Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 280 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01

shinchan03

Niels

Ik zal er eens naar kijken (y)

De Garmin Edge 830 is in elk geval binnen, dus die kan ik dit weekend eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38
rolandos582 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:20:
[...]

Naja niet met die ZIPP NSW 454 set inderdaad. Maar een BMC kan prima, afhankelijk van welk model je kiest.
Ja maar heb je wel weer die kabels te pakken.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:39
418O2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:40:
[...]

Bedoelde dat ze een hoop doen en racefietsen niet echt hun core focus zijn.
Dat kan je over Giant, Trek en Specialized ook zeggen. Maar om daarvoor nou een TCR SL, Madone SLR of S-works Tarmac, te laten staan?

Flickr - Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00
Moehahaha .... "Ga erreges anders Tourdefransje spelen, aso!”
(even incognito modus aanslingeren in geval van problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Als iemand nog advies kan geven over mijn race fiets die ik wil aanschaffen, gerne :)

Advies gevraagd over aanschaf racefiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
GWBoes schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:11:
[...]

Dat kan je over Giant, Trek en Specialized ook zeggen. Maar om daarvoor nou een TCR SL, Madone SLR of S-works Tarmac, te laten staan?
Bedoelde dat de site voor dat model karig is. Ik zei toch juist dat je hem moet nemen als de onderdelen je aanstaan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:21
WaSteiL schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:55:
[...]

Is dat niet een beetje vloeken in de kerk, Bontrager hoort op Trek..
Als ik mensen een tip mag geven; laat dat matchy match los. Maakt je leven een stuk makkelijker.

Bontrager als merk heeft sowieso wel een interessante historie. Ja, het wordt geproduceerd onder de vlag van Trek, maar je zou ze prima als stand-alone merk kunnen zien. Zo heb ik ook wel goede ervaringen met Specialized accessoires/kleding/onderdelen (o.a. de helmen en schoenen van deze 2 merken zijn erg fijn).

Als je het heel neurotisch gaat bekijken mag je Pro/Pearl Izumi ook alleen gebruiken i.c.m. Shimano groepen, een Quarq alleen in combinatie met een SRAM groep en Zipp wielen, Pinarello met Most, Factor met Black Inc, Bianchi met Vision etc. Voor wie een 13 in een dozijn fiets wil kan helemaal los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:49
EdwinW schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:19:
Moehahaha .... "Ga erreges anders Tourdefransje spelen, aso!”
(even incognito modus aanslingeren in geval van problemen)
Zo'n geval ben ik afgelopen weekend nog tegengekomen in duinen van Bloemendaal en Noordwijk. We reden met z'n tweeën op een fiets/wandelpad, en we gingen vlak na een bocht rustig langs een wandelaar met hond. Kregen we toch een bak ellende over ons heen over dat we moesten bellen (dat deden we inderdaad niet), terwijl dat ook echt niet nodig was. Nog geprobeerd om er een fatsoenlijk gesprek over aan te knopen, maar dat schip was de haven al uit. Alleen maar gevloek en getier, toen m'n mond maar gehouden en lekker doorgefietst :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

The__Dude schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:16:
[...]

Zo'n geval ben ik afgelopen weekend nog tegengekomen in duinen van Bloemendaal en Noordwijk. We reden met z'n tweeën op een fiets/wandelpad, en we gingen vlak na een bocht rustig langs een wandelaar met hond. Kregen we toch een bak ellende over ons heen over dat we moesten bellen (dat deden we inderdaad niet), terwijl dat ook echt niet nodig was. Nog geprobeerd om er een fatsoenlijk gesprek over aan te knopen, maar dat schip was de haven al uit. Alleen maar gevloek en getier, toen m'n mond maar gehouden en lekker doorgefietst :+
Ik bel vaak wel ff kort zodat ze weten dat er iemand aankomt en dan kijken ze de helft van de tijd zo van "wat moet je nou, er is plek zat". Het is dus eigenlijk nooit goed :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Als ik bel gaan ze eerst kijken wie/wat eraan komt met als gevolg dat ze naar links komen en het alleen nog maar gevaarlijker wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Crazy D schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:20:
[...]

Ik bel vaak wel ff kort zodat ze weten dat er iemand aankomt en dan kijken ze de helft van de tijd zo van "wat moet je nou, er is plek zat". Het is dus eigenlijk nooit goed :P
Vraag me steeds vaker af hoe we het als mensheid zo ver hebben kunnen schoppen.

Het scheelt wel echt waar je woont en hoeveel ruimte er is. Toch kan ik bij iedere situatieschets wel eenzelfde voorbeeld bedenken met de conclusie het is nooit goed. Daar aan toe te voegen, 99 van de 100 interacties gaat het wel goed maar net als met alles, die ene negatieve blijft je veel langer bij.

De bel-strategie valt ook nog wel het e.e.a. op aan te merken. Ik bel bijna altijd (1x), ook als er wel ruimte is maar het snelheidsverschil hoog. Een maatje van me gaat iedere keer altijd helemaal los met z'n ping-ping-ping-ping-ping, ping-ping-ping-ping-ping-ping-ping-ping-ping-ping en nog een "Hé" erachteraan ook als ze niet snel genoeg opzij gaan. Schaam me dood als ik er naast fiets, terwijl één goedgeplaatste ping veel meer effect heeft zonder nare opmerkingen of blikken :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Dude
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:49
Ypuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:32:
[...]

Vraag me steeds vaker af hoe we het als mensheid zo ver hebben kunnen schoppen.

Het scheelt wel echt waar je woont en hoeveel ruimte er is. Toch kan ik bij iedere situatieschets wel eenzelfde voorbeeld bedenken met de conclusie het is nooit goed. Daar aan toe te voegen, 99 van de 100 interacties gaat het wel goed maar net als met alles, die ene negatieve blijft je veel langer bij.

De bel-strategie valt ook nog wel het e.e.a. op aan te merken. Ik bel bijna altijd (1x), ook als er wel ruimte is maar het snelheidsverschil hoog. Een maatje van me gaat iedere keer altijd helemaal los met z'n ping-ping-ping-ping-ping, ping-ping-ping-ping-ping-ping-ping-ping-ping-ping en nog een "Hé" erachteraan ook als ze niet snel genoeg opzij gaan. Schaam me dood als ik er naast fiets, terwijl één goedgeplaatste ping veel meer effect heeft zonder nare opmerkingen of blikken :+.
Helemaal mee eens inderdaad, de negatieve ervaringen blijven je langer bij. Ik maak me er verder ook niet druk om, als iemand het gesprek niet aan kan (wil) gaan - dan toch lekker niet. Ik zou niet op die manier door het leven willen gaan in ieder geval, op alles wat me niet bevalt gaan tieren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Crazy D schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:20:
[...]

Precies dat. Bel je met veel ruimte, is het niet nodig. Bel je met weinig ruimte, en horen ze het niet, schrikken ze zich rot als je er na 3 keer bellen toch maar langs gaat in een kleine ruimte. Bel je met weinig ruimte en horen ze het, krijg ik vaak te horen dat het wel wat rustiger mag. Ik heb mij dan ook voorgenomen om soms, niet omdat ik het persoonlijk wil, een lul te zijn. Voetgangers op het fietspad is een veel voorkomend issue, even als lekker ebiken (die produceren toch geen extra geluid?) met zijn 2en naast elkaar (bij voorkeur inclusief een mand, fietstassen aan beide kanten of iets anders wat uitsteekt. Ik hoef het niet voor de Strava-statistieken te doen, maar wil dan ook weer niet met 15kmh ergens achter aan blijven hangen. En zeker niet achter voetgangers die te lui zijn om even 3 meter verderop het voetpad op te gaan.

Dan ben ik maar vervelend.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Wandelaars zijn dan ook de nieuwe verkeershufters van de weg, aldus Havana en anderen al over geschreven hebben. Dan vind ik hem nog vrij mild in zijn artikel als ik de artikelen en reacties af en toe lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:08
Holy moly. Je zult maar van je fiets (waarde 12k) beroofd worden tijdens het fietsen. :(

[ Voor 8% gewijzigd door nomar109 op 23-04-2021 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ypuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:43:
Wandelaars zijn dan ook de nieuwe verkeershufters van de weg, aldus Havana en anderen al over geschreven hebben. Dan vind ik hem nog vrij mild in zijn artikel als ik de artikelen en reacties af en toe lees.
Als we nou eens zelf het goede voorbeeld geven en niet meedoen met
'subgroep X heeft een hekel aan subgroep Y'-gedoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:44
Ik heb met bellen, schrikreacties, schelden e.d. ook wel het gevoel dat het met de leeftijd van de andere verkeersdeelnemer te maken heeft. Als deze 55+ is dan kan je er de donder op zeggen dat je bel niet gehoord wordt omdat het gehoor van deze bevolkingsgroep deze toonhoogte niet meer/slecht registreert. Dan kan je bellen tot je een ons weegt, aan de kant gaan ze niet. En als je dan vraagt of ze aan de kant willen dan krijg je de opmerking: "Je kan ook gewoon een bel kopen hoor". Tja... ;)

Ik ben aan het overwegen om een gong in mijn frame te hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Een vraagje:

Ik heb tubeless ready wielen, met tubeless ready banden, maar door pure luiheid rijd ik er gewoon met binnenbanden erin. Nu zie ik dat zelfs met de binnenbanden tot het hardste opgepomt blijft de buitenband niet goed seaten op het wiel, waardoor ik een kleine verticale slag lijk te hebben.

Als je goed kijkt zie je het velglint. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Une0Qq-jtwXs7ZfpYKGUgLM68_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/egP4XNTk8J8FutNrnWYFmqnv.jpg?f=fotoalbum_large

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
Afhankelijk van de ruimte een beetje snelheid terugnemen helpt ook wel met de schrik. Op een fietspad van anderhalve meter ga ik ook niet met 35 km/u langs de wandelaars vliegen. Dat geldt nog sterker als er kinderen of honden* in de buurt zijn.

@Kevinns Een grotere bel is inderdaad wel beter hoorbaar. Ik heb nog zo'n mooie gigantische OV-Fiets-bel liggen..

* Leuk in de schemering met een rollijn. Of zoals ik een paar jaar geleden had: een loslopende die dacht dat mijn voorwiel een hoepel was om doorheen te springen. Ik kan uit ervaring vertellen dat het voorwiel wint.

[ Voor 11% gewijzigd door Bacchus op 23-04-2021 15:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Smultie schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:45:
[...]

Als we nou eens zelf het goede voorbeeld geven en niet meedoen met
'subgroep X heeft een hekel aan subgroep Y'-gedoe ?
Haha, ik beschik sowieso over de gave om me weinig van dingen aan te trekken. Betekent niet dat het niet leuk is om hier en daar een beetje te stoken :+.

@Bacchus Met kinderen en honden ben ik ook altijd voorzichtig, maar dat is eerder voor eigen veiligheid. Verder als je er vanuit gaan dat alles en iedereen -los van leeftijd, geslacht, diersoort- niet met jou bezig is en in staat blind een weg over te steken, dan zit je wel redelijk safe. Ik heb al te vaak de bevestiging gekregen en de standaard reactie 'oh sorry, had je niet gezien' kan ik inmiddels ook wel dromen. Als ik mijn plek op zou eisen was ik allang verongelukt.

[ Voor 41% gewijzigd door Ypuh op 23-04-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Bacchus schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:13:
Afhankelijk van de ruimte een beetje snelheid terugnemen helpt ook wel met de schrik. Op een fietspad van anderhalve meter ga ik ook niet met 35 km/u langs de wandelaars vliegen. Dat geldt nog sterker als er kinderen of honden* in de buurt zijn.

@Kevinns Een grotere bel is inderdaad wel beter hoorbaar. Ik heb nog zo'n mooie gigantische OV-Fiets-bel liggen..

* Leuk in de schemering met een rollijn. Of zoals ik een paar jaar geleden had: een loslopende die dacht dat mijn voorwiel een hoepel was om doorheen te springen. Ik kan uit ervaring vertellen dat het voorwiel wint.
Kinderen en dieren zijn voor mij ook de enige uitzondering. Maar dan nog is het niet juist van wandelaars om met kinderen of dieren op het fietspad te lopen, wanneer het voetpad letterlijk iets verder op ligt. Bij kinderwagens kan ik mij dan wel weer voorstellen dat het fijn is om over glad asfalt te gaan ipv tegels, maar daar probeer ik ook zo veel mogelijk rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Ik zie dat wandelaars momenteel meer op het fietspad lopen omdat ze afstand willen houden van andere wandelaars (iets met corona). Daar heb ik wel begrip voor, en er is bij mij meestal maar een klein percentage wat moeilijk doet, maar dat is denk ik de groep mensen die overal in hun leven moeilijk doen voor alles en dan haal ik er maar mijn schouders over op. Die mensen zijn toch niet te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Dat men dit doet vanwege corona is begrijpelijk. Maar het is dan niet de bedoeling om met 3 breed op een pad te lopen of niet meer op te letten. Met je koptelefoon op, op het fietspad te lopen. Met je hondenlijntje over het fietspad je hond uit te laten. Het probleem met vele verkeersongelukken is dat men niet goed oplet (luisteren, kijken etc) en dat het daardoor fout gaat. Ik kan mij geheel vinden in het artikel wat @Ypuh eerder deelde. Wandelen is voor sommige mensen, wat fietsen voor mij is. Even je hoofd leeg. Maar als men niet beter op gaat letten of niet beter aan gaat passen, liggen er straks alleen maar meer bedden vol (die we hard nodig hebben).

Ik heb gisteren overigens hier een rondje gereden rond 19:30, dat was een prima tijd. Denk dat men dan voor de tv aan het hangen is, want het was heerlijk rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:55
PaulBloem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:37:
Ben tegen wat problemen met de achterderailleur aangelopen.. de afstelling voor max. en min. afstelling staat goed.
Maar helaas wisselt die op tandwiel 5 en 6 automatisch steeds, dus niet te gebruiken zo.
Heb al wat gegoogled en bekeken maar kon niet hier echt iets op vinden.

Hoe kan ik de derailleur afstellen dat de middeste versnellingen achter ook netjes lopen?

[Afbeelding]
Aantal mensen hadden fantastisch meegedacht en meegekeken met dit vraagstuk.. dus wilde ook wel even terug koppelen wat de uitslag nu is...

Na wat knutselen, ben ik verstandig geweest om naar m'n lokale Trek boer te gaan waar ik normaliter ook kom. En ik heb weer wat geleerd...

Er stond niet de juiste spanning op de schakel... paar keer draaien... hoppa ... rijdt weer als nieuwe.
Dus met goed advies en goede schakeling overgangen stond ik weer binnen no-time buiten

Nogmaals dank!
En leuk om zelf wat beter te verdiepen in de werking van mijn fiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
rolandos582 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:57:
[...]
Als ik nu 5k zou uitgeven zou ik sowieso alles intern willen, wil geen kabel meer zien. Daar neem je dan ook DI2 voor.
ETAP

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 16:01

shinchan03

Niels

WaSteiL schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:30:
Ik zie dat wandelaars momenteel meer op het fietspad lopen omdat ze afstand willen houden van andere wandelaars (iets met corona). Daar heb ik wel begrip voor, en er is bij mij meestal maar een klein percentage wat moeilijk doet, maar dat is denk ik de groep mensen die overal in hun leven moeilijk doen voor alles en dan haal ik er maar mijn schouders over op. Die mensen zijn toch niet te veranderen.
Gisteren had ik een stel die op het fietspad liep, terwijl er letterlijk daarnaast een perfect voetpad lag. Nadat ik had gebeld gingen ze ook daar lopen, verder dan ook geen probleem, maar begrijpen doe ik het niet. Het voetpad was nog mooier dan het fietspad, dus misschien de volgende keer dan maar daarop gaan fietsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 17:35
GWBoes schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:55:
[...]

Loopt je vrijloop wel soepel? Misschien een palletje die niet helemaal lekker is en af en toe de cassette alsnog een set geeft.
net even wiel helemaal losgehaald en gekeken. maar het lijkt er inderdaad op dan het wiel niet helemaal lekker vrij kan draaien. Sommige momenten gaat het prima maar op bepaalde momenten lijkt het alsof de body (waar de cassette op zit) blijft hangen met als gevolg dat mijn hele derailleur een optater krijgt.. wiel is nog geen jaar oud.. (hopelijk iets van garantie..)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:59
Requiem19 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:32:
De rode Wilier Filante SLR is besteld voor mijn wederhelft!

Zoals gezegd super prettig geholpen door Italian Cycles in Bergschenhoek. Er waren andere LBS'en met de goede maat op voorraad, maar doordat Martin ons goed geholpen heeft wilden we de Filante per se bij hem kopen. Ondanks het gebrek aan beschikbaarheid heeft hij het voor elkaar gekregen dat de versie die m'n vriendin graag wil (en yes, zij is echt lichtelijk autistisch als het aankomt op esthetische details) eind maart / begin april komt.
Even een update over fietsenland... Filante besteld op 15 februari met de 'afspraak' dat deze eind maart begin april er zou zijn. Vorige week nog niets gehoord, dus mailtje gestuurd. Geen reactie... nog een mailtje: 'hij komt midden mei'.

Ene kant natuurlijk wel te verwachten gezien de huidige markt, maar ik had het toch wel netjes gevonden als de winkel uit zichzelf een update zou geven. Van de week hem ook even gebeld, blijkt het 20 mei te zijn en met allerlei haken en ogen.

Wel wat lastige situatie, want dit model staat in de goede kleur gewoon bij andere fietsenwinkels. Maar omdat we goed geholpen zijn wilden we hem graag hier bestellen. Maar wat nu als 20 mei ook niet lukt?

Er komt een punt dat je dan toch wel kan zeggen 'sorry, we kopen hem ergens anders'... (al hebben we overigens wel 500 euro aanbetaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Iemand zijn broek vergeten? @McMiGHtY ?

https://www.nhnieuws.nl/n...r-met-felgekleurde-string

[ Voor 5% gewijzigd door ElGreco op 23-04-2021 17:16 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
Ach als ik de laatste tijd naar mijn eigen ritjes kijk (Alleen vandaag al)
- Mensen parkeren auto vlak naast fietspad, trekken gewoon zo de deur open zonder überhaupt maar te kijken en je rijd er bijna tegenaan
- Mensen met honden die totaal niet opletten wat hun hond doet (lange riem, los lopen etc)
- Auto in inrit rijd zomaar achteruit, scheelde echt niks
- Andere fietsers met oortjes in etc. die denken dat ze alleen op de weg zijn en slingeren maar wat van links naar echts
- Opa en oma op hun ebike, je gebruikt je bel, gaan eerst achterom kijken. Oh er komt echt wat aan, en dan gaan dan maar eens aan de kant
- Auto's die bijna volledig tot stilstand komen en dan op het laatste moment toch maar doorrijden. Je denkt dat je voorrang krijgt, en dan opeens gaan ze toch rijden.

Naja dat waren mijn klachten weer, verder wel een lekker ritje! Prima zonnetje maar nog wel wat aan de koudere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:17
Ik lees al een tijdje mee maar dit is m'n eerste bijdrage. Of eigenlijk vraag.

Ik zou graag overstappen op tubeless banden. Keuze aan banden te over en ben er wel uit dat het best wel persoonlijk is welke je mooi/prettig vindt enzo. Dus die keuze heb ik denk ik wel gemaakt. Ben van plan voor de Vittoria Rubino Pro of Corsa Control te gaan, laat het ook even afhangen van de prijs (of eigenlijk het verschil).

Dan nu de vraag. Wat nemen we mee voor onderweg voor eventuele reparatie?
  • Gewoon een pomp om gewoon wat druk bij te vullen, er van uitgaande dat de aanwezige sealant het lek dicht?
  • Een CO2 patroon om snel druk te krijgen?
  • Een bus(je) op druk met sealant, zoals de Vittoria Pit stop of de Muc-Off B.A.M.?
  • Wel of geen extra binnenband?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en mening.

[ Voor 0% gewijzigd door babbelbox op 23-04-2021 20:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Biba
Dynaplug
Co2
Pomp
Patch
Bandenlichters
Latex handschoenen
Geld voor de taxi

(dit dus voor de banden, naast andere spullen zoals kettingpons, missing link etc)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

Ankona schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:45:
Waarom zouden ze ook die modellen moeten vernieuwen? Dat is toch vooral om de verkoop op te schroeven, mensen het idee te geven dat ze wel bij moeten blijven met de nieuwste kleurtjes. Dat je niet met een 100 jaar oude fiets wil toeren wil niet zeggen dat een 10 jaar oude fiets niet meer kan.
Omdat sommige modellen er echt oud uit gaan zien, Ik vind het jammer dat een merk als Cervelo zo lang met de R5 doet. Vooral omdat zij altijd een merk waren dat voor de muziek uit liep. Met de Ultimate van Canyon heb ik hetzelfde, die kabel aan de buitenkant vind ik gewoon niet mooi en je merkt ook wel een beetje aan de voorkant dat de fiets eigenlijk niet voor schijfremmen is gemaakt. De CFR had wel iets meer dan een facelift morgen zijn daar.
Ypuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 13:29:
[...]

Als ik mensen een tip mag geven; laat dat matchy match los. Maakt je leven een stuk makkelijker.

Als je het heel neurotisch gaat bekijken mag je Pro/Pearl Izumi ook alleen gebruiken i.c.m. Shimano groepen, een Quarq alleen in combinatie met een SRAM groep en Zipp wielen, Pinarello met Most, Factor met Black Inc, Bianchi met Vision etc. Voor wie een 13 in een dozijn fiets wil kan helemaal los gaan.
Ik zou denk ik niet snel Black Inc. wielen kopen op een andere fiets dan een Factor. Dan zou ik voor Bora of Zipp gaan. Hetzelfde heb ik een beetje met een S-Works, daar zou ik toch voor Roval kiezen. Maar combineer inderdaad wat jij mooi vindt en aansluit bij het budget. De trend van hele pakketen zie je ook terug bij Enve die niet ook een fiets gaan maken of bij Contador waar zijn fiets bij de keuze voor SRAM altijd met Zipp wordt afgeleverd.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Requiem19 oh dat is wel nasty zeg. Helemaal als hij elders wel gewoon staat. Ik snap dat levertijden nu een uitdaging zijn en toezeggingen ook lastig te doen, maar dit is echt balen. Het linke is natuurlijk dat jij hier de stekker eruit trekt en zal zien dat de andere net verkocht is. Gelukkig is het nog geen geweldig fietsweer geweest. Een lastige keuze, ook omdat de fietsenmaker niet kan toveren. Toch maar eens een balletje opgooien bij de andere fietsenmaker.

Ik heb een fiets besteld die op voorraad leek te zijn of in ieder geval het frame. En nu is er wat gedoe geweest met de voorvork bij Factor dus ik snap de vertraging wel en ik begrijp ook dat voorraadsystemen niet altijd helemaal kloppen. Maar voorlopig is mijn eta: vrij spoedig. Tja en daar kan ik dan ook weer niet zoveel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:14:
Ach als ik de laatste tijd naar mijn eigen ritjes kijk (Alleen vandaag al)
- Mensen parkeren auto vlak naast fietspad, trekken gewoon zo de deur open zonder überhaupt maar te kijken en je rijd er bijna tegenaan
- Mensen met honden die totaal niet opletten wat hun hond doet (lange riem, los lopen etc)
- Auto in inrit rijd zomaar achteruit, scheelde echt niks
- Andere fietsers met oortjes in etc. die denken dat ze alleen op de weg zijn en slingeren maar wat van links naar echts
- Opa en oma op hun ebike, je gebruikt je bel, gaan eerst achterom kijken. Oh er komt echt wat aan, en dan gaan dan maar eens aan de kant
- Auto's die bijna volledig tot stilstand komen en dan op het laatste moment toch maar doorrijden. Je denkt dat je voorrang krijgt, en dan opeens gaan ze toch rijden.

Naja dat waren mijn klachten weer, verder wel een lekker ritje! Prima zonnetje maar nog wel wat aan de koudere kant.
Dit zijn de dingen die me niet eens meer opvallen. Het gebeurd zo vaak dat ik het eerder verdacht vind wanneer iemand z'n auto wel stopt tijdens het achteruit een inrit uitrijden ('misschien moet die nog ff Spotify of Google Maps aanzetten' denk ik dan) of mensen die hun hond vasthouden als er een fietser aankomt ('Zal wel een rot beest zijn die vorige week nog iemands cavia dood beet').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Ypuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:38:
[...]

Dit zijn de dingen die me niet eens meer opvallen. Het gebeurd zo vaak dat ik het eerder verdacht vind wanneer iemand z'n auto wel stopt tijdens het achteruit een inrit uitrijden ('misschien moet die nog ff Spotify of Google Maps aanzetten' denk ik dan) of mensen die hun hond vasthouden als er een fietser aankomt ('Zal wel een rot beest zijn die vorige week nog iemands cavia dood beet').
Triest toch eigenlijk dat dat zovaak voor komt, ik had vandaag ook weer 2x echt een close moment met een deur + achteruit rijdende auto. Je zou zeggen dat ze dat ruim van te voren zien aankomen maar die lui denken dat ze alleen op de weg zijn ofzo. Volledig krankzinnig 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45
Wandelaar die een fietspad volledig innemen waardoor ik maar lekker over een gravelpaadje moet fietsen ernaast.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/OAQg_ZMLZCmmGJvfFMguWyyHVzwdL3wMFp264hTYwuI-2048x1152.jpg

En dat was nadat ik al zeker 20 man/vrouw had gepasseerd.

[ Voor 44% gewijzigd door DDX op 23-04-2021 20:51 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
rolandos582 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:47:
[...]

Triest toch eigenlijk dat dat zovaak voor komt, ik had vandaag ook weer 2x echt een close moment met een deur + achteruit rijdende auto. Je zou zeggen dat ze dat ruim van te voren zien aankomen maar die lui denken dat ze alleen op de weg zijn ofzo. Volledig krankzinnig 8)7
Zoals gezegd, bij zulke momenten ga ik er gewoon structureel van uit dat iemand niet op zit te letten en mij niet ziet. Ga er dus altijd met zo'n boog omheen dat het voor mij niet uitmaakt of de deur wel of niet open vliegt. Hetzelfde geldt voor afdalen in een onoverzichtelijke bocht dat er opeens een tegenligger aan komt, een kind/hond die oversteekt, auto die afslaat zonder knipperlicht etc. Als je er altijd rekening mee houdt word je ook niet verrast (of kun je in ieder geval snel reageren). Heb op die manier ook nog nooit een noodstop hoeven maken (#nodisc).

Er zijn situaties waarbij je de bocht niet zo ruim nemen kunt bijvoorbeeld doordat er meer weggebruikers zijn, maar dan knijp ik gewoon in de remmen. Dan maar 34 gemiddeld bij thuiskomst i.p.v. 35 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08
Wel raar dat ze dit schennispleging noemen, terwijl een vrouw met reetveter geen enkel probleem is. Is een bouwvakkersreet ook schennispleging? :P

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 16:12
ElGreco schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:17:
Biba
Dynaplug
Co2
Pomp
Patch
Bandenlichters
Latex handschoenen
Geld voor de taxi

(dit dus voor de banden, naast andere spullen zoals kettingpons, missing link etc)
Mee eens. (Dynaplug is optioneel, ik heb er wel één).

Wat ik heb voor Buba (niet om ze terug tubeless te krijgen maar om evt scheuren te kunnen repareren):

Afbeeldingslocatie: https://www.rosebikes.nl/images/4PorvjhdB14A2-sRmoXzdfxAIO5fg9sKeQhuNBKgfF4/resize:fit:1800:1200:1/gravity:no/aHR0cHM6Ly9pbWFnZXMucm9zZWJpa2VzLmRlL2dldF9pbWFnZS8_dD0zOTQ4QkZGRDJCM0I2RDVERTU1OTgxM0E5NEM3ODU5Rg.jpg

En wat ik wil voor Biba (maar overal uitverkocht):

Afbeeldingslocatie: https://www.schwalbe.com/files/schwalbe/userupload/Images/Produkte/_Zubehoer_250px/Glueless_Patches_web.jpg.webp

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
mhr-zip schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:16:
[...]

Mee eens. (Dynaplug is optioneel, ik heb er wel één).

Wat ik heb voor Buba (niet om ze terug tubeless te krijgen maar om evt scheuren te kunnen repareren):

[Afbeelding]

En wat ik wil voor Biba (maar overal uitverkocht):

[Afbeelding]
Niet van Schwalbe maar misschien is dit wat?

https://www.bike24.com/p2213626.html

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:51
Kevinns schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:06:
En als je dan vraagt of ze aan de kant willen dan krijg je de opmerking: "Je kan ook gewoon een bel kopen hoor". Tja... ;)
Had ik deze week op de Holterberg. Ouder koppel breeduit op fietspad. Bel, geen reactie, bel, geen reactie, bel-bel, geen reactie.
Zucht, dan maar door het gras/berm er langs en ze nadrukkelijk "Goedemiddag" gewenst. Dat stel wilde gewoon dwarsliggen.

Holterberg is wel grappig :) ik had wel weer zin in een beklimming na 3 ritten compleet vlak Twente. Ze zeiden tegen me dat ik de Holterberg of Tankenberg moest opzoeken. Holterberg dan maar. Schitterende omgeving mooie natuur, maar berg? Ik was snel boven met de gedachte dat de beklimming nog moest komen. Jammer, want toen werd het weer vlak.
Aanstaande week maar Tankenberg doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramon 73 op 24-04-2021 08:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
Ramon 73 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:55:
[...]

Had ik deze week op de Holterberg. Ouder koppel breeduit op fietspad. Bel, geen reactie, bel, geen reactie, bel-bel, geen reactie.
Zucht, dan maar door het gras/berm er langs en ze nadrukkelijk "Goedemiddag" gewenst. Dat stel wilde gewoon dwarsliggen.

Holterberg is wel grappig :) ik had wel weer zin in een beklimming na 3 ritten compleet vlak Twente. Ze zeiden tegen me dat ik de Holterberg of Tankenberg moest opzoeken. Holterberg dan maar. Schitterende omgeving mooie natuur, maar berg? Ik was snel boven met de gedachte dat de beklimming nog moest komen. Jammer, want toen werd het weer vlak.
Ik denk dat een Zwitser in Limburg hetzelfde gevoel heeft als jij in Overijssel

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:53
[...]

Het is natuurlijk gewoon een heuvelrug, maar kan me er altijd wel leuk vermaken. Ben je hem wel in Noord Zuid richting overgestoken? Oost-west is het wat minder inderdaad.

Mocht je er nog komen, ik ga altijd bij de Motieweg omhoog. Die is toch aardig steil af en toe, in ieder geval voor wat ik hier gewend ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 16:12
Ik wacht wel tot die van Schwalbe leverbaar zijn. Veel goede dingen over gelezen. En belangrijk, ook de enige die Aerothans kan plakken.

Dat is tevens een "groot" voordeel van die Aerothans (ten opzichte van Tubolito's), dat je ze langs de kant van de weg kan plakken.
Zo'n plaksetje van Tubolito gaat dan weer helemaal nergens over |:( Als je die reparatieset mee moet nemen incl complete tube lijm 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.kunstform.org/images/Tubolito-Tubo-Patch-Kit-Flickzeug-Set-20210325151331-1.jpg

Ik heb nu al een aantal jaar deze, maar plakkertjes kosten niks op je totale fietsbudget. En ik denk niet dat het kwaad kan om ze iedere 2 jaar te vervangen. Zodat je ze niet uit je zadeltasje haalt en ze dan uitgedroogd zijn. Vandaar dat ik even tot aan de zomer wacht op die van Schwalbe (dan schijnen ze weer leverbaar te zijn).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:35
Ja spannend allemaal die overige weggebruikers. Gelukkig kan ik de emoties rustig houden waar ze moeten zijn: genieten van een ritje op de fiets. Irritatie heb ik zeer zeldzaam.

Wat me nog wel bezighoud is de situatie dat het wél misgaat: ik ben eind vorig jaar aangereden door een tegenligger (fietser die dacht nog even in te halen) en pluk daar nog steeds de vruchten van (nog 100% thuis).

De tegenligger begon direct te ontkennen dat hij inhaalde. Vervolgens stelde hij later per brief dat hij helemaal niet eens op die dag in die plaats had gereden. Toen ik hem vervolgens confronteerde met foto's ter plaatse - mijn vader die mee was had een paar foto's geschoten van de ambulance, daar stond de tegenligger gelukkig met z'n kop op - werd het verweer dat ik hem opzettelijk had aangereden...

Nu had ik gelukkig getuigenverklaringen van de personen die hij inhaalde en mijn vader die mee was, maar anders had ik toch een flink bewijsprobleem gehad. Als ik in m'n uppie fiets, iemand maakt een rare actie dan kan ik 'niks'. Dus dan maar een GoPro op het stuur?

Dashcams op de fiets, we hebben ze straks nodig als deze trend doorzet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:08
Tsjonge. Wat een laag moreel besef heeft zo iemand dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:30
418O2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:40:
[...]

Bedoelde dat ze een hoop doen en racefietsen niet echt hun core focus zijn.
Dat is toch bij een Trek en Giant ook zo? De meeste Giants die ik zie zijn stadsfietsen, maakt dat uit voor de kwaliteit van hun racefietsen?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Maarten_E schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:23:
[...]

Dat is toch bij een Trek en Giant ook zo? De meeste Giants die ik zie zijn stadsfietsen, maakt dat uit voor de kwaliteit van hun racefietsen?
Nee maar dat zeg ik ook niet. Ik doelde op de site en de aandacht die ze er aan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
418O2 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 11:29:
[...]

Nee maar dat zeg ik ook niet. Ik doelde op de site en de aandacht die ze er aan geven
Sorry, ik dacht dat je de aandacht bij development bedoelde. Sorry, verkeerd begrepen. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Luuk741 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:46:
[...]

Het is natuurlijk gewoon een heuvelrug, maar kan me er altijd wel leuk vermaken. Ben je hem wel in Noord Zuid richting overgestoken? Oost-west is het wat minder inderdaad.

Mocht je er nog komen, ik ga altijd bij de Motieweg omhoog. Die is toch aardig steil af en toe, in ieder geval voor wat ik hier gewend ben
Denk dat de richting zuid-noord mooier is, dan pak je de motieweg ook de goede kant op ;)
Je kunt dan ook zo doorfietsen voor de lemelerberg. Die laatste heeft aan beide kanten wel een interessante beklimming, zou haast zeggen dat je een heen en weertje over zowel de heuvelrug als de lemelerberg zou doen voor de volledige ervaring :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:05

Grin

Ride si sapis.

* Grin slaat @mhr-zip met Schwalbe Glueless Patches. ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:53
Cranzai schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:15:
[...]

Denk dat de richting zuid-noord mooier is, dan pak je de motieweg ook de goede kant op ;)
Je kunt dan ook zo doorfietsen voor de lemelerberg. Die laatste heeft aan beide kanten wel een interessante beklimming, zou haast zeggen dat je een heen en weertje over zowel de heubelrug als de lemelerberg zou doen voor de volledige ervaring :9
Haha ja noord zuid sloeg meer op de richting, vanaf het zuiden komt ie beter uit inderdaad. Retourtje heuvelrug en lemelerberg is inderdaad leuk. Onderweg de klimmetjes bij Hellendoorn nog mee pakken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57

Kluus

Gang is alles

Ik heb ook eens meegemaakt dat we met twee man iets sneller door de zevenheuvelenweg geknalt waren dan de twee anderenin ons groepje. Dus, na een afslag lekker even de beentjes rustig losdraaiend en wachtend op de rest toevallig achter een ouder echtbaar op de e-bike komen te zitten.

Prima, niets aan de hand dachten wij, we hoeften er niet langs want we wachtten nog steeds op de rest dus we bleven er een paar meter achter rollen. Tot die man ons in de gaten kreeg... Foeteren wat ie deed, of we geen bel hadden!? Ondertussen gingen ze achter elkaar rijden en zijn we er dus toch maar snel langs gegaan.

Wel even gemeld dat we eigenlijk helemaal nog niet wilden passeren en laten horen dat in ieder geval een van ons (ik) gewoon een bel had... Soms (meestal) zijn het ook stomme misverstanden dus, wel teleurstellend dat zo iemand dan gelijk zo uit zijn slof schiet maarja, daar heeft hij zelf en zijn vrouw meer last van dan ik uiteindelijk... 8)7

@Mr. Stom Nouja ik heb nog steeds de hoop voor de mensheid dat dat geen trend is maar dat jij gewoon echt de gigantische pech hebt gehad dat je nét zo’n enorme oetl*l tegen bent gekomen. Wel echt klote man, vooral dat je er nog steeds van aan het herstellen bent. :/

[ Voor 22% gewijzigd door Kluus op 24-04-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:03:
[...]

Dan is er iets lek.. dat kan bij de leiding aansluiting van de klauw of de hendel (die kan je uiteraard gewoon aandraaien). De ontluchting nippel of de pistons (seals) in klauw.
Geen lek kunnen vinden. Ook bijna geen remvloeistof trouwens :+ Dat ding zat vol met lucht, er zat nog geen 10ml vloeistof in..

Remt nu weer goed. Nu goed in de gaten houden of het weer zo snel slecht wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Kluus schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:39:
Ik heb ook eens meegemaakt dat we met twee man iets sneller door de zevenheuvelenweg geknalt waren dan de twee anderenin ons groepje. Dus, na een afslag lekker even de beentjes rustig losdraaiend en wachtend op de rest toevallig achter een ouder echtbaar op de e-bike komen te zitten.

Prima, niets aan de hand dachten wij, we hoeften er niet langs want we wachtten nog steeds op de rest dus we bleven er een paar meter achter rollen. Tot die man ons in de gaten kreeg... Foeteren wat ie deed, of we geen bel hadden!? Ondertussen gingen ze achter elkaar rijden en zijn we er dus toch maar snel langs gegaan.

Wel even gemeld dat we eigenlijk helemaal nog niet wilden passeren en laten horen dat in ieder geval een van ons (ik) gewoon een bel had... Soms (meestal) zijn het ook stomme misverstanden dus, wel teleurstellend dat zo iemand dan gelijk zo uit zijn slof schiet maarja, daar heeft hij zelf en zijn vrouw meer last van dan ik uiteindelijk... 8)7
Hoe vaak mij dat wel niet overkomt. Ben ik aan het rijden, kom ik op een gegeven moment achter een echtpaar te rijden. Ik bel niet, doe niks, behalve terugschakelen. Kijken ze achterom vanwege het terugschakelen, gaan ze al zuchtend aan de kant... Ik geef helemaal niet aan dat ik er langs wil.. :?
Dan toch maar inhalen, ook al wil ik vaak juist niet versnellen op zo'n moment. Uitrollen is soms ook wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Wie bouwde er hier ook alweer zelf wielen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Vinniiee schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:08:
Bedoel je @ElGreco ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

Ik kan je vertellen, je bent de 5de die me tagged bij dit bericht. Ik heb even gechecked, maar ik was het niet.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Cranzai
Zo ga je op pad om een fixie te kopen (€50,-) maar kom je thuis met een fixie en een racer (Alu "moser", campa mirage 2x9, rigida velgen) voor de schappelijke prijs van €130,-. Dat het nog kan in corona tijd 8)7

Cranzai is een gelukkig man dezer dagen.
Na een schoonmaakbeurtje volgen de foto's van deze n+2 - actie :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
Vinniiee schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:08:
@Salteh ook dacht ik. Zelf voor de mtb een setje gemaakt en er lopen hier nog wel een paar Tweakers rond die het zelf doen.

(Erg leuk om te doen, geeft erg veel voldoening, maar is niet zomaar goedkoper..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

Zijn er voor het bouwen nog cursussen oid? Lijkt me best gaaf om is m'n eigen wielset te bouwen

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
McMiGHtY schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:45:
Zijn er voor het bouwen nog cursussen oid? Lijkt me best gaaf om is m'n eigen wielset te bouwen
Salteh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:08:
[...]

Ik ben ooit begonnen met dit boek van Roger Musson. Het is zeker niet perfect en ik deel niet altijd de mening van de auteur, maar het is wat mij betreft prima om mee te beginnen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
  • Laatst online: 22-03 17:52
Ik vroeg me af of iemand me kan helpen met het volgende.

Ik zit weer te denken om een bikefit te doen, echter is mijn vaste bikefitter er mee gestopt dus ben ik opzoek naar een nieuwe. Ikzelf woon in Flevoland dus zat te denken aan BikeShoes4U in Nijkerk (weet hoe goed hij is qua schoenen, maar qua bikefit geen idee) of Frank Kindermans in Utrecht. Weet niet of iemand ervaring met hen heeft of misschien een beter adres heeft (voor een goede bikefit maakt het niet uit als het wat verder rijden is)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Goed boek! Wat ik als een probleem had ervaren destijds was de drempel om het gereedschap te kopen wat nodig is.

@McMiGHtY je woont in de buurt. Stuur maar een pb/dm/postduif. Misschien kunnen we wat regelen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 15-09 22:40
(jarig!)
Cranzai schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:31:
Zo ga je op pad om een fixie te kopen (€50,-) maar kom je thuis met een fixie en een racer (Alu "moser", campa mirage 2x9, rigida velgen) voor de schappelijke prijs van €130,-. Dat het nog kan in corona tijd 8)7

Cranzai is een gelukkig man dezer dagen.
Na een schoonmaakbeurtje volgen de foto's van deze n+2 - actie :+
Correct me if I'm wrong, maar had jij niet beperkt ruimte?? n+2 in 1 keer, phoe, respect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@Jojo19 Bikeshoes4u doet ook gewoon volledige bikefits toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Jojo19 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:02:

Ik zit weer te denken om een bikefit te doen, echter is mijn vaste bikefitter er mee gestopt dus ben ik opzoek naar een nieuwe. Ikzelf woon in Flevoland dus zat te denken aan BikeShoes4U in Nijkerk (weet hoe goed hij is qua schoenen, maar qua bikefit geen idee) of Frank Kindermans in Utrecht. Weet niet of iemand ervaring met hen heeft of misschien een beter adres heeft (voor een goede bikefit maakt het niet uit als het wat verder rijden is)?
Met de schoenen zit het wel goed bij BikeShoes en hij is regelmatig dicht geweest het afgelopen jaar voor cursusdagen, dus ik denk dat hij wel voldoende kennis heeft. Ik ben tevreden over Koppel in Amersfoort, maar ik heb ook nooit ergens anders een fit gehad, dus dat is echt N = 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Laatst online: 13:14
Jojo19 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 19:02:

TriPro in Hilversum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Frenz64 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:49:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar had jij niet beperkt ruimte?? n+2 in 1 keer, phoe, respect
Jep, ruimte om schoontemaken is in mijn studentenkot niet heel royaal. Het gaat maar daarmee is het gezegd. Gelukkig kan ik als het heel erg wordt bij een maatje terecht die ruimer woont, en de nieuwe fiets is zwart. Zwarte fietsen worden toch minder vies O-) Heb wel een mooie oplossing voor ophangen (soort van stut met een ophangsysteem eraan, vanwege het gebruikelijke niet boren in de muren etc).

Gelukkig hebben mijn ouders een dubbele garage waar ik subtiel de tweede helft van heb geclaimd door er steeds n fietsje bij te zetten en mijn ouders op de MTB te zetten ;) Inmiddels staat er dus mijn racer, 2 MTB's, een fixie, en tijdelijk de tweede racer. Dan hebben we het nog niet over de 3 stadsfietsen :+

Uiteindelijk had ik de keuze voor een fixie/single speed vooral uit kosten overweging gemaakt, diep in mijn hart wist ik dat ik een racer wilde maar had de 300 euro en evt extra's aan onderhoud er niet voor over. Ging er eig ook niet vanuit een fiets te kunnen vinden nu, totdat vanmiddag dit "cadeautje" ineens voorbijkwam. Morgen lekker poetsen en dan showen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Cranzai op 24-04-2021 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:48
Ben van de week ondersteboven gereden door een gozer op zo'n duivelse deelscooter. Hij ging blind inhalen en zag mij als tegenligger over het hoofd. Klapte er frontaal boven op.

Afgezien van fysiek letsel heb ik niet echt schade aan de fiets. Wel een hoop krasjes erbij en dat ontsiert toch. Iemand ervaring mee wat de verzekering doet in zo'n situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 22:05
[...]

Mooie omgeving, zeg maar mijn ‘thuis’ Veel lusjes te maken in het gebied tussen Oldenzaal / De Lutte en Denekamp.
Als je tijd en gelegenheid hebt is een rit naar Vasse en omgeving ook mooi. In Vasse (naast de kerk) begint de Hooidijk. Mooi gebied, voor boven de rivieren best wat hoogtemeters te maken en ook nog eens rustig. Rondom Vasse, Ootmarsum en de grens met Duitsland golft het lekker.
Onder Ootmarsum ook nog een leuk gebied, daar is jaren geleden het NK gehouden. Daar is het ook niet helemaal vlak (zonder dat ik wil zeggen dat het daar klimt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
FilipK schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:10:
Ben van de week ondersteboven gereden door een gozer op zo'n duivelse deelscooter. Hij ging blind inhalen en zag mij als tegenligger over het hoofd. Klapte er frontaal boven op.

Afgezien van fysiek letsel heb ik niet echt schade aan de fiets. Wel een hoop krasjes erbij en dat ontsiert toch. Iemand ervaring mee wat de verzekering doet in zo'n situatie?
Ik heb eens geprobeerd om op de verzekering een stuk lak te laten fixen bij het bottom bracket nadat ik de ketting van het binnenblad af liet vallen en hij vast zat tussen frame en binnenblad. Toen was het ja is cosmetisch en eigen schuld, maar als ik had gezegd dat ik onderuit was gegaan, had de verzekering het zeer waarschijnlijk wel gedekt. Dus als je zegt dat het komt doordat je omver gereden bent, geef ik je nog grote kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Laatst online: 16:51
Ik heb sinds vorige week een set Zipp 303 S (hookless) wielen, echter verliezen de banden heel snel druk: van 4bar naar leeg in minder dan 24u. Ik hoor geen lucht ontsnappen.
Zou dit kunnen komen omdat de banden die niet breed genoeg zijn voor de velg? Er liggen nu 25mm Schwalbe One Pro op, de velg is 23mm. Zipp raadt 28mm aan maar 25mm zou voldoende moeten zijn.

Keep on running

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
ZorbaR schreef op zondag 25 april 2021 @ 02:55:
Zipp raadt 28mm aan maar 25mm zou voldoende moeten zijn.
Als Zipp minimaal 28 aangeeft en Schwalbe zegt dat je naar de fabrikant moet luisteren voor de minimale breedte, is dit misschien al een aanwijzing?

Hoeveel latex heb je er in gedaan? En zit er nog wat in of heeft je band het opgeslokt?

De ouderwetse bad met water werkt nog steeds het beste om een lek te lokaliseren, zeker een langzame zoals in jouw geval.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Zipp raadt 28mm aan omwille van aerodynamica, ik zei niet dat dit een minimum zou zijn.

In beide banden zit 40ml Doc Blue. Ik zal de bad-test eens proberen.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
25mm op een 23mm intern is redelijk de grenzen opzoeken denk ik. Maar misschien lukt het jou wel :)

Heb je er al mee gefietst of alleen de banden er op gezet? Doe er maar nog een kleine slok bij en ga direct een klein rondje fietsen. Heb zelf vaak meegemaakt dat er van de initiële 40ml weinig over was na een paar dagen bij nieuwe banden. Nog een beetje bij en direct een rondje fietsen deed de truc vaak voor mij. Een stuk van een paar km is vaak al genoeg.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Ik heb er inderdaad al ongeveer 250km mee gefietst. Bedankt voor je tip, ik ga het zeker proberen.
En bij de volgende bandenwissel misschien toch kiezen voor 28mm.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilipK
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:48
Lennart95 schreef op zondag 25 april 2021 @ 00:38:
[...]

Ik heb eens geprobeerd om op de verzekering een stuk lak te laten fixen bij het bottom bracket nadat ik de ketting van het binnenblad af liet vallen en hij vast zat tussen frame en binnenblad. Toen was het ja is cosmetisch en eigen schuld, maar als ik had gezegd dat ik onderuit was gegaan, had de verzekering het zeer waarschijnlijk wel gedekt. Dus als je zegt dat het komt doordat je omver gereden bent, geef ik je nog grote kans.
Aha, onder welke verzekering probeerde je te toen te claimen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:35
FilipK schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 23:10:

In dit geval moet je claimen bij de verzekering van de tegenpartij. Bij mij volstond een schade-specificatie van een fietsenmaker (racefiets specialist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Het enige voordeel van corona lijkt te zijn dat bij onze club de trainingschema's steeds beter worden. Elke zaterdag hebben wij nu een gerichte training incl een route, opdrachten en als je handig bent segmenten op Strava. Hiervoor was het toch vaak verzamelen en had de trainer van dienst wel een plan maar voerde dit voor de helft uit. Waardoor er van de 8 blokjes uiteindelijk maar 4 blokjes overbleven en wij als groepje langzaam naar huis reden omdat de zwakste steeds "los" riepen.

Voor de gezelligheid is het wel jammer, maar voor de conditionele ontwikkeling wel fijn. Nu nog wat bedenken om af en toe te werken aan de techniek zoals het sturen. Die gezelligheid komt wel weer als wij ergens koffie kunnen drinken in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo19
  • Laatst online: 22-03 17:52
Ypuh schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 20:52:
@Jojo19 Bikeshoes4u doet ook gewoon volledige bikefits toch?
Ja klopt helemaal. Aangezien ik goede ervaring met hem heb en hoor qua schoenen bij hem dacht ik doe het daar. Echter, zijn schoenen natuurlijk heel wat anders dan een bikefit. Als ik het zo hoor dan moet dat voor hem ook geen probleem zijn dus zal daar eens kijken voor een afspraak!

@Fisico en @ArnoutV thanks voor de input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
ZorbaR schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:02:
Zipp raadt 28mm aan omwille van aerodynamica, ik zei niet dat dit een minimum zou zijn.
Volgens mij is het wel degelijk een minimum. Er zijn ook wel meerdere redenen waarom je niet te smal wilt gaan bij hookless velgen, daarom vind ik het ook vreemd dat Zipp volledig deze weg in slaat (maar wel begrijpelijk, want hookless velgen zijn een pak goedkoper om te produceren vanwege de mindere complexiteit, minder arbeid, minder kans op falen, eenvoudigere mallen en nog een gewichtsbesparing door minder materiaal gebruik ook).

Verder hoort drukverlies er ook wel een beetje bij bij tubeless, maar grote kans dat je de limiet opgezocht hebt en de druk van 25mm te hoog is voor de sealant om goed z'n werk te kunnen doen op die velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
FilipK schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:18:
[...]

Aha, onder welke verzekering probeerde je te toen te claimen?
Dat was fietsverzekering van de NTFU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
(jarig!)
Niet veel tijd gehad vandaag, maar wilde toch een rondje doen. Iets doorfietsen dan maar en dat lukte best aardig. Via de Vecht omhoog en downwind langs het ARK om stiekem toch die grens te slechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 15-09 18:23

pro_6or

amateur_60r

WaSteiL schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:25:
Als ik bel gaan ze eerst kijken wie/wat eraan komt met als gevolg dat ze naar links komen en het alleen nog maar gevaarlijker wordt.
Ik bijt ze dan altijd een vriendelijk “niet omkijken maar aan de kant” toe, al dan niet gevolgd door een sympathiek bedoelt “klootzak” tijdens het passeren.

Maar, serieus nu, het is nu nog te koud (al was het zaterdag al weer druk met de groepen wielrenners (altijd weer jammer dat ik zo vaak mijn handgranaten vergeet mee te nemen, en ze zijn al een tijdje uitverkocht bij mantel) en de e-boomers met grootheidswaanzin in de buurt van Rhenen. Nog even en het fietspad (dijk is bij stelletjes vaak ook al niet breed genoeg) is weer van hen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mijn bottom bracket kraakt sinds kort weer. Is volgens mij een PF30 (Cannondale supersix evo uit 2013). Er zitten nu c-bear lagers in. Ik schat zo rond de 15k. Kunnen die al versleten zijn?

Of zou demonteren en schoonmaken en hermonteren het op lossen?

Hoe kort/lang gaan lagers mee? Ongeveer. Ik dacht veel langer.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Frenz64 schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:52:
Niet veel tijd gehad vandaag, maar wilde toch een rondje doen. Iets doorfietsen dan maar en dat lukte best aardig. Via de Vecht omhoog en downwind langs het ARK om stiekem toch die grens te slechten.
Nog te doen langs de Vecht of al echte zondagdrukte? Ik ga dat rondje van jou, denk ik, morgen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
(jarig!)
Het viel mij heel erg mee @Fisico, was ook best fris, veel recreanten zaten voor de kachel denk ik.

Had ook bedacht om bij Nieuwersluis af te buigen en via de andere kant van de A2 noordwaards te gaan als het te druk zou zijn.

Op de terugweg wel 1 hachelijk momentje bij de oprit naar de brug bij Breukelen, het laatse zuur in de benen verzamelend. Voetgangers links en rechts van het fietspad, lopen dezelfde richting. Tegenligger passeert net voor ik voorbij wil en ja hoor. er wil er eentje oversteken zonder achterom te kijken. Ging weer 's net goed. Ken je dat gevoel dat je precies verwacht dat zoiets gebeurt. De vrouw in kwestie schrok zich overigens de t*ring, pardon my french. Voelde weinig compassie, datdanweerniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19
Vraag voor de kenners hier; deze mooi-weer-fietser (ik) is zich aan het oriënteren op nieuwe binnen en buitenbanden. Mijn velg is 622x15c en er zitten 23x622 buitenbanden op. Ik ben mij nu aan het inlezen en kom er achter dat er voor een leek (te) veel informatie is. :)

Nu wil ik wel naar 25mm dus dacht ik met onderstaand wel een mooie band te hebben gevonden:
https://www.mantel.com/co...0XawrbEAAYAyAAEgJf4PD_BwE

Qua binnenband dacht ik aan:
https://www.mantel.com/sc...innenband&spec%5B%5D=1715

Nu mijn vragen:
1. Het klopt toch dat 25mm op de velg past?
2. Voor de kenners; is dit een prima band voor een recreatieve rijder (tussen april en oktober) of zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie?

En overige tips zijn natuurlijk altijd welkom! :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
Ypuh schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:05:
[...]

Volgens mij is het wel degelijk een minimum. Er zijn ook wel meerdere redenen waarom je niet te smal wilt gaan bij hookless velgen, daarom vind ik het ook vreemd dat Zipp volledig deze weg in slaat (maar wel begrijpelijk, want hookless velgen zijn een pak goedkoper om te produceren vanwege de mindere complexiteit, minder arbeid, minder kans op falen, eenvoudigere mallen en nog een gewichtsbesparing door minder materiaal gebruik ook).

Verder hoort drukverlies er ook wel een beetje bij bij tubeless, maar grote kans dat je de limiet opgezocht hebt en de druk van 25mm te hoog is voor de sealant om goed z'n werk te kunnen doen op die velg.
https://www.sram.com/en/zipp/models/wh-303-stld-a1

Als 28 het minimum zou zijn zou het me verbazen dat ze 25mm opnemen in hun recommended tire pressure tabel.
Maar goed, dit hoeft geen welles-nietes discussie te worden. Zoals gezegd probeer ik volgende keer wel 28mm.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Frenz64 de andere kant van de A2 ken ik de weg wat minder goed en lopen de kilometers soms onverwacht op als ik daar fout fiets.

Helaas herken ik dat van voetgangers maar al te goed. In de buurt van Werkhoven heb je vogelspotters die bij de kastelen in eens van de ene naar de andere kant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
ZorbaR schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:03:
[...]

https://www.sram.com/en/zipp/models/wh-303-stld-a1

Als 28 het minimum zou zijn zou het me verbazen dat ze 25mm opnemen in hun recommended tire pressure tabel.
Maar goed, dit hoeft geen welles-nietes discussie te worden. Zoals gezegd probeer ik volgende keer wel 28mm.
Ah, de 303 FC en 353 NSW zijn 28mm minimum. De 303S zijn 2mm minder breed intern en zou inderdaad nog 25mm aan moeten kunnen.

Volgens mij is het leeglopen wel een beetje inherent aan tubeless. Meestal na x honderd kilometer is de velg/band wel voldoende gesealed dat het minder wordt, maar het blijft idealiter voor iedere rit oppompen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
hk12nl schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:00:
Vraag voor de kenners hier; deze mooi-weer-fietser (ik) is zich aan het oriënteren op nieuwe binnen en buitenbanden. Mijn velg is 622x15c en er zitten 23x622 buitenbanden op. Ik ben mij nu aan het inlezen en kom er achter dat er voor een leek (te) veel informatie is. :)

Nu wil ik wel naar 25” dus dacht ik met onderstaand wel een mooie band te hebben gevonden:

Nu mijn vragen:
1. Het klopt toch dat 25” op de velg past?
2. Voor de kenners; is dit een prima band voor een recreatieve rijder (tussen april en oktober) of zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie?

25" is niet 25mm :) Je wielen zijn 28 inch-ers, de breedte is 25mm. 25mm zal heel waarschijnlijk passen, maar als je, het merk en type van je velgen kan vinden kan dat altijd opgezocht worden. Voor iets meer comfort kan je dan mogelijk nog wel naar 28mm gaan.
Verder ok band, ik zou er zelf niet zo snel (meer) voor gaan, pak liever een Conti 5000 of P-Zero, maar dat is een eigen keuze.
Kijk ook even naar https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-07 00:42
Voelen alle wielrenners zich verheven boven al het andere verkeer? En kunnen ze niet eventjes met 1 hand aan het stuur fietsen, en met de andere hand aangeven welke richting ze op willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46

Galois

1811 - 1832

pro_6or schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:41:
Mijn bottom bracket kraakt sinds kort weer. Is volgens mij een PF30 (Cannondale supersix evo uit 2013). Er zitten nu c-bear lagers in. Ik schat zo rond de 15k. Kunnen die al versleten zijn?

Of zou demonteren en schoonmaken en hermonteren het op lossen?

Hoe kort/lang gaan lagers mee? Ongeveer. Ik dacht veel langer.
Op mijn MTB (Specialized Stumpjumber) met BB30 lagers, gaan die zo’n 4000 km mee en dan komt er speling in.

Op een racefiets gaan ze wel wat langer mee en zou misschien wel langer dan 15.000 meekunnen, maar het is ook niet raar.

Ze schoonmaken oid heeft m.i. geen zin. De lagers zitten in een nylon omhulsel, die weer de bottom bracket ingaan. Niet echt gemaakt om te servicen zeg maar. Bovendien zijn nieuwe PF30 lagers ook niet zo duur...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ypuh
Sianixi schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:24:
Voelen alle wielrenners zich verheven boven al het andere verkeer? En kunnen ze niet eventjes met 1 hand aan het stuur fietsen, en met de andere hand aangeven welke richting ze op willen?
Klinkt alsof die wielrenner je goed te pakken gehad heeft. Hoop dat je nog slapen kan vannacht na zo'n traumatische ervaring. Was iedereen maar zoals jij bent, dan was de wereld een betere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Galois schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:25:
[...]

Op mijn MTB (Specialized Stumpjumber) met BB30 lagers, gaan die zo’n 4000 km mee en dan komt er speling in.

Op een racefiets gaan ze wel wat langer mee en zou misschien wel langer dan 15.000 meekunnen, maar het is ook niet raar.

Ze schoonmaken oid heeft m.i. geen zin. De lagers zitten in een nylon omhulsel, die weer de bottom bracket ingaan. Niet echt gemaakt om te servicen zeg maar. Bovendien zijn nieuwe PF30 lagers ook niet zo duur...
Hartstikke bedankt! Ik bestel gauw nieuwe.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Sianixi schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:24:
Wat probeer je nou te bereiken?

Je mountainbiked ook. Nou, ik heb nieuws voor je, er zit nogal wat overlap in de groepen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 25-04-2021 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:20

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

hk12nl schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:00:

Nu wil ik wel naar 25” dus dacht ik met onderstaand wel een mooie band te hebben gevonden:

Nu mijn vragen:
1. Het klopt toch dat 25” op de velg past?

Ik heb onlangs geprobeerd mijn 23mm te vervangen door 28mm, maar dat paste niet door een te hoge wang.
Dus mijn tip: controleer ook of het in het frame past.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Pagina: 1 ... 280 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).