Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 278 ... 680 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:51
Gisteren de nieuwe compact kettingbladen, cassette en ketting eens getest op de Kemmelberg en Monteberg. Mooi ritje van 72k zonder problemen afgerond. Volgende keer toch beetje sneller de Kemmel op proberen te gaan. Toch leuk als je zelf kan sleutelen aan je fiets. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 08:20
Afgelopen vrijdag nog. Fietste op een boerenweg ergens in de buurt van Rouveen. Rent er in eens een hond voor mij de weg op. Je schrikt je lam, dus ik dat beest uitgescholden (door de schrik). Gelukkig kon ik het beest ontwijken
Baasje was overigens vlakbij in de tuin aan het werk en riep de hond wel, maar ja toen was het 'kwaad' al geschied.

Honden die zomaar de weg op rennen, levensgevaarlijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:51
fagao schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:48:
Afgelopen vrijdag nog. Fietste op een boerenweg ergens in de buurt van Rouveen. Rent er in eens een hond voor mij de weg op. Je schrikt je lam, dus ik dat beest uitgescholden (door de schrik). Gelukkig kon ik het beest ontwijken
Baasje was overigens vlakbij in de tuin aan het werk en riep de hond wel, maar ja toen was het 'kwaad' al geschied.

Honden die zomaar de weg op rennen, levensgevaarlijk !
Had ik overlaatst bij het lopen ook. Je schrikt je inderdaad rot! Op de fiets zit je dan nog iets "veiliger" heb ik altijd het gevoel dan als je aan het lopen bent.

Ik las hier in de krant dat een jogger een hondje had dood geschopt omdat die erachter liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 12:51
Grin schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:01:
[...]

Exact dat.
Die reflex van: je had moeten bellen! Je moet helemaal niet bellen wanneer je iemand wil inhalen en geen gevaar voorziet. We moeten elkaar kunnen passeren; niks meer, niks minder. Dat ik doorgaans even vraag of ik er langs mag en/of wacht totdat ik veilig kan inhalen vind ik niet erg. Maar bijt mij niet toe dat ik moet bellen bij een reguliere inhaalactie...
Het zou niet moeten, maar sinds een paar maanden bel ik altijd als ik iemand inhaal. Sommigen geven dan daar weer een opmerking over, maar die neem ik maar voor lief 🤷

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:58
Cranzai schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:00:
Hmmm, dan denk ik dat de 23mm de veilige keuze zijn (alleen is die niet echt lekker leverbaar |:( ). Mijn remmen gaan niet super ver open (9sp campa chorus) en de 23mm gaat er net aan door soms.
Je weet toch dat Campagnolo de quick release voor de remmen niet in de remhoef maar in de remgreep heeft zitten? Dan gaat je rem iets van een halve centimeter verder open en kun je je band tussen de remblokjes doorworstelen. Of krijg je daar onvoldoende ruimte mee? Tegenwoordig ziet het er zo uit (linker afbeelding) (Record 12 speed), maar ze doen dat zeker al 30 jaar.Afbeeldingslocatie: https://bikerumor.com/wp-content/uploads/2018/04/Campagnolo-Record-12-speed_Movement-12_road-bike-groupset_Cannondale-Synapse_new-twelve-speed_rim-brake-Ergopower-levers_open-long-short-reach-side.jpg

Dit zijn plaatjes die overeen komen met jouw generatie materiaal:
Afbeeldingslocatie: https://expatries-triathlon.com/wp-content/uploads/2014/01/Campy_brake-243x300.png
Afbeeldingslocatie: https://expatries-triathlon.com/wp-content/uploads/2014/01/campy_lever2.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:16
Als IT'er helpt het mij wel door er gewoon vanuit te gaan dat iedere verkeersdeelnemers/eindgebruiker incapabel is tenzij het tegendeel bewezen is. Dingen als opleidingsniveau, leeftijd, ervaring, geslacht hebben daar niets mee te maken ben ik ook allang achter.

Om een simpel voorbeeld te geven; ik werk dagelijks met gepromoveerde mensen die met hun 3 masters en 40 jaar werkervaring nog steeds niet weten hoe ze een document op de juiste plek moeten uploaden/mergen/ondertekenen. Je kan er een handleiding voor schrijven, training geven, 10x voordoen en nog doen ze het fout. Zo verbaas ik me op de racefiets ook niet meer als iemand zonder te kijken een rotonde opknalt of achteruit van een parkeerplek.

Om er op te reageren heb ik ook opgegeven; de laatste keer dat ik bijna aangereden werd kreeg ik nog een "Heb je niet eens geraakt, zeur niet zo" naar m'n hoofd omdat mevrouw toevallig het raam open had staan. Die relativering kon ik zelfs wel weer waarderen, al scheelde het een halve seconde dat m'n frame in tweeën knapte en ik op de motorkap lag.

Vervelendste vind ik zoals een paar maanden terug de huid vol gescholden kreeg in Bilthoven in een dikke Mercedes tweezitter (rijkelui's gebied en voor de rest ogenschijnlijk nette man) die naast me kwam rijden en het raampje ff naar beneden deed. De kans om te reageren kreeg ik niet, toen was hij alweer weg. In zo'n geval baal ik nog het meeste van het lef dat iemand ineens heeft vanuit z'n veilige autootje. Beeld me echt in dat zo'n klein mannetje s'avonds met de borst vooruit van trots aan de etenstafel zit, maar vroeger vooral veel gepest werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:48
Mocht iemand nog wat tegeltjes missen vanwege waterrijk gebied, dan is er nu een oplossing in de vorm van een fiets-sup :)
https://www.rtlnieuws.nl/...r-stabieler-suppen-corona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 01-09 11:43
EdwinW schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:22:
Mocht iemand nog wat tegeltjes missen vanwege waterrijk gebied, dan is er nu een oplossing in de vorm van een fiets-sup :)
Best prijzige dingen. Goedkoopste wat ik zo zie is 2500 euro ex BTW 8)7
Dit ook wel geinig, een hydrofoil fiets: https://eu.manta5.com

[ Voor 6% gewijzigd door ravenger op 19-04-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:40
Er zal een hoop zelfbeheersing nodig zijn, van iedereen op of naast de weg. we hebben allemaal onze zwakke momenten.
Ik voorspel dat het dit voorjaar/deze zomer goed mis zal gaan op het Zandpad langs De Vecht: de route van zeg Maarssen tot Loenen. Daar rijdt bij mooi weer half motorrijdend Nederland, veel wandelaars, hardlopers en behoorlijk wat auto's, inclusief de gebruikelijke old-timer/cabrio toertocht in het weekend. En dan natuurlijk nog gewone fietsers, onze E-bike vrienden en vriendinnen, solo wielrenners en hele pelotons. Al deze groepen hebben een verschillende snelheid en er is amper ruimte voor twee passerende auto's. Zeker wanneer het echt mooi weer is geweest en de recreanten van Loosdrecht komen erbij (inclusief alcoholinname) en je hebt een dodelijke mix. Ik hou m'n hart vast (woon zelf in Breukelen, bijna aan de Vecht), een autoverbod (m.u.v. bestemmingsverkeer) is het bare minimum wat er zou moeten gebeuren, maar de lokale politiek weigert er iets aan de doen. Iets met kalf en put...

Ik weet wel dat ik er zowel hardlopend als fietsend weg blijf.

[ Voor 5% gewijzigd door Frenz64 op 19-04-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 12:55
GWBoes schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:55:
[...]

Loopt je vrijloop wel soepel? Misschien een palletje die niet helemaal lekker is en af en toe de cassette alsnog een set geeft.
ja wiel loopt vrij (opgetild etc) gewoon soepel.. dat is dus het rare.. en ook niet in elke versnelling het geval..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Frenz64 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:31:
Er zal een hoop zelfbeheersing nodig zijn, van iedereen op of naast de weg. we hebben allemaal onze zwakke momenten.
Ik voorspel dat het dit voorjaar/deze zomer goed mis zal gaan op het Zandpad langs De Vecht: de route van zeg Maarssen tot Loenen. Daar rijdt bij mooi weer half motorrijdend Nederland, veel wandelaars, hardlopers en behoorlijk wat auto's, inclusief de gebruikelijke old-timer/cabrio toertocht in het weekend. En dan natuurlijk nog gewone fietsers, onze E-bike vrienden en vriendinnen, solo wielrenners en hele pelotons. Al deze groepen hebben een verschillende snelheid en er is amper ruimte voor twee passerende auto's. Zeker wanneer het echt mooi weer is geweest en de recreanten van Loosdrecht komen erbij (inclusief alocoholinname) en je hebt een dodelijke mix. Ik hou m'n hart vast (woon zelf in Breukelen, bijna aan de Vecht), een autoverbod (m.u.v. bestemmingsverkeer) is het bare minimum wat er zou moeten gebeuren, maar de lokale politiek weigert er iets aan de doen. Iets met kalf en put...

Ik weet wel dat ik er zowel hardlopend als fietsend weg blijf.
Zandpad gaat nog wel, maar het stuk vanaf Nieuwersluis omhoog is echt niet te doen. Echt een hekel aan om daar te fietsen. De Glashut is volgens mij wel echt het meest notoire punt, daar gebeuren veel ongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:37
Ja, dat heb ik ook altijd een doodenge weg gevonden, zou beter zijn als ze dat in z'n geheel eenrichtingsverkeer zouden maken.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
EdwinW schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:22:
Geloof niet dat ik hier graag het Hollandsch Diep mee zou willen verkennen voor tegeltje 8397x5434 :X

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Ypuh schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:10:
[...]

Kwam zojuist dit artikel tegen (ff incognito i.v.m. paywall) over een aangereden wielrenner. Het beeld van Oss was al bevestigd, maar grappig als je ergens langsfietst je al o.b.v. sfeer/type auto's/huizen een inschatting kunt maken.

Moet toegeven dat in Friesland -wat sowieso een verschrikkelijke plek is om te wonen- je ook wel regelmatig een middelvinger krijgt van een boerenzoon in z'n 15 jaar ouwe Golfje of BMW. Dordrecht e.o. steekt er nog net iets bovenuit, maar dat is niet specifiek tegen wielrenners maar wordt in het algemeen gewoon naar iedereen geschreeuwd. In het kader van hokjes denken is dat wel zo eerlijk.
Ik kan werkelijk in elk deel van Nederland die inschatting wel maken. Foute wijken/fout volk zit overal.

Bovendien: "De openbare weg. De plek waar tolerantie en respect niet bestaat".
Nederlanders zijn over het algemeen overal gewoon heel egoïstisch. Mensen leren hier niet meer dat ze het samen moeten zien te redden.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
GWBoes schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:00:
@pannekoek Te vierkant verschilt per band, ligt er maar net aan hoe dik de buitenste laag is. Het middendeel slijt gewoon meer dan de zijkant waardoor je een breder loopvlak krijgt en wordt hij in het midden dunner. op een gegeven moment ga je daardoor sneller lek rijden. Verschil in sturen merk je eigenlijk pas als je er nieuwe banden zit omdat hij zo geleidelijk veranderd. En dan nog zit het verschil veelal tussen de oren.

Een hardere band zal waarschijnlijk minder hard slijten, maar vraag me af of het veel uitmaakt en of de nadelen van een harde band dat waard zijn.
Op de oude fiets van mijn vrouw zaten budget vredestein bandjes, op de tacx gebruikt en alles. Heb er haar jarenlang niet over horen klagen, en toen ze vaker lekreed wilde weer gewoon dezelfde van 12 euro...(nu 25 denk ik :X )

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
DieAnder schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:57:
[...]

Je weet toch dat Campagnolo de quick release voor de remmen niet in de remhoef maar in de remgreep heeft zitten? Dan gaat je rem iets van een halve centimeter verder open en kun je je band tussen de remblokjes doorworstelen. Of krijg je daar onvoldoende ruimte mee? Tegenwoordig ziet het er zo uit (linker afbeelding) (Record 12 speed), maar ze doen dat zeker al 30 jaar.[Afbeelding]

Dit zijn plaatjes die overeen komen met jouw generatie materiaal:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jep! Miss dat het wel past hoor, maar heb dat zo 123 niet in mij hoofd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:12
Zo te zien fietst Hugo ook gewoon met 2 oordopjes in. :+

Afbeeldingslocatie: https://welingelicht-welingelichtekri.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2021/04/ANP-430287474-750x480.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door NewbieNeo op 19-04-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 22:27

Fisico

by Fabian

Frenz64 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:31:

Ik voorspel dat het dit voorjaar/deze zomer goed mis zal gaan op het Zandpad langs De Vecht: de route van zeg Maarssen tot Loenen. Daar rijdt bij mooi weer half motorrijdend Nederland, veel wandelaars, hardlopers en behoorlijk wat auto's, inclusief de gebruikelijke old-timer/cabrio toertocht in het weekend. En dan natuurlijk nog gewone fietsers, onze E-bike vrienden en vriendinnen, solo wielrenners en hele pelotons. Al deze groepen hebben een verschillende snelheid en er is amper ruimte voor twee passerende auto's. Zeker wanneer het echt mooi weer is geweest en de recreanten van Loosdrecht komen erbij (inclusief alcoholinname) en je hebt een dodelijke mix. Ik hou m'n hart vast (woon zelf in Breukelen, bijna aan de Vecht), een autoverbod (m.u.v. bestemmingsverkeer) is het bare minimum wat er zou moeten gebeuren, maar de lokale politiek weigert er iets aan de doen. Iets met kalf en put...
Mijn huis staat bijna aan het begin van de Vecht en ik rij meestal richting Loenen met het idee van warm fietsen en vanaf Vreewijk aan de andere kant van het water gaat het gas wat verder open en pas terug langs ARK gaat het gas open.

Overal zijn gevaarlijke stukken, Fort aan de kop met een blinde bocht, door Maarssen-Dorp heen bij de Zusters, de ganzen bij de Molen, Loenen, bij de gevangenis en nog een stukje heel slecht wegdek met scheuren. Vanaf mei komen daar de sloepjes nog bij en dan met alle bruggen nog meer verkeer bij elkaar. Het gaat al regelmatig mis en zal echt mis gaan.

En de lokale politiek? Die stelt voor om BOA's maar te laten controleren op een bel bij wielrenners, want dat haalt het tempo eruit en maakt het minder interessant voor wielrenners om er te rijden. Net of het niet gewoon veel en veel te druk is en dat er echt geen plek is om tweerichtingsverkeer te hebben. Nee het ligt allemaal aan de wielrenners. En dat is deels echt waar. Als ik zie hoe ik soms moet ontwijken omdat de twee dik in een peloton een binnenbocht naar links rijden, dan snap ik het ergens ook wel van het overige verkeer.

De grootste klagers zijn trouwens mensen die hun huis aan de ene kant van de weg hebben en hun tuin aan de Vecht, want die kunnen op drukke dagen amper oversteken.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hebben jullie al de Grenzeloos routes van grimpeur gezien voor Zuid-Limburg?
https://grimpeur.nl/grenzeloos/#fietsroutes

Een initiatief van Limburg Cycling om alle Noordelingen iets meer te spreiden door de provincie (en er buiten). Het is aardig druk op de Bemelerberg, misschien helpt dit een beetje er tegen.

https://www.trouw.nl/spor...LbRZNtPQFmKR1q-dyJO4Hrwx4

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Als we het dan toch over de lokale Utrechtse wegen hebben.

De Oud loosdrechtsedijk is de afgelopen tijd vernieuwd. Opzich wel terecht, want met name het fietspad was smal, wegdek was waardeloos en de situatie gevaarlijk door uit ritten..

Maar als oplossing hebben ze het nog wat gevaarlijker gemaakt. Het fietspad is nogsteeds smal, alleen nu is er een scheiding en verhoging met de auto rijbanen. Kan je geen kant op als je fietst en moet uitwijken. Dat terwijl er ruimte zat is voor een flinke autoweg..

Is de omgeving Loosdrecht fanatiek fietsen aan het ontmoedigen oid?

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 19:25
NewbieNeo schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:12:

[Afbeelding]
Haha ; https://www.strava.com/activities/5150705893 , hij rijdt toch nog wel aardig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Hadden jullie het meegekregen met die spijkers op het parcours van de AGR? Is niet de eerste keer overigens. Volgens mij speelt dit al 5+ jaar. Zijn het geen spijkers, dan wel punaises voor de tourtochten.

Ik snap best dat die Limburgers he-le-maal gestoord worden van niet alleen de wielrenners, maar ook brommertjes, old timers, motorrijders en what not. Vind het een lastige kwestie. In eerste instantie het ongeloof dat er in ons land zulke retards bestaan die dit in hun hoofd halen (bijna net zo erg als de wandelaars die s'nachts draden spannen in de bossen tegen mountainbikers), maar anderzijds ook; als het je niet bevalt, waarom rot je dan niet gewoon zelf op? Tot in hoeverre moet je het 'ik was hier eerst' of 'ik heb ook recht op rust' doortrekken?

Voor mij is Limburg gewoon een soort openbaar pretpark en zo behandel ik het ook. Oftewel: vrij om heen te gaan, gebruik te maken van de faciliteiten, maar hou je wel aan de regels en gedragsnormen (ruim je troep op, creëer geen overlast, ga niet profrennertje uithangen etc). Gewoon normaal doen, maar wel het enthousiasme van een leuk dagje uit. Dat mensen zich tegenwoordig overal aan storen -bij mij is de straat is onlangs een petitie geweest tegen hangjongeren die nauwelijks overlast veroorzaken maar momenteel niets te doen hebben- trek ik me niet zoveel van aan.

Voor mij voelt het een beetje als naast een basisschool gaan wonen en vervolgens steen en been klagen over spelende kinderen en vervolgens in de schoolpauze maar de bandjes van die kinderfietsen lek steken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 19-04-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik kan me wel voorstellen dat die amateurpeletons in het weekend echt wel heel irritant zijn en ook soms best asociaal, maar ik denk dat je als regio niet alleen de lusten kan hebben, die lasten (zoals drukte, soms wat parkeeroverlast) horen daar toch ook wel bij. Je kunt niet en binnenlopen met volle terrassen en vakantiepark na vakantiepark bouwen en dan boos zijn dat het drukker wordt...

Dan zijn initiatieven zoals hierboven wel beter, spreid de drukte, biedt alternatieven etc. De Belgische kant biedt ook echt mooie klimmen en is veel, veel rustiger. Sowieso vind ik het doordeweeks ook eigenlijk wel meevallen, toen ik er vorig jaar juni was.

Ik ga eind juni ook weer een weekje en zal geen agr rondje fietsen, maar zal toch ook heus wel een paar bekende klimmetjes meepakken :). Maar misschien ook wel van Vaals eens de Eiffel een stukje in, lijkt me ook de moeite waard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45
Die rijdt echt vaak bij mij in de buurt 8)7

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 14:51

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ik heb pas 2x in zuid-limburg gefietst maar vond het meevallen qua fietser haat maar dit was natuurlijk op een doordeweekse dag. Ik zie mezelf niet op een weekenddag naar zuid-limburg gaan om te fietsen ivm de drukte.

Verder ben ik het volledig met @Ypuh eens je zit daar in een pretpark/mega touristische trekpleister van Nederland...bevalt het niet dan zet je je huis lekker te koop en ga je in roermond of Venlo wonen en ga je irriteren aan duitsers :+

Overigens voor mensen die spijkers of punaises strooien of nog erger visdraad spannen over een MTB parcours is maar een oplossing: abortus met terugwerkende kracht

/edit: Ardennen staat overigens hoog op mijn lijstje om te gaan trappen asap

[ Voor 5% gewijzigd door Nutterd op 19-04-2021 20:11 ]

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:59

pro_6or

amateur_60r

DutX schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:46:
[...]

Zal wel aan mij liggen.. maar als je dan al de grens over gaat tegen advies/regelgeving/beter weten in, kom het hier dan niet showcasen. Geeft toch echt wel een verkeerd signaal.
Ik zie het veel op Strava bij mijn fietsvrienden. Achter Nijmegen , of Elten is het verleidelijk. Ik doe het niet, wat als je een ongeluk krijgt, maakt. Niet handig. Hopelijk is de grenssluiting gauw weer over.

Kreeg net een volgverzoek van ene H. De Jonge, gozer met een zwarte Isaac zo te zien en kekke schoentjes. Ik heb geweigerd, heb toch het gevoel dat het nogal een inbreuk is op mijn privacy, al die tracking apps.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

MrBarBarian schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:01:

De Oud loosdrechtsedijk is de afgelopen tijd vernieuwd. Opzich wel terecht, want met name het fietspad was smal, wegdek was waardeloos en de situatie gevaarlijk door uit ritten..

Maar als oplossing hebben ze het nog wat gevaarlijker gemaakt. Het fietspad is nogsteeds smal, alleen nu is er een scheiding en verhoging met de auto rijbanen. Kan je geen kant op als je fietst en moet uitwijken. Dat terwijl er ruimte zat is voor een flinke autoweg..

Het zag er op de foto's wel strak uit. In die buurt heb je ook smalle fietspaden en dan een scheiding met geribbelde tegels. De plassen kunnen er heel mooi uitzien met windstil weer en een klein zonnetje, maar ik rij daar echt nooit meer vanwege de ellendige wegen en drukte. Wellicht is het model van Loosdrecht geld verdienen aan cabio's en bootjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:56
rolandos582 schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:39:
[...]

Aan welke kant? Ga daar binnenkort langs dus dan neem ik hem even mee.
Beide wegen moet je van oost naar west pakken om omhoog te gaan.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:10
Had wel iets hippere schoenen verwacht.
Maar wel eens echte toerder zo met dik jack, handschoenen maar wel korte broek :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 10-09 15:40
Ben zeker geen fan van onze Corona-crack, maar hij is toch een tandje beter gesoigneerd dan onze voormalige MP:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xdQhQ01QGUq6f42qAbMMQ2M7xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02axNGy9UK2svZ14lVENPJQr.jpg?f=fotoalbum_large

@MrBarBarian Ik heb eens een keertje een rondje Loosdrecht op skeelers gedaan en heb nog nachtmerries van dat stuk Oud Loosdrecht naar Nieuw Loosdrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
NewbieNeo schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:12:

[Afbeelding]
Wat een sneu artikel zit daarbij zeg. Hij zal best fouten maken, vast ook meer dan één. Dat wil biet zeggen dat je niet je rondje op de racefiets kan maken met een sexy-pakje aan.

(Ik zeg niet dat jij/jullie achter het artikel staan hoor).

Als Hugo 100km kan fietsen (27/28km/u ook nog eens) dan moet ik het toch ook kunnen!! Deze vakantie maar eens een poging wagen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

stevens20 schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:25:
[...]

Wat een sneu artikel zit daarbij zeg. Hij zal best fouten maken, vast ook meer dan één. Dat wil biet zeggen dat je niet je rondje op de racefiets kan maken met een sexy-pakje aan.

Als Hugo 100km kan fietsen (27/28km/u ook nog eens) dan moet ik het toch ook kunnen!! Deze vakantie maar eens een poging wagen.
Niet slecht Idd! Maar ik denk wel dat het twee ritjes van 50k waren, heen en terug. Hier en daar splitst de lijn zich.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 19:21
stevens20 schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:25:
[...]

Gewoon blijven trappen tot de kilometerteller 100km aangeeft. Veel moeilijker is het niet (en probeer niet een bepaald gemiddelde aan te houden, maar geniet van het fietsen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
Frenz64 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:56:
Ben zeker geen fan van onze Corona-crack, maar hij is toch een tandje beter gesoigneerd dan onze voormalige MP:
[Afbeelding]
_/-\o_ LOL wat een goeie prent!
Zeker géén fan van Van Agt, maar je doet de man mijns inziens toch te weinig eer aan.
Heb je die vlijmscherpe scheiding in zijn haar gezien, die langs een lineaal lijkt getrokken? Zie je de messcherpe VOUW in zijn wielerpantalon? Hoe hard zijn schoentjes glimmen? Hoe gladgeschoren hij is? Hoeveel meer verzogder kan het zijn?
Oké de snelspanner van zijn voorwiel zit onsmakelijk aan de rechter kant maar dat zal een kwestie van (politieke) voorkeur zijn. Het hendeltje krult wèl wulps om de vorkschede heen, dus hij heeft er nog het beste van gemaakt.

In de jaren 80 was je al gesoigneerd als je sokken dezelfde kleur waren. Kijk eens naar het zootje ongeregeld waarmee hij op de kiek staat.

Bovendien had hij een knecht om zijn fiets te dragen. Dan ben je pas een baas!
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/Premier_Van_Agt_terug_uit_VS_op_Schiphol._Van_Agt_op_Schiphol_met_zijn_fiets%2C_Bestanddeelnr_932-1311.jpg/800px-Premier_Van_Agt_terug_uit_VS_op_Schiphol._Van_Agt_op_Schiphol_met_zijn_fiets%2C_Bestanddeelnr_932-1311.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Frenz64 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:56:

[Afbeelding]

@MrBarBarian Ik heb eens een keertje een rondje Loosdrecht op skeelers gedaan en heb nog nachtmerries van dat stuk Oud Loosdrecht naar Nieuw Loosdrecht.
Denk dat dit voor die tijd best ok is...

Die mechanische kilometerteller van de knecht links van hem 8)
En hij rijdt op een Gazelle O+

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Hebben jullie ervaringen met een compacte mini fietspomp met een druk meter? Ik zie genoeg kleine fietspompen maar bijna nergens één met een meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
Geen ervaring, maar die van Decathlon lijkt wel aardig
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1308516/k$cf9ddc4c7fda0de70aedb47b3921c0dc/sq/minipomp-racefiets-920-uitschuifbare-handpomp-met-drukmetertje.jpg?format=auto&f=432x432
https://www.decathlon.nl/...145782?mc=8359384&c=ZWART

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 22:30
Fisico schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:23:
[...]

Mijn huis staat bijna aan het begin van de Vecht en ik rij meestal richting Loenen met het idee van warm fietsen en vanaf Vreewijk aan de andere kant van het water gaat het gas wat verder open en pas terug langs ARK gaat het gas open.

Overal zijn gevaarlijke stukken, Fort aan de kop met een blinde bocht, door Maarssen-Dorp heen bij de Zusters, de ganzen bij de Molen, Loenen, bij de gevangenis en nog een stukje heel slecht wegdek met scheuren. Vanaf mei komen daar de sloepjes nog bij en dan met alle bruggen nog meer verkeer bij elkaar. Het gaat al regelmatig mis en zal echt mis gaan.

En de lokale politiek? Die stelt voor om BOA's maar te laten controleren op een bel bij wielrenners, want dat haalt het tempo eruit en maakt het minder interessant voor wielrenners om er te rijden. Net of het niet gewoon veel en veel te druk is en dat er echt geen plek is om tweerichtingsverkeer te hebben. Nee het ligt allemaal aan de wielrenners. En dat is deels echt waar. Als ik zie hoe ik soms moet ontwijken omdat de twee dik in een peloton een binnenbocht naar links rijden, dan snap ik het ergens ook wel van het overige verkeer.

De grootste klagers zijn trouwens mensen die hun huis aan de ene kant van de weg hebben en hun tuin aan de Vecht, want die kunnen op drukke dagen amper oversteken.
Het blijkt maar weer dat wethouders ook een stel roeptoeterende populisten zijn. Hoe gaat zo'n BOA op een drukke dag een peloton van 20 man uit het verkeer halen om te controleren?

De wethouder waar jij naar refereert had nog een plan. Hij wil kasseienstroken gaan aanleggen. Want wielrenners houden daar niet van.

Moehahahahahahaha }) }) }) _O- _O-

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 12:55
Yakolev schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:43:
Hebben jullie al de Grenzeloos routes van grimpeur gezien voor Zuid-Limburg?
https://grimpeur.nl/grenzeloos/#fietsroutes

Een initiatief van Limburg Cycling om alle Noordelingen iets meer te spreiden door de provincie (en er buiten). Het is aardig druk op de Bemelerberg, misschien helpt dit een beetje er tegen.

https://www.trouw.nl/spor...LbRZNtPQFmKR1q-dyJO4Hrwx4
mooie routes in het zuiden van het land. Zullen er nog meer aan toegevoegd kunnen worden :-) en anders ken ik er nog wel een paar :-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 23:17
saert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:42:
Hebben jullie ervaringen met een compacte mini fietspomp met een druk meter? Ik zie genoeg kleine fietspompen maar bijna nergens één met een meter.
lezyne heeft mooi en goed spul, ik heb zelf voor lange (mtb) ritten deze in mijn rugzakje, dit is de High Volume variant, met een groter slagvolume, er is ook een HP variant, waarmee je meer bar kan bereiken. Ik heb er 1 met een digitale druk meter, omdat ik op de MTB graag erg naukeurig de druk controleer voor (zo goed als) elke rit. dan hoef je niet te rommelen met een vloerpomp, die met halve bar nauwkeurigheid, of wisselen van pomp naar drukmeter en weer terug naar de pomp..
(de mijne is de digital micro floor drive HV, maar ik kan me voorstellen dat die te groot is om op de racefiets mee te nemen, de kwalitiet is echter wel super, en er zijn een hele hoop verschillende modellen en formaten bij lezyne)

Zelf vind ik een los slangetje ook een groot voordeel, scheelt risico op afscheuren van je ventiel en je geeft jezelf wat meer werkruimte. Maar uiteindelijk is het een afweging van gewicht, formaat en gebruiksgemakt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-09 14:12
ik heb precies deze van de lidl, en ben tevreden. Pomp draai je vast op het ventiel, je kan de hendel een kwartslag draaien zodat je makkelijker kan pompen en je hebt een "volume" modus dat je sneller van leeg naar druk komt. Daarna moet je hem wel weer terug zetten naar normale modus.

6 bar moet je er wel mee in krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorbike33
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07 10:00
MrBarBarian schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:01:

De Oud loosdrechtsedijk is de afgelopen tijd vernieuwd.
[...]
De weg die je noemt ligt in Noord-Holland ;)

Het zou me inderdaad niet verbazen als fietsen actief ontmoedigd wordt in de regio Loosdrecht. Fiets-infrastructuur is echt een drama daar; smalle oneffen tegelpaden, fietsstroken die plotseling overgaan op de autoweg, gemotoriseerd verkeer heeft vrijwel altijd voorrang. Als je dan bijna noodgedwongen op de weg rijdt, komen de Chelsea-tractors aggressief voorbij om vervolgens 400m verder de weg te blokkeren bij de volgende kruising/rotonde/jachthaven.

Maar goed, het werkt wel want ik fiets nog liever langs een drukke Vecht dan door Loosdrecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-09 15:13
koentjuh1987 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:20:
[...]

mooie routes in het zuiden van het land. Zullen er nog meer aan toegevoegd kunnen worden :-) en anders ken ik er nog wel een paar :-)
Je mag ze van mij ook wel verklappen voordat ze wel of niet toegevoegd worden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:20:
[...]

De gravelbike route door de Meinweg ga ik binnenkort zeker eens proberen. Aan beide kanten van de grens is het sowieso al fantastisch wandelen, met de fiets lijkt het me ook tof.

Heb vroeger nog aan de Duitse kant gewoond in Arsbeck, dus zal wel weer een beetje nostalgisch worden.

Verder zou ik het iedereen eens aanraden te gaan fietsen in het gebied boven Valkenburg (vooral Beekdaelen). Veel minder druk, maar nog altijd een paar hele pittige klimmetjes (door Sweikhuizen bijvoorbeeld). En op de Gravelbike is er ook veel te beleven.

[ Voor 19% gewijzigd door Yakolev op 20-04-2021 10:21 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Silca Tattico heeft ook een variant met meter ;

https://silca.cc/collecti...ttico-bluetooth-mini-pump

Ik heb zelf alleen ervaring met model zonder meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

ElGreco schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:02:

Het blijkt maar weer dat wethouders ook een stel roeptoeterende populisten zijn. Hoe gaat zo'n BOA op een drukke dag een peloton van 20 man uit het verkeer halen om te controleren?

De wethouder waar jij naar refereert had nog een plan. Hij wil kasseienstroken gaan aanleggen. Want wielrenners houden daar niet van.

Moehahahahahahaha }) }) }) _O- _O-
Tja geen idee, maar ik heb een bel. Het voelt voor mij echt als pesten. In het AD stond ook een erg slecht stuk waarbij ook Strava-tijden werden aangehaald. Dat hadden ze ook om kunnen draaien door te stellen dan 99,99% van de rijders nooit de 40 halen op dat stuk. Met 30 word ik regelmatig ingehaald door auto's dus die rijden zeker te hard. Zet dan een BOA met een lasergun neer.

Bij kasseien haak ik wel af hoor maar trekt vast weer een hele nieuwe groep aan. Van mij zouden beide kanten van ARK wel mooi asfalt mogen hebben, dan sla ik de Vecht echt vaker over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 09:30
Volgens mij heb ik deze:
https://www.lezynestore.n...rive-hv-m-zwart-2031.html
(dat is dan een high volume uitvoering (voor mijn hybride dikke banden), er is volgens mij ook een High Pressure variant van voor hogere druk.

Prima pomp, maar zoals je ziet niet super nauwkeurige drukmeter (niet op de 1/10), maar prima om je band goed op te pompen.

Ze lijken tegenwoordig voornamelijk allemaal een soort digitale meter te hebben:
https://ride.lezyne.com/c...ital-inflation-hand-pumps

[ Voor 10% gewijzigd door PaveloW op 20-04-2021 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
ElGreco schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:02:
Of is die wethouder stiekem wielerliefhebber en is dit gewoon een soort reverse psychology-techniek?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
Ypuh schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:42:
[...]

Of is die wethouder stiekem wielerliefhebber en is dit gewoon een soort reverse psychology-techniek?
Ik moet dan altijd aan dit filmpje denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ja blijft mooi filmpje, waar helaas groot deel mensen het volledig mee eens zijn / zomaar zouden geloven dat dit een item uit het nos journaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 12:08
Ik had bij een bestelling bij futurum een gelletje gekregen. Dat ding zit in een "revolutionaire" verpakking die je kunt hervullen en ook weer kan hersluiten. Vet handig, tot je op je fiets zit en als fietsend even gelletje wil pakken en je erachter komt dat er onder die dop nog zo'n alu folie dingetje zit wat je al fietsend er niet vanaf krijgt.

Dat was een beetje hetzelfde wat je vroeger had met Aquarius. Als je dat kocht bij een tankstation en uiteindelijk al rijdend een slok wilde nemen en er ook nog onder de dop zo'n extra sluiting zat. Hoe ze dat verzinnen is mij echt een raadsel, maar vooral hoe ze dit niet tijdens een simpele test ontdekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

WaSteiL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:44:
Ik had bij een bestelling bij futurum een gelletje gekregen. Dat ding zit in een "revolutionaire" verpakking die je kunt hervullen en ook weer kan hersluiten. Vet handig, tot je op je fiets zit en als fietsend even gelletje wil pakken en je erachter komt dat er onder die dop nog zo'n alu folie dingetje zit wat je al fietsend er niet vanaf krijgt.

Dat was een beetje hetzelfde wat je vroeger had met Aquarius. Als je dat kocht bij een tankstation en uiteindelijk al rijdend een slok wilde nemen en er ook nog onder de dop zo'n extra sluiting zat. Hoe ze dat verzinnen is mij echt een raadsel, maar vooral hoe ze dit niet tijdens een simpele test ontdekken.
De curry flessen van Remia geloof ik hebben dat ook. Dus ik knijpen, nog harder, niks. Grrrrt. :( Oh ja, folie. Peuter je dat ding los, flots, curry spetter in je smoel omdat je er veel te hard op gedrukt had.

Ik stop toch altijd voor een gelletje of een reep en een plasje.

Het is weer heerlijk vandaag, ik doe vanavond nog een rondje.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pannekoek
pro_6or schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:08:
[...]

De curry flessen van Remia geloof ik hebben dat ook. Dus ik knijpen, nog harder, niks. Grrrrt. :( Oh ja, folie. Peuter je dat ding los, flots, curry spetter in je smoel omdat je er veel te hard op gedrukt had.

Ik stop toch altijd voor een gelletje of een reep en een plasje.

Het is weer heerlijk vandaag, ik doe vanavond nog een rondje.
instructions unclear, curry in mijn bidon gedaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WaSteiL
pannekoek schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:13:
[...]

instructions unclear, curry in mijn bidon gedaan.
100ml currysaus bevat 130kcal en 30 gram koolhydraten. Met een bidon van 750ml kom je dus uit op 975kcal en 225 gram koolhydraten. Aangezien je max 80-90 gram koolhydraten kan verwerken per uur en je ongeveer een bidon per uur nodig hebt, kan je dus een beetje verdunnen naar 280ml currysaus op een bidon van 750ml.

:9

On a serious note: dit zijn dus die dingen met die folie dingen: https://www.futurumshop.n...oen-zinger-24-stuks.phtml, ik zie nu ook wel lekker prijzig. met 2 euro 80 per stuk.
Je kunt dan wel een navul kopen van 444 gram voor 20 euro. Dan kost het nog "maar" 1.67 per stuk.
Maaarrrrr, dan heb je wel roze himalaya zout erin.

[ Voor 26% gewijzigd door WaSteiL op 20-04-2021 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 22:12
@WaSteiL Gelukkig krijg je wel waar voor je geld en zit er dorstopwekkende Himalaya zout in.
Hopelijk wel de roze variant met verlaagd natrium gehalte. Of was het chloride. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
NewbieNeo schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:55:
@WaSteiL Gelukkig krijg je wel waar voor je geld en zit er dorstopwekkende Himalaya zout in.
Hopelijk wel de roze variant met verlaagd natrium gehalte. Of was het chloride. 8)7
Gehehe.. idd, en dan kan ik eigenlijk alleen refereren aan een artikel van Vice: Roze Himalayazout is eigenlijk gewoon verroest kutzout ..
Hou eens op over je blauwe Keltische door lama's gefilterde bergbeekzout. Je eet gewoon verontreinigde troep.
:D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ongezouten mijn mening!

Ik ben vandaag ergens local legend geworden! Hoera, prijs!

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravenger
pro_6or schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:44:
Ongezouten mijn mening!

Ik ben vandaag ergens local legend geworden! Hoera, prijs!
Local legend hier in de buurt is niet te doen :D
30-40 tries in 90 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ravenger schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:02:
[...]

Local legend hier in de buurt is niet te doen :D
30-40 tries in 90 dagen.
9 keer Bemmel uitgereden richting het mooie Huissen. Ik weet niet hoe snel ik dat altijd moet doen. en dan nog geen KOM. Dus zelfs mijn local legend bleek een makkie :'(

[ Voor 7% gewijzigd door pro_6or op 20-04-2021 17:09 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 20:58

McMiGHtY

- burp -

Vraagje.. koffie to go in het centrum of nabijheid daarvan van Den Helder? Iemand?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Relatief goedkoop. De 454 NSW's waren €4000 full retail.

Waarschijnlijk wel hookless, dat zal het prijsvoordeel verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
Net even een brede grijns bij het plaatsen van nieuwe cassette, met de bekende 'moordenaar' van de decathlon natuurlijk.

Dankzij m'n investering in DIY wax echt een fluitje van een cent, handschoenen bijna overbodig.
Blij dat ik het gelijk op beide fietsen heb doorgevoerd - dit was m'n kantoorfiets, nooit meer smeer op m'n broekspijpen ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
MyrddinLXXIIX schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:09:
Net even een brede grijns bij het plaatsen van nieuwe cassette, met de bekende 'moordenaar' van de decathlon natuurlijk.

Dankzij m'n investering in DIY wax echt een fluitje van een cent, handschoenen bijna overbodig.
Blij dat ik het gelijk op beide fietsen heb doorgevoerd - dit was m'n kantoorfiets, nooit meer smeer op m'n broekspijpen ook!
ik zie heel veel termen waar ik hulp bij nodig heb, maar vooral de moordernaar van decathlon haha.

Heb je zelf wax gemaakt zoals die Oz Cycle youtubemeneer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 02:13
pannekoek schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:21:
[...]

ik zie heel veel termen waar ik hulp bij nodig heb, maar vooral de moordernaar van decathlon haha.

Heb je zelf wax gemaakt zoals die Oz Cycle youtubemeneer?
De elegante variant van de kettingzweep: https://www.decathlon.nl/...emer/_/R-p-200?mc=8309913

Heb idd zijn formule gebruikt; 10 paraffine, 1 PTFE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 22:30
Ik snap niet dat mensen nog met kettingzwepen zitten de kloten. Dat ding is echt geniaal.

Iedereen die hier langskomt kijkt met grote ogen als ze zien hoe simpel het werkt.

Maar zie ik nu goed dat de 12 ook geschikt is voor een 10 krans?

[ Voor 21% gewijzigd door ElGreco op 20-04-2021 18:48 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 19:32

racoon

mooowwww

Vorig jaar augustus een racefiets gekocht en dat jaar Max 60 km aan een gefietst, dit jaar Max 30 km ik fiets altijd alleen, nu wil ik 15 mei in een groep fietsen 50/60 km, denken jullie dat dat zou moeten lukken?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
racoon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:11:
Vorig jaar augustus een racefiets gekocht en dat jaar Max 60 km aan een gefietst, dit jaar Max 30 km ik fiets altijd alleen, nu wil ik 15 mei in een groep fietsen 50/60 km, denken jullie dat dat zou moeten lukken?
Als je goed gebruik maakt van de groep dan scheelt dat een hoop energie en zou het wel moeten lukken. Ga ik er wel vanuit dat de groep qua snelheid vergelijkbaar is met jou. En dat ze sociaal genoeg zijn om af te remmen als blijkt dat je niet mee kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

wisselwerking schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:15:
[...]

Als je goed gebruik maakt van de groep dan scheelt dat een hoop energie en zou het wel moeten lukken. Ga ik er wel vanuit dat de groep qua snelheid vergelijkbaar is met jou. En dat ze sociaal genoeg zijn om af te remmen als blijkt dat je niet mee kan komen.
Ik ga er vanuit dat mijn collega’s dat wel doen, ik hoorde dat de kruissnelheid 28 km per uur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:17
racoon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:24:
[...]

Ik ga er vanuit dat mijn collega’s dat wel doen, ik hoorde dat de kruissnelheid 28 km per uur is.
Dat red je wel als het goed is. Als je de tijd vindt kan je voor die tijd nog wel een paar keer 45-50km doen

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 20-04-2021 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:35:
[...]

Dat red je wel als het goed is. Als je de tijd vindt kan je voor die tijd nog wel een paar keer 45-50km doen
Bedankt voor de reactie, kan dat inderdaad een keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
racoon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:38:
[...]

Bedankt voor de reactie, kan dat inderdaad een keer proberen
Wat voor tempo doe je op die 30km al je zelf fietst? Ik merkte dat het mij weinig uitmaakte of ik 30 of 50 deed. Je moet wel letten op je cadans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:43:
[...]

Wat voor tempo doe je op die 30km al je zelf fietst? Ik merkte dat het mij weinig uitmaakte of ik 30 of 50 deed. Je moet wel letten op je cadans
Op de 30 km 25,3 km gemiddeld 20 september 24,8 km gemiddeld op 60,40 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:08:
[...]

Maar diepere wielen zijn altijd duurder. Voor een setje 45mm is dit duurder dan 404s ooit zijn geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 12:51
McMiGHtY schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:39:
Vraagje.. koffie to go in het centrum of nabijheid daarvan van Den Helder? Iemand?
Tegenover het station zit een vishandel. Daar kan je volgens mij ook prima koffie krijgen. Die vishandel zit op de hoek van een winkelstraat. Als je die winkelstraat uitrijdt kom je op Willemsoord uit. Dat is de oude marinehaven. Die zit afgeladen met horeca. Daar moet je ook een koffie kunnen scoren.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
racoon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:48:
[...]

Ik zou gewoon even een paar ritjes van 40-50km doen, komt vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Pimorez schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:51:
[...]

Maar diepere wielen zijn altijd duurder. Voor een setje 45mm is dit duurder dan 404s ooit zijn geweest?
Je had naast de 454 ook een 404 NSW. Daar zijn inmiddels al 2-3 generaties van en die hebben altijd wel rond dit prijspunt gezeten. Ik heb de 404 Firecrests uit 2019 wat in principe gewoon de 404 NSW's van 2016-2019 zijn. De nieuwe 404 NSW's zijn de eerste tubeless versie en 19mm intern i.p.v. 17mm.

De disc modellen lopen sowieso wel wat voor. De 303 Firecrests die jij hebt zijn volgens mij ook gewoon 21mm en tubeless ready(?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravenger
racoon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:48:
[...]

Paar goeie interval ritjes helpt dan ook wel. Ff een paar keer 5 minuten tegen je omslagpunt met 5 minuten rust. Ik gebruik zelf Fondo van KNWU als inspiratie, daar kun je ook aangeven op gevoel te willen trainen als je nog geen meters hebt. Dan ziet het er zo uit bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKJIDRu1GQ5a7pLG8vWs3L75Azw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/up66eMWl2dBeFDOFUNfO71Zf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door ravenger op 20-04-2021 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Niet online
Vandaag nieuwe banden op de gravelbike gezet, gelijk lek gereden. Tijd om toch over te stappen naar tubeless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

racoon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:24:
[...]

Dat red je. Een tip, je ging natuurlijk al niet op kop zitten, maar ga ook niet achteraan hangen, dan moet je steeds “bij” sprinten na bochten, stoplichten etc. Probeer in het midden te blijven. Zeker als je met een man of 8 bent zoef je dan zo mee.

De stelregel is meen ik je week kilometrage is ongeveer de maximale afstand die je in een keer aan kan. Dus bij 3 x wekelijks die 30km rit zou dat al 90 zijn. En eet niet te laat. Schijnbaar na een uur al elke 30 minuten een gelletje of een reep. Doe ik zelf nooit maar ik zit ook geregeld met een wollig hoofd of erger.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

pro_6or schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:56:
[...]

Dat red je. Een tip, je ging natuurlijk al niet op kop zitten, maar ga ook niet achteraan hangen, dan moet je steeds “bij” sprinten na bochten, stoplichten etc. Probeer in het midden te blijven. Zeker als je met een man of 8 bent zoef je dan zo mee.
Precies dat @racoon en de beste plek is op de twee plek op rechts, want dan ben je normaal als laatste aan de beurt om op kop te rijden en kan je nog een beetje zien wat er voor je aan de hand is. Achterin gaan hangen omdat je het nog nooit gedaan hebt, is echt het domste omdat je inderdaad dan elke bocht uit mag sprinten en het minste kan zien. Verder maar een beetje zitvlees tot mei kweken, maar dat lukt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Wel echt gave wielen, maar ver buiten mijn budget. En als het budget wel toereikend was, dan zou ik nog voor Bora-wielen gaan omdat die het mooiste bij het frame staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:21:
[...]

Je had naast de 454 ook een 404 NSW. Daar zijn inmiddels al 2-3 generaties van en die hebben altijd wel rond dit prijspunt gezeten. Ik heb de 404 Firecrests uit 2019 wat in principe gewoon de 404 NSW's van 2016-2019 zijn. De nieuwe 404 NSW's zijn de eerste tubeless versie en 19mm intern i.p.v. 17mm.

De disc modellen lopen sowieso wel wat voor. De 303 Firecrests die jij hebt zijn volgens mij ook gewoon 21mm en tubeless ready(?)
Oudere 404 NSW ben ik van op de hoogte ja, maar dacht dat die een paar honderd minder kostte bij aankondiging.

Die 303 van mij zijn inderdaad 21mm en tubeless ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
DDX schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:45:
[...]

Silca Tattico heeft ook een variant met meter ;

https://silca.cc/collecti...ttico-bluetooth-mini-pump

Ik heb zelf alleen ervaring met model zonder meter.
Het is overigens puur voor onderweg bij langere fietstochten. Of een weekend met fietsen. Ik heb thuis gewoon een prima Topeak pomp, maar zoek wat compacts.

Hoe weet je zonder meter exact wat in de band moet dan? Bijvoorbeeld 4,5 bar. Of komt dit niet zo nauw? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Luistert zeker niet zo nauw en je kan met de hand ook wel redelijk inschatten of druk beetje klopt.
Maargoed het is idd wel handig om te kunnen meten.

De Tattico zonder druk meter bevalt mij iig goed.
Slangetje zonder schroefaansluiting (maar klemmetje), dus geen risico dat je ventielkern los draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 20:58

McMiGHtY

- burp -

Als je zonder metertje zoekt..de pompjes die 2 weken terug bij de Lidl in de winkel lagen doen het ook goed, met slangetje. Online nog te vinden:

https://www.lidl-shop.nl/...etsgereedschap/p100319485

(Krijg hier vrij makkelijk 40mm bandjes mee opgepompt. en dat voor 5 euro)

[ Voor 3% gewijzigd door McMiGHtY op 21-04-2021 08:23 ]

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:09
saert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:33:
[...]

Het is overigens puur voor onderweg bij langere fietstochten. Of een weekend met fietsen. Ik heb thuis gewoon een prima Topeak pomp, maar zoek wat compacts.

Hoe weet je zonder meter exact wat in de band moet dan? Bijvoorbeeld 4,5 bar. Of komt dit niet zo nauw? ;)
Metertje is niet nodig voor onderweg, ik voel meestal gewoon of de band hard (genoeg) is. Thuis kan je dan altijd bijpompen.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:42

Crazy D

I think we should take a look.

saert schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:33:
[...]

Keertje thuis met de handpomp je band oppompen alsof je net je bandje hebt gewisseld, en daarna met de grote pomp kijken hoeveel er nog bij kan... Sowieso komt het allemaal niet zo nauw maar dan heb je wel een aardig beeld van hoeveel bar je 'm oppompt met de kleine pomp.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ypuh schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:08:
[...]

Idd zijn die 353 NSW hookless

Maar die prijs... 8)7 Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke winkelprijs zal worden. Pas als de prijs door de helft gaat worden ze m.i. interessant. Laten we eerlijk zijn, het zijn mooie wielen, ze zijn behoorlijk licht. Maar verder echt niet zo speciaal. Met 3600 euro vis je volgens mij (bijna) in de vijver van Meilenstein wielen. En Meilensteins zijn toch wel een categorie verder (carbon spaken e.d.).

Aan de andere kant. De door @Fisico aangehaalde Bora WTO zijn voor +/- 1600 te koop. Schitterende wielen (ik ben niet objectief). Iets zwaarder, vergelijkbare (marketing) aeroclaims. Maar wel 2k goedkoper. Eenvoudige keuze m.i.!

Blijkbaar volgt Zipp de SRAM pricing strategie? (Onee, wat gaat dat voor de door mij geliefde Time pedalen betekenen?)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
@MrBarBarian De prijs strategie van NSW is altijd duidelijk geweest en doet Zipp ook niet geheimzinnig over. De Firecrest-serie is hun 'standaard' high-end wiel die in principe alles heeft. Het 'Nest'-team is een klein clubje binnen het bedrijf dat helemaal los mag gaan en nieuwe innovaties verzinnen/uitproberen op de Nest Speed Weaponry-serie. De prijs staat daarbij niet meer in relatie met welke additionele features je krijgt, maar voor wie bereid is te betalen voor the latest en greatest. Een beetje het Competitionze pakket boven op de BMW M-serie of het 'S' pakket op de AMG 45/63 uitvoering.

Dit is wel een andere insteek dan bijvoorbeeld de 303S waar ze kijken naar de Firecrest serie en welke budget cuts ze kunnen maken. Op de Firecrest-serie wordt ook niet bezuinigd, het mist alleen de features zoals Cognition hubs en Impress labels. Het enige jammere t.o.v. de FC serie is dat het NSW wave-patroon er ook gewoon cool uitziet.

Zelf zou ik voor dat geld ook voor iets boutiques gaan als Lightweight's, maar qua trickle down is het wel interessant om te zien wat er aan zit te komen. Het 2019 model van de Firecrests kreeg bijvoorbeeld ook de Showstopper remranden. Dat was wel echt een upgrade en maakt het verschil met de NSW ook erg klein.

De disc Firecrest serie hebben ze dit jaar zelfs aanzienlijk goedkoper (€300-400) gemaakt met de komst van hookless.

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 21-04-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 16:02

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik ben heel voorzichtig aan het oriënteren naar een nieuwe racefiets.

Daarbij heb ik een aantal wensen:
- Carbon frame
- Schijfremmen
- 2x11 of 2x12 (Merk niet relevant)
- Zo licht mogelijk
- Optioneel elektrisch schakelen (indien in budget past)

Budget hiervoor is maximaal €3000,-
Dus ik snap dat niet alle wensen zullen kunnen.
Ook koop ik liefst iets met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Anders gesteld als ik moet kiezen tussen twee fietsen en de één is 2300 de ander 2500 moet het een heel duidelijk voordeel zijn om €200 meer uit te geven.

Al zoekende ben ik al diverse opties tegengekomen.
Van Cube tot Canyon en zelfs maatwerk (salden.nl).
Zo kwam ik ook Cinelli als merk tegen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Andere interessante tips/modellen die best bang for the buck zijn zijn ook welkom.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 07:46
magic_nl schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:44:

- Carbon frame
- Schijfremmen
- Zo licht mogelijk

Dat is heel breed. Want een Carbon fiets met 105 afmontage heeft 4 van de 5 (en 10tallen fietsen), maar als je 5 van 5 wilt, kom je met 3000K tekort afgezien van 1 of 2 modellen. Gezien je budget zou ik dan zeggen Ultegra of Force en een set Carbon wielen er onder. Smoelt gelijk een stuk leuker, heb je voor 3K echt wel en heb je denk ik meer aan dan AXS of Di2.

https://www.cube.eu/nl/20...ee-c62-race-carbonnwhite/
Zoiets, past dan goed in budget en kekke fiets en ook in blauw te krijgen

[ Voor 9% gewijzigd door Holk op 21-04-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

- Carbon frame
- Schijfremmen
- Zo licht mogelijk

Anders gesteld als ik moet kiezen tussen twee fietsen en de één is 2300 de ander 2500 moet het een heel duidelijk voordeel zijn om €200 meer uit te geven.

Andere interessante tips/modellen die best bang for the buck zijn zijn ook welkom.
Als je bij Giant toevallig op een L past, is dit qua bang-for-your-buck zeer netjes
https://www.giant-bicycle...-advanced-pro-3-disc-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 19:25

- Carbon frame
- Schijfremmen
- Zo licht mogelijk

@Salteh zie : https://bettershifting.com/about/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEmavvNruPUrPcERVMdS4iZyu4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQKJsccK83NKUo2jOc8xevJ2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
@magic_nl Je begint je zoektocht verkeerd om met alleen specs. Ga eerst eens kijken wat je ideale maten zijn, vervolgens welke ambities je hebt en maak dan een lijstje die daaraan voldoen. Dat zijn de dingen die je niet meer aan kunt passen.

Of je fiets uiteindelijk 105 of Ultegra heeft is geneuzel in de marge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:16:
@magic_nl Je begint je zoektocht verkeerd om met alleen specs. Ga eerst eens kijken wat je ideale maten zijn, vervolgens welke ambities je hebt en maak dan een lijstje die daaraan voldoen. Dat zijn de dingen die je niet meer aan kunt passen.

Of je fiets uiteindelijk 105 of Ultegra heeft is geneuzel in de marge.
Een vriend van mij neemt kleur als uitgangspunt, maar ja die wil dan ook altijd een Celeste als kleur hebben. Maar je hebt gelijk de basis is: op wat voor soort fiets pas je. Voor 3.000 euro wordt het materiaal sowieso carbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Fisico schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:22:
[...]

Voor 3.000 euro wordt het materiaal sowieso carbon.
Als je dat wilt, is het dan zeker mogelijk.
Maar ook Ti, Alu en staal kunnen voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Smultie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:29:
[...]

Carbon was een van de eisen en dat moet voor 3.000 altijd lukken, dat wilde ik daarmee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
Smultie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:29:
[...]
Ja denk eens buiten de doos.
Nu een handgebouwd maatframe van Ti of Fe met een 105 groepje en je oude wielset.
Over twee jaar upgraden met carbon wielen, over nog twee jaar Campagnolo 12 speed er op.

Of iets totaal anders.
Pagina: 1 ... 278 ... 680 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).