Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 268 ... 649 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:46
Mistraller schreef op maandag 5 april 2021 @ 23:25:
Vrouwlief is me weer een stapje voor. N=4
Gelukkig gaat ze hier niet ver mee komen denk ik :D

[Afbeelding]
En zie hier; goedkoopste derailleur ooit! 6 spd tourney.
[Afbeelding]
Wel een mooi rood derailleurwieltje. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:43
McMiGHtY schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:34:
[...]

Ik snap wat je zegt, maar willens en wetens de grens oversteken omdat je een trainingsrondje van een paar 100-km wil doen voor je RAtN in Mei... Ietwat overbodig omdat in België te doen toch, als daar bepaalde regels voor gelden. Met een beetje mazzel kan ik ook wel met 80 over een woonerf knallen, maar dat doe ik ook niet. (Om maar is een rare vergelijking te maken).
Toch is een 400km rit nu in Nederland fietsen vrij lastig ivm avondklok.
Dus dan moet je kiezen tussen overtreding in Nederland of buiten een advies om gaan. (want dat is de grens over gaan zover ik weet nogsteeds vanuit Nederland gezien, geen idee hoe regels exact in Belgie en Duitsland zijn)

Afgelopen weekend zag ik op mijn strava feed ook ritten in Girona en Luxemburg langskomen.
(in Girona inclusief teras foto's want dat kan daar gewoon)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53
*laat maar, komt vast gezeik van*

[ Voor 93% gewijzigd door 418O2 op 06-04-2021 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:55
Het is toch gewoon een advies om niet Belgie in te gaan? Zo lang het niet verboden is zou ik me niet zo druk maken, voor de rest zijn de regels duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-06 15:33

McMiGHtY

- burp -

DDX schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:34:
[...]

Toch is een 400km rit nu in Nederland fietsen vrij lastig ivm avondklok.
Dus dan moet je kiezen tussen overtreding in Nederland of buiten een advies om gaan. (want dat is de grens over gaan zover ik weet nogsteeds vanuit Nederland gezien, geen idee hoe regels exact in Belgie en Duitsland zijn)

Afgelopen weekend zag ik op mijn strava feed ook ritten in Girona en Luxemburg langskomen.
(in Girona inclusief teras foto's want dat kan daar gewoon)
Als ik even snel google op avondklok in Belgie:

"Sinds 19 oktober mogen mensen in Brussel en Wallonië tussen 22:00 en 6:00 uur niet de straat op. In Vlaanderen is die tijd korter; van middernacht tot 5:00 uur. Mensen die toch naar buiten gaan zonder geldige reden lopen een risico om een boete van 250 euro te krijgen"

Maar d'r is vast een Belgische Tweaker die daar iets meer over weet.

Qua RAtN heb ik al meegekregen dat het starttijdvak ruimer is geworden en men van te voren een overnachting mag/moet boeken, kun je dus mooi oefenen in Nederland zelf denk ik dan, en je ondersteund ook nog is de Nederlandse horeca.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08
DDX schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:07:
[...]

Heb er inmiddels 2, maar gebruik ze gelukkit nooit 8)
Ik had ook een pompje dat ik gelukkig nooit gebruikte. Totdat ik het wel een keer nodig had......

Conclusie, ik heb nu een ander pompje :+

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Allemaal leuk en aardig, maar je kan gewoon binnen heel Nederland fietsen, tot een uurtje of 22:00. Daar is toch niets mis mee? Ik zie de reden niet om naar België of Duitsland toe te gaan (mits je niet heel dicht tegen de grens aan woont dan, en dan nog kan je altijd de andere kant op). Trainen kan je ook (al is het minder leuk) in rondjes van 50 km. Nu woon in zelf ver van de grens, maar ik kan mij niet voorstellen dat je voor het comfort die Belgische wegen op gaat als je ook die Nederlandse wegen hebt :+.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:11:
[...]

Ik had ook een pompje dat ik gelukkig nooit gebruikte. Totdat ik het wel een keer nodig had......

Conclusie, ik heb nu een ander pompje :+
Tattico is wat dat betreft iig degelijk en lijkt niet echt last hebben van zaken die ik met lezyne wel merkte. (vast gaan zitten van schroefdopjes, water wat in pomp komt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien komt dit als mosterd na de maaltijd (vast wel), maar zaken over fietscomputers e.d. kunnen gewoon in Het grote fietscomputer topic :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 10:39

Grin

Ride si sapis.

Ypuh schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:36:
Het is toch gewoon een advies om niet Belgie in te gaan? Zo lang het niet verboden is zou ik me niet zo druk maken, voor de rest zijn de regels duidelijk.
Het is een advies idd.
Gezien de huidige omstandig zou ik echter zoveel mogelijk argumenten zoeken om mij vooral aan dit advies te houden(!). En dus niet 'andersom redeneren' - zoveel mogelijk redenen/manieren bedenken om dit advies in de wind te (kunnen) slaan. Maar hé, dat ben ik. Ik sta dan weer niet te 'klappen voor de zorg' maar hou me zo strikt mogelijk aan de adviezen/regels; ieder z'n ding.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
Tja, ik ben misschien iets simpeler ingesteld. Binnen de huidige regels zijn er nog volop mogelijkheden. Voor de rest zit ik al een jaar lang gemiddeld 23u per dag binnen (een gedetineerde zou niet jaloers zijn op mijn leven momenteel). Of je dan tijdens een fietsritje een keer wel of niet 50km over de grens rijdt moet wat mij betreft gewoon kunnen. In Belgie kun je ook prima afstand houden en zo lang je niet bewust aan winkelwagentjes en deurhendels likt en vervolgens iedere bejaarde die je tegenkomt in het gezicht hoest moet het gewoon kunnen.

We moeten de regels niet strenger gaan maken dan ze zijn. Is het verboden dan is dat duidelijk. In geval het uitermate onverstandig is voor mij ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 06-04-2021 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-06 18:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

helemaal met @ypuh eens! ik hou me vrij goed aan de regels maar de grens over fietsen doe ik gewoon...ongeacht wat het advies is en misschien zou ik het zelfs doen als het verboden was...normaal ga ik wel in Duitsland iets lekkers halen bij een bakkerijtje als ik daar fiets maar dat skip ik in dit geval (helaas) wel.

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:08
Misschien dat Vlaamse lezers ook duidelijkheid kunnen geven, maar het reisadvies vanuit Nederland wordt gegeven, kan anders zijn wat vanuit Belgie wordt gehanteerd. Daar staat dat tot 19 april alle niet-essentiele reizen niet zijn toegestaan. Wil je de grens over, zul je een verklaring moeten invullen:
https://www.1limburg.nl/b...-verandert-bij-onze-buren

Je zou natuurlijk nog je Jumbo-Visma kledingsetje kunnen aantrekken en op het formulier aanvinken dat je professioneel sporter bent >:)

[ Voor 15% gewijzigd door EdwinW op 06-04-2021 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 08:23
Ik kan je een hond aanbevelen @Ypuh , kom je vaker buiten, zelfs legaal buiten de avondklok om.

Maar verder helemaal eens, gewoon je gezonde en sociale verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 16:14

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik heb even op de site van de RaTN zitten kijken.
Dat is nog lang niet aan mij besteed.
Wel heb ik de route die dichtbij langskomt aangepast om zo een stukje te kunnen rijden.
Afhankelijk van de regels al dan niet door België.
Ben alleen wel benieuwd hoe deelnemers de route gaan verdelen over de dagen.
M.a.w. op welke dag er RaTN deelnemers hier langs zouden kunnen komen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Jouw redenatie kan ik ook prima volgen @Ypuh en wil zeker niet beweren dat ik dit/het 'beter doe'. Wat mij betreft kan een ritje over de grens ook wel maar ik doe het niet. Maar als je op 1KM van de landsgrens woont is het uiteraard weer een ander verhaal, hoewel ik ook dan mijn uiterste best zou doen om niet de grens over te gaan.

Ik heb een simpel leven: I know what I like, and I like what I know. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

EdwinW schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:30:
Misschien dat Vlaamse lezers ook duidelijkheid kunnen geven, maar het reisadvies vanuit Nederland wordt gegeven, kan anders zijn wat vanuit Belgie wordt gehanteerd. Daar staat dat tot 19 april alle niet-essentiele reizen niet zijn toegestaan. Wil je de grens over, zul je een verklaring moeten invullen:
https://www.1limburg.nl/b...-verandert-bij-onze-buren
Klopt. Je hebt een verklaring op eer nodig.
Een van de in te vullen redenen is 'doorreis'.
Oftewel als je niet in België blijft kun je daarmee gewoon een rondje fietsen.
Wordt je aangehouden kun je aangeven waar je vandaan komt en waar je heen gaat.
Je kunt de verklaring zelfs voor de gehele periode laten gelden.
Maar of je het moet opzoeken is een tweede.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Grin schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:34:
Jouw redenatie kan ik ook prima volgen @Ypuh en wil zeker niet beweren dat ik dit/het 'beter doe'. Wat mij betreft kan een ritje over de grens ook wel maar ik doe het niet. Maar als je op 1KM van de landsgrens woont is het uiteraard weer een ander verhaal, hoewel ik ook dan mijn uiterste best zou doen om niet de grens over te gaan.

Ik heb een simpel leven: I know what I like, and I like what I know. :)
Ik woon in zo'n grensgebied, en het zou vaak makkelijker zijn om door België te rijden.
Maar ik plan m'n rondjes er wel om heen.
Bij de eerste lockdown ben ik wel illegaal de grens overgegaan, maar toen er gendarmes aankwamen kneep ik 'm wel. De boete toen was €4500,-. Gelukkig hielden ze me niet aan.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Laatst online: 09:18
Als limburgse (be) fietser kan ik beamen dat er aan de belgische zijde geen "advies" is om NIET naar het buitenland te reizen, maar een verbod op buitenlandse niet-essentiele reizen.

Dus als je als belg aan de grens komt en je hebt pech van een controle en niet in het bezit bent van een verklaring op ede, ga je de bon op!
Als je daar met je fietstenue'ke aankomt, zie ik de arm der wet al smalend vragen naar jouw essentiele verplaatsing :-D
Ik zie het zelf ook aan mijn strava pagina. Waar je vroeger minstens één iemand naar Nederlands zuid-limburg Valkenburg etc... zag fietsen, zie je het nu niet.
Dus daadwerkelijk gaat er niemand, of men is toch slim genoeg om dit niet publiek te plaatsen ;-)

xbox: pvanst1p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
magic_nl schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:37:
[...]

Ik woon in zo'n grensgebied, en het zou vaak makkelijker zijn om door België te rijden.
Maar ik plan m'n rondjes er wel om heen.
Bij de eerste lockdown ben ik wel illegaal de grens overgegaan, maar toen er gendarmes aankwamen kneep ik 'm wel. De boete toen was €4500,-. Gelukkig hielden ze me niet aan.
Niet aangehouden worden in België als Nederlander is niet zo heel moeilijk O-)

Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-west-2.amazonaws.com/stolengoat.comlondon/wp-content/uploads/2020/02/04134856/stolen-goat-mens-rampant-epic-jersey-front.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
piripi schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:45:
Als limburgse (be) fietser kan ik beamen dat er aan de belgische zijde geen "advies" is om NIET naar het buitenland te reizen, maar een verbod op buitenlandse niet-essentiele reizen.

Dus als je als belg aan de grens komt en je hebt pech van een controle en niet in het bezit bent van een verklaring op ede, ga je de bon op!
Als je daar met je fietstenue'ke aankomt, zie ik de arm der wet al smalend vragen naar jouw essentiele verplaatsing :-D
Ik zie het zelf ook aan mijn strava pagina. Waar je vroeger minstens één iemand naar Nederlands zuid-limburg Valkenburg etc... zag fietsen, zie je het nu niet.
Dus daadwerkelijk gaat er niemand, of men is toch slim genoeg om dit niet publiek te plaatsen ;-)
De politie gaat toch geen boete uitschrijven omdat ze jouw strava ritje zien? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
418O2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:38:
[...]

De politie gaat toch geen boete uitschrijven omdat ze jouw strava ritje zien? :P
Nee, maar de sociale media maffia wel.

@mhr-zip Dat ja, en je favoriete renner is ineens Wout van Aert die de Tour gaat winnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Ypuh op 06-04-2021 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:43:
@mhr-zip Dat ja, en je favoriete renner is ineens Wout van Aert die de Tour gaat winnen.
Amai

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
mhr-zip schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:36:
[...]

Niet aangehouden worden in België als Nederlander is niet zo heel moeilijk O-)
Dat shirt lijkt me ook niet echt handig als je in de Ardennen gaat fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:49

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

DDX schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:54:
[...]

Gewoon snel genoeg fietsen dat ze je niet kunnen vangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Ypuh schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:43:
[...]

Nee, maar de sociale media maffia wel.

Ja precies. Ik zit nu in Spanje (mijn reis is door een brief van een cardioloog omtrent mijn vader voldoende noodzakelijk, wat mij betreft) maar ik twijfel hard of ik mijn ritjes op Strava voorlopig niet even op privé moet zetten. Kan moeilijk elke keer een foto van die verklaring erbij posten dat het geen zon-zee-strand vakantie is...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
DDX schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:54:
[...]

Dan deze maar?

Afbeeldingslocatie: https://bobshop-imageserver.scalecommerce.cloud/images/bobshop.com/c/18/16012_1.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Paitor schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:03:
[...]

Ja precies. Ik zit nu in Spanje (mijn reis is door een brief van een cardioloog omtrent mijn vader voldoende noodzakelijk, wat mij betreft) maar ik twijfel hard of ik mijn ritjes op Strava voorlopig niet even op privé moet zetten. Kan moeilijk elke keer een foto van die verklaring erbij posten dat het geen zon-zee-strand vakantie is...
Weet je gelijk wie je moet un-followen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 17:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2MwL-YVVYa8-QryyVb5-azFFoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcOIxYIe7oIpjUkHEN4jAR5n.jpg?f=fotoalbum_large

Of Deze Als je er 5 koopt, doneren ze ook gelijk een fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
rolandos582 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:10:
[Afbeelding]

Of Deze Als je er 5 koopt, doneren ze ook gelijk een fiets
Liever dat ze nieuw asfalt doneren aan België.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pier87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-05 13:11
Niks mis met het asfalt in Belgie ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yg2aVyd4DJ736zND78GveUJudNw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pQcaoBPqCqupqmpE5gJdEnXy.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• piripi
De asfalt-mop
We zullen er inderdaad maar even mee lachen...

Jammergenoeg kan ik er niets tegen inbrengen 8)7 :) :)

[ Voor 12% gewijzigd door piripi op 06-04-2021 14:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DDX
Tja alsof de fiespaden in Nederland van zulke goede kwaliteit zijn, boomwortel drempels in overvloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
DDX schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:35:
Tja alsof de fiespaden in Nederland van zulke goede kwaliteit zijn, boomwortel drempels in overvloed.
Echt zo, sommige zijn echt vlak maar ik ken genoeg wegen waar de boomwortels om de meter heuvels aan het maken zijn. Dat fietst voor geen meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piripi
Tja, tis nu niet dat de Nederlanders (of belgen) iets kunnen doen aan de boomwortels die de wegen omhoog tillen :-)

Feit blijft dat je op verschillende plaatsen in Nederland op een biljart rijdt versus beton autosnelwegen in België.
Ma goed, dit vind ik een ander topic waardig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-06 15:33

McMiGHtY

- burp -

Als je een "Feestpartij" kunt hebben die gewoon meedoet aan de verkiezingen... waar blijft de "Fietspartij" vraag ik me dan af, met als belangrijkste punten

- Alle bestaande verharde (lees asfalt of ander gesteente) voorzien van mooi en strak asfalt
- Alle bestaande onverharde gravelpaden blijven bestaan.
- MTB Paden alleen toegangelijk voor fietsers (Dan heb je dus gelijk als je opeens een wandelaar op de route hebt die je begint uit te schelden dat je veels te hard gaat en dat Fifi bang is)

En een mooi uithangbord waarop bijvoorbeeld de KNWU aan kan hangen om fietswedstrijd gerelateerde zaken goed uit te kunnen laten voeren (Een NK Veldrijden bijvoorbeeld.)

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
En vaak besteden ze ook 0 aandacht aan fietspaden.
Stuk langs de N246 (Westknollendam) hebben ze vorig jaar nieuwe laag asfalt neergegooid, hobbel de hobbel.
En bij Egmond in de duinen hebben ze recent ook nieuwe steentjes neergegooid, moet vast nog ingereden worden ofzo maar oude steentjes fietsten prettiger.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:52:
Als je een "Feestpartij" kunt hebben die gewoon meedoet aan de verkiezingen... waar blijft de "Fietspartij" vraag ik me dan af, met als belangrijkste punten

- Alle bestaande verharde (lees asfalt of ander gesteente) voorzien van mooi en strak asfalt
- Alle bestaande onverharde gravelpaden blijven bestaan.
- MTB Paden alleen toegangelijk voor fietsers (Dan heb je dus gelijk als je opeens een wandelaar op de route hebt die je begint uit te schelden dat je veels te hard gaat en dat Fifi bang is)

En een mooi uithangbord waarop bijvoorbeeld de KNWU aan kan hangen om fietswedstrijd gerelateerde zaken goed uit te kunnen laten voeren (Een NK Veldrijden bijvoorbeeld.)
Alle e-bikes begrenst op 15 km/u. Tot dat e-bike-rijbewijs behaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owios
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
DDX schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:35:
Dat is waar, maar het is toch altijd nog stukken beter dan bijvoorbeeld Duitsland waar het fietspad (als het er al is) op de stoep is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:33
mhr-zip schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:54:
[...]

Alle e-bikes begrenst op 15 km/u. Tot dat e-bike-rijbewijs behaald is.
En een helmplicht! Afgelopen week door de duinen weer ouderen ingehaald waarbij ik 35 deed en ze met wat moeite in kon halen. Ze rijden zonder helm, reactievermogen van 2 seconden en als ze vallen kun je beter de begrafenisondernemer bellen dan 112. Bijna belachelijk dat ze daar zo hard op mogen fietsen zonder helm te dragen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Holk schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:04:
[...]

En een helmplicht! Afgelopen week door de duinen weer ouderen ingehaald waarbij ik 35 deed en ze met wat moeite in kon halen. Ze rijden zonder helm, reactievermogen van 2 seconden en als ze vallen kun je beter de begrafenisondernemer bellen dan 112. Bijna belachelijk dat ze daar zo hard op mogen fietsen zonder helm te dragen
Jij reed harder en jij hebt ook geen helmplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Owios schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:04:
[...]

Dat is waar, maar het is toch altijd nog stukken beter dan bijvoorbeeld Duitsland waar het fietspad (als het er al is) op de stoep is.
Als er al een stoep is ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DDX
Owios schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:04:
[...]

Maar dat is dan geen verplicht fietspad / heb je niet meteen auto's die je van de weg gaan drukken/toeteren omdat ze eigen rechter spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Smultie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:08:
[...]

Nee, maar ik heb wel het verstand dat ik een helm draag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Holk schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:12:
[...]

Nee, maar ik heb wel het verstand dat ik een helm draag
Snap ik. Doe ik zelf ook altijd. Maar er is voor fietsers nou eenmaal geen helmplicht in Nederland. Laten we die dan ook niet gaan invoeren voor een arbitraire subselectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wisselwerking
Smultie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:08:
[...]

Nee, maar hij doet het WEL. Dat is het verschil.

Maar als je wordt ingehaald terwijl je 35 km/u fietst door normale e-bikes dan klopt er natuurlijk iets niet. Die mogen toch niet harder dan 25km/u?

@Smultie dan iedereen maar aan de helm :P of we houden het bij het bestaande en gaan uit van een natuurlijke selectie >:)

[ Voor 14% gewijzigd door wisselwerking op 06-04-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 04-06 16:06
McMiGHtY schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:52:
Als je een "Feestpartij" kunt hebben die gewoon meedoet aan de verkiezingen... waar blijft de "Fietspartij" vraag ik me dan af,
Nu zijn het geen politieke partijen maar we hebben zeker maatschappelijke organisaties die zich inzetten voor de fietser: Van oudsher de ANWB en voor degenen die die te auto-centrisch vinden hebben we de Fietsersbond.

@Holk Als gemiddelde 70+'er ben je wel niet helemaal lekker bij je hoofd als je je ebike zo laat opvoeren. Van de andere kant: dat probleem lost zich op die manier ook vrij snel vanzelf op. De meeste legale ebikers met die snelheid (speed-pedelecs) zie ik eigenlijk bovengemiddeld verantwoord rijden. (maar dat is op onze uitgesproken vlakke Brabantse zandgrond, niet in de duinen. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Smultie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:13:
[...]

Snap ik. Doe ik zelf ook altijd. Maar er is voor fietsers nou eenmaal geen helmplicht in Nederland. Laten we die dan ook niet gaan invoeren voor een arbitraire subselectie.
grinnik..

https://www.ad.nl/binnenl...odelijk-ongeval~a24c9a34/
https://www.ad.nl/binnenl...eer-door-e-bike~a3341495/
https://www.omroepbrabant...ke-is-niet-alleen-ellende

Dit doet me denken aan de invoering van de helmplicht voor brommers. Werd ook afgedaan als 'pesten van een arbitraire subselectie' maar scheelt gewoon levens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
wisselwerking schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:14:
[...]

Maar als je wordt ingehaald terwijl je 35 km/u fietst door normale e-bikes dan klopt er natuurlijk iets niet. Die mogen toch niet harder dan 25km/u?
Dat stond er niet. Hij kon (met moeite) de e-bikers inhalen

[ Voor 21% gewijzigd door Smultie op 06-04-2021 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
[...]

@Smultie dan iedereen maar aan de helm :P of we houden het bij het bestaande en gaan uit van een natuurlijke selectie >:)
Heuvel af gaan die dingen wel harder dan 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Smultie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:16:
[...]

Dat is wat selectief lezen, maar soit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Gewone fietsen gaan ook harder dan 25 bergaf.

Begrijp me niet verkeerd: als mijn moeder ooit een e-bike aanschaft, ga ik haar ook op het hart drukken een helm op te gaan zetten.

Juridisch is het wat lastiger, jongens. Je kunt niet zomaar een subselectie andere spelregels meegeven.

[ Voor 22% gewijzigd door Smultie op 06-04-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
[...]

Klopt niet goed gelezen, maar dan gingen ze waarschijnlijk nog steeds harder dan 25km/u. Maar goed, dat kan ook aan de wind/heuvel af hebben gelegen. Boven de 25km/u stopt de trapondersteuning. Eigenlijk zou die trapondersteuning eerder moeten stoppen. Feit is namelijk wel dat veel e-bikers harder fietsen dan verantwoord is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
[...]

Dan moet hij maar wat harder trappen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wisselwerking
418O2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:20:
[...]

Dan moet hij maar wat harder trappen
Dat advies geven we jou ook regelmatig in onze app groep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
wisselwerking schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:20:
[...]

Feit is namelijk wel dat veel e-bikers harder fietsen dan verantwoord is.
Voor een gedeelte van de gebruikers (70-90 jarigen) ben ik het daar volledig mee eens. Voor twintigers die de e-bike nemen ipv de auto naar hun werk ofzo, ben ik het daar niet mee eens.

Bovendien hóef je geen 25 te rijden hè.

Ik denk dat een informatieve campagne wel goed zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

[...]

Tsja, doe maar bij de groep snorfietsers die ook maar 25km/u mogen, waar tussen de 85-90% te hard rijden en dat weten we al 10 jaren. Gaat ook niets aan gebeuren. Dat elektrische fietsen ook worden 'opgevoerd' begint ook al aardig normaal te worden door een andere stand te vinden (volgens mij Amerikaanse stand oid, die al boven de 30km/u gaat) of een van de andere manieren.

Veel zullen ook de maximale snelheid niet weten, zo is wel vaak te merken, als ze aangehouden worden of een ongeluk veroorzaken en rustig binnen de bebouwde kom de 50km/u aanhalen als max.

Ik heb er een hard hoofd in dat het gehandhaafd gaat worden, als het er komt.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ex Nunc schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:23:
[...]

Tsja, doe maar bij de groep snorfietsers die ook maar 25km/u mogen, waar tussen de 85-90% te hard rijden en dat weten we al 10 jaren. Gaat ook niets aan gebeuren. Dat elektrische fietsen ook worden 'opgevoerd' begint ook al aardig normaal te worden door een andere stand te vinden (volgens mij Amerikaanse stand oid, die al boven de 30km/u gaat) of een van de andere manieren.

Veel zullen ook de maximale snelheid niet weten, zo is wel vaak te merken, als ze aangehouden worden of een ongeluk veroorzaken en rustig binnen de bebouwde kom de 50km/u aanhalen als max.

Ik heb er een hard hoofd in dat het gehandhaafd gaat worden, als het er komt.
Tja, als de politie niet controleert, dan heeft een helmplicht ook geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Vind het wel grappig die grijze duiven op hun e-bikes (waar ik woon is voldoende ruimte en heb je er geen hinder van). Valt me wel op hoe weinig controle er is en hoe hard ze (in de stad) soms de bocht om komen suizen. Als er dan een tegenligger komt -was de laatste keer toen ik het zag gebeuren te voet en mevrouw kwam wel heel ruim de hoek om- dan heb je gewoon een botsing waar iemand met een fiets van 25kg en 25km/u frontaal op je inrijdt. Dan kun je je carbon frame, zadel, stuur en wielen afschrijven lijkt me.

Mijn eerste reactie als iemand mij zo aanrijdt zou zijn tot 10 tellen om te voorkomen dat ik ze niet direct een klap geef. Door de jaren heen voldoende zelfbeheersing opgedaan, maar kan slecht tegen onkunde/onnodige/te voorkomen ongelukken. Eigenlijk is het een wonder dat er zo weinig ongelukken gebeuren en de meeste ongevallen met e-bikes eenzijdig zijn (eigen schuld, dikke bult, dat vind ik ook het risico als ik zelf een keer onderuit ga).

Qua helmplicht. Nederland heeft een uitzonderlijk statement dat ze de helm niet verplicht willen stellen omdat ze bang zijn dat mensen de fiets dan sneller laten staan en de auto pakken (=meer kans op dodelijke ongelukken). Ze kiezen dus heel bewust voor minder veiligheid van fietsers, om de fietsers te beschermen tegen het grotere kwaad. Behoorlijk kromme gedachte, maar ik ben wel voorstander van eigen verstand/verantwoordelijkheid. Doe je een helm op omdat het moet, of voor je eigen veiligheid? Gezien de kilometers die ik maak en de kans op een ongeluk daarmee aanzienlijk verhoog kies ik voor het laatste.

Ik doe dit wel omdat het sociaal geaccepteerd/genormaliseerd is dat je als wielrenner een helm op hebt. Als wielrenner weet ik niet beter en ziet zonder helm er gek uit. Hetzelfde had ik met mijn laatste skivakantie. Ik ben tijdens mijn studententijd bijna 10 jaar niet op wintersport geweest en waar je 10 jaar geleden niemand met een helm zag, zag je nu bijna niemand meer zonder skihelm. Kan me ook niet voorstellen wie er nu nog de piste op gaat zonder helm, het is nog eens lekker warm ook.

@rolandos582 Cool Assos shirt. Eens kijken of dat ook iets voor mij is :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
If they die, they die...

Ik moet zeggen dat het mij opvalt dat ongeveer 98% van de wielrenners die ik zonder helm zie fietsen 60+ is. Die helmbereidheid zal onder oudere e-bikers ook wel laag zijn. Hoewel ik op mijn e-bike ook geen helm op doe en ook nooit zal doen denk ik

[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 06-04-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Smultie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:18:
Gewone fietsen gaan ook harder dan 25 bergaf.

Begrijp me niet verkeerd: als mijn moeder ooit een e-bike aanschaft, ga ik haar ook op het hart drukken een helm op te gaan zetten.

Juridisch is het wat lastiger, jongens. Je kunt niet zomaar een subselectie andere spelregels meegeven.
Ik generaliseerde (of juist niet) een beetje door de bejaarden op de eBike te noemen, maar hou het bij eBike in het algemeen. Dan is het juridisch ook goed te onderbouwen. Alle fietsen met een hulpmiddel = helm, ongeacht leeftijd. Dat de 70+-er er relatief vaker letsel / dood aan overhoud is inherent aan de leeftijd en gesteldheid van de persoon die bij een val meer kans heeft op ernstig letsel. Een 20er op een eBike (voor welke reden dan ook, oordeel ik niet over) heeft vooral last van zijn of haar kapsel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wisselwerking
Smultie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:22:
[...]

Voor een gedeelte van de gebruikers (70-90 jarigen) ben ik het daar volledig mee eens. Voor twintigers die de e-bike nemen ipv de auto naar hun werk ofzo, ben ik het daar niet mee eens.

Ik denk dat een informatieve campagne wel goed zou zijn.
Ik denk dat een informatieve campagne weggegooid geld is. Veel Nederlanders laten zich niet echt sturen op basis van vrijblijvende adviezen. Zie ook corona.

Maar ook voor 20 jarigen kan de snelheid voor de trapondersteuning wel naar beneden natuurlijk. Willen ze harder dan doen ze dat zelf. Is nog beter voor de conditie ook.

Maar goed, het blijft een lastig item omdat je altijd uitzonderingsgroepen hebt. Er zijn 90 jarigen die er verantwoord mee omgaan en je hebt 20 jarigen die dat niet kunnen. Oftewel, er zal niet zoveel veranderen.

Trouwens dit is toch het "Het grote WIELRENervaringtopic"? en niet "Het grote E-BIKEervaringtopic"? of zit ik verkeerd? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Stiekem willen we allemaal eigenlijk een E-bike

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
wisselwerking schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:28:
Trouwens dit is toch het "Het grote WIELRENervaringtopic"? en niet "Het grote E-BIKEervaringtopic"? of zit ik verkeerd? :+
sorry...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 04-06 16:06
We heten niet allemaal Van Den Driessche, hè.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 00:23
Frenz64 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:29:
Stiekem willen we allemaal met pensioen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
Bacchus schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:15:
[...]

Nu zijn het geen politieke partijen maar we hebben zeker maatschappelijke organisaties die zich inzetten voor de fietser: Van oudsher de ANWB en voor degenen die die te auto-centrisch vinden hebben we de Fietsersbond.

@Holk Als gemiddelde 70+'er ben je wel niet helemaal lekker bij je hoofd als je je ebike zo laat opvoeren. Van de andere kant: dat probleem lost zich op die manier ook vrij snel vanzelf op. De meeste legale ebikers met die snelheid (speed-pedelecs) zie ik eigenlijk bovengemiddeld verantwoord rijden. (maar dat is op onze uitgesproken vlakke Brabantse zandgrond, niet in de duinen. :) )
Ik kom ook regelmatig illegale e-bikes tegen met 35 km/u. Kan allemaal gaan roepen dat het niet mag. Maar ik heb er geen last* van, want ze zitten wel "actief" op de fiets. Daar de meeste ook woon-werkers zijn.

En het mag allemaal niet, en ik ga het zeker niet goed praten, maar een E-bike met chippie is veel goedkoper dan een speed-elec.

*Tuurlijk heb ik wel last van die opgevoerde e-bikes. Dan denk je, normale e-bike die haal ik wel ff in.... :z

Probleem verder is dus alles wat recreëert terwijl ik aan het racen ben op de openbare weg, ow wacht O-)
Heb ik >:)

iemand toevallig een goed adres voor een snelle chip?

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 06-04-2021 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik ben er wel blij mee hoor. Helemaal nu, mijn knie is onwelwillend en wielrennen zit er nu even niet in, ebike is nog wel te doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
418O2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:31:
[...]

Ik ben er wel blij mee hoor. Helemaal nu, mijn knie is onwelwillend en wielrennen zit er nu even niet in, ebike is nog wel te doen
Dus het is meer Catch35+... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Holk schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:36:
[...]

Dus het is meer Catch35+... :+
bijna wel :P Het plusje komt er over 4 maanden bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:22:
Nee maar op die goedkopere e-bikes kost het meer moeite om het niet te doen dan wel te doen.

Mijn moeder heeft 2 ebikes ( 8)7 ) Een goede en een goedkope.

Die goedkope zet je aan, staat altijd op stand 5. Als je de trappers rond draait rijdt dat ding 25. Dus je hoeft niet actief te trappen ofzo. Als je heel langzaam de trappers rond draait rij je al 25. Wil je zachter, zal je actief je ondersteuning lager moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 15:26
418O2 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:25:
If they die, they die...

Ik moet zeggen dat het mij opvalt dat ongeveer 98% van de wielrenners die ik zonder helm zie fietsen 60+ is. Die helmbereidheid zal onder oudere e-bikers ook wel laag zijn. Hoewel ik op mijn e-bike ook geen helm op doe en ook nooit zal doen denk ik
Dat is ook dezelfde leeftijdsgroep die ook - ondanks de corona regels - in grote groepen rijden. Het lijkt wel alsof ze niet meer willen leven.. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
mhr-zip schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:37:
[...]

Nee maar op die goedkopere e-bikes kost het meer moeite om het niet te doen dan wel te doen.

Mijn moeder heeft 2 ebikes ( 8)7 ) Een goede en een goedkope.

Die goedkope zet je aan, staat altijd op stand 5. Als je de trappers rond draait rijdt dat ding 25. Dus je hoeft niet actief te trappen ofzo. Als je heel langzaam de trappers rond draait rij je al 25. Wil je zachter, zal je actief je ondersteuning lager moeten zetten.
Haha, n+1 met ebikes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
WaSteiL schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:38:
[...]

Dat is ook dezelfde leeftijdsgroep die ook - ondanks de corona regels - in grote groepen rijden. Het lijkt wel alsof ze niet meer willen leven.. :/
Generaliseren kun je leren?

'Wij' worden altijd boos als alle wielrenners over 1 kam worden geschoren, maar andersom mogen we het uiteraard wel doen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Ik scheer helemaal niks, shag op de benen roeleert!

Ik wil warmer weer,, dat wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
Smultie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:40:
[...]

Generaliseren kun je leren?

'Wij' worden altijd boos als alle wielrenners over 1 kam worden geschoren, maar andersom mogen we het uiteraard wel doen....
Bij wielrenners doet iedereen het behalve ik (en dit forum).
Bij E-bikers iedereen het behalve mijn ouders.

:z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Holk schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:15:
[...]

grinnik..

https://www.ad.nl/binnenl...odelijk-ongeval~a24c9a34/
https://www.ad.nl/binnenl...eer-door-e-bike~a3341495/
https://www.omroepbrabant...ke-is-niet-alleen-ellende

Dit doet me denken aan de invoering van de helmplicht voor brommers. Werd ook afgedaan als 'pesten van een arbitraire subselectie' maar scheelt gewoon levens.
Toen ik 30 jaar geleden voor het eerst op de racefiets stapte droeg niemand een helm.
Alleen bij ploegritten werd een leren helm verplicht gesteld, maar of die dingen ook echt wat deden?

Nu draag ik altijd een helm, behalve bij korte ritjes in het dorp.
Zowel op de MTB, race- als woon/werkfiets dus.
En ik zou niet anders willen.

Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat het algemeen geaccepteerd wordt en ingevoerd kan worden.
Maar ik zou er zeker voorstander van zijn.

Systeemspecificaties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rolandos582
Is dit het e-bike subtopic waar ik terecht ben gekomen of hebben we het hier over wielrennen? O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNuhEqpkZBJGZkW-7ptkz8wfnmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YYztgpJoaMETLTXSSz7gQzKX.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de duurste fiets op MP : https://link.marktplaats.nl/m1660498836

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het verhaal over wel/niet naar Belgie + Corona kan beter in Themaforum: Coronavirus

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 15:26
rolandos582 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:14:
Is dit het e-bike subtopic waar ik terecht ben gekomen of hebben we het hier over wielrennen? O-)

[Afbeelding]

Maar Marktplaats is in dit geval gewoon een verkapte handelaar, dus zegt helemaal niets. Wel kek fietsje voor erbij. Ik ben wel bang dat in het kader van N+1 mijn vrouw hier wel iets van gaat vinden.. of beter gezegd: achter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[Afbeelding]

Damn, dat zie ik d'r niet aan af...
Ruim 10K voor die fiets was even schrikken, 12K adviesprijs helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Grin schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:41:
[...]

Wat voor Wahoo mount zit daarop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-06 20:09

Fisico

by Fabian

[Afbeelding]

Hallo dat is wel heel stevig aan de prijs en voor die prijs zou ik liever een andere S-Works hebben. Je zou toch ook denken dat deze zichzelf wel in de winkel verkoopt. Een nieuwe SL7 is nog iets duurder zag ik. Maar ja dan rijd je wel op de winnende fiets van de Ronde.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Grin schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:41:
[...]

Tsja ik word er ook niet warm van. Maar het zal wel het duurste frame zijn
Fisico schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:52:
[...]
Hallo dat is wel heel stevig aan de prijs en voor die prijs zou ik liever een andere S-Works hebben. Je zou toch ook denken dat deze zichzelf wel in de winkel verkoopt. Een nieuwe SL7 is nog iets duurder zag ik. Maar ja dan rijd je wel op de winnende fiets van de Ronde.
Inderdaad, en voor de winter koop je deze : https://link.marktplaats.nl/m1660501100
Ben je dik 20k lichter 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door rolandos582 op 06-04-2021 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
duur frame + dure groep + dure wielen + corona toeslag dus schrik niet echt van de prijs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ypuh
@rolandos582 En de op één na duurste, die sluit wat meer aan bij de verloedering in dit topic vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/6S8AAOSwjR5f~KBS/$_86.JPG

Ondanks dat ik Specialized doorgaans mooie fietsen vind, zie ik de prijs er vrijwel nooit aan af. Ik associeer Specialized een beetje met een VW Golf of Audi A4 ofzo. De mooist mogelijke uitvoering van een doorsnee auto die bij iedereen wel in de smaak valt. Blinkt qua looks nergens in uit maar roept ook geen nare bijsmaakjes op. Die bochel in de Venge Vias riep wel kotsneigingen op, maar dat experiment is dan ook vakkundig weer de nek omgedraaid. Enige probleem met Specialized is dat ze zichzelf iets meer positioneren als de Porsche/Ferrari's van deze wereld met dito prijzen alleen zie je dat er niet aan af.

Ook vind ik het jammer dat ze de fiets nu volhangen met hun eigen merk spullen (zoals eigenlijk iedere fietsenproducent dat doet tegenwoordig, bijv. Roval, Bontrager, Black Inc, Reserve etc), al moet ik toegeven dat zowel die van Specialized als Bontrager doorgaans van uitstekende kwaliteit zijn. Op die manier krijg je meer 13-in-een-dozijn fietsen waar ze ook nog eens schaamteloos €12-13k voor durven te vragen.

[ Voor 77% gewijzigd door Ypuh op 06-04-2021 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
mhr-zip schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:44:
[...]

Wat voor Wahoo mount zit daarop?
Eentje die veel te ver voorover helt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ypuh schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:46:
@rolandos582 En de op één na duurste, die sluit wat meer aan bij de verloedering in dit topic vandaag.

[Afbeelding]
Ik zou dat als ontwerper niet op mijn cv durven zetten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Cervelo kan er ook wat van. Denk dat 'Cervelo' en 'Goedkoop' nog nooit in één adem genoemd zijn, maar de Caledonia die me wel leuk lijkt vragen ze ook doodleuk €6.599 voor. Voor dat geld krijg je dan nog steeds 'maar' Ultegra Di2, B-merk wielen en eigen merk stuur, -pen en zadelpen etc.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/56EAAOSwwk5gbAUm/$_86.JPG

.Een losse frameset kost je al €4.499. Wat een prijzen tegenwoordig joh :/. De prijsbump lijkt vooral te zijn ontstaan met discs, brede TL velgen en geïntegreerde kabels wilt. Nog geen 5 jaar geleden betaalde je ongeveer de helft voor een topmodel en had je onderdelen van Zipp, Fizik, 3T etc. (die marge steken de fabrikanten ook nog eens in eigen zak door het in-house te produceren).

[ Voor 26% gewijzigd door Ypuh op 06-04-2021 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Ypuh schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:46:
Ondanks dat ik Specialized doorgaans mooie fietsen vind, zie ik de prijs er vrijwel nooit aan af. Ik associeer Specialized een beetje met een VW Golf of Audi A4 ofzo.
Waar je bij die A4 nog wel ziet of het een 2 liter is of een RS4 moet je bij een S-Works toch altijd twee keer kijken. Op zich niets mis mee, maar voor dat geld mag het iets meer sprankelen.
Ook vind ik het jammer dat ze de fiets nu volhangen met hun eigen merk spullen (zoals eigenlijk iedere fietsenproducent dat doet tegenwoordig, bijv. Roval, Bontrager, Black Inc, Reserve etc), al moet ik toegeven dat zowel die van Specialized als Bontrager doorgaans van uitstekende kwaliteit zijn. Op die manier krijg je meer 13-in-een-dozijn fietsen waar ze ook nog eens schaamteloos €12-13k voor durven te vragen.
En ze spelen daar ook echt op in door een frame duur te maken en een rolling chassis relatief goedkoop. Zeker met die geïntegreerde kabels etc ga je niet zo'n duur stuur vervangen door een ander merk stuur. Terwijl die prijs van het eigen merk ook kunstmatig hoor wordt gehouden. Ik hoop dat de Black Inc wielen hun prijs waard zijn.

Een aangeklede R5 of Caledonia gaat ook over de 10k heen en dat is best schrikken. Schrijfremmen zijn duurder dan blokjes en iedereen wil elektrisch schakelen, dus daar gaat weer 1000 euro, maar ja de fiets moet wel 7 kilo wegen dan dan standaard lichte velgen erin en een beetje hoog (3,5 - 4,5) en hoppa weer 1000 euro verder. Eigenlijk wat Canyon al een paar jaar doet. Zodra je fiets daar zwaarder wordt door bepaalde onderdelen vervangen ze andere onderdelen door duurdere onderdelen die lichter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-06 18:50

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Ypuh schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:10:
Cervelo kan er ook wat van. Denk dat 'Cervelo' en 'Goedkoop' nog nooit in één adem genoemd zijn, maar de Caledonia die me wel leuk lijkt vragen ze ook doodleuk €6.599 voor. Voor dat geld krijg je dan nog steeds 'maar' Ultegra Di2, B-merk wielen en eigen merk stuur, -pen en zadelpen etc.

[Afbeelding]

.Een losse frameset kost je al €4.499. Wat een prijzen tegenwoordig joh :/. De prijsbump lijkt vooral te zijn ontstaan met discs, brede TL velgen en geïntegreerde kabels wilt. Nog geen 5 jaar geleden betaalde je ongeveer de helft voor een topmodel en had je onderdelen van Zipp, Fizik, 3T etc. (die marge steken de fabrikanten ook nog eens in eigen zak door het in-house te produceren).
Die zou mij ook wel passen :9~ Helaas die prijs idd :+

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
@Fisico Precies. Losse framesets willen ze helemaal niet meer verkopen. Een frameset bevat tegenwoordig ook standaard een stuur, stuurpen en zadelpen (alle 3 vaak net niet diegene die ik wil, want mijn voorkeur gaat naar 0 setback, smaller stuur en kortere stuurpen).

Qua prijs maakte Trek het wel heel bont, een losse SL frameset €2.499 en complete SL5 fiets voor €2.599. Cervelo doet een vergelijkbaar iets door alleen de Caledonia-5 (de SLR/S-Works versie zeg maar) aan te bieden als frameset en hier €4.499 voor te vragen t.o.v. €5.499 voor een complete fiets met Ultegra.

Canyon, Factor, Specialized etc. hanteren allemaal eenzelfde ontmoedigingsbeleid voor losse framesets. Het is echt niet dat ze complete fietsen verhoudingsgewijs goedkoper aanbieden, ze maken hun framesets alleen onaantrekkelijk duur zodat je bijna gedwongen wordt een complete fiets met 'eigen merk' onderdelen aan te schaffen, anders redt je het met €7-8k niet eens meer. €4.5k voor een doorsnee frame is van de zotte, helemaal gezien je 3-4 jaar terug nog ongeveer de helft betaalde.

Ben benieuwd of we ooit nog terug gaan naar 'normale' prijzen. Denk dat de prijzen blijven, maar de 20-40% korting wel terug komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 06-04-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ypuh schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:59:
@Fisico Precies. Losse framesets willen ze helemaal niet meer verkopen. Een frameset bevat tegenwoordig ook standaard een stuur, stuurpen en zadelpen (alle 3 vaak net niet diegene die ik wil, want mijn voorkeur gaat naar 0 setback, smaller stuur en kortere stuurpen).

Qua prijs maakte Trek het wel heel bont, een losse SL frameset €2.499 en complete SL5 fiets voor €2.599. Cervelo doet een vergelijkbaar iets door alleen de Caledonia-5 (de SLR/S-Works versie zeg maar) aan te bieden als frameset en hier €4.499 voor te vragen t.o.v. €5.499 voor een complete fiets met Ultegra.

Canyon, Factor, Specialized etc. hanteren allemaal eenzelfde ontmoedigingsbeleid voor losse framesets. Het is echt niet dat ze complete fietsen verhoudingsgewijs goedkoper aanbieden, ze maken hun framesets alleen onaantrekkelijk duur zodat je bijna gedwongen wordt een complete fiets met 'eigen merk' onderdelen aan te schaffen, anders redt je het met €7-8k niet eens meer. €4.5k voor een doorsnee frame is van de zotte, helemaal gezien je 3-4 jaar terug nog ongeveer de helft betaalde.

Ben benieuwd of we ooit nog terug gaan naar 'normale' prijzen. Denk dat de prijzen blijven, maar de 20-40% korting wel terug komt.
Das logistiek toch ook gewoon een drama :P

Daarnaast hype je ook je eigen product, kijk mij eens een duur frame hebben.

Zie je wel vaker bij velgen. Dan kan je de originele velgen (van eigen of submerk) voor heel veel geld kopen bij het merk fiets waar ze op zitten. Denkt iedereen zeker zo, dat zijn dure velgen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
Grappige is dat chinese aanbieders dit ook door hebben en hun frame prijzen ook al omhoog aan het gooien zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Vandaag tweede gratis servicebeurt laten doen. Ik vraag me dan altijd af wat ze eigenlijk doen, want het zijn industrielagers en ik had geen klachten. Net fiets opgehaald, en de ketting, die netjes in de wax stond, glimt van de olie :X ; maar verder...geen idee. Zou ik hier 45 euro voor neertellen....nope. Het is dat Scott vraagt om jaarlijkse servicebeurten bij een scott dealer ivm garantie maar toch, denk dat ik dat na volgend jaar wel geloof zo eigenlijk.

Maar goed, na alle horrorverhalen over onderdelen hier, meteen maar een klimcassette en 2 kettingen aangeschaft. Ik dacht natuurlijk dat ik veel te veel betaald had want impuls aankoop, maar op internet niet goedkoper gezien. Dus als je wat nodig hebt; vergeet de LBS niet!

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Mistraller schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:34:
Vandaag tweede gratis servicebeurt laten doen. Ik vraag me dan altijd af wat ze eigenlijk doen, want het zijn industrielagers en ik had geen klachten. Net fiets opgehaald, en de ketting, die netjes in de wax stond, glimt van de olie :X ; maar verder...geen idee. Zou ik hier 45 euro voor neertellen....nope. Het is dat Scott vraagt om jaarlijkse servicebeurten bij een scott dealer ivm garantie maar toch, denk dat ik dat na volgend jaar wel geloof zo eigenlijk.

Maar goed, na alle horrorverhalen over onderdelen hier, meteen maar een klimcassette en 2 kettingen aangeschaft. Ik dacht natuurlijk dat ik veel te veel betaald had want impuls aankoop, maar op internet niet goedkoper gezien. Dus als je wat nodig hebt; vergeet de LBS niet!
Dat ligt er maar net aan, mijn LB hanteert de adviesprijzen. Dat scheelt nogal op internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Mistraller schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:34:

Mijn fiets krijgt elke maand wel een servicebeurt :+. Of ten minste, 'volledig' is nooit echt nodig. De ene keer check ik het balhoofd en nieuw likje vet er in, de andere keer het crankstel er uit om schoon te maken en opnieuw in te vetten en controleer de BB lagers of voorzie de zadelpen van wat nieuwe grip. Toevallig net de body er eens afgetrokken en alle zwarte smurrie schoongemaakt en wiellagers gecontroleerd. Boutjes zoals die van de bidonhouder, het achterpad, zadel etc. kun je af en toe even langslopen (vroeg of laat komen ze allemaal wel een keer los of juist niet). Dan nog de normale dingen als ketting, derailleurwieltjes, cassette grondig schoonmaken en opnieuw invetten, remkabels vervangen, remblokjes opschuren etc. Vaak zie je al wat er aan zit te komen en kun je de onderdelen vast bestellen zodat ze klaar liggen wanneer het moment om te vervangen daar is.

Ik ga er niet vanuit dat de FM dit allemaal voor je doet. Dat kan ook allemaal niet voor €45, maar er is genoeg wat je jaarlijks kunt checken als je er zelf geen doel over hebt. Met name speling wil je niet te lang mee door rijden. Ik kan er bij mijn club zo 20+ man bedenken voor wie het geen kwaad kan zoiets 'verplicht' te stellen. Pas wanneer alles piept en kraakt en dan nog 2.000km, dan overwegen ze de fiets weg te brengen. Vervolgens krijgen ze een rekening van €370 voor het vervangen van de remschijven en kunnen ze er weer een jaar tegenaan tot de ketting/cassette/kettingbladen het begeven. Zulke reparaties probeer ik voor de blijven door regelmatig klein onderhoud te doen.

Meeste wielrenners in mijn directe omgeving doen hun fietsonderhoud hetzelfde als met de auto. Ene jaar een kleine beurt en andere jaar een grote beurt en tussentijds alleen vervangen als er iets stuk is. Uiteindelijk ben je misschien wel goedkoper uit (al vind ik €370 voor alleen remmerij veel geld), maar rij je wel bijna altijd met een piepje/kraakje of suboptimale fiets.

[ Voor 10% gewijzigd door Ypuh op 06-04-2021 22:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

mhr-zip schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 20:27:

Zie je wel vaker bij velgen. Dan kan je de originele velgen (van eigen of submerk) voor heel veel geld kopen bij het merk fiets waar ze op zitten. Denkt iedereen zeker zo, dat zijn dure velgen 8)7
Ja en je telt alles los op en denkt dat is toch een koopje zo'n complete fiets. |:(

Bij Factor was een frame wel met stuurpen, stuur en zadelpen naar keuze. Maar van die wielen heb ik echt geen idee. Die puzzel werd ook niet veel beter in deze markt door daar weer een alternatief voor te gaan zoeken. Al is mijn ETA nog steeds niet duidelijk dus had het misschien wel gekund. De profs rijden weer op de Ostro dus dat geeft mij weer een beetje hoop op een snelle hervatting van de levering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hebben mensen het nog aangedurfd vandaag naar buiten te gaan?

Zelf met Rondo Ruut een rondje van 50km gemaakt, heel erg modderig, nat en over het algemeen niet heel erg aangenaam, maar op momenten was het heerlijk;
https://imgur.com/w4EvNwD

Wel een issue met de mechanische schijfremmen; ze verloren (voornamelijk de voorste) tijdens de rit geleidelijk al hun kracht, heb even aan het kabeltje moeten zitten, maar tegen het einde had ik alweer bijna geen remkracht meer. Iemand enig idee waarom ik last had van mijn remkabels?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Pagina: 1 ... 268 ... 649 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).