Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 285 ... 654 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-06 13:10
Cranzai schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:58:
Na het onderwerp stuurkunsten in dit topic toch maar daad bij woord gevoegd en me aangemeld voor een beginnerscursus bij de studentenwielerverenging, toch maar eens kijken of ik kan leren sturen ;)
Tandje Hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-06 20:07
Jep 8)
Zit al een poosje in het studentensport wereldje van Groningen dus ken menigeen bij TH en Tjas dus is vast en zeker gezellig

Sowieso heeft studentensport echt een heel leuke sfeer bij welke vereniging dan ook :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Cranzai schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:47:
[...]

Jep 8)
Zit al een poosje in het studentensport wereldje van Groningen dus ken menigeen bij TH en Tjas dus is vast en zeker gezellig

Sowieso heeft studentensport echt een heel leuke sfeer bij welke vereniging dan ook :*)
Moet je je ook niet even aanmelden bij de 5 juni rit? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:40
R0y. schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:01:
[...]

Uiteraard binnen en buiten :)

Volgens mij komt de fiets uit 2011, dat is volgens mij ook het laatste jaar dat de fiets liefde heeft gehad... Dat van die babydoekjes is een goede tip!

Crank voelde goed, zat geen speling oid op. Zelfde geldt voor de wielen maar zodra ik bezig ben zal ik het nog allemaal eens goed controleren.

Stiekem vind ik dit misschien nog wel leuker als een nieuwe fiets, ding weer op orde maken en de weg er mee op. Het is ook niet erg als ik even niet kan fietsen, dan pak ik de MTB :)
Ik bedoelde niet de speling maar gewoon de kwaliteit van het lagervet. Als het cupconus lagers zijn, dan mag dat na 10 jaar best even een doekje en een flinke lik vers vet. (Was bij mijn fietsje wel, al moest ik daar eerst een conusje voor kapot rijden voor ik het belang ervan inzag.) Naast smering is het natuurlijk ook vocht werend.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 17:35

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb een nieuwe fiets gekocht :) Cannondale Synapse, lekker comfortabel. Ik had pas een jaartje een gloednieuwe Willier GTR 2020 maar ik kon daar niet nornaal op zitten en bikefitting hielp niet. Ik kan gewoon niet zo goed tegen die italiaanse frames. De geometrie daarvan wordt ook raar als je daar een xxl versie van hebt....blijkt. Donderdag ophalen whoei

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02
bonzz.netninja schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:58:
Ik heb een nieuwe fiets gekocht :) Cannondale Synapse, lekker comfortabel. Ik had pas een jaartje een gloednieuwe Willier GTR 2020 maar ik kon daar niet nornaal op zitten en bikefitting hielp niet. Ik kan gewoon niet zo goed tegen die italiaanse frames. De geometrie daarvan wordt ook raar als je daar een xxl versie van hebt....blijkt. Donderdag ophalen whoei
Fijn dat je een vervanger hebt gevonden. En snel leverbaar!
Ik fiets zelf nu bijna 1 jaar op een Wilier Cento1 Air, ook XXL (ben 1,96m) maar geen last van oncomfortabele houding. Zo zie je maar. Iedereen is verschillend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 17-06 17:35

bonzz.netninja

Niente baffi

babbelbox schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Fijn dat je een vervanger hebt gevonden. En snel leverbaar!
Ik fiets zelf nu bijna 1 jaar op een Wilier Cento1 Air, ook XXL (ben 1,96m) maar geen last van oncomfortabele houding. Zo zie je maar. Iedereen is verschillend ;)
Ik heb ook wel echt al eeuwen last van mijn nek dus het komt allemaal nogal precies. De levertijd is eigenlijk 2024...maar dit was een showroom model. Gelukje

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:53:
[...]

Moet je je ook niet even aanmelden bij de 5 juni rit? ;)
Heeft hij dat nog niet!?!???!?

@Cranzai omdat jij het bent mag je mee voor half geld.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06 21:10

Fisico

by Fabian

bonzz.netninja schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Ik heb ook wel echt al eeuwen last van mijn nek dus het komt allemaal nogal precies. De levertijd is eigenlijk 2024...maar dit was een showroom model. Gelukje
Dat zijn de betere gelukjes in deze tijd. Als je ergens last van blijft houden dan moet je er zeker iets aan doen. En soms is dat inderdaad een fiets kopen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Vraagje: wat bezielt mensen om segmenten te uploaden naar http://www.gravelmap.com, terwijl er hekken staan en borden verboden toegang kwetsbaar natuurgebied?

Dat je er rijdt heb ik al een mening over, maar dat je denkt ik knip dit stukje ff uit om te delen op internet zodat meer mensen er gaan rijden.

Of zoals mij, voor een bord komen te staan.

Die segmenten zijn trouwens nieuwer dan de de borden en hekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
mhr-zip schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Heeft hij dat nog niet!?!???!?

@Cranzai omdat jij het bent mag je mee voor half geld.
Met zulke hartverwarmende reacties kan ik niet achterblijven natuurlijk, consider it done ;)

Helaas toch nog een beetje corona sceptisch :X

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
Requiem19 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:54:
[...]

Even een update over fietsenland... Filante besteld op 15 februari met de 'afspraak' dat deze eind maart begin april er zou zijn. Vorige week nog niets gehoord, dus mailtje gestuurd. Geen reactie... nog een mailtje: 'hij komt midden mei'.

Ene kant natuurlijk wel te verwachten gezien de huidige markt, maar ik had het toch wel netjes gevonden als de winkel uit zichzelf een update zou geven. Van de week hem ook even gebeld, blijkt het 20 mei te zijn en met allerlei haken en ogen.

Wel wat lastige situatie, want dit model staat in de goede kleur gewoon bij andere fietsenwinkels. Maar omdat we goed geholpen zijn wilden we hem graag hier bestellen. Maar wat nu als 20 mei ook niet lukt?

Er komt een punt dat je dan toch wel kan zeggen 'sorry, we kopen hem ergens anders'... (al hebben we overigens wel 500 euro aanbetaald).
Net een berichtje dat deze beauty voor mijn vriendin klaar staat bij de fietsenmaker. Toch slim gedaan door de fietsenmaker, 20 mei beloofd en hem al op 4 mei klaar hebben :).

Afbeeldingslocatie: https://www.12gobiking.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1000x1000/05e17a266b0e9cc26fb81a2e0bed7e78/f/i/filante_slr_rood.jpg

Groep: SRAM Force eTap Axs: 46/33 crank - 10/33 cassette
Wielen: NDR38KC - disc zwart

Komt wel heel mooi uit, want we gaan zaterdag naar Limburg om wat heuveltjes te fietsen, lucky vriendin :P. Ben nu wel redelijk angstig dat ik haar niet meer ga bijhouden aangezien ze nu op een 2e hands Sensa Romagna rijdt die op onze weegschaal 10,8 kg aantikte met pedalen en bidonhouders. De filante zal rond de 7,5 kg zitten met SRAM Force :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:23
Requiem19 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:32:
[...]

Net een berichtje dat deze beauty voor mijn vriendin klaar staat bij de fietsenmaker. Toch slim gedaan door de fietsenmaker, 20 mei beloofd en hem al op 4 mei klaar hebben :).

[Afbeelding]

Komt wel heel mooi uit, want we gaan zaterdag naar Limburg om wat heuveltjes te fietsen, lucky vriendin :P. Ben nu wel redelijk angstig dat ik haar niet meer ga bijhouden aangezien ze nu op een 2e hands Sensa Romagna rijdt die op onze weegschaal 10,8 kg aantikte met pedalen en bidonhouders. De filante zal rond de 7,5 kg zitten met SRAM Force :D.
Prachtige fiets! Maar het zal toch niet van het gewicht van je fiets afhangen of je je meisje kan bijhouden? ;)
De mijne fietst mij er overigens ook uit (ik heb ook een Sensa Romanga, maar volgende week komt de opvolger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:56:
[...]

Prachtige fiets! Maar het zal toch niet van het gewicht van je fiets afhangen of je je meisje kan bijhouden? ;)
De mijne fietst mij er overigens ook uit (ik heb ook een Sensa Romanga, maar volgende week komt de opvolger).
3 kg bergop scheelt zeker wel wat op de steilere stukken. En op het vlakken gaat ze van endurance houding naar meer race, zal minder energiekosten op het vlakke voor haar dus meer over op de klimmetjes :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-06 13:27
[...]

[Afbeelding]

Prachtige fiets! Ik ben ook naar een Wilier aan het kijken, was er bij jullie nog iets met de prijs te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
aapnooit schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:04:
[...]

Prachtige fiets! Ik ben ook naar een Wilier aan het kijken, was er bij jullie nog iets met de prijs te regelen?
Nope. Je mag blij zijn als je een fiets geleverd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Under promise, over deliver een mooie tactiek van de fietsenmaker.

Echt een gave fiets, die zou zeker op mijn short list staan als ik een nieuwe lijst zou maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18-06 14:09
[...]

[Afbeelding]

Waanzinnige fiets! Ben heel benieuwd hoe die er in het echt uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 20:37
Iemand ervaring met elitewheels?

https://nl.aliexpress.com/item/33029888126.html

Het heeft niet mijn voorkeur, ik koop liever alleen bij NL webshops, maar dit is misschien interessant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Prachtig ding.
Ik heb ook al een paar keer rondgelopen in die winkel, en elke keer glijd ik de winkel uit van het kwijl..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:15
[...]

[Afbeelding]

Heb mijn Wilier ook een weekje binnen gekregen vorige week. Pas 1 rondje kunnen maken maar wel echt een heerlijke fiets zeg. Het is een Cento 10 SL. Die Filante ook wel echt dik zeg!

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
user_tweakers schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:42:

Het heeft niet mijn voorkeur, ik koop liever alleen bij NL webshops, maar dit is misschien interessant?
Hier komt btw + invoerrechten rechten bij.
En garantie is maar afwachten.

Daarnaast voor mij onbekend merk hub en voor Sapim spaken moet je al bij betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:20
mhr-zip schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:47:
Vraagje: wat bezielt mensen om segmenten te uploaden naar http://www.gravelmap.com, terwijl er hekken staan en borden verboden toegang kwetsbaar natuurgebied?

Dat je er rijdt heb ik al een mening over, maar dat je denkt ik knip dit stukje ff uit om te delen op internet zodat meer mensen er gaan rijden.

Zet er dan op z'n minst een opmerking bij zou ik dan denken, dan kan je in ieder geval zelf kiezen wat je doet. Ben over het algemeen wel blij met de website maar kan nog wel wat verbeteringen gebruiken.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:35

Als je in China gaat shoppen, bestel dan rechtstreeks bij 1 van de bekendere Chinese merken (lightbicycle, nextie, eie). Ali krijgt het waarschijnlijk voor elkaar om clones van Chinese merken te verkopen...

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:00
mhr-zip schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:27:
[...]

Hier komt btw + invoerrechten rechten bij.
En garantie is maar afwachten.

Daarnaast voor mij onbekend merk hub en voor Sapim spaken moet je al bij betalen.
@user_tweakers dit zijn Powerway naven. Een beetje het goedkoopst wat er is. Als je het geen probleem vindt om lagers te vervangen, hoeft het niet een groot issue te zijn.
Pillar heeft een hele grote OEM marktaandeel in handen. Heeft ook te maken met de prijs, als je als fabrikant duizenden wielen per jaar verkoopt, maakt het wat uit of je Pillar of Sapim gebruikt. Ze zijn OK. Niet meer dan dat.

Ik kende vroeger een accountmanager die IT externen weg moest zetten bij klanten voor een goed uurtarief. Zijn slagzin bij de klanten die het te duur vonden was "if you pay peanuts, you'll get monkeys". Ik denk dat dit voor meer zaken geldt en heb het goed onthouden.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zondag eens een rondje door de Kroondomeinen hier gedaan met een mtb’er. Was heel gezellig, maar het is toch ook voor beide net niet. Van mij mocht het soms iets harder, hij miste de echte smalle singletracks.

Ook nog, uit het niets, voor een dicht hek gestaan, zonder aankondiging oid. Gelijk maar even een segmentje op gravelmap.com aangemaakt, ben ik in ieder geval niet de enige die om moet keren...

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 05-05-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 08:31
Requiem19 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:03:
[...]
3 kg bergop scheelt zeker wel wat op de steilere stukken. En op het vlakken gaat ze van endurance houding naar meer race, zal minder energiekosten op het vlakke voor haar dus meer over op de klimmetjes :-).
Nu weet ik niet hoe jij je verhoudt tot je vriendin maar we hebben het over enkele seconden of watt op Limburgse klimmen. Als ze geen racehouding gewend is, denk ik dat dat in eerste instantie eerder een nadeel dan een voordeel is. Voorlopig zit je nog wel safe. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Bacchus schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:02:
[...]

Nu weet ik niet hoe jij je verhoudt tot je vriendin maar we hebben het over enkele seconden of watt op Limburgse klimmen. Als ze geen racehouding gewend is, denk ik dat dat in eerste instantie eerder een nadeel dan een voordeel is. Voorlopig zit je nog wel safe. ;)
Ik vind het meer grappig dan er serieus mee bezig te zijn, maar wat zou 3,5 kg (afgerond) nu bijvoorbeeld uitmaken tijdens een rondje Limburg met ongeveer 1000 hm?

Als je wat calculators erbij pakt, die zich echt richten op klimmen, lees je dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.fiets.nl/app/uploads/2015/07/TabelgewichtAlpe.png

Op Alpe D'huez win je tussen de 1,5 en 2 minuten als je ongeveer 3,5kg lichter bent en hetzelfde vermogen trapt. Nu zal het in Limburg iets anders zijn omdat veel hoogtemeters door het glooiende komen (minder steil = minder impact qua gewicht). Omdat je toch altijd beetje samen omhoog probeert te rijden, zal m'n vriendin nu makkelijker kunnen volgen en korter / niet boven haar omslagpunt moeten fietsen als we samen omhoog rijden. Daarnaast win je met zo'n stijf nieuw frame ook wel iets qua energie overbrenging, dus dat helpt ook wel een beetje.

De echte winst is daarom denk ik ook niet in die 2 minuutjes die je theoretisch sneller bent, maar dat je de hele dag door net even 2-4% makkelijker fietst. Dat betaalt zich aan het einde van de dag natuurlijk wel uit.

Dat gezegd hebbende, ze vond het wel belangrijk dat ze een snelle fiets heeft, maar het uiterlijk was vele malen belangrijker dan het gewicht etc _/-\o_ :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Requiem19 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:55:
net even 2-4% makkelijker fietst.
Of te wel, de best getrainde wint.

(Disclaimer, mits zuinig omgegaan met energie.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:54

Kluus

Gang is alles

mhr-zip schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:47:

Dat wordt inderdaad een beetje het probleem met het gravel fenomeen, ik heb ook eens van strava een route afgekeken met een pad wat er op de foto's echt vet uit zag. Kom ik daar aan, is het overduidelijk een wandelpad met borden "verboden voor fietsers" en hindernissen erbij (poortje zo smal en hoekig dat je flink moeite moet doen om je fiets er doorheen te helpen). Ook druk met wandelaars, dus je maakt je écht niet populair dan. Ik ben zelf ook echt niet altijd heilig hoor maar hier ben ik natuurlijk gewoon omgekeerd.

Dit hele gedrag wat zo'n beetje komt kijken bij de "ik moet overal kunnen fietsen" mentaliteit maakt het imago er in ieder geval niet beter op:
https://www.velozine.nl/s...m-en-stop-met-wildrijden/

[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 05-05-2021 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08:56
Hoe doen jullie het met trainen op hartslag?
Ik weet mijn maximum en omslagpunt door ftp test op zwift +nog losse ritten en de 4dp test van sufferfest En nu train ik in 5 zones % gezien van mijn omslagpunt dus:

Zone 1:
<67%
Zone 2:
67-78%
Zone 3: Aeroob
78:89%
Zone 4:
89%-101%
Zone 5:
101%-112%

Doe ik dit zo goed heeft er iemand nog tips voor trainen op hartslag?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
luuk66 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:18:
Hoe doen jullie het met trainen op hartslag?
Ik weet mijn maximum en omslagpunt door ftp test op zwift +nog losse ritten en de 4dp test van sufferfest En nu train ik in 5 zones % gezien van mijn omslagpunt dus:

Zone 1:
<67%
Zone 2:
67-78%
Zone 3: Aeroob
78:89%
Zone 4:
89%-101%
Zone 5:
101%-112%

Doe ik dit zo goed heeft er iemand nog tips voor trainen op hartslag?
https://joefrielsblog.com/a-quick-guide-to-setting-zones/
Dit is wel een goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:42
Dit klinkt goed, ga ik ook eens doen!
Er zijn redelijk wat Groningers in dit topic, iemand die een geschikte plek weet om dit te doen? Helemaal in het Noorden bij de dijk kan natuurlijk, maar dat is zo ver heen en terug fietsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Mitashi schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Er zijn redelijk wat Groningers in dit topic, iemand die een geschikte plek weet om dit te doen? Helemaal in het Noorden bij de dijk kan natuurlijk, maar dat is zo ver heen en terug fietsen..
Zit voor buiten ook een beetje hiermee. Rondjes Onlanden of Eemskanaal zuidzijde (word vgm nu wel aan de weg gewerkt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Zit voor buiten ook een beetje hiermee. Rondjes Onlanden of Eemskanaal zuidzijde (word vgm nu wel aan de weg gewerkt)
Langs het van Starkenborghkanaal (noordzijde) tussen Gerkesklooster en Aduard? Hoef je maximaal twee keer over te steken (Gaarkeuken en Noordhorn) en de rest is het alleen maar rechtdoor.

Edit: En even het fietspad op draaien voor het laatste stuk. Al met al is dit 16,7 km aldus Google Maps.

[ Voor 11% gewijzigd door MaSw85 op 05-05-2021 13:12 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
MaSw85 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:09:
[...]

Langs het van Starkenborghkanaal (noordzijde) tussen Gerkesklooster en Aduard? Hoef je maximaal twee keer over te steken (Gaarkeuken en Noordhorn) en de rest is het alleen maar rechtdoor.

Edit: En even het fietspad op draaien voor het laatste stuk. Al met al is dit 16,7 km aldus Google Maps.
Klopt maar de kans dat je daar moet stoppen is wel vrij groot. En dan moet je nog helemaal gesloopt terug naar Groningen vanaf Gerkesklooster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
[...]

Je hoeft natuurlijk niet 20 minuten rechtdoor te knallen, een rondje rechtsom van een paar kilometer is wellicht ook een optie.

Hier bij mij in de buurt heb ik een rondje van 10 minuten waar ik maar 1x zou hoeven afremmen voor een bocht. De andere bochten zijn dusdanig flauw dat dat niet hoeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitashi
De Onlanden is inderdaad een goede! Volgens mij heb ik daar vaker wielrenners dit rondje zien maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIag-jdPpG-3VxaGP_M2aD7i1z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XrOzOPSYB9yixPutwC8wd64Q.png?f=fotoalbum_large

(8,8km volgens Google Maps)

[ Voor 3% gewijzigd door Mitashi op 05-05-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Mitashi schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:33:
De Onlanden is inderdaad een goede! Volgens mij heb ik daar vaker wielrenners dit rondje zien maken:
[Afbeelding]

Klopt, daar trainen veel groepen. Kan ook wel redelijk hard met goed asfalt. 1.5 tot 2x rond en je bent er wel. Ook redelijk dicht bij mijn huis dus 15min warmup en 15min cooling down is ideaal. Zat er ook over te denken om deze gewoon te doen. Even minimaal 300W en 40+ daarover heen janken. Alleen de bochten een beetje opletten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:24
MaSw85 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:09:
[...]

@rolandos582

Dan moet je zeker vandaag gaan, heb je vol de wind tegen en waai je mooi terug naar Groningen. Prima route die je noemt.

Volgens mij kun je ook prima vollebak een lang viaduct opknallen. Tussen Gaarkeuken en Stroobos heb je dus een prachtig mooi lang viaduct liggen. Als je die volle bak pakt weet je ook direct je max hartslag.Viaduct Eibersburen...

Verder liggen er boven Groningen genoeg lege landweggetjes waar je niemand tegenkomt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
pier87 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:53:
[...]

@rolandos582

Dan moet je zeker vandaag gaan, heb je vol de wind tegen en waai je mooi terug naar Groningen. Prima route die je noemt.

Volgens mij kun je ook prima vollebak een lang viaduct opknallen. Tussen Gaarkeuken en Stroobos heb je dus een prachtig mooi lang viaduct liggen. Als je die volle bak pakt weet je ook direct je max hartslag.

Verder liggen er boven Groningen genoeg lege landweggetjes waar je niemand tegenkomt...
Met 20 minuten max effort krijg je gelijk je FTP + hartslag -5% Zal voor mij wel ergens tussen de 300 en 320W liggen met hartslag rond de 180-185 vermoed ik. Om met dit natte wegdek dat te gaan doen is misschien wat onverantwoord O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Is ook zo, maar met deze wind is er momenteel geen wegdek meer nat.

Wat overigens ook een prachtig geasfalteerd rondje is, Langelo. Worden ook jaarlijks laagdrempelige omloopjes georganiseerd. De start/finish is bij de ijsbaan van Langelo, het rondje is iets van 7 km geloof ik. Maar goed dit ligt al snel 20 km van Groningen volgens mij.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Laatst online: 07-03-2023
Niemand die de ironie ziet als een fietser klaagt dat ie een stukje moet fietsen om een rondje te maken?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
rolandos582 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Klopt maar de kans dat je daar moet stoppen is wel vrij groot. En dan moet je nog helemaal gesloopt terug naar Groningen vanaf Gerkesklooster
Ligt eraan op welke tijd je gaat. En als je die vanaf Gerkesklooster richting Groningen doet valt het qua gesloopt terugfietsen wel mee. Aduard naar Groningen is te doen.

En wat @pier87 zegt... Vandaag die weg oost-west fietsen en je hoeft niet over te steken voor die 20 minuten effort :+

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
[...]

Meld je ook vooral even aan voor de Social ride in Groningen mocht je dat nog niet gedaan hebben :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 20:37
ElGreco schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:36:
[...]

@user_tweakers dit zijn Powerway naven. Een beetje het goedkoopst wat er is. Als je het geen probleem vindt om lagers te vervangen, hoeft het niet een groot issue te zijn.
Pillar heeft een hele grote OEM marktaandeel in handen. Heeft ook te maken met de prijs, als je als fabrikant duizenden wielen per jaar verkoopt, maakt het wat uit of je Pillar of Sapim gebruikt. Ze zijn OK. Niet meer dan dat.

Ik kende vroeger een accountmanager die IT externen weg moest zetten bij klanten voor een goed uurtarief. Zijn slagzin bij de klanten die het te duur vonden was "if you pay peanuts, you'll get monkeys". Ik denk dat dit voor meer zaken geldt en heb het goed onthouden.
Duidelijk verhaal, daar blijf ik dan liever van weg.
Ga dan liever voor een set Vision Team 35. Prijs/kwaliteit in orde en qua garantie ook makkelijker.
Iemand nog tips hoe ik weet dat de lagers een beetje ok zijn?

Moet wel een beetje bestand zijn tegen een regenbuitje of goede wasbeurt. Verder ben ik echt nog een amateur fietser met.. Dit jaar tot nu toe +- 600km gefietst en zal eind dit jaar misschien uitkomen tussen de 1500 en 2000km.

Mijn huidige achterwiel (fulcrum racing 5) maakt nogal een slepend geluid tijdens het rijden, maar rolt verder wel soepel. Ik was al bang dat het duid op slijtage dus ik ben benieuwd hoe lang het nog goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
user_tweakers schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Ga dan liever voor een set Vision Team 35. Prijs/kwaliteit in orde en qua garantie ook makkelijker.

Moet wel een beetje bestand zijn tegen een regenbuitje of goede wasbeurt. Verder ben ik echt nog een amateur fietser met.. Dit jaar tot nu toe +- 600km gefietst en zal eind dit jaar misschien uitkomen tussen de 1500 en 2000km.

Mijn huidige achterwiel (fulcrum racing 5) maakt nogal een slepend geluid tijdens het rijden, maar rolt verder wel soepel. Ik was al bang dat het duid op slijtage dus ik ben benieuwd hoe lang het nog goed aan.
De body van mijn vision 35 set begon na 7/8k km serieus speling te krijgen en krijg de body er met geen mogelijkheid vanaf. Wel echt door weer en wind mee gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:48
Wat raden jullie trouwens aan in de volgende situatie:
Mijn vriendin wil proberen of wielrennen haar ding is. Ze past prima op mijn oude fiets, maar de wielen (fulcrum 7) bevatten wat slagen. Remrand begint op te raken en heb zelf nooit onderhoud gepleegd aan de naven, dus twijfel over de staat van de wielen in het algemeen.

Wat zou ze opnieuw laten richten ongeveer kosten en zou dit nog de moeite zijn? Of is een setje van marktplaats dan wellicht verstandiger? Mavic aksium bijvoorbeeld zie ik weleens (redelijk) nieuw voorbijkomen voor <100 euro, is dat iets om naar uit te kijken?

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:02
Stufferdt schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:00:
Mijn vriendin wil proberen of wielrennen haar ding is. Ze past prima op mijn oude fiets, maar de wielen (fulcrum 7) bevatten wat slagen. Remrand begint op te raken en heb zelf nooit onderhoud gepleegd aan de naven, dus twijfel over de staat van de wielen in het algemeen.

Wat zou ze opnieuw laten richten ongeveer kosten en zou dit nog de moeite zijn? Of is een setje van marktplaats dan wellicht verstandiger? Mavic aksium bijvoorbeeld zie ik weleens (redelijk) nieuw voorbijkomen voor <100 euro, is dat iets om naar uit te kijken?
Ik ben zelf snel van "als je geen vertrouwen (meer) hebt in je spullen, dan weg doen/vervangen."
En als je voor een niet te grote uitgave weer een goede fiets kan realiseren, fijn toch.

Alu velgrem wielen hoeven niet duur te zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door babbelbox op 05-05-2021 19:32 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
user_tweakers schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Visions staan nu niet echt bekend om hun duurzaamheid. Als je echt kant en klare wielen wilt, dan beter iets van DT. Die zijn ook niet altijd probleemloos (spaken, kraken) maar de naven zijn bulletproof.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco

Ja kan beter iets van Shimano scoren, nieuw voor onder de 200,-. Kan ze in ieder geval een jaartje mee doen. 2ehands goedkope Mavics, is mijn ervaring tenminste, koop je andermans ellende.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Nou weer die ruk²winden.

Met wind mee ging het, tegen de wind in ook geen probleem, maar op de zijkant bovenop de dijk was het weer listig. Ik beleef daar geen lol aan.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 17-06 10:00

Heb er twee sets van. Één was prima in orde, kan er geen slecht woord over zeggen en één had heel wat problemen met de hubs. De splines van de voorhub liepen niet goed door, waardoor schijf installeren moeilijk was en de achternaaf had hubcaps van een verkeerde lengte, waardoor schijfrem en versnellingen niet goed af te stellen waren. Verkoper heeft dan wel zonder kosten nieuwe naven en caps verzonden. Heb met de nieuwe caps wiel opnieuw gedishet en met de extra set naven een ander wiel opgebouwd. Mixed bag dus, maar communicatie met de verkoper was wel prima.
ElGreco schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 23:36:
[...]

Ik kan je verhaal over de powerway naven bevestigen. Moet wel zeggen dat ze een lekker geluid geven en op zich wel gemakkelijk te servicen zijn. Lagers zijn bijvoorbeeld heel erg gemakkelijk te vervangen wanneer dat nodig is. Heb er nu dus ook op mijn crossfiets staan die elke week toch eens onder de hogedrukreiniger komt, dus ben benieuwd wat dat gaat geven.

[ Voor 39% gewijzigd door Teun_2 op 05-05-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-06 22:32

Galois

1811 - 1832

Hoe is het trouwens met fietsen in Zuid-Limburg en een paar km de grens over gaan? De meeste lange tochten (AGR/Limburgs Mooiste/enz) pakken toch wel vaak een stukje D of B mee. Bv. als je de Vaalseberg opgaat, dan kan je alleen maar via dezelfde weg terug als je in NL wilt blijven (en verhard wilt fietsen) (toch?).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Galois schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:30:
Hoe is het trouwens met fietsen in Zuid-Limburg en een paar km de grens over gaan? De meeste lange tochten (AGR/Limburgs Mooiste/enz) pakken toch wel vaak een stukje D of B mee. Bv. als je de Vaalseberg opgaat, dan kan je alleen maar via dezelfde weg terug als je in NL wilt blijven (en verhard wilt fietsen) (toch?).
België is sinds een paar weken weer toegestaan als je binnen 48 uur maar het land verlaat.

Duitsland vereist een negatieve coronatest en ik hoor dat er de nodige controles zijn. Misschien kom je er mee weg dat je op doorreis bent (is nl. een toegestane uitzondering), anders loop je tegen een fikse boete aan. Mijn advies als Limburger is om Duitsland nu even te mijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 17:28

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Noord-limburg hier en als mijn route door duitsland komt dan ga ik gewoon de grens over...aantal keren gehad dat er controle is maar een: GUTENTAG! En een vriendelijk knikje en je mag zo doorfietsen.

Wel mis ik die heerlijke duitse backerei-stop die ik nu toch al een flinke tijd over sla :(

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Mitashi schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:33:
[Afbeelding]

Vandaag even gereden, rijd nooit dat rondje. Maar dat kan dikke prima, goede overzichtelijke bochten dus kan je prima met 40+ doorheen knallen. Niet in het weekend mid day doen want dan heb je wel veel verkeer. Door de week ofzo. Ik ga hem hier wel gewoon doen, kan mooi O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:19
rolandos582 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:09:
[...]

Vandaag even gereden, rijd nooit dat rondje. Maar dat kan dikke prima, goede overzichtelijke bochten dus kan je prima met 40+ doorheen knallen. Niet in het weekend mid day doen want dan heb je wel veel verkeer. Door de week ofzo. Ik ga hem hier wel gewoon doen, kan mooi O-)
Ja, dat is een fijn trainingstrondje. Die pakken we met CSG ook regelmatig. Moet wel zeggen dat het wel een stuk drukker is geworden met trainingsgroepjes de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
wisselwerking schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:13:
[...]

Ja, dat is een fijn trainingstrondje. Die pakken we met CSG ook regelmatig. Moet wel zeggen dat het wel een stuk drukker is geworden met trainingsgroepjes de laatste jaren.
Ja veel mensen zien dat trainingsrondje natuurlijk. Je moet die avonden vermijden want bijna elke avond is er wel een groep uit de stad die daar start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:19
rolandos582 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Ja veel mensen zien dat trainingsrondje natuurlijk. Je moet die avonden vermijden want bijna elke avond is er wel een groep uit de stad die daar start.
Als je nog wat zuidelijker gaat heb je nog wel andere rustige trainingsrondjes, met bochtjes naar rechts dus amper last van ander verkeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Het bewuste rondje Onlanden heb ik laatst mijn eerste fixie ervaring gehad, ook daarvoor heel geschikt omdat het op de juiste tijdstippen idd heerlijk rustig is.

(Toen op de fixie het eerste beste hobbeltje waarbij ik uit het zadel wilde wel bijna geflikkerd maar daar hebben we het niet over O-) )

Hopelijk daar binnenkort een keer intervallen proberen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus

Wat zou ze opnieuw laten richten ongeveer kosten en zou dit nog de moeite zijn?
Dat lijkt me zeker de moeite om eens te vragen. Met een beetje geluk heb je binnen een half uur twee aardige wielen en ben je alleen een doosje drop armer.
Als ze na duizend kilometer nog steeds graag fietst, wil ze toch een Wilier van tien ruggen, niet @Requiem19? :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Requiem19
Bacchus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:49:
[...]

Dat lijkt me zeker de moeite om eens te vragen. Met een beetje geluk heb je binnen een half uur twee aardige wielen en ben je alleen een doosje drop armer.
Als ze na duizend kilometer nog steeds graag fietst, wil ze toch een Wilier van tien ruggen, niet @Requiem19? :D
Die van mij is niet zo veeleisend, een Wilier van 7,500 was al voldoende 😄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
rolandos582 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:09:
[...]

Nice! Sowieso vind ik zo'n training meer geschikt voor een doordweekse avond. In het weekend moeten de kilometers gegeten worden ;) Ik merk ook van mezelf dat ik zo'n training "zonde" vind, kan dan beter een gewoon ritje doen voor m'n gevoel. Maar aan de andere kant: het is best gek dat ik ~4k per jaar fiets zonder echt te weten wat m'n limieten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Louislouislouis schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:14:
[...]

De body van mijn vision 35 set begon na 7/8k km serieus speling te krijgen en krijg de body er met geen mogelijkheid vanaf. Wel echt door weer en wind mee gefietst.
exact, dit had ik ook op mijn met het setje wielen op mn winterfiets. De wielen zijn voor die prijs prima, alleen worden ze wel helemaal dof/faal en kwam er behoorlijk speling op. Dit is inmiddels verholpen, maar goed wat mag je verwachten voor ik meen 165 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

Eenvoudige wielset koop je voor een appel en een ei op marktplaats. Veel mensen willen er meteen carbon op.
Zo rij ik zelf op dezelfde wielen die hier aangeboden worden. https://link.marktplaats.nl/m1697319886
En wil je weer andere, na het proberen dan verkoop je ze weer door toch? Al is een extra setje op zich nooit een slecht idee.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
pier87 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:41:
[...]

exact, dit had ik ook op mijn met het setje wielen op mn winterfiets. De wielen zijn voor die prijs prima, alleen worden ze wel helemaal dof/faal en kwam er behoorlijk speling op. Dit is inmiddels verholpen, maar goed wat mag je verwachten voor ik meen 165 euro?
Die Team comp 35 SL (?) waren +/- 220, inderdaad niet de hoofdprijs maar vond de duurzaamheid wel tegenvallen.

Heb jij dit zelf verholpen of bedoel je dat dit bij de nieuwe versie niet meer voorkomt?

Overigens rij ik het hele jaar op dezelfde fiets buiten maar wissel wel de wielen.

[ Voor 7% gewijzigd door Louislouislouis op 06-05-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:57
Ook wielen hebben best wel last van corona inflatie trouwens.
December 2018 heb ik dt swiss pr 1600 wielset gekocht voor 329 euro bij mantel.
Zelfde wielset kost daar nu 479 euro.

Voorwiel begon remrand best wel op te raken. (hol zegmaar)
Grappige is dat ik nooit de voorband heb gewisseld, remrand is eerder op dan band. (Pirelli Cinturato)
Heb nu een p 1800 voorwiel erbij gekocht, verschil zit hem met name in achtenaaf die makkelijker te servicen is.

Iemand nog behoefte aan voorwiel voor onderdelen (spaken/naaf?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 11:54

Kluus

Gang is alles

Galois schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:30:
Als je het zelf niet wil, soit, maar als het je vooral om officiele regels gaat is Belgie inmiddels gewoon open als je niet langer dan 48 uur verblijft zonder PCR test.
Bron: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

Voor wat betreft de Vaalserberg, je hoeft dan echt maar twee straten door Belgie als je die aan de Belgse kant afdaalt, daar zou ik persoonlijk sowieso niet zo'n probleem van maken zo lang ze je niet aan de grens staan tegen te houden (wat dus niet het geval zal zijn).

Edit: Stom van mij, ik zie nu pas dat @pdukers het antwoord al gegeven had :).

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 06-05-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18-06 22:32

Galois

1811 - 1832

Kluus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Als je het zelf niet wil, soit, maar als het je vooral om officiele regels gaat is Belgie inmiddels gewoon open als je niet langer dan 48 uur verblijft zonder PCR test.

Voor wat betreft de Vaalserberg, je hoeft dan echt maar twee straten door Belgie als je die aan de Belgse kant afdaalt, daar zou ik persoonlijk sowieso niet zo'n probleem van maken zo lang ze je niet aan de grens staan tegen te houden (wat dus niet het geval zal zijn).

Ik heb onze route inderdaad zo gemaakt dat de Vaalseberg een op-en-neertje wordt. Zie hieronder (het blauwe spoor).

Als ik dus via België zou plannen, dan zou het rode spoor zonder problemen gevolgd kunnen worden? Of is er een beter/mooier alternatief?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-8TrDbp2qyxEwjO_F4ll4jPJRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erpOEmyiDcX09alNXNgGcTq1.jpg?f=fotoalbum_large

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:14
Galois schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:53:
[...]
...Of is er een beter/mooier alternatief?

[Afbeelding]
Verder Belgie in rijden ;-)

Ff zonder gekkigheid, wil je de landgrens zo min mogelijk passeren? Want er zijn naar mijn mening wel mooiere routes terug (naar NL)... Is maar net wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Via Duitsland is ook wel leuke klim door het bos, maar dan ben je illegaal bezig zegmaar nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-06 12:33
Ik heb de Belgische kant twee keer gedaan (ene week af, andere week op) en dat ging probleemloos. Is leuker dan twee keer dezelfde denk ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:15
DDX schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:45:

Grappige is dat ik nooit de voorband heb gewisseld, remrand is eerder op dan band. (Pirelli Cinturato)
Heb nu een p 1800 voorwiel erbij gekocht, verschil zit hem met name in achtenaaf die makkelijker te servicen is.

Minder remmen voor de bochten ;) dan heb je andersom.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
babbelbox schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:18:
[...]

Ik ben zelf snel van "als je geen vertrouwen (meer) hebt in je spullen, dan weg doen/vervangen."
En als je voor een niet te grote uitgave weer een goede fiets kan realiseren, fijn toch.

Alu velgrem wielen hoeven niet duur te zijn.
Ja goed punt hoor, zo zie ik het ook wel inderdaad. Nieuw stuurlintje erbij en hij zou het weer moeten doen :)
ElGreco schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:30:
[...]
Ja kan beter iets van Shimano scoren, nieuw voor onder de 200,-. Kan ze in ieder geval een jaartje mee doen. 2ehands goedkope Mavics, is mijn ervaring tenminste, koop je andermans ellende.
Dit geeft vertrouwen. Heb me nooit verdiept in dit segment, maar met kortingscode zijn Shimano WH-501 100 euro, dus durf de gok wel te wagen.
[...]

Ik geloof dat Bianchi wel een hele mooie kleur heeft:+ :+ :+ :+ En ze vindt de Aria met midnight dream lak wel mooi :P

Afbeeldingslocatie: https://www.vanboxel.eu/wp-content/uploads/2021/02/artPic_public_L_2199151.jpg

Edit: Liep wat te klooien, zou nu moeten kloppen.

[ Voor 50% gewijzigd door Stufferdt op 06-05-2021 12:30 ]

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Hallo,

Welk type fiets zouden jullie aanbevelen voor iemand van 1.88m met een gewicht van 130KG (en dalende). Ik heb een Mountainbike maar ik merk toch dat ik het leuker vind om over de weg te fietsen, dus ik zou graag een racefiets willen kopen. Ook een grote reden van het willen fietsen ik door een lage rughernia niet (meer) kan wandelen, maar toch het afvallen wil doorzetten.

Ik heb weinig kennis op het gebied van fietsen. Ik heb al geprobeerd meer info te vinden op google maar al het vakjargon schiet langs je heen en dan zie nogal snel door de bomen het bos niet meer.

Wat me wel opvalt is dat veel fietsen maar getest zijn tot een gewicht van 120KG, dus wellicht is het helemaal niet mogelijk?

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Drunken_Bear schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:34:
Hallo,

Welk type fiets zouden jullie aanbevelen voor iemand van 1.88m met een gewicht van 130KG (en dalende). Ik heb een Mountainbike maar ik merk toch dat ik het leuker vind om over de weg te fietsen, dus ik zou graag een racefiets willen kopen. Ook een grote reden van het willen fietsen ik door een lage rughernia niet (meer) kan wandelen, maar toch het afvallen wil doorzetten.

Ik heb weinig kennis op het gebied van fietsen. Ik heb al geprobeerd meer info te vinden op google maar al het vakjargon schiet langs je heen en dan zie nogal snel door de bomen het bos niet meer.

Wat me wel opvalt is dat veel fietsen maar getest zijn tot een gewicht van 120KG, dus wellicht is het helemaal niet mogelijk?
Als afvallen het hoofddoel is: je kunt natuurlijk prima nog 10kg op je mountainbike blijven fietsen.
Geloof het of niet, maar die werken ook op de weg :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Stufferdt schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:28:
[...]

Dit geeft vertrouwen. Heb me nooit verdiept in dit segment, maar met kortingscode zijn Shimano WH-501 100 euro, dus durf de gok wel te wagen.
Had je wel gezien dat de body niet geschikt is voor 11 speed?

Dit is wel ouderwets spul met de maatstaven van nu (15mm intern maar), verwacht dus geen wonderen (een 25mm band krijgt heel snel het gloeilamp effect). Het zal echt een setje zijn om een jaartje op te rijden en daarna upgraden.

https://www.futurumshop.n...-wielset-zwart-rood.phtml
->Deze set is niet geschikt voor 11 speed cassettes

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hallo,

Extra set velgen op je MTB met wegbandjes kan ook. Ik denk dat het probleem voornamelijk in de wielen set, een setje handgespaakte wielen voor jouw gewicht is geen overbodige luxe. Dan zit je denk ik wel op 36 spaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hallo,

Ik weet niet of je met een lage rughernia moet gaan fietsen.

Ik ben zelf 120kg nu, maar heb wel aparte velgen laten spaken. Als ik jou was zou ik gewoon banden die wat meer geschikt zijn voor de weg op je velgen laten leggen (of een extra set kopen met wegbanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 18-06 12:33
Hallo,

Als ik het goed heb begrepen dan gaat die belasting van 120KG per wiel, dus dat is relevant als je bepakking meeneemt. Verder gezien je rughernia zou ik mikken op een endurance frame, maar ik vermoed dat hier lui zijn die er meer over weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

Hallo,

Ik heb een Cube Agree Pro, en heb ook jouw gewicht. Wel met setje handgemaakte wielen (koers.cc ) met 36 spaken. Je wielen zijn idd het grootste risico dat frame houdt het wel (die 10 kilo maakt niet het verschil) je wielen wel. Minstens 1 x per jaar wel gebroken spaken en slag in m'n wiel, sinds de custom wielset 0,0 problemen. Maar het zal ook om de houding gaan op de fiets en dat is lastig te zeggen, ik zou zeggen, ga een dagje naar 12 Go Biking of Mantel (of Futurum als die tegenwoordig ook een ruime selectie fietsen hebben staan) zodat je 1 en ander kunt voelen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Smultie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Als afvallen het hoofddoel is: je kunt natuurlijk prima nog 10kg op je mountainbike blijven fietsen.
Geloof het of niet, maar die werken ook op de weg :o
Jaaa, dat klopt, maar de snelheid van een racefiets <3
Crazy D schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:42:
[...]

Ik heb een Cube Agree Pro, en heb ook jouw gewicht. Wel met setje handgemaakte wielen (koers.cc ) met 36 spaken. Je wielen zijn idd het grootste risico dat frame houdt het wel (die 10 kilo maakt niet het verschil) je wielen wel. Minstens 1 x per jaar wel gebroken spaken en slag in m'n wiel, sinds de custom wielset 0,0 problemen. Maar het zal ook om de houding gaan op de fiets en dat is lastig te zeggen, ik zou zeggen, ga een dagje naar 12 Go Biking of Mantel (of Futurum als die tegenwoordig ook een ruime selectie fietsen hebben staan) zodat je 1 en ander kunt voelen.
bedankt voor het advies (ook aan de rest) Ik ga eens kijken inderdaad!

[ Voor 53% gewijzigd door Drunken_Bear op 06-05-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Met het risico op een perm ban in dit topic: ;)
Is, gezien je rugproblemen, een ligfiets een idee? Afhankelijk van hoe salonfähig je wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-06 16:14
Hallo,

Hier zit m'n vader op. Ook een lage hernia gehad (wel aan geopereerd). Na een aantal wat meer racy modellen in het verleden zweert hij bij de wat minder agressieve geometrie (= minder diep zitten).

Snel leverbaar en gaat tot 132KG:

Cannondale Synapse 105

Maar zou je vooral aanraden om ook eens langs je lokale fietsenmaker te gaan. Dan kun je wellicht een en ander even proberen en is ook handig voor afstelling/onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
ElGreco schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Had je wel gezien dat de body niet geschikt is voor 11 speed?

Dit is wel ouderwets spul met de maatstaven van nu (15mm intern maar), verwacht dus geen wonderen (een 25mm band krijgt heel snel het gloeilamp effect). Het zal echt een setje zijn om een jaartje op te rijden en daarna upgraden.

https://www.futurumshop.n...-wielset-zwart-rood.phtml
->Deze set is niet geschikt voor 11 speed cassettes
Is me opgevallen ja, het is een 10-speed groep (105 5700 even uit m’n hoofd). Maar fijn dat je het benoemt! En wou er eigenlijk wel 25mm op leggen, vredestein fortezza’s die ik nog heb liggen. Als ik snel een tabelletje bekijk, moet 25mm op 15mm intern kunnen. Maar jij zou het dus persoonlijk niet doen?

Heb niet echt verder gekeken eigenlijk of er bredere velgen te vinden zijn binnen dezelfde prijsklasse (zeg ~150 euro).

[ Voor 0% gewijzigd door Stufferdt op 06-05-2021 14:34 . Reden: Edit typo: de shimano 1500 5700 groep laat nog even op zich wachten denk ik. Zijn momenteel bij 105 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Stufferdt schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Is me opgevallen ja, het is een 10-speed groep (1500 5700 even uit m’n hoofd). Maar fijn dat je het benoemt! En wou er eigenlijk wel 25mm op leggen, vredestein fortezza’s die ik nog heb liggen. Als ik snel een tabelletje bekijk, moet 25mm op 15mm intern kunnen. Maar jij zou het dus persoonlijk niet doen?

Heb niet echt verder gekeken eigenlijk of er bredere velgen te vinden zijn binnen dezelfde prijsklasse (zeg ~150 euro).
Technisch past het prima. De band blijft er wel op zitten, dat is het probleem niet. Het rijgedrag zal niet optimaal zijn, vooral in de bochten. Daarnaast stijgt de band in de hoogte en bij oudere frames kan dit voor problemen zorgen, vaak bij het vorkkroon en soms de zitbuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VTg1mETlGgYxXXR_1cLPygtZOeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3LdeWVMATopRRV490RUaPcv.jpg?f=fotoalbum_large
(bron: https://www.theproscloset...out-the-perfect-rim-width)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
DDX schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:45:

Hoeveel km heb je er dan op gefietst? Die band moet wel extreem veel km's hebben gemaakt, of die velg relatief weinig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear

Drunken_Bear

Pro Niksnut

Mr. Stom schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:44:
[...]

Hier zit m'n vader op. Ook een lage hernia gehad (wel aan geopereerd). Na een aantal wat meer racy modellen in het verleden zweert hij bij de wat minder agressieve geometrie (= minder diep zitten).

Snel leverbaar en gaat tot 132KG:

Cannondale Synapse 105

Maar zou je vooral aanraden om ook eens langs je lokale fietsenmaker te gaan. Dan kun je wellicht een en ander even proberen en is ook handig voor afstelling/onderhoud.
Thanks, ze zijn er dus wel voor mijn gewichtsklasse hehe. Maar ik ga inderdaad even langs een zaak om te babbelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hielko schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:38:
[...]

Hoeveel km heb je er dan op gefietst? Die band moet wel extreem veel km's hebben gemaakt, of die velg relatief weinig?
12,5 duizend km
dus combinatie van veel voor band (best wel slijtvast) en weinig voor velg (maar vooral in prutweer mee gereden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Stufferdt schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:28:

Ik heb 3 wielsets WH-R500. Lagers hebben wel liefde nodig, maar dat lijkt me evident voor cup-conus.
Interne breedte van deze is 16mm
Op 1 setje ligt 28mm, andere set heb ik gravelbandjes 35mm op gelegd. (en eentje ligt een zwift/decathlon bandje op)
Men stelt vaak max tire width = 2x inner width. Daar ga ik dus net overheen, maar het ziet er niet overdreven gek uit. In de bochten zal het inderdaad wat meer gaan rollen, maar met de 28mm vind ik dat nog niet echt aan de orde.

Zijn ook veel charts voor te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://www.schwalbe.com/files/schwalbe/userupload/Images/FAQ/reifen_felgen_2020/Reifen_Felgenkombinationen_2020_EN.jpg

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Nu we het toch over wielen hebben..

Voor mijn nieuwe 'lekker weer-setje' twijfel ik tussen de Zipp 303S en de FFWD Tyro sets. Ze lijken me elkaar niet erg te ontlopen.

De FFWDs zijn iets zwaarder maar ik vind het wel sympathiek dat het een Nederlands merk is en gewicht is geen enorm probleem (73kg bij 1.86m). Puur op basis van persoonlijke voorkeur en smaak neig ik dus naar FFWD.

Kan iemand iets zeggen over duurzaamheid en/of aspecten die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 17:09
tjah wielen... ik zit al 1,5 week te wachten op een nieuwe body voor mijn achterwiel... iets met beperkte voorraad...

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
ElGreco schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:38:
[...]

Technisch past het prima. De band blijft er wel op zitten, dat is het probleem niet. Het rijgedrag zal niet optimaal zijn, vooral in de bochten. Daarnaast stijgt de band in de hoogte en bij oudere frames kan dit voor problemen zorgen, vaak bij het vorkkroon en soms de zitbuis.

[Afbeelding]
(bron: https://www.theproscloset...out-the-perfect-rim-width)
Oh, dit wist ik niet. Dan is het even spannend of het gaat passen wellicht. Frame is een prorace, niet meer de allernieuwste.
Mistraller schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Ik heb 3 wielsets WH-R500. Lagers hebben wel liefde nodig, maar dat lijkt me evident voor cup-conus.
Interne breedte van deze is 16mm
Op 1 setje ligt 28mm, andere set heb ik gravelbandjes 35mm op gelegd. (en eentje ligt een zwift/decathlon bandje op)
Men stelt vaak max tire width = 2x inner width. Daar ga ik dus net overheen, maar het ziet er niet overdreven gek uit. In de bochten zal het inderdaad wat meer gaan rollen, maar met de 28mm vind ik dat nog niet echt aan de orde.

Zijn ook veel charts voor te vinden.

[Afbeelding]
Deze kwam ik ook tegen, dus daarom ook ik het probleem niet zo zag. Ik ga het dus even uitproberen :)
Bedankt allemaal weer voor de tips en uitleg. Ideaal zo'n forum _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
Louislouislouis schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:25:
[...]

Die Team comp 35 SL (?) waren +/- 220, inderdaad niet de hoofdprijs maar vond de duurzaamheid wel tegenvallen.

Heb jij dit zelf verholpen of bedoel je dat dit bij de nieuwe versie niet meer voorkomt?

Overigens rij ik het hele jaar op dezelfde fiets buiten maar wissel wel de wielen.
Ja klopt dat was de prijs maar had nog een keer extra korting dus volgens mij heb ik ze voor rond de 180 euro gekocht?

Duurzaamheid is niet geweldig, ik heb de lagers laten vervangen, ik rij alleen met dit setje in de winter op mn winterfiets.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 21:38
BertP schreef op zondag 2 mei 2021 @ 12:28:
Afgelopen vrijdag bij deze Apex Flare 3.0 disc wezen kijken bij CC 5311 in Zaltbommel. Mijn huidige Sensa Romagna (framemaat 62cm, ben zelf 1,90) heb ik daar in 2015 gekocht en ik ben eigenlijk op zoek naar een opvolger. Deze variant is afgemonteerd met Ultegra (geen noodzaak, 105 is prima voor mij) maar deze staat voor een scherpe prijs daar. Denk wel dat ik hem mooier vind met 45mm hoge carbon wielen overigens. Hij staat te koop voor €2399, met wat inruil van mijn huidige heb ik daar volgens mij een prima koop mee. Uiteraard moet hij nog wel afgesteld worden, zitten nu best wat spacers onder. Wat vinden jullie er van?

[Afbeelding]
Net opgehaald en even een snel kiekje in de woonkamer gemaakt. Heel blij met deze apex flare!

Iemand nog tips voor een goeie bikefit omgeving Utrecht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJgcYN-hUxddQh6j7NoLLLII6_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQudnbeJnMjlcw38GS7eemRG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
BertP schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:38:
[...]

Net opgehaald en even een snel kiekje in de woonkamer gemaakt. Heel blij met deze apex flare!

[Afbeelding]
Prima prijs voor die fiets volgens mij! Enjoy! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36
Kluus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Ik wil niet Roomser zijn dan de paus en weet ook dat 'wij' wielrenners niet veel risico lopen als we even in de buitenlucht verblijven, maar wil toch het hele verhaal hier verteld hebben:

Volgens de Belgen heb je inderdaad geen PCR test nodig als je korter dan 48 uur in België verblijft.
Het wordt door de Nederlandse overheid vervolgens wel aanbevolen om 10 dagen in quarantaine te gaan (met de mogelijkheid tot testen op dag 5.

Dit weerhoudt mij momenteel nog om naar zakelijke afspraken in België te gaan, waarbij ik uiteraard ook het verschil zie tussen fietsen in de buitenlucht of een dag lang binnen aan het werk.

Zie ook:
https://euregio-mr.info/n...n-uitreisvragen/index.php

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

BertP schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:38:

Gave fiets! Ik ben tevreden over Koppel Bikeshop in Amersfoort voor een bikefit. Ze nemen de tijd en smeren je niets aan. De communicatie is soms wat moeizaam, maar daar heb je alleen last van als je een fiets daar koopt.

Pagina: 1 ... 285 ... 654 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).