Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 272 ... 637 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ypuh schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:27:
[...]

Je moet je lage hartslag ook trainen, maar lijkt niet te willen luisteren/begrijpen blijkt ook uit de alinea er boven.
Tsja Ypuh, dat is ook waarom ik niet meer op allerlei berichten hier op het forum reageer. Soms worden er berichten (ongetwijfeld goedbedoeld) gepost, en wordt er antwoord op gegeven maar wordt er weinig mee gedaan (lijkt het).

Denk dat veel beginners gewoon eerst lekker moeten gaan fietsen en ontdekken, ipv hier allemaal goed bedoelde adviezen te vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:01
Ik heb geleerd niet meer op snelheid te letten is door te gaan gravelen, past ook nog eens mooi in de categorie N+1. Sindsdien lukt het mij ook een heel stuk meer om gewoon trainingen in zone 1/2 te doen (op de racefiets), en ja dan word je wel eens ingehaald, so be it.

Maar nog even toevoegen hieraan is dat ik behoorlijke toename zie in de snelheid van de ritjes als het er wel een keer om draait. Gewoon lekker varieren. Ik gebruik hiervoor overigens ook mijn Garmin horloge en Edge om gelijke hoeveelheid belasting van training te krijgen. Die kan mooi de afgelopen 4 weken aan belasting tonen en op basis daarvan bepaal ik wat ik ga doen.

[ Voor 41% gewijzigd door WaSteiL op 12-04-2021 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:25

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

WaSteiL schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:36:
Ik heb geleerd niet meer op snelheid te letten is door te gaan gravelen, past ook nog eens mooi in de categorie N+1. Sindsdien lukt het mij ook een heel stuk meer om gewoon trainingen in zone 1/2 te doen (op de racefiets), en ja dan word je wel eens ingehaald, so be it.
Op de gravel lukt het mij juist minder om rustig aan te doen dan op de racefiets...

ik denk dat het grootste probleem bij beginners Strava is, als je net begint met fietsen ga je wat mensen volgen die je kent en die komen allemaal met 30+ thuis over 100+km en dan kom jij als beginner aan met 24-25-26 (of wat dan ook) gemiddeld en je hebt ook nog maar 40km gemaakt ...dat werkt niet altijd motiverend en het "iedereen is ergens moeten beginnen" is dan wel lastig te accepteren...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
Nutterd schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:42:
[...]

Op de gravel lukt het mij juist minder om rustig aan te doen dan op de racefiets...

ik denk dat het grootste probleem bij beginners Strava is, als je net begint met fietsen ga je wat mensen volgen die je kent en die komen allemaal met 30+ thuis over 100+km en dan kom jij als beginner aan met 24-25-26 (of wat dan ook) gemiddeld en je hebt ook nog maar 40km gemaakt ...dat werkt niet altijd motiverend en het "iedereen is ergens moeten beginnen" is dan wel lastig te accepteren...
Ik zei ook niet dat ik rustig aandoe met gravel >:) , maar ik let bijna niet op de gemiddelde snelheid. Dood gaan doe ik daar en tegen eerder op de gravel. Op de racefiets kan je je veel makkelijker instellen op een bepaalde belasting, bij gravel komt dat dichterbij de MTB en dat is veel meer pieken en hopen dat je kan herstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

WaSteiL schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:48:
[...]

Ik zei ook niet dat ik rustig aandoe met gravel >:) , maar ik let bijna niet op de gemiddelde snelheid. Dood gaan doe ik daar en tegen eerder op de gravel. Op de racefiets kan je je veel makkelijker instellen op een bepaalde belasting, bij gravel komt dat dichterbij de MTB en dat is veel meer pieken en hopen dat je kan herstellen.
er leest ook niemand fatsoenlijk hier op het forum :+ eikels! :P

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
Ik fiets vaak met m'n Garmin op een scherm met daarop: hartslag, vermogen (10s gemiddeld), tijd en cadans. Fietst heerlijk! Dat gemiddelde zie ik thuis wel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:04

Grin

Ride si sapis.

Nutterd schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:32:
[...]

beetje late reactie, maar ik probeer in het weekend mijn PC/forum gebruik te beperken :+

Op hartslag fietsen vond ik ook lastig als ik tegelijkertijd mijn snelheid kon zien, op advies van iemand hier (weet niet meer van wie) heb ik de snelheid toen een tijdje niet meer op mijn Garmin gezet en pas gekeken hoe hard ik gefietst had toen ik thuis kwam (in het begin was dat om te janken :P ) inmiddels vind ik het heerlijk om gewoon lekker met een lage hartslag kilometers te maken en kan ik het zelfs met de snelheid in beeld...

Perse de 30 gemiddeld willen halen herken ik wel had ook een periode dat ik heel graag 30 gemiddeld wilde fietsen en dat dan iedere keer net niet lukte (29.7,29.8 en 29.9 zijn regelmatig voorbij gekomen B) ) als dat eenmaal een keer gelukt is kon ik het vrij makkelijk los laten!
Een beetje afwisselen qua trainingsintensiteit doet mij doorgaans wel goed.
De ene keer een week met wat intervaltraining (2 minuten knallen, 4-5 minuten rust, x5), dan een weekje wat meer KM dan normaal (380+KM), dan weer een weekje wat intensiever, zo wissel ik een beetje af. M'n Garmin is tevreden over mij... :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWQVatU_ZfFyTL-Ea_En07xnoo0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cIP9QOqSaCtrjWF7vR9Fip3v.png?f=fotoalbum_large

Wanneer je dan af en toe ook nog een beetje naar @Ypuh luistert - gemiddelde snelheid verwijderen, cadanssensor verwijderen - dan komt het allemaal wel goed...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20
Snelheid loslaten is het beste :)
Maar daar gaat ook gewoon tijd overheen. Iedereen heeft die fase gehad en ook dat is niet erg. Op zich ook een mooi doel om een keer de 30 gem te halen. Ik weet mijn eerste x ook nog :) aug 2018 (nog geen racefiets)
https://strava.app.link/OI8Rc2noofb

Uiteindelijk kan je met meerdere doelen fietsen
- plezier/ontspanning
- uitlaatklep/knallen
- trainen
- ...

Ook zijn die doelen te combineren, een ontspannen duurrit kan prima in je trainingsschema passen, een rondje knallen idem dito (maar niet te vaak ;)). En uiteraard zijn er genoeg mensen die geen moer om training geven en dat mag ook. Als je dan geniet van een rondje met gem 30 op de teller dan is daar niks mis mee (het is enkel niet de beste/meest efficiënte manier om te trainen/sneller te worden)

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:03
Nutterd schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:32:
Op hartslag fietsen vond ik ook lastig als ik tegelijkertijd mijn snelheid kon zien, op advies van iemand hier (weet niet meer van wie) heb ik de snelheid toen een tijdje niet meer op mijn Garmin gezet en pas gekeken hoe hard ik gefietst had toen ik thuis kwam (in het begin was dat om te janken :P ) inmiddels vind ik het heerlijk om gewoon lekker met een lage hartslag kilometers te maken en kan ik het zelfs met de snelheid in beeld...
Fiets zelf ook al jaren zonder snelheid in beeld. Heb deze wel ergens op een 2e pagina staan i.v.m. groepsritten waar een bepaald tempo aangehouden moet worden. Verder beperk ik mijn Garmin scherm 90% van de tijd tot HR/3s power/verstreken fietstijd (i.v.m. eten en een globaal idee hoe ver ik van huis ben). De andere 10% van de tijd (tegenwoordig iets vaker) ben ik aan het navigeren en heb ik alleen HR/3s power staan en kan dan naar gelang de plaatsnamen wel inschatten hoe lang ik onderweg ben.

Op die manier heb je weinig afleiding, maar kun je af en toe wel ff 20min sweetspot doen of in 2 minuten een brug opknallen op vermogen. Wat er dan uiteindelijk qua km/u en kilometers uit komt rollen maakt me nooit zo uit. Liever 300w met 28 km/u gemiddeld dan 200w met 37 km/u gemiddeld. Gemiddelde snelheid is niet iets om indruk mee te maken en leidt tijdens het fietsen alleen maar af.

Afgelopen week waren mijn beide HideMyBells kapot en een paar ritjes met de Garmin in de achterzak gereden. Dat kan ik eigenlijk iedereen wel een keer aanraden (behalve tijdens het navigeren). Vond het heerlijk en merk dat ik onbewust toch ook nog wel vaak naar mijn HR/wattage kijk zelfs wanneer ik het rustig aan doe. Merkte wel gelijk dat de snelle stukken ineens een stuk minder snel waren (-10% watts en -10 hartslagen), dus wattage en HR in beeld pusht wel om sneller te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-04 16:32
Niet dat ik de focus van de gemiddelden wil afleiden, maar ik had een vraagje. Via dit forum kwam ik er achter dat je een API kan gebruiken voor Komoot en Statshunter voor je tiles.

Is er bij iemands weten ook een API/plugin/extentie/whatever waarbij je een route kan plannen die rekening houdt met wegen waar je nog niet geweest bent? Een soort wandrer.earth plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10:26
Ik heb het idee dat bij hardlopen het trainen op een lagere intensiteit er veel meer in zit dan bij fietsen (ofja iig bij mij :) ) met fietsen pas ik mij meestal aan aan m'n medefietsers.

En qua fietsen is het bij mij meestal al op lage hartslag, afgelopen donderdag had ik een intensief rondje maar gemiddeld maar op 140 gereden waarbij mijn max hartslag tegen de 180 zit.
Langere duurritjes zitten meestal rond de 130.

[ Voor 38% gewijzigd door Tinusvolkel op 12-04-2021 12:13 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:05
[...]

Je moet je lage hartslag ook trainen, maar lijkt niet te willen luisteren/begrijpen blijkt ook uit de alinea er boven.
Bij die alinea vertel ik over een ander rondje. Daar wilde ik kijken hoe hoog ik kon komen qua gemiddelde snelheid. De insteek van dat rondje was anders. Het tweede rondje was op hartslag.

Ik ga de komende tijd meer op hartslag trainen. Een keer een rondje hard willen lijkt me niet verkeerd. Daarmee kan ik over een paar maanden zien of ik vooruit gegaan ben tov van nu.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:21
Grin schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:52:
[...]

De ene keer een week met wat intervaltraining (2 minuten knallen, 4-5 minuten rust, x5), dan een weekje wat meer KM dan normaal (380+KM), dan weer een weekje wat intensiever, zo wissel ik een beetje af. M'n Garmin is tevreden over mij... :)
[Afbeelding]

Wanneer je dan af en toe ook nog een beetje naar @Ypuh luistert - gemiddelde snelheid verwijderen, cadanssensor verwijderen - dan komt het allemaal wel goed...
Geinig zon overzichtje komt dit uit garmin connect gerold?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

stevens20 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:10:
[...]

Bij die alinea vertel ik over een ander rondje. Daar wilde ik kijken hoe hoog ik kon komen qua gemiddelde snelheid. De insteek van dat rondje was anders. Het tweede rondje was op hartslag.

Ik ga de komende tijd meer op hartslag trainen. Een keer een rondje hard willen lijkt me niet verkeerd. Daarmee kan ik over een paar maanden zien of ik vooruit gegaan ben tov van nu.
Maar dat werkt alleen als het hetzelfde rondje is, met dezelfde wind :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 12:24
luuk66 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:11:
[...]

https://connect.garmin.co...rt/-1/all/last_four_weeks

Rapporten > Trainingstatus. Ik moet meer herstel trainingen doen, dus meer Z1/Z2 volgens dat ding O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

luuk66 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:11:
[...]

Klopt, Garmin Connect idd: Rapporten --> Trainingsstatus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04 05:45
Ypuh schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:27:
[...]

Klopt, had ik ook gezien. De WG629 bundel is ca. €40-50+ duurder als je goed zoekt en het korte hulpstuk voegt uiteindelijk niet zoveel toe (heb ook even getwijfeld, maar kon de WG620 dus goedkoper en hier om de hoek ophalen).

Nogmaals, ben er erg content mee. Heeft het poetsproces weer 5-10 minuten versneld en vooral makkelijker gemaakt. Heb hem nog niet uitgeprobeerd op locatie met de MTB, maar voorspel dat dat ook goed gaat werken:

[Afbeelding]
Maandje later maar ik heb hem eindelijk in mijn bezit, zojuist de fiets mee schoongemaakt na het geweldige weer afgelopen weekend. Poeh, dit had ik eerder willen hebben! Scheelt echt enorm qua effort :*)

Op de foto zit er een kleine stang tussen de pomp en het spuitstuk, heb jij die toevallig kunnen vinden? Ik heb alleen het lange stuk volgens mij, voor de rest wel de versie met allerlei accessoires.

Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaringen, ik denk dat ik anders niet aan een hogedruk reiniger gedacht had met mijn miniscule tuintje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
[...]

[Afbeelding]

Garmin zeurt dat ik te weinig hoog aerobe activiteiten doe. Wat verstaan ze daaronder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ravenger schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:07:
[...]

Garmin zeurt dat ik te weinig hoog aerobe activiteiten doe. Wat verstaan ze daaronder?
https://www.google.com/se...og+aeroob+trainen+fietsen

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
ravenger schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:07:
[...]

Op 90-95% van je FTP rijden; sweet spot. Dan zit je net voor je omslagpunt waarbij je van puur aeroob naar anaeroob gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:03
Johlo schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:59:
Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaringen, ik denk dat ik anders niet aan een hogedruk reiniger gedacht had met mijn miniscule tuintje!
Ben er ook helemaal blij mee met m'n kleine balkonnetje :).

De korte stang is het verschil tussen de WG629 en WG620. Die eerste heeft ook een H/L stand, waar de korte stang eigenlijk alleen bedoelt is voor de Low stand (hier is een hack voor) wat neer komt op plantensproeien. De High stand van de WG620 is zoals je gemerkt hebt perfect voor fietsen schoonmaken, dus deze 'feature' mis je niet echt. Het korte stangetje mis ik ook niet en het scheelt je wel veel zoekwerk en €50+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Holk schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:19:
[...]

Op 90-95% van je FTP rijden; sweet spot. Dan zit je net voor je omslagpunt waarbij je van puur aeroob naar anaeroob gaat
Eigenlijk gewoon D3 als ik dat dan goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
ravenger schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:12:
[...]

Eigenlijk gewoon D3 als ik dat dan goed begrijp?
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04 11:00
Ik begrijp die hartslag zones niet altijd even goed. Strava heeft voor mij alles ingevuld, op basis van mijn maximum hartslag. Maar dan zou dan betekenen dat Z1 ergens rond de max 115 zou liggen bij mij. Iets wat ik niet haal, als ik de fiets pak en wil vertrekken zit ik al op 120. Met veel moeite kan ik onder de 150 blijven, maar meestal zit ik toch in Z3 (152-170 hs). Misschien moet ik eens wat grotere rondjes weer pakken, of gaan fietsen in een groep.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Raznov schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:14:
Ik begrijp die hartslag zones niet altijd even goed. Strava heeft voor mij alles ingevuld, op basis van mijn maximum hartslag. Maar dan zou dan betekenen dat Z1 ergens rond de max 115 zou liggen bij mij. Iets wat ik niet haal, als ik de fiets pak en wil vertrekken zit ik al op 120. Met veel moeite kan ik onder de 150 blijven, maar meestal zit ik toch in Z3 (152-170 hs). Misschien moet ik eens wat grotere rondjes weer pakken, of gaan fietsen in een groep.
Z1 is Herstelzone in Strava, Z2 is D1; goed op letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Raznov schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:14:
ik vraag me ook af of Garmin (in mijn geval) die zones wel bijwerkt aan de hand van je activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37
wisselwerking schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:35:
[...]

Op 5 juni kun je dan in elk geval één 32mm racefiets noteren. Als je niet uitkijkt zet ik er dan nog een bredere band onder (aangezien ik niet mee mag op de gewone fiets of MTB). :P
Lijkt mij wel humor: kat en muis spel. Jij op de gewone fiets en de rest jouw er af proberen te rijden (wel met de hele groep, dus ook de wat minder getrainde).

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:53
Gewoon even een rant. :)

Voor m'n schoonvader twee zadels besteld bij Wiggle. Lage prijs en aanvaardbare levertijd (~weekje). Vervolgens schiet het bij Wiggle prima op, lijkt het douane mee te werken maar ligt het vervolgens ergens de lopende band af te rollen bij de vervoerder. . Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Afbeeldingslocatie: https://www.reactiongifs.com/wp-content/uploads/2013/12/late-delivery.gif

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDKqBePiO5CyR-SMVzZ2IJqVcQ0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rrVPpIxCw1WvlDXi4YeBecJ8.png?f=user_large

Overigens weeral sneeuw :( Dat wordt weer een avondje Zwift :/

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
pannekoek schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:16:
[...]

ik vraag me ook af of Garmin (in mijn geval) die zones wel bijwerkt aan de hand van je activiteiten.
Jep dat doet hij, ontdekt hij dat je een hogere max hartslag hebt gehad dan past hij dit aan. Al kan het zijn dat je daarvoor wel een keer op Garmin connect de webversie moet inloggen, daar staan dan nieuwe "records" die je moet acceoteren. Dat deel is mij niet heel duidelijk.
Omlaag aanpassingen doet hij denk ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

@stevens20

Dit filmpje even kijken:

Vogeltjes in beeld, geen snelheid!
rolandos582 schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:14:
[...]

https://connect.garmin.co...rt/-1/all/last_four_weeks

Rapporten > Trainingstatus. Ik moet meer herstel trainingen doen, dus meer Z1/Z2 volgens dat ding O-)
Niet alleen volgens Garmin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 16:43
pannekoek schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:06:
Niet dat ik de focus van de gemiddelden wil afleiden, maar ik had een vraagje. Via dit forum kwam ik er achter dat je een API kan gebruiken voor Komoot en Statshunter voor je tiles.

Is er bij iemands weten ook een API/plugin/extentie/whatever waarbij je een route kan plannen die rekening houdt met wegen waar je nog niet geweest bent? Een soort wandrer.earth plugin?
Je kan met de Statshunters plugin toch je routes aan zetten en dus zien welke wegen je al gehad hebt wanneer je op Komoot een route gaat plannen?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
WaSteiL schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:27:
[...]

Jep dat doet hij, ontdekt hij dat je een hogere max hartslag hebt gehad dan past hij dit aan. Al kan het zijn dat je daarvoor wel een keer op Garmin connect de webversie moet inloggen, daar staan dan nieuwe "records" die je moet acceoteren. Dat deel is mij niet heel duidelijk.
Dank je wel! ik zit regelmatig op de webversie, maar ik zal even gaan zoeken naar de records. Ben heel benieuwd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
Pasop hé, mijn fiets komt tenminste in beweging O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 20:01

Fisico

by Fabian

In het verlengde daarvan, ik begreep dat er ook een plugin is waarmee je een soort van segmenten aan je routes toe kan voegen. Wij rijden met de club nu de trainingen solo en doen dan op punt x of y een blokje. Iemand had het voor elkaar gekregen om op de Wahoo de blokjes in de route te krijgen, maar ik heb geen idee hoe. Jullie een tip?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
WaSteiL schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:27:
[...]

Dit is wel super onnauwkeurig overigens, naar mijn idee.

Het beste is om dit met een test te bepalen en dan je zones in te vullen adv uitslag; idealiter een inspanningstest bij de SMA, maar het kan ook in de praktijk:
https://kennis.knwufondo....hartslagzones-wielrenners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:35
Johlo schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:31:
Mijn ketting is aan vervanging toe, ik kan zo'n chain checker op standje 1.0 er tussen krijgen :X
De vorige keer was ik er ietsje eerder bij, en had ik de nieuwe ketting gewoon op dezelfde maat gemaakt als de ketting die ik verving.

Doe ik er nu beter aan om misschien 1 link extra weg te halen omdat hij iets te ver is qua slijtage? Of sowieso gewoon 'from scratch' de ketting opmeten (en zo ja, iemand tips op hoe dit handig te doen)?
Het gaat om een 11 speed ketting, mocht dat nog iets uitmaken.
Je kunt toch tellen? Ik heb in de garage een briefje hangen met van alle fietsen met derries; welke cassettes ze hebben en hoeveel links de ketting heeft; dan kan je de volgende keer blind de ketting wegmikken en op lijstje kijken. Waarom briefje? Dan hoef je niet met de vieze klauwen je excel sheet te openen ;)
(Muv de jongste telg, daar heb ik de ketting nog niet van aangeraakt. Hoop dat dat ook nooit nodig is met z'n 6spd ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
ravenger schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:40:
[...]

Dit is wel super onnauwkeurig overigens, naar mijn idee.

Het beste is om dit met een test te bepalen en dan je zones in te vullen adv uitslag; idealiter een inspanningstest bij de SMA, maar het kan ook in de praktijk:
https://kennis.knwufondo....hartslagzones-wielrenners
als ik tour de Tietema mag geloven is zon inspanningstest heel stom ;(

haha, ik vind "trainen" overigens een eng woord, dus neem genoegen met ballpark zones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller

Je zou de personal heatmap van strava kunnen gebruiken, maar geen idee of die complete data laat zien. (Toen ik checkte niet) Moet je wel strava premium hebben.
Een overlay vanuit statshunters met je hele heatmap lijkt mij een erg zware serverbelasting voor statshunters. Als ik dat wil dan zet ik altijd gewoon twee schermen tegelijk open, zodat ik ff een nieuwe weg kan kiezen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Mistraller schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:45:
[...]

Je zou de personal heatmap van strava kunnen gebruiken, maar geen idee of die complete data laat zien. (Toen ik checkte niet) Moet je wel strava premium hebben.
Een overlay vanuit statshunters met je hele heatmap lijkt mij een erg zware serverbelasting voor statshunters. Als ik dat wil dan zet ik altijd gewoon twee schermen tegelijk open, zodat ik ff een nieuwe weg kan kiezen.
ik was er al bang voor dat het inderdaad een "twee-schermen-kwestie" ging worden. Merci in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravenger
pannekoek schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:48:
[...]

ik was er al bang voor dat het inderdaad een "twee-schermen-kwestie" ging worden. Merci in ieder geval.
Veloviewer heeft een plugin hiervoor in Chrome.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSGAo1TVMVs0p_4I102zkSrxpyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p0npRHV2Wyd04uxPIPkFluot.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door ravenger op 12-04-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04 05:45
Mistraller schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:43:
[...]

Je kunt toch tellen? Ik heb in de garage een briefje hangen met van alle fietsen met derries; welke cassettes ze hebben en hoeveel links de ketting heeft; dan kan je de volgende keer blind de ketting wegmikken en op lijstje kijken. Waarom briefje? Dan hoef je niet met de vieze klauwen je excel sheet te openen ;)
Goed punt, ik was dan ook nog niet helemaal wakker vanochtend :+
Tellen is inderdaad makkelijk, alleen heb ik 'tijdens' deze ketting wel een kleinere cassette gemonteerd (12-25). Misschien dat ik om die reden ook nog wel de ketting ietsje korter zou willen maken, al kan ik dan mogelijk niet meer de oude cassette monteren. Morgen als alles binnen is nog maar eens uitzoeken.

Een briefje of excel sheet om dit soort zaken bij te houden is inderdaad wel handig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:19:
[...]

Lijkt mij wel humor: kat en muis spel. Jij op de gewone fiets en de rest jouw er af proberen te rijden (wel met de hele groep, dus ook de wat minder getrainde).
Zou ik zeker voor in zijn, maar dat mag niet van @rolandos582 :(

Afgelopen week nog wel een wielrenner ingehaald op de gewone fiets nadat ik bij de supermarkt was geweest. Ging uiteraard nergens over (maar een paar honderd meter), maar hij fietste nog wel aardig door (rond 35km/u) dus moest nog wel een beetje mijn best doen. Zeker bij het inhalen, zo nonchalant mogelijk blijven zitten, maar wel doortrappen. Alleen jammer dat ik geen demonstratieve prei in de rugtas had :+ .

Kans is overigens wel aanwezig dat ik in december de Drenthe 200 op een gewone fiets ga doen. Samen met een forumlid van fiets.nl (Blurg).

[ Voor 8% gewijzigd door wisselwerking op 12-04-2021 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
pannekoek schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:43:
[...]

als ik tour de Tietema mag geloven is zon inspanningstest heel stom ;(

haha, ik vind "trainen" overigens een eng woord, dus neem genoegen met ballpark zones
Ja en als je iedereen hier op het forum mag geloven, dan wordt het nog een lastig verhaal om ooit op de fiets te stappen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rolandos582
pannekoek schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:48:
[...]

Gewoon https://chrome.google.com...heabejbefhgjddpamijajabmm gebruiken.

Statshunter plugin voor komoot. Werkt prima.
wisselwerking schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:58:
[...]

Gaan we niet doen, wat een disrespect is dat :X

[ Voor 24% gewijzigd door rolandos582 op 12-04-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 11:06

Flipmo

OMG !!

die statshunter plugin werkt ook fijn op
http://brouter.de/brouter-web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
[...]

Afgelopen week nog wel een wielrenner ingehaald op de gewone fiets nadat ik bij de supermarkt was geweest. Ging uiteraard nergens over (maar een paar honderd meter), maar hij fietste nog wel aardig door (rond 35km/u) dus moest nog wel een beetje mijn best doen. Zeker bij het inhalen, zo nonchalant mogelijk blijven zitten, maar wel doortrappen. Alleen jammer dat ik geen demonstratieve prei in de rugtas had :+ .

Kans is overigens wel aanwezig dat ik in december de Drenthe 200 op een gewone fiets ga doen. Samen met een forumlid van fiets.nl (Blurg).
Moet hij je eerst los zien te rijden zonder de rest kwijt te raken O-)

30 km/u is prima te doen op een gewone fiets, lang genoeg om een wielrenner te irriteren.
35 km/u wordt (voor mij) wel een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
[...]

[Afbeelding]

Nadeel is dan wel dat je alles met je Garmin moet loggen toch? Alles anders dan fietsen wordt naar mijn idee niet meegenomen. (Wandelen, zwiften etc)
Cadanssensor is volgens mij wel een goed hulpmiddel om (achteraf!) te zien of je niet veel te lage cadans hebt gereden. Dat deed ik eerst vaak bij rustige ritjes.
Tinusvolkel schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:08:
En qua fietsen is het bij mij meestal al op lage hartslag, afgelopen donderdag had ik een intensief rondje maar gemiddeld maar op 140 gereden waarbij mijn max hartslag tegen de 180 zit.
Langere duurritjes zitten meestal rond de 130.
Is persoonlijk. Ik ken zowel mensen die fors boven als onder de 130 als "duurritje" zien.
Daarnaast merk ik ook dat ik bij slecht slapen een lagere HR heb. Mijn lijf trapt hiermee simpelweg op de rem. Verder is het natuurlijk zo dat je HR gaat dalen als je meer getraind bent, bij gelijke output.

In strava zitten twee beschrijvingen, die je in plaats van naar je HR te kijken, prima kunt gebruiken. Ook in de welcome workout van Zwift zitten dergelijke omschrijvingen. Vertaal dan daarna je gevoel eventueel naar je HR.

Actief herstelRustig tempo met weinig fysiek effect op jouw lichaam. Kan gebruikt worden tussen intervallen en tijdens herstelritten.
DuurvermogenRustig tempo dat je "de hele dag vol kunt houden". Je kunt nog steeds een gesprek voeren, zonder je daar extra voor te concentreren.
TempoFiks tempo dat een paar uur vol kan worden gehouden en waarvoor concentratie vereist is tijdens ritten in je eentje. Er wordt in dit tempo ritmisch ademgehaald, en het kan moeite kosten om op adem te blijven.
DrempelGemiddelde tot zware inzet en beenvermoeidheid die je maximaal 1 uur vol kunt houden. Een gesprek voeren is moeilijk en concentratie is vereist.
VO2MaxVermogen dat vooral jouw VO2Max-systeem op de proef stelt. Je benen raken sterk vermoeid en een gesprek voeren is niet mogelijk. VO2Max kun je 3-8 minuten volhouden.
AnaeroobExtreem zware inspanningen met zware vermoeidheid in de benen. Deze fase kan slechts van 30 seconden tot maximaal 3 minuten vol worden gehouden.
NeuromusculairSprintvermogen dat jouw neuromusculaire systeem danig op de proef stelt en 1-20 seconden kan worden volgehouden.

LichtNormaal kunnen praten
Gewoon ademhalen
Voelt niet ongemakkelijk
GematigdAf en toe even kunnen praten
Iets zwaarder ademhalen
Is prima te doen, maar het lichaam moet wel harder werken
ZwaarNauwelijks kunnen praten
Zwaar ademhalen
Het lichaam moet uitzonderlijk hard werken
Maximale inspanningTegen je fysieke grens
Snakken naar adem
Niet of nauwelijks kunnen praten/je zou je eigen naam vergeten

Aangezien ik altijd Solo fiets, en ik dus meestal met niemand rekening hoef te houden; test ik heel simpel of ik nog in duurvermogen zit, door mee te zingen met een liedje :*)
Lukt dat niet, dan is het (minstens) Tempo work :)

Staat los van vals zingen, want dat doe ik standaard

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
@Flipmo @ravenger Volgens mij is @pannekoek op zoek naar de heatmap (de gereden wegen), en niet de tiles.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 23-04 22:07
Mistraller schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:13:
[...]
Cadanssensor is volgens mij wel een goed hulpmiddel om (achteraf!) te zien of je niet veel te lage cadans hebt gereden. Dat deed ik eerst vaak bij rustige ritjes.
Cadans kijk ik bijna niet meer naar tijdens het fietsen, omdat ik op gevoel altijd wel goed zit. Hooguit bij forse tegenwind of heuvelop omdat ik het lichter/zwaarder schakelen laat afhangen van de cadans (zo ga ik schakelen als het onder de 79 dreigt te komen).
Sinds Zwift krijg ik weel steeds meer behoefte aan een powermeter. Ik vind het bij zwiften heel fijn en buiten mis ik het nu.

[ Voor 77% gewijzigd door nomar109 op 12-04-2021 15:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nutterd

Nutterd

[...]

Weer een fiets op marktplaats :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mistraller schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:13:
[...]
Nadeel is dan wel dat je alles met je Garmin moet loggen toch? Alles anders dan fietsen wordt naar mijn idee niet meegenomen. (Wandelen, zwiften etc)
[...]
Klopt, maar ik log alles met mijn Garmin fietscomputer, de enige tracking die ik actief toelaat in mijn leven. Wandelen doet in mijn geval niks voor mijn conditie, net als bijna alle andere activiteiten in mijn leven. ;)

Dat van die cadanssensor was een grapje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:51
Johlo schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:52:
[...]

Een briefje of excel sheet om dit soort zaken bij te houden is inderdaad wel handig!
Over het voeren van administratie, dat is trouwens nog wel een interessant ding.. Hoe doet de gemiddelde fietsgekke Tweaker dat eigenlijk?

Ik heb persoonlijk een notitieboek aangemaakt (OneNote) voor fiets gerelateerde zaken. Hier vind ik van alles terug...

Voorbeelden:
- Overzicht webwinkels / fietsonderdelen
- Exacte specificatie van bikes, serienummers, typeplaatjes etc. (onderdelen wijzigen regelmatig)
- Velgbreedte vs banden tabel
- Testresultaten van rijden op verschillende bandendruk (MTB/CX)
- Resultaten fietsmetingen
- Facturen (garantie)
- Todo reparaties
- Bucket list.
- Potentiele bronnen voor kraakgeluiden fiets checklist.
- Howto's voor specifiek onderhoud

Mijn hersenpan is zo lek als een zeef, dus moet regelmatig teruggrijpen naar mijn notities :+

[ Voor 5% gewijzigd door Dix0r op 12-04-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:10
Ik heb een stukje op m'n Google drive met daarin wat info over:

- de wielen die ik gebouwd heb
- de tools die ik heb
- de spullen die ik wil kopen

Verder heb ik niet zo veel notes wat betreft m'n eigen fietsen... voor m'n website heb ik dan wel weer een lijstje met toekomstige content, een paar drafts en een verzameling plaatjes / nuttige links :)

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

@Dix0r niets van dat alles. De fiets is aangemaakt in Strava en ook Zwift en tussen die twee wissel ik steeds om de kilotmeters bij te houden. Verder maak ik een Strava een "race" als activiteit aan na elke onderhoudsbeurt en zo zie ik hoe lang de intervallen zijn. Maar uiteindelijk is het een kwestie van kettingmeter erin en bij 0.5 een afspraak plannen zodat ik bij 0.75 bij de fietsenmaker sta. Later als ik groot ben ga ik lijstjes bijhouden en zelf klussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

nomar109 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:21:
[...]

Cadans kijk ik bijna niet meer naar tijdens het fietsen, omdat ik op gevoel altijd wel goed zit. Hooguit bij forse tegenwind of heuvelop omdat ik het lichter/zwaarder schakelen laat afhangen van de cadans (zo ga ik schakelen als het onder de 79 dreigt te komen).
Sinds Zwift krijg ik weel steeds meer behoefte aan een powermeter. Ik vind het bij zwiften heel fijn en buiten mis ik het nu.
Dat had ik ook na vorig jaar voor het eerst binnen gezwift te hebben.
Toen in april een 4iiii powermeter gekocht bij futurumshop in de aanbieding, en met een kortingscode geloof nog geen 200 euro voor betaald.

Snelheid let ik nu buiten ook niet meer zoveel op, kijk meer naar de powerdata.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Dix0r schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:37:
[...]

Over het voeren van administratie, dat is trouwens nog wel een interessant ding.. Hoe doet de gemiddelde fietsgekke Tweaker dat eigenlijk?

Ik heb persoonlijk een notitieboek aangemaakt (OneNote) voor fiets gerelateerde zaken. Hier vind ik van alles terug...

Voorbeelden:
- Exacte specificatie van bikes, serienummers, typeplaatjes etc. (onderdelen wijzigen regelmatig)
- Facturen (garantie)
- Todo reparaties
- Bucket list.

Mijn hersenpan is zo lek als een zeef, dus moet regelmatig teruggrijpen naar mijn notities :+
Jij gaat wel heel ver, recentelijk heb ik in excel vanaf het begin bijgehouden wat ik allemaal heb uitgegeven. Word je niet vrolijk van 8)7

Verder welke tools ik heb en voor welke job. En ik heb wat internet links met welke PSI/hoe banden vallen etc. Verder niet echt. Google helpt me wel verder en facturen staan wel in mijn mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
rolandos582 schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:01:
[...]

Jij gaat wel heel ver, recentelijk heb ik in excel vanaf het begin bijgehouden wat ik allemaal heb uitgegeven. Word je niet vrolijk van 8)7
Daar heb ik bewust geen notities van :P

Mwa, mijn leven is vrij georganiseerd ook voor andere zaken(getting things done methodiek).. ben gewend om alles semi-automatisch in notitieboeken te stoppen. Maakt m'n leven efficiënter omdat ik dingen snel kan raadplegen.

Zo'n dingetje als een notitie voor aantal schakels heb ik dus idd. Puur ter referentie, op een centrale plek, cross platform, zodat ik een volgende klus relatief sneller kan uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Laatst online: 23-04 22:07
[...]

Ik heb een bestand met alle info over mijn fiets (de maten en alle losse onderdelen die er opgeschroefd zitten). Uitgegeven bedragen vergeet ik liever, die hoef ik niet te noteren.
En in mijn browser heb ik een rij bookmarks met webwinkels en fietsgerelateerde sites en een mapje 'interessant, nog eens lezen/even naar kijken'. En dat is het wel hoor. Als ik iets specifieks zoek roep ik google er altijd even bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:05
mhr-zip schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:29:
[...]

@stevens20

Dit filmpje even kijken:

[YouTube: SNELLER DOOR TRAGER TE FIETSEN?! (HARTSLAGZONES) | Tietema Cycling Academy]

Vogeltjes in beeld, geen snelheid!

[...]

Niet alleen volgens Garmin O-)
Dus als ik hem kort samenvat zoals Bas dat ook doet:
Eerst de earobe motor trainen en daarna pas de anarobe. = eerst rustig de duurtraining, daarna ook op snelheid en vermogen.
Dat hoeft niet perse maar is wel het meest effectief. Zoals ik nu nog 2x per week ga dan maakt het nog niet veel uit. Zoals hier ook al een aantal keer gezegd is "zorg dat je plezier hebt op de fiets" & "Kijk vogeltjes op langere ritten" .

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Grin schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:29:
[...]

Klopt, maar ik log alles met mijn Garmin fietscomputer, de enige tracking die ik actief toelaat in mijn leven. Wandelen doet in mijn geval niks voor mijn conditie, net als bijna alle andere activiteiten in mijn leven. ;)

Dat van die cadanssensor was een grapje...
Ah lol....
Mbt wandelen, als je lang genoeg wandelt dan zou dat toch een soort herstel-activity kunnen zijn denk ik. Mijn HR ligt dan zo rond de 100 of zo. En iets hoger als het in marstempo is zoals echt shitty-lange tochten :+ zoals de vierdaagse of kennedymars.

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
stevens20 schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:12:
[...]

Dus als ik hem kort samenvat zoals Bas dat ook doet:
Eerst de earobe motor trainen en daarna pas de anarobe. = eerst rustig de duurtraining, daarna ook op snelheid en vermogen.
Dat hoeft niet perse maar is wel het meest effectief. Zoals ik nu nog 2x per week ga dan maakt het nog niet veel uit. Zoals hier ook al een aantal keer gezegd is "zorg dat je plezier hebt op de fiets" & "Kijk vogeltjes op langere ritten" .
Ja wat ze je hier proberen uit te leggen:

Als jij probeert een rondje 30 km per uur te rijden, dan doe je het geen van beide (of allebei half).

Dus je gaat 2 uur fietsen zonder km teller op je fiets.
Of je gaat een uurtje. Je rijdt 10 minuten warm. Dan ga je 5 minuten echt echt hard, dan 5 minuten rust. Dan weer 5 minuten hard etc (als iemand dit nog beter kan zeggen, schroom niet).

Dit is ook nog wel leuk om te luisteren (kan ook via andere kanalen zoals Spotify of podcast app op je telefoon te luisteren.):

https://www.liveslowridefast.com/podcast
Aflevering 64 + 101

[ Voor 10% gewijzigd door mhr-zip op 12-04-2021 17:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
rolandos582 schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:01:
[...]

Verder welke tools ik heb en voor welke job. En ik heb wat internet links met welke PSI/hoe banden vallen etc. Verder niet echt. Google helpt me wel verder en facturen staan wel in mijn mail.
Aan je uitgaves kan je beter ook geen actieve herinneringen hebben O-)

Mijn tools tref ik vanzelf aan in mijn kist, voor zover ik onderdelen bijhou staan ze in strava. En iets is versleten als het versleten is, niet als een excel sheet dit aangeeft. Buiten het eerder genoemde lijstje ben ik daar eigenlijk helemaal niet zo mee bezig.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

bij 30 gemiddeld is mijn twee wel goed gevuld maar mijn een, drie en vier niet, die hebben dan stress :+

Och wat was die 101 slecht... |:(

Maar jouw uitleg is wel helder. Al is Sam nog duidelijker gitzwart, want aan grijs heb je niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Mistraller schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:07:
[...]

Aan je uitgaves kan je beter ook geen actieve herinneringen hebben O-)
Inderdaad, daar wil ik echt niet bij stilstaan :+

Enige wat ik bijhoudt is een excel met spulletjes die ik nog aan moet schaffen. Ik heb nooit veel voorraad, maar dan zet ik erin wat ik nog aan moet/wil schaffen wat allemaal geen haast heeft. En als ik dan iets nodig heb bestel ik de hele excel in 1 keer. Maar zeker in deze tijd zijn er veel dingen niet leverbaar, dus bestel ik waar beste uitkomt. En zijn er ook dingen die mee verhuizen naar bestelling van volgende keer, omdat simpelweg niet leverbaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96NJ7Hw7D8S3XJFkQyYPABS4_sQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hZ4LWpjvwH1mLoliaRrI5RXV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:18:
[...]

bij 30 gemiddeld is mijn twee wel goed gevuld maar mijn een, drie en vier niet, die hebben dan stress :+

Och wat was die 101 slecht... |:(

Maar jouw uitleg is wel helder. Al is Sam nog duidelijker gitzwart, want aan grijs heb je niets.
Het is allemaal niet perfect geproduceerd, maar ik kan mij niet herinneren dat ik dingen hoorde waarvan ik dacht, dit klopt echt niet 8)7

Daarbij, bij Wie-is-de-mol en Expeditie Robinson is het budget hoger, en veel professioneler in elkaar gezet. De uitleg daar over aerobe/anaerobe trainen is wel veel slechter.

Je hebt ook de Elektra Podcast die luister ik ook wel eens. Is super ruk geproduceerd met 0 budget, maar ik vind het leuk om te luisteren.

En daarbij, beter kunnen is beter doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op maandag 12 april 2021 @ 17:45:
[...]

Het is allemaal niet perfect geproduceerd, maar ik kan mij niet herinneren dat ik dingen hoorde waarvan ik dacht, dit klopt echt niet 8)7
Nee alleen toen het net mooi over voeding ging moest het over de Kameel gaan en alles over trainen werd teruggebracht tot het schema van Laurens met zijn compleet lege werkweek of Stevie die te lui is om echt te trainen. Je hebt een goede trainer en je hebt een prof die hyperbewust is van zijn lichaam, dan zou een presentator die vragen en onderwerpen heeft wel echt heel fijn zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Fisico schreef op maandag 12 april 2021 @ 18:10:
[...]

Nee alleen toen het net mooi over voeding ging moest het over de Kameel gaan en alles over trainen werd teruggebracht tot het schema van Laurens met zijn compleet lege werkweek of Stevie die te lui is om echt te trainen. Je hebt een goede trainer en je hebt een prof die hyperbewust is van zijn lichaam, dan zou een presentator die vragen en onderwerpen heeft wel echt heel fijn zijn.
Je hebt gelijk.

Toch kon ik er zo ook van genieten.
Vond Laurens ook veel meer bijdragen dan normaal, omdat dit echt wel zijn onderwerp is. Werd geen grote trainingsonzin verkondigd. Join werd wel besproken maar niet door je strot heen geduwd.

Ik had het niet erg gevonden als ze het stukje Core en coördinatie van het op één been staan gedeelte nog wat verder hadden uitgediept. Maar dan wijk je wel erg ver af van het oorspronkelijke onderwerp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simonsters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-04 09:16
Mooi al dat gediscussieer over trainingen en zones. Bedenk je wel dat het meest belangrijke van trainen structuur is in combinatie met een bepaald volume. Anders is het gewoon fietsen. Voor al die toer fietsers hier die <4x of <6 uur per week een rondje maken.. of het nu rustige duur of intensief is, het maakt maar weinig uit. Dat geforceerd op hartslag rijden gaat je dan niet beter maken. Neemt niet weg dat het interessante materie is, en dat dat opzichzelf motiverend kan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
Simonsters schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:04:
Mooi al dat gediscussieer over trainingen en zones. Bedenk je wel dat het meest belangrijke van trainen structuur is in combinatie met een bepaald volume. Anders is het gewoon fietsen. Voor al die toer fietsers hier die <4x of <6 uur per week een rondje maken.. of het nu rustige duur of intensief is, het maakt maar weinig uit. Dat geforceerd op hartslag rijden gaat je dan niet beter maken. Neemt niet weg dat het interessante materie is, en dat dat opzichzelf motiverend kan werken.
Is het niet zo dat als je zo weinig fietst dat je jezelf tegenwerkt als je altijd 110% aan het beuken bent?

Ik ga morgen voorzichtig weer proberen te fietsen op een normale fiets en hopen dat mijn knie weer een beetje pijnvrij is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simonsters
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-04 09:16
@418O2 Zolang je niks opbouwt kun je het ook niet afbreken. Als je volgende ‘training’ ruim na de supercompensatie komt is het opbouwende effect al weg. Vandaar dat volume en de regelmaat.
Gewrichtsklachten zijn wel een ander verhaal en niet perse intensiteitsgerelateerd.

Rij nu zelf vanwege tijdgebrek (net vader en nieuwe functie) ook onregelmatig en laag volume. Dan pak ik wat kan en dat is meestal intensief (wel met wat jaren trainingservaring) Afgezien van het duurvermogen is m’n conditie er niet eens echt op achteruit gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 15:25
Goed verhaal @Simonsters , alleen jammer dat je jezelf in de laatste alinea onderuit schoffelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
@Simonsters mijn knie vond 500km in de eerste maand teveel in elk geval, dat is wel duidelijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23-04 23:22
Mijn nieuwe Bianchi had af en toe een kraakje afkomstig van de zadelpen. Ik heb deze dus vanavond maar even los gehaald om te kijken of ik dit kon verhelpen. Het bleek dat er iets te zuinig gebruik gemaakt was van carbonpasta. Op het bovenste stuk van de zadelpen in het frame zat eigenlijk niets. Dus zadelpen en zadelklem van wat extra carbonpasta voorzien en nu geen kraakjes meer.

Ik heb inmiddels ook het standaard Fizik Argo Vento R3 zadel vervangen door het Fizik Aliante vs EVO R1 zadel welke ik al had en comfortabeler vind.

Daarnaast heb ik nu ook nieuwe schoenen met een lekker stijve carbon zool, die voor en achter met een aparte dial vast te zetten zijn. Deze zijn ook een stuk comfortabeler dan de oude schoenen waarbij ik na verloop van tijd last van slapende voeten kreeg.
Nutterd schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:32:
voor mijn gevoel krijgt het frame binnen veel meer op zijn donder dan binnen maar ik meen ook wel eens gelezen te hebben oa. van @Ypuh dat hij gewoon zijn Cervelo op de trainer zet.
Niet alle fietsen mogen op een trainer. Cube bijvoorbeeld geeft aan dat carbon frame fietsen niet op een trainer mogen. Desondanks heb ik dat wel gedaan maar ben altijd wel voorzichtig geweest.

Mijn Bianchi durf ik met een gerust hart op de trainer te zetten, ik moet zeggen deze voelt ook steviger aan als de Cube. Ook het plaatsen op de trainer gaat een stuk eenvoudiger. De Bianchi zet je in een keer trefzeker op de trainer terwijl je bij de Cube de chainstays moet blijven vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:53
kwiebus schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:24:
Mijn nieuwe Bianchi had af en toe een kraakje afkomstig van de zadelpen. Ik heb deze dus vanavond maar even los gehaald om te kijken of ik dit kon verhelpen. Het bleek dat er iets te zuinig gebruik gemaakt was van carbonpasta. Op het bovenste stuk van de zadelpen in het frame zat eigenlijk niets. Dus zadelpen en zadelklem van wat extra carbonpasta voorzien en nu geen kraakjes meer.

Ik heb inmiddels ook het standaard Fizik Argo Vento R3 zadel vervangen door het Fizik Aliante vs EVO R1 zadel welke ik al had en comfortabeler vind.

Daarnaast heb ik nu ook nieuwe schoenen met een lekker stijve carbon zool, die voor en achter met een aparte dial vast te zetten zijn. Deze zijn ook een stuk comfortabeler dan de oude schoenen waarbij ik na verloop van tijd last van slapende voeten kreeg.

[...]

Niet alle fietsen mogen op een trainer. Cube bijvoorbeeld geeft aan dat carbon frame fietsen niet op een trainer mogen. Desondanks heb ik dat wel gedaan maar ben altijd wel voorzichtig geweest.

Mijn Bianchi durf ik met een gerust hart op de trainer te zetten, ik moet zeggen deze voelt ook steviger aan als de Cube. Ook het plaatsen op de trainer gaat een stuk eenvoudiger. De Bianchi zet je in een keer trefzeker op de trainer terwijl je bij de Cube de chainstays moet blijven vasthouden.
Nieuwe fiets? Heb je daar al een foto van gepost? O-)

Geven/gaven niet meer merken aan dat een carbon frame niet mag omdat ze bang zijn voor claims? Meen dat Canyon het ook altijd vermeld(e) in de handleiding.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 20:28
Frenz64 schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:55:
Goed verhaal @Simonsters , alleen jammer dat je jezelf in de laatste alinea onderuit schoffelt.
Onderhouden kost nou eenmaal veel minder tijd dan iets opbouwen. Dus dit is niks vreemds hoor.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Stufferdt schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 06:38:
[...]

Geven/gaven niet meer merken aan dat een carbon frame niet mag omdat ze bang zijn voor claims? Meen dat Canyon het ook altijd vermeld(e) in de handleiding.
Volgens mij is Canyon een van de weinige fabrikanten die een statement geeft dat rijden op de trainer voor specifieke modellen wel is toegestaan.

https://www.canyon.com/nl...kes-in-turbo-trainer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:38
kwiebus schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:24:

Ik heb vorig jaar een 2e hands Cube Agree aangeschaft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat Cube aangeeft dat hun carbon fietsen niet op een direct drive trainer mogen. Ik heb dat dus wel gedaan en tot nu toe is dat ook wel goed gegaan. Ik ben ook niet zwaar (70kg) en trap bewust geen enorme vermogens in sprints om de kracht op het frame te beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
mhr-zip schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:53:
[...]

Je hebt gelijk.

Toch kon ik er zo ook van genieten.
Vond Laurens ook veel meer bijdragen dan normaal, omdat dit echt wel zijn onderwerp is. Werd geen grote trainingsonzin verkondigd. Join werd wel besproken maar niet door je strot heen geduwd.

Ik had het niet erg gevonden als ze het stukje Core en coördinatie van het op één been staan gedeelte nog wat verder hadden uitgediept. Maar dan wijk je wel erg ver af van het oorspronkelijke onderwerp.
Ik kon er ook van genieten, zaterdag een dikke duurrit gemaakt met oa deze podcast op de oren. Sommige zaken zijn heel herkenbaar voor me, maar heb ook nieuwe dingen gehoord, die sportvoeding waar ze het over hadden, waar Wanty tegenwoordig mee rijdt schijnt nogal een vooruitgang te zijn begreep ik? Ben alleen de naam van deze voeding even kwijt.

Wat jij zegt @Simonsters ben ik helemaal met je eens, gewoon lekker fietsen. Het is inderdaad interessante materie, maar bij de gemiddelde toerfietser hoef je echt niet zo op de zones te letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravenger
pier87 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:58:
[...]

Ik kon er ook van genieten, zaterdag een dikke duurrit gemaakt met oa deze podcast op de oren. Sommige zaken zijn heel herkenbaar voor me, maar heb ook nieuwe dingen gehoord, die sportvoeding waar ze het over hadden, waar Wanty tegenwoordig mee rijdt schijnt nogal een vooruitgang te zijn begreep ik? Ben alleen de naam van deze voeding even kwijt.

Wat jij zegt @Simonsters ben ik helemaal met je eens, gewoon lekker fietsen. Het is inderdaad interessante materie, maar bij de gemiddelde toerfietser hoef je echt niet zo op de zones te letten.
Maurten? https://www.maurten.com
Hoe revolutionair is dat? Behalve dan die sportdrank met 80g koolhydraten ipv 40g. Maar dat hebben andere merken ook nu steeds meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

pier87 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:58:

Maurten gebruiken ze daar nu en dan ook van die zakjes voor in de bidon.

Wat mij bijvoorbeeld bij eten niet helemaal duidelijk werd is of je vanaf meter een tot en met de finish moet blijven eten en zo waren er meer dingen waarbij ze op een interessant spoor zaten tot Stevie weer een zijpad insloeg of een vraag 4 keer herformuleerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 23-04 17:16
Wanty wordt o.a. gesponsord door 3Action.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
inderdaad, daar hadden ze het over Maurten, zie alleen dat het vrijwel gratis is :P

man man man, dat is toch weg gegooid geld voor een gemiddelde wielertoerist? Ook voor een wedstrijdrenner in de kelderklasse is het toch doodzonde om deze dure voeding te kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salteh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:10
Ik heb 1 keer Maurten gekocht (voor de Marmotte), maar puur omdat ik last-minute wat nodig had en er niks anders was. Deed het prima, maar ik ga nou niet voor altijd alleen maar Maurten kopen ofzo :). \Ik ben dan ook maar een simpele wielertoerist.

Ik ga overal wel goed op en heb nooit echt last van voeding die verkeerd valt, maar ik kan me voorstellen dat het bij anderen anders kan zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Salteh op 13-04-2021 09:50 ]

BetterShifting.com | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik ben zelf nogal fan van de voeding van de Decathlon. Niet duur, ik vind het goed weg te werken. De verpakking van de reepjes zijn makkelijk open te maken, ook met handschoenen in de winter. Ik vertik het om 2 euro 50 voor een reepje te gaan lappen. En ook niet onbelangrijk, ik rij er goed op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pier87
  • Nu online
WaSteiL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:50:
Ik ben zelf nogal fan van de voeding van de Decathlon. Niet duur, ik vind het goed weg te werken. De verpakking van de reepjes zijn makkelijk open te maken, ook met handschoenen in de winter. Ik vertik het om 2 euro 50 voor een reepje te gaan lappen. En ook niet onbelangrijk, ik rij er goed op.
Vertik ik ook, daarom koop ik altijd voor 2 euro 50 een pak stroopwafels bij de Plus ;) en neem ik die mee tijdens een ritje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaSteiL
pier87 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:54:
[...]

Vertik ik ook, daarom koop ik altijd voor 2 euro 50 een pak stroopwafels bij de Plus ;) en neem ik die mee tijdens een ritje.
Dat is niet aero.. :X >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

WaSteiL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:50:
Die sportdrank en de reepjes zijn echt dikke prima idd.
Toevallig zaterdag weer een paar doosjes repen en 2 zakken poeder binnengekregen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
pier87 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:39:
is het toch doodzonde om deze dure voeding te kopen?
Als je lichaam nog niet goed getraind is om 90 koolhydraten per uur te verwerken sowieso.

Daarnaast als je lichaam het niet gewend is/aan kan en je krijgt er maag en darm problemen van, ga je ook niet harder O-)

Qua kosten, kan je ook beter parttime gaan werken/extra vrije uren aankopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mistraller
Ik heb het al eens eerder aangehaald, maar een goedkope manier is om je sportdrank zelf te maken met Fantomalt. Is 100% maltodextrine en je bepaalt dus zelf hoeveel koolhydraten je in je bidon gooit, en hoeveel zoet/zout toevoeging je nog wilt bijmengen. Maltodextrine zelf geeft geen smaak.
Ook las ik wel eens dat iemand karnemelk meenam (eerst in de vriezer gehad), vanwege de eiwitopname tijdens de rit. Dat wil ik ook nog wel eens uitproberen.

Verder, de actie van Science in Sports is weer terug.
Niet meer zo voordelig als in 2020, maar op zich nog altijd aardig om te proberen.

https://www.scienceinsport.com/eu/cycling-taster-bundle
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

https://www.scienceinsport.com/eu/taster-bundle
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

(Deze is free shipping)

[ Voor 26% gewijzigd door Mistraller op 13-04-2021 10:39 ]

---------------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:42
Ik gebruik sinds enige tijd ook gewoon stroopwafels tijdens lange ritten. Uitstekende calorie/gram/euro verhouding. Vooral omdat al die reepjes steeds duurder zijn geworden trouwens.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Zit eigenlijk nooit met honger op de fiets (ongeveer reepje en bidon per uur). Een aantal jaren terug toen ik voornamelijk krachttraining deed bestelde regelmatig bij Body&Fitshop (eiwitten).

Nu wil ik nog wel eens een eiwitshake drinken voor herstel. Maar ben sindsdien ook bij hen de sportrepen (huismerk) gaan bestellen. Die zijn in iedergeval wel makkelijk weg te werken op de fiets.. Beetje gelachtig en geen droge structuur.

Deze leveren 36g koolhydraten per reep gecombineerd met isotone sportdrank (35g) kom ik dan uit op ~70g. Nu begreep ik dat optimale gemiddelde ligt op ongeveer ~90gr koolhydraten per uur. Kom ik er dus 20gr. tekort.

* Dix0r moet mss maar eens op zoek naar een andere reep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 20:28
Ja, het enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je lichaam omgeveer 60g per uur aan maltodextrine kan verwerken. Wil je meer dan 60g per uur, zul je dit moeten aanvullen met andere bron van carbs. Ik mik zelf vaak op 90g per uur en mix dan mijn flessen met 35/25 g aan maltodextrine en fructose en 1 gel/reep/whatever per uur erbij.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WaSteiL
Ik zie een nieuw business in de wieler wereld : reepjes van stroopwafel.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13:00
WaSteiL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:38:
Het is in de basketbalwereld al even een dikke business:

https://www.washingtonpos...t-covington-honeystinger/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU80Hk7TzKLpRslpixHbDcMKSus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXvKQGCF0Ir2tXxCgxrwrbjt.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf ben ik ook al enige tijd team Snickers & Stroopwafels, maar dat heb ik al vaker gezegd :9 .

[ Voor 29% gewijzigd door Louislouislouis op 13-04-2021 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Michaelg schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:38:
Ja, het enige waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je lichaam omgeveer 60g per uur aan maltodextrine kan verwerken. Wil je meer dan 60g per uur, zul je dit moeten aanvullen met andere bron van carbs. Ik mik zelf vaak op 90g per uur en mix dan mijn flessen met 35/25 g aan maltodextrine en fructose en 1 gel/reep/whatever per uur erbij.
Klopt helemaal.
Mooi uitgelegd hier:
https://ridersguide.nl/voeding-ken-uw-koolhydraten/

En laat nu de suikers in de siroop (ik pak altijd karvan cevitam) voor 75% bestaan uit fructose :).
Normale kristalsuiker is 50% fructose/glucose.
Een stuk fruit is daarom ook altijd een heel goede aanvulling.

Maar 90g per uur is behoorlijk wat, je lijf moet het ook kunnen verstouwen, en voor kortere ritten vaak helemaal niet nodig :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
[...]

Voorbeelden:
- Facturen (garantie)
- Todo reparaties
- Bucket list.

ik heb een behoorlijk gedetailleerd excel voor mijn brommerkilometers. Het begon met kijken of ik dat ding kon terugverdienen met WW-vergoeding. Daarna ging er steeds meer stuk en nu rij ik er eigenlijk niet meer op omdat ie uitvalt en alles. Anyhow, in dat excel ben ik nu in ieder geval mijn slijtage onderdelen aan het bijhouden (alleen wat ik heb gekocht en voor hoeveel). Vermoedelijk ga ik het ook weer bijhouden met de fiets in plaats van de brommer. Heb de brommer er overigens al 2x uit haha, dus de fiets verdiend zichzelf ook terug.

Ik hou in dat document ook bepaalde maten enzo bij dus ik ga dat ook doen voor de fiets (vertanding, bandenmaten, blijkbaar ook kettingschakels heb ik hier geleerd;-))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

pier87 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:39:
inderdaad, daar hadden ze het over Maurten, zie alleen dat het vrijwel gratis is :P

man man man, dat is toch weg gegooid geld voor een gemiddelde wielertoerist? Ook voor een wedstrijdrenner in de kelderklasse is het toch doodzonde om deze dure voeding te kopen?
Ja maar dat zijn hoge velgen ook, volgens die man van Join. Dekker gebruikt ook Maurten dus ze zullen er wel door betaald worden. Het was twee jaar geleden Clif voor en Clif na.

Ik heb wat zakjes van SIS besteld laatst om te kijken of ik op die manier meer eet en drink. Ik merk dat ik vaak in het middendeel vergeet te eten, zeg maar het tweede uur van een rit van drie uur. Dan gooi ik er uiteindelijk snel een of twee gelletjes in en dan komt het wel goed maar helemaal ideaal is het niet. Drinken vind ik helemaal ingewikkeld op de fiets omdat ik bij hardlopen best lang zonder kan.

Maar ik ben het met je eens hoor, op krentenbollen en snelle Jelles etc gaat het ook allemaal best.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 21:30
WaSteiL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:38:
Ted King was je voor, zie: https://untapped.cc/shop/

[ Voor 5% gewijzigd door Jesse op 13-04-2021 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dix0r
Mistraller schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:52:
[...]
Maar 90g per uur is behoorlijk wat, je lijf moet het ook kunnen verstouwen, en voor kortere ritten vaak helemaal niet nodig :)
Heb het idee dat het pas boven 4+ uur een ding wordt. En die ritten rijd ik niet. Mijn duurritten zitten meestal rond de 3,5-4 uur. Heb dan meestal voldoende aan 2 repen + sportdrank + eventueel een gel.

Voor aanvang + na de rit uiteraard wel een boel carbs.

@pannekoek
Qua slijtage van onderdelen kun je ook Strava inzetten. Dat gebruik ik om te zien hoelang bijv. een ketting / bandensetje mee gaat.

Heb zelfs een tijdje de app ProBikeGarage gebruikt. Maar dat ging zijn doel voor mij wel een beetje voorbij.

[ Voor 26% gewijzigd door Dix0r op 13-04-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
ik had voorheen OTE Sports reepjes en sportdrank, maar dat is echt nagenoeg onverkrijgbaar dankzij Brexit, tenzij ik het rechtstreeks in Engeland bestel. Iemand daar ervaring mee?
Pagina: 1 ... 272 ... 637 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).