Goeie vragen...Ypuh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:16:
@magic_nl Je begint je zoektocht verkeerd om met alleen specs. Ga eerst eens kijken wat je ideale maten zijn, vervolgens welke ambities je hebt en maak dan een lijstje die daaraan voldoen. Dat zijn de dingen die je niet meer aan kunt passen.
Of je fiets uiteindelijk 105 of Ultegra heeft is geneuzel in de marge.
Even vooropgesteld. Ik plan de aanschaf in 2022.
Dat betekent dat de definitieve keuze pas eind dit jaar gemaakt gaat worden als de modellen voor 2022 bekend zijn.
Ideale maten heb ik hier in de la liggen, want ik heb vorig jaar april een bikefit laten doen om m'n huidige fiets goed af te stellen. Die heb ik overgenomen van mijn vader, en er moesten toch een paar settings anders om comfortabel te rijden. Die meting zal mijn vertrekpunt zijn.
Wat ambities betreft denk ik vrij simpel. Profwielrenner is zeker niet mijn ambitie.
Bergen en klimmen ook niet echt. Mijn ambitie is vooral toerfietsen (tochten van 100-200km), af en toe met een groep mee en wellicht ook bikepacking. Een enkele triathon hoort er ook bij trouwens.
Dat laatste zorgt dat ik ook twijfel over road of gravelbike, maar road heeft mijn voorkeur.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties