Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 276 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:39
rolandos582 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:48:
[...]

Zeg die wielen en andere spullen verdienen zichzelf niet O-) en aangezien jij & @mhr-zip dezelfde P2M hebben dacht ik, misschien weten jullie dat. Opzicht leuk zo'n SRAM kitje ipv DI2 maar als ik kijk naar die cassette prijzen etc :X
Nou vooruit

Q-rings: alleen in 48-35
https://rotorbike.com/cat...gs-110x4-sram-axs-2x.html

Non Q idem, alleen in 48-35
https://rotorbike.com/cat...bcd110x4-sram-axs-2x.html

Maar als dit is wat je nodig hebt ben je voor 100,- klaar. Kun je mooi je P2M behouden en niet een DUB trapas geval en SRAM crankstel te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door ElGreco op 16-04-2021 14:55 ]

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:13
ElGreco schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:53:
[...]

Ziet er keurig uit! @Grin zou trots op je zijn, zo'n schone fiets.

De voorderailleur staat nu in principe te hoog, heb je ook op de weg er mee geprobeerd te schakelen of alleen op een standaard?
Heb een ritje gedaan op de weg en daar alle schakelingen gedaan. Op de uiterste ratelde het een beetje maar dat was eerder door een te schuine kettingweg. Hoe kan ik anders controleren of die derailleur lager moet?

Edit: ik bekijk net een video op youtube waarin gezegd wordt dat de derailleur max 3-4 mm van het kettingblad mag verwijderd zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Tibs op 16-04-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:59
ElGreco schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:54:
[...]

Nou vooruit

Q-rings: alleen in 48-35
https://rotorbike.com/cat...gs-110x4-sram-axs-2x.html

Non Q idem, alleen in 48-35
https://rotorbike.com/cat...bcd110x4-sram-axs-2x.html

Maar als dit is wat je nodig hebt ben je voor 100,- klaar. Kun je mooi je P2M behouden en niet een DUB trapas geval en SRAM crankstel te kopen.
Beetje jammer dat ik de 110-5 variant heb, https://rotorbike.com/cat...rings/noq/noq-110bcd.html die zal dan wel weer niet gaan werken. Deze https://absoluteblack.cc/...5-bcd-shifting-chainring/ kan dan wel weer wel.

[ Voor 6% gewijzigd door rolandos582 op 16-04-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Tibs schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:55:
[...]

Heb een ritje gedaan op de weg en daar alle schakelingen gedaan. Op de uiterste ratelde het een beetje maar dat was eerder door een te schuine kettingweg. Hoe kan ik anders controleren of die derailleur lager moet?
Als het goed schakelt voorin niet meer aan komen!!

Volgens de handleiding (dacht ik zo uit mijn hoofd) moet er tussen de derailleur kooi en de buitenblad 1mm ruimte in de hoogte tussen zitten. Als je naar een kleinere buitenblad gaat, wordt deze ruimte automagisch hoger.

Maar nogmaals, als het goed schakelt, lekker laten zitten.

Dat geratel op de uiterste stand is niet vreemd.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:59:
[...]

Beetje jammer dat ik de 110-5 variant heb, https://rotorbike.com/cat...rings/noq/noq-110bcd.html die zal dan wel weer niet gaan werken.
JIj rijdt toch ook Shimano? Waarom niet voor asym 110-4 gegaan?

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:18
@Tibs Waar zouden we zijn zonder de filmpjes van Parktool: https://www.parktool.com/...ont-derailleur-adjustment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:01:
[...]

JIj rijdt toch ook Shimano? Waarom niet voor asym 110-4 gegaan?
Die waren 2 maanden niet op voorraad en ik was ongeduldig :( Uiteindelijk is die 110-5 icm Absolute Black ronde bladen ook erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:49
ElGreco schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:47:
[...]

Rotor en CarbonTi maken kettingbladen die geschikt zijn voor AXS en passen op jouw P2M
Hier maar even op inhaken, je had dat op fiets.nl ook gepost.
Maar wat is nou precies dat AXS compatible gedoe van voorbladen.
Wat gaat er mis als het niet compatbile is met axs ?

Ik heb dus op mijn strandfiets ook rotor voorblad, vanavond even exacte type kijken en of ik 100% axs compatible ben zegmaar. (al ga ik er vanuit dat ze bij Beach Bastards daar wel rekening mee houden)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:18:
[...]

Ik heb dus op mijn strandfiets ook rotor voorblad, vanavond even exacte type kijken en of ik 100% axs compatible ben zegmaar. (al ga ik er vanuit dat ze bij Beach Bastards daar wel rekening mee houden)
Dat heeft met die hidden chainring bolt onder andere te maken lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
DDX schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:18:
[...]

De rollers van de AXS ketting hebben een andere diameter dan wat we tot nu toe kennen. Hierdoor zou een normale kettingblad (en cassette) niet goed werken met een AXS ketting.

Dit is allemaal wat ik op papier lees he, heb nog geen hands on ervaring met AXS.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Of ik zoom natuurlijk in op de foto die ik gisteren gemaakt heb.
Al kom ik daar niet veel verder mee. (Q42 110BCD wist ik al)
Spider mount 1x zie ik op site van rotor enkel de aero versie en ik heb de non aero versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
rolandos582 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:22:
[...]

Dat heeft met die hidden chainring bolt onder andere te maken lijkt me?
Dat is alleen van toepassing als je hem op een quarq/sram spider monteert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40
De rollen zijn groter bij een 12s ketting als ik me niet vergis, dan is de spacing tussen de tandjes op een cassette en kettingblad ook anders. Het slapste onderdeel (in dit geval de ketting) zal het meeste te lijden hebben, maar een cassette kan ook nog relatief snel slijten als je vervolgens te lang door rijdt. Een kettingblad is het hardst en zal het minst snel slijten.

Hoe dat in de praktijk zit durf ik dus ook niet te zeggen. Op fiets.nl is iemand die aangeeft dat het al een jaar zonder problemen draait (11s kettingblad i.c.m. AXS). Anderzijds nog geen duizenden kilometers ervaring, en weet ik van @Grin dat die SRAM kettingen een eeuwigheid mee zouden moeten gaan. Mijn laatste kettingen gingen allemaal maar zo'n 2.500-3.500km mee, dus als een AXS ketting en cassette 2-3x zo lang mee gaat is de meerprijs ook prima te verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Nou ik ga het merken, gelukkig slijten spullen niet zo hard door op het strand rijden >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElGreco
Bij jou slijt het sowieso niet zo hard met de geringe km's die je per jaar rijd met alleen mooi droog, zonnig weer......

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:22:

Hoe dat in de praktijk zit durf ik dus ook niet te zeggen. Op fiets.nl is iemand die aangeeft dat het al een jaar zonder problemen draait. Anderzijds nog geen duizenden kilometers ervaring, en weet ik van @Grin dat die SRAM kettingen een eeuwigheid mee zouden moeten gaan. Mijn laatste kettingen gingen allemaal maar zo'n 2.500-3.500km mee, dus als een AXS ketting en cassette 2-3x zo lang mee gaat is de meerprijs ook prima te verantwoorden.
Schoonhouden van de ketting wordt daarmee nog belangrijker, want het meeste slijten ze toch van lang doorfietsen terwijl overal zand zit en dat schoon maken doet @Grin wel. Mijn cassette ging 11.000 km mee en in die tijd heb ik vier kettingen versleten. Of beter vervangen net onder de 0.75. Dan zou ik dus op een ketting per jaar uitkomen, want dan handig aansluit bij een algemene naloop van de fiets.

Ondertussen wacht ik nog even op die fiets met een ETA van: het komt nu vrij vlot |:(

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:13

Grin

Ride si sapis.

Onderhoud is behoud.
Maar ja, als je nagenoeg altijd fiets, wat het weer ook is, dan gaat alles veel sneller slijten. Dat ik 12-13K KM kan doen met 1 ketting zonder 0,5% slijtage is niet representatief.
Maar als je goed voor je materiaal zorgt en bijna niet in de regen rijdt dan kan 12s SRAM AXS extreem lang mee.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21
Jij hebt ook een ruggengraat als een stuk tuinslang.

O-)

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
mhr-zip schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:16:
[...]

Jij hebt ook een ruggengraat als een stuk tuinslang.

O-)
Hij moet zijn klanten wel tevreden houden hé d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ooh, die zijn wel nieuwer dan nieuw dan. Volgens mij waren deze 2 maanden geleden nog niet op de markt?

Zo lang ik mijn huidige PM's niet mee kon nemen, zou ik de stap naar 12s sowieso nooit maken (ook geen enkele aanleiding voor verder, maar dat terzijde). Een XDR body kom ik nog wel over heen, maar mijn mening over die in kettingbladen geïntegreerde PM's is waarschijnlijk bekend.

Ik schrok laatst wel opeens zwetend wakker dat ik mijn S3 verkocht en een Caledonia-5 kocht. Weet niet hoe, maar droom vaker gekke dingen (en dan bedoel ik echt raar, zal ze maar niet delen hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Ypuh Wel een gave fiets, maar te duur (oké het is Cervelo dus altijd duur) en ook wat aan de zware kant. Er zijn ergere dingen om te dromen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Bora's @Grin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85hT2M7YHBFjDA2KMnWnx-ubQck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/66nzlTlHfacC5xxfKZLGaNdh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZVBCB0xHhMeN-djLWrhH4YxC0U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqspihPljRIKpTf407YStiga.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Yicf0Qx5QIppoTgfCTvnSfnZzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aeop1hVKTAX5qpMNvWa0QZV.jpg?f=fotoalbum_tile

Al was tubeless in dit geval misschien toch beter geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Enige mooie op die foto's zijn idd de wielen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Casus:
Doordeweeks ben ik in mijn studentenstad, 's weekends in het platteland van Drenthe. Mijn racer heb ik eigenlijk het grootste deel van de tijd in Drenthe.

Nou heb ik vaak dat ik 's zomers doordeweeks ook graag één avond wil fietsen (naast het hardlopen). Aangezien mijn fiets zich niet op twee plekken tegelijk kan bevinden en pendelen niet echt een optie is, tijd voor een n+1.

Mijn buitenverblijf heeft alle ruimte voor onderhoud, mijn "stadswoning" heeft geen balkon/buitenruimte. Lastiger qua schoonmaak en onderhoud dus. Daarom speelde het idee van een drop bar single speed (MET REMMEN) weer eens door mijn hoofd.

Pros:
-Lagere kosten
-Iets minder onderhoud
-Wel sportieve geometrie (dus denk ik geschikt voor toerwerk/avondritjes)

Cons:
-1 versnelling (duh)

Wat zijn jullie ervaringen met single speeds? Zijn er nadelen die ik over het hoofd zie? Zal ik daadwerkelijk er uit kunnen halen wat ik er van verwacht (i.e. alles van een racer maar dan met 1 versnelling). Verder nog aanbevelingen voor gear ratios?

Zelfbouw is misschien ook interessant

p.s.
Ik studeer in Groningen dus voor de heuvels hoef ik niet te schakelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je trapt je knieën aan gort met singlespeed. Ik zou kijken naar iets als sturmey archer automatic. Maar dat is meer is voor het singlespeed topic natuurlijk, daar zit vast meer kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
@418O2 dat knieën aan gort draaien valt wel mee met de juiste verhouding gok ik. Hmm, is er een single speed topic, die kan ik zo niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Ypuh schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:26:
[...]

Zo lang ik mijn huidige PM's niet mee kon nemen, zou ik de stap naar 12s sowieso nooit maken (ook geen enkele aanleiding voor verder, maar dat terzijde). Een XDR body kom ik nog wel over heen, maar mijn mening over die in kettingbladen geïntegreerde PM's is waarschijnlijk bekend.
Voor jou misschien niet zo interessant omdat je al voorzien bent, maar de Rival crankstel met vermogensmeter heeft geen last van die idioterie (vermogensmeter en kettingbladen in een)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Cranzai schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:54:
@418O2 dat knieën aan gort draaien valt wel mee met de juiste verhouding gok ik. Hmm, is er een single speed topic, die kan ik zo niet vinden?
Ik was gauw genezen. Je komt lastig weg of hebt het lastig op snelheid

[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mhr-zip
Cranzai schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:30:
Casus:
Doordeweeks ben ik in mijn studentenstad, 's weekends in het platteland van Drenthe.
Zet Jambers stem op: En 's nachts, 's nachts veranderd hij in een

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:07:
Bora's @Grin.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Daar kan je prima op rijden; mooie wielset! Zijn wel erg dikke bandjes, enfin, moet wel lukken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
ElGreco schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:07:
[...]

Voor jou misschien niet zo interessant omdat je al voorzien bent, maar de Rival crankstel met vermogensmeter heeft geen last van die idioterie (vermogensmeter en kettingbladen in een)
Rival is dan weer een one sided PM, maar bij Force AXS kun je wel de spider vervangen. Volgens mij kun je tegenwoordig ook gewoon een 107mm Quarq spider i.c.m. DUB armen kopen. Van alle opties is de Red variant geintegreerd in de kettingbladen nu wel de minst interessante (waarschijnlijk wel de lichtste).

Qua powermeter integratie is de nieuwe AXS generatie wel een vooruitgang. Je kunt nu op elke groep vrijwel elke combinatie toepassen (geen vaste spiders aan crankarmen meer). Voorheen had je nog de Quarq Prime afgemonteerde fietsen, maar nu zou je in principe altijd de winkel in kunnen lopen voor een spider of Rival PM upgrade die ook nog eens relatief goedkoop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Ypuh schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 18:07:
Bora's @Grin.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nou ja, ze heeft in elk geval geen onderbroek aan :+

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mistraller schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:53:
[...]

Nou ja, ze heeft in elk geval geen onderbroek aan :+
Je gaat toch ook niet met een onderbroek aan fietsen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Grin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:58:
[...]

Je gaat toch ook niet met een onderbroek aan fietsen...
Nee daarom 8)

Zijn er eigenlijk vrouwen in dit topic?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vandaag weer een stuk gefietst. Heerlijk! 47km met een gemiddelde van 25km/u op een gemiddelde hartslag van 140bpm. Netjes in de juiste zone dus.

Dit rondje was ook om de nieuwe kortere en verstelbare stuurpen te testen. Ik ben van 110mm -6 naar 90mm +25 gegaan en wat een wereld van verschil!! Ik kan nu mijn ligstuur ook gebruiken, ik lig niet zo plat dat mijn benen tegen mijn buik aan komen. Ik zit veel meer ontspannen op de fiets. Ik heb mijn schouder niet gevoeld, ook niet daarna. Nog even afwachten uiteraard maar het voelt nu goed.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:01:
[...]

Nee daarom 8)

Voorlopig niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Mistraller schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:01:
[...]

Nee daarom 8)

Dit is sowieso niet echt een forum met een hoog vrouwen gehalte... Daarom moet je bij fok zijn ofzo. En anders heb jij ze nu weggejaagd O-)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 13:44
Zo, eindelijk het gevoel dat ik geen would be fietser meer ben, die hier een beetje bijdehant zit te doen. Vandaag de 100 km + weer aangetikt en onderweg twee Elite vico carbon bidonhouders gescoord. Die Elite fly bidons schijnen wel oké te zijn, die komen er tzt in, zwart uiteraard, beter voor in de zomer 8)7 tja, zwarte fiets, moet hè.

De eerste serieuze rit met de nieuwe schoenen & pedalen ook, ik heb het idee dat de plaatjes nog iets beter kunnen, rechter voet voelde wat naar binnen. Maar wat een verschil met die oude Shimano spd units zeg. Zo'n carbon schoen (Izumi PRO leader) trapt wel wat lekkerder, knelde ook nergens, helemaal goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:21

pro_6or

amateur_60r

Heeh! Ik heb vandaag ook weer mijn eerste 100k gedaan.

Dan ben ik ook 4 uur buiten. Ik heb rossig haar (bruin gelukkig tegenwoordig) en sproeten dus ik moet erg oppassen met de zon. Dat je het jaar door buiten bent helpt wel, je begint al te bruinen wanneer de zon nog niet krachtig is.

Toch heb ik wel steeds wat last van een rossige huid na het fietsen (voorhoofd, wangen, slapen) en wat hoofdpijn hierdoor. ik heb een enorm goede aftersun gevonden (een soort boter) dat helpt als een malle. Ik zweet altijd zo enorm dat insmeren met zonnebrand een ellende is.

Hebben jullie evt nog tips, goede zonnebrand die blijft zitten bij zweetbeer, andere optie?

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ElGreco
Ik heb een mini zonnebrand flesje in mijn rugzak/stuurtas en smeer opnieuw in iedere uur. Goede smoes om even te stoppen en direct ook wat te eten en drinken.
Het is voor mij anders ook niet te doen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Alle basis tips voor smeren zal je best kennen. Zoals ruim van te voren smeren en een flesje mee om te blijven smeren. Een petje onder je helm kan nog was schaduw geven. Ik heb zelf vanwege een wat dunner wordende haarlijn een helm die vrij dicht is. Dat zorgt bij mij ook voor minder zon op mijn hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
pro_6or in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"pro_6or schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:56

ik heb een enorm goede aftersun gevonden (een soort boter) dat helpt als een malle.
Ik gebruik altijd calendulan zalf wat je ook gebruikt bij huis tuin en keuken brandwonden. Werkt ook als een malle, en helpt herstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Fisico schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:35:
Alle basis tips voor smeren zal je best kennen. Zoals ruim van te voren smeren en een flesje mee om te blijven smeren. Een petje onder je helm kan nog was schaduw geven. Ik heb zelf vanwege een wat dunner wordende haarlijn een helm die vrij dicht is. Dat zorgt bij mij ook voor minder zon op mijn hoofd.
Dat probleem heb ik inmiddels ook. Kruin en driehoekje voor. En Idd, die hoofdhuid is ook gevoelig. Een magic bullet zal er gewoon niet zijn. Vieze zonnebrand, bah. Zweten is niet erg, ik vind het wel fijn, maar het is soms zo’n nadeel. Leuk joh vroeger met volleyball. Ik was heel goed in verdedigen. En de rest heel goed in helpen de grond droog maken (want je wil echt niet slippen op een vochtige vloer). Of de trainer die midden in de winter in een steenkoude hal een 15 minuten durende preek houd over hoe het tactisch moet. Stond ik dan in mijn zeiknatte kloffie. Fijn dat dat dan ook nog je vader is en hij altijd zo vatbaar was voor suggesties voor verandering. Ook ooit eens tijdens een clinic wat games met Richard Krajicek mogen spelen. Ik ben na 5 minuten egaal doorweekt en bij sommige kleren zie je dat dan niet meer zo goed. Komt hij me een schouderklopje geven, zegt ie, totaal oprecht, “gatver” 😁😆

Maar goed. Toch smeren dus. Of eens zo’n fiets petje proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door pro_6or op 17-04-2021 00:44 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 07:52

Kluus

Gang is alles

pro_6or schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:41:
[...]
...
Maar goed. Toch smeren dus. Of eens zo’n fiets petje proberen.
Het geeft geen schaduw maar voor je kruin en haarlijn zou je ook nog zo’n “skullcap” voor de zomer kunnen proberen, dat lijkt me door het dunnere materiaal wat fijner als het straks warm is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Laatst online: 15:41

KenVerburg

Race-fan

Ik gebruik zelf P20 spray spf30 of 50, rood haar en blanke huid dus verbrand als een malle. Is niet van die smerige dikke creme, beetje alcoholachtig. Niet het goedkoopste, maar werkt goed. Toevallig nu in de aanbieding bij Kruidvat 1+1 gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:03
Hier ook een gevoelig huidje, snel verbranden, snel last van hitte en veel zweten. Ik gebruik sinds vorig jaar Vision factor 50 en sindsdien niet meer verbrand. Het is wel een soort boter ook, je hebt het gevoel jezelf in te vetten als een gekonfijte eend.

Met 1+1 is het prima betaalbaar. Meenemend is onderweg wat onhandig, maar GCN gaf eens de tip om het in een lenzenpotje te doen bijvoorbeeld, daar passen toch 2 smeerbeurten in. En zoals gezegd beetje voortrainen zodat je niet met 30 graden je eerste straaltjes pas pakt.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 13:44
pro_6or schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:41:
[...]........ Fijn dat dat dan ook nog je vader is en hij altijd zo vatbaar was voor suggesties voor verandering......
Wil je d'r over praten? ;)

Je huid laten wennen aan de zon: veel buiten zijn werkt bij mij het beste. Oké, mijn huid kan goed tegen een (zonne)stootje, maar zo snel mogelijk blootstellen bouwt weerstand op (of meer pigment oid).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Je huid laten wennen aan de zon is voor mij hetzelfde als je lever laten wennen aan alcohol. Ofwel: in zeer beperkte mate en liever niet. Zon vermijd ik zoveel mogelijk, goed smeren en een bandana onder je helm. Voor m'n gezicht heb ik voor het fietsen een reguliere dagcreme met spf20, dat volstaat voor een groot deel van het jaar. Slechts zelden een hogere spf op mijn gezicht. Blote armen en benen smeer is doorgaans ook in met deze dagcreme, bij de intensere zon smeer ik spf 50.

Bruin worden vind ik een mal cultuur ding, in Azië is het precies andersom en verkopen ze whitening creme en zonbescherming. Een mens wil altijd iets wat hij niet heeft (of anderen niet hebben).

[ Voor 16% gewijzigd door Grin op 17-04-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Nu online
Heren (en dames), veel plezier dit weekend met het mooie weer! Benieuwd hoeveel km’s er gemaakt gaan worden deze dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rondje van 100 morgen.
Wel vroeg vertrekken, dus lastig kleden gezien het hoge temperatuurverschil tussen 8:00 en 12:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Bedankt Allemaal voor de goede tips. Ik ga toch maar weer (ik zal zo’n dunne olie eerst proberen) aan de zonnebrand!

Fietsze inderdaad, het is heerlijk weer!

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
stevens20 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:36:
Heren (en dames), veel plezier dit weekend met het mooie weer! Benieuwd hoeveel km’s er gemaakt gaan worden deze dagen
Gezien ik voorlopig nog met het hele gezin in quarantaine zit, geen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Nu online
mhr-zip schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:39:
[...]

Gezien ik voorlopig nog met het hele gezin in quarantaine zit, geen :(
Ai! Beroerde timing! Hopelijk niemand écht ziek. Zet de Zwift buiten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
stevens20 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:43:
[...]

Ai! Beroerde timing! Hopelijk niemand écht ziek. Zet de Zwift buiten 😉
Mijn dochter (5) heeft het. Maar omdat ik het niet heb, gaat mijn aftellen van quarantaine dagen pas in als zij klachten vrij is :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Nu online
mhr-zip schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:46:
[...]

Mijn dochter (5) heeft het. Maar omdat ik het niet heb, gaat mijn aftellen van quarantaine dagen pas in als zij klachten vrij is :(
Beterschap voor haar in ieder geval dan. Duimen voor een voorspoedig en snel herstel.
Helpt het je als ik wat km’s voor je maak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Ik fiets vanmiddag wel voor jou Jeroen O-) Sterkte!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zonnebrands die ik specifiek voor het fietsen gebruik:

La Roche-Posay Anthelios spray spf50
La Roche-Posay Hydraphase

Die eerste voor de serieuze zon, die tweede voor wanneer ik kort/kort rij in NL. Kort/kort == zonnebrand op. Huidkanker neemt helaas een grote vlucht in de westerse wereld, zonbescherming is voor iedereen, ook als je niet snel verbrand(!).

Sterkte @mhr-zip ! :(:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEegTR7Cfxd1T3zK_Y5U-99JMv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/av1ClMnTNDZ4WTgk6OpQErEG.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen een setje schwalbe pro one skinwall banden er op gelegd. Ritje was helaas (als gepland )van korte duur. Na 8m reed ik mijn achterband lek. Had niks bij me dus het werd een gevalletje walk of shame naar huis. Gelukkig was het maar een halve kilometer :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Hoe denk je over tubeless?

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

McMiGHtY

- burp -

Hier vandaag ook geen gefiets..schuurplekje wat even een dagje rust moet hebben. Morgen wel met de gravelbike mee Spaarnwoude op/over

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Geen ervaring mee, ik fiets pas sinds de vorige zomer en dacht altijd, dat zal mij niet gebeuren :') en dat ging ook heel lang goed tot vandaag.

Mijn interesse in tubeless is sinds vandaag dus gestegen :+

Mijn wielen zijn tubeless ready dus ik ga me er eens in verdiepen...

[ Voor 11% gewijzigd door Ruffzz op 17-04-2021 13:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:40
[...]

Blijf je me herinneren dat ik het bij 1 hou? Dank.

Zonnebrand smeer ik bij enige zon altijd factor 50. In de praktijk word je gewoon bruin is mijn ervaring. Ik wil te alle tijden versnelde huidveroudering/kanker tegengaan.

Heb zelf 1x in Amerika (Sante Fe) een enorme verbranding van mijn handen gehad, terwijl het eigenlijk helemaal niet zo zonnig was daar. Savonds was in ene m'n huid helemaal opgezet. Hoorde later dat er daar een gat in de ozonlaag zit ofzo.
Hoe het ook zij: sinds die ene verbranding ziet de huid van m'n handen eruit als die van iemand van 50+, inclusief die pigmentvlekjes enzo. Best van geschrokken.

[ Voor 51% gewijzigd door Stoffa op 17-04-2021 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:22
Stoffa schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:07:
[...]

Blijf je me herinneren dat ik het bij 1 hou? Dank.
Ah, jij hebt de illusie dat jij daar wat over te zeggen hebt. Sterkte alvast ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:40
wisselwerking schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:09:
[...]

Ah, jij hebt de illusie dat jij daar wat over te zeggen hebt. Sterkte alvast ;)
:| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 24-09 08:32
Net een rondje gereden over de Utrechtse Heuvelrug van 75km. Toch nog lang lang gekozen, thermo jersey met lange mouwen en windstopper ondershirt met lange mouwen. Niet koud gehad, maar het was nog best fris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 19:18
Ik ben vanmiddag maar gestopt met het tellen van de kort/kort rijders ....
Let wel: hier aan de kust de hele middag windkracht 5 bij een maximale temperatuur van 9,5 graden :? Als ik dat zou doen, heb ik vrijwel zeker volgende week een dubbele longontsteking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Nu online
EdwinW schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:03:
Ik ben vanmiddag maar gestopt met het tellen van de kort/kort rijders ....
Let wel: hier aan de kust de hele middag windkracht 5 bij een maximale temperatuur van 9,5 graden :? Als ik dat zou doen, heb ik vrijwel zeker volgende week een dubbele longontsteking.
Kort kort was inderdaad ambitieus 😇. Had wel een thermoshirt onder mijn cheapass dunne zomer shirtje maar daar gaat de kou zo doorheen. Heb de ronde dan ook maar wat korter gemaakt. Korte broek ging prima overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:51
Rondje Veluwe gedaan, veel gekkies met kort-kort. Ik snap dat niet. Mijn spieren zouden dat niet van me pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben aan het verhuizen, en ben aan het puzzelen wat te doen met de fiets.
In het appartement kan in ieder geval niet qua ruimte en vriendinlief :+

De berging beneden heeft een temperatuur van ~11 graden met een luchtvochtigheid van 55%. Als ik Google geloof is 40-60% ideaal voor leefomstandigheden, maar ik ben vooral benieuwd of de fiets, helm, schoenen etc. zullen beschimmelen? Heeft er hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 12:38
Kort/kort was goed te doen hier.
Gestart in korte broek rond 9u (wel benen ingesmeerd). Armstukken rond 10u45 laten zakken om ze een half uurtje later volledig uit te doen.
Ging perfect en nooit koud gehad. Zolang m'n 'body' maar warm blijft is alles goed :) (4 laagjes)

Uiteindelijk solo 202 km gefietst à 227W NP (31.7 kph). Zwift heeft me goed door de winter geholpen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Een ritje met de club in tweetallen en her en der zwaaien, inhalen en ingehaald worden. Dan zij een gouden tip over een time stamp aanpassen heb ik de blokjes van de training ook in Strava kunnen zetten. Het was een succes. Wel het asfalt van dichtbij gezien toen mijn ritgenoot een afslag eerder naar links wilde dan ik dat wilde. Tja 100+ kg vs 65 kg eindigde dus in vallen voor mij, die heel handig met rechts uit klikt en daar heb je dan dus niets aan. Niets ergs en heel blij dat ik nog lang - lang reed want nu is de knie een beetje open, maar anders was het echt open met grind erin geweest. Morgen een ritje met iemand van mijn eigen gewicht ;)

@mhr-zip bedankt voor de hulp en sterkte daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:57
Pimorez schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:58:

De berging beneden heeft een temperatuur van ~11 graden met een luchtvochtigheid van 55%. Als ik Google geloof is 40-60% ideaal voor leefomstandigheden, maar ik ben vooral benieuwd of de fiets, helm, schoenen etc. zullen beschimmelen? Heeft er hier iemand ervaring mee?
Heeft jouw berging ventilatie? Ik bewaar al anderhalf jaar mijn fiets en helm in mijn berging en heb nooit zulke problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Laatst online: 07:52

Kluus

Gang is alles

Smultie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:37:
Rondje van 100 morgen.
Wel vroeg vertrekken, dus lastig kleden gezien het hoge temperatuurverschil tussen 8:00 en 12:00
Hier ook om 7:30 al vertrekken morgen. Lekker weer eens naar de Nijmeegse heuveltjes. Ik hoop dat ik het in de ochtend met arm/beenstukken af kan en dan zien we wel weer verder bij de “koffie 2 go” (hoewel... het lijkt er op dat de arm- en beenstukken ook om 12:00 nog nodig zijn). Brr

[ Voor 10% gewijzigd door Kluus op 17-04-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Was nog ijskoud vandaag. Op het hoogtepunt 11 graden, maar inderdaad ook de nodige kort/kort fietsers tegen gekomen.

Mogen het gelukkig zelf weten, maar bbrrrrr, moet er niet aan denken. Wel een heerlijk fietsweertje verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:51
Psies. Maar morgen zal het zo druk zijn op de paden, dat je het daar vanzelf warm van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 16:22
Inderdaad heerlijk fietsweer. Zelf op pad geweest met knie- en armstukken (met zomershirt) en dat was prima te doen. Gelukkig over het algemeen vrij rustig op mijn route. Maar dat komt misschien ook doordat ik heerlijk gravelpaden heb opgezocht. En dat was prima te doen met 32mm. Uiteindelijk bijna 108km gefietst.

Genieten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb vandaag ook maar even van het prima weer gebruik gemaakt en mijn eerste 'echte' kilometers gemaakt op de beater-bike, nadat de 105 groep er compleet op was gemonteerd.

Ongetraind en zonder fietskleding even 31 kilometer er op gemaakt. Daarna had ik een afspraak bij de Decathlon, om eindelijk een setje bibs, shirtje, helm, en arm/beenwarmers in huis te halen. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nogeeninlog schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:57:
[...]

Heeft jouw berging ventilatie? Ik bewaar al anderhalf jaar mijn fiets en helm in mijn berging en heb nooit zulke problemen gehad.
Nee, hoewel er genoeg kieren zijn. Voor mijn fiets zal die luchtvochtigheid niet slecht zijn denk ik, dus ik zal het uiteindelijk merken of de helm en schoenen wel gaan schimmelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Vandaag was de echt gure kou uit de lucht maar met windkracht 4 uit het noorden(!) en een route naar de kust (Delfzijl) toch een stevig pak kleding aangetrokken:
  • Baselayer korte mouw + baselayer lange mouw
  • Merino vest zonder mouwen
  • Shirt met lange mouwen
  • Shirtje korte mouwen
  • Korte bib + merino beenstukken
Het was precies goed qua kleding, ook omdat dit een hersteltraining was na het intervallen van gister; lekker rustig toeren. Het zonnetje van vandaag mag blijven! 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFG59ikLHaaj5K_ByjqFnvQ2Uzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vUpwmoSLvrIf9QaGZtjuMrNT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:33
Grin schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:25:
Vandaag was de echt gure kou uit de lucht maar met windkracht 4 uit het noorden(!) en een route naar de kust (Delfzijl) toch een stevig pak kleding aangetrokken:
  • Baselayer korte mouw + baselayer lange mouw
  • Merino vest zonder mouwen
  • Shirt met lange mouwen
  • Shirtje korte mouwen
  • Korte bib + merino beenstukken
Het was precies goed qua kleding, ook omdat dit een hersteltraining was na het intervallen van gister; lekker rustig toeren. Het zonnetje van vandaag mag blijven! 8)
[Afbeelding]
Had je vijf(!) lagen aan op je bovenlichaam?? Kan je dan niet gewoon beter een winterjack aantrekken?

Schrok vandaag wel van alle korte broeken en shirts aan de kust. Zat zelf met baselayer, lange mouwen shirt & vest op drie lagen. Was ook 1 van de eerste keren weer zonder winterjack (op die extreme dagen 2/3 weken geleden na), voelt toch wel weer lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:29
Vanmiddag baselayer en lange mouwenshirt was voor mij toch echt genoeg. Lijkt me bloedheet zo dik ingepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Louislouislouis schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:59:
[...]

Zelfs nu kan je nieuw voor dit geld veel betere fietsen kopen.
Je kan ze kopen, maar dan worden ze pas zomer 2022 geleverd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
jasperz89 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:35:
Vanmiddag baselayer en lange mouwenshirt was voor mij toch echt genoeg. Lijkt me bloedheet zo dik ingepakt.
Grin is nou eenmaal een koudkleum. Ik deed 104km met een merino wol ondershirt + zomer jersey + armstukken. Was echt prima. Had misschien ook wel een kort ondershirt kunnen doen maar met 10C is dat een beetje twijfel. Erg genoten! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik had het geen moment te warm, als het een reguliere training was geweest dan had ik de baselayer korte mouwen thuisgelaten. Mijn winterjacks zijn voor dagen als vandaag véél te warm, die zitten nu echt in een opbergzak voor de volgende winter. Bij dit soort temperaturen met een koude noorder wind moet ik mij echt goed kleden, helemaal omdat dit een hersteltraining was. Ik zit graag comfortabel op de fiets. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gister eindelijk weer eens ‘s avonds gefietst...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtaOvmNG8GWsuwjxeneIRBfrRnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZPr23ViU4kl8FhKE3m1UWA3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZY6DT23h0Tc053Jveu-wVzxJwsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FHR7rH3rYtjSXLX3rNDcr4h.jpg?f=fotoalbum_large

Wel twee keer moeten wachten op overstekende zwijnen...een keer erg dichtbij en onverwacht. Hartslagpiekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Gister reed ik lang (wel de zomerbroek) kort met thermo ondershirt. Was prima. Vandaag was ik wat later onderweg en reed ik lang lang en weer met ondershirt. Voelde ook kouder en het was de juiste keuze. Heb ook altijd zo’n camelback rugzak, die houd je ook wat warmer.

Ik heb inmiddels die ene geadviseerde zonnebrandspray besteld, lijkt me een fijne Idd. Gewoon wél doen, bedankt voor de tips!

Rondje posbank en Zutphen gedaan. Kom ik vanuit Arnhem centrum achter monnikenhuize omhoog gekropen komen er vanaf de Arnhemse allee 3 in gloednieuw kort kort aangezoefd al, “aan de kant” roepend (ik zat al aan de kant) op heel arrogante wijze. Ik nog verder op het randje en zeg “nou, ik ben aan de kant gegaan” roept die laatste ook nog “goed zo” op een toon alsof hij het tegen een baby heeft. Maar laten gaan want ook vandaag weer 87 km (voor mij is dat ver). Maar liefst had ik ze er even dik af gereden. zo snel waren ze niet. Grrrrr.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ZieMaar! schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:15:
Gister eindelijk weer eens ‘s avonds gefietst...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel twee keer moeten wachten op overstekende zwijnen...een keer erg dichtbij en onverwacht. Hartslagpiekje...
Ik vertel je niks nieuws maar op dat tijdstip is het oppassen Idd. ik heb in de avondschemering ook wel eens bijna onder een hert gezeten, gelukkig maakte hij een 180 op zijn achterpoten. Afdaling posbank, achter dat theehuisje kwam hij ineens uit de varens. Ik had niks gezien. Soms heb je echt geluk nodig.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 09:29
@pro_6or Als iemand "aan de kant" zou roepen, dan blijf ik lekker doorfietsen en zoeken ze het maar uit. :D
Vandaag ook weer een paar asociale wielrenners tegengekomen.
Ik was lekker rustig met mijn broertje naast elkaar richting Zandvoort aan het fietsen, komen er 2 wielrenners tegemoet ook naast elkaar.
Dus wij iets indikken, maar die wielrenners gewoon stug naast elkaar blijven rijden zonder ook maar enige aanstalten om in te dikken. De volgende keer is het voor mij lekker chicken spelen en kijken wie er eerst gaat.

En natuurlijk weer de asociale wielrenner die in een groepje van 4/5 voorbij komt en gelijk zijn neus moet legen. Heb nog wel ff "smeerlap" geroepen, maar dat zal ook wel tegen dovemansoren gericht zijn.
Dus ja, ik begrijp wel dat wielrenners een slechte naam hebben. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
pro_6or schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:32:
[...]

Ik vertel je niks nieuws maar op dat tijdstip is het oppassen Idd. ik heb in de avondschemering ook wel eens bijna onder een hert gezeten, gelukkig maakte hij een 180 op zijn achterpoten. Afdaling posbank, achter dat theehuisje kwam hij ineens uit de varens. Ik had niks gezien. Soms heb je echt geluk nodig.
Herten heb ik helaas nog niet gezien, dit seizoen dan. Zwijnen kwam ik hier soms op de verharde paden ook wel tegen (met name rond Uddel). Laatst gingen we ze (wandelend zoeken): veel gevonden maar een net wat dichterbij dan de bedoeling was en in plaats van wegrennen kwam ie eerst (een heel klein stukje) naar ons toe. Toen maar eens thuis gezocht hoe gevaarlijk dat echt kan worden en sindsdien nog maar wat voorzichtiger :), zeker nu ze al die kleintjes hebben.

Maar inderdaad, ook een botsing met een hert zorgt denk ik wel voor ellende...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DDX
Wind mee toch beenstukken maar ff uitgedaan vandaag, was toch iets van 14 a 15 graden op m'n garmin.
Maar toen ik keerde bij Katwijk snel beenstukken weer aangedaan.

Lekker onverhard in de duinen en daarna over het strand.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/xv6sE1eG5DRLJic4d3g0EwUEV0kXLGbUwumCP83mXYw-2048x1152.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/GOhHQ5cdFOiECG0vxv8kIaBpaACRMg7m12-vrzUJgHM-1536x2048.jpg

Leuk die voorspelde windkracht 2 die dan uiteindelijk gewoon 5 is.
Was wel lekker rustig op het strand.

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/Ghjdr4w5FISDJC3obH3xY2FJbvVCLb5e4f5rZd64P24-2048x1152.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

NewbieNeo schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:36:
@pro_6or Als iemand "aan de kant" zou roepen, dan blijf ik lekker doorfietsen en zoeken ze het maar uit. :D
Vandaag ook weer een paar asociale wielrenners tegengekomen.
Ik was lekker rustig met mijn broertje naast elkaar richting Zandvoort aan het fietsen, komen er 2 wielrenners tegemoet ook naast elkaar.
Dus wij iets indikken, maar die wielrenners gewoon stug naast elkaar blijven rijden zonder ook maar enige aanstalten om in te dikken. De volgende keer is het voor mij lekker chicken spelen en kijken wie er eerst gaat.

En natuurlijk weer de asociale wielrenner die in een groepje van 4/5 voorbij komt en gelijk zijn neus moet legen. Heb nog wel ff "smeerlap" geroepen, maar dat zal ook wel tegen dovemansoren gericht zijn.
Dus ja, ik begrijp wel dat wielrenners een slechte naam hebben. :+
Zijn er een hoop helaas (veel meer zijn wel netjes). Ik heb zelf ook geen 100% karma score en in een groep gaat het ook veel eerder mis. Maar ja. Ik ga wel aan de kant, expres hinderen moet je het wel eerst bont bij me maken, maar leuk is anders inderdaad! Ik bel altijd, of zeg iets aardigs en bedankt altijd voor mensen die opletten.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:47
Ingehaald worden door een 45+ er met ‘tikje gezet’ postuur op een full spec Specialized en dan geen geld over hebben voor een helm

(Ik had een vogeltjes kijken dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Holk schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:42:
Ingehaald worden door een 45+ er met ‘tikje gezet’ postuur op een full spec Specialized en dan geen geld over hebben voor een helm

(Ik had een vogeltjes kijken dag)
Hoezo is zijn postuur relevant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

418O2 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:44:
[...]

Dat scheelt toch gauw 10 à 20 watt vanwege de aerodynamica of niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Nu online
Ik heb me in mijn korte wielren leven (ben pas 2 maanden oud) al wel eens stukgebeten op een bierbuik die fier rechtop tegen de wind in gewoon bij me weg fietste terwijl ik alles gaf. Oke, 1,92m is ook geen ideale lengte tegen de wind in maar toch.

Morgen maar weer toeren. Eens kijken bij Arnhem en misschien een stukje posbank als het niet te druk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:33
[...]

Als indicator dat die fiets niet zo vaak gebruikt wordt denk ik.

Gasten zonder helm zijn toch ook wel vaak wat ouder en het type dat met de benen wijd fietst om ruimte te maken voor hun snackbarbaby’s, althans ik neem aan dat ze daarom zo fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:47
[...]

Ga jij elke keer als er een opmerking gemaakt wordt over postuur of geslacht de PC kaart trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Holk schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:59:
[...]

Ga jij elke keer als er een opmerking gemaakt wordt over postuur of geslacht de PC kaart trekken?
Nee. Maar ik snap niet zo goed wat dat er toe doet in deze :) je klinkt nogal gefrustreerd. Ik vraag wat iemands postuur icm een helm er toe doet, dat is de pc kaart al trekken?

Ik moet wel zeggen dat leeftijd en het dragen van een helm wel een relatie heeft, want ik heb (zo op het oog) nog nooit iemand onder de 50 zonder helm zien fietsen.

Genoeg zware gasten die wel al lang fietsen of gewoon prima sterke benen hebben. Als je maar genoeg zuipt en vreet kan je best nog een prima conditie hebben als je veel sport

[ Voor 47% gewijzigd door 418O2 op 17-04-2021 23:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

stevens20 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:53:
Ik heb me in mijn korte wielren leven (ben pas 2 maanden oud) al wel eens stukgebeten op een bierbuik die fier rechtop tegen de wind in gewoon bij me weg fietste terwijl ik alles gaf. Oke, 1,92m is ook geen ideale lengte tegen de wind in maar toch.

Morgen maar weer toeren. Eens kijken bij Arnhem en misschien een stukje posbank als het niet te druk is.
Als de drukte belangrijk is, ga tegen etenstijd als je kan. Dan is het gegarandeerd heerlijk rustig. Maar op de fiets kom je er zelfs bij een verkeersinfarct nog gewoon door. Is toch alleen maar bij het bezoekerscentrum die debiele drukte.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

418O2 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:08:
[...]

Nee. Maar ik snap niet zo goed wat dat er toe doet in deze :) je klinkt nogal gefrustreerd. Ik vraag wat iemands postuur icm een helm er toe doet, dat is de pc kaart al trekken?

Ik moet wel zeggen dat leeftijd en het dragen van een helm wel een relatie heeft, want ik heb (zo op het oog) nog nooit iemand onder de 50 zonder helm zien fietsen.

Genoeg zware gasten die wel al lang fietsen of gewoon prima sterke benen hebben. Als je maar genoeg zuipt en vreet kan je best nog een prima conditie hebben als je veel sport
Dan nog is het postuur relevant. Iemand met een big body zit veel meer in de weg bij het vogeltjes kijken >:)

Tsja, ik wordt er ook uitgereden door dikkerds in slechte kleding, meisjes op sportschoenen e.d. Soms omdat ik rustig aan doe, soms omdat ik kapot zit, en soms omdat ze gewoon beter zijn. Laatst werd ik door een op het oog niet extreem fitte 60er op een fitness bike ingehaald (wilde per se door de neus blijven adem halen, ook op de klim). Hij keek me wel raar aan 😁.

Mijn maatje die zich altijd heel druk maakt om het gemiddelde dat zijn collega’s kunnen zien wil niet door dames worden ingehaald.

Ik heb ook een broos ego, begrijp me niet verkeerd, maar gelukkig zie ik dit soort dingen niet als een persoonlijke belediging.

[ Voor 7% gewijzigd door pro_6or op 18-04-2021 00:02 ]

een treffende spreuk

Pagina: 1 ... 276 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).