Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 267 ... 646 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 08:07
Wat is er mis met Shimano PD-RS500 pedalen? Ik was eigenlijk op zoek naar Look keo pedalen, maar de verkopers regaeren niet en ik wil van die brakke spd pedalen af. Nu zie ik bij Decathlon die RS500 voor €35, goed genoeg voor mijn 10 jaar oude Cube toch? Op mp zie ik bijv RS550 aangeboden worden voor €40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PaulBloem schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:28:
Even een snelle check hier omdat waarschijnlijk de site hier ook vaak gebruikt wordt.

Climbfinder.nl werkt bij mij top via iOS, maar op de PC laden bepaalde onderdelen niet via Chrome of Edge.
Ritten zijn niet te klikken op de kaart, mijn account kan je niet selecteren en merendeel van de plaatjes laden niet. Oftewel compleet onbruikbaar zo.

Is this just me?
Waardeer de snelle check, en als ik het ben ga ik wel even buiten dit forum naar een oplosssing op zoek.
Die hele site werkt hier niet :/
Ow, je bedoelt .com ?
Frenz64 schreef op zondag 4 april 2021 @ 09:34:
Wat is er mis met Shimano PD-RS500 pedalen? Ik was eigenlijk op zoek naar Look keo pedalen, maar de verkopers regaeren niet en ik wil van die brakke spd pedalen af. Nu zie ik bij Decathlon die RS500 voor €35, goed genoeg voor mijn 10 jaar oude Cube toch? Op mp zie ik bijv RS550 aangeboden worden voor €40
Helemaal niks mis mee.

[ Voor 26% gewijzigd door Smultie op 04-04-2021 10:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 12:15

Grin

Ride si sapis.

kwiebus schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:34:
[...]

Ik heb support aangeschreven dat de meegeleverde bouten bij de HideMyBell raceday fi te kort lijken te zijn om deze aan mijn Vision METRON 5D ACR stuur te bevestigen.

ik kreeg daarop onderstaand antwoord:

Wat vervelend dat het niet lukt om de HideMyBell Raceday fi te monteren op je Vision Metron 5D ACR stuur. Bij dat type stuur kan het inderdaad zo zijn dat de M5 x 20 mm bouten die in de verpakking zitten te kort zijn (omdat de montage van het Vision stuur verdiept zit). Als dat het geval is dan kun je bij bijvoorbeeld een bouwmarkt M5 x 25 mm inbus bouten halen (wij leveren deze bouten helaas niet zelf). Zo kun je uiteindelijk toch een HideMyBell gebruiken in combinatie met je Vision stuur.

Wel suf dat ze bij een toch vrij prijzig product niet bouten met juiste lengte meeleveren.

Ik heb bij de LBS een langere bout meegekregen, maar er niet bij stil gestaan dat de kop hiervan wat aan de smalle kant is, dus zou er nog een ringetje tussen moeten om de druk beter te verdelen. Het enige wat ik in huis kon vinden was een onderdeeltje van een derailleurwieltje wat ik er nu tussen gezet heb.

[Afbeelding]
Bijzondere reactie van HideMyBell.
Zeg dan als bedrijf dat je voortaan (ook) de M5 x 25 zal meeleveren. Nu staat de Vision METRON 5D ACR specifiek op de compatibilty list terwijl je hem niet (goed) kan monteren. Kleine moeite voor HideMyBell en scheelt veel frustratie bij klanten.
Thumbs up voor jouw creatieve oplossing.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

ZieMaar!

Moderator General Chat
PaulBloem schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:28:
Even een snelle check hier omdat waarschijnlijk de site hier ook vaak gebruikt wordt.

Climbfinder.com werkt bij mij top via iOS, maar op de PC laden bepaalde onderdelen niet via Chrome of Edge.
Ritten zijn niet te klikken op de kaart, mijn account kan je niet selecteren en merendeel van de plaatjes laden niet. Oftewel compleet onbruikbaar zo.

Is this just me?
Waardeer de snelle check, en als ik het ben ga ik wel even buiten dit forum naar een oplosssing op zoek.

EDIT: .com bedoel ik inderdaad, maar de ervaring hierboven was daar ook voor bedoeld.
Alles werkt hier perfect, ook onder Chrome en Edge....Lijkt dus een lokaal probleem bij jou te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:04
ZieMaar! schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:36:
[...]

Alles werkt hier perfect, ook onder Chrome en Edge....Lijkt dus een lokaal probleem bij jou te zijn?
Ok thanks voor de check... gaan we daar zelf even mee aan de slag.
Die site maakt de zomervakantie plannen namelijk een stuk gemakkelijker 😏

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wij hebben vandaag een rit gemaakt over de Vennbahn bijna tot aan Monshau. Vanaf Sittard 160km in totaal met ongeveer 1600 hoogtemeters (bijna op de hoogste punt van België geweest). Het grappige aan de Vennbahn is dat het nergens meer dan 2% stijgingspercentage heeft; zo kan je 200 meter klimmen terwijl je gemiddeld bijna 30 per uur gaat. De Vennbahn kan je volgen tot aan Luxemburg.

Uiteindelijk mijn benen half moeten opblazen om niet als een idioot te lijken; 30.8 gemiddeld. Die vriend van me rijdt met 20kg aan lichaamsgewicht minder op zo'n mooie aero Giant Propel; ik moet het doen op een zwaardere, minder aerodynamische Van Rysel. Dat verschil merk je wel.

@Ramon 73 Tof zo'n rit; zoiets willen wij van de Zomer ook doen van Vaals naar Eemshaven (over de Veluwe). Dat zou de 400km net moeten aantikken. Is het landschap niet alleen veel te saai daar boven Zuid-Limburg om nog een interessante rit te hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Yakolev op 04-04-2021 19:25 ]

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:09
Yakolev schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:38:

@Ramon 73 Tof zo'n rit; zoiets willen wij van de Zomer ook doen van Vaals naar Eemshaven (over de Veluwe). Dat zou de 400km net moeten aantikken. Is het landschap niet alleen veel te saai daar boven Zuid-Limburg om nog een interessante rit te hebben?
Ach, het zal afwisselend zijn. En is voor mij de eerste keer dat ik noordelijk ga fietsen. Gelderland, Overijssel, Drenthe ken ik alleen vanuit de auto en te voet, dus dat wordt weer iets anders dan gebruikelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-05 20:48
@Ypuh
Lightweight Meilenstein wielset!!!
€ 1.490,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

;) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38

Stoney3K

Flatsehats!

Dat valt nog best mee, als je Zuid-Limburg uit bent heb je misschien wat minder klimmen maar wel genoeg om te zien. Je komt langs de Maasplassen, de Limburgse Peel, dan door het gebied waar ook de Vierdaagse gelopen wordt, tot je op de Veluwe bent.

Als je wat meet hoogteverschil wil kun je nog altijd aan de andere kant van de Duitse grens gaan zitten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-05 21:52
@Cranzai Heb al een jaar een zoekalert aan staan, maar GoT is sneller. Dit is wel één van de mooiste uitvoeringen (Gen IV met de subtiele logo's). Nog wel het oudere 20mm model, maar de nieuwe C24E is ook wel een veelvoud duurder. Ook erg scherp geprijsd als ze echt zo netjes zijn als de advertentie beschrijft :X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Laatst online: 23:14
En dit zijn zijn reserve wielen.... 8)7

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElGreco
Ypuh schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:09:
@Cranzai Heb al een jaar een zoekalert aan staan, maar GoT is sneller. Dit is wel één van de mooiste uitvoeringen (Gen IV met de subtiele logo's). Nog wel het oudere 20mm model, maar de nieuwe C24E is ook wel een veelvoud duurder. Ook erg scherp geprijsd als ze echt zo netjes zijn als de advertentie beschrijft :X.
Die zoekalert van MP komt zo laat binnen dat als het om fiets spullen gaat die knap zijn, die al verkocht zijn voor dat de alert binnen is...

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Ypuh schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:09:
Haha, zag het toevallig op de homepagina van mijn MP app. Wist niet of het wat voor je was maar dacht ik kan hem natuurlijk altijd ff delen d:)b

En natuurlijk voor de rest leuk om eventjes verlekkerd naar te kijken :9~ (zo speur ik dus naar campy 9 speed hoge velgen, niet dat ik die echt ga kopen maar kijken is leuk :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ElGreco schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:10:
[...]

En dit zijn zijn reserve wielen.... 8)7
Hoe geschikt/goed zijn deze wielen als daily drivers? Alles is van carbon toch? Hoe fragiel is dit? @Ypuh
Ik hoef ze niet hoor, succes met de aankoop! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Het zijn de sterkste wielen die er zijn en dat er bij normaal gebruik een slag in komt is door de volledig carbon constructie onmogelijk. Nadeel is wel stuk = stuk. Doordat het één geheel is zijn ze nauwelijks serviceable, dus mocht je net het verkeerde ongelukje krijgen dan bestaat de kans dat je ze afschrijven kunt.

In zekere zin geldt hetzelfde voor Zipp's/Bora's. Een kromme Zipp velg ga je dan ook niet recht kunnen spaken en worden niet als losse velg verkocht. De kans op een spaakbreuk bij normaal gebruik is bij Lightweights vrijwel nihil, maar mocht je een derailleur of dergelijks aantikken dan knappen ze wel natuurlijk en kun je het wiel afschrijven.

Qua remranden etc. is het top kwaliteit resin en slijtvast, dus zo lang je vrij blijft van ongemakken zijn het duurzame wielen waar je ook prima 50.000+ kilometer mee vooruit kunt. En rekening houden met valpartijen, tja, liever niet. Dat wil ik met mijn huidige materiaal ook niet uittesten.

Mocht je de nieuwe LW's in gewenste uitvoering voor het volle pond aanschaffen en er gebeurd iets dan doet het wel ff goed pijn. 2e hands is het nog steeds vervelend, maar levert het geen slapeloze nachten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:59
Hij heeft ook een Zipp 404 set te koop als ''reserve set''. Wat voor wielen heeft die man dan wel niet allemaal?
Zipp 404 60mm hoog en Lightweight Meilenstein 55mm hoog. Wat heb je dan nog meer? En wat voor fiets heb je dan wel niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 12:59
Net een nieuwe fiets gekocht, zit toch even met de randaccessoires:

- Wat voor (instap)helm bevelen jullie aan? Ik zie vooral heel veel heel dure met heel veel marketingpraat. Is een decathlon/lidl helm goed?
- Qua kleding? Kom ik ver met lidl/decathlon kledij?
- Hartslag: ik heb een fitbit met hartslag meter. Kan ik die makkelijk koppelen? Is het het idee dat ik een ander zaakje haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
rolandos582 schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:43:
Hij heeft ook een Zipp 404 set te koop als ''reserve set''. Wat voor wielen heeft die man dan wel niet allemaal?
Zipp 404 60mm hoog en Lightweight Meilenstein 55mm hoog. Wat heb je dan nog meer? En wat voor fiets heb je dan wel niet...
Die staat ook te koop ;)

Giant tcr

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Majora schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:44:

- Wat voor (instap)helm bevelen jullie aan? Ik zie vooral heel veel heel dure met heel veel marketingpraat. Is een decathlon/lidl helm goed?
- Hartslag: ik heb een fitbit met hartslag meter. Kan ik die makkelijk koppelen? Is het het idee dat ik een ander zaakje haal?
Hier is een apart fietskleding topic voor, maar in het kort:
- Iedere helm heeft hetzelfde keurmerk dus in theorie beschermen ze even goed. Inmiddels heb je wavecel en MIPS die het wel beter dan minimum keurmerk doen, en is er het nodige te winnen op het gebied van comfort. Koop vooral een helm die goed past (zelfde geld voor schoenen) en dan maakt de prijs niet uit. Een helm afdoen als marketingpraat lijkt me slecht deels waar, liever een goede helm dan Lightweight wielset

- Lidl is kut. Decathlon (de iets duurdere series) zijn prima

- Fitbit is onbruikbaar als hartslagmeter voor wielrennen.

@rolandos582 Die Zipp's zijn misschien wel 10 jaar oud. Wie daar nog €750 op biedt doet het vooral voor de grote logo's

[ Voor 5% gewijzigd door Ypuh op 04-04-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 26-05 10:57
Wij hebben vandaag een rit gemaakt over de Vennbahn bijna tot aan Monshau. Vanaf Sittard 160km in totaal met ongeveer 1600 hoogtemeters (bijna op de hoogste punt van België geweest). Het grappige aan de Vennbahn is dat het nergens meer dan 2% stijgingspercentage heeft; zo kan je 200 meter klimmen terwijl je gemiddeld bijna 30 per uur gaat. De Vennbahn kan je volgen tot aan Luxemburg.

Uiteindelijk mijn benen half moeten opblazen om niet als een idioot te lijken; 30.8 gemiddeld. Die vriend van me rijdt met 20kg aan lichaamsgewicht minder op zo'n mooie aero Giant Propel; ik moet het doen op een zwaardere, minder aerodynamische Van Rysel. Dat verschil merk je wel.

Ramon 73 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:16:
Vandaag testrit voor mijn zomerrit naar Groningen, had 202km gepland en is uiteindelijk 208km geworden. Beetje onhandige route, had hem recht door Eindhoven gelegd, via Helmond weer terug naar het zuiden. Maar zo recht door een stad kost veel snelheid ivm stoplichten, dat kan volgende keer wel handiger. Nu slechts 28 gemiddeld gereden, had liever nog iets sneller gereden. Naja, leer voor de volgende keer.
Ook wat vaker/langer stoppen en even wat beter eten zien te scoren dan granenrepen en een Snickers....
Wel leuk nieuw PR gezet op afstand, stond op 147km nu dus 208km.

[Afbeelding]
Wel even opletten met de coronamaatregelen van België. Voor niet essentiële verplaatsingen mag je de grens in principe niet over. Minimumboete is 250 euro.

https://www.vlaanderen.be...n-tijdens-de-coronacrisis

[ Voor 32% gewijzigd door Teun_2 op 04-04-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:19
Zie antwoorden hieronder

- Wat voor (instap)helm bevelen jullie aan? Ik zie vooral heel veel heel dure met heel veel marketingpraat. Is een decathlon/lidl helm goed? Volgens mij zijn die veilig genoeg. Ze moeten ook voldoen aan veiligheidseisen
- Qua kleding? Kom ik ver met lidl/decathlon kledij? Daar ben ik mee begonnen. Mijn Decathlon broek van nog geen €10 heb ik meerdere jaren mee gedaan. Zelfs nu fiets ik nog regelmatig met een fietsbroek van € 30.
- Hartslag: ik heb een fitbit met hartslag meter. Kan ik die makkelijk koppelen? Is het het idee dat ik een ander zaakje haal? Koppelen waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Ypuh Weet je of die Meilensteins te repareren zijn in geval van schade? Ik weet uit ervaring dat een carbon frame vrij goed (en niet al te duur) te repareren is... Zou dat voor deze wielen anders zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:42

Qua helm, duurder is vaak beter, maar let vooral op het pascomfort van de helm. Om die reden zou ik toch voor een merk als Lazer, Giro of BBB gaan.
Qua kleding vind ik die van Decathlon prima, vanaf de 500 serie zit het voor mij meer dan goed. Kleding van de Lidl heb ik ook, de shirts gaan nog wel maar de broeken waren toch echt te dun naar mijn smaak qua padding. AGU is ook nog een goede vind ik qua kleding, ook niet overdreven duur.
- Bij Mantel en Decathlon heb je hartslagmeters die via Bluetooth met je telefoon te koppelen zijn, zijn er vanaf een euro of 50 meen ik.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
MrBarBarian schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:47:
[...]

Die staat ook te koop ;)

Giant tcr
Ja die zag ik inderdaad, maar zal dat dan zijn enige fiets zijn? Of gewoon N+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Teun_2 schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:50:
[...]

Wel even opletten met de coronamaatregelen van België. Voor niet essentiële verplaatsingen mag je de grens in principe niet over.

Klopt, en dat heeft me ook weerhouden naar mijn ouders in Mons/Bergen te fietsen; of zelfs te tanken in Maasmechelen. We weten ook in essentie dat het niet mag, maar de wegen in de Belgische Eifel zijn zo leeg we riskeren het maar.

Geheel toevallig hebben we wel al een gesprek met een Waalse politieagent gehad; zolang we kinderen maar geen knie'tjes in de rug geven (refererend naar dat incident eind vorig jaar) zijn we geen probleem.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Kluus schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:52:
@Ypuh Weet je of die Meilensteins te repareren zijn in geval van schade? Ik weet uit ervaring dat een carbon frame vrij goed (en niet al te duur) te repareren is... Zou dat voor deze wielen anders zijn?
Ze zijn te repareren, maar lang niet altijd. It's all in the name 'Lightweight'. De wielen hebben een foam kern met daar over heen op de dunste punten maar 2 of 3 laagjes carbon (i.t.t. een frame die doorgaans eerder 6-8 laagjes heeft, minder belasting en meer ruimte heeft om mee te werken). Als er een gat op de verkeerde plek zit dan is dat vrijwel niet herstellen. Hetzelfde geldt deels voor een spaakbreuk, te hoge belasting op een te kleine plek.

Mocht een remrand versleten zijn dan kunnen ze daar wel een nieuwe laag op aanbrengen. Andere kleine schades zoals een keer een kuiltje raken o.i.d. zijn ook nog wel te repareren volgens mij.

Verder heb ik het niet zo op carbon reparatie. Stukje vertrouwen ofzo. Stuk = stuk wat mij betreft.

Edit: Dit geldt overigens voor vrijwel alle carbon velgen hoor, maar als het alleen een spaak of een naaf is dan kun je daar ten minste nog wel iets. De velg an sich valt weinig aan te redden.

[ Voor 8% gewijzigd door Ypuh op 04-04-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40
@Majora niet besparen op helm (veiligheid) en bib (comfort). Shirtje, sokken, schoenen kan je prima op besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:58:
[...]

Ja die zag ik inderdaad, maar zal dat dan zijn enige fiets zijn? Of gewoon N+1
Reserve fiets ;)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 23:51
@Teun_2, @Yakolev is echt niet de enige. Ik zie ook genoeg Stravaritten voorbij komen van anderen die regelmatig vanuit Maastricht een ritje maken door de Voerstreek richting Aubel/Spa/Eupen. Ikzelf heb het ook al andersom gedaan, als inwoner van België een ritje door Zuid-Limburg. :$

Daarnaast worden fietsers vziw zelfs niet meer gecontroleerd aan de grens. Op de N-wegen van Riemst/Veldwezelt naar Maastricht werden er heel sporadisch enkel nog auto's gecontroleerd.

Vandaag ben ik wel braaf geweest en ben ik richting de Haspengouwse fruitstreek rond Borgloon gefietst. Mooie streek ondanks dat de fruitbromen nog niet in volle bloei staan. De drukte viel vandaag dus ook goed mee. :) Er zullen deze zomer nog genoeg ritjes volgen want er zijn nog genoeg tegeltjes te halen.

PS. @Ypuh deze zomer zal het er wel van komen om een rit richting la Redoute te maken. :P (Ypuh in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:26
mhr-zip schreef op zondag 4 april 2021 @ 07:26:
[...]

Aan de andere kant als je veel routes in onbekend gebied maakt. Is het ook maar 2 tientjes.
Ik maak zelden routes die buiten mijn eigen zone starten; dus volgens mij is het dan niet nodig als ik het goed heb begrepen; en tja, het is 2 tientjes hier, 2 tientjes daar; hoevaak ik al niet opnieuw heb betaald voor het gebruik van kaarten. Ik vind betalen voor software geen probleem maar ik heb een hekel aan aankopen die ik niet blijk te gebruiken. Spullen kan je tenminste nog op marktplaats gooien. Ik skip hem; we blijven voorlopig bij OsmAnd en Strava planner. Bedankt voor de info!

offtopic:
Omdat OsmAnd Plus een store aankoop was, kan ik hem middels Android Family aan vrouw en kids ook toekennen. Ze kunnen dan zelf de app ook downloaden en gebruiken, en omdat het de Plus app is, zit er ongelimiteerde kaart downloads bij (wereld dekking) en heeft geen login account nodig verder. Vandaar mijn vraag over het delen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Teun_2 schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:50:
[...]

[...]

Wel even opletten met de coronamaatregelen van België. Voor niet essentiële verplaatsingen mag je de grens in principe niet over. Minimumboete is 250 euro.

Zuid-Limburg naar Groningen ga je in principe niet door België. Eerder door Duitsland en daar mag je vanaf 6 april niet binnen zonder negatieve corona test.
België is overigens nog te doen, als het om een doorsteek gaat in je eentje. Dan kun je nog proberen onder het motto van doorreis onder de regels door te duiken. Mag in principe niet, want recreatie. Maar zou je dezelfde route doen om naar werk/familie/whatever te gaan via België, dan zou het wél mogen. Dat is mij iets te complex, het gaat immers om de regels zo goed mogelijk in hun geest na te leven. Ik ga dus alleen België in zonder ziekteverschijnselen (ga ik sws niet uit huis), met ingevulde "verklaring op eer", stop niet, zoek geen drukte op etc. Of de beruchte motoragent uit Lanaken zich daar iets van aantrekt is de vraag, maar tot nu toe niet gezien.
Evengoed ga ik ook niet meer fietsen in België, op een doorsteek na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Grin schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:54:
[...]

Bijzondere reactie van HideMyBell.
Zeg dan als bedrijf dat je voortaan (ook) de M5 x 25 zal meeleveren. Nu staat de Vision METRON 5D ACR specifiek op de compatibilty list terwijl je hem niet (goed) kan monteren. Kleine moeite voor HideMyBell en scheelt veel frustratie bij klanten.
Thumbs up voor jouw creatieve oplossing.
Wat een waardeloze service. Hebben ze een keer een punt waarop ze het verschil kunnen maken, doen ze net alsof ze ook maar dozenschuiver zijn.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Spreekt hier N=0?

Ik heb 3 jaar een lidl helm gehad. Geen enkel probleem mee, het was bovendien de enige met een ingebouwd insectennetje. Sinds ik een Giro heb, komen er steeds beesten in mijn haar.

Giro = kut!
:X

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73

Ekoi Corsa light, prima helm, weegt niet veel, zit prima, niet duur

https://www.ekoi.com/nl/h...orsa-light-2020-noir.html
Zal vast een grote schare fans hebben maar ik vind het helemaal niks. Decathlon, goedkope series, is waardeloze pasvorm en Lidl kleding zweet als een otter. Kijk eens bij salden.nl voor aanbiedingen of de Outlet van Pearl Izumi.
Koppelen met? Strava? Zal ws wel lukken. Maar ga eerst eens fietsen, data en logging komt later wel.

Bedenk even of je pompje en plakkers mee wil nemen onderweg. Call of shame is mss wél makkelijker.
Yakolev schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:00:
[...]
Klopt, en dat heeft me ook weerhouden naar mijn ouders in Mons/Bergen te fietsen; of zelfs te tanken in Maasmechelen. We weten ook in essentie dat het niet mag, maar de wegen in de Belgische Eifel zijn zo leeg we riskeren het maar.

Geheel toevallig hebben we wel al een gesprek met een Waalse politieagent gehad; zolang we kinderen maar geen knie'tjes in de rug geven (refererend naar dat incident eind vorig jaar) zijn we geen probleem.
http://www.1limburg.nl/l/107479
Dit artikel stelt duidelijk dat je de grens over mag voor bepaalde activiteiten, en ze gaan er nog redelijk soepel mee om. Een krat Leffe kopen in Belgische supermarkt mag nog wel, tanken ook. Zelf woon ik dichter bij een Belgische pomp dan een Nederlandse én scheelt 25ct per liter. Dus ik ga, met verklaring, de grens nog over voor tanken. En ik zou ook mijn ouders bezoeken, als ik die nog had en ze in België woonden (overigens niet slim om in BE te gaan wonen, áls ze hulpbehoevend worden én later pas in België zijn gaan wonen, dan draaien de kinderen op voor kosten als de ouders het niet kunnen betalen. Maar dat heeft niks met fietsen te maken).

[ Voor 36% gewijzigd door Ramon 73 op 05-04-2021 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
Ramon 73 schreef op maandag 5 april 2021 @ 00:03:
[...]

Ekoi Corsa light, prima helm, weegt niet veel, zit prima, niet duur

https://www.ekoi.com/nl/s...rsa-light-2018-blanc.html
Let op, linkje is alleen een kap voor over een helm? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Cranzai schreef op maandag 5 april 2021 @ 07:42:
[...]

Let op, linkje is alleen een kap voor over een helm? :?
Bedoel deze
https://www.ekoi.com/nl/h...orsa-light-2020-noir.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
Misschien wel even wachten met die EKOI helm als dat kan. Ze zijn regelmatig met 50% afgeprijsd (nu maar 20%)

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:46
Giro maakt hele goede helmen, alleen niet voor de vorm van mijn hoofd.

Dus bij helmen is het: passen, passen, passen. Totdat je iets vind wat goed bij je past.

Daarnaast vind ik "alle helmen voldoen aan de eisen" zo'n dooddoener. Ze voldoen inderdaad allemaal aan de minimale eisen, helaas zijn de minimale eisen niet zo hoog. Er zijn gelukkig een hoop merken die het beter doem dan alleen de minimale eisen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

Mistraller schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:47:
offtopic:
Omdat OsmAnd Plus een store aankoop was, kan ik hem middels Android Family aan vrouw en kids ook toekennen. Ze kunnen dan zelf de app ook downloaden en gebruiken, en omdat het de Plus app is, zit er ongelimiteerde kaart downloads bij (wereld dekking) en heeft geen login account nodig verder. Vandaar mijn vraag over het delen.
offtopic:
Installeer OsmAnd via de F-Droid store (appstore voor gratis/open source apps) en je kunt ook ongelimiteerd kaarten downloaden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:15
Ik heb de Giro Aether MIPS Racehelm en het is de beste helm die ik ooit heb gehad.

Verder is een helm persoonlijk wat de een lekker vind zitten kan bij de andere verkeerd vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Mistraller schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:56:
[...]

Spreekt hier N=0?

Ik heb 3 jaar een lidl helm gehad. Geen enkel probleem mee, het was bovendien de enige met een ingebouwd insectennetje. Sinds ik een Giro heb, komen er steeds beesten in mijn haar.

Giro = kut!
:X
Ik refereerde vooral naar de broeken. In een ver verleden ook wel eens eentje van gekocht en dat is geen aanrader. Een goede broek hoeft niet per se duur te zijn (zo rond de €50 heb je al heel behoorlijke kwaliteit). In die prijsklasse is het alleen een beetje hit-or-miss wat je krijgt. Rogelli heb ik ook slechte ervaringen mee, maar Lawi, Bioracer, Vermarc etc. zijn doorgaans voorzien van dezelfde zemen als eerdere Assos modellen. Decathlon zal ook wel oké zijn (de wat duurdere series).

Fietsen is wel een sport waarbij alles wat je comfort verhoogt het fietsen leuker maakt, en hoe leuker het wordt hoe vaker je ook gaat fietsen en een wat duurdere aankoop zichzelf terug betaald. Liever een goed zadel/broek/helm/schoenen dan een wielupgrade of Ultegra vs. Tiagra.

Giro past mij ook niet. Mijn advies is dus ook simpel; ga passen in de winkel. Een specifieke helm adviseren heeft via internet echt geen enkele zin.

[ Voor 6% gewijzigd door Ypuh op 05-04-2021 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Hier ook een tevreden Lidl-drager (qua helm, ook 1 lange mouwen Lidl-slobbershirt, niet kapot van), met fancy lampje ook nog. Ben wel van plan te 'investeren' in een goede bib of twee.

@Majora (en @Maarten_E ) Decathlon HR band is €35,99 (waar ik zo een date heb om die RS500 pedalen te scoren en nog wat klein grut, bidonhouders, fietspomp bijvoorbeeld, yaaayyy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 26-05 10:57
bal130 schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:45:
@Teun_2, @Yakolev is echt niet de enige. Ik zie ook genoeg Stravaritten voorbij komen van anderen die regelmatig vanuit Maastricht een ritje maken door de Voerstreek richting Aubel/Spa/Eupen. Ikzelf heb het ook al andersom gedaan, als inwoner van België een ritje door Zuid-Limburg. :$

Daarnaast worden fietsers vziw zelfs niet meer gecontroleerd aan de grens. Op de N-wegen van Riemst/Veldwezelt naar Maastricht werden er heel sporadisch enkel nog auto's gecontroleerd.

Vandaag ben ik wel braaf geweest en ben ik richting de Haspengouwse fruitstreek rond Borgloon gefietst. Mooie streek ondanks dat de fruitbromen nog niet in volle bloei staan. De drukte viel vandaag dus ook goed mee. :) Er zullen deze zomer nog genoeg ritjes volgen want er zijn nog genoeg tegeltjes te halen.

PS. @Ypuh deze zomer zal het er wel van komen om een rit richting la Redoute te maken. :P (Ypuh in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21")
Ik ben zelf Belg en zie ook wel wat ritjes op strava passeren die niet helemaal binnen de grenzen blijven. De reden dat ik er een opmerking over maak is vooral informatief bedoeld. Ik weet niet zo goed hoe goed deze regels in NL gekend zijn. Zelf rijd ik wel eens de mtb routes in de Kalmthoutse heide die de grens over gaan. Daar is inderdaad over gecommuniceerd dat dit gedoogd wordt. Anderzijds hoorde ik ook van een vriend die op de koersfiets aan de grens werd teruggestuurd. Sowieso houd ik me voorlopig nog even aan de regels, ook al is het op de fiets niet echt een risico voor de volksgezondheid. Jammer, want normaal ga ik vaak naar Zeeland.

Voor wat die hartslagmeter betreft: ik heb recentelijk de magene van AliExpress gehaald. Lijkt prima te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 05-04-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ramon 73 schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:54:
[...]

Zuid-Limburg naar Groningen ga je in principe niet door België. Eerder door Duitsland en daar mag je vanaf 6 april niet binnen zonder negatieve corona test.
Er is voor "doorreizenden" een uitzondering van kracht.
Ausgenommen von der Testpflicht sind kraft Bundesrechts Durchreisende sowie Transporteure, die weniger als 72 Stunden in Deutschland bleiben
Bron: https://www.land.nrw/de/p...nordrhein-westfalen-setzt

//edit: ik twijfel nu of grensverkeer daadwerkelijk nog is toegestaand zonder coronatest.

[ Voor 22% gewijzigd door pdukers op 06-04-2021 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Frenz64 schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:38:
Hier ook een tevreden Lidl-drager (qua helm, ook 1 lange mouwen Lidl-slobbershirt, niet kapot van), met fancy lampje ook nog. Ben wel van plan te 'investeren' in een goede bib of twee.

@Majora (en @Maarten_E ) Decathlon HR band is €35,99 (waar ik zo een date heb om die RS500 pedalen te scoren en nog wat klein grut, bidonhouders, fietspomp bijvoorbeeld, yaaayyy)
Grrr, nix, nada, noppes, ja 1 setje Look Keo Max lag er à €85, geen pomp, afgedropen met een biba ;w :(

Dan toch Ali maar, daar kost een setje PD-RS5800 (105 pedalen) ook maar €43 of is dat imitatie Shimano (wel in originele doos op de plaatjes)? Ik kan fietsen net die huidige spd pedalen, na een half jaar zoeken naar een fiets kunnen er die 10 dagen ook nog wel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandos582
Frenz64 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:48:
[...]

Grrr, nix, nada, noppes, ja 1 setje Look Keo Max lag er à €85, geen pomp, afgedropen met een biba ;w :(

Dan toch Ali maar, daar kost een setje PD-RS5800 (105 pedalen) ook maar €43 of is dat imitatie Shimano (wel in originele doos op de plaatjes)? Ik kan fietsen net die huidige spd pedalen, na een half jaar zoeken naar een fiets kunnen er die 10 dagen ook nog wel bij.
1e hit op Google : https://www.vaneycksport....ano-pedalen-pd-rs500.html
Kun je zo bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Frenz64 schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:48:
[...]

Ik heb eventueel een setje zo goed als nieuwe ultegra pedalen voor je...

Mocht je interesse hebben stuur maar een PB

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 17:43

Galois

1811 - 1832

d-vine schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:33:
[...]

Ik heb de Giro Aether MIPS Racehelm en het is de beste helm die ik ooit heb gehad.

Verder is een helm persoonlijk wat de een lekker vind zitten kan bij de andere verkeerd vallen.
Die ben ik ook al een tijdje 'in de gaten' aan het houden voor een mooie aanbieding. Vind de adviesprijs erg hoog.

Overigens heb ik nog nooit een helm nodig gehad... Ben wel eens gevallen, maar nooit op mijn hoofd :) Net zoals mijn autogordel, ook zoiets wat ik nog nooit nodig gehad heb ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft iemand een tip waar je goed fysiek (als het weer mag) als een stel wijven fietskleding kan shoppen (inclusief voelen en vooral passen)

Online is veel te vinden, maar zeker een broek is duur en moet wel goed passen. Ik ben wel eens bij Mantel in de winkel geweest. Veel fietsen maar wat betreft kleding is het vrij beperkt. (online hebben ze veel meer)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 23:03

Fisico

by Fabian

@Ankona B&T bikestore lijkt mij vrij groot, maar ik ken ze alleen van de paar shirtjes die ik er bestelde via de webshop. Actual Bikewear in Utrecht heeft weinig merken maar wel veel van die merken hangen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
I know, je kan ze ook nog bij Decathlon bestellen voor minder, ik had allen gehoopt fysiek met een setje naar buiten te lopen. Als ik dan toch moet bestellen, dan maar betere (PD 5800) voor dat bedrag. de facto scheelt het 1 of 2 ritjes en die red ik ook wel met MTB schoenen aan op de racert (doe wel een zak over m'n hoofd)

Rijd ter compensatie nog wel ohne zadeltasje :+ [moffelt pompje op frame weg]

Oh ja, bidonhouders bij de Decathlon waren zelfs voor mijn standaard te el cheapo, ook dat nog.

Nee, had beter naar een woonboulevard kunnen gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Galois schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:22:
[...]

Die ben ik ook al een tijdje 'in de gaten' aan het houden voor een mooie aanbieding. Vind de adviesprijs erg hoog.

Overigens heb ik nog nooit een helm nodig gehad... Ben wel eens gevallen, maar nooit op mijn hoofd :) Net zoals mijn autogordel, ook zoiets wat ik nog nooit nodig gehad heb ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6utSOSwf0yKGRNgh5GpOH2hPw2U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OVATQG4rvpnEX30DgMLjzQlB.png?f=fotoalbum_large

Het moet je maat zijn maar wel decent prijs volgens mij. Of deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cWT7u-mXJc-6MCWQw-W2BgeAlQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MCDUZbirTbq7La1DCuuMMDB5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
mhr-zip schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:26:
[...]

Giro maakt hele goede helmen, alleen niet voor de vorm van mijn hoofd.

Dus bij helmen is het: passen, passen, passen. Totdat je iets vind wat goed bij je past.

Daarnaast vind ik "alle helmen voldoen aan de eisen" zo'n dooddoener. Ze voldoen inderdaad allemaal aan de minimale eisen, helaas zijn de minimale eisen niet zo hoog. Er zijn gelukkig een hoop merken die het beter doem dan alleen de minimale eisen.
[...]

Ik speelde natuurlijk advocaat van de duivel; ik vind niet zo gauw iets kut. :*)

Ik heb zelf ook een Giro (Syntax), en die is helemaal fijn, mooi blauw gesoigneerd bij mijn blauwe fiets dus was alleen maar om aan te geven dat ook hier "Zoveel mensen zoveel wensen" geldt.

Mijn Lidl helm (Die ik nog steeds wel eens gebruik) zat ook gewoon prima, dus je kunt niet zonder meer alles afstrepen op het feit dat het van een prijsvechter komt cq voor de algemene confectie maten bedoeld is.

In dit topic zie je zeker nu, heel veel beginnende fietsers. Als je nog niet zeker bent wat je fijn vindt (of het zelfs raar vind om je in fietskleding te vertonen) dan is het helemaal niet verkeerd om met budget spullen te beginnen. Ik ben nu, (ruim 3 jaar na mijn "comming out" als racefietser) ook pas wat duurdere spullen gaan kopen. En nog niet voor alles. Soms heeft lidl leuke (blauwe O+ ) jersey's die prima vallen, die wil ik dan best kopen soms. Het overgrote voordeel van lidl is dat ze overal zitten, je kunt alles retouren, en dat geldt natuurlijk ook voor decathlon.
Als je dan wat serieuzer gaat fietsen kan je je vervolgens nóg een keer blij maken als je ontdekt dat duurdere spullen soms nóg fijner zitten. Maar dan weet je in elk geval wat je echt wilt :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 677216 schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:33:
[...]

offtopic:
Installeer OsmAnd via de F-Droid store (appstore voor gratis/open source apps) en je kunt ook ongelimiteerd kaarten downloaden ;)
Zo duur was het niet, en nu is de hele familie voorzien zonder gedoe :)

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:26
Ankona schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:25:
Heeft iemand een tip waar je goed fysiek (als het weer mag) als een stel wijven fietskleding kan shoppen (inclusief voelen en vooral passen)
Geen idee in welke regio je dat zou willen doen, maar ik heb eens een ochtendje shirtjes zitten passen bij wieleroutfits.nl in de winkel in Ouderkerk a.d. Amstel. Ze schijnen ook een winkel in Den Haag te hebben. Best veel uitverkoopspulletjes voor aantrekkelijke prijzen, en ook het reguliere assortiment op voorraad. Ik werd er ook keurig als een wijf geholpen: "Wil je hem ook nog even in een maatje kleiner passen?" en dan later: "Hoe zit dat? Nou, die wijdere is toch wat flatteuzer". Daar heb je wat aan.
Daarnaast heb je in Amsterdam nog wat premium zaken zoals Maats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

rolandos582 schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:05:
[...]

[Afbeelding]

Het moet je maat zijn maar wel decent prijs volgens mij. Of deze
[Afbeelding]
Ik weet niet wat voor helm dat is maar zeker geen Giro Aether...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:03
Mistraller schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:32:
[...]

[...]

Ik speelde natuurlijk advocaat van de duivel; ik vind niet zo gauw iets kut. :*)

Ik heb zelf ook een Giro (Syntax), en die is helemaal fijn, mooi blauw gesoigneerd bij mijn blauwe fiets dus was alleen maar om aan te geven dat ook hier "Zoveel mensen zoveel wensen" geldt.

Mijn Lidl helm (Die ik nog steeds wel eens gebruik) zat ook gewoon prima, dus je kunt niet zonder meer alles afstrepen op het feit dat het van een prijsvechter komt cq voor de algemene confectie maten bedoeld is.

In dit topic zie je zeker nu, heel veel beginnende fietsers. Als je nog niet zeker bent wat je fijn vindt (of het zelfs raar vind om je in fietskleding te vertonen) dan is het helemaal niet verkeerd om met budget spullen te beginnen. Ik ben nu, (ruim 3 jaar na mijn "comming out" als racefietser) ook pas wat duurdere spullen gaan kopen. En nog niet voor alles. Soms heeft lidl leuke (blauwe O+ ) jersey's die prima vallen, die wil ik dan best kopen soms. Het overgrote voordeel van lidl is dat ze overal zitten, je kunt alles retouren, en dat geldt natuurlijk ook voor decathlon.
Als je dan wat serieuzer gaat fietsen kan je je vervolgens nóg een keer blij maken als je ontdekt dat duurdere spullen soms nóg fijner zitten. Maar dan weet je in elk geval wat je echt wilt :)
Giro past mijn hoofd ook niet, dan krijg ik 2 druk plekken op m’n voorhoofd, beetje als hoorntjes op een geit. POC zit heerlijk maar de riempjes waren de kort, rij nu met een Lazer en die zitten ook goed

Voor mij dan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Grin schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:35:
[...]

Ik weet niet wat voor helm dat is maar zeker geen Giro Aether...
Lijkt me een Cinder MIPS, die heb je rond de 120

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ondanks dat ik een fervent voorstander ben van tubeless, heb ik toch mijn frustraties en begrijp ik goed dat veel een afkeer hebben voor tubeless.

Mijn banden waren af. Achter erger dan voor, maar beide aan vervanging toe. Vandaag een mooie dag om dat te doen. Achter had overigens nog geen 4000 km gereden en voor bijna 10.000! (GP 5000 TL)

Eerst de voorband, deze zat er zo op, hoefde weinig moeite te doen 'm om erom te krijgen (wat bij tubeless altijd wel een dingetje is). Oppompen ging zelfs met de gewone pomp en hoefde daar niet mijn Schwalbe Tire Booster voor te gebruiken. Kortom in een kwartiertje zat de nieuwe band eronder incl. latex.

Dan de achterband. Deze ging veeeeeel strakker en ik moest veel meer moeite doen om 'm er omheen te krijgen. Hij zat erom en ook maar eens proberen met de gewone pomp. Nee, dat ging niet, dus de tire booster pakken. Hij plopte zonder al teveel moeite. Weer leeg laten lopen en ja hoor, hij liet ook weer los van de velg. Kon 'm dus niet op druk krijgen.

Na 3x proberen bleef hij eindelijk zitten. Waarschijnlijk door de vorm die de band gekregen had in de doos (vouwband) dat hij weer los liet van de velg. Een half uur mee bezig geweest! Pfff...

Prima, ondertussen was de voorband die goed op druk leek te blijven weer zacht. Weer even oppompen in de montagestandaard het wiel rond laten draaien, enz.

En na een paar uur is dit de status: de achterband blijft goed op druk, de voorband loopt langzaam leeg...

Nu weet ik dat dit 'hoort' bij tubeless en dat het vanzelf goedkomt als de latex overal tussen heeft kunnen komen, maar dat het wel even kan duren...

Als ik dit 'gedoe' vergelijk met binnenbandjes: dan ben ik echt in 30 minuten klaar met twee banden!

(en toch blijf ik tubeless rijden... weet niet zo goed waarom... hehehe).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Galois schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:26:
Ondanks dat ik een fervent voorstander ben van tubeless, heb ik toch mijn frustraties en begrijp ik goed dat veel een afkeer hebben voor tubeless.

Mijn banden waren af. Achter erger dan voor, maar beide aan vervanging toe. Vandaag een mooie dag om dat te doen. Achter had overigens nog geen 4000 km gereden en voor bijna 10.000! (GP 5000 TL)

Eerst de voorband, deze zat er zo op, hoefde weinig moeite te doen 'm om erom te krijgen (wat bij tubeless altijd wel een dingetje is). Oppompen ging zelfs met de gewone pomp en hoefde daar niet mijn Schwalbe Tire Booster voor te gebruiken. Kortom in een kwartiertje zat de nieuwe band eronder incl. latex.

Dan de achterband. Deze ging veeeeeel strakker en ik moest veel meer moeite doen om 'm er omheen te krijgen. Hij zat erom en ook maar eens proberen met de gewone pomp. Nee, dat ging niet, dus de tire booster pakken. Hij plopte zonder al teveel moeite. Weer leeg laten lopen en ja hoor, hij liet ook weer los van de velg. Kon 'm dus niet op druk krijgen.

Na 3x proberen bleef hij eindelijk zitten. Waarschijnlijk door de vorm die de band gekregen had in de doos (vouwband) dat hij weer los liet van de velg. Een half uur mee bezig geweest! Pfff...

Prima, ondertussen was de voorband die goed op druk leek te blijven weer zacht. Weer even oppompen in de montagestandaard het wiel rond laten draaien, enz.

En na een paar uur is dit de status: de achterband blijft goed op druk, de voorband loopt langzaam leeg...

Nu weet ik dat dit 'hoort' bij tubeless en dat het vanzelf goedkomt als de latex overal tussen heeft kunnen komen, maar dat het wel even kan duren...

Als ik dit 'gedoe' vergelijk met binnenbandjes: dan ben ik echt in 30 minuten klaar met twee banden!

Obvious; velglint gebruikt? Ventiel goed aangedraaid?

Op de MTB zou ik niet zonder gaan rijden (tenzij ergens een noodzaak oid), voor racefiets hoor ik teveel van dit soort verhalen om met gerust hart over te gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40
Ankona schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:25:

Online is veel te vinden, maar zeker een broek is duur en moet wel goed passen. Ik ben wel eens bij Mantel in de winkel geweest. Veel fietsen maar wat betreft kleding is het vrij beperkt. (online hebben ze veel meer)
Wat is er nou weer wijverig aan kleren passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:16
[...]

Met dat laatste kan ik het eens zijn. Ik heb ook de Aether, maar het plastic bandje aan de achterkant snijdt in mijn nek. Daar heb ik zelf maar even wat voor in elkaar gefabriekt.
Want ik vind de helm wel heel mooi, en met muts zit de helm ook comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Man o man, wat een weertje vandaag. Zon, wind, sneeuw, koud.
Toch maar even stukje fietsen, 60km met een gemiddelde van een oude l*l. Wind tegen was zeker windkracht 5, sommige stukken was er bijna niet tegenin te komen. Maar was wel even lekker, gravelbike gepakt vanwege alle natte zooi op de weg. Viel achteraf reuze mee. Kwam ook bij dat ik de racer gisteren TLC heb gegeven en ik het mooie niet wilde vervuilen.

Maar wat is dat toch met de bewijsdrang van sommige vijftigers? Kom ik op een weg stad uit een wielrenner tegen. Reed nogal traag dus ik haal hem vlotjes in. Vond die vent het wel een goed moment om in mijn wiel te gaan. Bloedhekel aan, fiets zelf! En ik kan niet even mijn neus legen, dus je verstoort twee keer. Na 2km maar wat rustiger gaan rijden, neus drupte en kon niet anders dan snuiten (zakdoekjes vergeten). Laat die vent passeren en hij gaat er als een speer vandoor. Hehe, ben ik vanaf, dus even goed leeg gemaakt (verder geen mens of bebouwing in de buurt en wind tegen). Kijk weer op en zie die vent helemaal niet zoveel verderop, veel minder ver dan het initiële tempo gaf. Even later haal ik hem weer in, begint hij te vloeken dat ik niet steeds moet inhalen....kom op zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:12
Ramon 73 schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:48:
Maar wat is dat toch met de bewijsdrang van sommige vijftigers? Kom ik op een weg stad uit een wielrenner tegen. Reed nogal traag dus ik haal hem vlotjes in. Vond die vent het wel een goed moment om in mijn wiel te gaan. Bloedhekel aan, fiets zelf! En ik kan niet even mijn neus legen, dus je verstoort twee keer. Na 2km maar wat rustiger gaan rijden, neus drupte en kon niet anders dan snuiten (zakdoekjes vergeten). Laat die vent passeren en hij gaat er als een speer vandoor. Hehe, ben ik vanaf, dus even goed leeg gemaakt (verder geen mens of bebouwing in de buurt en wind tegen). Kijk weer op en zie die vent helemaal niet zoveel verderop, veel minder ver dan het initiële tempo gaf. Even later haal ik hem weer in, begint hij te vloeken dat ik niet steeds moet inhalen....kom op zeg.
Tja, niet te veel van aantrekken.
Wat is persoonlijk graag doe bij vervelende wieltjeszuigers is gestaag versnellen tot ze het vanzelf opgeven. >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mhr-zip
Galois schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:26:

GP5000 kopen en dan hier gaan janken?

Beetje hetzelfde als mijn zusje weer een fout vriendje aan de haak geslagen heeft en die doet allemaal weer dingen die niet de bedoeling zijn, en dan mij mij komen uithuilen :w :w

Grapje he :(:)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ramon 73 schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:48:
Man o man, wat een weertje vandaag. Zon, wind, sneeuw, koud.
Toch maar even stukje fietsen, 60km met een gemiddelde van een oude l*l. Wind tegen was zeker windkracht 5, sommige stukken was er bijna niet tegenin te komen. Maar was wel even lekker, gravelbike gepakt vanwege alle natte zooi op de weg. Viel achteraf reuze mee. Kwam ook bij dat ik de racer gisteren TLC heb gegeven en ik het mooie niet wilde vervuilen.

Ga je weer?

Vorige keer had je hier ook 0,0 support voor je kinderachtige gedrag... :/

Overigens: je bent zelf 47/48. Houd eens op met dat hokjesdenken, joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:57
Het zoveelste artikel op het nieuws (nu net RTL) over onderdelen die niet te krijgen zijn. Heb voorzichtig maar wat zaken laten komen in de vorm van kettingen, remblokken, setje schijven etc. Het onderwerp is hier al eens vaker langs gekomen maar misschien nu nog iets relevanter dan voorheen. Nog specifieke zaken die jullie klaar hebben liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
418O2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:16:
[...]

Niks, maar het brengt je testosteron en oestrogeen weer mooi in balans >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
418O2 schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:16:
[...]

Wel als je elkaar complimenteert over dat deze bib wel heel slank afkleedt en je toch nog vier keer een ander design probeert i.c.m. verschillende shirts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
Frenz64 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:09:
[...]

Wel als je elkaar complimenteert over dat deze bib wel heel slank afkleedt en je toch nog vier keer een ander design probeert i.c.m. verschillende shirts
En bij voorkeur meerdere winkels aan doet en overal verschillende sets past om vervolgens in de eerste winkel het eerste setje wat gepast is te kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01:20
En het setje daarna ongebruikt in de kast laten hangen tot je het over 5 jaar weggooit omdat de kleur uit de mode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
J-M-T schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:55:
Het zoveelste artikel op het nieuws (nu net RTL) over onderdelen die niet te krijgen zijn. Heb voorzichtig maar wat zaken laten komen in de vorm van kettingen, remblokken, setje schijven etc. Het onderwerp is hier al eens vaker langs gekomen maar misschien nu nog iets relevanter dan voorheen. Nog specifieke zaken die jullie klaar hebben liggen?
Alle slijtage artikelen heb ik wel op voorraad nu en de tools om ze te vervangen. Gewoon goedkoop inkopen als er een keer een deal langs komt en dan van die goedkope dingen gelijk een paar aankopen. Het komt toch wel op en gaat toch niet kapot. Ik heb bijvoorbeeld 3 hg701 kettingen op voorraad. Ingekocht voor 24 ps. Verbruik je uiteindelijk toch wel. Ik zoek alleen nog een 12-25 ultegra cassette voor een goede prijs. En 160mm Dura Ace schijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:43
Ja, dat, alles wat slijt. Dus ik heb ook banden, binnenbanden, kettingen, remblokken, kabelsetjes en stuurlinten. (En wielen en zadels en reservefietsen ;-))

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 21:56
Zijn er hier meer die een xand ketting tang hebben? Vandaag succesvol voor het eerst m’n ketting vervangen maar kreeg de tang niet ver genoeg open om de quicklink vast te zetten, dus nu maar even kracht op de pedalen gezet met de rem erop wat ook prima ging. Maar dit zou toch met die tang ook moeten kunnen toch?

Verder met een minitool de ketting los gemaakt en ingekort. Maar zou niet weet waarom ik hier een grotere tool voor aan zou moeten schaffen want dit ging prima zo.

Ook de drivetrain maar is schoongemaakt want daar was het beter weer voor dan buiten op de fiets te zitten. Ook had ik al 8 dagen op een rij gesport dus een dagje rust was ook niet verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFjEMa8dxnYN4Z4O9w_RxNGbegg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMTdAwwNF7nq6RF9ngpLFU81.jpg?f=fotoalbum_tile

Ps ik rij nu op conti 4 season banden en bevallen nu 1600km prima, maar zouden jullie er voor de zomer snellere banden opgooien? En dan de 4s er weer in de herfst opleggen? En wat voor iets raden jullie aan? Rij met biba en een alu velg dus zou je er dan een 25mm gp5000 band goed op moeten kunnen leggen? Hoor dat dat nog wel is ooit lastig gaat...

[ Voor 12% gewijzigd door Tinusvolkel op 05-04-2021 20:59 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Holk schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:03:
[...]

Obvious; velglint gebruikt? Ventiel goed aangedraaid?

Op de MTB zou ik niet zonder gaan rijden (tenzij ergens een noodzaak oid), voor racefiets hoor ik teveel van dit soort verhalen om met gerust hart over te gaan
Ja, alles is op de juiste manier gedaan hoor. Dat is het probleem niet. Het is gewoon 'het gedoe' dat hoort bij tubeless. Op de MTB gaat dat (uiteraard) allemaal veel eenvoudiger: 1,5 vs 6 bar. En op de MTB zijn de voordelen echt heel groot (meer grip in de bochten door de lagere druk). Op de racefiets weet ik het niet zo goed (kleinere kans op lekrijden?)...
mhr-zip schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:51:
[...]

GP5000 kopen en dan hier gaan janken?

Beetje hetzelfde als mijn zusje weer een fout vriendje aan de haak geslagen heeft en die doet allemaal weer dingen die niet de bedoeling zijn, en dan mij mij komen uithuilen :w :w

Grapje he :(:)
Hahaha... ben je zo ontevreden over GP5000? Ik ben ook niet zo tevreden hoor, alleen weet ik niet goed een alternatief. Heb ook de Schwalbe One gehad, maar die vond ik te snel slijten... Rijd jij ook tubeless? Goede ervaringen met een andere band?

Was het grapje nou mij een jankerd noemen of dat je zusje een fout vriendje heeft? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish_Chef
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:36
Fisico schreef op maandag 5 april 2021 @ 14:34:
@Ankona B&T bikestore lijkt mij vrij groot, maar ik ken ze alleen van de paar shirtjes die ik er bestelde via de webshop. Actual Bikewear in Utrecht heeft weinig merken maar wel veel van die merken hangen.
B&T store in Losser? Die is niet heel groot (en dan overdrijf ik niet). Wel een erg prettige winkel met veel Castelli, Sportful en Ale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGreco
rolandos582 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:36:
[...]

Alle slijtage artikelen heb ik wel op voorraad nu en de tools om ze te vervangen. Gewoon goedkoop inkopen als er een keer een deal langs komt en dan van die goedkope dingen gelijk een paar aankopen. Het komt toch wel op en gaat toch niet kapot. Ik heb bijvoorbeeld 3 hg701 kettingen op voorraad. Ingekocht voor 24 ps. Verbruik je uiteindelijk toch wel. Ik zoek alleen nog een 12-25 ultegra cassette voor een goede prijs. En 160mm Dura Ace schijven.
12-25 heb je ook in 105 uitvoering. En XT schijven passen ook. Vind ze beter smoelen ook nog.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
MrAngry schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:38:
Ja, dat, alles wat slijt. Dus ik heb ook banden, binnenbanden, kettingen, remblokken, kabelsetjes en stuurlinten. (En wielen en zadels en reservefietsen ;-))
Hah, ben dus niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:40:
Zijn er hier meer die een xand ketting tang hebben? Vandaag succesvol voor het eerst m’n ketting vervangen maar kreeg de tang niet ver genoeg open om de quicklink vast te zetten, dus nu maar even kracht op de pedalen gezet met de rem erop wat ook prima ging. Maar dit zou toch met die tang ook moeten kunnen toch?

Verder met een minitool de ketting los gemaakt en ingekort. Maar zou niet weet waarom ik hier een grotere tool voor aan zou moeten schaffen want dit ging prima zo.

Ook de drivetrain maar is schoongemaakt want daar was het beter weer voor dan buiten op de fiets te zitten. Ook had ik al 8 dagen op een rij gesport dus een dagje rust was ook niet verkeerd.

[Afbeelding]

Ps ik rij nu op conti 4 season banden en bevallen nu 1600km prima, maar zouden jullie er voor de zomer snellere banden opgooien? En dan de 4s er weer in de herfst opleggen? En wat voor iets raden jullie aan? Rij met biba en een alu velg dus zou je er dan een 25mm gp5000 band goed op moeten kunnen leggen? Hoor dat dat nog wel is ooit lastig gaat...
Ik heb dezelfde Xand tang. Het kan ook daar gewoon mee, maar heb hetzelfde probleem dat je af en toe een ketting (/quicklink) hebt waar het de eerste keer gewoon niet lukt met die tang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Uhh, mooi schoon die cassette @Tinusvolkel , maar hoe gaat het met je knieën of daal je alleen af met deze cassette? Die 11 lijkt behoorlijk fors versleten tov de andere kransjes. Of is je achternaam Hinault?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mhr-zip
Galois schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:48:
Hahaha... ben je zo ontevreden over GP5000? Ik ben ook niet zo tevreden hoor, alleen weet ik niet goed een alternatief.
mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
mhr-zip in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21"
Er zijn al 6 of 7 bekenden van mij, waarvan ik gezien heb in mijn Strava feed die the call of shame hebben moeten maken met een scheur in hun band. Ik volg echt niet extreem veel mensen ofzo. Waren ook allemaal GP5000 banden.
Geen persoonlijk bekende van mij, maar GPLama had het pas geleden ook.

Snelle slijtage is niet handig, maar kan je meeleven en kost alleen iets meer geld. Maar scheuren in banden en "niet" kunnen wisselen......
Dus al kreeg ik ze gratis, ik moet ze niet.

En er zijn genoeg verhalen te vinden van mensen die wel tevreden zijn, dus pin je niet vast op mij met mijn N=0 ervaring.
Heb ook de Schwalbe One gehad, maar die vond ik te snel slijten... Rijd jij ook tubeless? Goede ervaringen met een andere band?
Schwalbe One heeft nieuw type die schijnen goed te zijn. Weet niet welke jij versleten hebt.
Maar ik raad iets aan uit de Hutchinson fabriek; Hutchinson, Pirelli of Mavic. (of de Schwalbe Pro One nieuwe model).

Die Pirelli's veel goede verhalen over gehoord. Die Mavic's zelf goede ervaring mee, schelen ook 2 tientjes per band.
Was het grapje nou mij een jankerd noemen of dat je zusje een fout vriendje heeft? 8)
Janken over iets dat iedereen al ziet aankomen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 21:56
@Pimorez hmm de volgende keer dan toch maar weer is testen.

En @Frenz64 ik zou het niet weten, de cassette zat er al op toen ik hem vorig jaar 2de hands kocht. Denk dat ik hooguit een paar minuten bij berg en dal dit kransje heb gebruikt dus voor de rest is mijn voorganger schuldig...

Ps schoongemaakt met blue morgan op een hydrofiele luier (sommige hier zijn toch fan van baby spullen gebruiken voor de fiets ;) ) maar dat zijn ideale poetsdoeken en kon met de zijkant mooi tussen de kransjes.

[ Voor 26% gewijzigd door Tinusvolkel op 05-04-2021 21:47 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
ElGreco schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:05:
[...]

12-25 heb je ook in 105 uitvoering. En XT schijven passen ook. Vind ze beter smoelen ook nog.
Zeker, die heb ik ook op mijn huidige set. Maar op mijn carbon set wel ultegra cassette proberen. Prijsverschil vaak maar marginaal. Die XT schijven vind ik wel lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Tinusvolkel schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:40:

Mooie is als je je minitool ook test, dat je daadwerkelijk weet dat hij onderweg ook werkt.

Als je heel vaak je ketting moet vernieuwen omdat je veel rijdt, is een grote kettingpons wel handig. Moet je het 1 keer per jaar doen, dan kan je het ook wel met je minitool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:57
rolandos582 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:36:
[...]

Die laatste waren afgelopen week op voorraad bij Mantel. Als je een mail herinnering zet krijg je meteen bericht.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mhr-zip
Pas hadden we het hier over binnenbanden.
Nu maakt het mij geen zak uit wat er in mijn buitenband zit, zolang het maar sealant is.

Ik neem toch wel altijd een reservebandje mee, en dan maakt het mij wel uit omdat die dingen best wel in formaat kunnen schelen. Ondertussen heb ik al een redelijke collectie (zeker voor een tubeless rijder).
'
Alle binnenbanden zijn officieel geschikt voor 28 mm, behalve de Continental Race 28.
Die bandjes rechts zijn ook veel hoger, maar dat is lastiger vast te leggen op de foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrO6fU_hSxA1jz-kY0dr-wcweK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3y67t0F7CMqhT2seEk3nMe7.jpg?f=fotoalbum_large

Boven: Tubolito S-Tubo-Road-700 C, Schwalbe Aerothan, CO2 patroon for scale (bananen waren op), Schwalbe SV15 in vershoudfolie, SV15 los, Schwalbe SV16
Onder: Continental Race 28, Continental Race 28 Wide

Tevens een tip van mij kant:
- Neem plakspullen mee voor je binnenband, dan kan je nog wat als je meer dan 1 keer lek rijdt.
- Test of je onderweg pompje ook op je reserve biba past, sommige pompjes moet je er op schroeven. Heb je wel draad nodig op je ventiel. Daar is een oplossing voor in de vorm van een verlenger met draad, sowieso altijd slim om een stel verlengers mee te nemen (Credits voor deze tip: @Grin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 23:03

Fisico

by Fabian

Swedish_Chef schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:52:
[...]

B&T store in Losser? Die is niet heel groot (en dan overdrijf ik niet). Wel een erg prettige winkel met veel Castelli, Sportful en Ale.
Dan hebben ze heel veel op de website van die merken. Het is op googlemaps altijd lastig in te schatten.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mistraller
Vrouwlief is me weer een stapje voor. N=4
Gelukkig gaat ze hier niet ver mee komen denk ik :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O--guDVZ-V3VuMPlZR9Tvw7vfbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nj9GFqAGXZyUQOyj7RqmH5dg.jpg?f=fotoalbum_large
En zie hier; goedkoopste derailleur ooit! 6 spd tourney.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gw2Fbb13KyWUVdtiZ7v4ZsTzDRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAAVMHjYhu2gmlxT5LcXE2KS.jpg?f=fotoalbum_large

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Én een dork disk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:01
Gisteren door weer en wind richting Kemmelberg getrokken. Bleek niet zo'n goed idee te zijn om met natte banden op de kasseien te rijden. De beklimming vanuit Kemmel richting Belvedere was op het einde net iets te steil (13%) waardoor ik begon te slippen en een onvermijdelijke val gemaakt heb.

Dit deed me opnieuw nadenken over de keuze aan versnellingen die ik heb. Momenteel rij ik met een dubbel (52-39) en een normale cassette (12-25). Fiets is al een 10 jaar oud en denk er nu over na om toch eens enkele basisonderdelen te vervangen.

Hiervan zou ik ook direct gebruik maken om mijn dubbel crank te vervangen door een compact. Volgens mij kan dit gewoon? Enige wat ik zou moeten doen is de voorderailleur wat lager zetten had ik ergens gelezen? Iemand ervaring mee?

Ook zo ik een nieuwe cassette en ketting steken en de wieltjes van de achterderailleur vervangen.

BB voelt nog goed dus die zou ik niet direct vervangen.

Op zich kan ik er dan weer een tijdje tegenaan denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
Tibs schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:22:
Gisteren door weer en wind richting Kemmelberg getrokken. Bleek niet zo'n goed idee te zijn om met natte banden op de kasseien te rijden. De beklimming vanuit Kemmel richting Belvedere was op het einde net iets te steil (13%) waardoor ik begon te slippen en een onvermijdelijke val gemaakt heb.

Dit deed me opnieuw nadenken over de keuze aan versnellingen die ik heb. Momenteel rij ik met een dubbel (52-39) en een normale cassette (12-25). Fiets is al een 10 jaar oud en denk er nu over na om toch eens enkele basisonderdelen te vervangen.

Hiervan zou ik ook direct gebruik maken om mijn dubbel crank te vervangen door een compact. Volgens mij kan dit gewoon? Enige wat ik zou moeten doen is de voorderailleur wat lager zetten had ik ergens gelezen? Iemand ervaring mee?

Ook zo ik een nieuwe cassette en ketting steken en de wieltjes van de achterderailleur vervangen.

BB voelt nog goed dus die zou ik niet direct vervangen.

Op zich kan ik er dan weer een tijdje tegenaan denk ik.
Je hebt het goed op een rijtje. Behalve het lager zetten van de voorderailleur zal je deze ook opnieuw moeten afstellen. Door het verplaatsen naar beneden zal wat van de kabelspanning verdwijnen.

Gezien de leeftijd van de fiets zul je waarschijnlijk een complete crankstel nodig hebben, maar wat heb je er voor een? Misschien heb je geluk en hoef je alleen nieuwe kettingbladen.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:01
ElGreco schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:50:
[...]

Je hebt het goed op een rijtje. Behalve het lager zetten van de voorderailleur zal je deze ook opnieuw moeten afstellen. Door het verplaatsen naar beneden zal wat van de kabelspanning verdwijnen.

Gezien de leeftijd van de fiets zul je waarschijnlijk een complete crankstel nodig hebben, maar wat heb je er voor een? Misschien heb je geluk en hoef je alleen nieuwe kettingbladen.
Welk type crank ik juist heb moet ik nog eens bekijken. Zou inderdaad wel ideaal zijn als ik enkel nieuwe kettingbladen zou nodig hebben maar daarvoor zal ik eens de steek van de bouten moeten meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
DDX schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:30:
silca tattico is net wat degelijker gemaakt is mijn indruk tot nu toe en slangetje zit er gewoon vast in.
Dus eruit trekken en op pomp klikken, ook niet schroeven dus ook geen risico dat je ventielkern eruit draait.
Pompjes zonder slangetje is mijn ervaring dat je ventielkern krom gaat trekken.
Nog steeds tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:04

McMiGHtY

- burp -

Ramon 73 schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:54:
[...]

België is overigens nog te doen, als het om een doorsteek gaat in je eentje. Dan kun je nog proberen onder het motto van doorreis onder de regels door te duiken. Mag in principe niet, want recreatie. Maar zou je dezelfde route doen om naar werk/familie/whatever te gaan via België, dan zou het wél mogen. Dat is mij iets te complex, het gaat immers om de regels zo goed mogelijk in hun geest na te leven. Ik ga dus alleen België in zonder ziekteverschijnselen (ga ik sws niet uit huis), met ingevulde "verklaring op eer", stop niet, zoek geen drukte op etc. Of de beruchte motoragent uit Lanaken zich daar iets van aantrekt is de vraag, maar tot nu toe niet gezien.
Evengoed ga ik ook niet meer fietsen in België, op een doorsteek na.
Ik zag afgelopen weekeinde nog een paar Nederlandse Ultra fietsers een rondje België fietsen..

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
McMiGHtY schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:19:
[...]

Ik zag afgelopen weekeinde nog een paar Nederlandse Ultra fietsers een rondje België fietsen..
Je hebt geen nummerplaat op je fiets. Dus hoe groot is nu de kans dat in België een wielrenner aangehouden wordt. Zeker als je niet net aan de grens rijdt.

Daarnaast was ik vorige week woensdagmiddag even naar het strand in Zeeland. Daar was de voertaal gewoon Duits. (Nu zal je denken dat is het altijd daar, maar dat scheelt echt wel door welk land wanneer vakantie heeft.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:29

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

afgelopen zondag heb ik ook een klein rondje gemaakt oa. door Duitsland, toen ik de grens over kwam stonden er een paar (duitse)agenten, gewoon vriendelijk geknikt en doorgefiest helemaal niks aan de hand...op de terugweg wou ik een kibbelingetje pakken op de markt en daar heb ik meer duitsers gezien dan in duitsland...

nu schijnt het wel strenger te worden vanaf vandaag maar ik verwacht niet dat als je nu de grens over fietst dat je de sjaak bent...

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:04

McMiGHtY

- burp -

mhr-zip schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:23:
[...]

Je hebt geen nummerplaat op je fiets. Dus hoe groot is nu de kans dat in België een wielrenner aangehouden wordt. Zeker als je niet net aan de grens rijdt.

Daarnaast was ik vorige week woensdagmiddag even naar het strand in Zeeland. Daar was de voertaal gewoon Duits. (Nu zal je denken dat is het altijd daar, maar dat scheelt echt wel door welk land wanneer vakantie heeft.)
Ik snap wat je zegt, maar willens en wetens de grens oversteken omdat je een trainingsrondje van een paar 100-km wil doen voor je RAtN in Mei... Ietwat overbodig omdat in België te doen toch, als daar bepaalde regels voor gelden. Met een beetje mazzel kan ik ook wel met 80 over een woonerf knallen, maar dat doe ik ook niet. (Om maar is een rare vergelijking te maken).

Egmond hoorde ik vorige week ook veel Duits en Engels praten...

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Leuk dat whataboutism, je kunt vanaf vandaag gewoon beter in Nederland fietsen. Lijkt me een kleine moeite toch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:53
Heb er inmiddels 2, maar gebruik ze gelukkit nooit 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:53
McMiGHtY schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:19:
[...]

Ja zag de ritten ook, inclusief hotelovernachtingen. (zelfs door Frankrijk als ik het zo zag)

In Bergen aan Zee geen duitse auto's gezien trouwens dit weekend, terwijl die daar normaal heel veel zijn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1 ... 267 ... 646 Laatste

Let op:
Tweakers fietsen soms een stukje samen:
Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride - Topic!!!

Andere topics:Twee dingen zijn niet de bedoeling: vraag en aanbod én vragen of delen van kortingscodes (of referrals).