Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 273 ... 636 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:03
MrAngry schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:37:
Ik gebruik sinds enige tijd ook gewoon stroopwafels tijdens lange ritten. Uitstekende calorie/gram/euro verhouding. Vooral omdat al die reepjes steeds duurder zijn geworden trouwens.
Ja alleen als het wat warmer weer is zijn stroopwafels weer wat onhandig.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:11
Moet er altijd wel om grinniken dat we duizenden en duizenden euro's aan materiaal/kleding aanschaffen, en vervolgens met de fantomalt aan de slag gaan om een paar eurootjes te beknibbelen op kant en klare sportdrank.

8)7 _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stoffa schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:19:
Moet er altijd wel om grinniken dat we duizenden en duizenden euro's aan materiaal/kleding aanschaffen, en vervolgens met de fantomalt aan de slag gaan om een paar eurootjes te beknibbelen op kant en klare sportdrank.

8)7 _O-
En misschien kijk ik niet goed, maar Fantomalt lijkt duurder dan Decathlon kant-en-klaar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 13:53

Grin

Ride si sapis.

8)7 _O-
Dat zie ik heel vaak op GoT.
Of het nu gaat om fotocamera's en lenzen met een gezamenlijke waarde van 5-15K en dan Ali Express camera accu's/batterijen kopen. Of hier met racefietsen. Uiteraard volgt nu de politiek correcte disclaimer/dooddoener: iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij/xyz met zijn geld doet. ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-04 16:32
Dix0r schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:02:
[...]

@pannekoek
Qua slijtage van onderdelen kun je ook Strava inzetten. Dat gebruik ik om te zien hoelang bijv. een ketting / bandensetje mee gaat.
ja absoluut, ik las die tip hier een (heleboel) pagina's geleden. Ik heb dat nu gedaan ook en erg blij met die feature!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 17:16

8)7 _O-
Om de doodeenvoudige reden dat een deel van de sporters ook maag/darm problemen krijgt van een (groot) deel van deze kant-en-klare producten door toevoegingen als fructose en melkproducten. Van Maltodextrine of Fantomalt is bv. bekend dat deze géén problemen veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:11
EdwinW schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:31:
[...]

Om de doodeenvoudige reden dat een deel van de sporters ook maag/darm problemen krijgt van een (groot) deel van deze kant-en-klare producten door toevoegingen als fructose en melkproducten. Van Maltodextrine of Fantomalt is bv. bekend dat deze géén problemen veroorzaken.
Dat is een legitieme reden die je noemt. Ik heb echter al zo vaak geldbesparing als reden genoemd zien worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20
wat een loze discussie weer jongens.. in het mtb topic ook al.. Laat iedereen lekker zelf bepalen waar ie zijn geld aan uitgeeft.

een fiets van 10k mag wel, maar een gelletje van een euro is onzin en kansloos..??
ik durf te stellen dat je met goede voeding misschien nog wel makkelijker een rondje van 100km met 30 gemiddeld kan rijden dan met Di2 of een carbon frame ipv alu (ik laat bewust even aero zaken achterwege, want bij een solo rondje ga je daar weer wel behoorlijk winst mee pakken ;))

anyway, heb je geen idee, ga lekker experimenteren met dure voeding/drank, decathlon meuk, zelf brouwsels en baksels, standaard supermarkt spul en weet ik veel wat je nog meer als energie kan gebruiken.
Voor de 1 is het puur gemak, voor de ander is het een leuk experiment, een ander interesseert het niks.
Een experimentje met voeding kost je minder dan een high end fiets ;)

Zolang je je brood er niet mee hoeft te verdienen kan je op elke fiets met elke voeding rond rijden, ben je fanatiek bezig met deze hobby, probeer lekker van alles uit en geef lekker geld uit als je daar zin in hebt, het is niet zo dat wel naar de kroeg of uit eten kunnen :D

(zelf ook van alles geprobeerd, isostar, decathlon repen, gels en drank mix, nu eigen mix met maltodex etc. grootste verschil zit in het gebruiksgemak, maar het voordeel van zelf mixen is dat je de hoeveelheid carbs behoorlijk kan maximaliseren)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
EdwinW schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:31:
[...]

da's ook niet helemaal waar, als je meer dan 100 gram malto in een uur weg gaat werken kan je ook wel wat protest van je darmen verwachten

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 20:01

Fisico

by Fabian

Grin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:25:
[...]

Of het nu gaat om fotocamera's en lenzen met een gezamenlijke waarde van 5-15K en dan Ali Express camera accu's/batterijen kopen. Of hier met racefietsen. Uiteraard volgt nu de politiek correcte disclaimer/dooddoener: iedereen moet lekker zelf weten wat hij/zij/xyz met zijn geld doet. ;)
Om over de verhouding tussen de kosten van een bidon met poeder en een appeltaart met koffie op een terras in de randstad maar te zwijgen. Al gaat het wel hard met dingen als Maurten en die winegums van Laurens als je meer dan 10 uur per week rijdt. Allemaal keuzes en iedereen moet het lekker zelf weten.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04 13:53

Grin

Ride si sapis.

Ook dat @Prulleman.
Ik rij op water en ontbijtkoek met daarbij soms een muesli reepje, zal vast (veel) beter kunnen.
Maar ik heb geen zin in sportdrank in de bidon, heb ik die gore joegel op mijn frame zitten (elke bidon lekt!) en sta ik weer 3 uren te poetsen na een training... ;)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Afgelopen weekend in Limburg gefietst, het was heel slecht weer. Aan het einde van de tweede dag (het einde was al na 15km beslecht) kwam ik er achter dat ik niet meer kon remmen. Alle troep van de weg heeft mijn remblokken opgevroten denk ik.

Nu heb ik nieuwe cube blokken gekocht en zojuist binnen gekregen maar het stukje papier zegt niet hoe ik ze moet monteren. Klopt het als ik zeg dat het fliebeltje (dat is een woord!) naar beneden moet hebben en dat de pijltjes in de remblokken met de rijrichting van het wiel moeten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fb19j_4tx1UREsm0TQxre-ogO2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTFhLnyiordk8tn2mnltCU3W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:03
Ha terugkerende discussie. Ik pak mijn virtuele popcorn er weer bij (van echte popcorn word ik te zwaar). :+

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/3c7891b35c3da7a4756fb3d2da9add41/tenor.gif

@pannekoek Een weekend slecht weer zorgt er niet gelijk voor dat jouw remblokken finaal versleten zijn. De volgende opties zijn mogelijk:
a. remblokken waren al praktisch versleten
b. je gaat heuvelafwaarts met een slepende rem
c. een combinatie van deze 2

Wat betreft installeren. Zit er niet een gebruiksaanwijzing bij? En wat had je er in zitten? Dezelfde blokken? Dan zou ik ze op dezelfde manier installeren.

[ Voor 81% gewijzigd door wisselwerking op 13-04-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Laatst online: 23-04 17:16
Prulleman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:36:
[...]

da's ook niet helemaal waar, als je meer dan 100 gram malto in een uur weg gaat werken kan je ook wel wat protest van je darmen verwachten
Het gaat me om de stoffen in de producten, niet om de hoeveelheid. Fructose kan in lage hoeveelheden al problemen geven.
Voor ons amateurs hebben de extra toevoegingen om de inname te maximaliseren (zoals fructose) vaak geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
wisselwerking schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:40:
Ha terugkerende discussie. Ik pak mijn virtuele popcorn er weer bij (van echte popcorn word ik te zwaar). :+

[Afbeelding]

@pannekoek Een weekend slecht weer zorgt er niet gelijk voor dat jouw remblokken finaal versleten zijn. De volgende opties zijn mogelijk:
a. remblokken waren al praktisch versleten
b. je gaat heuvelafwaarts met een slepende rem
c. een combinatie van deze 2

Wat betreft installeren. Zit er niet een gebruiksaanwijzing bij?
A zou kunnen, maar naarmate de dag vorderde merkte ik wel dat ik de rem steeds verder moest inknijpen. Maakt verder niet uit hoe het is gebeurd, ze zijn op en ik heb nieuwe haha. Overigens 2ehands fiets dus kan goed dat ze al op weg waren, heb er zelf 3000km op gezet nu.

Vraag 2: nee er staat alleen dat het moet gebeuren door een professional en dat ze niet aansprakelijk zijn en dat soort teksten. Maar nergens even een pijltje behalve in de vorm van de waterafvoer.

Overigens zit in het verlengde van die richting wel een logo'tje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:03
pannekoek schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:51:
[...]

A zou kunnen, maar naarmate de dag vorderde merkte ik wel dat ik de rem steeds verder moest inknijpen. Maakt verder niet uit hoe het is gebeurd, ze zijn op en ik heb nieuwe haha. Overigens 2ehands fiets dus kan goed dat ze al op weg waren, heb er zelf 3000km op gezet nu.

Vraag 2: nee er staat alleen dat het moet gebeuren door een professional en dat ze niet aansprakelijk zijn en dat soort teksten. Maar nergens even een pijltje behalve in de vorm van de waterafvoer.

Overigens zit in het verlengde van die richting wel een logo'tje.
Ik zou hem installeren met fliebeltje aan de onderkant

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012

Esumontere

Floep, banaan.

Ik zal ook eens gaan deelnemen in dit topic, leuk! :)

Ik ben een jaar geleden begonnen met wielrennen. Ik heb in april 2020 een Trek Domane AL3 gekocht, en sindsdien al ruim 2000 km gefietst. Vooralsnog zonder enig probleem, zelfs geen lekke band 8). Afstanden varieren van 40 - 100 km per rondje, gemiddelden tussen de 25 - 30 km/h (ook afhankelijk van de afstand natuurlijk).

Ik doe het met name omdat ik het heel leuk en lekker vind, niet om optimaal te presteren of de perfecte snelheid te behalen of dergelijke. Beetje uitdaging natuurlijk wel, zoals mikken op een hogere gemiddelde snelheid of een grotere afstand. Ik probeer in elk geval elke week minimaal 1x op de fiets te springen.

Qua eten hou ik het prima vol op een bidon met limonade en een reepje (die NAKD repen zijn ideaal) per uur. Verder niet echt gekeken naar andere dingen, ik zal stroopwafels eens testen }:O

Edit: Oh, en ik heb een bel op mijn stuur. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36

8)7 _O-
Zelf doen/experimenteren kan ook gewoon leuk zijn :) Bovendien vind ik het meeste kant-en-klare spul veel te zoet. Maar dit is overigens wel iets wat iedereen doet hoor. Als je zo bezien kijkt, kan je je ook afvragen waarom niet iedereen z'n Zwift gewoon door laat lopen, komoot heeft, én Strava premium. (en, en, en...)
Zijn allemaal beetjes, en iedereen maakt z'n eigen keuzes.

Zo besloot ik remolie te kopen, maar 50ml was niet voorradig en 1 liter naar verhouding véél goedkoper. Blijkt het helaas olie te zijn die niet voor mijn fiets geschikt is, want ik ben maar een amateur :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKkboEB2W-UO_2MYrNQPscn7mYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0jA8S91eBpVEs65UnhmXAMB6.png?f=fotoalbum_large

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 15:25
Grin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:38:
Ook dat @Prulleman.
........Maar ik heb geen zin in sportdrank in de bidon, heb ik die gore joegel op mijn frame zitten (elke bidon lekt!) en sta ik weer 3 uren te poetsen na een training... ;)
Dat dus. waarbij het poetsen mij niet zo interesseert (sorry Grin, doe ik zelden) maar wel die plakmeuk op m'n bidon en dat hij in no time echt goor is.

At vroeger van alles door elkaar, veel bananen, koeken, reepjes (die Choco van de kruidvat, mmmm), maar ga nu experimenteren omdat in nogal into keto ben en de grenzen van low carb en duurtochten (verantwoord) wil gaan opzoeken.

Dit is de plek waar ik overigens de meeste weerstand verwacht, jullie koolhydraten addicts! Gelijk met de revalidatie van m'n knie (sept '20) ben ik overgegaan op een low carb eetpatroon (let op de zorgvuldige vermijding van het woord dieet!) met periodiek vasten. Het heeft mij heel veel gebracht, o.a. van 93 naar 85 kg (en >5cm minder buikomvang) zonder enige moeite, beter slapen en veel energieker overdag. Dat eetpatroon houdt dus o.a. in geen brood, rijst, pasta of aardappelen, maar ook dat ik zo goed als geen enkel voedsel uit "pakjes" meer eet, maar met pure ingredienten. Gevolg is dat je veel bewuster en in mijn geval smaakvoller eet (zeker als je alleen maar ca. 12:00 en 18:00 uur een maaltijd hebt). Disclaimer: Corona en dus thuiswerken creëerde de mogelijkheid meer tijd te besteden aan het eten tussen de middag en ik heb een partner die ook meedoet. Ik heb wel m'n traditioneel aangeleerde patronen overboord moeten zetten: ontbijt goed, schijf van 5, dat werk.

Zo, da's ff wat anders dan gelletjes vs stroopkoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Frenz64 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:06:
[...]

At vroeger van alles door elkaar, veel bananen, koeken, reepjes (die Choco van de kruidvat, mmmm), maar ga nu experimenteren omdat in nogal into keto ben en de grenzen van low carb en duurtochten (verantwoord) wil gaan opzoeken.

Dit is de plek waar ik overigens de meeste weerstand verwacht, jullie koolhydraten addicts!

Zo, da's ff wat anders dan gelletjes vs stroopkoeken :+
Zo die vind ik inderdaad wel gewaagd! Ben benieuwd naar je ervaringen op langere tochten, hoe gaat het na 3/4 uur fietsen?

Al mijn lievelingseten is vrij zwaar in koolhydraten dus zou er zelf nooit voor kiezen, maar als het voor je werkt is het fijn natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Grin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:25:
[...]

Of kijk mijn nieuwe Iphone XYZ van 1100 euro.
* mhr-zip weet nog een handig appie.
Ja maar die kost 89 cent, dat doe ik niet hoor :X

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
Esumontere schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:55:
. Vooralsnog zonder enig probleem, zelfs geen lekke band 8).
Jinx! Volgende ritje met knikkende knietjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Holk schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:42:
[...]

Jinx! Volgende ritje met knikkende knietjes :+
Hahaha ik ga het zien vanavond }:O

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:18
Mistraller schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:05:
[...]

Zelf doen/experimenteren kan ook gewoon leuk zijn :) Bovendien vind ik het meeste kant-en-klare spul veel te zoet. Maar dit is overigens wel iets wat iedereen doet hoor. Als je zo bezien kijkt, kan je je ook afvragen waarom niet iedereen z'n Zwift gewoon door laat lopen, komoot heeft, én Strava premium. (en, en, en...)
Zijn allemaal beetjes, en iedereen maakt z'n eigen keuzes.

Zo besloot ik remolie te kopen, maar 50ml was niet voorradig en 1 liter naar verhouding véél goedkoper. Blijkt het helaas olie te zijn die niet voor mijn fiets geschikt is, want ik ben maar een amateur :+ [Afbeelding]
Nu is mijn Ests niet zo goed; maar kan je die olie in Estland nu ook gebruiken als je naar de hoeren gaat? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Fisico schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:34:
[...]

Maurten gebruiken ze daar nu en dan ook van die zakjes voor in de bidon.

Wat mij bijvoorbeeld bij eten niet helemaal duidelijk werd is of je vanaf meter een tot en met de finish moet blijven eten en zo waren er meer dingen waarbij ze op een interessant spoor zaten tot Stevie weer een zijpad insloeg of een vraag 4 keer herformuleerde.
Je lichaam kan als je hard gaat niet bij eten wat je verbrand. Dus eten vanaf begin lijkt mij niet verkeerd.
Daarnaast als je niet terug eet wat je eraf fietst, doet dat afbreuk aan je lichaam (helaas niet alleen aan de vetgordel rondom je buik). Want je lichaam gaat wel ergens energie vandaan halen om te herstellen.
Dus voedt je prestatie, lijnen doe je maar op een andere dag.
Mistraller schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:30:
Ook las ik wel eens dat iemand karnemelk meenam (eerst in de vriezer gehad), vanwege de eiwitopname tijdens de rit. Dat wil ik ook nog wel eens uitproberen.
Lekker, en in je andere bidon gele vla. :+

Ik lust echt wel karnemelk, maar zodra dat warm wordt in je bidon :X
Dix0r schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:37:
Zit eigenlijk nooit met honger op de fiets.
Honger is niet echt een goede richtlijn, want je kan best trainen dat je geen last meer hebt van je honger gevoel.

Of je dan ook optimaal presteert....
Grin schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:38:
Ook dat @Prulleman.
Ik rij op water en ontbijtkoek met daarbij soms een muesli reepje, zal vast (veel) beter kunnen.
Maar ik heb geen zin in sportdrank in de bidon, heb ik die gore joegel op mijn frame zitten (elke bidon lekt!) en sta ik weer 3 uren te poetsen na een training... ;)
Die kl*te tacx bidons misschien.

Maar Elite bidon's nooit last van gehad, en volgens mij zijn die van Camel helemaal de Rolls Royce onder de bidons.
EdwinW schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:46:
Voor ons amateurs hebben de extra toevoegingen om de inname te maximaliseren (zoals fructose) vaak geen toegevoegde waarde.
Zeker niet als je het niet test/traint.

Een jaar trainen voor de Marmotte, en dan op de dag zelf even een Dumoulinnetje doen. Omdat je voor het eerst een of ander dure sportvoeding neemt.
Esumontere schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:55:
Ik zal ook eens gaan deelnemen in dit topic, leuk! :)
Welkom
Edit: Oh, en ik heb een bel op mijn stuur. :+
Dat hoort ook.
Frenz64 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:06:
[...]
maar ga nu experimenteren omdat in nogal into keto ben en de grenzen van low carb en duurtochten (verantwoord) wil gaan opzoeken.
Je kan prima bijv. 200 km rijden op je vetverbranding.
Maar als je 200 km zo hard mogelijk wilt, is het niet handig om dit alleen op vetverbranding te doen.

En ja je kan trainen, dan ga je harder die 200 km doen op je vetverbranding. De mensen die hier op een appel 100 km rijden, doe dat ook op hun ververbranding en de reserve koolhydraten in hun lichaam.

Die reserve koolhydraten kan je lichaam ook wel weer omzetten vanuit vet volgens mij, maar dat gaat niet zo heel snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mhr-zip schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:15:

Die kl*te tacx bidons misschien.

Maar Elite bidon's nooit last van gehad, en volgens mij zijn die van Camel helemaal de Rolls Royce onder de bidons.
Ik heb ze allebei, en allebei lekken ze zoete tjap op m'n frame.
Overigens is dat met 10 seconden werk en een billendoekje zó weer weg, dus het deert me niet.

Maar beweren dat deze 2 niet lekken is, in mijn ervaring, onjuist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Fisico schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:56:
[...]
Het was twee jaar geleden Clif voor en Clif na.
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt

Maar LtD is nog steeds van de Cliff Blocks.
TD is van team Maurten volgens mij.

* mhr-zip merkt het verschil tussen Cliff, Maurten en Kanjers niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Smultie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:31:
[...]

Ik heb ze allebei, en allebei lekker ze zoete tjap op m'n frame.
Overigens is dat met 10 seconden werk en een billendoekje zó weer weg, dus het deert me niet.

Maar beweren dat deze 2 niet lekker is, in mijn ervaring, onjuist.
Lekt de bidon of valt er een druppel vanaf die er aan is blijven hangen na het drinken?

Er zijn meer dingen in het leven die je niet moet terughangen met een druppel er aan. :X

@Grin dit iets voor jouw?

Afbeeldingslocatie: https://www.triathlonaccessoires.nl/upload/huge/xlab-torpedo-system-50-.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:03
€47,04 voor 12 gelletjes. Maakt me niet uit wat iemands fiets kost, als je opgelicht wilt worden kun je mij ook gewoon een PM sturen en zal ik mijn rekeningnummer met je delen.

Ben zelf niet heel zuinig als het op wielerspullen aankomt en een accu van Aliexpress voor een apparaat van een paar honderd euro lijkt mij niet zo verstandig, maar voor wat betreft fietsen geldt bij mij brandstof = brandstof. Ik koop ieder jaar ook wel wat SiS gelletjes omdat ik ze handig vind, maar zie geen reden waarom je niet gewoon 2.5 kg dextrose voor een tientje koopt i.p.v. €53,76 vragen per 1.000 gram, de werking is exact hetzelfde.

Ik hou het gewoon Kanjers, bananen en mueslirepen, maar om nou iemand Hollandse zuinigheid te verwijten omdat die geen €4 voor een gelleke betalen wil :X.

[ Voor 61% gewijzigd door Ypuh op 13-04-2021 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 20:01

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:15:
[...]

Je lichaam kan als je hard gaat niet bij eten wat je verbrand. Dus eten vanaf begin lijkt mij niet verkeerd.
Daarnaast als je niet terug eet wat je eraf fietst, doet dat afbreuk aan je lichaam (helaas niet alleen aan de vetgordel rondom je buik). Want je lichaam gaat wel ergens energie vandaan halen om te herstellen.
Dus voedt je prestatie, lijnen doe je maar op een andere dag.

Klopt ook wel weer, anders trek je de tank echt helemaal leeg. Cliff of Maurten of Sis volgens mij allemaal redelijk hetzelfde en voor iedereen dus wat wils.

Die van Camel lekken niet, mits de dop goed (echt goed!) vast is gedraaid. Dat laatste vergeet ik wel eens.
Ypuh schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:36:
€47,04 voor 12 gelletjes. Maakt me niet uit wat iemands fiets kost, als je opgelicht wilt worden kun je mij ook gewoon een PM sturen en zal ik mijn rekeningnummer met je delen.
Gewoon zelf een bomba voor de bidon mengen. DM-en over rekeningen doe ik alleen met vrouwen :+

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Gebanned schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:05:
[...]

Nu is mijn Ests niet zo goed; maar kan je die olie in Estland nu ook gebruiken als je naar de hoeren gaat? :+
_O-
Alleen als je aan kasutami doet.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oneens met de opmerking dat elke bidon lekt. Ik rij al jaren met simpele BBB bidons en heb nooit last van plaktroep op mijn frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 15:25
Louislouislouis schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:21:
[...]

Zo die vind ik inderdaad wel gewaagd! Ben benieuwd naar je ervaringen op langere tochten, hoe gaat het na 3/4 uur fietsen?

Al mijn lievelingseten is vrij zwaar in koolhydraten dus zou er zelf nooit voor kiezen, maar als het voor je werkt is het fijn natuurlijk.
Zondag 3 uur en een beetje gefietst op 2 bananen en een appel met mss drie slokken water (bidon zat nog driekwart vol). Verder nog niet veel verder geweest met deze fiets. Het viel me wel op dat ik geen pap in de benen-gevoel had op 't eind en ook geen gierende vreetkick 's avonds. Altijd lastig in te schatten, maar ik vermoed dat ik die rit toch wel behoorlijk op vetverbranding gereden heb. Wel 3 uur + op de sup gestaan zonder voedsel. Die inspanning is vergelijkbaar met vogeltje kijken op de fiets en kan puur op vetverbranding dus.

Je moet idd niet in de hogere zones gaan trainen, maar ik zal mijn ervaringen delen hier. Een rit van 100 km staat binnenkort in de planning, als het weer mee gaat werken mss komend weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
oja, en als je fitter wordt, betekend dat niet dat je minder hoeft te eten, juist het tegenovergestelde. Je efficientie zal misschien een beetje kunnen verbeteren (denk aan 24% naar 25% efficientie..) maar uiteindelijk verbrand je als je goed fit bent en zonder al teveel moeite 3 uur met 250 watt rijdt gewoon 4 x zoveel als een beginner die 1,5 uur met 125 watt aan het ploeteren is. (extreem voorbeeld, maar ik zie ze weleens voorbij komen op het TR forum met een FTP van 140 ofzo). easy math

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 20:28

Ben zelf niet heel zuinig als het op wielerspullen aankomt en een accu van Aliexpress voor een apparaat van een paar honderd euro lijkt mij niet zo verstandig, maar voor wat betreft fietsen geldt bij mij brandstof = brandstof. Ik koop ieder jaar ook wel wat SiS gelletjes omdat ik ze handig vind, maar zie geen reden waarom je niet gewoon 2.5 kg dextrose voor een tientje koopt i.p.v. €53,76 vragen per 1.000 gram, de werking is exact hetzelfde.

Ik hou het gewoon Kanjers, bananen en mueslirepen, maar om nou iemand Hollandse zuinigheid te verwijten omdat die geen €4 voor een gelleke betalen wil :X.
Maurten gels en mixen zijn echter wel weinige die dus de 80g per mix aan tikken en dat verspreiden via 2;1 mix van Glucose en Fructose. Dat moet je ze nageven :) Dus om nu te zeggen dat de werking exact hetzelfde is ;)
Daarnaast ben ik het met je eens dat je gewoon dief van je eigen portemonnee bent als je dit koopt ipv zelf mixt. Tenzij je dusdanig veel geld hebt dat het allemaal om het even is natuurlijk :)

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Dat Maurten is wel echt belachelijk duur trouwens. Ik betaalde laatst nog €26 voor 30 SiS gelletjes en vond dat al aan de dure kant. Zo'n pak doe ik bijna een jaar mee (en de rest dus gewoon mueslirepen, krentebollen, bananen, appeltaart etc). Zo lang je er meer in stopt dan je op dat moment verbrandt gaat het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 23-01 06:50
Michaelg schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:55:
[...]

Maurten gels en mixen zijn echter wel weinige die dus de 80g per mix aan tikken en dat verspreiden via 2;1 mix van Glucose en Fructose. Dat moet je ze nageven :) Dus om nu te zeggen dat de werking exact hetzelfde is ;)
Daarnaast ben ik het met je eens dat je gewoon dief van je eigen portemonnee bent als je dit koopt ipv zelf mixt. Tenzij je dusdanig veel geld hebt dat het allemaal om het even is natuurlijk :)
Sanas claimt 90g zelfs, wordt gebruikt door oa DSM en Lotto Soudal: https://www.sanas.nu/product/alphamax/, maar 25 euro voor een potje van 750g is ook niet te doen. 8 servings, dus 3 euro per bidon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-04 16:43
Fisico schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:48:
[...]

Klopt ook wel weer, anders trek je de tank echt helemaal leeg. Cliff of Maurten of Sis volgens mij allemaal redelijk hetzelfde en voor iedereen dus wat wils.

Die van Camel lekken niet, mits de dop goed (echt goed!) vast is gedraaid. Dat laatste vergeet ik wel eens.
Hier ook een zeer tevreden gebruiker van de Camelbak Podium bidons. Zowel de gewone als de isolerende variant. Inderdaad goed vastgedraaid echt geen lekkage, tenzij je gewoon niet goed drinkt :)

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Prulleman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:54:
oja, en als je fitter wordt, betekend dat niet dat je minder hoeft te eten, juist het tegenovergestelde. Je efficientie zal misschien een beetje kunnen verbeteren (denk aan 24% naar 25% efficientie..) maar uiteindelijk verbrand je als je goed fit bent en zonder al teveel moeite 3 uur met 250 watt rijdt gewoon 4 x zoveel als een beginner die 1,5 uur met 125 watt aan het ploeteren is. (extreem voorbeeld, maar ik zie ze weleens voorbij komen op het TR forum met een FTP van 140 ofzo). easy math
Afgelopen week 2 uur op 245ish watt gedraaid; 2 bidons met suikers en 2 gelletjes en aan het einde nog steeds honger. Leuk zo'n training maar je lijf schreeuwt om voedsel :9 En gewicht verliezen doe ik bijna niet, 2 kilo in 9 weken.. Ik eet wat gezonder maar voornamelijk; spieren kweken en die zijn zwaarder (gotere soortelijke dichtheid). Gewicht zegt ook niet alles (wat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-04 22:30

...

Ik koop ieder jaar ook wel wat SiS gelletjes omdat ik ze handig vind, maar zie geen reden waarom je niet gewoon 2.5 kg dextrose voor een tientje koopt i.p.v. €53,76 vragen per 1.000 gram, de werking is exact hetzelfde.

...
Wellicht een stomme vraag, maar in het geval van dat dextrose poeder mik je gewoon 60 gram in je bidon en dan wat water en een smaakmaker erbij? Ik fiets vaak op water, maar merk dat met langere tochten het soms wel lekker is ook wat energie uit je drinken te halen. Wellicht eens zo'n verpakking bestellen om dat te proberen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 20:28
Luuk741 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:55:
[...]

Wellicht een stomme vraag, maar in het geval van dat dextrose poeder mik je gewoon 60 gram in je bidon en dan wat water en een smaakmaker erbij? Ik fiets vaak op water, maar merk dat met langere tochten het soms wel lekker is ook wat energie uit je drinken te halen. Wellicht eens zo'n verpakking bestellen om dat te proberen
Ja dit. Alleen is dextrose al zoet van smaak en maltodextrine niet. (beide hebben dezelfde werking en worden direct in de bloedstroom opgenomen ). Ik zou dan zelf dus maltodextrine pakken en dit zelf op smaak maken met wat ranja.
Nog een pro tip: mix je flessen ruim van te voren en gebruik hiervoor warm water, als je 60 gram op 500ml gaat mixen met koud water, dan wordt dit wat moeizamer opgelost. Leg ze vervolgens lekker in de koelkast tot het moment dat je gaat fietsen.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guysp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-04 16:11
Ik ga hier ook eens aanhaken, twee weken terug mijn eerste racefiets aangeschaft en ik ben hooked! Al zo'n 275km gefietst en gaat enorm lekker. Nu is het bij na zo'n 65km op, maar dat zal ook deels door een stukje gemiste ervaring komen.

Geinig dat het hier over voeding gaat, ik leef iig op reepjes en water (en eventueel lengleng in een bidon). Tot dusver gaat dat goed! Ik moet wel de avond voordat ik een lang stuk fiets heel veel pasta naar binnen werken merkte ik al (mijn lichaam verbrand altijd enorm veel, bij meerdaagse wandeltochten schuif ik ook idiote hoeveelheden eten naar binnen).

// TODO: Schrijf een signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
ik maak het aan in een leeg 2 liter pak melk, daar kan ik mooi 3 grote of 4 kleine bidons uitschenken,
60 gram per halve liter, met wat ranja voor de smaak en wat zout en je hebt een prima sport drank :)

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-04 22:07
Ik heb een voorraad Isostar poeder, deze is van tijd tot tijd in de aanbieding bij de AH (2 voor de prijs van 1). Een pot is goed voor 10-15 halve liters (afhankelijk van hoe zoet je het wil). Dat kost dan iets van 20-30ct per bidon. Dat spul krijg ik ook nog eens goed weg, dus ik ga niet ingewikkeld lopen doen met eigen brouwsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Luuk741 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:55:
[...]

Ik doe 7 schepjes fantomalt, snufje zout, een scheutje ranja en een zoetje. Ik doe daarna koud water, ff goed schudden en klaar. Bidon van 650ml. En een grote bidon met gewoon water.

---------------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 12:24
nomar109 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:38:
Ik heb een voorraad Isostar poeder, deze is van tijd tot tijd in de aanbieding bij de AH (2 voor de prijs van 1). Een pot is goed voor 10-15 halve liters (afhankelijk van hoe zoet je het wil). Dat kost dan iets van 20-30ct per bidon. Dat spul krijg ik ook nog eens goed weg, dus ik ga niet ingewikkeld lopen doen met eigen brouwsels.
Same maar ik koop dan : https://www.decathlon.nl/...j7faa3yGpt5gaAqhaEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Laatst online: 23-04 08:23
MaSw85 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:28:
[...]

Hier ook een zeer tevreden gebruiker van de Camelbak Podium bidons. Zowel de gewone als de isolerende variant. Inderdaad goed vastgedraaid echt geen lekkage, tenzij je gewoon niet goed drinkt :)
Sluit ik me bij aan. Heb recent nieuwe moeten kopen omdat mijn "oude" door de kinderen gebruikt worden om 's nachts een slok uit te drinken als ze dorst hebben. Lekken zelfs niet als ze in bed plat liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
Snufje hier schepje daar druppeltje op plakje cake er tussen

Ik koop bulk bij SiS, lekker en makkelijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 23:35

pro_6or

amateur_60r

Ik fiets nu vrij veel, 11 dagen achter elkaar, 1 niet, 7 weer wel etc.

In principe dus dagelijks. Niet ver hoor, korte ritjes door de week 29km in de lunchpauze, in het weekend verder, 60, 90km Ik merk dat mijn beenspieren op de geeikte plaatsen stram worden, vast zitten. Ben in februari weer begonnen na October gestopt te zijn.

Maar, nu komt de vraag, na een uur tennissen zijn ze de volgende dag wel weer los. Herkennen jullie dit. Ik Tennis sowieso graag, fiets voor mijn fitheid (en omdat het leuk is) maar is het dan sowieso een goed idee voor je progressie om er andere sporten tussendoor te gooien?

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-04 20:30
pro_6or schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:28:
Ik fiets nu vrij veel, 11 dagen achter elkaar, 1 niet, 7 weer wel etc.

In principe dus dagelijks. Niet ver hoor, korte ritjes door de week 29km in de lunchpauze, in het weekend verder, 60, 90km Ik merk dat mijn beenspieren op de geeikte plaatsen stram worden, vast zitten. Ben in februari weer begonnen na October gestopt te zijn.

Maar, nu komt de vraag, na een uur tennissen zijn ze de volgende dag wel weer los. Herkennen jullie dit. Ik Tennis sowieso graag, fiets voor mijn fitheid (en omdat het leuk is) maar is het dan sowieso een goed idee voor je progressie om er andere sporten tussendoor te gooien?
Wat je natuurlijk altijd kunt doen is je zelf een beetje masseren en wat yoga oefeningen te doen. Houdt de boel soepel en sterk. Masseren kan met een foamroller of als je deze niet hebt een ander hard rubberen balletje o.i.d., rollen maar!

Andere sporten doen, tja, in principe belast je daarmee ook terwijl je vooral afvoer van afvalstoffen wil hebben. Als de intensiteit laag genoeg is dat het als hersteltraining kan gelden dan werkt het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
ja, fietsen is een vrij suffe beweging voor je benen, je zet misschien filnk kracht en voor een relatief lange tijd, maar het blijft hetzelfde kleine rondje... 90 x per minuut..

Ik heb ook wel behoefte aan wat rekken en strekken als ik veel km heb gemaakt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:04
Ben tegen wat problemen met de achterderailleur aangelopen.. de afstelling voor max. en min. afstelling staat goed.
Maar helaas wisselt die op tandwiel 5 en 6 automatisch steeds, dus niet te gebruiken zo.
Heb al wat gegoogled en bekeken maar kon niet hier echt iets op vinden.

Hoe kan ik de derailleur afstellen dat de middeste versnellingen achter ook netjes lopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCjDvYUrtudQtStMzDFbeExiFFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g9pdJbyPcNOaX6q0AchEmD40.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
PaulBloem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:37:
Ben tegen wat problemen met de achterderailleur aangelopen.. de afstelling voor max. en min. afstelling staat goed.
Maar helaas wisselt die op tandwiel 5 en 6 automatisch steeds, dus niet te gebruiken zo.

Hoe kan ik de derailleur afstellen dat de middeste versnellingen achter ook netjes lopen?

[Afbeelding]
maak eens een foto -recht- van achter met de kooi er helemaal op

(ik verwacht dat je padje krom is, niet eens altijd goed te zien, maar als het echt heel slecht schakelt zou het wel zichtbaar moeten zijn)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-04 20:30

[Afbeelding]
H en L limit screws goed ingesteld dus? Hoe is het met je kabel spanning? Gebeurt het bij het opschakelen of afschakelen, wat gebeurt er als je de versnelling 1 hoger zet?

edit: check ook de filmpjes van parktool eens, altijd erg handig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cranzai op 13-04-2021 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Cranzai schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:30:
[...]

Wat je natuurlijk altijd kunt doen is je zelf een beetje masseren en wat yoga oefeningen te doen. Houdt de boel soepel en sterk. Masseren kan met een foamroller of als je deze niet hebt een ander hard rubberen balletje o.i.d., rollen maar!

Andere sporten doen, tja, in principe belast je daarmee ook terwijl je vooral afvoer van afvalstoffen wil hebben. Als de intensiteit laag genoeg is dat het als hersteltraining kan gelden dan werkt het wel.
Bedankt Cranzai en Prulleman, ik denk dat ik een foamroller bestel. Mijn linkerknie (Patellofemoraal pijnsyndroom), 2 x trombose in de kuit gehad en vaatschade, dus mindere doorbloeding, is sowieso gebaat bij “losse” spieren.

Tennis is misschien best lage intensiteit. Het is explosief maar het is ook veel niksen, ballen rapen, beetje tegen de bal slaan vanuit positie etc. Bovendien gaat het niet meer zoals het hoort door die knie. Er in zakken en serveren gaat maar matig. Fietsen helpt wel voor mijn gevoel. Sterkere spieren. Trainen bij de physio (uitbehandeld) kan nu helaas niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:02

Check wat hierboven algenoemd is, en verder (in willekeurige volgorde)
- juiste spacers in de goede volgorde in je cassette
- binnenkabel op de juiste manier op de derailleur vastgezet (zie gebruiksaanwijzing)
- buitenkabels mooi haaks
- versnellingskabels mooi vrij, zonder knikken
- cassette compatible met shifters compatible met derailleurs
- buitenkabels netjes pas in kabelhoedjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

En de boel goed schoon houden. wanneer mijn ketting vet is schakelt het ook een stuk minder, blijven plakken en zo. Niet dat dat dit kan veroorzaken maar toch, het helpt nooit.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

[Afbeelding]
Ik had een tijdje terug hetzelfde probleem. Kon ik toen oplossen door de kabelspanning aan te passen.

Je hebt 3 stelmogelijkheden op een derailleur. Eentje gebruik je om de ketting goed op het grootste kransje te krijgen en te zorgen dat de ketting niet tussen het wiel en het grootste krans valt. De tweede stelmogelijkheid gebruik je om de ketting goed op het kleinste kransje te krijgen en te zorgen dat de ketting niet tussen kleinste kransje en frame valt. De derde stelmogelijkheid is je kabelspanning. Hiermee zorg je dat bij opschakelen of terugschakelen de ketting goed op het desbetreffende kransje komt.

Mijn favoriet: YouTube: DERAILLEUR AFSTELLEN (RACEFIETS - MTB - TREKKINGFIETS): Dit moet je ...

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 13-04-2021 17:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:01

Kluus

Gang is alles

De “Tacx” bidonnen lekken inderdaad enorm. Ik heb zelf positieve ervaringen met inderdaad Camelbak Podium en Purist, die laatste wordt net als de Tacx bidons ook onder verschillende merken verkocht, onder andere Zwift en Specialized.

Verder knoei ik ook wel eens, pech gehad, poets je er zo weer af toch? Er lekken wel meer vloeistoffen over mijn fiets tijdens een zware zomerse dag op de fiets. :o

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 13-04-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Prulleman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:39:
[...]

maak eens een foto -recht- van achter met de kooi er helemaal op

(ik verwacht dat je padje krom is, niet eens altijd goed te zien, maar als het echt heel slecht schakelt zou het wel zichtbaar moeten zijn)
Hmm hoop dat je deze fotos bedoelt, bedankt voor het meekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkWltCDgD_uCjaOS5kDImHJu1jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTg2awQNVcj8646wgMVVOHcE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thd9U-00Wdi_kiWElM-Tk3hHul0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oh9sBKnsgk82PQNSadzmx96a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7O8ENN6CMSWQ70c-jfK8hUbrDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17PmE3fIRjkQyIE9C6qsFVe4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
PaulBloem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:59:
[...]

Hmm hoop dat je deze fotos bedoelt, bedankt voor het meekijken.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsvgKZXfKA7YOTSYvZkFE11U6-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aMutISSBE95a0rSGAbSUwHCI.jpg?f=user_large

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
@Prulleman @Cranzai @DieAnder @pro_6or @hoi1234
Super, ik ga morgenochtend hier even induiken, want er staat ‘s middags een rit op het programma 😊
Ik laat wel even weten hoe het vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
Ah zo 😏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5_pB7Ud8Z8WYSY_nEfWY5gnRwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QpAGCvTGmSxa2YRo11JrqOAC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vermoed dat dit er wel prima uitziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 12:24
PaulBloem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:07:
[...]

Ah zo 😏

[Afbeelding]

Dat ziet er imo niet best uit, die hoort gewoon veel verder naar links afgesteld te zijn. Hij lijkt nu op een hele andere versnelling te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door rolandos582 op 13-04-2021 20:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
@PaulBloem lastig omdat ie niet helemaal recht van achter is.. maar het lijkt niet helemaal ok
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tdIHYNi6HxYc-zM6GYYlGPquOA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZsAqYTs9slkWA3MxwL6q9ZUl.jpg?f=user_large
Daarnaast. H en L hebben hier geen invloed op, indexing merk je meestal over de hele cassette. Een deel op de cassette die niet lekker schakelt is 9 van de 10 x een scheve pad, zeker in het midden

[ Voor 23% gewijzigd door Prulleman op 13-04-2021 20:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
Als je naar het kleinste kransje schakelt, komt de ketting daar wel op? Hij lijkt een plekje naar rechts te moeten opschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 23:22
Jimmy-time1 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:54:
[...]

Ik heb vorig jaar een 2e hands Cube Agree aangeschaft. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat Cube aangeeft dat hun carbon fietsen niet op een direct drive trainer mogen. Ik heb dat dus wel gedaan en tot nu toe is dat ook wel goed gegaan. Ik ben ook niet zwaar (70kg) en trap bewust geen enorme vermogens in sprints om de kracht op het frame te beperken.
Ik wist het ook pas nadat ik een smart trainer had gekocht. Ik ben zelf rond de 94kg dus leg wel wat meer gewicht in de schaal. Doe met de Cube ook enkel zittend sprintjes.
Stufferdt schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 06:38:
[...]

Nieuwe fiets? Heb je daar al een foto van gepost? O-)

Geven/gaven niet meer merken aan dat een carbon frame niet mag omdat ze bang zijn voor claims? Meen dat Canyon het ook altijd vermeld(e) in de handleiding.
Tegenwoordig met de enorme vlucht die indoor training heeft genomen komen veel merken daarop terug.

Does a bike trainer damage your bike?

Bij Bianchi geven ze tips voor indoor training: RIDE LIKE A PRO. RIDE AT HOME

Foto van mijn nieuwe fiets had je al gezien: kwiebus in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09:31
PaulBloem schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:07:
[...]
Ah zo 😏

[Afbeelding]

Vanuit deze hoek* lijkt je derailleur een beetje scheef te staan. Kun je je herinneren dat hij een tik heeft gehad of ergens achter is blijven haken?

* Het is inderdaad niet recht van achteren, in lijn met het actieve kettingwieltje en bovendien heb je je derailleur tijdens het fietsen waarschijnlijk tussen de weg/vloer en de cassette ipv tussen de cassette en de lucht/plafond. Nog lastig te zien dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jasperdeman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 20:39
Op zich heb je allemaal goede reacties gehad. Maar wat 9 in de 10 gevallen het probleem is, is dat het wiel niet goed in het frame zit.

Doe je quick release even los, zet je wiel terug (op de grond!) en let er op dat het wiel helemaal goed in de dropouts zit. Zet de quick release vervolgens weer goed strak en kijk het dan nog eens aan. Loopt het dan nog niet kun je altijd nog gaan lopen sleutelen aan de instellingen of het padje controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
jasperdeman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:20:
[...]

Op zich heb je allemaal goede reacties gehad. Maar wat 9 in de 10 gevallen het probleem is, is dat het wiel niet goed in het frame zit.

Doe je quick release even los, zet je wiel terug (op de grond!) en let er op dat het wiel helemaal goed in de dropouts zit. Zet de quick release vervolgens weer goed strak en kijk het dan nog eens aan. Loopt het dan nog niet kun je altijd nog gaan lopen sleutelen aan de instellingen of het padje controleren.
da's een goeie, effect is hetzelfde als een krom padje, aangezien de derailleur (aan je frame/pad) een andere hoek zal hebben dan de cassette aan je scheef gemonteerde wiel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:58
Ik vroeg me af ik ben sinds kort in het bezit van een garmin.
Nu wil ik hiermee ook trainingsritten gaan rijden op basis van hartslag.

Hoe bouwen jullie deze workouts? Ik wilde eigenlijk het trainingsschema van Tour de Tietema gaan volgen en deze zelf namaken en indelen in mijn hartslagzones en vroeg me af wat hiervoor het makkelijkst is om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:00
Hoi @luuk66

je kunt eens gaan googlen op ''trainen op hartslag'', deed ik net even voor je en ik kwam pagina's aan info over trainen op hartslag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:01
luuk66 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:48:

Hoe bouwen jullie deze workouts? Ik wilde eigenlijk het trainingsschema van Tour de Tietema gaan volgen en deze zelf namaken en indelen in mijn hartslagzones en vroeg me af wat hiervoor het makkelijkst is om te gebruiken?
Garmin heeft de mogelijkheid via Training - Workouts - Create a workout (ik heb hem op engels staan) om workouts te maken. Je moet er even de handigheid in krijgen, maar dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Prulleman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:14:
@PaulBloem lastig omdat ie niet helemaal recht van achter is.. maar het lijkt niet helemaal ok
[Afbeelding]
Daarnaast. H en L hebben hier geen invloed op, indexing merk je meestal over de hele cassette. Een deel op de cassette die niet lekker schakelt is 9 van de 10 x een scheve pad, zeker in het midden
Moeilijk te beoordelen op de foto, je hebt ook te maken met het perspectief. Als de derailleur daadwerkelijk zo scheef staat zoals je de lijn trekt dan kan het haast niet anders dat ie gewoon 1 of 2 tandjes zwaarder zou schakelen als je de trappers ronddraait. Als de derailleur echt onder compleet andere tandjes zit dan de ketting dan schakelt ie daar natuurlijk gewoon heen, zo werken die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Goedemorgen fietsvrienden,

Laatst de boel schoongemaakt, en ik meende al een tik te vernemen, maar als ik nu terug trap dat gebeurt het onderstaande. Is het logisch om aan te nemen dat de body of de wiellagers verrot zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBpCKKe3sZETRyfcUlys4l4_kVQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/nA6obMzGONgLNFABmiXIaniG.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
luuk66 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:48:

je kan in de connect app, of de connect web interface vrij makkelijk workouts maken, je klikt zo iets in elkaar met wisselende of herhalende blokken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LsbelkbVK-qf32kNjCdavJEwq30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CW48moyIy16YhbqTi0FrXgPz.png?f=fotoalbum_large

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09:31
@luuk66 Het begint wel met een doel stellen: De jongens van Tour de Tietema trainen om prof te worden. Ik kan me voorstellen dat je een ander doel hebt, waar een ander schema bij past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
pannekoek schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:55:

Laatst de boel schoongemaakt, en ik meende al een tik te vernemen, maar als ik nu terug trap dat gebeurt het onderstaande. Is het logisch om aan te nemen dat de body of de wiellagers verrot zijn?

[Afbeelding]
lijkt inderdaad de freehub die niet zo free mee loopt, maar check ook of je derailleur wietljes niet vast zitten, of je ketting een paar vaste zittende schakels heeft

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Prulleman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:57:
[...]

lijkt inderdaad de freehub die niet zo free mee loopt, maar check ook of je derailleur wietljes niet vast zitten, of je ketting een paar vaste zittende schakels heeft
Thanks! Ketting is 250km oud maar heeft wat roestplekken (laatste keer dat ik met fabrieksvet ga rijden, lesje geleerd). Gister ketting geolied overigens dus dat zou in orde moeten zijn denk ik. Ik check straks even de derailleurwielen.

Fiets is wel meerderehands MP, en zelf 3k km op gezet. Velgen beginnen U-vormig te worden ook. Is het niet beter om uberhaupt gewoon een nieuw achterwiel erin te knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk66
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:58
Bacchus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:56:
@luuk66 Het begint wel met een doel stellen: De jongens van Tour de Tietema trainen om prof te worden. Ik kan me voorstellen dat je een ander doel hebt, waar een ander schema bij past.
Het trainingsschema wat hun uitreiken bij meesterknecht is gewoon 3/4x per week een training rijden met daarbij ook 1 training om gewoon een uurtje los te trappen dus dit is gewoon een trainingsschema en gemaakt voor iedereen en niet om prof te worden in mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
pannekoek schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:00:
[...]

Thanks! Ketting is 250km oud maar heeft wat roestplekken (laatste keer dat ik met fabrieksvet ga rijden, lesje geleerd). Gister ketting geolied overigens dus dat zou in orde moeten zijn denk ik. Ik check straks even de derailleurwielen.

Fiets is wel meerderehands MP, en zelf 3k km op gezet. Velgen beginnen U-vormig te worden ook. Is het niet beter om uberhaupt gewoon een nieuw achterwiel erin te knallen?
de meeste velgen zijn u vormig (of v) toch? of bedoel je dat de band "vierkant" begint te worden?

nieuwe wiel of deze opknappen is lastig te beoordelen... misschien is een beetje TLC en een likje vet genoeg, maar misschien zijn je lager cups verrot en is je remrand van je velg zo dun dat die bijna afgeschreven kan worden..

Strava

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:01
[...]

Als je in de buurt van Utrecht woont en je een 10 speed shimano body hebt, heb ik nog wel een DT Swiss R1700 wielset voor je liggen die je zo mag hebben. Moet ik alleen even op zoek naar die ene snelspanner. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pannekoek
Prulleman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:04:
[...]

de meeste velgen zijn u vormig (of v) toch? of bedoel je dat de band "vierkant" begint te worden?

nieuwe wiel of deze opknappen is lastig te beoordelen... misschien is een beetje TLC en een likje vet genoeg, maar misschien zijn je lager cups verrot en is je remrand van je velg zo dun dat die bijna afgeschreven kan worden..
Nuance is belangrijk als je met tekst communiceert haha. Ik bedoel inderdaad dat de remrand van de velg U-vormig ingesleten is. Oke, dan gewoon een nieuw wiel kopen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
pannekoek schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:07:
[...]

Nuance is belangrijk als je met tekst communiceert haha. Ik bedoel inderdaad dat de remrand van de velg U-vormig ingesleten is. Oke, dan gewoon een nieuw wiel kopen dus.
haha :)
maar inderdaad, als de remrand niet meer vlak is, dan gaat die binnen afzienbare tijd scheuren, dus gewoon vervangen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
WaSteiL schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:07:
[...]

Als je in de buurt van Utrecht woont en je een 10 speed shimano body hebt, heb ik nog wel een DT Swiss R1700 wielset voor je liggen die je zo mag hebben. Moet ik alleen even op zoek naar die ene snelspanner. :)
ik heb je een PM gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Prulleman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:09:
[...]

haha :)
maar inderdaad, als de remrand niet meer vlak is, dan gaat die binnen afzienbare tijd scheuren, dus gewoon vervangen
Bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byxleHEDkfgdoxLkfMrXZTpMruU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NRfoDLrJgxEKQ8S5oCeD9L8.jpg?f=fotoalbum_large

Ps: dat is velg rand, geen band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
pannekoek schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:55:

Wiellagers niet, maar wellicht dat je body gewoon uitgehard vet heeft op de ratchet.
Ketting slap maar wiel draait niet mee => wieltjes in de kooi schoonmaken, maar jouw wiel draait mee => probleem zit dus in de body.
[...]

fabrieksvet vind ik zelf geen probleem. Ik rij ermee tot ie vies is, want het plakt wat sterker, daarna ga ik pas smeren. @DDX doet dit ook zo... en hoeveel kettingen die niet oprijdt in een jaar 8)

Remrand gaat op den duur wel op; ik heb zo'n wiel om indoor te fietsen.
Als het geen dure wielen zijn zou ik gewoon andere wielen nemen inderdaad, en even de cassette omsteken. Op marktplaats vind je ook heel vaak goede wielen; vaak zelfs nieuw van mensen die direct hoge wielen kopen op een nieuwe fiets.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Mistraller schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:50:

fabrieksvet vind ik zelf geen probleem. Ik rij ermee tot ie vies is, want het plakt wat sterker, daarna ga ik pas smeren. @DDX doet dit ook zo... en hoeveel kettingen die niet oprijdt in een jaar 8)
Inderdaad er is echt wel verschil tussen een roestige ketting en een beetje vliegroest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
Merci voor alle antwoorden, het onderscheid tussen wel of niet meedraaien van het wiel was een goeie.

@WaSteiL bood mij zijn wielset aan, deze ga ik zsm ophalen en testen, zeer attent van hem. Het ingesleten achterwiel mag dan naar het grofvuil (voorwiel houd ik voor wanneer deze fiets pertinent op de trainer komt te staan).

Ketting is verder mooi zilver inderdaad, heb wat ellendige omstandigheden in Limburg gehad dit weekend waardoor die iets roestig is, maar dat zal ik er snel weer vanaf fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Alles gewoon een keer goed schoonmaken en nalopen lost dit soort problemen vaak wel op. Meestal komt er dan wel één duidelijk oorzaak naar voren; kromme schakel, versleten cassette, te plakkerige ketting, derailleurwieltje wat vast zit, opgehoopt vuil/vet in de body, afstelling, krom pat. Grote kans dat je het op kunt lossen zonder dat het geld kost, maar ook grote kans dat wel eens vaker iets gemist hebt en er toch een lagertje versleten is (buitenste body lager is vaak als eerste aan de beurt).

Vliegroest is simpelweg je fiets nat wegzetten. Het fabrieksvet zou zeker 400km mee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
Ben op mijn trek domane trouwens aan het 'testen' (gewoon gekocht) met spul van proteambicyclecare.com
Frame voorzien van coating wat goed bevalt, vuil hecht niet echt aan frame en even snel afspoelen en fiets is weer schoon.

Ketting coating heb ik ook erop zitten maar ben ik nog niet over uit of het echt een verbetering is tov van squirt.
Gaat naar mijn idee wel wat langer mee, maar de 1000km die ze noemen gaat het niet mee zonder na 500km wat geluidjes te gaan geven.
En trekt ook wat meer vuil aan, afnemen na een rit geeft best zwarte doek.
(en derailleurwieltjes hoopt ook wel wat meer vuil op dan squirt)
Gaat wel wat langer mee als het regent want doek erover en rit erna geen krakende ketting wat je wel hebt bij squirt.
Maar klein flesje meenemen voor onderweg is er ook niet bij.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
pannekoek schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:04:
Merci voor alle antwoorden, het onderscheid tussen wel of niet meedraaien van het wiel was een goeie.

@WaSteiL bood mij zijn wielset aan, deze ga ik zsm ophalen en testen, zeer attent van hem. Het ingesleten achterwiel mag dan naar het grofvuil (voorwiel houd ik voor wanneer deze fiets pertinent op de trainer komt te staan).

Ketting is verder mooi zilver inderdaad, heb wat ellendige omstandigheden in Limburg gehad dit weekend waardoor die iets roestig is, maar dat zal ik er snel weer vanaf fietsen.
Je kan de naaf er natuurlijk nog uit trekken of op MP aanbieden voor onderdelen :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk741
N.a.v. m'n berichtje laatst nog wat geprobeerd met de Magene hartslagmeter maar krijg hem helaas niet meer aan de praat. Besloten om een nieuwe van een gedegen merk te bestellen, zodat het een en ander waar nodig ook met garantie afgehandeld kan worden. De lokale fietsenmaker verkoopt de Wahoo Tickr series, dus het leek me wel een mooi idee hem een warm hart toe te dragen. Zo'n Wahoo hartslagband werkt ook gewoon via ANT+ met mijn Garmin Edge 530 mag ik aannemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 08:06

Galois

1811 - 1832

Luuk741 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:47:
N.a.v. m'n berichtje laatst nog wat geprobeerd met de Magene hartslagmeter maar krijg hem helaas niet meer aan de praat. Besloten om een nieuwe van een gedegen merk te bestellen, zodat het een en ander waar nodig ook met garantie afgehandeld kan worden. De lokale fietsenmaker verkoopt de Wahoo Tickr series, dus het leek me wel een mooi idee hem een warm hart toe te dragen. Zo'n Wahoo hartslagband werkt ook gewoon via ANT+ met mijn Garmin Edge 530 mag ik aannemen toch?
Ja, dat werkt probleemloos met Garmin.
Behalve dat ik het raar vind dat je niet gewoon een Garmin band neemt... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Galois op 14-04-2021 12:52 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
Galois schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:52:
[...]

Ja, dat werkt probleemloos met Garmin.
Behalve dat ik het raar vind dat je niet gewoon een Garmin band neemt... :)
Haha dat begrijp ik. Qua functionaliteit schijnen de tickr en de band van Garmin gelijk te zijn en de fietsenmaker hier heeft enkel de Wahoo's liggen. Een beetje de vraag wat me dan zwaarder weegt, het halen bij de LBS of qua merk hetzelfde aanhouden.

Wat zou het voordeel zijn om toch voor de Garmin te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nomar109 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:38:
Ik heb net een pot van deze van de Action leeg: https://www.action.com/nl-nl/p/bodymass-isotone-sportdrank/

Prima spul! Ook met maltodextrine en fructose. Geheel niet zoet en is niet duur.

Daarnaast bevallen deze reepjes, ook bij de Action verkrijgbaar, mij ook goed: klik. Iets meer dan een euro voor een pakje van 3 stuks. Goed kauwbaar wat ik wel prettig vindt als je een beetje hoog in je adem zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ONWdolf
  • Laatst online: 23-04 08:23
Luuk741 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:56:
[...]

Haha dat begrijp ik. Qua functionaliteit schijnen de tickr en de band van Garmin gelijk te zijn en de fietsenmaker hier heeft enkel de Wahoo's liggen. Een beetje de vraag wat me dan zwaarder weegt, het halen bij de LBS of qua merk hetzelfde aanhouden.

Toen mijn Garmin band versleten was (uit de performance bundel van de Edge 810 jaren terug) heb ik een hartslag band van Wahoo gekocht. Was iets voordeliger en vind ik prettiger zitten. Verder werken ze allebei even prima.
Keuze voor Wahoo of Garmin komt neer op persoonlijke voorkeur. Met andere merken heb ik geen ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 08:06

Galois

1811 - 1832

Luuk741 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:56:
[...]

Geen enkel voor- of nadeel. Ook niet voor de looks, want niemand ziet dat je een band om hebt (of althans, het merk ervan ;)).

Het is eenvoudige sensor en ze werken allebei even goed. Verschillende versies hebben soms extra sensoren in zitten. Zo bv. de hardloopband van Garmin: daar zitten dan extra sensoren in die bv. ook verticale oscillatie en grondcontacttijd meten.

Maar als je alleen behoefte hebt aan de hartslagsensor voor je Edge, zal je niet veel uitmaken (misschien qua gebruikte materialen nog en hoe lekker je het vindt zitten).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mijn ervaring:
Polar h7 (bluetooth): slecht, nooit meer. Veel problemen met verbinden
Garmin tri-hrm (ant en bluetooth) : mooi ding, zeker als je hardloopt. Mijne is inmiddels overleden. Geen idee waarom
Garmin hrm (ant): eenvoudig maar betrouwbaar. Mijn Daily als ik buiten fiets
Wahoo tickr (ant en bluetooth): prima ding, al oxideren de verbindingdrukkers een beetje. Mijn alvast keus als ik indoor fiets (want bluetooth).

Qua comfort geen probleem. Allen voel je de eerste 5 minuten zitten, daarna niet meer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Die van Wahoo gingen steeds stuk, maar volgens mij hebben ze (eindelijk) het design aangepast.
Pagina: 1 ... 273 ... 636 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).