Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 288 ... 652 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ybastiaans schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:44:
[...]

En koop daar een paar kleine neodymium magneetjes bij, die kun je dan op het eind van de bout van je trapper doen. Daar pakt die sensor prima op, en heb je niet zo'n lelijk ding die je op je crank moet bevestigen! (werkt op de Giant versie van die Duotap op mijn TCR).
Oeh, TCR-eigenaar hier (Met Ridesense).
Kun je eens een foto maken van je magneetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:19
ybastiaans schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:44:
[...]

En koop daar een paar kleine neodymium magneetjes bij, die kun je dan op het eind van de bout van je trapper doen. Daar pakt die sensor prima op, en heb je niet zo'n lelijk ding die je op je crank moet bevestigen! (werkt op de Giant versie van die Duotap op mijn TCR).
Loop binnen bij een bloemist en vraag of je een magneetje van ze mag kopen die ze gebruiken voor corsages. Grote kans dat je ze gewoon mee krijgt. Scheelt weer bestellen en al gevolgen eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
MrBarBarian schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:26:
La Marmotte verplaatst naar 4 sept. Dat is een week na de Otztaler Radmarathon. Wordt een drukke tijd. Eens goed bedenken of ik beide wil gaan doen..

En om het beeld compleet te krijgen is de week voor de Otztaler de Eifel 205 waar ik nog een inschrijving van vorig jaar voor heb.... en de week na La Marmotte staat de LBL-challenge.. Ook die staat/stond nog op mijn lijstje.

Leuk dat alles verplaatst wordt naar het eind van de zomer }:| :-( :|
La Marmotte Alpes? Ik zie op de website nog steeds Juni staan.

Creating my own hero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 11:27
DDX schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:49:
Of koop meteen een powermeter, heb je hele cadansmeter niet meer nodig.
(los daarvan is de vraag of het nou heel nuttig is om cadans te zien)
Ben van mening dat veel, heel veel toerfietsers met een veelste laag cadans fietsen. Nu is het ideale cadans voor veel mensen verschillend. Maar het zijn toch met name de oude mannetjes op de racefiets die rond de 65 rpm rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
pier87 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Ben van mening dat veel, heel veel toerfietsers met een veelste laag cadans fietsen. Nu is het ideale cadans voor veel mensen verschillend. Maar het zijn toch met name de oude mannetjes op de racefiets die rond de 65 rpm rijden.
Heeft mijn ogen wel geopend en een hoop gezeik met mijn niet al te goede knieën voorkomen denk ik.

Plus dat je er gewoon verder door kan fietsen. Als je wat meer ervaring hebt zal dat afnemen omdat je het weet, maar als newb is het wel goed om te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:16
Ja maar dat kan je ook aanvoelen, daarvoor hoef je niet perse een getal te zien.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:26
Cadans meter of power meter is financieel natuurlijk wel van een andere orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb geen power meter (want dat zou dezelfde prijs als mijn huidige fiets zijn :+), maar de cadans meter vind ik erg nuttig. Daardoor blijf ik goed in de gaten houden dat ik niet teveel drop met mijn RPM, en zo houd ik er een fijnere rit aan over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Fasterinside schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:59:
[...]

La Marmotte Alpes? Ik zie op de website nog steeds Juni staan.
https://www.cycloworld.cc...l/marmotte-2021-door/1505

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
Tsja weet ik niet @DDX , als je net begint heb je geen flauw idee. Heb nu met mijn duotrap automatisch cadans in beeld. Maar kijk er eigenlijk nooit na, ja na afloop. Maar probeer wel altijd rond de 90 uit te komen.

Voorheen toen ik nog wat fanatieker fietste en wat wedstrijdjes deed, probeerde ik altijd rond de 100. Merkte zelf wel verschil, wanneer ik een bocht uit kwam en wanneer ik met hoge omwentelingen de bocht uit kwam of juist met lage omwentelingen op de macht eruit kwam.

Met hoge kon ik veel langer mee doen en kwam ik fitter aan de meet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 23:30
R0y. schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Klopt, de grote zaken die vaak veel aanbod hebben liggen hier minimaal 150km vandaan en dan moet ik alsnog van winkel naar winkel omdat niet alles bij die éne vestiging aanwezig is. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik mij er nog niet helemaal prettig bij voel om nu winkels af te gaan.. Toevallig vorige week even binnen gestapt bij een 12gobiking omdat ik in de buurt was en de AGU Thorax op mijn hoofd gehad en deze zat echt als gegoten maar ben nog niet helemaal erover uit of het design mij aan staat.

Ik heb nu een aantal helmen in mijn winkelmand bij Mantel, met hun heb ik goede ervaringen. Helaas hebben ze de AGU zelf niet in het assortiment want met die helm zou ik graag de andere die ik op het oog heb (Abus Aventor, Giro Cinder Mips, Abus Viantor) willen vergelijken.

Nu een helm van de Decathlon (rockrider 500 van de MTB) maar deze zit toch niet zo comfortabel. Was prima om te beginnen maar zeker nu ik ook veel op de MTB zit wil ik wat fatsoenlijk. Eerste wat ik van die helm heb gehaald is het " zonnenklepje" omdat ik mij daar aan stoorde, dus een helm voor op de racefiets is prima voor mij.
Weet wel dat helmen die terug gestuurd worden moeten worden vernietigd ivm veiligheidseisen.. Niet duurzam/netjes richting de webshop dus..

(tenminste, zo werd mij ooit verteld in de Decathlon winkel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:39
Mitashi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Weet wel dat helmen die terug gestuurd worden moeten worden vernietigd ivm veiligheidseisen.. Niet duurzam/netjes richting de webshop dus..

Goeie, ik neem wel even contact op met Mantel hoe hun daar mee omgaan. Dat verandert de zaak behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 09:05

Grin

Ride si sapis.

Mitashi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:14:
[...]

Damn, daar schrik ik wel even van... :|
Wat zonde zeg!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
La Marmotte verplaatst naar 4 sept. Dat is een week na de Otztaler Radmarathon. Wordt een drukke tijd. Eens goed bedenken of ik beide wil gaan doen..

En om het beeld compleet te krijgen is de week voor de Otztaler de Eifel 205 waar ik nog een inschrijving van vorig jaar voor heb.... en de week na La Marmotte staat de LBL-challenge.. Ook die staat/stond nog op mijn lijstje.

Iets met hoop en je eigen graf graven ;).

Ik heb dit hele seizoen allang weer opgegeven. Ben nog wel van plan de Giro delle Dolomiti te rijden en al bericht van de organisatie gekregen dat het door lijkt te gaan. Nu zijn de Italianen (net als de Belgen) ook wel iets meer wielerfocussed en gemotiveerd om het door te laten gaan. Als in Frankrijk de wind een keer verkeerd staat beginnen ze al te twijfelen om te gaan staken/het hele land plat te leggen.

Nederland spant de kroon trouwens, maar dat heeft meer te maken met een gebrek aan leiderschap en angst voor aansprakelijkheid. Op Duitsers na kan ik geen riscomijdender volk bedenken.

* Ypuh tot zo ver mijn rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Laatst online: 20:26
ElGreco schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:21:
[...]

Niets doen aan die groepset. 105 is prima. DI2 zou je kunnen overwegen eventueel maar dat is ook €¥£$

Als je voor een Spesh zadel gaat, laat je achterste vooral opmeten bij een Spesh dealer en ga niet lukraak een model kopen omdat je van horen zeggen hebt begrepen dat het top is. MP stikt van de Power zadels van mensen die ze na 2 ritten weg doen.

Een carbon zadelpen kan zeker helpen maar het heeft alleen nut als deze genoeg uit je frame kan steken. In carbon zadelpennen zit ook veel verschil qua comfort. Zat er bij jou een ronde pen in? Dan heb je wat meer keus. Ik ben zelf te spreken over 2 Canyon modellen, de S13 VCLS CF en S15 VCLS CF 2.0
Is inderdaad rond, standaard zit er blijkbaar deze in.
Bontrager lichtmetaal, tweeboutsbevestiging, 27,2 mm, 8 mm offset
Dus vast nog ruimte voor verbetering.
wisselwerking schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:23:
[...]

@SanderH_ bredere banden als je voor meer comfort gaat. Dat fietst echt heerlijk, en om de snelheid hoef je het ook niet te laten. Ik merk nog niet direct dat ik er veel langzamer door ben gaan fietsen (ik heb 32mm banden onder een Trek Domane AL5 2021).
Altijd al 25C gereden en op de nieuwe wielset komt er 28C (maximale breedte die past op mijn frame). Ik verwacht nu wel geen wereld van verschil maar is blijkbaar al iets comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
@Ypuh jij bent gewoon een pessimist ;) Hoop doet leven, en life is all about the choices you make ;)

Verder ben ik het aardig met je eens. La Marmotte was een grensgeval. Kan me zomaar voorstellen dat als ie een week later was geweest (juli) dat ie wel door was gegaan.

Ik geef het seizoen nog niet op. Ik spendeer niet voor de gein een kapitaal aan een nieuwe fiets :P.

Rant vooral verder wat mij betreft. Schenen zijn er om te raken.

-----------------
Overigens klinkt het helmverhaal mij niet zo heel geloofwaardig. Lijkt me een fact-check waard.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Mantel een mail gestuurd met de vraag wat er gebeurd met helmen. Zodra ik een reactie heb laat ik dit weten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-06 23:30
Grin schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:22:
[...]

Damn, daar schrik ik wel even van... :|
Wat zonde zeg!
Ik ook toen ik het hoorde.. Vind zelf dat een webshop hier ook verantwoordelijkheid in heeft, maar die proberen dit vaak zo min mogelijk aan te geven.
R0y. schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:16:
[...]

Goeie, ik neem wel even contact op met Mantel hoe hun daar mee omgaan. Dat verandert de zaak behoorlijk.
Laat het even weten, ben zelf ook wel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:29
[...]

ligt ook aan de de intensiteit, als je op het gemakkie in z1 aan het trappen bent hoef je echt niet 90-100 rpm te trappen. Ik merk dat ik rond threshold rond de 95 rpm uitkom, stukken erboven liefst nog sneller, maar de cadans zakt dan ook weer als de power naar beneden gaat. op 60% ftp is het prima 75-80 rpm trappen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:11
WaSteiL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:59:
[...]

Loop binnen bij een bloemist en vraag of je een magneetje van ze mag kopen die ze gebruiken voor corsages. Grote kans dat je ze gewoon mee krijgt. Scheelt weer bestellen en al gevolgen eromheen.
Dit heb ik ook gedaan icm een giant ridesense. Heel af en toe skipt ie een trap maar overall best oke.

Wielrennen gaat de laatste weken ene kant goed andere kant wat minder. Ik rij wel weer redelijk eenvoudig 30+ gemiddeld op rondjes, maar ik heb weinig power in de benen. Normaal ligt mijn kracht in het explosieve, dus korte hellingen volgas op rijden tot de hartslag ruim in de 190 staat en ik bekaf ben. Alleen de laatste weken lopen mij de benen vol net boven de knieën, terwijl de hartslag ergens rond de 170 zit. Mijn snelheid kakt dan ook behoorlijk in. Ik ben 2,5 week terug naar de UHR geweest met de MTB en heb daar 3 dagen gefietst. Met koningsdag en die dag er na voelde ik dus m'n benen. Maar het is nog lang niet weg. Vermoeidheid? Of kan het wat anders zijn?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:32:
[...]

ligt ook aan de de intensiteit, als je op het gemakkie in z1 aan het trappen bent hoef je echt niet 90-100 rpm te trappen. Ik merk dat ik rond threshold rond de 95 rpm uitkom, stukken erboven liefst nog sneller, maar de cadans zakt dan ook weer als de power naar beneden gaat. op 60% ftp is het prima 75-80 rpm trappen.
Maar je moet wel beseffen dat dat voor een beginner allemaal hocuspocus is :) We hadden het hier in de Signal-groep voor 5 juni gister ook over, ik merk nu na 1000km pas dat mijn hartslag een beetje op niveau komt en het invloed heeft hoe ik fiets op hoe hard mijn hart gaat. En ook terugvallen in ritme na een inspanning begint nu pas vlot te gaan. Ik denk echt dat het een cadansmeter voor beginners erg belangrijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 11-05-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:10
DDX schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:02:
Ja maar dat kan je ook aanvoelen, daarvoor hoef je niet perse een getal te zien.
Mensen die gek van cijfertjes zijn willen getallen zien :+
Ik kijk er tijdens de rit ook amper naar, maar achteraf vind ik het wel leuk om te zien.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
R0y. schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:50:

@Mistraller Wat betreft de plekjes op het frame. Ik had een heel klein beetje aceton gebruikt om oude lijmresten van het stuurlint te verwijderen en dit maakte het deel ook snel schoon. Heb op mijn frame één van die plekken (die uit het zicht is) aangetipt die ik niet schoon kreeg en het ging er direct af (de plek, niet de lak :+ ). Ben nog niet verder gegaan, eerst maar eens kijken wat het met de bovenste laag doet maar drie dagen verder kan ik nog geen schade o.i.d. bespeuren.

Ben niet van plan om mijn complete fiets met aceton schoon te gaan maken, maar als ik de gekke plekjes er voor nu weg mee krijg ben ik tevreden. :)

Daarnaast maar eens op zoek naar een nieuwe helm, zit er aan te denken om een paar modellen die ik mooi vind te bestellen om thuis te passen.
Oeh...met Aceton moet je uitkijken hoor. Daar lossen heel veel zaken in op, of worden week. Ik gebruik het zelf liefst alleen op harde zaken zoals glas en metaal, ik zie het als laatste redmiddel. Ik probeer altijd eerst wasbenzine of alcohol, dan terpentine, en als het dan nog niet lukt, aceton.

Mijn vrouw heeft onlangs een helm gekocht, bij fietsenwinkel gelderland (waar haar fiets ook vandaan komt) kon ze gewoon in de winkel passen en uitproberen. Veel fijner, dan kan je ook alle kleurtjes op je gemak bekijken.

Mbt dat vernietigen; dat geloof ik eigenlijk niet. Als dat zo zou zijn dan zou een winkel geen retouren toestaan op helmen. Er bestaan immers meer helmen dan alleen in de fietswereld, helmspeciaalzaken doen nergens moeilijk over retouren, en dat zou nogal een lastige businesscase worden als je je webshop moest runnen met behulp van de shredder ;)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
418O2 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:34:
[...]

Maar je moet wel beseffen dat dat voor een beginner allemaal hocuspocus is :) We hadden het hier in de Signal-groep voor 5 juni gister ook over, ik merk nu na 1000km pas dat mijn hartslag een beetje op niveau komt en het invloed heeft hoe ik fiets op hoe hard mijn hart gaat. En ook terugvallen in ritme na een inspanning begint nu pas vlot te gaan. Ik denk echt dat het een cadansmeter voor beginners erg belangrijk is.
maar dan zijn die getallen net zo goed hocus pocus, en gewoon zeggen altijd 90+ trappen is ook onzin.
beste advies is waarschijnlijk: "in de meeste gevallen is een tandje terug en sneller trappen dan je verwacht beter".

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 22:34

Fisico

by Fabian

Zeker in het begin was de meter nuttig, want ik bleek nogal te wringen in een lage cadans. Nu gaat het inderdaad op gevoel en geloof ik het meestal wel. Alleen bij sprintjes kijk ik vaak nog even naar het getal, want ik wil nog wel eens in de opmaat van de sprint als 100+ trappen en dan wordt sprinten lastig.
MrBarBarian schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:29:
Ik geef het seizoen nog niet op. Ik spendeer niet voor de gein een kapitaal aan een nieuwe fiets :P.
Oh ik vind. juist het bestelproces zo'n feestje, daar doe ik het voor. Voordeel van het schuiven is wel dat de fiets er dan ook is, toch?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Prulleman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Ook bij rust probeer ik een cadans te behouden van 90-105, voorbeeld:
Afgelopen vrijdag een clubtraining gehad op een (uiteraard) afgesloten wielerbaan, intervaltraining: 15 minuten op kop draaien met 4 man. Wanneer je dan van kop komt schakel ik direct één/twee tandjes terug. Dat voelt best verrot de eerste 20-40 omwentelingen maar daarna went het en draai ik makkelijker een zwaarder verzet als ik weer op kop moet rijden.
Ik probeer altijd 90+ te trappen, zo niet dan schakel ik direct lichter. Of ik nu 150 watt trap of op mijn FTP zit te harken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:37

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[...]

Ik val ook in de categorie die 65rpm gemiddeld haalt bij z’n ritten.
Zou best hoger willen, maar dan moet ik lager schakelen en houdt ik het geen 100km vol.
Heb ook geen idee hoe ik dat het beste kan trainen (interval?).

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Prulleman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:40:
[...]

maar dan zijn die getallen net zo goed hocus pocus, en gewoon zeggen altijd 90+ trappen is ook onzin.
beste advies is waarschijnlijk: "in de meeste gevallen is een tandje terug en sneller trappen dan je verwacht beter".
Nouja dat valt te bediscussieren. Voor mij had dat niet gewerkt, want dan kwam ik waarschijnlijk alsnog op 75 terecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
magic_nl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:48:
[...]

Zou best hoger willen, maar dan moet ik lager schakelen en houdt ik het geen 100km vol.
Begin met korte stukken hogere cadans en dat uitbouwen. Uiteindelijk kun je naar blokjes van boven de 110 maar als je alleen maar rondjes fietst zonder doel dan heeft dat weinig toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]

Opbouwen en consequent zijn.
Probeer dan eerst eens de 70 constant aan te houden tijdens een rit van 40-60 KM.
Ook als het lekkerder voelt om zwaarder te rijden, probeer lichter te rijden, dus ook in rust(!). Na XX omwentelingen gaat het doorgaans wennen, zie ook mijn post hierboven. Ook cadans is training en consequent zijn.
Mocht het echt niet je ding zijn om 70+ te rijden dan is dat ook een prima conclusie. Cadans is erg persoonlijk maar proberen er iets aan te veranderen kan doorgaans geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
uiteindelijk is het ook gewoon heel persoonlijk, en leer je het ook vanzelf wel.

Voor mij is het niet haalbaar om meerdere vo2max blokken met laag RPM te doen, maar ik ken ook mensen die dat als een soort krachttraining gebruiken. (bij vo2 max zit ik vaak op 105 rpm en als die zakt, dan houd ik het gewoon niet vol). In de rust blokken herstellen je benen beter bij een hoge cadans, maar je hartslag en longen herstellen beter bij een lagere cadans, dus afhankelijk aan welke kant je stuk gaat zakt mijn cadans meer of minder in rust blokken.

Als je op de limiet gaat fietsen / trainen dan kom je er vanzelf achter dat bepaalde dingen wel of niet voor je werken. Veel fietsers (met name beginners) hebben geen idee hoever die limiet ligt ;)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:06
@R0y. Het is maar de vraag of je een eerlijk antwoord van Mantel krijgt. Voor wat betreft het terugsturen van kleding is dit ook een schimmige wereld waar de grote webshops liever niet over publiceren. Bottomline: veel teruggestuurde kleding wordt "gewoon" vernietigd. Niet zo gek lang geleden is er nog geprobeerd om hier echte duidelijkheid over te krijgen, maar de grote bedrijven willen hier niet open over zijn. Indirect betaal je dus voor al die teruggestuurde kleding. Kijk/lees maar op https://www.bnnvara.nl/ar...tuurt-wat-gebeurt-daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:54

McMiGHtY

- burp -

Ypuh schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:25:
[...]

Iets met hoop en je eigen graf graven ;).

Ik heb dit hele seizoen allang weer opgegeven. Ben nog wel van plan de Giro delle Dolomiti te rijden en al bericht van de organisatie gekregen dat het door lijkt te gaan. Nu zijn de Italianen (net als de Belgen) ook wel iets meer wielerfocussed en gemotiveerd om het door te laten gaan. Als in Frankrijk de wind een keer verkeerd staat beginnen ze al te twijfelen om te gaan staken/het hele land plat te leggen.

Nederland spant de kroon trouwens, maar dat heeft meer te maken met een gebrek aan leiderschap en angst voor aansprakelijkheid. Op Duitsers na kan ik geen riscomijdender volk bedenken.

* Ypuh tot zo ver mijn rant
Kreeg gisteren een onsamenhangde emailtje van de organisator van de Rondevan12...

- ipv 1 startdatum nu een stuk of 8 (als ik goed tel)
- Geen ondersteuning onderweg meer in de vorm van Verzorgingspost en een pakketje meegeven
- In bezit van Coronapaspoort
- En een negatieve uitslag van een sneltest.

Eeuh..wat?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:26
[...]

Gewoon rustig aan het tempo wat verhogen. Veel mensen moeten eerst wennen aan een hogere cadans. Ik vond het in het begin ook heel raar, maar tegenwoordig weet ik niet beter.

In sommige ritten ben ik ook nu nog wel eens heel bewust bezig met de traptechniek. Daar valt voor mij nog wel wat te winnen. Ik kan dan toch nog harder doorfietsen. Maar het zit er nog niet standaard in, dus dat betekent bewust trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
of eens een rondje op een mountainbike doen, dan heb je geen "ideale cadans" en moet je het er gewoon mee doen, rondje Dorst op de MTB:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axxEzYUmUM0KmicBOW9zvfNJiiM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XIv4FWQPL9TWZ04N5bpqq9n9.png?f=fotoalbum_large
(avg 94 rpm)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 19:58

Crazy D

I think we should take a look.

Belang van hoge cadans moet je ook niet overschatten he. Ja, 65 is erg laag dat is eerder krachttraining. Maar 75 of 85 maakt voor de meeste wielertoeristen niets uit. Ja, je zult het idee krijgen dat je na een tijdje trainen nu 100km kunt fietsen op 90rpm en dat dat "veel makkelijker" gaat, maar als je die uren gewoon goed had getraind had je ook vooruitgang geboekt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-06 11:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Limburgs mooiste (zuid) is ook geannuleerd...toch jammer had er wel naar uitgekeken...ondanks dat ik laatste na de route van @Kluus begon te twijfelen of 220km niet teveel van het goeie was.

nu maar eens even kijken of ik moeders de vrouw zo ver krijg dat ik 3 dagen in de Vogezen "mag" gaan fietsen, dan pakt de annulering van Limburgs Mooiste misschien nog goed uit :+

/edit: of ik daar op dat moment blij mee van word weet ik overigens niet 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Nutterd op 11-05-2021 12:34 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Crazy D schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:17:
Belang van hoge cadans moet je ook niet overschatten he. Ja, 65 is erg laag dat is eerder krachttraining. Maar 75 of 85 maakt voor de meeste wielertoeristen niets uit. Ja, je zult het idee krijgen dat je na een tijdje trainen nu 100km kunt fietsen op 90rpm en dat dat "veel makkelijker" gaat, maar als je die uren gewoon goed had getraind had je ook vooruitgang geboekt.
Maar mogelijk wel met blessures omdat je meer druk op je knieeen krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:28
EdwinW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:04:
@R0y. Het is maar de vraag of je een eerlijk antwoord van Mantel krijgt. Voor wat betreft het terugsturen van kleding is dit ook een schimmige wereld waar de grote webshops liever niet over publiceren. Bottomline: veel teruggestuurde kleding wordt "gewoon" vernietigd. Niet zo gek lang geleden is er nog geprobeerd om hier echte duidelijkheid over te krijgen, maar de grote bedrijven willen hier niet open over zijn. Indirect betaal je dus voor al die teruggestuurde kleding. Kijk/lees maar op https://www.bnnvara.nl/ar...tuurt-wat-gebeurt-daarmee
Er is nogal een verschil tussen een shirtje met een kostprijs van een paar euro en een helm.

Je kan toch prima beoordelen of een schelm schadevrij is of niet?

Stel dit is waar, wat ik dus betwijfel, dan zou het verlopen van een helm toch nooit rendabel kunnen zijn?

Nee, dit lijkt me echt een broodje aap verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Maar hoe doen zaken als futurumshop en mantel dat met die 30 dagen testen van zaken zoals schoenen en zadels ?
Lijkt me ook vrij duur om die schoenen en zadels allemaal weg te gooien en ik zie ze ook niet in de aanbieding met leuke korting.

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 11-05-2021 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Fisico schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Oh ik vind. juist het bestelproces zo'n feestje, daar doe ik het voor. Voordeel van het schuiven is wel dat de fiets er dan ook is, toch?
Nou, de lol van het bestelproces is bij mj wel weg. De druppel was de importeur die zich er met goede bedoelingen, maar uiterst onhandig, mee begon te bemoeien.

Voordeel is inderdaad wel dat de kans weer gegroeid is dat de fiets er daadwerkelijk op tijd is en ik de kans heb gehad om aan hem te wennen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:44
DDX schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:00:
Maar hoe doen zaken als futurumshop en mantel dat met die 30 dagen testen van zaken zoals schoenen en zadels ?
Lijkt me ook vrij duur om die schoenen en zadels allemaal weg te gooien en ik zie ze ook niet in de aanbieding met leuke korting.
Die schoenen die ik wel eens refurbished online staan bij futurum. Zoals Lake CX238 maar waren niet mijn maat doen. Daarnaast vermoed ik afspraken met de leverancier. Maar wat er uiteindelijk mee gebeurd, idk. Weggooien lijkt me enorm zonde, genoeg mensen die het zouden kopen met wat korting voor 95% nieuw product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Vernietigen lijkt mij echt niet aan de orde. Wel B-keus, alternatieve verkoopkanalen, export, opkopers, verhuurbedrijven etc etc. bij gebruikssporen.

Bij Mantel kan je een hele fiets bestellen en dan retourneren....

Het gaat echt opnieuw de verkoop in hoor.
Ooit bij Coolblue een garmin horloge gekocht, bleek ook een ex-retour. Waren ze per ongeluk vergeten te resetten, ik kreeg hem voor B-keus prijs. (Toch een hygiene product zou je kunnen stellen)

Zeker nu met corona is iedereen meerdere kleurtjes en maten aan het bestellen. Doet vrijwel niks met de prijs, ik heb goede contacten met mijn pakkettenwinkel hier, die geeft aan dat niet alleen het aantal bestellingen, maar ook retouren zijn geëxplodeerd.

En als kostprijzen dus echt zo laag zijn als beweerd, dan betekent dat dus feitelijk dat je met merkkleding schijnbaar écht al die jaren voor gek gehouden bent, en ook dat geloof ik niet. (tenminste, niet in die mate ;) )

[ Voor 34% gewijzigd door Mistraller op 11-05-2021 13:13 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 00:26

Kluus

Gang is alles

Yes, ik zou de Marmotte ook weer rijden dit jaar (na verzetten van mijn inschrijving van vorig jaar) maar hield er al rekening mee dat dit hem weer niet ging worden. En in een alternatief als test even had ik ook niet zo veel zin, dus vind het wel prima zo. De inschrijving zetten we weer een jaartje door (dat kan namelijk ook) en dat zien we dan wel weer. Op 4 augustus kom ik net terug met het gezin uit Spanje, ervan uit gaande dat dat door kan gaan.

We gaan dit jaar wel weer met de groep op eigen initiatief een lang weekend of een weekje fietsen, ook goed. In ieder geval fijn dat er nu duidelijkheid is.

Overigens, als ik moest kiezen tussen de Marmotte of de Otztaler zou ik 100% voor de Otztaler gaan. Niet alleen omdat ik de Marmotte sowieso al eens gereden heb maar iedereen die ik ken en ze beiden gereden heeft is zó veel enthousiaster over de ORM!

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 11-05-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@DDX @rolandos582 Daar zeg je wat met Futurumshop. Van het eigen merk fietsbroeken kun je die 14 dagen vrijblijvend uitproberen. Bevalt het niet, stuur je de gebruikte broek weer terug. En dan ? Ze worden niet als "tweede kansje" opnieuw via de webshop aangeboden en geen woord daarover op de website. Ik ben ze ook niet op andere websites tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 14:06
Het wisselt per product(categorie) wat de strategie is. Bij de fysieke Mantel winkels heb je overigens een retourenbak. Zit soms wel wat tussen, maar je zou verwachten dat er wel wat meer in zo'n bak zit. Lijkt erop dat dit de winkelretouren zijn.

Sommige producten worden inderdaad vernietigd. Sommige gaan opnieuw de verkoop in. Of worden op een schimmige (?) manier onderhands verhandeld. Heb ik daar bewijs voor in de fietsen industrie; nee.

Als context:
- Een kennis van me werkt bij een van de grootste bedden/matrassen leveranciers in Nederland. Die hebben gewoon contracten met destructiebedrijven voor matrassen die retour komen. Initiatieven om daar 'groener' mee om te gaan komen vooralsnog niet van de grond (c.q. zijn financieel niet aantrekkelijk).

- Op Marktplaats zitten een aantal verkopers (staan in m'n favorieten), die fietsen aanbieden die altijd voldoen aan deze set voorwaarden: factuur nog aanwezig, weinig gelopen ~ <1000 km, modeljaar 1 vorig seizoen, optisch als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
EdwinW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:40:
@DDX @rolandos582 Daar zeg je wat met Futurumshop. Van het eigen merk fietsbroeken kun je die 14 dagen vrijblijvend uitproberen. Bevalt het niet, stuur je de gebruikte broek weer terug. En dan ? Ze worden niet als "tweede kansje" opnieuw via de webshop aangeboden en geen woord daarover op de website. Ik ben ze ook niet op andere websites tegen gekomen.
Ik vermoed dat die broeken gewoon daadwerkelijk weggegooid worden.
Of misschien wel verdeeld worden onder de werknemers.

Iets met marktaandeel proberen te krijgen, hopen dat mensen daarna vaker die broeken kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Ik geloof er niets van, dan retourhelmen vernietigd worden. Optisch kun je vaak niets zien of ze gedragen zijn. Daarnaast kun je die helmen ook vrij gemakkelijk door een scan halen om te kijken of ze nog in orde zijn.

Maar goed, ik geloof ook niet meer in Sinterklaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24
Mistraller schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:09:

En als kostprijzen dus echt zo laag zijn als beweerd, dan betekent dat dus feitelijk dat je met merkkleding schijnbaar écht al die jaren voor gek gehouden bent, en ook dat geloof ik niet. (tenminste, niet in die mate ;) )
Mijn zusje werkte bij een bedrijf dat veel liet maken in China. Dat maken kost inderdaad geen drol. Een krant of een pizza kost ook "niks", in verhouding tot de verkoop prijs.

Maar de winkel, het personeel, transport, de marketing etc kosten een veelvoud daarvan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Prulleman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:01:
uiteindelijk is het ook gewoon heel persoonlijk, en leer je het ook vanzelf wel.

Voor mij is het niet haalbaar om meerdere vo2max blokken met laag RPM te doen, maar ik ken ook mensen die dat als een soort krachttraining gebruiken. (bij vo2 max zit ik vaak op 105 rpm en als die zakt, dan houd ik het gewoon niet vol). In de rust blokken herstellen je benen beter bij een hoge cadans, maar je hartslag en longen herstellen beter bij een lagere cadans, dus afhankelijk aan welke kant je stuk gaat zakt mijn cadans meer of minder in rust blokken.

Als je op de limiet gaat fietsen / trainen dan kom je er vanzelf achter dat bepaalde dingen wel of niet voor je werken. Veel fietsers (met name beginners) hebben geen idee hoever die limiet ligt ;)
105 :|

Ik vind het heerlijk om dat soort dingen rond de 70-75 te doen en inderdaad kracht op te bouwen, zo zie je maar ieder zijn favoriete cadans. Buiten rij ik tussen de 80-85, maar kan ook gerust een slag of 5 onder zitten als het rustig gaat. Wel van het hele trage (65-75) afgestapt, vooral op de langere ritten beviel dat minder voor m'n knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW

Maar voor de rest ben je zeker niet naief ? ;)
Je moet voor de aardigheid eens kijken op het label van de merkkleding waar de kleding wordt gemaakt. Sri Lanka, Bangladesh, Thailand, Cambodja, India om maar een paar landen te noemen waar veel kleding wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Nou, zo werkt het wel hoor. Op kleding en dergelijke zit praktisch altijd een hele gezonde marge (50%+) voor de winkelier en zeker als het gaat om relatief dure merkkleding. Van de marge moet de winkelier zijn (dure) winkelpand en personeel betalen en zelf ook nog een winst behalen, terwijl de fabrikant van die dure merkkleding lading geld moet uitgeven aan reclame en dergelijke. De daadwerkelijke productiekosten van een extra setje kleding zijn vaak maar +/- 10% van de daadwerkelijke verkoopprijs (gaan nog wel transportkosten etc bij op). Dus genoeg ruimte om winstgevend een webshop op te zetten, terwijl een groot deel van de retouren gewoon door de shredder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Holk schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:31:

Ik vind het heerlijk om dat soort dingen rond de 70-75 te doen en inderdaad kracht op te bouwen, zo zie je maar ieder zijn favoriete cadans. Buiten rij ik tussen de 80-85, maar kan ook gerust een slag of 5 onder zitten als het rustig gaat. Wel van het hele trage (65-75) afgestapt, vooral op de langere ritten beviel dat minder voor m'n knieën.
Ik merk dat ik mijn cadans aanpas aan mijn tempo, zodra het in de groep langzaam gaat dan zakt mijn cadans ook. Ook lijkt ik het ritme van mijn omgeving over te nemen. Wat met mijn knieën dus geen goed plan is. Gelukkig is er nog een trainer die dan ineens roept; He Cancellara cadans! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 18:37

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Prulleman schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:54:
of eens een rondje op een mountainbike doen, dan heb je geen "ideale cadans" en moet je het er gewoon mee doen, rondje Dorst op de MTB:[Afbeelding]
(avg 94 rpm)
Ik beschouw mountainbiken altijd als interval en op de weg met de racefiets als duur training.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
Over het vernietigen van retouren zou ik niet al te ongelovig zijn. Dit is het normaalste zaak als het alleen om de poen gaat en milieu, vmo en dit soort "randzaken" je niet interesseren als bedrijf:

Amazon is een aantal jaren terug in een schandaal verwikkeld omdat ze in de magazijnen in Duitsland van alles door de shredder haalden.

Klik:
https://www.warehousetota...nst'%20aangeboden%20wordt.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Interessante wending kreeg de discussie!

Nog en extra reden om niet hetzelfde kledingstuk in verschillende maten te bestellen, zodat je rustig kan passen...

Ik heb toch ook wel even een mailtje gestuurd naar het merk van mijn voorkeur (at the moment). Zou voor mij wel een reden zijn om niet meer te bestellen als er spullen gewoon vernietigd worden..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:01
Ik zou er persoonlijk niet zoveel moeite mee hebben om iets te kopen wat al eens is geprobeerd door iemand. Mits dit is vernoemd en een kleine korting.

Daarnaast zou ik hierdoor ook eerder geneigd zijn om dure kleding/spullen aan te schaffen. Het is toch balen als je een dure fietsbroek hebt gekocht en je er naar 1 rit achter komt dat hij toch niet zo goed bevalt terwijl hij initieel wel prima zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Owios schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:27:
Ik zou er persoonlijk niet zoveel moeite mee hebben om iets te kopen wat al eens is geprobeerd door iemand. Mits dit is vernoemd en een kleine korting.

Daarnaast zou ik hierdoor ook eerder geneigd zijn om dure kleding/spullen aan te schaffen. Het is toch balen als je een dure fietsbroek hebt gekocht en je er naar 1 rit achter komt dat hij toch niet zo goed bevalt terwijl hij initieel wel prima zat.
Dit, bepaalde helmen etc. worden wel heel interessant om aan te schaffen als iemand hem heeft besteld, niet gebruikt en enkel 5min heeft gepast. Niet zijn maat, stuurt retour en dan vernietigen? No way, dan koop ik hem wel. Niks mis mee en als je daar een leuke korting op krijgt alleen maar interessant.

Vernietigen zou ik echt niet begrijpen, tenzij het echt stuk of plekken laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Alleen moet je als verkoper ook weer oppassen dat mensen niet massaal helmen gaan bestellen, gratis retour sturen.
En dan vrolijk weer bestellen met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:52:
Alleen moet je als verkoper ook weer oppassen dat mensen niet massaal helmen gaan bestellen, gratis retour sturen.
True maar daar zal nog steeds geld aan worden verdiend ipv vernietigen lijkt me. Mag hopen dat dat niet zo vaak voor komt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
rolandos582 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:56:
[...]

True maar daar zal nog steeds geld aan worden verdiend ipv vernietigen lijkt me. Mag hopen dat dat niet zo vaak voor komt overigens.
Ik denk dat er dan weinig aan verdient wordt, heen en weer sturen, nakijken etc etc.
Nee een webshop runnen is niet echt een bedrijfstak waar je snel geld kan verdienen.
Is iemand anders een euro goedkoper dan haken mensen af.
Heb je geen kortingsbon dan wachten mensen tot er weer kortingsbon is etc etc.

Maargoed de grote spelers verdienen uiteindelijk op de een of andere manier wel geld.
Misschien door marktaandeel te krijgen en dan hopen dat amazon je opkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
DDX schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:52:
De meeste mensen deugen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:56
Ik heb naar aanleiding van deze discussie vanmorgen een mailtje gestuurd naar Futurumshop. Kreeg het volgende terug:
Wij besteden uiterste zorg aan retour gekomen artikelen, deze worden allen handmatig beoordeeld.
Zegt dus niet zo veel :9

Maar wel eens met DDX. Als bekend is dat een geretourneerde helm 10% goedkoper op te rapen valt uit de outlet, wordt hier ongetwijfeld misbruik van gemaakt. Als jij met 10 man dezelfde helm bessteld en vervolgens routineus gaat checken of ie online komt met korting, is de kans natuurlijk wel vrij groot dat je 'm weet te bemachtigen.

Ik heb niks tegen spullen met een krasje of een broek die is gepast, dus hoop niet dat echt alles wordt weggegooid...

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
@Stufferdt Dus om mijzelf te quoten:
EdwinW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:04:
Het is maar de vraag of je een eerlijk antwoord van Mantel krijgt. Voor wat betreft het terugsturen van kleding is dit ook een schimmige wereld waar de grote webshops liever niet over publiceren.
(in dit geval dan Futurum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanos
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-06 21:29
Ik heb laatst een broek die uitverkocht was retour gestuurd naar Futurumshop, na het retourneren stond er weer één op de site. Ik mag dus aannemen dat ze het meeste zolang het nog in goede staat is weer verkopen.
Dit zal inderdaad vast niet voor alle (web)winkels gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 13-06 15:44
Hielko schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:36:
[...]

Nou, zo werkt het wel hoor. Op kleding en dergelijke zit praktisch altijd een hele gezonde marge (50%+) voor de winkelier en zeker als het gaat om relatief dure merkkleding. Van de marge moet de winkelier zijn (dure) winkelpand en personeel betalen en zelf ook nog een winst behalen, terwijl de fabrikant van die dure merkkleding lading geld moet uitgeven aan reclame en dergelijke. De daadwerkelijke productiekosten van een extra setje kleding zijn vaak maar +/- 10% van de daadwerkelijke verkoopprijs (gaan nog wel transportkosten etc bij op). Dus genoeg ruimte om winstgevend een webshop op te zetten, terwijl een groot deel van de retouren gewoon door de shredder gaan.
Wat niet wegneemt dat het een vrij perverse manier is geworden hoe wij omgaan met grondstoffen.

Heb net m'n oude racezadel van m'n hybride verkocht voor €7 via MP (binnen 2 uur hihi) Ik had zelf een breder tweedehands zadeltje gekocht voor €25 omdat ik m'n stuurpen omgedraaid heb en iets meer comfort wil. Twee zadels worden nu gebruikt ipv nutteloos in een schuur te eindigen en uiteindelijk bij het grofvuil.

Niet dat ik verder de duurzaamheidstrofee verdien ofzo (met o.a. twee auto's op mijn naam en nog een camper van de misses), maar het eindeloos kopen van spullen moet ook echt anders, laat staan dat ze na 1 keer passen in de shredder verdwijnen.

Ik wil tzt ook een andere helm, maar ik wacht wel tot ik gewoon weer kan passen in de shop.

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:30
Daar issie dan, de Filante van mijn vriendin:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0NwDCSv68hkVhdCYmyRpLC00AA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMzTIuNKkUeRdyi6RdcpXB6C.jpg?f=fotoalbum_large

Gelijk meegenomen op het weekendje Limburg dus. En het was eigenlijk één groot feest voor m'n vriendin. In vergelijking met de Sensa stuurt het veel fijner en stabieler, remt veel beter (schijfremmen ipv rim brakes), schakelt beter en... gaat veel harder!

Op de strava segmenten zoals de Cauberg scheelde het ongeveer 30 seconden, terwijl het wattage redelijk gelijk was tov vorig jaar augustus (dezelfde power meter, Garmin). Dat lijkt me wel heel veel, dus ws nog wel andere factoren die meespeelden.

Belangrijkste is dat er in ieder geval het hele weekend een flinke smile was en daar gaat het om natuurlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Prima racefiets @Requiem19, hoe lang is jouw vriendin? Zit toch aardig wat hoogte in deze setup, of verkijk ik mij ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grin schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:37:
Prima racefiets @Requiem19, hoe lang is jouw vriendin? Zit toch aardig wat hoogte in deze setup, of verkijk ik mij ergens?
Is maat M, vriendin is 1.74.

Is op basis van meting bij de fietsenwinkel. Maar voelde inderdaad wat hoog zei ze. Dus nu naar de bikefitter. Maar die zitten ook gewoon de komende 6 weken vol.. ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Requiem19 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:58:
[...]

Is maat M, vriendin is 1.74.

Is op basis van meting bij de fietsenwinkel. Maar voelde inderdaad wat hoog zei ze. Dus nu naar de bikefitter. Maar die zitten ook gewoon de komende 6 weken vol.. ^^.
M == 56 of 53 cm stack?
Check, dan kijk ik er raar tegenaan, had ongeveer 1.80-1.85 verwacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Grin schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:06:
[...]

M == 56 of 53 cm stack?
Check, dan kijk ik er raar tegenaan, had ongeveer 1.80-1.85 verwacht. :)
Dit is hun maat tabel..

https://wilier.com/en/my2...es/road-bikes/filante-slr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:37
Frenz64 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:39:

Ik wil tzt ook een andere helm, maar ik wacht wel tot ik gewoon weer kan passen in de shop.
Niet dat dat duurzamer is; waar denk je dat alle showmodellen blijven die na de kerstsale nog niet verkocht zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:18
Requiem19 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:25:

[Afbeelding]
Dat ziet er uit alsof je er trots op mag zijn! Mooie diepe kleur rood!

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Requiem19 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:25:

Belangrijkste is dat er in ieder geval het hele weekend een flinke smile was en daar gaat het om natuurlijk :).
Wow, gaaf zeg en dat laatste is zeker het belangrijkste van alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 19:58

Crazy D

I think we should take a look.

418O2 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:36:
[...]

Maar mogelijk wel met blessures omdat je meer druk op je knieeen krijgt.
80 of 90 maakt geen moer uit daarbij hoor. Wel 60 of 80....

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• R0y.
Reactie van Mantel mtb het retourneren van helmen
Gelukkig kun je de helmen gewoon online bestellen en indien nodig retourneren, onze retour afdeling zal de helmen dan inspecteren en ervoor zorgen dat ze weer in goede staat terug de voorraad in kunnen. De helmen worden dus niet vernietigd.
@Mitashi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Crazy D schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:03:
[...]

80 of 90 maakt geen moer uit daarbij hoor. Wel 60 of 80....
Nee, maar als beginner heb je geen flauw benul of je 60 of 80 trapt. Dat is het hele punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:02
Hoe zit het met het wegwerken van rem- en versnellingkabels in het stuur/onder het stuurlint?
Waar hangt het van of dit mogelijk is? Het lijkt me ten eerste van belang dat de kabels in een geschikte hoek uit de shifters komen, maar misschien heb ik het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
nogeeninlog schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:05:
Hoe zit het met het wegwerken van rem- en versnellingkabels in het stuur/onder het stuurlint?
Waar hangt het van of dit mogelijk is? Het lijkt me ten eerste van belang dat de kabels in een geschikte hoek uit de shifters komen, maar misschien heb ik het mis.
Jup, je zult de juist shifters moeten hebben en als de kabels in stuur moeten ipv onder het stuurlint natuurlijk ook het juiste type stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:56

MJV

nogeeninlog schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:05:
In de regel komen de kabels onder de daarvoor bedoelde hoek uit de shifter. Vroeger had je sturen met twee kabelgootjes, m.n. gemaakt voor Campagnolo shifters waarbij één kabel voor en een kabel achter het stuur doorloopt. Tegenwoordig zie je m.n. sturen met een gootje (achter, dus aan de fietskant) of géén gootje. Hoe dan ook lukt het met beide. Truc is om de kabels eerst te fixeren met isolatieband, en daarna pas stuurlint te wikkelen.

Zie voor het wikkelen van stuurlint (dat is best lastig om goed/netjes te doen) deze guide: https://www.parktool.com/...pe-installation-drop-bars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-06 21:19
Vandaag een bikefit gedaan bij Velofysics in Kapelle, is enorm goed bevallen😀 10mm kortere stuurpen en een paar spacers terug eronder. Voelde gelijk veel minder druk in nek en schouders. Ook een ander zadel gepast XLC Sa-M02, deze heeft echter een 7x9mm carbon rails en de vervangende zadelrails klemmen van Trek voor mijn Domane zijn 7x10mm. Iemand ervaring met dit passend te maken? Zou het wel meevallen of misschien een idee om de rails te wikkelen met isolatietape? De variant van dit zadel met gewone 7mm ronde rails kan je volgens mij nergens bestellen🙁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:28
Owios schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:27:

Vraag je in de winkel dan ook om korting of verwacht je dat je daar de enige bent die het kledingstuk past?

Het wordt hoog tijd dat de kledingbranche eens gestandaardiseerd wordt. Stel je eens voor dat je je eigen maten exact kent, die in kan voeren in een profiel die je kunt koppelen aan een webshop.

Op basis van je maten krijg je dan gegarandeerd passende kleding. Natuurlijk zal het niet altijd perfect zijn maar je kunt op die manier echt grote stappen maken.

Ik weet dat die initiatieven al bestaan. Je trekt een soort bolletjespak aan en laat je scannnen. Maar echt doorbreken doet dit nog niet. De kledingbranche is wat dat betreft nog echt fossiel met al die verspilling tot gevolg.

Het ontbreekt hier aan een standaard. Dit zou nou iets zijn waar de EU zich druk om moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

La1974 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:47:

Het wordt hoog tijd dat de kledingbranche eens gestandaardiseerd wordt. Stel je eens voor dat je je eigen maten exact kent, die in kan voeren in een profiel die je kunt koppelen aan een webshop.
Andere optie is om heel merkvast te zijn. Ik koop al jaren mijn pakken bij dezelfde winkel, mijn shirts van een merk en voor mijn schoenen heb ik een slecht groepje voor verschillende momenten. Echt het werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Reigeer schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:41:
Vandaag een bikefit gedaan bij Velofysics in Kapelle, is enorm goed bevallen😀 10mm kortere stuurpen en een paar spacers terug eronder. Voelde gelijk veel minder druk in nek en schouders. Ook een ander zadel gepast XLC Sa-M02, deze heeft echter een 7x9mm carbon rails en de vervangende zadelrails klemmen van Trek voor mijn Domane zijn 7x10mm. Iemand ervaring met dit passend te maken? Zou het wel meevallen of misschien een idee om de rails te wikkelen met isolatietape? De variant van dit zadel met gewone 7mm ronde rails kan je volgens mij nergens bestellen🙁
Trek heeft een aantal verschillende rails in de aanbieding.
Maar of het echt zo nauw luistert geen idee.

Ik voldoe met m'n beide treks ook niet helemaal aan de specs.
Zadel is 8x8.5 en ik heb een 7x9 mount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Fisico schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:51:
[...]

Andere optie is om heel merkvast te zijn. Ik koop al jaren mijn pakken bij dezelfde winkel, mijn shirts van een merk en voor mijn schoenen heb ik een slecht groepje voor verschillende momenten. Echt het werkt perfect.
Werkt soms ok ja, maar vaak ook niet.
Rapha, Black Sheep beide al eens opeens andere maat nodig gehad.
En ook Giro schoenen opeens halve maat kleiner nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
EdwinW schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Maar voor de rest ben je zeker niet naief ? ;)
Je moet voor de aardigheid eens kijken op het label van de merkkleding waar de kleding wordt gemaakt. Sri Lanka, Bangladesh, Thailand, Cambodja, India om maar een paar landen te noemen waar veel kleding wordt gemaakt.
Nee, ik weiger simpelweg om veel te veel te betalen. Ik draag nooit merkkleding. Maar je bent zelf ook denk ik niet al te naief om te begrijpen dat duurdere materialen wel gewoon meer kosten dan budget spul? Want dat is waar ik op doel.
Het in elkaar zetten van kleding, de productie van de materialen, en de engineering maken samen de kostprijs.
In elkaar zetten kost voor welk merk dan ook hetzelfde in principe.
Als het zooo simpel was dan hadden we allemaal wel in een decathlon of aliexpress shirtje rondgefietst, want dan zou het juist dom zijn om nog assos, castelli of weet ik veel wat te kopen.

Een webwinkelier is overigens een eindstation, die heeft in zijn inkoopprijs ook al moeten dokken voor marketing, distributie etc etc.
Inkoopprijs <> productieprijs.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:16
Iemand nog tips om pedalen los te krijgen? Ik krijg ze met geen mogelijkheid los… fietsenmaker heeft wel montagevet gebruikt.

Wat ik nu doe is een inbussleutel (8) achter het pedaal.

Foto van pedaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJIWeM_WDei26T994iN7wiCTMbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfENwTDRjuNiYbRuyt2ULDpI.jpg?f=fotoalbum_large

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
kw_nl schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:05:
Iemand nog tips om pedalen los te krijgen? Ik krijg ze met geen mogelijkheid los… fietsenmaker heeft wel montagevet gebruikt.

pedaalsleutel, of je inbus verlengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco

Foto van pedaal:

[Afbeelding]
Hoe lang is die sleutel? Je hebt wel wat lengte nodig voor wat hefboom.

En nog belangrijker, welke kant draai je op? Ze werken niet allebei met de principe van lefty loosey righty tighty.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reigeer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-06 21:19
@kw_nl Kracht maal arm😇 ringsleutel over de inbus en nog eens proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Foto van pedaal:

[Afbeelding]
Fiets op de grond (vraag assistentie om de fiets vast te houden) inbussleutel in het pedaal horizontaal (parallel aan de grond). Dan een flinke trap met je hak op de inbussleutel en hopelijk is je pedaal dan los.

En zoals hierboven gezegd, check check dubbelcheck de losdraairichting van je pedaal. Links is anders (of eigenlijk hetzelfde) als rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Gebanned schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Niet dat dat duurzamer is; waar denk je dat alle showmodellen blijven die na de kerstsale nog niet verkocht zijn?
Nou, ik ga er wel van uit dat die iets vaker op een hoofd hebben gezeten dan dat ene hoofd dat 7 modellen geseleteerd heeft om ff te passen thuis.

Maar Mantel heeft ons gerustgesteld, we kunnen rustig doorgaan. Maar laten we dit soort initiatieven of deze ook steunen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
MJV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Fiets op de grond (vraag assistentie om de fiets vast te houden) inbussleutel in het pedaal horizontaal (parallel aan de grond). Dan een flinke trap met je hak op de inbussleutel en hopelijk is je pedaal dan los.

En zoals hierboven gezegd, check check dubbelcheck de losdraairichting van je pedaal. Links is anders (of eigenlijk hetzelfde) als rechts.
@kw_nl als je de sleutel horizontaal zet zoals de instructies hierboven, zorg ervoor dat deze naar de achterzijde van de fiets wijst. Als je dan naar beneden drukt, zit je altijd goed.
Probeer eerst je gewicht in de strijd te gooien. Met een karate trap heb je kans dat je de sleutel eruit trapt en je de bout beschadigd.

[ Voor 9% gewijzigd door ElGreco op 11-05-2021 22:49 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

ElGreco schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:47:
[...]

@kw_nl als je de sleutel horizontaal zet zoals de instructies hierboven, zorg ervoor dat deze naar de achterzijde van de fiets wijst. Als je dan naar beneden drukt, zit je altijd goed.
Probeer eerst je gewicht in de strijd te gooien. Met een karate trap heb je kans dat je de sleutel eruit trapt en je de bout beschadigd.
Goede aanvulling. De karatetrapmethode is bij uitstek geschikt voor pedalen waar een 15mm steeksleutel (pedaalsleutel) op past, dan is de kans op schade kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29
MJV schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Buitegewoon nuttige tips hierboven, maar een trap zou ik niet uitdelen op die sleutel. Voor je het weet krijg je dit soort uitegescheurde ongein:
Afbeeldingslocatie: http://www.m-gineering.nl/look4x4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Frenz64 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:39:
[...]

Ik wil ook wel ff discussiëren over de duurzaamheid van een gewone winkel.

Nou moet ik wel toegeven dat helmen online bestellen wel echt ruk is.

Maar ik denk dat een webshop als Futurum wel eens veel beter voor het milieu is dan al die losse winkels met allemaal losse voorraden (dit is echt een logistiek nachtmerrie), losse panden, verwarming, personeel (dat uit neus staat te vreten), met de auto er naar toe etc. Nog een keer terug of naar de concurrent omdat ze je maat of kleur niet meer hadden.

Ik geloof best dat er wel eens wat weggegooid wordt bij webshops, maar dat gebeurt bij gewone winkels ook. Als mijn LBS het niet verkoopt aan zijn vaste klanten cirkel, wat moet hij er dan mee doen?

En zolang de handelingskosten om het terug in het vak te leggen (en alles wat daarbij komt kijken) lager is dan de te verwachten verkoopprijs. Gaat het echt wel terug het vak in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip

Foto van pedaal:

[Afbeelding]
Goed controleren welke draairichting hij er af moet!

Lange inbussleutel, en dan het uiteinde naar je bottombracket laten wijzen. Vuist maken en paar goede tikken op de inbussleutel geven.

Als dat niet lukt, sleutel alvast beetje op spanning brengen en paar tikjes met een hamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
@kw_nl Beetje verwarmen wil soms helpen. Niet meteen met de verfbrander gaan stoken, maar bv een föhn wil soms net genoeg zijn voor dat eerste zetje. Zeker als je probeert de pedaal-as zelf een beetje koel (en/of nat) te houden.
Als hefboompje gebruik ik nog wel eens een stuk pijp oid. Een inbus is natuurlijk erg kort, een gewone steeksleutel vind ik voor een pedaal vaak al aan de korte kant en die is al bijna 2x zo lang als een gewone inbussleutel. Wellicht momentsleutel van de auto, met een verloop dopje?

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 12-05-2021 01:58 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:37
m.b.t. het pedaal los halen, naast alle eerder genoemde tips zoals draairichting en verlengen.
Kijk ook ff waar je handen heen schieten wanneer hij toch los schiet. Een afdruk van je tandwiel in je handen is niet zo fijn.
Mocht je lastig kracht kunnen zetten omdat de crank ronddraait, dan zou je er bijv. een klosje hout onder kunnen zetten.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
mhr-zip schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 23:50:
[...]

Ik wil ook wel ff discussiëren over de duurzaamheid van een gewone winkel.

Nou moet ik wel toegeven dat helmen online bestellen wel echt ruk is.

Maar ik denk dat een webshop als Futurum wel eens veel beter voor het milieu is dan al die losse winkels met allemaal losse voorraden (dit is echt een logistiek nachtmerrie), losse panden, verwarming, personeel (dat uit neus staat te vreten), met de auto er naar toe etc. Nog een keer terug of naar de concurrent omdat ze je maat of kleur niet meer hadden.

Ik geloof best dat er wel eens wat weggegooid wordt bij webshops, maar dat gebeurt bij gewone winkels ook. Als mijn LBS het niet verkoopt aan zijn vaste klanten cirkel, wat moet hij er dan mee doen?

En zolang de handelingskosten om het terug in het vak te leggen (en alles wat daarbij komt kijken) lager is dan de te verwachten verkoopprijs. Gaat het echt wel terug het vak in.
Fair point, zo moet je het ook bekijken. We hebben nog een lange weg te gaan voor we circulairiteit een beetje in de vingers krijgen, waarbij de vraag is of we nog wel tijd hebben voor zo'n lange weg.

@kw_nl ff checken of links en rechts niet verwisseld zitten O-)
Pagina: 1 ... 288 ... 652 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).