Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 275 ... 685 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:21
@Ypuh Jouw verhalen zijn ook een beetje mijn inspiratie om het te willen doen, naast dat Noorwegen sowieso mijn favoriete vakantie bestemming is. Met de auto met laag profiel bandjes nooit van de gebaande paden afgeweken maar zou idd wel lekker zijn om dat op de fiets niet altijd te hoeven.
Eerste plan was om een fiets op te bouwen op basis van een Surly Straggler of een complete Cinelli Hobootleg en deze dan ook als winter fiets te gebruiken. Maar verkrijgbaarheid is nu natuurlijk wat lastig, echter heb ik nu wel een lokale winkel gevonden die de Cinelli schijnbaar op "voorraad" heeft dus daar heb ik al wat vragen uitgezet.

Daarnaast heb ik Frank van Rijn een paar keer gesproken, wiens verhalen ook wel inspirerend zijn om een keer een monstertocht te doen. Ookal zie ik mezelf nog niet de Andes over fietsen. O-)

[ Voor 16% gewijzigd door GWBoes op 15-04-2021 14:59 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 23:09
Maks schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:08:
[...]

Ohhh :9~ :9~ :9~ :9~ niet sturen onder werktijd.

Door die vragen over seatpacks wil ik nu eigenlijk ook een handlebar pack kopen van Agu. Nu zie ik op de site dat ie 65cm breed is maar dat zal je wel op kunnen vouwen denk ik. Nu heb ik een relatief smal stuur, 38 cm, weet iemand of dat lekker gaat met zo'n tas?
Het gaat, ik heb een Topeak geleend en die kan je van twee kanten oprollen. Je hebt dus zelf in de hand hoe breed je de tas maakt en in hoeverre je er dus nog wat aan hebt.

Voordeel is wel dat deze een ventiel heeft en je alle lucht eruit kan drukken. Het verbaasde me hoe klein ik een tas kon maken met daarin opgerold:

Kussensloop
Handdoek
Onderbroeken 2
Sokken 2paar
Tshirt

Ik heb een set panniers van Vaude voor op mijn hybrid/tour fiets (2012 Santiago mee gedaan) en nu een bikepackingset voor de racefiets. Nog niet uit welke ik vaker wil gaan gebruiken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-09 22:40
Je kunt natuurlijk eerst een keer naar de Eifel, Ardennen of Frankrijk en dan van hotel/BNB naar hotel. Of wel kamperen, maar dan je fietstochten vanuit een vast punt doen. Grootste voor- en ook direct nadeel is dat het een stuk dichter bevolkt is en je dus makkelijk een slaap/eet adres kunt vinden. Nadeel is dat je het alleen-op-de-wereld gevoel een beetje mist, maar het is wel een leuk alternatief en wat makkelijker te regelen. Sowieso is het wel aan te raden om een keer een test weekendje te doen met je bepakking/uitrusting incl. overnachting. Dan kun je zelf wel de afweging maken of je een nieuwe fiets nodig hebt, of beter je slaap/kookgerei thuis kunt laten etc.

Mocht je toch op korte termijn en met volledige bepakking weg willen dan kun je ook nog overwegen om voor een wat meer traditionele trekking fiets te gaan. Daar staan/stonden er genoeg van op Marktplaats, te denken aan een: Koga Worldtraveller, Gazelle Medeo Trekking, Batavus/Trek varianten. Ik heb een paar jaar terug nog wel eens eentje volledig opgeknapt en incl. dragers verkocht voor €250-275 en die zag er uit als nieuw (achteraf veel te goedkoop).

Qua Surly frame only zijn er ook nog genoeg opties. De kunst wordt een complete groep te vinden, maar voor een vakantiefiets zou ik het toch lekker simpel houden en voor een 10s Tiagra of GRX groep gaan ofzo. De rest van de onderdelen is wel aan te komen. Een racefiets-achtig model vind ik persoonlijk net iets leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:03
Mooie prijs voor nieuwe sram powermeter crank ;

https://www.biketiresdire...al-quarq-road-power-meter

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
ElGreco schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:35:
[...]

Spaken aan de kettingkant (techinsche term DriveSide=DS) horen juist strakker te staan dan de andere kant (NonDriveSide=NDS).

Als ik het goed lees is het bij jou juist andersom terwijl jouw wiel redelijk recht weer is. Dan trek ik de conclusie dat je velg krom getrokken is. In dit geval is het het veiligst om je velg te vervangen en opnieuw te laten inspaken. Of zelf doen.

Anders een los achterwiel kopen in de handel/MP of een nieuw wielset.

Afhankelijk van jouw huidige wielen en jouw wensen (vind je het erg als je voor en achter verschillende velgen hebt eventueel) is de ene optie goedkoper dan de andere.
Salteh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:11:
[...]

Scherp! Ik heb Tinus' bericht in m'n hoofd gelijk vertaald naar de "correcte" spanning terwijl hij inderdaad schrijft dat het andersom is _/-\o_
In dat geval zie ik de reparatie somber in en ga ik op zoek naar een nieuw setje ter overbrugging van een jaar(tje).
Al een snelle zoekpoging gewaagd bij mij dicht in de buurt, ik kwam deze tegen:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als ik naar de vraagprijs kijk denk ik al "oke prima", vergeleken met andere prijzen en vooral leverbaarheid. Zou het haast lullig vinden om nog er onder te bieden. :)

Ik heb nu de standaard bij mijn fiets geleverde Sensa Supra RA Comp wielen.
Als ik op Mantel beide naast elkaar zet zie ik geen dingen die problemen kunnen leveren? Beide voor velgrem, 10 speed Shimano, geschikt voor 25mm, what more?

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23
TheTinusNL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:50:
[...]

[...]

In dat geval zie ik de reparatie somber in en ga ik op zoek naar een nieuw setje ter overbrugging van een jaar(tje).
Al een snelle zoekpoging gewaagd bij mij dicht in de buurt, ik kwam deze tegen:

***members only***

Als ik naar de vraagprijs kijk denk ik al "oke prima", vergeleken met andere prijzen en vooral leverbaarheid. Zou het haast lullig vinden om nog er onder te bieden. :)

Ik heb nu de standaard bij mijn fiets geleverde Sensa Supra RA Comp wielen.
Als ik op Mantel beide naast elkaar zet zie ik geen dingen die problemen kunnen leveren? Beide voor velgrem, 10 speed Shimano, geschikt voor 25mm, what more?
Ze zijn beide naar maatstaven van vandaag niet bijster breed intern: De Shimano's zijn 15mm en de Supra's 16mm.

Maar goed je moet toch wat voor een zacht prijsje.

Bij de shimano wielen is het van belang om te checken of de lager kogeltjes zich niet ingevreten hebben in de conus. Anders is het direct exit naven. Even rustig draaien aan de assen en als het korrelig voelt moet je op je hoede zijn.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Dit ziet er interessant uit! Ik had niet verwacht dat Rival met een 2x crankstel zou komen.

En het ziet er uit alsof de Powermeter niet in de kettingbladen zit zoals bij Red.

Ben benieuwd naar de prijs. Ik wil niet direct zeggen dat Shimano een probleem gaat krijgen hiermee, maar de OEM markt zal nog meer richting SRAM schuiven zo, denk ik.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 23:02

Fisico

by Fabian

Heeft iemand een idee hoe je een soort van live segmenten aan een route kan toevoegen die je nog niet hebt gereden?

Van de wielerclub heb ik een route voor zaterdag gekregen waarbij ik op bepaalde plekken vo2max moet rijden of een sprintje. De vorige keer heb ik de kilometers op een briefje geschreven en dat werkte wel, maar ook omdat ik die route kende en van start tot finish reed. Dit keer ga ik dat niet doen. Ik heb al geprobeerd om segmenten te vinden in Strava maar daarmee krijg ik het niet rond en om nu elke zoveel km te kijken op het kaartje is ook weer zo wat.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-09 13:26
ElGreco schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:57:
[...]

Dit ziet er interessant uit! Ik had niet verwacht dat Rival met een 2x crankstel zou komen.

En het ziet er uit alsof de Powermeter niet in de kettingbladen zit zoals bij Red.

Ben benieuwd naar de prijs. Ik wil niet direct zeggen dat Shimano een probleem gaat krijgen hiermee, maar de OEM markt zal nog meer richting SRAM schuiven zo, denk ik.
Ziet ernaar uit dat hij 360 euro gaat kosten: https://www.mantel.com/sram-rival-power-meter-powermeter

Levertijd voor Nederland is alleen September-Oktober

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
En inmiddels officieel ;

https://cyclingtips.com/2021/04/sram-rival-axs-review/

Retail price for complete Rival AXS groupsets are as follows (UK and EU prices include VAT):
Rival AXS 2x with power meter: US$1,639 / AU$2,454 / £1,516 / €1,688
Rival AXS 2x without power meter: US$1,420 / AU$2,124 / £1,314 / €1,463
Rival AXS 1x with power meter: US$1,409 / AU$2,110 / £1,304 / €1,453
Rival AXS 1x without power meter: US$1,190 / AU$1,780 / £1,102 / €1,228
On the OEM side, Rival AXS will most likely be found on new carbon road bikes hovering around US$4,000-5,000 (and both aftermarket groupsets and components, and complete Rival AXS-equipped bikes, should be available by the time you read this). Retail prices for the individual Rival AXS components are as follows:
Rival AXS levers and brakes (with hoses): US$400 / AU$602 / £370 / €410
Rival AXS rear derailleur (w/o battery): US$255 / AU$384 / £236 / €265
Rival AXS front derailleur (w/o battery): US$175 / AU$264 / £162 / €180
Rival AXS crankset (2x, w/o power meter): US$130 / AU$196 / £120 / €135
Rival AXS crankset (2x, w/ power meter): US$349 / AU$526 / £322 / €360
Rival AXS cassette: US$125 / AU$188 / £112 / €125
Rival AXS chain: US$30 / AU$45 / £28 / €31
Rival AXS Paceline rotor (160 mm, Center Lock, each): US$50 / AU$75 / £49 / €55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39
Wow, als die accuracy goed is dan is dat echt een no brainer.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Ypuh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
Mocht je toch op korte termijn en met volledige bepakking weg willen dan kun je ook nog overwegen om voor een wat meer traditionele trekking fiets te gaan. Daar staan/stonden er genoeg van op Marktplaats, te denken aan een: Koga Worldtraveller, Gazelle Medeo Trekking, Batavus/Trek varianten. Ik heb een paar jaar terug nog wel eens eentje volledig opgeknapt en incl. dragers verkocht voor €250-275 en die zag er uit als nieuw (achteraf veel te goedkoop).
Als je je ogen goed open houdt en niet bang bent een paar keer voor niets te gaan kijken, moet het je wel lukken om een mooi stalen (jaren-90, butted) frame voor €50 te vinden. Waarschijnlijk wel met een aftands zadel, stuur, banden en remblokken.
De kunst wordt een complete groep te vinden, maar voor een vakantiefiets zou ik het toch lekker simpel houden en voor een 10s Tiagra of GRX groep gaan ofzo.
Het mooiste zou zijn als je nog een dikke derailleurketting kan gebruiken. Een 3x8 is heerlijk op een vakantiefiets. Maar inderdaad is het vinden van met name een sjieke STI lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:03
DDX schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:09:
En inmiddels officieel ;

https://cyclingtips.com/2021/04/sram-rival-axs-review/

Retail price for complete Rival AXS groupsets are as follows (UK and EU prices include VAT):
Rival AXS 2x with power meter: US$1,639 / AU$2,454 / £1,516 / €1,688
Rival AXS 2x without power meter: US$1,420 / AU$2,124 / £1,314 / €1,463
Rival AXS 1x with power meter: US$1,409 / AU$2,110 / £1,304 / €1,453
Rival AXS 1x without power meter: US$1,190 / AU$1,780 / £1,102 / €1,228
On the OEM side, Rival AXS will most likely be found on new carbon road bikes hovering around US$4,000-5,000 (and both aftermarket groupsets and components, and complete Rival AXS-equipped bikes, should be available by the time you read this). Retail prices for the individual Rival AXS components are as follows:
Rival AXS levers and brakes (with hoses): US$400 / AU$602 / £370 / €410
Rival AXS rear derailleur (w/o battery): US$255 / AU$384 / £236 / €265
Rival AXS front derailleur (w/o battery): US$175 / AU$264 / £162 / €180
Rival AXS crankset (2x, w/o power meter): US$130 / AU$196 / £120 / €135
Rival AXS crankset (2x, w/ power meter): US$349 / AU$526 / £322 / €360
Rival AXS cassette: US$125 / AU$188 / £112 / €125
Rival AXS chain: US$30 / AU$45 / £28 / €31
Rival AXS Paceline rotor (160 mm, Center Lock, each): US$50 / AU$75 / £49 / €55
Als dat echt zo gaat zijn, 360 euro, dan is het inderdaad een nobrainer :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Het is wel een left-only powermeter hé. Die valt voor mij dus sowieso al af. Verder valt op velgremmen niet eens meer genoemd worden :o.

Ook hebben ze precies niet gedaan waar ik op hoopte, maar wel gewoon wat ik verwachtte. XDR body, 12s, flattop chain, SRAM kettingbladen, DUB as etc. Gewoon het hele SRAM-ecosysteem. Begrijpelijk, maar niet mijn cup of tea (al wordt AXS wel weer iets betaalbaarder zo). Verder vraag ik me af wie er nu nog Force AXS koopt, die was al te zwaar/duur/lelijk voor wat je kreeg?

Al met al is dit wel de meest interessante groep die uitkomt de laatste 5 jaar.

Edit: ook opvallend dat de som van de onderdelen (€1.256) goedkoper zijn dan een volledige groepset (€1.463)? Denk dat de uiteindelijke prijs voor een volledige groep wel ergens rond de €1.100-1.200 gaat uitkomen en dan is de huidige Ultegra Di2 wel gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door Ypuh op 15-04-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Alleen het gewicht vergeleken met shimano is wel beetje, naja leuk voor gravelbikes ed waar gewicht wat minder uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:15
(jarig!)
Mistraller schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:51:
[...]

Laptop, headset, kabels, douche spullen, kleren, schoenen, etc...
(Ik ben momenteel slechts 1 dag in de week op kantoor, dus alles moet mee heen en terug)

Nu doe ik tegenwoordig wel de laptop in een heel klein rugzakje op de rug, want laatst had ik een harddisk failure... (ssd, los contact denk) :X

Bovendien is dit mijn hybride fiets, van alu. Het is wel zo gemaakt dat er geen lakschade is als ik de drie bevestigingen er later weer af zou willen halen. Demonteren is met drie vleugelmoeren in 30 seconden gepiept. Dat was destijds de eis. :)
Laptop had ik niet zo vaak mee, maar ik had ook altijd alles mee op de rug (heen en terug) toen naar kantoor gaan nog normaal was. Voordeel van fietsen met rugtas is dat je extra geniet als je geen rugtas hebt. Verder heb ik niet echt als last ervaren. Heb ook wel woon-werk verkeer gedaan met wat extra kilometers (zo rond 100km enkele reis). Dat ging prima.

Ik had overigens wel een lichtgewicht handdoekje, gel in een ieniemienie bakje, shampoo in zo'n hotel flesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 23:09
wisselwerking schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:41:
[...]

Laptop had ik niet zo vaak mee, maar ik had ook altijd alles mee op de rug (heen en terug) toen naar kantoor gaan nog normaal was. Voordeel van fietsen met rugtas is dat je extra geniet als je geen rugtas hebt. Verder heb ik niet echt als last ervaren. Heb ook wel woon-werk verkeer gedaan met wat extra kilometers (zo rond 100km enkele reis). Dat ging prima.

Ik had overigens wel een lichtgewicht handdoekje, gel in een ieniemienie bakje, shampoo in zo'n hotel flesje.
Ja zo rol ik nu ook. Als ik weer eens mag, dan heb ik een Osprey Quasar 28 bij me. Zakje kleren, trommel eten, laptop lader en muis, reparatiemeuk.

Mijn tas is aardig zwaar dus meer dan 1u fietsen begin ik last te krijgen van de rug, maar deze zou mettertijd misschien sterker moeten worden. En natuurlijk als de laptop op kantoor mag blijven dan kan je met een omweg naar huis:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Ypuh inderdaad hiermee eet je Force wel helemaal op als SRAM, maar wellicht is het ook goedkoper om die groep gewoon niet meer te leveren. En dus Rival en Red te hebben en klaar. SRAM is altijd iets zwaarder dan Shimano, maar waarschijnlijjk geen deal breaker. Ik denk dat er binnen de Ultegrashoppers minder mensen bezig zijn met gewicht dan bij Red / Dura Ace.

Die powermeter optie is zeker gaaf en zal toch ook weer wat mensen over de streep trekken, al zie je dat Shimano ook bij bepaalde merken alleen met powermeter wordt verkocht. Voor het gewicht van een dubbelzijdige powermeter kan je trouwens beter pedalen met een powermeter kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fisico op 15-04-2021 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 08:32
Fisico schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:55:
@Ypuh inderdaad hiermee eet je Force wel helemaal op als SRAM, maar wellicht is het ook goedkoper om die groep gewoon niet meer te leveren. En dus Rival en Red te hebben en klaar. SRAM is altijd iets zwaarder dan Shimano, maar waarschijnlijjk geen deal breaker. Ik denk dat er binnen de Ultegrashoppers minder mensen bezig zijn met gewicht dan bij Red / Dura Ace.

Die powermeter optie is zeker gaaf en zal toch ook weer wat mensen over de streep trekken, al zie je dat Shimano ook bij bepaalde merken alleen met powermeter wordt verkocht. Voor het gewicht van een dubbelzijdige powermeter kan je trouwens beter pedalen met een powermeter kopen.
Ik hoop toch dat ze Force nog even houden O-)
Ben er wel erg blij mee. De AXS app kan nog wel iets beter though, heb nu vaak dat ie settings niet goed saved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:33
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Advertenties op Marktplaats worden nu wel heeeeel opportunistisch 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fyodor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:05
Carbon bij materiaal noteren, terwijl alleen de voorvork van carbon is en andere merken/afmontage bij de trefwoorden bedoel je? :P

Prijs kan ik minder goed beoordelen, maar lijkt me gezien de afmontage in ieder geval aan de hoge kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Fyodor schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:38:
[...]

Carbon bij materiaal noteren, terwijl alleen de voorvork van carbon is en andere merken/afmontage bij de trefwoorden bedoel je? :P

Prijs kan ik minder goed beoordelen, maar lijkt me gezien de afmontage in ieder geval aan de hoge kant...
Een Cube van +/- 11 jaar oud proberen te verkopen voor €1500 is in ieder geval optimistisch. En niet heel netjes vind ik zelf.

Zelfs nu kan je nieuw voor dit geld veel betere fietsen kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Louislouislouis op 15-04-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:18
Fyodor schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:38:
[...]

Mijn vrouw heeft deze fiets gehad, alleen dan een jaar of twee nieuwer. Met alle kabels door het frame.

Die was toen nieuw 1200 tot max 1400 euro..

[ Voor 5% gewijzigd door Salteh op 15-04-2021 19:11 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:51
Hij vraagt 1500, maar bieden mag vanaf 650. Dat komt meer in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Vind die nieuwe Rival AXS groep wel mooi om te zien op de cranks na dan misschien.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/173749229_5312390272165877_3876763661617688546_n.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=6zGy04-GQT4AX9zYDLK&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=26272b3360c054eab4bd248fea4efe94&oe=609F157B

Met name de shifters zien er wel gewoon goed uit, beter dan Red of Force.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.road.cc/sites/default/files/styles/main_width/public/2021-sram-rival-etap-axs-groupset-shifter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 07:59
Ypuh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:43:
Vind die nieuwe Rival AXS groep wel mooi om te zien op de cranks na dan misschien.

[Afbeelding]

Met name de shifters zien er wel gewoon goed uit, beter dan Red of Force.

[Afbeelding]
Lekker stealthy! Ben heel benieuwd of dat iets met de DI2 prijzen gaat doen. Sram vind ik wel leuk maar om alles om te gooien, no thanks. Dan moet er ook weer een andere powermeter etc.

YouTube: NEWS: SRAM Rival eTap AXS Groupset // Rival AXS Power Meter ⚡️

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DDX
Ypuh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:33:
Verder vraag ik me af wie er nu nog Force AXS koopt, die was al te zwaar/duur/lelijk voor wat je kreeg?
Ik vandaag 8) (ok paar maanden geleden besteld)

Afbeeldingslocatie: https://dgtzuqphqg23d.cloudfront.net/dNdAZrYpA04Xgljzy9gurbyJh7qo4yau56otCtYJeMQ-2048x1152.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
DDX schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:25:
[...]

[Afbeelding]
Die fiets :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Had je niet beter minder ovale wielen kunnen kopen? :+

Mooie fiets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 22:12
nomar109 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:21:
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Als je tijdens je solorit even iets wil halen bij de bakker of zo. Ik durf mijn fiets nooit achter te laten. Ik heb doorgaans geen slot bij me. Een keer heb ik twee oude dametjes die voor de bakker op een bankje zaten gevraagd of ze even op mijn fiets wilden passen, maar meestal rijd ik toch maar door.
Afbeeldingslocatie: https://www.outdoorxl.nl/media/catalog/product/cache/default/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/a/safeman-veilgheidsslot-red-red-0.png
Fisico schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:58:
Heeft iemand een idee hoe je een soort van live segmenten aan een route kan toevoegen die je nog niet hebt gereden?

Van de wielerclub heb ik een route voor zaterdag gekregen waarbij ik op bepaalde plekken vo2max moet rijden of een sprintje. De vorige keer heb ik de kilometers op een briefje geschreven en dat werkte wel, maar ook omdat ik die route kende en van start tot finish reed. Dit keer ga ik dat niet doen. Ik heb al geprobeerd om segmenten te vinden in Strava maar daarmee krijg ik het niet rond en om nu elke zoveel km te kijken op het kaartje is ook weer zo wat.
Kan je niet zelf privé segmenten aanmaken?
[...]

[Afbeelding]
Whut, Sram in een Shimano stal?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Vandaag eerste ritje gemaakt na de val en blessure van twee weken terug. Benen voelde goed, knie was oké. Voelde op een gegeven moment iets, beetje rustig aan gedaan, even gestopt en rekken en strekken en door. Ging best prima.

Nu opbouwen. rustig aan doen is toch wel lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 24-09 08:32
Trek heeft zijn SRAM Rival lineup al gelaunched: https://www.trekbikes.com...aj7ptyliti2g3m#sort_form1

Wat ik dan niet begrijp is dat je dan een Domane of Madone SLR met Rival uitrust, maar dat ben ik :D

[ Voor 10% gewijzigd door ravenger op 15-04-2021 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
MochiGohan schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:39:
Gisteren mijn Sensa Giulia G2 opgehaald nadat hij weer een servicebeurtje heeft gehad. Helaas heeft de fietsenmaker haarscheurtjes geconstateerd bij de spaken in het achterwiel. Advies: ga eens rustig oriënteren op nieuwe wielen.
Uiteraard direct in het wieldoolhof gestort, maar man wat een keuze en wat een prijzen. Ook hier in dit topic lijkt het doodnormaal om €1000,- voor een wielset neer te leggen. Ben ik de enige dat voor een recreatieve fietser best veel vindt, of hebben we allemaal een amateur licentie? ;)
Nee dat doen we ook niet allemaal. Voor een set carbonnen wielen is 1000 euro "normaal". Aluminium velgen heb je voor veel minder. Aluminium is meer dan goed genoeg voor een recreatieve fietser.
Het makkelijkst zou natuurlijk zijn de wielen die er nu onder liggen gewoon te vervangen door dezelfde. Ben alleen niet zo tevreden over de Supra ra pro wielen die ik nu heb. Ten eerste heb ik na een kleine 12k al haarscheurtjes in de velgen en ten tweede is het elke keer een hele uitdaging om de buitenband eraf te krijgen (GP5000 vouwband).
Mijn favo banden O+
Denk dat het aan jouw ligt.

Hierboven moet je met enige vorm van sarcasme in je achterhoofd lezen
De Fulcrum racing 3 lijkt me een mooie optie, maar merk je daar echt heel van van tov. een Fulcrum 5 (stuk goedkoper) of een Fullcrum racing zero (flink stuk duurder)?
Procentueel verschil wel, geen verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
ravenger schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:01:
Trek heeft zijn SRAM Rival lineup al gelaunched: https://www.trekbikes.com...aj7ptyliti2g3m#sort_form1

Wat ik dan niet begrijp is dat je dan een Domane of Madone SLR met Rival uitrust, maar dat ben ik :D
Oooof, dat is nog allemaal vrij prijzig. Ik zal wel nog even doorsparen dan.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:55:

Kan je niet zelf privé segmenten aanmaken?
Nee je moet om een segment te maken daar ook gereden te hebben en dat heb ik niet overal. Een segment kan blijkbaar alleen vanuit een activiteit worden gemaakt. Een betaalde versie van ride with gps lijkt het te kunnen. Ook blijk je de gpx te kunnen omzetten naar een andere bestandsvorm, maar dat werkt alleen op de Roam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremulant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22
Yakolev schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:22:
[...]

Oooof, dat is nog allemaal vrij prijzig. Ik zal wel nog even doorsparen dan.
Ik vond het voor het gevoel wel meevallen, de Ulterga Di2 versie is €1400 duurder. Das niet precies dezelfde groep natuurlijk. Maar je zou het kunnen zien als elektrisch schakelen voor een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:28:
[...]

Nee je moet om een segment te maken daar ook gereden te hebben en dat heb ik niet overal. Een segment kan blijkbaar alleen vanuit een activiteit worden gemaakt. Een betaalde versie van ride with gps lijkt het te kunnen. Ook blijk je de gpx te kunnen omzetten naar een andere bestandsvorm, maar dat werkt alleen op de Roam.
Heb je wel een gpx van de nog te rijden route?

Zo ja stuur me ff een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Tremulant schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:31:
[...]

Ik vond het voor het gevoel wel meevallen, de Ulterga Di2 versie is €1400 duurder. Das niet precies dezelfde groep natuurlijk. Maar je zou het kunnen zien als elektrisch schakelen voor een koopje.
Precies, zijn meer de algemene prijzen waarvan ik schrok. Ik vind het nog altijd moeilijk te bevatten dat fietsen zo ontzettend duur kunnen zijn.
Mijn volgende fiets gaat sowieso elektronisch schakelen hebben, dus ik bereid mij alvast voor op wat ik moet uitgeven.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Wilde eigenlijk Di2 ja, maar dat werd afgeraden omdat ze dan gaten in frame moeten maken voor kabeldoorvoer, slechte combi op het strand.
Dus daarom maar Sram, wilde iig geen mechanische groep.

Wel even wennen/soms misklikken omdat sram net ff anders werkt. (1 knopje per shifter, links is lichter en rechts is zwaarder)
En bediening van garmin ga ik denk wel missen als het wat slechter weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 15 april 2021 @ 22:40:
[...]

Wilde eigenlijk Di2 ja, maar dat werd afgeraden omdat ze dan gaten in frame moeten maken voor kabeldoorvoer, slechte combi op het strand.
Dus daarom maar Sram, wilde iig geen mechanische groep.

Wel even wennen/soms misklikken omdat sram net ff anders werkt. (1 knopje per shifter, links is lichter en rechts is zwaarder)
En bediening van garmin ga ik denk wel missen als het wat slechter weer is.
Aan andere bediening is in principe te wennen. Ben ook wel benieuwd naar je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 14:41
Ik ben vorig jaar overgestapt is sram etap en ik ben zeer tevreden.

Het is even wennen aan het schakelen maar dat is dan ook alles.

De app is beter dan die van Shimano.
Geen kabels meer
Opladen werkt makkelijker met afneembare accu's.
Bij een lege accu kun je ze omwisselen.
Reserve batterij op zak en je staat nooit meer zonder op een belangrijke rit.
Schakelen is super smooth.
Schakel knoppen zijn groter dus ook met koude handen beter te bedienen.
Gear ratio is prima

Nadeel is dat het duurder is dan Shimano, een tweede cassette is gelijk een flinke uitgave. Maar daar probleem gaat rivaal nu oplossen.

Voor wie elektronisch wil gaan schakelen is de rival groepset en no brainer. Want deze is een stuk goedkoper. Ben benieuwd naar het antwoord van Shimano.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Noxa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:19:
Nadeel is dat het duurder is dan Shimano, een tweede cassette is gelijk een flinke uitgave. Maar daar probleem gaat rivaal nu oplossen.
Nou dat voordeel valt ook wel weer mee (helaas)
Force cassette 149 euro
Rival casette 125 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:06:
[...]

Aan andere bediening is in principe te wennen. Ben ook wel benieuwd naar je ervaring.
Ik hoop het, want zoals het er nu uitziet ga ik Shimano (mechanisch) en Sram naast elkaar gebruiken.
Noxa schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:19:
Ik denk dat de prijzen van Ultegra en Dura Ace bij de nieuwe introductie in de buurt van Sram gaan liggen. De force cassette is echt prijzig, maar de Red en Dura Ace ontlopen elkaar niet zo veel, ook de kettingen zijn redelijk aan elkaar gelijk in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 25-09 13:44
Louislouislouis schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:59:
[...]

Een Cube van +/- 11 jaar oud proberen te verkopen voor €1500 is in ieder geval optimistisch. En niet heel netjes vind ik zelf.

Zelfs nu kan je nieuw voor dit geld veel betere fietsen kopen.
Hmmm, dan heb ik echt mazzel gehad, mijn Cube was een jaar jonger, campy wielen & Ultegra achter (rest 105) en dat voor minder dan 1/3 van zijn vraagprijs

En vandaag m'n nieuwe 105 pedalen erop geschroefd, schroefdraad zag er gek genoeg nog goed uit na die L R ketser:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHRdFsHsSa_44WyjNPiA5qExwSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XMCF944n2UH4X18QeOcy5vf4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Fisico schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:28:
[...]
Ik denk dat de prijzen van Ultegra en Dura Ace bij de nieuwe introductie in de buurt van Sram gaan liggen. De force cassette is echt prijzig, maar de Red en Dura Ace ontlopen elkaar niet zo veel, ook de kettingen zijn redelijk aan elkaar gelijk in prijs.
Cassettes is sram gewoon stuk duurder.
Red 12s 270 euro
Red 11s 217 euro
Dura Ace 11s 180 euro

Al zijn prijzen nu ook beetje lastig door corona toeslagen, soms enkel leverbaar als je wat meer wilt betalen.
Ik heb vorig jaar voor de dura ace cassette 150 euro betaald, maar zie nu ook prijzen van 220 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Heb zelf afgelopen zomer nog een stapeltje Dura Ace cassettes gekocht voor €95 en 105 cassettes voor €30, dan moge duidelijk zijn waar het verdienmodel van Rival AXS zit. De groep is scherp geprijsd en ik wist het wel als ik vandaag een nieuwe fiets moest kopen en geen historie had met 11s (meerdere fietsen, wielsets, vermogensmeters, crankstellen etc).

Als je het nuchter bekijkt betaal je voor dat extra kransje nu wel €100 meer voor de goedkoopste cassette, €15 meer voor de goedkoopste ketting en mag je 2-3 nieuwe XDR bodies en cassettes aanschaffen (poldercassette, klimcassette en Tacx). Dan ga ik er vanuit dat je niet ook je MTB en winterfiets wilt upgraden wat betekent alles dubbel aanschaffen als je het e.e.a. op reserve houdt (nu zijn praktisch alle onderdelen uitwisselbaar).

Heb je één fiets die je gewoon voor alles gebruikt dan maakt het allemaal niet zo uit, maar ik krijg wel een beetje het printer/inktcartridge gevoel. Dat was bij Red nog 2x zo erg uiteraard, maar Rival is niet meer het fijne 105-prijsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Ypuh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:04:
Je kunt natuurlijk eerst een keer naar de Eifel, Ardennen of Frankrijk en dan van hotel/BNB naar hotel. Of wel kamperen, maar dan je fietstochten vanuit een vast punt doen. Grootste voor- en ook direct nadeel is dat het een stuk dichter bevolkt is en je dus makkelijk een slaap/eet adres kunt vinden. Nadeel is dat je het alleen-op-de-wereld gevoel een beetje mist, maar het is wel een leuk alternatief en wat makkelijker te regelen. Sowieso is het wel aan te raden om een keer een test weekendje te doen met je bepakking/uitrusting incl. overnachting. Dan kun je zelf wel de afweging maken of je een nieuwe fiets nodig hebt, of beter je slaap/kookgerei thuis kunt laten etc.

Qua Surly frame only zijn er ook nog genoeg opties. De kunst wordt een complete groep te vinden, maar voor een vakantiefiets zou ik het toch lekker simpel houden en voor een 10s Tiagra of GRX groep gaan ofzo. De rest van de onderdelen is wel aan te komen. Een racefiets-achtig model vind ik persoonlijk net iets leuker.
In Noorwegen kun je natuurlijk ook altijd perfect terecht bij de trekkershutten. Werkelijk iedere camping heeft deze staan en er zijn veel campings. Maar wildkamperen is natuurlijk altijd het gaafste daar.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 01:06
wisselwerking schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:41:
[...]

Tja bancaire sector, nachtwerk is vaak aan de orde... Ik vond de rugzak niks en dit ideaal. Lunch moet er ook nog bij trouwens...

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Ypuh schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 00:22:
Heb je één fiets die je gewoon voor alles gebruikt dan maakt het allemaal niet zo uit, maar ik krijg wel een beetje het printer/inktcartridge gevoel. Dat was bij Red nog 2x zo erg uiteraard, maar Rival is niet meer het fijne 105-prijsniveau.
Ben bang dat shimano 12s ook die richting op gaat.
Eerst ultegra en dura ace en daarna volgt de 105 groep ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
Ja dat lijken me legit zorgen. Als ze hun platformen zo dichttimmeren kan je ook nog gaan zien dat het instappen goedkoop wordt maar je daarna aan dure verbruiksmaterialen vast zit zoals ketting, cassette en voorbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Wanneer denken jullie dat we een nieuwe generatie Shimano groepen kunnen verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Louislouislouis schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:51:
Wanneer denken jullie dat we een nieuwe generatie Shimano groepen kunnen verwachten?
Vorig jaar.

Om nog een beetje serieus te reageren; denk dat ze er ieder moment aan kunnen komen, maar Shimano de nodige vertraging opgelopen heeft. Daarnaast staat Shimano niet bekend als het grote lever-wonder (SRAM heeft dat beter voor elkaar, Rival AXS zal wel snel in de schappen liggen).

Als ik een realistische gok moet doen, november? Zal dan eerst wel Dura Ace zijn, en Ultegra zal wel pas halverwege volgend jaar zijn en 105 hoef je nu nog niet op te rekenen. Ik zou er niet op willen wachten in ieder geval. Zo spannend is een groepset ook weer niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Ypuh op 16-04-2021 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37
DDX schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:24:
[...]

Ben bang dat shimano 12s ook die richting op gaat.
Eerst ultegra en dura ace en daarna volgt de 105 groep ook.
ja, zo gaat het al jaren (of zelfs sinds het begin ter tijden) toch? ook met 11 speed, mtb groepen, di2 (al is die blijven hangen bij de top2).

/edit never mind, verkeerd gelezen. je doelt op de compatibiliteit.. maar ja, ook daar zal er altijd een keer een sprongetje gemaakt worden in de evolutie, die zijn niet direct nuttig voor iedereen..

qua 12 speed mtb, hebben ze een nieuwe freehub body, microspline (om een 10T kwijt te kunnen), en zijn ze op dit moment zelfs aangekomen bij Deore (XTR --> XT --> SLX --> Deore) . De deore groep gebruikt echter nog wel gewoon de HG body (en dus een cassette met 11T als kleinste kransje).
Hetzelfde zie je bij SRAM 12 speed mtb, die zijn ook bij de instap groepen aangekomen, de top 3 gebruiken de XD body, de laagste 2 nog de HG)

Uiteindelijk werkt het gewoon zo in de wereld en uiteindelijk gaan we allemaal overstag :) fabrikanten willen geld verdienen en wij willen simpelweg graag nieuwe spullen

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 16-04-2021 08:35 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 14:13

Grin

Ride si sapis.

DDX schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:45:
[...]

Cassettes is sram gewoon stuk duurder.
Red 12s 270 euro
Red 11s 217 euro
Dura Ace 11s 180 euro

Al zijn prijzen nu ook beetje lastig door corona toeslagen, soms enkel leverbaar als je wat meer wilt betalen.
Ik heb vorig jaar voor de dura ace cassette 150 euro betaald, maar zie nu ook prijzen van 220 euro.
Waar zie jij een SRAM XG-1190 cassette voor 217 euro?
240 is het goedkoopste wat ik kan vinden... Prijzen voor de Red 11 en 12 speed cassettes zijn tot zover ongewijzigd en gelukkig voldoende beschikbaar. 12s kan je ook vinden voor ongeveer dezelfde prijs als 11s.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@DDX Het is verschil is bij Mantel iets kleiner tussen de cassettes wanneer het om 11 speed gaat maar nog steeds wel aanwezig. De conclusie is dus dat verbruiksartikelen echt duurder worden. Aan de ene kant loont het met de prijsontwikkeling wel om voorraad aan te houden. Maar met 1 fiets is voor de normale fietser 10.000 km ook al snel 2 a 3 jaar. Geen Red en Dura Ace rijden lijkt sowieso de beste oplossing voor de portemonnee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik blijf erbij dat het goed zou zijn als er een overkoepelende 'fietsonderdelenprijsvergelijkingssite' zou komen, zoals brickwatch voor Lego of Tweakers voor electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Smultie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:19:
Ik blijf erbij dat het goed zou zijn als er een overkoepelende 'fietsonderdelenprijsvergelijkingssite' zou komen, zoals brickwatch voor Lego of Tweakers voor electronica.
Daar heb je wel sites voor nodig die semantisch goed in elkaar zitten. En als ik de onderdelensites zo zie dan is dat nog wel lastig :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 14:13

Grin

Ride si sapis.

Hangt er vanaf hoe snel je door kettingen en cassettes brandt @Fisico. Een ketting kan je idd best op voorraad hebben liggen, die 20-40 euro zal niemand de kop kosten. Maar meer slijtage onderdelen heb ik eigenlijk niet, en om nu een cassette van 240 euro op voorraad te hebben terwijl die bij meerdere shops op voorraad is lijkt mij ook wat onzinnig. Daarbij de cassette vorige jaar vervangen, verwacht niet voor 2023 een nieuwe te moeten kopen.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Grin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:00:
[...]

Waar zie jij een SRAM XG-1190 cassette voor 217 euro?
240 is het goedkoopste wat ik kan vinden... Prijzen voor de Red 11 en 12 speed cassettes zijn tot zover ongewijzigd en gelukkig voldoende beschikbaar. 12s kan je ook vinden voor ongeveer dezelfde prijs als 11s.
bike24, zelfs leverbaar ;
https://www.bike24.de/p1174914.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Prulleman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:32:
[...]
/edit never mind, verkeerd gelezen. je doelt op de compatibiliteit.. maar ja, ook daar zal er altijd een keer een sprongetje gemaakt worden in de evolutie, die zijn niet direct nuttig voor iedereen..
Nee ik bedoel voor prijs, waar je bij 11s gewoon nog een cassette van een paar tientjes erop kan zetten en goedkoopste ketting.
Zit je bij sram nu vast aan cassette van minimaal 125 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
aja, da's ook wel een dingetje..
maar daar gaat ook gewoon wat tijd overheen. en wellicht een reden om wat later in te stappen. zoals in mijn MTB voorbeeld zijn de HG 12 speed cassettes een heeeel stuk goedkoper, (XT 12 speed kost 150 euro, maar deore maar 60, en dan hoef je niet eens een andere body of wielset te pakken.

(lastiger is natuurlijk als de boel met DA of Ultegra 12 speed is afgemonteerd en je dus een "nieuwe" body hebt waar enkel dure cassettes op passen, maar ook dat zal over 2 jaar anders zijn..)

oja "Don't race what you can't replace"

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Maar waarom zijn die SRAM cassettes eigenlijk zo duur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
rolandos582 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:48:
Maar waarom zijn die SRAM cassettes eigenlijk zo duur?
omdat er voor de XDR body weinig (geen???) alternatieven zijn :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Prulleman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:49:
[...]

omdat er voor de XDR body weinig (geen???) alternatieven zijn :)
Dus omdat ze in een unieke positie zitten vragen ze gewoon de hoofdprijs? Zou er meer concurrentie zijn gaat de prijs naar een normaal tarief toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
rolandos582 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:50:
[...]

Dus omdat ze in een unieke positie zitten vragen ze gewoon de hoofdprijs? Zou er meer concurrentie zijn gaat de prijs naar een normaal tarief toe?
ja, en dat is weer lastig omdat ze een patent hebben op de XDR body/interface, dus wil je een XDR cassette maken, dan mag je eerst aan SRAM dokken
(shimano doet natuurlijk hetzelfde met micro spline en waarschijnlijk ook met mirco spline race (als dat de toekomst wordt, ik hoop eigenljk gewoon dezelfde body als 12 speed MTB)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Deore cassette is er alleen in mega vertrandingen toch ?
En als ik zo snel kijk gaat die prijs inmiddels ook richting/over de 100 euro.
En bij bike24, 'Nicht lieferbar' door corona gekte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik denk dat de huidige tijd niet helemaal representatief is om prijzen te vergelijken om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Smultie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:54:
Ik denk dat de huidige tijd niet helemaal representatief is om prijzen te vergelijken om eerlijk te zijn...
Nee klopt, nu is het gewoon kwestie van kopen wat je kan krijgen/compatible is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DDX schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:53:
Deore cassette is er alleen in mega vertrandingen toch ?
En als ik zo snel kijk gaat die prijs inmiddels ook richting/over de 100 euro.
En bij bike24, 'Nicht lieferbar' door corona gekte.
ja, dat is allemaal 1x en mega range
ik had deze nog in mijn hoofd
https://www.vaneycksport....deore-11-speed-11-51.html
dus 60 euro en op voorraad, uniek in deze tijd, zie verder inderdaad vooral 100 euro en geen voorraad..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Prulleman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:59:
[...]

ja, dat is allemaal 1x en mega range
ik had deze nog in mijn hoofd
https://www.vaneycksport....deore-11-speed-11-51.html
dus 60 euro en op voorraad, uniek in deze tijd, zie verder inderdaad vooral 100 euro en geen voorraad..
Oh ik dacht dat je het al over de 12 speed groepen had van deore.
11 speed kan je dus uitwijken naar goedkopere opties ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Njah, de prijsjump van Rival 11s (€35) naar Rival 12s (€135) zal vast niet alleen door corona komen. Ook niet door aanpassing van de productie of wat dan ook, dat zal waarschijnlijk zelfs goedkoper zijn. Verder brengen ze alleen een 10-30 en 10-36 cassette uit voor Rival.

10-30T: 10,11,12,13,14,15,17,19,21,24,27,30
10-36T: 10,11,12,13,15,17,19,21,24,28,32,36

Voor de beeldvorming; ik rij met een 11-23:
11-23T: 11-12-13-14-15-16-17-18-19-21-23

Het enige kransje wat je er bij krijgt is de 30t (door het kleinere voorblad heb je de 10t wel nodig). In Nederland heb je daar natuurlijk niets aan, dus effectief betaal je nu €100 meer om een hompje aluminium van 30g je hele fietsleven mee te slepen.

Voor mij zijn eigenlijk die laatste 4 kransjes dus al zinloos, mede omdat je ook nog een kleiner voorblad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Futurumshop heeft toch 11 speed xt cassettes op voorraad? https://www.futurumshop.n...0-cassette-11-speed.phtml

Laat maar, ik zit in het wielrentopic 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Arie- op 16-04-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
Al deze nieuwe introducties en bijbehorende prijzen doen mij wel hardop afvragen hoeverre het ecosysteem in de wielerwereld van voor en na corona zich gaat verhouden. In principe is dit natuurlijk een ideale tijd om van voorraden met oude standaarden af te komen en nieuwe voorraden proprietary onderdelen te introduceren :X

Zo'n SRAM dat dan weer een patent heeft op de XDR body beperkt ook partijen als Miche om qua prijs te gaan concurreren voor cassette's. Monopoly? I think of yes. :7
Europese Commissie, kom dr maar in (niet dat dat veel mee helpt maar goed).

Wat wel zou kunnen is dat Miche een 12s compatible cassette ontwikkeld voor het oudere type body maar dat lijkt me schier onmogelijk.

edit:
On the plus side, als SRAM en Shimano elkaar gaan zitten etteren met proprietary parts en verhoogde prijzen, dan is Campagnolo ineens ook weer competitief O+

[ Voor 11% gewijzigd door Cranzai op 16-04-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DDX schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 10:02:
[...]

Oh ik dacht dat je het al over de 12 speed groepen had van deore.
11 speed kan je dus uitwijken naar goedkopere opties ;)
ow verkeerd gekeken.. dacht dat dit ook de 12 speed was :X :X :X :X

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
Gewoon jammer dat ze geen 11s mode (en 10s) op de achterderaileurs zetten die je via software kan activeren.
Ik heb op mijn velobuild racer een 6770 10 speed di2 deraileur zitten, b model wat eigenlijk een 6870 is met speciale firmware waardoor het een 10 speed is.
(is later uitgebracht voor mensen die een vervanging voor een 10 speed derailleur nodig hadden, op het moment dat 6870 ook al te koop was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:56
Ypuh schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:28:
[...]

Om nog een beetje serieus te reageren; denk dat ze er ieder moment aan kunnen komen, maar Shimano de nodige vertraging opgelopen heeft. Daarnaast staat Shimano niet bekend als het grote lever-wonder (SRAM heeft dat beter voor elkaar, Rival AXS zal wel snel in de schappen liggen).

Als ik een realistische gok moet doen, november? Zal dan eerst wel Dura Ace zijn, en Ultegra zal wel pas halverwege volgend jaar zijn en 105 hoef je nu nog niet op te rekenen. Ik zou er niet op willen wachten in ieder geval. Zo spannend is een groepset ook weer niet.
Ik was deze week bij een fietsenzaak in Zwitserland die BMCs voornamelijk verkopen. En hij vertelde mij dat september/oktober dit jaar de 2022 modellen van BMC worden gepresenteerd met de nieuwe Shimano 12 speed groepen (DI2 Ultegra en Di2 DuraAce). Hij kon mij zelf vertellen dat de prijs voor een BMC Ultegra di2 12 speed 2022 model nagenoeg gelijk zal zijn als de BMC Ultegra Di2 11 speed 2021 model

Hij verwachtte dat enkele weken ervoor je een voorbestelling kan plaatsen

anyway, dat is wat ik gehoord heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Eigenlijk moet je straks dus, meer dan nu, gaan rekenen met lifecycle kosten, of kosten per km. Leuk dat 12-speed initieel dezelfde prijs heeft, maar als de kilometerprijs hoger ligt ben je alsnog duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 13:25
Ik was wel benieuwd wanneer nieuwe modellen gepresenteerd worden, mijn idee was om volgend jaar een nieuwe fiets te kopen maar dat zal gezien de markt wel dit jaar bestellen worden als ik er volgend jaar op wil fietsen. Vaak is Eurobike toch een moment waar een hoop nieuwe modellen worden aangekondigd/gepresenteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 19:18
@WaSteiL Nee, dat is niet (meer) zo. Trek bv presenteert in juli vaak hun nieuwe producten. Andere doen dit weer in een andere periode. Voor fietsnieuws hoef je niet op een beurs te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
I can get hold of DA Di2 12 speed in (late) June. Launch dealers are getting a handful of groupsets (around 10 each). This is UK, so maybe different to other countries.
https://weightweenies.sta...p?f=3&t=156208&start=3810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Grin schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:24:
Hangt er vanaf hoe snel je door kettingen en cassettes brandt @Fisico. Een ketting kan je idd best op voorraad hebben liggen, die 20-40 euro zal niemand de kop kosten. Maar meer slijtage onderdelen heb ik eigenlijk niet, en om nu een cassette van 240 euro op voorraad te hebben terwijl die bij meerdere shops op voorraad is lijkt mij ook wat onzinnig. Daarbij de cassette vorige jaar vervangen, verwacht niet voor 2023 een nieuwe te moeten kopen.
Klopt een ketting of twee jaar je er per jaar wel doorheen als normale rijder. De leverbaarheid van zowel cassettes als kettingen voor red axs valt wel tegen, dus het kan geen kwaad iets op voorraad te hebben of in ieder geval niet de hoofdprijs bij de LBS te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
Het is voor mij ook tijd om mijn eerste ketting te vervangen. Helaas heb ik nog geen kettingpons dus de huidige lengte van de ketting kan ik nu niet opmeten, de kettingpons zal ik gelijk bij de ketting bestellen. De 10-speed missling links van KMC heb ik al in bezit. Moet ik naast dat ik 10-speed nodig heb en een kettingpons nog ergens anders op letten (bijvoorbeeld KMC of Shimano of 114 of 116 schakels)?

https://www.bikester.nl/f...eed-kettingen/249732.html
https://www.bike-componen...118-silver-black-10-speed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Jasperb_ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:49:
Het is voor mij ook tijd om mijn eerste ketting te vervangen. Helaas heb ik nog geen kettingpons dus de huidige lengte van de ketting kan ik nu niet opmeten, de kettingpons zal ik gelijk bij de ketting bestellen. De 10-speed missling links van KMC heb ik al in bezit. Moet ik naast dat ik 10-speed nodig heb en een kettingpons nog ergens anders op letten (bijvoorbeeld KMC of Shimano of 114 of 116 schakels)?

https://www.bikester.nl/f...eed-kettingen/249732.html
https://www.bike-componen...118-silver-black-10-speed
tikfoutjes ok, maar 3 x 8)7
(het is ketting pons, geen ketting spons..)

schakels tellen kan ook als de ketting op je fiets zit :) meestal kunnen er wel een paar vanaf, maar vooral afhankelijk van je setup, met een 54 voor en een 34 achter en een lange kooi heb je meer schakels nodig dan met een 50 voor, een 23 achter en een korte kooi. dus wij kunnen het niet voor je zeggen welke lengte je nodig hebt. bij twijfel kan je altijd de lange variant nemen. Met 116 zou je altijd wel uit moeten komen.

Merk is voorkeur, maar bij het merk van de rest van je groepset blijven is altijd een veilige keuze

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperb_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2023
Prulleman schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:59:
[...]

tikfoutjes ok, maar 3 x 8)7
(het is ketting pons, geen ketting spons..)

schakels tellen kan ook als de ketting op je fiets zit :) meestal kunnen er wel een paar vanaf, maar vooral afhankelijk van je setup, met een 54 voor en een 34 achter en een lange kooi heb je meer schakels nodig dan met een 50 voor, een 23 achter en een korte kooi. dus wij kunnen het niet voor je zeggen welke lengte je nodig hebt. bij twijfel kan je altijd de lange variant nemen. Met 116 zou je altijd wel uit moeten komen.

Merk is voorkeur, maar bij het merk van de rest van je groepset blijven is altijd een veilige keuze
Haha deze had ik iets te laat hersteld, kwam er later achter dat het inderdaad een pons is en geen spons (nog nooit eerder van een kettingpons gehoord en atechnisch). Ik bestel gewoon de 116 schakels variant een kettingPONS. Dan moet ik er vast uitkomen met hulp van youtube. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18:41

Galois

1811 - 1832

Er is (ook hier) veel speculatie over of Shimano met een 12-speed racegroep gaat komen of niet.

Ik las zojuist hier:

"Volgens Cyclingtips zijn de derailleurs draadloos, maar kan het ook zijn dat er één batterij is voor beide derailleurs, wat dus betekent dat beide derailleurs aan elkaar verbonden zijn. Tot slot zien we een cassette met inderdaad 12 tandjes, waarvan de kleinste een 9 lijkt en de grootste liefst 48."

Maar met zo'n bereik op de cassette, heb je toch geen voorderailleur meer nodig? En de stapjes worden dan wel erg groot wat zeker irritant zal zijn toch?

Kortom: waarom zo'n groot bereik met twee derailleurs? En welk voordeel (naast gewicht) heeft zo'n groot bereik zonder voorderailleur? In de MTB-wereld, snap ik 'm, daar komt één tandje meer of minder niet zo nauw.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
@DDX , zou de software van SRAM niet te reverse engineeren zijn? Veel van dit soort kwesties lijken me simpel integer gebaseerd ofzo. Dan moet retrofitten naar 10sp wel kunnen. Enige probleem dat ik kan voorzien is als het een stepper-motor is die precies alleen de steps tussen 12sp kan maken. Een continu motortje zou het iig moeten kunnen.

@Galois Kan me inderdaad moeilijk voorstellen waarom je die 9t zou willen hebben met een x2. Het enige huidige voorbeeld van een 9t is Ekar maar das dan ook een 1x13 setup.

Sram heeft die 10t vanwege hun x-range, miss dat Shimano iets X-range achtigs wil gaan doen met die 9t? Of miss 1x road setups.

Edit: denk ook niet dat die 9t en 48t op één cassette te vinden zullen zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Cranzai op 16-04-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:48:
[...]

Lekker stealthy! Ben heel benieuwd of dat iets met de DI2 prijzen gaat doen. Sram vind ik wel leuk maar om alles om te gooien, no thanks. Dan moet er ook weer een andere powermeter etc.

YouTube: NEWS: SRAM Rival eTap AXS Groupset // Rival AXS Power Meter ⚡️
Rotor en CarbonTi maken kettingbladen die geschikt zijn voor AXS en passen op jouw P2M

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Cranzai schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:39:
@DDX , zou de software van SRAM niet te reverse engineeren zijn? Veel van dit soort kwesties lijken me simpel integer gebaseerd ofzo. Dan moet retrofitten naar 10sp wel kunnen. Enige probleem dat ik kan voorzien is als het een stepper-motor is die precies alleen de steps tussen 12sp kan maken. Een continu motortje zou het iig moeten kunnen.

@Galois Kan me inderdaad moeilijk voorstellen waarom je die 9t zou willen hebben met een x2. Het enige huidige voorbeeld van een 9t is Ekar maar das dan ook een 1x13 setup.

Sram heeft die 10t vanwege hun x-range, miss dat Shimano iets X-range achtigs wil gaan doen met die 9t? Of miss 1x road setups.

Edit: denk ook niet dat die 9t en 48t op één cassette te vinden zullen zijn
Een 1x12 voor op de weg ontgaat mij. Misschien wel voor de wielertoerist, een tandje meer of minder maakt niet veel uit, maar voor de prof die veel gevoeliger zijn, is net niet de juiste cadans funest voor ze. En wij willen gewoon wat de profs hebben, dus dan willen wij dit ook niet.
Dus dan moet je echt wel kleinere stapjes hebben... Of misschien toch een 1x22 setup? :)

Ik rijd in NL met 12-25T cassette (36-52 voor) en ondanks dat deze combi met een 11-28 cassette eigenlijk fijner is (minder schakelen voor rond het 30 km/h-gebied) vind ik het toch wel fijn dat extra tandje tussen als ik 32-35 km/h aan het koersen ben.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:49:
[...]

Dus dan moet je echt wel kleinere stapjes hebben... Of misschien toch een 1x22 setup? :)
Dat lijkt me niet nodig. Er zit nog vrij veel overlap in 2x setups.
1x15 of 1x16 zou denk ik al afdoende zijn (om vergelijkbaar bereik met ongeveer even grote stappen als een 2x11 te krijgen).

[ Voor 11% gewijzigd door Smultie op 16-04-2021 12:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Smultie schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:52:
[...]

Dat lijkt me niet nodig. Er zit nog vrij veel overlap in 2x setups.
1x15 of 1x16 zou denk ik al afdoende zijn (om vergelijkbaar bereik met ongeveer even grote stappen als een 2x11 te krijgen).
Dus toch een Rohloff naaf in de wielerwereld? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Laatst online: 25-09 13:44
Jasperb_ schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:07:
[...]

Haha deze had ik iets te laat hersteld, kwam er later achter dat het inderdaad een pons is en geen spons (nog nooit eerder van een kettingpons gehoord en atechnisch). Ik bestel gewoon de 116 schakels variant een kettingPONS. Dan moet ik er vast uitkomen met hulp van youtube. :9
en vergeet ook niet iets mee te bestellen om je ketting schoon te maken/houden, een spons ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:47:
[...]

Rotor en CarbonTi maken kettingbladen die geschikt zijn voor AXS en passen op jouw P2M
Hmmmmm O-) Die Rotor Q rings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Galois schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:54:
[...]

Denk dat hier oprecht wel toekomst in zit, behoorlijk onderhoudsarm icm een belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 13:25
Cranzai schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:31:
[...]

Denk dat hier oprecht wel toekomst in zit, behoorlijk onderhoudsarm icm een belt.
Draadloze aandrijving is de toekomst.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
Galois schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 12:54:
[...]

Lijkt me wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Q en Non Q rings. Bij de Non Q rings is er echter maar een combi mogelijk bij 2x12. Q rings weet ik niet. Struin de site van Rotor maar anders. Moet ik nou echt alles voor je opzoeken? ;)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Nadeel van die Rohloff naaf is dat hij bijna 1 kg weegt. Derailleurs zijn niet voor niets al bijna 100 jaar de standaard voor fietsen (sinds 1930 ongeveer). Het is een efficient systeem dat relatief weinig onderhoud nodig heeft, vrijwel altijd werkt, betrouwbaar, makkelijk te servicen etc.

Een Rohloff naaf is een stuk complexer als een soort versnellingsbak. Als closed system wel redelijk hufterproof (al is Rohloff wel de Mercedes onder de naafversnellingen, die Alfine en alle B- en C-merken zijn wel een paar treetjes minder), maar daardoor ook minder serviceable etc. Ik denk dat Pinion dan meer toekomst heeft, zeker i.c.m. elektrische aandrijving.

Qua wielrennen blijf ik liever bij derailleurs (=lichtgewicht, weinig complex, makkelijk te onderhouden en naar wens aan te passen). Voor MTB zou ik wel een Rohloff willen. Opvallend is dat de huidige elektrische derailleurgroepen voor de techniek die je krijgt wel verschrikkelijk duur zijn (dan doel ik met name op de DA Di2, Campa EPS v4, Red AXS die over de €3k gaan voor een losse groep). Er zit ontzettend veel marge op zulke elektrische producten en de proprietary standaarden zoals DUB, flattop, XD(R) zijn regelrechte cashcows. Het kost ze echt geen drol meer dan een 8 speed cassette om te maken en ze kunnen er gerust 10x de prijs voor vragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09 10:13
Gisteren mijn cassette en ketting vervangen en een ombouw van de voorste kettingbladen van Dubbel naar Compact (cassette en ketting heb ik ultegra genomen en voorste kettingbladen als 105 Compact). Moest gelukkig niets extra afregelen aan de voorderailleur. Alles werkt zonder problemen.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook mijn achterrem eens aan een revisie te onderwerpen want die ging niet meer zo soepel open.

Ik kan dus weer een tijdje weg met mijn fietsje van ongeveer 10 jaar oud :-p. Met wel alle nodige onderhoud dat nodig is om alles mooi en soepel te laten draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sgEPJzrfKxMHpgmep_xTImeLp9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtw6uzM9X6RpRmT9mN4y92aW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Tibs op 16-04-2021 14:12 . Reden: Foto toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:50:
[...]

Q en Non Q rings. Bij de Non Q rings is er echter maar een combi mogelijk bij 2x12. Q rings weet ik niet. Struin de site van Rotor maar anders. Moet ik nou echt alles voor je opzoeken? ;)
Zeg die wielen en andere spullen verdienen zichzelf niet O-) en aangezien jij & @mhr-zip dezelfde P2M hebben dacht ik, misschien weten jullie dat. Opzicht leuk zo'n SRAM kitje ipv DI2 maar als ik kijk naar die cassette prijzen etc :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Tibs schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:11:
Gisteren mijn cassette en ketting vervangen en een ombouw van de voorste kettingbladen van Dubbel naar Compact (cassette en ketting heb ik ultegra genomen en voorste kettingbladen als 105 Compact). Moest gelukkig niets extra afregelen aan de voorderailleur. Alles werkt zonder problemen.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook mijn achterrem eens aan een revisie te onderwerpen want die ging niet meer zo soepel open.

Ik kan dus weer een tijdje weg met mijn fietsje van ongeveer 10 jaar oud :-p. Met wel alle nodige onderhoud dat nodig is om alles mooi en soepel te laten draaien.

[Afbeelding]
Ziet er keurig uit! @Grin zou trots op je zijn, zo'n schone fiets.

De voorderailleur staat nu in principe te hoog, heb je ook op de weg er mee geprobeerd te schakelen of alleen op een standaard?

www.vanspeykwheels.nl

Pagina: 1 ... 275 ... 685 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).