Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 279 ... 682 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ypuh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:16:
@magic_nl Je begint je zoektocht verkeerd om met alleen specs. Ga eerst eens kijken wat je ideale maten zijn, vervolgens welke ambities je hebt en maak dan een lijstje die daaraan voldoen. Dat zijn de dingen die je niet meer aan kunt passen.

Of je fiets uiteindelijk 105 of Ultegra heeft is geneuzel in de marge.
Goeie vragen...
Even vooropgesteld. Ik plan de aanschaf in 2022.
Dat betekent dat de definitieve keuze pas eind dit jaar gemaakt gaat worden als de modellen voor 2022 bekend zijn.

Ideale maten heb ik hier in de la liggen, want ik heb vorig jaar april een bikefit laten doen om m'n huidige fiets goed af te stellen. Die heb ik overgenomen van mijn vader, en er moesten toch een paar settings anders om comfortabel te rijden. Die meting zal mijn vertrekpunt zijn.

Wat ambities betreft denk ik vrij simpel. Profwielrenner is zeker niet mijn ambitie.
Bergen en klimmen ook niet echt. Mijn ambitie is vooral toerfietsen (tochten van 100-200km), af en toe met een groep mee en wellicht ook bikepacking. Een enkele triathon hoort er ook bij trouwens.
Dat laatste zorgt dat ik ook twijfel over road of gravelbike, maar road heeft mijn voorkeur.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Fisico schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:22:
[...]

Een vriend van mij neemt kleur als uitgangspunt, maar ja die wil dan ook altijd een Celeste als kleur hebben.
Snap ik. Bij mij mag alles, behalve zwart.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Fisico schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:35:
[...]

Carbon was een van de eisen en dat moet voor 3.000 altijd lukken, dat wilde ik daarmee zeggen.
DieAnder schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:36:
[...]

Ja denk eens buiten de doos.
Nu een handgebouwd maatframe van Ti of Fe met een 105 groepje en je oude wielset.
Over twee jaar upgraden met carbon wielen, over nog twee jaar Campagnolo 12 speed er op.

Of iets totaal anders.
Carbon was een wens, geen eis en tot stand gekomen omdat ik nu op aluminium rijdt en er op vooruit wil gaan. Als andere materialen zoals titanium ook een optie zijn is dat helemaal goed.

Ik denk graag out of the box en koop het liefst iets wat bijzonder is en goed.
Dus een handgebouwde fiets is zeker ook een optie. Maar dat is dus mijn probleem, daar zijn merken te vinden waar ik nog nooit van gehoord heb (bijv 3T) en dat vind ik lastig om die in de afweging mee te nemen. De oude wielset zou ik dan niet hergebruiken, want die is 20 jaar oud. Die fiets ga ik straks permanent indoor gebruiken.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Nou Zipp 353.. Hier is je concurrent:

https://www.campagnolo.co...a_ultra_wto_60_disc_brake

3200 euro. Nog steeds (te) veel, maar mijn voorkeur mag duidelijk zijn :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:58

McMiGHtY

- burp -

Ik sla nog even over.. Jeetje wat een geld

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:21
MrBarBarian schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:14:

Goh. Ik vind jou anders totaal niet het type voor bepaalde merkvoorkeuren ;).

Ik ben helemaal pro high-end fietsspullen en kan oprecht gelukkig worden van mooie onderdelen. Niet alleen de prestaties/looks, maar ook gewoon de techniek en vakmanschap die nodig is om bepaalde onderdelen te ontwerpen/produceren vind ik leuk en betaal ik (soms) ook graag wat meer voor.

In dit geval vind ik het qua prijs wel iets te ver gaan. Ik vergelijk de Bora Ultra/Zipp NSW dan maar even met de Audi RS/Golf GTI modellen die vervolgens ook nog een keer flink gestript/onderhanden genomen worden. Stoelen en banken eruit, ventieldopjes er af, airco en radio eruit etc. Op zich kan ik zoiets wel waarderen, maar vervolgens zit je wel gewoon in het exclusieve prijsterritorium van de Bugatti's en Pagani's onder de wielen.

De normale Bora en Zipp's zijn wat mij betreft wel de 'sweetspot'. Je krijgt meer dan de Farsport's/FFWD's/Reynold's merken van deze wereld voor een paar honderd euro. Ze zijn ook geschikt voor dagelijks gebruik (niet kapot te krijgen, tenzij je verkeerd valt), maar nog geen prijzen waar je steil van achterover valt a la Lightweigh Meilenstein's en Bike Ahead BiTurbo's etc.

(En ja, je prijsbeeld verschuift. Vroeger vond ik Fulcrum Racing 3's a €350 al duur voor een paar wielen).

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 21-04-2021 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:06

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:36:
[...]

Ik ben helemaal pro high-end fietsspullen en kan oprecht gelukkig worden van mooie onderdelen. Niet alleen de prestaties/looks, maar ook gewoon de techniek en vakmanschap die nodig is om bepaalde onderdelen te ontwerpen/produceren vind ik leuk en betaal ik (soms) ook graag wat meer voor.

In dit geval vind ik het qua prijs wel iets te ver gaan. Ik vergelijk de Bora Ultra/Zipp NSW dan maar even met de Audi RS/Golf GTI modellen die vervolgens ook nog een keer flink gestript/onderhanden genomen worden. Stoelen en banken eruit, ventieldopjes er af, airco en radio eruit etc. Op zich kan ik zoiets wel waarderen, maar vervolgens zit je wel gewoon in het exclusieve prijsterritorium van de Bugatti's en Pagani's onder de wielen.

De normale Bora en Zipp's zijn wat mij betreft wel de 'sweetspot'. Je krijgt meer dan de Farsport's/FFWD's/Reynold's merken van deze wereld voor een paar honderd euro. Ze zijn ook geschikt voor dagelijks gebruik (niet kapot te krijgen, tenzij je verkeerd valt), maar nog geen prijzen waar je steil van achterover valt a la Lightweigh Meilenstein's en Bike Ahead BiTurbo's etc.

(En ja, je prijsbeeld verschuift. Vroeger vond ik Fulcrum Racing 3's a €350 al duur voor een paar wielen).
Idd, dat.
Die Bora Ultra WTO kunnen mij niet bekoren voor dat geld. Een reguliere Bora WTO wielset voor 1400-1800 euro is prima maar wanneer je 3K+ wilt gaan stukslaan op een wielset dan kom ik niet meer bij Campa/Zipp aankloppen. Dan vind ik de Bike Ahead BiTurbo's echt veel mooier, coeler, etc.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95jp_fS6Z9nAFw7GtnHUxV4L38o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/seD9hs9O5HQJgeZLADeN19xf.jpg?f=fotoalbum_large

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 22:40
(jarig!)
[...]
......Op zich kan ik zoiets wel waarderen, maar vervolgens zit je wel gewoon in het exclusieve prijsterritorium van de Bugatti's en Pagani's onder de wielen.....
Had ik al verteld dat ik aanga als er auto analogiën geponeerd worden? (>10 jaar automotive ervaring bij een resp. een Duits, Engelse & Amerikaanse merk(en))

Je maakt wel een hele grote stap van Audi RS/Golf GTI naar Bugatti/Pagani

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Frenz64 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:06:
[...]

Had ik al verteld dat ik aanga als er auto analogiën geponeerd worden? (>10 jaar automotive ervaring bij een resp. een Duits, Engelse & Amerikaanse merk(en))

Haha ja. Een Audi RS3/4 met alles erop en er aan loopt al aardig richting de €200.000. Om over de RS5/6/7/8 nog maar te zwijgen en oké, de Pagani Zonda en Bugatti Veyron gaan over het miljoen, dat is misschien wat overdreven :P.

Een eerlijkere analogie is dan misschien dat de NSW/Ultra wielen een Audi RS/Mercedes AMG; ofwel de meest getunede uitvoeringen van in de basis al de wat mooiere auto's (maar nog niet bijzonder vind ik). Daarmee kom je dan in de prijsklasse van een standaard Ferrari of Lamborgini die toch al wat meer exclusiviteit uitstralen en niet op iedere hoek van de straat te koop zijn.

Pagani/Bugatti is dan een custom wiel met carbon spaken, gouden hubs en keramische remvlakken. Die zijn er naar mijn weten alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 22:49

Fisico

by Fabian

Poeh echt gave wielen. De wielen van Zipp vind ik in combinatie met de kleurloze fiets echt minder, maar dit zou ik voor een zachter prijsje zo op een Ostro zetten. Ik heb denk ik nog wel even om te sparen :F
Frenz64 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:06:
[...]

De huidige waarde van mijn GTI is lager dan die van mijn nieuwe fiets 8)7

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
[...]

Wist je dat ik (chineze) 454 NSW's heb? :o

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 13:57
Vraag voor de Statshunters kenners

Als je een route wilt bouwen, verschijnen de tegels keurig in beeld.

Als je een al getekende route opent in de edit mode, zie je geen tegels.

Iemand hier een oplossing voor? Of is het gewoon wat het is....

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-09 21:47
ElGreco schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:51:

Bouw je je routes in Strava of in Komoot? In Komoot heb ik dit ook, en door de edit pagina te verversen worden de tegels wel zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
ElGreco schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:51:

In Komoot met de plugin is het inderdaad even 1 of 2x keer F5'en en dan laat hij de tiles wel in. Kwestie van gewenning O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Laat dat nou net een Cinelli zijn die mijn aandacht trok.
Ik hoop dat @Salteh zijn ervaringen wil delen.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08

Prachtig hoor, maar hier gaat mijn snelheid-sensor natuurlijk nooit netjes op vast kunnen. Dan gaat er onderdoor nog wat lucht door, doei doei WTO ;w . Nee ik ga het wel bij mijn standaard wielsetje houden :+

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
magic_nl schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:08:
[...]

Laat dat nou net een Cinelli zijn die mijn aandacht trok.
Ik hoop dat @Salteh zijn ervaringen wil delen.
Zijn hele build log vind je hier : https://bettershifting.co...cinelli-veltrix-disc-di2/
En ook veel foto's. En hij wil vast ook nog wel zijn ervaringen delen O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
Luuk741 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 10:53:
[...]

Bouw je je routes in Strava of in Komoot? In Komoot heb ik dit ook, en door de edit pagina te verversen worden de tegels wel zichtbaar.
Ik gebruik Strava voor routes voornamelijk vanwege de Veloviewer plugin. Liever doe ik dit in Komoot en nu ik Statshunters hier ontdekt heb, wil ik dat een go geven. Ik wilde een al gemaakte route controleren en toen dacht ik, prut, dit is shit.

F5 did the trick

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:35:
[...]

In Komoot met de plugin is het inderdaad even 1 of 2x keer F5'en en dan laat hij de tiles wel in. Kwestie van gewenning O-)
Thx!

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47
Aaargh... wéér een vrijdag naar de haaien omdat een kind naar huis moet vanwege een coronaklasgenoot. Zo kan ik straks het hele voorjaar lang geen lang vrijdagochtendritje rijden buiten :'(

Testje nummer 17 is geboekt. Je wordt er niet goed van.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Mistraller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:28:
Aaargh... wéér een vrijdag naar de haaien omdat een kind naar huis moet vanwege een coronaklasgenoot. Zo kan ik straks het hele voorjaar lang geen lang vrijdagochtendritje rijden buiten :'(

17?! Ze herkennen je al bij naam? Heb nog geen enkele test hoeven doen *klopt af op hout*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:06

Bij onze GGD teststraat krijgen de kinderen een kadootje na het testen, jij hoeft voorlopig geen kadootjes meer te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Op de fiets naar de teststraat? Als je al 17 testen hebt moeten doen (hele gezin dan gelijk?) kan je beter de teststraat voor je deur op laten zetten :+

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17

Kun je niet op andere dagen fietsen? Volgende week gaat de avondklok er af dan kun je de hele nacht fietsen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Het is donderdag hè

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:38
Gisteren heb ik voor de eerste keer een coronatest gedaan. Voor me in de rij stond een wielrenner; het testcentrum was een tussenstopje op zijn rit 8) . Had ik ook kunnen doen, dacht ik toen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:00
In plaats van tijdens het rijden je neus te legen, is dit ook een manier om van het snot af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:44
Zou ik nooit doen. Gaat ten koste van mijn Strava gemiddelde! ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
klaaas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:31:
Zou ik nooit doen. Gaat ten koste van mijn Strava gemiddelde! ;)
Gewoon in een D1 rit doen, kijkt niemand naar gemiddelde O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
Na 17x kan dat kind de weg naar de teststraat zelf ook wel vinden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17

Als die teststraat lang genoeg is kun je er misschien ook een FTP-teststraat van maken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Ze moeten 5 dagen in quarantaine he...laatste contact was gelukkig maandag, dus zaterdag testen en maandag mogen ze weer naar school. En mijn vrouw heeft strikte werkgever: kind in quarantaine, dan mag je niet komen. Dus ze laat zichzelf dan ook vaak testen. We zijn hier allemaal best gevoelig qua luchtwegen, dus snel verkouden, en dan is er maar 1 manier om te weten of je safe zit.
Dus die 17x is wel verdeeld over ons vieren. En alle 16 eerdere keren negatief.
Maar omdat ik dus mijn vrije ochtend op vrijdag heb, kan ik altijd precies tijdens schooltijd een lange rit maken, en hoef ik verder nergens rekening mee te houden. Vanavond maar eens even met vrouwlief babbelen.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 10-09 21:54

Galois

1811 - 1832

Zo... ik heb 4 anderen (we moeten maar zien hoeveel het er echt worden) zo gek gekregen om rond 20 juni een tocht van 300+ km te doen, met 30+ km/h gemiddeld :)

Mijn langste tocht was 290 km (rondje IJsselmeer, 28,5 km/h gemiddeld) en het wordt tijd om de 300 km aan te tikken. Overigens is mijn opéénnalangste tocht 160 km :)

Globaal zal de route om Breda, Tilburg, Nijmegen, Amersfoort, Utrecht ... gaan. Dus als er stukken zijn in deze regio dat ik absoluut moet opnemen in de route die ik met Komoot zal maken, houd ik mij aanbevolen! Het is nog wel een dingetje om de rivieren over te steken (we willen namelijk niet met een pontje over moeten).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Galois schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:12:
Zo... ik heb 4 anderen (we moeten maar zien hoeveel het er echt worden) zo gek gekregen om rond 20 juni een tocht van 300+ km te doen, met 30+ km/h gemiddeld :)

Mijn langste tocht was 290 km (rondje IJsselmeer, 28,5 km/h gemiddeld) en het wordt tijd om de 300 km aan te tikken. Overigens is mijn opéénnalangste tocht 160 km :)

Globaal zal de route om Breda, Tilburg, Nijmegen, Amersfoort, Utrecht ... gaan. Dus als er stukken zijn in deze regio dat ik absoluut moet opnemen in de route die ik met Komoot zal maken, houd ik mij aanbevolen! Het is nog wel een dingetje om de rivieren over te steken (we willen namelijk niet met een pontje over moeten).
Rond Nijmegen paar klimmetjes meepakken, of mag dat ook niet ivm speed... pontje is een mooi rustpunt toch? Anders kom je vaak toch bij lelijke snelwegen uit.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL

Check dit eens: https://www.ploegmaats.cc/langste-dag-challenge-2021/
Dat is ongeveer wat je wilt doen en er zit een route bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Zo... ik heb 4 anderen (we moeten maar zien hoeveel het er echt worden) zo gek gekregen om rond 20 juni een tocht van 300+ km te doen
Hah leuk! Wij hebben hetzelfde idee op dezelfde dag (langste dag rit). We gaan een rondje langs de provincie grenzen van Utrecht doen.

https://www.rondjeutrecht.nu/racefietsroute/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:49
Vandaag toevallig een vrije dag dus zat om 8 uur op de fiets en uiteindelijk 220km op de teller.

In het rondje had ik een flink stuk Hoge Veluwe zitten en bij de toegangspoort werd ik weer even geconfronteerd met het slechte imago dat wij wielertoeristen hebben.

Toen ik stopte om een toegangskaartje te kopen bij de poort was de dame achter de kassa stomverbaasd; “De meeste wielrenners doen net alsof ze me niet zien en rijden snel door”.

Nou is die poort echt niet te missen en het verbaasde me echt enorm dat zoveel mensen dus gewoon zonder te betalen doorjakkeren.

Wel echt een lekkere dag op de fiets gehad, kwam eerst nooit op de Utrechtse Heuvelrug maar het is heel snel 1 van mijn favoriete fietsplekken aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Dat heb ik vaker gehoord; niet alleen wielrenners doen het trouwens. Genoeg anderen die doorfietsen en 'niet in de gaten hebben' dat je ook moet betalen als je op je eigen fiets komt. Nu is de toegangsprijs (11 euro of zo?) ook wel héél erg fors.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Ben er altijd met een boog om heen gefietst, maar vind het wel de grootste onzin dat ze daar entree vragen. Sowieso is het vreemd dat ze een stuk natuur/openbaar terrein een hek om heen zetten en €11(!) entree vragen. Ik snap best dat die natuur ook onderhoud nodig heeft, maar doe het dan lekker zoals SBB en verkoop een vignet voor een 10tje per jaar ofzo. Sowieso moet je als je rondom Arnhem fietst met een beetje pech wel 3-4 verschillende vignetten/toegangsbewijzen hebben (UHR, Veluwezoom, Hoge Veluwe, Rijk van Nijmegen).

Er doorheen fietsen zal ik niet, maar mijn geld krijgen ze ook niet. Het is toch van de zotte dat zodra er 5 bomen naast elkaar staan ze deze willen vercommercialiseren?

Overigens lijkt het ook wel dat als er tegenwoordig geen hek om heen staat, deze bomen overmatig gekapt worden. In Friesland is er al een petitie gestart over de gigantische snoei drift daar. Het lijkt wel alsof gemeenten i.p.v. onderhoud de bomen maar gewoon weg halen om geld te besparen.

Vind het prima als we van Nederland gewoon één grote stad willen maken, maar ga dan ook niet janken dat nieuwe huizen bouwen op een weiland ten koste gaat van de natuur.

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 22-04-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:49
Klopt toegangsprijs is fors.

Maar mijn gedachtegang is hetzelfde als die van @Ypuh : je weet dat je moet betalen, als je dat niet wil dan fiets je er omheen. Bewust niet betalen omdat je het niet eens bent met de prijs en vervolgens wel gebruik maken van het ‘product’ is niet fraai.

Het verbaasde mij daarom vooral dat blijkbaar het grootste deel (volgens de kaartjesdame) van de wielrenners dit doet.

Vraag me af of die mensen dat dan ook in de supermarkt doen (“Deze koffiecups zijn veel te duur maar ik neem ze wel mee naar huis!”).

Ik wilde er graag eens doorheen fietsen dus had het er wel een keer voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Ypuh schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:38:
Sowieso moet je als je rondom Arnhem fietst met een beetje pech wel 3-4 verschillende vignetten/toegangsbewijzen hebben (UHR, Veluwezoom, Hoge Veluwe, Rijk van Nijmegen).
Nee hoor, alleen nationaal park Hoge Veluwe vraagt geld. Daarvoor kun je rondfietsen (er zijn ook 'gratis' 'witte fietsen'), historische informatie lezen en het jachthuis bezoeken. Voor het museum Kroller Muller moet je nog eens extra betalen. Voor sportief fietsen is het verder niet zo interessant maar het is wel een prachtig gebied om te toeren, te wandelen en te picknicken. Gelukkig zijn er voor de sportieve fietsers er omheen ook hele mooie wegen en fietspaden (hoewel de paden soms smal en vaak heel druk zijn).
De andere gebieden die je noemt zijn gelukkig gewoon vrij toegankelijk. Op de Veluwezoom willen ze wel het autoverkeer terugdringen door wegen af te sluiten in het weekend en door (hoge) parkeerkosten te heffen (wat natuurlijk weer een hoop protest oplevert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hmm, morgen maar weer m'n achterrem ontluchten en de pads bekijken. Ik heb totaal geen remkracht meer en kan de shifter tot aan m'n stuur doortrekken met een héél klein beetje remmen tot gevolg.

De pads waren vorige keer (zo'n 300km geleden, ik ben een mooiweerfietser :P) nog goed, schijven zelf zijn ook nog niet aan vervanging toe. Het moet ook haast wel de vloeistof zelf zijn, ik hoor luchtbelletjes. Alleen hoe die er nu al zo snel weer in zitten is dan de vraag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
Pimorez schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:07:
Hmm, morgen maar weer m'n achterrem ontluchten en de pads bekijken. Ik heb totaal geen remkracht meer en kan de shifter tot aan m'n stuur doortrekken met een héél klein beetje remmen tot gevolg.

De pads waren vorige keer (zo'n 300km geleden, ik ben een mooiweerfietser :P) nog goed, schijven zelf zijn ook nog niet aan vervanging toe. Het moet ook haast wel de vloeistof zelf zijn, ik hoor luchtbelletjes. Alleen hoe die er nu al zo snel weer in zitten is dan de vraag..
Dan is er iets lek.. dat kan bij de leiding aansluiting van de klauw of de hendel (die kan je uiteraard gewoon aandraaien). De ontluchting nippel of de pistons (seals) in klauw.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

nomar109 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:08:
Gisteren heb ik voor de eerste keer een coronatest gedaan. Voor me in de rij stond een wielrenner; het testcentrum was een tussenstopje op zijn rit 8) . Had ik ook kunnen doen, dacht ik toen...
eeuhm...nee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik doe al een paar jaar rond m'n verjaardag (eind mei) een lang dagje fietsen, dit jaar staat er ook een 300km op de planning.

Eind juni (26ste/27ste) staat er een groot gedeelte van de HomeRide op de planning, en 10 juli de Rondevan12.

Zo dagje fietsen heeft altijd wel wat vind ik, route maken we meestal op de gok, en fietsen we niet voor dus komen we vaak op stukken waar we nog nooit geweest zijn, altijd leuk. Afgelopen jaar wilde m'n vader wel rondrijden als vliegend verzorgingspunt ("je weet het niet met de horeca natuurlijk he") en met een beetje mazzel wil dit jaar weer, anders knopen we een tasje aan de fiets en komen we d'r ook wel. (Een rijdende koelkast meehebben is wel lekker kan ik je melden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Want?

Wat doen ze voor die 11 euro op de Veluwe? Ik verwacht dan wel echt een snaarstrak pad van fatsoenlijke lengte

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mistraller
nomar109 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:08:
REGEL 1: Als je getest wordt, ben je een risico anders krijg je geen test. BLIJF THUIS. Je gaat van huis naar testcentrum, weer naar huis, en blijf daar tot je weet dat je negatief bent.
Ook wil je een solo ritje doen; NIET DOEN. Gewoon NIET.

Ik vind het niks gek dat we een jaar later nog steeds in de shit zitten vanwege een ziekte die uitsluitend overgedragen wordt via direct contact |:(

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:29
418O2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:47:
[...]

Want?

Wat doen ze voor die 11 euro op de Veluwe? Ik verwacht dan wel echt een snaarstrak pad van fatsoenlijke lengte
Denk je dat behoud van natuur niks kost. ;)

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:30
Kan (voorlopig) je laatste ritje zijn, dus pakken wat je pakken kan.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
KW25 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:06:
[...]

Denk je dat behoud van natuur niks kost. ;)
Nee, maar daar hebben we Staatsbosbeheer voor toch? Het is toch een legitieme vraag waarom op die specifieke plek zo'n bedrag wordt gevraagd? En nog best veel ook imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
Mistraller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:05:
[...]

REGEL 1: Als je getest wordt, ben je een risico anders krijg je geen test. BLIJF THUIS. Je gaat van huis naar testcentrum, weer naar huis, en blijf daar tot je weet dat je negatief bent.

Ik vind het niks gek dat we een jaar later nog steeds in de shit zitten vanwege een ziekte die uitsluitend overgedragen wordt via direct contact |:(
Waar de kans op besmetting buiten minder dan 0.1% is.

Nuance is moeilijk tegenwoordig..

Nu weer ontopic!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
[...]
Ja, snap ik. Die regels zijn ook bekend. Maar ik was geheel klachtenvrij en ging alleen maar testen uit voorzorg (uitslag negatief) omdat ik mogelijk in aanraking ben geweest met een positief persoon. Ik bén ook niet gaan fietsen en ben netjes thuis gebleven tot de uitslag kwam, maar het had prima gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
418O2 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:20:
[...]

Nee, maar daar hebben we Staatsbosbeheer voor toch? Het is toch een legitieme vraag waarom op die specifieke plek zo'n bedrag wordt gevraagd? En nog best veel ook imo
Voor die normaal gesproken busladingen vol toeristen.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik kan niet geloven dat je besmettelijk bent en dan ook nog een lange rit kan doen :p

Anyhow, ik ben na mijn val en daaropvolgende blessure weer aan het optrainen. Net 30km gedaan en wat sprints getrokken en heb niets gevoeld, dus dat is fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Want?

Was over met op je racefiets in de teststraat staan.. als tussenstop. Als je moet testen dan blijf je thuis lijkt me..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Vanwege de doodse stilte in het fixie forum voel ik me zo vrij mijn verhaaltje hier te droppen ;)

Vandaag de fixie van een vriend geprobeerd, wat een ervaring :o
Geen zorgen, deze fixie had remmen.
Natuurlijk de gebruikelijke beginnersprobleempjes met het gebrek aan freewheel gehad en bij het eerste beste drempeltje waar ik ff de pedalen wilde stil halen om uit het zadel er over heen te gaan bijna spectaculair gecrasht, maar ging goed. O-)

Moet zeggen dat ik wel direct snap waarom men het zo'n bijzonder gevoel vindt en waarom er een hele cult omheen is ontstaan. Ook wel heel tempted een fietsje met flipflop op de kop te tikken zodat ik single speed/fixie kan afwisselen / testen. Heb eentje gevonden die ik hoop voor €50,- op de kop te tikken, die lol wil ik wel hebben :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Lekkere podcast van LSRF weer eens. Vooral Thomas heeft heerlijke verhalen weer en het gaat voor de rest nergens over deze keer, dus dan kan dat gebep in het niets ook lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

[...]

Want?

Ik ben d'r laatst geweest, routetje met Komoot gemaakt vanaf de Proloog. 11 Euro was ff slikken qua toegang, maar daarintegen wel een erg mooie omgeving.

Dat een ander groepje van onze ploeg gewoon doorgefietst is, ook al kwam er iemand achter ze aan, vind ik echt kansloos en daar heb ik ze ook op aangesproken want het is in mijn ogen gewoon diefstal. Wil je d'r niet voor betalen, dan maak je maar een andere route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:13:
[...]

Kan (voorlopig) je laatste ritje zijn, dus pakken wat je pakken kan.
Dan heb ik misschien nog wel iemand die een indoortrainer te koop heeft :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
McMiGHtY schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:35:
[...]

Ik ben d'r laatst geweest, routetje met Komoot gemaakt vanaf de Proloog. 11 Euro was ff slikken qua toegang, maar daarintegen wel een erg mooie omgeving.

Dat een ander groepje van onze ploeg gewoon doorgefietst is, ook al kwam er iemand achter ze aan, vind ik echt kansloos en daar heb ik ze ook op aangesproken want het is in mijn ogen gewoon diefstal. Wil je d'r niet voor betalen, dan maak je maar een andere route.
Ja nou en of, ik heb überhaupt al moeite om het veel geld te vinden (fietsen is hoe je het ook doet een dure hobby), maar dan gewoon snel er langs fietsen is wel echt gierig rotgedrag. Dan ben ik ook wel gauw klaar met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Nou bleek de route (die ik gemaakt had op Komoot) ook niet helemaal lekker te zijn geweest en zijn ze toch een verboden in te rijden weg ingereden op het park. Ik begreep dat lopen door de modder niet heel erg tof was en ze ook moeite hadden om weer op een weg te komen met de racert (d'r is over een hek geklommen om weer terug te komen begreep ik later, volgende keer maar dichter langs de Harskamp de route maken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ze zijn er toch ook over een weg gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Ik gebruik Komoot nog niet zo lang om routes te maken, maar naast een aantal leuke alternatieve paadjes en weggetjes heb ik al behoorlijk wat missers meegemaakt. Komoot bedacht dat ik wel over privé terrein kon, stoepen, spookrijden, bospaden. Het wordt allemaal wel avontuurlijker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Fisico schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:34:
Lekkere podcast van LSRF weer eens. Vooral Thomas heeft heerlijke verhalen weer en het gaat voor de rest nergens over deze keer, dus dan kan dat gebep in het niets ook lekker.
Klinkt goed. Heb bij LSRF het gevoel dat ze wel een beetje luisteren naar de feedback, of ik heb gewoon aangeleerd mijn brein uit te schakelen wanneer Stefan aan het woord is. Er zaten de laatste tijd wel vaker weer oké afleveringen tussen, genoeg om de podcast nog regelmatig op te starten. Wat ze gewoon heel goed doen is wanneer er gasten aan tafel zitten of ze gewoon lekker op dreef zijn met wat verhalen uit de oude doos. Totdat spuit 11 er weer tussendoor komt.

Ben ook wel Thomas Dekker-fan geworden. Ik kan dat wel waarderen, zo'n ego die de humor er zelf ook wel van in ziet. Net als bij Michael Boogerd, Thijs Zonneveld, Raymond Kerckhoffs, Mart Smeets is het vaak hate it or love it. Vrij kenmerkend voor de wielerwereld maar er lijkt vaak geen tussenweg te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@nomar109 Vreemd .... heb je bij het maken van de route gekozen voor “wielrennen” als profiel? Kies je bv. een MTB dan zal deze andere wegen proberen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Ja dat heb ik en het gaat over het algemeen heel prima, maar dan wel af en toe met dit soort kleine verrassingen tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:11:
Klinkt goed. Heb bij LSRF het gevoel dat ze wel een beetje luisteren naar de feedback, of ik heb gewoon aangeleerd mijn brein uit te schakelen wanneer Stefan aan het woord is. Er zaten de laatste tijd wel vaker weer oké afleveringen tussen, genoeg om de podcast nog regelmatig op te starten. Wat ze gewoon heel goed doen is wanneer er gasten aan tafel zitten of ze gewoon lekker op dreef zijn met wat verhalen uit de oude doos. Totdat spuit 11 er weer tussendoor komt.
tijdens het wandelen wat teruggeluisterd en dan is die aflevering met Iljo ook wel echt goed. Verder zit de 15 sec vooruit knop altijd onder de duim ;)

Ook de grote plaat heb ik herontdekt. Mooi dat Adri of Sam Oomen op gesprek bij Johannes en John komen. De reclames zijn daar echt weinig subtiel, maar ik trek het wel.
Ben ook wel Thomas Dekker-fan geworden. Ik kan dat wel waarderen, zo'n ego die de humor er zelf ook wel van in ziet. Net als bij Michael Boogerd, Thijs Zonneveld, Raymond Kerckhoffs, Mart Smeets is het vaak hate it or love it. Vrij kenmerkend voor de wielerwereld maar er lijkt vaak geen tussenweg te bestaan.
Allemaal mannen die ik dan weer heel erg mag. Allemaal ook op hun eigen manier wel zelfreflectie inmiddels. Zelfs de Mart wordt minder vol van zichzelf of doet dat met een knipoog bij het is koers. Ook Thijs kan de speldenprikken van Hidde goed hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
Nieuwe video van TDT

YouTube: JOSSE VERSLAAT CANCELLARA?! (JONGENSDROOM) | TOUR DE TIETEMA CYCLING...

Wat een baas is die Cancellara, kan van hem genieten! _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44

shinchan03

Niels

Ik zit al een tijdje mee te lezen hier en heb ook al goede ideeën vanuit hier opgedaan. Inmiddels fiets ik ruim 3 jaar en ik ben dit jaar begonnen met wat dingen te upgraden. Ik heb een Garmin Edge 830 overgenomen van een bekende (-1 jr oud). En ik heb recent een wielset bij Phillipos besteld welke volgende week klaar zou moeten zijn. Ik zou graag kijken of ik dit jaar toe kan werken naar een 200km solorit, maar het belangrijkste natuurlijk, gewoon lekker fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Welkom @shinchan03 ! Het grote - 5 juni Tweakers Social Ride- Topic kom hier ook eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:44
nomar109 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:03:
Ik gebruik Komoot nog niet zo lang om routes te maken, maar naast een aantal leuke alternatieve paadjes en weggetjes heb ik al behoorlijk wat missers meegemaakt. Komoot bedacht dat ik wel over privé terrein kon, stoepen, spookrijden, bospaden. Het wordt allemaal wel avontuurlijker zo.
Grappig, ik heb Komoot afgelopen week een paar keer gebruikt om een gravel-light route te maken (geen zin om lekke gravelband te wisselen dus met 28mm op pad). Ik krijg dan juist om de haverklap de melding dat een gekozen pad mogelijk niet geschikt is voor de racefiets. Terwijl dat toch echt geen gekke paden zijn...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:58
Ik cross post even uit het fietscomputer topic want het werkt nog niet helemaal lekker:

Ik heb sinds afgelopen weekend de Wahoo Elemnt Roam in gebruik. Ik ben zeer tevreden, echter vind ik het koppelen aan mijn telefoon slecht gaan. Ik heb alles ingesteld 'volgens het boekje' en de 1e keer koppelen (dus QR code scannen en verbinden) verliep prima. Als ik nu de Roam aanzet en de app op mijn telefoon open dan duurt het soms meerdere minuten voordat hij verbonden is, gisteren bijna een kwartier. De connecties van de telefoon staan open (bluetooth, internet) en de roam ligt gewoon aan en er naast. Mis ik hier iets? Ik lees dat de roam direct moet koppelen aan de telefoon, maar bij mij is dit dus niet het geval.

Het betreft een Huawei mate 20 lite telefoon. Alles opnieuw instellen geeft geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
HansPatat050 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:22:
Ik cross post even uit het fietscomputer topic want het werkt nog niet helemaal lekker:

Ik heb sinds afgelopen weekend de Wahoo Elemnt Roam in gebruik. Ik ben zeer tevreden, echter vind ik het koppelen aan mijn telefoon slecht gaan. Ik heb alles ingesteld 'volgens het boekje' en de 1e keer koppelen (dus QR code scannen en verbinden) verliep prima. Als ik nu de Roam aanzet en de app op mijn telefoon open dan duurt het soms meerdere minuten voordat hij verbonden is, gisteren bijna een kwartier. De connecties van de telefoon staan open (bluetooth, internet) en de roam ligt gewoon aan en er naast. Mis ik hier iets? Ik lees dat de roam direct moet koppelen aan de telefoon, maar bij mij is dit dus niet het geval.

Het betreft een Huawei mate 20 lite telefoon. Alles opnieuw instellen geeft geen verschil.
Voor wat het waard is: Mijn originele Elemnt wordt altijd binnen 10 seconden gevonden door mijn iPhone 8. Ik gebruik daarbij de Elemnt app voor de connectie. Gebruik je ook die app? Heb je die al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd vanuit de Play Store?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@HansPatat050 Probeer het eens met een andere telefoon. Ik kan mij herinneren dat m.n. bij de toestellen van Huawai problemen waren met de connectie. Had iets te maken met de bluetooth implementatie die niet helemaal 100% compatibel zou zijn. Kijk anders ook eens in Google Groups

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
klaaas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:42:
[...]

Grappig, ik heb Komoot afgelopen week een paar keer gebruikt om een gravel-light route te maken (geen zin om lekke gravelband te wisselen dus met 28mm op pad). Ik krijg dan juist om de haverklap de melding dat een gekozen pad mogelijk niet geschikt is voor de racefiets. Terwijl dat toch echt geen gekke paden zijn...
Ik pak dan Google maps er even bij voor dat stuk (satelliet of streetview). 4 van de 5 keren kan ik dan inschatten of het te doen is of niet. En anders, een beetje verrassing in je route kan geen kwaad :)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
@HansPatat050 kan ook energy saving zijn. Ik ken Huawei specifiek niet, maar weet dat ze daar agressief in kunnen zijn. Ik zou even googlen op "Huawei exclude app power saving" oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
klaaas schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:42:
[...]

Als je dat soort paden mee wilt pakken kun je het beste 'Toerfiets' selecteren. Racefiets gaat voornamelijk over asfalt, Toerfiets pakt ook schelpenpaadjes etc. mee en MTB echt de single tracks (daar wil je met je 28mm bandjes niet over heen).

Het is een beetje dubbel soms waar je wel/niet over heen gestuurd wordt. Ligt ook een beetje aan de waypoints die je zelf zet. Soms kom ik wel over grindwegen waar ik met m'n Cervelo liever niet over heen rijd, maar ik heb ook wel wegen gezien die als 'onverhard/niet geschikt voor racefietsen' staan en bijna net zo strak zijn als gewoon asfalt. Met 'Toerfietsen' krijg je regelmatig ook wel de echte gravelwegen.

Ps. over het algemeen zit Komoot wel goed in elkaar qua types fiets/ondergrond/routes.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 23-04-2021 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik ben bezig met orienteren voor een nieuwe fiets en liep bij toeval tegen Focus IZALCO MAX DISC 8.9 aan. Wat ik alleen niet goed snap bij deze fiets wat nu het huidige modeljaar is, het lijkt wel alsof het een 2019 en 2020 model is. Ik zie bij sommige websites staan dat het om modeljaar 2019 gaat en bij andere weer om 2020.

Overigens nog nooit zo'n slechte site gezien van een bike producent. Er staat welgeteld 1 foto op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
WaSteiL schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:14:
Ik ben bezig met orienteren voor een nieuwe fiets en liep bij toeval tegen Focus IZALCO MAX DISC 8.9 aan. Wat ik alleen niet goed snap bij deze fiets wat nu het huidige modeljaar is, het lijkt wel alsof het een 2019 en 2020 model is. Ik zie bij sommige websites staan dat het om modeljaar 2019 gaat en bij andere weer om 2020.

Overigens nog nooit zo'n slechte site gezien van een bike producent. Er staat welgeteld 1 foto op de site.
Focus is ook niet echt een racefiets producent. Maar ik vind jaartallen niet zo boeiend. Kijk naar de gebruikte onderdelen (groep, remmen, wielen) en maak je besluit. Daar is de laatste 2-3 jaar niet geweldig veel in gewijzigd, buiten bij sommige merken interne routing op goedkopere modellen (de dure series hebben dat al langer volgens mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:58
@MaSw85 Jep, ik gebruik de app. De 1e keer verbinden gaat soepel, daarna gaat het niet optimaal...

@EdwinW @418O2 Bedankt, ik heb ook gelezen dat Huawei niet altijd vrij omgaat met bluetooth connecties. Ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25

Geen idee over de jaartallen, maar vind die Focus wel een mooie fiets. Niet dat je daar wat aan hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
418O2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:16:
[...]

Focus is ook niet echt een racefiets producent. Maar ik vind jaartallen niet zo boeiend. Kijk naar de gebruikte onderdelen (groep, remmen, wielen) en maak je besluit. Daar is de laatste 2-3 jaar niet geweldig veel in gewijzigd, buiten bij sommige merken interne routing op goedkopere modellen (de dure series hebben dat al langer volgens mij)
Het ging mij ook meer om beschikbaarheid. Ik wil eigenlijk dit jaar een fiets bestellen en volgend jaar rijden, het huidige model lijkt sowieso slecht tot niet beschikbaar maar verder zet deze fiets een vinkje op al mijn wensen : Ultegra, DI2 was geen vereisten maar is natuurlijk wel leuk, DT Swiss wielset (ik ben altijd al gecharmeerd van de 1400 set), licht (7.8 kg en dat met disc), alleen wat betreft de prijs moet ik misschien de vrouw alvast beginnen met voorbereiden, maar gezien de componenten is dat allemaal niet zo heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
WaSteiL schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:29:
[...]

Het ging mij ook meer om beschikbaarheid. Ik wil eigenlijk dit jaar een fiets bestellen en volgend jaar rijden, het huidige model lijkt sowieso slecht tot niet beschikbaar maar verder zet deze fiets een vinkje op al mijn wensen : Ultegra, DI2 was geen vereisten maar is natuurlijk wel leuk, DT Swiss wielset (ik ben altijd al gecharmeerd van de 1400 set), licht (7.8 kg en dat met disc), alleen wat betreft de prijs moet ik misschien de vrouw alvast beginnen met voorbereiden, maar gezien de componenten is dat allemaal niet zo heel gek.
Dat lijkt wel goed ja. Zo'n frame kunnen zij ook wel maken. Dus als je hem kan pakken voor een prijs die je wil betalen moet je dat vooral doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 15-09 22:40
(jarig!)
[...]

Ook wil je een solo ritje doen; NIET DOEN. Gewoon NIET.....
Kleine nuance, ik ben dinsdag (voor het eerst!!) getest omdat we 1 van de gelukkigen waren die eindelijk weer 's gebruik mochten maken van hun museumjaarkaart: bezoekje aan het museum was wel gekoppeld aan een sneltest dus.

Heel veel gedoe om binnen te komen, maar daarna heb je het museum zo'n beetje voor jezelf #weereenswatandersdanfietsenofhardlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

nomar109 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:03:
Dat verklaart misschien de populariteit van de gravelbikes. 8)7

Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
418O2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:16:
[...]

Focus is ook niet echt een racefiets producent.
Que?
Maken in mijn ogen toch wel gewoon degelijke frames op europese bodem (DE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
Ypuh schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:13:
[...]
Het is een beetje dubbel soms waar je wel/niet over heen gestuurd wordt. Ligt ook een beetje aan de waypoints die je zelf zet. Soms kom ik wel over grindwegen waar ik met m'n Cervelo liever niet over heen rijd, maar ik heb ook wel wegen gezien die als 'onverhard/niet geschikt voor racefietsen' staan en bijna net zo strak zijn als gewoon asfalt. Met 'Toerfietsen' krijg je regelmatig ook wel de echte gravelwegen.
Nu gebruik ik Komoot niet maar ik vind het altijd juist wel leuk om een onverwacht stukje steenslag of (vast danwel ondiep zacht) zand (of kasseien) tegen te komen. Ik zal ook wel moeten als Brabander, anders kan ik geen kant op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582

Wel mooi ding! Maar dan ga je richting de 5k en krijg je een BBB alu stem + stuur. Niet eens een cockpit ofzo. En dat zorgt voor 2 externe kabels dus niet alles intern. Zou ik persoonlijk wel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
rolandos582 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:14:
[...]

Wel mooi ding! Maar dan ga je richting de 5k en krijg je een BBB alu stem + stuur. Niet eens een cockpit ofzo. En dat zorgt voor 2 externe kabels dus niet alles intern. Zou ik persoonlijk wel jammer vinden.
Die kabels zijn idd wel jammer, die had ik ook wel gezien. Alu stem en stuur vind ik niet eens een probleem, het totale gewicht is meer bepalend. Maar ik hoor graag wat ik hier echt zou missen. Ik rij momenteel op een fiets voor de helft van het geld dus ben serieus ontwetend wat ik dan zou missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
WaSteiL schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:29:
[...]

Er zijn ook wel merken die hun modellen een jaartje vooruit geschoven hebben (o.a. Canyon, Cervelo). Geef ze eens ongelijk, de huidige modellen die soms al 5 jaar mee gaan verkopen nog steeds als een malle tegen hogere prijzen dan tijdens de introductie. Een nieuw model in productie brengen met de huidige beperkingen lijkt me ook lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Waarom zouden ze ook die modellen moeten vernieuwen? Dat is toch vooral om de verkoop op te schroeven, mensen het idee te geven dat ze wel bij moeten blijven met de nieuwste kleurtjes. Dat je niet met een 100 jaar oude fiets wil toeren wil niet zeggen dat een 10 jaar oude fiets niet meer kan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
WaSteiL schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:39:
[...]

Die kabels zijn idd wel jammer, die had ik ook wel gezien. Alu stem en stuur vind ik niet eens een probleem, het totale gewicht is meer bepalend. Maar ik hoor graag wat ik hier echt zou missen. Ik rij momenteel op een fiets voor de helft van het geld dus ben serieus ontwetend wat ik dan zou missen.
Als ik dan even de fiets van een vriend van mij pak en van fiets forum :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FwSIkJYu0fwis0TF4rSjmdD1LA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMMsjzoYo6p9TSxcYcd0Plrz.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je een Giulia GF voor zo'n 5k. Met DI2, supra combo aero cockpit en carbon wielen voor iets minder dan 5k. Bij Wim de Vos krijg je ze met gratis Bontrager aeolus 5 carbon wielset. Gezien je nu toch nog niks nodig hebt, er komt vast eind dit jaar ook nog wel wat interessante dingen op de markt, van al die mensen die <1000km hun fiets weer verkopen. Kun je misschien een top model oppikken voor een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
rolandos582 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:47:
[...]

[Afbeelding]

Heb je een Giulia GF voor zo'n 5k. Met DI2, supra combo aero cockpit en carbon wielen voor iets minder dan 5k. Bij Wim de Vos krijg je ze met gratis Bontrager aeolus 5 carbon wielset. Gezien je nu toch nog niks nodig hebt, er komt vast eind dit jaar ook nog wel wat interessante dingen op de markt, van al die mensen die <1000km hun fiets weer verkopen. Kun je misschien een top model oppikken voor een goede deal.
Is dat niet een beetje vloeken in de kerk, Bontrager hoort op Trek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
WaSteiL schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:55:
[...]
Is dat niet een beetje vloeken in de kerk, Bontrager hoort op Trek..
Het was meer om aan te geven, leuke bonus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N55Yi-EiX1xEiswaAfIWFqy6TgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzkc4PGXPI3ly3jHEQNOZ91A.jpg?f=fotoalbum_large

Zoiets kan natuurlijk ook! Als ik nu 5k zou uitgeven zou ik sowieso alles intern willen, wil geen kabel meer zien. Daar neem je dan ook DI2 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
rolandos582 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:47:
[...]

[Afbeelding]

Vind die Sensa een mooie fiets, maar zou niet zo snel 5k voor een Sensa betalen. Is allemaal puur persoonlijk natuurlijk.

Die BMC van hieronder is heel mooi, maar die krijg je niet voor 5k mee lijkt me?

Misschien dat die Cervelo Caledonia ook net binnen budget past. Vind dat ook een mooie fiets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:06

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:57:
[...]

Het was meer om aan te geven, leuke bonus

[Afbeelding]

Zoiets kan natuurlijk ook! Als ik nu 5k zou uitgeven zou ik sowieso alles intern willen, wil geen kabel meer zien. Daar neem je dan ook DI2 voor.
* Grin kijkt naar de derailleur en ziet een kabel... :+

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Di2 heeft feitelijk meer kabels dan mechanisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
KW25 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:12:
[...]

Vind die Sensa een mooie fiets, maar zou niet zo snel 5k voor een Sensa betalen. Is allemaal puur persoonlijk natuurlijk.

Die BMC van hieronder is heel mooi, maar die krijg je niet voor 5k mee lijkt me?

Misschien dat die Cervelo Caledonia ook net binnen budget past. Vind dat ook een mooie fiets.
Naja niet met die ZIPP NSW 454 set inderdaad. Maar een BMC kan prima, afhankelijk van welk model je kiest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Cranzai schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 11:03:
[...]

Que?
Maken in mijn ogen toch wel gewoon degelijke frames op europese bodem (DE)
Bedoelde dat ze een hoop doen en racefietsen niet echt hun core focus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
418O2 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:40:
[...]

Bedoelde dat ze een hoop doen en racefietsen niet echt hun core focus zijn.
I see what you did there! ;)
Pagina: 1 ... 279 ... 682 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).