Afdalen zit vaak wel in dezelfde hoek qua rijvaardigheden. Wie geen angst heeft in de bochten in Nederland heeft doorgaans ook geen angst om hem te laten gaan in een afdaling en vice versa. Weet niet of je wel eens op wintersport gaat, maar skieen zit doorgaans in dezelfde categorie 'angst'.Galois schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:40:
Ik ben ook al niet zo'n held met dalen. Maatjes van mij die met 90 km/h een berg af knallenBij 60-70 km/h houdt het bij mij wel op hoor...
Zou het nu ook niet meer geforceerd aan gaan leren, dat je opeens een stuk harder besluit een bocht in te duiken en in een noodsituatie alsnog halverwege besluit in de remmen te knijpen. Daar krijg je nou juist ongelukken van. Zoals gezegd maakt het verder ook weinig uit zo lang je geen wedstrijden hoeft te winnen. Zo lang je vrienden nog met je willen fietsen/in je wiel durven te zitten zit je wel aardig safe
@Stoffa Heb je sowieso zo'n Hollowtech tooltje thuis liggen? Lijkt inderdaad een BSA trapaslager en dat is met Engelse draad, anders is het een ITA bottom bracket. Shimano maakt het een beetje verwarrend door beide BB's dezelfde type aanduiding mee te geven. Als ik naar de specs van het frame kijk gaat heeft Bianchi een BSA dus Engelse draad. Vervangen is een piece of cake als je gewoon zo'n trapasfitting en dat HT tooltje in huis hebt.
Speling zou op zich niet mogen. BSA en Hollowtech werken zonder spacers en met dat Hollowtech tooltje bepaal je de preload (=speling wegnemen) en dan zet je hem vast met de 2 bouten op de NDS crankarm. Die laatste zou in principe nooit los moeten komen dus of hij is verkeerde gemonteerd, of de lagers zijn écht ver heen. In beide gevallen zou ik een nieuw BB plaatsen en daarmee moet het probleem dan wel opgelost zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Ypuh op 02-05-2021 19:19 ]