Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 286 ... 683 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Vandaag rolletjes lizardskins stuurlint kunnen overnemen van @Grin (nogmaals bedankt! :) )

Nou lijkt het me leuk om ook zelf te gaan wikkelen, ik hou wel van zulke klusjes. Na wat research ben k wel overtuigd van de wikkel richtingen, in de beugels naar buiten toe en dan bij de hoods draaien zodat je naar je toe wikkelt (als ik het goed heb).

Het enige waar ik nog over nadenk is de switcheroo bij de hoods. Optie 1 is natuurlijk de figure 8, op zich de vrij gebruikelijke methode zou ik zeggen en dan zonder een extra losstukje tape om de gaatjes af re dekken. Enige wat ik dus las is dat je dan veel "bulk" kan krijgen bij de hoods. Optie 2 zag ik voorbij komen in een filmpje van park tool, daar doen ze een soort up and over met een stukje tape om de gaatjes op te vullen (een soort hybride van de figure 8 zeg maar).

Hoe wikkelen jullie je stuurlint? (Bij de tape zitten dedicated losse stukjes wat me een beetje stuurt naar de "hybride")

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:24
@Cranzai ik heb nu 2 x de partool methode gedaan met de losse stukjes, bevalt prima

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:58
Cranzai schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:59:
Vandaag rolletjes lizardskins stuurlint kunnen overnemen van @Grin (nogmaals bedankt! :) )

Nou lijkt het me leuk om ook zelf te gaan wikkelen, ik hou wel van zulke klusjes. Na wat research ben k wel overtuigd van de wikkel richtingen, in de beugels naar buiten toe en dan bij de hoods draaien zodat je naar je toe wikkelt (als ik het goed heb).

Het enige waar ik nog over nadenk is de switcheroo bij de hoods. Optie 1 is natuurlijk de figure 8, op zich de vrij gebruikelijke methode zou ik zeggen en dan zonder een extra losstukje tape om de gaatjes af re dekken. Enige wat ik dus las is dat je dan veel "bulk" kan krijgen bij de hoods. Optie 2 zag ik voorbij komen in een filmpje van park tool, daar doen ze een soort up and over met een stukje tape om de gaatjes op te vullen (een soort hybride van de figure 8 zeg maar).

Hoe wikkelen jullie je stuurlint? (Bij de tape zitten dedicated losse stukjes wat me een beetje stuurt naar de "hybride")
Figure 8 methode hier, werkt prima en wordt niet bulky :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:11
BertP schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:38:
[...]

Net opgehaald en even een snel kiekje in de woonkamer gemaakt. Heel blij met deze apex flare!
Leuke fiets!
Iemand nog tips voor een goeie bikefit omgeving Utrecht?
Zaltbommel

PS: Aan iedereen die dit leest. Doe een bikefit VOOR je een fiets koopt, en laat na aankoop van je fiets je fiets afstellen op de waardes van je bikefit.

[ Voor 18% gewijzigd door mhr-zip op 07-05-2021 08:03 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
ElGreco schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Het zal echt een setje zijn om een jaartje op te rijden en daarna upgraden.
Ik heb die set (niet meer in actief gebruik), en ben het met je eens.

Aan de andere kant, wil @Stufferdt zijn partner misschien wel een andere fiets over een jaar of raken deze velgen juist nooit versleten. (Bij alleen mooi weer rijden gaan deze velgen echt wel even mee.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Als afvallen het hoofddoel is: je kunt natuurlijk prima nog 10kg op je mountainbike blijven fietsen.
@Drunken_Bear

Als ervaringsdeskundige, je hebt een mindset/motivatie nodig. Geen nieuwe fiets.

Ervaring (ook wat ik zie om mij heen) is dat je je beter kan belonen als die 10kg er vanaf is (met een nieuwe fiets O-) ).

En tegen de tijd dat die 10 kg er vanaf is, is de leverbaarheid van fietsen hopelijk weer genormaliseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04:21
mhr-zip schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:08:
[...]

Ik heb die set (niet meer in actief gebruik), en ben het met je eens.

Aan de andere kant, wil @Stufferdt zijn partner misschien wel een andere fiets over een jaar of raken deze velgen juist nooit versleten. (Bij alleen mooi weer rijden gaan deze velgen echt wel even mee.)
Verwacht geen kilometervreter de eerste periode inderdaad. Maar de combinatie velgen + bandjes is wel even een aandachtspuntje.
mhr-zip schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:16:
[...]
En tegen de tijd dat die 10 kg er vanaf is, is de leverbaarheid van fietsen hopelijk weer genormaliseerd.
Schoonvader kreeg van de fietsenmaker een levertijd van 62 weken op bepaalde onderdelen van shimano te horen :9 Dus gaat nog wel een jaartje duren lijkt het.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Stufferdt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Verwacht geen kilometervreter de eerste periode inderdaad. Maar de combinatie velgen + bandjes is wel even een aandachtspuntje.
Mja ik had er 28 mm GP4000 op liggen (die vallen echt heel breed). En *ik* heb er nooit problemen mee gehad. Nu rij ik ook geen criteriums zoals de echte mannen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
mhr-zip schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Mja ik had er 28 mm GP4000 op liggen (die vallen echt heel breed). En *ik* heb er nooit problemen mee gehad. Nu rij ik ook geen criteriums zoals de echte mannen hier.
Voorzie m'n vriendin voorlopig ook nog geen bochten nemen met 40+ (doe ik ook niet). Opzet is nu om haar op de racefiets te krijgen en overal aan te laten wennen. Het concept lekker rondjes kunnen fietsen in een mooie omgeving (Radio kootwijk is <20 km, dus staan zo op de Veluwe) spreekt haar wel aan. Net als de leuke fietspakjes en sowieso fietsen in het algemeen. Zijn meteen ook weer herstelritjes voor mij en nog meer kans om te fietsen :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Stufferdt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:41:
Schoonvader kreeg van de fietsenmaker een levertijd van 62 weken op bepaalde onderdelen van shimano te horen :9
Gisteren nog 2 DA 160 mm remschijven op de kop getikt (à €63,-€). Waar een wil is, is een weg.

Maar feit blijft dat de fietsenmaker het niet kan bestellen bij de leverancier.
Dus gaat nog wel een jaartje duren lijkt het.
Een jaar is toch mooi om uit te vinden of ze het leuk vind.
Kan ze mooi 7,5k sparen.
Willier schijnt mooie fietsen te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 21:20

Fisico

by Fabian

Stufferdt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:37:
Zijn meteen ook weer herstelritjes voor mij en nog meer kans om te fietsen :)
Je kan ook op kop gaan sleuren en segmenten voor haar aantrekken, dan heb jij ook gelijk een mooie prikkel >:)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 20:19
mhr-zip schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:08:
[...]
Gisteren nog 2 DA 160 mm remschijven op de kop getikt (à €63,-€). Waar een wil is, is een weg.
Wie gaf die tip ook alweer :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Credits voor @rolandos582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Bij TD op zijn insta zag ik dat Kapteyn in Amsterdam behoorlijk wat S-Works had ontvangen gisteren. Dus er wordt her en der best geleverd. Geen idee of daar ook nog een groep bij zit dan. Want dat kon wel eens het grootste probleem zijn.

Jammer dat zo'n S-Works zo verschrikkelijk duur is, anders had ik het wel geweten met die fiets van mij. Negen letters, twee woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:44:
Bij TD op zijn insta zag ik dat Kapteyn in Amsterdam behoorlijk wat S-Works had ontvangen gisteren. Dus er wordt her en der best geleverd. Geen idee of daar ook nog een groep bij zit dan. Want dat kon wel eens het grootste probleem zijn.

Jammer dat zo'n S-Works zo verschrikkelijk duur is, anders had ik het wel geweten met die fiets van mij. Negen letters, twee woorden...
Zo ver ik het begrijp worden er geen extreme hoeveelheden fietsen boven de 4k verkocht. Daarbij krijgt iedereen naar rato wel geleverd wat er besteld is. Dus zo heel gek is het toch niet dat Kapteyn wat binnen krijgt.

Giant's van 1500 euro wordt lastiger, vooral ook omdat er veel meer vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
vooral de fietsen in het segment tot 1700-1800 euro zal het een ramp zijn om tijdig een fiets te kunnen vinden.
Meer een toevalstreffer. Ben ook al enige tijd aan het orienteren maar heb een fiets framemaat 62/64 nodig (beetje afhankelijk van het model) en die staan ook niet standaard in een winkel...

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
Fisico schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:24:
[...]

Je kan ook op kop gaan sleuren en segmenten voor haar aantrekken, dan heb jij ook gelijk een mooie prikkel >:)
Haha, mister leadout. Zou wel leuk zijn, al zijn de Qommetjes hier in de buurt wel redelijk onbereikbaar.
mhr-zip schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:08:
Een jaar is toch mooi om uit te vinden of ze het leuk vind.
Kan ze mooi 7,5k sparen.
Willier schijnt mooie fietsen te maken O-)
Er is wel een bepaalde rangorde in huis. Als zij een dikke fiets koopt, mag ik dat ook :+ Heb geen nieuwe nodig, maar dan moet ik er ook wel het maximale uithalen. Eerst maar eens de noodzakelijke rommel opsnorren. Helmpje, pakje, pedalen. Die laatste is nog niet helemaal beklonken, er is wat angst voor uitklikken.

[ Voor 45% gewijzigd door Stufferdt op 07-05-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Cranzai schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:59:

Ik doe ook de methode met losse stukjes, bevalt prima. Maar om heel eerlijk te zijn, de beste methode is gewoon om het voor een paar euro door de fietsenmaker te laten doen. Het is het heel lastig om het echt helemaal perfect te doen. Ook al doe je heel goed je best, je hebt zo ergens een wikkel niet 100% zitten, en zeker na wat maanden fietsen blijkt dan wat te schuiven of krijg je ergens een randje wat niet hoort. Maar wellicht ligt dat ook aan mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Hielko schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Ik doe ook de methode met losse stukjes, bevalt prima. Maar om heel eerlijk te zijn, de beste methode is gewoon om het voor een paar euro door de fietsenmaker te laten doen. Het is het heel lastig om het echt helemaal perfect te doen. Ook al doe je heel goed je best, je hebt zo ergens een wikkel niet 100% zitten, en zeker na wat maanden fietsen blijkt dan wat te schuiven of krijg je ergens een randje wat niet hoort. Maar wellicht ligt dat ook aan mij...
Hmmm ja snap je punt, maar ik heb altijd met fietsenmakers een beetje van "hoe weet ik dat hij het beter kan dan ik". :? Tuurlijk, ze hebben er veel oefening in etc etc en zullen wel een zekere kwaliteitsstandaard hanteren maar uiteindelijk is niemand zo zuinig op mijn fiets als ik zelf ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:09:
Zo ver ik het begrijp worden er geen extreme hoeveelheden fietsen boven de 4k verkocht. Daarbij krijgt iedereen naar rato wel geleverd wat er besteld is. Dus zo heel gek is het toch niet dat Kapteyn wat binnen krijgt.
Ik telde 15 dozen met frames, maar goed dat kan inderdaad een hele batch zijn. Ik vond ergens nog wel een Tarmac op voorraad. Het is tamelijk irritant dat een frame op voorraad is bij het bestellen en dit uiteindelijk tegen blijkt te vallen nadat er besteld is. Met een eta van heel binnekort kan ik ook niet zoveel. En dit is dus een fiets in het hoge segment, waarvan de fietsenmaker er drie in een week verkoopt. Wat ik dan weer een hele behoorlijke score vindt. En dan is het nog maar afwachten of de groep inderdaad compleet binnen is.

Geduld is niet mijn best ontwikkelde eigenschap zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:48
Cranzai schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Hmmm ja snap je punt, maar ik heb altijd met fietsenmakers een beetje van "hoe weet ik dat hij het beter kan dan ik". :? Tuurlijk, ze hebben er veel oefening in etc etc en zullen wel een zekere kwaliteitsstandaard hanteren maar uiteindelijk is niemand zo zuinig op mijn fiets als ik zelf ben.
Sure, maar iets als een stuurlint wikkelen is nou juist echt een dingetje waar je gewoon wat handigheid en oefening in moet hebben. Dus als jij dit voor de eerste keer doet is het gewoon onwaarschijnlijk dat jij het beter kan. Ook al spendeer je er met liefde een uur aan terwijl de LBS het in een paar minuten doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 22:51
rolandos582 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Ik heb hem even gemist geloof ik, zou je de tip nogmaals willen delen? (ook een korte search in dit topic bood geen soelaas).

daag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
koentjuh1987 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:15:
vooral de fietsen in het segment tot 1700-1800 euro zal het een ramp zijn om tijdig een fiets te kunnen vinden.
Meer een toevalstreffer. Ben ook al enige tijd aan het orienteren maar heb een fiets framemaat 62/64 nodig (beetje afhankelijk van het model) en die staan ook niet standaard in een winkel...
Ik heb een principeakkoord op de verkoop van mijn Sensa Romagna SLE 64cm. Maandag komt ie hem (als het goed is) ophalen, mocht dat niet doorgaan zal ik je dan een seintje doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:36
Hielko schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Sure, maar iets als een stuurlint wikkelen is nou juist echt een dingetje waar je gewoon wat handigheid en oefening in moet hebben. Dus als jij dit voor de eerste keer doet is het gewoon onwaarschijnlijk dat jij het beter kan. Ook al spendeer je er met liefde een uur aan terwijl de LBS het in een paar minuten doet.
Als je het door de lbs laat doen laat voor jezelf de eerste keer steeds langer op zich wachten. Ik zou het gewoon doen. YouTube erbij, zelf rommelen en daarna genieten van je zelf gedraaide stuurlint. Als dingen niet helemaal naar wens zijn haal je het er weer af als dathet je waard is. De volgende keer doe je het beter. Al doende leert men.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 22:49
koentjuh1987 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:15:
Aan de ander kant ... de grote maten blijven vaak ook het langste staan, dus je kúnt er gewoon tegenaan lopen, terwijl de reguliere maatjes allang uitverkocht zijn. Ik heb vorige zomer een oud model Specialized Diverge zó op kunnen halen, nota bene bij de fietsenmaker waar ik als klein kereltje kwam. Was de grootste maat van modeljaar 2017; een winkeldochter die voor een aardige prijs weg mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
stevens20 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Als je het door de lbs laat doen laat voor jezelf de eerste keer steeds langer op zich wachten. Ik zou het gewoon doen. YouTube erbij, zelf rommelen en daarna genieten van je zelf gedraaide stuurlint. Als dingen niet helemaal naar wens zijn haal je het er weer af als dathet je waard is. De volgende keer doe je het beter. Al doende leert men.
Precies, voor alles een eerste keer!
Fiets schoonmaken wordt je steeds beter/sneller in
Bandjes wisselen idem
Ketting vervangen, cassette vervangen etc etc

Tuurlijk blijven er altijd moeilijkere dingen maar tot aan wielen rechten en bottom brackets durf ik het wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Ik heb een principeakkoord op de verkoop van mijn Sensa Romagna SLE 64cm. Maandag komt ie hem (als het goed is) ophalen, mocht dat niet doorgaan zal ik je dan een seintje doen?
ben nog voorzien maar langzaam aan het orienteren (na 10 jaar) voor een nieuwe fiets :-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Ik telde 15 dozen met frames
Die kunnen ze vorige jaar toch gewoon random in een order geplaatst hebben.

Probleem is nu vooral als je een kleur wil, met een afmontage van een merk met een bepaalde maat. Bij de fietsenmaker waar je altijd al kwam. Dan wordt het echt lastig.

Als Kapiteyn vorige jaar 15 nog niet verkochte fietsen besteld heeft is niet zo raar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
En frames zijn ook niet per se het probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:27:

Die kunnen ze vorige jaar toch gewoon random in een order geplaatst hebben.
Ik heb werkelijk geen idee hoe dat werkt. Ik dacht vooral dat zijn er veel en dan moet er nog een groep op ook. En zijn ze allemaal verkocht en hebben ze alle onderdelen dan?

En vooral waarom heeft mijn LBS niet zo'n foto met wat dozen van Factor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
@Fisico laatste keer dat ik bij jouw LBS was, stonden er behoorlijk wat dozen hoor!

Gaat er alleen om wat er in zit ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
MrBarBarian schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:01:
@Fisico laatste keer dat ik bij jouw LBS was, stonden er behoorlijk wat dozen hoor!

Gaat er alleen om wat er in zit ;)
Wellicht veel frames maar geen stuurpennen? O-) * Stufferdt runs

Begreep overigens dat er een tekort gaat onstaan op autobanden door een rubbertekort. Wellicht dat fietsbandjes ook schaars gaan worden? Die kunnen dus ook meteen op het lijstje met hamsterartikelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Stufferdt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:07:
[...]

Begreep overigens dat er een tekort gaat onstaan op autobanden door een rubbertekort. Wellicht dat fietsbandjes ook schaars gaan worden? Die kunnen dus ook meteen op het lijstje met hamsterartikelen :)
Rumour has it dat die zowaar aangekomen is..

Maar blijf voor alle zekerheden maar even rennen ja ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-09 13:35
Stufferdt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:07:
[...]

moet zeggen dat ik aardig onder de indruk begin te raken van waar allemaal tekorten van ontstaan. Hout in de bouwindustrie, blijkbaar rubber en banden, maar 9-speed cassettes zijn ook lastig te vinden lijkt het nu. Begin me bijna af te vragen of ik inderdaad niet een paar slijtagedingen hier op de plank wil leggen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
The_Thijs© schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Ik heb hem even gemist geloof ik, zou je de tip nogmaals willen delen? (ook een korte search in dit topic bood geen soelaas).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vandaag weer lekker 91km gefietst ter voorbereiding op zondag! Dat word me toch een mooie dag, als je dan niet gaat moet je wel corona hebben ofzo :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:54
Ik denk dat ik zondag maar een paar rondjes op het industrieterrein ga doen, om het filefietsen te vermijden. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:22

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Over dingen op voorraad leggen...heeft er iemand toevallig nog een futurum code op voorraad? Ik heb hem alleen voor kleding... (weet niet of er uberhaupt anderen zijn maar ok :+ )

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

rolandos582 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:56:
[...]

***members only***

Vandaag weer lekker 91km gefietst ter voorbereiding op zondag! Dat word me toch een mooie dag, als je dan niet gaat moet je wel corona hebben ofzo :X
Moederdag en Formule 1 dus ik moet hem overslaan om de goeie vrede te bewaren :P morgenvroeg ziet er ook nog wel ok uit dus daar hoop ik dan maar op :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 14:23
Ik had trouwens dat mijn garmin connect verbinding met strava verbroken was door de strava app update! Dus mocht je deze doen check dan ff of je verbinding er nog is ;) Scheelt weer daarna handmatig uploaden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
luuk66 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:48:
Ik had trouwens dat mijn garmin connect verbinding met strava verbroken was door de strava app update! Dus mocht je deze doen check dan ff of je verbinding er nog is ;) Scheelt weer daarna handmatig uploaden haha
Nieuwe layout, 2 dagen geleden? Vandaag gefietst en ging allemaal goed. Zal dus niet bij iedereen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-09 14:23
rolandos582 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:53:
[...]

Nieuwe layout, 2 dagen geleden? Vandaag gefietst en ging allemaal goed. Zal dus niet bij iedereen zijn.
Jep die layout idd! maar fijn dat het bij jou niet is! het viel me vandaag op na mijn ritje dus dacht deel het ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Weet je waar ik me aan irriteer, ik plan best veel routes in via Komoot maar ik mis eigenlijk een soort functie om mapjes te maken. Zodat ik het kan onderverdelen, nu staan er zoveel in dat het irritant is als ik ze moet opzoeken in mijn Garmin. Zie ik iets over het hoofd of is het er simpelweg niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:51
Nutterd schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:31:
Over dingen op voorraad leggen...heeft er iemand toevallig nog een futurum code op voorraad? Ik heb hem alleen voor kleding... (weet niet of er uberhaupt anderen zijn maar ok :+ )
Vanaf 9 mei is er weer een beschikbaar zag ik. Paar dagen uitzitten dus :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Laatst online: 14:22
nomar109 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:11:
Ik denk dat ik zondag maar een paar rondjes op het industrieterrein ga doen, om het filefietsen te vermijden. ;(
Valt mee toch? Je kunt ook 7.30 uur opstappen ben je voor de drukte thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 09:54
rolandos582 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:13:
Weet je waar ik me aan irriteer, ik plan best veel routes in via Komoot maar ik mis eigenlijk een soort functie om mapjes te maken. Zodat ik het kan onderverdelen, nu staan er zoveel in dat het irritant is als ik ze moet opzoeken in mijn Garmin. Zie ik iets over het hoofd of is het er simpelweg niet?
Oh, dat is mijn grootste wens. En ook de routes in Strava. Dat je die dan in mapjes kan doen; op afstand, windrichting, hoogtemeters....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10
pier87 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:24:
[...]

Valt mee toch? Je kunt ook 7.30 uur opstappen ben je voor de drukte thuis ;)
Of 7u30 opstappen en na de drukte thuiskomen :+

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:17

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn vriendin had een gratis deelname gewonnen aan dat rondje wielercafes dat dit weekend is. Wij hebben dus vandaag Noord Brabant gevinkt vanaf de Cyklist :). Leuk rondje, stukje België en daarna op het fijne terras daar in Eindhoven nog bier en burgers genuttigd.

Bij t uit de auto halen van mijn fiets bij thuiskomst kreeg ik mijn voorwiel er niet goed in, blijkbaar per ongeluk de rem ingekregen. Ik heb de rem, heel voorzichtig, open gemaakt met een dunne schroevendraaier. Is dat voldoende, moet ik nog iets anders doen of heb ik het nu helemaal gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:11:
[...]

Of 7u30 opstappen en na de drukte thuiskomen :+
Jij pompt er even 400km uit? Of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:13:
Ik heb al een keer een verzoek ingediend om niet alles van Komoot elke keer te synchroniseren met de Wahoo. Ik heb nu rondjes op de Wahoo staan die ik voorlopig niet ga rijden en dat maakt het zoeken van een route op de Wahoo wel lastiger. Mapjes of een onderverdeling zou ook wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:10
rolandos582 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:32:
[...]

Jij pompt er even 400km uit? Of meer?
Even afwachten wat het weer gaat doen, lees nu ook over onweersbuien die zondagochtend langskomen...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
DDX schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:19:
[...]

Even afwachten wat het weer gaat doen, lees nu ook over onweersbuien die zondagochtend langskomen...
Die zouden hier in het noorden rond het middaguur moeten zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:07

MJV

ZieMaar! schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:17:
Mijn vriendin had een gratis deelname gewonnen aan dat rondje wielercafes dat dit weekend is. Wij hebben dus vandaag Noord Brabant gevinkt vanaf de Cyklist :). Leuk rondje, stukje België en daarna op het fijne terras daar in Eindhoven nog bier en burgers genuttigd.

Bij t uit de auto halen van mijn fiets bij thuiskomst kreeg ik mijn voorwiel er niet goed in, blijkbaar per ongeluk de rem ingekregen. Ik heb de rem, heel voorzichtig, open gemaakt met een dunne schroevendraaier. Is dat voldoende, moet ik nog iets anders doen of heb ik het nu helemaal gesloopt?
Ik neem aan dat het hier over schijfremmen gaat :). Nee, niet gesloopt, netjes opgelost. Zolang de schroevendraaier niet (heel erg) vettig was is er verder niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Fisico schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Ik heb al een keer een verzoek ingediend om niet alles van Komoot elke keer te synchroniseren met de Wahoo. Ik heb nu rondjes op de Wahoo staan die ik voorlopig niet ga rijden en dat maakt het zoeken van een route op de Wahoo wel lastiger. Mapjes of een onderverdeling zou ook wel fijn zijn.
Dat ja, dat kan toch allemaal niet zo moeilijk zijn.... Sommige dingen staan in Komoot gewoon omdat ik geen zin om in de toekomst een route ervoor te maken. Maar die nieuwe wil ik makkelijk kunnen vinden zonder 6 pagina's door te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:07
Cranzai schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Precies, voor alles een eerste keer!
Fiets schoonmaken wordt je steeds beter/sneller in
Bandjes wisselen idem
Ketting vervangen, cassette vervangen etc etc

Tuurlijk blijven er altijd moeilijkere dingen maar tot aan wielen rechten en bottom brackets durf ik het wel aan
Ik fiets nog niet zo lang, en de meeste zaken die je hierboven opnoemt lukken prima.. maar als er 1 ding is waar ik ondertussen een trauma van heb opgelopen: mijn achterwiel terug gemonteerd krijgen nadat ik die er heb uitgehaald. Tot nu toe gelukkig nog maar enkel vooraan lek gereden.

Ik heb schijfremmen, dus dat maakt het sowieso al iets lastiger denk ik. Al talloze YouTube filmpjes bekeken om er dan met vol goede moed aan te beginnen, om vervolgens na 10 min vloeken er toch maar een 2e persoon bij te roepen. Zelfs als hij op een montagestand staat (of hangt in mijn geval) vind ik het nog altijd een boel ellende.

Als ik tijdens een wielerwedstrijd dan iemand uit de volgwagen zie springen om dat ding letterlijk in 10 seconden los te draaien en terug te monteren...

Afbeeldingslocatie: https://gifburg.com/images/gifs/wtf/gifs/0005.gif

Iemand hier wat pointers of een gouden tip? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
SanderH_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Ik fiets nog niet zo lang, en de meeste zaken die je hierboven opnoemt lukken prima.. maar als er 1 ding waar ik ondertussen een trauma van heb opgelopen: mijn achterwiel terug gemonteerd krijgen nadat ik die er heb uitgehaald. Tot nu toe gelukkig nog maar enkel vooraan lek gereden.

Ik heb schijfremmen, dus dat maakt het sowieso al iets lastiger denk ik. Al talloze YouTube filmpjes bekeken om er dan met vol goede moed aan te beginnen, om vervolgens na 10 min vloeken er toch maar een 2e persoon bij te roepen. Zelfs als hij op een montagestand staat (of hangt in mijn geval) vind ik het nog altijd een boel ellende.

Als ik tijdens een wielerwedstrijd dan iemand uit de volgwagen zie springen om dat ding letterlijk in 10 seconden los te draaien en terug te monteren...

[Afbeelding]

Iemand hier wat pointers of een gouden tip? :+
Ketting groot klein schakelen, dan met een hand je wiel vasthouden en met het andere de derailleur naar achtertrekken, ook ff de kooi mee nemen zodat je ruimte creëert voor het wiel om te vallen.

Zou het gwn een paar keer oefenen in je workstand ofzo (nou heb ik zelf QR wat miss ietsje makkelijker is)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

Het is hier geen HK. Plaatjes posten zonder info voegt niks toe

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 10-05-2021 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Het is hier geen HK. Plaatjes posten zonder info voegt niks toe

[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 10-05-2021 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

SanderH_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:32:
Had ik ook altijd wat gedoe mee, maar een winter lang je fiets van en op je Kickr zetten maakt alles makkelijker. Gewoon veel doen dus. Beste tip is inderdaad kleinste tandwiel achter schakelen, want dan zit je met terug zetten altijd goed. Verder helpt op je hurken zitten met wiel tussen je benen en dan je fiets terugrijden.Vooral niet te voorzichtig doen, het kan allemaal best wat hebben, maar het is inderdaad krap tussen de achterbrug, as en de rem. Wanneer je zelf laag zit kan je ook beter zien wat je doet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 23:08
Hielko schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Ik heb ook pas mijn stuurlint vervangen. Mijn leerpunt dat ik je, naast het bekijken van instructiefilmpjes, niet wil onthouden: wikkel eerst opnieuw met je oude stuurlint. Als dat ongeveer naar wens zit, weet je hoe de nieuwe in 1 x goed gelegd kan worden.

Edit: die -> dat

[ Voor 2% gewijzigd door avdongen op 07-05-2021 23:23 . Reden: taalfout ]

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:41
Cranzai schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:40:
[...]

Ketting groot klein schakelen, dan met een hand je wiel vasthouden en met het andere de derailleur naar achtertrekken, ook ff de kooi mee nemen zodat je ruimte creëert voor het wiel om te vallen.

Zou het gwn een paar keer oefenen in je workstand ofzo (nou heb ik zelf QR wat miss ietsje makkelijker is)
Ik wissel zo vaak achter met mijn hybride fiets, dat ik de ketting of kooi niet eens meer hoef aan te raken. Achter op het één na kleinste blad en ik kan het in 2 tellen. Nu heb ik wel Vbrakes op die fiets dus meer ruimte.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 15:41
Vanavond klein rondje gefietst, 5km van huis een schok door de fiets. Kak, spaak gebroken in het achterwiel.
Ik rij altijd keurig asfalt op mijn Scott, weeg 70kg. Fiets hoort 120kg te kunnen hebben, is nog net geen jaar oud en heeft een kleine maand geleden een servicebeurt gehad.

Dat hoort toch zomaar niet te kunnen knappen? Nu vroeg ik bij die servicebeurt wat ze nu gedaan hebben, en ik verdenk de LBS ervan dat ze zomaar lukraak aan de spaken hebben gedraaid. Ik heb daar wel eens een jong iemand aan de gang gezien met een wiel dat ik dacht.... waarom doe je dat.

Het zal wel garantie zijn, maar goed, het zit me niet lekker.
Wiel is synchros RP2.0 met straight pull spaken.

Gelukkig nog een uitwijk fiets staan voor morgen, maar ik moest meteen denken aan die wielset van marktplaats die ik hier eerder noemde...een tweede setje. Altijd handig....

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 07-05-2021 23:51 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 23:50:
een tweede setje. Altijd handig....
Koop dan iets goeds, ipv een set stock van marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:24
Fisico schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Rit herplannen, dan staat hij terug bovenaan en het originieel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zo dan! Ik had vandaag pap in de benen! Ben een kort rondje geweest maar ik kreeg de benen niet rond. Hoe hard ik ook mijn best deed. Ik ben uiteindelijk geëindigd op 25km/u. Ben maar gaan vogeltjes kijken en heb geluisterd naar een podcast die erg interessant was. Als dit je overkomt op een lange tocht heb je wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

RigolleM schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 08:42:
[...]

Rit herplannen, dan staat hij terug bovenaan en het originieel verwijderen.
Ah dat helpt al wat. Het is vooral dat ik regelmatig naar het westen of oosten rij en na een uurtje denk, hoe ga ik nu verder? als ik dan al rijdende een route moet opzoeken is het vaak wat gedoe. Het zou fijn zijn als ik mijn rondjes in Spanje en de Renner niet altijd mee neem op mijn fietscomputer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

stevens20 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:30:
Zo dan! Ik had vandaag pap in de benen! Ben een kort rondje geweest maar ik kreeg de benen niet rond. Hoe hard ik ook mijn best deed. Ik ben uiteindelijk geëindigd op 25km/u. Ben maar gaan vogeltjes kijken en heb geluisterd naar een podcast die erg interessant was. Als dit je overkomt op een lange tocht heb je wel een probleem.
Dan rij je rustiger in een tempo dat je wel kunt volhouden. Het is geen schande om op 22 gemiddeld thuis te komen hoor 8)7 Niemand die je uitlacht :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:02:
[...]

Vrijwel elk merk heeft wel een aantrekkelijke fiets in het assortiment voor dat bedrag. Kijk je naar value for money, dan springen Giant, Cube en Sensa er wel echt uit (of Radon als je daar interesse in hebt), maar dat is eerder de €1.500 categorie. Voor €2.500 en er even vanuitgaan dat je straks in November leuke dealtjes kunt scoren, dan kun je gewoon serieus strakke fietsen opscharrelen.

Als je geinteresseerd bent in Canyon, dan mag een dozenschuiver a la Wim de Vos of Vos Fietsen ook geen probleem zijn. Salden, Hopmans, Mantel en 12Go kunnen soms ook wel stunten, maar die zijn dit jaar wel zó populair geweest dat je wat minder kans van slagen hebt.

Ook 2e hands heb ik al genoeg leuks voorbij zien komen. Hierbij moet je het een beetje treffen, maar bijvoorbeeld een vrijwel nieuwe (5.000km) Cervelo R3 met Zipp wielen, SRAM Force en degelijke afmontage kun je vast wel meekrijgen voor €2.500. Inderdaad ook geen service / belabberde garantie, maar dat mag allemaal geen probleem zijn als je ook Canyon overweegt.

Laat de maat/geometrie in ieder geval leidend zijn. Heb je lange benen en weinig flexibiliteit, dan is vrijwel elke aerofiets een slechte koop. Andersom moet je geen Domane kopen. Als je je stack/reach weet dan kan ik wel wat gerichter advies geven.
Zo kort geleden maar dat krijg je nu niet meer voor elkaar O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:01
rolandos582 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:26:
[...]

Zo kort geleden maar dat krijg je nu niet meer voor elkaar O-)
Nee, als je maar lang genoeg wacht dan wordt het vanzelf onmogelijk. Een (leuke) woning voor onder de 3 ton zit er ook niet meer in tegenwoordig en zaken als boten/caravans/puppies/hout/hoverniers/Ferrari's/ modeltreintjes zijn ook allemaal niet aan te slepen. We hebben overal gebrek aan behalve geld lijkt het :+.

[ Voor 36% gewijzigd door Ypuh op 08-05-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Nee, als je maar lang genoeg wacht dan wordt het vanzelf onmogelijk. Een (leuke) woning voor onder de 3 ton zit er ook niet meer in tegenwoordig en zaken als boten/caravans/puppies/hout/hoverniers/Ferrari's/ modeltreintjes zijn ook allemaal niet aan te slepen. We hebben overal gebrek aan behalve geld lijkt het :+.
Probleem is dat rendement op je geld nul is, en zelfs kans dat je ervoor moet betalen.

Dan is de kans op rendement bij een Ferrari of verbouwing groter. Of je geniet er van in deze tijd met een boot, caravan of mooi aangelegde tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Crazy D schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Dan rij je rustiger in een tempo dat je wel kunt volhouden. Het is geen schande om op 22 gemiddeld thuis te komen hoor 8)7 Niemand die je uitlacht :P
En zo wel, dan wel. Ik heb mijn rondje weer gemaakt. Ondergrens is bekend. ;).
Het feit dat ik met 22 gemiddeld thuis kom vind ik geen ramp, het feit dat ik zo veel moeite heb met dat tempo fietsen vind ik lastiger. Die dagen heb je er ook tussen zitten. Volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

[...]

Van de prijzen van Ferrari's schrik ik regelmatig toch, maar daar zal schaarste wel bepalen dat het echt is wat de gek er voor geeft. Ook bij horloges lijkt het echt helemaal nergens meer over te gaan. Waar is de tijd dat Dekker op weg naar de start van een rit in ronde van Polen even een Daytona kocht gebleven?

Van veel andere zaken verwacht ik toch dat de prijs weer daalt. Een bootje is vaak een paar seizoenen leuk merk ik in mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Tsja, mensen hebben door dat ze met liquide geld steeds minder kunnen behalve belasting betalen. Dus spenderen het aan andere dingen. Wel bijzonder allemaal, maar ik hoop dat het uiteindelijk beter gaat worden :X

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Al maanden zoek ik naar een nieuwe fiets. Gisteren zag ik een Merida Ride voor €375 op Marktplaats staan. Geometrie vergelijkbaar met Trek Domane of Specialized Roubaix en de juiste maat. Frame naar mijn smaak. Dat zou een mooi verjaardagscadeau voor mijzelf zijn. Vandaag een proefrit gemaakt en de fiets gekocht.

Het logo op de voornaaf herkende ik al en het was me opgevallen dat de achternaaf zo dik was. Onderweg naar het Station bedacht ik me 'zou er een powermeter in zitten?
Verrek! 🙂

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hXxB7Vjh/20210508-144417.jpg

De fiets :
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mP7vrRXH/DSC-0434.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door nogeeninlog op 08-05-2021 18:54 . Reden: typos. damn you autocorrect! ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik ben vandaag naar mijn ouders gefietst, Groningen naar Emmen. 76km in een rechte lijn met windkracht 4 tegen. Grootste deel met een maatje gefietst, maar wel helemaal aan barrels aangekomen met 24.1kmh gemiddeld. Lekker? Nee. Trots op mezelf? Ja, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:10:
Ik ben vandaag naar mijn ouders gefietst, Groningen naar Emmen. 76km in een rechte lijn met windkracht 4 tegen. Grootste deel met een maatje gefietst, maar wel helemaal aan barrels aangekomen met 24.1kmh gemiddeld. Lekker? Nee. Trots op mezelf? Ja, dat wel.
Op een gegeven moment zijn dit soort ritten toch ook wel 'lekker'? Je zelf helemaal naar de getver rijden en over 3 dagen nog je benen voelen, heerlijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maarr..... dan ben je wél in Emmen!

Ow... wacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

Phydomir

Dennis

418O2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:10:
Hej, straks op de terugweg heb je wind mee! :+

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

rolandos582 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:24:
[...]

Tsja, mensen hebben door dat ze met liquide geld steeds minder kunnen behalve belasting betalen. Dus spenderen het aan andere dingen. Wel bijzonder allemaal, maar ik hoop dat het uiteindelijk beter gaat worden :X
Zowel met Corona, de voorraad fietsen en onderdelen als met de prijzen hoop ik dat. 12.700 euro voor een S-Works Tarmac met Dura Ace is echt bizar veel geld. Een paar jaar geleden was het SL6 met dezelfde Dura Ace net 10.000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Smultie schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:35:
Maarr..... dan ben je wél in Emmen!

Ow... wacht
Bij mijn ouders en die zie ik graag :)
Phydomir schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:36:
[...]

Hej, straks op de terugweg heb je wind mee! :+
Ga met de auto terug, vriendin is hier met de auto heen gekomen. Wil mezelf niet te ver pushen. Morgen weer een dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
418O2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:55:
[...]

[...]

Ga met de auto terug, vriendin is hier met de auto heen gekomen. Wil mezelf niet te ver pushen. Morgen weer een dag
Wat onhandig zeg. Je had beter met de auto gekunt en op de fiets terug 😋

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:55:
[...]

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
ElGreco schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Wat onhandig zeg. Je had beter met de auto gekunt en op de fiets terug 😋
Ik wou de mogelijkheid open houden om terug te kunnen fiets, maar ben zo diep gegaan dat me dat niet verstandig lijkt. Morgen weer een dag

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 08-05-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:18

Gotez

42

Wellicht een domme vraag. Ik heb een Cube fiets. Ik wilde achterband vervangen en heb steekas losgedraaid. Ik merkte toen dat het onderdeel waar de steekas in vast draait kapot is. Blijkbaar is de vorige keer door fietsenmaker de as met geweld vastgedraaid en in schroefdraad verdraaid. Hoe heet dit onderdeel? Dan kan ik nieuwe bestellen. Het gaat dus om dopje in de achteras waar steekas in draait. Bij Cube is dit een los deel wat ik met een schroefje eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zxBExTPZQ_coUB_xSaOf8BsVNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YRGekUcAJE9RAOQUdBmQIIC5.jpg?f=user_large iemand ervaring met zo’n soort zadel, met mijn huidige zadel krijg ik last tussen mijn benen, nu willen ze zo’n soort zadel proberen

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
racoon schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:02:
[Afbeelding] iemand ervaring met zo’n soort zadel, met mijn huidige zadel krijg ik last tussen mijn benen, nu willen ze zo’n soort zadel proberen
Wat bedoel je met zo'n soort? Een inkeping? Ik gebruik een specialized power expert. Prima zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

[Afbeelding] iemand ervaring met zo’n soort zadel, met mijn huidige zadel krijg ik last tussen mijn benen, nu willen ze zo’n soort zadel proberen
Neem aan dat je al hebt getest met je zadel positie? Had in het begin ook wat last van een dood gevoel. Punt heel iets verder naar beneden gericht. Daarna nergens meer last van.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb zo'n stealth zadel, net de eerste rit gedaan, nog steeds wel last, maar hij moet nog iets naar achter. Maar ik had qua duur de langste rit ooit, dus het gaat dan sowieso wel gevoelig worden, maar dat was meer de testikels dan het bot daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Phydomir schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Neem aan dat je al hebt getest met je zadel positie? Had in het begin ook wat last van een dood gevoel. Punt heel iets verder naar beneden gericht. Daarna nergens meer last van.
Mijn eerste zadel voldeed niet, ben naar de winkel gegaan, daar is een zadel geadviseerd , bleef klachten houden en toen hebben ze wat aangepast wat nog steeds niet helpt, blijf last van de testikels houden ook bij ritten van 30 km

[ Voor 6% gewijzigd door racoon op 08-05-2021 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Zadel zelf hoeft niet het probleem te zijn van klachten in die regio, dat heeft ook te maken met de positie op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vinniiee schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:44:
Zadel zelf hoeft niet het probleem te zijn van klachten in die regio, dat heeft ook te maken met de positie op de fiets.
Positie van mijn huidige zadel is al aangepast nadat ze mijn positie bekeken hadden, echter zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 14:50
Gotez schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:23:
Wellicht een domme vraag. Ik heb een Cube fiets. Ik wilde achterband vervangen en heb steekas losgedraaid. Ik merkte toen dat het onderdeel waar de steekas in vast draait kapot is.
Je zal afhankelijk van het model deze nodig hebben.

https://www.cubestores.nl...inagreecrracegravel/10063

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
racoon schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:52:
[...]

Positie van mijn huidige zadel is al aangepast nadat ze mijn positie bekeken hadden, echter zonder succes.
Tja, het is natuurlijk geen exacte wetenschap. De gehele fit van handlebar reach tot aan zooltjes in je schoenen kan van invloed zijn op de manier hoe jij het zitten ervaart. Je kan er zelf een beetje mee spelen, maar als je er een bikefitter naar laat kijken dan heb je wel de kans dat je het sneller oplost (en blessures voorkomt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
racoon schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:52:
[...]

Het gaat volgens mij nooit echt super chill worden, beetje hardheid moet je ook creëeren. Of heb je al serieuze km's gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

418O2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Het gaat volgens mij nooit echt super chill worden, beetje hardheid moet je ook creëeren. Of heb je al serieuze km's gemaakt?
Zitvlees kweken door meer KM, prima. Last van je zaakje, nope. Daar moet je niet mee door rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

418O2 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:10:
[...]

In totaal 530 km waarvan 130 km met dit zadel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
racoon schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Dat is zeg maar net niks, gewoon doorrijden. Aan het begin vond ik mijn zadel ook niks. Als ik dan 60km reed, had ik aan het einde wel last. Nu rijd ik 100+ zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 12:00
racoon schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:15:
[...]

“Zit” je veel of ga je ook geregeld even op de pedalen staan (aanzetten na bocht, stoplicht, heuveltop, etc). Zelf op de weg nooit last, maar als ik in de winter op de Tacx zit, dan krijg ik wel last. Elke paar minuten uit het zadel en dan gaat het prima op de Tacx. M’n zitpositie op de Tacx is veel statischer, daarom moet ik daar bewust voor wat afwisseling zorgen

[ Voor 10% gewijzigd door ONWdolf op 08-05-2021 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
Ga een bikefit laten doen of ga naar een winkel waar je 30 dagen niet goed geld terug je zadel kunt testen.

Zitvlees kweken heeft echt niks te maken met een dood of geirriteerd gevoel in je testikels te maken.
Dus ga echt niet proberen onnodig door deze pijn heen te fietsen. Het gaat je alleen maar ervan weerhouden om met plezier op de fiets te zitten.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Michaelg schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:43:
Ga een bikefit laten doen of ga naar een winkel waar je 30 dagen niet goed geld terug je zadel kunt testen.

Zitvlees kweken heeft echt niks te maken met een dood of geirriteerd gevoel in je testikels te maken.
Dus ga echt niet proberen onnodig door deze pijn heen te fietsen. Het gaat je alleen maar ervan weerhouden om met plezier op de fiets te zitten.
Mijn huidige zadel mag ik testen en bevalt hij niet kan ik terug komen,dit ga ik ook doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:37

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik, twee winter geleden omgeschakeld van een klassiek gesloten zadel naar een fizik R3 open antares.
Ik reed al dik 10 jaar op hetzelfde zadel, nooit last van zadelpijnen. Alleen met de jaren begonnen bepaalde mannelijke organen te slapen op mediumlange ritten.
Met het nieuwe zadel, nog nooit zoveel zadelpijnen gehad op mijn zitbeentjes. Echt full on. Dat is dus omdat die niet gewend zijn al dat gewicht te dragen. De edelheid hielp daar vroeger in mee. Toch een jaartje aan moeten wennen op de zitbeentjes. Maar de mannelijkheid is volledig hersteld intussen. Wat mij betreft is het me waard.
Pagina: 1 ... 286 ... 683 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).