ik dan vast op de aanhanger (alleen nog ff een goede marktplaats deal scoren). Hoe ik het ga doen met drager achter de auto, weet ik ook nog niet.

Afbeeldingslocatie: https://cdn1.static-tgdp.com/ui/productimages/approved/std.lang.all/75/25/887525_sized_1800x1200_rev_1.jpg
EdwinW schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:04:
Dat heb ik wel eens gedaan met het vliegtuig. Is al 10 jaar geleden ofzo. Gingen we met 5 volwassenen op vakantie, maar dat ging lastig met 1 auto en alle spullen mee. Is mijn vrouw en nog iemand op het vliegtuig gestapt, beviel goed.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:46:
[...]

Dat is toch niet jouw fiets? Compleet en al? :X

[...]

Vandaag maar eens aan moeten geloven, 1e FTP ooit. De 20 minuten versie, dit rondje gedaan. 2 bochtjes toch wel even 3 seconden stil maar de rest kan full speed. 322W gemiddeld vermogen. Maar daar zit echt nog wel rek in want heel gesloopt was ik niet... Je moet ergens beginnen O-)

Iemand nog tips om die info een beetje te analyseren etc? Welke tools? Intervals.icu of?
Hoeveel watt per kg was dat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:01:
[...]

Hoeveel watt per kg was dat O-)
3.6 voor mij.... Zo spannend is dat nog niet maar ruimte voor verbetering :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:02:
[...]

3.6 voor mij.... Zo spannend is dat nog niet maar ruimte voor verbetering :/
Dan moet je met jouw lengte ook niet zoveel lager denk ik.

PS: kunnen jullie deze komoot link zien? Ik zie hem niet terug als ik een route wil plannen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:06:
[...]

Dan moet je met jouw lengte ook niet zoveel lager denk ik.

PS: kunnen jullie deze komoot link zien? Ik zie hem niet terug als ik een route wil plannen namelijk.
Muahh 1,96 en 90kg atm. 85kg moet ook wel lukken. En nog wat meer gas erbij. In theorie is 85kg met 340 FTP en dus 4.0/KG ook wel mogelijk als ik kijk naar vandaag.

Ja watertappunt is zichtbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3IDN8CcoKhYbi9u4jJ7saZp_6I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P4bx4AP4VIqgpFwr4O8pW3pV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:09:
[...]

Muahh 1,96 en 90kg atm. 85kg moet ook wel lukken. En nog wat meer gas erbij. In theorie is 85kg met 340 FTP en dus 4.0/KG ook wel mogelijk als ik kijk naar vandaag.
Ik heb ook wel eens op 75 kg gezeten met 1,83. Dat was bij mij achteraf net over het randje, en koste gewoon snelheid (ik at gewoon niet genoeg). Dus zonder goede begeleiding kan je beter paar kg er boven zitten dan net op het randje (is mijn mening).
Ja watertappunt is zichtbaar
[Afbeelding]
Zie je hem ook als je een route wil plannen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mhr-zip schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:14:

[...]

Zie je hem ook als je een route wil plannen?
Ik zie hem niet.

Fijn rondje heb je gereden @rolandos582 . Ik zoek hier in de buurt van Rotterdam eigenlijk ook nog zoiets. Vooralsnog is het beste de Willem Alexander roeibaan, maar daar heb je wat scherpere bochten waardoor je net niet lekker een FTP test kan doen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IXWpEK-NrAREdrNjwNvu9h0O3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/whumZOAErgOpZrOyH2Nqjx8H.jpg?f=fotoalbum_large

❤️

Net even de powermeter getest. Hij werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Pimorez schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:50:
[...]

Ik zie hem niet.

Fijn rondje heb je gereden @rolandos582 . Ik zoek hier in de buurt van Rotterdam eigenlijk ook nog zoiets. Vooralsnog is het beste de Willem Alexander roeibaan, maar daar heb je wat scherpere bochten waardoor je net niet lekker een FTP test kan doen.
Ja ik zat daar ook wel een tijdje mee. Je hebt ook wel een lang recht stuk maar die is nu onder construction en ook wel wat verder van de stad af. Dat is ook niet ideaal. Deze is eigenlijk wel erg goed, afgezien van soms auto's en veel fietsers. Bochten zijn op snelheid (40-45km/u) ook goed te doen, alleen even kort benen stil in 2 bochten zie ik als voldoende. Dit is voor herhaling vatbaar! En als je ook dit weer hebt, is dat helemaal prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@rolandos582 Golden Cheetah misschien (FIT bestand importeren)

@mhr-zip In de Komoot app is deze niet te zien. Ik weet ook niet of er iets van een vertraging is met het publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-09 14:08
Vraagje over zadels.

TLDR: diep zitten, brede zitbotjes, slapende zak, welk zadel?

Ik zit graag nogal 'diep' op de fiets. Dat gaat voor vrijwel m'n hele lijf helemaal goed, maar na een kwartier in de beugels gaan de edele delen slapen. Dat is niet helemaal de bedoeling.

Ik rijd op dit moment met een Fizik arione R1 open, deze: https://road.cc/content/r...ione-r1-versus-evo-saddle . Mijn eerste gevoel zegt dat dit zadel aan de voorkant te smal is en dat de opening niet groot genoeg is.

Ik heb ook nogal brede zitbotjes (+147mm), maar heb op dit zadel geen last van zadelpijn. Ik schommel niet tijdens het fietsen en ben lenig (kan de hele hand op de grond zetten als ik voorover buk). Het gaat echt alleen om het slapende gevoel.

Mijn oplossing zou zijn om een Pro Stealth te bestellen. Zoiets als deze: https://www.mantel.com/pr...qaxwXr2LuI6BoCvVsQAvD_BwE

Nu kan ik die gewoon bestellen en 30 dagen testen, maar ik ben ook even benieuwd naar de ervaring hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Mr. Stom ik heb dat zadel er nu drie ritten op en mijn testikels zijn er zeer tevreden mee. Ik hang niet veel in de beugels, maar als ik dat doe heb ik niet het idee dat er wat wringt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 07:33

User

S3

Mr. Stom schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:19:
Vraagje over zadels.

TLDR: diep zitten, brede zitbotjes, slapende zak, welk zadel?

Ik zit graag nogal 'diep' op de fiets. Dat gaat voor vrijwel m'n hele lijf helemaal goed, maar na een kwartier in de beugels gaan de edele delen slapen. Dat is niet helemaal de bedoeling.

Ik rijd op dit moment met een Fizik arione R1 open, deze: https://road.cc/content/r...ione-r1-versus-evo-saddle . Mijn eerste gevoel zegt dat dit zadel aan de voorkant te smal is en dat de opening niet groot genoeg is.

Ik heb ook nogal brede zitbotjes (+147mm), maar heb op dit zadel geen last van zadelpijn. Ik schommel niet tijdens het fietsen en ben lenig (kan de hele hand op de grond zetten als ik voorover buk). Het gaat echt alleen om het slapende gevoel.

Mijn oplossing zou zijn om een Pro Stealth te bestellen. Zoiets als deze: https://www.mantel.com/pr...qaxwXr2LuI6BoCvVsQAvD_BwE

Nu kan ik die gewoon bestellen en 30 dagen testen, maar ik ben ook even benieuwd naar de ervaring hier.
Ik heb de Antares R1 Versus Evo gehad, kreeg ook last van m'n zak. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een Selle Italia SP-01 Superflow, waar ik erg tevreden over ben. @Grin heeft er ook een voor zover ik weet.
Ik heb alleen wel smallere zitbotjes en ben minder lenig (kom net met mn handen mn knieën voorbij :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 13:57
@User Hoe "kom je uit" bij dat bepaald zadel? Er is namelijk zo gigantisch veel keuze, veruit de "ergste" component om een keuze te maken :9

Via een bikefit? Of een container zadels besteld van een webshop en vervolgens vergeleken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 16-09 18:14
@Mr. Stom Rijd zelf al zo'n 3k km's op een Bontrager Aeolus zadel en bevalt prima. Zeker voor de prijs de moeite waard.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 418O2
SanderH_ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:00:
@User Hoe "kom je uit" bij dat bepaald zadel? Er is namelijk zo gigantisch veel keuze, veruit de "ergste" component om een keuze te maken :9

Via een bikefit? Of een container zadels besteld van een webshop en vervolgens vergeleken? :+
Niet doen hoor, die gooien ze weg als je ze terugstuurt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderH_
418O2 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Niet doen hoor, die gooien ze weg als je ze terugstuurt
Wou hem zelf niet maken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
@Mr. Stom

Misschien niet wat je wil horen en het is altijd makkelijker om het materiaal de schuld te geven..

Naar hoe lenig ben je? Diepe zit betekent dat je heupen de nodige flexibiliteit moeten hebben. En hoe zit het met je rug? Sterk?

Zak je niet gewoon inelkaar waardoor de zut op je zadel klem komt te zitten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 07:33

User

S3

SanderH_ schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:00:

Stiekem wel een beetje gekeken of ik um mooi vond. Maar vooral ook gekeken naar een zadel met een zo groot mogelijke uitsparing. :+ Dan kom je al snel uit op een Selle Italia Superflow. En dan gewoon op hun site zo'n selectietooltje doorlopen. :)

Je hebt ook nog van die ISM zadels, maar ik heb geen flauw idee of die ook daadwerkelijk werken zoals geadverteerd.

Zadels is gewoon een persoonlijk ding, maar je moet ergens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:21
Mistraller schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 01:56:
@kw_nl Beetje verwarmen wil soms helpen.
[Knip]
Wellicht momentsleutel van de auto, met een verloop dopje?
Verwarmen is altijd goed. Verwarmen en koelen, paar keer afwisselen.
Momentsleutel is niet zo'n goed idee....als je tenminste een momentsleutel met instelling bedoeld. Dat soort gereedschap is niet bedoeld voor het los- of vastzetten van verbindingen, alleen voor het testen of een schroef verbinding op het juiste aanhaalmoment gezet is. Een momentsleutel gebruiken om extra kracht te zetten is heel onverstandig omdat je de veer teveel belast en de karakteristiek verloopt.
User schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:09:
[...]
Stiekem wel een beetje gekeken of ik um mooi vond. Maar vooral ook gekeken naar een zadel met een zo groot mogelijke uitsparing. :+ Dan kom je al snel uit op een Selle Italia Superflow. En dan gewoon op hun site zo'n selectietooltje doorlopen. :)

Je hebt ook nog van die ISM zadels, maar ik heb geen flauw idee of die ook daadwerkelijk werken zoals geadverteerd.

Zadels is gewoon een persoonlijk ding, maar je moet ergens beginnen.
ISM +1
Op gravel en road heb ik een ISM zadel. Zit geweldig goed, voor mij beste zadel ooit. Kun je in diverse zachtheid graden kopen en je kunt ze met proeftijd kopen. Bevalt het niet, dan retour om te ruilen of geld terug.

[ Voor 35% gewijzigd door Ramon 73 op 12-05-2021 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
EdwinW schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:06:
@mhr-zip In de Komoot app is deze niet te zien. Ik weet ook niet of er iets van een vertraging is met het publiceren.
Vorige jaar heb ik een weg aangegeven dat je daar niet mag fietsen. Daar hebben ze nog niks mee gedaan iig. Dus ik weet niet hoelang ze nodig hebben om iets te verwerken....
Komoot blijft dus de routes gewoon aangeven over een gevaarlijke weg (dat is niet bij onderstaand bord, maar na de rotonde kom je op een 80 weg). En omdat iedereen daar fietst, is het een populair stukje en gaat komoot daar juist weer langs sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57T1KYeUvs-uOZwTsWKaP9x2nTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwJqQxy61esydf000w6Fqute.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 12-05-2021 20:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:45
Het is ook echt een bizarre onderneming bij Komoot om een pad als verboden aan te geven. Natuurmonumenten heeft laatst een heel bos hier verboden gemaakt (behalve een mtbverbindingsroute die er al was) en ik wilde dat netjes doorvoeren, maar moest ik met allemaal brondvermelding etc komen. Natuurmomnumenten doet daar niet aan, want je mocht er waarschijnlijk uberhaupt al niet komen, alleen nu is het heel duidelijk aangegeven. Echt succes komoot, als het zo lastig blijft sterf dan maar lekker door je venture capital heen. (verder mooie app, daar niet van)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MrAngry schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:03:
sterf dan maar lekker door je venture capital heen.
Inderdaad en sorry voor het woord lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@mhr-zip Hoe heb je die wijziging doorgegeven? Zover ik weet maken ze gebruik van de informatie van OpenStreetMap. Als je inlogt op die website heb je de mogelijkheid wijzigingen aan te dragen. Het probleem ligt dan ook bij OSM: https://support.komoot.co...t-map-using-OpenStreetMap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
EdwinW schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 21:44:
@mhr-zip Hoe heb je die wijziging doorgegeven?
Als je een route tekent, kan je op een weg klikken en dan route probleem aangeven. Dan vul ik in: fietsen niet toegestaan.

Heel gek natuurlijk dat ik het op deze manier doet natuurlijk.
Zover ik weet maken ze gebruik van de informatie van OpenStreetMap. Als je inlogt op die website heb je de mogelijkheid wijzigingen aan te dragen. Het probleem ligt dan ook bij OSM: https://support.komoot.co...t-map-using-OpenStreetMap
Thx. Doe het meer om de community te helpen dan dat :r Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:45
Ja, klopt, maar laten we nou niet doen alsof het makkelijk is om wijzigingen in openstreetmap door te geven, dat is ook een soort wikipedia met z'n eigen community en taaltje. Bovendien synced komoot daar niet voortdurend op door, dat duurt langer. Doorgeven op komoot zou makkelijk moeten zijn, juist voor een app waar je zo makkelijk highlights kan aangeven. En ik snap dat je je wil wapenen tegen militante wandelaars, maar dat kan natuurlijk makkelijk op andere manieren, bijvoorbeeld 30 activiteiten in het genre waarvan je een weg probeert te blokkeren of iets dergelijks.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:36
Vandaag hetzelfde rondje gefietst als vorige maand. Qua snelheid niet veel omhoog gegaan, van 26,4naar 27,1. Wel de gemiddelde hartslag 11 slagen lager. Dit is een rondje van 42km waarbij ik de posbank op fiets.

Ik heb overigens onderstaande beauty gekregen. Het is de oude fiets van mijn 31jaar geleden overleden vader. Ik ga eens kijken of dit nog de weg op te krijgen is. Ookal is hij voor mij te klein.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jsjct8Xsxm1-2s1Pe1AqSbGf9Rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8SnGqz3fB4RYqzjLdkD1SXo6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door stevens20 op 12-05-2021 23:03 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
MrAngry schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 22:30:
Ja, klopt, maar laten we nou niet doen alsof het makkelijk is om wijzigingen in openstreetmap door te geven, dat is ook een soort wikipedia met z'n eigen community en taaltje.
Ik heb gelijk al 3 terechtwijzingen, maar gaat goedkomen volgens mij.
Bovendien synced komoot daar niet voortdurend op door, dat duurt langer. Doorgeven op komoot zou makkelijk moeten zijn, juist voor een app waar je zo makkelijk highlights kan aangeven. En ik snap dat je je wil wapenen tegen militante wandelaars, maar dat kan natuurlijk makkelijk op andere manieren, bijvoorbeeld 30 activiteiten in het genre waarvan je een weg probeert te blokkeren of iets dergelijks.
Ben het wel met je eens, maar ik ben ook wel van "first-time-right". Dus het moet bij de bron goed staan (dat is openstreetmap in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:36
Foutje. Deze kan weg

[ Voor 95% gewijzigd door stevens20 op 12-05-2021 23:04 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
Dank allen voor de tips! Ik heb een aantal zadels besteld en ga die eens proberen. De hoogovens gaan overuren draaien komende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-08 21:19
Mr. Stom schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:17:
Dank allen voor de tips! Ik heb een aantal zadels besteld en ga die eens proberen. De hoogovens gaan overuren draaien komende maand.
Ik heb niet helemaal meegelezen dus wellicht een nutteloze reactie, maar heb je wel een goede fietsbroek?

Zelf in het bezit van een Castelli conpetizione broek en nooit klachten. Ik merk wel dat als ik mijn zadel op te hoog heb dat ik niet lekker op mijn zitbotjes zit. Voor mij is het nu dan ook binnenbeenlengte x0,883 een dan ongeveer 1cm eraf halen het fijnst qua gevoel.

Zo zit ik op 75cm van hart crank tot bovenkant zadel. Gemeten in de lengte van de zitbuis. (Lengte 1,80, binnenbeenlengte 86cm dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Als ik 'even' zou willen testen of het doortrappen bij veel kracht misschien door m'n ketting komt, is het dan handig een ketting met missing link te nemen om hem evt. later (als dit het probleem niet op lost en ie toch naar de fietsenmaker mag, voor mogelijk wat extra vervangingen) nogmaals te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Japie Gijs schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:42:
Als ik 'even' zou willen testen of het doortrappen bij veel kracht misschien door m'n ketting komt, is het dan handig een ketting met missing link te nemen om hem evt. later (als dit het probleem niet op lost en ie toch naar de fietsenmaker mag, voor mogelijk wat extra vervangingen) nogmaals te kunnen gebruiken?
Je kan visueel wel redelijk vaststellen of je tandwielen af zijn? Als het aan je ketting zou liggen, zou het ook in alle versnellingen zo moeten zijn. Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:21
Japie Gijs schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:42:
Missing link mag open en dicht, diverse keren.
Maar als het niet de ketting is, en de FM moet cassette vervangen dan is nieuwe ketting ook verstandig. Dus mag sws erop blijven.
Overslaan is meestal versleten cassette.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ramon 73 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:41:
[...]

Missing link mag open en dicht, diverse keren.
Dat is zeker niet in alle gevallen waar.
Sterker nog: de meeste Missing Links zijn voor eenmalig gebruik.
Persoonlijk denk ik dat je ze prima meerdere malen kunt gebruiken, en er zijn ook legio verhalen van mensen die dat zonder problemen gedaan hebben en nog steeds doen, maar de fabrikant geeft aan dat het in veel gevallen toch écht voor eenmalig gebruik is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Smultie schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:54:
[...]

Persoonlijk denk ik dat je ze prima meerdere malen kunt gebruiken, en er zijn ook legio verhalen van mensen die dat zonder problemen gedaan hebben en nog steeds doen, maar de fabrikant geeft aan dat het in veel gevallen toch écht voor eenmalig gebruik is gemaakt.
En daarom dus de wipperman! https://www.bike-discount...9-10-11-speed-link-617163

Mag je zo vaak als je maar wilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:23

MJV

Smultie schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 08:54:
[...]

Ik gebruik ze ook vaak meermaals. De disclaimer is ook met name dat je ze weg moet gooien als je ook de ketting vervangt, anders is de betrouwbaarheid niet meer te garanderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
The saddle saga continues...

Huidige zadel eraf en de oorzaak gevonden: in het midden van het zadel zit een kleine scheur die ervoor zorgt dat het zadel deels 'inzakt' en een halfpipe wordt. Dat veroorzaakt de plotselinge slaapzakken.

Ik zit nu naar de zon te staren en te hopen dat de PostNL bezorger hier op tijd is.... Helaas geen N+1...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SanderH_
Druilerige namiddag vol regen, dus dan maar wat nieuw speelgoed installeren.

Na een heuse zoektocht en enkele tips van @rolandos582 (waarvoor dank _/-\o_) uiteindelijk toch een setje Dura Ace remschijven kunnen bemachtigen. Bij deze een korte fotoreportage :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q5WVGUks.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DOU92nGs.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4spIQVws.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HYiFX8Ps.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a5D0YScs.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0TfQMQVs.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 418O2
Druilerige namiddag? Waar woon je? Hier is het heerlijk.

Ik kom net terug van een rit van 104km. Tot een km of 40 geholpen door een vriend, de rest zelf. Mijlpaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
418O2 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:45:
Druilerige namiddag? Waar woon je? Hier is het heerlijk.

Ik kom net terug van een rit van 104km. Tot een km of 40 geholpen door een vriend, de rest zelf. Mijlpaal!
:)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:44
Voor mijn nieuwe fiets zoek ik pedalen zonder kliksysteem, dus platte pedalen. Nu blijken er aardig wat platte pedalen te zijn, maar dat zijn MTB-pedalen.
Is er een nadeel in het gebruik van MTB-pedalen op een racefiets? Behalve dan dat het niet velominati is. Kun je deze pedalen met gewone sportschoenen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 19:58
nogeeninlog schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:43:
Voor mijn nieuwe fiets zoek ik pedalen zonder kliksysteem, dus platte pedalen. Nu blijken er aardig wat platte pedalen te zijn, maar dat zijn MTB-pedalen.
Is er een nadeel in het gebruik van MTB-pedalen op een racefiets? Behalve dan dat het niet velominati is. Kun je deze pedalen met gewone sportschoenen gebruiken?
Op zich werkt elk pedaal. Wat ik belangrijk vind bij platte pedalen is dat ze pinnen hebben in plaats van rubberen strips als anti-slip, en liefst een zo groot mogelijk oppervlak in de lengte zodat je schoen minder buigt. Voor mijn touring fiets ben ik voor MKS Allways gegaan. Ben daar nog steeds erg tevreden over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:15
nogeeninlog schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:43:
Is te gebruiken met gewone sportschoenen. Zool die je bijv vaak onder Vans schoenen ziet werkt wel goed qua grip. Met willekeurige (sport) schoenen kan wel minder goed zijn voor je zool van je schoen door die pinnetjes op je pedalen. Voor mtb zie je vaak Adidas five ten achtige schoenen (heb je ook bij mantel bijv, je hebt ze ook met spd). Relatief stugge zool is wel fijn. Ik gebruik zelf ook five ten op zowel mtb als racefiets (maar fiets ook met klik soms), vind verschil niet zo super groot (op vlak terrein). (vind vooral fijn dat ik met die schoenen erna nog kan lopen). Die hele racefiets etiquette kan ik me weinig druk om maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
SanderH_ schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:25:
Druilerige namiddag vol regen, dus dan maar wat nieuw speelgoed installeren.

Na een heuse zoektocht en enkele tips van @rolandos582 (waarvoor dank _/-\o_) uiteindelijk toch een setje Dura Ace remschijven kunnen bemachtigen. Bij deze een korte fotoreportage :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Beetje jammer van die grijze lockring, die vind :X Ik heb zwarte bijbesteld, zijn wel 9 gram per stuk zwaarder. Als ik een weightweenie was geweest had ik die titanium lockrings van Absolute black besteld, 5.8 gram. Maar wel 22,95 ps :( Klik

Lekkere video weer hoor : YouTube: ZO VER MOGELIJK FIETSEN BINNEN 24 UUR (WEDSTRIJD) | TOUR DE TIETEMA ...

[ Voor 10% gewijzigd door rolandos582 op 13-05-2021 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-09 15:35
Nou, eindelijk. Morgen eindelijk de Posbank eens opfietsen. Auto bij parkeerterrein van Lappendeken neer zetten en dan 2x de Posbank, en de Rozenbos en Zijpenberg beide een keer. Helaas door tijdsnood niet veel meer te doen ben ik bang, maar wel zin in. Zondag denk ik een rondje bij de Amerongse berg. :9

Gezien het hemelvaartweekend zal het op wel druk zijn, dus ben benieuwd.
Familie weekendje Rhenen toch nuttig gebruiken :P

@DetailingBySmotske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Wat een heerlijke tour de tietema weer! Respect voor Bas maar vooral voor Devin!

Pagina: 1 ... 289 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).